Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 147414 kertaa)

Lusikkasirri

  • Pölypallero
  • ***
  • Viestejä: 188
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #560 : 12.02.2024 21:20:09 »
Remo toi traileri oli julkastu tyyliin 4 tuntia aikaisemmin kuin kirjotin ton viestin asiasta, että ei ihme, että et ollu vielä kuullut asiasta! Mun tumblr-feedi kertoi mulle ku jotkut oli tehny jo gifejä siitä ja mä tunnistin, että nyt on uutta materiaalia, en oo nähny tämmöstä ennen. Seuraava osoite olikin sit Youtube ;D

Mä löysin Heartstopperin alunperin Tapas-sarjakuvapalvelusta ennen kuin koko netflix-sarjasta oli mitään tietoa tai yhtäkään fyysistä sarjakuva-albumia oli painettu ja määrittelen itseni og-faniksi. Oon kyllä Kosmikin kanssa samoilla linjoilla että siitä netflix-sarjasta jäi jotain puuttumaan. Jokin viimeinen särmä tai loppusilaus. Tykkään kyllä sarjakuvasta tosi paljon. Ehkä se vaikutti mun katselukokemukseen, kun jo tiesin tarinan kulun ja uudelleentulkinta ei tuonu tarpeeksi uutta ja oli liian ennalta-arvattava, mulle joka jo tunsi tarinan. Young Royals on taas alkuperäinen tv-sarjaformaattiin suunniteltu tarina. Kakkoskautta Heartstopperista en ole nähnyt; ehkä senkin voisi nyt tässä samalla katsoa kun hommaan taas netflixin Young Royalsia varten.

Yksi iso ero, joka näissä kahdessa sarjassa on myös, on nuorten alkoholin ja päihteiden käytön kuvaaminen. Heartstopperissa ei näytetä sitä lainkaan ja Young Royalsissa taas näytetään hyvinkin paljon, siloittelematta ja jopa inhorealistisesti. Tämä osa-alue tuo sarjaan mielestäni hyvää kontrastia. Ainakin Young Royalsin ensimmäinen kausi oli aikamoinen tunteiden vuoristorata. Heartstopper on tunnelmaltaan tasapaksumpi. Makuasioitahan nämä on, ehkä mä vaan tarviin korkeampia panoksia ja enemmän synkkyyttä tarinoihin, että tykkään niistä.
it's been a long time coming
- Miss Americana & the Heartbreak Prince -

Pipe

  • ***
  • Viestejä: 971
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #561 : 12.02.2024 21:43:24 »
Ihanaa, täällä puhutaan mun lempisarjasta (Young Royals).
Siis mä kuulin tästä sarjasta jo kauan kauan aikaa sitten ja halusin ehdottomasti nähdä tän. Mutta kun netflix, mä oon vähän huono ostamaan mitään ns. lisäkanavia, mutta sitten mä onneksi löysin nää prepaid liittymät ja ai että maailma avautu kun sain Netflixin avattua ja aika nopealla selailullahan löysin sitten tuon Young Royalsin ja siis se meni sillai niinkun melkein kerta rykäyksellä kaikki 12 jaksoa (jotka oli ilmestyny) ja sen jälkeen ne on katsottu aika moneen kertaan. Mä rakastan sitä, että tää sarja on ruotsalainen, koska ruotsalaiset sarjat vaan on yksinkertaisuudessaan loistavia ja ruotsalaiset näyttelijät on ihan oma lukunsa. Edvin Ryding ja tarviiko muuta sanoa, siis mä oon tutustunut tuohon poikaan jo Älska mig-sarjassa ja en kyl heti hokannut et oli sama kundi mut silloinkin jo ihailin tuon pojan taitoa näytelllä ja luoja se on *painosana* maailman ehdottomasti KAUNEIN poika ikinä. ♥ Ne silmät (enemmän kuin täydelliset ikinä),saatika se taito näytellä? :O Ihan siitä syystä katsoin Gåsmammanin kaikki kaudet samantein putkeen.

Omar Rudberg herranjumala ton kundin ääntä. Kuten joku mainitseekin Simonin äidille siinä sarjassa "Sinun poikasi laulaa kuin enkeli" ja herranjumala niin laulaa. Simonin hahmo on myös ihana ja Omar vetää sen aivan jumalattoman taidokkaasti. Ja miettikää tää on EKA rooli jossa Omar on ikinä näytellyt?!   :o (+ tää et Young Royals ja Gåsmamman toimi hyvin yhteen kun jos molemmat sarjat nähneenä ootte huomioineet ketkä näyttelee isää ja poikaa molemmissa sarjoissa. ;D Oli pieni WTF, fiilis ku alotin Gåsmammania katsomaan)

Mä tykkään myös siitä Young Royalsin moninaisuudesta ja siitä et kaikki ei ole siloteltua ja kuvataan hyvin myös sitä et millaisia paineita nuoret kohtaa on ne sitten missä asemassa tahansa ja miten prinssi rakastuu tavispoikaan. Aivan ihana idea. Sateenkaari rakkaus vain toimii. 

Mä törmäsin myös Young Royalsin myötä tähän Heartstopper sarjaan ja se jäi jotenkin kauheen pinnalliseksi, mä en saanu siitä lähellekään niin syvällistä tarinaa kuin Young Royalsissa ja sit mua vaan häiritsi suunnattomasti ne piirrustukset siellä seassa. Okei, joo tiedän et se pohjaa sarjikseen mut jotenkin siitä vaan tuli sellanen "lapsellinen" kuva kun siinä oli niitä piirrustuksia, ja luulin myös alunperin et Heartstopperissa oli prinssi/tavis asetelma myös kun olin saanut muilta vähän sellaisen kuvan ni petyin suunnattomasti kun näin ei ollutkaan ja muutenkin se ei vaan mennyt luihin ja ytimiin samalla tavalla kuin Young royals.
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥

Ava by: Ingrid

luukkucom

  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #562 : 23.02.2024 17:20:47 »
Young Royalsin 3.kauden alkamiseen on aikaa reilut 2 viikkoa ja ajattelin laittaa spoilerien alle kaiken mitä itse mietin tulevasta kaudesta trailerin perusteella:

Spoiler: näytä
 Nämä kysymykset piinaavat itseäni: Joutuuko August vankilaan sen videon levittämisestä? Saako Simon tuomiota huumeiden välityksestä? Palaako August ja Sara yhteen? Heittääkö mahdollisesti Wilhelm sen kiven Simonin kotitalon ikkunaan, kenties mustasukkaisuudesta ja äkkipikaistuksissaan?

Toivottavasti 3.kausi antais kaikkiin kysymyksiin vastaukset. Epäilen, että Simonin ja Wilhelmin välillä tapahtuu jotain suurta viimeisessä jaksossa, tuskin muuten kautta olisi kahteen osaan laitettu. Ei ole kyllä aavistustakaan mitä tää iso on, mutta se on jotain suurta hyvässä tai pahassa.

Niissä ensimmäisistä kuvista, mitkä julkaistiin tammikuussa näkyi Wilhelm ja Simon taustalla Wilhelmin vanhemmat iloisina ja ilmeisesti hovin henkilökunta. Esitteleeköhän Wilhelm Simonin vanhemmilleen poikaystävänään. Liittyykö se suuri juttu tähän. Liian paljon avoimia kysymyksiä. Mutta yhdestä asiasta oon varma, jos Wilmon ei saa onnellista loppua mä itken.


Oon vähän huono kirjoittelemaan tänne, antakaa anteeksi. Mutta odotan siis Young Roayalsin 3.kautta kuin kuuta nousevaa.  :)

Lusikkasirri

  • Pölypallero
  • ***
  • Viestejä: 188
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #563 : 24.02.2024 21:36:00 »
luukkucom Ei tarvii ottaa mitään stressiä siitä, kuinka paljon täällä viestittelee! Täällä hengailu on harrastus, jonka on tarkoitus olla kivaa :) Kiva että päätiit nyt kommentoida niin pääsen minäkin jauhamaan tästä sarjasta lisää :D

Jatkan YR-kolmoskausikeskustelua spoilerissa:

Spoiler: näytä
Nyt alko jännittää, että joutuuko Simon vielä ongelmiin niistä lääkkeistä... Nehän ei periaatteessa ollu huumeita (ainakin näin mä ymmräsin), vaan niitä sen isän adhd-lääkkeitä, niin en tiiä, kuinka isoja sanktioita semmosten välittämisestä voi saada 🤔 Augustin kohtalo kyllä kiinnostaa myös hirveästi. Miten sille käy, en tiedä, odotan innolla. Mä arvelen, että sen kiven ikkunaan heittää joku random, joka on lehtijuttujen perusteella saanut tietää Simonin kotiosoitteen ja tulee aiheuttamaan ongelmia, koska tietää, että Simon on Wilhelmin kanssa koska video ja Wilhelmina puhe. Nyt tuli myös kauhea ajatus, että se voi myös olla Marcus. En oikein usko, että se olisi Wilhelm, ne kaksi on liian rakastuneita (ainakin toivon) ja Marcuskin on toissijainen teoria. En jotenkin näe, että ne tekisi Marcuksesta ihan niin ilkeän. Mutta mahdollisuus on periaatteessa olemassa. Ja August/Sara-draama on kyllä kans ehdottomasti kiinnostuslistalla kärkikahinoissa!

Mitä tarkoittaa se, että kausi tulee kahdessa osassa? Kävin kattomassa netflixistä ja siellä luki että viimeinen jakso tulee 18.3. Tarkoittaako tämä siis sitä että kaikki muut jaksot julkaistaan 11. pvä ja viimeinen 18. vai sitä, että eka puolet 11. ja toiset puolet 18.? Vai yksi jakso päivässä? En ollukkaan huomannu tätä, että koko kausi ei ole nähtävissä 11. pvä ennen viestiäsi, kiitos infosta.

it's been a long time coming
- Miss Americana & the Heartbreak Prince -

luukkucom

  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #564 : 25.02.2024 15:16:29 »
Lusikkasirri: Just näin ajattelin, turhaan näköjään pelkään, mutta oikeasti tulee kirjoitettua niin harvoin, että oikeen hirvittään.  :-[

Uudet YR-ajatukset spoilereissa:

Spoiler: näytä
Ne pillerit, joita Simon Augustille myi oli Micken ADHD-lääkkeitä ja ilmeisesti joitain selkäpillereitä. En ole kyllä itse perehtynyt tuohon rangaistukseen, jonka tuollaisesta voisi saada, pitää joskus lukea. Epäilen, että August ei saa kuitenkaan mitään tuomiota siitä, että levitti netissä sen Wilhelmin ja Simonin videon, koska ainakin Suomessa tuosta selviää ilman rangaistusta jos tiedostoja on vaan yksi. Toisaalta en tiedä mikä fiktiosarjan kanta on tuollaisiin, mutta epäilen, että selviää ilman rangaistusta.

Myöskin mietin tuossa, että Sara ja Simon taitavat tehdä sovinnon vaikka Sara tekikin Simonia kohtaan väärin, mutta tytöt Felice mukaanlukien eivät anna anteeksi, kun Felice sanoo trailerissa että miten parhaasta ystävästä pääsee yli. En toisaalta kyllä haluaisi Sarasta ja Augustista mitään paria, ellei sitten tule yllätyksiä, esim.jos Sara ois raskaana.

Mietin tuossa samaa, että se kivenheittäjä voisi olla Marcus. Joidenkin ystävieni kanssa olen jopa pohtinut, että Marcukselle vois tulla joitain mt-ongelmia Simonin takia. Mietimme, että toivottavasti Marcus ei tee jotain pahaa Simonille tai Wilhelmille. Esimerkiksi saa jotain pakkomiellettä Simonista ja kaappaa sitä, mutta tuskin Marcuksesta noin ilkeä on tehty.

Tarkoitin tuolla kahteen osaan laittamisella sitä, että jaksot 1-5 tulevat tuolloin 11.3 ja viimeinen jakso tulee 18.3+dokumentti. Tuosta viimeisestä jaksosta tulee varmaan myös erillinen traileri, koska kaikkea ei ole varmasti kerrottu tuossa ekassa trailerissa. Siksi julkaisevat 18.3 tuon viimeisen jakson, että jännitys säilyy loppuun asti. Voiskohan tuo viimeinen jakso olla tyyliin epilogi kaikelle, esimerkiksi tulee kahden vuoden aikahyppy, alku on nykyajassa, mutta viimeisiksi hetkiksi siirrytään kaksi vuotta ajassa eteenpäin.

Mutta kaikista parasta ois Wilmonin kihlautuminen. Oon ehkä hullu vanha fangirl mut en voi mitää sille ajatukselle, että tuo vois olla se suuri juttu

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 973
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #565 : 26.02.2024 22:44:10 »
Katsoin Young Royalsin läpi ehkä neljättä(?) kertaa, ja ai että, this gift just keeps on giving. Pari ekaa jaksoa katsoin kaverin kanssa, ja heti sain ihan uutta perspektiiviä joihinkin juttuihin ihan vaan sillä, että katsoin jonkun kanssa.

Aika hyvin oli sarja vielä pääpiirteittäin muistissa, vaikka yksityiskohdat olikin päässeet hämärtymään. En muistanut, että Wille oli niin draamaprinssi, mutta siis ah, rakastan ja toivon kolmoskaudella lisää vihaista, dramaattista Willeä, ja ahdistunutta myös.

Nyt katoin kolmoskauden trailerin ja siis hnnnnghhh voisko se kausi oikeesti tulla jo? Nyt, tänään, heti? Näyttää upealta.
Ehkä epäsuosittu mielipide, mutta tykkään, että se tulee useammassa osassa. Aika, kun odottaa uutta/viimeistä jaksoa kesken kauden on usein antoisinta fanitusaikaa, syntyy ficcejä yms.
Nyt haluaisin kirjottaa jotain young royalsia ihan vaan, että voisin käyttää termiä Draamaprinssi.

Aloin yksi päivä miettiä sarjan "lopputulemaa" ja siis
Spoiler: näytä
melkein pakkohan poikien on päätyä lopulta yhteen, että se olis tyydyttävä lopetus. Joskin omaa ficcihammasta kolottelisi helvetisti semmonen, että ne päätyy eroon, ja sitten lopussa näytettäisiin just vuosia myöhemmin kun näkevät toisensa taas ja kipinät lentelee yhdestä katseesta tms. Mutta ainahan tällaisen voi tehtailla ficcinä, onnellinen loppu "homoparille" canonisesti ois ihan super.
Jotenkin automaattisesti myös oletan, että Wille pitää kynsin hampain kiinni kruunusta ihan vaan, ettei se varmasti mene Augustille.


I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

luukkucom

  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #566 : 03.03.2024 21:01:01 »
Huomenna se alkaa, viimeinen viikko ennen Young Royalsin uutta kautta. Tulee varmaan olemaan mun elämän pisin viikko. Mitä jos kaikki päättyy Wilmonin osalta huonosti  :-\. Yritän tolkuttaa itselleni, että erot kuuluu elämään, mutta silti. Pelottaa ihan törkeesti  :-\

Remoteness spectator

  • ***
  • Viestejä: 2 205
  • Sanokaa Remoksi vaan
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #567 : 16.03.2024 17:54:14 »
Olen nyt katsonut Young Royalsin vikan kauden kaikki jaksot, paitsi viimeistä, joka julkaistaan maanantaina. En aio tässä spoilailla mitenkään, kun porukalla on varmasti katsominen kesken, mutta itse hätkähdin oikein kun tajusin, että seuraava jakso on jo viimeinen  :o Tuntuu, että tässä kaudessa ei ole tarpeeksi jaksoja siihen, että kaikki asiat saataisiin tyydyttävällä tavalla käsiteltyä? Uskon juonen jäävän jollakin tapaa epätyydyttäväksi tai keskeneräiseksi, varsinkin ottaen huomioon mihin tämä toisiksi viimeinen jakso päättyi.

Noin yleisellä tasolla juonikuvio on mielestäni myös jäänyt huomattavasti vaisummaksi kuin ensimmäisellä kaudella, jossa oli päällekkäisyyksiä ja juonitteluita suuntaan jos toiseen, vaikka ei tämäkään mikään huono ole ollut. Viimeisen jakson varaan jää kuitenkin aivan älytön määrä yhteensidottavia asioita.
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality
 
       
~Dark designs~

Gogo

  • Pariah
  • ***
  • Viestejä: 8
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #568 : 18.03.2024 12:18:21 »
Mä olin jo ihan henkisesti valmistautunut katsomaan uusimman (ja samalla viimeisen!) Young Royals-jakson tänään samalla, kun syön aamupalaa, mutta prkl, olin unohtanut, että se tuleekin Netflixiin vasta seitsemältä! Nyt on hirveä pitkä päivä kärvisteltävänä ennen kuin saan tietää, miten Wilhelmin ja Simonin käy  :'( Edelliseen jaksoon jäi niin monta cliffhangeria, etten tiedä, miten kaikki langat saadaan tässä viimeisessä jaksossa solmittua, ellei kyseessä ole joku kahden tunnin erikoisjakso. Pääparin lisäksi mua kiinnostaa erityisesti se, mitä Saralle tapahtuu, koska symppaan sitä hahmoa ihan älyttömästi kaikesta huolimatta ja toivoisin, että hän saisi korjattua välinsä Felicen kanssa. Samalla kuitenkin pelkään, että kaikki hahmot eivät vaan mitenkään voi saada onnellista loppua, koska heidän tilanteensa on juuri nyt niin pahassa umpikujassa.

Mutta tänään sitten töiden jälkeen sen viimeisen jakson pariin!
« Viimeksi muokattu: 18.03.2024 21:11:23 kirjoittanut Gogo »
I know that you're scared because hearts get broken.

luukkucom

  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #569 : 18.03.2024 15:07:19 »
Olisi kiva jos me Young Royals-fanit voitaisiin jakaa fiiliksiämme viimeisestä jaksosta sitten kun sen ehditte katsomaan  :). Ja mahdollisesti suruamme sarjan loppumisesta

Mutta joka tapauksessa hirveä jännitys päällä siitä miten Willen ja Simonin käy. Kun oon eri kannoilla, tunne sanoo, että kaikki menee hyvin mutta taas järki väittää, että kaikki menee huonosti. Illalla sit näkee kumpi on oikeassa.

Laitan kuitenkin yhden ajatuksen spoilerin alle, koska en ole varma tiedon luotettavuudesta:

Spoiler: näytä
Olen lukenut instagramista jostain fanisivun julkaisusta, että joku on lukenut Omarin haastattelun missä on ollut mukana myös sarjan pääkäsikirjoittaja Lisa. Tässä haastattelussa Omar kertoo, että loppu ei mennyt niinkuin hän olisi toivonut. Ja siinä oli myös kuulemma ollu jotkut laulun sanat mitkä on kirjotettu kertomaan menneisyydestä eikä tulevasta


Mutta en usko edellämainittua ennenkuin itse näen

Remoteness spectator

  • ***
  • Viestejä: 2 205
  • Sanokaa Remoksi vaan
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #570 : 18.03.2024 15:22:12 »
luukkucom: Joo, ehdottomasti palataan keskustelemaan kunhan ollaan katsottu viimeinen jakso!  ;D Minäkin varmaan katson sen jo heti tänä iltana. Täälläkin on vähän sellaiset fiilikset, että miten tässä vaiheessa olisi edes mahdollista, että kaikki kääntyisi hyväksi... Tietysti kaikki tarinat eivät aina pääty hyvin, ja mietin edellisten jaksojen kohdalla sitäkin, että aika paljon on korostettu Willen ja Simonin erilaisuutta ja heidän rakkautensa mahdottomuutta luokkaeroineen päivineen, plus sitten se, mihin tuo toisiksi viimeinen jakso päättyi... Jännityksellä odotan!
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality
 
       
~Dark designs~

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #571 : 18.03.2024 20:04:07 »
Nyt on sitten Young Royalsin viimeinenkin jakso katsottu tuoreeltaan.

Syvä huokaus:
Spoiler: näytä
Kyllä nyt aivan viimeiseen saakka pidettiin katsojaa jännityksessä mihin suuntaan tässä nuori rakkaus menee. Simonin ihana laulu ei jättänyt kylmäksi. Muutama kyynel pääsi jakson aikana karkuun. Jollain lailla monta asiaa laitettiin pakettiin ja monta asiaa (ihmissuhdetta) korjaantui tai ainakin korjaus pääsi alkuun, vaikka niitä korjaamattomia jäi vielä ilmaan. Willen tulevaisuushan on nyt aivan auki ja jokseenkin rempallaan. Vaan autolla kesää kohti ajava nelikko keksii varmasti kivaa tekemistä kesän aikana. Ja kuka tietää missä koulussa he syksyllä jatkavat. Saako Hillerska armoa vai ei, sillä ei tunnu olevan tässä kohtaa isoa merkitystä.

Remoteness spectator

  • ***
  • Viestejä: 2 205
  • Sanokaa Remoksi vaan
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #572 : 18.03.2024 21:03:50 »
Täälläkin sain juuri Young Royalsin viimeisen jakson katsottua  ;D hyvä kun kyyneleetkään ehtivät kuivua!

Spoiler: näytä
Pakko sanoa että jakso yllätti positiivisesti, koska jotenkin siihen oli vain saatu tungettua lopetukset kaikkeen ja kaikille, ja polttaviin kysymyksiin tuli vastaukset vaikka ihmettelin, että onko edes mahdollista. Todellakin loppuun asti pidettiin jännityksessä - olin jo aivan asennoitunut siihen, että ero tuli... Ihanaa kuitenkin, että loppu oli onnellinen ja rakkaus voitti. Sitten vielä tuo lopetus Ruotsin kesään oli mielestäni kaunis. Se uintikohtaus järvellä oli myös älyttömän ihana.

Hillerskan tulevaisuus nyt jäi auki, mutta kuten Fairy tale tuossa juuri sanoikin, niin eihän se varsinaisesti ole relevanttia. Sarasta jotenkin arvasinkin, että taitaa olla muitakin kuin ystävällisiä tunteita Feliceä kohtaan, vaikka tätä ei lopussakaan tuotu täysin ilmiselvästi esille. Augustia kävi kyllä jotenkin vähän sääliksi, vaikka hän aikamoinen pahis on välillä ollutkin. Hän osoitti sarjan aikana paljon kasvua hahmona, ja vaikka pääsi viimein tavoitteeseensa (eli kruununprinssiksi), niin hänen ystävänsä toivat aika hyvin esille sen, että ei se ehkä ole mikään paras asema maailmassa olekaan.... Mutta August todennäköisesti diilaa niiden paineiden kanssa Willeä huomattavasti paremmin, ja on kuin syntynyt hommaan.

Mutta huh, huh. Olipas aikamoinen tunteiden vuoristorata. Tuntuu jotenkin hullulta, että sarja on nyt jo ohi!
« Viimeksi muokattu: 18.03.2024 22:08:02 kirjoittanut Remoteness spectator »
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality
 
       
~Dark designs~

Gogo

  • Pariah
  • ***
  • Viestejä: 8
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #573 : 18.03.2024 21:09:15 »
Mäkin sain nyt jakson katsottua ja yritän nyt tuoreeltaan koota vähän ajatuksia, vaikka varmaan mitään kauhean koherenttia en saakaan itsestäni todennäköisesti puserrettua.

Spoiler: näytä
Mun mielestä loppu oli kutakuinkin niin onnellinen kuin oli mahdollista. Tiesin, että Wille ei voi saada molempia, Simonia ja kruunua, ja oon iloinen, että vaakakuppi kallistui sitten lopulta Simonin suuntaan. Loppujen lopuksihan Wille ei kruunua edes halunnut, oli Simonia tai ei. Myöskin August lopulta redeemasi itsensä siinä määrin, että ehkä hänelle sitten tuon kruununprinssin roolin lopulta soi. Sitä en olisi kestänyt, että hän olisi päätynyt yhteen myös Saran kanssa. Musta oli hyvä, et Sara lopussa kieltäytyi ja myös hänen perustelunsa oli järkevät ja linjassa sen kanssa, mitä ollaan Saran hahmosta saatu nähdä.


En vaan pysty nyt millään uskomaan, että tämä oli vika jakso, koska tosta universumista olisi vielä niin paljon tarinoita kerrottavana. Tiktokissa näin jonkun pätkän, jossa Omar vihjaili, että sillä ja Edvinillä on kyllä joku yhteinen prokkis vielä tiedossa, joten saa nähdä liittyykö se jotenkin YR:n vai onko ihan muu juttu kyseessä.

Mutta ihana sarja kaikkinensa ja tuun kyllä varmasti palaamaan tän pariin vielä monta kertaa.
I know that you're scared because hearts get broken.

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 893
  • ava © Ingrid
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #574 : 18.03.2024 21:23:34 »
Katsoin kanssa äsken vikan jakson ja hmm. Kyllä tosiaan pitkälle jaksettiin pitää katsojaa jännityksessä.

Spoiler: näytä
Mua ei tavallaan tyydytä tuo loppu, koska olen koko ajan inhonnut ajatusta Augustista kruununprinssinä. ::) Ja inhosin alusta saakka Saraa ja Augustia parina. Sara on vähän sellainen hahmo, josta halusin tykätä ja aluksi tykkäsinkin, mutta kun alkoi heilastella Augustin kanssa, niin sen jälkeen olen vähän inhonnut koko hahmoa. Tää uusin jakso kuitenkin nosti pisteitä, koska tajusi viimeinkin, ettei se niiden suhde vain toimi ja että August haluaa olla Saran kanssa lähinnä siksi, että se saa Augustin tuntemaan itsensä paremmaksi ihmiseksi. Onneksi Sara ja Felice sai välinsä korjattua ja tykkäsin kanssa Willen ja Augustin sovinnosta. Se niiden kahdenkeskinen kohtaus oli mielestäni hyvin tehty ja näytelty.

Mulla on Simonista kanssa ollut vähän ristiriitaiset fiilikset, koska tykkään siitä ja Willestä yhdessä, mutta se Simonin toiminta on välillä tuntunut vähän kiristämiseltä. Siksi toi loppu jätti himpun ristiriitaisen fiiliksen, että Willen oli kuitenkin pakko lopuksi päättää luopua kruunusta, jotta saa Simonin. Ymmärrän kyllä tosin senkin, ettei Wille ole halunnut kruunua itselleen missään vaiheessa, mutta kolmannen kauden alussa ajattelin, että kyllä toi kaksikko saa sen suhteen toimimaan, vaikka Wille nyt päättäisi pitäytyäkin kruununprinssinä. Ja Simonin näkökulman ymmärrän myös, varsinkin kun he molemmat on ihan eri lähtökohdista. Silti Simon tuntui välillä kauhean jyrkältä ja ärsytti sen käytös, vaikka se on tosi ymmärrettävää. Kamalan ristiriitaiset fiilikset. :D

Loppu oli kuitenkin kaunis. Tykkäsin siitä järvikohtauksesta eniten. Se oli maagisen haikea ja edelleen pitää ihastella Edvin Rydingin näyttelijäntaitoja. Osaa niin lahjakkaasti näytellä tunteita ilman että siihen tarvitsee mitään sanoitusta taustalle. Heti ilmeistä ja eleistä näkee, mitä hahmo käy läpi ilman että se tuntuu ylinäyttelemiseltä, en tajua, miten joku voi näytellä noin aidosti. Augustin näyttelijää pitää kanssa kehua, sillä hän on tehnyt vakuuttavaa työtä, vaikka hahmo päällisin puolin olikin aika inhottava. Onneksi Augustissa näkyi kasvua loppua kohden ja Sara kanssa hahmona parani loppua kohden. :)


Harmi, että tää oli nyt tässä, mutta tavallaan hyvä, ettei pitkitetä sarjaa ja tavallaan osattiin lopettaa ajoissa. Niin moni sarja on kompastunut siihen, kun kausia tehdään vaan lisää ja lisää ja tarina lässähtää kuitenkin jossain kohtaa. Tää oli ihan hyvä näin. :)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 973
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #575 : 19.03.2024 00:04:32 »
Yhyyy, kattoko joku muu samaan putkeen finaalijakson kanssa näin tehtiin -dokkaria?

Spoilailee molempia:
Spoiler: näytä
 Juu, taisinpa itkeä aika lailla koko finaalijakson putkeen välillä toki tauottaen. Aloitin ehkä jostain 7 minuutin kohdilta ja siitä se oli on/off-pillitystä loppuun asti. Ai että, tykkäsin <3 Siitäkin, että jännitystä pitkitettiin loppumetreille asti.
Siinä kohtaa kun Wille ja Simon toivottaa toisilleen hyvää kesää niin vaan huusin kannettavalleni "käänny, mene takasin, takasin takasin." "Wille, nyt juokset perään, juokset Simonin perään NYT. EIIIIHHHH" jnejne.
Mutta siis ahhh, just ihana lopetus, tuli closure niin moneen asiaan, vaikka Augustia toki kävi sääliksi sen lopetus. Mutta siis ihanaa, että Sara piti oman päänsä ja laittoi itsensä, nähdyksi tulemisen ja Felicen ystävyyden etusijalle.

Siinä kohtaa kun kaikki huutaa toisilleen ja August alkaa itkeä lsdjflkdfhglkfhglf. Ylipäätään kolmoskaudella sitä on ollut paljon vaikeampaa inhota kun aiemmin, hahmokehitys on ihmeelline asia.

Ja siis tuo dokumentti. Usein tuollaisissa tuntuu olevan jotenkin tosi paljon turhaa asiaa tai sellaista, joka ei itseä niin kiinnosta, mutta tää oli ihana. Tykkäsin niin paljon siitä, että meille näytettiin viimeisiä ottoja, vikan jakson läpilukua ja oikeasti näyttelijöiden tunteita. Ja se, kun ne oli käyneet Jenkeissä jnejne. Tää dokkari tuntui jotenkin aidolta, eikä ollut sellaista päälleliimattua/käsikirjoitetun tuntuista "meillä on parhaat fanit"-löpinää. 
Se saattaa toki vaikuttaa, että tosi monet noista näyttelijöistä on vielä aika kokemattomia, niin näkökulmat oli tuoreita, ja jutut näyttelijöille itselleen yhtä ihmeellisiä kun meille katsojille. Oli niin kiva nähdä jotain ensimmäisiä koelukuja/kuvauksia, haluaisin niin kärpäsenä kattoon johonkin casting-tilaisuuteen, missä näyttelijäkemioita testataan. Ja tuntui, että kaikki tehtiin vielä jotenkin kunnioittavasti, esim. Edvin oli kuitenkin vasta 17-vuotias kun se castattiin Wilhelmin rooliin.

Ja siis dokkarinkin aikana piti porata, koska siis se kun tyypit alkaa puhua, että hahmot jatkaa elämäänsä, mutta niistä on näyttelijöiden päästettävä irti... 😭 ei sillä, oli paljon muitakin itkettäviä kohtia.

Summa summarum; katson tän finaalijakson tällä viikolla varmaan vielä uudestaan, niin onpahan sitten koko kausi katsottu kahdesti 8)
« Viimeksi muokattu: 19.03.2024 00:06:13 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

luukkucom

  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #576 : 19.03.2024 12:09:07 »
Nyt kun oon vähän saanut sulatella, niin ajattelimpa itsekin jakaa ajatuksiani viimeisestä Young Royalsin-jaksosta:

Spoiler: näytä
En ymmärrä, miten olo voi olla samaan aikaan sekä iloinen että onneton. Oon katsonut sarjaa alusta asti niin ei varmaan mikään ihme, että sattuu sydämeen. On yritettävä vaan päästää irti, vaikka nyt se tuntuu mahdottomalta

Toivoin Wilmonille vaan ja ainoastaan onnellista loppua ja rukouksiini vastattiin. Siitä olin niin onnellinen. Muutenkin jakso oli kyllä ihan arvolleen sopiva ja aisti sen, että sarja todella on tässä. Hillerskan sulkeminen, päättäjäiset, viimeiset bileet, huoneiden tyhjennykset, kavereiden hyvästelyt ym. Simonin laulu Wilhelmille sai myös itkemään. Eipä siinä itkin lähes koko jakson ajan

Yksi hahmo, jota kävi jopa hieman sääliksi oli August. Vaikka hän pääsi kruununperijäksi, silti sattui se, että hän ei saanut onnea Saran kanssa. Minusta tuntui jopa mahdottomalta, että Sarasta ja Augustista olisi tullut pari. Malte teki kyllä aivan loistavaa työtä tuon hahmon kanssa. Ensimmäisellä kahdella kaudella en edes pitänyt hänestä, mutta kun tällä viimeisellä kolmannella kaudella näki hänen kehityksensä se oli huima. Ja pakko myöntää, kyllähän hän on hieman komistunutkin ;)

Nyt kun sarja on loppunut tietää ketä alkaa seuraamaan tulevaisuudessa. Minun suureen suosikkinäyttelijöiden eliittijoukkoon kuuluvat tämän jälkeen ainakin Omar, Malte, Nikita ja Frida. He kaikki ansaitsevat paikkansa siellä. Edvin saa vielä hetken kasvaa, mutta ehkä hänellekin aukeaa tulevaisuudessa paikka, ken tietää.

Remoteness spectator

  • ***
  • Viestejä: 2 205
  • Sanokaa Remoksi vaan
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #577 : 19.03.2024 13:32:46 »
Huomasitteko muuten kyseisessä jaksossa tällaista hienoa yksityiskohtaa?

Spoiler: näytä
Wille siivoaa viimein sen rikkonaisen kruunupäisen sammakokoristeen roskakoriin, joka hänellä on ollut pöydällään pidemmän aikaa - pian tämän jälkeen August saa valmistujaisjuhlallisuuksissa Willen vanhemmilta kaulaansa nauhan, jossa roikuu juurikin samanlainen sammakko kruunu päässä. Tämä vihjaili hienosti sitä lopputulemaa, miten Wille luopui kruunusta, ja August oli nyt se uusi kruununprinssi, ennen kuin varsinainen siihen johtanut kohtaus edes tapahtui.


// Violetu: Häh, ai siellä oli semmoinenkin? En itse edes huomannut, että siellä on joku dokkari  :D Taidanpa katsoa senkin ihan mielenkiinnosta.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2024 15:01:31 kirjoittanut Remoteness spectator »
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality
 
       
~Dark designs~

Pipe

  • ***
  • Viestejä: 971
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #578 : 19.03.2024 19:39:38 »
Edvin saa vielä hetken kasvaa, mutta ehkä hänellekin aukeaa tulevaisuudessa paikka, ken tietää.


Apua. Tähän on pakko tarttua, koska tää sattui! Edvin saa hetken kasvaa mihin?? Näyttelijäksi?? Vai mitä tarkoitit? Aivan tajuttoman hyvä näyttelijä ollut jo viisvuotiaana :O. Luonnonlahjakkuus. Harva lapsi on noin vatun täydellinen näyttelijä jo noin pienenä.  :o Siis oikeasti kaikki nää Edvinin improomat kohtaukset. Miettikää et se pilleripäissä sekoilu siellä jalkapallokentällä on täysin Edvinin omaa improa. Monet suutelukohtaukset on osin tai täysin improa. Joten kyllä särähti korvaan tuo lausahdus. Harvoin käy niin että hyvännäköinen näyttelijä on kaikenlisäksi hyvä näyttelemään. Onneksi joskus käy näinkin. Edvinin kohdalla nimenomaan on käynyt. Maailman EHDOTTOMASTI kaunein poika mitä oon ikinä nähnyt (kuten Edvinin kaksoisolentokin joka löytyy tiktokista.  ;) ).

Spoiler: näytä
Mä rakastuin kolmoskauteen. Järkytyin ja rakastuin. Siis mä en ollut ikinä uskoa miten siitä kaikesta "sekoilusta" mitä sen viidennen jakson aikana tapahtui voisi tulla niin täydellinen loppu. Siis tää on ehdottomasti yksi parhaita sarjoja joita oon ikinä nähnyt. Ihana kun oli näin lyhyt, ettei tätä ruvettu vatvomaan ja pilaamaan. KIITOS KAIKILLE MUKANAOLLEILLE. ERITYIS KIITOS LISALLE JA NÄYTTELIJÖILLE. ♥

Mä kirjoitan ficciä Wilmonista tai oikeestaan kahta ficciä, jos jotakuta kiinnostaa ni saa kertoa, et kannataako julkaista sitä täällä? :)


 



Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥

Ava by: Ingrid

luukkucom

  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #579 : 19.03.2024 21:29:17 »
Edvin saa vielä hetken kasvaa, mutta ehkä hänellekin aukeaa tulevaisuudessa paikka, ken tietää.


Apua. Tähän on pakko tarttua, koska tää sattui! Edvin saa hetken kasvaa mihin?? Näyttelijäksi?? Vai mitä tarkoitit? Aivan tajuttoman hyvä näyttelijä ollut jo viisvuotiaana :O. Luonnonlahjakkuus. Harva lapsi on noin vatun täydellinen näyttelijä jo noin pienenä.  :o Siis oikeasti kaikki nää Edvinin improomat kohtaukset. Miettikää et se pilleripäissä sekoilu siellä jalkapallokentällä on täysin Edvinin omaa improa. Monet suutelukohtaukset on osin tai täysin improa. Joten kyllä särähti korvaan tuo lausahdus. Harvoin käy niin että hyvännäköinen näyttelijä on kaikenlisäksi hyvä näyttelemään. Onneksi joskus käy näinkin. Edvinin kohdalla nimenomaan on käynyt. Maailman EHDOTTOMASTI kaunein poika mitä oon ikinä nähnyt (kuten Edvinin kaksoisolentokin joka löytyy tiktokista.  ;) ).

Spoiler: näytä
Mä rakastuin kolmoskauteen. Järkytyin ja rakastuin. Siis mä en ollut ikinä uskoa miten siitä kaikesta "sekoilusta" mitä sen viidennen jakson aikana tapahtui voisi tulla niin täydellinen loppu. Siis tää on ehdottomasti yksi parhaita sarjoja joita oon ikinä nähnyt. Ihana kun oli näin lyhyt, ettei tätä ruvettu vatvomaan ja pilaamaan. KIITOS KAIKILLE MUKANAOLLEILLE. ERITYIS KIITOS LISALLE JA NÄYTTELIJÖILLE. ♥

Mä kirjoitan ficciä Wilmonista tai oikeestaan kahta ficciä, jos jotakuta kiinnostaa ni saa kertoa, et kannataako julkaista sitä täällä? :)



Edvin on vasta 21 vuotias ja tarkoitin sitä, että hän saa kasvaa vielä muutaman vuoden näyttelijänä, että hänestä voisi tulla vielä parempi kuin mitä hän jo on, se vaatii lisää elokuvia ja sarjoja, tekoja. En siis tarkoittanut loukata tuolla kommentillani, olen pahoillani jos ajattelit niin. Pyydän siis anteeksi.

Ja tottakai Wilmon-ficit on aina tervetulleita, niitä ois ilo lukea  :)