Kirjoittaja Aihe: Elokuvat # 2  (Luettu 154835 kertaa)

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #420 : 20.03.2017 11:56:32 »
Tovesta ollaan ilmeisesti tekemässä elokuvaa, mutta miksi vasta nyt, kysynpä vain?

Toven isoimpia, hm, teosryhmiä on Muumit, joihin on erittäin tarkkaan ja valitusti annettu uudelleen käyttöoikeuksia. Jos Muumit tyrkättäisiin elokuvasta täysin pois, pois jäisivät hyvinkin herkästi sanomalehtipiirtämisen vuodet, kymmenet kaunokirjalliset teokset ja niiden luomistyö. Ylipäätään aihepiiri, joka on Tovesta taiteilijana tunnetuin tekijä. Toki hänellä oli rakkauselämänsä, isäsuhteensa, novellit, maalaukset, veistostyöt. Mutta kuitenkin, jos Muumien luomista ei saisi esittää elokuvassa lainkaan oikeussyistä johtuen, elokuva luultavasti olisi aika floppi taloudellisesti - josta päästään myös syyhyn, miksei Minna Canthista ole elokuvaa.

Minna Canthin elämästä kirjoitetut kaunokirjalliset luomukset eivät ole olleet mitenkään menestyksekkäitä, 1800-luku ja suomalaiset näytelmät eivät muutenkaan ole kovin myyviä aiheita nykyään. Ja elokuviahan tehdään merkityksellisyyden lisäksi myös rahan takia. Karu tosiasia, mutta ei kukaan tietoisesti kannattamatonta elokuvaa halua tehdä. Voin toki olla väärässäkin, mutta enpä muista Minna Canthin nousseen kenenkään puheissa esiin kiinnostavana ihmisenä, ihailun kohteena jne. - ainakaan samalla tavalla kuin moni heittää esim. juurikin Toven nimen ilmoille.

Olen kyllä Kosmik kanssasi samaa mieltä siitä, että ehkä kuva itsenäisyydestä ja 100-vuotiaasta Suomesta, kaikesta siitä, mitä olemme ja miksi olemme, jotenkin helposti unohtaa naiset. Ja ylipäätään pääasialliset positiiviset tarinat. Toki, jos naisia ei ole esimerkiksi armeijaan päästetty, siltä ajalta tuskin on montaa naista, jotka ovat sotilaallisia merkkihenkilöitä. Mutta olisihan muitakin joista valita: Aino Sibelius, Regina Linnanheimo, Sylvi Kekkonen, Ansa Ikonen, Maria Gripenberg, Tekla Hultin, Miina Sillanpää...
Yhdyn tähän, Suomessa on elänyt paljon naisia, joista voisi hyvin tehdä elokuvan tai useamman. Noihin voisin lisätä Hilda Käkikosken, joka oli yksi ensimmäisiä eduskuntaan valittuja naisia 1906, ja miksei vaikkapa Fredrika Runebergistäkin voisi elokuvaa tehdä, tai Maria Jotunista (josta olen lukenut useamman kirjan ja hän oli hyvin mielenkiintoinen nainen).

Se on kyllä oikeasti sääli, ettei historiallisista naisista ylipäänsä tehdä paljon elokuvia, koska ne eivät elokuvantekijöiden mielestä ole kassamagneetteja. Totta kai ymmärrän, ettei kannattamatonta elokuvaa kannata tehdä, mutta historiasta tulee liioitellun mieskeskeinen kuva, jos tällaisia elokuvia ei tehdä. Ja näin juhlavuoden kunniaksi olisi tosiaan hyvä juhlia myös naisia.
We had each other. That's how we won.

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #421 : 22.03.2017 19:31:30 »
Kai täällä muutkin on käyny kattomassa uusimman Beauty and the Beastin?

Tykkäsin ihan hirmuisesti! Piirretty on aina ollut mun suosikki ja tämä ylsi kyllä samalla tasolle ellei paremmaksi, tälleen kun on jo iso ja tarinakin kiinnostaa vielä syvällisemmin ja ah, uudet laulutkin. Varsinkin Evermore. Kuuntelen sitä kokoajan, Joshin ja Danin versioina!

Pidin kamalasti kun tarinaan oli tosiaan syvennyttä paremmin ja tosiaan käytiin läpi asioita, mitä piirretyssä ei. En halua spoilata elokuvaa sen suuremmin, mutta olisi kiva kuulla muidenkin mietteitä ja juurikin sitä, onko muiden mielestä versio onnistunut? Epäilin vahvasti, selviytyykö Emma Watson elokuvasta ja jotenkin henkilökohtaisesti olen vähän puutunut hänen ääneensä, mutta silti hän tässä oli yllättävänkin hyvä. Lisäksi muutkin hahmot oli todella onnistuneita, vaikka itse hirviön ulkonäkö ei minua miellyttänyt, mutta toki siihenkin on käytetty hurjasti aikaa ja vaivaa. Olivat kuullema harkinneet ihan pelkkää maskeeraustakin, mutta halusivat ilmekkäämmät kasvot ja siksi tietokone on ollut isona osana kyseistä hahmoa vaikka Dan onkin ilmeisesti näytellyt hirviötä tosi tyylikkäässä isossa puvussa oikeastikin ns. mukana. Olen katonut jo youtubesta kaikkea mahdollista elokuvaan liittyen ja olen ihan ihmeissäni kuinka hurjasti ne on rakentaneet lavasteita ja käyttäneet aikaa ja vaivaa asioihin ja se toki on varmasti iso osa miksi elokuva on teknologiankin puolesta onnistunut, efektit on hyviä.

Aluksi ihmettelin ystävälleni, että ovatpa ajallisesti saaneet pitkän elokuvan kun piirretty on aika lyhyt. Mukana oli uusia lauluja ja tosiaan kuten aikaisemmin sanoin, tarina oli ns. paremmin kerrottu mistä pidin. Luke Evans on aivan loistava Gaston ja hänen apurinsa Josh Gad LeFouna. Lisäksi Ewan Mcgregor ranskalaisine aksentteineen! :D Lisäksi iso plussa, että kaikki osaavat laulaa. Aa, en viitsi hehkuttaa enempää. Viesti olisi vaan yhtä sydäntä. :D
« Viimeksi muokattu: 22.03.2017 19:33:31 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #422 : 23.03.2017 09:13:31 »
Viestissä ihan pieniä spoilereita leffasta Beauty and the Beast!

Minäkin rakastuin uuteen Beauty and the Beastiin! Olen rakastanut Emmaa viimeiset kymmenisen vuotta ja hänen takiaan lähdin leffaa katsomaankin, sillä itse piirrettyä en ole nähnyt kauhean monesti ja sillä ei itsessään ole minulle niin suurta asema. Mutta voi että, kyllä tuo nousi heti ehdottomasti yhdeksi minun suosikkileffoistani! Emma oli aivan täydellinen Bellenä ja muutenkin tykkäsin ihan hirveästi siitä, mitä kaikkia uusia juttuja leffaan oli laitettu (kuten niiina tuossa sanoikin). Olin vähän jännittänyt etukäteen sitä, että miten Emma suoriutuu laulukohtauksista, koska eihän hän ole laulaja, mutta olin kyllä tosi tyytyväinen hänen lauluosuuksiinsa (vaikka silotellut tietokonemuokkaukset siihen kuuluivatkin).

niiinan kanssa olen myös samaa mieltä siitä, että Luke Evans oli Gastonina aivan loistava. Myös John Gad oli aivan ihana!! Tykkäsin siitä, miten LeFouta oli muutettu modernimmaksi, vaikka ilmeisesti jotkut ovat nyt sitä mieltä, että kauheaa propagandaa lapsille. Se jäi lopussa kyllä harmittamaan, että olisin toivonut, että Bellellä olisi ollut "lopputaistelussa" vähän voimakkaampi asema kuin se perinteinen neito-huutamassa-taistelun-reunalla. Minusta aktiivisempi rooli olisi toiminut hahmolla paljon paremmin, hän olisi voinut vaikka heittää jonkun kiven johonkin suuntaan yrittäen näin saada huomion kiinnitettyä itseensä tai jotain. Mutta ei, nainen on edelleen se ruumiin äärellä nyyhkyttäjä.

Ootan kyllä innolla sitä, että esimerkiksi Mulanista tai Pocahontaksesta tehtäisiin samanlainen live action -leffa! Myöskin Pieni merenneito olisi tosi kiinnostava nähdä.

Aiempaan Vaiana-keskusteluun huudan vaan sen, että ah How far I'll go on niin mahtava biisi. Muutenkin leffa oli musiikillisesti aivan huikea.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #423 : 02.04.2017 19:00:59 »
Kävin eilen katsomassa teatterissa sellaisen tieteiselokuvan kuin Life. En tiennyt elokuvasta juuri mitään etukäteen ja leffa osoittautui ihan viihdyttäväksi. Selkeästi oli havaittavissa, että elokuva oli ottanut vaikutteita Alien-elokuvista, mutta silti lopputulos oli mielestäni sopivan erilainen ja originelli. Ja kaikki mikä haiskahtaa vähänkin Alienilta, kelpaa mulle, koska Alien-leffat on niin tajuttoman hyviä. :D Marsista peräisin oleva olento oli ihan mielenkiintoinen ja jokseenkin erilainen kuin millaisina muut sci-fi-leffat esittävät maan ulkopuolisen elämän. Tykkäsin siitä tieteellisestä ilmapiiristä ja siitä, miten ne tutki sitä olentoa siellä kansainvälisellä avaruusasemalla. Muutenkin avaruus miljöönä näyttää aina tosi upeelta valkokankaalta katsottuna. Muistan kun aloin melkein itkeä Interstellarissa, kun valkokankaalle piirtyi Saturnus, se oli niin kaunista. :'D

Muutenkin se avaruusasema oli hyvin toteutettu ja ajoittain elokuvassa vallitsi hyvin klautrofobinen tunnelma. Mua harmitti jonkin verran se hahmojen stereotypisyys. Mua suoraan sanottuna vähän ärsyttää, kun aina kaikissa tollasissa kauhuleffoissa ne perus valkoiset jenkkiläiset selviytyy sinne loppumetreille asti. Okei, yksi jenkeistä kuoli ensimmäisenä, mutta sitten sen perään tapettiin heti venäläinen, musta ja japanilainen. -__- Jotenkin pystyin jo heti miehistön nähtyäni ennustamaan, että ainakin venäläinen, aasialainen ja musta tulevat kuolemaan, koska se on niin tunnettu klisee tuon genren elokuvissa. Gyllenhaalin oletin heti selviytyvän loppumetreille saakka, koska hän on näistä kuitenkin se tunnetuin näyttelijä. Vähän yllätyin, miten pliisu tuo Gyllenhaalin hahmo oli. Jotenkin odotan häneltä näyttelijänä niin paljon, joten ehkä hän ei siksi vakuuttanut mua tässä elokuvassa. Rebecca Ferguson sen sijaan teki erinomaisen roolisuorituksen. Joskin samaistuin Gyllenhaalin hahmoon niin hyvin, kun hän oli paljon mieluummin siellä avaruudessa kuin maan päällä ja naurahdin ääneen, kun hän siellä elokuvan loppupuolella letkautti, ettei halua edes palata takaisin sinne 8 miljardin kusipään luokse. :'D Just jotain tollasta voisin kuvitella itsekin sanovani huonona päivänäni. :'D

Tietokone-efektit ei ollut parhaat mahdolliset, mutta kyllä niitä sieti katsoa. Lopetus oli mainio. Se tosin saattaa jakaa mielipiteitä, mutta mä arvostan tuollaista lopetusta, jossa johdetaan ensin vähän harhaan katsojaa. Osasin silti ennustaa tuon loppuratkaisun, joten mulle se ei tullut niin yllätyksenä, mutta hihkuin silti riemusta, että elokuvan käsikirjoittajalla oli munaa lopettaa leffa noin pessimistisesti. :D

Kaiken kaikkiaan ihan ok-elokuva. Ei nyt mikään maata mullistava, mutta ihan viihdyttävä. Eikä sitä oltu onneksi turhaan pitkitetty, vaan melkein koko ajan tuntui tapahtuvan jotain mielenkiintoista ja jännää. Mun vieressä istunut nainen säpsähteli tuon tuosta, eikä pystynyt tiettyjä kohtia katsomaan, mikä pisti hymyilyttämään. Mä sisäisesti riemuitsen aina sellaisissa jännittävissä ja raaoissa kohdissa, kun toiset taas ei yhtään siedä katsoa sellaista. :'D

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #424 : 02.04.2017 19:55:50 »
Minäkin kävin katsomassa sen Beauty and the Beastin ja tykästyin tosi paljon! :)

Ennakkoepäilykset Emma Watsonia kohtaan olivat suuret, koska en jotenkin osannut yhtään kuvitella Emmaa tuohon Bellen rooliin (vaikka kovasti tykkäsinkin hänestä Hermionen roolissa) ja niistä kuvista mitä olin nähnyt, en ollut yhtään vakuuttunut myöskään. Yllätyin kovasti, kun oikeastaan heti Bellen astuessa esiin ensimmäisessä kohtauksessaan Emma tuntui hämmentävän luontevalta rooliinsa. Pidin hänestä siinä loppujen lopuksi oikein kovasti. Joskus ennakkoluulot näköjään kannattaa jättää syrjään.

Hirviön olemus (erityisesti naama) oli minustakin paikoin vähän tökerö, mutta kun siihen tottui, se oli kyllä myös ihan ok. Muistan että lapsena Hirviön prinssiversio piirretyssä oli mielestäni ruma, mutta tässä se oli oikeastaan aika söpö, ja veikeän samannäköinen kuin piirretyssäkin - olivat siinä mielessä löytäneet paljon osuvasti piirretyn kanssa samannäköisiä näyttelijöitä (ja toki stailattu siihen tapaan että se vielä tukee kokonaisuutta). :) Maurice oli minusta äärettömän sympaattinen ja tykkäsin hänestä tässä ihan erityisesti! :) Samoin Gaston oli aivan loistava, ei niin ällö kuin piirretyssä, vähemmän karikatyyrinen.

Oikeastaan ainoa, josta en oikein pitänyt, oli Lumiere kynttilänjalkana. Minusta se oli esineenä kaunis, mutta ihmishahmoisena jotenkin hölmön näköinen, kun sillä oli niin pieni pää. Pölyhuiskan päivitys uudennäköiseksi oli onnistunut paljon paremmin.

Koko elokuvan estetiikka oli ihanasti sadunomaisen lumoavaa ja kauniisti toteutettua. Oli ilo katsoa tuo ja epäilenpä, että se tulee vielä itsellekin hankittua!

Lainaus
Mutta ei, nainen on edelleen se ruumiin äärellä nyyhkyttäjä.
Olen tavallaan samaa mieltä naisen asemasta näissä jutuissa, mutta olen myös hyvilläni siitä, että tällaiseen tunnettuun ja tuttuun tarinaan ei lähdetty tekemään suuria rakenteellisia muutoksia. Minusta se on myös omalla tavallaan hyvin herttainen näin perinteisenäkin versiona. :)

Seuraavaksi houkuttaisi nähdä se Vaiana, ja odotan jo kiinnostuksella tulevaa Pirates of the Caribbeania, ihan jo siksikin kun siinä on Kaya Scodelario! Sekin on jo kasvanut aikuiseksi, mutta minulle se on aina pikku Effy. ;)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #425 : 07.04.2017 18:54:27 »
Minäkin kävin tänään katsomassa Beauty and the Beastin äidin kanssa. :)

Meinasi tulla kyyneleet silmiin heti siinä alussa, kun se ihana pianomusiikki alkoi soida. Tuli heti lapsuus mieleen ja se kappale on vaan jotenkin surumielisellä tavalla kaunis. Nyt luukutan sitä varmaan tässä pari päivää putkeen, kun on niin ihana. :'D

Minäkin pidin elokuvasta tosi paljon ja se oli visuaalisesti erittäin näyttävä. :) Kaunotar ja hirviö oli lapsena sellainen elokuva, joka oli joissain kohdin pelottavakin. Esim. se kohta siellä metsässä, kun Hirviö pelastaa Bellen niiltä susilta. Odotin siltä kohdalta ehkä vähän enemmän tässä näytellyssä elokuvassa, mutta ei se sitten ollutkaan niin sykähdyttävä kuin piirretyssä. Samoin se viimeinen taistelu Hirviön ja Gastonin välillä oli mielestäni onnistuneempi piirretyssä.

Emma oli ihan hyvä Bellen roolissa ja hän vaikuttaa ihmisenä niin ihanalta, että katselen mielelläni leffoja, joissa hän näyttelee ja hän on niin tavattoman kauniskin. :) Munkin mielestä hän suoriutui hyvin lauluosuuksista. Ja varmasti on haastavaa näytellä elokuvassa, joka painottuu niin vahvasti tietokone-efekteihin. Välillä tuntui, että hän katsoi vähän ohi Lumierestä, Könnistä ja muista, kun eihän niitä nyt kukaan konkreettisesti elokuvassa näyttele ja Emman piti sitten tietysti näytellä niin kuin hän oikeasti olisi niiden kellojen, kahvipannujen ja kynttilänjalkojen seurassa. Siihen nähden kyllä hyvin suoriutui roolista.

Gaston ja Töppö oli kyllä mainioita molemmat. Käytän mieluummin näitä suomenkielisiä nimiä, kun tää elokuva on mulle tutumpi sinä piirrettyversiona ja suomalaisilla nimillä. Inhosin Gastonia siinä piirretyssä, mutta tässä näytellyssä versiossa hän oli aivan mahtava, Evans veti kyllä huikean roolisuorituksen Gastonina. :D Ja se Töpön "homouskin" oli niin pienten vihjeiden varassa, että ihmettelen edelleen koko kohua, mikä siitäkin syntyi. Musta olisi jo korkea aika tunkea lastenelokuviinkin enemmän homohahmoja, joten tää oli siinä mielessä mainio päätös, että Töpöstä annettiin nyt selkeästi sellainen kuva, että hän on miehiin päin. En muista, onko Disneyllä muuta hahmoa, joka olisi selkeästi esitetty elokuvassa homona.

Muakin vähän jäi harmittamaan se, että Bellelle jäi se perinteinen pelastettavan naisen rooli. Jotenkin odotin ehkä, että tätä versiota olisi tehty modernimmaksi ja Belle olisi ollut joissain määrin aktiivisempi. Mutta ehkä tekijät sitten halusi vain tavallaan noudattaa sitä piirretyn peruskaavaa nostalgiasyistä, eivätkä halunneet lähteä muuttamaan juonta sen suuremmin. Se Bellen äidin kohtalo oli musta jotenkin tosi outo ja käsittääkseni sitä ei edes käsitelty siinä piirretyssä. Mulla ei ole ainakaan sellaisesta mitään muistikuvia. Se oli ilmeisesti ihan uusi lisäys tähän tarinaan ja siinä taisi olla muutamia lauluja, joita ei piirretyssä esiintynyt.

Mä kyllä tykkäsin siitä hirviöstä. :) En taas lämmennyt yhtään sen ihmismuodolle, niin kuin en piirretyssäkään, mutta toisaalta mun silmää miellyttää kyllä enemmän karvaisemmat ja rujommat miehet kuin tuollaiset siloposket. :'D Naurahdin, kun Belle ehdotti Hirviölle siinä lopussa sitä parran kasvattamista ja olin ihan että jes! :'D

Ihana elokuva kaiken kaikkiaan ja siitä tuli hyvälle mielelle. ^^

Lainaus käyttäjältä: Arte
Ootan kyllä innolla sitä, että esimerkiksi Mulanista tai Pocahontaksesta tehtäisiin samanlainen live action -leffa! Myöskin Pieni merenneito olisi tosi kiinnostava nähdä.
Aaa, mäkin haluan Mulanista ja Pocahontaksesta näytellyn version! Mulan on mun lempi Disney-prinsessa ja olis ihan huikeeta nähdä se elokuva näyteltynä versiona. Kun vaan aattelenkin, miten ihanalta Mushu saattais näyttää animoituna... :3 Pocahontas on myös ihana. ^^

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #426 : 07.04.2017 19:59:03 »
Minäkin kävin tuossa jokin aika sitten katsomassa Beauty and the Beastin. Käyn nykyään tosi harvoin elokuvissa, mutta tämä oli suorastaan pakko nähdä, sillä Kaunotar ja hirviö -piirretty oli lempparielokuviani pienenä. Sain houkuteltua kumppaninkin mukaan seuraksi, niin ei tarvinnut yksin mennä ja oli joku, jonka kanssa puida nähtyä jälkeenpäin.

En oikein tiennyt, mitä odottaa tältä uudelta versiolta, mutta yllätyin kyllä positiivisesti. Minusta on mukavaa, ettei koko tarinaa oltu uudistettu vaan mukana oli paljon piirretystä tuttuja kohtauksia ja lauluja. Ihan mahtavaa, miten sopivan näköisiä näyttelijöitä elokuvaan onkaan löydetty. Gaston esimerkiksi oli aivan ilmetty itsensä. ;D Etukäteen vähän epäilin, miten Emma Watson mahtaa sopia Bellen rooliin, mutta hänhän oli oikein ihastuttava ja uskottava ja tulkitsi hyvin. Hän sopi Belleksi.

Ihanaa että niin monet vanhat tutut hahmot ovat löytäneet tiensä elokuvaan. Jotenkin muistelisin tosin saaneeni niistä paremman otteen silloin muinoin piirrettyä katellessani, pääsin silloin paremmin mukaan tarinaan ja kaikki tuntui kovin elävältä ja vivahteikkaalta ja inspiroivalta... No, ehkä lapsen mielikuvitus vain teki tehtävänsä. ;) Yhtä hahmoa jäin kyllä kovasti kaipaamaan, nimittäin Maestro Fortea, niitä hirvittävän mahtipontisia ja pelottavia urkuja! Olihan tässä uudessakin versiossa Forte, mutta ihan vain parissa kohtauksessa ja täysin erilaisena kuin aiemmin. En tajua, miksi niin suuri osa Fortesta piti jättää pois. Minusta se oli huikea hahmo kaikessa karmivuudessaan. // Apua, minä muistinkin väärin! Fortehan ei ollutkaan originaalissa vaan The Enchanted Christmas -lisässä. Näin sitä käy, kun ulkomuistista latelee faktoja eikä ole katsonut koko elokuvaa sitten lapsuuden. x)

Kaunotar ja hirviö oli lapsena sellainen elokuva, joka oli joissain kohdin pelottavakin. Esim. se kohta siellä metsässä, kun Hirviö pelastaa Bellen niiltä susilta. Odotin siltä kohdalta ehkä vähän enemmän tässä näytellyssä elokuvassa, mutta ei se sitten ollutkaan niin sykähdyttävä kuin piirretyssä.
Komppaan. Tämä uusi elokuva tuntui jotenkin... en tiiä, silotellummalta? Siitä jäi puuttumaan jotakin, eikä se säväyttänyt samalla tavalla kuin piirretty.

En taas lämmennyt yhtään sen ihmismuodolle, niin kuin en piirretyssäkään, mutta toisaalta mun silmää miellyttää kyllä enemmän karvaisemmat ja rujommat miehet kuin tuollaiset siloposket. :'D Naurahdin, kun Belle ehdotti Hirviölle siinä lopussa sitä parran kasvattamista ja olin ihan että jes! :'D
Sama täällä! ;D Minusta se piirrettyversio oli jotenkin vielä kamalampi. Niin siloinen ja täydellinen. Ei ihan kolahda minun makuuni.
« Viimeksi muokattu: 07.04.2017 20:32:19 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #427 : 01.05.2017 21:43:06 »
Your name (Kimi no na wa).
Vuoden yllättäjä, anime, joka yltää Henkien kätkemän tasolle. Tämä elokuva oli silkkaa rakkautta. En osaa sanoa, mikä genre tätä parhaiten kuvaa, sillä juoni oli hyvä sekoitus komediaa, draamaa, romantiikkaa ja seikkailua - kaikkia niitä aineksia, joita kunnon tarinaan vaaditaan.
Loppu ei ollut ennalta-arvattava, päähenkilöt olivat sympaattisia ja anime piirretty upeasti. Musiikki oli suurimmaksi osaksi kaunista, mutta välillä lyriikoita oli minun makuuni käytetty liikaa.

Suosittelen tätä elokuvaa myös niille, jotka eivät normaalisti perusta animesta.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #428 : 01.05.2017 23:00:10 »
Your name (Kimi no na wa).
Vuoden yllättäjä, anime, joka yltää Henkien kätkemän tasolle. Tämä elokuva oli silkkaa rakkautta. En osaa sanoa, mikä genre tätä parhaiten kuvaa, sillä juoni oli hyvä sekoitus komediaa, draamaa, romantiikkaa ja seikkailua - kaikkia niitä aineksia, joita kunnon tarinaan vaaditaan.
Loppu ei ollut ennalta-arvattava, päähenkilöt olivat sympaattisia ja anime piirretty upeasti. Musiikki oli suurimmaksi osaksi kaunista, mutta välillä lyriikoita oli minun makuuni käytetty liikaa.

Suosittelen tätä elokuvaa myös niille, jotka eivät normaalisti perusta animesta.

Oih, tää elokuva kiinnostais mua ihan älyttömän paljon. Oon kyllä jo ennen ku tieto suomeen tulosta yrittäny kattoo sen netistä, mutta ainut versio, jonka löysin oli surkeella laadulla, kiinasubeilla ja vesileimoilla varustettu.
Ja nyt kun se olis katottavissa leffateatterilaadulla, oon lapissa, eikä mulla oo täällä mitään mahiksia nähdä sitä. Ottaa kyllä päähän. Lisäksi oletan, että vaikka hieno elokuva onkin, suomessa se ei voi olla niin suosittu, että pyöris vielä toukokuun lopulla, kun oon takasin ihmisten ilmoilla.
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #429 : 02.05.2017 20:20:13 »
Kävin tänään itsekin katsomassa tuon Your name -leffan, ja ah kyllä, ansaitsee kaikki suitsutuksensa. Tykkäsin siitä, että juoni ei ollutkaan niin ns. kepeä kuin virallisessa lyhennelmässä sanotaan, vaan leffassa on muutakin kuin pelkkää vartalonvaihtoa. Molemmista hahmoista muodoistui kokonainen kuva ja vaikka ihan kaikkea ei tietenkään ehditty esittelemään, niin molemmat silti olivat hyvin elämänmakuisia.

Juonesta en lähde sen enempää tässä intoilemaan, kun se spoilaa pahasti, mutta kaikki muu oli kyllä todella hyvin tehtyä. Musiikki oli ihanaa, ja vaikka alkuun olin lukenut muutamista arvosteluista, että se saattaisi olla ehkä leffan heikoin kohta, ei se sitä ainakaan omasta mielestäni ollut. Se sopi jokaiseen kohtaukseen ja toimi vallan mainiosti. Myös maisemat ja muutenkin piirrostyyli olivat henkeäsalpaavia ja pakko vain nostaa hattua koko tiimille tästä.

Todellakin katselemisen arvoinen! Se jättää hieman avoimia kysymyksiä katsojille, ja ehkä olisin kaivannut syvempää vastausta muutamiin kohtiin, mutta toisaalta se olisi ehkä tuonut liikaa joutokäyntiä. En osaa juuta tai jaata sanoa, sopiiko tämä animettomille katsojille, koska olisin varmaan puolueellinen, haha.
Hyppää lehtikasaan!

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #430 : 02.05.2017 22:43:42 »
Your name tuli itsekin juuri nähtyä ja pidin enemmän kuin odotin. Minä en ole mikään animen suurkuluttaja (vaikka olenkin varmaan suurin piirtein nähnyt ne, tai ainakin enimpiä, mitä Suomessa on ollut tarjolla?) joten voin edustaa sitä osaa katsojakunnasta, joka ei ole valmiiksi mitenkään käsittämätön anime-fani vaan katsoo sitä muun ohella silloin tällöin. :)

Minustakin oli positiivinen yllätys, että pohjajuoni oli kuvittelemaani laajempi ja kun en ollut spoilaantunut enempää kuin trailerin verran, oli mukavasti avointa, mitä siinä mahtaa tulla tapahtumaan. :)

Oikeastaan se syy, miksi päätin katsoa tuon teatterissa eikä kotona joskus hamassa tulevaisuudessa oli se, että sitä mainostettiin kovasti hehkuttamalla ja vertaamalla Henkien kätkemään. Kuten varmaan aika monelle ei-ennestään-animenkatsojalle (jos ei normaalia animaatiota lasketa) Henkien kätkemän näkeminen oli jossakin määrin tajunnanräjäyttävä kokemus ja ainakin minulle se oli, koska näin sen ensi kertaa flunssassa toipuessa keskellä yötä pilkkopimeässä olohuoneessa peittoon mukavan rennosti kääriytyneenä ja ilman minkäänlaisia ennakko-odotuksia. Se todellakin lumosi. Tämä Your name ei sinänsä yllä ainakaan minulla samalle tasolle, mutta pidin siitä kyllä ja olin iloinen että näin sen. :) Piirrosjälki oli kaunista ja maisemat todellakin sekä aidon tuntuisia että hyvin kauniita.

Itse en oikein tykännyt siitä musiikista, ainakaan kappaleesta jolla se alkoi. Tosin en kuuntele muutenkaan sen tyyppistä musiikkia. Olisin toivonut jotakin lyyrisempää kuin töksähtelevää rap-henkistä poppia siihen alkuun. Kesken elokuvan ei mitenkään häirinnyt, nivoutui hyvin sinne tarinaan.

Suosittelen kyllä lämpimästi. Sellaisia animen/mangan ärsyttäviä puolia kuten omituista teinikäyttäytymistä miltei aikuisiltakin siinä kyllä oli, mutta aika vähän onneksi.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #431 : 03.05.2017 09:24:51 »
Oliko muuten muiden mielestä Your name jotenkin episodimainen? Olisin hyvin voinut kuvitella tuon neljäjaksoiseksi televisiosarjaksi.  ???
Se ei sinänsä haitannut, mutta jotenkin tarina eteni jaksomaisesti. Aloin jo pohtia, onko tämä ollut aluksi sarja, mutta ei.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #432 : 25.05.2017 18:53:02 »
Alien: Covenant nähty. En kyl käsitä, miten paljon tuotakin on parjattu. Musta toi oli ihan kelpo elokuva ja selittihän se asioita jonkin verran, vaikka jonkin arvion mukaan elokuva ei muka anna vastauksia yhtään mihinkään. :o Ei ehkä tunnelmaltaan yhtä kylmäävän jännittävä kuin ensimmäinen Alien, mutta ihan viihdyttävä leffa ja antoi kyllä mielestäni vastauksia Xenomorphien syntyperään liittyen. Mä tykkäsin tämän edeltäjästä Prometheuksestakin (jota myös parjattiin paljon), joten ei kai ihmekään sitten, että tämäkin sitten kolahti. Michael Fassbender oli yhtä hot kuin aina ennenkin ja hihkuin sisäisesti, kun David pussasi Walteria (vaikka sen motiivi olikin ilkeä). :'D Se pusu tuli mulle vähän puskista, kun en ole lukenut leffaan liittyviä spoilereita, mutta kyllä mulle aina homopusut kelpaa, varsinkin jos niitä ei osaa ennakkoon odottaa. :') Muutenkin se Davidin ja Walterin suhde oli mielenkiintoinen ja olisin toivonut, että siihen olisi paneuduttu enemmän. Olisin kyllä enemmän kuin onnessani, jos joku noista synteettisistä kirjoittasi jotain ficintynkää. Itse en kuitenkaan osaisi, lol. :'D

//Niin joo, sitäkin piti sanoa, että lopputwisti oli katsojalle aika ennakoitavissa. Varsinkin siinä kohtaa, kun "Walter" paikkaili sitä haavaa poskessaan. ;)
« Viimeksi muokattu: 25.05.2017 19:26:34 kirjoittanut Kosmik »

Isilwen

  • ***
  • Viestejä: 491
  • Wildfire
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #433 : 06.06.2017 15:46:47 »
Wonder Woman nähty! Diggasin todella paljon, musiikit olivat hyvät, huumori toimi, visuaalinen toteutus oli heino ja hei, badass muija jolla on miekka! Pidin eritoten siitä, ettei Diana ole mikään perus vahva naishahmo, vaan hänessä yhdistyi niin paljon herkkyyttä ja voimaa, että soisin kyllä tällaisia hahmoja olevan enemmänkin.

Oletteko nähneet ja mitä olette tykänneet?
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin.
Jotka ovat kolunneet kaikki polut,tulevat säihkyvin silmin,
polvet ruvella, outoja hedelmiä hauraassa säkissään.
Niin se ystäväni on, niin se on,
että eksymättä
et löydä perille


~ Tommy Tabermann

https://harrydracorecs.wordpress.com/

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #434 : 06.06.2017 17:35:25 »
Rakastan supersankarileffoja, mutta jostain syystä Wonder Womanin trailerit eivät ole juuri herättäneet kiinnostusta. Toivon kuitenkin, että se on parempi kuin Teräsmies-leffat.

Pirates of the Caribbean "5" oli sangen huono. En kyllästynyt, mutta en yllättynytkään juuri mistään. Deppin hahmo toimi parhaiten silloin, kun se oli vielä uusi juttu.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #435 : 06.06.2017 20:18:29 »
Wonder Woman nähty! Diggasin todella paljon, musiikit olivat hyvät, huumori toimi, visuaalinen toteutus oli heino ja hei, badass muija jolla on miekka! Pidin eritoten siitä, ettei Diana ole mikään perus vahva naishahmo, vaan hänessä yhdistyi niin paljon herkkyyttä ja voimaa, että soisin kyllä tällaisia hahmoja olevan enemmänkin.

Oletteko nähneet ja mitä olette tykänneet?


Mä kävin katsomassa Wonder Womanin ennakkonäytöksessä kaveriporukalla ja komppaan sua täysin! En oikein osannut odottaa yhtään mitään, DC on mulle vähän vieraampaa ja näin myös Wonder Woman hahmona. Tykkäsin kumminkin asetelmasta paljon: Diana ei tosiaankaan tullut esiin pelkkänä vahvana naisena, vaan hänestä löytyi monia ulottuuvuuksia ja pidin hänestä paljon. Gal Gadot onnistui roolissaan.

Leffassa oli kuitenkin jonkin verran turhaa sälää. Sen lisäksi myöskin viimeinen taistelu ei ihan ollut mieleeni, jotenkin koko antagonisti oli vähän pettymys. Myös koko leffan loppu oli hiukan... outo? En oikein osannut odottaa sitä ja jätti vähän kylmäksi. Mutta muuten tykkäsin oikein kovasti, taistelukoreografiat ja musiikit toimivat tosi hyvin! Hevoset olivat hyvin kauniita ja pidin myös muista hahmoista.
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #436 : 06.06.2017 22:52:51 »
Lainaus
Pirates of the Caribbean "5" oli sangen huono. En kyllästynyt, mutta en yllättynytkään juuri mistään. Deppin hahmo toimi parhaiten silloin, kun se oli vielä uusi juttu.
Meinaan mennä katsomaan tuon, ja ihan tästä syystä mitä mainitsitkin, ilman suuria odotuksia. Tahdon kovasti nähdä Jackin taas, ja odotan kiinnostuneena Kayan roolisuoritusta. Ihan sama, onko juoni uutta vai kierrätettyä vanhaa, miten toimii action tai huumori, saati draama tai romantiikka. Se tuttuun tarinaan palaaminen on tässä se tärkeä juttu, vähän sama kuin siinä, miten on kiva lukea hyvää kirjaa yhä uudelleen ja uudelleen läpi. :)

Mutta samalla tämä herätti ajatuksia siitä, mitä ihminen milloinkin elokuvalta odottaa. Eli tässä tapauksessa tuntuu että jo traileri kertoi suunnilleen kaiken. Silti tahdon nähdä elokuvan ihan jo siksi, että tykkään tutuista hahmoista, olipa siinä mitä uutta tai sitten ei. Joskus on melkeinpä kivempi, jos hahmot eivät ole liiaksi muuttuneet. Esimerkiksi olisin mieluummin pitänyt Tia Dalman juuri sinä kuin se olikin, ilman mitään eeppisiä myöhempiä lisiä.

Joskus on upeaa katsoa jotakin, joka yllättää ja suunnilleen räjäyttää tajunnan tai on tosi erikoinen. Ja joskus jatko-osat eivät sellaista kuin latista. (Matrix, anyone? ;) Se oli hieno elokuva nähdä teatterissa ilman mitään tietoa siitä, miten juoni menee. Kävin katsomassa jatko-osatkin mutta niistä ei jäänyt mieleen juuri mitään.) Sellainen hienolla tavalla yllättänyt oli aikoinaan myös Hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme - ne maisemakohtaukset suurelta valkokankaalta pimeässä olivat henkeäsalpaavan kauniit. Ja Henkien kätkemä teki myös suuren vaikutuksen, joskin vähän eri syistä.

Mitkähän elokuvat viime aikoina - tai edes viime vuosina - olisivat sellaisia, joista olisi tullut tosi vahvat fiilikset... Olen katsellut paljon sellaisia, joita oli ihana katsoa siinä hetkessä, muttei ole tullut tarvetta nähdä yhä uudelleen ja uudelleen. Ei siinä välttämättä ole aina mistään laadusta kyse vaan siitä tunteesta, mitä ohjelma herättää. Rakastin Skyfallia ihan tosi paljon, katsoin sen kahdesti elokuvissa ja monet kerrat kotona dvd:ltä ja telkkarista tullessakin. En tiedä oliko se "oikeasti" niin hyvä, mutta minusta Bond oli siinä niin hellyttävä! Ja Judi Denchin M! Ja melkein kaikki muutkin pahista myöten, se oli tosi sydäntä koskettava. Ja tykkäsin siitä kartanostakin tosi paljon. (Ja jopa harkitsin hetken, mistä saisin samanlaisen auton, mutta ilmeni että vintage- Aston Martinit ovat aika kalliita.  ;D )

Toinen samoihin aikoihin tullut elokuva, johon tykästyin yhtä tosissaan, oli yllättävää kyllä Burtonin Dark Shadows, joka kolahti tosi kovasti, siitä huolimatta että en tykkää vampyyreista ja se oli jotenkin todella pöljä. Rakastin tosi paljon sitä 70-luvun henkistä miljöötä ja oikeastaan melkein kaikkea siinä, se huumori vain niin osui ja upposi. Ja tunsin itseni niin idiootiksi, kun katsoin sitä erään nuoremman ystävän kanssa, joka ei ymmärtänyt yhtään, mikä siinä oli niin hauskaa. ;) Siinä oli niin paljon huippuja kohtia, ja siinäkin oli ihana kartano salaovineen sun muineen. (Ehkä vanhat kartanot vain ovat salainen paheeni? ;)

Tyylikkäämpi ja tuoreempi elokuvasuosikki (jonka tosin olen nähnyt vain kerran elokuvissa, kun ei ole tullut missään dvd:llä vastaan) on Dressmaker, jossa oli pääosassa lumoava Kate Winslet. Se oli kaunista katsottavaa, ja samalla todellakin draamaa, ei liian kevyttä.

Mutta mitäpä tästä sanotte? Tuli minulle ihan puskasta ja huomasin täysin vahingossa muuta selatessani.

http://www.leffatykki.com/uutiset/463697

Lainaus
Hän, jonka nimeä ei sanota, on saamassa oman elokuvan. Harry Potter -seikkailujen kaikkein vaarallisin pahis, synkkä velho, jota alkuperäisessä leffasarjassa tulkitsi Ralph Fiennes, piinasi Tylypahkan väkeä pitkään. Varsinaisen Potter-elokuvasarjan jälkeen faneille on ollut tarjolla niin teemapuistoa kuin kirjailija J. K. Rowlingilta samaan fantasiamaailmaan sijoittuvaa Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -tarinointia, mutta Potterin ystävät eivät tyydy pelkästään niihin.

Tryangle Films puuhaa fanipohjalta elokuvaa Voldemort: Origins of the Heir. Elokuvalle kerättiin taloudellista tukea aluksi joukkorahoituskampanjalla, mutta Potter-elokuvien oikeudet omistava Warner Bros. katkaisi kampanjoinnin lyhyeen. Nyt fanielokuvan tekijät ja iso studio ovat ilmeisesti päässeet yksimielisyyteen siitä, miten epävirallisen Potter-rainan kanssa toimitaan ja fanit saavat tehdä sekä julkaista elokuvansa.

Pelätyn velhon nuoruusvuosia ja taustoja valottava leffa tulee verkossa vapaasti katsottavaksi odotettavasti loppuvuodesta. Ohjaaja Gianmaria Pezzaton mukaan Warner Bros. oli asettanut sen tekemisen ehdoksi, ettei elokuvaa olisi kaupallinen. Velhoilurainan traileri on jo Youtubessa.

Voldemortin oma leffa? :D Voin kuvitella, että tälle tulee löytymään faneja! Traileri näytti kiehtovalta. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #437 : 07.06.2017 00:17:57 »
Lainaus
Pirates of the Caribbean "5" oli sangen huono. En kyllästynyt, mutta en yllättynytkään juuri mistään. Deppin hahmo toimi parhaiten silloin, kun se oli vielä uusi juttu.
Meinaan mennä katsomaan tuon, ja ihan tästä syystä mitä mainitsitkin, ilman suuria odotuksia. Tahdon kovasti nähdä Jackin taas, ja odotan kiinnostuneena Kayan roolisuoritusta. Ihan sama, onko juoni uutta vai kierrätettyä vanhaa, miten toimii action tai huumori, saati draama tai romantiikka. Se tuttuun tarinaan palaaminen on tässä se tärkeä juttu, vähän sama kuin siinä, miten on kiva lukea hyvää kirjaa yhä uudelleen ja uudelleen läpi. :)
Kävin ton katsomassa toissaviikonloppuna ja itse kyllä pidin. Ei se tosiaan mikään maailmoja mullistava pläjäys ollut, mutta ei se yhtään mun viihtymistä vähentänyt. Se oli hauska, vitsit enimmäkseen toimi, pankkiryöstö sai ihan uuden merkityksen, puhumattakaan spagettisudesta xD Kayan roolihahmosta Carinasta pidin tosi paljon, ja lopussa tuli itse asiassa tirautettua pari kyyneltä. (Se nyt ei sano leffan koskettavuudesta oikeastaan mitään, koska mä itken tosi helposti.)

Olis tarkoitus mennä nyt tällä viikolla katsomaan Wonder Woman. En tiedä DC Comicsin hahmoista paljoakaan, koska olen enemmän Marvelia, mutta kun viimeinkin on tarjolla elokuva naissupersankarista naisohjaajan tekemänä, niin hitto soikoon sitä pitää tukea. Saavat elokuvastudiot nähdä, että kyllä yleisö haluaa katsoa elokuvia, joissa on naissupersankari pääosassa. Marveliltahan on tulossa parin vuoden kuluttua (en muista tarkkaan millon) Captain Marvel.

Seuraavaksi sitten voisi olla ensimmäiset avoimesti seksuaalivähemmistöihin kuuluvat supersankarit pääosassa^^ (Wonder Woman on kyllä vahvistettu biseksuaaliksi, mutta enempi parempi^^) Ensimmäinen musta supersankari pääosassa on tulossa ens vuonna, ellei muistiparka petä (Black Panther)
We had each other. That's how we won.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #438 : 11.06.2017 00:18:11 »
No nyt on nähty sekin uusin PotC. :) Ja pitää myöntää, että pidin siitä kovasti. Se teki hyvälle mielelle ja nostalgisen fiiliksen. Ja olin taas ainoa joka jäi katsomaan lopputekstit perinteisesti loppuun asti - taas siinä oli ylimääräinen loppukohtaus. :) En oikein tiedä, miten kaikilla on aina niin kiire pois välittömästi elokuvan päätyttyä. Tykkään jäädä siihen vähäksi aikaa tunnelmoimaan ja miettimään elokuvaa, katsomaan ketkä ovat olleet missäkin rooleissa ja soundtrackia joskus ja vaikka mitä.

Olin yllättynyt että Kaya sai tosiaan noin suuren roolin. Olin jotenkin ajatellut, että se olisi tosi sivuosassa, mutta tuo oli kuitenkin aikamoinen avainrooli ja poikakin jäi paljon enemmän sivuun. Hienoa hänelle! :) Näin paljon näkyvyyttä tuottaa lisääkin töitä jatkossa. Pidin myös siitä, että tarina sai ikään kuin sopivan lopun, ehkä tämä nyt oli tässä ilman suurempia uusia juttuja.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Black rose

  • Romanttinen rosvotar
  • ***
  • Viestejä: 81
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #439 : 12.06.2017 17:57:03 »
PotC vitonen nähty myös täällä ja pakko todeta, että yllätyin positiivisesti. Vaikka aluksi hieman huomasin jännääväni sitä, miten kaikki tapahtumat on saatu tiivistettyä 2 tuntiin ja 10 minuuttiin, kun aiemmat piratesit ovat kuitenkin kestäneet lähemmäs kaksi ja puoli tuntia. Ja kaiken lisäksi olen kuulunut niihin, joille PotC on trilogia, enkä voi sanoa, että nelonen teki silloin aikanaan ilmestyessään kovinkaan suurta vaikutusta... Mutta kaikesta huolimatta pakko sanoa, että oikeasti pidin tästä uusimmasta :) Juoni eteni sopivaa vauhtia ja piti otteessaan alusta alkaen. Tapahtumat eivät myöskään liikaa toistaneet itseään aiemmista leffoista, vaikka vaikutteita niistä oli kuulemma otettu enemmän kuin nelosessa. Pari kertaa tuli nenäliinallekin tarvetta (etenkin lopussa...♥︎), mikä on hämmentävää sinänsä, sillä itken hyvin harvoin elokuvissa.

Vaikka Johnny ei toisaalta tuonut Jackin hahmoon oikein mitään uutta, oli hänen toikkarointi vanhana kunnon kapteeni Sparrowna silti hauskaa katseltavaa. Orlandon paluu Will Turnerin rooliin oli myös mahtavaa roolin pienuudesta huolimatta. Kayan Carina-hahmo oli mielenkiintoinen ja hyvin toteutettu hahmo. Brenton Thwaitesin Henrysta pidin myös sekä Javier Bardemin Salazarista. Hyvää oli myös se, että uudet hahmot esiteltiin kunnolla heti alkuunsa. PotC nelosessahan uusien hahmojen esittely paikoin vähän ontui...  Mutta hyvä fiilis jäi ja pakko mennä katsomaan jossakin vaiheessa uudestaan, jos vain ennättää. :)

Pidin myös siitä, että tarina sai ikään kuin sopivan lopun, ehkä tämä nyt oli tässä ilman suurempia uusia juttuja.
Samoin! Ympyrä ikään kuin sulkeutui :) Toivon siis toisaalta myös, että tämä olisi viimeinen osa, vaikka lopputekstien jälkeinen kohtaus mahdollisesti sanoi jotain muuta jättäessään muutamia kysymyksiä auki...
Your silent whispers, silent tears...