Kirjoittaja Aihe: Elokuvat # 2  (Luettu 155695 kertaa)

Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #380 : 02.07.2016 10:48:31 »
Houkuttelee ajatus, että menisin katsomaan Independence Day uuden elokuvan. Kuka muu aikoo/on jo nähnyt?
Mulla ja miehellä on huomiselle liput Tennispalatsiin. Ajateltiin lähteä Helsinkiin saakka katsomaan, kun se Tennispalatsin uusittu ykkössali on otettu käyttöön. Pakko päästä katsomaan joku kunnon erikoistehostepläjäys siellä. Onhan tuo muutenkin ihan mielenkiintoinen tapaus, vaikka olis ehkä jäänyt katsomatta ilman tuota tarjousta ja uteliaisuutta uuteen teknologiaan leffasalissa.
Finnkinon sivujen kautta uutiskirjeen tilaajat saavat muuten vielä jokusen päivän muuten liput tohon saliin -30% eli käytännössä katsoen perus 3D-lipun hinnalla. Ihan vink vink vain kaikille. :)
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Pipe

  • ***
  • Viestejä: 971
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #381 : 19.07.2016 22:02:21 »
Ah kävin torstaina katsomassa Kerro minulle jotain hyvää, leffan ja nams.. Mä awws niin rakastuin siihen leffaan. Joo ja samantein sitten rupesin metsästämään sitä kirjaa (ja sen jatko-osaa). Nii siis suosittelen kaikille et katotte trailerin ja pieni vinkki, et jos tykkäsit The fault in our stars leffasta, tulet rakastamaan tota Kerro minulle jotain hyvää (Me before you)-leffaa. Parempaa kuin  The fault in our stars leffassa on mm. se et tuo leffa (Me before You) on brittiläinen, toisin kun tuo TFIOS.  Ja Potter-faneille aina pakko hehkuttaa, että siellä vilahtaa yksi Pottereistakin tuttu näyttelijä :'D.
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥

Ava by: Ingrid

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #382 : 21.07.2016 09:23:21 »
Luen juuri Me before You -pokkaria, leffan voin tarkastaa sitten myöhemmin vaikka dvd:nä. Koukuttava kirja! :)

Käytiin lauantaina katsomassa Legend of Tarzan. Juoni ja aikajänne olivat erilaisia kuin aiemmissa Tarzaneissa. Tässä Stellan Skarskårdin esittämä päähahmo on alkutilanteessa jo englantilainen herrasmies, joka on viettänyt monta vuotta poissa viidakosta. Tämä loi erilaisen näkökulman aiempiin ja herkullisen lähtöasetelman elokuvalle. Tykkäsin. Jane ei ollut mikään neito pulassa. Eläimet oli toteutettu kivasti, lukuunottamatta yhtä supervirtahepoa. ::)
Leffan on ohjannut David Yates. Tunnelmassa oli kieltämättä jotain pientä yhtäläisyyttä Pottereihin, etenkin yökuvauksissa.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #383 : 23.07.2016 13:59:05 »
Kävin tuossa eilen kattoo Star Trek Beyondin. Kovin suuria odotuksia mulla ei sitä kohtaan ollut - ajattelin, että kyllä se varmasti ihan hyvä tulee olemaan. Noh, se olikin sitten paljon parempi kuin odotin. :D Toimintaa ei kyllä puuttunut ja huumoriakin oli mun makuun juuri sopivasti. Pienoisena miinuspuolena oli se, kun välillä tuntui, että on vähän kiire jo seuraavaan kohtaukseen, nimenomaan niihin taistelukohtauksiin ja siten nämä hahmojen väliset rauhalliset dynamiikka-kohtaukset jäivät pikkuisen niiden varjoon. Ja mikä mua ilahdutti suuresti, oli se, että kaikilla hahmoilla oli aikalailla tasapuolisesti ruutuaikaa. Leffan pahis oli myös musta kiva, vaikka sitä ei ruudussa ehkä niin paljon näkynytkään kuin olisi mielestäni saanut näkyä. Siitä jotenkin huokui se inhimillisyys, mikä osaltaan vaikutti siihen, että lopussa sitä kohtaan heräsi sympatiat.

spoiler (jos joku ei vielä asiasta ole syystä tai toisesta tietoinen)
Sitten se kiistellyin asia, eli Sulun homous (ja se, että sillä on mies ja tytär). Mie mietin, miten leffaan ylipäätään saataisiin ujutettua tieto asiasta niin, ettei se tuntuisi "ylimääräiseltä" kohtaukselta, mutta hyvinhän se sinne oli saatu mukaan. Mielestäni se ilmaistiin juuri niin kuin se pitikin eli ilman mitään suurta haloota (äänekästä ilmoitusta/liiallista korostusta).
end spoiler

Kokonaisuudessaan leffa oli upea ja viihdyttävä, ja mielestäni ehkäpä parhain näistä reboot-leffoista. Vanhempiin elokuviin ja sarjaan en voi tätä uusinta verrata, kun tuo vanhempi tuotanto ei ole ollenkaan tuttua. Mutta siis, tiivistetysti, pidin Beyondista todella paljon. :D

Oon jo jonkun aikaa miettiny myös, jos sitä kävisi katsomassa Tarzanin legendan, kun se kerran vielä pyörii tuossa lähimmässä leffateatterissa. :)
« Viimeksi muokattu: 23.07.2016 14:00:54 kirjoittanut Felia »
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 960
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #384 : 26.07.2016 13:30:25 »
Kävin eilen kattomassa Ghostbustersin ja oli ihan viihdyttävä (muita jotka on nähneet?).
Tuli hyvä mieli, leffa täynnä hyvin tehtyjä naishahmoja ja Chris Hemsworth silmänruokana ja sokerina pohjalla. Hienot erikoistehosteet ja upeita taistelukohtauksia :-*
Se vaan edelleen jaksaa ärsyttää, ettei ole  vielä koskaan tullut vastaan 3D-laseja, jotka sopisi hyvin silmälasien päälle, (ei täällä eikä isommissakaan kaupungeissa) vähän väliä joutuu korjaamaan lasien asentoa, grrrr.
Ei sen pitäisi olla mahdotonta, kun on kuitenkin olemassa rillien päälle sopivia aurinkolaseja ja laskettelulasejakin...

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 165
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #385 : 06.08.2016 00:30:09 »
Katsotteko koskaan elokuvia, joista jää vain niin hämmentynyt fiilis, ettei tiedä tykkäsikö vai ei?

Koska itse katsoin juuri leffan Tale of Tales ja nyt on tällainen olotila. Ehdottomasti omituisin elokuva aikoihin ja se herätti enemmän kysymyksiä kuin antoi vastauksia. Väsyttääkin älyttömästi, mutta kaikessa järjettömyydessään elokuva imi mukaansa niin vahvasti, että oli pakko katsoa loppuun, jotta näkee mitä tapahtuu. Mutta ei tuohon kyllä järkeä tullut lopussakaan.

Puvustus ja lavastus olivat upeita, samoin musiikki. Ne osaltaan tekivät leffasta niin kiehtovan ja herättivät kiinnostuksen. Juoni taas oli omaan makuuni ehkä liiankin hämärä. Leffa koostui kolmesta rinnakkaisesta tarinasta, jotka sitoutuivat hyvin löyhästi yhteen ja jäivät lopussakin irrallisiksi. Koko ajan odotin sitä, että paljastuu kuinka tarinat liittyvät toisiinsa ja tapahtumat alkavat lomittua, mutta sitä ei koskaan tapahtunut ja siitä jäi vähän pettynyt olo.

Mutta tosiaan en nyt osaa sanoa tykkäsinkö tuosta vai en. Erilainen se ehdottomasti oli ja sinänsä virkistävää vaihtelua!

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 891
  • ava © Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #386 : 06.08.2016 23:56:58 »
Tuli tänään katsottua Tom Hardyn tähdittämä Locke. Oli aika erikoinen ja klaustrofobinen elokuva, kun koko leffan ajan oltiin autossa (BMW-mainontaa perkele) ja Hardy oli ainoa ruudulla konkreettisesti näkyvä henkilö. Ei siinä, sitä äijää kelpaa kyllä katsella puolitoista tuntia kyllästymättä. :'D Aivan uskomaton näyttelijä. Elokuva todellakin vaati toimiakseen taitavan näyttelijän. Jos vertaan tätä Lockea Matt Damonin tähdittämään Yksin Marsissa -elokuvaan, niin kyllä Hardy vetää pitemmän korren tällaisessa elokuvassa, joka on rakennettu periaatteessa yhden näyttelijän varaan. Elokuvan kiinnostavuus lopahtaa hyvin nopeasti tällaisissa elokuvissa, jos näyttelijä ei vedä rooliaan kunnolla ja antaumuksella. Ja mistä Hardyssa pidän, niin hän ei ylinäytellyt tässä elokuvassa, vaan veti roolin hyvin luonnollisesti ja uskottavasti. Yksi harvoja näyttelijöitä, joita katsoessa unohtaa hänen siis näyttelevän. :'D Ja mielestäni hän päihitti Revenantissa Leonkin, vaikka Leo nappasikin Oscarin ja Hardylta jäi uupumaan miessivuosan pysti.

Tiara

  • lätkätyttö
  • ***
  • Viestejä: 479
  • Lady Red
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #387 : 15.08.2016 22:11:47 »
Itse kävin eilen katsomassa Suicide Squadin. Tykästyin kyllä ihan täysillä. Just mukavasti toimintaa ja vähän huumoriakin. Harley Quinn varasti kyllä show:n ja Margot Robbie oli kuin tehty siihen rooliin. Kaikki hehkuttavat Jared Letoa Jokerina ja olihan se lahjakas, mutta itse tykästyin enemmän Harley Quinniin.

SPOIL! En tiedä kumpi on parempi, Heath Ledgerin vai Jared Leton Jokeri. Vaikka Jaredin hahmo vastasi hieman enemmän minun kuvaa Jokerista, oli hahmossa jotain uutta, minkä vuoksi mielestäni se ei ollut ihan perus-Jokeri, niin kuin ei Ledgerinkään hahmo.

Diamonds
Are a Girl's Best Friend  ♥

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #388 : 21.08.2016 15:03:56 »
Mekin käytiin eilen katsomassa Suicide Squad. Juonellisesti tarina oli aika köyhä ja ennalta-arvattava, mutta leffa panostikin eniten henkilöhahmoihin - ainakin osaan niistä. Harley Quinnin ja Jokerin suoritukset jäivät parhaiten mieleen ja niihin oli selvästi tuotantokin panostanut eniten. En vertaa nyt näitä hahmoja mihinkään aiemmin nähtyihin, koska Leton Jokeri oli selvästi taas uusi futuristinen tulkinta.
Eniten leffassa ärsytti paikoin todella huono CGI-tekniikka. Jäin todella kaipaamaan rauhallisia kohtauksia, tai edes huolellisempia taistelukohtauksia, koska hahmot olivat mielestäni leffan pääasia. Toisaalta alussa tuntui, että näitähän tulee jo liikaa!

SPOILAA:
Harleyn ja Jokerin suhdetta oli kuvattu enemmän kuin ehkä aiemmin leffoissa. Tykkäsin! Koko leffasta jäi päällimmäisenä mieleen kohtaus, jossa Harley tiputtautuu kiehuvaan nesteeseen (MITÄ SE OLI?) ja Jokeri hyppää perään hetken emmittyään. Suhde oli kuvattu sairaaksi ja miestä palvovaksi, mikä sopi Jokerin hahmolle eikä tuonut liikaa siirappia leffaan.

Yllätyin, että Jokeri ei ollutkaan tämän leffan pääpahis. Kenties sitten Justice Leagissa? Enchantress oli ihan ok lukuunottamatta onnetonta CGI-myrskyä. Alussa nähty musta käsi Janen kädessä oli lumoava! Pahistemme haavenäyt oli kiva yksityiskohta, samoin Enchantressin ääni. Sen sijaan hahmon kuolema oli todella kökkö ja halpa.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 701
  • d a d d y
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #389 : 21.08.2016 15:55:39 »
Tulossa rant Suicide Squadista, en varsinaisesti spoilaa juonta mutta en tiedä kannattaako mun pettymyksestäni lukea jos aikoo leffan vielä katsoa, parempi mennä avoimin mielin.

Eniveis asiaan, musta taas Suicide Squadissa nimenomaan ei panostettu henkilöhahmoihin paljon peetäkään, niin hyviä hahmoja kohdeltiin niin huonosti. Esittelyt ja hahmon menneisyyden kertominen olivat pinnallisia (esim. Harley) tai jopa suorastaan naurettavan juosten kusten tehtyjä (esim. Croc). Hahmoja oli ängetty leffaan aivan liikaa ja kenenkään taustoja ei ollut aikaa kertoa juuri ollenkaan, luotettiin että kaikki tietää - mikä oli iso moka esim. Harleyn ja Jokerin suhteen kanssa, koska kaikki eivät tietäneet ennalta kuinka sairas, pahoinpitelevä ja manipuloiva suhde oli ja kuinka raukka Harley oli ennen Poison Ivya, eikä se välittynyt tästä tarpeeksi. Joku jopa leffan jälkeen hehkutti, että jeejee kun Harley ja Jokeri on niin kuumia ja badass ja kuinka haluaa olla kuten he. Huokaus.

Leffan Jokeri oli suorastaan vitsi. Siihen ei ainakaan todellakaan tuotanto panostanut, kun lähes kaikki Leton tekemä leikattiin pois! :D Muutama minuutti screen timea kaiken sen vaivan jälkeen, eikä edes mitään juonellisesti kovin merkittävää. Jokeri oli turha sivuhahmo, jonka ainoa funktio oli hihitellä välillä maanisesti ja olla Harleyn obsession kohde. Surkea kohtalo noin loistavalle hahmolle. Leton Jokeria on aika mahdotonta kunnolla arvioida tämän perusteella, kun ei edes nähty juuri mitään, mutta se mikä näkyi oli korkeintaan mukiinmenevää.

Leffan juoni oli olematon, kliseinen, sekava ja tylsä. Leffasta huomasi, että sitä oli leikelty älyttömästi ja kuvailtu kohtauksia uusiksi - aivan älytöntä sekamelskaa ilman kunnollista punaista lankaa, pirtsaloituja mammuttikohtauksia siellä täällä. Sentään toiminta oli hyvää ja huumori hauskaa. Screen timea sai vain pari hypetettyä hahmoa kunnolla ja lopuille ei annettu edes mahdollisuutta. Esim. Boomerang jäi ihan pintaraapaisuksi ja oli aivan turha hahmo, kun selkeästi DC:n pointtina oli vaan ratsastaa sillä että Harleyta ja Jokeria hypettää iso joukko fangirlejä ja ne kaksi kerää katsojia ja muulla ei ole väliä. Harmitti, kun muita hahmoja ei noiden parin massainnon kohteen lisäksi nähty juuri lainkaan.

Niin loistavia hahmoja, niin hyvä konsepti, niin paljon potentiaalia - ja niin suuri pettymys ja sutaistu leffa. Onnistui se olemaan viihdyttävä, ja siinä oli paljon hyvää, mutta en voisi nauttia siitä ellei asenne olisi aivan aivot narikkaan enkä ajattelisi mitään ollenkaan. Olisin varmaan pitänyt paljonkin jos hahmot yms. ei olisi ennalta tuttuja ja olisi mennyt katsomaan ihan puhtaalta pöydältä ja kaikki olisi ollut uutta, silloin varmasti olisinkin tykännyt paljon. Mutta nyt olin kyllä todella pettynyt. Traileri antoi luvata niin paljon, mutta lopulta leffassa innostus laskikin kuin lehmänhäntä. Viihdyttävää, mutta juonellisesti ja hahmoja ajatellen aivan surkeaa.

Lainaus
Koko leffasta jäi päällimmäisenä mieleen kohtaus, jossa Harley tiputtautuu kiehuvaan nesteeseen (MITÄ SE OLI?) ja Jokeri hyppää perään hetken emmittyään.
Happoa. Tämä on aika keskeinen osa Harleyn origins storya: Harleenista tulee Harley vasta tuon ikonisen hetken jälkeen, vaikka hän ennenkin sitä on Jokerin pauloissa. Kyseinen happokylpy peilailee vähän Jokerin stooria.

bannu by Ingrid

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #390 : 22.08.2016 05:54:32 »
Happoa.
Ajattelin sitä, mutta kun tyypit oli siellä niin coolisti etten ollut varma! ;D

Flawless, tarkoitin leffan hahmoihin panostamisella juurikin sitä, että juoneen ei ollut satsattu läheskään niin paljon aikaa kuin monien hahmojen esittelyyn ja korostamiseen. Taustatarinat jäivät ontoiksi, totta. Minä kuulun kyllä niihin, jotka tykkäsivät Jokerista ja Harleystä, mutta olisin mieluusti nähnyt Letoa enemmän.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2016 05:56:13 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 701
  • d a d d y
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #391 : 22.08.2016 07:43:29 »
Joo, tottahan tuokin. Musta tosin tuntuu, että se oli niin sekamelskaa, että oliko siinä panostettu yhtään mihinkään :D Mäkin olisin mielelläni nähnyt Letoa enemmän, etenkin kun traileri antoi ymmärtää hänen olevan suht isossa roolissa ja ennen leffaa hypetettiin Jokeria ja Leton näyttelemismetodia niin paljon. Oli tosi iso pettymys, ettei häntä sitten näkynytkään kunnolla kun jälkikäteen olikin kaikki leikelty veks. Toivon, että jossain muussa leffassa lähiaikoina nähtäisiin Jokeri oikeasti.

Mutta ainakin Harley oli kuuma. :D Harleyn hahmosta mäkin tykkään paljon, ja Margot imo suoriutui roolista erittäin hyvin. Harley oli se yksi kultakimpale tuossa DC:n kämmissä :D

bannu by Ingrid

Surunmurhaaja

  • Arvuuttaja
  • ***
  • Viestejä: 2 618
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #392 : 22.08.2016 16:50:35 »
Mä tykkäsin Suicide squadista, vaikka hahmot jäi liian pinnallisiksi. Leffasta olisi tullut semmoinen kuusituntinen jos kaikkia hahmoja ois käytetty tarpeeksi. Mutta musiikit, efektit ja huumori oli kohdillaan. Jokeri oli enemmän gangsteri kuin jokeri, mutta tykkäsin tästä versiosta kamalasti. Tyyppi oli sanalla sanoen HOT, ja itken verta vähäisen screen timen takia. Oikeesti, noin paljon panostettu hahmoon ja sitten näytetään vain minuutteja? Huohh. Jatko-osaa odotellessa. Jos Jokeria näytetään siinäkin säälittävän vähän revin perseeni irti.

Leffa antoi ehkä lusikalla hahmojen sielunelämää, mutta kauhalla ficci-ideoita. :D Tiedän Jokerin ja Harleyn suhteesta vain faktoja sieltä täältä koska en häpeäkseni ole tutustunut ko. hahmoihin kovinkaan hyvin. Aion nyt paikata aukkoni sivistyksestä fandomin suhteen. Voisitteko vinkata mitä kaikkia leffoja pitää katsoa että saa Batman-fandomista kaiken irti? Ihan niitä ilmeisiä valintoja myös, koska olen katsonut leffoja suhteellisen vähän.
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 701
  • d a d d y
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #393 : 22.08.2016 17:21:28 »
Lainaus
Voisitteko vinkata mitä kaikkia leffoja pitää katsoa että saa Batman-fandomista kaiken irti?
Kaiken irti fandomista saa sarjakuvista :D Leffoissa on todella pintaraapaisu siitä kaikesta, mitä sarjikset tarjoavat. Jos kuitenkin vain leffat kiinnostavat, niin niitä on lueteltu esmes ihan omassa Wikipedia-artikkelissaan. Suurin osa leffoista tosin on aikas vanhoja, ja uudemman puolelle menevät Nolanin leffat varmaan onkin tuttuja. Jos eivät, niin kannattaa tietty tsekata. Ihan uusinta Batman vs. Supermania en ole katsonut, koska se on laajalti lähes kaikkien mielestä kuulemma niin huono, ettei ole sen arvoista.

bannu by Ingrid

Surunmurhaaja

  • Arvuuttaja
  • ***
  • Viestejä: 2 618
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #394 : 22.08.2016 18:07:36 »
Minkä nimisii ne sarjakuvat on? :D On kyllä kiinnostanut pidemmän aikaa lukea niitä, jotenkin olen vain olettanut ettei niitä esim. kirjastosta saa.
/Vaivauduin googlettamaan ja oletetusti niiden nimi on Batman. Voi lol. Meen googlailemaan löytyykö kirjastosta mitään.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2016 18:09:41 kirjoittanut Surunmurhaaja »
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #395 : 22.08.2016 19:03:41 »
Me nähtiin just Puolenkuun peleissä Harley Quinnin oma sarjis, mutta ei vielä raaskittu ostaa.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #396 : 28.08.2016 17:21:50 »
Itse katoin just Tulikärpästen haudan (Hotaru no haka). Se on ollut pitkään mun elokuvalistalla ja nyt sain katottuu sen. Tykkäsin kyllä, se oli semi rankka (vaikka odotinkin rankempaa) ja kuvas hienosti aikaansa. Muutenki hienosti rakennettu tarina ja realistinen kokemus.
Että jos jotakuta kiinnostaa, mutta ei ollu vielä tietonen, nii Tulikärpästen hauta on yle areenassa nyt jonkun aikaa.
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 891
  • ava © Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #397 : 31.08.2016 18:51:22 »
Itse katoin just Tulikärpästen haudan (Hotaru no haka). Se on ollut pitkään mun elokuvalistalla ja nyt sain katottuu sen. Tykkäsin kyllä, se oli semi rankka (vaikka odotinkin rankempaa) ja kuvas hienosti aikaansa. Muutenki hienosti rakennettu tarina ja realistinen kokemus.
Että jos jotakuta kiinnostaa, mutta ei ollu vielä tietonen, nii Tulikärpästen hauta on yle areenassa nyt jonkun aikaa.
Kiitos vinkistä, joskin nyt kadun, että menin katsomaan sen. Eipä ole aikoihin tullut katsottua yhtä masentavaa elokuvaa. Katsoin sen eilen illalla ennen nukkumaan menoa ja täytyy myöntää, että osui kyllä väkevästi johonkin tuntohermoon. Tällainen tavallista herkempi tapaus kun olen, niin kyllä tuli itkettyä tuon elokuvan takia ja koko tämänkin päivän ajan se on pyörinyt ajatuksissa. Ei sillä, todella upea elokuva, puhutteleva ja kantaaottava tarina, hieno piirtojälki ja kestää kyllä tovi ennen kuin toivun tuosta katselukokemuksesta. Hitto, itkettää nytkin, kun kirjoitan tätä viestiä ja palaan vaan ajatuksissani tohon elokuvaan. :'D Oli pakko katsoa se alku vielä uudelleen, kun se ei kunnolla avautunut ekalla katselukerralla. Kauheeta vaan ajatella, että tälläkin hetkellä on lapsia, jotka joutuu kokemaan sellaisia asioita, mitä tuossa elokuvassa käsiteltiin. Jotenkin havahtui taas siihen, miten julmassa ja kylmässä maailmassa me eletään. :c Noh, tuo oli niin vaikuttava ja koskettava elokuva, etten pysty sitä katsomaan kovin pian uudelleen. Ja mun mielestä se muuten oli todella rankka elokuva, ei niinkään visuaalisesti, mutta se tarina ja ne ihmiskohtalot oli mulle melkein jo liikaa. Mut mä olenkin tavallista herkempi ihminen, niin kaikki tuontyyliset elokuvat tuntuu siksi niin ylitsepääsemättömiltä (ja silti niitä pitää katsoa, vaikka tietää, että ne vetää maihin pitkäksi aikaa).

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #398 : 27.09.2016 11:29:33 »
Yksin Marsissa oli laimea ja turha. Jos totta puhutaan, niin hyppäsin DVD-soittimen kauko-ohjaimella isoja osia eteenpäin, koska elokuva oli niin pitkä ja pitkästyttävä. Matt Damon tai kukaan muukaan ei vakuuttanut näyttelijänä. Onneksi olin lukenut kirjan ennen elokuvaa! Halusin katsoa elokuvaversion ja verrata sitä kirjaan, elokuvassa ei välity se tietynlainen huumori ollenkaan. Lukekaa ihmiset se kirja.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2016 19:54:36 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #399 : 27.09.2016 21:49:40 »
Kerronpa teille hassun jutun. :) Pistin yksi kerta tässä telkkarista nauhalle elokuvan In time ja katsoin sen sitten toisena iltana. Muistelin kuulleeni joskus sen nimen tai jotain, muttei ollut ollenkaan mielikuvaa mistä se kertoo, joten yllätyin positiivisesti ja pidin elokuvasta. Joskus on tosi kiva katsoa tuollaista pikkuisen hömppää tieteisseikkailua.

Ajattelin nyt äsken muistaessani, että katsonpa netistä, mitä siitä on kirjoitettu arvosteluja, ja kurkistin imdb-sivua. Tuli uusi yllätys... Siinä on pääosassa Justin Timberlake. Ilmeisesti sama kuin se laulaja. En kuuntele kyseistä artistia (tietääkseni, tai ainakaan varta vasten) mutta luulin, että olisin tunnistanut näöltä. Ajattelin katsoessani, että hauskaa, kun ovat laittaneet pääosaan jonkun ihan tuntemattoman tyypin.  ::) Näköjään minulla on pieni aukko popkulttuuri-yleissivistyksessäni.  ;D Amanda Seyfriedin sentään tunnistin, mutta niistä silmistä nyt on aika vaikea erehtyä.

Olen nyt kerinnyt tosi huonosti elokuviin viime aikoina, eikä ole oikeastaan tullutkaan montaa, jotka olisi ollut pakko nähdä. Tykkäsin keväällä The Dressmaker -elokuvasta (Kate Winslet! <3) ja myös tuosta Kerro minulle jotain hyvää , joka oli miellyttävän kevyt ja hyväntuulinen, eikä tuottanut kirjan jälkeen pettymystä. Oikeastaan pidin siitä, ettei elokuvaan oltu otettu kaikkea synkeää ja raskasta taustalta. Myös Pikku Prinssi animaatioversiona oli todella suloinen, vaikka sitä jännitin kovasti etukäteen ja pelkäsin, että se pilaisi kirjan jotenkin.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~