Kirjoittaja Aihe: Elokuvat # 2  (Luettu 154803 kertaa)

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #320 : 19.12.2015 19:18:08 »
Star Wars: The Force Awakens nähty.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

en tiiä hyppisinkö riemusta vai parkuisinko. Se oli aivan loistava!! Reystä tuli mun uus rakkaus, ihana nuori nainen <3 ja Leia, ah <3 ja Han <3

SPOILERI

parku tulee siitä kun saakeli Kylo Ren tappoi Hanin! *parkuu vielä pikkasen lisää*

Kyllä menen vielä katsomaan ainakin kerran uudestaan, ellen kahdesti^^
We had each other. That's how we won.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #321 : 20.12.2015 08:11:19 »
Star Wars tarkistukseen huomenna. Vuodelta 2016 taas odotan mm. seuraavia pätkiä:

- Eddie the Eagle - mukana sivuhahmona myös Nykäsen Matti -hahmo ;D
- Batman vs. Superman
- Captain America 3
- X-Men: Apocalypse
- Suicide Squad
- Doctor Strange (Cumberbatch!)
- Star Trek 3
- Fantastic Beasts and where to find them

Scifi- ja fantasia on juurruttanut itsensä ohjelmistoon.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

gabriela

  • ***
  • Viestejä: 175
  • Rise and shine, Sammy!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #322 : 20.12.2015 16:15:30 »
Hei, miksei täällä ole puhuttu Matkijanärhi part 2:sta?  ???

Viimeinen osa oli musta hieno päätös elokuvasarjalle, joka uppos itteeni lujaa. Voisin melkein väittää, että tää on paras elokuvasovitus jostain kirjasarjasta, minkä oon kattonut. Niin ja mitä olen jälkikäteen kuullut niin 3D:n toteutus oli ollut melko huono, liian tumma ja epäselvä, joten oon ihan iloinen että menin kattomaan 2D:n. Muutenkin oon vanhanaikainen ja oon tykännyt enemmän käydä 2D-elokuvissa kuin 3D.

Mä en ole lukenut yhtään näistä kirjoista, joten siihen en voi puuttua, onko leffa samanlainen kuin kirja. Näin pelkkien elokuvien näkemisen perusteella, tää vika osa oli aika floppi ja melko turha verrattuna kaikkiin edellisiin elokuviin. Elokuva siis oli ihan hyvä, mutta odotin kyllä parempaa. Nyt siinä vaan vähän mentiin ja räiskittiin ja siinäpä se. Yllätyin myös siitä, että tähän osaan otettiin käyttöön 3D-tekniikka kun muissa ei sitä ollut. Innokkaana 3D-fanina, kävin tietysti katsomassa leffan 3D:nä, mutta varmaan olis tämän elokuvan kohdalla kannattanut valita 2D. Varsinaisia kunnon 3D-efektejä ei elokuvassa juurikaan käytetty, toki kuva oli varmaan hippasen tarkempi kuin normi 2D, mutta siinäpä se. 3D-elokuvat on yleensä superhienoja, jos ne tehdään hyvin, mutta tässä siihen ei oltu panostettu tarpeeksi.

~ * ~

En nyt selannut tuhatta sivua topiccia taaksepäin, mutta onko kukaan muu nähnyt uutta Everest-elokuvaa? Itse kävin 3D:nä leffan katsomassa ja tykkäsin valtavasti! Loistavat musiikit, upeita maisemia, vuoret!<3 Mielestäni tämän tositarinan sovittaminen elokuvaksi kävi kyllä loistavan hyvin, eikä tarinaa romantisoitu liikaa! Leffan innoittamana oon kahlannut kaikki vuoriin, vuorikiipeilyyn ym liittyvät dokkarit ja odotan innolla lisää! (Jos joku osaa suositella jotain aiheeseen liittyvää niin otan innolla suositukset vastaan!)
time is running out

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #323 : 21.12.2015 02:13:03 »
Star Warsia hehkutan minäkin! Oon nähnyt nyt Force Awakensin kolmesti, ensi-illassa, torstaina ja perjantaina ja oon ihan fiiliksissä. Lähinnä, koska vanhat naamat palasi takaisin ja uudet (Finn ja Rey) oli niin söpöjä. En voi henkilökohtaisesti juuri sietää prequeleja, joten pelkäsin pahinta: varsinkin, kun Disney osti oikeudet. Mutta yllätyin todella positiivisesti.

Täytyy sanoa, että varmasti vuoden pahin tunnerumba olikin siinä. Han Solo on ollut mun sankari pienestä pitäen, ja oli ilo huomata, että vaikka se onkin nyt Grandpa Solo ikänsä puolesta, niin Harrison Ford veti yhtä railakkaalla asenteella. Tuli kivat nostalgiapiikit ja yhä vain vetosi. Rakastuin myös Kylo Reniin... really. Tää oli mulle luultavasti kaikista valoisin (heh heh) yllätys, sillä niinkin sieluttomasta rahanahneesta paikasta kuin Disney voi syntyä näinkin syväluotaava ja kiehtova pahishahmo? Jes. Näkee, että J. J. Abrams on ollut mukana tekemässä. Aistin ne Lost-vibat tänne saakka. Toivottavasti tulevaisuudessa kuullaan lisää myös Poe Dameronista. Jos vaan tekijöillä on siihen kanttia, niin ennustan Star Warsin universumiin Poesta homohahmoa - mutta tämä kyllä sitten vaatii sitä kanttia, eli nähtäväksi jää.

Aivan ihanaa, että vihreän kankaan käyttö jäi minimiin. Se, että tehosteista suurin osa on tehty aidosti, eikä tietokoneella, näyttää mun mielestä niin samperin paljon paremmalta. Ja luo Star Wars-fiilistä, joka puuttui niistä prequeleista kokonaan. Sain jonkun minisydänkohtauksen Millennium Falconista, vaikka tiesin jo trailerien perusteella, että totta kai se on taas kuvioissa:D mutta kun on se vaan mieletön. Ja kun kerran jätetään minimiin tietokone-efektien käyttö, niin voidaan sitten panostaa niihin rahallisesti ja saada ne näyttään paremmilta. Esim. ne valomiekat!! Törkeen suuri parannus ja katsoin niitä ihastuneena. Kylon emoteiniangstirageilu olisi vanhan koulukunnan valomiekalla näyttänyt harvinaisen tönköltä.

Joten jees, suosittelen. Näyttelijäsuoritukset on huikeita (Adam Driver, mitä sä teet mulle) ja kerrankin toimintamaailma ei ole liian mustavalkoinen, vaan sopivan harmaa. Muutamia ärsyttäviä "no totta kai sä olet joku wunderkid" -momentteja on, mutta niistä pääsee onneksi nopeasti yli. Varautua saa tosin aukoon suutaan pari kertaa neuvottomana. Meitsillä meni ensimmäisellä katselukerralla loppu hiukan ohi, kun tuli juonessa mutkia matkaan ja reagoin siihen jähmettymällä paikoilleni.
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #324 : 22.12.2015 23:43:19 »
Mäkin kävin kattoo uuden Star Wars-elokuvan heti 16.12 ja tykkäsin kans ihan himona! :-* Oon jostain viitosluokalta lähtien ollut fani eli sellaiset 10 vuotta, melkein puolet tähän asti eletystä elämästä.

Aivan ihanaa, että vihreän kankaan käyttö jäi minimiin. Se, että tehosteista suurin osa on tehty aidosti, eikä tietokoneella, näyttää mun mielestä niin samperin paljon paremmalta. Ja luo Star Wars-fiilistä, joka puuttui niistä prequeleista kokonaan.

Täysin samaa mieltä sun kaa tästä. Oon täs parin päivän aikana katsellut aika paljon noita kaikki kuutta aiempaa leffaa ja kaikennäköisiä arvosteluvideoita niistä. En oo ennen edes kiinnittänyt niin kovasti huomiota prequelesien tehosteisiin mut onhan ne aika järkyttävät kun niitä nyt tarkasteli. Ihan kamalat. Katselin niitä "making of"-videoita YouTubesta juurikin näistä 2000-luvun SW-leffoista ja se, että näyttelijät kuvas melkeinpä kaikki kohtaukset vihreän kankaan edessä, on varmasti ollut tosi haastavaa. Nyt tästä Force Awakensista tuli ihan erilainen fiilis, kun ympäristöt näytti luonnollisemmilta ja vihreää kangasta ei oltu käytetty läheskään niin paljoa. Mikähän noiden prequelesien ideana oli ees ollut, kun niitä ei voinut kuvata ollenkaan oikeissa ympäristöissä? Aika ajoin elokuvat näyttää ihan animaatioilta joihin on lätkäisty joku Anakin juoksemaan tai Padme istumaan.

Lisäksi moni on näyttänyt arvostelevan George Lucasin ohjaustaitoja ja varsinkin dialogin luomista. Yks kommentti jäi mulla takaraivoon. Siinä sanottiin, että Lucas pelkäis sitä, ettei katsoja tajua/osaa lukea hahmon tunnetilaa, ja myös sitä, että kohtaus jäisi liian tyhjäksi, ja sen takia on lisännyt kautta aikojen noita noloja repliikkejä näyttelijöiden suihin. Esimerkkeinä mm. Luken "NOOOOOO!" vitosessa kun sai tietää isänsä henkilöllisyyden, Darth Vaderin "NOOOOOO!" kolmosessa kun sai tietää Padmen kohtalosta, Anakinin "I hate sand" (;D), Obi-Wanin "okei kohta pettää pokka koska tää on niin typerä repliikki: I saw Anakin... killing... younglings", Anakinin "I HATE YOU!!!111" Obi-Wanille ja kymmenet muut hullunhauskat ja muuten vaan nolot repliikit, jotka ei nyt just tuu mieleen. Mun mielestä esim. Hayden Christensenistä oltais saatu paljon enemmän irti jos joku muu, vaikka toi uuden leffan JJ Abrams, ois ollut ohjaamassa myös kakkos- ja kolmoselokuvaa. Itse ainakin Anakinista kyllä tykkään mutta pakko myöntää että osa hänen repliikeistään on vähän hölmöjä.

Force Awakens eroaa mun mielestä juuri tuon vihreän kankaan käytös vähäisyyden lisäksi myös noissa dialogeissa. En mä ainakaan äkkiseltään muista että uudessa leffassa ois ollut noita noloja dialogeja tai one-linereita toisin kuin vanhemmissa elokuvissa. Ihan hyvin hahmojen ilon ja surun näki ilman jotain "jippii!" tai "eeeeei!!"-repliikkejä.

Rakastuin myös Kylo Reniin... really. Tää oli mulle luultavasti kaikista valoisin (heh heh) yllätys, sillä niinkin sieluttomasta rahanahneesta paikasta kuin Disney voi syntyä näinkin syväluotaava ja kiehtova pahishahmo? Jes. Näkee, että J. J. Abrams on ollut mukana tekemässä. Aistin ne Lost-vibat tänne saakka. Toivottavasti tulevaisuudessa kuullaan lisää myös Poe Dameronista.

Munkin mielestä Kylo Ren oli ihana. Varsinkin kun tietää nyt sen hahmon taustoista enemmän, siihen sai kunnon otteen. Sen näyttelijä Adam Driver on tosi hyvännäköinenkin, niin kuin Finnin John Boyega ja Poen Oscar Isaac. Ja ainakin Imdb:n mukaan Oscar Isaac on parhaillaan kuvaamassa Episodi VIII:a, että ehkä häntä nähdään ainakin vähän.

Tykkäsin Eririnin tavoin myös Reystä tosi paljon. Ylipäätänsä just nää Finn, Rey, Kylo Renn ja Poe olivat ihanan raikkaita uusia kasvoja, ja yhteishaastatteluiden mukaan myös aivan tajuttoman ihania ihmisiä oikeassa elämässä. Varsinkin Finnin John Boyega on aika hauska äijä ja tosi karismaattinen kaiken lisäks ja vaan pari vuotta mua vanhempi :-*

Juonipaljastus/kysymys: Aloin itkee kun Ben/Kylo tappoi Han Solon. En oikein ihan tajunnut että oliko Kylo siis oikeasti harkitsemassa puolen vaihtoa pimeästä valoon vai kusettiko se vaan vanhaa isäänsä? Han oli jotenkin niin surkean näköinen kun se puhui pojalleen. Siinä kohtaa alkoi jo itkettää.

Suosittelen leffaa kyllä kaikille. Ei niissä Episodeissa I-III mitään kovin pahaa omasta mielestäni ollut, mutta kyllä tää Force Awakens pesee ne mennen tullen!
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

ibi

  • ***
  • Viestejä: 195
  • He cannot see beyond his own desire!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #325 : 23.12.2015 00:30:51 »
TÄMÄ VIESTI SPOILAA STAR WARSIA!!

Toivottavasti tulevaisuudessa kuullaan lisää myös Poe Dameronista. Jos vaan tekijöillä on siihen kanttia, niin ennustan Star Warsin universumiin Poesta homohahmoa - mutta tämä kyllä sitten vaatii sitä kanttia, eli nähtäväksi jää.

Siis mitä mitä Poe oli alussa mun lemppari, vaikka rooli olikin pienehkö... siis koska hänhän on nii kuumis ettei mtn rajaa!!  ;D Eikä siitä mtn homohahmoa, koska on maskuliinisesti seksikäs mies! Huh! Siis oikeesti kävin melkosen sydämenväpättävästi kuumana kun Poen ekan kerran näin valkokankaalla tänään siis!!

Ja kyllä mäkin siirryn tähän kerhoon - Ben on ihana ihana Kylo siis! Varsinkín se hetki kun se ottaa sen kypärän pois. Anteeksi vaan, mutta mun mielestä sillä tytöllä ja Kylolla oli sellasta jtn magneettista säteilyä toisiaan kohtaan. Ihan ku ne ois yrittäny vastustaa toisiaan seksuaalisesti ahhahah! Ehkä se johtu siitä Voimasta sitten, mutta Aaaaah miehet oli nii kuumia tässä leffassa!! Ja musta tää leffa parempi kuin mikään muu Star Wars, jonka oon nähny! <3

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #326 : 23.12.2015 14:15:04 »
TÄMÄ VIESTI SPOILAA STAR WARSIA!!


Siis mitä mitä Poe oli alussa mun lemppari, vaikka rooli olikin pienehkö... siis koska hänhän on nii kuumis ettei mtn rajaa!!  ;D Eikä siitä mtn homohahmoa, koska on maskuliinisesti seksikäs mies! Huh! Siis oikeesti kävin melkosen sydämenväpättävästi kuumana kun Poen ekan kerran näin valkokankaalla tänään siis!!
Mulla on tähän kohtaan kysymys: Miksei Poe voi olla maskuliinisesti seksikäs ja homo samaan aikaan? Ei kaikki homot ole feminiinisiä eikä kaikki heterot maskuliinisia. En tiedä, miten tämän asian oikein tarkoitit, mutta mulla särähti tosi ikävästi tuo.

Itse kannatan sitä, että Poe olisi homo, ja shippaan Trooper Pilotia (Finn/Poe) lähes samalla innolla kuin Bagginshieldiä. Toisaalta oon myös innoissani Scavenger Trooper Pilot -mahdollisuudesta (Rey/Finn/Poe).
We had each other. That's how we won.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #327 : 23.12.2015 15:21:19 »
FORCE AWAKENS:

Sekä minä että kaverini alettiin heti parittaa ReyBeniä. Muutama osuva ficci ehdittiin aiheesta jo bongattakin :D Arvattiin jo teatterissa, että Driver saa fanitytöt liikehtimään.
Oli myös hauska bongata suomalaisia nimiä lopputeksteistä.

Kokonaisuutena elokuva oli todella viihdyttävä ja nostalginen. Reyn hahmo oli hieman Mary Sue, mutta onneksi mukana oli paljon vanhoja hahmoja. Alku oli hieman tylsä - Reyn ja Finnin kahdenkeskinen säntäily sai piristysruiskeen Han Sololta.
Kylmät väreet tosin meni heti siinä kohtaa, kun Star Wars -logo ilmestyi valkokankaalle.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

ibi

  • ***
  • Viestejä: 195
  • He cannot see beyond his own desire!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #328 : 23.12.2015 22:17:12 »
TÄMÄ VIESTI SPOILAA STAR WARSIA!!


Siis mitä mitä Poe oli alussa mun lemppari, vaikka rooli olikin pienehkö... siis koska hänhän on nii kuumis ettei mtn rajaa!!  ;D Eikä siitä mtn homohahmoa, koska on maskuliinisesti seksikäs mies! Huh! Siis oikeesti kävin melkosen sydämenväpättävästi kuumana kun Poen ekan kerran näin valkokankaalla tänään siis!!
Mulla on tähän kohtaan kysymys: Miksei Poe voi olla maskuliinisesti seksikäs ja homo samaan aikaan? Ei kaikki homot ole feminiinisiä eikä kaikki heterot maskuliinisia. En tiedä, miten tämän asian oikein tarkoitit, mutta mulla särähti tosi ikävästi tuo.

Itse kannatan sitä, että Poe olisi homo, ja shippaan Trooper Pilotia (Finn/Poe) lähes samalla innolla kuin Bagginshieldiä. Toisaalta oon myös innoissani Scavenger Trooper Pilot -mahdollisuudesta (Rey/Finn/Poe).

Joo en tarkoita ettei homo vois olla miehekäs, mutten myöskään missään vaiheessa osannut yhdistää mitään linkkejä siitä mistä tämä Poen homous voisi  kummuta Star Warsissa. Mä tarkoitin vaan sitä, että jospa tästä Poesta tulis homo niin kuolaisin sille eikä mtn mahiksia tyylillä. (Vaikka eipä satuhahmoja voikaan seurustelukumppaniksi saada) . (:

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #329 : 24.12.2015 00:09:43 »
TÄMÄ VIESTI SPOILAA STAR WARSIA!!


Siis mitä mitä Poe oli alussa mun lemppari, vaikka rooli olikin pienehkö... siis koska hänhän on nii kuumis ettei mtn rajaa!!  ;D Eikä siitä mtn homohahmoa, koska on maskuliinisesti seksikäs mies! Huh! Siis oikeesti kävin melkosen sydämenväpättävästi kuumana kun Poen ekan kerran näin valkokankaalla tänään siis!!
Mulla on tähän kohtaan kysymys: Miksei Poe voi olla maskuliinisesti seksikäs ja homo samaan aikaan? Ei kaikki homot ole feminiinisiä eikä kaikki heterot maskuliinisia. En tiedä, miten tämän asian oikein tarkoitit, mutta mulla särähti tosi ikävästi tuo.

Itse kannatan sitä, että Poe olisi homo, ja shippaan Trooper Pilotia (Finn/Poe) lähes samalla innolla kuin Bagginshieldiä. Toisaalta oon myös innoissani Scavenger Trooper Pilot -mahdollisuudesta (Rey/Finn/Poe).

Joo en tarkoita ettei homo vois olla miehekäs, mutten myöskään missään vaiheessa osannut yhdistää mitään linkkejä siitä mistä tämä Poen homous voisi  kummuta Star Warsissa. Mä tarkoitin vaan sitä, että jospa tästä Poesta tulis homo niin kuolaisin sille eikä mtn mahiksia tyylillä. (Vaikka eipä satuhahmoja voikaan seurustelukumppaniksi saada) . (:
Ah, ookkei^^ kiitos selvennyksestä!

Ja mun on myös pakko vastustaa tuota "Rey on Mary Sue" -väitettä seuraavalla: mitäs sitte Luke ja Anakin Skywalker ovat? Luke osuu minimaaliseen maaliin liikkuvasta aluksesta (aivan helsvetin vaikeaa) ja Anakin voittaa ainoana ihmisenä (ja vielä lapsena) Pod Racingissä (mitähän hittoa sekin oli suomeksi en muista), mutta jotenkin jännästi kun mies tekee jotain ihmeellistä helposti se ohitetaan, mutta jos nainen tekee niin, nii heti alkaa "wääähhhh se on Mary Sue!"
« Viimeksi muokattu: 24.12.2015 00:33:48 kirjoittanut Eririn »
We had each other. That's how we won.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #330 : 24.12.2015 11:37:49 »
mitäs sitte Luke ja Anakin Skywalker ovat? Luke osuu minimaaliseen maaliin liikkuvasta aluksesta (aivan helsvetin vaikeaa) ja Anakin voittaa ainoana ihmisenä (ja vielä lapsena) Pod Racingissä (mitähän hittoa sekin oli suomeksi en muista), mutta jotenkin jännästi kun mies tekee jotain ihmeellistä helposti se ohitetaan, mutta jos nainen tekee niin, nii heti alkaa "wääähhhh se on Mary Sue!"

En väittänytkään että nämä mieshahmot olisivat yhtään sen persoonallisempia, ainoastaan nostalgisempia. Anakinin hahmo episodeissa I-III on aika kammottava - johtuen kököstä dialogista. Katsottiin juuri viime viikolla kaikki episodit, ja etenkin episodiseissa II ja III Anakinin angsti on todella raivostuttavaa katsottavaa. Täällä olikin aikaisemmin puhe siitä, että Lucas sortuu välillä tunteiden ylidramatisointiin.
Luke Skywalkerin hahmo taas on syntynyt 1970-luvulla, mikä selittää osittain hänen ylivertaisuuttaan. Tämän vuoksi toivoinkin, että 2015-vuoden hahmo olisi jo vähän erilainen - ei nimenomaan naisena vaan päähahmona. Toivon lähinnä, että Rey näkee myöhemmin Benin muussakin valossa kuin Han Solon murhaajana. ::) Ehdittiin jo pohtia, että Rey muistuttaa vähän Harry Potteria: jalo, orpo, "valkoisen magian puolella", taitava ilman koulutusta jossakin ja oikeudenmukainen.
Mutta pystyn kyllä pääsemään asian yli, koska mielestäni Star Warseille voi suoda jonkin verran perinteistä sankarikuvaa. 

Ja Kylo Renistä tuli muuten ihan mieleen nuori Kalkaros! :_D
« Viimeksi muokattu: 24.12.2015 11:39:31 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #331 : 25.12.2015 12:35:30 »
Minäkin liityn Star Wars hypeen mukaan koska rakastin sitä!! Onneks pääsen ylihuomenna katsomaan leffan uudestaan :D

Obviously spoilereita tässä viestissä

Yllätyin myös erittäin posiitivisesti ja tää leffa tappelee kyllä lempparin paikasta Imperiumin vastaiskun kanssa... Rakastin noita uusia hahmoja niin paljon, Rey ja Finn oli musta kaikin puolin mahtavia ja loppuun asti tehtyjä hahmoja. Tässä muuten hyvä artikkeli luettevaksi niille jotka motkottaa Reyn olevan Mary-Sue ;) Oon tosi iloinen että juuri Rey on the jediritari näissä uusissa leffoissa! Mutta vaikka Reystä pidinkin ihan hurjan paljon niin Finn tais jopa mennä edelle, en tiiä mikä siinä on vai onko näyttelijä John Boyega jotenkin tosi hurmaava mut liputan jostain syystä ihan täysillä sen puolesta. Rakastin sitä tapaa millä Finn esiteltiin, koska stromtrooperit on aina ollu sellanen yks massa joista ei oo oikeen ees tarvinnu välittää mut sit yhtäkkiä yks niistä erottuukin joukosta. Poe Dameronkin oli ihan hauska ja toivon että hahmon varalle on jotain suurempaa luvassa tulevissa leffoissa. Ja ainoa oikea paritus-endgame on tietenkin Poe/Finn!
Sen siijaan Kylo Ren -hehkutusta en ymmärrä ollenkaan. Ei sillä et mulla ois ikinä liienny sympatiaa ees fiktiivisille pahiksille mut se koko hahmo oli mun makuun jotenkin sellanen angstinen ja Emo teini :-D Plus haistan jonkun redemption arkin tulevaksi myöhemmissä leffoissa ja :/ :/ ei käy en anna anteeksi sitä mitä se meni tekemään Hanille!!! Niin ja näytti kyllä ihan Kalkarokselta, en tiiä vaikuttiko sekin sitten mielipiteeseeni hahmosta ;D Aion myös teeskennellä etten juuri lukenut jotain Rey/Ben-juttuja täältä topicista... :-X
Ihanaa oli myös nähdä vanhat hahmot valkokankaalla ja mä myönnän niiskuttaneeni äänekkäästi kaikissa Han/Leia-kohtauksissa :D

Tosiaan minuakin ilahdutti se että erikoistehosteet olivat pitkälti aidosti tehty! En kyllä mitenkään palavasti vihaa CGI:tä, mutta kyllä Star Warsiin vaan kuuluu että skenet ja räjähdykset ovat aitoja. Lisäks mua vähän pelotti JJ Abrams ohjaajana koska en oo hirveästi välittänyt sen aiemmista leffoista mutta näköjään tiikeri pääseekin raidoistaan.
in the bleak midwinter

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #332 : 25.12.2015 16:21:44 »
Pilaa sulta Star Warsin, jos luet:

raitis älä mitään! Mä en ymmärrä tätä Rey/Ben-paritusta ollenkaan. Mua suorastaan hirvittää, miten suosittua siitä on tullut ja mikäs siinä, kaikki parittakoon omaansa. Mulle se kuulustelukohtaus ei vain ollut lainkaan mitään seksillä ladattua (toinen murtautuu toisen mieleen ja toinen alkaa itkeen, koska se on niin ahdistavaa, joo, romanssi!!11) tavaraa. Itse asiassa mulle tulee Kylosta hyvin pitkälle mieleen Tate Langdon - mutta vielä ehkä hivenen enemmän järjissään oleva sellainen. Tiettekö, sellainen daddy/mommy-issue nuori, joka on vaarallinen kaikille lähellään, mutta joka osaisi heittäytyä obsessiivisen hurmaavaksi halutessaan, ja silti tekisi kaikkea shaibaa. Kylossa tosin on selkeästi jotain itsetuntemusta jäljellä, eli siinä mielessä ovat todella erilaisia. Suosittelisin silti juokseen pakoon:D ja Rey ansaitsee miljoona kertaa parempaa.

Oscar Isaac taisi just vahvistaa - ja se on vain taisi, koska kukaan ei ole varma vitsaileeko se vai ei - että se esitti jonkun suhteensa elokuvassa romanttisella tavalla. Stormpilot (ihana nimi) olisi kyllä myös mun mieleen. Finn on tavattoman symppis. Siinä muhun vetoaa ehkä se, että se on toisaalta inhimillinen kaikkine hurrauksineen ja panikointineen ja heittoineen ja täten siihen pystyy samaistuun. Koska vaikka rakastan tän tyylisiä leffoja, niin se ongelma niiden hahmoissa piilee: on vaikea kuvitella itseään niiden asemaan. Tästä syystä esim Rey ei vetoa muhun niin paljon kuin sen haluaisin vetoavan. Ihana tyyppi, mutta liian päähenkilö c:
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #333 : 25.12.2015 16:26:48 »
Itse kävin viikko sit lauantaina katsomassa Star Warsin pikkuveljen valitsemana leffassa. Olihan se ihan mielenkiintoinen leffa, joskin en kovin paljoa yleensäkään Star Warsista välittänyt. Enemmän itse taidan tykätä Transformerseista. Mutta Star Warsista täytyy sanoa sen verta, että rakastuin ihan täpöillä BB-8:n hahmoon. Se oli musta jotenkin niin suloinen, että pelkästään sekin vuoksi voisin katsoa leffan useamminkin. Ja jos mun pitää miettiä plussaa leffasta, niin se oli sen verta menevä, ettei mulle tullut tunnetta, että pakko katsoa leffan aikana kelloa, kun alkaa ajatukset irrota liikaa leffasta ja tekisi mieli vaan lähteä veks. Näin joskus tuntunut leffassa ja sit vaan tulee fiilis, ettei leffa tarjonnut juuri mitään katsojalle. Voihan tää olla paha tapa, mutta vaadin kyllä leffan olevan sellainen, että pitää kiinnostukseni yllä koko leffan ajalta.

Ja sen lisäksi menin katsoon veljen kanssa 2D:nä sen, niin oli miellyttävä katsella, kun ei tuu niitä ärsyttäviä 3D-laseja silmille. Se on yksi sellainen "kirous", jota inhoan silmälasien kanssa pakotettuna meneen muutenkin leffoihin, koska mitä pidempi leffa sen kamalampaa se 3D-lasien käyttö on. Yksi miinus oli kyllä leffassa ja se on tekstitys. Spoilaannuin sen osalta jo ennen leffaa facebookis eräässä ryhmässä, mutta jos ei suomennoksia ota lukuun, niin leffa oli ihan miellyttävä. Itse lähinnä keskityin puheeseen ja jätin lähes kokonaan lukematta tekstit.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #334 : 27.12.2015 16:07:53 »
Noniin palasin toiselta Star Warsin katselukerralta ja voi juku oli se edelleenkin yhtä hyvä! lisää spoilereita tässä viestissä

raitis älä mitään! Mä en ymmärrä tätä Rey/Ben-paritusta ollenkaan.
niii i know! Tää uusintakerta vaan vahvisti mun mielipiteen asiasta :-D Ja se tapa millä Rey huusi "you're a monster!!!" ei nyt mitenkään kauhean lämpimältä ja salaisia viestejä täynnä olevalta vaikuttanut...
Tosin vaikka edellisessä viestissäni en sitä tuonutkaan esiin niin mielestäni Ben (en tiiä miks haluun kutsuu sitä Beniksi... :D koska Han Solo) on tosi mielenkiintoinen hahmo ja yritin nyt uudelleen katsoessani miettiä että mitä sille tulevaisuudessa tapahtuu. Toisaalta mietin että oisko vähän liiankin ennalta-arvattavaa jos Benkulle kävin täysin samoin kuin Anakinille, että se tolleen lipsahtaa pimeälle puolelle ja isänsä tappamalla sinetöi kohtalonsa? Toisaalta täs on se ero, että Anakin ei ehtinyt kuristaa Padmea ihan loppuun asti mut Ben kyllä tais for real listiä isäukkonsa... Mutta ääh en tiiä voiko toi olla niin ratkaiseva tekijä koska Darth Vader myöhemmin teki vaikka mitä kamaluuksia (vaikka sitten kuolinhetkenään osoittikin taipumusta valoon). Mut toi Hanin kuolema oli kyllä tosi raskas isku, en usko että sitä oltais toteutettu jos Beniä oltais seuraavassa leffassa jo tuomassa valon puolelle. Yks mielenkiintoinen teoria jonka oon lukenut on se, että sen pääpahiksen nujertamiseksi tarvitaan Voiman tasapainoa eli sekä valon että pimeän puolta: Rey ja Ben yhdistää voimansa ja nujertaa sen ihme alienin (miks en muista sen nimeä :D :D tulee mieleen vaan Skinner??). We shall see.

Oscar Isaac taisi just vahvistaa - ja se on vain taisi, koska kukaan ei ole varma vitsaileeko se vai ei - että se esitti jonkun suhteensa elokuvassa romanttisella tavalla.
Joo katoin kanssa jonkun Ellenin haastattelun missä se toi tuota esille, tosin vähän vitsin varjolla, mutta jos siinä oli totuuden siemenkään niin!!!! Hallelujaa. Mutta enivei mulla on taas artikkeleita jaettavaksi: tässä tosi hyvä juttu aiheesta! Jatko-osilla ois kyllä kaikki mahdollisuudet tehdä Poesta tämän tyylilajin LGBT-pioneerihahmo. Lipputulot on lähestulkoon taattu tällaisen avauksen jälkeen jos joku nyt tosissaan pelkää että homohahmo karkottaa yleisön. Toivon vaan tosissani ettei tästä tuu mitään kolmiodraamaa... Finn/Rey on musta täydelliset parhaat ystävät toisilleen enkä haluais nähdä niitä romanttisissa merkeissä mutta turha nyt vielä ennalta pelätä.

Kiinnitin nyt myös erityistä huomiota taistelukohtauksiin ja eritoten valomiekka-kohtiin kun niistä on ollut nyt bolemiikkia ja ?? Nehän oli musta tosi hyvin tehty! Kylo Renillä oli tosi Darth Vadermainen ote siihen touhuun, tosin loppuskenessä se oli vain puoliksi voimissaan joten ei kai mitään hurjaa showta olisi realistista odottaa. Finn käytti valomiekkaa selkeesti kuten se yks stormtrooper käytti sitä omaa sähkömiekkaansa (joiden on varmaan joiltakin osin tarkoitus pohjautua valomiekkoihin?). Rey käytti valomiekkaa aluks kuten sitä omaa keppiään ja lähinnä puolustautumalla. Okei, ehkä oli vähän klisee silmät sulkemalla saada tietoonsa Voiman salat valomiekoista ja sen jälkeen oppia käyttämään sitä paremmin, mutta jos lähtökohta on että Reyssä voima virtaa vahvana niin Lukella oli varmasti näppinsä pelissä ja hän sai taidot tätä kautta? Enivei, musta ne oli tosi fiksusti toteutettu. Muutenkin onks ihmiset jotka valittaa Reystä ekaa kertaa näkemässä tällaista "chosen one"-tropea koska niitä hahmoja on ollut maailman sivu ja tässä tapauksessa toteutus on mielestäni tosi onnistunut, joten en ymmärrä kaikkea valitusta... oh well kaikki tykätköön mistä tykkää.

Näkisin muuten mielelläni myös Leian jonkinlaisessa mentorin roolissa myöhemmissä osissa, etenkin Finniä kohtaan. Poikaparka tarvii perheen... vaikka aavistan että Finnin perhe tullaan ees jotenkin näkemään tulevaisuudessa, en usko että ne vois lakaista sitä maton alle. Samoin kuin Reyn perhe on varmasti tärkeessä roolissa. Joidenkin mielestä Luke on mahdollisesti Reyn isä mutta hmm se vois olla jo vähän liikaa Skywalkereita yhdessä saagassa :D
« Viimeksi muokattu: 27.12.2015 22:35:06 kirjoittanut raitakarkki »
in the bleak midwinter

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #335 : 27.12.2015 16:19:39 »
raitakarkki tässä sanoikin tosi hyvin kaiken mitä mulla oli mielessä sanoa^^

Ja spoilereita pukkaa edelleen

mäkään en ymmärrä Rey/Ben-paritusta. Each to their own mutta mulle se menee linjalla NOTP. Netissä porukka on vinkunu että "ei niitä voi parittaa ne on serkkuja!!!111", mutta mun on kyllä todettava että ihan sama vaikka ovat tai eivät ole serkkuja, se on pienin ongelma tän parituksen kohdalla.

Pahiksena Ben/Kylo Ren on mun mielestä kyl itse asiassa hyvä. Siinä on se konflikti hyvän ja pahan välillä, joka kiehtoo mua. Se on paha, muttei kuitenkaan 100% (100% hyvät tai pahat hahmot tuppaa olemaan vähän tylsiä). Jännä nähdä mitä tulevissa leffoissa tapahtuu^^

Ja toivon ja rukoilen, että Poesta tehdään vähintäänkin bisse, ja mielellään myös Poe/Finnistä canonia, ois aika unelma^^ Rey/Finnin näkisin kaikkein mieluiten nimenomaan platonisena, mutta toisaalta jos siitä tehdään romanttista, ei sekään nyt maailmanloppu mulle olis. Mutta murehdin sitä sitte kun seuraavat leffat tulee, nyt tällä haavaa keskityn vaan shippaamaan Poea ja Finniä (ja Reytä taustalle linjalla "Can I get you guys anything? Some snacks? A condom?" xD)


Ai nii joo ja raitakarkki: se oli Supreme Leader Snoke se pääpahis^^

Edit//: fontin pienennys spoilereiden taki
« Viimeksi muokattu: 27.12.2015 20:38:18 kirjoittanut Eririn »
We had each other. That's how we won.

ibi

  • ***
  • Viestejä: 195
  • He cannot see beyond his own desire!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #336 : 27.12.2015 18:12:53 »
Star Wars

Täällä on jotain keskustelua ollut tästä Kylo Ren/Rey, niin kuten tossa aikaisemmin taisinkin asiasta mainita nähneeni jtn kipinän liekkiä tähän pariin. Mutta totean, että omasta mielestäni heillä tulisi kuitenkin olemaan ehkä enemmänkin sellainen rakkausviha-suhde, ei sellainen että sittenkun heillä molemmilla ei enää kantti kestä ja ei pysty vastustamaan niin olisivat että love ya, vaan sellanen ihme tahtoomutteitahdo...  ;D Ehkä sellanen, että jos molemmilla olis tyttö-/poikaystävä, niin he sitten vahingossa tai tarkoituksella vähän syrjähypyn tyylisesti...

Poe..itseasiassa mulla on siitä sellainen fiilis, että varmasti seuraavassa leffassa hänen kohtalonsa ja taustansa aukeaa paremmin, mutta jotenkin koen hänen hahmonsa sellaisena, etten koe tarvitsevani tietoa onko hänellä perhe, tyttö-/poikaystävä...Musta on vaan kiva jos se jatkaa leluilla leikkimistään eli lentämistä ja tykittämistä!! :D

Matkijanärhi II

Tuolla aikasemmin joku mainitsikin tämän elokuvan. Pitää sanoo, että olin pettynyt siitä räiskinnästä ja kokoajan jtn ennalta-arvattavaa toimintaa. Musta tää oli oikeestaan melko turhahko osa. Liian synkkä ja maisemat samaa kolkkoa betonia...

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #337 : 27.12.2015 18:30:53 »
Hei, eikö niitä spoilereita voi mitenkään laittaa pienemmällä fontilla? Siitä on tainnu ennenki olla puhetta, että pikkufonttia käytettäs. Tuolta hyppii väkisinki silmään juttuja ihan vahingossa, kun yrittää vaan selata, mistä leffasta on parhaillaan puhe.

Täällä on näköjään moni sanonut sitä, että Matkijanärhi part 2 oli liikaa räiskintää/toimintaa, mutta musta se oli aika uskollista kirjalle. Toki kirjassa oli paljon muutakin, mutta pääpaino oli kuitenkin taistelussa Capitolia vastaan. Ehkä tykkään vaan liikaa toimintaleffoista, kun toi toimi. Toki se on erilainen kuin kolme aiempaa osaa, mutta niin se tarina menee. Oisihan siinä voinut olla esim. jo täällä mainittua kolmiodraamaa enemmän, joka jäi aika latteaksi. Samoin Peetan "hulluutta", josta kirjoissa oli paremmin.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Aionka

  • Vapaamatkustaja
  • ***
  • Viestejä: 1 298
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #338 : 28.12.2015 19:19:03 »
STAR WARS SPOILEREITA KOKO VIESTI
Itse asiassa mulle tulee Kylosta hyvin pitkälle mieleen Tate Langdon - mutta vielä ehkä hivenen enemmän järjissään oleva sellainen. Tiettekö, sellainen daddy/mommy-issue nuori, joka on vaarallinen kaikille lähellään, mutta joka osaisi heittäytyä obsessiivisen hurmaavaksi halutessaan, ja silti tekisi kaikkea shaibaa. Kylossa tosin on selkeästi jotain itsetuntemusta jäljellä, eli siinä mielessä ovat todella erilaisia.
Mutta eihän sillä ollut mitään erityisen ongelmallista suhdetta vanhempiinsa..? Siis jos vertaamme Tate Langdoniin, joka kasvoi todella myrkyllisessä ympäristössä, josta ei puuttunut murhaa tai väkivaltaa. Mielestäni elokuva juurikin korosti sitä, että Kylo Ren on ihan eri luokan psykopaatti, koska häneltä puuttuu (ainakin tähän mennessä) se "X meni elämässä väärin ja näin minusta tuli pahis" -tarina (esim. Voldemort lastenkodissa, Leijonakuninkaan syrjäytynyt ja kiusattu Scar). Mua vähän huolestutti hänen mielenterveytensä, tämän replan aikana "Forgive me. I feel it again… the call to the light. Supreme Leader senses it. Show me again, the power of the darkness, and I'll let nothing stand in our way. Show me, and I will finish what you started, grandfather." Kaveri puhuu naamarille...

Mua ärsyttää kaikki "Rey on Kylon sisko" tai "Rey on Luken lapsi" teoriat... Toivoisin, ettei tässä mennä ihan niin saippuaoopperan puolelle, eikä elokuva oikein antanut tukea kummallekaan. Ihmiset siteeraa kirjoja, mutta toivon, ettei ne ole tässä kohtaa enää kaanonia. Koska oikeasti ei samaa trophya voi käyttää useamman kerran samassa sarjassa xD
Toivon vaan tosissani ettei tästä tuu mitään kolmiodraamaa... Finn/Rey on musta täydelliset parhaat ystävät toisilleen enkä haluais nähdä niitä romanttisissa merkeissä mutta turha nyt vielä ennalta pelätä.
Ennalta? Mun mielestä se Finnin ihastus Reyta kohtaan paistoi kilometrien päähän! Rey sen sijaan ei vaikuttanut ainakaan vielä olevansa samassa kelkassa.

SPOILERSPOILER

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #339 : 06.01.2016 19:23:03 »
Star Warsia spoilailen minäkin yhä:

Niille, jotka eivät Reybeniä ymmärrä:
omalla kohdallani on kyse lähinnä vanhasta tutusta sanonnasta "rakkaudesta se hevonenkin potkii". Olen ibin kanssa samoilla linjoilla: mitään ultimaattista happy endiä en heille kaavailisi, vaan pikemminkin jotain synkkää rakkautta. Olihan Han Solon ja Leiankin välillä eripuraa - tosin aika eri mittakaavassa :D Paritan yleensä aina näitä viha-rakkaus-suhdejuttuja, koska niissä on nimenomaan lieskoja!
Minusta Finn taas on ihastunut Reyhyn, mutta tämä on friendsonella. Niinhän Rey leffan lopussa sanoi, "Friend".
Jotta kommenttini ei menisi ihan saippuaoopperan puolelle: olen samaa mieltä Aionkan kanssa siinä, että Rey voisi vaihteeksi olla ihan irrallinen oma tarinansa, ei jonkun sukulainen. 

//Välikommenttilisäys: tiedän, että välillä en keskity olennaiseen leffoissa! :D Mutta paritukset ovat ficcien suola.

Valomiekoista: luin jostain lehdestä arvostelun, että valomiekkataistelut olivat tylsiä eikä niissä ollut mitään edistystä (vanhojen leffojen jälkeen). Itseäni ei kyllä pistänyt silmään, minusta taisteluita oli tarpeeksi eikä niissä ollut liikaa kikkailua (kuten esim. episodeissa I-III).
« Viimeksi muokattu: 06.01.2016 19:24:58 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15