Kirjoittaja Aihe: Elokuvat # 2  (Luettu 155656 kertaa)

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #300 : 11.10.2015 19:02:30 »
Inside Out oli kyllä todella raikas uutuus Pixarilta. Leffa oli todella monipuolinen: sekä hauska että surullinen. Persoonallisuuspsykologiaa opiskelleena tykkäsin myös aivojen sisällä tapahtuvasta kirjosta. Värimaailmasta ja vekkulimaisista oivalluksista plussaa.

//Minäkin olen nähnyt Outolinnun leffat ja lukenut kirjat. Leffat olivat ihan viihdyttäviä, vaikka jossain kohti vähän teennäisiä. Kakkososa ei ollut yhtä mielenkiintoinen kuin ykkönen. Woodley ja Teller ovat karismaattisia, mutta se Neljää näyttelevä heppu on välillä koomisen kivikasvoinen.
Kirjoista en nyt tässä lätise muuta kuin sen, että välistä vähän liian teinimössöä tälle iälle.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2015 19:05:03 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #301 : 11.10.2015 19:42:53 »
Mä en edes muista, millon viimeks olin leffassa. Matikan ylppärien jälkeen oli suunnitelmissa mennä kattomaan Inside out, mut meninki mieluummin kotiin nukkumaan. Taitaa olla viimisestä leffakäynnistä jopa lähes vuosi, oon vaan jotenki tosi kriittinen leffojen suhteen, et en kiinnostu kovin helpolla mistään.
Yks mun lempileffoista on varmaan M.Night Shyamalanin Kuudes aisti (varmaan aika monet tietää tän?) Muutenki saman genren - mä luokittelen psykologiseks trilleriks - leffat on omaan makuun. Ne on tyyliltään tosi kiehtovia ja sopivalla tavalla pelottavia, mut niissä ei oo mässäilty niillä kauhuelementeillä.

On myös pakko kysyä, että tekeeks joku muukin niin, et saattaa mennä kattomaan jotain leffaa ihan läpällä? Mulla siis suunnitelmissa mennä kattomaan The bunny killer thing vaan koska nauroin hysteerisesti sen juonelle.

Entä onks joku nähny leffaa He ovat paenneet? Tää leffa on jääny tosi vahvasti mieleen, osittain varmaan siks, et menin kattoo sen vähä poikkeevassa tilanteessa ja seurassa, mutta myös siks, et se oli tosi erikoinen leffa, en viitti nyt edes yrittää juonen tiivistystä, koska se on melko vaikeeta. Mut jos osuu kohdalle, niin suosittelen kyl kattomaan ilman mitään tarkkoja tietoja, esimerkiks wikipedian selostus ei kerro yhtään mitään. Leffa on kyl aika taidepläjäys, mut ei siitä tarvii välittää.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2015 19:52:26 kirjoittanut Natura Morta »
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 543
  • 707
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #302 : 12.10.2015 02:42:29 »
Lainaus
Inside Out oli kyllä todella raikas uutuus Pixarilta. Leffa oli todella monipuolinen: sekä hauska että surullinen. Persoonallisuuspsykologiaa opiskelleena tykkäsin myös aivojen sisällä tapahtuvasta kirjosta. Värimaailmasta ja vekkulimaisista oivalluksista plussaa.
Ainiin, viime viestissäni unohdin kokonaan mainita! Kävin tosiaan itsekin Inside outin kattomassa ja oli kyllä viihdyttävä ja piristävä leffa. Katottiin kaiken lisäksi suomidubeilla ja olin niistä positiivisesti yllättynyt.

Mitä taas Outolintuihin tulee niin oon kyllä tykännyt ensimmäisestä ja toisesta leffasta, eka kirjakin on hyllyssä oottamassa lukemista. En nyt sanoisi, että nousisivat kovin korkealle omissa fanituksissani, mutta viihdyttäviä leffoja ovat.

Ja niin se Matkijanärhen toinen osa. Ei hitto, että mä ootan sitä. ♥ Leffat on mun mielestä parantuneet joka osalta ja kirjoista oma suosikkini on Matkijanärhi, joten odotan innolla miten tämä homma tulee päättymään valkokankaalla. Erityisesti se traileri Primistä sai kyyneleet silmiin. Pidin leffoissa siitä, että Effie on otettu mukaan toisin kuin kirjoissa Vyöhykkeellä 13. Yleensä en pahemmin perusta, että kirjoista lähdetään tekemään isoja muutoksia, mutta tää on ehdottomasti loisto ratkaisu.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Chuva

  • Mursumarsu
  • ***
  • Viestejä: 656
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #303 : 13.10.2015 22:49:30 »
Kävin tänään katsomassa Peter Panista kertovan elokuvan Pan, ja se oli mun mielestä ihana! En oo koskaan tykännyt hirveästi Peter Panin tarinasta (ehkä jotenki se Wendyn näkökulma on ärsyttäny..? En tiiä), joten tää oli ehdottomasti positiivinen yllätys.
Tykkäsin erityisesti Koukun ja Panin välisestä sanailusta, jotenki tollanen kliseinen kärttyisen aikuisen ja rohkean lapsen välinen ystävyys/yhteisymmärrys/veljellisyys/joku iskee aina muhun tosi kovaa :D
Suosittelen!
« Viimeksi muokattu: 13.10.2015 22:51:19 kirjoittanut Chuva »
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 543
  • 707
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #304 : 18.10.2015 00:02:03 »
Toi Pan vois kyllä olla sellanen, minkä vois käydä kattomassa. Tykkään Peter Panista tarinana, mutta edellisessä Peter Pan leffassa ei kyllä paljon muuta hyvää ollutkaan kuin Jason Isaacs Kapteeni Koukkuna. Rakastuin siihen. :D Saa nähdä, miten tottuu kattomaan eri näyttelijää Koukun roolissa.

Ja vihdoin sivistin itseäni ja katsoin Twilightit. Ei ne kyllä omaan makuun mitään hyviä leffoja ole. Etenkin Edward ärsytti, jotenkin tosi persoonaton hahmo eikä Robert Pattinsson mitään ihmeellistä suoritusta tehnyt. Samaa voi kyllä sanoa Bellasta ja Kristine Stewartista (mulla ei oo hajuakaan kirjoitinko nimen oikein). Onhan noi ihan kelvollista fantasiaa ja susien toteutus ihan kiva, on hauskaa välillä nähdä ihmissusia jotka muuttuu ihan vaan susiksi.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #305 : 18.10.2015 12:51:21 »
Itse en aio Pania käydä katsomassa. Ensinnäkään ei kiinnosta, toiseksi se on rasistinen (valkoisia näyttelijöitä intiaanien rooleissa, eikä ollut edes aikomusta castata intiaaneja) ja kolmanneksi tuotoista ei mene lanttiakaan sille lastensairaalalle, jolle Peter Panin kirjoittaja testamenttasi kirjasta ja siitä tehtävistä elokuvista saatavat tuotot. Tietenkään kaikkia leffojen tuottoja ei voi sille sairaalalle kärrätä, mutta kaikki aikaisemmat Peter Pan -tuotannot ovat antaneet sille sairaalalle osan. Panin tuotantoyhtiö ei anna lanttiakaan, ja se on mun mielestä sikamaista. Joten ei, en aio kyseistä elokuvaa tukea.

Ensi viikolla ois kyllä tarkoitus käydä Crimson Peak katsomassa, jos ei muuten niin Tom Hiddlestonin takia xD muuten ei sitten olekaan leffoja, joita olisin menossa lähiaikoina katsomaan. Star Wars sitten joulukuussa. Ja sitten totta kai odottelen, että BotFAn pidennetty julkaistaisiin viimein niin pääsisi tästä tuskasta kun sitä odottelee.
We had each other. That's how we won.

Hallahäive

  • ***
  • Viestejä: 719
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #306 : 18.10.2015 13:09:47 »
Kävin eilen katsomassa Crimson Peakin, joka yllätti positiivisesti sillä, ettei se oikeastaan ollut kovinkaan pelottava vaikka sitä kauhuleffana mainostetaan. Enemmänkin se oli goottista romantiikkaa vinksahtaneilla hahmoilla ja creepyllä talolla, mikä sopi enemmän kuin hyvin tällaiselle arkajalalle. Visuaalisesti oli nättiä ja näyttelijät vakuuttivat kaikki. Sir Thomas Sharpeen tykästyin kovasti jo alusta lähtien. (Spoil se tanssi kynttilän kanssa <3 Pidin kovasti myös siitä kohtauksesta, jossa Edithillä on sängyssä kuppi myrkytettyä teetä ja Thomas sanoo "don't drink that. ever." Ja oh gosh, loppu oli surullinen, voi kun olisi vain lähtenyt Edithin kanssa. Spoil) Lucille sisko oli kanssa ihastuttavan kieroutunut.

Viime viikkoina olen käynyt myös katsomassa Michael Fassbenderin Macbethin mikä oli vaikuttava. Ilman tekstityksiä oli tosin paikoin vähän hämmentävää kuunnella sitä skottiaksenttia, mutta hyvin shakespeare oli joka tapauksessa ruudulle saatu. Pääosien esittäjät olivat loistavia rooleihinsa ja leffan maisemat aika huikeita. Kerta kaikkiaan nautittava kuvaus hulluuteen vaipumisesta. Ja olin yllättynyt kun huomasin että mukana oli myös näyttelijä David Thewlis, näin potterfaneille tiedoksi.

Tykkäsin myös kovasti tuosta leffasta Martian, josta täällä onkin jo keskusteltu. Oli mielestäni koskettava ja paikoin mukana oli vallan piristävää huumoria (Spoil operaatio Elrond Spoil). Ehdottomasti katsomisen arvoinen.

« Viimeksi muokattu: 18.10.2015 13:11:41 kirjoittanut Hallahäive »
Who lives, who dies, who tells your story?

Ava by Auro, banneri by Ingrid

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 543
  • 707
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #307 : 18.10.2015 16:11:01 »
Eririn, tuosta en tiennytkään, mitä sanoit Pan leffasta. En oo pahemmin kyllä tutustunutkaan elokuvaan tai sen taustoihin, tai muutenkaan lukenut leffauutisia niin ei ihme, että on jäänyt multa huomaamatta noinkin isot asiat. Kieltämättä vaikuttaa siihen, että haluanko itekään käydä loppujen lopuksi katsoassa elokuvateatterissa, vaikka pakko kai se on myöntää, että blurayn viimeistään katson kaikesta huolimatta. Ei kyllä ole leffalla todellakaan hyvää mainosta ja tuo temppu, ettei rahaa mene lastensairaalalle on törkeä. En käsitä, miksi ne on päättänyt, etteivät anna yhtään mitään.

Hallahäive
, Crimson Peakin siis uskaltaa käydä katsomassa, vaikka on täysin arkajalka? Itselleni kaikki kauhu on jotain hirveetä, kun näen monstereita (käytän tätä sanaa kaikista pelottavista ihmisistä, olennoista ja niin edelleen) joka paikassa sen jälkeen. :D Leffa vaikuttaa kiinnostavalta, mut sitten on se, että en todellakaan tiedä haluanko pelätä ihan kaikkea leffassa käynnin jälkeen. Se ois ihan ok, jos mulla olisi edes kämppis tai avopuoliso, mutta kun pitää vielä yksinkin asua ja kulkea työmatkat yöllä pimeessä.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Hallahäive

  • ***
  • Viestejä: 719
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #308 : 18.10.2015 16:39:04 »
Odo: Olen itse aika herkkä katsomaan kauhua ja selvisin tuosta leffasta yksin ja ilman painajaisia, joten sanoisin että uskaltaa. Mukana on muutama kohtuu verinen kohtaus, eivätkä aaveet todellakaan ole näteimmästä päästä, mutta ne eivät varsinaisesti ole kovin pahantahtoisia, eikä niitä ole ruudulla kuin murto-osan aikaa elokuvasta. (Spoil yhdessä vaiheessa yksi tulee ylös lattiasta, mikä sai allekirjoittaneen vähän hyppäämään ylös penkistään. Samoin yhdessä kohtaa yksi kylpee kirves päässään. Spoil. )Oikestaan en pistänyt silmiäni kiinni kuin aivan lopussa, jossa SPOIL Hiddlestonin hahmoa puukotetaan kasvoihin SPOIL ja se johtui enemmänkin kohtauksen väkivaltaisuudesta kuin mistään yliluonnollisesta. Leffa pistää yleisesti ottaen enemmän painoa erään tietyn hahmon häiriintyneisyyteen ja talon mysteeriin kuin kummituksiin. "Pelottavat" ja raa'at kohtaukset voi yleisesti tunnistaa jo ennalta, joten silmät vaan pariksi sekunniksi kiinni jos siltä tuntuu ja luulen että selviät. Lopussa SPOIL on kohtaus jossa päähenkilöä jahdataan aseen kera SPOIL jos sellainen ahdistaa. Mutta googlaa ihmeessä vähän lisätietoa jos arveluttaa mennä katsomaan.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2015 16:41:53 kirjoittanut Hallahäive »
Who lives, who dies, who tells your story?

Ava by Auro, banneri by Ingrid

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #309 : 20.10.2015 15:21:28 »
Star Wars: The Force Awakens traileri

multa tuli suusta jotain epämääräistä kiljuntaa. Tää näyttää aivan loistavalta! Parkukin meinasi parissa kohdassa tulla. Voi, miksei oo jo joulukuu? Tahdon nähdä tämän!
We had each other. That's how we won.

Aionka

  • Vapaamatkustaja
  • ***
  • Viestejä: 1 298
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #310 : 24.10.2015 19:43:06 »
Star Wars: The Force Awakens traileri

multa tuli suusta jotain epämääräistä kiljuntaa. Tää näyttää aivan loistavalta! Parkukin meinasi parissa kohdassa tulla. Voi, miksei oo jo joulukuu? Tahdon nähdä tämän!
Mä yleensä innostun trailereista liikaakin, mutta tää ei jotenkaan tehnyt vaikutusta. Oon aika skeptinen... Aikasemmat Star Wars-uudelleenlämmitykset oli aikamoista kuraa, niin en jaksa uskoa, että tämä olisi mikään mestariteos.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #311 : 01.11.2015 19:16:20 »
Uusin James Bond, Spectre, oli ihan viihdyttävä. Leffan alkupuolisko oli parempi kuin loppu, joka tuntui vähän lässähtävän. Mainioista näyttelijöistä olisi saanut enemmän irti paremmalla käsikirjoituksella, etenkin pahiksista! Nyt jäi vähän tunne, ettei Bondilla ollut missään vaiheessa kunnon hätää.
Alkutunnari ja sen animaatio oli toteutettu hyvin. Leffaan oli myös ripoteltu kivoja yksityiskohtia aiemmista leffoista, kuten valkoinen kissa.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2015 06:43:08 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Miss-schoolweek

  • ***
  • Viestejä: 653
  • Love - love never changes
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #312 : 02.11.2015 00:24:48 »
Nyt kun kerran Skyfallista on puhetta... Onko täällä ketään muuta,njolle elokuvan huippuhetki olisi ollut se, kun Q mäiskäisee Bondia turpaan? Joo v***n ääliö, varmaan päihteilevä agentti "koodaa" paljon paremmin kuin alan asiantuntija. Olin melkein varma, että kohtauksessa olisi heilahtanut nyrkki, ja suoraan sanoen se olisi ollut paikallaankin. Ymmärrän kyllä, että Bond on (miesten) ylivertaisuusfantasia: paras ampumaan, paras agentti, paras saamaan naisia... Mutta että paras murtamaan koodia? Meillä päin nörtti koodaa ja muut pitävät turpansa kiinni tai se suljetaan. Väliin huutelija ei ole "lahjakas", vaan epäkohtelias törppö, joka häiritsee toisten asiallista työntekoa.

Leffan näkemisestä on vuosi, mutta tämä kaivelee edelleen :D
Hirtehistä kieroilua, rietasta toimintaa, yllättävän älykästä juonenkuljetusta:
Fallout: 50 Shades of Decay K-18

Likainen tarina maailmanlopusta, ihmisyydestä ja kaikesta, mistä fanfictionissa ei puhuta. Synkkä kuin suomalaisen sielu, pitkä kuin ydintalvi.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #313 : 02.11.2015 06:45:47 »
Röhkö, oliko sali täpötäynnä/kuulitko positiivisia reaktioita?
Ei ollut aivan täysi, mutta johtunee aikaisesta ajankohdasta ja siitä, etten ollut katsomassa pääkaupunkiseudulla.
Aika paljon kuulin "ihan ok" -kommentteja. Omasta mielestä leffan heikkouksia olivat itseasiassa nuo samat, mitä Skyfallista luettelit. Sam Mendes ei ole niitä parhaita toimintaohjaajia. Huumoria kyllä oli ehkä enemmän kuin Skyfallissa.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Aionka

  • Vapaamatkustaja
  • ***
  • Viestejä: 1 298
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #314 : 02.11.2015 13:44:57 »


Uusin James Bond, Spectre, oli ihan viihdyttävä. Leffan alkupuolisko oli parempi kuin loppu, joka tuntui vähän lässähtävän. Mainioista näyttelijöistä olisi saanut enemmän irti paremmalla käsikirjoituksella, etenkin pahiksista! Nyt jäi vähän tunne, ettei Bondilla ollut missään vaiheessa kunnon hätää.
Alkutunnari ja sen animaatio oli toteutettu hyvin. Leffaan oli myös ripoteltu kivoja yksityiskohtia aiemmista leffoista, kuten valkoinen kissa.

Samaa mieltä! Alku oli tosi lupaava, mutta kovin se vauhti hidastui ja juoni jotenkin lässähti. Varsinkin tää romanssipuoli jäi mun mielestä tosi ohueksi, kun otetaan huomioon että se yritti kuitenkin olla isokin juonenkantaja.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk


Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #315 : 02.11.2015 14:40:50 »
Pakko vielä lisätä Bondista, että Meksikon Dia de Morta oli toteutettu hienosti ja se alun kamera-ajo oli loistava.

Aionka, olen tuosta romanssijutusta myös samaa mieltä. Se rakkaudentunnustus sai silmät kyllä pyörähtämään päässä. PLÄÄH!
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 891
  • ava © Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #316 : 04.11.2015 22:56:52 »
Hitsit, tuo Spectre kiinnostaisi mua, mutta tiedä sitten, viitsinkö maksaa sen näkemisestä, jos se on ollut vähän pettymys joidenkin mielestä. Finnkino on ilmeisesti muuttanut lippujen hinnoittelua ja arkenakin ennen viittä joistain leffoista voi joutua maksamaan yli kymmenen euroa. Mietin vain, kuka viitsii enää käydä teatterissa katsomassa leffoja, kun se maksaa nykyään niin saakelisti. Pitää tarkkaan harkita, mitkä leffat menee katsomaan ja mitkä katsoo vasta bluerayna.

Yle näytti Warrior-elokuvan sattumoisin syntymäpäivänäni ja katselin sen sitten, kun siinä oli Tom Hardy ja hyvä että katsoin, koska se oli todella mieleenpainuva ja osui ainakin itseä tosi lähelle. En tajua, miten olen tuollaisen elokuvan joskus missannut, kun kuitenkin olen vapaaottelusta kiinnostunut. Ja ah, rakastan kaikkia veljessuhteen ja isä-poika-suhteen kuvauksia, niin siksi tämäkin osaltaan osui ja upposi. Olihan elokuvassa paljon nyrkkeilyelokuvista tuttuja kliseitä, mutta jotenkin ne vaan toimii, jos näyttelijät osaa asiansa ja tässä oli ainakin mukavasti draamaa, eikä eteenpäin menty vaan glamouri, menestys ja mammona päällimmäisenä mielessä, pikemminkin se otteleminen tuntui olevan veljeksille melkein kuin välttämätön pakko (ainakin Brendanin osalta). Jotenkin pystyin samastumaan siihen katkeruuteen, mitä molemmat veljekset tunsi isäänsä kohtaan ja varsinkin Tommyn hahmosta näki, miten paljon hän oli kärsinyt alkoholisti-isän vuoksi. Ja silti sitä pystyy jollain kummallisella tavallaan rakastamaan ihmistä, joka on joskus tehnyt elämästä helvettiä. Elokuva oli mielestäni hyvin koskettava ja avasi tavallaan myös omia silmiäni. Tarina tuli hyvin lähelle itseäni ja löysin itseni pohtimasta omaa suhdettani isääni. Tuntuu jotenkin hienolta löytää elokuvia, joissa on sellaista sanomaa, johon pystyy samastumaan omien elämänkokemusten kautta ja kykenee tavallaan tuntemaan sen tuskan, joita elokuvan henkilöt käy läpi.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #317 : 09.11.2015 12:06:24 »
Minä kävin eilen katsomassa Spectren ja tykkäsin kovasti. Se toki lienee sitten asia erikseen, mitä kukin haluaa elokuvalta, että se olisi onnistunut kokemus. Spectre oli viihdyttävä, Bond oli sekä tosi hot että hellyttävän söpö, toimintaa oli aivan riittävästi ja tyynempiä kohtia onneksi välissä myös. Minä maksoin sen vajaan kympin (sarjalipulla) mieluusti jo ihan siitä, että sai katsella komeaa miestä, teki mitä teki. ;)

Meksiko-osuus oli minustakin näyttävä ja hieno aloitus ja tykkäsin myös junakohtauksesta, josta tuli vanhat Bondit nostalgisesti mieleen. Muutenkin pidin siitä, että tässä koottiin paljon yhteen yksityiskohtia ja oli paljon viittauksia vanhoihin elokuviin, eikä pelkästään Craigin leffoihin. Koetin olla mahdollisimman paljon spoilaantumatta juonesta tai muista yksityiskohdista ja ainakin minulle se sitten toimi hyvin. Pidin Skyfallista tosi paljon (edellisissä kahdessa oli kyllä mukavia kohtia mutta kokonaisuus ei toiminut yhtä hyvin) ja pelkäsin että sen jälkeen ilo menee pilalle ja lässähtää, jos on liian suuret odotukset. Kun en odottanut liikoja ennakkoon, kaikki oli yhtä iloista yllätystä. Näin siis ainakin minulla.

Romanssin osuus jäi minustakin latteaksi, tai sanotaan näin, että ainakin neidon tunteet heittivät aika rivakasti äärilaidasta toiseen ilman sen syvällisempää asian käsittelyä. Mutta toisaalta oli kiva, että vaihteeksi oli taas vähän romanssiakin ilmassa. Ja mikäs minä olen sanomaan toisen tunteista, voi olla että jos itse olisi sellaisessa tilanteessa James Bondin seurassa, saattaisin itsekin heittäytyä romanttiseksi hyvinkin nopeasti.  ;D

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 543
  • 707
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #318 : 26.11.2015 13:57:33 »
Hei, miksei täällä ole puhuttu Matkijanärhi part 2:sta?  ???

Itse kävin katsomassa ensi-illassa (tavallaan siis itsekin myöhässä täällä topicissa). Mä tykkäsin siitä ja se oli mun mielestä hieno päätös elokuvalle. Arvosteluissa on puhuttu videopelimäisyydestä, mutta ei se musta sellaselle silleen vaikuttanut. Puheena tietysti oli myös mutantit, mutta ne kuuluu Nälkäpeleihin, joten en ymmärrä, miksi niitä nostetaan esille huonossa valossa, kun toteutus olisi voinut olla paljon huonompikin. Elokuva seurasi aika uskollisesti kirjaa, kuten aiemmatkin, mutta uudetkaan pienet ratkaisut eivät olleet pahitteeksi ja spoiler: Haymitchin ja Effien suudelma sai mut melkein huutamaan ääneen "JESSS" elokuvateatterissa. Rakastan sitä, että niiden välille ei oltu mitään rakkaustarinaa kehitetty vaan se oli vain kahden aikuisen välinen suudelma sen kaiken jälkeen, mitä ne on kokeneet (shippaan niitä niin lujaa tietyllä tavalla, että huhhuh). Ja se Effien ilme, kun muut palaavat Vyöhykkeelle 12. Sellaista surumielisyyttä, mutta silti vahvaa. Tykkäsin ihan älyttömästi siitä, että Effie oli otettu mukaan elokuviin, kun kirjoissa ihmetelin sitä, ettei Effien katoamista oikeastaan selitetty missään vaiheessa. Samoin Snow'n kohtaukset on ollut mun mieleen. Viimeinen osa oli musta hieno päätös elokuvasarjalle, joka uppos itteeni lujaa. Voisin melkein väittää, että tää on paras elokuvasovitus jostain kirjasarjasta, minkä oon kattonut. Niin ja mitä olen jälkikäteen kuullut niin 3D:n toteutus oli ollut melko huono, liian tumma ja epäselvä, joten oon ihan iloinen että menin kattomaan 2D:n. Muutenkin oon vanhanaikainen ja oon tykännyt enemmän käydä 2D-elokuvissa kuin 3D. Kaikilta näyttelijöiltäkin edelleen hieno suoritus ja Jennifer vaan on niin täydellinen Katniss, että sitä ei voi olla rakastamatta. Cressidasta sai taas enemmän irti elokuvissa kuin kirjoista, josta tykkäsin kanssa ja onhan Natalie Dormer ihastuttava. Niin ja joo yksi juttu jäi harmittamaan spoiler: Finickin ja Annien häät jäi aika pieneen osaan ja siihen kohtaukseen tungettu Katnissin ja Primin välinen pyöriminen oli jotenkin tyhmää. Olisin halunnut enemmän häistä, Finnickista ja Anniesta ja Katniss ja Prim olisivat voineet muuten tulla esille. Tietysti niiden kahden välinen läheisyys oli tärkeää, mutta se pyöriminen, mitä? Eikä niiden olisi pitänyt syödä tilaa Finnickilta ja Annielta. Tietysti jotain pitää  karsia, mutta edes vähän enemmän olisi riittänyt. Voin kuitenkin hyvillä mielin suositella tätä aiemmista osista tykänneille ja niille, jotka ette ole Nälkäpeleje katsoneet sanon, että katsokaa ne! :D

// Keskityin  niin paljon kehumiseen, että unohdin leffan ehdottomasti huonoimman ratkaisun. Spoiler!

Johannaa oli aivan liian vähän. Mua ärsytti, että se sotilaskoulutus oli jätetty kokonaan pois, eikä Johannasta ollut juuri mitään. Eikä Katnissiakaan koulutettu ja mikä ihme se oli, että Katniss lähti ''salaa'' tappamaan Snowta ja sitten siellä on kuvausryhmäkin valmiina, eikä kukaan ihmettele, mitä se oikein ees tekee koko ryhmässä. Se ärsytti mua tosi paljon, koska en ymmärrä, miksi niiden piti tehdä tuollainen ratkaisu. Sen vielä ymmärrän, että jostain pitää leikata ja vaikka kuinka halusin lisää Johannalle ruutuaikaa, mutta, se, että Katniss olevinaan sooloili (vaikka hahmolle sopiikin) oli outo ratkaisu, kun se ois ihan hyvin voitu tehdä niin, että Katniss meni luvan kanssa siihen Capitoliin hyökkäävään ryhmään, että sitä saadaan kuvattua siellä ja Coin saa sen lopulta hengiltä - tai toivoi saavansa.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2015 14:14:14 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #319 : 06.12.2015 09:49:51 »
Matkijanärhi 2 nähty:

Ihan viihdyttävä pätkä. Osuvia näyttelijävalintoja ja edelleen. Isoin häiritsevä tekijä oli kolmiodraaman latteus.
Lisäksi siinä viemärikohtauksessa huvitti musiikkivalinta siinä kohtauksessa, missä mutantit ilmestyvät.

Jos katsotte tänään Tuntemattoman sotilaan, kiinnittäkääpä huomiota siihen miten paljon Rokka (Reino Tolvanen) näyttää Tom Hardylta. :D
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15