Kirjoittaja Aihe: Elokuvat # 2  (Luettu 154890 kertaa)

ibi

  • ***
  • Viestejä: 195
  • He cannot see beyond his own desire!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #280 : 30.07.2015 11:25:01 »
Ootteko ketään nähnyt sitä Vakoojan jäljillä, jossa on Jude Law ? Olen nähnyt siis ja ai kamala kun naurettiin kaverin kanssa koko leffan ajan takapenkillä. Kunnolla käkätettiin  ;D ;D Oli niin hulvattoman hauska ja parhaita leffoja, joita olen nähnyt aikohin.

The Kingsmanin olen kanssa katsonut. Traileri on just paras hahah! :D Hyvä leffa sekin. Jotenkin näin olen kesän kuluessa tykästynyt Agentti leffoihin.

Viimeksi kävin leffoissa katsomassa Magic Mike 2. Loppushow oli kyllä parasta antia! Muuten en kyllä juonellisesti ole kummastakaan leffasta välittänyt. Mitäs te tykkäätte Magic Mikesta?

Willy

  • disaster gay
  • ***
  • Viestejä: 165
  • deep roots are not reached by the frost
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #281 : 02.08.2015 18:33:39 »
Mä ajattelin, että voisin jossain kohtiin ensi viikolla raahautua katsomaan tuon Ted 2:n. Ensimmäisestä osasta tykkäsin, vaikka yleensä suhtaudun hieman nihkeästi komedioihin (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) ja yleensä mua alkaa jossain kohtaan vaan ärsyttämään kaikki sekoilu. Mut Ted 2 tosiaan kiinnostaisi, just edeltäjänsä puolesta joka kirvoitti monet naurut ja ihastutti symppiksen, sopivassa suhteessa roisin ja koskettavan tarinansa puolesta.

Viimeisimpänä oon teatterissa käynyt katsomassa Paper Townsin tuossa pari viikkoa sitten Suomalaisen kirjakaupan kanta-asiakkaille järjestetyssä ennakkonäytöksessä. Mä en oikeastaan odottanut leffalta mitään ihmeempiä vaan marssin saliin ajatuksella "jaa joku teiniromantiikka leffa, mut hei tää ei maksanut mitään!". Yllätyin kuitenkin ihan positiivisesti, vaikkei leffa mihinkään mun top -listoille päätynytkään. Juu olihan siinä tuota teiniromantiikkaa, mutta myös hauskoja hetkiä joina nauroin jopa ääneen ja omassa kategoriassaan voisin sanoa leffan olevan vahvaa keskitasoa.

Jurassic Worldin kävin myös katsomassa jokunen viikko sitten. En oikeastaan odottanut leffalta mitään ja kaveri arvosteli leffan huonoksi ennen kuin olin sitä itse ehtinyt katsomaan, mutta loppujen lopuksi kokemus oli ihan jepa. Jurassic Park on kiistaton klassikko ja nostalgiapläjäys, vaikka pari aikaisempaa jatko-osaa eivät oikein ole mistään kotoisin. Kun en asettanut odotuksiani Jurassic Worldia kohtaan kovinkaan korkealle, oli mulla ihan hauskaa ja dinot on aina cool (terveisin dino -friikki forever). En vain sitä tajua, miksi Jurassic -leffoissa on joku toistuva ärsyttävien henkilöhahmojen kaava. Varsinkin ne muksut, ärgh. Chris Prattin hahmo oli kyllä ihan cool sekä jokunen sivuhahmo joiden roolinimiä tai näyttelijöitä en muista/tiedä. Mut eniten, as always, tykkäsin dinoista. Varsinkin Blue <3

Minionsin kävin myös katsomassa hiljattain. Ihan hauska aivot narikkaan -leffa, mutta ei ehkä kuitenkaan yltänyt odotusten tasolle. Kätyrit taitaa kaikesta huolimatta olla parhaiten edukseen juuri side kick -hahmoina Itse ilkimys -leffoissa.

Tulevista leffoista... Tietääkö joku, onko Ian McKellenin tähdittämä Mr. Holmes tulossa joskus Suomeen asti? Olen odottanut tuota leffaa aika pitkään, mutta ainakaan mun silmille ei ole osunut tarkempaa tietoa siitä saataisiinko leffa joskus tännekin. Pättymys olisi kova, jos ei.

Toinen kovasti odottamani leffa on Pan, eli uusi filmatisointi meidän kaikkien tuntemasta Peter Panista. Mulla on sydämessäni heikko kohta kyseiselle sadulle, joten odotan tätä leffaa ihan mielettömästi. Pelkkä traileri on mun silmiin erityisen nätti, vaikka tehosteita on tietysti paljon niin lopputulos toimii ainakin mun kohdalla. En mä oikeastaan osaa tästä paljon sanoa, joulukuussa taisin trailerin ensimmäisen kerran nähdä ja se oli rakkautta ensinäkemältä. Vielä pari kuukautta ensi-iltaan ja vähän jännittää, jos leffa ei sitten olekaan mistään kotoisin ja olen turhaan ollut täpinöissäni monta kuukautta.  ;D
Go well traveler on your journeys into the south. Take your memories with you and unpack them fondly remembering this place.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #282 : 03.08.2015 14:05:27 »
Mission: Impossiple Rogue Nation taitaa olla tämän vuoden parhaita toimintaleffoja (Jos Kingsmania ei lasketa). Tämä on minulta melkoisesti sanottu, koska en ole nähnyt kokonaan aiempia MI-leffoja ja Tom Cruisesta en juuri välitä. Rogue Nation oli kuitenkin itseironinen ja hauska, ei liian vakavasti itseään ottava leffa. Sivuroolien suoritukset olivat hyviä ja teemamusiikkia hyödynnettiin kivalla tavalla. Leikkaajille ja puvustajille pojoja myös.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Aionka

  • Vapaamatkustaja
  • ***
  • Viestejä: 1 298
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #283 : 04.08.2015 15:22:23 »
Ootteko ketään nähnyt sitä Vakoojan jäljillä, jossa on Jude Law ? Olen nähnyt siis ja ai kamala kun naurettiin kaverin kanssa koko leffan ajan takapenkillä. Kunnolla käkätettiin  ;D ;D Oli niin hulvattoman hauska ja parhaita leffoja, joita olen nähnyt aikohin.
Mä luulin, että kingsman oli hyvä, mutta ei se ollut mitään tuohon verrattuna! Siis jos se aloituskohtaus kun Jude Law jututtaa sitä pahispomoa repi yleisön ihan hulvattomaan nauruun. Katsoin tän leffan ennen HK:sta lähtöäni toukokuussa ja välillä teki mieli hyssytellä, kun yleisö nauroi niin lujaa, etten kuullut repliikkejä. Ainakin HK:n markkinointikampanja tälle elokuvalle oli tosi huono ja se vaikutti vaan joltain heh-heh-olen-läski-ja-siksi-kömpelö slap stick ällökomedialta, mitä vielä! Varmaan suurin positiivinen yllätys ikinä!

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #284 : 15.08.2015 21:31:52 »
Onko joku nähnyt elokuvan Silmät ilman kasvoja (1959), joka parhaillaan Teemalta näytetään? Kyseessä kulttikauhu, johon monen myöhemmän kauhuelokuvan tai psykologisen bodyhorrorin juoni perustuu. Vaikka kyseessä on vanha mustavalkoinen elokuva, sen tyyneys ja ennen kaikkea aihe saavat selkäpiin karmimaan. En ole pystyny koko leffaa koskaan kokonaan silmät auki katsomaan. Ranskankielinen puhe tuo leffaan oman särmänsä.
Juoni on lyhyesti siis seuraava (K-16): plastiikkakirurgi sieppaa nuoria naisia ja yrittää näiden kasvojen avulla (=murhaa naiset) palauttaa oman tyttärensä kauneuden. Tytär on siis menettänyt omat kasvonsa onnettomuudessa, ja hän pitää alati valkoista naamiota.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 890
  • ava © Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #285 : 12.09.2015 15:05:36 »
Mäkin muuten katsoin tuon Magic Miken joku aika sitten ja äimistyin, miten kehno se oli. Ensin oli tarkoitus mennä kattoon se kakkososa teatteriin ekan leffan nähtyäni, mutta eipä tarvinnut mennä, kun ei ensimmäinenkään lunastanut odotuksia. En saanut minkäänlaista otetta yhdestäkään henkilöhahmosta, kaikki oli jotenkin ihan samantekeviä. Lisäksi elokuva tuntui teennäiseltä, jotenkin pinnalliselta, mutta eipä sen tarkoitus tainnut edes olla syvällinen kuvaus yhtään mistään. Tarkoitus oli kai vain esitellä paljasta pintaa, ja periaatteessa silläkin ajatuksella olisi voinut revitellä enemmän. Tatumista en itsekään näyttelijänä niinkään välitä. Oli se ihan ok Foxcatcherissa, mutta enpä ole muita sen elokuvia nähnytkään. :'D

Tulevista elokuvista kiinnostaa tuo Legend, jossa Tom Hardy vetää tuplaroolin ja tietty Matkijanärhen toka osa. :P Niitä odotellessa...

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #286 : 24.09.2015 15:57:31 »
Onko kukaan käynyt vielä katsomassa viime perjantaina ensi-iltaan tullutta Labyrintti - Aavikkokokeet (eng. The Maze Runner - Scorch Trials)-elokuvaa?

Käytiin viime lauantaina katsomassa se kaverin kanssa ja tykkäsin ihan hurjan paljon, enemmän kuin ykkösosasta! Dylan O'brien säväytti ekaa kertaa vuosi sitten kesällä, kun aloin kiinnostua Teen Wolfista, mutta näissä Labyrintti-leffoissa se on jotenkin vielä ihanampi kuin hömelönä Stilesina. Tän tokan osan myötä rakastuin Dylanin Thomas-hahmon lisäksi Newtiin. Oikeesti, apua kuinka ihana hahmo! Thomas jäi jopa mun silmissä vähän sivuun ja huomasin kiinnittäväni enemmän huomiota Newtiin kuin Thomasiin. Newtin näyttelijä Thomas Brodie-Sangster on hurjan nuoren näköinen ja yllätyin kun hän olikin "jo" 25-vuotias. Muutkin hahmot olivat ihan kivoja, hurahdin täysin myös Minhoon. Se on semmoinen vähän sarkastinen sivusta seuraaja, joka pyörittelee silmiään Thomasin päätöksille. ;D

Täällä on puhuttu myös vähän noista Outolintu-leffoista. Itsekin tykästyin niihin, tosin kakkososa ei ollut ihan niin hyvä kuin ykkönen - kolmosesta on kuiteskin nyt tullut traileri ja sen perusteella tykkään varmaan siitä enemmän kuin kakkososasta. Peter on ihana! Mulla on joku ihmeellinen taipumus tykästyä aina noihin teräväkielisiin, vähän "ilkeisiin muttei kuitenkaan pahoihin" tyyppeihin, oli kyse sitten leffoista, kirjoista tai tosielämän miehistä. Tykkään tosta eri osioihin asettelusta, vaikka sitä täällä haukuttiinkin lapselliseksi ideaksi. Netissä pyörii Potter-tupien tapaan paljon noita "which divergent faction do you belong in"-testejä, joita oon täs parin päivän sisällä tehnyt muutaman. Itellä tulokset nyt ei yhtään yllätä kun mua lykätään osastoon "Uskaliaat" ja "Rehdit" koska noi koenkin kaikista eniten itselle sopiviksi.

Rehellisesti sanottuna en oo lukenut oikein mitään kirjoja muutamaan vuoteen, mutta nyt aattelin että repäisen ja käyn kirjastossa joku päivä hakemassa ainakin Labyrintti-sarjan ekan kirjan. Outolintu houkuttelee myös.

Mä en jotenkin jaksa innostua siitä, että jotkut 90-luvun suuret hittileffat on tehnyt paluun leffateatteriin. Jurassic World, Terminator, Mad Max. En tahdo. Nyt on kaikki suunnilleen uudelleen pyöritetty ja kulutettu. Onko leffan tekijöiltä ideat loppu?

Hei, äläs nyt! ;D Jotenkin ite ysärileffojen fanina tykkään noista uusista hittileffoista. Jurassic World oli ihan kelpoleffa, vaikka tietysti alkuperäinen on aina alkuperäinen. Joku raja mullakin kuitenkin on, kauhistuisin jos joku alkais tekee Star Wars-elokuvista uusintaversioita (ei oo kuin yks Luke Skywalker ja se on Mark Hamill!).
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Chuva

  • Mursumarsu
  • ***
  • Viestejä: 656
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #287 : 25.09.2015 22:03:35 »
Onko kukaan käynyt vielä katsomassa viime perjantaina ensi-iltaan tullutta Labyrintti - Aavikkokokeet (eng. The Maze Runner - Scorch Trials)-elokuvaa?

Mä kävin katsomassa sen ensi-illassa, ja olihan se ihan kiva. Vähän ärsytti välillä se jatkuva pakoon juokseminen ja säikyttely, mut muuten se oli ihan hyvä. Ja hämmens vähän välillä se, miten paljon sellasia selkeesti valokuvauksellisia hetkiä sinne oli laitettu (esim. kun päähenkilöt kulkee siistissä jonossa tasavälein dramaattisina tummina hahmoina tai asettuvat valokuvauksellisen symmetritseen asetelmaan ihmettelemään asioita). Tietysti sellainen esteettisyys miellyttää silmää, mutta välillä turhan tarkka asettelu pisti silmään ehkä liikaakin...
Luin muuten kirjojen juoniselostukset wikipediasta ja ihmettelin sitä, miten täysin erilaiselta ton tokan elokuvan juoni vaikutti vastaavan kirjan juoneen verrattuna :D No mutta elokuvan juoni tuntu musta järkevämmältä, eli parempi näin.

Oon tänä vuonna käyny tosi usein leffassa, varmaan 15 kertaa. Jotenkin on ollu hurjan miellyttävä elokuvavuosi.
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #288 : 26.09.2015 01:09:21 »
Kävin viimeks leffassa katsomassa siskon kanssa uuden Disney-Pixar-leffan Inside Out, joka kertoo 11-vuotiaan Rileyn pään sisällä asuvista tunteista ja miten ne toimivat. Oli ihan mielettömän ihana! Ihastuin syvästi Suruun (I feel you gal), mutta kyllä ne kaikki tunteet oli tosi ihania ja rakastettavia <3 ja sille repesin, kun selitettiin miten korvamadot syntyy xD että suosittelen, oli paljon hauskoja hetkiä mutta myös koskettavia hetkiä (etenkin Rileyn masennus oli kuvattu tavalla, johon samaistuin).
We had each other. That's how we won.

Luci

  • ***
  • Viestejä: 1 175
  • mielikuvitusastronautti
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #289 : 26.09.2015 13:31:51 »
Onko kukaan käynyt vielä katsomassa viime perjantaina ensi-iltaan tullutta Labyrintti - Aavikkokokeet (eng. The Maze Runner - Scorch Trials)-elokuvaa?
Mä vasta eilen katsoin ton ekan osan, kun oli tylsää ja olihan se hyvä, mutta mä en vaan tajunnut yhtään mistään mitään. Kokoajan mietin, että mitä täälä tapahtuu, mitä tämä tarkoittaa, kuka tuo on jne ja ajattelin, etten Googlaa, koska varmasti selviää myöhemmin leffassa. Ei selvinnyt ja nyt vaan luotan siihen, että tuo koko stoori vähän avautuisi mulle tossa tokassa osassa. Koska mä oon vähän over ton kaltasista kirjoista, eikä niiden lukeminen kiinnosta oikeestaan ollenkaan. Pitäisi varmaan kysyä, josko joku haluaisi ton mun kanssa lähteä katsomaan jos se on edes leffateattereissa enää/vielä täällä! Eniten ärsyttää täällä asumisessa se, että jotkut leffat tulee paljon ennen Suomen ensi-iltaa ja jotkut jopa kuukausia myöhemmin ja en tajua sitä logiikkaa.

Lainaus käyttäjältä: Chuva
Oon tänä vuonna käyny tosi usein leffassa, varmaan 15 kertaa. Jotenkin on ollu hurjan miellyttävä elokuvavuosi.
Mulla on sama! Tai no, oon käynyt katsomassa niin hyviä, kuin huonojakin leffoja, mutta oikeen mukava leffavuosi on ollut mullakin. Irkuissa ollessani tulee käytyä todella usein, koska lähileffateatterissa on mahtava opiskelijatarjous ja leffassa käyminen on ihanan halpaa, joten siksi lähinnä tullut niin paljon käytyä. Kesällä Suomessa oleskellessani en käynyt läheskään yhtä usein, itseasiassa Avengers The Age of Ultron taisi olla se ainoa leffa, jonka kävin Finnkinossa katsomassa. Ennen (Suomessa vakituisesti asuessani) en käynyt leffoissa oikeestaan ikinä, yleensä nekin kerrat joululahjalipuilla, mutta viimesen parin vuoden aikana mitä oon täällä opiskellut oon käynyt ihan mielettömän usein, joskus jopa kolme-neljä kertaa kuussa. Onhan se leffateattereissa käyminen kivaa ja leffa mielettömän paljon vaikuttavampi isolta ruudulta.

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #290 : 26.09.2015 18:41:23 »
Mie oon tainnu viimeksi käydä elokuvissa kattomassa Hobitti: Viiden armeijan taistelun eikä sen jälkeen leffateatteriin ole tullu eksyttyä. :) Tarkoitus oli toki käydä katsomassa mm. Jurassic World, Fast & Furious 7 ja Avengers: Age of Ultron, mutta jostain syystä en sitten käynytkään. Ehkä nuo kuitenkin joku päivä tulee katsottua. :)

Loppuvuodesta olisi tulossa sitten pari leffaa, uusin Bond-leffa Spectre ja Star Wars: The Force Awakens. En nyt mitenkään erityisemmin noita odota, mutta haluan toki nähdä molemmat. Aiemmatkin leffat on tullut katsottua useampaan otteeseen, niin pitäähän nuo uusimmatkin sitten tsekata. :) Yksi kavereistani haluaa varmasti nähdä tuon Star Wars-leffan, niin menen todennäköisesti hänen kanssaan sen katsomaan.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2015 18:43:20 kirjoittanut Ficcien fani »
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #291 : 06.10.2015 17:32:02 »
Katsoin viimeksi pitkästä aikaa moneen vuoteen elokuvan The New World! Muistaako joku/mielipiteitä? Ystävieni kanssa menin aikoinaan katsomaan elokuvateatteriin ja lopulta ostin omaksi. Miten joku elokuva voi olla näin surullinen? Monet valittaa hidastempoisuudesta mutta idea on juuri siinä! Yli kaksi tuntia pitää istua hiljaa paikallaan ja oikeasti katsoa sitä elokuvaa, jotta näkee todellisen kauneuden. Tämän ei ole tarkoituskaan olla toimintaryminää. Q'Orianka Kilcher oli tosi kypsä roolissaan! (Aikoinaan ihmiset jupisi siitä, että hän oli alaikäinen) Suosikkini oli kuitenkin Colin Farrellin Smith.
"Exchange this false life for a true one".
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Nerevar

  • ***
  • Viestejä: 18
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #292 : 06.10.2015 18:05:22 »
Ootteko ketään nähnyt sitä Vakoojan jäljillä, jossa on Jude Law ? Olen nähnyt siis ja ai kamala kun naurettiin kaverin kanssa koko leffan ajan takapenkillä. Kunnolla käkätettiin  ;D ;D Oli niin hulvattoman hauska ja parhaita leffoja, joita olen nähnyt aikohin.
Mä luulin, että kingsman oli hyvä, mutta ei se ollut mitään tuohon verrattuna! Siis jos se aloituskohtaus kun Jude Law jututtaa sitä pahispomoa repi yleisön ihan hulvattomaan nauruun. Katsoin tän leffan ennen HK:sta lähtöäni toukokuussa ja välillä teki mieli hyssytellä, kun yleisö nauroi niin lujaa, etten kuullut repliikkejä. Ainakin HK:n markkinointikampanja tälle elokuvalle oli tosi huono ja se vaikutti vaan joltain heh-heh-olen-läski-ja-siksi-kömpelö slap stick ällökomedialta, mitä vielä! Varmaan suurin positiivinen yllätys ikinä!
Äläpä! Ihan samaa mieltä tästä. Luulin myös että Kingsman oli erinomainen (mitä se olikin), mutta Jude Law aivastuksineen vei kyllä pisteet kotiin tältä erää ;D

Tänä vuonna on tuntunut jotenkin erityisen paljon siltä, että haluan mennä katsomaan elokuvia mutta sitten mä olen aina myöhässä ja kun olen lippuja menossa ostamaan huomaankin, ettei kyseinen elokuva enää pyörikään meidän teatterissa :'D Tapahtunut ainakin viisi kertaa ihan tässä lähiaikoina. Olen kai jotenkin myöhäisherännäinen, tai jotain. Mutta on sitä kuitenkin ehditty Terminaattorit ja Avengersit näkemään, joten olen tyytyväinen. Nyt vain odotellaan Star Warsin uusinta intopiukeana :D
why change the past
when you can own this day

Gil Galad

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 258
  • LightHowl8815
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #293 : 09.10.2015 22:40:46 »
Kävin katsomassa tänään elokuvan Yksin Marsissa. Elokuva kertoo miten yksi astronautti jää Marsiin yksikseen ja NASAlla luullaan kuoleeksi koska elintoimintoja mittaava laitteito hajos ja Marsiin ei saada tai oteta mitään yhteyttä. Elokuvassa sitten näytetään miten Matt Damonin esittämä päähenkilö selviytyy itsekseen Marsissa ja NASAn pähkäilyä miten päähenkilön sais pois sieltä elossa. SPOILERElokuvan aikana tuli tietysti pari tukalampaa paikkaa kun kaikki ei meenannut mennä suunnitelmien mukaan. Yksi esimerkki jossain trailerissakin näytetty kohta kun Damonin istuttamat potut kokevat jäätävän kohtalon kun tukikohta repeää ja pottu palsta jäätyy.

Huvittavin kohta elokuvassa oli ehkä se kun NASAlaiset miettivät miten saada Damon Maahan ja joku NASAlainen keksi että se avaruusalus millä muu miehistö oli tulossa takaisin Maahan voitas lähettää Maankiertorataa apuna käyttäen takasin Marsiin. Niin operaation nimi Elrond sai huvittavia mitta suhteita kun elokuvan yhtä NASAlaista joka otti osaa tähän keskustelun näytteli Sean Bean aka. Boromir. Joku niistä paikalla olijoista halus koodinimekseen Glorfindel ja yks oli ulalla ja sai selonteon miksi salaisen tapaamisen/operaation nimen piti olla Elrond.

Leffa oli ihan hyvä ja koukuttava vaikka arvasi jo alussa että Damon pääsee onnellisesti maahan takapakeista huolimatta.

//nami editoi spoilerit pienemmäks
« Viimeksi muokattu: 10.10.2015 15:20:42 kirjoittanut nami »
Se, mitä ihminen näkee ja kuulee, riippuu hyvin paljon siitä, missä hän seisoo; se riippuu myös siitä, millainen hän on. TS 51

Luci

  • ***
  • Viestejä: 1 175
  • mielikuvitusastronautti
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #294 : 10.10.2015 15:04:43 »
Mäkin kävin kattomassa The Martianin, mutta en ollut yhtä vaikuttunut. Alku oli hyvä ja idea todella mielenkiintonen, koska rakastan avaruusleffoja, mutta loppua kohden lähti niin käsistä et en kestä, enkä voi kehua leffaa niin paljon, mitä alunperin olisin. Ööh, ihan fysiikan lait tulee vastaan ja mua ärsyttää miten paljon noiden piti lähteä viemään tota juonta pois realismista. Realismin takia tykkäänkin usein avaruusleffoista ja esim Interstellar onkin yksi mun lempileffoista (vaikka senkin loppu on vähän niin ja näin, mut ei sentään niin mahdoton kun the Martianin).

spoilersHaloo?! Ei Marsin ilmakehästä vaan pääse läpi kuolematta jos on avaruusaluksessa, jossa ei oo kattoa tai ikkunoita! Se kuumuus, mikä kehittyy kun mennään ilmakehän läpi tappaa kyllä jos tarpeeksi hyviä varusteita ei ole. NASA kehittää tällä hetkellä suojaa, joka suojaisi siltä kuumuudelta, jotta ihminen voisi mennä Marsiin = alkeellisilla nykyvehkeilläkin mahdottomuus = wtf leffan tekijät?!?!? Mun mielestäni leffa olisi ollut 100000 kertaa parempi jos toi juonen käänne, että se avaruusalus on 5000 kg liian painava ja pitää osittain purkaa ois vaan jätetty pois. Tai vaikka sen verran vähemmän painoa, että ohjauslaitteiden ja ylimäärästen penkkien poistaminen ois riittänyt ja leffa olisi täten pysynyt niin paljon realistisempana. Oon avaruusnörtti enkä vaan koskaan kestä näitä juttuja, jos leffat on ihan puuta heinää eikä millään muotoa realistisia. Also, mä jotenkin ajattelin et yks kuolis (kapteeni tai se hiljanen mies) ja tää kuullostaa karulta mut olin jopa pettynyt, ettei kukaan kuollut. Lähestulkoon mahdoton tehtävä ja kaikki selviää? Hmmh.

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 890
  • ava © Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #295 : 10.10.2015 20:39:33 »
Mua kiinnostaisi tuo Yksin Marsissa, pitäisi vaan päästä yli siitä, etten pidä Matt Damonista. Mua ärsytti, kun se oli tungettu Interstellariinkin, pläh. :/ Harmittavan usein jätän katsomatta sellaisia elokuvia, joissa on pääosissa näyttelijöitä, joista en pidä. Saattaapi olla, että olen sen vuoksi missannut jopa helmiä. Miesystävä yleensä vielä härnää mua valitsemalla meille katsottavaksi elokuvia, joissa on inhokkinäyttelijöitäni. Tosi reilua! XD Miten monta Nicolas Cagekin leffaa se on mut pakottanut katsomaan...
« Viimeksi muokattu: 10.10.2015 20:47:50 kirjoittanut Kosmik »

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 521
  • 707
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #296 : 10.10.2015 20:56:09 »
Ootteko ketään nähnyt sitä Vakoojan jäljillä, jossa on Jude Law ? Olen nähnyt siis ja ai kamala kun naurettiin kaverin kanssa koko leffan ajan takapenkillä. Kunnolla käkätettiin  ;D ;D Oli niin hulvattoman hauska ja parhaita leffoja, joita olen nähnyt aikohin.
Mä luulin, että kingsman oli hyvä, mutta ei se ollut mitään tuohon verrattuna! Siis jos se aloituskohtaus kun Jude Law jututtaa sitä pahispomoa repi yleisön ihan hulvattomaan nauruun. Katsoin tän leffan ennen HK:sta lähtöäni toukokuussa ja välillä teki mieli hyssytellä, kun yleisö nauroi niin lujaa, etten kuullut repliikkejä. Ainakin HK:n markkinointikampanja tälle elokuvalle oli tosi huono ja se vaikutti vaan joltain heh-heh-olen-läski-ja-siksi-kömpelö slap stick ällökomedialta, mitä vielä! Varmaan suurin positiivinen yllätys ikinä!
Äläpä! Ihan samaa mieltä tästä. Luulin myös että Kingsman oli erinomainen (mitä se olikin), mutta Jude Law aivastuksineen vei kyllä pisteet kotiin tältä erää ;D
Mä tuun allekirjoittaa kanssa tämän puolesta! Hulvaton leffa! En nyt mene sanomaan, että olisi parempi kuin Kingsman, mutta vähintään yhtä hyvä. Odotin ihan perus komediaa, mutta tää todella yllätti positiivisesti! Nauratti monessakin kohtaa ja Ford on paras. ;D

Yksin Marssissa kiinnostas minuakin jonkun verran, mutta en sitten tiedä. Ei oikein ole varaa käydä elokuvissa ja ei ehkä ihan niin paljoa kuitenkaan kiinnosta.

Kävin mä yks päivä kattomassa tuon Studio Ghiblin uusimman, Marnie - tyttö ikkunassa - leffan, mutta ei oikein yltänyt odotusten tasolle. Oikeastaan olin aika typertynyt leffasta tullessani, koska mä en ainakaan keksinyt leffan punaista lankaa missään vaiheessa. "Loppuratkaisu" ei oikein auennut minulle, tai siitä tuntui puuttuvan kaikki logiikka. Ihan kivasti oli kuvattu ystävyyttä ja käytiin läpi vähän molempien tyttöjen elämää, mutta se oli sitten menty sotkemaan muilla kuvioilla. Tai sitten mä en vaan tajunnut sitä leffaa, sekin voi olla. :D Meni vähän turhan monimutkaiseksi, tai näytti sille, että siitä on yritetty tehdä monimutkaista tarkoituksella - onnistumatta siinä. SPOILER: Eli siis Anna tutustuu tyttöön, josta selviää sitten, että se on vain mielikuvitusystävä, joka onkin oikeasti ollut olemassa: nimittäin tän päähenkilön mummo lapsena. Jää vähän epäselväksi, oliko kyseessä jonkunsortin haamu, hallusinaatio, uni vai mikä (joka tapauksessa Anna sammuili minne sattui, joten kyse oli luultavasti unesta) eikä tätä kuviota oikein selitetä millään tavalla.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #297 : 11.10.2015 00:56:37 »
Ei ole mikään uusi leffa mutta sivistin itseäni katsomalla vihdoin ja viimein kokonaan Tom Cruise-elokuvan Minority Report. Liian pinnallinen scifi, jossa tosin huumori pelasti paljon. Mukana roikkuva näkijänainen oli äärettömän rasittava. Leffan amerikkalainen ja muka supersyvällinen sanoma: You can choose! Perustuu kuulemma Philip K. Dickin tarinaan, jota en ole lukenut. Yksin Marsissa kiinnosti minua heti kun näin trailerin (koska olen scifi-ihminen henkeen ja vereen ja kaikki avaruusleffat kiinnostaa) Ainoa ajatukseni: Miksi siihen piti valita juuri Matt Damon? Onko nyt hänen vuoronsa kasvattaa fanikuntaa? Kyseisen näyttelijän takia en aio katsoa elokuvaa.   
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Luci

  • ***
  • Viestejä: 1 175
  • mielikuvitusastronautti
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #298 : 11.10.2015 01:27:43 »
Mua kiinnostaisi tuo Yksin Marsissa, pitäisi vaan päästä yli siitä, etten pidä Matt Damonista. Mua ärsytti, kun se oli tungettu Interstellariinkin, pläh. :/ Harmittavan usein jätän katsomatta sellaisia elokuvia, joissa on pääosissa näyttelijöitä, joista en pidä. Saattaapi olla, että olen sen vuoksi missannut jopa helmiä. Miesystävä yleensä vielä härnää mua valitsemalla meille katsottavaksi elokuvia, joissa on inhokkinäyttelijöitäni. Tosi reilua! XD Miten monta Nicolas Cagekin leffaa se on mut pakottanut katsomaan...
Pakko sanoa, että jos inhoat Matt Damonia, inhoaisit varmaan tätä leffaakin, ihan vaan jo siksi, että Matt Damonin hahmo on ainoo ihminen Marsissa ja iso osa leffasta on vaan Matt Damon yksin Marsissa viljelemässä perunoitaan jne :P Mä en sinäänsä inhoo Matt Damonia, mutten kyllä pidäkään hänestä ja välillä teki kyllä mieli face palmata siellä teatterissa kun jotenkin niin cringe worthy moments (vaikka siitä voi osittain saa syyttää kirjailijaa, käsikirjoittajaa ja ohjaajaakin). Mut jotenkin mä luulen, että jos oikeesti inhoo kyseistä näyttelijää, niin ei kyllä tuu pitämään tästä leffasta ihan vaan sen takia, että päähenkilö on niin rasittava. Nimimerkillä en voi katsoa Nicholas Cagen leffoja ollenkaan. Toisaalta ihnoon myös Matthew McConaugheytä, mutta silti Interstellar on yksi mun lempi leffoista ja rakastan Forrest Gumpia, vaikka yleisesti ottaen en pidä Tom Hanksista, joten voihan se olla, että jos juoni sattuisi sua miellyttämään ihan sikana, niin pääosanäyttelijäkin ois sivuseikka.

Lainaus käyttäjältä: Abarat
Miksi siihen piti valita juuri Matt Damon?
Tätä mäkin mietin, koska imo rooliin ois sopinut niin moni muu näyttelijä ihan mielettömän hyvin. Jostain syystä ekaks tuli mieleen Brad Pitt, Chris Pratt ja jopa Leonardo DiCaprio. Emt, IMDB:n mukaan Matt Damon ois kumminkin neljänneksi suosituin Hollywood-miesnäyttelijä. Ehkä asiaan vaikuttaa se, ettei Damon ole näytellyt vissiin viiteen vuoteen missään muussa elokuvassa kun Interstellarissa (missä teki vaan cameon) ja tällä ois sitten arvonsa myynnissä tms.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2015 01:34:34 kirjoittanut Luci »

Tiara

  • lätkätyttö
  • ***
  • Viestejä: 479
  • Lady Red
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #299 : 11.10.2015 19:02:23 »
Lainaus
Täällä on puhuttu myös vähän noista Outolintu-leffoista. Itsekin tykästyin niihin, tosin kakkososa ei ollut ihan niin hyvä kuin ykkönen - kolmosesta on kuiteskin nyt tullut traileri ja sen perusteella tykkään varmaan siitä enemmän kuin kakkososasta
Täälläkin yksi Outolintu-fani! Tykästyin myös kovasti leffoihin, sillä ne sisältävät sopivasti toimintaa ja vähän romantiikkaakin, mutta ei liikaa.

Lainaus
Rehellisesti sanottuna en oo lukenut oikein mitään kirjoja muutamaan vuoteen, mutta nyt aattelin että repäisen ja käyn kirjastossa joku päivä hakemassa ainakin Labyrintti-sarjan ekan kirjan. Outolintu houkuttelee myös.
Kannattaa lukea Outolintu! Itse olen lukenut sen ja Kapinallisen. Kirjat olivat tosi hyviä ja pitivät mielenkiintoa yllä loppuun asti!

Itse odottelen kovasti Matkijanärhi osa 2, Star Wars: The Force Awakens ja Outolintu-sarjan seuraavaa osaa. Kesällä tuli viimeksi käytyä elokuvissa katsomassa Jurassic World, josta pidin kyllä kovasti (vaikkakin alkuperäiset on tietysti aina parempia) ja It Follows, joka oli ihan jännittävä joissakin kohdissa, mutta lähinnä ne hahmot, joita se seuraajaolio otti, nauratti.

Diamonds
Are a Girl's Best Friend  ♥