Kirjoittaja Aihe: Elokuvat # 2  (Luettu 154884 kertaa)

Remoteness spectator

  • ***
  • Viestejä: 2 183
  • Sanokaa Remoksi vaan
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #260 : 21.05.2015 12:29:05 »
Hienoa, jos Mad Max- elokuvassa on paremmat naisosat kuin action leffoissa yleensä, mutta miksi ihmeessä elokuvajulisteissa aina laitetaan nainen taka-alalle ja mies etualalle? Ihan vaan mielenkiinnosta asiaa pohdin, koska jos elokuvassa on toinen miespääosan esittäjä, heidät esitetään tasavertaisena päähenkilön rinnalla eikä tuolleen yksinään taustalla "alempana". Ehkä vaan olen nyt liian feministi, mutta oh well :P
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality
 
       
~Dark designs~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 890
  • ava © Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #261 : 21.05.2015 12:43:59 »
Itse ainakin jopa vähän yllätyin, miten merkittävä rooli Furiosalla oli, koska tietysti jos menen toimintaelokuvaa katsomaan, niin oletan, että mies on pääosassa, koska niin nyt useimmissa toimintapätkissä sattuu olemaan. Myös ne muut tytöt sai näkyvän roolin, vaikka olivatkin sivuhahmoja, ja siitäkin pidin tosi paljon, ettei heitä vain sivuutettu olankohautuksella, vaan he oikeasti tekivät asioita, eivätkä olleet vain hädässä olevia naisia, jotka miehen pitää pelastaa.

Itse olen nähnyt enemmän tätä posteria. Ainakin Finnkinossa on ollut juuri tämä versio, jossa Furiosa on tuossa etualalla. Onhan niitä julisteita kaikennäköisiä, mutta tuota linkkaamaani versiota olen enemmän nähnyt ja mielestäni se on elokuvan kannalta osuvampi, koska jotenkin koin Furiosan tarinan olevan enemmän elokuvan keskiössä ja Max taas jäi vähän enemmän pimentoon, enkä päässyt hänen hahmoonsa niin hyvin käsiksi kuin Furiosaan (johtuu muuten varmaan siitäkin, kun en ole noita muita Mad Max -elokuvia nähnyt, niin mulla ei ollut mitään taustatietoja Maxista).
« Viimeksi muokattu: 21.05.2015 12:51:18 kirjoittanut Kosmik »

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #262 : 21.05.2015 14:52:32 »
Muakin toi Mad Max polttelis vähän! Alunperin en ollut kauheen kiinnostunut leffasta esim. trailerin perusteella, mutta oon kuullu siitä niin paljon positiivista että alkoi kyllä kiinnostelemaan. Puhumattakaan siitä että jos löytyy sellainen toimintapätkä, jossa naishahmo onnistuu suututtamaan MRA:t niin.... haha se on nähtävä!

Meininki olisi myös käydä katsomassa Jurassic World sitten kun se tulee. Olen kaksi ekaa Jurassic Parkia nähnyt ja pidin niistä kovasti + dinosaurusfriikkinä ilman muuta tahdon nähdä Jurassic Worldin.
Mua taas ei dinot niinkään inspaa, mutta voisin lähtee kavereiden tai poikaystävän seuraneidiks kyseistä leffaa tsekkaamaan ihan vaan Chris Prattin takia, lol, fangirl much.

.... ja Prattista tulikin mieleen, onko muut marvelistit jo törmänneet tähän? Mitä mieltä, ajatuksia? Tiivistelmä niille, jotka eivät jaksa avata linkkiä: Pratt on haastattelussa lipsauttanut, että hänellä soppari 3-5 Marvelin leffaan, mikä pitää sisällään Guardians of the Galaxyn jatko-osat ja ehkä jotain muutakin. Jotain muutakin??! Onko mulla nyt virallisesti lupa odottaa Guardianseja (tai ainakin Star-Lordii mut tbh en näe mitään järkeä et pelkästään Quill  ois mukana mut who knows) Infinity Wareihin? Vai mitä tää tarkottaa? Apuaaaa.
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #263 : 31.05.2015 10:49:47 »
Pitkästä aikaa katsoin televisiosta kauhuelokuvan, Paranormal Activity 3. Siinä mies asettaa videokamerat kuvaamaan eri huoneisiin, koska talossa tapahtuu outoja. Siellä kummittelee mm. Toby-niminen mies. Leffassa ei sinänsä ole mitään liian pelottavaa, mitä nyt lasten käytös on omituista ja muutama karmiva yksityiskohta. Ihan loppu oli mitä oli; tosin viimeinen repliikki jäi häiritsemään, meniköhän multa jotain oleellista ohi? "Mennään valmistautumaan", sanoi nainen kun kävelee lasten kanssa portaita ylös. Valmistautumaan mihin?
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #264 : 15.06.2015 14:49:28 »
Jurassic World nähty (oli itse asiassa ensimmäinen leffa, jonka olen mennyt katsomaan enskaripäivänä). Rakastuin. Se oli niin hyvä!! Ihastuin kaikkiin ihmishahmoihin (paitsi Hoskinsiin joka oli idiootti) ja erityisesti raptoreihin. Olivat niin suloisia ettei mitään rajaa. Siis totta kai ne voisi tappaa mut tuosta vain, mutta oli ne silti ihan mielettömän ihania, erityisesti Blue (joka on mun pikkuinen <3). Ja Rexy teki mielettömän hienon comebackin!

Menen varmaan keskiviikkona katsomaan sen Mad Maxin alta pois, olisi sekin ihan hyvä nähdä vihdoin ja viimein.
We had each other. That's how we won.

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #265 : 27.06.2015 15:27:30 »
Kuka katsoi televisiosta elokuvan Cellular-tuntematon numero? Jossain lehdessä sille oli annettu vain kaksi tähteä mutta mun mielestä se oli hyvä! Piristävä leffa; tarpeeksi huumoria, jännitystä ja toimintaa. Leffan idea on hyvä: tuntematon mies pelastaa kokonaisen perheen. Sen sijaan hiljattain televisiosta tullut elokuva Knowing-Tieto on jokseenkin masentava. Olen nähnyt sen kaksi kertaa ja aina se on yhtä masentava. (Lasten kannalta muka onnellisesta lopusta huolimatta)   
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #266 : 04.07.2015 22:42:19 »
Kävin Mad Maxin katsomassa viime kuussa (oli ihan törkeän hyvä, Furiosa oli aivan mahtava! Ja shippaan The Dagia ja Cheedoa surutta^^) ja eilen kävin katsomassa Jurassic Worldin uudestaan. Nää kaks on parhaat elokuvat, mitä oon tänä vuonna nähnyt. Oon huomannut, mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän olen alkanut pitää toimintaelokuvista, mutta sellaisissa missä on joku juonikin, ettei koko leffa ole pelkkiä räjähdyksiä ja autojen hajottamista. Mad Maxista vois olettaa noita molempia, mutta siinä oli selkeä juoni, jota oli helppo seurata ja joka myös kosketti. Sama juttu Jurassic Worldissa, kyllä tuli taas vollotettua~

Ant-man olisi katsomisvuorossa seuraavana. Oon suht uskollisesti käynyt katsomassa kaikki Marvel-leffat mitä on tehty Thor: The Dark Worldista eteenpäin, enkä halua tehdä tämän kohdalla poikkeusta + kyllä haluan nähdä, kun Tauriel panee Mike Hanniganin kuriin xD (eli siis Evangeline Lilly ja Paul Rudd, jälkimmäinen näytteli Mikea Frendeissä)
We had each other. That's how we won.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #267 : 05.07.2015 13:45:29 »
Katsoin juuri teinileffan The Duff. Ihan viihdyttävää ajankulua, mutta ei juoni mitenkään huimasti uusintanut teinielokuvien genreä. Okei, minulle DUFF oli käsitteenä uusi ja osittain hahmot olivat ihan raikkaita. "Pääpahis" Madison oli kuitenkin aivan liian mustavalkoinen biatch. Jotenkin huvitti, miten Bianca muka sattui aina sopivasti videoitavaksi.
Toisaalta teinileimoista kertovat elokuvat ovat kiinnostavia. The Duff ei kuitenkaan yltänyt lähellekään The Breakfast Clubin tasoa. Kenties Bianca yritti olla liian hipsteri. Clubin suosio perustuu nimenomaan yksinkertaisuuteen ja koruttomaan tarinaan. 
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #268 : 05.07.2015 16:04:35 »
Tunnustaudun leffavetistelijöihin, vaikka en ikinä vetistele, jos katson leffaa jonkun toisen ihmisen kanssa tai seurassa. En osaa silloin ja yleensä seurassa kiinnitän huomiota vähän vääriin asioihin. Siksi mun pitää katsoa kaikki koskettavat leffat yksin että ei mene tunnelma ohi eikä ala vaan bongailla slashahtavia tai muuten huvittavia kohtia. Mä en jotenkin jaksa innostua siitä, että jotkut 90-luvun suuret hittileffat on tehnyt paluun leffateatteriin. Jurassic World, Terminator, Mad Max. En tahdo. Nyt on kaikki suunnilleen uudelleen pyöritetty ja kulutettu. Onko leffan tekijöiltä ideat loppu?

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #269 : 06.07.2015 15:57:17 »
Lähinnä tuo uudelleenlämmittely on kiinnittänyt nyt huomiota, kun kaikki nuo ovat esillä samaan aikaan ja joutuu tosiaan hieromaan silmiä, että onko tapahtunut joku pakkopaluu 90-luvulle yhtäkkiä. ;D Olen ollut noista Jurassicia lukuun ottamatta ihan innostunutkin aikoinaan, mutta en kaipaa kyllä muutenkaan uusintaversioita. Joko ne tekee kohta uudestaan Matrixinkin? Mulle riittää lämmittelyyn se, että katsoo niitä vanhoja, eri asia tietenkin selvästi jatkuvajuoniset tekeleet, mutta se ei nappaa, että nyt tulee vähän kaikista James Bond -ilmiöitä, jotka jatkuvat vuosikymmeniä. ;D

//Ymmärrän tuon kyllä tekijän näkökulmasta, koska jos on kerran jotain luonut, sitä on kiva käyttää uudelleenkin ja jos käyttäjä on eri, se on niin kuin fanfictionia, mutta just kun itse etsin jotain katsottavaa, en kaipaa leffateatterissa katsottavaksi jotain, mikä on jo ollutta ja mennyttä vaikka olisi miten uutena ja ehompana ja modernimpana versiona tai vaikka paremmilla näyttelijöillä. Tahdon sinne jotain uutta.
« Viimeksi muokattu: 06.07.2015 16:11:45 kirjoittanut Karvalakkirakastaja »

Miss-schoolweek

  • ***
  • Viestejä: 653
  • Love - love never changes
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #270 : 07.07.2015 15:39:28 »
Mad Max oli sentään rehdisti uusi elokuva uudella juonella, mutta kuulemma esimerkiksi tuo Jurassic World hipoo lähinnä Jurassic Park -reboottia. Muutenkin tuntuu, että tällä hetkellä monia elokuvia tehdään tehosteet edellä ja juoni karusti hännillä. En voi väittää pitäväni ilmiöstä. Mad Max tosin oli tässäkin mukava poikkeus, niistä tehosteista sentään nautti. Tosin, on tämä uudelleenlämmitysvillitys mielestäni parempi kuin viime vuosien trendi tehdä "siistit, raa'at aikuisten versiot" suurinpiirtein kaikista tunnetuista saduista. Alkoi jo tympiä.
Hirtehistä kieroilua, rietasta toimintaa, yllättävän älykästä juonenkuljetusta:
Fallout: 50 Shades of Decay K-18

Likainen tarina maailmanlopusta, ihmisyydestä ja kaikesta, mistä fanfictionissa ei puhuta. Synkkä kuin suomalaisen sielu, pitkä kuin ydintalvi.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #271 : 07.07.2015 16:00:32 »
Ihmettelen suuresti, miten en ole vielä hehkuttanut täällä The Kingsmania. Poikaystävän kanssa käytiin katsomassa teatterissa aikoja sitten, ja molemmat tykättiin kovasti. Ostettiin se juuri dvd:nä, joten muistin tännekin arvion kirjoittaa nyt.

Viisi tähteä. Mielestäni Kingsman on paras agenttikomedia, jonka olen koskaan nähnyt. Se on myös yksi parhaista näkemistäni komedioista ylipäätään. Allekirjoitan hyvin pitkälle sen, mitä Episodi-lehti leffasta kirjoitti: Jännittävä, näyttävä, parasta mahdollista brittihuumoria. Näyttelijävalinnat ovat loistavia ja käsikirjoitus raikas. Colin Firth on mies, jonka haluaisin myös omaksi valmentajakseni!
Suosittelen. Jos jotain kielteistä pitää sanoa, niin pelkään, että jatko-osa on paljon huonompi! + Leffassa mainittiin Ruotsi, ei Suomi. ;)   
 
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Lyygia

  • scorching hot mess
  • ***
  • Viestejä: 688
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #272 : 07.07.2015 22:51:47 »
Röhkö, tästä suunnasta löytyy yksi The Kingsman-fani! Kävin itse katsomassa sen äitini ja sisareni kanssa, ja en muista milloin viimeksi olisin nauranut niin paljon elokuvaa katsoessani. Leffan huumori oli ehdottomasti omaan makuuni, ei liian yliampuvaa tai ylitörkeää. Tykkäsin myös siitä, ettei elokuvan juoni ollut kovin ennalta-arvattava, monissa kohdissa olin ihan haavi auki sellaisen I did not see this coming-ilmeen kera. :D Käsikirjoitus oli hyvä, näyttelijävalinnat aivan mahtavia ja vaikka leffan idea saattaa olla vähän käytetty, se ei todellakaan vaikuta lopputulokseen. Lisäksi vaikka elokuva oli aika mieskeskeinen, (kyseessä oli kuitenkin agenttikomedia...) sen naishahmot olivat kiinnostavia ja ainakin minun mieleeni.

Äitini ilmoitti elokuvan nähtyään, että siitä tuli hänen uusi lempielokuvansa - mikä voidaan laskea aika merkittäväksi saavutukseksi kun otetaan huomioon se, että hänen lempielokuvansa paikkaa oli siihen mennessä pitänyt Uhrilampaat... ;)

Lisäksi ainakin AO3:sesta löytyy runsaasti fanfictionia. Vink vink. : D



ava Sokerisiiveltä
banneri Ingridiltä

Miss-schoolweek

  • ***
  • Viestejä: 653
  • Love - love never changes
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #273 : 07.07.2015 23:09:44 »
Voi, minäkin tykkäsin Kingsmanista! Katsoin sen aivan vastikään ja... Arvaatte loput. Rakastuin taas.  Auts. Harry Hart saattaa olla vetovoimaisin valkokankaalla näkemäni mies... Ikinä?
Hirtehistä kieroilua, rietasta toimintaa, yllättävän älykästä juonenkuljetusta:
Fallout: 50 Shades of Decay K-18

Likainen tarina maailmanlopusta, ihmisyydestä ja kaikesta, mistä fanfictionissa ei puhuta. Synkkä kuin suomalaisen sielu, pitkä kuin ydintalvi.

Merle

  • ***
  • Viestejä: 74
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #274 : 16.07.2015 22:19:51 »
Kingsman on kyllä parasta mitä on pitkään aikaan tullut nähtyä. Toivottavasti jatko-osa toteutuu ja onnistuisi olemaan vähitään yhtä posketon ja viihdyttävä.

Minions tuli katsottua, kaikesta hypestä huolimatta oli pienoinen pettymys. Sinänsä ihan hauska ja minions -tyypit sympaattisia, mutta juoneen olisi voinut panostaa paljon enemmän. Ehkä en ollut ihan kohderyhmää :D? Varmaan lapsille uppoaa paremmin.

Come as you are, as you were,
As I want you to be
As a friend, as a friend, as an old enemy

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #275 : 17.07.2015 00:40:06 »
Löysin just CDOnista X-Men Blu-ray-boksin, jossa on kaikki leffat X-Menistä Days of the Future Pastiin, jota tietenkin kuolasin (Eririn katsoi X2:en ja jäi kaipaamaan lisää), mutta se mokoma oli 65€, enkä voi budjetistani irrottaa niin paljon mitään varten. Eli jään haikeana odottamaan alennusmyyntejä *huokaus*

Positiivisemmalla puolella menen taas huomenna katsomaan Jurassic Worldin, tällä kertaa 3D:nä.
We had each other. That's how we won.

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #276 : 18.07.2015 19:52:50 »
Kuka katsoi eilen televisiosta Michael Douglasin tähdittämän elokuvan Täydellinen murha? Ei mikään turha leffa, oli yllättävän hyvä! Viggo Mortensen ei mielestäni ollut parhaimmillaan siinä, mutta Gwyneth Paltrow oli kaunis kuten aina.
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Merle

  • ***
  • Viestejä: 74
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #277 : 19.07.2015 22:17:59 »
Mad Max oli mieletön! Menin katsomaan leffaa ihan vain koska TOM HARDY, enkä osannut odottaa että se veisi mukanaan niin totaalisesti. Charlize Theron oli Furiosan rooliin napakymppi. Ja se kitaristi oli niin mainio! Leffa oli sekopäinen, intensiivinen ja visuaalisesti vallan mainio ilman 3D:täkin (kävin katsomassa 2D:nä).

Dvd:tä kovasti odotellessa.
Come as you are, as you were,
As I want you to be
As a friend, as a friend, as an old enemy

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #278 : 23.07.2015 13:58:45 »
Onko joku käynyt katsomassa elokuvat Ted 2 tai It Follows? Onko katsottavan arvoisia? Jälkimmäinen kiinnostaa, koska kauhua... Entäpä Hirsipuu?
« Viimeksi muokattu: 25.07.2015 14:34:32 kirjoittanut Master »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Talviomena

  • ***
  • Viestejä: 264
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #279 : 23.07.2015 16:21:52 »
Master, käytiin viime perjantaina katsomassa tuo Ted 2. Oli ihan hauska (tuli kyllä naurettua ihan ääneen siellä leffasalissa), muttei ehkä ihan niin hyvä kuin ykkönen.
My heart it ceases, my breath undrawn.
My eyes forever focused
on the sanguine metal dawn.


Listaukseni