Kirjoittaja Aihe: Elokuvat # 2  (Luettu 155614 kertaa)

Remoteness spectator

  • ***
  • Viestejä: 2 196
  • Sanokaa Remoksi vaan
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #220 : 27.12.2014 12:38:31 »
Tänään oli muuten todella hyvä ja mielenkiintoinen kirjoitus HS:ässä Hobitti- elokuvista, joka kyllä tiivistää oman mielipiteeni täydellisesti. Kuka tuon nyt on kirjoittanutkaan tuo hyvin ja kattavasti esiin juurikin ne ongelmat, mitkä minullakin katsellessa ovat nousseet esiin. En suoraan sanottuna edes tiedä kehtaanko käydä sen uusimman leffan katsomassa, kun harmittaa antaa elokuvantekijöille rahaa leffasta josta ei tykkää tai jota ei "kannata" :(
« Viimeksi muokattu: 27.12.2014 15:16:25 kirjoittanut Remoteness spectator »
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality
 
       
~Dark designs~

Remoteness spectator

  • ***
  • Viestejä: 2 196
  • Sanokaa Remoksi vaan
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #221 : 05.01.2015 21:48:08 »
Minäkin kävin viimein katsomassa viimeisen Hobitin, ja kuten varmaan on tullutkin jo ilmi, en siltä odottanut mitään muuta kuin että "Vitsi mitä bashaa" :P

Hobbit spoil

Mutta joo, kieltämättä kyllä elokuvan sekasikiöisyys oli ihan omaa luokkaansa, ja sotakohtaus oli niin pitkä, että rupesi ihan väsyttämään - varsinkin se, kun se Azog ei meinannut millään kuolla sitten lopuksi ja kaikki oli niin ennalta-arvattavaa ja kaikkeen täysin epäolennaiseen keskityttiin minuuttikaupalla. En oikeastaan edes tiedä mistä aloittaisin - ehkäpä siitä, että leffassa oli jotain 'wigglywormeja' (joo siis tuo oli niiden oikea nimi) jotka ei kuulu edes keskimaan loreen, vaan ovat pikemminkin Star Warsista lainattuja olioita. Ja tässä elokuvassa niillä ei ollut muuta tehtävää kuin kaivaa tunnelit örkeille - wat? Sitten ne kaikki kuolemakohtaukset oli niin kliseisiä, samoin kuin kaikki elokuvan vuorosanat "They're here" ja "They were only bred for one purpose. To war" joka toistui elokuvassa kaksi kertaa (plus monissa muissa elokuvissa..) ja muutenkin kaikki hahmot tekivät asioita ja menivät paikkoihin joilla ei ollut mitään funktiota. Ja plus sitten taas tämä "Hei käytetäänpä taas samanlaisia kohtauksia kuin lotr-leffoissa". En oikeastaan edes jaksa syvemmin leffaa edes analysoida, koska siinä nyt on ihan kaikki pielessä, ja tuntuu että siihen ei ole nähty minkäänlaista vaivaa, kunhan saadaan vähän actionia ja vanhalle, shopatulle Leegolasselle matrix-kohtauksia ja onnistutaan muistuttamaan tyhmimpiä katsojia jatkuvasti siitä, että näillä leffoilla on tekemistä Lotrin kanssa hölmöillä yhtymäkohdilla. Mutta joo, en vain tajua miksi Peter Jackson on mennyt nämä leffat ohjaamaan, kun ei näistä nyt tullut lasta eikä (pääsiäis)pashaakaan. Toivon vain, ettei kukaan ikinä rupea vääntämään Silmarillionia elokuvaksi, koska Tolkienin poika ja perikunta ei sitä missään nimessä halua, kuten eivät halunneet tätäkään.. :P

Spoil over
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality
 
       
~Dark designs~

Ripple

  • ***
  • Viestejä: 717
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #222 : 06.01.2015 13:24:22 »
Hmm, mä olen myös Nälkäpelit lukenut ja leffat katsonut, mutta en jotenkin siltikään ole kovin innostunut niistä. Ne tuntuu vaan niin kovin vaisuilta, rankasta aiheestaan huolimatta. Jotenkin koko Capitol-systeemikin on ihan naurettava. En mä tiedä, jotenkin tuntuu vaan semmoiselta läpihuutojutulta. Leffat varsinkin oli myös aika pettymyksiä. Tän viimeisimmänkin kävin leffassa katsomassa, mutta ei siitä oikein saanut mitään irti. Ainahan kirjojen perusteella tehdyissä leffoissa käy silti niin..

Tai ei ihan aina! Nämä nyt ei ehkä ole finiläisten lempparikulutuskamaa, mutta Jane Austenin kirjojen perusteella tehdyt leffat ja varsinkin BBC:n minisarjat on hyvin toteutettuja. Niitä liputan.

Mä olen muutenkin romantiikan ja draaman ystävä, harvoin vain enää tehdään hyviä draamaleffoja. Jotenkin kaikesta täytyy aina tehdä niin erikoisia, eikä mitää perushyviä leffoja enää tunnu tulevan. Ärsyttävää. Kauhu ei uppoa yhtään, jos sitä menen katsomaan niin en uskalla liikkua pimeällä seuraavaan kuukauteen :D

Hassua kyllä, etten ole noihin Hobitteihin lähtenyt yhtään tutustumaan... LotR:stä pidän kyllä kovin, mutta siltikään en ole noita lukenut, en oikeastaan tiedä yhtään mistä ne kertoo sen enempää. Jotenkin olen vain ajatellut, että ne on jotain surkeita wannabe-jatko-osia. No, ehkä joskus täytyy tutustua...
"Forget the people from the past, there is a reason why they didn't make it to your future."

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 891
  • ava © Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #223 : 06.01.2015 14:21:01 »
Lol, tutustuin Taru sormusten herraan ekan kerran sen jonkun Ralph Bakshin piirretyn kautta. :'D Ja tää oli tosiaan ennen niitä Jacksonin elokuvia. Äiti toi sen kirjastosta ja kattelin sen sitten veljien kanssa ja varmaan ikinä ei oo tullut naurettua niin paljon ku sitä katsoessa. Se on ihan järkyttävä. :'D Aragornista on tehty Amerikan intiaani, Boromirista viikinki, Merriä me luultiin tytöksi kun se näytti siinä piirretyssä ihan tytöltä, vaikka ääninäyttelijä olikin mies. XD Voi sitä järkytystä kun tajuttiin Jacksonin Sormusten ritareissa, että Merri onkin poika. XD Samkin oli kieltämättä hyvin erikoinen (Quasimodon näköinen ja vaikutti jotenkin yksinkertaiselta). Niin ja Elrond näytti Julius Caesarilta. Tai se kohta kun Bilbo näyttää siltä kuin tulisi housuihinsa (siellä Rivendellissä), plus se Frodon ja Samin nuotiokohtaus (joka kieltämättä oli aika homomainen). Ai niin, ja Sarumania kutsuttiin elokuvassa Arumaniksi vain sen takia, ettei kukaan sekoittaisi sitä Sauroniin. Mielenkiintoista tässä on se, että Jackson on selkeästi ottanut jotain vaikutteita TSH-trilogiaansa tuosta piirretystä. No, se piirretty on vuodelta 1978, eli sinänsä ihan hyvä suoritus varmaan sen ajan tekniikoilla, mutta kyllä se elokuva pitää sisällään kaikkea niin outoa, ettei voi olla nauramatta. Mutta toisaalta, jos en olisi tuota piirrettyä nähnyt ennen Jacksonin elokuvia, niin tuskin olisin edes mennyt katsomaan niitä teatteriin, kun mulle sormusten herrat oli kuitenkin suht tuntemattomia silloin. Oli sitten ainakin se piirretty nähty ja sen myötä heräsi kiinnostus Jacksonin leffoihinkin. Taisin lukea lopulta koko trilogian Sormuksen ritarit nähtyäni. :'D

En nyt tiedä, miksi edes otin tuon piirretyn tässä puheeksi. Varmaan siksi, että on joku muukin onnistunut "pilaamaan" Tolkienin tarinoita ennen Jacksonia. :'D Mä en ole tosiaan tuota viimeisintä Hobittia vieläkään nähnyt ja saa nähdä, menenkö edes katsomaan. Tuo Remon linkkaama kirjoitus osui myös hyvin yksiin omien ajatusteni kanssa kyseisestä leffatrilogiasta.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2015 14:29:51 kirjoittanut Kosmik »

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 494
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #224 : 06.01.2015 14:25:09 »
Hmm, mä olen myös Nälkäpelit lukenut ja leffat katsonut, mutta en jotenkin siltikään ole kovin innostunut niistä. Ne tuntuu vaan niin kovin vaisuilta, rankasta aiheestaan huolimatta. Jotenkin koko Capitol-systeemikin on ihan naurettava. En mä tiedä, jotenkin tuntuu vaan semmoiselta läpihuutojutulta. Leffat varsinkin oli myös aika pettymyksiä. Tän viimeisimmänkin kävin leffassa katsomassa, mutta ei siitä oikein saanut mitään irti. Ainahan kirjojen perusteella tehdyissä leffoissa käy silti niin..

Mua vähän harmittaa, koska oon sitä mieltä että Nälkäpeleissä ois ihan valtava potentiaali. Idea on mun mielestä hyvä ja mielenkiintoinen, mutta toteutus on jäänyt vähän latteaksi, sekä kirjoissa että elokuvissa. Ensinnäkin musta leffoista ois saanut huomattavasti enemmän irti, jos niiden ikäraja olis ollut esimerkiksi K-16. Aihe kuitenkin on oikeesti sen verran rankka, että sitä olis saanut mun mielestä näyttää ihan kunnolla ja toteuttaa yksityiskohtaisemmin. Ei nyt tietenkään mitään überverimässäilyä, mutta nyt ne on jäänyt aika latteiksi. Kirjoissa sitten alettiin mennä metsään, kun tää Katniss/Peeta parisuhdehömppä alko ottaan isoo roolia. Idea siis hyvä, toteutus... nääh.

Mä rakastan LotR-elokuvia yli kaiken ♥ Ne on niin mahtavia, etten saa niistä tarpeekseni. Hobitit sen sijaan ei oo kiinnostanut yhtään niin paljoa - en oo itseasiassa saanut vielä katsottua edes sitä kakkososaa. Ajattelin kuitenkin antaa niille vielä mahdollisuuden ja suunnittelinkin, että jos tänään vapaa päivän kunniaksi katsoisin sen ensimmäisen uudelleen.


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #225 : 06.01.2015 14:49:44 »
Mä itse pidin kyllä Hobiteista, joo, mutta enemmän mua häiritsee se, miten miljöö eroaa paikoin aika paljon siitä, millaseks se on kuvattu LotReissa. Esim. kääpiöiden matkalla Imladrisiin (tykkään nimestä Imladris enemmän kun Rivendellistä) miljöö muistuttaa enemmän Rohania kun sitä, millanen se oli LotReissa. Ei mua niinkään haittaa suuresti se, että leffat ottaa erittäin paljon vapauksia ja paikoin on ihan ihmeellisiä (esim. wtf Radagast ja hemmetin Rhosgobelin jänikset) ja Jackson on tehnyt joitain typeriä valintoja leffojen suhteen. Okei, itse elokuvakäsikirjoitusta (omasta tekstistäni) kirjoittaneena ymmärrän, että kirjoja ei pysty orjallisesti noudattaan elokuvien kanssa kovinkaan helpolla ja jotain vapauksia on pakko ottaa jotta homma toimii, mutta välillä tuli fiilis, että nyt mennään jo enemmän ficcien puolelle kun pysytään canonissa.

Sormusten herroista oon kyllä aina pitänyt, jostain syystä pidän Jacksonin Keski-Maasta elokuvissa todella paljon ja Hobiteissakin liityin välittömästi Thranduil-fanikerhoon, koska jotenkin vaan niissä haltioissa on tyyliä (vaikka en saakaan pois päästäni sitä mielikuvaa että Thranduil on melkein kuin Lucius Malfoy). Oon tykännyt näissä Jacksonin leffoissa esim. näyttelijävalinnoista (mua tosin on erittäin hellpo miellyttää elokuvien suhteen) ja esim. Lee Pace on huikea Thranduilina ja Benedict Cumberbatch on huikea Smaug ja onpa siellä pari muutakin fanityttöilyä aiheuttavaa näyttelijää eksynyt joukkoon (joitain mainitakseni Dean O'Gorman, Aidan Turner, Richard Armitage, Luke Evans ja James Nesbitt). Okei, Hobitit ei noudattele canonia niin paljon kuin toivoisin, mutta syystä tai toisesta pidän niistä(kin) vaikka en tiedä kuinka iso osa pitämisestä on ihan vaan uskollisuutta Tolkienille ja fanityttöilyä koko Keski-Maan takia ja kuinka iso osa on sitä elokuvan omaa ansiota. Ymmärän kyllä kritiikin elokuvista ja monesta asiasta oon samaa mieltä, mutta itse kyllä jostain syystä pidän elokuvista paljon. Ei vedä vertoja LotReille joo, mutta olkoon.

SPOILERS
Tosin alun jutut tulen kanssa, kun Smaug lähti tuhoamaan Esgarothia, oli oikein kivoja tälläiselle tallaajalle, jonka kaikkien aikojen pahin pelko on nimenomaan tuli. Kiva käydä katsomassa elokuvaa 3D HFR:nä ja heti alussa joutua kohtaamaan omista peloistaan pahin, vaikkakin ruudun välityksellä. Pakko myöntää, että olin helpottunut kun Smaug kuoli ja alettiin siirtyä eteenpäin, en tiedä johtuko se puhtaasti siitä, että pelkään tulta vai oliko siinä jotain muutakin.

Aiheutti leffa toki myös joitain naurahduksia ja fanityttöilyä, koska ohmygosh, haltioilla on asennetta, kun kääpiöt menee kyyryyn kilpiensä taakse (Dainin armeija), niin haltiat kirmaa niiden yli. Ja pakko myöntää, että harmitti, kun Thranduilin hirvi kuoli, vaikka kaverille koko ajan jupisinkin, että "hemmetin hirvi" tai "helkkarin poro", koska jotenkin epic että haltiakuningas ratsastaa hirvellä.
END OF SPOILERS
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Remoteness spectator

  • ***
  • Viestejä: 2 196
  • Sanokaa Remoksi vaan
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #226 : 06.01.2015 15:16:19 »
Kosmik: Voi apua, minä katsoin juuri tuon mainitsemasi Lotr-piirretyn ihan tässä vasta pari kuukautta sitten. Oli siinä kyllä ihan järkyttäviä kohtia - ne laulukohtaukset ja sitten kaikki wtf LSD- kohtaukset ja juurikin tuo "Wizard Aruman" joka välillä kylläkin vaihtui "Sarumaniksi" eikä tuota ongelmaa ole edes vaivauduttu ääniraidalta poistamaan. En oikein saanut kys.leffasta mitään... Eowyn-kohtaus oli kyllä ihan hieno (liekö Jackson lainannut tätäkin suoraan?). Hobitista tehty vanha leffa on kyllä itse asiassa vallan kelvollinen, vaikka toki mielikuva esim.örkeistä on siinä varsin erilainen. Musiikit ja laulut on kyllä tosi kivoja ja herttaisia. Suosittelen katsomaan! Se on sata kertaa parempi kuin Jacksonin Hobitti-leffat ainakin :D
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality
 
       
~Dark designs~

Ripple

  • ***
  • Viestejä: 717
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #227 : 06.01.2015 16:08:16 »
Mua vähän harmittaa, koska oon sitä mieltä että Nälkäpeleissä ois ihan valtava potentiaali. Idea on mun mielestä hyvä ja mielenkiintoinen, mutta toteutus on jäänyt vähän latteaksi, sekä kirjoissa että elokuvissa. Ensinnäkin musta leffoista ois saanut huomattavasti enemmän irti, jos niiden ikäraja olis ollut esimerkiksi K-16.

SPOILER MATKIJANÄRHI
Joo, ihan totta! Ei tommosta aihetta kuuluis millään low-ratingilla tehdä! Ihan jo "jännityksellä" odotan, miten ne on Matkijanärhi kakkosenkin toteuttanut... Potentiaalia noissa tosiaan olis, ja onhan idea ihan tosi mahtava toisaalta, mutta sitten se on kuitenkin mennyt ihan lössiksi koko homma. Mitä parisuhdehömppään tulee, niin musta oli kiva että sitäkin oli siinä mukana, en tykkää pelkästä toiminnastakaan. Tosin, mä en tykkää Peetasta sitten yhtään, olisin suonut enemmänkin Galen ja Katnissin yhteen ^^ Loppu oli muutenkin mun mielestä ihan tyhmä sekin. Esimerkiksi juuri tuo Gale-Katniss juttu. Oli typerää, että ne erkaantui toisistaan kokonaan. Paljon muuta mä en siitä kirjan lopusta sitten muistakaan, muuta kuin että en tykännyt siitä.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2015 16:09:52 kirjoittanut Ripple »
"Forget the people from the past, there is a reason why they didn't make it to your future."

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #228 : 06.01.2015 19:12:36 »
Minä yllätyin positiivisesti tuon Hobitti-elokuvan suhteen. Olin varautunut ajatukseen, että se on kuitenkin ihan kauhea, pelkkää inhottavaa taistelua ja juonen ohi menemistä, ja olin vieläpä lukenut kirjasta sitä koskevan loppuosan juuri ennen elokuviin lähtöä. Siksikin ehkä ihan hämmästyin, että yllättävän paljon siinä meni kuitenkin kirjan mukaan tai ainakin läheltä, ja tarinaan ympätyt kohdatkaan eivät olleet mitenkään häiritseviä. Taistelut eivät olleet niin pelottavia, että en olisi uskaltanut katsoa (tosin en siltikään katsonut kovin tarkasti niissä kohdissa kun johonkuhun osui) ja kokonaisuus oli ihan ok. Kirjassa taistelua kuvataan niin ylimalkaisin ottein, että elokuvantekijät ovat saaneet vapaasti toteuttaa visioitaan. Esimerkiksi jäänpinnan ottaminen mukaan lopussa toimi minusta hienosti, niin oli vähän vaihtelua siihen pelkkään maanpinnalla taisteluun, kuten edellisessä taas oli se virtaava vesi yhden kohtauksen teemana.

Siksikin ehkä juuri tuo elokuva tuntui aika laimealta. Se oli nimenomaan kaikin puolin "ihan ok". Olen yleisellä tasolla iloinen että kävin sen katsomassa, niin on kokonaisuus nähty teatterissa suurelta valkokankaalta, mutta en tule noita itselle ostamaan enkä varmaan kovin monesti uudelleen katsomaan.

SPOILER SPOILER

Jotain kertonee elokuvasta sekin, että ainoa kohta, jossa silmät kostuivat, oli täysin kirjan juonen ohi mennyt kohtaus, jossa Tauriel suree Kilin ruumiin äärellä. Hyvä että lisäsivät vähän romantiikkaa tuohonkin muuten täysin tytöttömään tarinaan.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Remoteness spectator

  • ***
  • Viestejä: 2 196
  • Sanokaa Remoksi vaan
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #229 : 06.01.2015 19:34:42 »
Lainaus
Hyvä että lisäsivät vähän romantiikkaa tuohonkin muuten täysin tytöttömään tarinaan.

Hobbit spoil

Omasta mielestäni oli taas vähän "Ääh mitä helkuttia"- meininkiä, että aina pitää väkisin lisätä joku rakkaustarina vaikka sellaista ei kirjoissa olisi. Tauriel ei vaan istunut koko tarinaan, ja pysyi ihan täysin värittömänä ja randomina hahmona ja naamameikitkin oli niin läpinäkyvät (plus tietysti Legolas jolla nyt ei ollut paljoa sen enempää tekemistä leffassa) Jotenkin noihin taistelukohtauksiin oltiin yritetty lisätä eeppisyyttä melko naurettaviin ulottuvuuksiin asti. Ehkä eniten facepalmia aiheutti se Legolaksen matrix juttu jossa se juoksi jotain putoavia kivenjärkäleitä pitkin...  ::) Niin joo ja sitten se järkyttävän kömpelö Aragorn-viittaus joka tapahtui heti sodan jälkeen.

Spoil ends
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality
 
       
~Dark designs~

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #230 : 06.01.2015 19:49:35 »
HOBBIT SPOIL
Lainaus
Ehkä eniten facepalmia aiheutti se Legolaksen matrix juttu jossa se juoksi jotain putoavia kivenjärkäleitä pitkin...
Eikääää, mie olin jo ehtinyt unohtaa tän!! Tää oli kyllä ehdottomasti sellanen, jolle facepalmasin siellä leffateatterissa, koska lol. Aragorn-viittauskaan ei haitannut mua niin paljon kuin tää ja hajosin ääneen sille, kun Dain saapuu taisteluun sian selässä. Vähän sama kun ihmettelin koko viiden armeijan taistelun ajan sitä, miks hemmetissä Legolas ja Tauriel lähti Gundabadiin.

Ja mitä Kilin ja Filin kohtaloon tulee, olisin mielelläni nähnyt niiden kuolemat sellasin kun kirjassa, jossa ne muistaakseni kaatui Thorinia puolustaen - kun nyt Fili vaan kuoli sillain tosi tyylillä "tosi lame" ja Kilikin oli ensin kostamassa veljensä tappoa ja sitten puolustamassa Taurielia. Oon kyllä sinällään helpottunut, että leffat on kaikki valmiita, koska yyh, ei enää. Ja olis PJ voinut kyllä jättää Legolasin matrixtemppuilut pois....
END SPOIL
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Remoteness spectator

  • ***
  • Viestejä: 2 196
  • Sanokaa Remoksi vaan
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #231 : 06.01.2015 20:10:26 »
Hobbit spoil

Lainaus
ja hajosin ääneen sille, kun Dain saapuu taisteluun sian selässä.

No joo, itselleni tässä kohdassa huvittavinta oli vieläpä se, että kun olin nähnyt trailerissa kääpiöjoukkojen hyökkäävän vuohien selässä (mitä ei jostain syystä leffassa ollut??) niin sanoin ihan vitsillä että "Hirviä ja vuohia, mitä seuraavaksi? Kohta varmaan joku ratsastaa porsaalla.." ja niinpä sitten ratsastikin :D Että joo, kertoo omasta mielestäni aika paljon, että joku liioittelu jonka heittää vitsillä onkin sitten ihan oikeasti käytetty leffassa. Omaan järkeeni ei vain yksinkertaisesti käy, että keskimaassa on jotain superjäniksiä tai sotavuohia tai porsaita. Vähän itselleni liian high-fantasy- matskua, kun tykkään enemmänkin ajatella lotria sellaisena "grounded" fantasiana, jossa immeiset ratsastaa hevosilla eikä tee mitään mahdottomia temppuja (mutta tämähän on tietty mielipidekysymys. Olen kuitenkin aikamoinen Tolkien-puristi anyway :D)

//Mutta niin - siis onhan Hobitissa esim. Gandalfille puhuva kotkakuningas ja Beornin taiotut eläimet, jotka kattaa ruokapöydän, mutta kuitenkin mielestäni Lotr-leffoissa (ja tietysti kirjassa) oli hyvä linjaus, ettei siellä elukat haastelleet tai tehneet muitakaan ihmeellisyyksiä.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2015 20:12:51 kirjoittanut Remoteness spectator »
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality
 
       
~Dark designs~

Remoteness spectator

  • ***
  • Viestejä: 2 196
  • Sanokaa Remoksi vaan
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #232 : 07.01.2015 12:34:48 »
Hobbit slash

hanoi: Hobitissa oli kuitenkin naishahmot mielestäni erittäin edistyksellisessä asemassa koska he osallistuivat taisteluihin yhdenvertaisina, ja esim. Galadriel on todennäköisesti voimiltaan mahtavin näistä kaikista velhoista/noidista. Mielestäni muilla elokuvilla on hyvinkin suuresti opittavaa siitä, miten Hobitti-leffoissa on naisen rooli edustettuna. Ja sekin, että Kili kuoli ja Tauriel tappoi sen örkin, ja selvisi ihan ilman mitään pelastusta tai miesapua.

Mutta mitä tulee tuohon romantiikkajuttuun, niin blöö. Sehän on siellä ihan siksi että elokuva vetoaisi "kaikkiin" ja nähtävästi se romantiikan tunkeminen on ainoa minkä oletetaan vetoavan naisyleisöön, koska "naisethan nyt kaipaa aina sellaisia nyyhkyromansseja tai 'chickflickkejä' vaikka niistähän ei nyt miehet niin perusta". Omasta mielestäni naisyleisöön vetoaminen (ja miksi pitää yleensäkään yrittää vedota kaikkiin??) onnistuisi juurikin tuolla, että naishahmot ei ole mitään heikkoja, miehen pelastettavissa olevia palkintoja, vaan nimenomaan persoonia ja yksilöitä jotka osallistuvat toimintaan henkilönä, eivät tarinan naisena. Ja samaa mieltä olen siitäkin, että no kun nyt keskimaassa ei sattunut naiset osallistumaan sotiin samassa määrin mitä oikeassakaan maailmassa, niin onko niitä sitten ihan pakko tarinaan keksiä :D ei minua ainakaan loukkaa tai haittaa se, jos Tolkienin alkuperäinen visio ei ole se, että keskimaassa naiset sotii samalla tavalla. Tiedän kyllä, että Tolkien on luonut vahvoja naishahmoja, eikä ole mitenkään syrjinyt naisia (ja kuka sattuu tietämään Tolkienin ja hänen vaimonsa tarinan ja Luthien ja Beren- jutut... Ah ^__^)
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality
 
       
~Dark designs~

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #233 : 07.01.2015 22:47:19 »
Lainaus
...mua ylipäätään ärsyttää kun joka leffaan pitää ihan väkisin tunkee joku helkkarin rakkaustarina. En väitä ettei romantiikkaa sais olla mut ei sitä tarvii väen vängällä änkee mukaan. Ja miks ihmeessä, jos leffassa sattuu olemaan mies ja nainen, niin niiden on ihan pakko rakastua toisiinsa aina??? Niin ärsyttävää! :D Ja aina se mies pelastaa avuttoman naikkosen pulasta, miksei seki rooli vois olla joskus toisinpäin? Eikä niitä naishahmoja myöskään tarvii tunkee leffaan mukaan vaan sen takia, että saatais joku ihana rakkaustarina aikaan.
En minäkään aina tykkää "pakollisista" rakkaustarinoista, mutta tässä se mielestäni toimi kivasti ja piristi kokonaisuutta. Minun mielestäni Hobitti on oikeasti satu joka kertoo seikkailullisesta matkasta kaukaiseen paikkaan, ei mikään varsinainen eeppinen sota/taisteluelokuva. Minusta kokonaisuudesta olisi tullut paljon kivempi, jos liialliset taistelut olisi jätetty pois ja keskitytty hobittimaiseen elämänmenoon ja tunnelmaan. :) Siihen nähden tuo rakkaustarina pelasti minulle paljon, ja itse asiassa tässä tapauksessahan nainen pelasti miehen useammin. ;) (Ja tosiaan Galadriel jos kuka esiintyy vahvan naisen roolissa, ja minusta on suorastaan kammottava valtavassa voimassaan näissä elokuvissa LotR mukaanlukien.)

Suosikkihahmojani elokuvissa olivat Fili-kääpiö, kaunissilmäinen Thranduil, ihana Bard, sekä Kili & Tauriel. Ja tosiaan, vaikka Bardistakin olisi saanut oikein unelmamiehen söpöine lapsosineen jollekin naiselle, niin se jätettiin kuitenkin elokuvissa naittamatta.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #234 : 07.01.2015 22:59:44 »
Ahihi, tulin just teattereista. Kävin katsomassa Priden ja se oli aivan MAHTAVA!  Ei mitään uutta taivaan alla, mutta nauroin silti sydämeni pohjasta yhdessä tuntemattomien kanssakatsojien kanssa ja lopputekstien kohdalla kaikki hymyili se sama höntti hymy naamalla. --> 8'D Aion kyllä mennä katsomaan uudestaankin. (:

-Ansa


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Q+Black

  • ★Lheage★
  • ***
  • Viestejä: 1 148
  • "What i want, i take."
    • Fantasiakirja-blogi
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #235 : 14.02.2015 00:14:32 »
Fifty Shades of Grey katsastettu!

Ensimmäinen kirja nosti itselle punan poskille melko tehokkaasti, mutta pian itseä alkoi suunnattomasti ärsyttää Christianin ylimanipuloiva luonne. Kaksi viimeistä osaa luin melkeinpä hammasta purren. Sanomattakin selvää, että olin aika skeptinen elokuvan suhteen, mutta samalla paloin halusta tietää millaisen elokuvan kirjasta mahtaakaan saada. Tämän genren elokuvia ei kauheasti ole leffateattereissa pyöritetty joten olihan tämä siltäkin kantilta mielenkiintoinen tapaus.

Voinpa sanoa, että yllätyin todella positiivisesti! Kirjasta tuttu vähän ehkä paikallaan jankkaava osuus oli jätetty pois ja elokuvaan oli mielestäni kiteytetty hyvin ensimmäisen kirjan ydin ilman kaikkea ylimääräistä ja turhaa. Olin melkein yllättynyt kun lopputekstit alkoivat pyöriä. Mietin vain, että "mitä ihmettä, näinkö nopeaan kaksituntinen vierähtikin?!"

Positiivista oli se, että rooleissa oli pääosin itselle tuntemattomia henkilöitä. Anastasian näyttelijä (Dakota Johnson) oli todella symppis ja samalla todella rohkea. Jamie Dornan Greyn roolissa oli myös täysin uusi tuttavuus, mutta täytyypä sanoa tämän elokuvan jälkeen Jorma Uotista lainaten: EI HUONO! Taidan sittenkin haluta itselleni yhden Christian Greyn!

Ja kyllä, seksiä oli. Oli paljasta peppua ja tissiä ja vähän siltä väliltä. Näyttelijät näyttivät kyllä todella luontevilta kohtauksissa vaikka tällaista tavallista tallaajaa hiukan punastutti alkuun melko kaiken paljastavat kohtaukset. Joskin kohtaukset olivat oikeasti todella hyviä olematta silti ääretöntä pornoa ja mautonta tai vaivaantunutta säätämistä. Kaiken kiihkoilun lisäksi elokuvaan oli ujutettu huumoria sinne tänne ja nämä hetket saivat koko leffateatterin hirnumaan yhteen ääneen.

Kuten sanoin, tämä oli todella positiivinen yllätys ja aion ehdottomasti katsastaa tämän uudelleen sekä hommata DVD:n omaan hyllyyn! Suosittelen lämpimästi kaikille joita vähääkään kiinnostaa katsastaa elokuva, ja ehkä niillekin jotka eivät välttämättä halua.

Tippi

  • ex-Hopeakettu
  • ***
  • Viestejä: 653
  • avatar ja banneri Ingridiltä
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #236 : 24.02.2015 14:25:56 »
Ahihi, tulin just teattereista. Kävin katsomassa Priden ja se oli aivan MAHTAVA!  Ei mitään uutta taivaan alla, mutta nauroin silti sydämeni pohjasta yhdessä tuntemattomien kanssakatsojien kanssa ja lopputekstien kohdalla kaikki hymyili se sama höntti hymy naamalla. --> 8'D Aion kyllä mennä katsomaan uudestaankin. (:

-Ansa

Pride oli kyllä mainio, kävin itsekin katsomassa kun se vielä pyöri leffateatterissa, nyt vain odottelen DVD:n ilmestymistä. :)

Onko kukaan nähnyt The Imitation Gamea? Kävin eilen katsomassa sen itsekseni ja hurr että se oli hyvä! Cumberbatchin roolisuoritus, mukaansatempaava alku ja koskettava loppu, koko tarina... ja oih, soundtrack! ♥ Tykkäsin kyllä kovasti koko leffasta, eikä sen noin kahden tunnin aikana tullut lainkaan tylsää, päinvastoin, aika hujahti ohitse kuin siivillä. Aprikoin tässä menisinkö katsomaan sen kaverin kanssa uudelleen... :D Mitäs te piditte?

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #237 : 24.02.2015 15:02:19 »
Cumberbatchin roolisuoritus, mukaansatempaava alku ja koskettava loppu, koko tarina... ja oih, soundtrack!
Voi kyllä, Alexandre Desplat on Oscarinsa ansainnut! Minusta parasta leffassa olivat nimenomaan Cumberbatch ja musiikki. Juoni ei mielestäni ollut kovin omaperäinen, mutta opinhan uutta Enigmasta.
Cumber oli välillä suorastaan sherlockmaisen hauska, tietyllä autenttisella tavalla. Odotin, että hänen homoseksuaalisuuttaan olisi tuotu enemmänkin esiin, mutta leffan "salailuteema" jäi yllättävän vaisuksi sen suhteen.

Ja sitten eroottisuudesta päästäänkiin puhumaan toisesta uudesta leffasta, nimittäin Fifty Shades of Greystä. Ekan kirjan olen lukenut, ja mielestäni leffasta puuttui se olennaisin eli eroottinen kemia parin väliltä. Okei, en juurikaan kyllästynyt sen parin tunnin aikana. Pääosan esittäjät vastasivat ulkoisesti odotuksia, mutta en pääse yli siitä, että Jamie Dornan on Metsästäjä OuaTissa.
Ihmissuhteista siis uupui tekijä X. Leffasta puuttui kokonaisuutena elämänmaku - niin kuin tosin kirjastakin aika pitkälti. Parasta tässä oli soundtrack, jonka mahtavimpia osioita ovat Ellie Goulding ja Annie Lennox.
« Viimeksi muokattu: 24.02.2015 20:37:15 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Remoteness spectator

  • ***
  • Viestejä: 2 196
  • Sanokaa Remoksi vaan
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #238 : 24.02.2015 15:38:36 »
Aikamoinen floppi taisi olla tuo Fifty Shades of Grey, koska IMDB:ssä on ihmiset antaneet arvosanaksi 4.1 kymmenestä :P Eli menee kyllä sinne huonojen kauhuleffojen tasolle tuo ratingi, eli veikkaan että oli varmaan katsojille semmoinen pettymys, että sitä ollaan käyty down-voteamassa aika paljon. En ole itse kyseistä leffaa nähnyt, mutta ajattelin että voisi sen ihan mielenkiinnosta hommailla katseltavaksi. Aihealueesta en ole lainkaan kiinnostunut, mutta ehkä sitä voi sitten katsoa jotenkin objektiivisemmin.
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality
 
       
~Dark designs~

Luci

  • ***
  • Viestejä: 1 175
  • mielikuvitusastronautti
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #239 : 24.02.2015 15:48:01 »
Munkin mielestä Fifty Shades of Greayn parilla ei ollut mitään kemiaa ja jotenkin tosta leffasta ei välittynyt intohimo tai seksikkyys ollenkaan. Kirjoja en ole lukenut, mutta hyvä yleiskäsitys mulla niistä silti on, kun kaverit on niistä jutelleet ja leffa oli kyllä siinä mielessä pettymys. Muutenkin, mulle tuli tosi epämukava fiilis siitä, miten BDSM-suhteet ylipäänsä on kuvattu leffassa. Mulla tuli siinä about puolen välin poikkeilla kunnon tylsistyminen ja kysyinki kaverilta, et kuinka pitkä leffa tää on, oon tylsistynyt. Mun mielestäni juonellisesti leffa on mun mielestä (ei ees yllättävästi) huono, eikä yhtään tapahtumarikas. Yksinään tää leffa ei mun silmään oo yhtään minkään arvonen ja aivan turha, mut niinku sanoin Mockingjaystakin, et kokonaisena pakettina on luultavasti huomattavasti parempi. Jamie Dornan on isoin syy sille miks ees katoin ton leffan ja nyt kyllä vähän surettaa, kun se ei ilmeisesti aio näytellä tulevissa osissa. Mut toisaalta mä ymmärrän kyllä miks.  Röhkön kanssa siitäkin samaa mieltä, että leffan parasta antia on ehdottomasti sen soundtrack. Ei nyt mikään maailman huipputuotantoa, mutta silti erittäin hyvä. Ja ah, Love me like you do, ihana biisi josta yllätyksekseni tykkään, koska Ellie Goulding on yks mun inhokeista.

American Sniperin kävin kanssa vähän aikaa sitten katsomassa ja onhan se hyvä ja pistää miettimään ja näin, mut onhan se loppupeleissä ihan täysin silkkaa jenkkipropagandaa. Siitä syystä olin jopa vähän yllättynyt, että kyseinen leffa ei rohmunnut Oscareita ihan tyystin, koska kuitenkin niin pohjois-Ameriikkaa ihannoiva leffa. Kolmas leffa jonka oon ihan lähiaikoina katsastanu on Kingsman ja suosittelen kyllä! Hauska englantilainen toimintaleffa, toimi mulle ainakin. Vähän varauksella mä sitä lähin kattomaan, mutta yllätyin erittäin iloisesti leffan loppuessa. En varmaan ees luokittelisi mun henk koht top viiteen kymppiin tai ees sataseen, mutta hyvä leffa kumminkin, ihan katsomisen arvoinen.

Mitä leffoja porukka odottaa jo innolla? Mun tän hetken odotetuimmat leffat on Pitch Perfect kakkonen, Mockingjay part kakkonen ja uusin Divergent-leffa (en millään muista nimeä!) Ei ihan mun tyylisiä leffoja, mut jostain syystä niitä on tullut odotettua innolla jo jonkun aikaa!