Kirjoittaja Aihe: Adara, Siriuksen tähti (K-11, 160 lukua)  (Luettu 314921 kertaa)

Vivilah

  • ***
  • Viestejä: 22
  • Moonlight dancing.
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #80 : 08.07.2007 22:08:51 »
Aaaawwghhhgggaagagagagagagaafjajaj <3

Lumottua ihanaa kaunista, surullista, hyvin surullista (kirottu ripsiväri), ilosita ihanaa ihanaaihanaaihanaa.

Okeijöö. Luin vasta ekaa kertaa tätä (Vivilah sanoo: '' minähän en enää IKINÄ aloita keskeneräisiä ficcejä NIIH! '') ja luinkin kerralla putkeen. Aloitin aamulla ja lopetin täsäs illalla ~ <3 lumottua sanoisinko ihanaa.

Hmm.. Kirjoitusvirheitä en oikeastaan etsinyt enkä niitä khyl löytänytkään.

Odotan jo seuraavaa osaa 8DD tämä on niin ahhhihana. Olen iha ded.

~ Uusi lukijasi vivilah >8D

editt/ Pakko lisätä lemppari kohta tähän <3

Lainaus
”Nyt, nyt riitti!” Rouva Weasley kiljahti.

Sirius ja Adara tuijottivat tätä hölmistyneenä – kuten kaikki muutkin huoneessa olijat.
”Sirius Musta – ja Adara. Mitä ihmettä tämä on?! Dumbledore, miten sinä olet voinut sallia tuollaisen – tuollaisen suhteen!? Heillä on niin valtava ikäero ja –”
”Nyt sinä olet käsittänyt aivan väärin, rakas Molly.” Dumbledore sanoi rauhallisesti.
”Siriuksen ja Adaran suhde ei ole lainkaan sellainen.”
”Minä olen Adaran isä.” Sirius sanoi painaen kätensä Adaran olkapäälle. Rouva Weasleyn suu loksahti auki. Ron tyrskähti huvittuneena. Adarakin tunsi heikon hymyn kaareutuvan huulilleen.


Naah jotain niin ihanaa <3
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Vivilah »
Promise me, now and forever.

Grr, Harry/Charlie<3

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Luku 60. Kalmanhanaukio 12, Lontoo
« Vastaus #81 : 09.07.2007 03:31:47 »
A/N: Tuli todettua että tämä viikko on yhtä hullunmyllyä etten ehdi pistää jatkoa. Joten päätin pistää sen nyt. Olkaatten hyvät



Luku 60. Kalmanhanaukio 12, Lontoo







Adaran kesän ensimmäinen lomaviikko sujui Fredin ja Georgen kanssa uusia keppostavaroita keksiessä. Rouva Weasley oli raivokohtauksen partaalla heidän keksittyään pimennyskirouksen. Kirous toimi pulverin avulla ja sai huoneen pimentoon. Rouva Weasley erehtyi luulemaan sitä jauhoiksi leipoessaan - ja niin Georgen ja Fredin uudet keksinnöt saivat äkkilähdön roskakoriin. Adara onnistui pelastamaan ne rouva Weasleyn huutaessa kaksosille. Finniganeista ei ollut kuulunut mitään, mutta Päivän profeetasta saattoi päätellä jo jotain:

Adara Finnigan – Mustan tytär?
Tylypahkan noitien ja velhojen koulussa koettiin suuri yllätys: Adara Finniganina tunnettu tyttö ilmoitti olevansa kuuluisan Azkabanista karanneen kuolonsyöjän – Sirius Mustan tytär. Tyttö kielsi olleensa tekemisissä isänsä kanssa millään tavalla tämän karattua vankilasta. Silti osa velhomaailmasta pelkää tytön vakoilevan isänsä hyväksi. Ministeri Cornelius Toffee on kieltäytynyt kommentoimasta asiaa. ”Adara on todella Sirius Mustan tytär”, hän vain myöntyi kertomaan. Cornelius Toffee on yksi harvoista jotka osallistuivat tytön adoptioon. Muita osallisia ei olla tavoitettu kommentoimaan. Adara Musta oli myös paikalla kun yksi kolmivelhon ottelijoista, Cedric Diggory (lisää sivulla 7)


Kaksi päivää koulun loppumisen jälkeen, Adara oli ilmestynyt hormipulverin avulla Finniganien kotiin ja vienyt haluamansa tavarat mukanaan. Herra Weasley oli tarjoutunut säästämään niitä varastossaan kunnes Adara löytäisi uuden paikan jossa asua. Adara ei ollut palaamassa Finniganien luo, se oli selvää.

Toisen kesälomaviikon alussa, Adara, Fred ja George kokeilivat uusia keksintöjään. Loppu viikon he kärsivät ties mistä pahoinvointi-sairauksista ja lyhytaikaisista halvaantumisista.

Kolmannella kesälomaviikollaan Adara sai Siriukselta kirjeen.

Hei, Adara
Miten kesälomasi on sujunut? Hyviä uutisia, olen päässyt turvallisempaan ja mukavampaan asuinpaikkaan, haluaisitko viettää loppukesäsi täällä? Remus voi järjestää sinulle saattajia jotka tuovat sinut tänne koska vain haluat. Älä toki pidä kiirettä – tämä paikka kaipaa remontointia ja siivousta. Nauti ajastasi Kotikolossa kaikessa rauhassa.
Sirius


Adara huokaisi, ihan kuin hän jättäisi Siriuksen siivoamaan sitä – mikä se paikka sitten olikaan – yksin. Adara lähetti vastauskirjeen jossa sanoi haluavansa tulla jo ensi viikolla.
Lounaalla Adara otti asian puheeksi kun Weasleyt olivat kuulolla:
”Isäni lähetti kirjeen. Hän on löytänyt jonkun paikan missä minäkin voisin asua.”
Rouva Weasley lopetti kuin salamaniskusta lihapadan latomisen Fredin lautaselle.
”Joko sinä lähdet?” herra Weasley kysyi. Adara hymähti myöntyvästi.
”Pyysin Remusta hakemaan minut ensi viikolla. Olen tainnut käyttää liian kauan teidän vieraanvaraisuutta hyväkseni”, hän sanoi virnistäen. Rouva Weasley halasi Adaraa yhtäkkiä tiukasti ja sanoi: ”Höpsis! Olisit saanut olla meillä vaikka koko kesän.”
”Jäisit nyt vielä, pariksi viikoksi”, Ron sanoi. Adara pudisti päätään samalla kun rouva Weasley irtautui halaamasta.
”Haluaisin viettää aikaa isänikin kanssa...”
”Antaa hänen mennä. Hän on ollut meidän kanssa jo kuukausia täällä, isänsä kanssa vietettyä aikaa voisi laskea tunneissa”, George sanoi hymyillen ymmärtäväisesti. Adara hymyili takaisin.

Weasleyn perhe myöntyi ideaan. Jo seuraavana päivänä Adara sai Siriukselta kirjeen:

Remus ja muutama muu hakee sinut ensi viikon maanantaina, keskiyöllä. Ole silloin valmiina ja varmista että luutasi toimii.

Sirius


Adara huokaisi, iloisesti. Hän pääsisi pois Kotikolosta toisten niskoilta, isänsä luo.

Seuraavan viikon maanantaina, Adara oli pakannut kaiken tarvittavan mukaansa, ja luuta oli valmiina ulko-oven vieressä. Adara nukkui sikeästi Ginnyn huoneessa kun kuuli kolinaa alakerrasta.
”Hys nyt! Ei herätetä koko taloa”, kuului naisääni.
”Joo, joo, jalka jäi kiinni tuohon lautojen rakoon”, kuului möreä miesääni.
”Käyn etsimässä Adaran”, kuului Remuksen ääni. Adara oli väsynyt Fredin ja Georgen kanssa huispauksen pelaamisesta, joten hän vasta tässä vaiheessa tajusi alkaa nousta ylös. Kuului portaiden natinaa, ja oven kahvan narahdus, Remus vilkaisi Fredin ja Georgen huoneeseen. Taas natinaa ja oven narahdus, nyt Remus vilkaisi Percyn tyhjään huoneeseen, taas natinaa, ja nyt Ginnyn makuuhuoneen ovi aukesi. Adara oli ollut jo päiväpukeissa mennessään nukkumaan, joten hän vain nousi ylös ja asteli ovelle. Remuksen tummat kasvonpiirteet erottuivat hämärästi portaikossa.
”Hei”, Remus kuiskasi.
”Hei”, Adara vastasi ja lähti Remuksen kanssa portaita alas.

Alakerrassa heitä odotti Villisilmä Vauhkomieli, sekä nainen jota Adara ei tunnistanut. Naisella oli tummanvioletit hiukset, hiukan kaareutuva nökönenä ja tummanvihreät silmät.
”Ei puhuta vielä täällä, ettemme herätä heitä”, Remus kuiskasi muille ja Adara otti matka-arkkunsa, pöllönhäkkinsä ja luutansa ja lähti muiden kanssa ulos. He astelivat Kotikolon lähellä sijaitsevan niityn reunalle, kunnes he pysähtyivät puhumaan. Adara laski laukkunsa ja ryntäsi ensitöikseen halaamaan tiukasti Remusta. Remus halasi hellästi takaisin.
”Kiva nähdä sinua, Remus. Pitkästä aikaa”, Adara sanoi ja irtautui hymyillen halauksesta.
”Sinua myös”, Remus sanoi hymyillen takaisin. Adara oli iloinen että Remus ei näyttänyt enää niin surkealta kuin silloin vuosi sitten, kun hän oli hyökännyt suden muodossa Adaran kimppuun ja kärsi omantunnontuskia sen jälkeen.

”Tässä ovat Alastor Vauhkomieli – kuten varmasti tunnistat, sekä Nymfadora Tonks”, Remus esitteli. Adara kätteli Vauhkomielen arpista kättä, sitten Nymfadoran hentoa kättä.
”Kutsu vain Tonks”, Nymfadora sanoi ja muutti hiustenvärinsä ilman mitään loitsua mustaksi.
”M-miten sinä teit tuon?” Adara kysyi.
”Olen metamorfimaagi”, Tonks sanoi. Adara muisti lukeneensa joskus siitä – noita tai velho joka pystyy muuttamaan ulkomuotoaan lähes millaiseksi tahansa.
”No niin, eiköhän lähdetä. Vauhkomieli lentää edellä, minä Adaran vierellä ja Tonks takana. Älä Adara sido arkkuasi luutaasi, minä hoidan sen”, Remus sanoi ja sitoi Adaran arkun omaan luutaansa. Adara laittoi pöllönsä omaan luutaansa kiinni.
”Olis pitäny ottaa Kingsleykin mukaan, Adaran toiselle puolelle”, Vauhkomieli sanoi.
”Kingsley on meidän matkamme varrella kuten muutama muukin, vahtimassa että jos joku meistä kuolee, hän tulee puuttujan tilalle”, Tonks sanoi huolettomasti.
Kuolee?” Adara toisti järkyttyneenä. Remus katsoi Tonksia ilmeellä joka tuntui sanovan: ’Senkin lörpöttäjä’
”Varotoimi vain”, Vauhkomieli sanoi ja Remus puuttui nopeasti keskusteluun:
”Ihan kaiken varalta vain, ei mitään syytä huoleen.”
”Remus, voin olla vasta viisitoistavuotias, mutta tyhmä en ole”, Adara sanoi. Remus näytti hetken mykistyneeltä.
”No.. Tämä on suurimmaksi osaksi Siriuksen ide-”
REMUS!” Adara tiuskaisi tietäen että tämä valehtelee taas.
”Hyvä on! Dumbledoren idea. Karkasit kuolonsyöjien kynsistä ja tunnustit vielä olevasi Siriuksen tytär, joten olet melko varmasti vaarassa. Dumbledore määräsi meidät suojelemaan sinua tämän matkan – tai itse asiassa koko kesän ajaksi... Jos et olisi ollut Weasleyden luona joku meistä olisi vahtinut sinua nämä viimeiset neljä viikkoa”, Remus tunnusti. ”Mutta me vahditaan sinua nyt tämä matka. Ja voitaisiin itse asiassa lähteä nyt. Ei kuluteta liikaa aikaa täällä.”

He nousivat luutiensa selkään, Vauhkomieli nousi ensimmäisenä ilmaan, Remus ja Adara perässä, Tonks viimeisenä.
Matkattuaan kymmenisen minuuttia heidän seuraansa liittyivät kaksi muuta noitaa, jotka vilkuttivat Adaralle.
”Siinä ovat Emmeline Vance, ja Amelia Bones. Amelia on äitisi serkku ja taikalainvartioston päällikkö”, Remus sanoi. Adara katsoi Ameliaa tutkivasti ja mietti oliko tämä ollut joskus Adaran äidin kanssa ystävä.

He saapuivat kohti asutettua seutua ja pysähtyivät hetkeksi maankamaralle.
”Adara! Siitä on iäisyys kun sinut näin viimeksi”, Amelia Bones sanoi iloisesti.
”Muistan kun Viola piti naisten kesken pienet juhlat sinun kunniaksesi. Voi kuinka pieni olit silloin... Noh, aika kuluu nopeasti...” Amelia huokaisi.
”Anteeksi myöhäinen esittelyni, olen Amelia Bones. Äitisi serkku”, Amelia jatkoi ja ojensi kätensä kättelyyn. Adara kätteli ja nyökkäsi Amelialle.
”Olet kyllä kasvojesi muodolta aivan äitisi, ja nenä on kuin identtinen jäljennös Violan nenästä... Mutta silmäsi ja hiuksesi kyllä ovat isältäsi.”
Adara ei oikein tiennyt miten reagoida Ameliaan. Totta kai hän oli mukava ihminen, mutta puhui enemmän kuin Weasleyn kaksoset yhteensä ja vieläpä ajoista joista Adara ei muista mitään.
Viimeisin Amelian sanoma lause iski Adaraan pienen uteliaisuuden, miten huolettomasti Amelia oli sanonut Adaran muistuttavan Siriusta.
”Minä tiedän Siriuksesta. Hän on yhtä syytön kuin sinäkin”, Amelia sanoi hymyillen. Adara hymyili takaisin. Tuntui hyvältä kun joku asiasta ulkopuolinenkin uskoisi sen erikoisen tarinan, joka oli kaiken lisäksi totta.

Oltuaan maankamaralla hetken, he saivat vihreitä kipinöitä jostain, jotka ilmeisesti kertoivat että he voivat jatkaa matkaa kaupunkiin päin. He nousivat takaisin luudilleen ja lähtivät taas matkaan. Kingsley Kahlesalvaksi kutsuttu velho liittyi heidän seuraansa jossain matkan varrella. Matkaa kesti pitkän tovin - luultavasti siksi että Vauhkomieli teki äkkinäisiä suunnan vaihtoja ja ympyrässä pyörimisiä ”hämätäkseen vihollisia jotka heitä mahdollisesti seurasivat”. Lopulta he kuitenkin saavuttivat päämääränsä.
”Lue tuo, ja ajattele tuota osoitetta mielessäsi kun kävelemme tuonne”, Vauhkomieli murahti ja ojensi Adaralle paperilapun. Käsiala oli erittäin tuttu. Lapussa luki:

Feeniksin killan päämaja sijaitsee osoitteessa Kalmanhanaukio 12, Lontoo.

Vauhkomieli otti lapun itselleen ja poltti sen loitsulla.
Adara ajatteli osoitetta kävellessään samalla Kalmanhanaukio yhden- ja kolmentoista välissä sijaitsevalle kujalle. Heti ajatellessaan osoitetta, kujalle ilmestyi vanha kolhuinen ovi, likaiset seinät ja nuhruiset ikkunat kuin tyhjästä. Adara asteli kiviä portaita pitkin ovelle, Lupinin seuratessa lähes kiinni Adaran selässä. Lupin kopautti sauvallaan oveen, ovi aukesi narahtaen.
”Sisälle, nopeasti... Mutta älä koske mihinkään”, Lupin kuiskasi.
Adara asteli eteisaulaan. Oli pilkkopimeää. Muut seurasivat Adaraa sisälle, Tonks kantaen Adaran matka-arkkua.
Vanhat öljylamput syttyivät yhtäkkiä ja valaisivat kolkkoa käytävää, pölyistä kattokruunua, rispaantuneita tapetteja ja lahonneita kenkätelineitä ja naulakoita.

Adara asteli Remuksen perässä käytävää pitkin ja näki matkallaan monia ovia, mutta he astelivat käytävän päädyssä olevalle, raollaan olevan oven luo. Remus avasi oven Adaralle.
”Sinua odotetaan. Te muut voitte lähteä, minä jään vielä tänne.”
Muut nyökkäsivät, Amelia Bones väläytti ystävällisen hymyn Adaralle ja lähti muiden mukana ulos.

Remus ja Adara jatkoivat oven takana jatkuvia portaita pitkin alas. Mitä alemmas he tulivat, sitä valoisampaa oli. He saapuivat korkeakattoiseen, suureen keittiöön. Seinät oli karkeasta kivestä tehty ja kirkkain valo tuli suuresta tulisijasta huoneen perällä. Ruokapöydällä lojui paljon kynttilöitä, ja Adara huomasi niitä leijuvan myös metrin korkeammalla tasolla siitä missä Remuksen pää oli.
Tulisijan vierestä kuului kolinaa. Adara käännähti katsomaan tarkemmin. Pitkähiuksinen mies laitteli puuhalkoja sievään pinoon tulisijan eteen. Mies kääntyi ja Adaran huulille levisi hymy. Sirius.
« Viimeksi muokattu: 24.02.2023 00:30:08 kirjoittanut Lokitar »

Cirilla

  • Welhon tytär
  • ***
  • Viestejä: 303
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #82 : 09.07.2007 10:13:25 »
Aaaww <3

Ihana loppu. Ja muutenkin luku oli ihana ja sellainen rento ja hmm..
joku sana on vielä mielen päällä. Äsh, nyt se meni hukkaan (:

Joo, mutta nyt sanon yhden paikan, mikä tarttui silmään:


Lainaus
Ruoka pöydällä lojui paljon kynttilöitä


Yhdyssana virhe.. (anteeksi, mutta harrastan pilkun viilausta)
ruokapöydällä -> yhteen
(:

Tällä hetkellä olen töissä leikkimässä koneella, ja voi olla että jään kiinni tästä kommentoimasta,
mutta aivan pakko kommentoida (oman henkeni uhalla :P)
Näin paljon siis rakastan tätä ficciä (ja toivon myös että huomaat sen)

Noh, kuitenkin. Jos jatkaisin töitä tässä (:
Päivän jatkot!
Kiitos

Cir*Katwi
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Cirilla »
Maailma on kaunis. Kiitos mielikuvituksesta ja taiasta.

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #83 : 09.07.2007 11:45:40 »
Oho, miten mä nyt noin oon kirjottanu o.O
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Fubuki »

pullarusina

  • Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #84 : 09.07.2007 12:56:56 »
Hoojhoojhooj ;_; ihana lukuu! tyksin tyksin kovasti...Odotan innolla seuraavaa lukua! jej!

[size=75]Miksi kirjoitan lyhyitä kommentteja?
Miksi kaikki halii mua?
Miksi Malfoy ja Adarda ei voi enään halia vakituisesti?
Miksi olen tyhmä?[/size]
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut pullarusina »

Chikyo

  • ***
  • Viestejä: 91
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #85 : 09.07.2007 13:16:31 »
Ihana loppu. Mä niin rakastan tätä ficciä .. <3 Mun sydän on jo omistettu tälle (:

Kaiken lisäksi, sä osaat kirjottaa hyvin ja mielenkiintoisesti. Eikä töki yhtään kirjoitus.

Jatkoa pian (:
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Chikyo »
You will lose everything.

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #86 : 10.07.2007 14:52:00 »
Kolme päivää oon nyt lukenut tätä. IHANA <3 ihan sairaan hyvä. Rakastan! Pari kirjoitusvirhettä huomasin, mutta en sen pahempaa. Aluksi vähän häiritsi kun niin nopeasti meni asia eteenpäin, mutta ei nyt enää lopussa :) En jaksnaut odottaa, että laitat tän ficin Mustaan Helmeen. Oli pakko tulla tänne lukemaan 8D Ja siis juu, esiinnyn mustassa helmessä nickillä nasu :) Tykkäsin tosta Adara/George parituksesta. Aivan ihana. Kaikki tässä on liian ihanaa!

Tuleeko tähän vielä jatkoa :D Liian hyvä ficci. Kauheeta ihkutusta koko viesti xD
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut akinnah »
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

Amlae

  • Nollatoleranssi
  • ***
  • Viestejä: 123
  • Und der Haifisch der hat Tränen
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #87 : 10.07.2007 15:27:23 »
Loppu oli ihana *teinisydämi*
Mitäs muuta sanoisin... No en taida sanoa mitään muuta kuin : Jään odottamaan JATKOA :o
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut dead_rose »

20032011 <3
26-29062013 <3




entinen dead_rose

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
vastaus
« Vastaus #88 : 10.07.2007 22:16:44 »
akinnah, sinämokomamerirosvonvetelys, et malttanut odotella :D
dead_rose, jatkoa lupaan huomiseksi (mulla on näytelmäharkat tosin 12-18 ja sen jälkeen kaverille että... no, näkee sitte)
« Viimeksi muokattu: 03.07.2008 02:09:43 kirjoittanut Fubuki »

MiMMuski

  • ***
  • Viestejä: 3
    • http://
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #89 : 11.07.2007 05:29:29 »
iiiiiiiiiiiihanaaaaa, löysin tämän vihdoinkin <3 tätä jäin eniten kaipaamaan kun fini kuoli, ja nyt löysin sen kun oli aikaa tutustua tähän uuteen. Tai no, samanlainenhan tämä melkeinpä on. Etsin tätä jo livejournalista, mihin useimmat laittoivat ficcejään, mutta tätä ei ollut siellä :/ Mutta sainpahan ainakin nyt lukea neljä lukua putkeen kun oli mennyt pidempi aika siitä etten ollut kerennyt tätä etsiä :D

Tykkäsin kovasti kovasti kovasti <3 (niin kuin kaikista edellisistäkin) :D

Joten JATKOA!!!!!!
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut MiMMuski »

Belloutska

  • ***
  • Viestejä: 17
    • http://
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #90 : 13.07.2007 01:15:22 »
Olen maailman hidasälyisin olio >.< Näin kolmesti Adaran uuden jatkon tulleen jo, mutta tietysti! Maailman tyhjäpäisin olio ei älynnyt lukea sitä! Sitä pitää avata DVD ja tunkea siihen joku typerä musiikkivideo ja katsoa sitä kunnes oksentaa, sillä aikaa, kun lahjakas kirjailija odottaa rakentavaa, jota ei minulta -ikinä- tule. MIKSI MINUSTA TULI BLONDI?!?!?!?!?!?! :o

Onks muka Sirius pitkä? O.o Oon saanu sellasen käsityksen että se on joku 176cm.. Äm joo.. >.<  :D
Se Ruokapöydällä juttu ihmetytti, kun joku quotetti sen niin aloin *blndimaisesti* alkaa älyämään mitä hemmetiiä tarkoittaa ruoka pöydällä lojua paljon kynttilöitä. Olin varmaan 5min et siis hää? kyl sitten lopult älysin, kun luin loput kommenttista.  :o

Mut siis laita ny sitä jatkoo, kun minä blondina unohdit älytä lukea? :o  :roll:  :D
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Belloutska »
Then I Was Like 'AVADA KEDAVRA!'

And He Was like 'Dead'

-Voldemort <3

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Luku 61. Feeniksin kilta
« Vastaus #91 : 21.07.2007 00:11:26 »
A/N:Noniiiin!!! Vihdoinkin luku 61!! Seiskakirjan kunniaksi nyt <3


Luku 61. Feeniksin kilta








Sirius nousi ylös tulisijan edestä, katse tyttäressään. Adara ryntäsi tapansa mukaan halaamaan häntä ja Sirius kietoi kätensä tytön ympärille ja hymyili.
”Senkin kelmi, olet kasvanut ja muuttunut taas”, Sirius mutisi. Adara tuhahti.
”Itse olet muuttunut”, hän totesi huomattuaan kuinka paljon siistimmiltä Siriuksen hiukset näyttivät, niitä oli myös lyhennetty hieman.
”Väitätkö että vanhenen?” Sirius tokaisi esittäen loukkaantunutta. Adaran kasvoille levisi tällä kertaa hymy, joka selvästi ilmaisi että hän oli pakahtua onnesta ollessaan taas isänsä kanssa. Sirius naurahti ja silitti Adaran hiuksia hetken. Lopulta hän irtautui halauksesta ja katsoi Remusta.
”Kuutamo, kauanko olet seissyt siinä?”
”Koko ajan”, Remus vastasi virnistäen ja istuutui keittiön pöydän ääreen.
”Ai, anteeksi”, Sirius sanoi, muttei kuulostanut olevan kovin pahoillaan - hän kuulosti yhä hyväntuuliselta. Remus heilautti huolettomasti kättään.
”Ei se mitään, hänellä on sellainen vaikutus”, hän tokaisi ja Adaralla kesti hetken ennen kuin ymmärsi kenestä puhuttiin.

Sirius ja Adara istuutuivat myös pöydän ääreen. Samassa Adaran mieleen ryöppysi monia kysymyksiä.
”Mikä on Feeniksin kilta?” hän kysyi ennen kuin osasi hillitä itsensä.
”Dumbledoren perustama salaseura, joukko Voldemortin vastustajia”, Sirius sanoi. ”Luovutin tämän talon heille päämajaksi, kun en itsekään tarvitse tätä kuin asumiseen.”
”Luovutit?” Adara toisti hölmistyneenä.
”Aivan, tämä on minun taloni. Tai sukuni talo, mutta Mustia ei ole enää jäljellä kuin minä ja sinä, joten talo kuuluu minulle”, Sirius vastasi.
”Tämä on siis Mustien talo?”
”Joo. Karmiva, eikö?” Sirius sanoi ja virnisti.
”Ehkä vähän...” Adara sanoi, eikä ihmetellyt enää miksi talo kaipasi remonttia.

”Joten, Feeniksin kilta alkaa käydä täällä kun talo saadaan kuntoon?” Adara kysyi. Sirius nyökkäsi.
”Täällä on itse asiassa jo kerran käyty. Keskustelemassa sinun ja Harryn suojelemisesta. Sinua ei tosin tarvinnut suojella kun asuit Feeniksin kiltalaisten luona kesän kaksi ensimmäistä viikkoa, ja nyt vielä muutit päämajaan”, Sirius sanoi.
”Ovatko Weasleytkin Feeniksin killassa?”
”Totta kai”, Sirius sanoi. ”Meitä on melko paljon; minä, Remus, Tonks, Kahlesalvat, Weasleyt, Alastor, Amelia, Mundungus, Sturgis, Hagrid, Elfias ja – Kalkaros”, Sirius luetteli. Adara oli juuri kysymässä mitä ihmettä Kalkaros teki heidän joukossaan, kun tajusi mihin Sirius katsoi. Keittiön ovella seisoi mustahiuksinen, koukkunenäinen Adaran taikaliemienopettaja, eli kukapa muukaan kuin itse Kalkaros.

Kalkaroksen kylmä katse viipyi sekunnin murto-osan ajan Adarassa, kunnes hän kääntyi Remukseen päin: ”Dumbledore ei ilmeisesti ole vielä saapunut?”
”Ei”, Remus vastasi ehkä hiukan pingottuneella äänellä. Kalkaros nyökkäsi ja sanoi odottavansa häntä eteishallissa. Siriuksen ilme oli muuttunut nyrpeäksi.
Kalkaros poistui.
”Täytyykö tuonkin tulla tänne? Ihan kuin talo ei olisi jo muutenkin saastainen...”
”Noh, noh, Sirius”, Remus vastasi ehkä hiukan huvittuneena.
”Täällä on pian kokous muutaman ihmisen kesken, niille joilla ei ole nyt erikoista tehtävää”, Sirius sanoi Adaralle joka oli juuri kysymässä jotain.
”Dumbledore tulee antamaan ohjeet”, Remus lisäsi.
Adara katseli tarkemmin ympärilleen, astiakaapin sisältö oli tyhjennetty pöydälle, lautaset, haarukat, veitset, lusikat ynnä muut lojuivat kaikki pöydällä. Kun Adara oli jo kääntänyt katseensa muualle, Sirius ähkäisi yhtäkkiä ja paukautti pöytää.
Yksi haarukoista oli lähtenyt leijumaan itsekseen Adaran kättä kohti. Sirius paukautti sen pysymään paikallaan ennen kuin se oli osunut tähän.
”Minä jo luulin siivonneeni kaikki kirotut astiat pois!” Sirius ärähti, otti sauvansa taskustaan ja kadotti haarukan loitsulla.

Portaista kuului ääniä ja samassa Kalkaros palasi, perässään Dumbledore, Tonks, sekä lyhyenläntä mies, jolla oli pitkä inkiväärinvärinen tukka, punoittavat lurppasilmät, suurehko nenä ja lyhyet länkisääret.
”Neiti Mustakin on näköjään päässyt tulemaan tänne”, Dumbledore totesi kesken keskustelunsa Tonksin kanssa. Tonks nyökkäsi hyväntuulisena. Dumbledore istuutui pöydän päähän ja mittaili katseellaan Adaraa.
”Olet ilmeisesti jo toipunut kesäkuussa tulleista haavoista ja murtumista?” hän totesi tyytyväisenä.
”Olen kyllä”, Adara vastasi. Siriuksen ilme ja olemus tuntui yhtäkkiä muuttuvan vaisummaksi.
”Se on hyvä”, Dumbledore totesi ja muut istuutuivat pöydän ääreen.

”Mundungus, en oleta että olet tavannut Siriuksen tytärtä?” Dumbledore jatkoi ja katsoi nyt lyhyen läntää miestä.
”En oo, professori”, Mundungus sanoi ja katsoi Adaran kasvoja tutkivasti.
”Pirhana, on kyllä isänsä näköne. Mutta on jotain Violaakin, näytäs profiilias vähä”, Mundungus sanoi ja Adara kääntyi katsomaan hiukan huvittuneena Siriusta.
”Joo, on kyl äites nenä. Näin äitiäs useinkin kun oli vanha Feeniksin kilta koolla -”
”Ohjaan sinut huoneeseesi niin voit purkaa tärkeimmät tavarasi ennen kuin menet nukkumaan”, Sirius totesi yhtäkkiä Adaralle ja nousi pöydän äärestä. Adara lähti seuraamaan tätä ylös eteishalliin, ja sieltä matka-arkun kera portaita pitkin ylöspäin. Portaiden puolivälissä Sirius avasi yhden ovista.
”Tämä on siivottu jo ja muutettu hiukan kotoisammaksi”, Sirius sanoi jo taas hiukan hymyillen. Adara laski arkun oven viereen ja katsoi huonetta. Se oli paljon suurempi mitä Finniganeilla, ovea vastapäätä olevalla seinällä oli yksi ikkuna, josta ei sillä hetkellä nähnyt mitään, oli jo yö. Oikealla seinällä oli sänky, jota peitti jonkun käsintehty värikäs peite. Sängyn vieressä oli yöpöytä. Vasemmalla seinällä oli vaatekaappeja ja lipasto.

”Pidätkö siitä?” Sirius kysyi. ”Voimme sisustaa sen miten haluat, kunhan olemme saaneet-”
”Kyllä minä tässä pystyn elämään”, Adara sanoi virnistäen. Ei häntä haitannut millaisessa huoneessa hän nukkui, kun Sirius nukkui saman katon alla.
”Hyvä. Minun huoneeni on tuossa vieressä, pari porrasaskelmaa alempana”, Sirius sanoi ja päästi Adaran pöllön häkistä, tutkimaan huonetta tarkemmin. He olivat hetken hiljaa ja katselivat pöllön touhuja.
”Asettaudu taloksi, minä menen kokoukseen”, Sirius sanoi rikkoen lopulta hiljaisuuden.
”Enkö voi liittyä seuraanne?” Adara kysyi.
”Kokous on vain killan jäsenille”, Sirius vastasi pahoittelevasti.
”Sitä tarkoitinkin, enkö voisi liittyä kiltaan?” Adara korjasi kysymyksensä. Sirius jähmettyi hetkeksi.
”Ehkä vuoden päästä sitten.. Kun olet täysi-ikäinen”, Sirius vastasi hiukan vaitonaisesti.
”Saatan joutua Voldemortin kanssa tekemisiin jo ennen täysi-ikää muutenkin, miksi siis -”
”Kun minä sanon, että sinä et liity...” Sirius aloitti yhtäkkiä hyvin kireällä sävyllä. Hän keskeytti lauseensa ja hengitti hetken syvään ja jatkoi: ”Sinulla on vielä opiskeluja, et pysty toimittamaan tehtäviä Tylypahkassa. Sinulla on aikaa -”
”Sirius... mikä on?” Adara kysyi. Hän huomasi että Siriuksella ei ollut kaikki hyvin. Hän näytti kalpealta.

Sirius hieroi otsaansa hetken kädellään.
”Ei mikään, olen vain ärtyisällä päällä... Menen nyt.”
Sen sanottuaan tämä lähti keittiöön. Adara huokaisi. Koska Sirius lopettaisi ylisuojelemisensa? Kauanko kestäisi että hän tajuaisi Adaran kyllä pystyvän kuuntelemaan hänen huoliaan, jaksavan kantaa tämänkin ongelmia harteillaan...?
« Viimeksi muokattu: 18.11.2010 21:51:30 kirjoittanut Fubuki »

lostlife

  • ***
  • Viestejä: 82
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #92 : 21.07.2007 00:20:35 »
IIIIIIIIIIIIIIIKKKKKKKKKK!!! mä justb lähetin viestin, mut ku katoin, nii sä olit samaan aikaa laittanu, hiihihhiii...


Aijjuu: tääl sataa, eikoo hienoo? Eiku siis uh.. öh... Jatka!
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut lostlife »

Dizzy

  • ***
  • Viestejä: 31
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #93 : 21.07.2007 14:14:54 »
Vihdoinkin jatkoa!  :D  Luin tätä jo ennen kuin rekisteröidyin, ja nyt on pakko kommentoida jotain. ;) Tykkään kamalasti tästä, kirjoitat hyvin. Jatkoa vaan kehiin!! <3  :D
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Dizzy »
Ava by Amnesiac

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #94 : 23.07.2007 13:07:40 »
jees jees, lisää kommenttia vaa!
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Fubuki »

Jenni

  • ***
  • Viestejä: 3
    • http://
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #95 : 23.07.2007 18:43:11 »
Ihanaa, oot jatkanu! Oli muuten silmät tippua päästä ku selailin yhtä sivustoa ja siel luki, että Adara on kreikkalainen nimi ja meinaa kaunista ja neitsyttä. En tiiä tiesitkö mut kuitenkin. :D
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Jenni »

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #96 : 24.07.2007 16:04:49 »
En itseasiassa tienny, mut Adara on myös tähti samassa tähtikuviossa kuin Sirius
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Fubuki »

Cirilla

  • Welhon tytär
  • ***
  • Viestejä: 303
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 21.7: luku 61!!
« Vastaus #97 : 25.07.2007 10:19:03 »
Jatkoa ilmestynyt  :o
Ja minä en ole vielä huomannut  :o
No voin sen antaa puolustukseksi, että olen isäni luona enkä ole käynyt täällä kuin kaksi kertaa koneella (tämä on siis toinen kerta)
Täällä on valitettavasti aika kakka kone.

Mutta joo.. (:
Alku oli aivan ihana!
Varsinkin se ensimmäinen kappale

Lainaus käyttäjältä: "Fubuki"
Sirius nousi ylös tulisijan edestä, katse Adarassa. Adara ryntäsi tapansa mukaan halaamaan Siriusta. Sirius kietoi kätensä Adaran ympärille ja hymyili.
”Senkin kelmi, olet kasvanut ja muuttunut taas.” Sirius mutisi. Adara tuhahti.
”Itse olet muuttunut.” hän totesi huomattuaan kuinka siistimmiltä Siriuksen hiukset näyttivät, niitä oli myös lyhennetty hieman.
”Väitätkö että vanhenen?” Sirius tokaisi esittäen loukkaantunutta. Adaran kasvoille levisi tällä kertaa hymy, joka selvästi ilmaisi että Adara oli pakahtua onnesta. Sirius naurahti ja silitti Adaran hiuksia hetken. Lopulta hän irtautui halauksesta ja katsoi Remusta.
”Kuutamo, kauanko olet seissyt siinä?” Sirius sanoi hyväntuulisesti.
”Koko ajan.” Remus vastasi virnistäen ja istuutui keittiön pöydän ääreen.
”Ai, anteeksi.” Sirius sanoi, muttei kuulostanut olevan kovin pahoillaan, hän kuulosti yhä hyväntuuliselta. Remus heilautti huolettomasti kättään.
”Ei se mitään, hänellä on sellainen vaikutus.” hän tokaisi ja Adaralla kesti hetken ennen kuin tajusi että tarkoitettiin häntä.

En osaa kuvata tätä muuten kuin sanomalla: Aivan ihana ja upeasti kirjoitettu!

Mutta sitten huomasin yhden kohdan:

Lainaus käyttäjältä: "Fubuki"
”Sitä tarkoitinkin, enkö voisi liittyä kiltaan?” Adara korjasi kysymyksensä. Sirius jähmettyi hetkeksi.
”Ehkä kahden vuoden päästä sitten.. Kun olet täysi-ikäinen.” Sirius vastasi hiukan vaitonaisesti.

Eikös velhomaailmassa täysikäisyys ollut 17 vuotta?
Ja eikös Adara ole tässä lähemmäs 16 vuotta? (Riippuen toki siitä, että milloin Adara täyttää 16)
Mutta olettaisin Adaran olevan 16 (tietenkään ei saa olettaa mitään, mutta oletin nyt vaan).

Näin ollen, en keksi muuta.
Kiitän!

Cir*Katwi
Maailma on kaunis. Kiitos mielikuvituksesta ja taiasta.

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 21.7: luku 61!!
« Vastaus #98 : 25.07.2007 13:50:52 »
hyvä huomautus, *muokkaa*

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Luku 62. Kauniita muistoja
« Vastaus #99 : 25.07.2007 23:32:47 »
A/N: Noniin, ensinnäkin; anteeksi kun jatkoa on tullut nyt hitaasti, mutta täällä uudessa asunnossa on kauhea sotku! *Raahasi tämän jatkonkin muistikortilla äidin koneeseen koska omassa ei ole nettiä* Mutta niin, tässä sitten jatkoa!


Luku 62. Kauniita muistoja







Adara huokaisi ja istuutui sängylleen. Siriuksen auki jättämästä ovesta kuului Kalkaroksen ääni, hiljaisena ja epäselvänä. Tämän ääntä seurasi Siriuksen ärtynyt ääni ja ripeä kävely takaisin keittiöön. Adara mietti, mikä oli saanut Siriuksen niin tolaltaan? Adaran saavuttua hän oli ollut vielä iloisen kuuloinen.

”Pirhana, on kyllä isänsä näköne. Mutta on jotain Violaakin, näytäs profiilias vähä. Joo, on kyl äites nenä. Näin äitiäs useinkin kun oli vanha Feeniksin kilta koolla -”
”Ohjaan sinut huoneeseesi niin voit purkaa tärkeimmät tavarasi ennen kuin menet nukkumaan.”


Adara havahtui. Se johtui äidistä... Sirius oli kertonut kuinka hänen äitinsä oli kieltänyt jyrkästi Siriusta tapailemasta Violaa. Ja Violan vanhemmat olivat vielä enemmän Siriusta vastaan, ennen kuin tutustuivat tähän kunnolla. Siriusta vaivasivat muistot perheestään, siinä talossa.
Sirius oli karannut 16-vuotiaana ja hylännyt sukunsa tekemällä sen.

Adara ymmärsi. Häntäkään ei kiinnostanut käydä edes vilkaisemassa Finniganien taloa.
Hän nousi ylös ja lähti kävelemään ympäri taloa. Hän asteli portaita ylemmäs ja kuuli erään huoneen oven takaa surinaa. Hän avasi oven ja vilkaisi sisälle. Surina tuntui kuuluvan verhoista, mutta jokin muu vei Adaran huomion.
Vastakkaisella seinällä oli suuri seinäkudos, sukupuu. Adara asteli lähemmäs ja näki että kudoksen yläreunassa luki

Jalo ja ikivanha Mustan suku
”Toujours Pur”


Adara katseli yläoksia, mikään nimistä ei tuntunut sanovan hänelle mitään, jos Phineas Nigeliusta ei laskettu. Phineas oli Tylypahkan toistaiseksi viimeinen rehtori joka oli kotoisin luihuisista.
Alemmilla oksilla näkyi olevan kolme sisarusta (yhden nimi oli kuin poltettu pois); Yksi sisaruksista oli Narcissa, josta lähti viiva Lucius Malfoyhyn ja heidän nimistään kultasäie nimeen Draco. Tosiaan, olen sukua Malfoylle. Adara ajatteli muistaessaan asian. Pian Adara löysi isoäitinsä ja –isänsä nimen, ja heistä lähtevät kaksi kultasäiettä Regulukseen ja polttojälkeen. Polttojälki oli epäilemättä Sirius. Siriuksesta lähti vaakatasossa viiva toiseen polttojälkeen ja heistä lähti kultasäie kolmanteen polttojälkeen, josta erottui vain kirjain A.
Adara oli osittain hämmästynyt, hänet oli poltettu sukupuusta irti jo kun hän oli syntynyt.

Hän havahtui tuijottamasta kudosta, kun kuuli Siriuksen äänen selkänsä takaa:
”Sinun pääteltiin tulevan isääsi, joten ei ollut mitään järkeä pitää sinua osana sukua.”
Adara hätkähti ja kääntyi Siriukseen päin.
”Illallinen on valmis”, hän ilmoitti ja lähti. Adara juoksi hänen peräänsä.

”Sinä et taida pitää tästä talosta, vai mitä?” Adara totesi, mutta Sirius jatkoi matkaansa alakertaan.
”Isä?” Adara sanoi, Sirius pysähtyi.
”...Tämä talo muistuttaa minua kaikesta, mitä minä en nuoruudessani saanut. Huomiota, kunnon vanhempia, edes rakkautta”, Sirius kuiskasi. ”Tai saada seurustella äitisi kanssa.”
Sirius kääntyi katsomaan Adaraa.
”Tiedän että on epäreilua sanoa tämä juuri sinulle, mutta minulla oli äitisi vain muutaman vuoden. Ja James, Lily... Jos vanhempani olisivat olleet mukavia ihmisiä, kaikki olisivat voineet asua tässä talossa. Salaisuudenhaltijat olisivat olleet minä, isä ja äiti. He olisivat olleet turvassa täällä. Peter ei olisi tiennyt asiasta. Kenenkään heistä ei olisi tarvinnut kuolla vain jos -” Sirius lopetti lauseensa kesken ja pyyhki silmiään hihaansa.
”Anteeksi, kun olin tyly aiemmin.”
Adara heilautti kättään huolettomasti.
”Ei tuo ollut mitään Kalkaroksen oppitunteihin verrattuna.” Sirius naurahti ja he lähtivät kohti keittiötä.

”Kummallista jos Kalkaros on tyly sinulle... Hän oli Violan kanssa ystävä”, Sirius sanoi kun he ohittivat olohuonetta.
Mitä?
”Viola oli aina puolustamassa Kalkarosta kun James ja minä – öh – teimme hänestä hiukan pilkkaa. He asuivat melko lähekkäin lapsina. Ja Violan tiedetään olevan ainoa joka liikkui Kalkaroksen kanssa koulussa. En tiedä mitä hän siinä limaletissä näki ystävän arvoista...” Sirius mutisi lauseen loppuun ja asteli keittiöön edeltä. Adara kuuli kolahduksen ja ehti nähdä Kalkaroksen mustan viitan selkämyksen ennen kuin tämä lähti ovesta ulos, sulkien oven nopeasti mutta hiljaa perässään.
Kalkaros oli kuullut.
Adara ymmärsi täysin miksi Kalkaros oli tyly hänelle. Siriuksen takia. Mutta eikö hän edes Violan muiston takia voinut yrittää olla mukava hänelle?

Adara oli vaitonainen lounaan aikana. Heitä oli pöydän ääressä Sirius, Remus, Mundungus ja hän. Dumbledore oli lähtenyt heti kokouksen päätyttyä, Tonks heti perässään.
Sirius ja Remus juttelivat keskenään, Mundungusin puuttuessa välillä mukaan mitä syömiseltään ehti. Adara tökki lusikalla perunaa keitossaan. Hänen äitinsä ja Kalkaros olivat olleet ystäviä, oliko vielä jotain mitä Adara ei tiennyt? Itse asiassa paljonkin, hän ei tiennyt ovatko Violan vanhemmat enää edes elossa, ketkä muut olivat olleet hänen ystäviään ja ketkä vihollisiaan.
Mundungus poistui ensimmäisenä, hänen tehtäväkseen oli tullut vahtia Harrya loppuloman ajan. Remus lähti siivottuaan Mundungusin ja oman astiansa pois ja toivotettuaan hyvät yöt Adaralle ja Siriukselle.
Pelottava hiljaisuus laski keittiöön. Sirius vilkuili välillä Adaraa, joka oli tökkinyt nyt perunansa muusiksi. Adara oli hädin tuskin huomannut olevansa kahden Siriuksen kanssa.
”Adara”, Sirius sanoi, ja Adara heräsi ajatuksistaan.
”Hm?” hän vastasi.
”Et ole syönyt palaakaan”, Sirius sanoi hiukan huolestuneena.
”Ai, ei ole nälkä...” Adara vastasi hiukan hajamielisesti. Sirius katsoi Adaraa, mutta ei lainkaan kuin hän katsoisi tätä silmiin, vaan kuin hän tutkisi Adaran mielen sopukoita, tuijottaisi tätä muutaman tuuman silmien taakse.

”Mikä sinulla on?” Sirius kysyi, kuin pettyneenä ettei ollut saanut Adaran kasvoista luettua mitään.
”Ei mitään, vähän väsyttää vain...” Adara sanoi välttelevästi. Hän pelkäsi purkavansa turhautumisensa väärin Siriukselle, alkavansa huutaa. Ehkä hän tosiaan oli väsynyt, kun oli niin lähellä huutaa Siriukselle.
”Sinun valehtelutaitosi ovat yhtä hyvät kuin fletkumadolla kävelyn taito. Joten -” Sirius sanoi ja veti penkkinsä lähemmäs Adaraa ja painoi kätensä tämän olkapäälle. 
”- mikä on?”
Adara huokaisi syvään.
”Olen vain niin... pettynyt, tai turhautunut.. en tiedä”, Sirius katsoi Adaraa hiukan kulmaansa kohottaen.
”On niin paljon mitä en tiedä! Ensin minulta piilotellaan totuutta neljätoista vuotta ja sitten minulla onkin eri vanhemmat, eri suku, eri taustat, eri menneisyys... Ja kaiken lisäksi en tiedä sinun ja äidin menneisyydestä mitään. Minulle ripotellaan tietoa niin pienissä osissa – kuin keräisin suolakiteitä lattialta yksi kerrallaan ja -” Adara aloitti purkautumisensa, hän jatkoi pitkään ja tunsi kuinka Siriuksen ote häneen tuntui kuin hehkuvan erilailla – kuin kosketuksellaan Sirius välitti myötätuntoa häneen. Lopulta kun Adara lopetti, Sirius oli hetken hiljaa.

”Mitä jos tekisimme näin: huomenna, me keitämme ison kannullisen kaakaota, istuudumme tuonne olohuoneen sohvalle, ja kerron sinulle kaiken?” Sirius ehdotti ja hymyili. Adara nyökkäsi ja hymyili takaisin.
”No niin, nukkumaan siitä, pentu”, Sirius sanoi virnistäen ja painoi suukon Adaran otsalle.
Pentu?” Adara toisti kuin häntä olisi kutsuttu kuraveriseksi – mutta hänen äänessä oli huvittuneisuutta. Sirius nauroi. Adara tökkäsi nyrkillä Siriusta kylkeen. Sirius lopetti naurunsa ja esitti vuorostaan loukkaantunutta.
”Jaa aletaan sitten väkivaltaiseksi, häh?” hän sanoi ja tökkäisi Adaraa takaisin. Adara tökkäisi takaisin, Sirius taas. He tökkivät toisiaan nopeammin, kunnes Sirius alkoi kutittaa Adaraa kyljistä. Adara putosi penkiltä ja Sirius seurasi häntä jatkaen kutitusta.

”Okei, okei!! Antaudun!” Adara huusi naurukohtauksen vallassa. Sirius tuuletti ja kehuskeli voitollaan.
Hän auttoi Adaran ylös lattialta ja he lähtivät yhteistuumin nukkumaan.
Adara tuijotti ovensuussa huoneettaan. Yön tullen se tuntui melko pelottavalta.
”Mikä nyt? Me häädettiin se mörkö jo pois lipastosta”, Sirius sanoi. Adara ei ollut varma oliko hän tosissaan vai ei.
”Se on silti pelottava”, Adara sanoi suoraan. Sirius hymähti huvittuneena, asteli Adaran huoneeseen, laittoi valot ja vilkaisi ympärilleen.
”On se kieltämättä hiukan ankea. Voimme sisustaa sen huomenna uudestaan jos haluat. Arthur tuo huomenna loput tavarasi tänne”, Sirius sanoi. Adara nyökkäsi.
”Molly teki sinulle tuon päiväpeitteen. Uuden kotisi kunniaksi”, Sirius sanoi nyökäten sängylle. Adara arvasi, ettei se voinut olla kirkkaine väreineen ja raitoineen Mustan suvun perintöä.
Adara ei jaksanut penkoa pyjamaansa huonosti pakatusta matka-arkustaan, joten hän käpertyi arkivaatteissaan sänkyyn. Sirius oli juuri sammuttamassa huonetta valaisevan öljylampun, kun Adara tunsi, ettei hän halunnut jäädä yksin.

”Tuota...” Adara sanoi, yrittäen keksiä syyn Siriukselle jäädä. ”Voisitko kertoa minulle jotain jo nyt? Vaikka – juhlista jotka pidettiin syntymäni jälkeen.”
Sirius myöntyi, sammutti valot ja istuutui tuolille joka lojui Adaran vuoteen päädyn vieressä.
”Noh, juhlat pidettiin heti seuraavana päivänä kun Viola ja minä toimme sinut kotiin. Juhlat oli itse asiassa Jamesin idea – mutta olin hänen kanssaan samaa mieltä. Kutsuimme Remuksen, Jamesin, Lilyn, Peterin, Amelia Bonesin ja hänen miehensä, Villisilmän – hän ei tosin tullut kiireidensä takia, Longbottomit ja muutaman Violan ystävän ja serkun joista en muista paljoa. Ja tietysti Violan vanhemmat.”
”Tulivatko hekin?”
”Totta kai, heidän ensimmäinen ja viimeinen lapsen lapsensa oli heille suurin ilo pitkään aikaan. Violan veli kuoli viittä kuolonsyöjää vastaan taistellessaan, puolisen vuotta ennen syntymääsi. Hän oli aurori, Albert nimeltään", Sirius sanoi ja mietti mihin oli jäänyt.
”Ovatko äidin vanhemmat yhä elossa?” Adara kysyi, kysymyksen vaivattua häntä pitkään.
”Eivät... Violan äiti kuoli suruunsa muutaman kuukauden päästä siitä kun minut oli heitetty Azkabaniin ja Viola oli... Niin, ja Violan isä seurasi vaimoaan pian sen jälkeen. Hän yritti etsiä käsiinsä kuolonsyöjät jotka tappoivat Violan, mutta hänet surmattiin Viistokujalle. Jätettiin samaan paikkaan jossa Viola oli löydetty.”
Adara oli hetken vaiti, mietti mitä hän aina kuuli ankeuttajien läsnä ollessa, kuullessaan äidin kuolevan – piipittävän miehen äänen sekä jonkun vahvemman, varmemman miehen...
”Minä tiedän miltä he kuulostivat”, Adara sanoi. Sirius näytti hämmentyneeltä.

”Kun olen ankeuttajien lähellä, kuulen äidin.. äidin viimeiset hetket.”
Sirius osoitti selvästi kiinnostusta.
”Toinen, joka puhui silloin... kuulosti ihan... Peteriltä”, Adara sanoi tajutessaan itsekin asian. Sirius näytti järkyttyneeltä.
”Peter?” hän toisti, varmistaen että kuuli oikein. Adara nyökkäsi.
”Peter lausui Avada kedavran... Mutta ennen sitä... Oli toinen mies, hänen äänensä oli matala ja vahva... Hän kysyi saako hän...hän..”
”Kerro, Adara. Saako hän mitä?” Sirius sanoi janoten tietoa.
”Saako hän purra häntä... Huvitella hänellä...” Sirius puristi kätensä nyrkkiin.
”Tiedätkö kuka se oli?” Sirius kysyi.
”En... en tunnistanut. Tiedätkö kuka se olisi voinut olla?” Sirius pudisti päätään.
”En tiedä... Mutta kiitos kun kerroit.”
Syntyi kiusallinen hiljaisuus. Sirius varmasti mietti päätään puhki, että kuka haluaisi tehdä Violalle sellaista.

”Jatka kertomusta juhlista”, Adara sanoi lopulta, kun ei kestänyt hiljaisuutta.
”Ai, niin... Kaikki toivat lahjoja. James ja Lily antoivat sinulle kehdon yläpuolelle ripustettavan sellaisen.. öh.. mikä se sana nyt olikaan.. sellainen josta riippui luutien pienoismalleja ja se soitti rauhallista melodiaa.”
”Mobile.”
”Se juuri. Ja Remus antoi kehdon, kummisedän perinne... Bonesit antoivat satukirjan, Longbottomit kirjan johon voi kirjoittaa muistiin ensimmäiset taikatekosi ja kasvutahtisi. Violan ystävät ja serkut antoivat myös satukirjoja ja vauvanvaatteita.”
Siriuksen kasvoille levisi loiva hymy. ”Violan eräs hajamielinen serkku osti sinulle poikien haalarit, hän unohti että olet tyttö”, Sirius naurahti. Adara hymyili.
”Sinä itse asiassa pidit niistä, enemmän kuin röyhelömekoista”, Sirius sanoi ja virnisti. Adara naurahti. Hän ei edelleenkään pitänyt mekoista, paitsi joissakin juhlatilaisuuksissa.
”Peter antoi muistaakseni tutin, johon oli kirjattu nimikirjaimesi...” Sirius sanoi vaisusti.
Sirius jatkoi tarinointiansa, Adara painoi jossain vaiheessa päänsä Siriuksen syliin ja sulki silmänsä. Sirius huomasi tarinan lopetettuaan, että Adara oli nukahtanut levolliseen uneen.

Hän laski Adaran pään hellästi tyynyä vasten, peitteli kunnolla ja painoi suukon tämän otsalle. Asteltuaan ulos huoneesta ja suljettuaan oven perässään, Sirius purskahti hyvin hiljaa kyyneliin.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2008 11:13:29 kirjoittanut Fubuki »