Kirjoittaja Aihe: Adara, Siriuksen tähti (K-11, 160 lukua)  (Luettu 315058 kertaa)

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Luku 55. Turvaan
« Vastaus #60 : 04.07.2007 20:12:19 »

Luku 55. Turvaan









Voldemortin punaiset silmät kiiluivat, tämän kysyessä Harrylta onko hänet opetettu kaksintaistelemaan. Harry piti päänsä pystyssä eikä vastannut. Sellainen rohkeus oli Adaran silmissä hyvin ihailtavaa. Voldemort pakotti Harryn kumartamaan hänelle, kidutti häntä hetken ja aloitti kaksintaistelun. Harry kierähti Voldemortin isän hautapaaden taakse väistäen kirouksen. Voldemort asteli lähemmäs, kyyristyi Adaran puolustuskyvyttömän ruumiin luo ja nosti tämän kurkusta pitäen istuma-asentoon. Ote yhä tytön kurkulla hän sanoi rauhallisesti:
”Noh, noh, Harry. Vereni kiehuu halusta taistella, kiduttaa, tappaa... älä pakota minua purkamaan sitä häneen.”
Hän puristi Adaraa kovakouraisemmin kaulasta ja Adara tunsi tämän iljettävän hengityksen korvansa juuressa. Harry asteli hautapaaden takaa vihaisen näköisenä.
”Älä-koske-häneen”, Harry sanoi jokainen sana vihaa uhkuen. Voldemort naurahti hiljaa Adaran korvaan, hellitti otettaan ja Adara lysähti takaisin maahan. Samassa hän tunsi hänen ruumistaan pitelevän loitsun katoavan. Tekikö Voldemort sen, vai katosiko loitsu itsestään?

Harry osoitti Voldemortia sauvallaan ja huusi: ”Karkotaseet!”
Voldemort vastasi heti: ”Avada Kedavra!”
Voldemortin sauvasta lensi vihreä valosuihku, Harryn sauvasta punainen. Ne törmäsivät ilmassa ja muodostuivat kultaiseksi valojuovaksi Voldemortin ja Harryn sauvojen välille. Valojuova nostatti Harryn ja Voldemortin ilmaan ja kuljetti jonnekin Adaran näköpiiristä. Kuolonsyöjät juoksivat kaikki heidän peräänsä. Adara kääntyi kyljelleen ja näki kolmivelhopokaalin, kauempana Cedricin. Adara raahautui kosketusetäisyydelle kolmivelhopokaalin luo, jos se toimi porttiavaimena ja toi heidät tänne, se veisi heidät myös pois... Joten Adara odotti, Harry palaisi varmasti. Hän keksisi keinon paeta Voldemortia, eikä se olisi hyvästä onnesta kiinni.
Adara huohotti ja pyyhki verta huulestaan. Hän vuoti yhä verta, ei niin paljon kuin loitsun iskiessä mutta vuoti kumminkin. Adara alkoi kaivata sairaalasiiven lämmintä, turvallista vuodetta.
Yhtäkkiä Adara kuuli huutoja, askeleita, ja näki kuinka Harry juoksi henkensä edestä häntä kohti.
”Pian, Harry”, Adara huusi heikosti, hän oli saanut äänensäkin takaisin. Harry tarttui Cedricin kalpeasta ranteesta ja kurottautui tarttumaan Adaran käteen.
”Valmis?” Harry sanoi.
”Valmis”, Adara vastasi ja tarttui kolmivelhopokaaliin. He kuulivat kuinka Voldemort karjui raivoissaan, porttiavain toimi. He olivat matkalla pois sieltä...

Adara tunsi kuinka hän rämähti maahan, ja kuinka Harry puristi häntä yhä kädestä. Adara yski huonovointisena ja pelkäsi avata silmänsä. Syntyi suuri äänien ryöppy. Joku asteli heitä kohti ja Adara tunsi kuinka Harryn käsi irrottautui otteestaan.
”Harry!” Kuului Dumbledoren huuto. Adara avasi silmänsä ja näki rehtorinsa tuijottavan heitä järkyttyneenä. Dumbledoren takana näkyi katsomo ja tähtitaivas.
”Hän on palannut. Voldemort”, Harry sai kuiskattua tartuttuaan Dumbledorea ranteesta.
”Mitä on tekeillä? Mitä on tapahtunut?” Cornelius Toffee kysyi ja ilmestyi paikalle.
”Varjelkoon – Diggory! Hän on kuollut, Dumbledore!” hän huusi nähtyään Cedricin kuolonkalpeat kasvot, raollaan olevat silmät. Katsomosta kuului huutoja: Diggory! Kuollut!
”Ja Finnigan! Mitä hän tääl- Mitä on tapahtunut!?” Toffee huusi ja kyyristyi nyt Adaran viereen ja käänsi Adaran pidellen varovasti ihon haavattomista kohdista selälleen. Adaran hengitys kohisi, haavat tuntuivat kuin uudestaan auenneilta siinä polttelevassa kivussa mitä hän tunsi. Hänen tajuntansa hiipui välillä, ja välillä taas palasi. Tajunnan ollessa parhaimmillaan, hän tunsi oman pulssinsa sormen päissään.
”Hän vuotaa kohta kuiviin! Viekää hänet sairaalasiipeen!” Toffee huusi ja Adara tunsi kun jokin loitsu nosti hänet ilmaan ja lähti kuljettamaan kohti linnaa. Se oli professori Lipetit. Hän kipitti vauhdilla linnaan, käytäville ja sairaalasiipeen. Koko matkan aikana hän ei sanonut Adaralle mitään, eikä Adara ollut vastaamiskunnossakaan.

”HERRAN TÄHDEN!” Kiljaisi matami Pomfrey heti ensimmäisenä. ”Mitä on tapahtunut!?”
”Minä en tiedä vielä, matami hyvä, mutta rukoilen nyt että teet kaikkeesi, nopeasti!” Lipetit sanoi ja lennätti Adaran sairasvuoteeseen. Matami Pomfrey juotti kahta eri lientä Adaralle, toinen häivytti kaikki kivun tunteet hänen ruumiistaan ja toinen vei hänen tajuntaansa lähelle nukahtamista. Adara ei tuntenut lainkaan kuinka matami sitoi hänen haavojansa, juotti kaikenlaisia liemiä hänelle ja käytti erilaisia voiteita hänen haavoihinsa. Muutamaa tovia myöhemmin Adara makasi paikallaan vuoteessaan, kipuja kadottava liemi oli loppu, Adara alkoi taas tuntea kidutusloitsun jättämän kivun ruumiissaan, haavojen polttelun, jomotuksen päässään.

Puoli tuntia kipujen uudelleen alkamisen jälkeen, McGarmiwa asteli kalpeana ovesta sisään, mukanaan iso musta koira. Sirius. Koira loikkasi yhdellä hypyllä Adaran vuoteen jalkopäähän ja katsoi tätä silmät pyöreinä, vinkaisten hiljaa. McGarmiwa vilkuili koiraa hetken ja lähti sitten matami Pomfreyn kanssa jonnekin sulkien oven perässään. Adara jäi yksin sairaalasiipeen Siriuksen kanssa. Sirius loikkasi alas vuoteelta ja muuttui takaisin ihmiseksi.
”Voi, Adara, mitä he tekivät sinulle!” Sirius huudahti järkyttyneenä, silmät kostuneina. Adara avasi suunsa ja yritti puhua, mutta saikin aikaiseksi suuret kivut rintakehänsä alueelle. Hän hengitti katkonaisesti ja pidätti kivun aiheuttamia kyyneleitä. Sirius tuijotti häntä hengittäen epätasaisesti, silmät myös lähellä kyyneleiden vuodattamista. Adara hengitti syvään hetken.
”V-voisitko auttaa minut... istumaan?” hän sai sanottua hitaasti ja nielaisi.

Sirius nyökkäsi ja teki parhaansa, ettei satuttaisi tytärtään kun auttoi tämän istuma-asentoon. Hän laittoi lisää tyynyjä Adaran selän taakse että tämä saattoi nojata taaksepäin. Adara huokaisi hiljaa syvään. Veren maku suussaan, hän kääntyi katsomaan isäänsä, joka näytti yhä hätääntyneeltä.
”Ei t-tämä ole mitään vakavaa, isä... Olen kunnossa”, Adara sanoi hymyillen, ehkä turhankin rohkeasti. Sirius purskahti kyyneliin ja tarttui varovasti Adaraa kädestä ja painoi tämän kämmenselän karheaa poskeaan vasten.
”Mitä he tekivät sinulle...” Sirius kuiskasi puristaen yhä Adaran kättä omassaan. Adara sulki hetkeksi silmänsä ja muisti sen, vihreän väläyksen joka tappoi Cedricin. Vain muistellessaan sitä, Adara henkäisi kauhusta.

”...pystynyt pelastamaan häntä”, Adara sanoi katkonaisesti. Sirius näytti kyyneleiden lomasta hiukan kysyvältä.
”En pystynyt pelastamaan häntä. Cedric... En voinut tehdä mitään, se tapahtui niin nopeasti, en pystynyt liikkumaan, en puhumaan, en loihtimaan”, Adara sanoi purskahtaen itkuun.
”Hän tappoi Cedricin, enkä voinut tehdä mitään!”
Sirius hyssytteli ja laittoi Adaran käden nätisti vuoteen reunaa vasten ja silitti tämän kämmenselkää hellästi.
”Entä Harry?” Sirius kysyi kuiskaten.
”Hän on satuttanut jalkansa, mutta -” Adara sanoi ja nielaisi.
”- hän voi muuten hyvin”, Sirius jatkoi loppuun. He kuulivat käytävästä askelia. Sirius muuttui hetkessä takaisin koiraksi.

Sairaalasiipeen saapui äänistä päätellen (sairaalavuoteen ympärillä oli verho) rouva Weasley, Bill Weasley, Ron, Hermione ja matami Pomfrey.
”Potter saapuu pian tänne. Olkaa huoleti”, matami Pomfrey sanoi ja vilahti verhon takaa Adaran sairasvuoteen luo. Sirius istui lattialla Adaran vieressä. Pomfrey tarkasti että Adaran sideharsot pitivät ja juotti tälle lisää juomaa, joka tuntui antavan Adaralle lisää voimia pysyä hereillä.
”Entä Adara? Onko hän kunnossa?” Kuului Ronin ääni.
”Te tunnette hänetkin? Hän on täällä näin”, Pomfrey sanoi. ”Sopiiko että he tulevat tänne?”
Adara nyökäytti ja katsoi Siriusta, joka loikkasi tämän vuoteen jalkopäähän. Pomfrey päästi rouva Weasleyn, Ronin, Billin ja Hermionen Adaran luo. Rouva Weasley nyyhkytti järkyttyneenä, Bill painoi kätensä äitinsä olalle. Ron ja Hermione katsoivat Adaraa ja koiraa järkyttyneinä.
”Mitä tapahtui?” Bill kysyi. Adara nielaisi. Matami Pomfrey puuttui keskusteluun: ”Hän ei ole nyt sellaisessa kunnossa että voisi puhua.”
Bill nyökkäsi ymmärtävästi. Rouva Weasley itki jo täyttä häkää.
”Kun George kuulee -” rouva Weasley sanoi ja parkui taas enemmän. Bill lohdutti häntä. Adara ummisti hetkeksi silmänsä.
George...
« Viimeksi muokattu: 28.04.2008 23:00:47 kirjoittanut Fubuki »

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Luku 56. Lyhytnäköinen ministeri
« Vastaus #61 : 04.07.2007 20:14:32 »
Luku 56. Lyhytnäköinen ministeri









Sirius herätti Adaran aatoksistaan vaihtamalla asentoaan Adaran jalkopäässä. Rouva Weasley oli viimein rauhoittunut ja kysyi nyt Hermionelta ja Ronilta miksi Adaran vuoteessa on likainen koira.
”Se on Adaralle hyvin tärkeä”, Hermione vain sanoi. Sirius nousi ja tassutteli Adaran kyljen viereen ja lysähti siihen makaamaan. Adara hymyili heikosti, palasi makuuasentoon ja silitti Siriuksen päätä. Vaikka Adaralla ei ollutkaan kokemusta koirien elekielestä, Adara näki kuinka Sirius oli suruissaan ja huolestunut.

Samassa sairaalasiiven ovi aukesi, Sirius käänsi päätään ovelle. Rouva Weasley avasi vuoteen verhon ja ryntäsi ovelle tullutta Dumbledorea vastaan. Dumbledoren takana asteli Harry. Dumbledore kielsi heitä kyselemästä Harrylta mitään, sillä hän oli pistänyt Harryn kertomaan koko jutun alusta. Sirius ei liikkunut paikaltaan mihinkään. Harry näytti voivan hyvin, käsivarressa olevaa haavaa lukuun ottamatta.
Harry siirsi Adaran vuoteen ympäriltä verhon pois, ja lysähti makaamaan Adaran vieressä olevalle vuoteelle.
”Ei hätää, se valevauhkomieli saatiin kiinni”, Harry sanoi ja hymyili. Adara nyökkäsi ja silitti Siriuksen korvaa.
”Hei, Nuuhku”, Harry kuiskasi kun muut kokoontuivat hänen ympärilleen.
”Ron, menisitkö hakemaan Fredin ja Georgen?” Bill kysyi. Ron nyökkäsi ja lähti käytävään.
Matami Pomfrey toi jotain unilääkettä Harrylle, ja tämä nukahti oitis sitä juotuaan.
”Miksi ette anna sitä Adarallekin?” rouva Weasley kysyi nyyhkyttäen.
”Hän on nyt sellaisessa tilassa, ettei hän saisi menettää tajuntaansa”, matami Pomfrey vastasi. Adara tunsi kuinka Siriuksen korva heilahti. Adarasta tuntui että hän ei nukahtaisi niissä tuskissaan vaikka mitä lientä joisi.

Ovet aukesivat ja kaksoset ryntäsivät sisälle. George pysähtyi kauhistuneena nähdessään Adaran, Fred ryntäsi eteenpäin ja katsoi Adaraa järkyttyneenä. He eivät kysyneet mitä on tapahtunut, Bill oli ilmeisesti kieltänyt. George asteli hitaasti Adaran vuoteen vierelle ja istuutui tuoliin. Fred tuijotti Adaraa kuin toivoen heräävänsä jostain painajaisesta. George painoi päänsä käsiinsä.
Tuntikausia Adara makasi siinä, silittämässä Siriusta. Joka kerta kun hän lopetti, Sirius avasi silmänsä varmistaakseen että Adara on kunnossa. Pelätessään huolestuttavansa Siriuksen, hän silitti tätä koko ajan. Kaksoset joivat matami Pomfreyn tarjoamaa kaakaota hiljaa ja niin hitaasti, että kaakao oli varmasti kylmää kun George veti siitä viimeisen kulauksen.
Käytävästä kuului huutoa, ja ne lähestyivät kohti sairaalasiipeä.

”Valitettavaa, mutta silti, Minerva -” kuului Toffeen ääni.
”Sinä et olisi saanut tuoda sitä linnaan!” McGarmiwa huusi. Adara lopetti Siriuksen silittämisen. Siriuskin höristi korviaan.
”Kunhan Dumbledore kuulee –”
Sairaalasiiven ovet lennähtivät auki.
”Missä Dumbledore on?” Toffee tivasi rouva Weasleylta.
”Hän ei ole täällä”, rouva Weasley vastasi kiukkuisesti. ”Tämä on sairaalasiipi, ministeri hyvä, eikö sinun olisi parempi –”
Samassa Dumbledore asteli sairaalasiipeen.
”Mitä on tapahtunut?” hän kysyi tiukasti. ”Miksi te häiritsette täällä ihmisiä? Minerva, olen hämmästynyt – minä pyysin sinua vahtimaan Barty Kyyryä –”
”Minun ei tarvitse enää vahtia häntä! Ministeri otti sen huolekseen!” McGarmiwa vastasi otsassa suoni tykyttäen ja kasvot punehtuen raivosta.

”Kun kerroimme ministeri Toffeelle, että olimme ottaneet kiinni sen kuolonsyöjän, joka oli vastuussa tämän illan tapahtumista, ministeristä tuntui että hänen turvallisuuttaan uhattiin, joten hän tahtoi välttämättä kutsua saattajakseen ankeuttajan, kun hän tuli linnaan. Hän toi ankeuttajan siihen huoneeseen, jossa Barty Kyyry nuorempi -”  jossain Adaran näköpiiristä poissaoleva Kalkaros sanoi matalalla äänellä. Sirius höräytti korviaan ja nosti päätään. Adara painoi kätensä Siriuksen päätä vasten. Barty Kyyry nuorempi? Eikö hän ollutkaan kuollut? Vai... oliko hän kenties se kuolonsyöjä, valevauhkomieli? Adara ajatteli.
”Shh”, hän hyssytti Siriukselle. Jos he eivät näe Kalkarosta näköpiirissään, ei Kalkaroskaan näe heitä.
”Minä sanoin hänelle, ettei Dumbledore hyväksy sitä!” McGarmiwa keskeytti. ”Minä sanoin ettei Dumbledore ikimaailmassa päästäisi niitä otuksia astumaan tähän linnaan, mutta –”
”Voi rakas nainen! Taikaministerinä minä päätän itse, hankinko itselleni turvaajan kun haastattelen mahdollisesti vaarallista-”
”Sinä silmänräpäyksenä kun se otus tuli huoneeseen -” McGarmiwa kiljui. ”se rynnisti Barty Kyyryn päälle ja – ja –”

Adaran vatsassa muljahti.
Kukalie sitten olikaan kyseessä, Adara tiesi tämän saaneen ankeuttajan suudelman, joka irrottaa sielun ruumiistaan.
”Se ei kaikesta päättäen ole mikään suuri menetys! Hänen vastuullaan oli selvästikin useita kuolemia!” Toffee ärähti.
”Mutta Cornelius, hän ei voi nyt todistaa. Hän ei voi todistaa, miksi hän tappoi ne ihmiset”, Dumbledore sanoi.
”Miksi hän tappoi heidät? No sehän ei ole mikään arvoitus! Hän oli raivopäinen mielipuoli! Siitä päätellen, mitä Minerva ja Severus ovat kertoneet, hän ilmeisesti kuvitteli toimivansa tiedät-kai-kenen käskystä!” Toffee sanoi.
”Lordi Voldemort antoi hänelle käskyjä. Nämä kuolemat olivat pelkkää sivujuonnetta suunnitelmassa, jonka tarkoitus oli saattaa Voldemort jälleen voimiinsa. Suunnitelma onnistui. Voldemort on palannut ruumiiseensa”, Dumbledore sanoi. Toffee näytti halolla päähän lyödyltä.
”Tiedät-kai-kuka... palannut? Tolkuttomuuksia. Ajattele nyt, Dumbledore...” Toffee änkytti.
”Kuten Minerva ja Severus ovat eittämättä kertoneet sinulle, me kuulimme Barty Kyyryn tunnustuksen. Hän kertoi totuusseerumin vaikutuksen alaisena, miten hänet salakuljetettiin ulos Azkabanista ja miten Voldemort – kuultuaan hänen olemassaolostaan Bertha Jorkinsilta – meni vapauttamaan hänet isältään ja sieppasi hänen avullaan Harryn, Cedricin ja Adaran. Suunnitelma onnistui, minä vakuutan. Kyyry on auttanut Voldemortin takaisin”, Dumbledore vakuutti rauhallisella äänellään. Adara ymmärsi nyt, Barty Kyyry nuorempi oli siis karannut Azkabanista ja esiintyi koulussa Vauhkomielenä koko tämän vuoden.

”Kuulepas nyt, Dumbledore. Sinä – sinä et voi tosissasi uskoa sitä. Tiedät-kai-kuka – palannut? Älähän nyt... tietysti Kyyry on voinut uskoa toimivansa hänen käskystä – mutta että sinä luotat mokoman hullun sanaan –”
”Kun Harry tänä iltana kosketti kolmivelhopokaalia, hän kulkeutui suoraan Voldemortin luo. Hän näki lordi Voldemortin uudelleensyntymän. Minä selitän sen kaiken sinulle, jos tulet kansliaani”, Dumbledore sanoi, vilkaisten heränneeseen Harryyn, sekä Adaraan ja pudisti päätään.
”Minä en valitettavasti voi antaa sinun kysellä Harrylta tai Adaralta yhtään mitään tänään.”
Toffee katsahti Harryyn.
”Sinäkö – öh – olet valmis uskomaan Harryn ja – ja neiti Finniganin – kahden nuoren sanaan?”
Syntyi hetken hiljaisuus, Sirius rikkoi sen murisemalla vihaisesti, hän paljasti hampaansa Toffeelle ja Adaran hellästi silitetyt niskakarvat nousivat pystyyn.
”Totta kai minä uskon heitä. Minä kuulin Kyyryn tunnustuksen ja kuulin myös Harryn selostuksen tapahtumista sen jälkeen kun hän oli koskenut kolmivelhopokaaliin; nuo kaksi tarinaa käyvät järkeen, ne selittävät kaiken mitä on tapahtunut sitten Bertha Jorkinsin katoamisen. Totta kai olen valmis myös kuulemaan Adaran version, kunhan hän tokenee tuosta”, Dumbledore sanoi ja katsahti Adaraan jonka koulupuku oli täynnä palkeenkieliä ja veritahroja.

”Sinäkö suostut uskomaan, että lordi Voldemort on palannut, kun sen kertovat sinulle mielipuoli murhaaja, selvästikin mielensä vahingoittanut tyttö, ja poika joka on.. tuota noin...”
”Sinä olet lukenut Rita Luodikon juttuja”, Dumbledore totesi ykskantaan.
”Entä sitten vaikka olisinkin?” Toffee vastasi, uhittelevan näköisenä. ”Vaikka olisinkin saanut tietää, että sinä olet visusti salannut tiettyjä seikkoja tuosta pojasta? Vai että kärmessuu? Ja saa hassuja kohtauksia ties missä –”
”Oletan että tarkoitat kipuja, joita Harry on tuntenut arvessaan?” Dumbledore sanoi – ihmeen koleasti.
”Sinä siis myönnät että hänellä on ollut sellaisia?” Toffee sanoi nopeasti. ”Päänsärkyä? Painajaisia? Ehkä – harhanäkyjä?”
”Kuuntele nyt, Cornelius. Harry on yhtä järjissäänkin kuin sinä tai minä. Arpi hänen otsassaan vihloo silloin kun lordi Voldemort on lähettyvillä, tai erityisen murhanhimoinen.”
Toffee astui puoliaskelta taaemmas.
”Suo anteeksi, Dumbledore, mutta olen aiemminkin kuullut kirousarvesta joka toimi hälytyskellona...”
”Hei, minä näin että Voldemort palasi!” Harry huusi yhtäkkiä. ”Minä näin kuolonsyöjät! Minä voin luetella heidän nimensä! Lucius Malfoy –”
”Malfoy vapautettiin! Erittäin vanha suku – lahjoituksia erinomaisiin tarkoituksiin –” Toffee sanoi. Adara ärähti.

”Ihan kuin et itse tietäisi kuinka helppoa ihmisen on esittää jotain mitä ei syvimmässäänkään ole? Sinun luulisi tietävän”, Adara sanoi ärtyisästi, mutta vaihtoi takaisin aiheeseen: ”Heitä oli muitakin, Macnair, Avery, Nott, Crabbe, Goyle-”
”Sinä vain toistelet niiden nimiä, jotka vapautettiin kolmetoista vuotta sitten syytteistä! Te olette voineet löytää nuo nimet vanhoista oikeudenkäyntijutuista! Taivaan tähden, Dumbledore – poika höpisi jotain pöljää edellisenkin lukuvuoden lopussa Sirius Mustasta – hänen tarinansa kasvavat ja sinä yhtä vain nielet ne – poika osaa puhua käärmeille, Dumbledore, ja sinä vain pidät häntä luotettavana? Nyt hän on saanut tuon tytönkin puolelleen”, Toffee siunaili.
”Senkin tolvana!” McGarmiwa huudahti. ”Cedric Diggory! Herra Kyyry! Nuo surmat eivät olleet kenenkään hullun umpimähkäisiä tekoja!”
”Minä en näe todisteita muustakaan! Minusta tuntuu, että te yritätte ehdoin tahdoin synnyttää hätäännystä ja horjuttaa kaikkea minkä eteen me olemme viimeiset kolmetoista vuotta tehneet töitä!”
”Voldemort on palannut. Jos hyväksyt sen tosiseikkana saman tien ja ryhdyt tarvittaviin toimiin, me voimme ehkä vielä pelastaa tilanteen. Ensimmäinen ja tähdellisin tehtävä on ottaa Azkaban pois ankeuttajien valvonnasta –”
”Tolkuttomuuksia! Poistaisimme ankeuttajat! Minähän saisin potkut jos edes ehdottaisin sellaista!”
”Ne ovat Voldemortin puolella, etkö tajua!?” Adara karjui, Siriuksen muristessa kohti Toffeeta.
”Ne eivät ole uskollisia sinulle, Toffee! Voldemort kykenee tarjoamaan niiden voimille ja mieliteolle enemmän liikkumavaraa kuin sinä! Kun ankeuttajat ovat hänen puolellaan ja hänen vanhat tukijansa ovat palanneet hänen luokseen, sinulla on kova tekeminen, jos aiot estää hänen uuden nousunsa yhtäläiseen valtaan kuin kolmetoista vuotta sitten!” Dumbledore jatkoi. Toffee aukoi suutaan raivoissaan. Sirius murisi yhä äänekkäämmin, Kalkaros oli kadonnut johonkin.

”Toinen asia, joka sinun tulee tehdä – ja heti: sinun on lähdettävä jättiläisten luo.”
”Lähdettävä jättiläisten luo? Mitä hulluutta tämä on?”
”Ojennat heille ystävän kättä nyt kun vielä ehdit, tai Voldemort saa ne taas uskomaan, että hän on velhoista ainoa joka kykenee turvaamaan niiden oikeudet ja vapauden!”
”Sinä – sinä et voi olla tosissasi! Jos taikayhteisö saa vihiä että minä lähestyn jättiläisiä – ihmiset vihaavat niitä. Urani loppuisi siihen.”
”Sinä olet sokaistunut. Olet liian kiintynyt nykyiseen asemaasi, Cornelius! Kuten aina, sinä panet taas liikaa painoa veren niin sanotulle puhtaudelle! Sinulta jää huomaamatta, ettei sillä ole merkitystä, millaiseksi joku syntyy, vaan millaiseksi hän kasvaa! Sinun ankeuttajasi on juuri tuhonnut erään hyvinkin puhdasverisen suvun viimeisen vesan – ja katso miten se mies oli päättänyt elää elämänsä! Minä sanon sinulle nyt – tee ne toimet joita minä ehdotin, niin sinut muistetaan niin ministeriössä kuin muuallakin yhtenä kaikkien aikojen rohkeimmista ja suurimmista ministereistä. Jätä toimimatta – ja historia muistaa sinut miehenä joka astui sivuun ja antoi Voldemortille toisen tilaisuuden tuhota se maailma, jonka me olemme yrittäneet rakentaa uudelleen!”

”Mielipuoli. Hullu...” Toffee kuiskasi. Syntyi pitkä hiljaisuus, jota rikkoi vain Siriuksen murina.
”Jos sinä menet näin pitkälle, jottet joudu avaamaan silmiäsi kun olet päättänyt pitää ne kiinni, meidän tiemme erkanevat tässä. Sinun on toimittava niin kuin sinä näet parhaaksi. Ja minä – minä toimin niin kuin minä näen parhaaksi”, Dumbledore sanoi toteavasti.
”Kuulepa nyt Dumbledore. Olen aina antanut sinulle vapaat kädet. Olen kunnioittanut sinua suuresti. En ole ehkä ollut samaa mieltä kaikista päätöksistäsi, mutta olen vaiennut. Moni ei olisi antanut sinun palkata ihmissutta, ei pitää Hagridia eikä päättää mitä oppilaillesi opetat ilman ministeriön suomia valtuuksia. Mutta jos aiot toimia minua vastaan –”
”Ketään muuta vastaan en aio toimia, kuin Lordi Voldemortia. Jos sinä vastustat häntä, me pysymme samalla puolella.”
”Hän ei ole voinut palata, Dumbledore, ei ole voinut...” Toffee sanoi vakuuttavasti. Kalkaros harppoi hiljaa hetken olon jälkeen Toffeen eteen, veti vasemman käden hihansa ylös ja näytti kättään Toffeelle. Toffee kavahti.
”Siinä. Pimeän piirto. Se ei ole enää niin vahva kuin noin tunti sitten, jolloin se paloi mustana, mutta yhä se näkyy”, Kalkaros sanoi. Sirius nosti päätään, hiljeni ja tuijotti Kalkaroksen käsivartta.

”Pimeyden lordi poltti saman merkin jokaiseen kuolonsyöjään. Niin me saatoimme tunnistaa toisemme ja hän saattoi kutsua meidät luokseen. Kun hän kosketti jonkun kuolonsyöjän piirtoa, meidän oli määrä kaikkoontua sieltä missä olimme ja ilmiintyä välittömästi hänen vierelleen. Tämä piirto on vahvistunut koko vuoden. Samoin Irkoroffin piirto. Miksi luulet Irkoroffin paenneen tänä iltana? Me kumpikin tunsimme piirron polttelevan. Me kumpikin tiesimme että hän oli palannut. Irkoroff pelkää pimeyden lordin kostoa. Hän petti niin monta toveriaan, että häntä tuskin enää toivotetaan tervetulleeksi siihen laumaan.”
Toffee kavahti kauemmas Kalkaroksesta pudistaen päätään epäuskoisena. Hän tuijotti inhoten pimeyden piirtoa ja katsoi sitten Dumbledoreen.
”Minä en tiedä mitä peliä sinä ja sinun henkilökuntasi Tylypahkassa pelaatte, mutta olen saanut kyllikseni. Minulla ei ole muuta sanottavaa. Otan huomenna yhteyttä sinuun keskustellakseni tämän koulun johtamisesta. Minun on palattava ministeriöön”, Toffee sanoi, oli melkein ovella kunnes pysähtyi ja kääntyi vielä ja palasi Harryn vuoteen luo ja heitti tämän yöpöydälle ison kultapussukan.
”Voittosi. Tuhat kaljuunaa. Luovutusseremoniat piti järjestää, mutta näissä olosuhteissa...”
Hän mutisi ja tunki knallin päähänsä ja lähti paukauttaen oven kuuluvasti perässään.
”Ihmisen on helppo esittää jotain mitä ei syvimmässäänkään ole?” George toisti Adaran aiemmin sanotut sanat. ”Mitä tarkoitat?”
”Sitä vain, että Toffee ei sisimmässäänkään ole... hyvä taikaministeri”, Adara tuhahti ärtyneenä. George tyrskähti.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2008 22:39:03 kirjoittanut Fubuki »

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Luku 57. Siriuksen tehtävä
« Vastaus #62 : 04.07.2007 20:15:57 »


Luku 57. Siriuksen tehtävä









Heti Toffeen lähdettyä, Dumbledore ryhtyi toimiin. Hän pyysi Billiä ottamaan yhteyttä isäänsä, joka vakuuttelisi kaikki ministeriössä, jotka eivät ole niin lyhytnäköisiä kuin Toffee. Bill lähti oitis ja otti Dumbledoren pyynnöstä mukaansa myös Fredin ja – vastahakoisen - Georgen. McGarmiwaa Dumbledore pyysi noutamaan Hagridin ja Madame Maximen kansliaansa. McGarmiwakin lähti pyynnön saatuaan. Matami Pomfrey sai tehtäväkseen auttaa Barty Kyyryn kotitonttua, Winkyä, joka oli Vauhkomielen työhuoneessa. Matami Pomfreykin poistui.

”Ja nyt, on kahden meistä aika tunnistaa toisensa todellisina. Sirius... muuttaisitko muotosi tavalliseksi”, Dumbledore sanoi. Sirius loikkasi sängyltä ja muuttui ennen lattiaan osumistaan takaisin ihmiseksi.
Rouva Weasley kiljaisi kauhuissaan. ”Sirius Musta!”
”Äiti, ole hiljaa! Ei hätää!” Ron huusi.
”Hän! Mitä hän täällä tekee!?” Kalkaros ärjähti. Sirius huomasi kuinka Adara halusi nähdä paremmin huoneen läsnäolijat, joten hän tarttui hellästi Adaraan ja auttoi tämän jälleen istumaan. Hän pöyhi muutaman tyynyn Adaran selän taakse ja käänsi sitten inhoavan katseensa Kalkarokseen. Rouva Weasley tuijotti visusti Siriusta ja Adaraa.
”Hän on täällä minun kutsustani, kuten olet sinäkin, Severus. Minä luotan teihin kumpaankin. Teidän on aika siirtää erimielisyytenne sivuun ja luottaa toisiinne.”
Adarasta tuntui että todennäköisempää oli se, että Kalkaros ja Sirius tappaisivat toisensa siihen paikkaan.

”Minä tyydyn ensi alkuun avoimen vihamielisyyden puuttumiseen. Te kättelette. Te olette nyt samalla puolella. Aikaa on vähän eikä kenelläkään ole toivoa, jollemme me harvat jotka tunnemme totuuden pysy yhdessä”, Dumbledore jatkoi. Hitaasti toisiaan mulkoillen Sirius ja Kalkaros lähenivät toisiaan ja puristivat kättä pikaisesti. Sirius pyyhki kätensä takkinsa helmaan heti (ikäänkuin Kalkaroksen käsi olisi ollut saastaisempi kuin se takki).
”Tuo riittää tässä vaiheessa. Nyt minulla on töitä teille kummallekin. Toffeen asenne ei toki ollut odottamaton, mutta se muuttaa tilanteen. Sirius, sinun on lähdettävä liikkeelle nyt heti. Hälytät Remus Lupinin, Arabella Figgin, Mundungus Fletcherin – koko vanhan sakin. Pysytte vähän aikaa vähin äänin Lupinin luona, minä otan teihin yhteyden sinne."
”Mut- vastahan hän tuli”, Adara sanoi. Sirius käännähti hitaasti Adaraan päin, hänen huulilleen levisi hienoinen hymy.
”Me tavataan vielä. Vannon sen”, Sirius sanoi ja asteli Adaran vuoteelle, painoi kämmenensä Adaran kalpeille poskille ja painoi hitaan suudelman tämän otsalle - Rouva Weasley oli vähällä huutaa jotain. Adara halasi Siriusta tiukasti, välittämättä siitä kivusta mitä se tuotti hänen haavoihinsa. Sirius silitti Adaran hiuksia hetken, irrottautui halauksesta, silitti Adaran poskea vielä kerran ja nousi ylös.
”Nyt, nyt riitti!” Rouva Weasley kiljahti.

Sirius ja Adara tuijottivat tätä hölmistyneenä – kuten kaikki muutkin huoneessa olijat.
”Sirius Musta – ja Adara. Mitä ihmettä tämä on?! Dumbledore, miten sinä olet voinut sallia tuollaisen – tuollaisen suhteen!? Heillä on niin valtava ikäero ja –”
”Nyt sinä olet käsittänyt aivan väärin, rakas Molly”, Dumbledore sanoi rauhallisesti.
”Siriuksen ja Adaran suhde ei ole lainkaan sellainen.”
”Minä olen Adaran isä”, Sirius sanoi painaen kätensä Adaran olkapäälle. Rouva Weasleyn suu loksahti auki. Ron tyrskähti huvittuneena. Adarakin tunsi heikon hymyn kaareutuvan huulilleen.
”Hän – hän on siis se, joka adoptoitiin kun – kun –”
”Aivan niin, ja nyt jos suot anteeksi, Molly, Siriuksen täytyy lähteä”, Dumbledore sanoi ja katsoi Siriusta puolikuulasiensa läpi. Rouva Weasley punehtui nolostuneena kasvoiltaan. Sirius nyökkäsi, kääntyi vielä hymyilemään Adaralle ja muuttui koiraksi. Hän kipitti sairaalasiiven ovelle, avasi oven tassullaan ja katosi näkyvistä. Adara tunsi silmiään polttelevan joten hän pyyhkäisi niitä kädellään. Dumbledoren katse viipyi hetken hänessä, kun hän antoi viimeisen ohjeensa Kalkarokselle.

Dumbledore lähti puhumaan Cedricin vanhemmille. Harrylle määrättiin lisää nukuttavaa lientä.
”Sinun täytyy juoda liemesi loppuun, Harry. Nukut hyvin ja pitkään. Yritä ajatella välillä jotain muuta... ajattele vaikka mitä ostat voittorahoillasi!” Rouva Weasley sanoi Harrylle.
”En halua noita rahoja. Ota sinä ne. Kuka vain saa ottaa ne. Minun ei olisi kuulunut voittaa niitä. Ne olisivat kuuluneet Cedricille”, Harry sanoi ilmeettömällä äänellä. Hän selvästi kärsi omantunnontuskista. Adara tunsi silmiään taas polttelevan.
”Se ei ollut sinun syysi, Harry”, rouva Weasley kuiskasi.
”Minä ehdotin että hän tarttuu pokaaliin yhdessä kanssani”, Harry sanoi.
Ja minä en varoittanut heitä ajoissa... Adara ajatteli ja tuijotti ilmeettömänä Harryyn, ilmeettömänä, mutta kyyneleet valuivat vuolaina hänen poskillaan.

Rouva Weasley kumartui halaamaan Harrya. Harry pidätteli kyyneliä. Adara mietti miltä Harrysta mahtoi tuntua sillä hetkellä. Harrylla ei ollut ketään perheenjäsentä joka halaisi häntä tällaisten tapahtumien tullen.
Hermione paukautti yhtäkkiä nyrkillään ikkunalautaan, katkaisten Adaran mietteet. Harry ja rouva Weasley irtautuivat halauksesta.
”Anteeksi”, Hermione kuiskasi.
”Sinun liemesi, Harry”, rouva Weasley sanoi ja pyyhki silmiään.
Harry joi liemensä ja nukahti heti.

Adara huokaisi syvään, pyyhki silmiänsä hihaansa ja uppoutui taas ajatuksiinsa. Barty Kyyry nuorempi oli siis esiintynyt Vauhkomielenä koko lukuvuoden, pyrkimyksenään napata Harry ja saada Voldemort taas voimiinsa. Adara sai selville että Kyyry oli käynyt Kalkaroksen työhuoneessa, ja siten vaaransi tämän suunnitelmat. Siksi hän joutui mukaan tähän. Jos hän ei olisi kuullut sitä, Kyyry ei olisi ottanut häntäkin hautausmaalle.

George ja Fred tulivat takaisin sairaalasiipeen. Bill oli lähtenyt kotiin ja sieltä ministeriöön.
Adara tuijotti huolestuneen näköistä Georgea hetken, ja avasi sitten päättäväisenä suunsa:
”George... Fred... minun täytyy kertoa teille jotain.”
Kaksoset vilkaisivat toisiaan ja sitten taas Adaraan. Matami Pomfrey lähti sairaalasiivestä, rouva Weasley istuutui Adaran sängyn päädyssä olevalle tuolille, Hermione ja Ron lähtivät hakemaan itselleen juotavaa ja ruokaa.
Adara kertoi heille kaiken. Viola Mustan kuolemasta sekä siitä miten Sirius lavastettiin Potterien pettäjäksi. Kuinka Sirius joutui Azkabaniin, ja hänen lapsensa adoptoitiin velhon ja jästin perustamaan perheeseen, kuinka tuo lapsi tapasi neljäntenä kouluvuotenaan vankilasta karanneen Siriuksen ja he ovat olleet siitä lähtien yhteydessä. Kuinka Peter Piskuilan karkasi heiltä ja palasi Voldemortin luo ja Sirius on ollut siitä lähtien piilossa. Hän päätti tarinansa lauseeseen:
”Minä olen se lapsi, Sirius Mustan tytär.”

Oli hetken hiljaista, Fredin ja Georgen suut olivat loksahtaneet auki. Fred kakoi jotain, muttei saanut sanaakaan aikaiseksi. George aukoi suutaan äänettömänä ja sai lopulta sanottua:
”S-sinä et olekaan Finnigan? Vaan Musta?”
Adara nyökkäsi ja George näytti halosta päähän saaneelta. He eivät saaneet sanaakaan aikaiseksi pitkään aikaan.
”M-mutta, miksi häntä ei ole todistettu syyttömäksi?” Fred lopulta kysyi ja ravisteli päätään järkytyksestä.
”Se on lähestulkoon mahdotonta ilman Peter Piskuilania. Hän on ainoa todiste”, Adara sanoi ja puristi kättään nyrkkiin, muistaessaan kohtaamisensa Peterin kanssa hautausmaalla.

”Minä näin hänet tänään... Olisin voinut napata hänet jos Kyyry ei olisi...” Adara sanoi katkerasti.
”Kyyry?” George toisti hölmistyneenä.
Adara kertoi heille aiempia tapahtumia ja kaiken mitä hautausmaalla tapahtui. Oli keskiyö kun Adara sai tarinansa kerrottua loppuun. George tarttui Adaraa hellästi kädestä, eikä sanonut mitään. Fred katsoi heitä vierestä ensin hiukan tulkitsemattomalla ilmeellä, kunnes pieni hymy kaareutui hänen huulilleen. Vaikka Adara ei osannut ajatusten lukua, Fredistä näki että hän ajatteli: Parempi näin.

Matami Pomfrey tuli kaksosten luo ja alkoi häätää heitä ulos.
”Mutta – paraneeko Adara?” George kysyi.
”Hänellä ei ole enää hengenhätää. Nyt nukkumaan siitä. Hänkin tarvitsee lepoa.”
Kaksoset lähtivät nyrpeinä ulos kun matami sulki ovet. Adara kääntyi katsomaan Harrya, joka nukkui levollisena. Heti kun matami katosi omaan huoneeseensa, Adara päästi tunteensa ulos. Hän itki. Hän oli niin peloissaan hautausmaalla, vaikkei sitä ollut ensin tajunnutkaan. Hän oli niin shokissa. Oikeasti hän pelkäsi koko ajan, pelkäsi että hän kuolisi. Hän muisti kuinka Voldemort tarttui häntä kurkusta ja hengitti hänen korvansa juurella. Adara vapisi. Hän oli ollut niin avuton Voldemortin edessä. Adarasta tuntui että hän ei ansaitsisi paikkaa Rohkelikossa.
Kuului pieni köhähdys, kuin joku yrittäisi avata ääntään. Adara havahtui ja katsoi sairaalasiiven ovelle. Siellä seisoi hopeanharmaa partaansa sointuva kaapu päällään... Dumbledore.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2008 23:01:26 kirjoittanut Fubuki »

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Luku 58. Dumbledoren kunnioitus ja kiitos
« Vastaus #63 : 04.07.2007 20:18:02 »

Luku 58. Dumbledoren kunnioitus ja kiitos









Adara tuijotti hetken mykistyneenä professoria.
”Anteeksi kun vielä häiritsen tähän aikaan yöstä”, Dumbledore sanoi silmät lempeästi hymyillen puolikuulasiensa takaa.
”Oletetaan että olet pyytänyt minut istumaan alas”, Dumbledore jatkoi Adaran ollessa yhä mykistynyt. Hän asteli Adaran vuoteen vierelle ja istuutui penkille jossa George oli viimeksi istunut.
Adara oli viimein avaamassa suunsa kun professori jatkoi: ”Saanen sanoa, että olit tänään käsittämättömän suuressa vaarassa... Ja olen ylpeä siitä miten selviydyit siitä.”
Adara hölmistyi. ”Professori, minä en pystynyt tekemään mitään Cedricin hyväk-”
”Harryn kertoman mukaan, sinut oli loihdittu haavoille ja ruumislukittu loitsulla. Ja luunmurtumista päätellen Kyyrykin kohteli sinua väkivaltaisesti. Siinä kunnossa mitä silloin olit, on ihme että pysyit tajuissasi, tai ylipäätään.. hengissä”, Dumbledore sanoi. Adara muisti lyöneensä päänsä, ja muiston iskiessä Adara tunsi jälleen jomotuksen takaraivossaan.
”Olen hyvin pahoillani siitä mitä sait kokea tänään”, Dumbledore sanoi pehmeään äänensävyynsä.

”Se oli omaa syytäni”, Adara myönsi. ”Jos en olisi ollut niin typerä että lähdin Kyyryn kanssa labyrintille muita aikaisemmin -”
”Harry ei ehkä olisi selvinnyt”, Dumbledore sanoi. Adara hämmentyi.
”Sinä tiesit että kolmivelhopokaali toisi teidät takaisin Tylypahkaan. Jos Harry ei olisi saanut tietää sitä, hän ei olisi välttämättä selvinnyt. Olen kiitollinen Harryn pelastamisesta”, Dumbledore sanoi silmät sädehtien sitä lämmintä ja lempeää katsetta, jota hän osoitti usein puhuessaan Harrylle.

”Ja nyt, toiseen asiaani”, Dumbledore jatkoi. Adara katsoi häntä kysyvästi.
”Kuolonsyöjille on selvinnyt oikea alkuperäsi, joka tarkoittaa epäilemättä sitä että Siriuksen tyttärenä olet suuressa vaarassa. Peter Piskuilan on varmasti kertonut Voldemortille kaiken sinusta ja Siriuksesta. Joku kuolonsyöjistä saattaa käyttää tätä hyväkseen. Hän saattaa lavastaa sinut Sirius Mustan, kylmäverisen murhaajan auttajaksi ja paljastaa tämän kaiken nimettömänä viestinä Rita Luodikon kaltaisille toimittajille. Joten, paras asia tehtäväksi nyt, on kertoa totuus itse. Myöntää olevasi Sirius Mustan tytär”, Dumbledore sanoi rauhallisesti.
”Mutta - Siriusta pidetään yhä syyllisenä -” Adara aloitti. Professori Dumbledore kuitenkin jatkoi:
”Sinun on vakuutettava että et ole ollut missään tekemisissä Siriuksen kanssa hänen karattuaan Azkabanista. Joku kuolonsyöjistä saattaa silti yrittää kumota tuon väitteen, mutta jos niin käy, minä astun tueksesi. Sanon että Remus Lupin vartioi sinua tarkasti – minkä hän useimmiten tekikin – eikä päästänyt sinua minnekään missä saattaisit törmätä Siriukseen”, Dumbledore vastasi. Adarasta tuntui että suunnitelma oli aukoton. Hän nyökkäsi.
”Hyvä. Voit kertoa koska tahdot, mutta suosittelisin viimeistä päivää, kun kokoonnumme suureen saliin. Siellä kerron Voldemortin vahvistumisesta ja Cedricin kuolemasta”, Dumbledore sanoi ja nousi ylös.

”Ai niin”, hän sanoi vielä ollessaan ovella. Sauvan heilautuksella hän sai Adaran yöpöydälle purkillisen Bertie Bottin joka maun rakeita.
”Nuo eivät taatusti korvaa tänään tapahtunutta, mutta ajattelin silti...” Dumbledore hymyili ja sulki oven. Adara hymyili itsekseen joka maun rae-purkille ja otti sieltä yhden.
Irvistys, peikon räkää.

Samassa kuului narahdus kun sairaalasiiven ovi aukesi taas. Kaksi punaista päätä kurkisti oven raosta.
”Onko reitti selvä?” kuului hiljaistakin hiljaisempi kuiskaus.
”On”, Adara sanoi ja kaksoset hiipivät Adaran sairasvuoteen luo. He kiskoivat verhot sängyn ympärille ja istuutuivat Adaran vuoteen vierelle.
”Mitä Dumbledore halusi?” Fred kysyi.
”Hän haluaa että kerron totuuden... alkuperästäni”, Adara vastasi ja nappasi toisen rakeen. Kaksoset näyttivät hölmistyneiltä.
”Miksi ihmeessä? Ministeriö voi luulla sinua kuolonsyöjien liittolais-”
”Jos niin käy, Dumbledore vakuuttaa, etten ole ollut tekemisissä Siriuksen kanssa.”

Kaksoset vaikenivat.
”Tuota... Haittaako se teitä jotenkin? Että olen Sirius Mustan -”
”Ei”, kaksoset sanoivat yhteen ääneen. Adara hymyili hiukan.
”Mitä minä tekisin ilman teitä?” Adara kysyi. Fred virnisti.
”Sitä saatkin miettiä pitkän tovin.”
Kaksoset pysyivät Adaran vierellä koko yön, jopa silloin kun Adara nukahti ja tuhisi unissaan.
Vaikka Adara näytti tyytyväiseltä nukkuessaan, sisimmässään George tiesi että kestäisi kauan... ennen kuin Adara oppisi elämään tapahtuneen kanssa.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2008 23:01:37 kirjoittanut Fubuki »

Cirilla

  • Welhon tytär
  • ***
  • Viestejä: 303
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #64 : 04.07.2007 22:22:25 »
Aaaww <3

Ihana..

Tuli yhessä kohtaa mieleen yks juttu (:
Lainaus
Dumbledore sanoi silmät lempeästi hymyillen puolikuulasiensa takaa.
Hmm.. sanoi silmät lempeästi hymyillen?
Rakentavaa, kenties pitkään aikaan ensimmäistä kertaa (:

Mut joo. Nyt sitä ihkutusta (:

Loppu! Aivan ihana (olen kenties jo aika monesti sanonut että arvostan loppuja, olen tahi en aiva sama)

Lainaus
”Onko reitti selvä?” kuului hiljaistakin hiljaisempi kuiskaus.


Toi oli aivan ihana! Siitä plussat!
Ja hyvin olet edelleenkin saanut tuon Adaran seikkailemaan tuonne.
Ei kuulosta tunkevalta (:

Riittääkö kommentti? Jos ei nii pyydä lisää (:

Kiitoksii

Cir*Katwi
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Cirilla »
Maailma on kaunis. Kiitos mielikuvituksesta ja taiasta.

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #65 : 04.07.2007 23:09:28 »
Kyl silmätki voi hymyillä :/ ja missähän kaikki vanhat lukijat on? *snif* ikävä
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Fubuki »

Jigsaw

  • ***
  • Viestejä: 19
    • http://
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #66 : 05.07.2007 10:33:36 »
Juu tällähän me Jigsaw= EX Pontikka \,,/
Jatkoa oli tullut aika kiitettävään tahtiin on pakko myöntää ;) Edellenkin toivon Adara/George Paritusta. Se on niin suloinen <3
Mutta en saa nyt mitään järkevää kommenttia aikaiseksi. ;)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Jigsaw »
Airsoft&Counter Strike... G&P M4A1 Colt rungolla... NAM

Belloutska

  • ***
  • Viestejä: 17
    • http://
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #67 : 05.07.2007 15:38:19 »
Täällä ollaan! Aah, ihana Finfanfunini <33.. Mikään ei erota enään meitä!

Olet kirjoitellut niin paljno jatkoa että aloin jo miettiä lukea ykkösestä eteenpäin :D Mud joo, ihanaa oli <3 olen ihan pihalla kun Fini palasi, joten rakentava saa luvan tulla myöhemmin.

<3
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Belloutska »
Then I Was Like 'AVADA KEDAVRA!'

And He Was like 'Dead'

-Voldemort <3

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Luku 59. Diggoryn malja
« Vastaus #68 : 06.07.2007 23:06:21 »
A/N: Noh, pistä rakentava kommentti kun olet lukenut luvun 59 :D


Luku 59. Diggoryn malja








Kuukausi kului Adaralla sairaalasiivessä. Vasta päivää ennen koulun päättymistä matami Pomfrey salli hänen lähteä. Silti Adaralla oli kyynärpää paketissa ja osa haavoista siteissä.
Kaksoset halusivat auttaa Adaraa pakkaamisessa, mutta tyttöjen makuusalia suojaava loitsu hätyytti heidät tiehensä, joten Hermione auttoi Adaraa.
He puhuivat harvakseen, kuin Hermione olisi pelännyt muistuttamasta Adaraa hautausmaasta.

”Hagrid lähtee madame Maximen kanssa suorittamaan myös jotain tehtävää”, Hermione sanoi. Adara kohotti kysyvänä katseensa.
”En tiedä mitä, Hagrid ei kertonut.”
Sen enempää he eivät puhuneet koko iltana. Adara sai laukkunsa pakattua ja kävi hakemassa illan pimeydessä pöllönsä pöllötornista. Sirius ei ollut lähettänyt yhtään pöllöä. Joko hän piileskeli Lupinin luona tai sitten... ei vain tiennyt mitä kirjoittaa.

Seuraavana päivänä ensimmäinen asia minkä Adara otti huomioon, oli se että salia ei oltu koristeltu juhlavaksi. Cedricin muistoksi ikkunoita koristeli vain mustat verhot.
Ruokailu tuntui kestävän iäisyyden. Adara ei syönyt mitään, hän odotti. Odotti hetkeä kun saisi sanoa sen mitä oli pitänyt sisällään pitkään. Kiven joka oli painanut hänen taakkanaan yli vuoden. Yli vuoden, Adara ajatteli. Tuntui oudolta ajatella että siitä on jo yli vuosi kun hän tapasi Siriuksen. Se tuntui kuin eiliseltä. Kuin eilen Sirius olisi tarttunut Adaran olkapäähän Rääkyvän röttelön toisessa kerroksessa. Adara oli tosissaan säikähtänyt silloin.
Adara hymyili itsekseen hiukan. Lopulta hän keskittyi katsomaan ympärilleen. Moni oppilas - eikä ainoastaan Tylypahkalainen – vilkuili häntä välillä. Jopa Viktor Krum.

Viimein, Albus Dumbledore nousi ylös. Sali hiljeni.
”Loppui taas tämäkin vuosi”, hän sanoi katseen vaellellessa pitkin salia.
”Minulla olisi teille paljonkin asiaa tänä iltana, mutta ensin minun on pahoiteltava, että olemme menettäneet erittäin hienon ihmisen, jonka kuuluisi olla täällä nauttimassa pidoista kanssamme”, hän sanoi ja katsoi Puuskupuhin pöytään. Adaran vatsassa muljahti kun hän näki, että Cedricin vakiopaikka oli jätetty tyhjäksi, vieressä istui nyyhkyttävä Cho Chang.
”Pyydänkin että nousemme seisomaan ja kohotamme Cedric Diggoryn maljan”, Dumbledore jatkoi. Kaikki nousivat ylös, kohottivat pikarinsa ja sanoivat kovalla äänellä: ”Cedric Diggorylle.”
Adarasta tuntui että hänen äänensä katosi metelin joukkoon, hänen äänensä oli hiljainen ja tärisi.

”Cedric edusti esimerkillisesti monia Puuskupuhin tuvalle tunnusomaisia piirteitä. Hän oli hyvä ja uskollinen ystävä, ahkera ihminen, joka arvosti reilua peliä. Hänen kuolemansa on vaikuttanut teihin kaikkiin, tunsittepa hänet hyvin tai ette. Mielestäni teillä on sen vuoksi oikeus kuulla mitä tapahtui.”
Harry, joka istui muutaman oppilaan päässä Adarasta, kohotti päänsä ja tuijotti Dumbledorea.
”Lordi Voldemort murhasi Cedric Diggoryn”, Dumbledore julisti. Hätääntynyt kuiskina kiiri suureen saliin.
”Taikaministeriö ei halua että kerron teille tämän. On mahdollista että teistä joidenkuiden vanhemmat kauhistuvat, kun kuulevat että olen kertonut – joko koska he eivät usko että Lordi Voldemort on palannut tai koska heidän mielestään minä en saisi kertoa sitä teille, jotka olette niin nuoria. Itse kuitenkin uskon että totuus on yleensä valhetta parempi ja että yritykset teeskennellä, että Cedric kuoli tapaturmaisesti tai jonkin oman kömmähdyksensä takia, loukkaavat hänen muistoaan.”

Adara oli täysin samaa mieltä, vaikka Dumbledore ei kertonut täysin totuutta. Peter Piskuilan murhasi Cedricin, ja Adara vannoi mielessään, että Peter saisi maksaa.
”Eräät kaksi henkilöä on myös mainittava kun puhutaan Cedricin kuolemasta”, Dumbledore sanoi.
Älä sano sitä... Adara ajatteli ja tunsi kuinka hänen sydäntään puristi.
”Tarkoitan nyt tietysti Harry Potteria... ja Adara Mustaa.”
Adara tunsi kuinka häntä ja Harrya tuijotettiin tiiviisti. Sitten alkoi kuiskausten suhina.

”Syy miksi sanoin Adaraa Mustaksi, selviää pian, mutta jatkan ensin loppuun...” Dumbledore jatkoi, tuli taas hiljaista. ”He onnistuivat pakenemaan lordi Voldemortin kynsistä. Harry toi Cedricin ruumiin oman henkensä kaupalla takaisin Tylypahkaan. Hän osoitti kaikin puolin sellaista rohkeutta, jota vain harva velho on milloinkaan osoittanut lordi Voldemortin edessä, ja tästä syystä minä kunnioitan häntä. Adara taasen yritti hengestään samalla taistellen pelastaa Cedricin ja Harryn. Hänet oli pahoinpidelty kiduttamalla ja haavoittamalla, mutta silti hän jatkoi ja teki kaikkensa. Olisi väärin keneltäkään syyttää häntä siitä, etteikö hän olisi tehnyt kaikkeaan. Ja mikäli hän ei olisi päässyt yhä omin voimin auttamaan itsensä pakoon, Harry olisi luultavasti saanut surmansa jos hän olisi yrittänyt pelastaa Adarankin. Juon nyt heidän maljan.”
Kaikki nousivat jälleen ylös ja joivat heille maljan.
”Ja nyt, on Adaran vuoro kertoa syyn siihen miksi kutsuin häntä eri nimellä, kuin millä hänet yleensä tunnetaan.”

Adara tunsi kuinka Seamus tuijotti häntä, hänen noustessaan ylös. Hän tunsi kuinka kaikki katsoivat häntä ja hänen harsositeistä kehoaan päästä varpaisiin. Adara hengitti syvään ja aloitti:
”Syy siihen, miksi minua kutsuttiin hetki sitten Mustaksi, eikä Finniganiksi – kuten teistä suurin osa teistä minut sillä nimellä tuntevat. On se, että minä tosiaan... en ole Finnigan.”
Alkoi suuri kuiskausten sorina. Adara ummisti hetkeksi silmänsä ja jatkoi:
”Viisitoista vuotta sitten... minut adoptoitiin. Syy siihen oli se että äitini oli murhattu kuolonsyöjien toimesta, ja isäni suljettiin Azkabanin vankilaan. Tuomionaan pysyä siellä loppuikänsä.
Olette varmasti kuulleet tästä henkilöstä, hänestä oli paljon lehdissä viime vuonna, sillä hän karkasi.”
Syntyi syvä hiljaisuus.
”Mies, josta puhun, on Sirius Musta. Minun isäni.”
Puheensorina kantautui pitkin salia, Rohkelikot näyttivät suuri osa järkyttyneiltä.

”Syy miksi kerron tämän avoimesti nyt, on kertoakseni, että en ole ollut hänen kanssaan tekemisissä vankilasta karkaamisen jälkeen, enkä ole aikeissa liittyä häneen millään tavalla. Toivon teidän ymmärtävän sen.”
Adara lopetti ja istuutui kaksosten avustamana alas. George kietoi sormensa Adaran sormien ympärille ja kuiskasi: ”Hyvin tehty.”
Dumbledore piti vielä loppupuheen, ja oppilaat olivat vapaita lähtemään. Lee Jordan tuli ensimmäisten joukossa sanomaan Adaralle, että tämä oli tehnyt viisaasti ja rohkeasti. Saman tekivät monet muut Adaran läheiset tutut. Patilit ja muut juoruilua rakastavat oppilaat taas supisivat ja kiirehtivät pois Adaran lähettyviltä.
Adara oli osannut odottaa sitä, vaikka hänestä tuntui että oikeiden kuolonsyöjien lapset ansaitsisivat ennemminkin tuollaisen tunnustuksen kertomisen. Adaran vatsassa kierähti kun Draco Malfoy kiiruhti hänen ohitsensa kohti tyrmiä.

Adara istui hetken aikaa vaiteliaana Lee Jordanin, Fredin ja Georgen kanssa samassa vaunuosastossa, kun he näkivät Dracon, Crabben ja Goylen kävelevän kohti Harryn vaunuosastoa. Kaksoset ja Adara tuijottivat hetken toisiaan, ja lähtivät yhtäkkiä rynnäköllä heidän peräänsä.
”- sanoin, että älä pyöri tällaisessa roskasakissa! Myöhäistä jo, Potter! Tuollaiset menee ensimmäisinä nyt kun pimeyden lordi on noussut taas! Kuraveriset ja jästinrakastajat ensin! Tai no – toiseksi – Diggory oli e-”
Adara ei kestänyt kuunnella. Draco oli täysin erilainen kuin hänen seurassaan.
Adara nosti sauvansa ja – tuntui kuin koko vaunuosastossa olisi räjähtänyt kun loitsut ja kiroukset sinkoilivat ympäriinsä. Niiden loputtua Draco, Crabbe ja Goyle makasivat tajuttomina lattialla. Fred asteli ensimmäisenä hölmistyneen kolmikon luo vaunuosastoon.
”Ajateltiin tulla katsomaan mitä nuo meinaa.”
”Mielenkiintoinen ilmiö”, George totesi astuttuaan Dracon päältä vaunuosastoon.
”Kuka käytti pattiajoskirousta?”
”Minä”, Harry sanoi.
”Outoa, minä käytin löllösääriä. Niitä kahta ei näköjään pidä käyttää yhtä aikaa. Häneen on puhjennut pieniä lonkeroita pitkin naamaa.” Adara katsoi Crabbea ja totesi tämän olevan oikeassa.
”No, eipä jätetä noita tuohon. Eivät sovi sisustukseen”, George jatkoi ja yllättävän hyväntuulisena Adara potki ja töni muiden kanssa Dracon, Crabben ja Goylen käytävän puolelle.

He pelasivat hetken aikaa räjähtävää näpäytystä kunnes Harry kysyi kaksosilta ketä he olivat kiristäneet lukuvuoden ajan. Kaksoset kertoivat viimein Ludo Bagmanin metsinkäiskullasta jonka hän oli heille antanut vedonlyönnissä hävittyään.
Kun juna pysähtyi, Harry jäi kaksosten kanssa vaunuosastoon, kun Adara lähti tavaroidensa kanssa laiturille. Heti astuttuaan ulos junasta, hänen olalleen lehahti pöllö, jalassaan kirje.
Adara otti kirjeen, jossa luki tutulla käsialalla vain yksi lause:

Olen ylpeä sinusta.

Adara hymyili ja pisti kirjeen taskuunsa.
Kaksoset ryntäsivät hölmistyneinä junasta ja kertoivat että Harry oli antanut heille kaiken kolmivelhokultansa. Adara hymyili entistä leveämmin.
Ehkä – jopa näiden kaikkien vastoinkäymisten jälkeen – Adara osaisi nauttia kesästään... Weasleyn perheen luona.
« Viimeksi muokattu: 02.07.2008 22:09:46 kirjoittanut Fubuki »

Cirilla

  • Welhon tytär
  • ***
  • Viestejä: 303
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #69 : 07.07.2007 11:20:17 »
Olenko yllättynyt? Olen!
Olet taas saanut hyvän luvun aikaan (:
Hih, mutta taidan olla pilkun viilaaja (: Mutta joo, kyllähän ne silmätki voi hymyillä (:
Että näin..
Mutta koska olen pilkun kaunis viilaaja, niin sanon yhden kohdan:

Lainaus
Parvati Patilit ja muut taas supisivat ja kiirehtivät pois Adaran lähettyviltä.

Pilkku kenties unohtui Parvati Patilit välistä?
Mutta mutta (:
Ihana oli (:
Pidin tuosta Adaran puheesta (jos sitä puheeksi voi sanoa)
Oliko rakentavaa?
Ei kenties, mutta yritys oli kova (:
Kiitos! Ja jatkoa (tuo kuulostaa jo hieman kulutetulta siis tuo "Jatkoa". Koita kestää)

Cir*Katwi
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Cirilla »
Maailma on kaunis. Kiitos mielikuvituksesta ja taiasta.

pullarusina

  • Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #70 : 07.07.2007 14:00:18 »
Olen lukenut tätä monta päivää. Miksi? Koska RAKASTAN tätä! Välillä olen oikeasti itkenyt tätä lukiessani. Ja minä en koskaan itke. Oikeasti. En ainakaan kirjoja lukiessani.

Muutamia (huom. muutamia) kirjoitusvirheitä olen löytänyt. Niiden määrä on pieni ottaen huomioon sen että lukuja on 59 (tähän mennessä)

ör. Kaipaann jatkoa! KILTTI JATKOAAA!
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut pullarusina »

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
vastaus
« Vastaus #71 : 07.07.2007 14:14:41 »
*halii pullarusinaa* ihanaa! Uusi lukija!
Ja Cirilla; totta, pilkku jäi.. vai jäikö? Onko Parvatin sukunimi Patil? Mikä sen siskon nimi sitten oli?
« Viimeksi muokattu: 03.07.2008 02:06:50 kirjoittanut Fubuki »

Chikyo

  • ***
  • Viestejä: 91
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #72 : 07.07.2007 19:06:45 »
Mun mielestä Parvatin sukunimi on Patil, mutten muista sen siskon nimeä ;<

Mutta musta tää on aivan iha fic <3 Siriuksella tytär, hienoa :) Tykkään tälläsist joihin on käytetty paaljon mielikuvitusta, vaikka tää meneeki paljon kirjan mukaan.

Ihana silti, Sirius osaa olla huolehtivainen isä. Aika hassua kuvitella että Sirius ois aikuistunut, mutta hyvä sekin :)

Jatkoa pian.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Chikyo »
You will lose everything.

wiidii

  • ***
  • Viestejä: 75
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #73 : 07.07.2007 19:13:46 »
Parvati ja Padma Patil.  ;)

(terveisin vahingossa tämän kerkustelun lukenut)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut wiidii »
nykyisin kaikki on toisin

Nettis

  • ***
  • Viestejä: 34
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #74 : 08.07.2007 00:37:46 »
ISO sydän ja toinenkin <3

Sanoin joskus ex-finissä, että kirjoitus on muuttunut tökkiväksi ja "huonoksi", mutta näissä uudemmissa osissa tökkivyys oli kadonnut kokonaan ja lukeminen taas todella nautittavaa =) Pidin todellakin näistä uusista osista ja finin kadotessa tämä fikki olikin yksi niistä, joita jäin suuresti kaipaamaan.

Erityisesti pidin Sirius - Molly kohtauksesta, minua on aina häirinnyt se, että kirjassa ei heidän osaltaan selitetä muuta - olihan tapahtuma kuitenkin järkytys Mollylle.

Jään innolla odottamaan seuraavia osia, joita tosin pääsen lukemaan vasta elokuun alussa. Katsokkin, että siihen mennessä on tullut monta osaa lisää!

-Nettis (Neiti.N)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Nettis »
Tulikehränä aurinko nousee
pimeyden karkoittaen
Tulikehränä aurinko nousee
varjot polttaen pois

Terri

  • ***
  • Viestejä: 15
  • yes.
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #75 : 08.07.2007 01:16:40 »
Myönnetään, olen ikuinen romantikko.
Ja ehkä asiaan vaikuttaa että olen Draco-fani.
Mutta se oli hirveän surullinen se Adaran ja Dracon "ero".
Käytän tuota sanaa koska en keksi parempaakaan.
Itketti.. :'(

Mutta.
Kai tästä tulee vielä jatkoa?
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Terri »
I want to see.
Dramione.

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
vastaus
« Vastaus #76 : 08.07.2007 02:04:47 »
Kiitos Wiidii, korjaan sen kohdan.
Ja sori Terri, mutta parempi näin :D
« Viimeksi muokattu: 03.07.2008 02:08:26 kirjoittanut Fubuki »

Amlae

  • Nollatoleranssi
  • ***
  • Viestejä: 123
  • Und der Haifisch der hat Tränen
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #77 : 08.07.2007 11:54:28 »
Olen tai siis oli jo pitemmän aikaa kierrellyt ja kaarrellut tätä ficciä miettien että lukisinko vai en?
No päätin sitten alkaa lukemaan, kun uteliaisuuteni vei voiton ja aloitin urakan. No nytten kun olen saanut luettua tämän ( ja perse ihan puuduksissa XP ) niin harmittaa kun en ollut alkanut lukemaan tätä jo aikaisemmin.

Pidän Adarasta todella paljon ja on (minusta ainakin) mukavaa että hänen ja Georgin suhteessa on ollut mutkia matkassa, eikä sillain että: "he elivät elämänsä onnellisina loppuun asti the end"

Ja Adaran yms. juttujen sulauttaminen on onnistunut todella hyvin potteriin, eikä tämä tunnu (parempaa sanaa kun en keksinyt niin tunnu saa kelvata) siltä että Adara oltaisiin tähän punkemalla pungettu mukaan.

Joo tykkään tästä <3
jatkoa jään odottelemaan :D
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut dead_rose »

20032011 <3
26-29062013 <3




entinen dead_rose

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #78 : 08.07.2007 19:46:56 »
Kiitoksia ^^ Ihana avatar sulla muuten, repesin :D
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Fubuki »

Cirilla

  • Welhon tytär
  • ***
  • Viestejä: 303
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #79 : 08.07.2007 21:06:10 »
Juups Padmahan sen sisko oli (:

että tämmöstä pientä (:

Cir*Katwi
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Cirilla »
Maailma on kaunis. Kiitos mielikuvituksesta ja taiasta.