Kirjoittaja Aihe: Musiikki #2  (Luettu 34472 kertaa)

Haruka

• Taskukokoinen
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #60 : 10.12.2012 07:35:58 »
Kun yritin kysellä Rock The Beachin Facebook-ryhmässä tuosta talkoolaiseksi hakemisesta, vastasivat siellä, että talkoolaiseksi voi hakea ensi vuoden puolella eli ilmeisesti avoin haku on mahdollista... Varmistan asian vielä, koska olisi todella kivaa päästä sinne, kun asun Helsingissä ja muistan, miten hauskaa oli olla talkoolaisena Provinssissa muutama vuosi sitten :)

Laitan ehkä hakemuksen myös Provinssiin ja Ilosaareen, jos näyttää siltä, etten pääse talkoolaiseksi tuonne riippuen tietysti myös siitä, miten mulla on mahdollista pitää lomaa ens kesänä.

Tattoo

• Vieras
« Vastaus #61 : 10.12.2012 21:08:16 »
Lainaus
Mihis festareille muut on menossa?

Sauna Open Air. Vain ja ainoastaan Sabatonin takia. Se oli Pakkahuoneella marraskuun lopussa jotain eeppistä, joten miksi ei uudestaan?

Mitäs otukset/ihmiset/pallerot on lähiaikoina kuunnelleet?

Itse yllättäen Sabatonia, ja kaikkea muuta jännää metallia, esim uutena tuttavuutena Rotting Christ:ia.  Vaikkei ketään kiinnostakkaan, täältä löytyy last.fm profiilini.

Haruka

• Taskukokoinen
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
« Vastaus #62 : 11.12.2012 12:15:39 »
Eilinen keikka oli jotain niin mahtavaa, että... Mä oon aivan sanaton, koska en oo pitkään aikaan ollut niin hyvillä keikoilla kuin nää, jotka oon synttärieni aikaan nähnyt. Ensi vuonna on pakko päästä katsomaan uudelleen Musea.

Keikkapostausta ja lisää hehkutusta voi lukea blogistani, jonka sivut löytyvät mun profiilistani, mutta toteanpa vain, että Muse on kyllä älyttömän hyvä livenä. Mulla meinasi päästä itku, kun keikan alussa "Supremacy" alkoi soida, koska olin odottanut ainakin neljä kuukautta sitä, että pääsen katsomaan Musea. Ja se odotus kannatti. Uusia biisejä en niin hyvin vielä tuntenut, vain ne, joita olin jo hieman ennakkoon kuunnellut ja vaikka mulla olikin istumapaikka, se muiden fanien fiilis tarttui muhun :)

Sassa

« Vastaus #63 : 11.12.2012 12:24:29 »
Komppaan Harukaa, eilinen Musen keikka oli mie-le-tön! Olin katsomassa parhaan kaverin kanssa, ja fiilisteltiin kyllä koko rahan edestä. Musta oli upeaa, että ne soittivat niin paljon vanhoja biisejä, koska en hirveästi välitä The 2nd Lawsta. Ja shown visuaalinen puolikin oli aika huikea, harvoin olen nähnyt valoja ja lasereita käytettävän yhtä luovasti!

Äsken ostettiin liput sinne ensi heinäkuun keikalle. ;D
asfaltin pinta kiiltää yössä
on sade lakannut viimeinkin
ajatella, minä melkein luovutin

Angelina

• s l y t h e r i n
  • Valvoja
« Vastaus #64 : 11.12.2012 23:12:02 »
Mä olin myös eilen katsomassa Musea ja komppaan kyllä edellisiä! Pidin myös siitä, että tosiaan kuultiin niitä vanhempiakin biisejä, koska niistä mun lempparit lähinnä löytyy. Uusienkin joukossa on kyllä hyviä, että eipä sillä ;D Olin veljeni kanssa katsomassa keikkaa ja nyt mietinkin, että pitäskö ostaa myös ens kesälle lippu. Tai siis tottakai pitäis, mutta rahatilanne ei välttämättä ihan anna myöden... No kyllä tässäkin riittää fiilistelyä!

Seuraavaksi voikin sitten alkaa odotteleen helmikuuta ja The Killersiä!

“I thought you and Tony were still gazing into each other’s eyes.”

Ava+bannu © Ingrid

unsure

• Vieras
« Vastaus #65 : 17.12.2012 15:19:06 »
Tilataan tänään liput Awolnationin keikalle! Me todella saatiin kaverin kanssa lupa lähtee Helsinkiin keskellä viikkoa vaikka mä sitä epäilinkin. Jäädään tän frendin kanssa viel yöksi hotelliin ja seuraavana päivänä junalla takas Seinäjoelle ja vielä kouluunkin jos ehtii.

omg enää kuukausi!

Nappeli

« Vastaus #66 : 20.12.2012 11:10:42 »
Minulla ei ole oikein mitään tuntemusta tästä musiikin tyylistä, mutta velvollisuuteni on suositella tätä silti ihmisille. Huominen On Tännään, eli räppiä luvassa. Sukulainen asialla.  :-*
Osaisiko kukaan tuon tyyppistä musiikkia kuunteleva sanoa tuosta jonkun mielipiteen? Kun mulle tuo tosiaan on ihan vierasta...

Draugore

• Êl en Vanyar
  • Ónen i-Estel Edain, ú-chebin estel anim
    • Verbal Cabaret -blogi
« Vastaus #67 : 20.12.2012 18:56:41 »
Yksi Tuskailija lisää ilmottautuu! Kolmas kerta kolmen päivän kekkereille suuntaamassa ja muita yksittäisiäkin käyntejä litania takana. Itselle NW ei suinkaan ollut syy festarilippujen hankintaan, mutta kiva lisä. Bändi oli viime kuussakin Hartwallilla niin kovassa vedossa, että Tuska-keikan odotukset ovat korkealla. Juhlilla esiintyy myös pitkä lista must see-nimiä, joten liput itselle ja ukolle onkin jo takataskussa.
Ensi kesänä suuntana varmasti myös Nummi; Amon amarth, Wintersun ja Eläkeläiset. Me likes!

Huomenna puolestaan suuntana Nosturi ja maailmanlopun Metalheim ja uuden vuoden aattona Turisas! Kyllä kelpaa. :)
Wicked.

HAKKAA PÄÄLLE POHJAN POIKA !

Renaissancefire

« Vastaus #68 : 01.01.2013 18:39:05 »
Onko joku muu menossa Kivenlahti rockiin? Mä menen kattomaan Whitesnakea :) 
Haluaisin Ruisrockiinkin, mutten tiedä vielä pääsenkö.

Tuleeko muita Kissin tai Bon Jovin keikoille?
Hör, en stjärna föll med en klang!
Gå icke ut i gräset med bara fötter; min trädgård är full av skärvor.
- Edith Södergran

Chelle

• partner in crime
« Vastaus #69 : 01.01.2013 19:00:14 »
Lainaus
Tuleeko muita Kissin tai Bon Jovin keikoille?
Molemmille oon tulossa kaverin kanssa! :D Me ollaan vitsailtu niin kauan Bon Jovin keikalle menemisestä, että sitten kun Suomen keikka julkistettiin, päätettiin törsätä rahat ja lähteä kuuntelemaan Runawayta (luottaen että se on settilistassa!). Kissin keikalle kans loppujen lopuksi, lippujen saamisessa oli hirvittävästi säätämistä... Mutta nyt sitten innoissaan odottamaan tulevaa kesää :D

Festareista en vielä tiedä. Qstock varmaan ainakin lähimpänä vaikka pieni onkin, Ruis kiehtoisi kans. Saa nyt nähdä kunhan julkistavat lisää esiintyjiä.
we are in a fairytale
and i am the witch

Renaissancefire

« Vastaus #70 : 03.01.2013 14:55:32 »
Mut niin, onko teillä tunnuksia last.fm:ään tai vastaaviin paikkoihin joista pystyy seuraamaan omia musiikinkuuntelutilastojaan?

tässä mun last.fm

Your musical compatibility with Eponaa- is Super :)

- Edith Södergran

Renaissancefire

« Vastaus #71 : 03.01.2013 18:08:44 »
Epona//Kiitos kun lisäsit kaveriksi :)

Lainaus käyttäjältä: Zess
Mikä on teidän kantanne artistien ja heidän kuuntelijoidensa teräväsanaiseen arvosteluun?

Mun mielestä se on tosi tyhmää jos joku haukkuu toista sen perusteella mitä musiikkia kuuntelee. Kaikilla on oma maku ja siitä on ihan turhaa haukkua ketään jos sattuu tykkäämään erilaisesta musiikista kuin toinen. Olis kiva jos kaikki vois kuunnella ihan rauhassa sitä mistä tykkää, eikä kukaan sanois että minä kuuntelen sitä oikeeta musiikkia, miks sä kuuntelet tommosta? Näin yhellä foorumilla kerran kun joku sanoi että vaikutat vähän tyhmältä kun kuuntelet noita bändejä, koska ei kukaan enää kuuntele tollasta musiikkia. Se ärsytti mua ihan kauheesti, koska mun mielestä ei todellakaan voi sanoa noin.

- Edith Södergran

Chelle

• partner in crime
« Vastaus #72 : 05.01.2013 00:17:25 »
Lainaus
Mikä on teidän kantanne artistien ja heidän kuuntelijoidensa teräväsanaiseen arvosteluun?
En liputa kenenkään lyttäämisen puolesta ja tottakai kaikilla on oikeus tykätä mistä haluaa, mutta vähän hankala uskoa sellaiseen visioon että kaikki pystyis tuomaan mielipiteensä esille sivistyneesti ja ketään loukkaamatta, varsinkaan makuasioissa. Mä en ota sitä itteeni jos joku sanoo että mun rakastama musiikki on perseestä, koska mullehan on selvää että se ihminen on väärässä :D En keksi sellaista makuasiaa mistä tyypit ei kinastelisi/olisi täysin eri mieltä kärkkäästikin. Ja jos katsoo levy/leffa/mitävain-arvosteluja niin kyllähän ne kriitikotkin on teräväsanaisia, ehkäpä just provoidakseen ihmisiä. Vahvoista mielipiteistä yksinkertaisesti syntyy sitä keskustelua. Eri artistien kuuntelijoista on tietenkin vaikka mitä stereotypioita, mutta niinkuin melkeinpä kaikkien stereotypioiden kohdalla, omapa on menetyksensä jos niiden perusteella määrittelee kokonaisen ihmisen. Voin hyvin kiinnostua johonkin ihmiseen tutustumisesta ihan pelkän musiikkimaun perusteella, mutta toisinpäin on vähän hankala kuvitella kenenkään ajattelevan tätä (tyyliin "enpä viitsi puhua tolle tyypille kun se näyttää tykkäävän Robinistä!!11!").

Lainaus
Mitä mieltä te olette, siitä että musiikkia myytäisiin ns. ulkonäöllä ja hankitaan sillä huomiota? Missä menee raja sen tärkeimmän eli musiikin ja huomionhakuisuuden välillä?
Kukin tyylillään. Jotkut bändit/artistit loistaa sillä "perinteisellä" teknisellä lahjakkuudella, jotkut keksii jonkun uuden jutun joka vetää ihmisiä niiden musiikkiin, joitakin ehkä kuunnellaan koska julkisuus tekee ne kiinnostaviksi... Ja näistäkin takuulla eri ihmisillä on eri käsitykset, mikä kellekin tarkoittaa lahjakkuutta jne. Varmaan samojen artistien kuuntelemiselle on yhtä monta eri syytä kuin on kuuntelijaakin. Joillekkin se pelkkä äänite ei välttämättä olekaan niin tärkeä, vaan suuren osan artistin vetovoimasta muodostavat musiikkivideot ja kostyymit ja lavashow liittyykö se sitten enää suoranaisesti musiikkiin en tiedä. Musiikissakin iskee eri ihmisiin niin eri asiat, että hankala sanoa saako joku artisti kuuntelijansa perustuen pelkästään joihinkin epämusiikillisiin seikkoihin. Varmasti esillä oleminen vaikuttaa siihen että ihmiset ylipäätään kiinnostuu susta, mutta mun itseni on hankala uskoa että kukaan jaksaa kuunnella loputtomiin jotain musiikkia, jos ei itse se musiikki yhtään innosta.     

we are in a fairytale
and i am the witch

sienna

« Vastaus #73 : 13.01.2013 20:38:45 »
Lainaus käyttäjältä: Zess
Näin yhellä foorumilla kerran kun joku sanoi että vaikutat vähän tyhmältä kun kuuntelet noita bändejä, koska ei kukaan enää kuuntele tollasta musiikkia. Se ärsytti mua ihan kauheesti, koska mun mielestä ei todellakaan voi sanoa noin.

Ensin tohon Renaissancefiren kommenttiin liittyen. Mä en tiedä montakaan ärsyttävämpää argumenttia jonkin bändin/biisin kuuntelua vastaan, kun että se on vanha. Kohtaan tätä ihan samperin usein soittaessani jotain omasta mielestäni hyvää kappaletta. "Tää on ihan vanha biisi." Silloin tekisi mieli aina vetää herne nenään, koska mitä sitten? Kasari- ja ysärirockin suurkuluttajana heitän kehiin aina hyvin kärkkäitä vastakommentteja. :D Suurin osa kun näyttää elävän siinä uskossa, että kappaleilla on joku parasta ennen -päiväys enintään kuukauden sisällä ilmestymisestä.

Tuo muu arvostelu sitten. Sanotaanko vaikka, että jos keskustellaan musiikista, sen eri ulottuvuuksista ja siitä, ketkä oikeasti osaa tehdä musiikkia, niin mun mielestä on hyväksyttyä tuoda esille oma mielipiteensä siitä, mitä henkilökohtaisesti pitää hyvänä ja mitä huonona musiikkina. Mielipiteitä saa ja pitää olla, ja jos ne esitetään asiallisesti niin eipä siitä kenenkään pitäisi ottaa nokkiinsa. Sellainen provosoiva käyttäytyminen ja suora haukkuminen nyt taas on ihan eri asia, esimerkkinä, että mennään vaikka varta vasten jonkun artistin youtube kanavalle aukomaan päätä. Mä näen tollasen käyttäytymisen pelkkänä turhana muiden vaivaamisena ja huomion kerjäämisenä. Mulla on itelläni hyvinkin kärkkäät mielipiteet siitä, mitä pidän musiikkina ja mitä en, mutta en nää asiakseni mennä silti arvostelemaan tota jälkimmäistä jonnekin, missä tiedän, että sitä ei kaivata. Jokainen kuunnelkoon sitä, minkä tuntee omakseen.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2013 20:41:17 kirjoittanut sienna »

Hiljainen Talvi

• Laillinen
  • Ava by: Hyvä ystäväni R0land
« Vastaus #74 : 20.02.2013 22:51:51 »
Mielenkiinnosta onko joku lähdössä Tuskaan? Ja jos on niin mitä katsomaan?

Ite menen Nightwishin takia mutta ajattelin ainakin amorphiksen ja amaranthen myös katsoa. Ja muitakin kai mutta sitä tässä selvitellään..

Angelina

• s l y t h e r i n
  • Valvoja
« Vastaus #75 : 26.02.2013 13:57:12 »
Heeeei tänään Hartwallilla The Killers! Kai täällä muitakin faneja on?

Ite oon lähdössä paikanpäälle kaverini kanssa ja hitto en tiedä yhtään mitä odottaa :D Toivon ainakin, että kuulisin pari ehdotonta lemppariani, vaikka ne vanhempaa Killersiä onkin...

“I thought you and Tony were still gazing into each other’s eyes.”

Ava+bannu © Ingrid

cooperaur

• Martti
  • Grieving widow Smith
« Vastaus #76 : 09.03.2013 15:58:04 »
Heii, kun nyt mennään jo maaliskuussa joten pakko tulla kyselemään että miltä finiläisten festari- ja keikkakesä näyttää?

Omani jäänee vähän heikoksi tällä kertaa, Provinssinkin taidan skipata ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen. Flow -festareille olisi kuitenkin tarkoitus lähteä näillä näkymin varmaankin kaikiksi päiviksi, myös avajaiskeikalle koska The Knifehan on aivan upea. :> Lana Del Reyn keikkahan on myös kesällä ja sehän on aivan must. Mut mites, onko kukaan lähdössä tuohon Rock the Beach -tapahtumaan? Itse jahkailen vielä, toisaalta houkuttaisi kyllä mennä Rammsteinia katsomaan vaikka liput kalliita ovatkin. Hietsu festarialueena olisi myös varmasti aika helmi kokea!

Toinen asia; löytyykö Hurtsin kuuntelijoita? Mitä mieltä olette uudesta levystä? Ite oon tosi positiivisesti yllättynyt, Happiness oli niin eeppinen että rima oli tosi korkeella, mut tää Exile ei kyllä mun mielestä jää ollenkaan sen varjoon. Onhan tää erilainen, mutta mä ainakin tykkään kovasti. Omat suosikkini levyltä näin ensikättelyssä ovat olleet etenkin "Sandman", "Only You" ja "Mercy".

Are you nervous? Irritable? Depressed? Tired of life? Keep it up.
- Monty Python

Haruka

• Taskukokoinen
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
« Vastaus #77 : 11.03.2013 19:22:27 »
Lainaus
Heii, kun nyt mennään jo maaliskuussa joten pakko tulla kyselemään että miltä finiläisten festari- ja keikkakesä näyttää?

Muista festareista en tiedä, mutta Rock The Beachiin aion yrittää talkoolaiseksi, jos sinne vain suinkin otetaan talkoolaisia ja toivon, että järjestely toimisi samalla tavalla kuin muillakin festareilla, että saisi omalla tauollaan käydä katsomassa bändejä. Sain tänään ihan älyttömän fanityttö-kohtauksen, kun käsitin, että saatan päästä näkemään Billy Talentin toistamiseen livenä kesällä... Ja tämäkin vain, jos tosiaan pääsen talkoolaiseksi, mutta voisihan sitä keskiviikoksi mennä muutenkin kyseiselle festarille :)

SuklaaKissa

« Vastaus #78 : 12.03.2013 21:31:53 »
Haruka: Saa nähdä, tavataanko :D Itselläni on talkoolaiseksi liikaa mukavuudenhalua ja liian vähän ikää, mutta olen kuitenkin suuntaamassa samoille festareille. Syynä on taas serkku, joka kiljui kirjoitti tekstarin juuri pari tuntia sitten, että Billy Talent tulee kesällä Helsinkiin. Ei se auta kuin lähteä taas festariseuraksi. Minua infottiin myös, että Green Day uskaltautuisi samoille festareille ja esiintyisi vieläpä samana päivänä kuin Billy Talent. Pitääköhän paikkaansa?

Muille festareille en näillä näkymin ehdi, sen verran täynnä on kalenteri jo nyt. (Mistä ihmiset repii sen kaiken ajan kaikelle kivalle?)

Haruka

• Taskukokoinen
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
« Vastaus #79 : 23.03.2013 10:48:02 »
Tänään on taas yksi sellaisista päivistä, jolloin tekisi mieli vaan juoda pää täyteen siitä huolimatta, että oon kipeänä ja itkeä silmänsä punaisiksi...

My Chemical Romance hajosi ja itse kuulin asiasta tänä aamuna... Kyseinen bändi on merkinnyt mulle kuitenkin sen verran paljon, vaikka en ole koskaan niitä päässyt näkemään livenä, etten voi oikein muulla tavalla reagoida kuin  itkeä. Muhun ei tehoa lohduttaminen tyyliin "Sehän on VAAN bändi ja ne keskittyy varmasti sooloprojekteihin yms.", koska suuttuisin. Poikaystävä tietty sanoi tuohon tyyliin ja totesi vielä mun olevan hassu, kun itken jonkun bändin takia... Ehkä olenkin, mut musiikki on mulle kuin ilma, jota mä hengitän ja MCR oli yks niistä bändeistä, jotka on vaikuttaneet mun elämään ja jonka takia oon jaksanut vaikeiden aikojen yli (enkä oo ainoa, tiedän sen).