Kirjoittaja Aihe: Jalkapallo #3  (Luettu 50834 kertaa)

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #180 : 27.06.2016 11:48:57 »
Lainaus
Mulla on valitettavan iso osa peleistä päässy menemään sivu suun töiden takia mut ei anneta sen haitata.
Joo sama. Mulla on mennyt tosi iso osa peleistä ohi töiden ja muiden kiireiden takia - mulla on atm niin tuhat rautaa tulessa, että en vaan kykene repeämään joka suuntaan. Oon pitkiä päiviä töissä, aloittelen lopputyötä, teen yhtä kurssia tässä kesän aikana ja lisäksi on vielä harjoittelujakson tehtäviä ollut tehtävänä parin kuukauden ajan. Harmittaa, kun ei vaan ole ollut aikaa katsoa läheskään kaikkia pelejä jotka olisivat kiinnostaneet. Multa on mennyt suurin osa peleistä ihan sivu suun, ja varmaan tulee loputkin menemään, ja harmittaa ihan pirusti mutta minkäs teet. Parin vuoden päästä sitten on (toivottavasti) aikaa.

Ja sitten kun on jokin pieni rako aikaa katsoa pelejä, niin tulee tietty valkattua sellaiset helmet joukosta että... Siis esim. Kroatia-Portugali oli niin pitkäveteistä katsottavaa, että en viitsinyt edes katsoa loppuun asti koko matsia kun kumpikaan ei saanut aikaiseksi edes yhtäkään laukausta maalia kohti sen tunnin aikana, jota peliä jaksoin katsoa. Ei tietty pelkkä maalien tai maalitilanteiden määrä tee pelistä viihdyttävää, mutta oli jotenkin kokonaisuutena niin meh katsottavaa, että kesken jäi. Ja peli tuli vielä pikkusiskon "Ronaldo on kuuma" -hypeillä höystettynä, joten ei ollut seurakaan mikään paras mahdollinen... ;D

Tänään mulla on onneksi vapaapäivä töistä, joten vihdoin pääsen istahtamaan sohvan ääreen oikeasti keskittymään peliin - illan myöhäisempää peliä en jaksa katsoa, koska huomenna oon menossa aamuvuoroon, mutta Italia-Espanja osuu onneksi ihanteelliseen aikaan ja sitä odotan innolla. Käppäilen kohta ostamaan tuoreita masikoita, lakritsijätskiä ja pari lonkeroa, niin unelmailta on valmis :D

bannu by Ingrid

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #181 : 27.06.2016 12:15:59 »
Minulla on kans jäänyt pelien seuraaminen vähäksi, kun telkka hajos, plus oon joutunut tekeen tosi paljon iltavuoroja. Töissä toki telkka niin välillä on tultu puikahdettua saliin vilkuileen tilannetta.

Oon kahden joukkueen eli Saksan ja Islannin bandwagonissa. Puolalle on tullut pidettyä myös peukkuja ja Slovakiaa symppasin (vaikkakin lähinnä parin kuuman pelaajan takia  :-*)
Espanja on sitten varmaan se jengi, joka on omalla inhokkilistallani korkeimmalla. Pari kirvelevää muistoa ovat mokomat minulle tuottaneet. Joten toivottavasti putoavat mahdollisimman pian.

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #182 : 28.06.2016 00:11:21 »
Mä olen itse katsonut melkein jokaisen pelin ja pakko sanoa, että menee vaikeaksi sanoa minkä joukkueen haluais olevan finaalissa - Islanti, Saksa ja Italia on kaikki mun sydäntä lähellä ja haluaisin kaikille mahdollisuuden. Itse oon kyllä henkilökohtaisesti onnellinen siitä, että Italia kaatoi La Rojan, koska Espanja ei musta yltänyt tässä turnauksessa parhaimpaansa - olin mös hieman pettynyt, että Casillas ei päässyt avauskokoonpanoon, vaan De Gea pantiin maalille. Toki Casillasin töppäykset on edelleen muistissa Casillaskn pelattua itsensä edellisessä turnauksessa useasti pahasti ulos. Mutta iloitsen Italian puolivälieriin pääsystä, koska Italia on yksiä mun suosikeista (Saksan ja Hollannin lisäksi, olin pettynyt ettei Oranje päässyt turnaukseen), vaikka Italialla onkin vähän taipumusta vaan parkkeerata bussi boksiin ja puolustaa hyökkäyksen sijaan. Tänään oli kyllä varsin kaunista hyökkäyspeliä Espanjaa vastaan ja ansaittu voitto. Gigi Buffon on kyllä Neuerin kanssa ehkä yksiä maailman parhaista maalivahdeista eikä syyttä.

Islanti yllätti kanssa ilosesti tänään. Musta sukeutui tän turnauksen aikana varsinainen Islanti-fani ja onhan se ehkä koko turnauksen sympaattisimpia joukkueita. Tosin Englantia vastaan kävi selväks, että islantilaisten tekniikka ei oo niin hiottua kuin muiden, kosketukset palloon oli liian kovia usein ja siitä seuraskin hölmöjä menetyksiä. Mutta maali pysyi rankkaria lukuunottamatta puhtaana ja Englanti kaatui. Tavallaan sitä melkein toivois, että Islanti kaatais puolivälierissä myös Ranskan, vaikka sitten todennäkösesti taival katkeais siihen, koska todennäkösesti sen jälkeen vastaan tulis Saksa. Koska Saksalla on vaan niin kova porukka kasassa taas, että oon yllättynyt mikäli Italia pystyy Saksan voittamaan. Saksalla on mun mielestä tällä hetkellä kaikki mahdollisuudet voittaa Euroopan mestaruus ja pidän peukkuja pystyssä. Mutta Islannista oon tällä hetkellä aika täpinöissäni ja mielelläni seuraan niiden taivalen loppuun asti. Koska en olis koskaan kuvitellut, että EM-debytoija ja vielä sellainen kuin Islanti pärjäis näinkin hyvin. Ja pakko sanoa, että Islanti-Englanti peli on tähän mennessä ainoa futispeli, joka on saanut missään vaiheessa mut oikeasti hyppimään ja pomppimaan, koska onhan toi ihan mieletön veto. Ja Islannin "sotahuuto" kentällä, huh, kylmät väreet meni kyllä koko kropassa, koska jotenkin tosta tulee niin voimakkaasti maorien haka mieleen, vaikka varsinaisesti ihan eri fiiliksestä kyse. Isäkin kommentoi, että Islannilla on tosi komea kannustushuuto - ja niin se kyllä on. Melkein oli kyyneleet silmissä, kun pelaajat+fanit pelin jälkeen ryhtyi chanttaamaan. Huh, oli kyllä melkonen peli <3

Enkä kyllä olisi ettynyt, jos Islanti syystä tai toisesta pääsiskin loppuotteluun. Se on kuitenkin aika epätodennäköistä, joten taidan kannattaa Saksaa, Italiaa ja Islantia ja pitää peukkuja Saksan EM-voiton puolesta. Vaikka tavallaan oliskin mukavaa, että voittaja oliskin joku totaalinen yllättäjä.
« Viimeksi muokattu: 01.07.2016 13:37:28 kirjoittanut Vlad »
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #183 : 03.07.2016 01:21:34 »
Huhhuh millanen peli tänään. En katsonut rankkareita, mielenterveys ei kestänyt (miten niin rakastan liikaa Saksan maajoukkuetta?), ja helpotuksen itku tuli kun sisko whatsappasi että Saksa voitti. Vuvuzelan taikaa ei ole rikottu xD mutta olipahan hemmetin pitkä matsi. Tuntui kuin jo varsinainen peliaika olis kestäny kolme tuntia ja mä vaan rukoilin että Saksa tekisi maalin. No, onneks ees rankkareilla, vaikka en oo kovin suuri rankkarivoittojen fani (mutta en valita).

Nyt sitte seuraavaksi Ranska-Islanti, toivottavasti Islanti jatkaa hyvää putkeaan^^
We had each other. That's how we won.

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #184 : 08.07.2016 00:02:01 »
Olipahan ottelu. Harmittaa kyllä paljon Saksan tappio, joten kai tässä on Portugalia sitten finaalissa toivottava. Ei sillä, että mulla olisi eritysemmin mitään Ranskan joukkuetta vastaan, mutta ne pudotti mun suosikit (Islanti ja Saksa), ja jotenkin en vaan osaa kannattaa koskaan isäntämaita. Tunnen myös niin paljon Ronaldo-vihaajia, että olisi kiva saada niille luu kurkkuun.

On muuten karua, että Saksa ei pääse finaaliin, vaikka päästi koko turnauksessa vain kolme maalia, joista kaksi tehtiin rankkarista, ja Portugali voittanut yhden(?) ottelun varsinaisella peliajalla. No, aina ei mene nämä kaaviot tasan, ja siellä monet "ennakkosuosikit" konttas alkulohkossaan ja kaavioiden puoliskoista tuli aika epätasaiset. Griezmannin maalipörssin voitolle kuitenkin peukku, koska Ronaldon tai Nanin pitäs tehdä finaalissa kolme maalia päästäkseen tasoihin.

Oli lopputulos finaalissa mitä tahansa, niin parasta näissä kisoissa oli kuitenkin Espanjan konttaaminen.

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #185 : 08.07.2016 00:18:54 »
Vituttaa, itkettää ja vituttaa vielä pikkasen lisää. Saksa ei todellakaan ansainnut tätä, olisi ansainnut pelata finaalissa. No, voinpa ainakin käyttää sunnuntai-illan Simsin pelaamiseen sen sijaan että tarvis kattoo futista.

Joo ei todellakaan oo mikään unelmafinaali. Pitikin sitte tulla just ne mun inhokkijoukkueet (tosin vielä pahempi ois ollu Portugali-Espanja). Ja nyt vituttaa vielä hiukan lisää.

No, Saksa ja Islanti on kyl tän turnauksen henkiset voittajat, piste.
We had each other. That's how we won.

invisible deer

  • susilapsi
  • ***
  • Viestejä: 256
  • ava by Auroora
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #186 : 08.07.2016 00:57:51 »
No voi perkele.
Ei mulla mitään Ranskan voittoa vastaan olis ollut, jos peli olis mennyt erilailla, mutta jotenkin tuntu vähän falskilta, että Ranska sai maalin rankkarista. Ekan puoliajan Saksa pelas niin pirun nätisti, että olin tippa linssissä kokoajan, ja sitten Ranska tulee ja saa maalin viimisellä minuutilla. Toisella puoliajalla peli oli jo tasavertasempaa, mutta mietitytti koko ajan, että mitä jos Saksa olisikin saanut maalin ensin.

Ai ja voi, ei kyllä loppuottelukaksikko liikuta mua yhtään, enkä millään usko, että siitä mitään pelien hienointa ottelua on muotoutumassa. Kai se nyt siti täytyy katsoa, mutta uliuli miksei mun suosikit ole siellä.
there is freedom in the dark once someone has illuminated it

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #187 : 14.11.2017 01:01:47 »
Mitä täällä tapahtuu?? Oon järkyttynyt, mut toisaalta onhan tää jalkapallo maalinteko peli. Uskomatonta mutta totta, Ruotsi tiputti ens kesän MM-kisoista Italian. Tää oli itselle ainakin pienoinen shokki, mutta samalla kyllä yllättävän piristävä asia. Tokihan Italia yleensä hallitsee kuten tänäänkin peliään tai eilisen puolella, mutta maalien kanssa ongelmat. Jos et tee maaleja ja toinen tekee, niin tää voi olla tulos. En tiedä, mut toisaalta Balotellia ei kyl tuu ikävä, vaikka muutamia muita pelaajia tuleekin ens kisoissa ikävä.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #188 : 14.11.2017 18:37:20 »
Mulla vähän samat fiilikset kuin lefuriosolla. Siis mitä helvettiä?! En oo MM-karsintoja seurannut, koska en omista televisiota (ei ois toisaalta ollut aikaakaan), mutta siitä huolimatta oli kyllä iso shokki, kun Italia karsiutui. Kyseessä on joukkue, jota oon enemmän tai vähemmän fanittanut jo vuosia, joten tulee kyllä ikävä näissä kisoissa Italian pelaajia. En tiedä, tällä hetkellä tuntuu, et en oikein tiedä, mitä sellasia joukkueita MM-kisoissa ois, jotka sais seuraamaan kisoja ihan satasella, Italia kun on ollut niistä se ehkä isoin, vaikka kyl mä varmaan katon ens kesänä taas kaikki pelit, mitkä vaan muistan ja ehdin... Sinällään oon onnellinen esim. Islannin puolesta, koska ihan hiton kova saavutus niin pieneltä maalta päästä noin isoihin kisoihin pelaamaan, mutta harmittaa Italian putoaminen. Se oli kuitenkin yks joukkue, jonka pelin seuraamista odotin innolla taas kerran. Fiilikset on tällä hetkellä vähintäänkin sekavat, mut ehkä se siitä lähtee taas. Buffonin puolesta harmittaa kanssa, että piti nyt tälläseen lopettaa.
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #189 : 14.11.2017 22:14:21 »
Muuten nauraisin Italian putoamiselle ainakin kevyesti, mutta Buffonin maajoukkueuralle olisin halunnut vähän mukavamman lopun. En siis ole mitenkään Italiaa vastaan, mutta huvittaa jollain tasolla, miten iso järkytys kisoista putoaminen on. Ensimmäisen kerran kuuteenkymmeneen vuoteen vai miten se meni? Vähän eri meininki kuin Suomen kohdalla. ;D Mä en edes tiedä, mitä maita on selvinnyt kisoihin paitsi Ruotsi.

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #190 : 17.06.2018 23:06:19 »
Olisi aika herätellä taas tätäkin topaa MM-humuun!

Vitsi että Brasilia-Sveitsi oli turhauttavaa katsottavaa :D Harmittaa, että päättyi kuin päättyikin tasuriin, vaikka Brasilialla oli kova paine päällä maalintekoon ihan viime minuuteille saakka. Sveitsi oli mun silmiin aika altavastaajan asemassa koko ajan, kun taas Brasilia hallitsi peliä ja pyöri hyökkäämässä onnistumatta kuitenkaan viimeistelyssä. Mitä enemmän minuutit kävi vähiin niin sitä enemmän Sveitsi alkoi vaikuttaa epätoivoiselta ja oli ihan helisemässä, ja mua ketuttaa että turvautuivat sitten tuuppimiseen ja jatkuvaan rikkomiseen viimeisenä puolustuksena. Ymmärrän että puolustuksen kultainen sääntö on että jompi kumpi pitää pysäyttää, pallo tai pelaaja, mutta musta näytti siltä että Sveitsillä ei enää taito riittänyt niin piti turvautua siihen että ihan avoimesti pelaa sikaa. Meh. Sveitsi ei olisi ansainnut tasuria. Mutta olipahan sentään viimeiseen asti viihdyttävä matsi!

bannu by Ingrid

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #191 : 18.06.2018 12:26:43 »
Minulle tasuri kävi paremmin kuin hyvin, kun löin vetoa sen puolesta. :D :D Mutta kieltämättä oli osittain aika turhauttavakin ottelu, varsinkin, kun kannatin Sveitsiä. Oikeastaan samasta syystä kuin flawkin sanoi.

Liityn nyt tähän topaan vähän yllättäen, kun innostuin jalkapallosta oikeastaan vasta lauantaina ekaa kertaa koskaan. Olen nyt kattellut aika paljon noita pelejä siihen nähden, että pidin jalkapalloa tylsänä lajina vielä pari päivää sitten, mutta jotenkin se nappasi mukaansa kumminkin. Ihan vahingossa. Joukkuettani en ole osannut valita, mutta aika montaa nyt seuraaan ja katson vähän sen mukaan, mikä alkaa tuntua hyvältä. Jalkapallosta en kyllä paljoa tiedä, mutta ehkäpä saa vähän perspektiiviä, kun seuraa täällä keskustelua ja mahdollisesti osallistuukin. :) (Tää on vähän tägikomma, sori siitä.)

Onko teillä joukkuetta, joita kannatatte?



“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #192 : 18.06.2018 14:12:06 »
Onko teillä joukkuetta, joita kannatatte?

Arrrrgentinaaaaa ♥

Joo siis mä itseasiassa vihasin jalkapalloa joskus, koska musta se oli pitkäveteistä ja vihaan sitä jatkuvaa filmaamista. Kuitenkin 2010 MM-kisoja jouduin ikään kuin pakon edessä katsomaan ja päätin että kannustan sitten Espanjaa, koska Torres oli musta söb :'D No, Espanjaa sai sitten seurata ihan voittoon asti, joten siinä sai vähän otetta ja kiinnostusta lajiin. Seuraavissa kisoissa 2014 aloitin myös Espanjan kannattamisella, mutta koska ne menivät munaamaan kisat täysin ja halusin vielä seurata, niin piti löytää uusi suosikki. Messin takia seurasin sitten vähän tarkemmalla silmällä Argentiinaa ja löysin sieltä sitten ihan suosikkipelaajankin itselleni, Marcos Rojon! Rojon uraa oon hiukan sivusilmällä seurannut, että miten Manussa menee, mutta mikään futiksen superfani en oo kyllä vieläkään.

Vähän gloryhunter meininkiähän on tolleen vaihtaa joukkuetta, mutta koska mulla ei mitään varsinaista sidettä ollut Espanjaan, niin vaihtaminen ei tuntunut niin pahalta : D Argentiina kyllä joukkueena kaikinpuolin kiinnostaa edelleen ja tuntuu jotenkin enemmän omalta kuin Espanja, että ainakin toistaiseksi seuraan mielenkiinnolla miten Argentiina pärjää. Tunnesidettä löytyy silti sen verran, että Espanja on oikeastaan ainoa joukkue Argentiinan lisäksi, jonka pelit aion katsoa. Mistä sitä tulevaisuudesta tietää, jos löytyy joku uusi suosikki, en pidä jalkapalloa niin tärkeänä itselleni, etteikö vähän voisi sluibailla joukkueiden välillä ;D


ava & bannu © Inkku

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #193 : 19.06.2018 20:36:11 »
Mulla ois vähän hölmökysymys, mutta mistä löydätte tietoa joukkueista, peleistä, todennäköisyyksistä jne.? Moni puhuu, että kun on tullut yllätyksiä ja mitä odottaa miltäkin peliltä. Mulla ei oo mitään pohjaa mihinkään, että tietäisin ja tänään lukemani meni aika pitkälti metsään joko lähteen tai tulkinnan puolesta. :D Olisi kiva kartuttaa vähän omaakin tietoa ja tietää, mitä oikeastaan odottaa peliltä muullakin tasolla kuin se, että "toivottavasti joukkue x voittaa!" vaikka olenkin urheilunkatsojana sellainen, että pääasiassa jännitän voittajaa ja pelaajat jäävät vähän sivurooliin... Mutta se johtuu pääasiassa siitä, kun en oikein tiedä kenestäkään mitään, varsinkaan futiksessa. :D Olen vähän keltanokka nyt kyllä, mutta pakko kysyä!


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #194 : 19.06.2018 21:50:38 »
Kolumbia-Japani oli yllättävän viihdyttävä peli! Tai no, kokonaisuudessaan oli aika tylsää pyörittelyä, mutta viihdyttävä siinä mielessä että alusta asti kuitenkin paikoin tapahtui kiinnostavia erikoisempia juttuja. Mitä ootte mieltä pelin alussa lävähtäneestä punaisesta kortista? Musta videolla tilanne näytti enemmän vahingolta, kyllähän siinä pallon eteen heittäydyttiin tarkoituksellisesti mutta musta näytti siltä että yritti saada keskivartaloa pallon taakse muttei ehtinyt ja sillä tavalla tahattomasti osuikin käteen. Eihän se käsi ollut keskivartalossa kiinni eli ihan oikea tuomio imo, vaikka olikin melko tyly aloitus Kolumbian pelille. Sinänsä harmillista että aika moni varmaan laittaa Japanin voiton Kolumbian vajaamiehityksen piikkiin, ja kyllähän se varmasti pelin menoon vaikuttikin mutta Japanin maalit ei kuitenkaan tulleet ns. normaaleista pelitilanteista vaan erikoistilanteista niin sinänsä en usko että ne maalit olisivat jääneet tekemättä jos samat tilanteet olisi tulleet sillä yhdellä ekstravastustajallakin. Vapaapotkumaali oli tosi ovela, hyvin laskelmoi että muuri hyppää. Jos ei olisi hypännyt niin olisi ollut aika lame yritys eli rohkea veto :D

Lainaus
Mulla ois vähän hölmökysymys, mutta mistä löydätte tietoa joukkueista, peleistä, todennäköisyyksistä jne.? Moni puhuu, että kun on tullut yllätyksiä ja mitä odottaa miltäkin peliltä.
Tää on tosi epäavulias vastaus mutta mulla ainakin tuollaiset kommentit tulee ihan vaan siitä että on seuraillut pelejä aikaisemminkin niin joukkueet on jonkin verran tuttuja, jotkut toki paljon tutumpia kuin toiset. Ja aika isossa osassa on kanssa se että on seuraillut samojen pelaajien pelaamista omissa seuroissaan eli on arvokisojen ulkopuoleltakin tatsia siihen että millainen pelityyli kenelläkin on ja kuinka taitavia äijiä missäkin joukkueessa on. On siis pohjaa mille muodostaa niitä mielipiteitä ja odotuksia ja mutuja ja muita fiiliksiä. Mä en itse kauheasti veikkaa lopputuloksia (as in siis lyö vetoa, arvailla saatan toki muuten vaan) enkä tee mitään taustatutkimusta tai etsi tietoa, vaan pohjaan aika lailla vaan siihen aiempaan seuraamiseen. Tästä nyt ei silleen ole sulle mitään apua mutta pointti nyt oli lähinnä se että ei kaikki pohjaa mihinkään vankkaan faktatietoon tai hienoihin analyyseihin eikä kaikkea tarviikaan tietää :D

bannu by Ingrid

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #195 : 19.06.2018 22:21:25 »
Meillä nuorempi siskoni ja iskä kattoo futista intona niinkuin aina, mutta mä herään aina tämmösten isompien kisojen alla vasta. Omaa joukkuetta en koskaan oo oikein kunnolla valinnut, kannatan yleensä pelikohtaisesti jompaa kumpaa. Espanja-Portugali pelissä jännitin Espanjan puolesta ja koin monia turhautumisen hetkiä Ronaldon kanssa. (tämä jätkä herättää kyllä niin paljon negatiivisia tunteita että ai että) Oon muutenkin vasta lähiaikoina oikeasti innostunut futiksen ja lätkän seuraamisesta ja päässyt semmoseen kunnon fiilikseen, eikä sellaseen no pelatkoon miten pelaavat. Argentiina-Islanti oli juuri ihana peli, ja jos Argentiina olisi pelannut ketä tahansa muuta vastaan kannatusta olisi voinut lähteä sinne päin, mutta islanti yllätti niin ihanasti euroopan mestaruuskisoissa, että toivoin tasapeliä tai islannin voittoa ja ihanaa että tasapeli sieltä tulikin. Islannin takana vahvaa kannatusta muutenkin. Saksaa, Brasiliaa, Argentiinaa tai Espanjaa olen kyllä miettinyt loppuotteluihin, mutta todennäköisesti pudottavat toisiaan jo aikasemmassa vaiheessa. Islannin ois ihana seurata ja päästä pitkälle, mutta tosi on, että ei kyllä taito taida riittää ihan niin pitkälle.

Lainaus
kyllähän se varmasti pelin menoon vaikuttikin mutta Japanin maalit ei kuitenkaan tulleet ns. normaaleista pelitilanteista vaan erikoistilanteista niin sinänsä en usko että ne maalit olisivat jääneet tekemättä jos samat tilanteet olisi tulleet sillä yhdellä ekstravastustajallakin. Vapaapotkumaali oli tosi ovela, hyvin laskelmoi että muuri hyppää. Jos ei olisi hypännyt niin olisi ollut aika lame yritys eli rohkea veto :D
Tää jälkimmäinen maali ois todella voinut tulla (jos tuommoisen tilanteen olisi antanut tapahtua täydellä miehityksellä), se oli hieno ja hyvä veto tuohon hetkeen. Tää ensimmäinen maali ois voinut tulla tai olla tulematta, mutta oon aikalailla sitä mieltä et Kolumbia ois vienyt tän jos niillä olis ollut koko miehitys, sillä futiksessa on ihan selkeetä, että jos ei nyt oo kamalaa taito eroa niin se joukkue jolla on enemmän pelaajia hallitsee peliä.

Lainaus
kyllähän se varmasti pelin menoon vaikuttikin mutta Japanin maalit ei kuitenkaan tulleet ns. normaaleista pelitilanteista vaan erikoistilanteista
Lainaan nyt samaa kohtaa uudestaan mut sanon vielä sen, että Kolumbia olisi varmaan todennäköisemmin tehnyt näitä "normaalitilannemaaleja" täydellä miehityksellä, eli Kolumbia olis varmaan vienyt, vaikka Japani olis ainakin sen ekan maalinsa saanut.

Lainaus
Mulla ois vähän hölmökysymys, mutta mistä löydätte tietoa joukkueista, peleistä, todennäköisyyksistä jne.? Moni puhuu, että kun on tullut yllätyksiä ja mitä odottaa miltäkin peliltä.
Sanon kyllä ihan samaa kuin flawless, että seuraamalla. Mitä enemmän on itsellä kokemusta tietyistä joukkueista ja on seurannut maitten/yksittäisten pelaajien pelejä aikaisemmin niin sen mukaan sitten arvelee. Just kuten sanoin niin argentiina-islannissa monet arveli argentiinan vievän kun on se kuitenkin _niin_ paljon vahvempi futismaa ollut kuin pikkunen islanti. Lisäks voi lukea uutisia, ainakin yle on musta tosi hyvin uutisoinu kisojen alla odotuksia päivän peleihin. Lisäks ylen kisastudioita katsomalla saa aika hyvää kuvaa siitä mitä on edessä. (suosittelen niitä lämpimästi)

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #196 : 19.06.2018 22:31:51 »
Lainaus
jos ei nyt oo kamalaa taito eroa niin se joukkue jolla on enemmän pelaajia hallitsee peliä. 
Toisaalta mun mielestä tilanne oli aika tasainen, molemmat piti palloa aika tasaisesti toisiinsa nähden vaikka Japani olikin välillä niskan päällä. Musta Kolumbia pelasi todella hyvin siihen alimiehitykseen nähden, eikä se musta liikaa niiden pelissä näkynyt. Oon nähnyt paljon katastrofaalisempiakin (ja toki parempiakin, ei sillä) tilanteita vajaamiehityksellä :D Eli sinänsä musta Japani dominoi yllättävän vähänkin itse asiassa jos kokonaisuutta katsoo. Kolumbialla oli ihan realistiset mahdollisuudet voittoon ja tasoitusmaalin jälkeen näyttikin hetken siltä että olisivat punnertaneet voittoon, mutta loppua kohti tuntuivat selkeästi väsähtävän (mikä varmaan ainakin osin johtui siitä vajaamiehityksestä, kun muiden pitää kompensoida sitä sitten isommalla työmäärällä).

Lainaus
Kolumbia olisi varmaan todennäköisemmin tehnyt näitä "normaalitilannemaaleja" täydellä miehityksellä, eli Kolumbia olis varmaan vienyt, vaikka Japani olis ainakin sen ekan maalinsa saanut.
Mutta silti tämä on kyllä ihan totta ja aika todennäköisesti olisivat tehneet joo. Kolumbia on kuitenkin imo taitavampi joukkue jos ihan yleisesti ajatellaan.

bannu by Ingrid

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #197 : 20.06.2018 21:50:45 »
Oonko ainoa jota ketuttaa ihan älyttömästi tuo Iranin paskamainen taktiikka? Koko ajan maataan maassa ja leikitään loukkaantumisia jotta saataisiin peli katkonaiseksi ja saataisiin pelattua aikaa. Todella epäurheilijamaista ja sietäisi musta hävetä, kun on noin räikeää temppuilua joka ei pelin henkeen kuulu. Kunpa Espanja saisi tuon kuudentoista reunoilla syöttelyringin veivaamisen sijasta pistettyä palloa maaliin ja pyyhittyä näillä pelleilijöillä lattiaa oikein kunnolla.

[/avautuminen], pakko mutista jonnekin tätä turhautumista kun mies ei ole kotona kuuntelemassa mun rutinaa :D Toivottavasti toinen puoliaika ei ole näin turhauttavaa katsottavaa.

bannu by Ingrid

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #198 : 20.06.2018 21:57:47 »
Oonko ainoa jota ketuttaa ihan älyttömästi tuo Iranin paskamainen taktiikka? Koko ajan maataan maassa ja leikitään loukkaantumisia jotta saataisiin peli katkonaiseksi ja saataisiin pelattua aikaa. Todella epäurheilijamaista ja sietäisi musta hävetä, kun on noin räikeää temppuilua joka ei pelin henkeen kuulu. Kunpa Espanja saisi tuon kuudentoista reunoilla syöttelyringin veivaamisen sijasta pistettyä palloa maaliin ja pyyhittyä näillä pelleilijöillä lattiaa oikein kunnolla.

[/avautuminen], pakko mutista jonnekin tätä turhautumista kun mies ei ole kotona kuuntelemassa mun rutinaa :D Toivottavasti toinen puoliaika ei ole näin turhauttavaa katsottavaa.

Tahdon vaan tulla komppaamaan. Ärsyttää ihan suunnattomasti. Ihan älytöntä touhua Iranilta, joten toivon kanssa, että niillä tullaan pyyhkimään lattiaa. Mä odotin, että tähän mennessä ois tullut Espanjalle maali/maaleja. Toivon, et seuraavaksi päästäisiin näkemään maalejakin ja tosissaan näyttämään Iranille.

Ja sori ignooraan toistaseks muut viestit, mutta oli pakko tulla komppaa flawia. :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #199 : 20.06.2018 22:47:39 »
Tämä peli on juu tosi turhauttavaa katsoa. Vähän tuomarikin on kritisoitu eikä vaan vähänkään. Monta semmosta paikkaa jossa ois muissa peleissä jaettu kortteja tai ainaki vapareita on jääny kokonaan viheltämättä. Espanjan maalipaikasda ekan maalin jälkee jossa kulmasta vedetää viivaa pitkin ja sit levitetään ja sirl makoilee monta iranilaista, niin hidastuksessa näkyy ihan selkeesti ku iranilainen puolustaja ottaa palloa käsillä ja, kolumbia just veti punasen vastaavasta ja maali japanille. Että juu. Suurta turhautumista täällä

//ahh, unohdin sanoa tuosta vielä kun diego costa kävi vähön mokkea hätyyttelemässä ja ehkä astu vähän varpaille, tai sit ei jopa astunut ja veska pyörii mukava kivuissaan siellä maassa monta pitkää minuuttia

Myös kaiken huipuksi, vaan kolme minuuttia lisäaikaa ensimmäiseltä puoliajalta. Seurasiko tuomarit ollenkaan paljonko iranilaiset kieri siellä maassa ja viivytti peliä
« Viimeksi muokattu: 20.06.2018 22:50:29 kirjoittanut Lyra »