Kirjoittaja Aihe: Jalkapallo #3  (Luettu 50838 kertaa)

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #100 : 28.06.2013 02:16:22 »
Confederations Cup semi-finaali. Espanja vastaan Italia.
Venyi aika pitkäksi tuokin peli. Italia dominoi varsinaista peliaikaa lähes jatkuvasti. Espanjalla oli todella vähän vaarallisia paikkoja ja laukauksia verkkoa kohden. Pelasivat taas sitä aika passiivista espanjalle ominaista pelityyliä. Italialla oli monta paikkaa, mutta Iker Casillas oli paikalla pelastamassa tilannetta. Yhden erittäin vaarallisen maalipaikkan italialle torjui tolppa. Vähän enemmän kiertoa palloon ja Italia olisi voittanut ilman jatkoaikaa.
Jatkoaika samaan tasaiseen tahtiin. Ei mitään ihmeempää. Espanjan peli koheni eikä Italia ollut enää niin dominoiva, kuin varsinaisella peliajalla.
Rakkarit veny kans aika pitkälle. Neljäntoista laukauksen jälkeen Espanja voitti. Mun mielestä se oli hyvä näin. En erityisemmin kannata kumpaakaan, mutta Italia kuuluu yksiin inhokeistani. Vähemmän inhokki voitti. Hyvä niin. Finaalissa nähdään siis Espanja ja Brasilia. Enkä kannata kumpaakaan. Ehkä mä silti kannatan Espanjaa. En mä tiiä. Haluan vaan nähdä hyvää ja kiinnostavaa ja jännittävää peliä.

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #101 : 28.06.2013 12:00:45 »
Lainaus
Pelasivat taas sitä aika passiivista espanjalle ominaista pelityyliä. Italialla oli monta paikkaa, mutta Iker Casillas oli paikalla pelastamassa tilannetta.

En sanois et Espanja olis pelannut itselleen ominaisesti, oli nimittäin sen verran kehno peli La Rojalta toi eilinen. Huonosti ja passiivisesti, kyllä, itselleen ominaisesti, not. Onhan toki tollasia pelejä nähty Espanjalta ennenkin, esim. viime vuoden EM-kisoissa isossa osassa maalinteko takkusi ja pallonhallinta ei juuri hyödyttänyt vaan peli pysyi melko passiivisena ja maalitilastot nollilla ihan viime minuuteille asti. Mutta on Espanjalta nähty niitä hyviäkin pelejä, joissa ei voida kyllä passiivisuudesta syyttää, parhaimmillaan Espanjan peli on hyvinkin hyökkäävää ja lyhytsyöttöpeli nopeaa. Onhan se nyt hitto vie selvää että noillakin on niitä huonoja pelejä, mutta ei niille ominainen syöttöpeli ja pallonhallinta tee Espanjan pelistä automaattisesti passiivista - se on ihan matsista kiinni.

Siihen kyllä yhdyn että eilinen oli huono peli Espanjalta, italialaiset taas pelasivat eilen ihan hemmetin hyvin ja olisivat jatkopaikkansa ansainneet mikäli se pallo ois mennyt Espanjan verkkoon asti. Espanjalta otettiin totaalisesti tila pois, hyökkäyksiä ei saatu menemään ihan Italian päätyyn asti varsinaisista maalintekotilanteista puhumattakaan, ja jos nyt saan sanoa niin imo se menee kyllä enemmän Italian puolustuksen ja pärssin laadun kuin "Espanjan passiivisuuden" piikkiin. Toki peli olisi voinut olla vielä luovempaa ja hyökkäävämpää jotta Italian puolustus olisi saatu vuotamaan, mutta ei voi kyllä Espanjan passiivisuudesta syyttää ainoastaan Espanjaa vaan osakreditti menee kyllä myös Italialle. Onneks Italia sitten alkoi uupumaan jatkoajalla ja homma alkoi näyttämään paremmalta Espanjan kannalta. Loppujen lopuksi kumpi vaan ois kyllä voinut mennä jatkoon, eka puoliskon jälkeen oisin ollut valmis lyömään vetoa Italian puolesta.

Mutjoo. Espanjalla kyllä pienoinen skarppauksen paikka Brasiliaa vastaan.
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

Rascal

  • metsänhenki
  • ***
  • Viestejä: 1 507
  • Fernweh
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #102 : 28.06.2013 13:39:42 »
Lol, ainoa passiivinen asia täällä on mun keskusteluaktiivisuus tässä topassa. :D Jospa tälleen kerran vuodessa kävisi aukomassa päätään. Tai tässä tapauksessa lähinnä komppailemassa namia. Italia piti eilen hyvin Espanjan kurissa ja olin erittäin ilahtunut nähdessäni Azzurrin taktiikan toimivan taas. Imo Italia pelasi eilen(kin) erittäin viihdyttävää futista itse asiassa, piti Espanjan syöttölinjat kurissa ja onnistui saamaan hyviä hyökkäyksiä itse aikaan. Vähän ihmettelin sitä, että Gilardino sai häärätä siellä kärjessä, vaikka ei selvästi ollut miehen luovin ja paras päivä. Iski melkein ikävä Balotellia sitä touhua katsellessa, tai ehkä vielä enemmän Di Natalea. Harmi, että nämä U21-kisat menivät pikkuisen päällekkäin Confederationsin kanssa, koska siellä olisi ollut Fabio Borini tarjolla vaihtoehdoksi tuonne kärkeen. Toivottavasti on mukana ensi kesänä itse kisoissa ja saa hyvän kauden alle.

Maggio, Marchisio, Chiellini, Montolivo, Giaccherini, kymppi plus suorituksista ja Gigistä ei tarvitse edes puhua erikseen. Sitä miestä ei ikä vaivaa, vaikka pahat kielet muuta väittävätkin. Italian maajoukkueeseen jää kyllä maalivahdin kokoinen ongelma, kun Gigi joskus jää eläkkeelle ja vähän jo itse asiassa toivoisin, että Prandelli antaisi nuoremmille maalivahdeilla tilaisuuden saada kokemusta isoista peleistä, vaikka Gigi ehdoton ykkönen onkin. Rankkareita oli lopputuloksesta huolimatta ilo katsella ihan vain sen taidon määrän takia, mitä siellä pilkulla ja tolppien välissä näkyi. Pirlo vetää mut ihailusta mykäksi joka ikinen kerta pallon taakse asettuessaan ja tehdessään jonkin uskomattoman tyynen ratkaisun, ja pari kyyneltä saattaa vierähtää, jos tämä miekkonen toteuttaa uhkauksensa ja tulevan kesän kisat jäävät viimeiseksi palvelukseksi maajoukkuepaidassa.

Azzurri on ehdottomasti noussut yhdeksi mun suosikkimaajoukkueista, no can do. Ja toivon kyllä sormet ja varpaat ristissä, että kun nämä seuraavan kerran kohtaavat, niin se on sinipaitainen joukkue, joka siitä jatkoon menee. En mä nyt tähän ihan äärettömän pettynyt ole, Brasilia-Espanja matsi kuulostaa ihan mielenkiintoiselta ja olen utelias näkemään, millä taktiikalla joukkueet tuohon matsiin lähtevät. En osaa oikein kuvitella Brasilialta yhtä vahvaa puolustamista kuin Italialta (kotikenttäpaineet ja hyökkäävää peliä rakastava brassiyleisö + Italian perinteet tässä vahvassa puolustuspelissä), toivottavasti tulee ihan vauhdikas matsi.

Onhan toki tollasia pelejä nähty Espanjalta ennenkin, esim. viime vuoden EM-kisoissa isossa osassa maalinteko takkusi ja pallonhallinta ei juuri hyödyttänyt vaan peli pysyi melko passiivisena ja maalitilastot nollilla ihan viime minuuteille asti. Mutta on Espanjalta nähty niitä hyviäkin pelejä, joissa ei voida kyllä passiivisuudesta syyttää, parhaimmillaan Espanjan peli on hyvinkin hyökkäävää ja lyhytsyöttöpeli nopeaa. Onhan se nyt hitto vie selvää että noillakin on niitä huonoja pelejä, mutta ei niille ominainen syöttöpeli ja pallonhallinta tee Espanjan pelistä automaattisesti passiivista - se on ihan matsista kiinni.
Indeed. Luovuus oli kyllä aika nollassa eilen Espanjan pelistä, ei siinä oikein passiivisuudesta voi syyttää. Yritystä oli, mutta se oli vähän sellaista suunnitelmatonta tilan hakemista ja toivotaan toivotaan -roiskimista. Kärki jäi aika näkymättömäksi, kyllä se jotain pelin etenemisestä kertoo, kun innokkain ratkaisuntekijä lopuksi on Gerard Piqué. Toki Italiallakin maalin tuntumassa hääräsi näistä puolustavista pelaajista Chiellini aika aktiivisesti, mutta epäilen, että Del Bosquen originaaliin taktiikkaan kuitenkaan kuului pistää Geri sinne kärkkymään maalipaikkaa. :D Soldado olisi voinut olla ihan mies paikallaan, mutta sillä taisi olla jotain ongelmia fysiikan kanssa. Ja vaikea sanoa, olisiko palloa koskaan saatu Italian puolustuksen läpi sinne kärkipelaajalle saakka, oli siellä sitten hääräämässä kuka hyvänsä.

PS. Kuinka söpöä oli, että Gigi ja Iker vaihtoivat paitoja pelin jälkeen! ;D Niin paljon kunnioitusta ja rakkautta näille kahdelle, että se melkein sattuu.

PPS. Joku joskus long gago (ihan legit fraasi tämä, no comments!) kysyi futiskirjavinkkejä, ja pakko mainostaa uusimpia hankintojani Morbo - The Story of Spanish Football ja Calcio: A History of Italian Football. Varsin valaisevia teoksia kumpainenkin. Myöskin Fitzpatrickin El Clásico - Barcelona vs. Real Madrid: Football's Greatest Rivalry kannattaa painaa mieleen!
"Sille, joka on kerran joutunut metsänhaltijan valtaan, jää kuitenkin
ainainen kaipuu metsään eikä hän koskaan oikein palaa entiselleen."


Yes, I'm a football romantic.

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #103 : 01.07.2013 15:44:21 »
Long time no see!

Oon jokseenki koittanu vältellä /syvällisempiä/ keskusteluja futiksesta ku se menee kuitenki siihen et alan vatvomaan siirtoikkunaa ja sit ei suju enää mikään kun luen vaan uutisia kaiken maailman huhuista. Mutta joo nyt kun esim. Realin valmentajakysymyskin on ratkennut niin uskallan hengähtää ja ottaa vähän rennommin! Chelskiinhän se Mou sitten lähti kuten vähän ounastelin tuossa viime viestissäni. Ei mitään, kaikkea hyvää hänelle etc. Ei se lähtö niin paha ollu mitä ois voinu olla, eli ovet ei paukkunu tai mitään muutakaan. Tuo kevään draamankin voi lakaista maton alle kun ei tullu mitään sen suurempaa vihaa keneltäkään osapuolelta.
Mouta korvaamaan napattiin Ancelotti, josta en henk.koht. tiedä paljoakaan paitsi että pätevä kaveri ja saanut hyvän vastaanoton. Vielä mitään sen suurempia pelaajahankintoja Iscoa lukuunottamatta ei oo tehty niin en oikeen hahmota että miten Ancelotti haluais kentällisiä ruveta rakentamaan. Varsinkin kun niin moni pelaaja on sillee lähtee-eilähde-lähtee -kuopiossa. Higuain taitaa olla mennyttä (Arsenal?!) mutta sitten on tyyppejä kuten Coentrao ja Kaka jotka on ihan täysiä mysteerejä. Coentrao mua harmittaa toden teolla jos se nyt päästetään heti menemään mutta Kaka... noh, sanotaan että oon kyllä äimän käkenä jos Ancelotti yhtäkkiä päättääkin alkaa peluuttaa sitä. Ja Realin kyllä pitää myydäkin porukkaa, mutta Perezillä tuntuu olevan tää "ostetaan ensin kaikki tosi kalliilla ja sitten katotaan kenet tarvitsee myydä" -politiikka... Nää huhut siitä että Perez on iskeny kynsin hampain Baleen on vähän huolestuttavia koska imo me ei ko. miestä tarvita varsinkaan sillä hintaluokalla. Katotaan nyt mitä tapahtuu.

Tää confederations cup (kirjotinkohan oikein...) on ollu mielenkiintoista seurattavaa! Jotkut pelit on ollu mahtavia - esim se Brasilia - Meksiko oli ihan huikeeta, tapitin sitä vaan huuli pyöreenä - jotkut taas vähän pettymyksiä, kuten Italia - Espanja, joka näytti siltä että kumpaakaan osapuolta ei oikeen jaksanut kiinnostaa täysillä pelaaminen. Eilinen pronssipeli oli niinikään hauskaa seurattavaa kun joukkueet eivät ottaneen kovinkaan vakavasti enää, vaikkakin rankkarit ovat aina mulle vähän heikko kohta kun en kestä nähdä jos joku epäonnistuu :D Itse finaalipeli sen sijaan oli ekan puolikkaan osalta tosi hyvä, tokalle se tunnelma vähän laski mutta ihan hyvä maku jäi suuhun ja Brasilia mielestäni ansaitsi voittaa, Espanjan peli oli aika... mielenkiintoista paikka paikoin. Muutenkin mua vähän ihmetytti että Espanja on porskuttanut finaaliin saakka kun tosi monessa pelissä tuntui että niiden hyökkäys- ja keskikenttäosat on vähän hukassa ja ainoo liekki tulee puolustukselta. Anteeks mutta Fernando Torresin golden boot on jotain sanoinkuvaamattoman hauskaa mun mielestä :D Nooh ei kai siinä... Tosiaan jos se Espanjan nopea tiki-taka-tyyppinen peli toimii niin sitä on jokaisen kiva katsella, mutta nyt se oli vähän hakusessa. Brasilia sen sijaan veti koko turnauksen suurella sydämellä, olihan kotiyleisö kannustamassa ja näin joten ei ihme. Oli ilo katsella heidän pelejä, myös niitä Neymarin mahtavia maaleja vaikka tyyppi tykkäskin vähän turhan usein kieriä nurtsin pinnassa.

Ääh vaikee uskoa että MM-kisoihin on vuosi. Jotenkin liian pitkä aika kun jäi kauhee futisnälkä tästä turnauksesta mutta kuitenkin oon ihan äimänä että ne kisat on jo nyt! Justhan oli 2010... Mutta en valita :D
in the bleak midwinter

androidi

  • ***
  • Viestejä: 182
  • Nadine Angerer's loveslave
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #104 : 10.07.2013 18:49:46 »
Seitsemän tunnin matkan jälkeen vihdoin Växjöössä ja seuraavat kolme viikkoa se on sitten vain, pelkkää ja ainoastaan naisten EM-kisoja! Saksan matsit paikan päältä ja muut pelit näkyy maksuttomilta kanavilta, tui tui <3
Frauen-Nationalmannschaft

FFC Frankfurt

Rascal

  • metsänhenki
  • ***
  • Viestejä: 1 507
  • Fernweh
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #105 : 02.09.2013 12:01:24 »
Onhan Bale siis hyvä pelaaja, ei siinä mitään, mutta täysin tarpeeton hankinta. Sille ei ole olemassa pelipaikkaa Realin joukkueessa ilman, että joko Ronaldo, Özil tai DiMaria joutuu penkkikomennukselle tai myytäväksi, koska kyllähän se melkein niin on, että nokkimisjärjestyksessä se maailman ennätysostos taitaa mennä kaikkien muiden edelle. --- ja jos Özil oikeasti siirtyy Arsenaliin, niin joku kuolee.
Teroittelen jo heittotähtiä valmiina liittymään sun seuraan, koska TÄMÄ. Niin tämä potenssiin sata. Ei mitään Balea vastaan ja hyvä pelaaja tosiaan kyseessä, mutta sadan miljoonan hankinta noin valmista ja nimekästä pakettia sekoittamaan? Imo kukaan noista pelaajista ei kuulu penkille ja kenen tahansa lähdöstä olisin esim siihen Decimaan tai Liga-pyttyyn asti käärmeissäni señor Pérezille. Mun sydän itkee yhä verta jo siitäkin, että Benze sitten pidettiin, mutta Gonzalo sai lähteä. Eipä siinä, Napoli investoi kyllä erittäin fiksusti Edistä saamansa summan ja eiköhän Gonzosta ole enemmän kuin hyväksi korvaajaksi. Harhaudun aiheesta taas ihan toiseen liigaan ja maahan...

Jos Ronaldon ja Kakán ostosummat aikanaan olivatkin jotain infernaalisia lukuja, niin ne nyt jotenkuten pystyi vielä perustelemaan - Ballon D'Orin voittajia ja Euroopan parhaita pelaajia, kumpikin yksi tärkeimmistä pelaajista menestyvässä seurassa jne. En nyt sano, etteikö Balekin olisi Euroopan pelaajaparhaimmistoa ja Tottun suurin tähti, mutta jos seuran pytyt ja henk koht tittelit pistäisi CV-tyyliin luetteloon, niin ei Balen ansioluettelo ihan Ronaldo & Kaká -tasoa VIELÄ ole. Ufff, en vaan. Ylihinnoittelun riemuvoitto ja käsittämätöntä kaikin puolin. Tuollaiset hintalaput ovat olemassa siksi, ettei niitä summia makseta, mutta setä Pérezille mikään ei ole mahdotonta.

Tottulle sen sijaan hatunnosto hankinnoista. Soldado + Lamela -duo tulee takuulla tekemään tuhoja EPL:ssä ja etenkin Cocon pärjäämistä Brittien kentillä odotan mielenkiinnolla. Kun lahjakkaista nuorista pelaajista puhutaan niin on suorastaan synti jättää hänet huomiotta.

Onpahan ollut hermoja raastava transfer window, ei voi muuta sanoa. Tavallaan olen ihan helpottunut, että ainakin tuo koko kesän jahkailtu Bale-saaga on nyt tullut jonkinmoiseen finaaliin, vaikkakaan en sitä ihan purematta niele. Mutta eipä kai tässä Madridin kannattajana voi nyt kuin toivottaa pojan tervetulleeksi ja toivoa, että hän sopeutuu hyvin espanjalaiseen pelityyliin, joukkueeseen ja Realin mediasirkukseen.

PS. Jos vielä Realin hankinnoista puhutaan, niin onko Isco edes parasta mitä valkopaidassa on hetkeen nähty! Pari peliä ja tuo kaveri on kyllä vakuuttanut ainakin minut ihan täysin. Hyvä lisä joukkueeseen, ei voi muuta sanoa.

//Asiasta viidenteen vielä - Huuhkajat vs. La Roja perjantaina! Squadlististä toki puuttuivat Chelski-pelaajat, mutta aikamoinen vastus näyttäisi olevan valkopaidoille tiedossa stadikalla.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2013 12:14:12 kirjoittanut Rascal »
"Sille, joka on kerran joutunut metsänhaltijan valtaan, jää kuitenkin
ainainen kaipuu metsään eikä hän koskaan oikein palaa entiselleen."


Yes, I'm a football romantic.

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #106 : 02.09.2013 12:33:51 »
//ja jos Özil oikeasti siirtyy Arsenaliin, niin joku kuolee.
Shhhhhhhhh Özil ois ihan tervetullut hankinta meille, jos toi diili nyt toteutuis! Mut jos tapat jonkun, niin älä mua, jooko :< Toki toi ois Realin kannalta ajateltuna ikävä homma, sen ymmärrän. Ja Balen ylihinnoitteluun suhteen en voi kuin nyökytellä, oon rantannut siitä käsittämättömästä summasta useammallekin kaverille tässä viikonlopun aikana. Toki Bale on hyvä ja hiton lupaava, ei käy kiistäminen, mutta kun vertaa esim. Ronaldon hankintaan.... en vaan voi ymmärtää tuota ostohintaa, Bale ei kuitenkaan oo läheskään samaa luokkaa vaikka loistava vahvistus onkin varmasti mille tahansa joukkueelle.

Ja Arsenal, oh my. Peli alkaa pikkuhiljaa näyttää paremmalta ja derbyn voitosta saa aina olla iloinen (alan oikeesti tulla pikkuhiljaa luottavaisemmaks meidän hyökkäyspelin ja viimeistelyn suhteen - tilanteita jopa tulee ja Giroud, sehän oli ihan liekeis! Ja Theoa en voi varmaan ees hehkuttaa tarpeeks ja Santi, oh my... nyt eksyn kyl tän asian oikeesta pointista), varsinkin kun ottaa huomioon, miten Tottenham on kuitenkin vahvistanut rivejä kesällä ja meistä ei voi sanoa ihan samaa, mutta kun, ei tää silti riitä. Toki me voidaan pärjätä tälläkin miehistöllä, joo, mutta jos halutaan oikeesti haastaa Man Utd:ta ja kumppaneita niin jotain vahvistusta tarvitaan. Siihen oon kyllä tyytyväinen että kesän aikana kukaan avainpelaaja ei ole lähtenyt ja koko konetta ei tarvi rakentaa uudestaan tälle kaudelle vaan voidaan jatkaa siitä mihin jäätiin, ja se on kyllä ehdottomasti plussa. Nyt vaan toivon sormet ristissä että Wengerin lupailemat "yllärit" toteutuu eikä se ylläri oo taas kerran joku ranskalainen teinilupaus, lol.

Tosiaan, La Roja! Ahaha Chelskipelaajat puuttuu mut I don't mind, arsupelaajia squadista sen sijaan löytyy, me gusta! On kyllä varmasti ristiriitaiset fiilikset peliä katsoessa, tietty sitä toivoo että huuhkajat voisivat jälleen pistää kampoihin samalla tavalla mutta huoh, jo joukkueen kokoonpanosta näkee että Espanja tulee kyllä hakemaan täysiä pisteitä. No, ehkä mä vaan ihailen La Rojan peliä ja itken hiljaa verta Suomen puolesta. Ja ehkä vähän katson arsupelaajia hymy perseessä ja fangirlaan Cesciä. Ihan vähän vain. ja äwwäwwäwwwwww pakko vielä vähän hihkua sille että näen Cazorlan ja Monrealin kaks kertaa kuukauden sisään! Ei vaan voi käsittää! Super matchista niin vähän aikaa ja sitten tääkin viel hiiiiiiiiiii.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2013 12:40:20 kirjoittanut nami »
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

ServedX

  • ***
  • Viestejä: 78
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #107 : 02.09.2013 15:16:44 »
Pakko munkin sanoa Man United fanina jotain tästä siirtoikkunasta. Moyes ei siis onnistunut missään siirrossa, ainakaan vielä. Eilisen Liverpool tappion jälkeen mies sanoi olevansa tyytyväinen miehistöön, eikä uusia pelaajia välttämättä tarvita. Anteeksi mitä? United hävisi LIVERPOOLILLE ja siihen Moyes on tyytyväinen? Huhhuh. Mahtaakohan kaveri tajuta että kyseessä ei ole enää Everton vaan Manchester United, yksi maailman parhaista seuroista. Ei kai tässä muu auta kun jäädä katsomaan mitä tästä kaudesta tulee. Vähän on ikävä Fergusonia, en voi kieltää vaikka ei Moyes mikään huono korvaaja ole.

Balen siirrosta ei voi olla muuta kuin ällistynyt, siis herranjestas mikä summa! Tollasilla rahoilla ei vaihtopelaajia osteta, veikkaanpa, että Özil saa siirtyä tieltä vaikka sinne Arsenaliin. Yhteen siirtoon olen erittäin tyytyväinen, nimittäin iihen, että Kaka lähti Milaniin!! Ihanaa, toivon vaan että mies saa siellä niin paljon peliaikaa kun tuon tason pelaaja ansaitsee!! Sori vaan Real fanit :/

Ja en voi olla mainitsematta Suomi - Espanja peliä! En ees jaksa laskee kuinka kauan oon sitä odottanu ja vihdoin se on näin lähellä asdfgh vihfoin nään noi kaikki livenä, en kestä!!!

+ kaikki kirjotusvirheet lagisen kännykän piikkiin >.<
Rooney and Ronaldo and the magic of their feet

Rascal

  • metsänhenki
  • ***
  • Viestejä: 1 507
  • Fernweh
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #108 : 02.09.2013 15:34:01 »
Yhteen siirtoon olen erittäin tyytyväinen, nimittäin iihen, että Kaka lähti Milaniin!! Ihanaa, toivon vaan että mies saa siellä niin paljon peliaikaa kun tuon tason pelaaja ansaitsee!! Sori vaan Real fanit :/
Henk koht en Realin fanina näe Kakán siirrossa mitään pahoiteltavaa. Eiköhän ole sekä miehelle itselleen että seuralle parempi, että hän lähti tässä vaiheessa, kun pelikuntoa ja toivottavasti pelivuosia myös on vielä jäljellä. Vähän odotin, että vanhan yhteistyön elvyttämisen merkeissä Ancelotti olisi antanut Kakálle tilaa squadissa, mutta... Mehh. Parempi näin kaikin puolin.

Edellisessä viestissä jäi mainitsematta, mutta iänikuinen pelaajarakkauteni teki eilen kauden ensiesiintymisen Bocan paidassa. <33 Mitä nyt Gagon pelailua Argentiinassa olen katsellut, niin kyllä sen huomaa, että tyyppi on hakenut sitä kokemusta vähän Bomboneraa isommilta kentiltä. Harmittaa edelleen, että hän palasi jo näin varhain takaisin kotikonnuille, mutta kyllä eilisen perusteella hänen paikkansa on Bocassa ja olen onnellinen, että siirto toteutui. Ja jos tuollaiset esitykset jatkuvat, niin ei tarvinne fanina olla huolissaan, näkeekö Gagoa maajoukkueväreissä. Ja odotanko edes vieraspelejä ja Gagon näkemistä away kitissä, kaikella rakkaudella ja rispektillä Bocaa kohtaan, mutta ne pinkit paidat... Allekirjoitan kaikki River-fanien kuittailut siitä, että nada es más gay. ;D

//
Lainaus
Meinattiin lyödä kavereitten kanssa vetoa siitä, kuinka monella maalilla Huuhkajat häviää, kröh, (älkää haukkuko maanpetturikisi, mut suomalaisilla ei oo mitään mahiksia.)
On aika kärjistettyä Gijónin jälkeen sanoa, ettei Suomella olisi mitään mahdollisuuksia. Espanja on välillä takkuillut maalinteossa (kuten juuri siellä Gijónissa maaliskuussa) ja kurinalaisella catenaccio-henkisellä puolustuspelillä suomalaisilla on imo ihan hyvin mahdollisuus uusia tasapeli. Call me an optimist, mutta menen kyllä stadikalle toiveita elätellen pelistä nauttimaan ja vähän ehkä Realin poikia hihkumaan luonnollisesti, mutta se on sivuseikka se. Espanja tulee hyvällä kokoonpanolla, mutta eivätpä nuo ihan B-joukkueella pelanneet viimeksikään.

//Ja on se nyt jumaliste, kun ei yhtä kauppareissua voi tehdä ilman, että Pérez pistää tuulemaan sillä välin. Hiton siirtoikkuna ja viimeinen päivä, koko kesä ollut aikaa valmistella siirtoja ja ne pommit pitää sitten tehdä tälleen vuorokauden sisään. Joo, kivat teille nami, all the best for Özil with Gooners. En ole liian iloinen tästä siirrosta tälleen lievästi sanottuna. Noin nuorella ja lahjakkaalla pelaajalla kuin Özil olisi ollut paljon annettavaa Realille, mutta jonkun oli näköjään lähdettävä Balen tieltä. Sääli, että se joku oli Özil.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2013 17:38:35 kirjoittanut Rascal »
"Sille, joka on kerran joutunut metsänhaltijan valtaan, jää kuitenkin
ainainen kaipuu metsään eikä hän koskaan oikein palaa entiselleen."


Yes, I'm a football romantic.

Ellizia

  • ~Lonely heart~
  • ***
  • Viestejä: 388
  • I May be dead, but I'm still pretty
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #109 : 02.09.2013 16:20:42 »
...että joko Ronaldo, Özil tai DiMaria joutuu penkkikomennukselle tai myytäväksi...
Jos Ronaldo oikeesti lähtis, mitä siis ei tapahdu, niin joku oikeasti kuolis!
 Mut joo, ja eiköhän sen Kakan oo ihan hyvä Milanissa, vaikka, niin tottahan sitä ikävä Realin peleissä tulee...
Hmm, tota aiheesta kolmantee. eiku...
//Asiasta viidenteen vielä - Huuhkajat vs. La Roja perjantaina! Squadlististä toki puuttuivat Chelski-pelaajat, mutta aikamoinen vastus näyttäisi olevan valkopaidoille tiedossa stadikalla.
Empä näemmä oo ainut joka oottaa sitä matsia innolla. Meinattiin lyödä kavereitten kanssa vetoa siitä, kuinka monella maalilla Huuhkajat häviää, kröh, (älkää haukkuko maanpetturikisi, mut suomalaisilla ei oo mitään mahiksia.)joo oli tylsää...
Ja odotanko edes vieraspelejä ja Gagon näkemistä away kitissä, kaikella rakkaudella ja rispektillä Bocaa kohtaan, mutta ne pinkit paidat... Allekirjoitan kaikki River-fanien kuittailut siitä, että nada es más gay. ;D
Pinkit paidat, aww!!! Anteeks, oli pakko...
If you can't say something nice, say nothing at all. - Bambi

Ava by: Auroora

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #110 : 02.09.2013 22:12:21 »
Lainaus
//Ja on se nyt jumaliste, kun ei yhtä kauppareissua voi tehdä ilman, että Pérez pistää tuulemaan sillä välin. Hiton siirtoikkuna ja viimeinen päivä, koko kesä ollut aikaa valmistella siirtoja ja ne pommit pitää sitten tehdä tälleen vuorokauden sisään. Joo, kivat teille nami, all the best for Özil with Gooners. En ole liian iloinen tästä siirrosta tälleen lievästi sanottuna. Noin nuorella ja lahjakkaalla pelaajalla kuin Özil olisi ollut paljon annettavaa Realille, mutta jonkun oli näköjään lähdettävä Balen tieltä. Sääli, että se joku oli Özil.

</3 : ( tai siis, tottakai oon itse ihan mielettömän iloinen tästä arsujen kannalta (vaikkei Özil koskaan henkilökohtanen suosikki oo ollukaan), ehdottomasti hyvä asia, niin kyllä mä ymmärrän täysin. Ja siis... ihan järjetöntä. Hankitaan överikallis lupaava pelaaja, sitten keskikenttä on ylimiehitetty, myydään muita nuoria ja lahjakkaita pois. Mitä Pérez haluaa sitä Pérez saa, hnngh, mä saan päänsäryn tästä järjettömyyden ja järjettömien rahausummien määrästä. Kuvastaa jotenkin sitä suuruudenhulluutta mikä kansainvälisessä futiksessa muutenkin vallitsee. Kaikkee sitä vuorokauden sisään mahtuukin.

Mutjoo, kerrankin saatiin joku oikeesti hyvä pelaaja eikä jotain Squillacia tai ranskalaisjunnua. Ja Vivianokin tulee lainalle! Ja Flamini teki comebackin! Olen hyvin tyytyväinen. Nyt jos vielä tää shoppailumania jatkuu niin epäilen vahvasti Wengerin iskeneen päänsä johonkin.
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

ServedX

  • ***
  • Viestejä: 78
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #111 : 03.09.2013 13:16:55 »
Lainaus
//joidenkin huhujen mukaan Crisu olisi saattanut Kakán lentokentälle.

Eikä, tää on jo vähän liian söpöö :3

Mut hei Man Unitedkin sai tehtyy jotain tän siirtoikkunan aikana, oon ihan tyytyväinen Fellainiin, parempi se kun ei mitään. Eikös Coentraon pitäny mennä Unitediin lainalle, mutta sopimusta ei keretty tekemään ajoissa vai miten se meni?

Arsenal tulee ihan varmasti olemaan todella kova seuraavalla kaudella, jos miettii niiden keskikenttää ja koko muutakin joukkuetta, ihan hemmetin vahva. Özil, Cazorla, Podolski, Giroud, Walcott.. Ei, tälläsellä joukkueella vaan ei voi epäonnistua. Uskoisin että on jo Arsenalin aika voittaa jotain.

Sitte vielä espanjasta. Realissa ja Barcassa on tulevalla kaudella todella kovia hyökkääjiä Barcassa Messi ja Neymar, Realissa Ronaldo ja Bale, mutta mua kiinnostaa erityisesti nähä kuinka noi kaksikot pelaa yhteen. En pitäis ollenkaan mahdottomana, että esim. Ronaldo siirtyis seuraavassa siirtoikkunassa takaisin englantiin. Jos joku on katellu enemmän neymarin ja messin pelaamista yhdessä, niin olis hauska kuulla jotain kommentteja! :)
« Viimeksi muokattu: 03.09.2013 13:21:30 kirjoittanut ServedX »
Rooney and Ronaldo and the magic of their feet

Rascal

  • metsänhenki
  • ***
  • Viestejä: 1 507
  • Fernweh
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #112 : 03.09.2013 16:52:23 »
Näin pahaa unta, että Real osti sadallamiljoonalla Balen ja myi Özilin. Avasin Facebookin aamun ekalla luennolla nähdäkseni Özilin jäähyväisviestin Realille ja tajusin, ettei se ollutkaan unta. Ei aivan true story mutta ei paljon puutukaan. Ja sitten vielä ne kuvat Crisusta saattamassa Kakáa kentälle ja johan oli itkussa pidättelemistä, vaikka Kakán lähdön nyt semisti ymmärränkin toisin kuin Özilin. En ole hetkeen kironnut suuruudenhullua seuranjohtoamme yhtä pahasti kuin tänä kesänä - ensin käännetään tylysti selkä Serie A:n maalikuninkaalle Cavanille, joka vuoden päivät on hokenut sitä, miten Realissa pelaaminen on hänen unelmansa ja sitten myydään Higuaín, Callejón, Özil. Nuoruus ja lahjakkuus ja halu pelata seuralle eivät selvästi ole Pérezin politiikan mukaisia arvoja (kärjistelen ja suurentelen, mutta kun v*****s on tällä hetkellä aika korkealla ja saavat kyllä aika monta Clásicoa ja pyttyä voittaa, että unohdan tämän siirtoikkunan). Bale tulee varmaan menestymään Realissa, ei siinä mitään, mutta tässä osoitettiin ovea sen verran monelle lempparipelaajalle, että väkisinkin kuohuttaa.

Lainaus
Hei ja olenko mä ainoa, jota silittää aika helvetisti vastakarvaan se, että Realin etusivulla olevassa kuvassa Bale suutelee crestiä? Tai siis, kun ei niin nyt vaan voi tehdä. Silloin, kun esim. Callejon (josta en halua puhua sen enempää, koska alan itkeä) aina maalituuletustensa yhteydessä joko suuteli tai osoitti sitä Realin logoa rinnassa, niin se oli tosi hieno ja kaunis ele, koska Callejon oli kuitenkin omia poikia ja kaikki tiesi sen olevan sydänjuuriaan myöten madritista. Bale taas... no, se ei oo pelannut vielä yhtä ainuttakaan ottelua toi paita päällä ja oon pahoillani, mut mä nyt kyllä vähän paheksun.
Koko Balen esittelytilaisuus oli niin valmiiksi käsikirjoitetun ja paperinmakuinen, että suorastaan ällötti. Luultavasti tuo crestin suuteleminenkin oli vain jonkin "fiksumman" vinkki fanien puolelleen voittamiseksi kuten niiden muutamien espanjan fraasien heittäminenkin. Still not buying it though ja olen ihan samaa mieltä, että tuolla eleellä Balen tekemänä tässä vaiheessa ei tosiaan ole samanlaista kauneutta ja arvoa kuin vaikka Calletin maalituuletusten yhteydessä. Toivottavasti epäluuloni osoittautuvat yhtä vääriksi kuin Cristianonkin kanssa ja Bale voittaa mut puolelleen ja ne sanat siitä, miten Realissa pelaaminen on sille unelman toteutuminen pitävät paikkaansa.

Juuri kun luulin itkeneeni tarpeeksi Özilin lähtöä ja kaikkea muutakin, niin eiköhän Sese  twiittaa kuvan, jossa hän posettaa Özilin paidan kanssa ja lähettää terveisiä ja kiitoksia entiselle seurakaverilleen. Srsly, nostan syytteen fanien itkettämisestä, koska äää-ää. One does not simply.

Toki, no, on kai oltava iloinen että Özilin seura sentään on Arsenal eikä City tai jokin hiton PSG. Uskoisin, että tuolla Özilin taidot saavat ansaitsemansa creditit jahka poika sopeutuu englantilaiseen pelityyliin ja uuteen seuraan. Pari vuotta eteenpäin ja voidaan vain haikeina huokailla, että kerran tuo kaveri oli meidän ja voisi olla edelleenkin, jos eräs setä Flo ei olisi saanut pahemmanlaatuista auringonpistosta.

Notta jännäksi menee, miten yhteistyö alkaa sujua ja miten kauan Cristiano sitten vielä pysyy Realissa, kun noita "haluaisin päättää urani ManUtdssa" -heittoja on jo alkanut uhkaavasti lennellä (ja jos Muna jatkaa Poolille häviämistä niin varmaan sielläkin aletaan tähyillä uusia pelaajahankintoja tilanteen paikkaamiseksi, joskin se paikattava aukko taitaa olla Fergusonin eikä Ronaldon kokoinen, mutta kuitenkin). Jospa nyt katselisi kauden vanhentumista ja pelien sujumista ennen kuin tekee hätäisiä johtopäätöksiä siitä, mihin suuntaan tilanne on kehittymässä seuran osalta. Alkukausi on kuitenkin ollut ihan lupaava ja toivoa sikäli on, vaikka tällä hetkellä due to the transfer window on vähän sellainen olo, että ei tuu huomista eikä mikään voi mennä hyvin.
"Sille, joka on kerran joutunut metsänhaltijan valtaan, jää kuitenkin
ainainen kaipuu metsään eikä hän koskaan oikein palaa entiselleen."


Yes, I'm a football romantic.

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #113 : 04.09.2013 00:08:26 »
Luulin oikeesti että oisin tottunut suosikkipelaajien lähtöön eikä se ois niin kova paikka, muuta joo... Özilin lähtö on iskenyt kaikista pahiten, Pipitankin myynti oli tyyliin naarmu polvessa tähän Mesutin jättämään avohaavaan verrattuna. Ei vitsi, valvoin viime yönä rukoilemassa että siirtoikkuna sulkeutuu ja että ne siirtopuheet jäis vain puheiksi, mutta kyllä siinä poru vielä pääsi loppuyöstä :'( Mun rakas bb! En voi uskoa.

Mua ei surettaisi läheskään yhtä paljon, jos tässä koko hommassa ei olis sellasta ulospotkimisen makua. Muistan miten Mesut tuli Realiin oikeastaan uutena nimenä mutta ei kestäny kauaakaan kun se killisilmä oli jo sulattanu ainakin mun ja vissiin monen muunkin sydämen (kauheeta, niinku kissasta puhuisin ;D) ja oikeesti lunasti paikkansa valkopaidassa. Se ahkeroi, teki töitä, kehittyi ja lopulta täydellinen peli oli lähes ainut mitä siltä voi oottaa. Se opetteli espanjaa (tää on tärkee pointti ku cmoon ne ontuvat haastattelut jotka paranee pikkuhiljaa on ihan ♥) ja ystävystyi jengin kanssa ja fanit otti sen täysin omakseen. Siitä huokui kaikki se mitä arvostin ja arvostan pelaajassa. Ja ku se oikeesti oli yks meidän avainpelaajia.

Tän kaiken Perez ja ilmeisesti myös Ancelotti oli valmiina paiskaamaan roskiin vaan näyttääkseen että raha ratkaisee ja nyt tehdään muutos, ja joo ostetaan vielä Bale törkeellä ylihinnalla jotta voidaan isotella vähän lisää. Multa liikenee vain vähän sympatiaa valkulle joka pistää paikan mullinmallin välittämättä lainkaan seuran arvoista tai ees fanien toiveista. Musta pahin oli se mitä Mesut sanoi haastattelussa jota en nyy voi puhelimella linkata: Wenger antaa sille sen tuen jota se ei koe enää Realin johdolta tai valmentajalta saavansa.

Viilsi ja aika helvetin syvältä :( mies joka on useaan otteeseen todennu haluavansa jatkaa sopparia ja jopa eläköityvänsä Realissa potkastaan syrjään vaan koska ei sovi näihin uusiin tuuliin tai whatever. Onneks se sentään kiitteli faneja vuolaasti, pahemmalta ois tuntunu jos se ois aatellu fanienkin jättäneen.

Toivon Mesutille oikeesti pelkkää hyvää Arsuissa ja että siellä myös seuran ylemmät portaat antaa sille sen arvostuksen ja tuen mitä se todellakin ansaitsee. Ääää anteeks tää Özilpainotteisuus mut oon vaan niin pettynyt että tää meni tähän ja vielä oman seuran toimesta. Huoh. Goonersit saa olla kiitollisia, sellanen tähti teille tuli nyt :-( aion kyllä seurata Mesutia vielä EPL:ssäkin, tulee vieroitusoireita muuten!

Tosiaan, mitä rakkaalle Realille on tapahtumassa... tää viimeaikainen draama on imenyt mut niin kuiviin että kiinnostus tulevaa kautta kohtaan on aika minimaalinen. Ehkä tää tästä kun pöly laskeutuu, uuteen nousuun jne. Mulla ei siis oo mitään Balea vastaan, vaan sitä, että Flo tosiaan maksoi lähes sata milliä jäbästä joka a) olisi ainaki puheiden perusteella ollu valmis tulemaan realiin puoli-ilmaiseksi, b) ei oo mielestäni tehnyt mitään niin mainittavaa että hinnan pitäisi olla lähelläkään kyseistä. Mutta rahaa on ja autolla pääsee vissiin.... Puhamattakaan näistä muista pelaajavaihdoista. Pettynyt on se viikon sana.

Ehkä lähestyvä perjantai ja Suomi-Espanja vähän piristäis. Parhaassa seurassa paikan päälle!!!

« Viimeksi muokattu: 04.09.2013 00:14:40 kirjoittanut raitakarkki »
in the bleak midwinter

Rascal

  • metsänhenki
  • ***
  • Viestejä: 1 507
  • Fernweh
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #114 : 05.09.2013 14:19:31 »
Vanilla M, Estadio de la Luz!! Olenko edes kateellinen, se stadion on niin helvetin legendaarinen ja hieno ja tunnelma kotipelissä on varmasti jotain kokemisen arvoista. :D Mahtava lohdutuskeino tällaisen transfer window'n jälkeen. Tungen matkalaukkuun jos Bernabéullekin vielä suuntaatte, jooko! Ei muuta kuin hyvää reissua, toivottavasti muistuu mieleen taas miksi futis on yhä maailman paras laji huolimatta siitä, että tämä on faneille joskus julmempaa kuin Game Of Thrones ikinä. Tosin pakko ihmetellä, miten tulette toimeen, kun poikaystäväsi inhoaa toista lempiseuroistasi. Hengasin kesällä yhden Realia paheksuvan Man Utd -fanijätkän kanssa, ja jos emme olisi löytäneet yhteistä säveltä Crisun palvomisesta, siitä olisi voinut tulla rumaa. :D

Joo-o, raitakarkin viestiin viitaten se Özilin haastattelu oli kyllä aika kipeää luettavaa. Samoin Kakán jäähyväisviesti, joka tuossa eilen(?) ilmestyi Realin sivuille. Kyllähän noita pelaajia on tullut ja mennyt ennenkin, mutta tänä kesänä näitä kyyneleitä nostattavia jäähyväisiä on kyllä heitetty keskivertoa enemmän. Aika riskibisnestä Pereziltä ja etenkin Ancelottilta potkia joukkueesta noin pidettyjä pelaajia kuin Özil, Calleti, Kaká ja Higuaín (kahden viimeksi mainitun lähdön nyt tosin pystyi jo ennakoimaan, mutta joka tapauksessa). Luin jostain huhun, että Man Utd olisi tarjonnut Khedirasta sen 40 miljoonaa euroa ja hakkaan oikeasti jonkun, jos se pitää paikkaansa. Siinä olisi saatu hyvät rahat ja päästy eroon yhdestä huomattavasti Öziliä turhemmasta pelaajasta.

Todettiin kyllä eilen namin kanssa, että ehkä kaiken takana on sittenkin Wenger. Juoni alkoi Gervinhon myymisellä Romaan, jolloin Roma päästi Lamelan Tottenhamiin, jolloin Tottu pystyi myymään Balen Realiin ja josta taas seurasi Özilin siirtyminen Arsenaliin. Looks like an evil master plan, eikä kukaan osaa epäillä mitään, koska kyseessä on ei-niin-siirtoikkuna-aktiivisuudesta tunnettu Wenger.

Tätä on odotettu tyyliin siitä saakka, kun lohkoarvonta suoritettiin ja heti lipunmyynnin alkaessa riennettiin omamme varaamaan. Herranjumala, huomenna. HUOMENNA. Nyt kun katselee pelaajien twiittailemia kuvia NT:n kanssa (sekä Suomen että Espanjan pelaajien) se alkaa kirkastua. Näistä viimeisistä tunneista ennen Helsinkiin lähtöä (t. hän joka hyppää junaan kukonlaulun aikaan) tulee pidempiä kuin kuukausista ennen peliä. :D Peliin tulevat Huuhkajien kannattajat muistattehan, että pukeutumiskoodi on valkoinen! Ja spekulointia kehiin! Mulla on jostain syystä ihan jäätävä toiveikkuus päällä oman NT:n suhteen ja toivon, että Pukki onnistuu maalinteossa stadikalla kuten hän sanoi haluavansa tässä pelissä onnistua. Voiton puolesta en välttämättä uskalla veikata, mutta jos edes kerran, pari saisivat pallon uppoamaan Espanjan verkkoon ja pistäisivät kampoihin niin huomenna stadikalta poistuisi yksi ylpeä Huuhkaja-kannattaja. Vähän petyin lausuntoihin, että Valdes aloittaisi maallilla Ikerin sijaan, olisi ollut mahtava nähdä San Iker tositoimissa.


Ehkä lähestyvä perjantai ja Suomi-Espanja vähän piristäis. Parhaassa seurassa paikan päälle!!!
  ;) <3 Parasta parhaassa seurassa paikan päällä, kuulostaa futikselta. Sitä ehtii aina unohtaa, miten hieno tunnelma katsomossa on.

//ServedX:n seuraavan viestin inspiroimana lisättäköön, että verrattuna siihen normaalin hiljaiseen/näkymättömään futisfanikulttuuriin mikä Suomessa vallitsee, tuollaiset isot pelit täällä ovat jotain hienoa ja harvinaista herkkua. :D Pitää nauttia nyt kun taas se 37 000 jalkapalloilun ystävää kokoontuu samaan paikkaan! Ja vaikka suomalainen fanikulttuuri ei ole lähelläkään samaa kuin muualla Euroopassa, se ei tarkoita, ettei siellä katsomossa voisi olla hyvä tunnelma ja hauskaa (vaikka se sitten olisi vain pieni AC Kajaani pelaamassa Ykköstä Valkeakosken Hakaa vastaan - mulla oli kiva ilta siinäkin pelissä jutellessani vieressä istuvien futiksen ystävien kanssa, vaikka koko katsomossa ei ollut kuin parisataa henkeä ja vasta viimeisen kymmenen minuutin aikana ihmiset rohkaistuivat kannustamaan pelaajia, heh). Musta on teennäistä lähteä edes vertailemaan suomalaista futiskulttuuria Euroopan suuriin futismaihin ja yrittää tavoittaa kotimaan katsomoista jotain samanlaista tunnelmaa. Ei se vain toimi niin.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2013 16:38:26 kirjoittanut Rascal »
"Sille, joka on kerran joutunut metsänhaltijan valtaan, jää kuitenkin
ainainen kaipuu metsään eikä hän koskaan oikein palaa entiselleen."


Yes, I'm a football romantic.

ServedX

  • ***
  • Viestejä: 78
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #115 : 05.09.2013 16:18:44 »
En kestä, huomenna tää pitkä odotus palkitaan!! Ja m oon kipeenä -_- en tiiä päästetäänkö mut katsomaan sitä peliä. Jos ei päästetä niin tulee ruumiita >:( Niin kauan mä oon sitä oottanu ja nyt kaikki on menossa ihan pieleen :'(

Täytyy kyllä sanoo, että Suomalainen jalkapallo tunnelma (tiedättehän...) ei oo yhtään mitään verrattuna esimerkiks Englantiin, sen oikeesti tajuaa vasta kun menee ite paikanpäälle. Vanilla M ohh lucky you! Mä oon aina halunnut kattomaan Espanjaan tai Portugaliin jalkapalloa, varsinkin kun Englanti on jo koettu ja Saksa ja Munchen vaikuttais olevan edessä tänä syksynä. Hyvää matkaa jo valmiiks ja muista nauttii tunnelmasta, suomessa sellasta ei löydy ainakaan fudis peleistä!! :D

Lainaus
Juoni alkoi Gervinhon myymisellä Romaan, jolloin Roma päästi Lamelan Tottenhamiin, jolloin Tottu pystyi myymään Balen Realiin ja josta taas seurasi Özilin siirtyminen Arsenaliin. Looks like an evil master plan, eikä kukaan osaa epäillä mitään, koska kyseessä on ei-niin-siirtoikkuna-aktiivisuudesta tunnettu Wenger.

Kuka tietää mihin Wenger oikeesti pystyy! ;) en tiiä miks tää kuulosti niin hyvältä selitykseltä :D
Rooney and Ronaldo and the magic of their feet

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #116 : 07.09.2013 14:31:02 »
Poikaystäväkeskusteluun: meillä päin parempi huonompi puoliskoni inhoaa koko lajia. En edes tiedä, miten aina selviän tuollaisen lätkäfanaatikon kanssa, kun tuntuu että varsinkin poikaystäväni paras kaveri ja sitä kautta myös minun kaverini, on jatkuvasti aukomassa päätään jalkapallosta, koska tietää että se on aihe, jolla minut saa kiihtymään nollasta sataan noin nanosekunnissa. Aina sitä saa kuulla, kuinka jalkapallo on hamekansan ja homojen laji ja jäkis sitten se real deal, "mee sä vaan potkimaan sitä palloa niin me mennään jäälle harrastamaan oikeeta urheilua yadayada". Pikkuhiljaa alkaa käydä vanhaksi kaikki nämä vitsit, ja joskus tekisi vaan mieli sanoa että arvaa kuka ei saa kuukauteen jos ei nyt pidä suutaan kiinni :D Jotenkin tuntuu, että urheilu on miehille todella iso juttu vähän eri tavalla kuin minulle: tuntuu, että jokaisessa mahdollisessa käänteessä pitää aina olla heittämässä sitä ah-niin-hauskaa läppää, eikä koskaan voi vaan antaa olla.

Lainaus
Suomessa jalkapallo ei oo ihan saman mittakaavan juttu muutenkaan kuin Euroopassa. Pieni maa, pienet resurssit ja kaikki massit aina jääkiekolle, koska siellä on jo tullut menestystä. Tarvittaisiin varmaan useampia Litin tapaisia huippuja, jotta täällä syntyisi kunnollista futisbuumia, mutta sellaiset ovat aika harvassa noin muutenkin. Junnuina monet pelaa talvet lätkää ja kesät futista, mutta sitten kun pitäisi alkaa harjoitella tosissaan, suurin osa valitsee jääkiekon, koska paremmat mahdollisuudet päästä ammattilaiseksi (=pystyy elättämään itsensä lajin parissa).
Ei todellakaan ole juu. Suomessa jalkapalloon nimenomaan panostetaan vähemmän: siinä missä monessa muussa maassa junnuja aletaan alusta asti valmentamaan huippu mielessä, niin Suomessa ollaan yhä sillä "kunhan vaan pelaillaan ja tarjotaan kiva harrastus muksuille" -tasolla kovin pitkälle asti. Sitten yhtäkkiä vähän vanhemmassa iässä ollaankin olevinaan ammattimaisia ja kiinnostuneita viemään pelaajia pidemmälle kuin oman kotikentän nurmelle, mutta ei se enää siinä vaiheessa onnistu, kun pelaajia on monia vuosia treenattu väärällä mentaliteetilla, ja ne vuodet on hukattu. Faktahan se on, että Suomi ei ole jalkapallomaa, eikä meistä sellaista tällä menolla tulekaan. Suomessa ollaan jalkapallon kanssa sillä tasolla, että "tarjotaan kiva harrastus", kun monessa muussa maassa tähdätään siihen ammattipalloiluun eikä vain harrastamiseen. Muutenkin huomio on pääosin lätkässä, niin katsojien kuin pelaajienkin kannalta, ja tosi monia asioita pitäisi muuttua niin ihmisten kiinnostuksen kuin jalkapallon tyylinkin osalta, että päästäisiin kipuamaan korkeammalle ja tuomaan futiksesta samalla lailla koko kansan juttu kuin monessa muussa maassa.

bannu by Ingrid

ServedX

  • ***
  • Viestejä: 78
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #117 : 07.09.2013 21:29:16 »
Totta, ehkäpä on väärin verrata Suomen fudis kulttuuria euroopan suuriin jalkapallo maihin, tai ainakaan siinä ei oo mitään ideaa. Eilen sielä pelissä istuin suunnilleen pohjoiskaarteen ja espanjan faniryhmän välissä ja välillä kuulosti että Espanjan vähäiset fanit sai enemmän ääntä aikaan kun melkein koko stadionillinen suomalaisia. Olihan se ihan makeeta olla sielä paikanpäällä kun näki ne kaikki parhaat jalkapalloilijat +++ JARI LITMASEN <3 Sillon kun ne tuli kentälle niin mulle tuli vähän sellanen pyörryttävä olo, en vaan saanu silmiä irti niistä Espanjalaisista. Voisin melkein sanoa, että toi oli mun elämän paras päivä tähän asti. Ja sitten mun lempi pelaaja Espanjan maajoukkueesta (ja Barcasta) teki maalin!! Jos joku ei vielä arvannut, niin Jordi Alba :3 Meinasin alkaa itkeä, kun piti lähteä pois.

Pelillisesti ajateltuna tuloshan olisi voinut olla vaikka tasan, jos Suomi olisi tehnyt niistä muutamasta paikasta maalin, mutta tällä kertaa näin, kai se oli ihan arvattavissa, että Espanja vie peliä. Toisella jaksolla Suomi sai mielestäni ihan hyvin palloa, mutta se terävin kärki jäi valitettavasti puuttumaan. Espanja pelasi niin kuin Espanja aina pelaa, ei siinä sen suurempia yllätyksiä  ;D Onneksi ottivat kuitenkin parhaat pelaajat mukaan!!
« Viimeksi muokattu: 07.09.2013 21:34:07 kirjoittanut ServedX »
Rooney and Ronaldo and the magic of their feet

Jocinda

  • ***
  • Viestejä: 312
  • The man with the key is king.
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #118 : 08.09.2013 02:32:43 »
Jahas, pitäisiköhän minunkin vihdoin katkaista hiljaiseloni tässä topassa ja jauhaa vähän eilisestä...

Lainaus
Minkäslaista Suomen eilisessä pelissä oli? Televisiosta katsoin, eikä peli varsinaisesti kovin näyttävää ollut puolin taikka toisin, mutta oliko silti hienoa olla paikan päällä?
Minulle peli oli varsin mahtava kokemus. Se oli oikeastaan ensimmäinen iso futispeli, jonka olen nähnyt paikan päällä, joten fiilikset olivat hiukan sekavat jo stadikalle saapuessani... Hiukan kyllä meinasi hävettää siinä vaiheessa, kun itku silmässä tiirasin kentällä lämmitteleviä pelaajia. Ei oikein tahtonut mahtua tajuntaan, että esim. Iker verrytteli livenä siinä silmien edessä :D Se oli jotenkin niin epätodellista.

Tunnelma stadikalla pysyi korkealla suurimman osan ajasta, ja olihan se siistiä nähdä Pohjoiskaarteen poppoo livenä tositoimissa. Alun huuhkajatifo oli ihan mahtis ;D Joitakin hiljaisempia hetkiä oli, ja niinä Espanjan kannattajat saivat kyllä varsin vaikuttavan metelin aikaan ottaen huomioon heidän pienen lukumääränsä. Sanoisin kuitenkin, että pääosan ajasta Suomen kannattajat pitivät tunnelmaa yllä. Etenkin vuoropuhelu, jossa Pohjoiskaarre huusi: "Kuka voittaa?" ja muut vastasivat: "Suomi!", toimi hyvin. Erityisen mahtavaa oli kyllä nähdä, kuinka muutamaa riviä alempana eräs yksinäinen soturi nousi 0-2 -tappioasemassa ihan yhtäkkiä ylös ja alkoi huutaa: "SUOMI!" ja taputtaa päälle saaden pian suunnilleen kaikki Suomen kannattajat messiin kannustukseensa. Ihan mahtavaa duunia siltä random jampalta :D

Mainittakoon vielä selvyyden vuoksi, että itse olin D-katsomossa tooosi ylhäällä, lähes piippuhyllyn tuntumassa. Silti peliä oli ihan mahtavaa seurata. Telkkarissa etäisyys kentälle näyttää jotenkin kamalan suurelta, mutta itse stadikalla pelaajat erotti hyvin toisistaan, eikä tullut sellaista fiilistä, että oli maksanut kärpäsen paskan tiiraamisesta :D

Itse pelihän ei mitenkään päätä huimaavan upea ollut. Suomi pelasi oikeastaan aika hyvin, mutta viimeistelyn taso oli lähes luokatonta paikkojen sattuessa kohdalle. Oli sinänsä turhauttavaa, että hävittiin 0-2, vaikka Suomi sai luotua hyviä tilanteita ja näytti ajoittain pitävän pakkaansa paremmin kasassa kuin Espanja. Iberialaiset eivät nimittäin tosiaankaan esittäneet parastaan eilen. Kyllähän se kuuluisa syöttöpeli pääsi välillä pyörimään hienosti, mutta varsinaiset maalintekopaikat olivat Espanjalla harvassa. Harmi vaan Suomen kannalta, että Espanja käytti paikkansa paremmin hyväksi :-\ Joukkueiden viimeistelyn tasoero oli tuskaisen selvä. Sanoisin noin yleisesti kuitenkin, että Suomi sai poistua kentällä pystypäin, sillä hyvän taistelun pelaajat saivat ehdottomasti aikaan!

Peli oli siis minulle varsin kokemattomana futiksen liveseuraajana tosi hieno kokemus, joka kyllä pysyy mielessä pitkään. Ei sitä oikein vieläkään tahdo käsittää, että näin _oikeasti_ ne kaikki huippupelaajat, joihin lukeutuu pari suosikkipelaajaa 5ever, livenä :')

~Joci

// Näiden iloisten ajatusten vuoksi en halua hetkeen ryhtyä ilmaisemaan ajatuksiani siirtoikkunasta vaan yritän pyyhkiä koko sopan mielestäni seuraavaan peliin asti. (Why, Real, why?)
« Viimeksi muokattu: 08.09.2013 02:34:53 kirjoittanut Jocinda »

"When you run with the Doctor, it feels like it'll never end. But however hard you try, you can't run forever."

~o~

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations."

Ava by doomslock, banner by Vanilla M.

androidi

  • ***
  • Viestejä: 182
  • Nadine Angerer's loveslave
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #119 : 08.09.2013 19:42:01 »
Heitänpäs tänne väliin jotain randomia  ;D

En edes tiiä, miksi en oo päätyny tänne hehkuttamaan edes Saksan naisten Euroopanmestaruutta vuosimallia 2013, vaikka mestaruuspilvessä ollaan kyllä vahvasti leijuttu koko elo-syyskuu. Olis pitäny keskittyä kaikkeen muuhun oikeessa elämässä, mutta mielessä on vaan pyöriny EUROOPANMESTARUUS KUUDETTA KERTAA PUTKEEN! (ja kahdeksas noin niiku yhteensä). Koko Ruotsin reissu oli muutenkin kaikinpuolin upea ja ikimuistoinen ja jotenki tää mestaruus tuntuu paljon henkilökohtasemmalta, kun on itse matkustanut käytännössä joukkueen perässä kaupungista toiseen ja matsista matsiin ja kokenu sen tunnelman paikan päällä. Loppusaldoksi jäi siis yhteensä seitsemän matsia stadikoilla (viis Saksan peliä plus kaksi extemppore sivureissua muihin puolivälierä- ja välieräpeleihin), ja noin 17 peliä enemmän tai vähemmän tarkkaavaisesti televisiosta seurattuna (oliskohan että yksi peli jäi koko turnauksesta sillein, ettei ollenkaan kattonu).

Saksan peleistä paikan päällä jäi näkemättä ainoastaan toi semifinaali Ruotsia vastaan, se kun oli loppuunmyyty ehkä kolme päivää ennen kuin edes selvisi, että Saksa tulee siinä pelissä pelaamaan. Oli siinäkin silti oma viehätyksensä seurata ottelua jättiscreeniltä tupatentäydellä Göteborgin kisatorilla fanaattisen ruotsalaisyleisön keskellä, umpitunnellissa kun oli vetänyt minttuviinaa tyhjään vatsaan hermojen rauhoittamiseksi, ja hurrata muutaman muun yllytyshullun saksakannattajan kanssa ihan eri kohdissa kuin kaikki muut. Finaalin jälkeen ei ollut sitten enää ääntä muutamaan päivään, sen verran runsaasti tuli kiljuttua, ja voisin varmaan täyttää tällaisen topan yksinäni jauhamalla vaan siitä loppuottelusta ja Mittagista, joka ampuu voittomaalin kaksi minuuttia kentälle tulemisensa jälkeen ja Natzesta, joka torjuu KAKSI Norjan rankkaria <3 (toivoin todella, ettei se vieressäni istunut lapsiperhe ymmärtänyt suomea, sen verran sensuroimatonta tekstia irtosi meikäläisestä, kun ne norjalaisten kaatuilut meni siltä tuomarilta niin täysillä läpi). Mutta eipä ne niitä auttanut, Natze pelasti molemmat, ja pelasi ihan huikean matsin ja ihan huikean turnauksen, eikä siihen kisojen parhaan pelaajan palkintoon ollut kyllä kahta kysymystä, kenelle se myönnetään.

Lisäksi tää mestaruus tuntuu paljon isommalta sen takia, että sitä ennen turnausta epäiltiin niin paljon enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Saksa oli aina ennen ollut niin selkeä ykkössuosikki, tai oikeastaan ainoa voittajasuosikki näissä karkeloissa, ja nyt niillä oli niskassa se 2011 MM-kotikisakatastrofi ja varmaan 7 avainpelaajaa loukkaantui just ennen turnauksen alkua. Ei niillä oikeastaan ollut edes B-joukkuetta, vaan pikemminkin sellainen B- ja C-joukkueen risteitys siellä matkassa, ja moni nostiki esim Ruotsin ja Ranskan niitten rinnalle voittajasuosikeiksi ja alkulohkon aika karmean räpellyksen jälkeen (päätösottelussa meni mm. palasiksi 17 vuoden tappioton EM-putki) vielä useampi jopa pudotti ne kokonaan sieltä suosikkilistalta. Mutta uhkapeli tämän todella nuoren ja suurelta osin ihan hälyttävän kokemattoman kokoopanon peluuttamisesta toimi, viime hetkellä saatiin oikea fiilis ja joukkuehenki ja uhrautuvuus ja usko omaan tekemiseen päälle (mun mielestä näiden puuttuminen oli juuri se keskeinen syy, miksi 2011 meni niin perseelleen kuin meni) ja saatiin se pokaali kahdeksatta kertaa kotiin. Tykkäsin myös siitä, että päävalmentaja Silvia Neid lupasi ennen finaalia, että jos Saksa voittaa, hän tanssii toimittajien kanssa - ilmeisesti pienenä piikkinä viime vuosina keräämäänsä kritiikkiä kohtaan.

Mutta nyt tässä pikkuhiljaa pitäisi ruveta haeskelemaan jotain, joka pudottaisi minua vähän takaisin maan pinnalle. No, MM-karsinnat alkaa kohta, ja alkoihan tietenkin tuo Naisten Bundesliiga taas vihdoin tänä viikonloppuna. Joo-o, mitään videomateriaaliahan ei Frankfurtin ekasta pelistä ole tietenkään, mutta pakko on tuohon 2-0 avausvoittoon olla tyytyväinen. Mutta luota vaan Frankfurtiin, jos haluat pudota alas jostain korkealta (tää fanien keskuudessa käytetty sanonta "Nobody hates FFC Frankfurt like a FFC Frankfurt-fan" pitää kyllä niin paikkansa ettei mitään rajaa). Oli taas silmät pudota päästä kun näki avauskokoonpanon, siellä on suunnilleen kolmosmokke tolppien välissä ja missä on Lira, missä on Ana, mitä? Okei, myöhemmin sain tietää, ettei Desi ole vielä ihan täydessä kunnossa eikä sitä siksi voinut pistää maaliin, mutta tuotti se siirtoikkuna tuskaa täälläkin. Kaikki lahjakkaat omat kasvatit on todella hienosti päästetty menemään, nimenomaan ne joista olis ehdottomasti pitänyt pitää kiinni, ja puolustuslinja täytetty ulkomaalaispelaajilla joista en ole ikinä kuullutkaan aina vaan eksoottisimmista valtioista. Miksi ihmeessä Austraaliasta ja Meksikosta asti pitää hakea pelaajia, kun ne kuitenkin palaavat parhaimmillaan puolen vuoden päästä takaisin koti-ikävän tai maajoukkueen vaatimusten takia ja sitten ollaankin taas ilman?
No, voitto on ensimmäisellä kierroksella tärkeintä, Freiburg ei tosiaan ole ollut enää pitkään aikaan mikään sarjanousija heittopussi, ja jos ne saa pidettyä teinitähdistönsä kasassa, niillä on muutamassa vuodessa varteenotettava jengi ihan siellä kärkikahinoissa. Kun vielä Bayern, Wolfsburg ja Potsdam säätivät omat avausmatsinsa tasapeleiksi, taulukko näyttää ensimmäisen päivän jälkeen paremmalta kuin pitkään aikaan  ;D

Joo, eiköhän mun hehkutukset olleet tässä joksikin aikaa :3
Frauen-Nationalmannschaft

FFC Frankfurt