Kirjoittaja Aihe: Jalkapallo #3  (Luettu 50708 kertaa)

Pollomuhku

  • ***
  • Viestejä: 90
    • Kirjablogini
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #80 : 01.05.2013 12:02:15 »
Lainaus
Herranjestas se eilinen Real - Dortmund peli oli jännittävä, vaikka en kannatakkaan kumpaakaan joukkuetta!!

Niinpä! Iskän kanssa katseltiin ja jännättiin kumpikin ihan täysillä. Realin maalit tulivat vähän liiaan myöhään, 10 minuttia enemmän aikaa niin finaaliin olisi voinut mennä ihan toinen joukkue. Hienosti real kyllä tasteli loppuun saakka ja viimeiset minuutit olivat huikeaa katseltavaa. Tänään sitten Barca-Bayern Munchen...  :)
Neljäs varjelus

ava by vanilje

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #81 : 01.05.2013 19:53:39 »
Osaako joku sanoa että tuleeko toi tän päivänen peli telkkarista? Ilmaiskanavilta ei, mutta kenties joltain maksukanavalta? Oon jostain kumman syystä alkanu kiinnostua jalkapallosta ja haluaisin nähdä ton pelin :)


ava & bannu © Inkku

Pollomuhku

  • ***
  • Viestejä: 90
    • Kirjablogini
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #82 : 01.05.2013 20:39:14 »
^ Gääh, enpä tiedä, Ylehän ei sitä näytä. Me katotaan varmaan netistä LiveScoreHunterin kautta, että en kanavista osaa kyllä sanoa...
Ja jännä peli tulossa, Barcan on pakko "voittaa" 4-0 että päästäisiin edes jatkoajalle, huhhuh.  :) Futis on jännä peli!
Neljäs varjelus

ava by vanilje

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #83 : 01.05.2013 20:55:04 »
Henkilökohtaisesti en kyllä usko, että FC Barcelona pääsisi finaaliin. Taitaa tulla saksalainen finaali.. Tai ainakin toivon niin.  ;D

Pollomuhku

  • ***
  • Viestejä: 90
    • Kirjablogini
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #84 : 01.05.2013 21:17:05 »
Todennäköiseltähän Dortmund-Bayern finaali kyllä tuntuu. Itse kannatan kuitenkin Barcaa, ihan vain senkin takia että jos Barca lähtee finaaliin nähdään paljon maaleja!  :) Onhan se vaadittava 5-0 aika kova paha...  ;)
Neljäs varjelus

ava by vanilje

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #85 : 01.05.2013 21:22:14 »
Todellakin. Bayernin puolustuksen pitäisi murtua hälyttävällä tavalla, ja hyökkäyksen taas pätkiä todella rajusti. Tämä taas ei ole yhtään Bayernin tapaista, mikä edellisessä pelissä jo todettiinkin. Kuten voi huomata, olen ehdottomasti Bayernin puolella :D

cooperaur

  • grieving widow smith
  • ***
  • Viestejä: 618
  • multipussies on vaa porttihuume
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #86 : 02.05.2013 00:57:40 »
Deutschland über alles. En edes. ManU:n tiputtua olen kannattanut Bayernia, mutta myös Dortmund herätti jo lohkovaiheessa paljon kiinnostusta ja rispektiä erityisesti kauniin syöttöpelin vuoksi, joten mikäs tässä. Kertakaikkiaan upeaa että saksalainen jalkapallo on taas huipulla, ja koska arvokisoissa kannatan Saksaa koko sydämelläni niin saksalaisfinaali on kyllä todellakin mieleen.

Kannatan finaalissa Bayernia, ja haluan kipeesti nähdä Bastin naurun kyyneleitten sijaan tänä vuonna! Bayernin ihan käsittämätön 7-0 riisto Barcasta, niiden ylivoimainen liigajohto ja tehokas pelaaminen antaa aika paljon luottoa siihen että voitto tulisi, mutta Dortmund on upee ja pystyy ihailtavaan kylmäpäisyyteen (viimeisimpänä nyt tietenkin tää nousu Malagaa vastaan, mun kaverin korvat ei varmaan oo vieläkään toipunu siitä kirkumisen määrästä joka musta silloin lähti :'DD). Henkisesti Götzen siirtymisellä (mikä btw surettaisi aivan sairaasti jos se menisi jonnekin muualle kuin Bayerniin ja surettaa siltikin hieman) on varmasti kanssa oma painonsa pelissä. Joukkueet on kovin tuttuja toisilleen, vaikea suoraan arvioida miten suuri vaikutus silläkin on.

Mutta, kumpaa te kannatatte? Ja entäs mitä mieltä ootte niistä puheista että espanjalaisen jalkapallon huippuvuodet on nyt nähty? Onko liian aikaista vetää johtopäätöksiä vai alkaako pahin ay, caramba olla tosiaankin ohi?

Ei ollut gluteenia Hitlerin aikaan.
- Steve Rogers


Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #87 : 02.05.2013 06:46:47 »
Jes! Mahtavaa! Ahh, olen taas onneni kukkuloilla. Saksalaiset tosiaan näyttävät taas parhaita puoliaan. 7-0 Barcasta. Ihan käsittämätöntä. Eikö espanjan pitänyt olla se Euroopanmestarimaailmanmestarieuroopanmestari? Saksalaista finaalia katson kyllä niin mielelläni, varsinkin jos Bayern voittaisi. Pitkääään aikaan ei ole heitä näkynyt pokaalia nostamassa. Jos nyt olisi aika.. Espanjalaisten esitys ei vakuuttanut mua ollenkaan, sai pikemminkin miettimään, että mihin tämän maan jalkapallo on menossa. Oma maali vielä kirsikaksi täytekakun päälle.

Musta todella tuntuu siltä, että espanjalaisten huippuvuodet alkaa olemaan ohi. Tällainen esitys niin Barcalta kuin realiltakin ei kyllä saa minua uskomaan kyseisen maan olevan hallitseva mestari. 2014 pokaali menee jonnekin muualle, toivottavasti Saksaan.

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #88 : 02.05.2013 13:14:55 »
Huhuhu, juuri eilen kelasin että pitää tulla tänne herättelemään futistopaa eloon, mutta muut on kerenneet ensin näemmä :-D

Yksi asia mistä halusin jutskata, oli juurikin UCL:n välieräkierros - itsehän toivoin espanjalaisjättien jatkoon menoa, ja Barcelonan puolesta ottaa päähän aivan helkutin paljon. Olkoonkin, että joukkue on voittanut paljon ja kaiken viime vuosina, niin olishan se hitto ollut hienoa nähdä ne finaalissa, viime vuonnakin kun meni sivu suun. Ja ehkä itse tappiota enemmmän kirpaisee ja järkyttää se, miten se tuli - Bayern jyräsi kuin mikäkin. Vaikka tossa eilisessä matsissa Barcan peli pääsi pyörimään pikkuisen paremmin kuin ekassa ottelussa, musta on ihan käsittämätöntä, miten se ei näkynyt tuloksissa - voidaankin sitten spekuloida sillä oliko se Bayernin ylivertaista paremmuutta, Barcan pelin huonoutta, kuinka paljon Messin puuttuminen merkitsi. Itse näkisin niin, että Bayern oli selkeästi parempi näissä kahdessa osaottelussa + heillä oli kenties isompi nälkä voittaa, mutta ei Barcakaan kuitenkaan pelannut ihan oman tasonsa mukaisesti, maalinteko takkusi eikä paikkoja saatu hyödynnettyä. Tietysti se ei mitenkään vähennä sitä kredittiä, joka Bayernille voitosta kuuluu. Ei voi väittää, etteikö parempi olisi voittanut. Finaaliin mulla ei silleen ole suosikkia, en oikeen oo perustanut kummastakaan saksalaisjoukkueesta tai saksalaisfutiksesta ylipäätään. Varmaan valikoituu ihan finaalipelin kulun perusteella että kumpi mun silmissä voittonsa ansaitsis.

Lainaus
Ja entäs mitä mieltä ootte niistä puheista että espanjalaisen jalkapallon huippuvuodet on nyt nähty? Onko liian aikaista vetää johtopäätöksiä vai alkaako pahin ay, caramba olla tosiaankin ohi?
Noh. Every era ends someday, mutta en mä todellakaan sanoisi, että huippuvuodet olisivat ohi - tbh sellaista ei voi sanoa yhden matsin perusteella, tai edes yhden kauden. Tottakai näyttää siltä, että Barcelonan suvereeni hallinta ja jokaisen matsin dominointi murenisi, mutta mun mielestä on hätiköityä vetää tästä UCL-kierroksesta sellaisia päättelyjä, että espanjalaisen jalkapallon valtakausi on ohi. Nämä matsit on pelattu ja Barca ei pelannut niitä mitenkään mairittelevasti ja let's face it, lukemat oli nöyryyttävät, mutta eihän se sitä automaattisesti tarkoita, että huippuvuodet olisivat ohi. Siihen vaaditaan hiukkasen pitkäkestoisempaa näyttöä. Nyt näyttää siltä, että on löytynyt pelitapa, jolla kyseinen joukkue voidaan voittaa ja Bayern kykeni hoitamaan homman, mutta Iniestan sanoja lainaten, Barcelonan on nyt vain otettava tuosta tappiosta onkeensa ja keskityttävä muihin titteleihin - ensin La Ligan voittoon ja sitten seuraavaan kauteen. Se, siirtyykö ns. hallitsijan paikka Espanjasta Saksaan ja tuleeko Bayernista tai Dortmundista "uusi Barca" nähdään vasta myöhemmin. Tässä viime vuosien Barca!erassa on kuitenkin ollut kyse paljon muustakin kuin Mestarien liigasta ja sen voittamisesta, joten ei sellainen aikakausi myöskään automaattisesti kaadu siitä putoamiseen. Mutta jänniä aikoja eletään silti.

//EDIT: selvennyksenä lisättäköön vielä sekin, ettei seurafutis ja UCL oo täysin yksi yhteen maajoukkuefutiksen kanssa - siksi puhuin tuossa ennemminkin Barca!erasta kuin espanjalaisesta futiksesta. Espanjan maajoukkueen harjoittama futis on kyllä pelillisesti ja pelaajamateriaaliltaan hyvin pitkälle samaa kuin Barcelonan, mutta se, että Barcelona pelaa kaksi kauden surkeinta peliään ja häviää noilla lukemilla joukkueelle x ei tarkoita, että sama kävis Espanjan maajoukkueelle. Ja niinikään, Bayern München ei oo yks yhteen Saksan maajoukkue, joten sekin on eri asia miten Bayernin huima kunto vaikuttaa Saksan maajoukkueeseen vaikka osa avainpelaajista onkin samoja.

Mutta sitten johonkin ihan muuhun, Arsenal! Jänniä aikoja eletään myös Lontoossa. Toivon vaan sormet ristissä että sekä Tottenhamilla että Chelskillä menis kauden loput pelit vituralleen ja että arsut saisi revittyä itselleen kaikki pisteet mitä mahdollista, kolmossija ei oo kaukana ja viikonlopun perusteella sanoisin että me pystytään kaikkeen - Man Utd:sta oli voitto niin lähellä, nyt vaan samalla asenteella loppukausi. Ja oon onnistunut rakastumaan Cazorlaan ihan totaalisesti tämän kauden aikana, mieletön pelaaja ja aivan mieletön motivaatio! Uskallan olla ensi kautta kohtaan jopa toiveikas - kunhan vain siirtoikkunassa ei tapahtuisi mitään turhan radikaalia ja saataisiin pidettyä yllä tällainen mentaliteetti niin... :3

Mites muut? Mikä on teille ykkössuosikkijoukkue ja mikä on fiilis kuluneesta kaudesta?
« Viimeksi muokattu: 03.05.2013 11:38:10 kirjoittanut nami »
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #89 : 02.05.2013 14:45:36 »
Mites muut? Mikä on teille ykkössuosikkijoukkue ja mikä on fiilis kuluneesta kaudesta?

Ehdoton ykkönen on Real Madrid. Fiilikset on hieman vaihtelevat kuluneen kauden aikana, sillä on tullut tappioita ja voittoja, mikä sinänsä on aina kausiin kuulunutkin. Ehkä eniten mua kuitenkin kirpaisee se tiistain UCL-peli ja se, kuinka lähellä, mutta lopulta niin kaukana me oltiin finaalista. Yhden vaivaisen maalin päässä, jonka ois tilanteiden huomioon oton jälkeen pitänyt olla melkeimpä mahdotonta. Mutta eipä olleet jalkapallojumalat meidän puolella tällä kertaa. Ehkä La Ligan osalta pokaali voi jäädä saamatta, jollei ihmeitä tapahdu Barcan leirissä tai itse Real Madridin leirissä, sillä olin kieltämättä hakata päätä seinään useasti viime viikonlopun Madridin Derbyn ansiosta, sillä vaikka pelaajia leputettiin tiistain varalle, niin peli oli hermoja raastaavaa. Kuitenkin tällä hetkellä kausi voidaan vielä päättää Copa del Reyn pokaaliin, jossa vastassa Atletico, joten odotettavissa varmasti kiinnostava finaali ja kiinnostava Madridin Derby.

Tämän lisäksi Englannin kentillä on tullut seurattua Chelsean etenemistä ja täytyy tänään pitää peukut ristissä, sillä Basel kotona toisessa osaottelussa, 2-1 johdolla kuitenkin mennään, jossa panos ei muuta kuin Eurooppa Liigan finaalipaikka. Tietenkin sitten myös  Valioliigan puolesta jännittää vähän Chelsean tilannetta, mutta se kieltämättä on jäänyt aika paljonkin Real Madridin varjoon.

Ja mitä tulee siihen ajatukseen, että Espanjan jalkapallo ois kokemassa ehkä jonkinlaista laskua, voi olla hyvinkin mahdollista, mutta myös sitä on vaikea sanoa muutamien pelien takia ainoastaan, sillä kuitenkin UCL minusta osoitti sen, kuinka vahvaa työtä jopa kahden suurimman takana tehdään Espanjassa. Tähän erityisesti liittyen Malaga, mutta mm. Valencia, joten en koe vielä espanjalaisen jalkapallon hiipuvan, vaikka nyt UCL:n finaalissa saksalaiset juhlii. Minusta olisi paljon järkevämpää seurata kokonaisia kausia ja tehdä niistä lopulliset yhteenvedot kuin vaan viimeisien pelien takia kuuluttaa, kuinka mahdollisesti espanjalainen jalkapallo on "kriisissä". Ja toisaalta en näe mitään syytä siihen, että tämän kauden pelit vaikuttaisi yli vuoden päästä pelattaviin MM-kisoihin, sillä eipähän voida sanoa mm. että 2014 MM-kentällä ois tyyliin Bayern tai Dortmund, sillä ne nyt tuppaa koostumaan muistakin pelaajista kuin pelkistä saksalaisista tai muuta vastaavaa. Sen vuoksi koenkin, että ehkä MM-kisoista on turha vielä puhua, sillä eipähän karsinnatkaan oo vielä pitkiin aikoihin ohitse ja ne vasta ratkaisee edes joukkoeet, ketkä nähdään 2014 MM-kisoissa Brasiliassa.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #90 : 04.05.2013 23:44:04 »
Mites muut? Mikä on teille ykkössuosikkijoukkue ja mikä on fiilis kuluneesta kaudesta?

Vanilla M.:ää lainatakseni ei menny niinku Strömsössä... Real (dra)Madrid siis kyseessä ja uugh kun liiga meni Barcalle niin kaikki toiveet oli tietty UCL:ssä mutta sinnepä meni sekin. Tosin se loppupuoli siitä Dortmundpelistä taisteltiim urheasti ja maalin päähän se jäi, ja viimeistään surulliset pelaajat matsin jälkeen sai mun sydämen leppymään. Eihän tässä vihainen voi ainakaa olla, ens kaudella sitten. Nyt on vähä semmone fiilis että olispa tää kausi ohi jo mut tässähän tää mukavasti meneekin.

Toi Dramadrid tosiaan, siis voi vittujen kevät. Näin nätisti sanottuna :D Viimeaikaiset pressitilaisuudet pelien jälkeen on ollu yhtä helvettiä seurata, esim. tänään pelattiin suhtkoht mainiosti ja oli aika maalijuhlaa (4-3 siis lopputulos Valladolidia vastaan) MUTTA sit pelin jälkeen mm. tällaista settiä:

Pepe defends Casillas, criticises Mou: "The boss's quotes were not the most suitable; Iker is an institution at Real Madrid and in Spain."

Ja siis UUGh toki toi nyt summaa suurinpiirtein sen mitä on meneillään eli hirveetä myllyä pelaajien väleistä ja sit pelaajien ja Moun väleistä ja haluun et kaikki on vaan ohi. En oo niin tyhmä et kiistäisin Moun taitavuuden tai kyseenalaistaisin sen panoksen esim. viime kauden suorituksissa mutta tässä taannoin se lauko mm. semmosta kommenttia että haluaa mennä ens kaudella sinne missä on rakastettu ja vielä suoremmin et Englannissa häntä rakastetaan ja Espanjassa vihataan ja tällasta hauskaa ja mulle toi oli lähestulkoon sama ku "Chelsea/Man City ostakaa mut!!!" :D Näin kärjistetysti. Jotenki tuntuu et Moun mielenkiinto on lopahtanu ihan kokonaa ja jos se tosiaan haluu mennä niin mielestäni sen pitäisi mennä. Thanks for everything etc, mutta ei siitä mitään tuu et väkisin hampaita kiristellen pelataan matseja eteenpäin jos jokin oikeesti hiertää.

Oon kyllä Pepen puolella koska toi Ikertouhu alkaa mennä jo ihan kummalliseksi, se ei saa pelata enää _missään_. Diego on gr8 joo mutta Iker on kyllä jotain ihan muuta ku penkinlämmittäjäks tehty just saying...

Puhumattakaan tosta siirtoikkunasta. Pipitalle buuattiin tänää pelissä johtuen niistä huhuista et se lähtis tän kauden jälkeen :---) Paljon rispektii ja silleen... not. En nyt sano juuta enkä jaata noihin huhuin ku niitä on tullu vähä joka tuutista mut mielestäni pätee sama kuin tuossa ylempänä: jos sydän ei oo enää joukkueessa mukana niin ei se pelikään sitten suju. Toki ite haluaisin että hän jää mutta niin. We'll see.

Menipä nyt taas Realin haukkumiseks tää :D Kyllä on sydäntä lähellä ja rakas mutta love hurts vai miten. Toivottavasti tulee jotain tolkkuu tähän eikä kukaan nyt ovet paukkuen lähe, worst case scenario.

Lainaus
että El Pirata löytäisi tiensä takaisin kotiin.
If only. :'( Jotenki ärsyttää ku se sai Realissaki nihkeesti peliaikaa ja nyt ei ees sitä vähää.
in the bleak midwinter

cooperaur

  • grieving widow smith
  • ***
  • Viestejä: 618
  • multipussies on vaa porttihuume
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #91 : 06.05.2013 14:07:18 »
Tuosta espanjalaisen jalkapallon tilasta täytyy vielä tähdentää, että itse en myöskään lähtisi siitä vielä hirveästi mitään sanomaan. MM-kisat (ja toki itsestäänselvyys ettei La Liga joukkueiden menestys ole yhtä suuri kuin Espanjan maajoukkuemenestys etc.) tulee epäilemättä olemaan mielenkiintoiset, mutta niihin on vielä kuitenkin sen verran aikaa että tilanne ehtii muuttua paljonkin. Kiehtovia aikoja eletään ehkäpä, mutta tuskinpa tosiaan espanjalaista jalkapalloa on ihan vielä kumoon puhkuttu ja puhallettu.

Lainaus
Mites muut? Mikä on teille ykkössuosikkijoukkue ja mikä on fiilis kuluneesta kaudesta?

"Ihan jees", kaiketi. Champions vol. 20 joten hymyillä pitää. Viime Manchesterin derbyn tappio vähän kaihertaa siitä huolimatta ja toki Mestarien liiga nyt ManU:lla meni taas miten meni. Pääosin kuitenkin hyvät fiilikset, vähän ollut totuttelemista etenkin RVP:hen joka on kyllä eittämättä ollut ihan mies paikallaan. Mut oman aikansa ottaa jotenkin henkisesti sisäistää aina joku "laumanjäseneksi". :'DD Tai mulla ainakin, kun jo sen yli 10 vuotta joukkuetta seurannut niin aina kauheen iso juttu uudet pelaajat. Miten muilla, kestääkö teillä kauan "tottua uusiin naamoihin" joukkueissa joita kannatatte?

Ihan perusvahva kausi tosiaan ManU:lla takana, parantamisen varaakin on. Kaikenlaista pientä hämmennystäkin on ollut etenkin Rooneyn suhteen paljon, jonka lähdöstä on huhuttu pitkin poikin. En ite atm usko että Väinö olis lähdössä (ja onhan Fergiekin sanonut ettei ole), enkä kaikista sen vioista huolimatta sitä myöskään toivo. Ronaldon paluu on tietenkin yksi mielenkiintoinen huhu, joskaan en siihenkään hirveästi usko, eikä sen ostamisessa mitään järkeä mun mielestä olisikaan. Plus en ko. pelaajan karaktääristä hirveämmin välitä, vaikka taitava herra onkin pallon kanssa. Ennemmin sitten toivoisin Lewandowskia meille.

Bayern on ollut käsittämättömän hyvässä kunnossa. Liigamestaruus plakkarissa ja triplamahikset, what can I say? Ensi kausi jännittää paljon jo nyt myös, koska Götze ja etenkin Guardiola(!!). En edes tiedä mitä mieltä oon koko Pepistä mut odotan suuresti mitä tapahtuu.

Ehheh, en ota tuohon Mou ja Iker keskusteluun kantaa, mun on parempi pysytellä täällä omalla saarella, mutta tuli tänään hieman irvisteltyä tälle: Video: Jose Mourinho & Iker Casillas blank each other in Real Madrid tunnel. :'DD Joo, ihan tyypillistä lehdistöltä mut hei c'mon! Eihän tossa videossa tapahdu yhtään mitään. 8DD

Ei ollut gluteenia Hitlerin aikaan.
- Steve Rogers


androidi

  • ***
  • Viestejä: 182
  • Nadine Angerer's loveslave
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #92 : 08.05.2013 01:04:46 »
Joo. Ei.

Nadine Angerer siis ilmoitti lähtevänsä FFC Frankfurtista tämän kauden päätteeksi, ja mä vaan… Ei. Tuntuu etten pysty. Kautta on jäljellä YKSI ottelu, ja yhtäkkiä pitäisi tajuta, että se on sen viimeinen ikinä tässä seurassa, ja… ei.

Olen koko kuluneen vuoden skarpannut itseäni henkisesti siihen mahdollisuuteen, että se lopettaisi maajoukkueessa ensi kesän EM-kisojen jälkeen, ja ehkä myös pelaamisen kokonaan, ja melkein tuntui, että olin pystynyt sen asian hyväksymään. Muija on kuitenkin jo 34, eikä se ole mikään nuori ikä jalkapalloilijalle, ja olin oikeastaan ainakin 120 % varma, että lopettamispäätös tulisi.

En mä siitä tykännyt, mutta olin ainakin kyennyt ajatuksen kanssa elämään, ja jostain syystä tää on oikeastaan vielä vaikeampi hyväksyä. Ei siis se, että Natze aikoo ilmeisesti jatkaa maajoukkueessa pelaamista, koska se on loistojuttu ja kukaan muu ei vaan ole vielä valmis siihen ykkösmaalivahdin postiin siellä, mutta jotenkin… Olin ajatellut, että euroopanmestaruus nytten olisi ollut hieno huipennus uralle (koska ei se nyt varmaan Kanadan MM 2015 saakka jatka), ja AINAKIN olin aina ajatellut, että se pelaisi koko uransa loppuun Frankfurtissa.

Se on yksi niitä pelaajia, jotka jotenkin on mun mielessä niin tatuoituja tähän joukkueeseen, etten osaa ajatella sen pelaavan missään muualla. Se on pelannut Frankfurtissa koko sen ajan, kun olen kyseistä joukkuetta kannattanut, ollut ehdoton ykkösmaalivahti ja nyt viime kaudella myös kapteeni ja yksi koko joukkueen kantavimmista tukipilareista ja mä en osaa ajatella, että sitä ei enää ensi kaudella oliskaan.

Hitto, Natzehan oli se SYY, minkä takia rupesin alun perin Frankfurtin pelejä seuraamaan, kun se on mun ensimmäinen ja suurin ja only true football-love ikuisesti, ja halusin vaan nähdä sen pelaavan lisää. Ja sitten musta vaan tuli Frankfurtin kannattaja henkeen ja vereen.

Ja totta kai olen edelleen Frankfurt-fani, en ole lopettanut vaikka kaudet on mennyt miten on mennyt ja suurista odotuksista huolimatta pystejä ei ole tullut yhtä DFB-cuppia ja jotain halliturnauspokaalia lukuun ottamatta, enkä aio lopettaa vastaisuudessakaan.

Ja en halua, että Natze lähtee, enkä pysty just nyt, mutta se on silti ihanin ja paras ja kaikki mahdolliset superlatiivit ja haluan nähdä sen iloisena ja haluan nähdä, kun se onnistuu ja voittaa. Enää ei tässä auta kuin toivoa, että se toteuttaa suunnitelmansa ja siirtyy ulkomaille pelaamaan – pää nimittäin räjähtää, jos sen näkee jossain toisessa Bundesliigajoukkueessa, kun en kuitenkaan voi täydestä sydämestä toivoa menestystä muille kuin Frankfurtille, mutta en myöskään kykene tosissani toivomaan, että Natze häviäisi tai päästäisi maaleja tai tai tai tai –

Asdfght. On tässä muitakin tuskallisia lopettamisia ja muualle siirtymisiä joutunut kokemaan, mutta tää on ehdottomasti pahin.

Ja mä tiedän, että Desirée Schumann on loistava nuori maalivahti, ja se hoiti hommansa mahtavasti viimekaudella, kun Natze oli loukkaantuneena. Ja Desi on kaikin puolin ihana ja siitä tulee Frankfurtille hieno, hieno ykkösmokke. Se on odottanut tätä tilaisuutta pitkään ja se ansaitsee tän mahdollisuuden ja en mä ole siitä puolesta yhtään huolissani.

Mä vain olin (ehkä typerästi) tuudittautunut siihen ajatukseen, että Natze olis Frankfurtissa loppuun saakka ja sitten lopettais. En osaa kuvitella sitä minkään muun seuran väreissä.

Mutta en varmaan ole ainoa, jolle on joskus ollut vaikeaa nähdä suosikkipelaajansa pukevan ”väärän” seuran pelipaidan päälleen?

Niin. Joo. Taidanpas tästä mennä nyyhkimään Natzen pelipaitaan.
Frauen-Nationalmannschaft

FFC Frankfurt

cooperaur

  • grieving widow smith
  • ***
  • Viestejä: 618
  • multipussies on vaa porttihuume
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #93 : 08.05.2013 17:35:16 »
Ei. Vittu ei.

Oikeesti sitä tuntee ittensä niin typeräks, onhan se ollut ihan tiedossa että ei Fergie enää kauan kuvioissa hillu. En oo vaan halunnu ajatella asiaa ja nyt se sit lämähtää kasvoille eikä tästä itkusta tuu loppua.

En halua Mouta, ennemmin Moyes. Kunpa Moyes. Tällä hetkellä tosin koko jatkaja tuntuu ihan yhdentekevältä. Järkyttävää miten tällaset asiat voiki mennä niin tunteisiin. Yh.
Ei ollut gluteenia Hitlerin aikaan.
- Steve Rogers


ServedX

  • ***
  • Viestejä: 78
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #94 : 09.05.2013 07:02:51 »
Oon kyllä oikeesti aika tyytyväinen tähän kauteen, vaikka ManU ei voitakkaan mestareiden liigaa. Se on siis ehdottomasti suosikki joukkueeni. Veihän se kuitenkin Valioliigan. Ajax voitti Hollannissa, pidän myös siitä, että Munchen voitti Saksassa vaikka suosikkini sieltä onkin Leverkusen (SAMI!!). Vielä jos Munchen voittaa mestareiden liigan ja Barcelona La Ligan, voin olla erittäin tyytyväinen tähän kauteen! :)
 
Kokonaan saksalainen CL- finaali harmittaa vähän, koska en ole se kaikista innokkain Saksan kannattaja, mutta parhaat joukkueet menevät finaaliin, ei sille voi mitään.

+++++ Goodbye Fergie! Oon melkein sanaton, en osaa kuvitella, mitä tän jälkeen käy, Ferguson on kuitenkin ollut koko mun elämän ajan ManUn valmentaja. Alkaa jo vähän itkettää, mutta onhan se kuitenkin hienoo lopettaa Valioliigan mestaruuteen. Vai onko? Ihansama. En osaa kuvitella sinne ketään muuta vaikka muuallakin vaihtuu kokoajan valmentajat. Tuntuu että tyyliin unohdan sen lähteneen!
« Viimeksi muokattu: 03.06.2013 08:31:29 kirjoittanut ServedX »
Rooney and Ronaldo and the magic of their feet

Ellizia

  • ~Lonely heart~
  • ***
  • Viestejä: 388
  • I May be dead, but I'm still pretty
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #95 : 12.05.2013 20:20:05 »
Tää tulee nyt ihan puskaa takaa, mutta on onko kenenkään muun mielestä Sergio, Fernando ja David jotenkin yleisiä nimiä jalkapalloilijoilla? Meinaan Sergio Ramos, Sergio Canales, Sergio "Kun" Aguero, David Villa, David Beckham, Fernando Gago, Fernando Torres jne. jne...
  Sori tää nyt poikkes vähän meneillään olevasta keskustelusta!
If you can't say something nice, say nothing at all. - Bambi

Ava by: Auroora

zougati

  • ***
  • Viestejä: 831
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #96 : 12.05.2013 20:54:15 »
Ellizia, noi nimet (David, Sergio, Fernando) on nyt yleensäkin yleisiä muualla maailmassa, joten se vaan heijastuu futiksen pelaajiin.. Sama kun suomessa nää yleisimmät nimet (Ville, Aleksi, Maria, Ella jne), joihin törmää jatkuvasti..

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #97 : 26.05.2013 10:35:00 »
Saksalaista jalkapallojuhlaa.
Eilinen mestareidenliigan finaali oli kyllä aika hieno. Ensimmäinen puoliaika oli kyllä jännittävä. Molemmilla joukkueilla oli paljon maalipaikkoja, hyökkäykset olivat nopeita ja teräviä (ja niitä Dortmundilla kyllä oli enemmän) mutta vaarallismmat tilanteet tuli bayernille. Robbenilla oli monta paikkaa, mutta mikään niistä ei päässyt maaliin. 1. puoliajasta respectit maalivahdeille, etenkin neuerille, joka taas näytteli taitojaan erittäin kiitettävällä tavalla.

Toisella puoliajalla alkoikin sitten tapahtua. Dortmundin hyökkäykset hidastuivat, ja räväkkyys oli pikemminkin vaisuutta. Monipuolinen Bayern taas kokeili monenlaisia taktiikoita, mikä johtikin ensimmäiseen maaliin 60. minuutilla. Sitten jo aikaisemmin varoitettu pelaaja Dante menee potkaisemaan pelaajaa vatsaan ja pallo viedään pilkulle. 68. minuutilla pallo on bayernin verkossa. Tilanne on 1-1 ja Dortmundin peli vain hiljenee. He eivät saa pidettyä palloa poissa punapaidoilta ja syntyy paljon vaarallisia tilanteita. Lopulta 89. minuutilla Arjen Robben tekee sen. Minä hyppäsin melkein katosta läpi, niin suuri oli onni. Dortmund ei enää voi tehdä mitään, ja mestareiden liiga menee lopultakin monen tappion jälkeen FC Bayern Münchenille.

Voi sitä iloa, etenkin robbenin kasvoilla. Niin pitkään hän oli ollut se mokaaja, niin liigafutiksessa kuin maajoukkueessa. Lopulta hän teki maalin, ja mitä parhaimmalla hetkellä. Isojen miesten kasvoilla kyyneleitä, niin ilon uin surunkin. Siitä oli sitten hyvä mennä nukkumaan hyvillä mielin.

Niinhän se on, että saksalainen voittaa aina.

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #98 : 27.05.2013 20:05:45 »
Mites täällä ei ole höpisty tuosta UCL-finaalista tämän enempää, vaikka noin huima finaalipeli takana? :-D

Mä itse oisin ehkä voiton suonut Dortmundille - Bayern toki loppujenlopuksi oli parempi ja voittonsa todellakin ansainnut, mutta puhun nyt ihan tunnetason sympatisoinneista - kuitenkin jätkät pelanneet mahtavan UCL-kauden, lähteneet finaaliin altavastaajana kaikkien medioiden hypettämää Bayernia vastaan ja hiton hyvän vastuksen antoivatkin ekan puoliskon osalta. Mut kuten jo sanoin, kakkospuoliaika kyllä näytti kuka sitä peliä hallitsi. Mutta äärimmäisen nautittavaa ja vauhdikasta futista, sen puoleen tykkäsin kovasti, eikä mennyt isosta pelistä ja kaikesta adrenaliinin määrästä huolimatta liiallisten rikkomisten ja likaisen pelin puolelle. Ja mikä parasta, oikea joukkue kyllä voitti, siis itse peliin nähden - oon ikikatkera Chelskille viime vuodesta vaikken ees kannata/sympatisoi Bayernia. Le sigh.

Mutta oonko ainoa jolla pisti tuomaripeli silmään? Ei edes jossittelumielessä, vaan ihan puhtaasti mitäkerpelettä? Miten hitossa tuomari ei antanut siitä Danten potkusta muuta kuin pilkun? Rangaistuspotku joo, mutta se tulee siitä että pelaaja rikkoi rangaistusalueella, itse rikkeen vakavuudesta jätkä ei saanut mitään? Oon nähnyt vähemmästäkin pelaajia lähetettävän suihkun puolelle, miten_voi_olla ettei tuosta tilanteesta noussut kortti?? Ja btw jo ekalla puoliskolla Ribery iski kyynärpäällä Dortmundin pelaajaa naamaan ja sekin meni läpi sormien. Ei hele kun mä inhoon lepsuja tuomareita, toki on perberistä viheltää joka ikisestä pikku taklista joissa ei välttämättä olisi mitään rikettä mutta enemmän mua huolettaa liian lepsu tuomarointilinja, jonka seulan läpäisee tuollaiset :I

Lainaus
Oikeesti sitä tuntee ittensä niin typeräks, onhan se ollut ihan tiedossa että ei Fergie enää kauan kuvioissa hillu. En oo vaan halunnu ajatella asiaa ja nyt se sit lämähtää kasvoille eikä tästä itkusta tuu loppua.
Hhhhmmmhhhh tässä se nähdään että nothing lasts forever. Mä en oo todellakaan mikään Man Utd:n kannattaja, mut kyl toi varmasti jokaisen pistää miettimään et vaikka miten puhutaan siitä, että jotkut valmentajat on varmaan vielä jalka puoliks haudassakin tuolla kentän laidalla, niin kyllä kaikki vaan loppuu aikanaan. Lol ootan pelolla et kohta Wenger seuraa perässä *koputtaa puuta* mutjoo. Kaikesta Man Utd -erimielisyyksistä huolimatta oon sitä mieltä että on hemmetin hienoa, että seura ottaa valmentajan noin omakseen ja antaa tehdä työtään vuosikausien ajan, ei oo todellakaan itsestäänselvyys nykyfutiksessa.
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

androidi

  • ***
  • Viestejä: 182
  • Nadine Angerer's loveslave
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #99 : 08.06.2013 15:22:35 »
hehkutanpas ihan huvin vuokki tänne, että heinäkuu lähestyy aika uhkaavasti<3

se tuntuu edelleen ihan kaukaselta ajatukselta, pelkältä utopistiselta haaveelta, muttamutta; lentoliput Tukholmaan on hommattu, tiketit alkulohkopeleihin ostettuna, jopa majoitus ekan viikon ajalle varattu. Upouusi Visa Credit/Depit tuli myös postissa vähän aika sitten (Electron kun kelpaa rakkaassa länsinaapurissa lähinnä kynnenalusten puhdistamiseen eikä tekis mieli sitä käteistä roudata järjettömiä sunnia mukana kaiken aikaa). Kaikki rupee olemaan enemmän tai vähemmän valmista ja pikkuhiljaa pitäisi pystyä heräilemään siihen todellisuuteen, että mä olen oikeasti lähdössä!

Women's European Championship in Sweden 2013 täältä tullaan <3
Frauen-Nationalmannschaft

FFC Frankfurt