Kirjoittaja Aihe: Kiiltokuvavuosia [max. K11] || Valokuvia velhosodan jälkeen 24/? [Uutta 16.9.'13!]  (Luettu 43196 kertaa)

Didymee

  • ***
  • Viestejä: 10
Aww suloneen!sulin täysin<3<3tää oli hyvin kirjotettu ja virheitäkään en löytäny:)
kirjota taas pian:D

~didymee

Skorpionitar

  • Vieras
Tämähän on ihana! Olen lukenut tämän jo aiemmin, mutta kommenttia en ole saanut aikaiseksi, joten korjaan nyt asian. Kaikki hahmot toimivat uskottavasti toipuessaan sodan jäljiltä. Harry ja George erityisesti saivat myötätuntoni puolelleen.
”’Arry”, Fleur sanoi vielä, kun Harry nousi ylös ja oli poistumaisillaan huoneesta. ”Minä lupaan, että sinä olet ensimmäinen joka saa tietää, kun tämä vauva alkaa potkia. Me ei olla menossa mihinkään.”
Fleur on ihana

tipe

  • luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 58
awwww, ihanaa<333<33<3

taas yksi hieno luku, kiitos!!!:))

Lainaus
”Bill on vielä kieltämisvaiheessa”, olohuoneesta lampsiva George selitti. ”Miesparka on yhä siinä harhaluulossa että on nuori ja komea, ja lisänimi ’isäpappa’ vähän latistaa egoa.”

”Isäpappakin menee vielä, mutta että sinä teet minusta tädin”, Ginny sanoi ja mottasi Billiä kevyesti käsivarteen. ”Jos olen joskus tuntenut itseni Murieliksi…”
oon varmaan sanonutkin, että tykään hirveesti tästä Weasleyn-sisarusten naljailusta, joten <3

taas on vähän tällanen köhköh- laatuinen kommentti, mutta ei voi mitään:(

Kiitos ihan hirveästi!<3, ja odottelen innolla uutta kuvaa:)

hiphei!!!
oikeesti mun pitäis olla opiskelemassa

          ----------------------

ava by kaapo

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Oi ihana, jatkoa!

Tykkään sun Fleurista kerta kerralta enemmän, se on oikeastaan aika mukava, vaikka ennenkin oonkin vähän karsastanut sitä :3 Koko toi lapsijuttu oli vaan niin ihana, oon jo valmiiksi ihan fiiliksissä siitä lapsesta! Ja taisin ehkä vähän kyynelehtiä, senkin puoleen..

Jostain syystä rakastin sitä kohtaa, jossa Fleur kiitti Harrya siitä, että se tuli hakemaan sitä sieltä labyrintista Kolmivelhoturjanaisista. On jotenkin supermahtavaa, että jaksat tuoda yksityiskohtia aikaisemmista kirjoista mukaan tähän. Tää tosiaan voisi olla Harry Potter Part 8 ;)
The girl, who has dreams of.

Stargazer

  • Vieras
Jos alkaisin tässä yksitellen kommentoimaan jokaista "valokuvaa" niin menisi tunteja. Siksi voisinkin vaikka yrittää kirjottaa lyhyen kommentin. :)
Niin, tää on ihana. Tässä on jotenkin nostalginen ja siun tapa kirjottaa on tosi kaunis, etkä tee juurikaan vihrheitä, ei ainakaan sattunut miun silmään. :)
Välillä tuli mietittyä mitä sodan jälkeen tapahtui, kun se jäi tietämättä Rowlingin ossalta, mutta nyt voin kuvitella näiden valokuvien tarinan olevan se mitä tapahtui.
Jatkoa? :3

-Gazz

Aiqsu

  • bubble
  • ***
  • Viestejä: 436
Didymee ~ Voi kiitos! :) Ihanaa kun tykkäsit.

Skorpionitar ~ Kiitos kun ilmiannoit itsesi ja tulit kommentoimaan. ^^ Kiva kun tykkäät !

hiphei!! ~ köhköh-laatu on ihan hyvä laatu! ;) Kiitos kommentista  :-*

L.E ~ Kyllä Fleur tulee vielä ärsyttävätkin hetkensä saamaan ;) Haha, ihanaa, Potter 8<3 (; Olisipa sellainen... Kiitos kommentista!

Stargazer ~ Jatkoa on tässä ja kiittelen kommentista! Ihanaa kun pidät :33

A/N: Kirjoitan joka osan alkuun tällaisen anteeksipyytelyseliseli-pätkän, koska tunnen aina syyllisyyttä jostakin ;D Tämä osa on... outo? Myönnän että olisin voinut venyttää tätä enemmänkin. Mutta toivottavasti silti kelpaa. Enjoy !

* * * * *

Maaliskuun loppua kuvitti sarja otoksia erinäisistä Kotikolon tapahtumista, talossa vierailevista velhoista ja noidista ja Weasleyn perheen omista touhuista. Mahtuipa joukkoon myös virallisen oloinen kuva, jossa pikku Teddy oli puettu minikokoiseen juhlakaapuun yksivuotispäivänsä kunniaksi. Poika näytti vähintäänkin hätää kärsivältä joutuessaan poseeraamaan kameralle.

Pari sivua myöhemmin tuli vastaan repeytynyt, vanha Päivän profeetan artikkelin palanen. Keskenloppuvien lauseiden rinnalla uutisessa oli kuva, jonka taika oli huvennut hiukan, niin että ikuistetut noidat ja velhot liikkuivat tavallista verkkaisemmin. Otos sijoittui jykevien kiviseinien eteen, paikkaan, jota uhkaavana kohoavat rautaportit piirittivät. Taivas oli mustempi kuin tavallisella sadesäällä, ja jotenkin kuvasta välittyi vaikutelma, että toisenlaista säätä kyseisellä alueella ei ollut nähty vuosikausiin.
Artikkelin tekstistä oli säilynyt kokonaisena vain muutama lause: “Vaativista pääsykokeista taikaministeriön aurorikoulutukseen tiensä selvittänyt ryhmä teki ensimmäisen tutustumiskäyntinsä Azkabanin vankilaan. Retki on tehty uusien ryhm... Velhovankilan vartijoina toimivien ankeuttajien on tiedetty karkailleen ministeriön valvonnasta kuluneiden neljän vuoden aikana useita kertoja, mutta retkeä johtanut auroriviraston päällikkö Robards kertoo, että joitakin ankeuttajia on palautettu työtehtäviinsä ja lukuisat uudet vangit ovat lisänneet myös...”


Aavemaisen, iholle liimautuvan sumun lävitse Harry erotti vain mustanharmaan maiseman ääriviivoja, jotka kohosivat kuin valtaisalla aallonharjalla heidän yläpuolellaan. Hänen sormensa jäätyivät kylmää veneen laitaa vasten ja vilkaistessaan niitä hänen mieleensä ilmaantui epämiellyttävä kuva, jossa viisikko limaisia sormia tarttui hänen käteensä. Siinä valkean vesihöyryn pilvessä hän ei olisi erottanut sen paremmin manaliusta kuin ankeuttajaakaan, ja huolimatta siitä, että oli kahdenkymmenen pimeyden voimiin erikoistunutta koulutusta käyvän velhon seurassa, hän tunsi itsensä yhtäkkiä hyvin turvattomaksi.
Tärähdys tuli varoituksetta, lahoava vene rysähti rantakivikon terävistä murikoista läpi niin, että laudat räksähtelivät. Harry hämääntyi hetkeksi sumun pysyvyydestä, kun se lakkasi pyörteilemästä vauhdin pysähtyessä. Hän kiipesi pois veneestä horjuen, Neville jäljessään.

”Pirhana, miksi meidät piti kiikuttaa tänne tuossa romussa? Olen varma, että ministeriö voisi kustantaa hulppeammankin kuljetuksen”, Neville sanoi hivenen vihertävänä kasvoiltaan, mutta tiirasi jo ylämäkeen, missä kaukana korkeuksissa mustanpuhuvat muurit kohosivat.

”En tiedä, ehkä ne haluavat että kuolonsyöjät tuntevat olonsa kotoisaksi matkallaan tänne”, Harry sanoi, ja ikävät muistot saivat hänen selkäpiinsä karmimaan, kun Robards kiskoi veden alta leväistä kettinkiä, jolla kiinnitti veneen, ”tai sitten ankeuttajilla ja Voldemortilla on samanlainen maku veneissä.”

”Huomio”, Robards kuulutti nopeaan, käskevään sävyyn. Aurorioppilaat hiljenivät hetkessä ja kääntyivät päällikköään kohti valppaina. ”Tervetuloa Azkabanin saarelle. Kuten tiedätte, ministeri Kahlesalpa ei tahdo ankeuttajia enää vankilan sisäpuolelle johtuen niiden epäluotettavuudesta ja epäinhimillisyydestä. Sen sijaan, niitä on sijoitettu runsas lauma tuolla ylhäällä näkyvien rautamuurien ulkopuolelle. Varoituksen sana – ne ovat epätoivoisia ja katkeria, sillä ne on eristetty tuolla sisällä kytevästä ankeudesta, joten ne hyökkäävät. Pitäkää taikasauvanne valmiina ja varmistakaa toistenne selustat. Teillä on noin minuutti aikaa pelastaa partnerinne sen jälkeen, kun ankeuttaja on saanut hänestä otteen. Jäljessäni sitten, kiitos.”

He lähtivät harppomaan rinnettä ylös kiireisin askelin, vain harvat mutisten Robardsin turhan kevyestä suhtautumisesta hengenvaaralliseen tilanteeseen. Harry ja Neville pysyttelivät joukon kärjessä, pälyillen ympärilleen sikäli kun näkivät mitään. Ja yhtäkkiä he törmäsivät mustempaan sumuun, jonka joku olisi voinut sekoittaa mustaan savuun tai huonosti toimivaan Perulaiseen pikapimeyspulveriin, mutta päälleen hyökkäävästä kylmyydestä Harry päätteli, että se oli seuraus liian monesta ankeuttajasta liian pienellä alueella. Ensimmäinen ankeuttaja purjehti näkyviin vain sydämenlyöntien kuluttua, toinen heti sen jälkeen. Harryn uroshirvi oli matkassa ensimmäisten joukossa, se loitonsi Harryn oikealla puolella lepattavia hahmoja tehokkaasti Nevillen ruskeakarhun vetäessä rajaa heidän ja vasemmalla puolella olevien ankeuttajien välille. Miehet kävelivät ripeästi sivulleen katsomatta, Harry hyödynsi parhaat okklumeustaitonsa pitääkseen päässään huutavat äänet loitolla – ankeuttajat olivat ikävä muistutus siitä, että vaikka tietyt asiat olivat poistuneet hänen murehdittavien listaltaan ikuisiksi ajoiksi, toisia arpia ei koskaan saisi pois. Aivan rautamuurissa avautuvan portin edessä partioi älykkään näköinen hopeinen kotka, joka viittoi heidät kohti porttia ja siitä sisään.

”Hyvää työtä”, Robards tokaisi ja työnsi sekä Nevillen että Harryn käteen suklaapatukan. Uroshirvi haihtui jo hiukan sumuttomampaan ilmaan. Harry haukkasi palan suklaata yrittäen karkoittaa kammottavan tunteen rinnastaan ja vilkaisi Nevilleä. ”Oletko kunnossa?”

”Jos ei ilmiselvää oteta lukuun”, Neville sanoi rauhallisesti, mutta hänen äänensä vapisi aivan hiukan, ja Harry nyökkäsi. Suurin osa heidän joukostaan näytti kalpeilta, mutta kasvot olivat ilmeettömiä. Erään nuoren noidan kasvoilla heidän lähellään valui äänettömiä kyyneliä, mutta tämä puri hammasta eikä sanonut mitään, vaikka Harry tavoitti hänen katseensa.

”Sanoisin, että tämän on luultavasti ensimmäinen kerta, kun tapaatte ankeuttajia, mutta koska suurin osa teistä tulee Tylypahkasta, se ei taida olla aivan totta”, Robards sanoi. Harry tunsi arvostuksensa tätä kohtaan kasvavan, kun tämä ei edes vilkaissut hänen suuntaansa, vaikka oli taatusti kuullut kaikki mahdolliset häneen ja ankeuttajiin liittyvät tarinat. ”Syökää suklaa. Älkää koskaan luottako ankeuttajaan, vaikka se vartioisikin vihollistanne. Meillä on uusi, varta vasten laadittu kirous, jolla ministeriö pitää ankeuttajat meidän puolellamme – tämä tarkoittaa, että ne eivät karkaa, mutta ne hyökkäävät. Ministeri ei tahdo ankeuttajia yhdenkään rakennuksen sisäpuolelle, niiden uhka riittää pitämään vangit muurien takana, mutta ongelmana on, että ne lisääntyvät omasta katkeruudestaan ja niitä alkaa olla jo melkoinen parvi. Ministeri toivoo, että pääsemme niistä eroon lopullisesti lähiaikoina – hän on suunnitellut vartijoiksi pahojen otusten sijaan erityisen älykkäitä olentoja, kentaureja, maahisia ja sellaisia – mutta toistaiseksi olemme tässä tilanteessa. Nyt, ennen kuin menemme sisään, varautukaa – jokainen lukko ja kalteri tässä puljussa on käytännössä murtamaton, seinissä on kimmokeloitsuja ja sen sellaisia, joten varokaa koskemasta mihinkään.”

He siirtyivät laumana jyhkeän, massiivisena ja vyöryvänä kohoavan vankilan luonnottoman pienelle oviaukolle, ja Robardsin johdolla aurorikokelaat alkoivat yksi kerrallaan siirtyä sisäpuolelle. Neville katsoi Harrya. ”Kuinka monta tuttua luulet että nähdään?”

”Liian monta?” Harry sanoi, tuntien hermostuvansa hiukan. Hän oli tuskin uhrannut asialle kahta ajatusta – kaikki hänen vihollisensa olivat kuolleet… mutta olivatko he oikeasti? Satoja kuolonsyöjiä ja heidän tukijoitaan oli pidätetty Voldemortin kuolemaa seuraavana päivänä. Voldemort oli kuollut. Kuka ei ollut?

Neville kävi aukosta sisään ensin, Harry hänen kannoillaan. Haju oli kammottava ja vertahyytävä, eikä ainoastaan siksi, että ilmassa itse asiassa tuoksui veri. Ollakseen yökkäämättä Harry päätti, ettei vaivautuisi erottelemaan eri aromeja. Hän katsoi ympärilleen. Paikka oli pimeä ja epämiellyttävä, ja ensimmäisen sellin kohdalla hän hätkähti nähdessään ensin pelkästään kiiluvat silmät luisevan laihasta naisesta. Helpotuksekseen hän ei tunnistanut nimeä kyltissä. Nainen tuijotti häntä ja kun tämä näytti olevan aikeissa nousta ylös sijoiltaan, Harry jatkoi eteenpäin. Nevillen pää kääntyili vauhkona kun tämä katseli selleihin selvästi peloissaan.
Neljännen sellin kohdalla Harry näki naisen, jolla oli likaisenmustat hiukset ja pullottavat, ruskeat silmät. Tämä istui hyvin lähellä seinää, ja hänet nähdessään jotenkin nytkähti kaltereita kohti. Harryn sydän hyppäsi kurkkuun, kun kaltereihin langetettu kirous paiskasi naisen huoneen perälle valtavalla rysähdyksellä. Harry jatkoi kävelyä kuin unessa, peläten enemmän kuin kertaakaan moneen kuukauteen.
Mikään ei kuitenkaan estänyt häntä kuulemasta sitä; kiviset seinät antoivat loistavan kaiun kirkunalle, joka hänen takaansa purkautui. ”HARRY POTTER! HARRY POTTER ON TÄÄLLÄ!”

Yhtäkkiä jokaisessa sellissä alkoi näkyä merkkejä elämästä. Pamahduksia kuului kaikkialta, kun vangit painautuivat kaltereita vasten ja löysivät itsensä paiskautuneina lattiaan. Neville vilkaisi Harrya olkansa yli, kun kaikkialla alkoi kiiriä kuiskina, joka kasvoi pian huudoksi ja ulvonnaksi hänen takanaan.

”Pimeyden lordi palaa! Te luulette että hän on poissa, mutta ei koskaan, hän on kuolematon, pimeän lordi on tulossa…”

”On vain päiviä siihen, kun Hänen merkkinsä loistaa jälleen meidän yllämme…”

”Potter, katso minun piirtoani, Potter, olisiko se näin vahva jos ei hän olisi lähellä? POTTER!”

”Mikset sinä istu täällä meidän kanssamme, Potter? Väitätkö ettet itse ole murhaaja? Eikö se Dumbledoren kuolinsyykin jäänyt vähän avoimeksi, mitäs siihen sanot?”

Robardsin ääni kantautui yli mekkalan. ”Kun olette nähneet tarpeeksi, jatkakaa ulos ovesta hautausmaan puolelle!”

Neville ja Harry lähtivät sanattomasta sopimuksesta puikkelehtimaan sivulle johtavaa käytävää sinne päin, missä päättelivät ovien olevan. Harry kuuli nimeään joka puolelta, ja se muistutti häntä jälleen kammottavasti toisista kaiuista hänen päässään, niistä jotka eivät myöskään lakanneet toistamasta hänen nimeään. Mutta yksi ääni erottui toisista. Harry tarttui Nevillen ranteeseen. ”Potter. Longbottom.”

”Valois”, Harry sanoi ainoana vastauksenaan. Selli hänen vasemmalla puolellaan oli toisenlainen kuin muut. Hänen ei tiennyt miten eikä millä oikeudella se oli niin sisustettu, pörröinen ja pinkki – miten pari hassua koriste-esinettä saattoi edes tehdä niin suuren eroavaisuuden muihin karuihin selleihin? Hän ei itse asiassa edes nähnyt yhtään kissan kuvaa, mutta hän tiesi erittäin hyvin tuijottavansa Dolores Pimentoa silmästä silmään.

Syntyi hetken hiljaisuus. Sitten Neville päästi suustaan tosi ruman kirosanan, mikä tuntui myös Harryn mielestä hyvältä reaktiolta tilanteeseen. Kuinka oli mahdollista, että edes vankiselli ei ollut kuluttanut sammakkomaista hymyä Pimennon kasvoilta? Tämä katsoi Harrya. ”Hauska nähdä, Potter.”

Neville pärskähti protestoivasti Harryn takana, mutta Harry nosti etusormensa ylös. ”Eikö ole hassua, Dolores, miten sinä yrität hoitaa minut hengiltä ja hoitaa minun parhaat kaverini vankilaan ilman taikasauvaa, ja silti se olet sinä, joka olet sillä puolella?”

”No mutta, Potter”, Pimento hymyili yhä kammottavaa hymyään. ”Minä tein vain kuten parhaaksi näin. Aina eivät asiat suju suunnitelmien mukaan… Mutta tiedäthän sinä sen, Potter, etkö tiedäkin? Käsittääkseni ystäväsi puolilajinen Lupin ei enää ole keskuudessamme. Ja mitä ikinä tapahtuikaan Dumbledorelle?”

Harry katsoi Pimentoa hetken. Sitten hän sanoi: ”Minä toivon, että tämä paikka tappaa sinut ja repii sinut palasiksi niin kuin sinä teit Villisilmälle.”

Hän työnsi Nevillen liikkeelle ja yhdessä he kävelivät suoraan ovesta ulos, lähes ironisen kuolleelle hautuumaalle missä ei kuulunut muuta kuin tuulen suhina metallimuuria vasten. Kukaan toinen ei ollut vielä tullut ulos.

”Ilman tuota naista…” Harry aloitti mutta keskeytti lauseensa. Ilman Pimentoa, mitä? Sirius ei olisi kuollut? Totta kai olisi, pieni ääni hänen päässään sanoi. Sirius oli liian uhkarohkea, hän ei olisi selvinnyt. Villisilmä ei olisi kuollut? Hän putosi luudanvarrelta, ääni jatkoi, ja hän oli saattanut saada tappokirouksesta jo ennen sitä.

”Ilman tuota naista me ei koskaan olisi opittu taistelemaan”, Neville tokaisi. Harry katsoi häntä hetken ja huokaisi sitten. He lähtivät kävelemään harvakseen koleasta kivisestä maasta törröttävien hautakivien lomassa.

”Ehkä olisi pitänyt jättää tämä retki väliin”, Neville sanoi Harrya vilkaisten. ”Harva aurori varmaan tapailee pidättämiään kuolonsyöjiä sen jälkeen, kun on kerran hankkiutunut heistä eroon.”

”Ei”, Harry sanoi raskaasti. ”Minun olisi pitänyt varautua. Ja olisi se voinut olla pahempikin, tai siis, jos Voldemort itse tai Bellatrix olisi täällä. Pimento käy hermoille, mutta hän tulee aina olemaan vain Pimento.”

”Mm”, Neville myönsi. He kävelivät hetken hiljaisuudessa, kunnes Harry äkkäsi tutun nimen eräässä hautakivessä.

”Hei, katso…” hän mutisi ja siirtyi lähemmäs. Hautakivessä luki ”Bartemius Kyyry, jr”. Neville kurtisti kulmiaan.

”Mutta… Eikö hän ollut se, joka sai ankeuttajan suudelman? Eikö hänestä pitäisi silloin tulla…?”

”Tuo on hänen äitinsä”, Harry sanoi. Hän selitti Nevillelle nopeasti tarinan, jonka oli saanut kuulla nuoremmalta Kyyryltä itseltään ennen tämän kuolemaa – miten äiti oli kärsinyt vankilatuomion hänen puolestaan ja lopulta menehtynyt Azkabanissa. Lopetettuaan kertomuksen Harry lisäsi: ”Kuulostaa uskomattomalta, mutta toisaalta… hullumpiakin asioita on tapahtunut. Hän ei ole ensimmäinen eikä ainoa poikansa puolesta kuollut äiti.”

Neville pysyi vaiti. Kun Harry hetken päästä kääntyi katsomaan häntä, hän näytti vaikealta ja hänen silmissään oli selkeää kärsimystä. ”Harry, olenko minä kamala ihminen, jos en halua tehdä sitä? Minä katselen vanhempieni kärsivän vain, koska en osaa päästää irti. Sinä sait minut ajattelemaan, että he todella ovat täällä vain siksi että minä ja mummi ei kestetä ajatusta muusta.”

”Ei”, Harry sanoi ja pudisti päätään. Hän jatkoi painokkaammin: ”Ei. Minä olin väärässä.”

Neville katsoi häntä hämmennyksen, epäröinnin ja orastavan toivon sekaisin ilmein. ”Mitä sinä tarkoitat?”

”Minä sanoin, että on väärin, ettet sinä anna periksi”, Harry sanoi huokaisten, ”mutta oikea vääryys on, että minä olisin antanut periksi. Näin tässä vähän aikaa sitten… muiston, minun äidistäni. Hän puhui Remukselle siitä, kuinka hänestä tulisi parantaja ja hän keksisi keinon, jotta Remuksen ei tarvitsisi kärsiä muodonmuutoksistaan. Ja minä mietin, että kun sudenmyrkkyjuoma on nyt keksitty… Hän oli oikeassa. Hän olisi pystynyt siihen. Hän ei olisi antanut periksi niin kuin minä.”

Neville katsoi Harrya ja tarttui tämän hartiaan. ”Olisi ollut mahtavaa tavata sinun äitisi. Hän kuulostaa… aika paljon sinulta, itse asiassa. Enemmän kuin luulet.

 Harry hymyili vinosti. ”Ja ehkä minä vielä joskus saan tilaisuuden tavata sinun äitisi, ihan oikeasti. Ehkä Hermione kirjoittaa huomenna ja kertoo keksineensä uuden liemen, joka parantaa kaikki ongelmat koko maailmassa.”

* * * * *

Skorpionitar

  • Vieras
Hahaa, olen eka  :D! Olenhan? Jes, olen! Tämä oli taas tämmöinen vähän surullisempi luku  :'(. Harry ja Neville on ihania, kun ne on kokenu niin paljon samaa ja sen takii tolleen läheisiä. Kirjoitat tosi hyvin, voin ihan hyvin kuvitella, että nämä tapahtumat tapahtuivat Toisen velhosodan jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2012 22:27:08 kirjoittanut Skorpionitar »

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Erittäin hyvä luku, jälleen kerran!

Azkaban on järkyttävä, ja Harryn kohtaama huomio tosiaan melko hirvittävä... Doloresta ajatellessa tulee vähän paha mieli, koska tämä elää siellä, mutta myös siksi, millainen hän oli Tylypahkassa ja ministeriössä... ja saa pohtimaan, miksi Dolores toimi kuten toimi...
Kiitos, ettet kirjoittanut pidemmin ankeuttajien kohtaamisesta. Tilanteesta huomasi hyvin, miten paljon vahvempi velho Harry nyt onkaan, miten vaivatonta on luoda suojelius ja sulkea mielestään asioita, ohjailla itseään... vaikka eihän se niin yllätä, kun miettii miten hän on joutunut aikuistumaan.

Loppu oli kaunis!
Lainaus
”Olisi ollut mahtavaa tavata sinun äitisi. Hän kuulostaa… aika paljon sinulta, itse asiassa. Enemmän kuin luulet.

 Harry hymyili vinosti. ”Ja ehkä minä vielä joskus saan tilaisuuden tavata sinun äitisi, ihan oikeasti. Ehkä Hermione kirjoittaa huomenna ja kertoo keksineensä uuden liemen, joka parantaa kaikki ongelmat koko maailmassa.”


Pidin myös sanomalehtileikkeen kuvailusta :)
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

tipe

  • luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 58
Ihanaa, ihanaa! Ihmettelen vaan että ootko sä jotenkin ylitaitava ihmisten itkettäjä, vai oonko vaan jotenkin herkkä??? ;)

Taas ihana luku/kuva, kiitos<3

Lainaus
Suurin osa heidän joukostaan näytti kalpeilta, mutta kasvot olivat ilmeettömiä. Erään nuoren noidan kasvoilla heidän lähellään valui äänettömiä kyyneliä, mutta tämä puri hammasta eikä sanonut mitään, vaikka Harry tavoitti hänen katseensa.
Jotenkin vaan tää oli niin koskettavaa, sodan muistot on kirkkaina mielessä ja sitten siihen päälle ankeuttajat tuo niitä lisää... :'(

Lainaus
Syntyi hetken hiljaisuus. Sitten Neville päästi suustaan tosi ruman kirosanan, mikä tuntui myös Harryn mielestä hyvältä reaktiolta tilanteeseen. Kuinka oli mahdollista, että edes vankiselli ei ollut kuluttanut sammakkomaista hymyä Pimennon kasvoilta? Tämä katsoi Harrya. ”Hauska nähdä, Potter.”
On se Pimento outo. Täytyy myöntää.

Lainaus
”Kuulostaa uskomattomalta, mutta toisaalta… hullumpiakin asioita on tapahtunut. Hän ei ole ensimmäinen eikä ainoa poikansa puolesta kuollut äiti.”

Neville pysyi vaiti. Kun Harry hetken päästä kääntyi katsomaan häntä, hän näytti vaikealta ja hänen silmissään oli selkeää kärsimystä. ”Harry, olenko minä kamala ihminen, jos en halua tehdä sitä? Minä katselen vanhempieni kärsivän vain, koska en osaa päästää irti. Sinä sait minut ajattelemaan, että he todella ovat täällä vain siksi että minä ja mummi ei kestetä ajatusta muusta.”

”Ei”, Harry sanoi ja pudisti päätään. Hän jatkoi painokkaammin: ”Ei. Minä olin väärässä.”

Neville katsoi häntä hämmennyksen, epäröinnin ja orastavan toivon sekaisin ilmein. ”Mitä sinä tarkoitat?”

”Minä sanoin, että on väärin, ettet sinä anna periksi”, Harry sanoi huokaisten, ”mutta oikea vääryys on, että minä olisin antanut periksi. Näin tässä vähän aikaa sitten… muiston, minun äidistäni. Hän puhui Remukselle siitä, kuinka hänestä tulisi parantaja ja hän keksisi keinon, jotta Remuksen ei tarvitsisi kärsiä muodonmuutoksistaan. Ja minä mietin, että kun sudenmyrkkyjuoma on nyt keksitty… Hän oli oikeassa. Hän olisi pystynyt siihen. Hän ei olisi antanut periksi niin kuin minä.”

Neville katsoi Harrya ja tarttui tämän hartiaan. ”Olisi ollut mahtavaa tavata sinun äitisi. Hän kuulostaa… aika paljon sinulta, itse asiassa. Enemmän kuin luulet.

 Harry hymyili vinosti. ”Ja ehkä minä vielä joskus saan tilaisuuden tavata sinun äitisi, ihan oikeasti. Ehkä Hermione kirjoittaa huomenna ja kertoo keksineensä uuden liemen, joka parantaa kaikki ongelmat koko maailmassa.”
Anteeksi tämä pitkä lainaus, mutta tää sananvaihto oli vaan niin uskomattoman ihana ♥♥♥  Tykkään kun Harry hymyilee vinosti ;) ♥ Siis aivan ihana kohta ♥

Kiitos paljon tästä, jatkoa oottelen :)

hh
oikeesti mun pitäis olla opiskelemassa

          ----------------------

ava by kaapo

Stargazer

  • Vieras
Tällä kertaa aion (ainakin yrittää) kommentoida kunnolla!

Ensin tahon tästä sanoa, että varmasti kauneimpia ficcejä, mitä olen finissä tai muualla llukenut. Olen itkenyt ja nauranut vuorotellen, mikä on aika ihmeellistä, kun yleensä en ficceihin kovin rajusti reagoi, mutta tällä kertaa varsinkin Fredin kuolemaan liittyvät asiat... yäääh :'(

Ideana tää on varmaankin uniikki? Ei ole toista samanlaista ainakaan minun silmiin sattunut. Loistava idea joka tapauksessa. :)

Kirjoitat sujuvasti ja hyvin, tuntuu kuin Potterit jatkuisivat. Enää ei tarvitse oikeasti keksiä kaikkea itse, kun teet sen puolestani ja paremmin. :)) Kirjoitusvirheitäkään en löytänyt kuin pari.

En taaskaan kaikkia ala kommentoimaan yksitellen, mutta mainitsen lempikohtiani.
Ihanimpia oli "kunniaseinän" teko Kalmanhanaukiolle. Rakastan sitä kohtaa. Myös Harryn ja Teddyn kohtaukset ovat söpöjä. :3
Ehdin jo yhdessä vaiheessa epäillä, että aiotko poiketa Rowlingin Harrylle päättämästä aurorin tulevaisuudesta, mutta säikähdin turhaan. Toistan itseäni: Tämä voisi olla kahdeksas Harry Potter-kirja. (Milloin saamme elokuvaversion :>)

Kiitos tästä ficistä ja jatkoaaa?? :DD

-Gazz


Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 481
  • ava Claire + bannu Ingrid
Oij, ensimmäinen viimeisimmistä kuvista oli todella mukava. Lupsakkaa sanailua ja sisartenvälistä ilkikurista rakkautta. Ja Molly huseeraamassa ja kiiruhtamassa kohti lastenvaatekauppaa. Todella ihastuttava kuva ja Fleur oli myös, vaikkei Ginny oikein sitä mieltä ollutkaan, oikein herttainen taas välillä. Ihanaa, että Weasleytkin saavat välillä näitä onnen hetkiä, kun ovat menettäneet niin paljon.

Toinen kuva taas... Hurr, nousi kylmänväreet pitkin selkää. Vankilan karmeus ja löyhkä tunkivat tänne asti, ja kuvailu oli todella realistista. Tuollaista siellä varmasti olisi, jos sinne joutuisi. Ja näkihän Harry sentään tuttujakin. Pimento oli hieno lisä osaan ja hienoa, ettei "vanhoja hahmoja" ole unohdettu, sillä hänhän oli varsin kenkkumainen Harrylle aikoinaan.

Hyvät osat jälleen! Tätä on todella ilo lukea, koska laatu on kohdillaan.
Hyppää lehtikasaan!

lovekiva

  • kultainennoutaja
  • ***
  • Viestejä: 13
Yleensä lueskelen vain huumorificcejä, mutta tässä on sitä jotain! Löysin tän eilen, jäin koukkuun ja koko aamun ja eilisillan olen vain lukenut, lukenut ja lukenut.... Tuli oikesti aina välissä sellainen olo, että tämä on Row-tädin tekstiä, kirjoitat ihan kuin hän! Ei oikeasti, mahtavaa :D

Aiqsu

  • bubble
  • ***
  • Viestejä: 436
A/N: Rakkaat lumipalleroni, kiitos kovasti jälleen kaikista kommenteista, tunnen laiminlyöneeni teitä kaikessa hitaudessani, ja jatkan tätä kaltoinkohtelua koska en mitenkään kykene tänään kiittelemään teistä jokaista erikseen. Olette kuitenkin rakkaita ja ansaitsette ihanan joulun, ja lupaan että saatte loman aikana lahjaksi vielä useamman osan.

* * * * *

Vaaleanharmaataustaisessa kuvassa punatukkainen poika istui kiviaidalla sylissään kimppu kukkia. Vaikutelma oli kuin vanhasta maalaismaisemasta, ellei katsonut tarkemmin; Georgen suussa ei ollut heinänkortta eikä hän näyttänyt tähystävän kamerasta ohi imeäkseen kasvoilleen jokaisen mahdollisen auringonsädekarkulaisen. Joku olisi voinut teeskennellä älykästä vetämälle kasvoilleen saman jäätyneen ilmeen, mutta George oli vakava vain silloin kun oli unohtanut, miten kaikki toiset ilmeet muodostetaan.
Kuvan alle oli raapustettu: ”2.5.1999 – Tylypahkan taistelun ja meidän Fredimme poismenon vuosipäivä.”


”Se tuntuisi vain liian kolkolta”, Angelina sanoi ja ojensi kameran takaisin Georgelle, ”ottaa sinusta kuva hautakiven kanssa. ’George ja hänen kaksosensa, eivät enää niin samannäköiset’. Ei ole kummoinen vitsi.”

”Ei”, George sanoi, ja he lähtivät kävelemään hitaasti kivilaattapolkua rinnatusten, katsoen jalkoihinsa, mitoittaen yhden askeleen jokaiselle laatalle. ”Vaikka jos joku, niin hän varmaan olisi saanut jonkinlaista mustaa huumoria irti tästäkin.”

”Älä yliarvioi hänen vitsejään, hänen egonsa varmasti paisuu yhä meidän keskuudessamme”, Angelina sanoi vinosti hymyillen. ”Ei hän ollut sinua hauskempi. Eikä sydämetön, sen puoleen.”

”Me oltiin hauskoja yhdessä”, George totesi ja antoi katseensa haravoida Saukkonummen hautuumaan asukasten nimiä. Hautakivethän olivat kuin ovia, kivisiä, ikuisiksi ajoiksi sulkeutuneita ovia, nimikyltit paikoillaan ja kaikki. Ovia joihin koputtaminen oli turhaa ja kaiken lisäksi sattui.

”George”, Angelina sanoi pehmeästi. George oli ollut vähällä kävellä ohi ja kääntyi nyt Angelinan perässä oikealle. Tyttö käveli mustassa, lyhyessä juhlakaavussaan paljasjaloin. Tänään tytössä ei ollut ollut pippuria valittamaan edes mekossa lentämisestä tai Georgen tekemistä tiukoista syöksyistä, kun hänen Nimbus 2002:nsa oli kiidättänyt heidät paikalle.

He istuivat vieretysten hautakiven äärellä, kohdaten sen terävät reunat kivipinnan katseillaan. George ei osannut katsoa sen paremmin kaiverruksiin kuin niiden ohitsekaan, sillä ohi katsominen tuntui huijaukselta ja tuijottaminen merkityksettömältä. Hän oli nähnyt, kirjoittanut ja sanonut Fred Weasleyn nimen satoja, tuhansia, miljoonia, kenties miljardeja kertoja. Ennen Fredin käsialan väkertämät allekirjoitukset Weasleyn welhowitsien virallisissa pergamenteissa olivat näyttäneet mahtipontisilta. Kuolema oli tehnyt niistä surullisia.

Angelina hymähti itsekseen. George kääntyi katsomaan häntä. ”Todella outo mielikuva pongahti juuri mieleeni… Voitko kuvitella Fredin valkoisessa kaavussa, hiukset kiharalla ja sädekehän päänsä päällä? Sellaisiahan jästit kuvittelevat kuolleiden ihmisten olevan.”

George ei voinut olla myös tyrskähtämättä hiukan visiolle enkeli-Fredistä. ”Hän olisi rakastanut tuota. Ehkä meidän pitäisi teettää sellainen muotokuva hänestä pilapuotiin, jotta hän voisi kaikessa pyhyydessään ja viattomuudessaan katsella meidän pikku aivojemme luomuksia. Ja lähetetään saman tien kopio vahtimestari Vorolle, hän saisi kohtauksen.”

Angelina hykerteli ajatukselle ja painoi kätensä hautakivelle, kuin nojatakseen Frediin nauraessaan. George katsoi, kuinka tytön katse valui tämän omista polvista Fredin nimeen ja sitten hitaasti takaisin, Angelinan mustien hiusten verhotessa surullista näkymää.

”Se oli yksi paskamainen päivä”, George sanoi. ”Vuosi sitten. Enkä minä voi edes uskoa, että se oli vain yksi päivä. Miten yhdellä päivällä voi olla niin suuri valta meistä, että se voi muuttaa mitä vain?”

”Minä en syyttäisi päivää”, Angelina sanoi melkein heti, aivan kuin olisi ollut koko ajan valmis vastaamaan kysymykseen. Kenties hän oli pohtinut samaa. Hän piti pienen tauon ennen kuin jatkoi. ”Miten toisella ihmisellä voi olla niin suuri valta? Miten kukaan voi tehdä niin paljon pahaa? Linnassa oli sinä päivänä ihmisiä joiden täytyi kuolla. Ja sitten oli niitä, jotka kuolivat, koska niiden joiden täytyi kuolla, täytyi kuolla.”

”Sanotko sinä, että me tiedettiin aina, että me jouduttaisiin maksamaan?” George kysyi. ”Minä inhoan sitä, kun isä sanoo minulle, että me tiedettiin, ettei siitä selvittäisi ehjinä. Minä olin valmis riskeeraamaan oman henkeni. En hänen henkeään. Ja siinä on kai se syy, miksi äiti ja isä eivät koskaan halunneet meitä kiltaan. He tiesivät, mitä he olivat valmiit laittamaan pantiksi. Me oltiin pelkkiä lapsia, kun ei koskaan ymmärretty sitä.”

”Tavallaan olen iloinen, ettei Fredin koskaan tarvinnut ymmärtääkään”, Angelina sanoi. ”Olen huomannut, ettei aikuisuus ole kovin hieno paikka olla. Se ei sovi sinulle.”

”Minä pidän silti onnettomampina niitä, joille se sopii”, George sanoi vakavana. ”Harry, esimerkiksi. Hän on aina tiennyt, missä kohtaa menee raja hänen ja yhteisen välillä – mikä koskee vain häntä ja mikä muitakin. Hän pitää niin paljon sisällään, koska yrittää suojella muita. Hän ei ole koskaan oikein osannut päästää irti siitä.”

Angelina katsoi Georgea hetken, ja kääntyi sitten hautakiven puoleen. ”Kuuletko, miten olet saanut veljesi puhumaan, Fred? Ei, en minäkään olisi uskonut.”

”Hei”, George sanoi moittivasti. ”Osaan minä yhä nauraakin.”

”Tiedän”, Angelina sanoi, katsoen Georgea suoraan silmiin, niin että niissä näkyi tarkoituksellisuutta ja merkitystä. ”En tiedä mitä tekisin, jos et osaisi.”

Ja sitten Angelina oli yhtäkkiä Georgen sylissä, ja painoi huulensa tämän huulille. Kummallisinta oli, ettei se tuntunut millään tavalla uudelta – koko viime vuoden se oli tavallaan ollut siellä, he kaksi, se miten kaikki linkittyi yhteen ja he kaksi olivat samassa sellistä jonka avaimesta kummallakin oli vain puolikas. George ei ollut ajatellut sitä, mutta päivät eivät ehkä olisi pala palalta menettäneet painoaan, jos Angelina ei olisi ollut siellä, tietynlaisena turvana. Tietona siitä, että kaikki se ei ollut vain hänellä eikä hän ollut pysähtynyt täysin. Sellaisena asiana, jota yleensä ymmärrettiin arvostaa vasta sitten, kun se oli poissa.

”Luuletko että hän panee pahakseen?” George kysyi, kun suudelma päättyi ja Angelina palasi omalle puolelleen, vaikkakin jäi nojaamaan päätään Georgen hartiaan.

”Tuskin”, Angelina sanoi. ”Hän on jossain minun tavoittamattomissani, ja kai mekin liikutaan koko ajan eteenpäin, eikä hän voi seurata.”

George huokaisi ja hypisteli haudalle lasketun kukkakimpun terälehtiä, viipaloiden niitä kynsiensä väliin. ”Inhottaa jättää hänet taakse.”

Angelina pudisti päätään. ”Ehkä tämä on ensimmäinen ja viimeinen tapaus koskaan, missä voit sekä syödä kakkusi että säästää sen. Luulen, että sinä voit mennä ihan minne tahansa ja tehdä mitä tahansa, ja saat hänet mukaasi. Hän ei jätä sinua, vaikka sinun täytyisikin tavallaan jättää hänet.”

George nyökkäsi. ”Tiedän. En minä oikeastaan… En edes tiedä, tunnenko syyllisyyttä. Olen varma vain siitä, että minulla on ikävä häntä.”

Angelina pörrötti omia hiuksiaan, vain saadakseen tekemistä käsilleen. ”Se on typerää, eikö niin? Kaikki, mitä me tehdään ja sanotaan, voidaan kumota vain toteamalla, että hän ei ole täällä.”

Eikä millään ole enää väliä. George tiesi, että he molemmat ajattelivat niin. Hän kietoi käsivartensa Angelinan harteille, ja kysyi ääneen: ”Mutta tarvitseeko millään oikeasti olla merkitystä niin kauan kuin me ei pysähdytä?”

Ja olivathan päivät kuitenkin alkaneet pikku hiljaa muuttua helpommiksi.

* * * * *


vaapukka

  • Opetuslapsi
  • ***
  • Viestejä: 222
Kiitos tästä etukäteislahjasta <3 Taisin odottaa jotain jouluista osaa, mutta tämä oli odottamaton ja ihana! Ja itkettävä, tarviiko edes sanoa.

Muodostin mielessäni tuon kuvan ihan liian realistisesti... Käsittelit tosi hyvin tän hämmentävän tilanteen - kun Angelina ja George päätyy yhteen. En oo koskaan oikeen sulattanut sitä paria, mutta jotenkin shippaan sitä myös kummalla tavalla. Musta on äärettömän kaunista, että ne löysivät tuen toisistaan, mutta mua hämmentää kysymys, että mitä muuta yhdistävää niillä on kuin yhteinen suru? Tottakai ne on olleet kavereita aina, mutta en oikein vielä osaa kuvitella niille mukavaa parisuhdetta jossa iloitaan edistyksestä ja uusista asioista ja seikkailuista etc. Jos tavoitit ajatukseni, toivoisin että tämä tulisi esille myöhemminkin :---) mutta niin, vaikka en ihan sisäistänyt kaikkea tän luvun dialogissa, nautin kuitenkin kovasti. Osa oli jotenkin kaukaista ja käsittämättömän syvällistä, minkä sisältöä en löytänyt (esim. viimeinen repla, tuo selli-vertaus) mutta saattaa johtua myös väsymyksestäni  :D Aikuisuuden käsittely, Harry-viittaus taas oli jotain minkä tajusin ja totesin, että 'wau, totta'. Hieno kohta, hieno luku!

Lainaus
Tänään tytössä ei ollut ollut pippuria valittamaan edes mekossa lentämisestä--
tässä syy miksi tykkään niin kovasti; en oo ikinä ennen nähnyt tuollaista vertauskuvaa, toimii ihanasti, hauska!

Kiitos ja hyvää joulua, tuo lupaus miellyttää ja kovasti (;

Skorpionitar

  • Vieras
Yhyy  :'(. Fredin kuolema on vaan niin liikuttava ja tässä ficissä sitä on käsitelty paljon. Olen aina miettinyt, miten George ja Angelina päätyivät yhteen ja tehnyt siitä omia versioitani. Tämä oli hyvin toimiva ja uskottava. G ja A tukeutuvat toisiinsa ja päätyvät yhteen. Heidän avioliittoaan olen aina pitänyt päältä katsottuna onnellisena, mutta tarkemmin tutkittuna kaiken pohjalla on suru, joka yhdistää heitä. Voin hyvin kuvitella heidät yhdessä kasvattamaan Frediä ja Roxannea. Heistä tulee hieman mieleen omat vanhempani.
Georgen ja Angelinan kuoleman ja aikuistumisen käsittely, Fredin miettiminen, Harry-viittaus ja kaikki muu oli hyvin uskottavaa ja toimivaa. Kiitos tästä luvusta  :-*, toivottavasti jatkoa tulee pian.

LittleLove

  • ***
  • Viestejä: 14
  • I live in Owl City
Uusi lukia täällä näin! Luin kerralla koko jutun ja rakastuin! Ihanaa ja koskettavaa tekstiä. Varsinkin tuossa hautajaiskuvassa itkin ihan kunnolla. Ja toi viimeisin oli kyllä aivan ihana. No nyt minulta loppuu aika joten yhteenvetona jatkoa pian!  :D
We paint it red, to fit right in

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 481
  • ava Claire + bannu Ingrid
Todella suloisen haikea. Tykkäsin, vaikka hieman meinasin kyynelehtiäkin, kun tämä oli niin kaunis. George, joka osaa hymyillä vasta, kun hän jaksaa ajatella asiaa, ja Angelina, joka ymmärtää, mitkä asiat ovat tärkeitä juuri tässä hetkessä.
Sydän suli siinä vaiheessa, kun tuli suudelma. Olen täällä ihan seitsemännellä pilvellä, kun käsittelit asian niin nätisti. Että vaikka Fred on vielä kummankin sydämessä, niin he voivat silti yhdessäkin onnellisia.
En osaa sanoa mitään fiksua, joten katson parhaaksi vain hiljentyä. Hyvä osa, todella kaunis! :)
Hyppää lehtikasaan!

Pähkinäinen

  • Viuluholisti
  • ***
  • Viestejä: 319
  • Puu © SuklaaKissa
Piilolukija ilmoittautuu. Olen seurannut tätä ficciä vaikka kuinka kauan mutta jotenkin en vain ole tätä ennen... osannut laittaa kommenttia. Nyt kun vähän aktivoiduin muutenkin sillä saralla niin uskaltaudunpas tännekin sanomaan sanottavani. Paitsi että nyt en kyllä paljoa keksi, mitä pitäisi sanoa.

Kirjoitat todella hyvin. Olen ihan oikeasti meinannut sekoittaa tämän ficin canoniin ainakin kerran, niin aitoa tekstiä. Ja täydennät sopivasti juuri sitä aikaa, mistä minä ainakin haluan muutenkin tietää lisää. Tämä valokuvajuttu on todella hyvä keksintö ja ficin nimikin kuulostaa hienolta ja houkuttelee lukemaan.

Tämä osa oli melkeinpä ahdistavan surullinen toiveikkuudestaan huolimatta, koko ajan vain harmitti hirveästi että Row-tädin piti mennä tapattamaan Fred. Tykkään enemmän niistä iloisemmista, jännittävämmistä osista, mutta hyvä silti, että näitä surullisempiakin on mukana. Ilman niitä tämä ei olisi niin aidon tuntuinen ja vaikuttaisi siltä, että jotain jää pois. Sitä paitsi, näinhän se kirjoissakin menee...

Enpä kai minä muuta keksi. Tulen ehkä myöhemmin tai viimeistään seuraavan osan tullessa jättämään tarkemman kommentin, halusin nyt vain ilmoittaa, että minäkin tätä seuraan. :)
Elämän ajattelu tekee itsetuhoiseksi.
Älä siis ajattele, vaan kuvittele.

Listaus

tipe

  • luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 58
Hejsan!!! :)
Taas ihanaa tekstiä, en ollu vaan päässy kommentoimaan. :(

Surullista. :'( Taas kyynelehdin täällä Georgelle.
Mutta onneks siellä oli Angelina kanssa, ettei Georgen tarvinnu olla yksin. :) ♥♥♥

Lainaus
”Todella outo mielikuva pongahti juuri mieleeni… Voitko kuvitella Fredin valkoisessa kaavussa, hiukset kiharalla ja sädekehän päänsä päällä? Sellaisiahan jästit kuvittelevat kuolleiden ihmisten olevan.”

George ei voinut olla myös tyrskähtämättä hiukan visiolle enkeli-Fredistä. ”Hän olisi rakastanut tuota. Ehkä meidän pitäisi teettää sellainen muotokuva hänestä pilapuotiin, jotta hän voisi kaikessa pyhyydessään ja viattomuudessaan katsella meidän pikku aivojemme luomuksia. Ja lähetetään saman tien kopio vahtimestari Vorolle, hän saisi kohtauksen.”
;D. Mahtavaa. ;D

Lainaus
”Kuuletko, miten olet saanut veljesi puhumaan, Fred? Ei, en minäkään olisi uskonut.”

”Hei”, George sanoi moittivasti. ”Osaan minä yhä nauraakin.”

”Tiedän”, Angelina sanoi, katsoen Georgea suoraan silmiin, niin että niissä näkyi tarkoituksellisuutta ja merkitystä. ”En tiedä mitä tekisin, jos et osaisi.”
Ihana kohta.♥ Hyvä Angelina, nostaa Georgen murheen keskeltä♥ ja sitten pusutellaan ;) :D ;D

Mutta aivan ihana luku taas kerran, sun pitäisi oikeesti kirjottaa kirja. Ihan tosissaan. :)

Jatkoa toivoen,

hh

//anteeksi taas vammanen kommentti, mä en vaan osaa... :(
oikeesti mun pitäis olla opiskelemassa

          ----------------------

ava by kaapo

Haalea

  • Tarpeeksi
  • ***
  • Viestejä: 258
Arvaa kuka? No kukas muukaan kuin minä.

Luin kaikki osat uudestaan ja rakastuin tähän tekstiin vielä enemmän. Hahmot, kuvailu, miljööt, paritukset ja kaikki muukin ovat jotain niin huikeaa tässä ficissä, että huhhuh. Sen verran uppoutunut olin tähän tekstiin, että ihan tuskaa teki, kun piti välillä mennä syömään lisää kinkkua. Oon ihan sanaton tän kommentin kanssa, kun en osaa pukea sanoiksi mitään mikä kuulostaisi tarpeeksi järkevältä. Tässä kohtaa kommentoinnissa tuli tauko, kun kaadoin mun vesilasin pöydälle, jossa tosiaan oli kaikkee mikä ei vedestä tykkää; läppäri, kamera, puhtaat pyykit...

Lainailen nyt epämääräisiä kohtia, mitkä jäi mieleen, kun en mitään järkevää keksi.
Lainaus
”No, ehkä ei, mutta Ron tosi, tosi, tosi hyvä…” Hermione piti kiusoittelevan tauon ja iski Ronille silmää, ”tanssimaan.”
Voi herranjestas sun kanssa, kun kirjoitat mun OTP:tä niin täydellisesti.

Lainaus
Remus ja Sirius olivat halunneet esitellä Harrylle parhaan ystävänsä, mutta Harry pelkäsi, että vietettyään muutaman tunnin vanhempiensa kanssa hänestä tuntuisi samalta kuin monta vuotta sitten Iseeviot-peilin ääressä – että hänen oikea elämänsä, hänen rakkaansa muistojen ulkopuolella, eivät enää merkitsisi yhtä paljon.
Kuka tahansa ihminen, joka väittää, että et osaa kirjoittaa on hullu.

Lainaus
”Oletko sinä vihdoin oppinut lintsaamaan ilman mitään tähdellistä syytä?” Ron tiedusteli Hermionelta, joka tuli heidän luokseen hiukan unisen näköisenä. ”Ennen tarvittiin vähintään kolme ankeuttajaa ja pari ihmissutta päälle ennen kuin sinä liikahdit pulpetista yhtään mihinkään.”
Huikea! Nauroin ihan älyttömästi : D

Pahoittelen kehnoa kommenttia, ehkä vielä joskus kirjoitan sulle hyvän kommentin mutta nyt ei onnistu.

Haalea