Kirjoittaja Aihe: Fanon eli päänsisäinen canon  (Luettu 92098 kertaa)

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #100 : 14.08.2011 17:58:31 »
Kuka teidän fanonissanne on seksikkäin?
Malfoyiden koko perhe, Harry ja joskus jopa Seamuksestakin muotoutuu kauhea adonis. Joskus ficeissä tapahtuu silleen, että yhtäkkiä kaikki pojat on semmoi himo päiväunien kohteita. Mutta yleisessä fanonissani Narcissa ja Lucius on ne kaikkein hoteimmat. Narcissa on semmoi ikinuori MILF, jota kaikki Dracon ystävät tosiaan haluaa tyyliin - no niin.

Luciuksella sen pitkän kaavun alle kätkeytyy usein bodarin vartalo ja ne silmät ja huulet suorastaan käskee kaikkia lankeamaan sen jalkoihin. Itse asiassa ennen elokuvia mulla ei ollut selkeää kuvaa Luciuksesta, mutta en kyllä pettynyt Jasonin valinnasta rooliin. Oon aivan rakastunut siihen Luccena ja mun fanonin mukainen Lucius = Jason. Toisin sitten Narcissasta mulla on täydellinen kuva omassa päässäni, eikä Helen ole mitään siihen suuntaankaan :D Dracosta en hehkuta sen enempää, kuin että Tomppa. Se on nykyään aika lailla mun fanonin Draco lukuunottamatta muutamia eroja.

Mitä sitten taas tulee Harryyn niin oikeastaan, kun kirjoitan kouluaikasesta hänestä, niin se on aika ruipelo ja semmoi, mut sitten kun kirjoitan 3rd generationin ajasta, niin se on just semmoi daddy cool :D Ehkä sen takia hänestä mun ficeissä aina niihin aikoihin herää se paha poika, eikä suinkaan yleensä koulussa.

Antelope

  • Vieras
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #101 : 15.08.2011 14:16:27 »
Lainaus
Kuka teidän fanonissanne on seksikkäin?
Sirius Musta, ehdottomasti! Päiväunieni kohde... :D Sitten on tietysti myös Draco Malfoy. Harrystakin on monen H/D:n seurauksena tullut sellainen kuva, että hän olisi todella komea, lihaksikas etc. Mutta Sirius on se minun mielestäni se seksikkäin.

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 337
  • Lunnikuningatar
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #102 : 07.09.2011 11:55:50 »
Lainaus
Kuka teidän fanonissanne on seksikkäin?

Theodore Nott. Tosin minun Theodoreni eroaa aika paljon RR:n ja Pyhmyn jne. tietyn fanonporukan Theodoreista, mutta ei se haittaa, tykkään hahmosta silti. Sellainen viileä, etäinen, pitkä ja hintelä ja ennemminkin kaunis ja kuin komea. Paljon teräviä kulmia, hiljainen ääni, harkitsee ja punnitsee sanojaan pitkään, osaa kietoa kenet tahansa pikkusormensa ympärille. Ohuet ja ilmeikkäät kulmakarvat, hymyilee harvoin jne. Sellainen perinteinen omaan pussiinsa pelaava älykköpoika. Perustan nää vähäiset tiedot Rowlingin canoniin, jonka mukaan Theodore oli yksi niitä harvoja, jotka Draco katsoi Tylypahkassa vertaisikseen, ja siihen, että Theodore kulki omia polkujaan ja teki itse omat päätöksensä muista välittämättä, ja siihen, että se oli kuolonsyöjä, mutta sellaisenakin kaiketi aika taustalla pysyttelevä - näen itse niin, että tässäkin Theodore ajoi omaa etuaan ja yritti pysytellä voittajan puolella. Sen enempää canon ei kai kauheasti kerrokaan - ellei Pottermoressa ole sitten tullut jotain lisää?

Ihan eri tavalla seksikäs on sitten Neville, mutta Nevillefanonista en kyllä edes rupea selittämään, kun siihen hajoaisi kaikkien pää. :D Mulla on sitä ihan liikaa ja niin.

Naisista ehdottomasti seksikkäin on Pansy. Ei nätti, mutta osaa käyttää avujaan juuri sopivan kiusoittelevasti ja saada tahtomansa.

Ja sitten jos muita fandomeita mietitään, niin...

Nälkäpelissä
seksikkäin on ehdottomasti Cinna, no question. Sellainen tyyni, rauhallinen, etäisen tehokas. Tietysti kaunis. Äh, oon ilmeisesti tällaista kaunispoika-tyyppiä, vaikka toisaalta taas Ryhmä-X:n jäsenistä Wolverine on ehdottomasti se hotein. (Vaikka First Classin Charleskin oli aika namu.)

Sherlockissa Sherlock, eipä siinä - se niska! Ne silmät! Seksikkyyden violetti kauluspaita! Viulu! Hrrrrrr. Tai siis, katsokaa vaikka itse.

Ja hmm. Oiskohan vielä joku fandom josta pitäisi sanoa joku... No, tietysti Sandmaneissa itse Dream on kaikista hurmaavin, mutta se nyt ei oo mikään yllätys.

Miksei Finissä oo "kuolaa hotteja miehiä" -ketjua? :(


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Béren

  • ***
  • Viestejä: 705
  • set my heart on fire
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #103 : 24.09.2011 17:19:00 »
Aloitin juuri kirjoittamaan tositositosimoniosaista kolmas sukupolvi-ficciä, ja tajusin että mulla ei oo niistä lapsista mitää mielikuvia :DD Tai no, mä oon aina aatellu että Hugo onki se vanhempi kuin Rose, eli iät menis toisinpäin. Hugo on muutenki tosi ylisuojeleva Rosea kohtaan, ja Rose palvoo sitä iha täysillä. Hugoa ei kukaan sano Hugoksi vaain aina Hugh:iksi, sillä on punertavan ruskeat hiukset ja siniset silmät. Sellanen aika suloinen, ei mikään järjettömän komea vaan yksinlertaisesti suloinen. Luonteeltaan Hugo on tosi äkkipikainen, huutaa ja raivoaa kaikille varsinkin teininä, rakastaa huomionkeskipisteenä oloa, mutta on silti tietyllä tapaa tosi kiltti, huolehtii kaikista ja on tosi luotettava. Suuntautumiseltaan se on bisse. Ron ei oikein tykkää Hugon suuntautumisesta, ja ne riitelee siitä tosi usein. Hermionelle se on ihan sama, kunhan Hugo on onnellinen. Hugh vaihtelee luihuisen ja rohkelikon väliä, riippuu siitä mihin Scorpius menee (tsekatkaa alempaa Scorpiuksen selitykset)

Rose on ihan hirmusen nätti, sillä on Weasleyn-punaiset hiukset ja Hermionen silmät, ja siihen on tosi monet ihastuneet. Rose ei ite oikein tykkää kenestäkää, ja se on välillä tosi ujo. Hugo on sen sankari, ja ne kertoo toisilleen ihan kaiken. Rose on rohkelikko ja sen paras kaveri on Lily.

Scorpius on kasvatettu ihan eritavalla kuin Draco. Se tietää olevansa puhdasverinen ja näin eespäin, mutta ei se oikeestaan ikinä aattele sitä. Astoria on tosi kiva äiti ja niillä on tosi läheinen suhde. Draco taas on vähän kinkkisempi, Scorpius ei oikein tiiä aina miten se tekis isän tyytyväiseksi, ja se on muutenkin aina varpaillaan Dracon seurassa. Scorpius vittuilee kaikille ja rikkoo sääntöjä aina kun vain voi, ja on huispausjoukkueessa. Kuudennella Scorpius ja Hugo alkaa seurustelemaan, ja niiden suhde on tosi monimutkanen. Ne molemmat kyllä tykkää toistaan, mutta kumpikaan ei oikein osaa näyttää sitä, ne riitelee lähes joka päivä mutta silti ne muuttaa koulun jälkeen yhteen. Tuvaltaan Scotty on yleensä luihuinen, joskus se vaihtuu rohkelikoksi riippuen kummassa Hugo on. Luonteeltaan Scotty on enemmän luihuinen, mutta silti se on aika outolintu siinä tuvassa.

Albus ja James Jr on tosi suosittuja isänsä takia. James ei tykkää siitä yhtään, se vetää aineita unohtaakseen paskan maailman, kuuntelee oikee raskasta musaa, ja sillä on masennus melkein koko Tylypahkan ajan. Koulusta päästyään se muuttaa Teddyn luokse koska Harry ja Ginny ei enää jaksa sen temppuja, ja Teddy ja James rakastuu toisiinsa. Teddy seurustelee siihen aikaan vielä Victoiren kanssa, mutta jättää sen melkein heti. Ted auttaa Jamesin masennuksen yli, mut silti Jamesilla on koko loppuelämän ajan erilaisia ongelmia, ja se vetää kaikkee aina kun ne kaks riitelee. Koulussa Ted ja James on molemmat rohkelikkoja. Albus taas on ihan erilainen, se rakastaa sitä kun kaikki tuijottaa ja puhuu siitä. Al on tosi fiksu ja itserakas, ja on välillä äärimmäisen ärsyttävä. Tuvaltaan se on korpinkynsi.

Lily Lunalla on mun kuvitelmissa sellaset tosi omituisen väriset hiukset, sellaset jännän haaleet joissa on vähän punaista. Lily inhoaa Albusia ja James on sen suosikki, ja se ei tajua miks James juo ittensä aina känniin jne. Lily on lyhyt ja tuvaltaan puuskupuh.
Siinä taisikin olla kolmas sukupolvi?

Kapi, eli englanniksi Scabior on mun uusin suosikkihahmo. Kapin äiti on puhdasverinen, ja sen suku luuli isänkinolevan. Kun paljastui että Kapin isä olikin vain puoliverinen äidin suku teki sille jotain. Äiti ei sietänyt Kapia ollenkaan, vaan näki sitä ehkä kerran viikossa. Kapia hoiti sen lapsenhoitaja Mary (MIKS KAIKKIEN LASTENHOITAJIEN NIMET ON AINA MARYJA? :D) joka luki sille aina jästisatuja ja opetti sille että verisäädyllä ei ole mitään merkitystä. Mary on vähän samantyylinen kuni Narnian tarinoissa Kaspianin lastenhoitaja, kertoi kaikenlaista menneistä ajoista jne. Ennen tylypahkaan menoa ainut saman ikäinen jota Kapi sai tavata oli puhdasverinen Isabelle, josta suunniteltiin Kapille morsianta. Nää inhos toisiaan, Isabelle uskoi olevansa muita parempi verensä takia, Kapille se oli ihan sama jne. Junassa tylypahkaan Kapi tapasi Stan Pikitien josta tuli sen paras ystävä. Ne molemmat joutui luihuiseen vaikka kumpikaan niistä ei oikein tuntenut että se olis oikea tupa niille. Kapi ja Stan alkoi seurustelemaan viidennen luokan lopussa. Viimeisenä vuonna Kapin äiti ilmoitti että Kapi joutuu menemään naimisiin Isabellen kanssa, mutta Kapi karkasi häistä bestmaninsa eli Stanin kanssa. Kuolonsyöjiin Kapi liittyi sen vuoksi, että se kuvitteli säilyvänsä niin parhaiten hengissä. Kapi ja Stan kuoli jossain päin Skotlantia kahakassa josta ne yritti karata ja lähteä maasta.

Tsarmina

  • addict
  • ***
  • Viestejä: 23
  • the lion queen
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #104 : 24.09.2011 19:22:00 »
Ite luin kirjat 1-6 ennenkuin katoin yhtäkään leffaa- siitä johtuen mulla on aina ollu melkein kaikista hahmoista tosi selkeet mielikuvat. Leffoissa kaikki on ihan väärin :( (Ja muutenkin leffat on tyhmiä ja huonoja).

Mutta joo, Harry ei oo mikään maailman söpöin tai varsinkaan komein, vaan ihan semmonen Peruspertti, joka on tosi pitkä (ainakin yli 185cm) murrosiän jälkeen, vaikka olikin pienenä pikkunen, eikä missään vaiheessa mikään bodari. Kaikki muut paitsi Ginny tykkäs siitä vaan koska Harry on niin feimi. Harry ei oo mikään hirvee masisangsti vaan aika Peruspertti luonteeltaankin, mut tosi cool ja ihana isä ja kaikki muut lapset kadehtii Jamesia, Albusta ja Lilyä. Harry välittää hirmuna kaikista sen rakkaista.

Ginny on pohjimmiltaan kauhean ujo, mutta koulussa esitti sellasta tosi sanavalmista ja vähän pelleä että saisi Harryn, sitten kun tämän sai niin on tosi onnellinen ja normi ja kiva. Ginny on tosi nätti, muttei kuitenkaan kaunis ja sillä on terävä nenä. Ja Ginny on laiha ja lyhyt ja pieni muutenkin.

Ron ei oo missään iässä mikään hirvee komistus, ja nenä on hiukan iso, mut Ron on kuitenkin semmonen höpsö ja ihan söpö. Ron pelkää homoutta ja ei omista mitään kauheen vahvoja mielipiteitä mistään, myötäilee muita, mutta on kuitenkin aika äkkipikanen ihminen. Ron on kans hirmusen pitkä ja just semmonen kirjojen hontelopoju.

Hermionesta ei missään vaiheessa tuu mitään kaunotarta, mutta kuitenkin ihan seminätti. Hermione on loppujenlopuks aika huomaamattoman ja persoonattoman näkönen, mutta hiukset on isot ja pörröset ja tummanruskeet! Hermione on ihana äiti ja tosi lapsirakas.

Draco on semmonen jästisyntystendissaaja vaan siks, että se on opetettu sellaiseksi, ja vanhemmiten oppii tästä eroon, vaikka onkin aika ylpeä puhdasverinen. Draco ei ole homo eikä bi!!! Dracolla ei oo parasta ystävää, mutta haluaisi semmoisen. Draco on tosi läheisrakas ja ihana isä Scorpiukselle. Draco on komea ja kaikki tytöt kuolas sitä Tyliksessä, muttei Dracolla kouluaikoina ollut mitään vakavaa suhdetta kehenkään. Draco on lihaksikkaampi kun monet, muttei bodari. Draco on joku 175cm pitkä.

Sirius oi Sirius <3 Sirius on kelmeistä pisin ja komein ja naistenmies, muttei missään vaiheessa ollut vakavassa suhteessa kenenkään kanssa, eikä tosiaan ollut kiinnostunut miehistä. Sirius on cool ja käyttää aina rikkinäisiä farkkuja! Ja converseja. Sirus polttaa aina välillä, muttei säännöllisesti kuitenkaan. Sirius oli luokan pelle, mutta sisimmässään vakava ihminen, ja ylihuolehtii kaikkein läheisimmistä ihmisistään. Siriuksella on tummat silmät ja ihan hiukan kiharat hiukset. Siriuksella on aina sänki, ja näyttää muutenkin ihan vähän epäsiistiltä joka tilanteessa. Tatuointeja löytyy monta.

James rupes tykkäämään Lilystä vasta nelosluokan keväällä, ja ykkösluokalla inhos tyttöä kun Lily oli aina semmoinen vähän kun Hermione ekalla. James rakastui Lilyyn vasta sitten kun oli ollut tämän kanssa yhdessä jo jonkun pari kk, eikä millonkaan kolmosluokalla murr. James oli söpö, muttei kuitenkaan mikään Siriuskomea, James kanssa rakasti huispausta palavasti, ja pelasi koulun jälkeen jossakin joukkueessa ammatikseen.

Remus inhosi itseään koko elämänsä ajan :( Kukaan muu ei kuitenkaan inhonnut Remusta, kaikki piti tätä suurinpiirtein maailman kilteimpänä ihmisenä. Remuksesta on kivaa huolehtia muista, ja tämä kantaa aina suklaata mukanaan! Ei kuitenkaan itse syö sitä ja uskoo tulisesti siihen että suklaa on apu kaikkeen. Remus turhautuu jos ei pysty auttamaan jotakin jossakin. Remuksella oli kaikki Superit upeita. Remus oli samanpituinen kun James, vähän Siriusta lyhyempi siis ja kyllä, meripihkasilmät <3 Ja sotkuiset hiukset. Ainiin ja Remus on ihan britti, mun mielestä Lupin-sukunimi tulee siitä että susi = canis lupus, ja Remus siitä että Remus ja Romulus.

Peter oli lapsena rohkea, ja siksi pääsi rohkelikkoon, mutta heti ykkösluokalla koki jonkun traumaattisen kokemuksen ja sitten tästä tuli ihan nynnypelkuri ja tyhmä. Sirius, James ja Remus otti Peterin kelmeihin ihan säälistä.

Severus on Severus eikä Kalkaros! Nih. Tällä oli vähän kyömyinen nenä, muttei mitenkään paljon. Hiusten rasvaisuus johtui jostakin pienenä saadusta kirouksesta, ja mies itse inhosi hiuksiaan. Severus on mun mielestä koko Potterin kovaonnisin hahmo, muisto-kohtauksessa mulle tuli niin suuri sääli ettei mitään rajaa :( Severusparka. Severus rakasti Lilyä enemmän kuin mitään muuta, ja Severuksen elämäntarkoitus oli kostaa Voldemortille. Kuolareihin tämä liittyi siksi, kun kaikki kaveritkin.

Sitten muista öm Gellert oli semmoinen ylisöpö ja komea, ilkikurinen ja semmoinen nuorempana. Dumbledore on maailman viisain ja rakastaa kaikkia. Fred ja George oli jotain 175-senttisiä ja söpöjä, Percy vähän niinkuin Ron, Charlie taas niinkun kaksoset. Bill oli kaikista pisin ja komein <3 Dean Thomas on mun mielestä aina ollut inhottava hahmo, en tiiä mistä johtuen. Semmonen perseennuolija kuitenkin.

Kolmannesta sukupolvesta sitten Hugo on semmonen uuden sukupolven kelmi kamuineen, Rose semmonen pieni ja pippurinen, fiksu mutta kuitenkin enemmän Ron kun Hermione. Lily on ihan niinkun Lily senior ja Albus on vähän samankaltainen kun Dumppis ite, tosin Albus junior ei ole homo, vaan onnellisesti yhdessä monennetta vuotta jonkun vähän seinäruusun tytön kanssa. James on taas mulle ihan samankaltainen kun Sirius. Teddy on semmoinen vähäsen harrymainen, eikä muistuta ollenkaan Remusta tai Tonksia.

NIIIIN ja Azkaban on saarella, joka on keskellä merta, eikä mitään muuta saarta näy sen rannoilta. Azkabanissa ei ole valoja, eikä ulkoilualuetta, se on ehkä kymmenkerroksinen ja sellit ankeita, Ankeuttajat on siellä käytävillä 24/7. Vierailuja sinne saa vaan ne, joiden vierailijat on korkeessa asemassa. Sirius pääs pakenemaan niin kuin kirjassa selitettiinkin ja kuolarit vasta silloin, kun ankeuttajat oli jo Voldemortin puolella. Volde oli Tomina vielä ollessaan kommee :)

Eiköstävain ollutkin aika hitsinpimpulan mukava stoori :) Että terveisiä vaan kirjoille, jotka on niin ihania että jättää tulkitsemisenvaraa <3
you can't say sympathetic without saying pathetic

Varjuska

  • sanojen sirottaja
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Clue-ing for looks.
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #105 : 24.09.2011 22:23:24 »
Vaikea vastata tähän silleen totuudenmukaisesti, koska leffat taitavat vaikuttaa minun fanoniin sen verran vahvasti. Jees.

Omassa päässäni kuvittelin Harryn ja Ronin molemmat aika samalla tapaa ruipeloiksi. Tai Harry on vain pieni ja ruipelo, Ron on enemmän ruipelo sellaisella pitkälle ja hontelolle nuorukaiselle tyypillisellä tavalla. Pitkät raajat ja sitä rataa. Hermionen taas kuvittelin hiukan Harrya pidemmäksi, ruskeasilmäiseksi ja aavistuksen pyöreäpiirteiseksi, muttei pulleaksi. Jonkin verran pyöreämmäksi siis kuin leffojen Emma, joka on Hermioneksi liian malli. Ai niin, ja kuvittelin, että kun Ron ja Hermione saa lapsia ja Molly tietenkin hössöttää innoissaan lapsenlapsistaan niin Hermionella menee vähän hermot siihen :--D...

En aluksi edes tajunnut, että Kahlesalpa on tummaihoinen. Jotenkin vain sivuutin sen faktan muistaakseni vielä FK:n viidennelläkin lukukerralla. Nykyisin Kahlesalpa on minun päässäni tumma, pitkä ja kalju. Hän on varreltaan tanakka ja hänen kasvonsa ovat pyöreähköt ja leveät (jotenkin siihen sotkeutuu mielikuva Housen Dr. Foremanista). Kuvittelen myös, että hänen pukeutumistyylinsä on vähän samantyylinen kuin Dumbledoren. Siis sellaisia mielikuvituksellisia kaapuja, vähän afrikkalaistyylisillä väreillä ja kuvioinneilla. Luonteeltaan hän on vakava, rauhallinen, pidättyväinen, kohtelias ja maltillinen, mutta tarvittaessa hyvin itsepintainen tai jääräpäinen. Hän on myös vähän sellainen erakkoluonne, ei kovin sosiaalinen, mutta erittäin vakavissaan omistautunut killan tehtäville. Ja ehdottoman hetero.

Remuksen kuvittelen olevan ruskeasilmäinen, mutta tämän topicin viestejä lukiessani se meripihkan väri on alkanut myös tunkea mukaan kuvioihin. Kasvoiltaan laiha ja kalpea, hiukset hunajanruskeat. Minun mielestäni Remus voisi aivan hyvin olla homo, tai siis biseksuaali, mutta en oikeastaan kannata kelmi-parituksia. Kelmien välit olivat kaikin puolin veljelliset. En myöskään ajattele, että Remuksella ja Lilyllä olisi ollut mitään juttua, edes yksipuolisesti. Olen kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että heidän välinsä olivat todella lämpimät ja pysyneet sellaisina aina Lilyn kuolemaan saakka. Vertaisin heidän suhdettaan jollain tapaa Harryn ja Hermionen ystävyyteen. Kuvittelin, että juuri Lilylle Remus puhuisi ihmissutena olemiseen liittyvistä peloistaan ja huolistaan, sikäli kun edes haluaisi puhua niistä kenellekään. Voisin kuvitella, että R ja L olivat jollain tapaa hengenheimolaisia. Lyöttäytyivät tavallaan yhteen äiti ja isä valvoo -meiningillä sitten kun muiden kelmien hommat alkoivat mennä heidän mielestään vähän yli.

Sirius sitten. No, Sirius on Sirius, pitkälti minunkin kuvitelmissani sellainen kuin yleisesti on "muodissa". Komea, pitkätukkainen, huoleton naistenmies, joka aikuistui kunnolla vasta J:n ja L:n kuoltua. Jos Sirius olisi jästi, se todellakin kuuntelisi Beatlesia, 'Stoneseja, Bob Dylania etc. Ja kyytsäisi tyttöjä moponsa takana harva se päivä. Rockjätkä. Jos Sirius olisi jästi, niin sillä olisi Converset ja tatuiointi käsivarressa ja pillifarkut ja hihaton tumma paita. *kuolaus* joo lopetan.

Peter Piskuilan
taas... No, kouluaikoinaan Peter ei todellakaan ollut mielestäni olemukseltaan rottamainen. Ihan tavallinen poika, vähän Nevillen kaltainen (hajamielinen ja kömpelö). Ystäviensä seurassa hän on miellyttämisenhaluinen ja matkii heitä, mutta yksin ollessaan hän käyttäytyy eri lailla, jollain tapaa itsevarmemmin ja vapaammin.

Scorpiuksen kuvittelin olevan ulkonäöltään melko lailla isänsä oloinen, mutta en tykkää ajatuksesta, että hänkin on kunnon platinablondi. Ja vaikka kunnianhimoinen onkin, Scorpius voisi ihan hyvin olla vaikka korpinkynnessä sen sijaan, että heti oletettaisiin hänen menevän luihuiseen geenien vuoksi (yök tommonen ajattelu!). Ja kuvittelin myös, että Scorpius ystävystyisi ainakin jonkun Harryn lapsen kanssa (tyyliin Lilyn, jonka muuten kuvittelin olevan sellainen Harryn hemmoteltu iltatähti) ja jotenkin kadehtisi Potterin ja Weasleyn mukuloita koska ne on kaikki vähän niin kuin sisaruksia ja Scorpius on ainoa lapsi.

Nuoremman Jamesin kuvittelen olevan pitkälti (kliseisesti) sellainen kelmimäinen tyyppi, joka muistuttaa myös Frediä ja Georgea. Vähän rasavilli ja silleen. Mutta tosi suojelevainen pienempiä sisaruksiaan, etenkin Lilyä, kohtaan. Albuksen kanssa hänellä on vähän veljellistä kilpailua, mutta kovin paljon heillä ei ole yhteenottoja erilaisen luonteen takia. Albus taas on, noh, lukutoukka ja ajattelija. Vähän semmoinen omissa oloissa elävä haaveilija. Minä kuvittelin, että Albus lajiutuisi korpinkynteen, kun taas James ja Lily olisivat rohkelikkoja (tai L voisi olla luihuinen). Kuten sanottua, Lilyn kuvittelin olevan ainoana tyttölapsena just sellainen isin pikku prinsessa. Pienestä koostaan huolimatta luonteeltaan tosi itsepäinen ja suorastaan pippurinen, pikkulapsena sellanen tosi vaativa "anna mulle!" -lapsi, joka koetteli Harryn taitoja isänä (: D Harry tietenkin antoi periksi aina). Ja hiukan vanhempana tosi kilpailuhenkinen ja kunnianhimoinen. Kuten sanoin, Lily voisi hyvin olla esimerkiksi luihuinen. Hugo ja Rosie taas... Hugosta mulla ei oikeastaan ole minkäänlaista mielikuvaa. Rose voisi hyvin olla korpinkynsi tai puuskupuh, mutta älykkyydestään huolimatta ei todellakaan mikään äitinsä kopio.

Tähän oli tosi hauska vastata :3 Ja oho. Venähtipä vähän pitkäksi. Pitäisi joskus piirtää sellaiset fanoniin perustuvat hahmoprofiilit...
« Viimeksi muokattu: 24.09.2011 22:25:14 kirjoittanut Varjuska »

banneri ja ava (c) raitis

Elämän keskipäivässä
minäkin eksyin synkkään metsään.

Tundra

  • ***
  • Viestejä: 585
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #106 : 25.09.2011 15:04:05 »
Missä teidän mielestänne menee canonin ja fanonin raja? Mitä on canon? Ihmiset tulkitsevat Rowlingin kirjoittamia hahmoja eri tavoin, joten mikä sitten on canonia ja mikä fanonia? Tom Riddle kuvattiin kirjoissa 'hauskannäköiseksi', mutta eikö se ole lukijasta kiinni, kuvitteleeko eteensä koulun komeimman pojan vai aavistusta miellyttävämmän näköisen keskivertotallaajan? Eikö myös Harryn näkökulma vaikuta siihen, mitä me ajattelemme canonina ja mitä emme?

Mä tunnustan, että mun fanonin ja canonin raja on hyvin hämärtynyt, siksi yritän tässä vähän saada selkoa ajatuksiini. Käytännössä fanon on mulle canonia, jos se ei suoranaisesti riitele Rowlingin faktojen kanssa. ;D Eli toisin sanoen mulla on tosi paljon ongelmia ajatella näitä kahta erillisinä ja ymmärtää, mitä mikäkin on. Liikaa ficcejä, liikaa omia spekulaatioita hahmoja koskien... Kuinka paljon ficit vaikuttavat teidän näkemyksiinne hahmoista?

// Oli pakko korjata typo, ehe.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2011 16:04:24 kirjoittanut Lady Krum »

Jocinda

  • ***
  • Viestejä: 312
  • The man with the key is king.
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #107 : 02.10.2011 14:08:31 »
Itselleni on muodostunut varsin vahvoja mielikuvia eri Potter-hahmojen ulkonäöstä ja luonteesta. Iso osa on muotoutunut ihan vain kirjojen myötä, mutta myös jotkut elokuvien roolisuorituksista ovat muokanneet mielikuviani. Usein ficitkin onnistuvat jotenkin vaikuttamaan käsityksiini eri henkilöistä.

Harry näyttää mielessäni melko samalta kuin Daniel Radcliffe, mutta silmät ovat tietenkin kirkkaan smaragdinvihreät. Itse asiassa Harryn simmut ovat mielikuvissani juuri sillä rajalla, että niiden väri alkaa jo lähennellä sellaista epäaitoa piilolinssivihreää ;D Raja ei kuitenkaan ihan ylity... Hiukset ovat myös minun Harryllani erilaiset kuin Danilla; ne ovat enemmän kirjassa kuvatun kaltaiset, eli tosi sotkuiset (mutta sellaisella kivalla tavalla). Olen myös aina mieltänyt Hartsan hiukset vähän kihartuviksi. Mielikuvissani hiukset pysyvät samanlaisina koko kirjasarjan ajan VK:stä KV:iin asti. Olen ajatellut Harryn ulkonäöstä niin, että nuorempana hän on sellainen kirjoissakin kuvattu ruipelo, mutta iän myötä tulee sekä pituutta että massaa sopivasti lisää, ja hänestä tulee yleisesti ottaen vähän komeampi.

Ron vastaa mielikuvissani melko lailla Rupert Grintiä, mutta hän on vähän hontelompi. Kuvittelen Ronin sellaiseksi aika hoikaksi jätkäksi, joka on melko pitkä muttei mikään hujoppi. Ron on isänä todella lempeä ja tykkää hauskuuttaa lapsiaan vitseillä ja pelleilyllä. Hän haluaa olla sellainen "cool" isä, jota lapset ihailevat. Rajojen asettaminen on kuitenkin Ronille vaikeaa. Hän lepsuilee aika lailla lastensa kanssa, ja sen vuoksi vekarat oppivat kysymään lupaa kaikkeen ennemmin isältään kuin äidiltään :D ("Isä, saanko mä salakuljettaa kouluun luudan, jotta musta tulis paras huispaaja? Ekaluokkalaisethan ei sais, mut..." "Joo, kuulostaa ihan hyvältä idealta!")

Hermione on aika lailla vaatimattomamman näköinen kuin Emma Watson. Hänellä on sellaiset oikeasti hillittömän pörröiset tummanruskeat hiukset (vähän niin kuin ekassa ja tokassa leffassa, mutta vähän tummemmat). Mionesta ei koskaan tule mielestäni mitään kaunotarta, vaikka hänen ulkonäkönsä muuttuukin iän myötä kauniimpaan suuntaan. Hermione on luonteeltaan lempeä mutta osaa kimpaantua tarvittaessa kunnolla. Kun Hermy ja Ron muuttavat saman katon alle, Hermione joutuu jatkuvasti huomauttelemaan miehelleen siitä, ettei likaisia sukkia jätetä lattialle ja vessanpöntön reunat lasketaan alas vessakäynnin jälkeen ;D Hermione on ehdottomasti hyvä äiti; hän rakastaa lapsiaan koko sydämestään mutta osaa myös asettaa heille rajoja.

Ginny ei ole mielessäni yhtään samannäköinen kuin Bonnie Wright. Hän on klassisen kaunis tyttö punaisine hiuksineen ja ruskeine silmineen. Hiukset ovat ehdottomasti leiskuvanpunaiset, eivätkä sellaiset mitäänsanomattoman väriset niin kuin leffoissa... Ginny on ainakin minun mielestäni melko nokkava ja alkaa riitelemään helposti, jos joku on hänen kanssaan eri mieltä. (En jaksa ruveta puhumaan Ginnysta äitinä tai muutenkaan hänen ja Harryn suhteesta. Jotenkin tämä koko kuvio, Harry(vihreät silmät) + Ginny(ruskeat silmät = James(ruskeat silmät) + Lily(vihreät silmät), on niin boooring.)

Draco on HOT. Älkää kysykö miksi, mutta niin se vain on :D Hänellä on kapeat kasvot ja yläluokkaiset, hienostuneet piirteet. Silmät ovat jäisen harmaat, mutta aidon hymyn valaistessa Dracon kasvot niistä tulee lämpimämmän väriset. Dracon hiukset ovat luonnostaan ihan platinanvaaleat. Mielikuvissani Draco sliippaa nuorempana (ensimmäiseltä luokalta kolmannelle) hiuksensa kokonaan taakse, mutta vanhempana (nelosluokalta eteenpäin) hän sliippaa ne vähän vähemmällä geelillä ja jättää otsan sivuille pari seksisuortuvaa ;D Erään ficin ansiosta ajattelen nykyään myös, että Draco nauttii salaa kokkaamisesta ilman taian käyttöä<3

Sirius ei näytä pätkääkään Gary Oldmanilta. Ensinnäkin Azkabanista karattuaan hänellä on ihan hillitön, pitkä ja takkuinen hiuspehko. Hiukset ovat sysimustat. Sirrellä on vahvapiirteiset ja komeat kasvot, joiden hehkua Azkaban on kyllä pahasti syönyt. Erityisesti miehen hymyillessä komeus tulee kuitenkin esiin. Herran silmät ovat tummat, kenties niin tummanruskeat, että ne näyttävät lähes mustilta. Siriuksella oli nuorena ehdottomasti samanlaiset hiukset kuin Johnny Deppillä nuorempana.

Remus ei ole minun päässäni juurikaan samanäköinen kuin David Thewlis. Rempalla ei ole viiksiä, ja hän on mielikuvissani vaatimattomalla tavalla komea. Sellainen perusjannu, jonka komeuden huomaa vasta, kun katsoo tarpeeksi läheltä. Remus rakastaa suklaata ja osaa leipoa herkullista suklaakakkua. ;D (Don't even ask.) Minulle miehen meripihkanväriset silmät ovat aina olleet itsestäänselvyys. Olen järkyttynyt, ettei tämä oikeasti olekaan canonia.

Weasleyn perheestä yleisesti... Olen aina mieltänyt Mollyn melko pyöreäksi ja Arthurin vähän honkkeliksi, kuten kirjoissa heidät kuvataan. Julie Walters on itse asiassa aika pirun lähellä minun mielikuvaani Mollysta, mutta leffojen Arthur taas ei. Itse ajattelen aina kyseiselle herra Weasleylle silmälasit ja hiukset, jotka ovat alkaneet vähän kaljuuntua. Lapsista taas Ron ja kaksoset ovat pitkiä ja vähän honteloita, kun taas Charlie ja Percy ovat tanakamman puoleisia. Bill taas on sellainen tosi komea jannu, ei kovin pitkä muttei lyhytkään, jolta löytyy sopivasti lihaksia. Kirjoissahan muuten sanotaan, että Weasleyn kaksoset olisivat sellaisia tanakahkoja eivätkä kovin pitkiä, mutta minä en vain osaa ajatella heitä sellaisiksi. Tämä johtuu varmasti pitkälti Phelpsin veljeksistä. Percy taas on mielikuvissani vähän pyöreä, ja hänellä on ehdottomasti pyöreälinssiset silmälasit, joita hän kohentelee koko ajan tärkeilevästi. Leffa-Percy on suunnilleen niin kaukana mielikuvastani kuin voi olla (vaikka hän söpö onkin, tai ehkä juuri siksi). Minulla on myös oma kuvani jokaisen Weasleyn lapsen pisamista ;D Ginnyllä on melko paljon pisamia, mutta ne eivät ole kovin näkyviä. Ronilla taas on myös runsaammanpuoleisesti pisamia, ja ne ovat näkyvämpiä kuin Ginnyllä. Kaksosilla taas ei ole kovin paljon pisamia, mutta ne ovat sitäkin selkeämmin erotettavissa. Charliella on vain vähän pisamia, ja nekin peittyvät päivetyksen alle. Percyllä on paljon pisamia, mutta ne ovat melko vaaleita. Bill on lapsista ainoa, jolla ei ole lainkaan pisamia.

Lilystä ja Jamesista en jaksa sen pidempiä tarinoita sepittää. Jamesilla on ehdottomasti sotkuinen ja kihartuva hiilenmusta tukka kuten pojallaankin. Hänellä on lämpimät suklaanruskeat silmät. Lilyllä taasen on syvänpunaiset, paksut, pitkät hiukset, jotka taipuvat hieman latvoista. Silmät ovat ovaalin muotoiset ja täsmälleen samanväriset kuin Harrylla. Lilyn ja Jamesin avioliitto ei mielestäni ollut missään nimessä kulissi, vaan siinä oli kyse aidosta rakkaudesta.

Narcissa on todella kaunis. Hänellä on kuulas ja hyvin vaalea iho, ja myös hiukset ovat säihkyvän vaaleat. Hiukset eivät missään nimessä ole osittain tummat kuten leffojen Narcissalla. Cissy on erittäin älykäs mutta kylmä persoona, joka laskelmoi tilanteita mielessään jatkuvasti. Narcissan ja Luciuksen avioliitto on ehdottomasti kulissi. Kumpikin juoksee vieraissa, mutta ulospäin täytyy näyttää hyvinvoivan perheen idylliä. Narcissa rakastaa Dracoa, mutta hän tekee sen omalla hiljaisella ja syrjäänvetäytyvällä tavallaan. Iltasadut ja rakkaudentunnustukset eivät ole hänen tyyliään.

Fleur ei ole lainkaan leffa-Fleurin näköinen. Hän on säkenöivän kaunis, ja hänellä on pitkät, lähes vyötäisille ulottuvat platinanvaaleat hiukset. Silmät ovat syvänsiniset, ja iho on virheettömän sileä. Hiuksiin hän kiinnittää usein jonkinlaisia koristeita. Itse asiassa mielikuvani muistuttaa aika paljon Launiksen kansikuva-Fleuria. Fleurin vaatteet ovat aina kauniita ja istuvat hänelle täydellisesti. Minulla on myös selkeä visio siitä, että Fleurin hääpuku oli puhtaan valkoinen ja olkaimeton :D Fleur ei ole kovin pitkä muttei lyhytkään. Jostain syystä minulla on myöskin sellainen mielikuva, että hän osaa laulaa...

No niin, siinä oli jonkin verran mielikuviani eri Potter-hahmoista. Lisääkin olisi, mutta en jaksa enää kirjoittaa. Pakko on kuitenkin huomauttaa yhdestä usein ficeissä esiintyvästä seikasta, joka huvittaa minua suuresti. Nimittäin huispauslihaksista ;D Siis anteeksi, mistä lihaksista? Miten ihmeessä huispaus kasvattaa lihaksia? Ymmärrän vielä esim. sen, että lyöjien käsivarsien lihakset vahvistuisivat, kun he joutuvat hutkimaan ryhmyjä päivän mittaan, mutta kun se tuntuu aina olevan Harry, jolla on ne ns. huispauslihakset. Tuntuu mielettömän uskottavalta, että etsijällä on jotkut hiton lihakset. C'mon. "Kiertelin tossa just harkoissa huispauskentän ympäri kymmenen kertaa, kyllä nyt on vatsalihakset kasvanu!" Say what?

Lopuksi vielä random-huomautus Inceptionin parista hahmosta, sillä katsoin leffan eilen toistamiseen... Eames nimittäin kiusoittelee  Arthuria ja väittelee hänen kanssaan vain, koska on salaa rakastunut kyseiseen mieheen ;) Arthur taas osaa peittää tunteensa ilmeettömän naamion taakse, mutta hän on myös kiinnostunut Eamesistä. Tämähän on ihan ilmiselvää. Se kohta, jossa poppoo on menossa Fischerin unen kolmannelle tasolle, ja Arthur sanoo Eamesille "Go to sleep, Mr. Eames." ennen kuin pistää kaikki nukkumaan, on lööv<3 Ei mitään Ariadne/Arthuria, nämä kaksi ovat paljon parempi vaihtoehto ;D

~Joci
« Viimeksi muokattu: 02.10.2011 15:01:32 kirjoittanut Jocinda »

"When you run with the Doctor, it feels like it'll never end. But however hard you try, you can't run forever."

~o~

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations."

Ava by doomslock, banner by Vanilla M.

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #108 : 02.10.2011 14:48:47 »
Pakko offata huispauslihaksista. Ne on naurattaneet mua jo kuuden vuoden ajan (vaikka oon ihan taatusti niitä joissain ficeissä käyttänytkin!), mutta nykyisellään oon alkanut ajatella asiaa vähän eri tavalla. Ehkä siksi, kun luin taas erään vanhan keskeneräisen ficcini, jossa Draco katkaisi jalkansa eikä sen vuoksi voinut ohjata luutaansa mutta pystyi kuitenkin istumaan sillä kun se otettiin "hinaukseen". Tästä lähdin miettimään, että millä sitä luutaa ohjataan? Ekaksi tulee mieleen, että käsillä ja reisilihaksilla, mutta ihan taatusti siinä vatsalihakset ja selkälihaksetkin kehittyy, kun tuntikausia kieppuu luudan kanssa ilmassa. Ehkäpä sitä vois verrata jollain tavalla ratsastamiseen, joskin luuta taitaa rekisteröidä hennompia komentoja kuin heppaiset ;)

Mutta ei ne huispauslihakset nyt niin kaukaa ole haettu, tosin en usko, että niillä sentään pyykkilautavatsaa saisi hankittua ;D
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Hirmu

  • ***
  • Viestejä: 86
  • ava © raitakarkki
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #109 : 02.10.2011 23:18:16 »
Itselläni pinttynein fanon on varmaankin Luciuksen hiukset. Kirjoissahan ei mainita, että ne olisivat pitkät, mutta leffa-Lucius on vaikuttanut mielikuviini sen verran, että minun Luccellani on ehdottomasti pitkät ja hyvinhoidetut hiukset! Ja kyllä aika monessa lukemassani ficissäkin ne Luccen hiukset on pitkät ja ihQt. :D Sehän se on yksi tärkeimmistä tekijöistä koko hahmon karismassa! ♥

Luciuksesta puheen ollen, minusta se kulissiliitto/vaimonhakkausnäkemys hänestä on kamala. :'D Olen aina ajatellut hänet rakastavaksi aviomieheksi ja isäksi, joskin hieman viileäksi. Luciuksen ja Narcissan liitto on alusta asti perustunut rakkaudelle tai ainakin he ovat aina arvostaneet toisiaan ja rakkaus on myöhemmin kehittynyt parin välille.

Ja minun Narcissaani ei istu käsitys "ilmeestä, että jokin haisee koko ajan pahalta hänen nenäänsä." :D Hän on hieman ylimielisen/tympeän näköinen "alempiarvoisessa" seurassa, mutta muuten todella kaunis. PP-leffan Narcissa oli minulle järkytys; ne kaksiväriset hiukset ja vääränväriset silmät ja se ylihienosteltu olemus. x__x DH:ssa suoritus parani eivätkä ne hiukset tai silmätkään nykyään haittaa. Nyttemmin sitten kuvittelen Narcissan yhä enemmän Helen McCroryn näköiseksi.

Ylipäätään leffat ovat vaikuttaneet käsitykseeni hahmojen ulkonäöistä eniten. Dumbledoren kuvittelen edelleen Harrisin näköiseksi, uusi Dumbbis ei sitä mielikuvaa onnistunut särkemään. ^^ Lipetit sen sijaan on mielikuvissani "uuden" Lipetitin näköinen, eli sellainen mitä AV-leffasta eteenpäin. Ja Fleur Delacour näyttää samalta kuin LP-kirjan kannessa.

Varjuska

  • sanojen sirottaja
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Clue-ing for looks.
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #110 : 03.10.2011 16:40:35 »
Mua rupesi yhtäkkiä kiinnostamaan, että miten te ihmiset miellätte Ginnyn ja Lilyn hiusten värit? Ovatko ne teidän mielessänne samalla lailla yksinkertaisesti punaisia vai edustavatko ne punaisen eri sävyjä?

Itselleni on määrittynyt hyvin tarkka mielikuva siitä, miten Ginnyn ja Lilyn hiukset eroavat toisistaan, koska inhottaa kuvitella heille samankaltaisia piirteitä.

Ginnyllä on mielestäni selkeäsit punaisemmat hiukset. Niitä voisi verrata vaikka tähän, tosin tietenkään ne eivät näyttäisi kampaamotuotokselta. Ginnyllä on suorat ja ohuet hiukset. Mielessäni 11-15-vuotiaan Ginnyn hiukset ovat suhteellisen lyhyet, jotakuinkin olkapäillä lepäävät. Vanhempana hän taas alkaa kasvattaa niitä, ja siinä vaiheessa kun Ginny seurustelee Harryn kanssa, hänen hiuksensa yltävät selän puoliväliin. Ginny myös tykkää käyttää yksinkertaisia "hiuslaitteita", tyyliin pantaa ja pinnejä ja ponnareita.

Lilyn hiukset taas ovat paksummat ja tuuheammat, aika samanlaiset kuin elokuvissa. Kuvittelin hänen hiusvärinsä enemmän oranssinpunaiseksi, hunajansävyiseksi. Tää voisi jotenkuten verrata.

Joskus on hauskaa määritellä fanoneja näinkin yksityiskohtaisesti. Onko teillä muuten muita päähänpiittymiä nimenomaan hahmojen hiustyyppiin/-tyyliin tai pukeutumiseen liittyen?

banneri ja ava (c) raitis

Elämän keskipäivässä
minäkin eksyin synkkään metsään.

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #111 : 03.10.2011 16:54:00 »
Mun täytyy antikompata, koska mun mielestä just nimenomaan weasleynpunainen on tuo porkkana, jota sä tarjosit Lilylle. Puolestaan Lilyllä mä nään olevan sellainen punaisemmapunainen, ehkä vähän mansikkaan vivahtava punainen tukka :)

Niitä on niin kovasti korostettu niitä punaisuuksia, että kuvittelen värien olevan aika voimakkaita. Sekä Lilyllä että Weasleyillä.
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Sca

  • cúthalion
  • ***
  • Viestejä: 963
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #112 : 03.10.2011 17:15:05 »
Mun täytyy antikompata, koska mun mielestä just nimenomaan weasleynpunainen on tuo porkkana, jota sä tarjosit Lilylle. Puolestaan Lilyllä mä nään olevan sellainen punaisemmapunainen, ehkä vähän mansikkaan vivahtava punainen tukka :)
Mäkin oon tota mieltä, ne Weasleyiden hiukset on semmosia porkkananpunaisempia, kun Lilyn hiukset on semmoset kirkkaamman ja oikeestaan tummemmankin punaiset. Sellainen tositosi punainen ^^
She’s in a long black coat tonight
Waiting for me in the downpour outside
She’s singing “Baby come home” in a melody of tears
While the rhythm of the rain keeps time

tumblr & fics

Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #113 : 03.10.2011 17:28:34 »
Mua rupesi yhtäkkiä kiinnostamaan, että miten te ihmiset miellätte Ginnyn ja Lilyn hiusten värit? Ovatko ne teidän mielessänne samalla lailla yksinkertaisesti punaisia vai edustavatko ne punaisen eri sävyjä?

Mä olen tahollani ajatellut niinkuin Beelsebutt ja Scakin kaikkien Weasleyden hiukset tollaisiksi oranssinpunaisiksi, mutta Lilylle mä olen aina kuvitellut enemmänkin tummanpunaruskeat hiukset, sellaiset laineikkaat ja pitkät. Ginnyn hiukset on mun mielessä koko sarjan ajan jotain sellaista olkapääpituutta suurinpiirtein.
“Our lives are not our own. We are bound to others, past and present, and by each crime and every kindness, we birth our future.”

Jocinda

  • ***
  • Viestejä: 312
  • The man with the key is king.
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #114 : 03.10.2011 22:14:35 »
Lainaus
Mua rupesi yhtäkkiä kiinnostamaan, että miten te ihmiset miellätte Ginnyn ja Lilyn hiusten värit? Ovatko ne teidän mielessänne samalla lailla yksinkertaisesti punaisia vai edustavatko ne punaisen eri sävyjä?
Kuten muutkin ovat jo tuossa sanoneet, niin minun mielestäni Lilyn hiukset ovat enemmän sellaiset tosi tummanpunaiset... Hiukset ovat paksut ja ylettävät rintojen alapuolelle (jestas mikä mittaustekniikka minulla :D), ja ne taipuvat latvoista. Osaan myös helposti kuvitella Lilyn hiusten menevän laineille, kun on kostea ilma. Ei aavistustakaan, mistä tämä johtuu.

Weasleyn perheelle taas ajattelen melko samanväriset hiukset kuin sinä ajattelet Lilylle mutta ihan vähän enemmän punertavina. Eli ei noin oransseina. Ginnyllä taas on vielä astetta punaisemmat hiukset kuin muulla perheellä. Ronilla on kaikista eniten oranssiin vivahtavat hiukset. Jostain syystä olen myös aina mieltänyt Ginnyn hiukset luonnostaan kiharaisiksi.

Nyt sitten mennäänkin ihan asiasta kukkaruukkuun... En tiedä, onko täällä puhuttu tästä, mutta olen 100% vakuuttunut, että Fleurin sukunimi Delacour rakentuu tarkoituksellisesti sanoista de + la + cour. Fleur de la courhan tarkoittaa pihan kukkaa, ja vaikkei se ehkä ole kaikista elegantein nimi, niin kyllähän se jotenkuten Fleuria kuvaa ;D Tämä meneekin sitten vähän offin puolelle, mutta minua huvittaa jostain syystä se, että Beauxbatons on periaatteessa suomeksi "Kauniit sauvat" :D (Ok, a:n päältä puuttuu hattu, muttamutta kuitenkin!) Tai voihan bâton tarkottaa myös keppiä tai mailaa, mutta jotenkin nuo eivät ihan sovi kuvaan...

~Joci

"When you run with the Doctor, it feels like it'll never end. But however hard you try, you can't run forever."

~o~

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations."

Ava by doomslock, banner by Vanilla M.

Cheo

  • joan jett's slave
  • ***
  • Viestejä: 245
  • Ava by Vanilje
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #115 : 03.10.2011 22:50:26 »
Lainaus
PP-leffan Narcissa oli minulle järkytys; ne kaksiväriset hiukset ja vääränväriset silmät ja se ylihienosteltu olemus. x__x DH:ssa suoritus parani eivätkä ne hiukset tai silmätkään nykyään haittaa. Nyttemmin sitten kuvittelen Narcissan yhä enemmän Helen McCroryn näköiseksi.
Mulla taas leffojen Narcissa ei ole pahemmin päässyt sotkemaan mun mielikuviani Narcissasta vaan ehkä eniten muhun on vaikuttanut nuo makanin taiteilemat kuvat hänestä :D Fanart vaikuttaa muutenkin muhun enemmän kuin leffat koska aika tiuhaan tuolla DeviantArtissa ja muissa pyörin.

Mäkin olen kuvitellut Ginnylle sellaset oranssinpunaiset hiukset. Mun mielikuvissa se on vähän niinkuin Hayley Williamsilla. Ne ovat myös sellaiset keskipaksut ja piikkisuorat, Lilyllä taas on laineikkaat/kihartuvat, paksut ja punaisemmat hiukset kuin Ginnyllä, ei kuitenkaan mitään viininpunaista tai mitään kovin luonnotonta :D

Ja jos otetaan nämä kaksi muuta samankaltasuutta niin Jamesilla on käheämpi ääni kuin Harrylla ja hänellä on muutenkin villimmät hiukset (johtuen varmaan siitä että James pörröttää niitä tahalleen) ja hänellä on sellaisen jännä niskatukka. Ja älkää pelästykö, ei mikään hirveä takapiiska niinkuin tämä.
"I've read this script and the costume fits
so I play my part."

Varjuska

  • sanojen sirottaja
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Clue-ing for looks.
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #116 : 04.10.2011 00:09:30 »
No onpa mielenkiintoista kun kaikilla tuntuu olevan juuri päinvastainen vastaus kysymykseeni : D Sen takia musta alkoi tuntua, että onko Weasleyiden porkkanasävy oikeasti canonia?

Mutta sitten tajusin myös sellaisen mielenkiintoisen jutun, että itse asiassa kuvittelen usein kaikkien muiden Weasleyiden tukat juurikin erisävyisiksi oranssinpunertaviksi. Jostain syystä ernu-Ginnyllä on vahvasti punaiseen kallistuva tukka mun päässä. Perheen musta tai siis punainen lammas.

banneri ja ava (c) raitis

Elämän keskipäivässä
minäkin eksyin synkkään metsään.

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #117 : 04.10.2011 12:44:28 »
Pakko on kuitenkin huomauttaa yhdestä usein ficeissä esiintyvästä seikasta, joka huvittaa minua suuresti. Nimittäin huispauslihaksista ;D Siis anteeksi, mistä lihaksista? Miten ihmeessä huispaus kasvattaa lihaksia?

Tämä on kyllä täydellisen offia mutta mun mielikuvissa huispauslihaksista puhuminen on aina tarkoittanut täydellistä persettä, siis sellaista kiinteää pyöreää, you know... Koska luudalla istuminen vaatii aika hyvät lihakset tuolle seudulle. Minun fanonissani nimittäin (poistumme offista!) luudanvarsilla ei todellakaan ole niitä kummallisia metallisia sökötyksiä joita jalkatuiksikin ehkä kutsutaan. Kyllä luudanvarsi on ihan keppi, ja pysyt siinä jos pysyt.
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #118 : 08.10.2011 13:04:38 »
Mietin juuri tuota, että se oma kuva muodostuu niin monella elokuvien/yleisestikin ottaen kuvian myötä. Ja vaihtuu siinä. Mutta onko kenellekään käynyt niin, että on luonut fanonia, ja esimerkiksi ficin luettuaan se on mennyt ihan täysin pilalle ja on alkanut nähdä asiat niin kuin esimerkiksi siinä tekstissä?

Itselleni kävi niin. Tai no, ei ficin muodossa, katsoin youtubevideon. Ja täytyy myöntää, että kaksi ihanaista hahmoa joiden olin kokenut olevan vain parhaita ystävyksiä, toimivat myös ajatuksella jotain enemmän. Nyt tuntuu vain todella tyhmältä kirjoittaa omaa ficciä, kun tekee mieli vain parittaa heidät toisillensa ;p

l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Contessa

  • ***
  • Viestejä: 711
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #119 : 13.10.2011 17:00:40 »
mulle on ehdotonta fanonia se, että sirius ja remus tai sirius ja james on pari, samoin sirius x lily on vähintäänkin mahdollinen.

(Jos nyt saa muista fandomeista puhua, niin mulle on aina ollut itsestäänselvää että Jedward-fandomin Edward on dominoiva kaksonen, mutta toisaalta myös herkkä ja vähän tyttömäinen. Mulle on myös lähes fakta että koulukiusaaminen jätti syvemmät jäljet Johniin kuin Edwardiin :'D ja mitään noistahan ei siis ole vahvistettu. (':)

tumblrpoetryicons
'til the veins run red and blue