Kirjoittaja Aihe: Keskustelua näyttelijöiden elokuvasuorituksista Potter-leffoissa  (Luettu 15425 kertaa)

O_oka

• Omituinen mölisiä
  • Möyy?
    • Tuliaavikko
Daniel Randcliffen näyttelijän taidot kehittyvät elokuvien myötä - totta kai kun poika kasvaa, mutta jotenkin ekat leffat on vähän.. no, kökköjä :D Danielilla on kolme ilmettä, joita käyttää. Paras on se vihainen ilme kun hampaat näkyy!

Nyt kun katsoin leffat uudestaan olin todella positiivisesti yllättynyt Rupert Grintin näyttelijäntaidoista, hän jotenkin sai Ronin näyttämään Ronilta. Rupert tosiaan heittäytyy rooliin sellaisella rennolla, luonnollisella otteella!

Alan Rickman on tietysti yksi parhaista, vaikkakin häntä olen alkanut arvostamaan vasta nyt aikuisena. Jotenkin kun katsoo muita leffoja joissa tuo herra näyttelee en voi olla ajattelematta Kalkarosta... se ääni!

Sytytä tähdet niille, jotka yötä käy,
joille ei viitat tiellä eikä määrä näy,
jotka kiviin lankee, nousee uudestaan,
joita on monta, monta yli laajan maan.
Sytytä tähdet niille yöhön välkkymään,
joiden taistelua nää ei yksikään.
 -Lauri Pohjanpää

jaina

• pokemon-kouluttaja
Mä menen vastavirran mukaan ja sanon että mun mielestä Daniel oli aina täydellinen Harry. Mistään silmien väristä mua ei kiinnosta valittaa, kun piilolinssit eivät Danielille sopineet. Muuten hän vastaa mielestäni Harryn ulkonäköä todella hyvin - vähän resuinen, musta ja hieman säröinen tukka (varsinkin nelos-osassa se näytti tosi hyvältä!) sekä jokseenkin ruipelo olemus. Moni on naureskellut Danielin näyttelijänsuorituksille mutta eikös Harry itsekin oo vähän sukka noissa tunne-asioissa ja jutuissaan  ;D Esimerkiksi kolmosleffan itkukohtaus ja kaikenlaiset "pakkoliikkeet", super-nolot kasvojen ilmeet sekä vähän epämukava/vaivalloinen olemus koko elokuvasarjan ajan sopivat Harryn rooliin hyvin. Sellainenhan se on kirjoissakin, vähän nolo ja awkward. Eihän Harrya ikinä kuvattu sulavaliikkeiseksi tai "normaaliksi", vaan vähän oman tiensä kulkijaksi. Daniel tuo mielestäni hyvin esiin myös Harryn jatkuvan vitutuksen vitos-osassa. Se on koko ajan vähän sellainen kiukkuinen. Ne tietyt asiat jotka moni kokee huonona näyttelysuorituksena Danielilta ovat omasta mielestäni vain niin perus-Harrya. Daniel.  :-*

Toinen juttu on tuo Emma Watsonin Hermione. Olihan ne kulmakarvojen liikkumiset yms vähän huvittavia varsinkin kun asiaa alkaa tarkemmin tutkia, mutta mielestäni tyttö sopi Hermioneksi tosi hyvin. Juuri sellainen tietty määrä jotain ärsyttävää, ilmeet ja määrätietoinen mutta silti välillä vähän "säikky" tapa puhua sopivat Hermioneen tosi hyvin. Mun mielestä Hermione ei ikinä ollut liian laitetun näköinen, mutta ehkä asiaan vaikuttaa sekin, että oon niin tottunut näkemään Emman oikeasti kunnolla meikattuna. Mun mielestä hänen ulkonäkönsä Potter-leffojen aikana on vain kevyesti ehostettu ja tosi luonnollinen.

Tom Felton oli aina yks mun lemppari Danielin ja Emman kanssa. Kaikki Draco-kohtaukset ovat niin arvokkaita ja harvinaista herkkua! Myös Dracon perheen näyttelijät - Isaacs, Bonham-Carter sekä McCrory onnistuivat kaikki, vaikka paljon Narcissan ulkonäöstä aikoinaan jupistiinkin. Itse odotin Narcissaa kans tosi paljon Daala n tavoin joten se outo tukka oli aika järkytys mulle myös. Mun mielestä se oli kuitenkin loppujen lopuks ihan kiva.

Toki leffoissa on monta muuta uskomatonta suoritusta, mutta just noi lempihahmojen - Harry, Hermione, Malfoyt ja Bellatrix - näyttelijänsuorituksille oli pakko antaa shout-out.

Kuolonsyöjien roolitus oli muuten kans tosi hyvä! Ja Scabiorin näyttelijä kans ihan mieletön. Jos näitä oikeesti alkais luettelee keistä tykkäsi niin nimiä tulis tosi paljon. Sirius, Lupin, McGarmiwa, Neville, Luna... kaikkihan nää oli loistavia elokuvissa.

Paljon kiistelty Michael Gambon oli mun mielestä myös parempi Dumbledore kuin Harris. Kaikella kunnioituksella Harrisia kohtaan tietysti. Harris toi hyvin esiin Dumbledoren kiltin luonteen, mutta Gambonin Dumbledorella on aavistuksen verran enemmän pilkettä silmäkulmassa, vauhtia ja poweria sekä vähän hassuja repliikkejä. Harris toki oli sairas ekojen elokuvien aikaan, mutta hänen Dumbledorensa ei vaikuttanut niin voimakkaalta. Tuntui, että jos Dumbledorea vähän tökkäisisi sormella niin mies kaatuisi kumoon. Gambon oli sopivan jämäkkä mutta samaan aikaan silti vähän höpsö ja hassu. Tykkäsin aina!
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016