Kirjoittaja Aihe: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta  (Luettu 16511 kertaa)

Elyon

  • ***
  • Viestejä: 137
  • simply
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #40 : 30.12.2011 21:06:20 »
Pakko tulla tänne puolustamaan Itävaltaa ja etenkin Pointneria! Pointner teki vain työtänsä, eikä päättänyt asiaa itse. Mäkihyppääjien menestys Itävallalle tosi tärkeetä ja ekan kierroksen tulos olis ollut niille ihan kauheeta ryöpytystä. Pointner ei pelastanut vaan itseään vaan monta muutakin ihmistä taistelemalla juttunsa puolesta.

Vääryyttä teki vain ne päättäjät, jotka tekee just niinkuin Itävalta haluaa!
Always look on the bright side of life.

Mort

  • ***
  • Viestejä: 571
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #41 : 30.12.2011 21:12:47 »
Pointner teki vain työtänsä, eikä päättänyt asiaa itse.

Pointner on lapsellinen. Sääolot oli kaikille samat ja kisan aikana nähtiin onnistumisia ja epäonnistumisia, mutta ei esim. saksalaiset tai Niemelä kerjännyt, että kierros pitää mitätöidä, kun omat pojat ei pääse tarpeeksi pitkälle. Mielestäni erittäin epäurheilumaista touhua.

Ja Pointner voisi pitää suunsa kiinni ja ottaa tappion vastaan kuin mies.

Hofer on spanieli, joka on Pointnerin talutusnuoraan kytketty.

hymykuoppa: Luultavasti näin tulee tapahtumaan.

Meni kyllä maku koko mäkihyppyyn.

Ja anteeksi, jos kuulostan mielipiteineni "kovalta" ja kärjistän asioita liikaa, mutta kun varsinkin nämä talvilajit ovat tärkeitä ja rakkaita miulle, niin veri vaan alkaa kiehua ko. toiminnan takia.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2011 21:19:11 kirjoittanut Mort »

Ginger

  • Vieras
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #42 : 30.12.2011 21:19:02 »
Mäkihyppääjien menestys Itävallalle tosi tärkeetä ja ekan kierroksen tulos olis ollut niille ihan kauheeta ryöpytystä. Pointner ei pelastanut vaan itseään vaan monta muutakin ihmistä taistelemalla juttunsa puolesta.
Samalla tavalla lätkä on tärkeää Kanadalle, jalkapallo Espanjalle ja hiihto Norjalle, mutta ei niitä matseja silti vihelletä poikki ja aloiteta alusta, jos ko. mailla menee huonosti.

Siitä olen toki samaa mieltä, että Pointner tekee vain työtään ja häpeä on eniten juryn.

Pahinta tässä on nyt tuo Tom Hilden loukkaantuminen. Luin tulospalvelua enkä nähnyt kaikkea, mutta mielessä on vain se, että jos oltaisiin menty alkuperäisellä suunnitelmalla, kisa olisi luultavasti jäänyt yhteen kierrokseen ja tältäkin haverilta olisi vältytty. Ville Larinto, never forger.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2011 21:23:27 kirjoittanut Ginger »

cyberpioneer

  • ongelmalapsi
  • ***
  • Viestejä: 124
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #43 : 30.12.2011 21:40:33 »
Yllättääkö ketään oikeasti se, että asiat tehdään mieluiten Itävallan määräämään tahtiin? Ketkä tuo eniten medianäkyvyyttä lajille? Huiput jotka suurin osa sattuu olemaan itävaltalaisia. Ketkä tuo rahaa lajille? Itävaltalaiset. Mua ei yllätä yhtään tää, koska Itävalta tietää, kuinka paljon valtaa niillä on, eikä ne pelkää käyttää sitä hyväkseen. Se on karua, mutta Itävalta tekee totta kai kaikkensa, että niiden kultapojat pärjää. Oli se musta tuomaristolta aika typerä päätös vetää lähtölavaa alas sen Daiki Iton hypyn jälkeen, eikä Schlieri ollut ainoa, joka kärsi siitä (eikä Daiki Ito oo niin huono, että hyppäisi lähelle 140 pelkällä tuurilla). Musta yksi pitkä hyppy ei pitäisi olla syy laskea lavaa, kun ei tainnut sitä ennen paljon kukaan päästä 130m yli. Schlierin onneksi hän sattui olemaan huonossa tilanteessa Itävallan omia poikia, joten hänellä oli ainoana taustajoukot, joilla on mahdollisuutta vaikuttaa asiaan, niin epäreilua kuin se onkin. Ei Itävalta oikeasti anna tuommoisen tilanteen pilata niiden tähden mäkiviikkoa, jos ne voi jotenkin asiaan vaikuttaa. Huono päätös laittaa Schlieri hyppäämään alhaiselta puomilta huonoon tuuleen, Itävalta kiitti hyvästä syystä ryhtyä valittamaan. Olisivat pitäneet sen puomin siellä, missä se oli, niin Itävallalla ei olisi ollut kunnollista syytä ryhtyä tuollaiseen, jos Schlieri olisi sössinyt siltä lavalta.

Pakko sanoa, että oon Elyonin kanssa samoilla linjoilla, että Pointner teki vaan työtänsä. Jos tuomaristo ei uskalla olla Itävaltaa vastaan, se ei ole Pointnerin vika, vaan niiden jotka tahtoo nuolla maata Itävallan jalkojen alla. Noi kisat oli aivan ihme touhua tuomareiden ja juryn osalta ja toivottavasti ne nyt ottais loppuihin mäkiviikon kisoihin vähän fiksumman linjan, koska Itävallan painostus vaan kasvaa, kun päästään hyppäämään niiden omiin mäkiin. Jos Hofer on jo nyt aivan Pointnerin ja Itävallan tossun alla, niin mitäköhän se on, kun päästään kultapoikien kotikisoihin? Ja jotenkin mä en usko, että maailmassa olisi sellainen laji, missä suurilla rahoittajamailla ei olisi eniten sananvaltaa. Toisissa maissa sitä vaan käytetään paljon kärkkäämmin.

Rehellisesti, eniten mua ärsyttää MTV3. Ei oikeasti ole totta, että kisan näyttäminen keskeytetään Uuno Turhapuron takia... Talvilajit takaisin ylelle!
Taisin jäädä kiinni tähdenlentoon.

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #44 : 30.12.2011 21:42:32 »
Jos Itävalta vetää rahat alta, nii muut vois hyppii vaikka vittu Lahessa ILMAN noita epäoikeudenmukasuuksia, murr! Ja ihan tosissaan, itävaltalaisille komoisvoitto? vittu way to go, kiitoksia tästäkin.

Muutenkin mäkihyppy menny ihan pelleilyks, ja ihan tosissaan ne tyhjät tauot ekalla kierroksella? Mitä ne nyt oli olevinaan? Siinä oli pakko olla Tonin kanssa samaa mieltä, eikun miestä vaan kovaa tahtia alas koko ajan kun tuulet vaan sallii. Ja nykyään ne plussat ja miinukset tuulista, huoh. Se huutaa nyt hep, kenestä ne on tasapuolisia. Välillä kyllä osuuvat kohdilleen, mutta välillä ne lukemat on niin raivostuttavia että terve.

Lainaus
Kuka voittaa mäkiviikon?
ja
Kuka voittaa tour de skin miehissä/naisissa?
Mäkiviikon voiton soisin ehottomasti Ammanille, symppis ja taitava hyppääjä. Toinen on kuitenkin meijän aamutähti (Morgi), ilonen ja reipas poika, osaa hypätä.

Tour de skin sais miun puolesta voittaa joko suomalainen typykkä tai Kowalczyk. Tietenkin Björgen on vahvoilla, mutta mielelläni en hälle voittoa soisi. Miesten puolella kyllä Cologna vie miun mielestä ihan miten tykkää, sais viedä. Tai Axel Teichmann tai tai tai.. Giorgio Di Centa tai Lukas Bauer.


/// cyberpioneer, sie puhut asiaa, talvilajit tosiaanki takasin YLElle!
« Viimeksi muokattu: 30.12.2011 21:44:28 kirjoittanut hymykuoppa »
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #45 : 30.12.2011 21:51:25 »
Ihan pikaisesti, Pointner tekee työntää puolustamalla hyppääjiään. Mutta kysymys on musta enemmän siitä, että miksi Hofer tekee niin kuin Pointner tahtoo. Itse Hofer kilpailun johdossa päätti lavanlaskusta ja nostosta, joten eikö hänen pitäisi seistä päätöstensä takana?
Ja kun väkisin tulee fiilis, että mäkiviikkoa pedataan Schlierille, niin muistaako kukaan, että niitä kisoja on neljä. Ei sitä autoa tänään jaeta.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2011 21:54:35 kirjoittanut Tyynis »
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


whoa

  • ***
  • Viestejä: 65
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #46 : 30.12.2011 21:58:42 »
Itse en kyllä kisaa nähnyt töiden takia, mutta oon jo aikasemminkin miettinyt, et miks esim. Tepes on ollut vuosikaudet liikennevalomiehenä kiertueella. Miks ei sellaisia positioita vaihdeta säännöllisin ajoin, joiden työ vaikuttaa jokaisen urheilijan suoritukseen? Meikän lempiesimerkki tästä on kyl 2005 MM-kisat ja normaalimäki ja miten hitossa se Tepesin kanssa sloveniasta tuleva täysin tuntematon Benkovic pääsi sellasii tuulii hyppäämään et se meni ja voitti koko roskan..   Ajan tällä siis takaa, että miksi Hofer on yhä pääjehuna kaikkien näiden vuosien jälkeen. Okei, ehkä kokemus puhuu puolestaan, mutta ei ne sen (ja juryn) päätökset kovin usein nappiin mene.

Mutta auts Tom. On ihan hiton järkyttävää, kuinka huonot päätökset voi pahimmillaan johtaa siihen, että urheilijan koko vuonna tekemä työ menee hukkaan siinä.
wave after wave

Mort

  • ***
  • Viestejä: 571
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #47 : 30.12.2011 22:19:24 »
Hilde kyllä kaatui pahan näköisesti. Toivotaan, että ei mitään vakavaa.

Tyynis:
Niin on Tour de Ski:ssäkin vielä seitsemän osakilpailua jäljellä ja mitään ei ole vielä selvinnyt suuntaan eikä toiseen. Tämä nyt vain on Niemisen mielipidettä, että jos tämän päivän kisassa sössii, niin mäkiviikon voitto on menetetty.

Ja olihan tämä lavojen siirto ja kummalliset tauot omituista toimintaa tuomaristolta.

Vaikka tämä on saattanut kuulostaa siltä, että mulla jotain itävaltalaisia vastaan on, niin asia ei todellakaan ole niin. Kaikki Itävallan joukkueessa hyppäävät ovat kovia urheilijoita. Tämän päiväinen vain oli sellaista mitä en vain koskaan enää halua nähdä.

Jandalle ja Schmittille mun vaan täytyy nostaa hattua, kun herrat vaan jatkavat uraansa, vaikka mitään suurta menestystä ei lähivuosina ole tullutkaan. :)

Mä en myöskään innostunut tästä, että kisat maikkarille siirrettiin, mutta mun täytyy sanoa, että Mertsi selostaa todella hyvin hiihtoa ja Roponen toimii asiantuntijan tehtävässä mainiosti. Ja toisaalta mäkihyppy ja alppihiihto on iät ja ajat tullu maikkarilta - maastohiihto ja yhdistetty vaan vaihtoi kanavaa. Meillä kun äite sattuu seuraamaan yhtä ahkerasti urheilua, niin oli itsestään selvää, että Max meille hankittiin.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2012 18:06:19 kirjoittanut Mort »

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #48 : 30.12.2011 22:27:52 »
No jaa, liekö rahalla urheilussakin nykyään liian suuri valta. Jotenkin mulle kisasta jäi helkutin paha maku suuhun, ja vaikka yleensä mm. Morgistakin pidän ja osasta muuta itävaltalaisryhmää, niin nyt voisin melkein ilkeästi sanoa, että suksikoot sanonko minne. Sillä jotenkin toi tuntuu epäreilulta muita kohtaan ja eniten ehkä harmittaa Daikin kohtalo ja vielä Hilden loukkaantuminen. Kiitos tästäkin showsta ja Pointner vois mennä niiden tuuletuksiensa kanssa jonnekin, sillä jopa ilme pitäisi silti pitää kurissa. Täytynee kyllä sanoa, että tänäkin vuonna, Pointner, Hofer ja Tepes tulee olemaan ne, jotka tulee kyllä kisat urheilijoista välitämättä ratkaisemaan ja näköjään Sliirille pedataan voittoa. Mä toivon todella, että itävaltalaisista muut kuin Morgi konttais, sillä Morgi nyt on Morgi ja eniten sellainen, joka ansaitsee tällä hetkel mun sympatiat.

Täytyy toivoa, ettei Hilden ura tai kausi ole paketissa, sillä pahakin loukkaantuminen voi näyttää joko tosi pahalta tai jopa ei kummoiselta. Itse on toki vaikea arvioida, kun ei nähnyt kaatumista, mutta toivottavasti ei loukannut itseään pahemmin. Se olisi norjalaisille isku ja kyllä mäkiviikollekin, sillä täytynee sanoa, että varsinainen farssi tää oli tänäänkin kisana.

Täytyy itsekin ottaa kantaa siihen, että olen kyllä äärettömän pettynyt, sillä niin talviurheilu meni YLE:ltä maikkarille ja jopa jääkiekon mm-kisat jne. Mä en käsitä, mitä ongelmia ois muka tullut, jos maksuttomilla kanavilla näkyis talviurheilua, sillä liian harvoin niitä enää näkyy Yleltä, jos koskaan.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

sweep

  • Valinnanvaikeus
  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #49 : 30.12.2011 23:32:48 »
No jaa, liekö rahalla urheilussakin nykyään liian suuri valta. Jotenkin mulle kisasta jäi helkutin paha maku suuhun, ja vaikka yleensä mm. Morgistakin pidän ja osasta muuta itävaltalaisryhmää, niin nyt voisin melkein ilkeästi sanoa, että suksikoot sanonko minne. Sillä jotenkin toi tuntuu epäreilulta muita kohtaan ja eniten ehkä harmittaa Daikin kohtalo ja vielä Hilden loukkaantuminen.
Kyllä! Veit sanat suustani. Ja siis joo, onhan tää mäkiviikko, olihan toi tosi tärkee kisa ja olihan toi lavan lasku+olosuhteet ja kaikki tosi kurja juttu, mut kamoon. Se on just urheilua, just sitä itteensä ja ihan oikeasti, aina ei voi voittaa, ei edes Itävalta. Aina on voittajia ja aina on häviäjiä, ja jos tasapuolisuudesta puhutaan niin oliko toi varsinainen kierros sitten juurikaan keskeytettyä tasaisempi kaikkien kannalta. Tuskimpa, eihän olosuhteet ikinä oo kaikille sataprosenttisen tasavertaiset.

Lisäksi mun korvaan särähtää jotenkin ikävästi tuo jatkuva "MILJOONA SVEITSIN FRANGIA!!!?!?!?" hehkutus. En mä tiedä, mutta mun mielestä siinä vaiheessa kun selostajatkin puhuu palkinnosta yhtä paljon kun itse kisasta, menee maku koko hommasta. Ei tuolla kenenkään pitäis hypätä miljoonan frangin takia. Voitontahtoa tietysti saa ja pitää olla, mutta terve järki ei olis pahitteeksi. Tosta Pointnerista vielä semmonen lyhyt huomio, että siitä voi nostaa hattua, että mies tekee työnsä kunnolla ja puolustaa suojattejaan, mutta täytyykö aina mennä niiiin pitkälle? Vaikka kuinka harmittais ja olis kuinka tärkeästä kisasta kyse. Aina ei voi voittaa ja välillä olis mukavaa vaihtelunkin vuoksi jos Itävalta ei kiskois joka narusta ja että aina ei tanssittais isojen tähtimaiden pillin mukaan.

Toivottavasti seuraavien mäkien kisat menis sitten vähän eri kaavalla ja että Hilde selviäis tosta, kieltämättä aika ilkeännäköisestä täräyksestä säikähdyksellä ja ettei ainakaan miehen kausi loppuis tähän, vaikka mäkiviikko pipariksi meniskin.
 
// Ei oo totta. Sesongen er over for Hilde. Ei ei ei. Looooistavaa. Hilde on murtanut kahdeksannen nikaman selkärangastaan, tai jotain sinne päin. Kausi ohi ja mies ihan romuna, varmasti niin kropan kuin mielenkin suhteen... Hilde parka. Mut ei jessus. Empä muista millon olis viimeks ollut mäkikisan jälkeen tämmönen fiilis...
« Viimeksi muokattu: 31.12.2011 00:24:03 kirjoittanut sweep »


Elyon

  • ***
  • Viestejä: 137
  • simply
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #50 : 31.12.2011 03:13:46 »
Voooooi eieieiei Hilde ;( Mä olin niin toivonu näkeväni sen Salpausselällä. Toi kuva siitä tuolla sairaalassa on kamala.. Ja mä viel kattelin sitä kaatumista ja nauroin, että ei käynyt mitään pahaa.
Always look on the bright side of life.

Mewwie

  • ***
  • Viestejä: 17
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #51 : 31.12.2011 09:38:21 »
Minuakin raivostutti, kun kerrottiin, että ensimmäinen kierros aiotaan uusia. Ja säälitti niin paljon varsinkin Iton ja Koivurannan puolesta. Ito sitten kuitenki hyppäsi uusitulla ensimmäisellä kierroksella ja toisella kierroksella varsin hyvin, mutta ei kuitenkaan niin hyviin hyppyihin yltänyt kuin mitätöidyllä kierroksella. Minä kuitenkin tykkään itävaltalaisista, joten voin kuvitella niiden reaktion, jotka heitä sitten vihaavat...

Toisaalta, kuten on jo todettu, Pointner teki vain työtään, ja piti hyppääjiensä puolia, ehkä vain hieman turhan pienestä tällä kertaa. Toivon tosiaan, ettei tässä olla menossa siihen, että aina kun itävaltalaisilla menee huonosti, niin kierros uusitaan, koska sitten koko lajista menee maku. Eniten tässä ottaa päähän se, että Hofer ilmeisesti pelkää Pointneria, ja on niin Pointnerin talutushihnassa ettei mitään rajaa. Tosin ei tässä voida Pointneria syyttää, hän ei tee mitään päätöksiä kilpailun johdossa, vaan tuomaristo ja jury. Minun mielestäni Pointner on aivan loistava valmentaja, mutta hän ei eilen tainnut muistaa, että urheilu on urheilua ja välillä menee huonosti.

Minä olisin kyllä toivonut, että joku muu sen eilisen kisan olisi voittanut kuin Schlieri. Kofler (paras<3) olisi minusta ansainnut voiton enemmän kuin Schlierenzauer, ja toivonkin että mäkiviikon voitto menisi Koflerille toista kertaa.

Voi ei, tuota Hilden kaatumista... Vaikka en ikinä suuri Hilden fani olekaan ollut, niin silti toivon, että hän paranee nopeasti ja pääsee takaisin hyppäämään ja saa vielä sen huippuvireen takaisin. :)

 
Lainaus
Kuka voittaa mäkiviikon?
ja
Kuka voittaa tour de skin miehissä/naisissa?


Mäkiviikon voittaa (toivottavasti) Andreas Kofler. :D
Tour de skin voisi voittaa miehistä Dario Cologna ja naisissa joku suomalainen, vaikka Aino-Kaisa Saarinen.

// Hihihii Kofler voitti Innsbrukissaa! <3 Ei ehkä ihan mäkiviikon voittoo taija tulla, mut Kofler näytti niiiiiin onnelliselta sen voittonsa jälkeen :D
« Viimeksi muokattu: 04.01.2012 18:02:32 kirjoittanut Mewwie »
La felicidad no es la meta, pero es una forma de viajar

Mort

  • ***
  • Viestejä: 571
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #52 : 08.01.2012 18:04:48 »
No niin. Nyt on saatu tämän vuoden tourkin pakettiin.

Eihän tässä muuta voi sanoa kuin että kärjessä oli kaksi maailman kovinta naishiihtäjää. Maritille nousu tuotti edelleen vaikeuksia ja Justyna vei ansaitusti voiton. Krista teki kyllä älyttömän loistavan hiihdon tänään. Ehdottomasti Suomen lupaus maastohiihdolle, mutta pakko myös huomioida Niskasen, Ahervon ja Kyllösen suoritukset kiertueella - näistä kuullaan vielä. Sarasoja-Liljan kiertue jäi harmittavasti kesken sairastumisen takia, mutta Riikalla kanssa hatun noston arvoinen kiertue. :) Saksalaiset naiset, Zeller ja Böhler etunenässä, tekivät hyvän kiertueen ja pitkästä aikaa on mukava nähdä piristymistä tälläkin rintamalla.

Miehistä riittänee sanoa vain se, että ei menny ihan suunnitelmien mukaan. Mustille peukut ylöspäin herran asenteen vuoksi. Bauer oli yllättävän vaisu loppunousussa, odotin enemmän. Mutta voitto meni ehdottomasti oikeaan osoitteeseen. Saksalaisten miesten panos ihan kiitettävän hyvä. Manificat olisi ollut mielenkiintoinen haastaja palkintopallille asti, jos eilinen hiihto olisi sujunut paremmin - harmittavan kaukaa joutui lähtemään tänään.

Oli kyllä jännittävin Tour koskaan sekä naisissa että miehissä. Ensi vuonna, kun on taas arvokisat tiedossa, niin Marit varmasti jättää kiertueen väliin. Miehissä tilanne pysyy jännempänä tasaisuuden vuoksi, mutta Cologna-Northug kamppailu on aina mukavaa katsottavaa, vaikka vain ensimmäisenä mainittua kannatankin.

Yhdistetystä sen verran, että kerrankin FIS osasi tehdä jonkin järkevän muutoksen kesken kauden ja ensi viikonlopun kilpailuissa hypätään kaksi karsintakilpailua. :D Epäreilu systeemihän tämä yksi karsinta viikonlopun kilpailuihin on ollut. Häiritseekä muita muuten tämä yhdistetyn selostaja Jani Rajalin? Opettelisi ensin lausumaan kilpailijoiden nimet ja tulisi sen jälkeen selostamaan - tiedän, pieni juttu, mutta kun on tottunut Hannu-Pekka Hännisen selostukseen, niin uuteen totuttelu vie aikansa.

Onko täällä muuten ketään, joka olisi ollut Salpausselällä katsomassa kisoja menneinä vuosina? Ajattelin, että tänä vuonna olisi mahdollisuus kisoja lähteä katsomaan ja olisi kiva tietää kannattaako ostaa lippu 1 vai 2 katsomoon? Mistä on paras paikka katsella kisoja? :)

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Hiihtourheilulajit [hiihto, mäkihyppy, slalom yms.]
« Vastaus #53 : 16.02.2016 20:10:23 »
Onko finiläisiä menossa Salpausselän kisoihin (=hiihdon maailmancupin osakilpailuun Lahteen)? :)
Itse olen siellä vapaaehtoistöissä ja pääsen ilmaiseksi pari kisaa katsomaan. Aikaisemmin olen ollut siellä katsojana vain kerran.

//nami siirsi viestin oikeaan topikkiin.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2016 20:07:49 kirjoittanut nami »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15