Kirjoittaja Aihe: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta  (Luettu 16606 kertaa)

Mewwie

  • ***
  • Viestejä: 17
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #20 : 27.11.2011 17:11:02 »
Nyt on vihdoin saatu avattuu mäkikausikin! :D Ja vielä varsin miellyttävällä tavalla. :) Joukkuekisa oli selvää Itävallan hallintaa, mikä ei tietenkään yllättänyt. Suomen kannalta joukkukisa taas meni harmittavan huonosti, mutta ehkä sieltä vielä noustaan taistelemaan voitostakin. ;D Yksilökisa taas oli miusta paaaljon jännempi, mut jälleen kerran itävaltalaiset vei. :D Enkä kyllä valita, varsinkaan kun Kofler vielä voitti koko kisan, olin niin iloinen siitä! ;D Schlierinkin kausi alkoi nyt paremmin kuin viime vuonna, ja Morgi on taas kovassa iskussa :D

Hiihtoakin tuli seurailtua jonkun verran, ja varsinkin tämän päivän miesten 15 kilometrin kisa jäi mieleen. Cologna taisteli niiin hyvin Northugia vastaan, ja toivon hirveen paljon että voitto ois mennyt Sveitsiin, mutta ei. Northugin loppukiri on vaan niin hyvä, että siinä on vaikea lähtee vastaan sanomaan. Suomalaisilla miehillä meni miun mielestä aika ala-arvosesti, ja varsinkin Jauhojärveltä oisin oottanut enemmän. Suomen naisilla taas meni miusta ihan hyvin, ja Aino-Kaisa Saarinen varsinkin nosti tasoaan paremmaksi. :)

Ois kyllä ollut hienoo olla seuraamassa kisoja ihan paikan päällä Rukalla, mut mukavasti näin kotisohvaltakin kattominen suju.  ;D
La felicidad no es la meta, pero es una forma de viajar

whoa

  • ***
  • Viestejä: 65
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #21 : 02.12.2011 20:20:04 »
Yksi vähän höperö urheiluhullu ilmoittautuu !

En nyt tiedä voiko lautailua sanoa harrastukseksi, mutta se on ihan supermieluista ajanvietettä talvisin. En ota siitä yhtään mitään paineita, kunhan viiletän pitkin mäkiä ! Koetetaan joka talvi lähteä viikoksi aina Lappiin, tai ainakin Tahkolle jos ei ihan pohjoiseen asti. Hiihto ei oo oikein miun juttu, ehkä se kerran Levi-tunturin ympäri hiihtäminen sit riitti täyttämään koko elämän hiihtokiintiön. Tykkään kuitenkin seurata hiihtoa. Nää kaikki doping-hässäkät on vienyt miun uskon siihen, mut silti löydän aina itteni tv:n edestä. Ehkä lempparein kaikista hiihtäjistä on Matti Heikkinen. Se on jotenkin niin rehti ja välitön kaikissa haastiksissa ja pakko myöntää, että oli aika mieletön fiilis hoilottaa Maamme-laulua Oslon yliopiston aukiolla niiden sadantuhannen norjalaisen keskellä ! (niin ja oltiin äidin kanssa järkeilty se tiistai meidän kaupunkipäiväksi, koska eihän nyt kukaan Suomen miehistä voisi voittaa sitä hiton viittätoista kilsaa. No Matti meni ja voitti ja me katottiin mestaruushiihto hotellihuoneessa : --- D)

Yhdistetty ja mäkihyppy oli kuitenkin ne ensimmäiset rakkaudet. Siitä asti kun Koivurannan Anssi hiihti ensimmäisen maailmancupin kisansa Salppurilla 2004 herra oli miun ehdoton ykkösurheilija. Olin eka aika fileissä siitä, että se vaihtoi mäkihyppyyn, mutta toisaalta se lässäytti niin Suomen yhdistetyn tason ja sitten harmitti... Ja mäkihypyssä Thomas Morgenstern oli ja on yhä lemppari, samoin Janne Happonen.

Ja harmittaa niin paljon, ettei ollut mahiksia lähteä Rukalle ! Pakko päästä ainakin Salpausselälle sitten keväällä!

+ tuulikompensaatio on ihan perseestä. Mäkihyppyä hypättiin ihan hyvin ja melko reilusti ennen sitäkin. Huonoista tuuliraoista tullaan kärsimään niin kauan kun hypätään ulkona, mutta se kuuluu osana lajin luonteeseen.   

wave after wave

Mort

  • ***
  • Viestejä: 571
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #22 : 05.12.2011 22:33:11 »
Oi, mä palaan nyt tänne, kun muutama kisaviikonloppu on mennyt ja nähty.

Marit Björgen on ollut aivan omaa luokkaansa ensimmäisissä kisoissa ja muut norjalaiset seuraa ihan perässä. Sarasoja-Liljan menoa on ollut kiva katsella ja hänestä näillä näkymin alkaa muodostua suosikkina Suomen naishiihtäjistä. :)

Btw:nä on sanottava, että mun on pakko ihailla Björgenin lihaksistoa, vaikka vatsalihakset alkaa olla liian miehiset makuuni.

Miesten hiihtoon puuttuakseni, on todettava, että Northug on kasvanut ihmisenä kesän aikana - on haastatteluissa huomattavasti fiksumman oloinen jne. Mut pärstä ei miellytä vieläkään. Angererin meno on ollut astetta parempaa viime kauden alkuun verrattuna ja nyt mä jo innolla odotan Tour de Ski:tä, jos mies vaikka olisi niihin aikoihin siinä kunnossa, että pystyisi uusimaan voittonsa (Angerer voitti ensimmäisen kiertueen kaudella 06-07). :D

Ja sit yhdistetyn puolelle. Meinasin saada sydärin, kun kamera siirrettiin Rukan osakilpailussa mäkiosuudella valmentajien lavalle ja saksalaisia kuvattiin - Ronny Ackermann! <3 Sitä kiljumisen ja hihkumisen määrää. Eli syy, miksi minä katson yhdistettyä seisoo valmentajien lavalla Ronnyn muodossa. Ai, stana mies! <3 (Sydänspämmäystä) Huomaatte varmaan, kuinka tärkeä tämä mies minulle on? x)

Saksalaisten alkukauden menestys yhdistetyssä on ollut mukavaa katsottavaa. Ja Ryynänenkin esitti Rukalla ihan hyviä otteita, joten eiköhän sitä parempaa ole odotettavissa tälläkin rintamalla viime kauteen verrattuna. Lisäksi on ollut positiivista, että kärkipäässä pyörivä joukko on todella laaja tänä vuonna ja yhtä kilpailijaa ylitse muiden ei ole vielä löytynyt. Tulee jännittävä kausi. Ah ja Magnus Moanin mäkikunto on parantunut kesän aikana ja Moan, jos jos joku on sellainen kilpailija, joka tuo kilpailuun kuin kilpailuun oman sävyksensä. Harmittavaa on se, että Gottwald on poissa.

Tämä viime sunnuntaina nähty sakkokierroskilpailu yhdistetyssä oli mielestäni asiallinen uutuus ja parannus. Yhditetystä tuli tylsä laji silloin, kun kahden mäkikierroksen kisat ja sprinttikisat jätettiin pois ohjelmistosta ja siirryttiin tähän malliin, joka on ollut voimassa muutaman kauden, mutta tämä uusi kilpailumuoto tuo mukaan kivan strategisen piirteen.
Mitä muut oli mieltä tästä yhdistetyn kilpailumuodosta?

Cynder

  • ***
  • Viestejä: 115
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #23 : 05.12.2011 22:53:38 »
Mä en keksi mitään positiivista sanottavaa siitä uudesta yhdistetyn kisa muodosta. Sitä oli hankala seurata katsojana, valmentajilta tuli negatiivista palautetta (en kyllä ole ihan varma mutta jossain niin joku sanoi :D) ja kun ei ollut tuulikompensaatiota oli kisan vieminen loppuun asti kyseenalaista, kun ei lavaa voitu siirtää. En siis pidä tästä uudesta kisamuodosta.

Sitten noihin mäkihyppyihin tänä viikonloppuna. Miksi ihmeessä naiset ja miehet hyppäsivät kisat ns. lomittain. Ei jalkapalloakaan pelata niin, että ensin naiset pelaa ekan puoliajan sitten miehet sitten naiset tokan ja miehet perässä. Minen ymmärrä. Sitten molemmat kisat olivat kamalia. Lauantaina sentään Anssilla ja Vladilla meni hyvin, niin ja Roman Koudelkalla! <3 Mutta se sunnuntain kisa... Jos joku sattui katsomaan niin tietää miten kamalaa säätöä se oli. Ensin koirat juoksee mäkimontussa, sitten puomia siirrellään jokaisen hyppääjän jälkeen ja sen lisäksi puomi vielä hajoaa ja joudutaan vaihtamaan uusi. Tuulia jouduttiin odottelemaan vaikka luulin, että tuulikompensaation ansiosta ei pitänyt enää olla näitä odotteluita. Valmentajatkaan eivät enää tietäneet, mitä tapahtuu. Toivon todella ettei tällä viikolla Harrachovissa säädetä yhtä paljon ja, että siellä edes pystytään hyppäämään, kun olisi mukavan iso mäkikin. (=

Hiihdoissa onneksi suomalaisilla meni oikein mukavasti, varsinkin niissä parisprinteissä. Ampuhiihdossa Kaisa Mäkäräinen hiihti kaikissa kilpailuissa kovinta vauhtia, toivoisin, että Kaisa saisi vielä sen ammunnan yhtä hyväksi kuin viime kaudella.

Love Cee
OOH SHE WANTS ME
OOH SHE'S GOT ME
OOH SHE HURTS ME

I'm so OVERDOSED♥

Mort

  • ***
  • Viestejä: 571
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #24 : 05.12.2011 23:57:17 »
Lainaus
Sitä oli hankala seurata katsojana

Mä en ymmärrä tätä.. Niinhän se Manninen ja toinenkin selostaja ruikutti, että on vaikeaa seurata kisaa, mut mun mielestä se oli ihan selkeetä. Siinähän ne sakkokierrokset näkyin ruudussa väliajan perässä, joten siitähän se oli helppo päätellä, kuka johtaa ja kuka menee vielä kierroksille. Mäkiosuus ei ollut ihan reilu, mutta ehkä tähän saadaan kauden aikana tai seuraavalle kaudella jonkinlaista sääntömuutosta yms. Tevertullut piristys ehdottomasti. :)

Mäkäräinen kyllä hiihti hienosti, mutta Bergerin ampumiselle pitää nostaa hattua tuossa eilisessä takaa-ajossa. Mieletön vauhti ja uskomaton tarkkuus. :D

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #25 : 06.12.2011 00:19:49 »
Kaisa Mäkäräisestä täytyy sanoa sen verran, että jos hän vain saisi sen ampumisensa samalle tasolle kuin viime vuonna, niin hän voittaisi jokaisen kisan ylivoimaisesti. Normaalimatkallakin taisi hiihtää minuutin pari nopeampaa kuin Berger, vaikka hän nyt saikin hiihtämisensä paremmalle tasolle näissä kahdessa viimesimmässä kilpailussa. :D

Itsestä myös tuo uusi sakkokierroskilpailu on oikeasti tosi selkeä, koska ne jäljellä olevat sakkokierrokset näkyy aina sieltä ruudusta. Tietenkin eri asia, jos urheilija ei itse muista montako kierrosta on kiertäny niin vähän huonompi homma. Mäkiosuudesta en oikein osaa sanoa mitään, kun en sitä katsonut. Itsestä tosin melko selkeä kilpailumuoto jo tuollaisenaan, mutta kaipaan kuollakseni hurrikaanilähtökilpailua takaisin! Sitä ei ollut muistaakseni viime vuonna kertaakaan maailmancupissa.

// Saa sanoa Bea :D
« Viimeksi muokattu: 06.12.2011 01:09:56 kirjoittanut Beatrix Bones »
Ava © flawless

Cynder

  • ***
  • Viestejä: 115
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #26 : 06.12.2011 00:32:31 »
Oon ehdottomasti samaa mieltä Bean kanssa (saako sanoa Bea?) Mäkäräisestä. Se olis ihan ylivoimanen jos vaan olis nopeempi ampumaan. (= Ja Berger kyllä on älyttömän nopea ampumaan ja mä sitä arvostan todella, mutta koska suomalaisia ollaan haluaisin, että Kaisa voittaa! :D

Sitten se yhdistetty, mä vain satun olemaan erimieltä. Musta se on epäselvä ja typerä juttu, ne sakkokierrokset. ;D Ja niin Beatrix mikä se hurrikaani lähtö on, kun iskä siitä kanssa puhui, muttei sen selvemmin selittänyt?
OOH SHE WANTS ME
OOH SHE'S GOT ME
OOH SHE HURTS ME

I'm so OVERDOSED♥

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #27 : 06.12.2011 01:15:03 »
Sitten se yhdistetty, mä vain satun olemaan erimieltä. Musta se on epäselvä ja typerä juttu, ne sakkokierrokset. ;D Ja niin Beatrix mikä se hurrikaani lähtö on, kun iskä siitä kanssa puhui, muttei sen selvemmin selittänyt?
Hurrikaanilähdössä TAI siis oikeammin hurrikaanisprintissä mäkikilpailussa saadut takaa-ajosekunnit muutetaan metreiksi, ja urheilijat sitten asetetaan lähdössä spiraaliin niiden metrimäärien mukaan, jotka on niiden sekuntien mukaan annettu. Eli se, jolla on mäkiosuuden jälkeen eniten takaa-ajosekunteja hiihtää luonnollisesti eniten ja se joka voitti mäkiosuuden hiihtää sitten vähiten eli sen mikä olisi oikeastikin matkan pituus.
Ava © flawless

Cynder

  • ***
  • Viestejä: 115
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #28 : 06.12.2011 01:35:19 »
Sitten se yhdistetty, mä vain satun olemaan erimieltä. Musta se on epäselvä ja typerä juttu, ne sakkokierrokset. ;D Ja niin Beatrix mikä se hurrikaani lähtö on, kun iskä siitä kanssa puhui, muttei sen selvemmin selittänyt?
Hurrikaanilähdössä TAI siis oikeammin hurrikaanisprintissä mäkikilpailussa saadut takaa-ajosekunnit muutetaan metreiksi, ja urheilijat sitten asetetaan lähdössä spiraaliin niiden metrimäärien mukaan, jotka on niiden sekuntien mukaan annettu. Eli se, jolla on mäkiosuuden jälkeen eniten takaa-ajosekunteja hiihtää luonnollisesti eniten ja se joka voitti mäkiosuuden hiihtää sitten vähiten eli sen mikä olisi oikeastikin matkan pituus.
Selvä, kiitos! (: Kuulostaa hauskalta.
OOH SHE WANTS ME
OOH SHE'S GOT ME
OOH SHE HURTS ME

I'm so OVERDOSED♥

whoa

  • ***
  • Viestejä: 65
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #29 : 06.12.2011 18:14:02 »
Sitten se yhdistetty, mä vain satun olemaan erimieltä. Musta se on epäselvä ja typerä juttu, ne sakkokierrokset. ;D Ja niin Beatrix mikä se hurrikaani lähtö on, kun iskä siitä kanssa puhui, muttei sen selvemmin selittänyt?
Hurrikaanilähdössä TAI siis oikeammin hurrikaanisprintissä mäkikilpailussa saadut takaa-ajosekunnit muutetaan metreiksi, ja urheilijat sitten asetetaan lähdössä spiraaliin niiden metrimäärien mukaan, jotka on niiden sekuntien mukaan annettu. Eli se, jolla on mäkiosuuden jälkeen eniten takaa-ajosekunteja hiihtää luonnollisesti eniten ja se joka voitti mäkiosuuden hiihtää sitten vähiten eli sen mikä olisi oikeastikin matkan pituus.
Selvä, kiitos! (: Kuulostaa hauskalta.

Hurrikaanisprintti oli kyllä ihan huikea ! Tosi helppo seurata ja ainakin omiin hieman esteetikon silmiinkin ihan mielettömän hienon näköinen, kun kaikki ampaisevat paukusta liikkeelle =) Se asettaa tietty vähän haastetta järjestäjille, ja parhaimmillaan se on kyllä silloin, kun on iso stadion ja paljon hurraavaa yleisöä. Missasin kyllä viikonlopun penalty racen ihan täysin omien pelien takia, joten siitä en osaa sanoo mitään ennen kuin pääsen tv:n ääreen näkemään sen kunnolla!
wave after wave

Mort

  • ***
  • Viestejä: 571
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #30 : 10.12.2011 17:10:15 »
Ihan positiivinen esitys meidän naisilta tänään hiihdon puolella. Sarasoja-Liljan menestys on mukavaa katseltavaa, kun Riikka on jaksanut tehdä töitä huippunaisten taustalla vuodesta toiseen. :)

Marit se vaan vakuuttaa edelleen. Ja muut Norjan naiset.

Northugille hatun mä nostan. Ihmeen lujaa se tuolla rämeltämisellä pääsee eteenpäin ja nyt sentään joutui tekemään itse töitä eikä vain roikkumaan letkan mukana. Mut ah, Lucas oli kolmas. <3

Nyt taidan jättää mäkihypyn väliin ja käydä ulkoilemassa välillä. Sit takaisin seuraan yhdistettyä ja hiihto-osuudesta tulee maukas, kun Jason ja Tino lähtevät sekunnin sisällä toisistaan ja 20 sekunnin sisällä lähtee kova joukko takaa-ajoon. Tietenkään ei voi unohtaa Moania, joka lähtee vähän reippaan minuutin kärkeä jäljessä. :)

Cynder

  • ***
  • Viestejä: 115
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #31 : 28.12.2011 00:55:45 »
Hei vaan taas! Tällä viikollahan alkaa mäkiviikko(hih!!) ja jo huomenna hiihdon tour de ski. Talviurheilua siis paljon luvassa, kysymys onkin:
 
Kuka voittaa mäkiviikon?
ja
Kuka voittaa tour de skin miehissä/naisissa?

Mä toivon, että mäkiviikon voitto menisi vihdoinkin Gregor Schlierenzauerille, mutta sen pää ei välttämättä kestä joten jos voitto ei hänelle mene niin sitten Saksan Richard Freitagille.

Tour de skin voiton soisin miehissä menevän suomalaisille tai vaikka Dario Golognalle ja oikeastaan kenelle vaan kunhan ei Peter Northugille(heh anteeksi). Naisten kanssa sama juttu -> suomalaisille tai sitten tietysti Theresa Johaugille. Sillä puolen mulla ei olekkaan ketään suurta inhokkia.

Love Cynder
OOH SHE WANTS ME
OOH SHE'S GOT ME
OOH SHE HURTS ME

I'm so OVERDOSED♥

Mort

  • ***
  • Viestejä: 571
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #32 : 28.12.2011 15:38:58 »
Kuka voittaa mäkiviikon?

Jaa-a, jännää tulee. Itävaltalaiset, kun nyt taas ja jälleen ovat olleet kovassa vedossa, kuten joka vuosi, niin viikosta tulee jännä. Mutta koska saksalaiset talviurheilijat ovat edelleenkin rakkaus, niin toivon, että Freitag ja Freund pistäisivät edes vähän, mutta mitä enemmän sen parempi, kampoihin. :) Ja totta kai Ammann pitää myös ottaa mukaan kamppailuun. Lisäksi kärjen takana pyörii useita nimiä, jotka voivat yllättää. Toivon, että mäkiviikon voitto menee Saksaan (tai Suomeen, mutta tämä taitaa olla niin epätodennäköistä, että on turhaa edes odottaa minkäänlaista yllätystä).

Kuka voittaa tour de skin miehissä/naisissa?

Tätä on odotettu. Rakastan tätä touria ylikaiken.

Oij, miehissä soisin voiton Lukas Bauerille ehdottomasti. Lukas on roikkunut lähes joka vuosi kiertueen kärjessä ja eiköhän jälleen olisi hänen vuoronsa voittaa. :D Ja kun Tobias Angerer on näyttänyt pikkuisen pirteämpää menoa tänä vuonna verrattuna viime kauden alkuun, niin mulla ei todellakaan olisi mitään sitä vastaan, jos Tobi uusisi kietuevoittonsa vuosien jälkeen. Ja yhdyn tuohon, että oikeastaan millään muulla ei ole väliä, kunhan Northug ei voita.

Naisissa voisin jopa suodakin voiton Björgenille. Marit, kun ei ole kiertuetta koskaan voittanut ja uskon, että hän tulee olemaan vahva jokaisella matkalla jälleen. Tietty Kowalczyk, Saarinen, Johaug, Randall ja muutamat muut ovat varmasti valmiita Björgenin haastamaan. Jos tässäkin vielä valitsisin suosikkini, niin pakko se on kallistua Saarisen ja Roposen (toivotaan, että suunta olisi kiertueella koko ajan ylöspäin) suuntaan, mutta Randallin voitto olosi myös miellyttävä yllätys. :)

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #33 : 29.12.2011 00:33:09 »
Tour de Ski alkaakin tänään, ja sitä varmasti seurailen innolla! Minusta on ihanaa, kun joululomalla tulee reilun viikon ajan melkein joka päivä jonkunnäköistä hiihtokisaa, ja lopun nousu Alpe Cermisille on se minulle se hulppein Tourin osakilpailu, joka kiinnostaa kaikista eniten. Toiseksi ja kolmanneksi eniten minua kiinnostavat ensimmäinen osakilpailu, eli Prologue Oberhofissa ja sitten vapaalla hiihtotavalla käytävä takaa-ajokilpailu välillä Cortina-Toblach.

Ketään erityistä suosikkia minulla ei tälle Tourille ole, mutta en soisi voittoa Marit Björgenille, koska hän on suunnilleen voittanut kaiken ja Tourista tulee toivottoman tylsä, jos hän hallitsee tätä samalla tavoin kuin maailmancupia näin alkukaudesta. Suomalaisia tietenkin kannustan, ja jos naisten puolella vaikka joku ranskalainen pääsisi yllättämään isomminkin. Miesten puolella vähän sama juttu, että Petter Northugille ei sitä voittoa mielellään, soisin sen mieluiten Dario Colognalle, Lukas Bauerille, Axel Teichmannille tai Jean Marc Gaillardille - ja tietenkin Matti Heikkiselle.
Ava © flawless

Mort

  • ***
  • Viestejä: 571
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #34 : 30.12.2011 17:21:56 »
Jos tulisin nyt heti hehkuttaan, kun päivän hiihdot on nähty.

A. Saksan naiset, Böhler ja Zeller, tekivät aivan uskomattoman hienot hiihdot. Koskahan viimeksi on nähty kaksi saksalaisnaista kympin joukossa.

B. Suomen naiset. Saariselta, Lähteenmäeltä ja Niskaselta upeat hiihdot. Sarasoja-Lilja myös kohtuullisesti ja toivottavasti sprintissä taas sujuu hyvin. Roponenkaan ei tippunut liian kauas - v'h'n aprempi suksi ja Ritu olisi ollut korkealla.

C. Björgen ei ole enää niin ylivoimainen.

D. Saksan miehet. Ihan mieletöntä, hypin ja pompin ja huusin olohuoneessa ja kerrankin mulle sallittiin se. :D Axelille soin tämän voiton todellakin - hieno mies ja hieno urheilija. Jos viimeisessä mutkassa ei olisi tapahtunut kaatumista, niin uskon, että palkintopallilla olisi hyvinkin voitu nähdä toinenkin saksalainen.

E. Suomen miehiltä myös positiivinen esiintyminen. Jos Heikkinen ei olisi kaatunut, niin mahollisuudet palkintosijaan olisivat olleet.

F. Northug ei ole enää niin ylivoimainen.

G. Tulee ihan hiton jännä loppu kiertueelle. Kukaan ei ole vielä erottunut joukosta ja toivon, että tämä jatkuu näin tasaisena.

Ja nyt vaan täytyy toivoa, että saksalaiset menestyy mäkihypyn puolella myös. Ja huomenna toivottavasti nähdään Angerer, Teichmann, Filbrich ja Bauer sprintin erävaiheissa. :)

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #35 : 30.12.2011 18:52:00 »
Ja tällä hetkellä saanee kirota Itävaltalaiset. Voiko Itävalta noin paljon vaikuttaa mäkiviikkoon ja mäkihyppyyn. Mä en voi oikeasti sanoa, että tuntuisi hyvältä, sillä yllätyksellinen mäkiviikon avaus mennyt päin honkia, kiitos Itävallan. Jotenkin Pointer ei osaa suodattaa huonoja tuloksia, joten se siitä ilosta, jolla odotin mäkiviikkoa. Mä en voi sietää sitä, että joku saisi erivapauksia kisoissa. Ja täytyy sanoa, että Daiki Itoa käy sääliksi, sillä jätkä oli ansainnut 138 metrisensä. No toisaalta ehkä suomalaiset pärjää nyt paremmin, muutkin kuin Anssi Koivuranta.

Hiihtoa en oo pahemmin katsonut, mutta olin ihan tyytyväinen jopa Sarasoja-Liljan suoritukseen prologilla sekä sitten Mäkäräisen ammuntaan. No ehkä hiihtokausikin menee nousujohteisesti, toivon sitä, mutta eniten tällä hetkellä ketuttaa toi tuleva 1 kierroksen kisa mäkiviikon avauksena, jossa ei varmaan sallita mitään yllätyksellisyyttä.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Ginger

  • Vieras
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #36 : 30.12.2011 19:13:11 »
Tää on täysin turha viesti, mutta yhdyn leofuriosoon. Ei yhtä maata voida hyysätä tuolla tavalla. Harmittaa tosi paljon Anssin ja Daikin puolesta. Olisivat käyneet kierroksen loppuun ja pistäneet pillit pussiin.

Onhan se nähty vuodesta toiseen, että mäkiviikolla Schlieri sulaa. Joskus kelin piikkiin, joskus ripulin. Tuntuu, että isokenkäiset yrittävät nyt kaikkensa muuttaakseen tämä. Vertailun vuoksi; Morgi teki samaan keliin normisuorituksen, Ahonen voitti aikamaan MM-kultaa kylkiluu murtuneena. Jos äijä tämän ansiosta voittaa mäkiviikon, lajin seuraaminen on mun osalta tästä.

Mort

  • ***
  • Viestejä: 571
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #37 : 30.12.2011 19:22:16 »
Yhdyn ylempiin; suoraan sanottuna törkeää.

Hofer pelkää Pointneria niin paljon, että hyppii ihan hänen tahtiinsa.
Eihän se oikeasti voi mennä näin, että yksi hyppääjä sössii, niin kierros keskeytetään ja aloitetaan alusta.
Ehkä mäkihyppy jatkossa menee siihen, että Itävaltalaiset saa ottaa hyppynsä uusiksi niin monta kertaa, että he varmasti onnistuvat.  ::)

Mutta Hofer/Pointner on jäätävän loistava paritus näin ficcaajan silmin katsottuna. :'D

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #38 : 30.12.2011 20:23:36 »
Hei ei vittu että mie huusin ja revin hiuksia päästä tän päiväsen mäkiviikon-avauksen aikana. Ei saatananvittu, oikeesti tuo on jo nöyryyttävää Hoflerille - aikuinen mies ei VOI pelätä toista nii paljoa! Huoh, vitun itävaltalaiset, kiroon teijät alimpaan helvettiin. Ja Mort, todennäkösesti tulevaisuudessa mennään siihen, että mäkeä hypätään niin kauan, ennen kun Gregor onnistuu :)

Tykkään tosissaan talviurheilusta, katson oikeastaan kaikkia yleisimpiä lajeja; mäkihyppy, yhdistetty, maastohiihto, ampumahiihto, snookkeri, kaikki.
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Talviurheilu - Keskustelua talviurheilusta
« Vastaus #39 : 30.12.2011 20:53:38 »
Täytyy nyt olla samaa mieltä kaikkien ylempien kanssa. Ei hemmetti voi peli mennä siihen, että hypitään Itävallan tahdon mukaan! Heti kun Schlierenzauer epäonnistuu, niin eikös sitä heti uusi kierros, kun epäonnekkaat tuulet. Ihan yhtä epäonninen oli Saksan Richard Freitag tuolla mitätöidyllä kierroksella, samoin meidän Janne Happonen ja Norjan Björn Einar Romören, mutta halusivatko noiden maiden valmentajat uutta kierrosta? Eivät, vaan he ovat tottuneet siihen, että joka kisassa on aina näitä epäonnisia, joille osuvat ne huonot tuulet. Se kuuluu lajiin! Mutta kun tämä Pointner ei vaan ole suostunut vieläkään sisäistämään tätä yksinkertaista asiaa.

Ja jos joku ihmettelee, miksi Itävallalla on näin paljon sananvaltaa lajissa, niin se on mäkihypyn kiertueen ja mäkihypyn johdon vaimikälie joku FIS:n alavastaava mäkihypyn osalta - aivan sama, mutta kuitenkin, se on suurin rahoittaja. Ehkä Hofer pelkää, että rahat viedään pois? Jos näin tekisivät, niin en voisi muuta kuin nauraa.
Ava © flawless