Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Hello, Edward [Prologi+13/13] VALMIS | K-11 E/B, tragedy/hurt/comfort  (Luettu 19029 kertaa)

raww!

  • Hymiöiden raiskaaja
  • ***
  • Viestejä: 86
  • by Annabelle
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+7/13]
« Vastaus #40 : 07.08.2010 21:39:20 »
Muhaha, eka olin :D
Tämä oli sentään vähän iloisempi luku kuin edelliset. :)
En ole vieläkään lukenut alkuperäistä, vaikka tämäkin on jo näin pitkällä 8D
Ihana luku oli taas kerran :-*
Mulla alkaa tulla vähän tylsähköjä (onko tuo edes sana??) kommenteja...
Jatkoa odotellaan :D


~raww!
"When I was a boy,
my father took me in to the city,
to see a Martin Beck"

FRETTIBITCH

  • Venuksessa asuva Ufo
  • ***
  • Viestejä: 89
  • Cherry Cherry Boom Boom
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+7/13]
« Vastaus #41 : 07.08.2010 22:41:55 »
En ihmettele että tykkäsit tuosta luvusta! Se oli kovin herttainen, ja muutenkin niin hyvä ♥ Minunkin suosikkini!(ainakin tähän mennessä  ;D) Jatkoa odotan!

-FRETTIBITCH
Avatar © Emilja

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+7/13]
« Vastaus #42 : 07.08.2010 23:36:23 »
Haha, raww!, kun kommentoi ficciä, jossa ei kamalasti satu mitään ihmeellistä, ei kommentistakaan tuppaa tulemaan kauhean ihmeellistä :D Vaikka kyllä mä sun ja kaikkien muidenkin kommentteja arvostan, vaikka ne oliskin luokkaa "oli kiva, jatkoa?" Sitten kun tää suomennos on kokonaan täällä, kannattaa lukea alkuperäinen teksti. Se voi olla vielä koskettavampi kuin tämä, koska englannilla on semmoinen taipumus (:

FRETTIBITCH, tämä luku on vielä edellistäkin parempi! (ainakin mun mielestä (:::: en tahdo spoilata niin en kommentoi XD )

Mutta tässä olis juttua, vaikkakin vain lyhyen luvun muodossa (:


9. Luku - 13. syyskuuta 2009
______________________________________________________

Lähettäjä: EdwardMasen

Vastaanottaja: CarlisleCullen ; AliceBrandon ; JasperWhitlock ; RoseHale ; Gizzabearhug

Aihe: Kirje #8
___________________________________________________________

Forksin yleissairaala,
Forks,
Washingtonin osavaltio,
13. syyskuuta 2009


Hei, Edward

Vau. Yhdeksäntoista.

En voi uskoa, että vuosi meni niin nopeasti. Miten aika lentääkään.

Vuosi ilman sinua. Vaikkakin tämä vuosi on mennyt uskomattoman nopeasti, jollain tapaa se on mennyt myös kivuliaan hitaasti. Minun on täytynyt kasvaa niin pajon viimeisen vuoden aikana ilman sinua. Minun on täytynyt kestää niin paljon kipua ja niin paljon tuskaa. Minun on täytynyt hyväksyä asioita, joita kenenkään minun ikäiseni ei tulisi hyväksyä. Vihaan sinua, koska et ole täällä, Edward. Joskus herään aamulla ja ajattelen, että se kaikki voisi olla vain unta. Joskus ihmettelen olitko koskaan edes olemassakaan. Joskus ihmettelen onko tämä syöpä totta, vai eikö… Ja sitten näen kuvajaiseni lyhyine kynittyine hiuksineni ja kapeine kasvoineni ja minä muistan.

Sinun olisi pitänyt olla täällä minua varten. En voi muuta kuin syyttää sinua. Tämä ei ollut Jasperin idea, se ei koskaan ollut. Se oli aina sinun. On sinun syytäsi, että minulla ei ole nyt ketään. Koska kun sinä lähdit, se et ollut vain sinä - vaikka sekin olisi ollut tarpeeksi. Se oli koko tulevaisuus, jonka olin kuvitellut. Se oli vanhemmat Esmessä ja Carlislessa. Se oli veljet Emmettissä ja Jasperissa. Se oli sisko Rosaliessa. Se oli paras ystävä ja sisko Alicessa. Sinä veit sen minulta. En tiedä voinko koskaan antaa sitä sinulle anteeksi.

Ainoa mahdollisuuteni selviytyä olet nyt sinä. Toivoni on sinussa. Osa minusta toivoo yhä, että tulisit takaisin ja pelastaisit minut. Mutta sinä et tahdo minua. En tiedä tahdoitko sinä koskaan.

Ja silti, minun täytyy kertoa sinulle… Rakastan sinua. Aina.

Kirjoitan pian.

Rakkaudella, aina,

Bella.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2010 14:36:25 kirjoittanut akinnah »
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+8/13]
« Vastaus #43 : 07.08.2010 23:56:22 »
ahaa... nyt neiti päättikin sitten rueta syyttämään edwardia kaikesta tästä. jes, juuri näin. sietääkin hävetä, eetu.
okei.. on kiva, että bella syyllistää edwardia, mutta se tuntuu jotenkin hirveän kulutetulta.
mun kommentit on kuivia kuin hiekkapaperi, koeta kestää ^^

~hannm
« Viimeksi muokattu: 08.08.2010 10:42:52 kirjoittanut hannm »
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

FRETTIBITCH

  • Venuksessa asuva Ufo
  • ***
  • Viestejä: 89
  • Cherry Cherry Boom Boom
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+8/13]
« Vastaus #44 : 08.08.2010 00:40:54 »
Haa! Tämäkin ihana, way to go Bella! Olisi ihanaa jos Bella 'oikeasti' syyttäisi Edwardia, <-- tuosta kai huomaa etten Edwardista välitä? Mutta niin, lyhyt luku oli, muttei siitä moitita, tämä oli ihana myös, ja todellakin vähän ihanampi kuin edellinen! Jatkoa odotan jälleen

-FRETTIBITCH
Avatar © Emilja

raww!

  • Hymiöiden raiskaaja
  • ***
  • Viestejä: 86
  • by Annabelle
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+8/13]
« Vastaus #45 : 08.08.2010 16:17:12 »
Vihdoinkin Bella syyttää Edwardii! :D Tätä mä olen odottanut x] Oikein sulle Eetu! Muhahah ;D
Jatkoa vaan :)


~raww!
"When I was a boy,
my father took me in to the city,
to see a Martin Beck"

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+8/13]
« Vastaus #46 : 09.08.2010 21:44:50 »
Hei ihmiset! Aivot on melkoisen pihalla nyt vietettyäni melko rattoisan päivän kavereiden kanssa, joten sanon vain, että kiitos kommenteista ja sitä rataa :D hannm, mä yritän karttaa vamppyyriedward-ficcejä niin paljon kuin pystyn, eli harvemmin törmäilen tähän Bellan syyttelyyn (: Sen takia mun mielestä oli mahtavaa, että se jäbä sais joskus vähän nenilleen. FRETTIBITCH Ed saisi luvan tulla kunnolla syytetyksi. Raww! se oli oikein Edille ): Mitäs jättää ihmisiä noin vain.

Laitan teille tässä nyt jopa kaksi lukua kerralla, koska en ole heittänyt tänään ainoatakaan (:


10. Luku - 30. lokakuuta 2009
___________________________________________

Lähettäjä: EdwardMasen

Vastaanottaja: CarlisleCullen ; AliceBrandon ; JasperWhitlock ; RoseHale ; Gizzabearhug

Aihe: Kirje #9
______________________________________________________________

Jaken talo
La Push
Washingtonin osavaltio,
30. lokakuuta 2009


Hei, Edward

Minun pitäisi pyytää anteeksi edellistä kirjettäni. Olen pahoillani. Minun ei olisi pitänyt mennä hulluksi noin vain. Luulen, että se viimein iski minuun ja alan vihdoin hyväksyä sen, mitä teit. Anteeksi.

Sain taas yhden ratkottua niistä neljästä asiasta listaltani tänään, Jaken kanssa. Hän vei minut metsään, kuin hän olisi odottanut jotain. En ollut vakuuttunut, mutta hän vannoi, että alkaisi sataa. Ja tietysti alkoikin.

Rehellisesti sanottuna se poika voisi melkein voittaa Alicen. (Ei millään pahalla…)

Hänellä oli boomiboksinsa mukana ja hän laittoi sen puun alle, melko kuivaan paikkaan. Kun alkoi sataa, hän painoi play-nappia ja meidän kappaleemme soi.

Haluaisin kertoa, että hymyilin, koska olen jo niin yli sinusta, että se ei enää vaikuta minuun.

Todellisuudessa? Polveni antoivat melkein periksi. Pääni alkoi pyöriä ja tunsin itseni pahoinvoivaksi, samalla tavalla kuin tunsin kun tulimme ensimmäiseltä matkaltamme niityltä, matkustaen yliluonnollisella nopeudella. Ja kipu, tietysti, oli erilaista kuin olen hetkeen tuntenut. Se lävisti väkivaltaisesti huonostikorjatun reiän, pakottaen sen avautumaan uudelleen. Jos syöpä ei tapa minua, ehkä Clair de Lune tappaa. Se on mitä Debussy edelleen tekee minulle. Eikä siellä ollut vampyyria ottamassa minua kiinni… oli vain Jake. Hän otti minut kiinni ja piti ylhäällä pitkän aikaa, kunnes lopetin hallitsemattoman nyyhkytykseni.

Lopulta se häipyi hiljaisuuteen, kauan sen jälkeen kun musiikki loppui. Me olimme kummatkin kokonaan läpimärkiä, mutta tietysti Jake oli huomattavan lämmin, joten tulen olemaan ihan kunnossa. Sade jatkui. Tyypillinen Forks.

Tämä on valtava edistysaskel minulle… Et tiedä kuinka hankalaa minulla on ollut ilman musiikkia. Jokaisen kappaleen, jokaisen sanoituksen missä tahansa kappaleessa voin tiedostamatta yhdistää jollain tavalla sinuun. Se on hullua. Se on uskomatonta. En ymmärrä sitä. Ja se sattuu helvetin paljon.

Mutta otan askelia päästäkseni tämän yli. Ainakin yritän, enkä ole juoksemassa pois.

Kirjoitan pian.

Rakkaudella, aina,

Bella.



11. Luku - 10. marraskuuta 2009
___________________________________________________

Lähettäjä: EdwardMasen

Vastaanottaja: CarlisleCullen ; AliceBrandon ; JasperWhitlock ; RoseHale ; Gizzabearhug

Aihe: Kirje #10
____________________________________________________

La Bella Italia,
Port Angeles,
Washingtonin osavaltio,
10. marraskuuta 2009


Hei, Edward

Saatat ihmetellä, mitä teen täällä, tarkalleen. Olen täällä omin päin. Juuri tämä muisto on yksi, joka minun täytyy kohdata yksin. Se on ehkä värikkäin kaikista, ehkä sen adrenaliinin takia jonka tunsin tapahtumien vuoksi. Se ilta Port Angelesissa, muistatko? Sieniravioli?

Hyvä on, tietysti sinä muistat. Mitä minä oikein ajattelin? On mahdotonta unohtaa, että olet koskaan vähemmän kuin täydellinen. Anteeksi, tämä näyttää olevan paha tapa. Jotenkin, se on mahdollista. Ehkä se on välimatka.

Joukkio täysikasvuisia enkeleitä - siipien kanssa ja kaikkea - olisivat vähemmän silmiinpistäviä kuin te Cullenit yhdessä. Se on naurettavaa.

Joka tapauksessa - Port Angeles. Se ilta kun minut melkein raiskattiin ja sinä tulit salamana pelastamaan minua… ja toit minut tänne, kuin ensimmäisille oikeille treffeille. Surullista, mutta totta. Muistan sen illan, olit niin… vihainen. Sinä tavallaan pelotit minua, mutta samaan aikaan olin niin kiitollinen, että olisin voinut suudella sinua. Hah! Ihmettelenpä miten olisit reagoinut siihen. Olisit ehkä seonnut, juuri siinä keskellä ravintolaa.

Minusta tuntuu kuin edelleen olisin sinulle elämäni velkaa, sen jälkeen. Jotenkin minun täytyy etsiä tapa maksaa sinulle takaisin, enkä tiedä miten.

Joskus sattuu ajatella. Tuntuu, että olisi helpompaa vain nukahtaa, eikä koskaan herätä uudestaan. Joka aamu on kamppailu ja olen enemmän ja enemmän väsynyt joka päivä. Nykyään hengästyn jo kävelystä. Minä vihaan tätä.

Ihmiset eivät enää kohtele minua samalla tavalla kuin ennen. He katsovat kerran lyhyttä tukkaani ja heikkoa kehoani ja liikkeitäni ja heidän ajatuksissaan en ole ihminen, olen invaliidi. He eivät näe kuoppaisten poskieni ja näkyvien kylkiluideni läpi.

En käy enää koulua, ja se on hyvä - olen varma, että olisin kaikkien huomion keskipiste ja sehän olisi minulle täydellistä, tietysti…

Minun aikani on kuitenkin täynnä, Edward. He antoivat minulle kuusi kuukautta toukokuun neljäntenä päivänä ja nyt on marraskuun kymmenes. Minun olisi pitänyt kuolla kuusi päivää sitten. Tuntuu kuin eläisin lainatulla ajalla… mutta samaan aikaan, minun täytyy jatkaa elämistä, jotta voin päättää sen minkä olen aloittanut. En aio mennä rauhassa ennen kuin olen täysin valmis… mikä tuo minut takaisin tarkoitukseen, jonka takia olen tässä yhden hengen pienen pienessä pöydässä La Bella Italiassa.

Lautanen sieniraviolia on edessäni. Olen antanut sen viiletä; en uskalla koskea siihen. Ponnistellen suuresti huudan tarjoilijan ja pyydän laskun. Hän näyttää säälivältä, mutta antaa sen minulle, vilkaisten täyteen lautaseeni ja koskemattomiin aterimiini, ennen kuin kääntyy lähteäkseen.

Annos maksaa vain 10 dollaria, mutta se ei ole mitä suunnittelen jättäväni. Numero kahdeksan, muistatko? Jätä 100 dollarin tippi.

Joten niin teen ja lähden hiljaa, keräämättä enempää huomiota itseeni. Pääsen autooni ja nousen kyytiin. Lepuutan päätäni vasten vanhaa, kolhiintunutta rattia, kun kyyneleet alkavat valua.

Se on hassua; tunnen itseni iloiseksi tekemäni asian takia, mutta samaan aikaan suoranaisen epätoivoiseksi. En ole käynyt siellä sen jälkeen, kun veit minut ja mikä satuttaa eniten on se, että se näyttää aivan samalta - sisustuksesta menuuseen. Näyttää siltä, että koko elämäni tulee rytisten alas ja edelleen se on ihan samanlainen. Tunnen itseni huijatuksi. Miksi maailma ei ole suremassa, koska sinä et ole täällä ja minä voin kuolla huomenna? Se ei ole oikein. Ei ole.

Kirjoitan pian.

Rak-
__________________________________________________

T/N: Mukavasti cliffhangeriin... (;
« Viimeksi muokattu: 10.08.2010 14:38:21 kirjoittanut akinnah »
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

mordelove

  • ***
  • Viestejä: 152
  • But it's hockey
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+10/13]
« Vastaus #47 : 09.08.2010 21:59:26 »
jes kaksi jaksoa! :D jippii
ja niin surullista :'(
jatkoa<3 ;)

FRETTIBITCH

  • Venuksessa asuva Ufo
  • ***
  • Viestejä: 89
  • Cherry Cherry Boom Boom
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+10/13]
« Vastaus #48 : 09.08.2010 22:11:08 »
Ihanaa, jatkoa! Ja kaksi lukua, tää on taivas *w* mutta, surullisia mutta silti ihania lukuja oli ♥

-FRETTIBITCH
Avatar © Emilja

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+10/13]
« Vastaus #49 : 09.08.2010 23:20:55 »
oih, jopa kaksi lukua :) sait minut hymyilemään.
surullisia molemmat, mutta sehän kuuluu asiaan

Lainaus
Ja, tieysti, alkoikin.
tietysti

en malta odottaa, että tulee jatkoa. montako lukua on vielä kiikarissa? toivottavasti ainakin pari. :)
oot hyvä suomentamaan. en ole tainnut sanoa sitä vielä yhtään kertaa (?)

~hannm
« Viimeksi muokattu: 09.08.2010 23:22:37 kirjoittanut hannm »
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

kuppi_kahvia

  • ***
  • Viestejä: 67
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+10/13]
« Vastaus #50 : 10.08.2010 02:21:26 »
Näitä ei sais lukea kipeänä kun räkää valuu muutenkin joka rännistä, olin tukehtua kun en saanu enää henkeä, hengitystiet tukossa. Juoksin hengittämättä keittiöön ja join vettä paljon ja laitoin een tulemaan, oisin voinu kuolla lol!. Aika scarya. Mut tää on ihana fic ja tosiaan oon vollottanu 2 tyynyn molemmat puolet vetisiksi. I'm weak.  :'(
i feel i can fly

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+10/13]
« Vastaus #51 : 10.08.2010 14:45:06 »
ARGH olen nyt niin ärsyyntynyt itseeni ja hyvin hyvin hyvin nolostunut :'D TÄRKEÄÄ: Olin unohtanut yhden kirjeen tuolta välistä! Nimittäin kirjeen numero 6 ja te löydätte sen nyt täältä (rullatkaa 7. luvun kohdalle!). Ihan hirveästi anteeksi anteeksi anteeksi, jostain syystä olin täysin unohtanut koko luvun! Nyt vain rupesin ihmettelemään, miten lukujen määrät ei täsmää ja tässä syy! Huoh, muistakaa te laittaa selkeästi oikein kaikki numerot kirjoittamienne ficcien tiedostojen otsikoihin. Lol.

Kiitos kommenteista, ja sori kuppi_kahvia kun melkein tukehduit :/ Tää on kyllä niin älyttömän surku ficci, että itsellänikin meni miljoona paperia kyyneleiden ja nenän putsaamiseen. Ehkä pahinta oli pitää äänet niin hiljaisina, ettei kukaan kuulisi :'D Tack, hannm kun ilmoitit virheestä!

Mutta tässä teille nyt sitten oikeasti luku

12. Luku - Viimeinen kirje
________________________________________________

Lähettäjä: EdwardMasen

Vastaanottaja: CarlisleCullen ; AliceBrandon ; JasperWhitlock ; RoseHale ; Gizzabearhug

Aihe: Kirje #11 - Viimeinen kirje
_______________________________________________________________

Forksin yleissairaala
Forks,
Washingtonin osavaltio,
18. marraskuuta 2009


Hei, Edward

Okei, minun täytyy pyytää anteeksi. Olen pahoillani edellisen kirjeeni lopetuksesta. En muista sitä, mutta ilmeisesti romahdin rattia vasten autossani. Nähtävästi olen onnekas kun minut löydettiin milloin löydettiin, koska muuten olisi kuollut siellä ja silloin. Värisen ajatuksesta.

Jokin siinä ajatuksessa, että kuolen nyt, värisyttää minua. En ole valmis vielä. Minun täytyy olla valmis, enkä minä ole valmis ennen kuin olen päättänyt listani viimeisen kohdan, nauran kunnes itken. En voi kuolla onnellisena ennen kuin olen tehnyt sen. Ja silti, mikään ei tunnu enää hauskalta. En voi ymmärtää sitä. En voi sietää sitä. Olen ympäröity kasvoilla, jotka kertovat minulle mitä minä jo tiedän. Olen onnekas. Onneni ei ole kestävää. Tiedätkös, olen jo 14 päivää yli deadlinen. Se ei ole huonosti. He sanoivat minulle kuusi kuukautta ja minä kerroin heille sysäisemään sitä.

Charlie tahtoisi pysyä kanssani sairaalassa, mutta en annan hänen tehdä sitä. He siirsivät minut tänne vakituisesti, pitääkseen minua silmällä. Renee tuskin lähtee. Antaisin kaikkeni jotta voisin kääriytyä omaan sänkyyni tämän sijaan, liitettynä näihin kaikkiin koneisiin ja johtoihin.

Minun pitäisi ehkä mainita Angela Weber. Hän tuli käymään tänään, mutta hän pysyi vain kymmenen minuuttia. Hänellä oli syy - hän kertoi, että hänen täytyi mennä katsomaan veljensä perään - mutta en voinut kuin ajatella, että siinä oli muutakin kuin se.

Tiedän mitä se on.

Näytän niin erilaiselta, niin vieraalta täällä. Olen pukeutunut jokaiselle sopivaan sairaalakaapuun, kiinnitetty kaikkiin näihin koneisiin. Hiukseni ovat edelleen tuskallisen lyhyet, vaikkakin ne kasvavat, myönnettävästi. Olen kalpea ja liian laiha ja näytän jotakuinkin aaveelta.

Jos näkisin ystäväni tässä tilassa, juoksisin myös. Olisin liian peloissani. En kestäisi sitä, itsekään. En ole niin vahva. En syytä häntä.

Haluaisin ajatella, että sinä et juoksisi. Haluaisin ajatella, että olisit vahvempi kuin minä. Haluaisin ajatella, että sinä voisit istua täällä ja silti kertoa minulle, että olen kaunein tyttö maailmassa. Se vale ei koskaan haitannut minua, ihmeellistä kyllä. Mitä antaisinkaan, jotta voisin kuulla sen nyt.

Jos olisit edelleen täällä, kysyisin mitä minun kuuluisi nyt tehdä. Pelästyn vain aina välillä.

Kaipaan sinua. Mutta minulla ei ole mitään, mikä muistuttaisi sinusta.

Kirjoitan pian.

Rakkaudella aina,

Bella.
_______________________________________________________________

Tämä oli viimeinen kirje, jonka sain Charlielta. Viimeinen jonka hän antoi minulle, ennen kuin läimäytti oven kiinni, sulkien minut pois lopusta elämästään. Voin vain arvata, että Bella ei kirjoittaut enempää kirjeitä ennen kuolemaansa, yhdeksänä päivänä viimeisen kirjeen päivämäärän jälkeen. Olen pahoillani, ettei hän koskaan päättänyt listaansa, mutta en voi päättää sitä hänen puolestaan, kuten olisin muuten tehnyt. Minun listassani oli vain yksi asia, ja se on nyt tehty. Olen päättänyt omani ja nyt menen vapaaehtoisesti kuolemaan Volturin käsiin. Olkaa kilttejä, älkääkä yrittäkö pysäyttää minua.

Teidän täytyy tietää, että rakastin Bellaa, rakastin häntä loppuun asti, kuten rakastan häntä tänään. Se oli hänen omaksi parhaakseen, että lähdin, vaikkakaan loppujen lopuksi se ei tehnyt mitään hyvää. Jälkiviisaus on tuskastuttava asia, eikö olekin?

Tein, mitä minun pitikin, ette voi sitä minulta kieltää. Olen pahoillani siitä, että olin niin etäinen, niin synkkä näinä viimeisinä vuosina, mutta on ollut mahdotonta olla mitään muuta. Ei millään pahalla, mutta teillä ei ole tietoakaan siitä, mitä menin läpi - mitä menen edelleen läpi, jokaisena kuluvana päivänä. Olen saanut nyt rauhani… Olkaa kilttejä ja antakaa minun olla.

Rakastan teitä kaikkia. Tiedätte, että rakastan.

-Edward. 19/12/2064
« Viimeksi muokattu: 10.08.2010 21:31:47 kirjoittanut akinnah »
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

Eltsu

  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+12/13]
« Vastaus #52 : 11.08.2010 00:10:48 »
Tää ficci on loistava, tätä lukiessa itkee ja nauraa samaa aikaa tai vuorotellen. Luin kaikki luvut putkeen ja nyt joku sellainen lopetus että Edward & Bella tapaisi taivaassa ois ihana :)
If you can live forever what do live for? Twilight<3

mordelove

  • ***
  • Viestejä: 152
  • But it's hockey
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+12/13]
« Vastaus #53 : 11.08.2010 14:07:33 »
ooiih<3 eihän tää ollu viimenen?? :'(
surullista nyt se sit kuoli :'( nyyhkis
mutta nyt saa riittää vollotus, oli hyvä kirje ja toivottavasti jatkoa tulee vielä ;) :)

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+12/13]
« Vastaus #54 : 11.08.2010 15:58:57 »
Oi, tää oli tosi ihana!
En eka jaksanu kattoo tätä ficciä, älä kysy miksi, mutta en vain jaksanut avata ja lukea tätä.
Oon itkeny täällä iha hillittömästi, eikä loppua näy vieläkään... :'(
Toivottavasti vika luku tulee piakkoin...

Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

FRETTIBITCH

  • Venuksessa asuva Ufo
  • ***
  • Viestejä: 89
  • Cherry Cherry Boom Boom
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+12/13]
« Vastaus #55 : 11.08.2010 19:39:29 »
tästähän kuuluis tulla viel yks luku, eiks jea?♥ Mut nää oli tosi surullisia ja oli surullista et Bells kuoli 8< Ihanaa suomennosta!

-FRETTIBITCH
Avatar © Emilja

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+12/13]
« Vastaus #56 : 11.08.2010 21:26:36 »
Pakko myöntää että tää on ollut melkoisen jännittävää julkaista tätä ficciä, miettien, että onkohan siellä nyt paljoa virheitä tai typeriä lausekäänteitä. Mutta loppujen lopuksihan tämä meni ihan hyvin :D

Eltsu kiva kun luit! Tässä on viimeinen luku, eikä se ole ihan sitä mitä odotat/haluaisit, mutta mun mielestä se tuo tähän kaikkeen oman... lopullisuutensa. Ehkä täydellisin loppu, jonka voisin kuvitella ficille, jonka oli määrä päätyä siihen, että asiat ei menneetkään niin kuin joku tahtoi. Mutta hyväksyminen on tärkeää :D

Mordelove, ei ollut vielä viimeinen kirje! Tässä tulee viimeisin (:: Ihanaa kun oot lukenut, kiitos kaikista kommenteista!

Anaid, hienoa että päädyit kuitenkin tätä lukemaan :D Joskus oikeasti vaan niin tarvitsee jotain surullista ja itkettävää, se tuntuu puhdistavan jollain tapaa.

FRETTIBITCH, pakko myöntää, että kirjotan ton sun nickis aina pienesti naurahdellen :'D Mutta tässä viimeinen luku sulle ja kaikille muillekin (: Kiitos kiitos kommenteista.

Tätä oli välillä aivan tajuttoman vaikeaa lukea, koska tiesi, että kyyneleet vaan alkaa valua enemmän ja enemmän, ja koko ficci tuntui vaan niin huokuvan sitä surua. Ja tää viimeinen luku oli ehkä kaikista paras, täydellinen lopetus.


13. Luku - 27. marraskuuta 2009

____________________________________________________

Lähettäjä: CarlisleCullen

Vastaanottaja: EdwardMasen

Aihe: RE: Kirje #11 - Viimeinen kirje
_____________________________________________________

Voi, poikani -

Olemme niin pahoillamme menetyksestäsi, Edward. Kiitos, että kerroit viimein Bellan ennenaikaisen kuoleman olosuhteista. Totta puhuakseni, me olimme jo tietoisia Bellan kuoleman luonteesta, koska me oikeastaan olimme siellä.

Alice näki vihdoin Bellan kuoleman. Jostain syystä hän ei saanut mitään ennen kuin vasta päivää paria ennen. Olen pahoillani, että me pidimme sinut pimennossa, Edward, mutta me ajattelimme että se olisi epäreilua sinua kohtaan. Olen pahoillani, että me pidimme tämän sinulta, poika, mutta tiesin, että sinun pitäisi hyväksyä se myös. Ja nyt on aika antaa sinulle tämä, viimeinen kirje, joka kirjoitettiin Bellan viimeisenä päivänä. Charliella oli jo kaikki muut ja Bella antoi tämän minulle turvaan, kunnes voisin antaa sen sinulle.

Me ehdotimme, että voisimme muuttaa hänet, Edward. Hän kieltäytyi, syistä, joita en ymmärrä, mutta joita en haastaisi. En voisi koskaan aiheuttaa tätä kenellekään vasten heidän tahtoaan - sinä tiedät sen. Olen pahoillani.

Me käymme hänen luonaan joka vuosi. Hänen hautansa on Forksissa, sijoitettuna paikkaan, joka oli kerran niitty - sinun niittysi. Bella pyysi, että hänet haudattaisiin sinne ja minä ostin maan hänen kuolemansa jälkeen. Se pysyy häiriintymättömänä. Jasper käy siellä eniten - hän tuntee itsensä edelleen syylliseksi, tiedäthän, ja tietysti hän on ollut tässä tilanteessa ennenkin, ihmissiskonsa kanssa.

Häntä ei koskaan unohdeta, Edward. Kuten me tulemme aina muistamaan sinut ja mitä teit perheellemme ja koko muulle maailmalle merkittävällä tutkinnallasi. Kiitos.

Mene rauhassa, poikani, ja tiedä, että me kaikki rakastamme sinua.

Carlisle.
____________________________________________________

Forksin yleissairaala
Forks,
Washingtonin osavaltio,
27. marraskuuta 2009


Hei, Edward

Et koskaan arvaa kuka tuli tänään. Ei, oikeasti, luultavasti et koskaan arvaa.

Sinun perheesi. He kävelivät sisään ovista tänä aamuna ja minä rehellisesti sanottuna luulin kuolleeni kymmenen minuuttia jälkeenpäin. Heillä kesti ikuisuus saada minut vakuuttumaan muusta. Kaikki heistä olivat täällä. Carlisle, Esme, Alice, Jasper, Emmett… jopa Rosalie tuli. Kävi ilmi, että Alice vihdoin näki ja että hän tuli niin nopeasti kuin mahdollista. Ilmeisesti hän oli yrittänyt saada sinua kiinni, mutta ei koskaan saanut.

He rakastavat sinua, Edward. He rakastavat sinua niin paljon. Ja kun he näkivät minut tällaisena, Carlisle tarjosi heti, että muuttaisi minut nyt ja siinä, pitääkseen minut elossa sinulle.

Minä kuitenkin kieltäydyin.

Juttu on se, Edward, olin tehnyt tämän sinulle. Ainoa syy miksi tahdoin kuolemattoman elämän oli, koska tahdoin olla kanssasi ikuisesti. Ja ikuisuus ilman sinua, Edward, olisi helvetti. Joten sanoin Carlislelle ei. Enkä ole saamassa sinua takaisin. Tiedän sen nyt. Toivo, mikä on elänyt sydämessäni jo pidemmän aikaa kuin vuoden, on vihdoin kuollut. Yritin selittää sitä heille, mutta he eivät näyttäneet vakuuttuneilta.

Rosalie näytti kaikista järkyttyneimmältä, luulen. Hän pyysi puhua kanssani kahden ja me keskustelimme tilanteesta. Hän, kaikesta kansasta, yritti saada minut kääntämään pääni. Kerrankin hän tahtoi minun muuttuvan. Mutta selitin sen hänelle ja lopulta me olimme samaa mieltä. Minun tarvitsi kuolla, koska eläminen sattui liikaa. Mutta ennen kuin muut tulivat takaisin, Rose kiertoi kätensä ympärilleni kylmään halaukseen, jota luulin, että en enää koskaan tuntisi. Me teimme rauhamme, pitkän ajan jälkeen ja se teki minut onnelliseksi.

Ja Emmett teki minulle palveluksen, myös. Hän päätti listani minulle. Hän sai minut nauramaan, kunnes itkin, oikeita kyyneliä. Se oli ensimmäinen kerta kun nauroin niin kovaa lähtösi jälkeen ja se sai minut muistamaan kuinka paljon rakastinkaan veljeäsi.

Ole kiltti äläkä päästä heistä irti, Edward. Ole kiltti äläkä koskaan päästä heitä lähtemään. He rakastavat sinua niin paljon ja kaipaavat sinua yhtä paljon kuin minä.

Itkin, kun Alice halasi minua, mutta ne olivat oikeita, surun kyyneliä. Me vain makasimme siinä sairaalasängyssäni. Hän piti minua lähellä ja silitti lyhyitä hiuksiani, eikä hän edes valittanut. Hän nyyhkytti myös, ja yhtäkkiä ihmettelin miten olin selvinnyt ilman loistavaa, kaunista parasta ystävääni ja sisartani. Me itkimme yhdessä pitkän aikaa.

Esme, myös, oli toinen vaikea henkilö sanoa hyvästit. Hän antoi minulle yhden loistavista, lämpimistä halauksistaan ja tajusin, että olin kaivannut myös häntä niin kovasti.

Jasper oli vaikein kohdata. Me kummatkin yritimme pyytää anteeksi tuhannesti, tuntien itsemme yhtä syyllisiksi. Luulen, että emme koskaan pääse lopputulokseen siitä, ketä syyttää, mutta tulen aina tietämään, että se olin minä, aivan yhtä lailla kuin hän tulee aina ajattelemaan sen olleen hän.

Se et ollut sinä, Edward. Jätä se yksi kirje huomiotta, se ei ollut totta. Älä välitä siitä, mitä sanoin. Minä rakastan sinua, Edward. Olen aina rakastanut ja tulen aina rakastamaan, loppuun asti. Voit sanoa, että et koskaan halua minua, miten vain, mutta minä tulen aina tahtomaan sinut, Edward. Sinä olet ihan kaikki, mitä minä tulen koskaan haluamaan.

Minä rakastan sinua, Edward. Minä rakastan sinua. Minä rakastan sinua. Minä rakastan sinua.

Kipu valtaa minut taas, ja näen Jasperin irvistävän. Hänen täytyy lähteä huoneesta. Tunnen heti iseni niin kovin syylliseksi. Se oli minun syytäni.

Renee ja Charlie ja Phil ja Jake tulevat huoneeseen ja vaikka he ovat yllättyneitä nähdessään Cullenit, he eivät kyseenalaista heidän paikallaoloaan. Näen Charlien vilkaiseva vaivihkaa ympäri huonetta, etsien sinua ja näyttäen tyytyväiseltä, kun et ole täällä. Jake näyttää vihaiselta sekunnin sadasosan, mutta rentoutuu sitten. Hän voi sietää heitä, niin kauan kun sinä et ole täällä.

Minä toivon, että olisit. Mutta perheesi on ja sen pitää olla minulle tarpeeksi.

Sinun perheesi ja omani ovat antaneet minulle ne asiat, joita olen halunnut eniten, Edward. He ovat antaneet mitä minä tarvitsin, asiat jotka päättävät minut ja listani. He ovat tehneet minut onnellisiksi senkin ajan jälkeen, jolloin luulin, etten tulisi enää koskaan olemaan onnellinen.

Minä rakastan sinua, Edward. Ja tuon tiedon ollessa tallessa mielessäsi, minä päätän tämän, viimeisen kirjeen. Tulen aina haluamaan sinut, Edward. Tulen aina rakastamaan sinua. Muista se.

Olen jo antanut Charlielle ne muut yksitoista kirjettä. Annan tämän yhden Carlislelle, koska tiedän että voin luottaa häneen yli kaiken. Jos koskaan tulet takaisin, varmistan, että kummatkin heistä antaa kirjeet sinulle. Ehkä et tule. Mutta jos tulet, ne odottavat sinua.

Ja minä tulen odottamaan sinua taivaassa.

Sinun Bellasi
« Viimeksi muokattu: 11.08.2010 21:34:45 kirjoittanut akinnah »
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

raww!

  • Hymiöiden raiskaaja
  • ***
  • Viestejä: 86
  • by Annabelle
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+13/13] VALMIS
« Vastaus #57 : 11.08.2010 21:52:30 »
Ihana<3
Ei jumalauta... En ole varmaan koskaan itkenyt näin ficciä lukiessani. :'( Ja mä olen lukenut monta surullista.
Kun sain luettua 12-luvun valmiiksi, piti pitää paussi ja pyyhkiä silmät. Mutta sitten kun olin laittamassa kommenttia, huomasin että oli tullut viimeinen luku myös. Oli sekin sitten pakko lukea heti. Ja taas parin minuutin paussi... :D
Yritän tässä nyt saada aikaiseksi vähän pidemmän kommentin, kun en ole kuitenkaan kolmeen viime lukuun mitään laittanut... Mutta tästä ei taida tulla mitään. d:
En ole vieläkään lukenut alkuperäistä :D Ihan outoa minulta ;D Voisin sen sitten huomenna lukaista, ja itkeä lisää :D
Kiitos sinulle, kun suomensit!<33


~raww! Kiittää ja kumartaa =3
"When I was a boy,
my father took me in to the city,
to see a Martin Beck"

Eltsu

  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+13/13] VALMIS
« Vastaus #58 : 12.08.2010 01:11:21 »
Luin tän jo eilen englanniksi loppuun(kommauksen jälkeen)joten voin sanoa että teit hyvää työtä. Tottahan toki mä tiesin ettei tässä  sellasta loppua ole,mutta girl can wish :).  Ihanaa ku Cullenit tuli tapaa Bellaa ennenku se kuoli. Olin hieman pettyny,mutta tavallaan en, kun luin ettei Bella halunnu muutettavan itseään vampyyriksi(kai se perustui siihen,että Bella ei halunnu mtn, mitä Edward ei halua.Tarkotan lähinnä sitä, ku se usko ettei se haluu sitä takas(eddie bellaa siis). Sovitaanko että ymmärsit mitä tarkotin :D. Itkin vuolaasti siinä lopussa ku Bella kirjottaa että se odottaa Edwardia taivaassa :'( se on vaan niin surullisesti ilmastu :'(. Olit oikeassa, että ei olisi Ficci täydellisemmin loppua.
If you can live forever what do live for? Twilight<3

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Käännös: Hello, Edward [Prologi+13/13] VALMIS
« Vastaus #59 : 12.08.2010 10:44:15 »
Olit oikeessa, itkeminen jotenki puhdistaa ihmistä...
Kiitän sua siitä että suomensit tän, koska en osaa englantia niiin hyvin, että olisin ymmärtänyt tän tekstin tarpeeks hyvin...

(Edelleen) Kiittäen,
Anaid

p.s. Ai nii, joo mun piti viel sanoo, et oon kyllä iloinen, että Cullenit palas Bellan luo. Murhdin melkein koko eilisen sitä, että (mun mielestä) ne kaksi tärkeintä asiaa Bellan listalla ei toteutunu. Olin tosi onnellinen , ku Emmett nauratti Bellaa, Alice lohdutti ja Rosalie sopi sen kanssa. Ja Bella sai kuolla onnellisena. Lähes.
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James