Kirjoittaja Aihe: Twiligth: Broken life B/E+muut, 10. luku 18.7! K-11  (Luettu 25809 kertaa)

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Ficin nimi: Broken life
Kirjoittaja(t): Hannm
Oikolukija/Beta: minä itse
Fandom: Twilight
Tyylilaji/Genre: Angst, romance, fluff, humor, het
Ikäraja: K-11
Paritus/Päähenkilöt: Bella/Edward, muita normiparituksia
Yhteenveto/Tiivistelmä/Summary: Bella tapaa Edwardin kesälomalla ja he ystävystyvät. Kaikki on hyvin siihen asti kunnes hänen vanhempansa eroavat jonka seurauksena Bella joutuu huostaan ja Reneé vieroitukseen.
Varoitukset: kirjoilua, aika perus
A/N: Tämä toinen ficcini ikinä joka liittyy Twilightiin. Idea taitaa olla jo aika loppuun kulutettu mutta toivotaan että tähän tulee paljon juonenkäänteitä ;) te vaikutatte siihen mitä minä kirjoitan :)

Btw: kaikki ovat ihmisiä!



Traileri

Vietämme kesän kuuminta aikaa

"Heippa, menen rannalle!"
"Bella! Muistathan laittaa aurinkorasvaa?"
"Kyllä, kyllä."

Tapaamme ihmisiä...

"Kuka sinä olet?"
"Be-Bella. Tai siis Isabella....eikun..."
"Hauska tavata Bella. Olen Edward."
"Hei."

...jotka auttavat vaikeina aikoina.

"Vanhempani eroavat."
 "MITÄ?"
"Charlie petti äitiä."
"Sinä selviät tästä! Autan sinua."
"Kiitos."

Mutta ero ei auta ketään...

"Se, että erosit isästäni, ei tarkoita sitä että voisit ryypätä ja lyödä minua!"
 "SINÄ olet syypää tähän!"

...josta seuraa

"Sinähän olet Isabella?"
"Bella vain. Miksi kysytte?"
"Sinut otetaan huostaan. Naapurinne soitti meille ja ilmoitti jatkuvasta kotiväkivallasta."
 "..."

Sitten tapahtuu jotain odottamatonta...

"Bella, mitäs sanoisit, jos muuttaisit asumaan meille väliaikaisesti?
"Se olisi ystävällistä Esme, mutten tahdo olla vaivaksi."
 "Voi et tietenkään olisi! Olimme äitisi kanssa hyviä ystäviä ennen kuin..."
"Juu tajuan. Kiitos, suostuisin mielelläni."

...ja asia johtaa toiseen.

"Rakastan sinua Isabella."
 "Minäkin sinua, mutta se ei tulisi onnistumaan."
"Ja miksi ei?"
"Koska..."
"Sitähän minäkin."

Luulitteko, että vastoinkäymiset loppuisivat tähän?

"Reneé vapautui vieroituksesta. Hän haluaa sinut takaisin kotiin."
 "Mutta entä jos minä en halua lähteä?"

Koulu alkaa, suhteet kärsivät.

"Paskiainen! MITÄ tämä on, että löydän sinut pussailemasta jonkin huoran kanssa?!"
"Bella...tämä ei ole TODELLAKAAN sitä miltä se näyttää."
 "HAH! Et varmaan itsekään tajunnut, kuinka kliseiseltä tuo kuulosti! Se on loppu nyt."
"Mutta minä puhun TOTTA."
"Pysy erossa minusta!"

Päättyykö kaikki onnellisesti?

 Sen päätät sinä.


//Kuura muokkasi ikärajan otsikkoon
« Viimeksi muokattu: 23.11.2014 21:00:50 kirjoittanut Beyond »
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Broken life
« Vastaus #1 : 02.05.2010 21:04:58 »
Mie ainakin jään lukijaksi, ja yritän silloin tällöin muistaa kommentoida kans. (:
Traileri oli kiinnostava ja uskon todella, että juonenkäänteitä riittää (;;
Joten en nyt oikein osaa sanoo vielä mitään, mutta toivottavasti eka luku tulee pian.

♥:lla ninnni~
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

isbemoi

  • ***
  • Viestejä: 4
  • Like angel .
Vs: Broken life B/E+muut
« Vastaus #2 : 03.05.2010 01:04:47 »
VAikutti mahtavalta.
Ihan varmasti jään lukijaksi, toivottavasti jatkoa saadaan pian.

Ja minäkin uskon että juonenkäänteitä tulee riittämään.

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Broken life B/E+muut
« Vastaus #3 : 03.05.2010 01:10:31 »
Lainaus
A/N: Tämä toinen ficcini ikinä joka liittyy Twilightiin. Idea taitaa olla jo aika loppuun kulutettu mutta toivotaan että tähän tulee paljon juonenkäänteitä  te vaikutatte siihen mitä minä kirjoitan


Tuon kohdan luettua en ollut varma jaksanko lukea traileria, mutta päätin sitten lukea. Ja hyvä niin, koska yllätyin.
Tämä tosiaankin on kulutettu idea -kuten itsekkin sanoit - mutta jos osaa, tästä ideasta pystyy kehittelee todella mahtavan ficin. Ja huomaan, että sitä on tältä ficiltä tulossa.

Nykyään harvoin luen human ficcei, koska joskus luin niitä aivan liikaa, ja kiinnostus on kadonnut.
Mutta tykästyin tähän hirmuisesti, vaikka traileri vasta on tullut, joten odotan malttamattomasti jatkoa. :3

En jaksa väsätä mitään ns.'pitkää' kommenttia, sillä se ei tule onnistumaan, joten jatkoa vain :)

m
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

alba

  • Vieras
Vs: Broken life B/E+muut
« Vastaus #4 : 03.05.2010 13:45:23 »
Oi, trailerin perusteella kuulostaa vallan mainiolta.
Ja päätän nyt jo onnellisen lopun. Heh he hee.  ;D

aurore

  • Vieras
Vs: Broken life B/E+muut
« Vastaus #5 : 03.05.2010 14:22:51 »
Vautsi !
Tätä minä ainakin jään seuraamaan (:
Traileri vaikutti tosi mielenkiintoiselta.
Toivon, että eka luku ilmestyisi pian  :-*
~ a.

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Broken life B/E+muut
« Vastaus #6 : 03.05.2010 15:24:17 »
Jään seuraamaan ! :D
Pitihän vakikommaajani ficci käydä katsomassa ja tykästyin.
Kuten jo kirjoitit, juoni on kulutettu, mutta ne juonenkäänteet tekevät mistä tahansa ficistä ihan erilaisen <3
Yksi virhe trailerissa:

Lainaus
"Sinut otetaan huostaan. Naapurinne soitti meille ja ilmoitti jatkuvasta koti-väki vallasta."
kotiväkivalta. Yhdyssana, ainakin minusta.

Eipä kai muuta. Paitsi jatkoa !

Deph

On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Broken life B/E+muut
« Vastaus #7 : 03.05.2010 15:37:06 »
NiNNNi: kiitos, juu. kommentteja on aina mukava lukea ♥
isbemoi: :o kiitos
mariamo: kiitos, että jaksoit lukea tuon minun ei-niin-positiivisen huomautuksen jälkeen ;) huikamala, nyt tuli paineita. toivottavasti osaan tehdä tästä mielenkiitoisen ;o  nähtäväksi jää.
eikä minultakaan taida herua pitkää vastausta, ei haittaa vaikka ei aina kirjoittaisikaan kuin ruuneberi.
Alba: kiitos. juu toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin.
aurore: kiitos. :)
Deph: oi kiitos kommentista ♥ :) seelvä, taidankin käydä korjailemassa tuon virheen (mietin sitä pitkään että miten se kirjoitetaan oikein)

kiitos jokaiselle kommentoijalle + lukijalle. ei luoja, olin ihan kikseissä kun tulin kotiin ja katsoin, että onko kukaan viitsinyt kommentoida vai onko tämä haukuttu ihan lyttyyn. ♥
Jatkosta en osaa vielä sanoa. Koulussa tulee nyt koeviikko (tällä viikolla terveystiedon, enkun & äikän kokeet. jes.) ja siihen päälle on vielä musikaali harkat.. se on semmonen koulun juttu (narri ja lohikäärme (?))
offiksi meni.
jatkoa kuitenkin tulee, sen uskallan jotenkin luvata ;)

-hannm
« Viimeksi muokattu: 19.06.2010 17:26:23 kirjoittanut hannm »
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Broken life B/E+muut
« Vastaus #8 : 03.05.2010 17:09:53 »
Traileri oli kiinnostava, vaikka niin kuin itse sanoit, tämä on aika kulutettu idea.
Jään kuitenkin seurailemaan, jatkoa vaan. ♥
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Broken life B/E+muut
« Vastaus #9 : 03.05.2010 18:12:30 »
Onhan idea toki paljon käytetty, mutta edelleen toimiva, mikäli kirjoittaja tuo siihen jotakin uutta. En osaa vielä sanoa pelkän trailerin perusteella että onko tässä sitä jotain mitkä saa mut yleensä kiinnostumaan ficeistä, mutta kyllä mä tätä luultavasti jään seuraamaan. Tää on ihan mukavan kuuloinen ja traileri oli hyvin kirjoitettu. Virheitä en osannut katsoa.  ;)
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Broken life B/E+muut
« Vastaus #10 : 03.05.2010 18:29:51 »
Twaikkari: kiitos kommentista, juu idea on niiiin puhki kulutettu ://  mutta kukapa odottaisikaan minulta mitään mullistavaa ;)
Salla: hah, toivotaan, että osaan tehdä tähän jotain sitä särmää mikä saa sinutkin lukemaan! kiitos sinullekin :---)
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Broken life B/E+muut
« Vastaus #11 : 03.05.2010 19:32:56 »
Mähä sanoin et kannattaa laittaa tää  ;)
Kyllä alan lueskelee tätä...

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

-jjassuu

  • Vieras
Vs: Broken life B/E+muut
« Vastaus #12 : 03.05.2010 20:24:52 »
Traileri sai ehottomasti mun mielenkiinnon heräämään :)
en selitä mitään, koska pitäs tehä vielä huomisen läksytkin :D
ekaa lukua odotellessa :)

j

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Broken life B/E+muut
« Vastaus #13 : 03.05.2010 20:32:03 »
Sarkku: joo, ainahan siä sanot kaikkea ;)
-jjassuu: kiitos, juu ekaa lukua olen tällä hetkellä väkertämässä :)
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

En-nu

  • Vieras
Vs: Broken life B/E+muut
« Vastaus #14 : 03.05.2010 20:46:06 »
Äkkiä eka luku kuulostaa ihanalta <3

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Broken life B/E+muut, Luku 1
« Vastaus #15 : 03.05.2010 21:16:50 »
A/N: En-nu: kiitos sinullekin :)
Sainkin tämän luvun jo näin pian valmiiksi eli yhdessä illassa. Tekstin laatukin taitaa olla sitä luokkaa, että sen voisi polttaa takassa mutta koittakaa kestää.


Luku 1


Makasin sängylläni ja näpräsin kännykkää. Normaalisti olisin ollut tähän aikaan rannalla 'porukkani' kanssa. Porukalla tarkoitan siis Angelaa, Jessicaa, Tyleriä ja Mikeä. Paras entinen ystäväni Lauren oli erkaantunut meistä, kun oli kuullut joltain ei-niin-luotettavalta-ihmiseltä, että olin puhunut pahaa hänestä. Olen aika varma, että juorun oli laittanut liikkeelle Tanya, koulun jakorasia.
Säikähdin, kun yhtäkkiä kännykkäni rupesi tärisemään. Näytössä vilkkui laatikko "uusi viesti vastaanotettu".

Lähettäjä: Jessica
Päivämäärä: 06/07/2010
Aika: 3:15 PM

Bella! tule äkkiä rannalle. Tultiin Angelan kanssa tänne ehkä puoli tuntia sitten ja ajateltiin pyytää sinutkin mukaan. Tulethan? Please?
Täällä on hietikko täynnä komeita kundeja! Ahh. Luulen, että tuo tummahiuksinen juuri vilkaisi minua.


Jessicalle ei voinut sanoa ei, joten päätin lähteä.
Pakkasin mustaan kangaskassiini pyyhkeen, avaimet ja kännykän, jonka jälkeen vaihdoin mustien minishortsejeni ja toppini alle siniset bikinit. Ei niitä pukukoppeja voisi kuitenkaan käyttää, kun pojat olivat poranneet ne täyteen pieniä reikiä ja kirjoittaneet kaiken maailman juttuja seinille.

Juoksin portaat alas eteiseen ja huikkasin äidilleni:
"Heippa, menen rannalle!",sanoin ja vedin samalla mustia Converseja jalkaani. Olin kerrankin saanut tahtoni läpi, vaikka en yleensä perustanutkaan merkkivaatteista.
"Bella! Muistathan laittaa aurinkorasvaa?"
"Kyllä, kyllä."

Kun olin ehtinyt parin korttelin päähän punaisella Chevylläni, tunsin kännykkäni jälleen tärisevän.

"Bells! Missä sinä viivyt? Me saatiin seuraksi yksi poikaporukka, emmekä me edes tehneet aloitetta! Tai no.. olenhan minä aika kaunis näissä minun uusissa uikkareissani..."
"Olen kohta siellä", keskeytin hänet ja suljin puhelimen. En minä samaan aikaan voisi ohjata autoa ja puhua puhelimessa! Minun onnellani en selviäisi siitä, autoni joutuisi haitariksi puun kylkeen. Tai ajaisin kenties jonkun eläkeläisen päälle.

Saavuin rannalle ja kiersin parkkipaikkaa turhautuneena. Miksi, oi miksi minulla oli näin huono onni, enkä löytänyt edes parkkipaikkaa täältä autojen merestä? Päätin pysäköidä hiukan kauemmas.
Otin laukkuni, astuin ulos autosta ja paiskasin oven kiinni. Lukitsin auton ja lähdin lampsimaan kohti rantaa.
Pian kuulinkin jo Jessican huudon:
"Hei! Päästä minut alas!"
Nopeutin tahtiani ja huomasinkin hänen nauravan jonkun tummahiuksisen pojan käsivarsilla. Hän oli varmaan se ylisöpö poika, josta Jessica oli paasannut. Pojalla oli siniset silmät ja suloinen hymy, mutta hän ei ollut ollenkaan minun tyyppiäni.
Angelallakin näytti olevan miesseuraa. Päätin olla menemättä sinne, sillä minä kuitenkin vain pilaisin tunnelman.

Kävelin hiekka-alueelle ja otin tennarini pois jalasta. Levitin pyyhkeeni vähän kauemmas huutavista lapsiperheistä ja riisuin päällisvaatteeni pois, että voisin olla pelkissä bikineissäni. Sain osakseni katseita ja viheltelyjä läheiseltä lentopallokentältä. Voin vannoa, että joku huutaa kohta jotain tyyliin: "Minkä värinen on paloauto?" tai "Rajoita tuota poskipunan käyttöä!".

Otin aurinkolasini, laskeuduin pyyhkeelleni ja vaivuin uneen.

***

Heräsin siihen, kun tunsin jonkun puhuvan. En avannut silmiäni.
"Kuka olet  ja miksi olet yksin?", kuulin äänen sanovan.
Otin lasit pois ja nousin istumaan. Mihin kaikki olivat kadonneet? Aurinko oli laskemassa taivaanrannan taa enkä enää kuullut lapsien kiljuntaa, saatikka sitten Jessican huutoa.
Katsoin ylös ja näin ihan siedettävän näköisen pojan kumartuneena ylleni, peittäen auringon. Ah, ketä minä huijaan? Hän oli aivan järjettömän komea. Pojalla oli pronssin väriset hiukset ja päässään mustasankaiset Raybanit. Ja voi luoja sitä vartaloa.
Keskeytin hämmästelyni ja vastasin:
"Be-bella. Tai siis Isabella...eikun..." Miksi minä aina takeltelin sanoissani kun puhuin jollekin. Se saa minut näyttämään idiootilta.
"Hauska tavata, Bella. Olen Edward", hän vastasi huvittuneella äänellä ja otti lasit pois päästään.
Sydämeni tihensi tahtiaan, kun näin hänen syvän vihreät silmänsä. Nyt olin varma tästä. Hän on aivan varmasti jonkun sortin pelimies. Ei kukaan muu viitsisi edes vilkaista minuun päinkään.

"Hei", sain sanottua. "Ja heippa", jatkoin.
Edward katsoi minua hämmästyneenä ja kohotti toista kulmaansa.
"Mihinkäs neiti on lähdossä? Vastahan minä tulin juttelemaan sinulle", hän valitti pettyneenä, alahuuli söpösti törröttäen.
"Anteeksi vain, mutta olen rouva."
HAH! Hänen ilmeensä oli korvaamaton.
"No en oikeasti, mutta minä lähden nyt. Mitäs tulit juttelemaan", sanoin ja vedin samalla shortseja jalkaani.
"C'moon. Mitä muka tein väärin?", hän kysyi 'rennosti'. Oikeasti hänen silmistään paistoi epäluulo.
"En siedä kundeja, jotka yrittävät häikäistä minut."
"Häikäistä sinut?", hän kysyi ja hymyili vinosti.
"Etkö muka tajua sinun vaikutusta minuun?", tuhahdin ja tajusin vasta parin sekunnin jälkeen, mitä olin juuri mennyt möläyttämään. Tunsin punan karkaavan poskilleni.
"Hah, en. Mitäpä jos kertoisit minulle siitä?"
"En, koska lähden nyt." Olin saanut topin päälle ja kengät jalkaan samalla kun olin väitellyt Edwardin kanssa.

Kuulin juoksuaskeleita takaani ja käännyin sanomaan:
"Äläkä seuraa minua."

Edward jäi seisomaan siihen paikkaan ja käytin tilaisuutta hyväkseni, joten juoksin autolleni ja huristelin rannalta pois.
Jotenkin minusta tuntuu, ettei hän aio luovuttaa...



« Viimeksi muokattu: 04.05.2010 16:52:34 kirjoittanut hannm »
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

Jaima

  • ***
  • Viestejä: 126
  • "love is the key that holds two hearts together."
Vs: Broken life B/E+muut, Luku 1
« Vastaus #16 : 04.05.2010 08:55:53 »
Vaikuttaapi hyvältä. Toivottavasti kirjoittelet pian lisää (:
I'm glad were together. Your love has shown me how beautiful the world is. Our love is the key to a lifetime and happiness ♥

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Broken life B/E+muut, Luku 1
« Vastaus #17 : 04.05.2010 15:41:03 »
Olin saanut topin ja kengät jalkaan
Voisi laittaa että topin päälle ja kengät jalkaan, eihän toppia jalkaan laiteta, vai mitä?  ;)

Jotenkin minusta tuntuu, ettei hän aijo luovuttaa...
aio

Nuo virheet löysin, muuta en oikeastaa. Miten ihmeessä se Bella onnistui nukahtamaan rannalle? Siis rannalle? Kummallinen tyyppi...

Ai niin, ja tonne alkuun voisi laittaa että "kaikki ihmisiä". Ihan vaan selkeyden vuoksi.  :)

Jatkoa pyytäisin.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Broken life B/E+muut, Luku 1
« Vastaus #18 : 04.05.2010 16:06:46 »
Ihan hyvä luku.  :)
On Bellalla tosiaan aika hyvät unenlahjat jos rannalle pystyy nukahtamaan.
En saa nyt väsättyä kunnollista kommenttia, mutta jatkoa jään odottelemaan! (:
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

alba

  • Vieras
Vs: Broken life B/E+muut, Luku 1
« Vastaus #19 : 04.05.2010 16:24:31 »
Hii! :) Ihanaa. Bella oli vähän liian törkeä Eetulle, mutta ei paljon haittaa. Kuuluu asiaan, eiks je? :D
Jotain virheitä mä löysin, mutta se oli niin pieneä, että onnituin jo tuossa lukiessani hukkaamaan ne. Mjuuu. ;D


No, jatkoa jatkoa.