Kirjoittaja Aihe: Liisa Ihmemaassa: Eikö rakastamiseenkin vaadita hulluutta? (Hatuntekijä/Liisa) | S  (Luettu 9004 kertaa)

nettuski

  • slurvish
  • ***
  • Viestejä: 40
  • Nope, I don't. ♥
// Alaotsikko: Liisa Ihmemaassa, 2010 (S)

Title: Eikö rakastamiseenkin vaadita hulluutta?
Author: minä, eli nettuski
Rating: S
Pairing: Hatuntekijä/Liisa
Fandom: Liisa Ihmemaassa, 2010 (Alice In Wonderland)
Summary: Hatuntekijä tiesi, että hän ei tarvinnut sanoja tämän kertomiseen. Hän otti Liisan toisen käden omaansa, ja puristi sitä hellästi. Kummatkin vain katselivat toisiaan silmiin, ymmärtäen, mitä kumpikin tarkoitti.
Disclaimer: En omista hahmoja. *sniff*
A/N: Ei herranjestas, ku mulla käy inspis päällä. No, toivottavasti ette siitä kuitenkaa pahastu. ;D Kupla taisikin mainita, että lukisi mielellään ficciä, jossa Liisa hoitaa Hatuntekijän kättä, kun hän kerrankin sai sen palovamman. Tuli tällänen vähän pidemmän puoleinen, taas. Ja luettuanne, kommentoikaa, raksut. <3
(Se auttaa kirjoittamisessa. *wink wink*) 8)

----

Eikö rakastamiseenkin vaadita hulluutta?

Liisa avasi hitaasti silmänsä, mutta sulki ne kuitenkin nopeasti, sillä valo, joka tunki hänen silmiinsä, oli hieman liiankin kirkas. Hän katseli ympärilleen, huomaten makaavansa tuulimyllyn olohuoneen sohvalla, ja viereisellä pöydällä oli kaksi teekuppia. Hän huomasi jonkun kuorsaavan hiljaa hänen vieressään. Heti sen jälkeen tyttö tunsi jonkun kädet ympärillään. Liisa pyörähti ympäri sohvalla, ja huomasi Hatuntekijän kasvot edessään. Hetken aikaa hän katseli toisen kasvoja, ja sitten tyttöä alkoi hymyilyttää, kun hän muisti mitä edellisyönä oli tapahtunut. Varovasti hän kietoi myös omat kätensä valkoihoisen miehen ympärille.

----

Hatuntekijä otti Liisan kasvot käsiinsä, ja katsoi häntä hennon liilan värisillä silmillään pitkään. Hän aristi hieman kättään, mutta ei antanut toisen kuitenkaan huomata tätä. Joka kerta tyttö löysi itsensä uppoavan noihin suuriin silmiin, jotka vaihtoivat hullusti väriään, aivan kuten mielialarenkaat. Hän kietoi kätensä Hatuntekijän kaulan ympäri, ja painoin päänsä tämän rintaa vasten, antaen itsensä hengittää hänen tuoksuaan. Mies tuoksui teelle, sekä hennosti mintulle.  Liisa rakasti hänen ominaistuoksuaan, se rauhoitti, ja auttoi häntä tuntemaan olonsa turvalliseksi.

’’Liisa’’, Hatuntekijä kysyi hellästi.

Tyttö nosti päätään, ja tunsi sen jälkeen toisen huulet omillaan. Hän kikatti ja hymyili samalla, kun suudelma jatkui. Liisan kädet eksyivät Hatuntekijän punaisiin hiuksiin, ja hänen hattunsa tipahti sohvalle. Hetken päästä kummankin oli pakko hengittää, joten he erkaantuivat, mutta pian Hatuntekijä veti Liisan taas syliinsä, ja alkoi silittää tämän vaaleita kiharoita.

’’Eihän sinulla ole enää kylmä?’’, Hatuntekijä kuiskasi tytön korvaan.

’’Ei, ei enää’’, Liisa vastasi, ja sulki silmänsä.

----

He olivat kummatkin ilmeisesti nukahtaneet, Liisa ajatteli. Hän katseli Hatuntekijän nukkuvia kasvoja; hän näytti hyvin rauhalliselta, joka oli melko harvinaista. Hänhän oli sentään Hullu Hatuntekijä! Pari punaista hiussuortuvaa oli karannut hänen kasvoilleen, ja tyttö kohotti kätensä siirtääkseen ne sivuun. Hatuntekijän silmät avautuivat, ja hän räpäytteli niitä pari kertaa. Liisan huomatessaan ne vaihtoivat värinsä jälleen kerran vihreästä hennoksi liilaksi. Hänkin näytti pikkuhiljaa muistavan viimeyön tapahtumat.

Hatuntekijä veti Liisaa lähemmäksi itseään, mutta parahti ääneen kun hän tunsi polttavan kivun toisessa kädessään. Tyttö huomasi tämän heti, ja kysyi huolestuneena:

’’Mitä nyt, Hatuntekijä?’’

Mies katsoi kättään hetken aikaa, ja muisti viime yönä saamansa palovamman. Hänen olisi luultavasi pitänyt tehdä sille silloin jotain, mutta nyt oli kylläkin jo myöhäistä ajatella sitä. Hän näytti kättään Liisalle, ja tämä otti sen heti omiinsa, ja katsoi sitä.

’’Voi, miten oikein sait tämän? Sinun täytyy antaa minun tehdä sille jotakin’’, Liisa pyysi.

Hatuntekijä nyökkäsi jokseenkin haluttomasti; vastahan hän oli luvannut olla aiheuttamasta enää huolta tytölle! Hän haki katseellaan hattuaan, ja huomasi sen sohvan jalkopäässä. Hän laittoi sen toisella kädellä takaisin paikoilleen. Liisa nousi ylös sohvalta, vieläkin pitäen Hatuntekijän kädestä kiinni, ja ohjasi tämän keittiön tuolille istumaan. Itse hän lähti hakemaan astiaa, mihin hän laittoi vettä.

Tyttö laittoi astian hetkeksi tulelle, jotta vedestä tulisi haaleaa. Hatuntekijä tarkkaili Liisan tekemisiä, ja hänen silmänsä olivat vihreät, mutta niissä oli myös liilan sävyä. Hetken kuluttua Liisa nosti veden pois tulelta, ja kantoi sen pöydälle.

’’En ole varma, auttaako tämä enää, mutta parempi sekin kuin ei mitään’’, hän sanoi, ja laski Hatuntekijän käden veteen.

Vesi poltteli palovammaa hetken, mutta jonkin ajan kuluttua kipu oli jo poissa. Hän halusi kuitenkin katsella Liisaa vielä hetken, kun tämäkin katseli häntä, pienen pieni hymy huulillaan. Lopulta hän kuitenkin sanoi:

’’Liisa, en tunne enää kipua kädessäni.’’

Tyttö näytti havahtuvan mietteistään, ja nosti Hatuntekijän käden pois vedestä.

’’Odota tässä, haen jotakin millä voin sitoa kätesi’’, hän sanoi hymyillen.

Hatuntekijä oli varma, että nämä olivat hänen elämänsä iloisimmat päivät ikinä. Hän pystyi kertomaan, kuinka hän tunsi, hän pystyi suutelemaan tyttöä, halaamaan häntä, ja ennen kaikkea puhumaan asioista, joita hän ei ollut aikaisemmin kertonut kenellekään. Ehkäpä hänen pitäisi opettaa Liisakin tanssimaan leiskuporskaa, niin he voisivat tanssia sitä yhdessä, Hatuntekijä ajatteli itsekseen.

Hetken päästä Liisa palasi, kädessään valkea kankaan riepu jossa oli vihreitä pilkkuja. Hatuntekijä ojensi kätensä ottaakseen rievun, mutta tyttö sanoi taas kerran hymyillen:

’’Ei, anna niin minä teen sen.’’

Liisa kieritti kankaan hänen kätensä ympärille, ja sitoi sen loppuun solmun, ja kangas ei kiristänyt. Vaaleahiuksinen ei kuitenkaan päästänyt vielä irti hänen kädestään, vaan piti sitä omassa, pienemmässä kädessään.

Hatuntekijä tiesi, että hän ei tarvinnut sanoja tämän kertomiseen. Hän otti Liisan toisen käden omaansa, ja puristi sitä hellästi. Kummatkin vain katselivat toisiaan silmiin, ymmärtäen, mitä kumpikin tarkoitti.

Niin minäkin rakastan sinua.

Ehkä he olivat kummatkin kokonaan hulluja, kun ymmärsivät toistensa ajatukset. Mutta eikö rakastamiseenkin vaadita hulluutta, edes hiukkasen?

----
A/N: Okkei, toivon että tykkäsitte tästäkin. :)
Ja nyt hyvät immeiset, kommenttia, pliis? <3
Ilmoitelkaahan kommenteissa, onko ehkä jotain parannettavaa, tai kenties typoja. :)
« Viimeksi muokattu: 12.11.2014 10:41:33 kirjoittanut Beyond »
''If you use your head, you won't get fat even if you eat sweets.''

Astu sisään pilvilinnaani mun. ♥

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Todella huomaa, että sinulla on inspis päällä! :D Ja se tietenki on ainoastaan hyvä juttu. (;
Sä kirjotat ihan törkeän nopeasti laadukasta tekstiä, täällä on aina uusi raapele kun tulen käymään Finissä. :D
Tää oli kans suloinen kuten aikasemmatkin joten oli aivan pakko tulla kommentoimaan. :D
En oikein keksi enää mitään sanomista, toistaisin itseäni kuitenkin.. (:: Olet edelleenkin loistava kirjoittaja ja nää raapaleet ovat aivan yli söpöjä! ♥
Ja tietenkin kyseinen parituskin! :D
Tästä en kyl oo ihan varma;
Lainaus
muisti viimeyönä saamansa palovamman.
mutta eikö viime yönä oo erikseen? (:
Mutta jälleen kiitukset tästä!  :-*

ninnni~

Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Omnomnom~♥
Että sä oot törkeen nopee, ihan totta. Ja sulla on törkeen laadukasta tekstiä. Et sattumalta ois ottanu dopingia`^?

MInä tykkäsin, lutunen. Aivan ihana, jatka samaa rataa. Joku niinkin ihana ihminen kuin sinä, joka viitsii kirjoittaa minun ja NiNNNin mieliksi Hatuntekijä/Liisaa ansaitsee ison halin, suklaata ja vapaapäivän. Ja ja ja jotakin.

<3:llä
~Myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

nettuski

  • slurvish
  • ***
  • Viestejä: 40
  • Nope, I don't. ♥
Te ihanat jaksatte kommentoida~, kiitos. ;)

NiNNNi: Joo, sen kyllä huomaa. ;D
Ihanaa, että kirjotan kuulemma laadukasta ja ylisöpöä tekstiä. Tai no, eihän näistä kahdesta voi oikeastaan muuta kirjoittaakaan. ♥
Korjailin myös tuon typon pois tuolta, kiitos huomautuksesta, ja kommentoinnista vielä kerran. :D

MyrsyliuutE_96: Pakostihan sitä tekstiä syntyy kun saa kipeänä kirjoitella. En mä nyt sentää dopingia käytä, heh. ;D
Kiva kuulla, että tykkäilit jälleen kerran. Ja pakko näistä kahesta on kirjottaa, tää paritus tarvii lisää ficcejä suomeks. En ole muihin suomenkielisiin Hatuntekijä/Liisa-ficceihin törmännyt, paitsi itse kirjoittamiini, ainakaan vielä.
Kiitos vielä kerran kommentoinnista. ♥
''If you use your head, you won't get fat even if you eat sweets.''

Astu sisään pilvilinnaani mun. ♥

Penber

  • Vieras
Yay. Luin ja päätinpäs kommata. Tykkäsin kyllä siitä uudesta leffasta, varsinki Irvikissasta (AWWWS, Stephen Fry<3).. Ja tää paritus tuli kyllä niin lopussa sillee.. No ainaki sen näki heti. Ja tykkään kyllä että tätäki fandomia on eksyny tulemaan Finiin! Sais tulla enemmänkin.

Aivan suloista kyllä. En osaa oikeen muuta sanoa :3. Yksi virhe, mikä kyllä ärsytti oli..

Lainaus
’’Liisa?’’, Hatuntekijä kysyi hellästi.

Lainaukseen, jossa on kysymys, ei tule enää pilkkua, ku siinä on jo toi kysymysmerkki <:

Mutta siis.. Sillo on taottava ku rauta on kuumaa! (; Jatka hyvää työtä!

nettuski

  • slurvish
  • ***
  • Viestejä: 40
  • Nope, I don't. ♥
Penber: Uih, lisää kommentoijia. ♥
Ja Irvikissa oli kyllä ihana, täytyy myöntää. ;)
Meen jo vähän sekasin, kun jotkut on sanonu et toi tulis näin:

''Liisa?'', Hatuntekijä kysyi hellästi.

Tai:

''Liisa'', Hatuntekijä kysyi hellästi.

Mutta jos tuo jälkimmäinen on kieliopillisesti oikein, niin pitääpä korjailla. 8)
Kiitos vielä kommentoinnista, kiva kun pidit, sekä toivoit jopa lisääkin. ♥
''If you use your head, you won't get fat even if you eat sweets.''

Astu sisään pilvilinnaani mun. ♥

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Sori, se menee kyllä näin.
"Liisa?" Hatuntekijä kysyi hellästi.

Siis, jos on kysymys-, tai huutomerkki, niin EI tule pilkkua.
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

nettuski

  • slurvish
  • ***
  • Viestejä: 40
  • Nope, I don't. ♥
Eeh, hyvä minä... ::) Tuli luettua tuo Penberin viesti vähän liian nopeasti. ^^'
No, kiitos kuitenkin kun kerroit, niin eipä enää tule tuota virhettä toistettua.
''If you use your head, you won't get fat even if you eat sweets.''

Astu sisään pilvilinnaani mun. ♥

MilzZzu

  • Vieras
Oi, tykkäsin tosi paljon tästä ficistiä.
Suloinen <3 Itse rakastuin leffassa Hatuntekijän
hahmoon ja olen jo pitkään toivonut että joku siitä
kirjoittaisi. Ja nyt huomasin tämän. Kiiitos <3

nettuski

  • slurvish
  • ***
  • Viestejä: 40
  • Nope, I don't. ♥
Uih, kommettia lisää! <3

MilzZzu: Kiitos paljon! ;)
Heh, kukapa ei nyt ei? :D
Kiva että tykkäilit.
''If you use your head, you won't get fat even if you eat sweets.''

Astu sisään pilvilinnaani mun. ♥

Sekaisin♥

  • ***
  • Viestejä: 219
ahaaaaa se jatkuu siitä toisesta ficistä:3 ihanan suloinen, ja hatuntekijän vaalean liila silmien väri on hykerryttävän ihana<3
en voi nyt kuin viskellä adjekstiiveja kun oli ihanan hulluutta vaativa ficci<3
I'm a consulting detective. The only one in the world - I invented the job.

nettuski

  • slurvish
  • ***
  • Viestejä: 40
  • Nope, I don't. ♥
Sekaisin♥ : Kiitos kun kommentoit tähänkin. ;)
Kiva kun tykkäsit. <3
''If you use your head, you won't get fat even if you eat sweets.''

Astu sisään pilvilinnaani mun. ♥

Fairytale

  • ξωτικά
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Say that you believe.
Yksinkertaisesti ihana ja ei ollut ainakaan häiritseviä virheitä. Muuta en vain saa nyt aikaiseksi ;D
"There was a price to be paid for any decision he made. There was a price for who he was. Other people paid it."

JärkeväLiisa

  • Happy face
  • ***
  • Viestejä: 114
  • Pepsodent-smile
Aiiiiku, tämä oli niin söpö!!  ;D
Suloinen pieni ficcinen Hullusta Hatuntekijästä sekä Liisasta. (Hyvä kaima  ;) ) I love it!  :D Anteeksi, mutta en osaa kuin hehkuttaa, en löydä mitään järkevää sanottavaa...  :-[
Kuitenkin, uusintana, iiihana ficci täydet pisteet sinulle nettuski;)
Sait iloisen mielen miulle, siitä kiitos!  :D
Arigato, JärkeväLiisa
Positiivisuus on elämän asenne! ;D

nettuski

  • slurvish
  • ***
  • Viestejä: 40
  • Nope, I don't. ♥
JärkeväLiisa: Rakastan sun nickkiä, ihana. :D
Kiitos paljon kehuista, ja kiva kun sait hyvän mielen tämän luettuasi. ;)
Arigatou gozaimasu, vielä kerran.

Fairytale: Eipä se mitään, kiva kuitenkin että kommentoit. ;D
''If you use your head, you won't get fat even if you eat sweets.''

Astu sisään pilvilinnaani mun. ♥

Kiera

  • ***
  • Viestejä: 216
Awws. Tää oli tosi söpö! ♥
Lainaus
Ehkäpä hänen pitäisi opettaa Liisakin tanssimaan leiskuporskaa, niin he voisivat tanssia sitä yhdessä, Hatuntekijä ajatteli itsekseen.
Tää on niin Hatuntekijää että! :D
Muutenkin tosi hienosti kirjotettu, en niitä virheitä bongannut juuri lainkaan - vaikka olisinkin niin ei se lukemista haitannut.
Lainaus
Ehkä he olivat kummatkin kokonaan hulluja, kun ymmärsivät toistensa ajatukset. Mutta eikö rakastamiseenkin vaadita hulluutta, edes hiukkasen?
Ja tää loppu! Tosi mahtava lopetus, tykkäsin kovasti. Kiitos tästä! :-*


Kiera
Whispering secrets

Kuva täältä: http://www.dolliecrave.com , en omista.

Paperilennokki

  • Varjometsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 31
  • Lady Chaos
Oikein mukavaa ja herkkää tekstiä! En olekaan aiemmin lukenut tämän fandomin ficcejä (miksiköhän??)...

Joitain lauseita olisi ehkä voinut vähän pätkiä, olivat hieman turhankin pitkiä ja jossain kohdissa sanajärjestykset ja -valinnat töksähtelivät korvaan, tai siis silmään. :D Noin yleisesti ottaen teksti oli kuitenkin ihan sujuvaa, mutta ensi kerralla beta voisi olla kova juttu.

 Hatuntekijä ja Liisa ovat niin suloinen pari! <3 Osaisin kuvitella heidät tuollaisessa tilanteessa. Olen ikuisesti katkera sille Burtonille, kun se ei antanut Liisan jäädä Ihmemaahan! Mur.

Moiterve, meikäläisen järkevät palautteenannot loppuivat tähän. Heheh :D

-P
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.

-Oscar Wilde

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Kun katoin sen leffan ekaa kertaa, mä tajusin heti et Liisa/Hatuntekijä olis aivan mahtava paritus. Tää ficci oli tosi ihanasti kirjoitettu, oikeasti.
Tätä fandomia en oo koskaan lukenut, mutta tää oli paras mahdollinen jolla voin senkin aloittaa.
 Toi otsikko on tosi hyvä ja se silmään pistikin noiden muiden joukosta.  :)
 Mä rakastuin tähän<3 Kiitti, oikeesti<3


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

rand0m

  • sadelaulu
  • ***
  • Viestejä: 14
  • I'd rather be sleeping.
Awwws. ♥

Vihaan Hatuntekijä/Liisa-paritusta, sen parituksen takia itkin (katkerasti) leffoissa ne kohdat, joissa sen huomasi. ._. Mutta tämä fic oli loistava! Tykkäsin. ♥

Äh, rakentava karkasi. ;>

rand0m
drip, drip, drop
when the sky is cloudy
your pretty music
can brighten the day

mayapple

  • ***
  • Viestejä: 373
Aaws. Tää oli ihan älyttömän suloinen. <333 Mä niin rakastan Alice/Hatter paritusta (Tämä on siis katsonut leffan ilman mitään tekstityksiä ja lukenut ficcejä englanniksi. En vaan osaa ajatella hahmoja suomenkielisillä nimillä. Eikä oo siis ainoo leffa/sarja)

Mut siis tämä oli aikas hyvinkirjoitettu (rakentava on vieläkin hukassa. En oo sitä tainnu viä kellekään finissä antaa xD)