Kirjoittaja Aihe: Twilight: You Belong With Me [VALMIS 9.6] | K-11, B/? + normiparit, kaikki ihmisiä  (Luettu 39130 kertaa)

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Way to the Broadway [3.OSA 26.3]
« Vastaus #20 : 26.03.2010 18:25:47 »
On jääny tää ficcien luku vähä vähemmälle ku oma ficci on tauolla joten en ehtiny kakkos lukuun kommentoida... mutta tykkäsin siitä ja myös tästä kolmosesta kanssa! <3 ja ihanaa ku edward, alice, emmett ja muut on tullu mukaa kuvioihin! :) huomasin pari virhettä, ja yks oli siinä ku kerroit tanyan punasesta hameesta, ni se punanen luki siin kaks kertaa! :) ja sit tai olla joku toinen mut en löydä sitä! :) ootan kyl et millon täs alkaa tapahtuu jotain tosi jännää ja et jääkö bella kiinni ja kaikkee! :)

minnamoi♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Way to the Broadway [3.OSA 26.3]
« Vastaus #21 : 26.03.2010 20:21:59 »
Jee, jatkoa <3
Hyvä luku oli ja on ihanaa, miten Rose ja Alice tutustuttavat Bellan bile elämään:'D Ja Edwardin ja Bellan tapaaminen oli kaikkea muuta, kuin tylsä.
Virheitä en bongannut ainuttakaan ja sujuvaa tekstiä, kiitos (:
Jatkoa ja sori, rakentavaa ei tuu.
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Way to the Broadway [3.OSA 26.3]
« Vastaus #22 : 27.03.2010 18:50:08 »
minnamoi: Draamaa on luvassa :) Ja korjasin tuon "punainen"- jutun.
ewii_: Kiitos kiitos. :D

//Vaihdoin tarinan nimen, koska You Belong With Me niminen laulu ja Taylorin koko muu tuotanto on inspiroittanut mua ihan suunnottamon paljon. :)
« Viimeksi muokattu: 27.03.2010 19:20:13 kirjoittanut Virheellinen »

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: You Belong With Me [3.OSA 26.3]
« Vastaus #23 : 28.03.2010 11:01:17 »
nii ja sitte huomasin tossa et käytit usein tota 'tapittaa'-sanaa... ei siinä mitään mut noin "lyhyen" tekstin aikana se tais tulla ainaki kolme kertaa... mutta mikäs siinä! :) ja ihana tää uus otsikko<3 itekki oon kuunnellu tosi paljon noit swiftin biisei ja ne on ihanii varsinki toi 'you belong with me'

minnamoi♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

Jaima

  • ***
  • Viestejä: 126
  • "love is the key that holds two hearts together."
Vs: You Belong With Me [3.OSA 26.3]
« Vastaus #24 : 28.03.2010 18:24:31 »
Oih.. Ihana tää. (:
Tykkään tosi paljon. Ainoa asia joka pisti vähän silmään(/korvaan) oli ihmisten puheen muuttuminen kirjakielestä puhekieleen siinä ostoskohdassa. Ja muutaman kirjotusvirheen nappasin matkaani, mutta eipä kummempia.
Tykkään! Ja jatkoa vain lisää (:
I'm glad were together. Your love has shown me how beautiful the world is. Our love is the key to a lifetime and happiness ♥

Embuu

  • vammanaama
  • ***
  • Viestejä: 76
  • because you are the only exception ♥
Vs: You Belong With Me [3.OSA 26.3]
« Vastaus #25 : 28.03.2010 18:42:34 »
Kiltti tyttö tuo Bella kun  ei alkoholiin sekaannu (:
Saa isikin sitten olla huoleton  ;)
daadaaadaaadaaadaa

Virheellinen

  • Vieras
Vs: You Belong With Me [3.OSA 28.3]
« Vastaus #26 : 28.03.2010 19:52:23 »
Huuh, ystäväni hiostuksen alla sain tämän osasen julkaisukelpoiseksi jo tänään. :D Joten olkaapa hyvät;

4. Osa, World So Cold



Edward Cullen. Siinäpä kiintoisa kaveri - ja vielä hyvän näköinen! Vihreät silmät, vähän vaaleammat kuin siskollansa, kuparin väriset pörröiset hiukset ja upeat kasvot. Vau.
Istuimme kaikki kuusi baarin nurkasta varatussa loosissa. Istuin kaiken keskellä, oikealla puolellani istui Rosalie ja vasemmalla puolellani istui tämä pronssihiuksinen jumala. Tutkin hiljaisena sinisen mukini huventunutta sisältöä ja hölskyttelin sitä ympäri mukia. Oikealle, vasemmalle, ympäri, ympäri ja pieni loiskahdus uusille farkuilleni. Huokaisin ja aloin hajamielisenä kuivaamaan reidelle loiskahtanutta vesilänttiä sormillani.
“Ongelmia?” Kuului vasemmalta ilkikurinen ääni ja käänsin hölmistyneenä pääni ääntä kohti. Edward tuijotti minua topaasin värisillä silmillään ja hymyili. Olisin voinut sulaa siihen paikkaan.
“Tuota.. loiskui vähän vain vettä farkuille. Ei muuta”, sain lopulta sanottua ja siirsin käteni onnettomuuspaikan päälle, vähän polveni yläpuolelle. Edward naurahti.
“Haluatko lisää vettä? Tarkoitan, kun puolet on kerran jo housuillasi”, Edward sanoi ja virnisti suloisesti.
“Kai minä selviydyn.”
“Ilmoita sitten kun et.”
Hymyilimme toisillemme sekunnin verran, sitten minä ujona ja typeränä käänsin pääni pois. Huomasin Edwardin katsovan minua vielä hetken, ja sitten kääntyvän Emmettin puoleen. Huokaisin. Miksi olen tällainen nynny?
Viimeksi olin seurustellut yläasteen kahdeksannella erään Tomin kanssa. Oikeastaan emme edes kunnolla seurustelleet, se vain oli sellainen nuorten säätö. Tom oli ollut mukava siihen asti, kunnes alkoi kaveerata erään Katen kanssa. Myöhemmin yllätin heidät tupakkanurkkaukselta pussailemassa. Se oli romahduttanut maailmani, vaikka nyt se kuulostaa lähinnä hölmöltä. Minä ja Tom emme edes ehtineet pussata.
Puistatus kulki kehoni läpi ja otin kulauksen vettä. Väljääntynyttä ja lämmintä. Hyi.
“Bella? Kuunteletko sä?” Alice kysyi Edwardin vierestä oktaavia korkeammalla äänensävyllä kuin normaalisti.
“Täh? En.”
“Huoh. No, huvittaisiko sinua lähtee meidän kanssa joskus uimahallille?” Alice kysyi ja otti pienen siemauksen Tequilastaan.
Viimeksi olin ollut uimassa joskus kaksi vuotta sitten äitini kanssa. Hän oli tahtonut välttämättä kokeilla vesijuoksua ja tuloksena siitä minulla oli jalat kipeänä kolme kokonaista päivää.
“Tulisit nyt! Se voisi olla hauskaa!” Rosalie liittyi puheeseen ja hymyili rohkaisevasti.
“En osaa uida kamalan hyvin”, tunnustin nolona ja irvistin Rosalielle, jonka vieressä istuva Emmett alkoi hohottaa. Rosalie tökkäsi tätä kyynärpäällään kylkeen ja nauru jatkui vain hiljaisena hytkymisenä.
“Ei me mitään viidensadan metrin ennätyksiä aiota uida. Kunhan hengaillaan.”
En keksinyt siihen mitään sopivan kuuloista tekosyytä, joten päätin suostua.
“Kutsutaanko me Tanya?” Alice kysyi Edwardilta mutristaen suutaan. Edward huokaisi ja katsoi anteeksipyytävästi Aliceen.
“Alice, hän on minun tyttöystäväni. Hän saattaisi suuttua jos jättäisimme kutsumatta.”
Samalla haparoidessani vesimukiani kaadoin sen koko lopun sisällön housuilleni hätkähtäessäni Edwardin sanoista.
“Voi paska..”, mutisin itsekseni kahdelle asialle samaan aikaan. Nousin ylös ja pujottelin kömpelösti Edwardin, Alicen ja Jasperin ohi.
“Bella?” Alice kysyi kulmat kurtussa. Tummista housuistani ei ilmeisesti huomannut pientä onnettomuutta, joka oli äsken tapahtunut vesimukini kanssa.
“Kaadoin vettä päälleni.. minä tuota.. menen etsimään vessaa”, mutisin ja lähdin puolijuoksua tanssilattian läpi vilkuillen epätoivoisena kylttiä missä lukisi vessa.

Alice’s Point of View

Katsoin Bellan kauemmaksi karkaavaa selkää ja nostin toista kulmaani katsoen Jasperiin. Hän kohautti olkapäitään ja käänsin katseeni Rosalieen - ja hänen vieressään hirnuvaan Emmettiin.
“Huaaahaha! Bella kusi housuunsa kun kuuli että - että -” Emmett veti henkeä ja hohotti “Eetulla on tyttöystävä!”
Edward murahti ja pyöräytti silmiään.
“Idiootti, hän vain kaatoi vettä päällensä”, Rosalie tuhahti ja läpsäytti Emmettiä takaraivoon. Emmett parahti vähän ja katsoi Rosalieta tuimasti. Rose nosti punaiselle penkille kaatuneen sinisen mukin takaisin pöydälle ja siirtyi vähän Emmettiin päin, ettei hänenkin housunsa kastuisi.
“Mikähän hänelle tuli?” Kysyin Roselta hämmentyneenä ja hän mutristi suutaan kohauttaen olkapäitään.
“En tiedä. Pitäisiköhän mennä katsomaan onko hänellä kaikki ok..”, Rose sanoi sen kuin toteamuksen ja nousimme molemmat pöydästä ja lähdimme kävelemään vessoja kohti.

Bella’s Point of View

Istuin vessanpöntönkannella nojaten kyynärpäillä polviini. Miksi minun täytyi olla tällainen torvelo?
Totta kai Edwardilla on tyttöystävä. Hänhän on juuri sellainen mistä olen aina haaveillut, ystävällinen söpö, vihreäsilmäinen ja u-p-e-a! Totta kai. Miksi tuollainen jumalainen hahmo muka olisi sinkku? Tämä tuntui vähän siltä kun olin saanut 12-vuotiaana kuulla, että Orlando Bloom seurustelee - vain sata kertaa pahempana.
Huokaisin. Mitä minä täällä yksin jossain haisevassa vessakopissa teen? Otin kourani täyteen vessapaperia ja aloin niillä hinkata polveani kuivaksi. Halvasta vessapaperista tuli pelkkää mössöä uusien farkkujeni päälle. Hienoa, nyt Alice viiltäisi minulta kurkun auki mustalla luottokortillaan.
Kuului koputus, kun joku koputti vihreän vessakopin oveen.
“Joo, tulen täältä ihan pian”, vastasin ja heitin vessapaperimössön pöntön viereiseen roskikseen.
“Bella! Oletko kunnossa?” Alicen tyttömäinen pieni ääni kuului kopin ulkopuolelta. Noniin, nyt en ainakaan lähde tästä kopista.
“En ole koskaan voinut paremmin!”
“Tule ulos sieltä. Miksi lähdit niin kiireellä? Onko jokin hullusti?” Rosalien hento ääni kuului huolestuneena. Pyöräytin silmiäni. Kyllä! Kaikki on hullusti, uusilla housuillani ja iso läntti vettä ja Tanya on olemassa.
“Ei.”
“Bella, meidän on mentävä pian kotiinkin. Kello on kohta kaksi”, Alicen suostutteleva ääni kuului taas ja nousin pöntöltä ja ryntäsin kopista ulos tönäisten kopin ovella Alicea.
“Ei se vesiläntti niin pahasti näy, ellei tarkkaan katso”, Rosalie lohdutti ja lähdimme kaikki kolme vessasta. Hymyilin hänelle pikkuisen ja käänsin pääni Alicea päin, joka katsoi tuomitsevasti housujani.
“Uusissa. Housuissasi. On. Vessapaperimössöä.”
“Joo, pakkohan niitä oli jotenkin kuivata”, tuhahdin ja luikahdin muutaman teinin ohi seuraten Rosalieta väkijoukon läpi kohti loosiamme, missä todennäköisesti Emmett olisi tappanut itsensä nauruun.
Saavuimme loosille, minkä vieressä Emmett, Jasper ja Edward seisoskelivat takit harteillaan. Edward sihahti Emmettille, joka hytkyi vieläkin aavistuksen verran naurusta. Jasper katsoi vähän väliä Emmettiin kuin hulluun. Sitten hän näki Alicen ja iso hymy levisi miehen kasvoille. Alice kipitti Jasperin viereen ja antoi tälle nopean suukon.
“No Bel-”, Emmett ei saanut puheenvuoroaan loppuun kun Edward jo läimäytti tätä takaraivoon.
“Älä huoli Bella, huomenna hän ei muista tästä koko jutusta enää mitään”, Rosalie sanoi ja taputti minua olkapäälle mennen taluttamaan poikaystäväänsä baarista ulos.
“Onko kaikki kunnossa?” Edward kysyi minulta kun lähdimme kävelemään kohti baarin etuovea, mistä olimme tulleet sisäänkin. Emmett käveli edellämme ja hoiperteli vähän.
“On, on. Minulla vain ei ole oikein pelannut tuo silmä-käsi koordinaatio”, sanoin totuudenmukaisesti.
“Jacob on aina sanonut, että synnyin 35-vuotiaana, kaksi vasenta jalkaa omistavana poropeukalona.”
Edward nauroi. Hänellä oli ehkä maailmakaikkeuden ihanin nauru, se sai minut hymyilemään.
“En usko, että se nyt ihan noin on.”
“Usko pois, kuvaus sopii minuun kuin nenä päähän.”
Jatkoimme kävelyä Times Squarella hiljaisena. Olimme kaikki väsyneitä ja jokainen meistä saisi ehkä neljän tunnin unet. Typerä baari, miksi en vain mennyt kotiin?
Katselin öistä Timesia hurmioituneena. Eikös tällaista ollut vain julisteissa? Huokaisin ja hymyilin pikkuisen itsekseni.
“Kenen kyydillä tulet?” Havahduin miestiskelyistäni ja käänsin pääni ääntä kohti. Edward katsoi minuun kysyvänä.
“Tuota.. en tiedä. Kai minä voisin mennä kotiin, joten kai sinun ja Alicen?”
“Okei.”
Alice ja Jasper hyvästelivät halein ja pusuin, kunnes erkanivat. Jasper menisi Rosalien ja Emmettin matkaan. Jasper toki ajaisin, koska hän oli minun lisäkseni ainoa alkoholittoman tien valinnut. Me loput kolme taas matkustimme Edwardin Volvoksi paljastuneella autolla kohti Queensia. Edward oli ratin takana, ja hän uskoi pystyvänsä ajamaan, koska hänen viimeisimmästä kaljastaan oli jo muutama tunti.
Huomenna olisi koulu. Huokaisin ja painoin pääni auton tummaa lasia vasten ja katsoin ohikiitäviä rakennuksia. Jossain vaiheessa nukahdin.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2010 19:54:05 kirjoittanut Virheellinen »

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: You Belong With Me [4.OSA 28.3]
« Vastaus #27 : 28.03.2010 20:36:45 »
Ihanaa!
Oon tosi kateellinen Bellalle, ku se pääsi New Yorkiin!!
Jatkoa!
Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Jaima

  • ***
  • Viestejä: 126
  • "love is the key that holds two hearts together."
Vs: You Belong With Me [4.OSA 28.3]
« Vastaus #28 : 29.03.2010 10:29:41 »
Ihanaa. Vihdoinkin joku kirjottaa New Yorkista!!! (:
Mä niin tykkään siitä paikasta.. Siel tulee olo että on OIKEESTI kaupungissa :D

Jatkoa jatkoa (:
I'm glad were together. Your love has shown me how beautiful the world is. Our love is the key to a lifetime and happiness ♥

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: You Belong With Me [4.OSA 28.3]
« Vastaus #29 : 29.03.2010 17:18:42 »
Luin tämän jo eilen, mutta en kerinnyt kommata.
Tosi hyvä luku oli ja Bella on aika hyvä, menee kaatelemaan vettä housuilleen. Kirjoitat todella taitavasti ja niin hyvin kuvaavasti.
Harmi, kun se Tanya on olemassa, en ole ikinä pitänyt hänestä :/
Ää, olen pettynyt itseeni, selitän TAAS.
Taidan jättää selittelyn jollekkin muulle ja tyytyä vain pyytämään jatkoa! <3
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

alba

  • Vieras
Vs: You Belong With Me [4.OSA 28.3]
« Vastaus #30 : 30.03.2010 21:01:59 »
Älykkäimmät varmaan huomasivat, että en enää olekkaan Virheellinen (nyt tarkoitan nimimerkkiä) vaan alba.
Alba on italiaa ja tarkoittaa aamunkoita :)

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: You Belong With Me [4.OSA 28.3]
« Vastaus #31 : 30.03.2010 22:15:36 »
jes uus luku ja näin nopee! :) tykkäsin tästä luvusta paljon! Ja osasyyllinen tais olla emmett <3 voi bellaa, mua ärsyttää ku tanya on tunkenu aina joka väliin (tai enemmänki edwardin ja bellan väliin :D ) mut ei siin sinänsä mitään, ennemmän ideoita kirjottaa eikä aina oo se sama rakkausstoori, et ehkä se on iha hyvä et se on mukana vaikka vihaanki sitä :D

nojoo huomasin yhen virheen:

Jasper toki ajaisin, koska hän oli minun lisäkseni ainoa alkoholittoman tien valinnut.

vissiin ton pitäis olla iha vaa ajaisi? :)

juupeli juu, jatkoa vaan tulemaan :)
"Disco is back, motherfuckers!"♥

Prumrose

  • Vieras
Vs: You Belong With Me [4.OSA 28.3]
« Vastaus #32 : 30.03.2010 23:12:29 »
Ihana ficci! <33
Tanya vois suksii kuuseen !!  >:(
Yksi muttä tässä kuitenkin on. Onko Edwardilla vihreät vai topaasin ruskeat silmät kun yhdessä kohassa sanot toista ja toisessa toista.
Tajuutko? :D

Jatkoa odotan !

alba

  • Vieras
Vs: You Belong With Me [4.OSA 28.3]
« Vastaus #33 : 31.03.2010 14:30:03 »
Prumrose: Edwardilla on vihreät silmät ja topaasi on yleensä vihreää/vihertävää.
Oleko jokonkin kohtaaln laittanut topaasinruskea? Mihin?  ???

Prumrose

  • Vieras
Vs: You Belong With Me [4.OSA 28.3]
« Vastaus #34 : 31.03.2010 14:37:23 »
Prumrose: Edwardilla on vihreät silmät ja topaasi on yleensä vihreää/vihertävää.
Oleko jokonkin kohtaaln laittanut topaasinruskea? Mihin?  ???

Öö.. Siis kun eiks topaasi oo ruske ja smaragdi vihree ?
Kun esim Houkutukessa se puhuu iana topaasin värisistä silmistä... Sen taakii vaa mietin kun yhes kohas oli topaasin väriset silmät ja toisessa vihreet. ;)

alba

  • Vieras
Vs: You Belong With Me [4.OSA 28.3]
« Vastaus #35 : 01.04.2010 20:43:11 »
Prumrose: Öääää  Sovitaan etten kuvaa enää Eetun silmiä topaaseiksi. Nyt aloin ittekki vähä epäilemää. :D

Ja yleisesti asiaa, viidettä osaa on kirjotettuna 1/3

CandyApple

  • wonderwoman
  • ***
  • Viestejä: 221
  • I'm a broken doll and you're the puppeteer.
Vs: You Belong With Me [4.OSA 28.3]
« Vastaus #36 : 01.04.2010 22:35:49 »
Tää on tosi hyvä ficci!
Kirjotat tosi hyvin (niin kuin aina)  :)
Muutamia kirjoitusvirheitä huomasin
kyllä, mutta tosi vähän  :D
Ja niistä topaasisilmistä, topaasi on yleensä
kirkkaan sininen tai sellainen ruskea, kuin
Edwardilla vampyyrina on  :D
Jatkoo nopeesti, kiitos!

♥:llä, Candy
I don't know who invented high heels, but all women owe him a lot.
-Marilyn Monroe-

alba

  • Vieras
Vs: You Belong With Me [4.OSA 28.3]
« Vastaus #37 : 02.04.2010 19:19:54 »
Nyt olen ylpeä, sain tämän kokoon kolmessa päivässä :D Nyt sitten risut ja ruusut käyttöön.
Ja jos luet tätä, kommentoi. Vaikka ihan vain jotain tarpeetontakin. Haluan tietää kuinka monta tätä seuraa :D
Mutta nyt;

5. Osa, First time

Lifehouse - First time

Piip, piip, piip
Herätyskelloni huusi vaativana yöpöydälläni ja murahdin unisena. Aloin haparoida kädelläni kelloradiota yöpöydältä ja huidoin samalla muita tavaroita lattialle. Valitin itsekseni ja vetäisin peiton pois päältäni ja sammutin tuon maailman ärsyttävimmistä kapistuksista, ja vedin peiton takaisin päälleni. En jaksa nousta!
Mutta nousta mistä? Missä hitossa minä olen?
Vetäisin taas peiton pois päältäni ja nousin pelästyneenä istumaan. Katselin ympärilleni ja näin huoneeni, likaisia vanhoja rääsyjäni lojui kodikkaasti lattialla yöpöydältä alas viskomieni tavaroiden seurana, James nojasi seinään huoneen nurkassa ja Molly tuhisi tyytyväisenä jalkopäässäni. Milloin minä tänne olin päätynyt?
Muistin viime illasta vain satunnaisia pätkiä - vaikka en edes ollut kännissä. Alicen ja Jasperin hyvästelysuukot, hiljaisuuden Edwardin autossa, ohikiitävät talot.. mahtavaa, oli kai nukahtanut ja isä oli kantanut minut sänkyyni. Kerrassaan hienoa, nyt minulla ei ollut mitään konkreettista todistusaineistoa siitä, etten ollut juonut koko viime yönä. Ehei, hereillä pysymisen sijaan minä oli nukahtanut Edwardin autoon. Tietysti, niin minun tuuriani. Isä on varmaan ihan hermona.
Nousin sängyltä ylös niin, että allani olevat lattialaudat narahtivat ja se sai Mollyn kääntämään laiskasti päätään puoleeni. Huokaisin ja juoksutin sormiani sotkuisen tukkani läpi kulkiessani kohti kylpyhuonetta - ja erityisesti suihkua. Olo oli kuin olisin viettänyt viikon ojassa. Katsoin ohimennen peiliin - mahtavaa, minä näytinkin siltä. Päälläni oli eilen ostamani vaatteet ja naamani muistutti pesukarhun naamataulua.
Suihkusta tultuani kääriydyin jo hiukan virkistyneenä siniseen aamutakkiini ja alushousuihin. Laahustin alakertaan kuulemaan tuomioni.
“Isabella Marie Swan”, kuului Charlien tuomitseva äänensävy, minkä olin useasti kuullut lapsena seinään piirtämisen jälkeen. Charlie seisoi käytävään seinään nojaten, kädet puuskassa ja päällään musta puku - mitä hän käytti kokoukseen mennessään - ja kömpelösti solmittu kravatti.
“Se on nimeni”, sanoin kohauttaen olkapäitäni. Enhän ollut tehnyt mitään pahaa, Charlie vain luuli niin. Yritin kävellä hänen ohitseen keittiöön, mutta Charlie tarttui minua olkapäästä kiepsauttaen minut ympäri.
“Mitä eilen illalla, tai yöllä tapahtui?” Charlie kysyi huulet tiukkana viivana puhuen kiristettyjen hampaidensa takaa.
“Vähän kaksipiippuinen juttu. Mitä olet kuullut?”
Charlie pyöräytti silmiään ja huokaisi.
“Olitko sinä eilen baarissa?”
Nyökkäsin. Paras pysyä totuudessa. Valahtelu ei kuulunut hyveisiini.
“Olitko humalassa?”
Pudistin päätäni.
“Miksi et kertonut minulle meneväsi baariin, vaan valehtelit olevasi yön Alicella?”
“Koska minä tosiaan luulin, että olisin yön Alicella. Sitten saimmekin kutsun 2112seen, ja minulle luvattiin, että olisimme siellä vain pari tuntia. Kukaan vain ei katsonut kelloon tarpeeksi useasti”, lopetin sanaryöpyn korostamalla viimeistä lausetta suurella haukotuksella. “Ja ei, minä en sammunut. Olin vain autossa ihan tuhottoman väsynyt ja nukahdin.”
Charlie nyökkäsi hyväksyvästi ja hänen katseensa pehmeni aavistuksen verran. Oli tosin selvääkin selvempää, etten selviäisi tästä olankohautuksella. Mitenköhän Alice ja Edward selviävät?
“Tiedät kuitenkin, että valehtelulla on seurauksensa.”
“Minä en valehdellut. Täysin.”
“Tulit kuitenkin kotiin yöllä kolmen aikaan hyvin epäilyttävässä kunnossa ja rikoit kello yhdentoista sääntöä. Saat viikon kotiarestia.”
Huokaisin. Ehkä tämä olisi minulle oikein, miksi en vain totellut syvällä pääni sisällä huutanutta ääntä, joka käski lähteä kotiin.
Otin askeleen kohti keittiötä, mutta Charlie pysäytti minut taas.
“Olisi minulla yksi pyyntö..”, Charlie virnisti ja osoitti viininpunaista kravattiaan. Naurahdin ja solmin isäni kravatin uudestaan ja taputin hänen rintakehäänsä saatuani työni valmiiksi.
“Kiitos, Bells.”
“Eipä mitään. Joko nyt saan mennä? Olisi vähän kiire tässä..”
“Toki. Minullakin on tässä kiire kokoukseen, joten.. no hyvää koulupäivää.”
Nyökkäsin nopeasti ja livahdin äkkiä keittiöön, missä Jacob rouskutti pöydän äärellä muroja lukien samalla Aku Ankkaa.

Noin tunnin kuluttua, kun olin saanut päälleni vanhat farkut, aikansa eläneen metsänvihreän t-paidan ja hupparin, - uudet olivat Rosalien autossa - minä ja Jacob lähdimme yhtä matkaa kotimme pihalta kohti koulujamme. Olallani oli vanha olkalaukkuni minne oli heittänyt penaalini, uuden postissa saapuneen lukujärjestykseni ja koulun kartan.
Jacob kulki mopollaan perässäni ja minä menin eteenpäin rauhallisesti skootterillani. Erkanimme kuitenkin eräissä liikennevaloissa ja Jacob kaasutti eteenpäin aikaisempaa nopeammin. Minä kaarsin vasemmalle, ja huomasin jo paljon selvemmin poistuneeni vanhalta turvalliselta Forrest Hillsiltä. Ympärilläni oli kauppoja, pienempiä kauppoja, kukkakauppoja, autoja, lisää autoja ja isoja kaupunkirakennuksia. Glendalen keskusta toi mieleeni todellisen kaupungin - tämä ei tosin vetänyt mitenkään vertoja Timesille.
Seurasin ajo-ohjeita tarkasti ja vilkuilin kylttejä. Jacob oli sanonut, että koululle oli todella yksinkertainen ajaa. Siksi olinkin varannut ajamiseen vähän ylimääräistä aikaa, minulta kun yksinkertaisetkin jutut veivät odotettua kauemmin. Pysähdyin liikennevaloihin ja odottelin valojen vaihtumista ja vilkaisin ranteessa olevaani kelloa, minkä olin siirtänyt mustan nahkatakkini päälle. Kello näytti varttia vaille yhdeksää ja koulu alkaisi yhdeksältä. Heilautin tuskastuneena raskasta päätäni, mihin isä oli suurin piirtein liimannut kypärän kiinni.
Viereeni ajoi harmaa Volvo ja minä voihkaisin. Totta kai Edwardin piti tulla aina tuolla harmaalla hevosvoimilla kulkevalla Volvollaan pelastamaan neito pulasta. Pakotin kasvoilleni jonkin hymyntapaisen kun Edward avasi autonsa sivuikkunan.
“Hei, Bella! Tarvitsetko ajoneuvoja?” Edward huudahti ja minä nyökkäsin ujona. Toivoin, ettei hän erottaisi kasvoilleni ilmestynyttä punaa.
Edward hymyili suloista vinoa hymyään ja käski minun seurata häntä. Nyökkäsin jälleen ja Edward lähti ajamaan valojen vaihtuessa.
Glendale Arts High Schoolille ei sittenkään ollut niin kamalan vaikea ajaa. Osasyynä oli toki Edward, joka oli auttanut minut pulasta. Jos olisin yrittänyt ajaa tänne itse, olisin takuulla eksynyt. Parkkeerasin skootterini koulun parkkipaikalle Edwardin Volvon viereen. Laitoin skootterini nojaamaan jalkaansa vasten ja lukitsin skootterin niin, ettei kukaan pässi varastaisi sitä. Sen jälkeen kiitollisena vetäisin mustan kypärän päästäni ja heilautin hiukseni vapaaksi ponnarista.
Edward seisoi vierelläni ja hymyili. Pidin kypärääni toisessa kainalossani ja toisesta olkapäästäni roikkui musta kukallinen olkalaukkuni.
“Kiitos”, sanoin Edwardille ja hymyilin. Edward nyökkäsi ja naurahti.
“Ole hyvä vain, Bella. Haluatko, että autan sinut ensimmäiselle tunnillesi?”
“Jos siitä ei ole vaivaa”, mutisin ja tunsin taas punan nousevan poskilleni. Yritin vähän hillitä sitä, mutta tunsin punan vain syventyvän. Edward naurahti ja kääntyi kannoillaan lähtien harppomaan kohti koulurakennusta. Pienillä juoksuaskelilla sain Edwardin kiinni ja kävelimme rinnakkain. Kävelimme asfaltoitua polkua pitkin kohti valkeaa rakennusta, joka oli muutaman pensaan takana piilossa.
Nyt katsoin koulurakennusta ensimmäistä kertaa, se oli upea! Se oli  valkoisista tiilistä koottu kaksikerroksinen rakennus. Sen pylväskatollinen sisääntulo teki koko rakennuksesta vanhahtavan Antiikinkreikkaan sijoittuvan ja vähän yliopistomaisen. Siis sellaisen mitä näkee telkkarissa.
Piha-alue oli aika pieni, mutta silti siisti. Keskellä oli tasaiseksi leikattu neliön muotoinen nurmialue, jota ympäröi soralla tehty kehys. Keskellä nurmialuetta oli suihkulähde, missä oli kolme enkelilasta.
Sisääntulolla kahden pylvään välissä oli marmoripenkki, missä istui Alice, Rosalie, Jasper ja Emmett.
Alice näki meidät ensimmäisenä ja kiljahti pienesti. Luulin sen johtuneen innokkuudesta, mutta vielä mitä..
“BELLA! MITÄ IHMETTÄ SINULLA ON PÄÄLLÄSI?” Alice parkaisi ja kipitti luokseni katsoen nahkaista takkiani, sen alla olevaa harmaana hupparia ja risoja farkkujani.
“Vaatteet?” Sanoin sen kuin kysymyksen ja Alice voihkaisi.
“Niin, mutta millaiset! Eikös me eilen juuri käyty ostoksilla?”
“Joo, mutta kaikki ostokseni jäivät Rosalien autoon”, selitin ja huomasin siirtyneeni aavistuksen verran Edward selän taakse piiloon. Edward ei näyttänyt lainkaan pahastuvan siitä.
“No sittenhän tässä ei ole ongelmaa. Rose, hae jotain vaatteita autostasi ja tule tyttöjen vessaan. Meillä on vielä”, Alice vilkaisi kultaisesta kosketusnäytöllisestä Diorin puhelimestaan kelloa, “viisi minuuttia.”
Rosalie lähti harppomaan autolle ja loi minuun anteeksipyytävän katseen. Vastasin katseeseen virnistyksellä ja lähdin Alicen vetämänä koulurakennuksen sisään.

Koulu aloitettiin valtavassa jumppasalissa, minne kaikki koulun oppilaat olivat jo kokoontuneet. Edward käveli vasemmalla puolellani ja Emmett ja Jasper tulivat takanamme. Jouduimme istumaan minun hitauteni takia viimeiselle penkkiriville jumppasalin takana. Alice ja Rosalie olivat lähteneet jonnekin sen jälkeen kun olivat uudelleenpukeneet minut valkoisiin farkkuihin, vaaleansiniseen toppiin ja valkoiseen huppariin.
“Mitä nyt tapahtuu?” Kysyin katsoen eteenpäin esittäen kysymyksen yleisenä niin, että siihen voisi vastata kuka vain.
“Rehtori kertoo syyslukukauden tiedotteet ja jupisee turhia”, Jasper sanoi innottomasti ja valui tuolissaan alaspäin tylsistyneenä.
“Missä Tanya?” Emmett kysyi Edwardilta ja mahaani kouraisi vähän niin kuin olin ensikertaa kuullut Philistä. Minua kuvotti. Se varmaankin näkyi myös kasvoiltani, koska Jasper katsoi minua kummastuneena kohentaen taas asentoaan.
“Bella? Oletko kunnossa?” Jasper kysyi huolissaan.
“Mahtavassa. Jännittää vain tämä päivä”, takertelin ja purin alahuultani. Jasper nyökkäsi hitaasti, muttei näyttänyt vakuuttuneelta.
“Tanya on varmaan backstagella Rosen ja Alin kanssa”, Edward sanoi huolettomasti Emmettille ja kohautti olkapäitään.
“Miksi he siellä ovat?” Kysyin uteliaana ja yritin hillitä mahassani möyriviä mahahappoja
“Rosalie on Cheerleader”, Emmett sanoi ylpeänä ja röyhisti rintaansa.
“Niin kuin ne kaksi muutakin?” Arvasin kieltäytyen samalla alitajuisesti lausumasta Tanyan nimeä ääneen. En edes ollut ikinä nähnyt koko naista ja hän saattoi olla ihan mukavakin, mutta silti minua vain jaksoi puistattaa ajatus siitä, että hän oli Edwardin tyttöystävä.
“Niin, jopa Alice. Hän on pieni mutta aivan ällistyttävän notkea”, Jasper sanoi ja Edward virnisti.
“Jospa puhuttaisiin jostain muusta kuin siskoni notkeudesta?”
Emmett alkoi nauraa, mutta nauru katkesi siihen kun jostain yläpuoleltamme kaiuttimista kuului korvia hyytävä HILJAA!
Käänsin katseeni eteenpäin ja liikuntasalin etuosassa puhujapöntössä seisoi noin 60-vuotias nainen, jolla oli kasvot täynnä ryppyjä, jotka erottuivat sinne asti missä minä istuin. Naisella oli pullonpohjaiset silmälasit, vaaleat hiukset tiukalla nutturalla takaraivolla ja tanttamainen vihreä kokohame.
“Tuo on Rehtori Domarée”, Edward kuiskasi minulle, “hän opettaa näytelmätaiteita ja äidinkieltä.”
Nyökkäsin ja huomasin, että eteen oli tullut rivillinen punaiseen cheerleader-asuun pukeutuneita tyttöjä. Yksi tytöistä oli muita huomattavasti lyhempi.
“Onko tuo Alice?” Kysyi vieressäni istuvalta Jasperilta joka nyökkäsi ylpeänä.
“Joo. Porukan lyhin ja taitavin.”
“Hyvää huomenta lapset ja tervetuloa taas tänne GAHSiin viikon kestäneen syysloman jälkeen.” Kuului tiukka, kimeä ääni edestä, joka kuului rehtorille. Ääni ei tuntunut sopivat yhteen naisen olemuksen kanssa. Kuin puhujanpöntön alla olisi ollut viisivuotias puhumassa hänen puolestaan.
“Ennen kuin aloitamme, hoitakaamme ensin muutamia käytännön asioita. Kuten kaikki varmaan tietävätkin, Sarah Johnsson muutti viikkoa ennen syyslomaa Oklahomaan ja nyt tapahtuu vallan vaihto. Toivotetaan tervetulleeksi uusi Cheerleader kapteenimme, Tanya Denali!” rehtori sanoi juhlallisesti ja alkoi taputtaa muiden oppilaiden kanssa. Kuulin muutamien poikien vislaavan ja huutavan kannustuksia. Edward taputti vieressäni ja hymyili vienosti. Pakotin omatkin käteni taputtamaan samalla kuin katsoin naista, joka omisti.. ihastukseni. Niin, kai sitä voi niinkin kutsua, vaikka aika ala-astemaiseltahan se kuulostaa lukion toisella luokalla olevan suusta. Tai päästä.
Tanya oli kaikkea mitä en ollut osannut kuvitella. Hänellä oli vaaleat, melkein vyötärölle asti ulottuvat punaiseen vivahtavat vaaleat hiukset, pitkät jalat, kapea vyötärö ja uskomattoman kauniit kasvot. Minä näyttäisin Tanyan rinnalla pelkältä pieneltä hiireltä.
Tanya hymyili leveästi, - kuin olisi juuri voittanut miljoonan - ja astui samalla rehtorin tilalle puhujanpönttöön.
“Tämä on todella suuri kunnia, että minut valittiin uudeksi kapteeniksi, kiitos kaikille. Etenkin minun omalle Edwardilleni”, Tanya lausui ystävällisellä äänellä ja lähetti Edwardille lentosuukon samalla vilkaisten minuun kummastuneena. Edward “nappasi” lentosuukon käteensä ja painoi sen sydämensä paikkeille. Minua alkoi taas oksettaa. Tanya naurahti ja joka puolelta alkoi kuulua uuu -huutoja ja vislauksia.
“Minä lupaan jatkaa kunniakkaasti samaani pestiä. Kiitos!” Tanya huudahti vielä ja poistui taas takaisin riviin, missä oli muitakin Cheerleadereita.
“Kiitos, Tanya. Ja nyt muita tiedotteita. Näytelmäryhmä jatkaa täällä salissa, taideryhmä menee kuvaamataidon luokkaan ja ne joilla on tälle päivälle pakollisten aineiden mukainen lukujärjestys, menee sen aineen luokkaan mitä sattuu nyt olemaankin. Hyvää päivänjatkoa!”
Ja niin oppilaat alkoivat virrata ulos salista, paitsi siis minä ja Edward, jotka jäimme odottamaan näytelmäkurssin alkua. Emmett suuntasi pakollisen matikan tunnille ja Jasper suuntasi kuvaamataidon luokkaan.

“Tanya.. vaikuttaa mukavalta”, sanoin samalla kuin ohimennen nojatessamme seinään odotellen väkijoukon ryntäyksen loppua. Edward nyökkäsi ja virnisti.
“Niin vaikuttaa.”
Nostin toista kulmakarvaani kysyvänä. Edward heilautti toista kättään ja tuhahti.
“Näet sitten.”
Nyökkäsin ja mutristin suutani.
“Isabella Swan? Bella?” kuulin kellomaisen äänen edestäni ja huomasin tuijottavani kiharat punaiset hiukset omistavaan tyttöön, jolla oli nenänsä päällä silmälasit ja pisamia. Tytöllä oli siniset silmät ja ujot ohuet kirsikan väriset huulet. Hänellä oli päällään auki oleva villakangastakki, jonka alla oli musta pusero. Jaloissaan hänellä oli risat farkut ja tennarit. Tytöllä oli ujosti kädet selän takana.
“Olen”, vastasin tytön kysymykseen ja katsoin hänen sydämen muotoisiin kasvoihinsa kummastuneena. Olin jossain nähnyt hänet.
“Livvy?” Henkäisin tunnistaessani ja puhkesin hymyyn. “Livvy!”
“Siitä on niin aikaa! Mitä sinä täällä teet?” Esikouluaikainen ystäväni Livvy Jones huudahti iloisena ja halasi minua. Edward katsoi vierestä kummastuneena.
“Minä.. tein maisemanvaihdon”, sanoin ja purin alahuultani. Livvy nyökkäsin ja katsoi minua kiireestä kantapäähän.
“Vau. Sinä olet muuttunut”, Livvy naurahti
“Sitä se puberteetti tekee. Et sinäkään siltä hiekkalaatikolla leikkivältä tytöltä enää näytä.”
Nauroimme yhdessä ja lopulta huokaisimme yhteen ääneen ja naurahdimme taas.
“Sinäkin siis olet näytelmäryhmässä tänään? Se on hienoa.” Sanoin ja astuin askeleen taakse päin nojatakseni taas seinään. Livvy nyökkäsi ja katsoi maahan.
“Joo. Oikeastaan pyrin enemmän musiikilliselle puolelle, mutta tätä tuli ikään kuin pakettiratkaisuna”, Livvy sanoi naurahtaen.
Samassa Alice hyppäsi viereeni ja kiljahdin pikkaisen. Alice naurahti ja katsoi kysyvästi - ja arvostelevasti - Livvyä ja hänen vaatteitaan.
“Ööh. Hei?” Livvy sanoi ujosti ja Alice hymyili hänelle. Näin Alicen silmistä, että hänen teki mieli hakea Rosalien autosta lisää vaatteita ja vaatettaa Livvy. Alice itse oli vaihtanut jo normaalisen ihmisten vaatteet päälle.
“Hei. Olen Alice”, Alice esittäytyi heleällä äänellä. Ensimmäistä kertaa huomasin Edwardin kadonnen vierestäni. Etsin häntä katseellani samalla kun Alice ja Livvy juttelivat. Löysin Edwardin juttelemasta jollekin pojalle salin toisella puolella.
Samassa salin edessä olevan näyttämön tummanpunaiset verhot siirtyivät näyttämön keskellä seisoi Rouva Domarée kädet puuskassa, toisessa kädessään papereita, jalka naputti rytmikkäästi lattiaa. Koko salin näytelmänryhmä hiljeni ja katsoi rehtoriamme.
“Mainiota, aloitetaan itseilmaisulla!” Domarée sanoi lapsekkaalla kimeällä äänellään ja minä jähmetyin paikalleni. Minä en todellakaan tule pitämään tästä.


« Viimeksi muokattu: 02.04.2010 21:40:27 kirjoittanut alba »

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: You Belong With Me [5.OSA 2.5]
« Vastaus #38 : 02.04.2010 20:24:42 »
voi jesjesjesjes! uus luku meinasin kirjottaa voli :D nojoo, tää oli tosi hyvä niinku edellisetki ja vihdoinki päästään lähemmäs tanyan kohtaamiseen :D en maltakkaa odottaa miten hirveen (?) siitä teet :D pari virhettä taas bongailin... toinen oli siinä ku kerroit tanyan hiuksista, ni sanoit kaks kertaa sanan "vaaleat" ellei se toka kerta ollu tarkotuksella... ja toinen tuleeki täs:

“Olisi minulle yksi pyyntö..”, Charlie virnisti ja osoitti viininpunaista kravattiaan.

vissiin pitäis olla minulla? (:

minnamoi♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: You Belong With Me [5.OSA 2.5]
« Vastaus #39 : 02.04.2010 20:31:06 »
Lainaus
Ja jos luet tätä, kommentoi. Vaikka ihan vain jotain tarpeetontakin. Haluan tietää kuinka monta tätä seuraa
selvä. minä luen tätä.
Lainaus
“Olisi minulle yksi pyyntö..”, Charlie virnisti
minulla kenties??
oli siellä pari muutakin virhettä mutta päätin poimia vaan tuon sattuman tuolta ;)
sopivan pituisia lukuja teet.
taisi kyllä tulla suht. turha kommentti :D

edit:// RÄYH minnamoi. veit ainoan mun bongaaman virheen tuolta  >:( ;)
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open