Kirjoittaja Aihe: Twilight: You Belong With Me [VALMIS 9.6] | K-11, B/? + normiparit, kaikki ihmisiä  (Luettu 39129 kertaa)

Virheellinen

  • Vieras
Ficin nimi - You Belong With Me
Kirjoittaja - Virheellinen
Ikäraja - K-11
Fandom: Twilight
Tyylilaji - draama, romantiikka, huumori
Paritus/Henkilöt - se selviää vain lukemalla ;)
Vastuuvapautus - Meyeriltä lainaan hahmoja, loppu onkin sitten minun
Mahdolliset varoitukset - Ilmoitan erikseen sitten osan alussa jos on jotain erityistä. Kiroilua nyt saattaa olla satunnaisesti. Kaikki ihmisiä.
Tiivistelmä - Isabella Swan on 17-vuotias, näyttelemisestä pitävä naisenalku. Hän asuu kolmestaan äitinsä Renéen ja tämän aviomiehen Philin kanssa Arizonan Phoenixissa. Bella kuitenkin haluaa koettaa siipiään näyttelijänä, joten muuttaa Broadwaytuottaja-isänsä luo New Yorkiin, jossa Bellan isä Charlie saa Bellalle opiskelupaikan erittäin arvostetusta näytelmälukiosta.

Erityiskiitokset lähetän Amerikkaan Taylor Swiftille. Hänen musiikkinsa on maailman mahtavinta häntä kuuntelen usein kirjoittaessani. Tämäkin tarinan tekemisen innoitti Taylorin You belong with me :) Eli thanks, Taylor!

Kiitokset kuuluvat myös ystävälleni Kaisulle, jolta saan aivan mainioita ideoita! Kiitos! :)



1. Osa, Finally Home


“Hyvää matkaa sitten, Bella”, äiti sanoi haikeana katsoen minuun suurilla, sympaattisensinisillä silmillään. Hän silitti pähkinänruskeita, vähä yli olkapäiden pitkiä laineikkaita hiuksiani ja hymyili vinosti. Nyökkäsin hänelle ja nostin viimeisenkin matkalaukun taksin takaluukkuun, pamauttaen samalla sen kiinni varmistaen, etteivät viattomat vaatteeni lentelisi pitkin Phoenixin katuja. Katsoin taas äitiini, hymyillen, ja halasin tätä.
“Tulen kyllä varmasti käymään. Useammin kuin toivotkaan, usko pois”, huokaisin kun irtauduin äidistäni, ja yritin puhua rohkaisevasti, vaikka minuakin pelotti. Olin muuttamassa New Yorkiin isäni luokse, ainakin siksi aikaa, että saisin lukion loppuun. Ja tietysti pinnan alla kihisi myös toivo siitä, että näyttelijän urani saisi tuulta siipiensä alle korkealaatuisessa näytelmälukiossa, minne isäni oli minut järjestänyt.
“Voi, kulta, minä tiedän. Minä ja Phil tulemme kaipaamaan sinua niin paljon”, äiti huokaisi ja suikkasi vielä suukon poskelleni.
“Minäkin teitä”, sanoin huokaisten ja otin askeleen taksia kohti. Äiti hymyili vielä kerran rohkaisevasti ja avasin taksin oven ja menin istumaan takapenkille. Taksikuski katsoi minuun kärsimättömänä peilin kautta.
“Soitathan heti kun pääset perille? Ja kerro Jacobille terveisiä!”, äiti sanoi vielä nopeasti.
“Joo soitan ja kerron. Nähdään, äiti”, sanoin haikeana ja pamautin taksin oven kiinni. Kehotin taksia ajamaan lentokentälle ja heilutin kättäni vielä kerran äidilleni. Tämä jälkeen taksikuski painoi kaasua, ja vanha puutalo, sekä äitini jäivät horisonttiin.

Näytin passiani, sekä annoin lippuni lähtöportilla kyllästyneen oloiselle, noin kaksikymmentävuotiaalle tummatukkaiselle miehelle. Hän käytti passini jossain masiinassa, joka piippasi, ja tämän jälkeen hän ojensi minulle passini takaisin ja päästi minut koneeseen.
Vaikka tänä ei todellakaan ollut ensimmäinen lentokertani, minua pelotti aivan suunnattomasti koneeseen nouseminen. Se fakta, että olen viettänyt New Yorkissa aina viikon kesäisin isäni luona, ja mennyt matkat aina koneella ei ollut poistanut lentopelkoani. Vedin syvään henkeä astuessani koneen sisälle. Raahasin mukanani pientä käsimatkatavaralaukkuani, joka oli täynnä lukemista ja musiikkia. Katsoin nyt ensimmäistä kertaa monenteenko luokkaan olin päätynyt. Silmäni meinasivat alkaa heittää kärrynpyöriä huomatessani, että olin päätynyt ensimmäiseen luokkaan. Kiitin hiljaa mielessäni isääni. Raahauduin paikalleni ja heitin mustan kassini viereiselle, ikkunanpuoleiselle penkilleni. En haluaisi tehdä tästä yhtään hankalampaa katselemalla maisemia, joten vedin verhon pienen ympyränmuotoisen ikkunan eteen.
Aloin kaivaa laukustani iPodiani, ainoaa joululahjaani, minkä olin saanut isältäni tänä vuonna. Laitoin soittimen piuhat korviini ja laitoin soittimen päälle. Yksi suosikkisävellyksistäni, Clair de Lune alkoi hiljaa soida ja suljin silmäni kuunnellen samalla hentoa pianomusiikkia.
Hetken kuunneltuani nukahdin.

‘’Lento JFK:n lentokentälle laskeutuu viidentoista minuutin kuluttua. Kiitämme matkustajia onnistuneesta lennosta, sekä lentäjäämme Tom Darrylia. Pyydämme matkustajia sulkemaan puhelimet ja laittamaan turvavyöt kiinni.”

Kuulutus keskeytti unen, jossa olin nähnyt itseni tanssimassa (unissa voi siis tapahtua mahdotonkin) maailman upeimman pojan, tai miehen kanssa. En kyennyt muistamaan hänen kasvojaan, mutta muistin hänen olleen aivan upea, kuin toisesta maailmasta. Muistan hänen sanoneen minulle jotain Italiaksi, mutten kyennyt muistamaan mitä. Kiitin hiljaa itsekseni, että olin nukkunut nousuvaiheen ohi.
Hieraisin silmiäni ja suljin musiikkisoittimen, josta soi nyt Pjotr Tšaikovskin ”Pähkinänsärkijä”. Yritin keriä piuhat soittimen ympärille mahdollisimman siististi, mutta silti aina jostain syystä ne olivat aina solmussa. Kuin iPodillani olisi oma tahto tai jotain. Venyttelin varovaisesti käsiäni pääni yläpuolella, ja huomasin niskassani pientä jäykkyyttä. Suoristin kädet eteen ja nikamani naksuivat pahaenteisesti. Olin kai nukahtanut pää takakenoon.
Kun kone aloitti laskeutumisen ja siirsin automaattisesti käteni molemmille käsinojilleni ja puristin niitä rystyset valkoisina. Silmät kuitenkin pidin vielä auki. Tunsin koneen kääntyvän alaviistoon ja nipistin huuleni yhteen. Sitten se olikin jo ohi ja päästin käteni käsinojista huokauksen säestämänä. Huomasin toiseen nahkaiseen käsinojaan jäänen minun sormenpäideni painaumat.
Otin mustan kassini viereiseltä istuimelta ja nousin ylös. Jalkani olivat puutuneet istumisesta ja ravistelin niitä vähäsen. Siirryin käytävän puolelle ja siirryin ihmisjonon sekaan, jotka jonottivat päästäkseen koneesta ulos. Edessäni oli pulska vanha mies, jolla oli musta puvuntakki, tummat suorat housut, sekä takaraivolta kaljuuntumista aloitteleva pälvikalju. Jono liikkui aika rivakasti ja pian astuinkin huokaisen ulos, lentoemännän tekopirteän hyvästelyn saattelemana. Kävelin nyt nopeammin väljääntyneen jonon perässä ja kaljuuntuva mies jäi taakseni.
Saavuin terminaaliin, ja etsin katseellani isääni. Pyörin ympäri etsien häntä katseellani, mutta häntä ei näkynyt missään. Aloin jo panikoida, että olinko saapunut oikealle kentälle. Oliko tämä varmasti edes Amerikkaa? Kuinka kauan olin nukkunut? Huokaisin helpotuksesta nähdessäni muutaman kymmenen metrin päässä ihmismeren yläpuolella heiluvan lapun jossa luki Isabella Swan. Naurahdin vähän nolostuneena ja aloin pujotella ihmisten ohi kylttiä kohti. Koputin minuun selkä päin olevaa miestä olkapäälle, joka piti molempia käsiään ylhäällä pitäen kylttiä näkyvillä.
“Hei isä”, naurahdin ujosti isäni kääntyessä minua kohti. Hän laski kyltin alas ja hymyili leveästi.
“Hei Bells”, hän vastasi ja halasi minua omalla kömpelöllä tavallaan. Halasin hämmentyneenä takaisin, tällaiset tunteiden näyttämiset eivät olleet mitään kovin yleisiä meidän keskuudessamme. Isä irrottautui minusta ja katsoi minua ryppyjen ympäröivillä ruskeilla silmillään. Tämä tapahtuma oli varmaan todella erikoislaatuinen, sillä hän oli laittanut mustiin hiuksiinsa pienen määrän geeliä. Hän päällään oli mustaruskea ruutupaita, sekä farkut. Tällä hetkellä hän ei näyttänyt ollenkaan rikkaalta Broadway-tuottajalta. Vain tavalliselta mieheltä, joka haki tytärtään lentokentältä.
“Eikö Jacob tullutkaan?”, kysyn vähän pettyneenä ja vilkuilin ympärilleni varmistaakseni asian. Isä tuhahti ja pyöräytti silmiään.
“Kuulemma kamala kiire läksyjen kanssa.”
“Ai.”
“Noh, mennäänpäs sitten”, Charlie sanoi ja viittoi minua seuraamaan häntä. Kävimme hakemassa matkalaukkuni matkatavaroiden noutopisteeltä ja aloimme pujotella ihmisten ohi kohti parkkipaikkaa. Charlie tarjoutui ritarillisesti kantamaan suuren osan laukuistani. Onneksi niitä ei ollut paljon, sillä melkein mitään vaatteita, jota pidin Phoenixissa ei todellakaan voinut pitää isäni valvovan silmän alla. Eikä ilmakaan oikein ollut mikään paras mahdollinen shortseille ja topille.
Löysimme yllättävän nopeasti isän hiekanharmaan upouuden Toyotan. Isä heitti tavarani takaluukusta sisään ja minä kiipesin etupenkille laittaen samalla iPodini soimaan. Pähkinänsärkijä jatkoi soimistaan siitä, mihin se oli jäänyt. Pidin kuulokkeen vain toisessa korvassa, jos Charlie innostuisi juttelemaan matkan aikana. Pian isä kiipesi kuskin paikalle ja käynnisti auton. Moottoria tuskin kuuli.
“Hieno auto, isä. Koska ostit?”, kysyin yrittäen kuulostaa asiantuntevalta.
“Kiitos, B. Suunnilleen kaksi päivää sitten ostin kun vanha päätti jättäytyä eläkkeelle”, isä hymähti ja lähti ajamaan ulos parkkihallista kohti uhkaavaa, kiemuraista Van Wyck Expyä.
“Mitä pakulle tapahtui?”, kysyin hämmentyneenä, mutta katsoin hälläväliä -asenteella ulos ikkunasta. Olin toivonut punaista Chevroletia itselleni, kun isä viimeinkin kyllästyisi siihen. Mutta nyt sen onkin rikki, mahtavaa.
“Siitä hajosi moottorista termostaattikotelo ja sen korjaaminen olisi ollut kovin kallista. Helpompi vain osaa uusi.”, isä sanoi ja taputti auton kojelautaa kuin vanhaa ystävää olkapäälle. Huokaisin ja nojasin käteeni katsellen moottoritiellä 678 ohi ajavia autoja. Ihan niin kuin tietäisin mitä termostaattikotelo tarkoittaa. (A/N: En tiedä minäkään, pyysin vain veljeäni nimeämään jokin moottorin osan.)

Noin tunnin ajon jälkeen vanha tuttu Forrest Hillsin kyltti näkyi. Se on hieno asuntoalue, mitä voisi ensinäkymältä luulla metsän reunalla olevaksi alueeksi, vaikka todellisuudessa tämä oli keskellä Queensia. Melkein jokaisen upean talon pihassa oli minimissään kaksi vaahterapuuta ja paljon ruusupensaita, sekä muita puskia. Lehdet näyttivät aina näin syksyllä ihan mahtavilta! Jokaista väriä joka puolella, keltaista, ruskeaa, tummempaa ruskeaa, punaista, vihertävää.. listaa voisi jatkaa loputtomasti! Juuri tätä vuodenaikaa odotin New Yorkiin muuttamisessa eniten. Charlie kääntyi 75th Richmond Avenuelle ja pystyin jo erottamaan puiden kätköistä lapsuudenkotini. Valkoinen, kaksikerroksinen puutalo, jonka pienellä etupihalla oli nuori vaahterapuu. Charlie parkkeerasi pihaan asfaltoidulle alueelle, ja hyppäsi ulos autosta. Laitoin iPodini pois päältä taskuuni ja seurasin isäni esimerkkiä, ja hyppäsin autosta ulos pamauttaen oven perässäni kiinni.
“Mitä pidät?”, isä kysyi avaten samalla auton takaluukkua.
“Täällä on kaunista, niin kuin aina lokakuussa on”, naurahdin ja vilkuilin vielä hymyillen ympärilleni katsellen luonnon omaa taidetta.
“En tarkoittanut sitä”, isän naurahti ja osoitti etusormellaan taakseni. Käännyin hämmentyneenä katsellen samalla ympärilleni. Etupihan metallisella pyöräparkilla minua odotti minun vanha polkupyöräni, joka on joskus ollut sininen. Pyöräparkin vieressä oli Jacobin metallinhohtoinen moottoripyörä, sekä valkoinen skootteri, jota en tunnistanut. Silmiini osui valkoisen skootterin penkin päällä kaunis rusetti. Käännyin takaisin isääni päin silmät lautasen kokoisina ja isä nyökkäsi.
“Sinä ostit minulle skootterin!”, kiljaisin ja juoksin halaamaan isääni, jonka keuhkoista varmaan karkasi kaikki ilma minun tömähtäessä hänen rintakehäänsä vasten. Hän kuitenkin vain nauroi ja taputti minua selkään.
“Kiitos isä! Se on mahtava!”
“Eipä mitään, Bells. Kunhan olet varovainen sen kanssa”, isä naurahti uudestaan minun rynnätessä katsomaan uutta skootteriani. Repäisin rusetin irti ja hyppäsin skootterini ja otin vähän tuntumaa ajokkiini. Se oli täydellinen.
“Voit kokeilla sitä huomenna, Jacob varmaan mielellään neuvoo vähän sen käytössä”, isän sanoi ja alkoi raahaamaan kahta matkalaukkuani kohti taloa. Nyökkäsin ja hyppäsin pois skootterin kyydistä mennen hakemaan loput kaksi laukkuani auton takaluukusta.
Charlie oli jättänyt perässään talon oven auki ja astuin sisään taloon. Ensin silmiini osui vasemmalla oleva vanha keittiö, minkä kaapit olivat vähän kuluneet ja vetimet olivat ruostuneet. Keittiön tasoilla lainehti varmaan tonneittaan tiskejä, sekä neljän istuttavalla pyöreällä ruokapöydällä oli vanha murokulho. Huokaisin. Nyt ainakin tiesin, mitä tulisin tekemään loppuillan.
Potkaisin kenkäni vasemmalla olevalle naulakolle ja jatkoin matkalaukkujen kanssa tarpomista eteenpäin lyhyttä käytävää, joka vei laajaan olohuoneeseen ja kierreportaille. Olohuoneen 48 tuumainen televisio oli jäänyt päälle ja sieltä tuli jalkapalloa. Varmaan Jacobin jäljiltä. Tuhahdus.
Lähdin kiipeämään kierreportaita pitkin yläkertaan, joka aukeni ensin tilaan, jossa oli neljä ovea. Ovi, joka oli suoraan portaiden edessä, kuului Charlielle. Vasemmalla olevasta vessasta pääsi Jacobin huoneeseen, sekä oikealla olevat kaksi ovea johtivat minun huoneeseeni ja toinen vessaan. Minun huoneeni ovi oli auki ja Charlie laski parhaillaan matkalaukkuni sängylleni.
“Kiitos avusta isä”, sanoin hymyillen ja laskin loput laukuistani lattialle, “onko Jake huoneessaan?”
“Käy kurkkaamassa. Ostin sinulle muuten uudet lakanat. Muistelin, että pidit violetista?”
“Violetti on ihan kiva.”
“Hyvä. Minä menen nyt katsomaan sitä jalkapallo ottelua, käy sinä rauhassa taloksi”, Charlie sanoi poistuen salaman lailla huoneestani. Suljin oven hänen perässään ja tutkailin huonettani. Se on aina ollut samanlainen, seinät norsunluunvalkoiset, sänky leveä ja mukavan näköinen, ikkunan, josta oli suora näkymä seuraavan talon johonkin huoneeseen, äärellä oli pieni kirjoituspöytä, sekä nurkassa minua odotti vanha ystäväni James.
“No mutta hei”, naurahdin ja otin käteeni vanhan kitarani, jonka olin nimennyt James Hetfieldin mukaan. Istuin sängyn laidalle ja annoin sormieni tanssia Mercy Me - Finally Homen tahtiin.

I'm gonna wrap my arms around my daddy's neck and tell him that I've missed him and tell him
all about the girl that i became and hope that it pleased him there's so much i want to say
there's so much i want you to know.

When i finally make it home when i finally make it home.,,

Sitten huoneeni ovi aukesi ja lopetin laulamisen kuin seinään. Jacob virnuili ovella ja juoksi luokseni hukuttaen minut suureen halaukseen. Laitoin salaman nopeasti Jamesin sängylle, ettei se murskaantuisi minun ja Jacob väliin.
”Hei sisko! Vau, sä et oo kasvanu yhtään”, Jacob hohotti matalalla äänellään työntäen minut samalla irti kivikovasta rintakehästään.
”No minulla oli huono tuuri geeniarpajaisissa, friikki. Hei, tietääkö Charlie, että sä käytät steroideja?”, sanoin ja virnistin pikkuveljelleni. Tai oikeastaan pikkuveli on todella väärä sana. Jacob on melkein 185cm pitkä viisitoistavuotias. Me olemme todella erinäköisiä, Jacobilla on tumma, oliivinruskea iho (mikä on luultavasti periytynyt Charlien isältä) ja mustat pitkät hiukset. Ainoa mikä meitä ulkonäöllisesti yhdistää, on Charlielta perityt ruskeat silmät. Mielestäni hän näyttää hiukan intiaanilta, virnuilen hänelle siitä paljon.
Meidän vanhempamme erosivat kun Jacob oli kuusi, ja minä kahdeksan. Jacob ei koskaan pitänyt Phoenixsissa asumisesta minun, äidin ja Philin kanssa, ja muutti takaisin New Yorkiin yläasteen alkaessa. Jake on aika ollut minulle kuin isoveli, monella tapaa. Kun vanhemmillemme tuli ero, minä olin se, joka itki ja Jake se, joka lohdutti. Vaikka kaiken järjen mukaan sen olisi pitänyt olla toisin päin.
”Todella hauskaa Bells”, Jake tuhahti pyöräytti silmiään. Se sai hänet näyttämään intiaanilta normaalia enemmän.
”No anyways. Miltäs nyt tuntuu aloittaa maanataina friikkilukiossa?”, Jake hohotti ja oli pitelevinään mikrofonia.
”Erittäin hyvältä, kiitos vain”, tuhahdin ja työnsin Jacobin valtavan kouran pois naamani edestä, ”missä Molly on?”
”Varmaan jossain sohvan alla, taas vaihteeksi.”
Nyökkäsin ja aloin purkaa vaatteitani laukuista oven vieressä olevaan vaatekaappiin. Molly on vanha, valkoinen kissa, joka Charlie ja äiti ottivat tähän taloon muuttaessa, eli noin 18-vuotta sitten. Molly on silti hyvässä kunnossa, iästään huolimatta.
”Minä tästä häippäsenkin takaisin pimeälle puolelle (A/N: eli siis Jaken huone)”, Jacob sanoi perääntyen kohti huoneen ovea. Nyökkäsin hänelle, ja samassa pikkuveljeni katosi vetäen oven perässään kiinni. Istahdin takaisin sängylle ja huokaisin. Viimeinkin olin kotona.

--
Viimeinkin sain tämän julkaistuksi :D Toivottavasti tykkäsitte ja risuja ja ruusuja saa heitellä.
Thanks.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2014 20:10:19 kirjoittanut Beyond »

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Way to the Broadway [1.OSA 16.3]
« Vastaus #1 : 16.03.2010 21:35:55 »
Vaikuttaa kivalta :D Ja hyvää tekstiä niin kuin aina. Mutta missä Eddie missä Eddie?!  ;) Jatkoa odotellen.
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Way to the Broadway [1.OSA 16.3]
« Vastaus #2 : 16.03.2010 21:53:30 »
Minun mielenkiintoni heräsi ja jään varmastikin seurailemaan tätä. ;)
Jonkun virheen taisin huomata, mutta kun yritin etsiä, en enää löytäny. ;D Voi olla, että katsoin itsekin ihan väärin :D

Mutta oli lupaavan kuuloinen tuo eka luku ja jään innolla odottelemaan toista lukua. ;)

ninnni~
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

-jjassuu

  • Vieras
Vs: Way to the Broadway [1.OSA 16.3]
« Vastaus #3 : 16.03.2010 22:30:29 »
Kiinnostukseni heräsi, joten jään ehottomasti seurailemaan tätä ;)

Lainaus
“Mitä pidät?”, isän kysyi
kysymysmerkin jälkeen ei tule pilkkua, kahta lopetusmerkkiä (tai siis sellaista juu :D ) ei saa laittaa peräkkäin :)
näitä oli siellä vähän enemmänki, mutta ei se silleen haitannu lukemista, kunhan ilmoitin ((: ja sitten oiskos tossa että ''isä kysyi'' ? (;
mutta juu kirjottele nopeesti jatkoa ja silleen :D

j
« Viimeksi muokattu: 18.03.2010 22:12:24 kirjoittanut -jjassuu »

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Way to the Broadway [1.OSA 16.3]
« Vastaus #4 : 17.03.2010 15:47:25 »
oi! olis pitäny lukee tää jo eilen!<3 tykkäsin tosi paljon, etenki siitä ettei aina oo sitä jaken ja bellan välien "setvimistä" tai sillai ku ne nyt on sisaruksii! :) me like! :) ja todellaki jään odottaa seuraavaa lukua! :) pari virhettä kyllä bongasin... mutta mut tuntien, ni en jaksa nyt enempää niitä ettiä ku en löydää :D tais olla joku et olit kirjottanu "tänä" vaik ois pitäny olla "tämä" tms. ja sitte oli jossai kohtaa "hän" vaik ois pitäny olla "hän" ... ainaki mun mielestä! :) mutta pari kirjotusvirhettä sinne tänne :D

minnamoi♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

En-nu

  • Vieras
Vs: Way to the Broadway [1.OSA 16.3]
« Vastaus #5 : 17.03.2010 16:55:34 »
Ihana !! toivon jatkoa olet tosi hyvä kirjottamaan

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Way to the Broadway [1.OSA 16.3]
« Vastaus #6 : 17.03.2010 17:19:27 »
Ihana!!!
Jatkoa tulossa piakkoin?
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Way to the Broadway [1.OSA 16.3]
« Vastaus #7 : 17.03.2010 17:21:53 »
Oi, jee tänne on tullut tälläinen (: <3
Tykkään kovasti kirjoitustavastasi. Se on ihana ja kuvailet tosi hyvin.
Oli myös kiva, että pistit kissasta, skootterista ja autosta kuvat (eikai siellä muuta ollut?). Se auttoi paljon Bellan elämän kuvittelussa.
Yhden ainoan virheen bongasin:

Lainaus
Nyökkäsin ja hyppäsin pois skootterin kyydistä menne hakemaan loput kaksi laukkuani auton takaluukusta.
mennen

Eikä ollut kovin suuri (;
Sujuvaa tekstiä ja virheitä tosiaan ei paljoa ollut.
Ilmottauduin siis lukijaksi ja idea on tosi hyvä. On kiva, että välillä Bellalla on sellainen...ylellisempi elämä :'D En tiedä, onko ihan oikea sana, mutta toivottavasti tajuat mitä haen takaa.
Joten, jatkoa jään toivomaan <3
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Way to the Broadway [1.OSA 16.3]
« Vastaus #8 : 17.03.2010 18:32:03 »
Kiitos kaikille kommenteista! Kirjoitusvirheet korjaan ihan kohta :)
Jatkolle en päivämäärää osaa sanoa, mutta se tulee sitten kun tulee.

Virheellinen

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Way to the Broadway [1.OSA 16.3]
« Vastaus #9 : 17.03.2010 21:49:21 »
Lainaus
...sekä nurkassa minua odotti vanha ystäväni James.
Tirskahdin tuossa kohtaa kuvittelin jotenkin jonkun Jamesin  istumassa nurkassa -johtuu varmaan väsymyksestä...
 Mutta todella sujuvaa ja omaperäistä tekstiä!!!
Toivottavasti jatkoa tulee pian odotan innolla sitä hetkeä kun Cullenit tulevat mukaan tarinaan.

Embuu

  • vammanaama
  • ***
  • Viestejä: 76
  • because you are the only exception ♥
Vs: Way to the Broadway [1.OSA 16.3]
« Vastaus #10 : 19.03.2010 12:10:51 »
I like it .  :) Tosi kiva kun tuolla olivat nuo kuvalinkit niin sai vähän
tajua tästä  ;) Aluks kun luin tosta Jamesista niin ajatelin että siellä
nurkassa hilluu joku äijä!  :D Tää on tosi hyvin kirjotettu, muutaman virheen löysin kylläkin.
Hyvin kuvailtu ja kaikkee. Jatkoa toki vaan tulemaan!  :D
daadaaadaaadaaadaa

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Way to the Broadway [1.OSA 16.3]
« Vastaus #11 : 22.03.2010 16:03:24 »
Joo sen Jamesin mä oikeen koordinoin :D
Jatkon kirjoittaminen on siinä aika lailla puolessa välissä.

E_Bella

  • Vieras
Vs: Way to the Broadway [1.OSA 16.3]
« Vastaus #12 : 22.03.2010 18:51:07 »
Ehdin tämän luvun joskus (en muista millon) lukee parilausetta, mutta piti lähteä sitten jo heti ja unohdin koko ficin kokonaan. . .
Mutta nyt luin tän ja tykkäsin! ;)
Jatkoa pyydän<3 :D

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Way to the Broadway [1.OSA 16.3]
« Vastaus #13 : 23.03.2010 15:44:55 »
Tämä osa on vähän kuin alustus kolmannelle osalle :) Hope u Like

2. Osa, Day

Avasin raukeana silmäni ja venyttelin käsiäni. Ensimmäinen yöni Forrest Hillissä pitkään aikaan, uusilla lakanoilla, ja minä olin nukkunut hyvin. Kummallista, yleensä ensimmäisen yön pyörin ympäri sänkyä ja soitan tylsyyksissäni kitaraa. Nyt olin sammunut kuin saunalyhty.
Nousin istumaan sängyn laidalle ja hieraisin silmiäni katsoen ympärilleni. Molly oli tullut yöllä oveni taakse raapimaan ovea ja olin päästänyt sen sisään. Nyt se nukkui sänkyni jalkopäässä tuhisten hiljaa. Nousin ylös natisevalta sängyltä ja Mollyn pää kääntyi salamana puoleeni. Pienikokoinen valkea kissa katsoi minuun silmäluomet lupsuen. Hymyilin sille ja se painoi päänsä takaisin violeteille lakanoille ja huokaisi niin, että koko sen ruumis kohosi ylös ja alas. Tuhina jatkui siitä, mihin se oli jäänyt. Hymähdin itsekseni ja otin yöpöydältäni hiusharjan alkaen selvittää takkuisia kutrejani.
Alakerrasta kuului puheensorinaa. Lopetin harjaamisen ja kuulostelin, mistä veljeni ja isäni oikein puhuivat. Sanoja en erottanut, mutta nopeasti tunnistin alakerrasta naisen äänen. Loikkasin ylös sängyltä vaatekaapilleni ja valitsin päälleni harmaan topin, metsänvihreän hupparin ja harmaat farkut. Katsoin vielä ohimennen peilistä, olinko esiintymiskelpoinen ja avasin huoneeni oven ja kipitin kierreportaat alas olohuoneeseen.
Jacob istui samassa paikassa mihin olin hänet illalla tiskaamisen jälkeen jättänyt ja hän yhä tapitti televisiota kulmat kurtusta. Hänen paitansa oli kuitenkin vaihtunut, joten hän varmaan oli jossain välissä käynyt nukkumassa. Vilkaisin ruutuun ja tuttuun tapaan sieltä tuli jääkiekkoa. Voi taivas varjele minne penkkiurheilijoiden taivaaseen olinkaan muuttanut?
Lysähdin Jacobin viereen sohvalle, joka ei huomioinut saapumistani millään muotoa, vaan jatkoi ruudun tapittamista. Heilautin ilkeyttäni kättäni hänen silmiensä edestä. Jacob nappasi käteni ranteestasi kiinni yhdellä nopealla liikkeellä.
”Häiritse minua niin James lentää komeassa kaaressa Davidin alle”, Jacob murahti uhaten minua Harley Davidsonin mukaan nimeämällään Derbillä. Jostain kumman syystä meillä molemmilla, minulla ja Jakella, on aina ollut kummallinen tapa nimetä elottomia esineitä. Repäisin käteni irti Jacobin kourasta ja lähdin keittiöön etsimään naisääntä, jonka olin kuullut. Keittiössä marmoriseen keittiötasoon nojasi nainen, jolla oli karamellin väriset hiukset, sydämenmuotoiset kasvot ja ystävälliset vihreät silmät. Charlie oli selkä minuun päin, eikä huomannut tuloani, mutta nainen huomasi. Hän hymyili sinulle silmät tuikkien.
”Tämäkö on sitten se sinun Isabellasi, Charlie?”, nainen sanoi heleällä äänellä käveli luokseni ojentaen kätensä minua kohti. Tartuin käteen ja hymyilin naiselle hämmentyneenä. Charlie kääntyi ympäri ja nyökkäsi minulle tervehdykseksi.
Nainen veti kätensä pois pikaisen kättelyn jälkeen. ”Minä olen Esme, asun tuossa naapurissa. Tulin tuomaan vähän mokkapaloja kun tuli tehtyä niitä liikaa”, hän jatkoi hymyillen edelleen. Nyökkäsin kiitollisena.
”Kiitos. Sano vain Bella”, tein perinteisen pyyntöni, niin kuin aina uuden ihmisen tavatessani. Esme nyökkäsi ja kääntyi Charlien puoleen, joka pyöritteli käsissään avaimia.
”Minun täytynee mennä patistamaan lapsia siivoamaan”, Esme sanoi ja käveli eteiseen Charlie ja minä vanavedessään.
”Kerro Carlislelle terveisiä”, Charlie sanoi ja naurahti, ”ja kiitos mokkapaloista.”
”Eipä mitään. Näkemiin Jacob!”, Esme huudahti ja sai olohuoneesta ummehtuneen hein. Esme naurahti ja vilkutti minulle ja Charlielle nopeasti kadoten saman tein ovesta.
Käännyin katsomaan Charlieta toinen kulma koholla.
“Mitä?”, Charlie naurahti ja ojensi minulle hedelmäkorista omenan, jonka otin kiitollisena vastaan. Vatsani oli jo alkanut protestoida ruoan puutetta vastaan.
“Kuka hän oli?”, kysyi ja puraisin omenasta katsoen isään kysyvästi, joka vaihtoi hermostuneesti painoaan jalalta toiselle, vilkuillen samalla olohuoneeseen päin.
“Esme Cullen. Asuu tuossa viereisessä talossa”, Charlie sanoi ja osoitti peukalollaan taakseen, “hieno perhe. Isä on lääkäri ja kaksoset ovat kilttejä.”
“Kaksoset?”, älähdin, “Mahtavaa. Pikkulapsia tässä nyt viimeksi kaivattiin.”
Charlie naurahti. “Edward ja Alice ovat sinun ikäisiäsi. He muuten käyvät samaa lukiota, minkä sinä aloitat huomenna.”
“Siis mitä? Noin nuori ja kaksi seitsemäntoistavuotiasta? Saiko hän heidät ehkä joskus kymmenenvuotiaana?”, naurahdin silmät ymmyrkäisinä. Charlie päästi mahtavan hohotuksen.
“Ehei Bells. Esme on muistaakseni jo 35-vuotias. Esme sai heidät ollessaan kahdeksantoista. Hän ja Carlisle halusivat aloittaa varhain”, Charlie sanoi ja vilkaisi taas olohuoneeseen, “minä tästä taidan mennä katsomaan tuota peliä tuolla. Tässä muuten skootterisi avaimet”, Charlie sanoi ja pudotti avaimet avoimelle kämmenelleni ja pinkaisi olohuoneeseen sohvalle Jacobin viereen tapittamaan peliä. Katsoin avaimia hymyillen. Tästä sitä riemua irtoaisi.

Istuin jännittyneenä skootterini päällä Richmond Avenuen päässä ja katsoin uhmakkaasti suoraa tietä. Jacob seisoskeli vieressäni ja kertoili minulle muutamista perusjuttuja siitä, mitä kannattaa tehdä, ja mikä ehdottomasti kannattaa jättää tekemättä. Yritin kuunnella, mutta uskoin parin vuoden takaisten mopokouluoppien olevan vielä jossain muistini perällä. Asfaltoitu tie näytti yhtäkkiä kovin pitkältä sen vierellä minua odottavien roskapönttöjen ja puiden kanssa. Varsinkin uutuudesta kiiltävät autot suorastaan huusivat Bella, naarmuta minua! Minä suorastaan kerjään sitä!
Yritin kuitenkin keskittyä siihen, että pysyisin keskellä tietä.
“B, nyt väännä kaasua hitaasti ja päästä kytkimestä”, Jacob sanoi ja laittoi ison kouransa hellästi oikean käteni yläpuolelle. Nyökkäsin hänelle hermostuneesti ja irrotin kytkimestä vääntäen samalla kaasua. Skootteri nytkähti liikkeelle, mutta tökkäsi heti tiehen kun irrotin kytkimestä kokonaan.
“Bella! Varovaisesti. Ei nyt huvittaisi tuhlata viimeistä lomapäivääni sinun päänpalasiesi keräämiseen pitkin teitä”, Jacob murahti ja auttoi minut tasapainoon. Irvistin hänelle ja katsoin taas tietä. Se näytti siltä, kuin se voisi yhtäkkiä vain alkaa liikkua ja alkaa huutaa Kaadu, Bella, Kaadu!
Keräsin itseni ja irrotin kytkimestä, taas varovaisemmin. Nyt liikuin jo vähän ja painoin varovaisesti kaasua. Tie lähti liikkumaan ja liikuin skootterillani uhmakkaasti kiiltävien autojen ohi, jotka suorastaan näyttivät turhautuneilta siitä, että olin onnistunut. Lisäsin kaasua ja nyt irrotin kytkimestä kokonaan ja skootteri lähti hiljaisesti huutaen kohti Richmondin loppupäätä. Käännyin varovaisesti vasemmalle, ajattelin kiertää korttelin ympäri, kun tämä kerran sujui näin hyvin. Käänsin hitaasti Jacobin oppien mukaan sarvia ja skootteri lähti kääntymään 76th Avenueta pitkin. Pian olinkin jo seuraavan mutkan takana ja näin Jacobin odottelemassa tien varressa myhäillen.
“Selvisit hengissä. Loistavaa, B”, Jacob virnuili kun pysähdyin hänen viereensä. Näytin hänelle kieltä ja sammutin moottorin. Hyppäsin pois skootterin selästä ja lähdin taluttamaan sitä kohti pihaa.
“Nyt luultavasti pysyn hengissä koulumatkan ajan. Kiitti tunnista, Jake”, sanoin ja laitoin skootterini nojaamaan jalkaansa vasten pyörätelineen ja mustan mopon viereen.
“Oikeastaan tässä meni vain puolituntia, mutta olkaa hyvä vain”, Jacob naurahti ja minä tökkäisin häntä leikkisästi olkapäähän.
“Mun täytyy nyt mennä huoneeseeni viimeistelemään se esitelmä solujen sielunelämästä”, Jake sanoi ja astui askeleen taaksepäin, “et sinä sattuisi olemaan alan asiantuntija?”
“Valitan. Ihan yksinkö sinä sitä teet?”, kysyin epäilevänä ja tutkin samalla skootterini valkoista maalipintaa, johon oli roiskunut pieni määrä rapaa.
“Paul on samassa ryhmässä kanssani. Wikipedia tekee lähinnä kaiken työmme”, Jacob naurahti virnistäen muka ovelan näköisenä. Pyöräytin silmiäni.
“Sepä hienoa. Menehän nyt sitten siitä oppimaan.. jotain”
“Yes maa’am”
Jacob hyppäsi yhdellä harppauksella koko viisiaskelmaisen portaikon ylös ja katosi ulko-ovesta eteiseemme. Vilkaisin taas skootteriani ja siihen roiskunutta rapaa. Katsoin talon takana olevaa vanhaa puutarhavajaa ja näin siellä punaisen ämpärin, sekä puutarhaletkun. Täydellistä.
Kun olin saanut ämpärin täyteen vettä, raahasin sen etupihalle skootterini viereen. Kuin tilauksesta, katseeni osui portaikolla makaavaan pesusieneen. Mitähän se siinä teki? Kohautin olkapäitäni ja aloin puhdistaa skootteriani.
Kyykistyttyäni maahan, tunsin olkapäälläni kaksi takasta napausta. Nousin ylös ja käännyin.
“Hei. Sinä olet varmaan Isabella”, lyhyt, tummatukkainen tyttö sanoi ja hymyili leveästi. Hymy näytti tutulta, mutten tunnistanut sitä. Tytöllä oli päällään valkoinen villainen kietaisupaita, uutuuttaan kireät farkut ja korkokengät. Tytön hiukset sojottivat latvoista jokaiseen ilmansuuntaan.
“Hei vain. Sano vain Bellaksi”, pyysin ja heitin pesusienen punaiseen ämpäriin, josta loiskahti vähän vettä. Tyttö hätkähti vaistomaisesti ämpäristä poispäin.
“Minä olen Alice, asun tuossa naapurissa joten ajattelin tulla esittäytymään kun käymme samaa kouluakin. Kiva viimein tavata”, Alice sanoi yhteen hengenvetoon, muttei näyttänyt yhtään hengästyneeltä. Hänen tummanvihreät silmänsä säihkyivät samalla kun hän hymyili.
“Ajattelin tässä, että jos haluaisit lähteä tänään illalla vaikka ostoksille tai jonnekin?”, Alice sanoi ja vilkaisi vaatteitani, “Ei. Ehdottomasti ostoksille.”
“Kai se käy. Suurin osa vaatteistani jäi Phoenixiin ja kaipaan todellakin uusia”, sanoin vilkaisten samalla vaatekertaani, jonka olin aamulla valinnut.
“Sitä minäkin. Tulenko hakemaan sinut vaikka viideltä?”, Alice kysyi toinen kulma kysyvästi koholla. Nyökkäsin ja Alice antoi taskustaan minulle lapun, johon oli kirjoitettu sarja numeroita.
“Nähdään viideltä. Moikka!”, Alice hihkaisi ja lähti kävellen sirosti takaisin viereiseen valkoiseen puutaloon, joka on vähän isompi kuin meidän.
Katsoin numeroa ja sulloin sen taskuuni. Mikä kummallinen tyttö.
« Viimeksi muokattu: 23.03.2010 16:29:33 kirjoittanut Virheellinen »

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Way to the Broadway [2.OSA 23.3]
« Vastaus #14 : 23.03.2010 16:19:17 »
Mukavan pituinen luku ja nyt ilmestyy kehiin sitten Cuulenit. ;p
Alice kuulosti todellakin itseltään ja Esme myös, kun vilahti tarinassa nopeaan.
Mutta muutama lause kuulosti omituiselta;
Lainaus
nainen sanoi heleällä äänellä kävi luokseni ojentaen kätensä minua kohti.
kävellen?
Lainaus
Se näytti siltä, koin se voisi yhtäkkiä vain alkaa liikkua alkaa huutaa
kuin?  ja tulisko tohon kahen sanan väliin ja?

Mutta muuten oli laadukasta tekstiä silmiini :) Ja tuo Jake kulostaa kunnon veljeltä vaikka taitaakin olla todellinen jääkiekkofain ;D Mutta jatkoa kirjuuta pian ;)

ninnni~
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

E_Bella

  • Vieras
Vs: Way to the Broadway [2.OSA 23.3]
« Vastaus #15 : 23.03.2010 16:32:58 »
muut saakin sitten hoitaa virhepuolen etsinnän. Olen niin poikki ettei kukaan osaa kuvitellakaan.. huoh.
Ihana luku <3 Rakastan ficcejä missä Bel soittaa kitaraa. kai johtunee siitä että itse soitan agustista kanssa.. :) Nyt opiskelun alla näppäily Plug in baby by Muse.. :D
Aihnii, ei mulla kai mitään muuta ollut. BVäsymykseni huomaa varmaan tekstistä mitä okirjoitan... ;D
Hehheh, mutta jatkoa toivon.. <3 ;)

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Way to the Broadway [2.OSA 23.3]
« Vastaus #16 : 23.03.2010 17:11:53 »
Uusi luku, olenkin jo odotellut :'D <3
Hyvä luku oli ja kirjoitat todella taitavasti! Tässä ei paljoa tapahtunut, mutta silti sinulla riittää...sinniä tai jotain? arkisten juttujen kertomiseen, jota minulla ei todellakaan ole xD
Yks tällänen virhe ja tais olla tälläsiä samanlaisia muuallakin:

Lainaus
”Eipä mitään. Näkemiin Jacob!”, Esme huudahti ja sai olohuoneesta ummehtuneen hein.
pilkkua tuohon väliin ei tarvita.

Odotan Bellan  ja Edwardin tapaamista ihan intona :'D Alice on normaali Alice (;
Äh, mitään rakentavaa en osaa antaa :/
Joten, jään vain toivomaan jatkoa!
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Embuu

  • vammanaama
  • ***
  • Viestejä: 76
  • because you are the only exception ♥
Vs: Way to the Broadway [2.OSA 23.3]
« Vastaus #17 : 23.03.2010 18:23:30 »
Jatkoa, jeij  :)
Toi valkonen skootteri kuulosta niiiin ihanalta!<33
tahtootahtootahootahtoo....
Hyvin kirjoitettu ei ainakaan meikäpoika huomannut mitään virheitä..  :D
Alice- mikä kummallinen tyttö  ;D Kuulosti vaan niin huvittavalta!
Tykkäsin kovasti ja tykkäisin myös jatkosta   ;)
daadaaadaaadaaadaa

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Way to the Broadway [2.OSA 23.3]
« Vastaus #18 : 24.03.2010 14:17:00 »
Hoo! Oli tullut jatkoa!
Hmm... Ei tässä oikein muuta sanottavaa olekkaan että oli aivan IHANA luku ja jatkoa piakkoin...
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Way to the Broadway [2.OSA 23.3]
« Vastaus #19 : 26.03.2010 17:41:01 »
Ja uutta osaa pukkaa :) Kommentit on kivoi.

3. Osa, Times Square


Vihreä pusero ja harmaat farkut? Ei. Paidassa on reikä.
Sininen toppi ja valkoiset shortsit? Liian kylmä.
Musta villapaita ja colleget? Tuota en edes harkitse.
Mitä minä oikein puen? Yleensä en niinkään stressaa siitä mitä puen, mutta nyt itsesuojeluvaistoni ilmoittaa, että on paras pukeutua epäbellamaisesti. Tarkastelin käsissäni mustaa villapaita-collegehousu yhdistelmää ja pudistelin päätäni. Kaikki farkkuni olivat jääneet Phoenixiin ja ainoat New Yorkin säähän sopivat paidat olivat joko pelkästään kotona käytettävän näköisiä, tai sitten ihan tajuttoman rumia. Heitin käsissäni olevat vaatteet muiden tuomittujen riepujen seuraksi Mollyn viereen sängylle. Kissa naukaisi tukahtuneesti, kun musta villapaita laskeutui sen päälle. Pian Molly ryömi paidan alta karkuun ja livahti ulos huoneesta.
Käännyin takaisin vaatekaappini puoleen ja huokaisin. Pakko kai jatkaa näillä, mitkä olin aamulla valinnut. Kaappasin lattialta ruskean tekonahkalaukkuni, jonne aloin viskellä kaikkea, mitä saattaisin tarvita kaupungilla. Huulikiilto, peitepuikko finnien varalta, rahapussi, kännykkä ja iPod.
Vilkaisin vielä kerran ympärilleni varmistaakseni, jos jotain olisi jäänyt huomaamatta. En huomannut mitään ihmeellistä, joten heilautin laukun olkapäälleni ja lähdin huoneestani. Suljettuani oven, kuuntelin Jacobin huoneesta kuuluvaa hörönaurua ja vaimeaa musiikkia. Naurahdin ja lähdin kiipeämään portaita alas, missä Charlie odotti minua kädet molemmilla sivuilla, vasemmassa kädessään rahapussi.
“Hei”, sanoin hämmentyneellä äänellä ja katsoin pahaenteisesti mustaa nahkaista rahapussia.
“Kotiin tulet sitten viimeistään yhdeksältä. Yhdeltätoista soitan poliisit perääsi”, Charlie sanoi ankaralla äänellä käyttäen tehokeinona kurtistettuja mustia kulmiaan.
“Totta kai, totta kai”, sanoin Jacobmaisesti.
“Hyvä. Paljonko rahaa tarvitset?” Charlie kysyi alkaen räplätä sadan dollarin seteleitä kahden sormensa välissä, muttei ottanut yhtäkään pois rahapussista.
“Ei, isä. Kyllä minulla on omaakin rahaa”, sanoin ja kävelin hänen ohitseen eteiseen, missä aloin pukea jalkoihini mustia Conversen tennareitani.
“Kyllä tarvitset, Bells. Manhattanilla ei ole kovinkaan halpaa”, Charlie sanoi ja tunki väkisin taskuuni 500 dollaria. Jos oikein näin yhdeltä vilkaisulta.
“Isä.. ääh. Kiitos”, huokaisin ja halasin Charlieta nopeasti. Hän taputti toisella kädellään selkääni ja nyökkäsi.
“Muista tulla ajoissa”
“Minä tulen. Heippa, isä.”
Ja samassa katosin ulko-ovesta ja näin Alicen kävelevän kapeaa pihatietämme pitkin kohti minua. Hän nosti katseensa maasta ja katsoi minuun hymyillen. Nyt vasta tajusin, että hänen hymynsä oli tuntunut tutulta siksi, että se oli samantapainen kuin Rouva Cullenilla.
“Hei Bella!” Alice hihkaisi ja lähti sipsuttamaan minua kohti ja samassa hän jo halasikin minua. Yllätyin eleestä ja taputin häntä hölmistyneenä selkään.
“Ei kai sinua haittaa, että eräs ystäväni tulee mukaan?”
“Ei tietenkään”, vastasin automaattisesti.
“Hyvä. Rosalie odottaa jo meitä”
Lähdimme kävelemään takaisin Cullenien talolle päin, missä meitä odotti kolme autoa. Hienoin autoista oli harmaa Volvo, jonka pinta kiilsi kauniisti laskevan syysauringon paisteessa. Toinen auto oli musta Mercedes ja kolmas, joka oli muista taaempana oli punainen BMW.
Alice vilkutti vieressäni sisälle, ilmeisesti sisään isosta ikkunasta joka aukeni kadulle. Pian ulko-ovesta ryntäsi ulos kaunis, pitkähiuksinen blondi, jolla oli punainen takki ja valkoiset farkut ja olalla musta laukku. Hän oli todella kaunis, silmät olivat vaaleanruskeat, kasvot selkeäpiirteiset, mutta sirot ja omaperäiset. Moni malli voisi myydä mummonsa tuollaisten kasvojen takia.
“Rose!” Alice naurahti ja heilautti vielä kättään ennen kuin laski sen takaisin alas.
“Hei. Mennäänkö sitten?” Tyttö sanoi ja osoitti peukalollaan taakse kohti punaista BMWtä.
“Onko tuo sinun autosi?” Kysyin hämmentyneenä ja katsoin punaista, virtaviivaista autoa hämmentyneenä. Blondi hymyili minulle häikäisevästi ja nyökkäsi.
“Jep. Sain sen vasta. Minä olen Rosalie, voit sanoa Rose”, hän naurahti kun lähdimme kävelemään autoa kohti.
“Ja minä Bella”, esittäydyin nopeasti ja sujahdin auton takapenkille samalla kun Alice hyppäsi pelkääjänpaikalle. Rosalie kiersi nopeasti auton ja otti ajajan paikan.
“Minne mennään ensin?” Rosalie kysyi käynnistäen auton. Moottori hyrräsi kuin tyytyväinen kissanpentu.
“Manhattanille!” Alice kiljaisi innoissaan ja laittoi radion päälle.
“Ihana laulu!” Rosalie kiljaisi ja kurvasi pois pihasta ja kaasutti pitkin Queensia kohti Manhattania.

Ehdotus; Laita taustalle soimaan Ke$ha - Tick Tock

Emme päässeet miumiuta pidemmälle kun jo molemmissa käsissäni oli kaksi kassillista vaatteita. Seuraavaksi Alice ohjasi minut ja Rosalien jonnekin kenkäkauppaan ja palasin toisessa kädessäni kassi, jossa oli uudet tennarit, - joita Alice oli jyrkästi vastustanut - sekä Alicen minulle valitsemat mustat kiilakorkokengät, jotka maksoivat enemmän kuin nykyinen kännykkäni.
Kun olimme siirtymässä takaisin Rosalien autolle pois ostarilta seuraavaan kohteeseen, Alice bongasi kaupan, missä oli hänen mielestään aivan upea pusero.
“Hei! Katsokaas tuota!” Alice kiljaisi ja lähti sipsuttamaan kohti liikkeen ovea. Minä ja Rosalie vaihdoimme kyllästyneen katseen.
“Hei, minä olen saanut kestää tätä yksin”, Rosalie kuiskasi minulle ja seurasimme laahustaen Alicea, jos hiplasi nyt violettia boleroa. Nyökkäsin Rosalielle pahoittelevasti ja menimme istuskelemaan mustalle nahkapäällysteiselle kahdenistuttavalle tuolille, jonka viereen laskimme kassimme.
“Ei sillä, minä rakastan shoppailua, mutta Alicen kanssa se voi käydä jalkojen päälle”, Rosalie naurahti ja venytteli jalkojaan, joissa oli valkoiset korkokengät viiden sentin korolla.
“Kauanko sinä ja Alice olette tunteneet?” Kysyin uteliaisuuttani
“Niin kauan kuin jaksan muistaa. Olen vuoden teitä vanhempi”, Rosalie vastasi katsoen minua siististi meikatuilla ruskeilla silmillään.
“Käytkö samaa lukiota kuin me?”
“Joo. Valmistun tänä vuonna”, Rosalie naurahti huokaisi perään haikean oloisena. Hymyilin vinosti hänelle ja Rose laski katseensa maahan.
“Bella! Tämä voisi olla niiin täydellinen sinulle!” Alice hihkaisi ja kipitti luokseni mukanaan musta vaatteen palanen, jonka Charlie laittaisi välittömästi keittiörätiksi.
“Alice..”, aloitin, mutta sain vastaukseksi koiranpentumaisen katseen.
“Kokeile edes.”
Tuhahdin ja otin mustaan vaatteen käsiini nousten tuolilta.
“Minä voin toimia vaatevahtina”, Rosalie naurahti ja otti taskustaan kännykän, jota alkoi näppäillä. Alice nyökkäsi hänelle verkkaisesti ja lähti saattamaan - oikeastaan hän repi minua kädestä - kohti pukukoppeja, minne hän minut lykkäsi sulkien verhon perässään.
Näytin kieltä Alicelle kun hän oli sulkenut verhon, ja aloin toivoa, ettei hänellä ole kykyä nähdä verhojen läpi.
Katsoin peiliin ja näin minun näköiseni tytön katsovan takaisin, suoraan silmiini ruskeilla väsyneillä silmillään. Hänen hiuksensa olivat sotkussa useiden paitojen päälle -ja pois ottamisesta. Oikeastaan tytön vasta tänään tapaama ihminen raahasi hänelle aina ja vain uusia kokoja ja vaatekokonaisuuksia. Nyt viimeinkin tyttö oli löytänyt oikean koon ja katsoi viimeisintä kokonaisuutta. Toivottavasti viimeistä kokonaisuutta tänä iltana.
Farkut olivat tummanharmaat ja säärien etupuolelta kuluneet. Paita oli myös musta, ja se roikkui laiskasti tytön kehon päällä. Se oli vinoleikattu ja helmasta vinottain hennosti rypytetty. Paidassa oli valkoisella jotain tekstiä espanjaksi.
“Mahtavaa, Bella! Tuo sopii sinulle tosi hyvin”, Alice naurahti minulle ja katsoi minua päästä varpaisiin. Converset olin sentään saanut pitää. Sopivat kuulemma kokonaisuuteen.
“Kiitos”, kymmenen erilaisen vaatekokonaisuuden sovittamisen jälkeen en uskaltanut sanoa muuta.
“Et nyt otakaan noita pois vaan pidät niitä koko loppuyön”, Alice sanoi päättäväisesti ja katsoin häntä epäuskoisena.
“Yön? Minun pitää olla..”, vilkaisin kännykästäni kelloa, “tunnin päästä kotona ja kolmen tunnin päästä koko NYPD etsii minua.”
“Pah. Soitat isälle ja kerrot viettäväsi meillä yön.”
“Ja Alice taas kertoo heidän porukoille olevansa meillä yötä.”
“Joten siis sinä olet meillä yötä?” Arvasin.
“Kiertokulkua nääs”, Rosalie sanoi virnistäen, “toimii aina.”
Nyökkäsin uusien tyttöystävieni nerokkuudelle. Näppäilin heti puhelimeeni Charlien numeron ja selitin tilanteen. Alice ja Rosalie tekivät myös nopeat soitot porukoilleen ja se oli sillä selvä.
“Entä koulu?” Kysyin ihmeissäni
“Lähdetään ajoissa. Lupaan. Nyt mennään Times Squarelle!” Rosalie hihkaisi ja lähdimme Rosalien autolle. Heitettyämme miljoonat ostoskassimme auton takapaksiin menimme autoon ja laitoimme radion soimaan.
“Ooh, tämä päivä on näköjään pyhitetty hyville biiseille!” Alice kiljaisi innoissaan ja laittoi radiota lujemmalle. Tunnistin kappaleen, mutta sen nimi ei tullut mieleen.
“Mikä biisi tämä on?” Kysyin ja Alice kääntyi minuun päin suu ammollaan.
“Etkö sä Madonnaa tunnista? Celebration!
Rosalie väänsi volyymia lujemmalle ja lähti kaahaamaan pitkin Manhattania kohti Timesia Alicen ja Rosalien hoilatessa sanojen mukana.




I think you wanna' come over,
yeah I heard it through the grapevine.
Are you drunk or you sober?
Think about it, doesn't matter
and if it makes you feel good then I say do it,
I don't know what you're waiting for

Boy you got a reputation, but you're gonna' have to prove it
I see a little hesitation,
Am I gonna' have to show you that if it feels right, get on your marks
Step to the beat boy that's what it's for

Put your arms around me
When it gets too hot we can go outside
But for now just come here, let me whisper in your ear
An invitation to the dance tonight

Come join the party, it's a celebration
Anybody just won't do
Let's get this started, no more hesitation
Coz' everybody wants to party with you X2

Haven't I seen you somewhere before?
You look familiar…
You wanna' dance? …Yeah.
I guess I just don't recognize you with your cloths on… (risas)
What are you waiting for?

Come join the party, it's a celebration
Anybody just won't do
Let's get this started, no more hesitation
Coz' everybody wants to party with you X 2

Boy you've got it, it's a celebration
Coz' anybody just won't do
Let's get it started, no more hesitation
Coz' everybody wants to party with you

Rosalie parkkeerasi auton johonkin kadun päähän. Kun astuimme autosta ulos, näin valtavasti vilkkuvia kylttejä, mainoksia, värejä, keltaisia takseja, ihmisiä. Yhtäkkiä tunsin oloni kovin pieneksi.
”Tervetuloa Times Squarelle, Bella!” Rosalie hihkaisi ja otti minut ja Alicen käsikynkkään. Lähdimme kävelemään Timesia eteenpäin, enkä voinut olla ihmettelemättä sitä suuruutta. Olin nähnyt siitä kyllä kuvia ja olin kuvitellut täällä käymisestä joka kesä kun menin isälleni, mutta ikinä ei tullut mentyä. Ja nyt olin siellä.
”Vau.”
”Sano muuta!”
”Minne mennään ensin?” Alice kysyi minulta katsoen Rosalien ohi minuun
”Ihan minne tahansa!”
Kävelimme kävelykatua pitkin ja tunnistin monia kohtia, missä on joskus ollut jokin julkkis. Erään rakennuksen katolla oli kuvattu C.S.I New Yorkin jakso, missä oli ollut jättimäinen martinilasi. Toisessa kohtaa olivat olleet Sinkkuelämää -kuvaukset ja Ruma Betty sarjan mainoksia. Kaikki tuntui kovin surrealistiselta.
”Mennään Mars 2112teen”, Rosalie sanoi ehdottavasti, ”pojatkin kuulemma olevat siellä tänä iltana.”
”Mikä paikka se on? Ja mitkä pojat?” Kysyin kulma koholla ja kaukaisuudessa olin näkevinäni kyseisen paikan vilkkuvan sinisen suurehkon kyltin.
”Se on baari, tietysti. Ja pojilla tarkoitan Emmettiä, Jasperia ja Edwardia”, Rosalie sanoi heleällä äänellä ja olin näkevinäni hänen punastuvan aavistuksen verran. En tiedä, että johtuiko se vain siitä, että kuljimme juuri punaisena vilkkuvan kyltin ali.
”Ja he ovat..?”
”Emmett on minun poikaystäväni, Jasper on Alicen”, Rosalie selvensi ja minä nyökkäsin. Taas uusi asia, joten en tiennyt. Olin siis porukan ainoa sinkku, mahtavaa.
”Ja Edward on minua kaksi tuntia vanhempi kaksoisveljeni”, Alice sanoi tuhahtaen. Nyökkäsin taas. En siis ehkä olisikaan ainoa sinkku.

Edward’s Point of View

”Minkä aikaa Rose, Al ja se uus tulee?” Emmett kysyi ja otti hörpyn kaljastaan nojaten samalla baaritiskiin. Tuo oli varmaankin jo neljäs kalja, eikä Emmettillä tuntunut vielä missään. Joskus ihmettelin hänen viinapäätään. Otin itsekin uuden hörpyn ensimmäisestä puoliksi juodusta kaljastani ja katsoin ranteessani olevaa kelloa.
”Kai ne kohta”, sanoin ja laskin kaljapulloni tiskille ja nojasin tiskiin molemmilla kyynärpäilläni katse tanssilattialle, missä hillui monia viimeistä lomapäiväänsä juhlivaa teiniä. Joka toinen näistä ihmisistä oli alle 18, sen näki heidän lapsekkaista kasvoistaan. Itsekin olin täyttänyt 17 vasta kuukausi sitten, mutta aina jotenkin Emmett sai hoidettua minut ja Jasperin sisään.
”Katohan tuonne veliseni”, Emmett naurahti ja tökkäisi minua olkapäällään ja osoitti kaljapullollaan baarin ovelle, missä Rosalie puhui portsarille, joka nyökkäsi ja päästi kaikki kolme tyttöä sisään. Rosalie tallusteli ensimmäisenä tanssilattian läpi, aina niin täydellisen näköisenä ja Emmett vislasi.
”No terve komistus”, Rosalie sanoi ja suuteli Emmettiä intohimoisesti. Nyrpistin nenääni ja käänsin pääni pois.
”Hei kaverit, eikö oma kuola riitä?” Alice tuhahti ja katseli ympärilleen.
”Jasper on kyllä täällä jossain”, huokaisin ja otin kulauksen kaljastani ja laskin sen takaisin tiskille. Alicen takana minua vilkuili ujosti pitkät vähän laineikkaat ruskeat hiukset omaava tyttö. Hänellä oli suloiset ruskeat silmät, punertavat posket ja täyteläiset huulet.
”Hei kaunotar”, Jasper sanoi ja tarttui siskoani takaapäin halaukseen. Alice kiljaisi pienesti pelästyksestä ja sitten kääntyi suutelemaan poikaystäväänsä. Se oli nopea suukko, Alice ei halunnut suurempia kaulailuja minun nähteni. Pyöräytin silmiäni ja otin uuden kulauksen kaljastani.
”Mitä juomista sä haluat, Bella?” Rosalie kysyi vierestäni ruskeatukkaiselta tytöltä, joka puri hellästi alempaa alahuultaan.
”Tuota.. minä en juo”, tyttö sopersi ja Rosalie nauroi.
”Voi ei se haittaa! Eli sulle sitten vain vettä”, Rosalie sanoi  ja hymyili saaden brunetelta takaisin yhden suloisimmista hymyistä, minkä olin koskaan nähnyt. Se sai minutkin hymyilemään.
”Bella! Vessaan!” Alice sanoi komentavasti ja tarttui Bellaksi kutsuttua tyttöä käsivarresta. Bella katsoi Alicea kummastuneena.
”Heehehee Donna ja Alice menee kaksin vessaan..”, Emmett hoilasi ja heilutteli hilpeänä kädessään olevaa kaljapulloa saaden Rosalielta 360 asteen silmienpyöräytyksen.
”Hei hujoppi, se on kylläkin Bella. Ja Alice, miksi?” Tyttö tuhahti ja käänsi katseensa hohottavasta Emmettistä takaisin Aliceen.
”No tuolle sun nassulle on tehtävä jotain.”
”Kiitos.”
”En tarkoittanut sitä. Näin kauniisti sanottuna, sä tarvitset bilemeikin. Mennään”, Alice huokaisi ja lähti repimään jotain sadisteista mutisevaa tyttöä tanssilattian läpi. Jäin katsomaan siskoni ja rimpuilevan tytön poistumista Bellan selkää - ja muita kehonosia - mittaillen.
”Ohoi, Eddiee!” Emmett rääkäisi korvaani niin kovaa, että aloin kuulla pientä tintitystä. Katsoin Emmettiin murhaavasti. Emmett nosteli kulmakarvojaan.
”No?”
”Etkö sä nyt enää Tanyaa muista?”
Tanyaa, nykyistä tyttöystävääni oli todella vaikea unohtaa. Kun hän astuu huoneeseen, hänen läsnäolonsa tekee selväksi sen, että hän omistaa koko huoneen ja huoneessa olijat. Mukaan lukien minä. Hän oli vietellyt minut muutama kuukausi takaperin eräissä bileissä. Hänellä oli ollut päällään kurveja myötäilevä punainen hame, mustat ylipolven nahkasaappaat ja hänen hiuksensa olivat olleet silloin ruskeat. Olin myyty. Silloin minulla ei ollut aavistustakaan Tanyan todellisesta luonteesta.
Nyt muutama viikko takaperin hänen isänsä oli tehnyt huippusijoituksen ja saanut miljoonia ylimääräistä rahaa, jonka oli antanut auliisti tyttärensä käsiin. Nyt tyttöystäväni oli blondannut hiuksensa, ostanut auton ja saanut ympärillensä kiehnäämään kaksi korppikotkaa, Jessican ja Irinan. Hänestä oli tullut ylimielinen ja omistushaluinen.
Puistatus kulki koko kehoni läpi ja hörppäsin uudelleen kaljastani.
”Se on vaikeaa”, huokaisin ja Emmett nyökkäsi ymmärtäväisesti.
”Miksi edes enää olet Tanyan kanssa? Hänhän on niin vastoin kaikkea, mistä sinä pidät. Ainakin mitä olen havainnoinut..”
Se oli erittäin hyvä kysymys. Kai jollain tasolla näin Tanyassa sen, mitä olin silloin joskus nähnyt, itsevarman bruneten, jolla on kaunis nauru.
”Mjaa-a.”
Samassa Alice hyppäsi vierelleni kuin tyhjästä. Hän hymyili leveästä ja piti kädestä tyttöä, jonka piirteissä näin vähän Bellaa, jonka olin nähnyt vasta hetki sitten. Tulin siihen tulokseen, että tyttö oli sama.
”Vau, Bella. Alice, sä oot ihmeidentekijä”, Rosalie naurahti ja ojensi Bellalle sinisen mukin, missä oli läpinäkyvää nestettä, vettä.
Bellan kasvot näkyivät nyt jostain syystä paremmin. Hänen ujo katseensa oli mukissa, jonka hän oli juuri vastaanottanut. Bellan hiukset olivat hennoilla laineilla ja kasvot olivat meikattu siististi. Silmäripset oli korostettu tuuheiksi ripsivärillä ja täyteläisillä huulilla oli kirsikkaista huulikiiltoa. Posket olivat punerrat, mutta en tiedä johtuiko se poskipunasta vai ujoudesta.
”Alice, mitä sä ottaisit?” Rosalie kysyi ja kääntyi tiskille päin. Alice mietti hetken
”Manhattan, vaikka.”
”Kaksi Manhattania!” Rosalie huudahti baarimikolle, joka alkoi pyöritellä taitavasti pulloja käsissään. Käänsin taas katseeni tyttöön, joka haistoi epäilevästi mukin sisältöä ja rypisti otsaansa.
”Ei sillä alkoholia ole, usko pois”, sanoin enempää miettimättä ja Bella katsoi minuun syvänruskeilla silmillään taivutettujen ripsiensä alta. Hän näytti söpöltä.
”Ei sitä koskaan tiedä”, Bella sanoi ja kohautti olkapäitään ja hörppäsi arasti mukistaan.
”Jep, vettä on. Olen muuten Bella.”
”Edward.”





« Viimeksi muokattu: 27.03.2010 18:51:34 kirjoittanut Virheellinen »