Kirjoittaja Aihe: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-11, romance) VALMIS 9.9.  (Luettu 52091 kertaa)

Jassminadara

  • Vieras
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #120 : 04.07.2008 19:41:55 »
Pitääpäs tulla kommentoimaan, kun luin tämän.
Pidin tästäkin ficistä todella paljon, vaikka tässäkin oli minulle ennestään tuntematon ja hieman vieroksuttava paritus. (se toinen on siis yksinäiset sateessa.)
Erityisen hyvää tässä oli minusta se, kuinka hermione ja tom kasvoivat ficin aikana. Ficin alussa kun Hermione mietti vain kuinka hänen opiskelunsa nyt keskeytyvät, ja Tom oli todella hiljainen. Olit hienosti kirjoitanut pimeyden lordista haavoittuvan ja epävarman, ja todella uskottavasti. Hieno idea oli myös se, ettei "historia kirjoittanutkaan itseään uusiksi", kuten aluksi ajattelin. Siis, vaikka Tom ei halunnutkaan tulla pimeyden lordiksi Hermionen tavattuaan, oli tulevaisuus silti samanlainen kuin ennenkin.
Jos joku kohtaus oli mielestäni hieman outo, niin se, kun Hermione sanoo Tomille kutakuinkin "Sinä teit minun elämästäni sietämätöntä saamarin pitkään, Tom!" Tuo oli nimittäin mielestäni melko laimeasti ilmaistu, että Tomin takia noin puolet Hermionen tuttavista oli kuollut ja joka ikinen hänen ystävistään oli kärsinyt. Jos niin kuin tajuat?
Vaikeita hahmoja ja vaikea paritus, ja silti olit onnistunut niin hyvin. Kiitos.

Eowyn

  • ***
  • Viestejä: 132
  • Dark Boy with a Fire Butterfly
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #121 : 12.09.2008 19:53:51 »
Miks sä teit sen! Miten sä kehtasit! Sä tapoit Tomin!!
Okei se oli oikeesti TODELLA ihana loppu. Vietin tän Ficin seurassa varmaan kolme iltaa.
Muistaakseni katselin joitakin korjoitusvirheitä, mutta ne olivat niin pieniä, etten enää edes muista niitä.
Todella ihanasti kirjoitettu :-*
  (Tunnustaan muuten itkeneeni lopussa :'( )

  Kiitoksella; Eowy
Parempi olla tuntematta mitään kuin tuntea kipua siitä, että rakastaa jotakuta koko sydämestään.

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 381
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #122 : 17.01.2009 23:26:25 »
Chenoa, kiitos ihan hurjasti :) Hmm, luulen että tämän ficin idea tuli alunperin siitä, että luin fanfiction.netistä en enää edes muista kenen kirjoittaman ficin Have You Ever, jossa oli sama paritus, ja sen jälkeen rupesin mietiskelemään, millaisen juonen voisi itse kehittää aiheen ympärille! Tykkään kovasti kirjoittaa hitaasti etenevää het-draamaa, joten tämän kirjoittaminenkin oli tosi mukavaa hommaa.

crepsley`, kiitos tosi paljon kommentista! Olet ihan oikeassa tuosta kappalejaosta ja sen selkeystä; minulle on jostain syystä tarttunut matkaan sellainen tapa, että nimenomaan pitkissä ficeissä pistän kappaleet kiinni toisiinsa niin kuin kirjoittaisin tekstiä ihan itselleni ja tulostettavaksi eikä tietokoneen ruudulta luettavaksi. Tietenkin se on sitten turhan raskasta. Täytyy yrittää tulevaisuudessa panostaa siihen!

LordPuhdemor, kiitoksia kovasti palautteesta! Minäkään en ole juurikaan lukenut ficcejä nuoresta Tom Valedrosta, itse asiassa olen ehkä tainnut lukea ainoastaan yhden, ja sekin oli Hermione/Tom-parituksella. Vai olisinkohan lukenut kaksi, hmm... Joka tapauksessa Tom on kyllä tosi kiehtova hahmo, mutta hankala myös. Mietin muistaakseni jossain vaiheessa, että kirjoittaisin vielä toisenkin Hermione/Tom-ficin, jossa perehtyisin vielä vähän enemmän Tomin hahmoon, koska en näin jälkikäteen osaa pitää tämän ficin Tomia niin uskottavana kuin tahtoisin. No, ehkä joskus :)

Jassmi, paljon kiitoksia kommentista! Hih, olen aina iloinen kun kuulen, että joku on lukenut ficin vieroksuttavasta parituksesta huolimatta :) Ja olet kyllä varmasti ihan oikeassa siitä, että Hermionen huudahdus tuosta Tomista elämänsä pilaajana oli varsin laimea tilanteen huomioon ottaen. Siinä saattoi olla taustalla vähän sekin, että tätä ficciä kirjoittaessa en juuri käyttänyt kirosanoja vaan pyrin hakemaan verbaliikkaa muualta, ja tuohon kohtaan olisi ehkä vaadittu kuitenkin vähän raskaampaa kiroilua tai sitten jollain muulla tavalla haettua ilmaisua.

Ginevré, kiitoksia tosi paljon :) Olen iloinen että luit tämän ja myös että tykkäsit; tätä oli aikoinaan tosi kiva kirjoittaakin ja olin erityisen innoissani siitä, että sain pitkitettyä ensimmäistä suukkoa sinne suurin piirtein sivulle 80 :D

Eowyn, kiitoksia paljon! Muistaakseni harkitsin alun perin erilaisia loppuratkaisuja, myös sellaista onnellista, mutta olen vähän skeptinen onnellisten loppuratkaisujen suhteen noin kaiken kakkiaan, ja varsinkin tällaisessa tapauksessa surullinen oli jotenkin helpompi vaihtoehto :D Kirjoitusvirheitä varmasti löytyy, mutta olen iloinen etteivät ne liiemmin häirinneet :)
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Ischtar

  • ***
  • Viestejä: 17
  • (kuva on oma!!) .. Love me or die tryin'
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #123 : 28.01.2009 03:16:05 »
Tämä oli muuten todella loistava.

Itse tarina oli todella suloinen ja koskettava, ja kun kaikki muu kolahtaa paikoilleen kuten tässä niin ihan sanattomaksi vetää. Loistavaa kuvailua, loistavaa kerrontaa. Ja hienoa, että huumoria on solutettu sekaan.

Ainoa että henkilökohtaisesti en ole "emo-lettien"   ;) suuri ystävä, mutta se nyt on täysin epäoleellista.

Ihanaa, että täältä löytyy tämmöisiä aarteita.

(Täytyy lopettaa kommentointi ennen kuin adjektiivit loppuvat)

Sirina Black

  • Queen of the Beasts
  • ***
  • Viestejä: 4 172
  • Love is a killer that never dies.
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #124 : 28.01.2009 18:06:27 »
Mitä tästä nyt sanoisi. Aivan loistava ficci kaikenkaikkiaan, kerronta oli mahtavaa ja mukana oli myös yksityiskohtia, jotka saivat lukuhalut heräämään.

Tom/Hermionea kirjoitetaan aivan liian vähän, mistä lie johtuu. Olen viime aikoina huomannut, että tämä paritus itse asiassa on yksi parhaista joita on olemassa.

Teksti oli sujuvaa, juoni aivan mahtava ja huumoriakin olit saanut mahdutettua mukaan. Hahmot olivat vallan IC, hienoa. Ei tullut missään vaiheessa sellaista oloa, että onpahan tylsä ficci, vaan koko ajan tuli jotain sellaista joka sai ficin kulkemaan eteenpäin juuri sopivan nopealla rytmillä.

Upea ficci, josta tykkäsin. Melkein itku pääsi kun Tom kuoli lopussa, olisin toivonut, että se olisi selvinnyt hengissä, mutta kaikkea ei aina voi saada.

*Sirina kiittää ja kumartaa*
Sodan ensimmäinen uhri on totuus.

Index librorum prohibitorum.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis.

Kahvin tulisi olla mustaa kuin helvetti, väkevää kuin kuolema ja makeaa kuin rakkaus.

Kleopatra

  • Parantumaton luuseri
  • ***
  • Viestejä: 66
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #125 : 23.07.2009 17:49:02 »
nyt tulee järkyttävä lehmä olo kun sanon tän kaiken ..no joo :D

Mun mielestä tää on ehdottomasti top 5:ssa kun puhutaan mun suosikki ficeistä ja se on sinänsä saavutus, koska tiedän lukeneeni noin 300 erilaista, tasosta ja laatusta ficciä. Että tää nyt vaan, pieni kohtia lukluun ottamatta on oikein loistava.

mietin tässä, en tiedä minkälainen kielitaitosia on, mutta suosittelisin että kääntäisit tämän englanniksi tai joku muu kääntäisi..Tämä ficci on vain sen arvoinen, että useammalla pitäisi olla mahdollisuus lukea tämä englannin kielellä.

Tarjoutuisin mielelläni tähän hommaan, en vaan ole varma riittääkö yksin kykyni tähän niin ja..niin. Apua mulla tosin löytys joka tuutista ja näin, no joo.

KUNHAN EHDOTTELEN : D

että niin no, tykkäsin ja silleen ja niin.. englanniks tää olis vaan vierlä 10 kertaa upeampi, jos mahdollista.

Ayos

  • Nöpötiainen
  • ***
  • Viestejä: 440
  • Ylemmyyskompleksi
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #126 : 23.07.2009 20:48:00 »
Awww & omg, muuten en osaa tätä kuvailla. Hihitin joissain kohdissa kuin pahainen koulutyttö ja kirjaimellisesti pompin penkissäni. Tarina oli niin eläväinen ja sai minut itsekin ihastumaan aivan ihanaan Tomiin. Se tästä nyt vielä puuttuukin että menen ihastumaan fiktionaaliseen hahmoon. No mutta lopetan tämän offailun. Järjettömän surullinen, onnellinen loppu  :'(

Olen  aina niin huono näissä romanttisissa tarinoissa jossa kuollaan, herkkä tyttönenhän olen.

Aika kauan aikaa meni lukemiseen, ja mikä sen ihanampaa. Olin kamalan pettynyt kun loppu alkoi häämöttää. Olisin halunnut lukea tätäkin miljoona tuntia, jos se voisi olla mahdollista. Ihanimpia kohtia oli todella monta ja useimmiten silloin hihkuin ääneen, en ihmettele yhtään jos minua pidetään nyt hulluna.

Nyt Tom taitaa haahuilla ajatuksissani vähän liikaakin, uskomattoman söpöä ja romanttista hänen käyttäytymisensä oli silloinkin kun sen ei edes pitänyt olla mitenkään romanttista. Sen huomasi heti että Tom (minäkään en osaa ajatella häntä enää Voldemorttina) kiinnitti erityisen paljon huomiota Hermyyn. Rakkaus on sokea ja ah, kiitos siitä. Wow! Muuta en voi sanoa. Kiitos yhdestä parhaasta ficistä mitä olen ikinä, ikinä lukenut.

Ayos, jota pidetään nyt enemmän tai vähemmän hulluna.

mikami-sama

  • Vieras
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #127 : 24.07.2009 05:53:57 »
....
.....
......
Olen sanaton.
Tämä oli jotain ihan uutta tälle lukijalle. En ole tähän paritukseenkaan tutustunut aiemmin (pakko sanoa että se on ihana *w* <3), mutta kai se suurimmilta osin johtuu siitä kun en ole koskaan ennen lukenut pitkää ficciä kokonaan. Ja kiitos, sinun ansiostasi valvoin taas koko yön, mutta nah, ei väliä. ^^

Mutta siis tästä ficistä. Suoraan sanottuna ehkä jopa paras ficci mitä olen lukenut. Tai vielä parempi kuin se paras. Oikeasti itkin joissain kohdissa. Ja aina kun Tom sanoi/teki jotain mukavaa/ihanaa Hermionelle, jotenkin tuntui siltä kun se olisi kohdistunut minuun (johtunee siitä että aloitin lukemisen keskiyöllä...). Ja monta AAWWWW!ia datausluolani pimennosta kuuluikin. Mutta kunn. Se oli niin awwwssia.
Se oli ihanaa miten nämä tapahtumat etenivät melko verkkaisesti. Yleensä vierastan sitä, en kyllä tiedä miksi... No, lukiessa se on kivaa ja sehän on pääasia.
Mitään erikoista suosikkikohtaa tästä en löytänyt. Mutta jos sitä kysyttäisiin... Hmm... Vastaisin varmaan että se ficci :'3. Kaikki oli niin 'suosikkia'.
Ja ah tuo sinun Tomisi <3<3. Okei, kuulostan nyt ihkuttavalta fanitytöltä, tiedän. Mutta kunnnn~~ Se oli niin ihana. Suloinen. Söpis :3. Omat kuvitelmani ovat olleet melko samalla linjalla. Ne ajatukset kuolemasta sopi sille muuten tosi hyvin! Ja ne kivat pikku viittaukset miten se kyllä tykkäsi Hermystä... 8)
Mmm.. muuta kommentoitavaa olikos nyt... AI NIIN! Loppu. Se oli... No, se sopi tarinaan hyvin, mutta... Itkin. Ei mun pikku Tom saa kuolla... No kun ei saa. D'''8 Itku tuli, en mahtanut mitään.. Ja loppuhaikeus oli melkein yhtä suuri kuin oikeassa Harry Potterissa. (okei, ei nyt niiin iso, mutta.. suuri)

Mutta omasta mielestäni tämä ei ollut pelkkä ficci.
Se oli kokemus.

CherryKill

  • ***
  • Viestejä: 18
  • DRAMIONE
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #128 : 24.07.2009 21:46:40 »
Tää ficci on jotain niin mahtavaa!  :) Kiitokset kirjoittajalle!
HERMIONE<3TOM
smile and nobody knows you are a banana.

Effect

  • kakkupää
  • ***
  • Viestejä: 38
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #129 : 26.07.2009 03:00:02 »
Hui kamalaa tuo loppu!!!
Ei Tom olis saanu kuolla eieiieieieiieeeeeiiii..!

^Ensireaktioni luettuani tämän. Kun tuota Tomin kuolemaa alkaa ajatella ihan järjellä, niin tajuaa, että olisi ollut vain outoa ja epäjärkeenkäypää jos hän olisi jäänyt eloon. MUTTA YHYYYYY.


Tämä oli tosi ihana ficci. En voinut olla lukematta kerralla kaikkia lukuja, niin pahasti tämä koukutti. Kiitän siis onneani että tämä oli jo valmis kun aloin lukemaan, en olisi kestänyt odottaa aina seuraavaa lukua.
Empä ole paljon Tomista lukenut, pari ficciä vain, mutta ne eivät olleet läheskään tämän tasoisia ja näin kivoja (ellen väärin muista).

Kirjoitat upeasti, tyyliin puolet koko lukuajastani sydän pomppi ihan villisti rinnassa ja vatsassa tuntui olevan perhosia, aivan kuin olisin itse ollut Hermionen paikalla. Itkutkin taisi jossain vaiheessa tulla. Ja rakastuin Tomiin tämän ajaksi. (;
Juonikin oli aivan loistava. Hermionen ja Tomin suhde kehittyi täsmälleen sopivan nopeasti, ei liian hitaasti, eikä liian nopeasti.

Onnistuit Tomin "roolin" (??=D) kirjoittamisessa täydellisesti. Hän oli sellainen salaperäinen ja vähän etäinen, mutta silti ihanan lämmin vinoine hymyineen. Hermionekin pysyi IC:nä.
Ei nyt oikein tule rakentavaa palautetta, ainakaan negatiivistä. (; Tämä oli kyllä TOOOSIII ihanaa luettavaa, enkä kadu yhtään että valvoin kolmeen tämän takia (oli tarkotus mennä ajoissa nukkumaan, krhm).


Pitääpi lukea muitakin ficcejäsi, toyhto, jos ne kaikki ovat näin täydellisen ihania (: <3

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 381
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #130 : 03.08.2009 09:45:49 »
Hihhei, tännehän on tullut lisää kommentteja :D Kiitos!

Ischtar, kiitos kovasti :) Hih, näin jälkikäteen ajateltuna Tomin silmille tippuvat etuhiukset ovat kyllä vähän random yksityiskohta :D Kai minulla on sitten ollut joku emo-vaihe menossa tätä kirjoittaessa...

Sirina Black, kiitoksia! Tom/Hermione oli kyllä tosiaan varsin kiehtova paritus kirjoittaa, ehkä se johtuu siitä parituksen mahdottomuudesta... :D Ja dramatiikasta! Kiltti tyttö ja paha poika ja puoli vuosisataa välissä...

Kleopatra, kiitos palautteesta :) Tuosta kääntämisestä täytyy sanoa, että kai minä tämän halutessani pystyisin kääntämään englanniksi, mutta tämä on sen verran vanhempi ficci enkä muutenkaan ole viime aikoina meinannut jaksaa kerätä kärsivällisyyttä ficcipuuhille, eli kääntämiseen en kyllä jaksa ruveta... Ja toisaalta tuntuisi hassulta antaa oma tarina jonkun toisen käännettäväksi, kun sen pystyisi tekemään itsekin :) Mutta ainakin tämä on suomeksi luettavissa!

Ayos, kiitoksia! Hih, olin itse muistaakseni hieman ärtynyt Tomin hahmoon tämän ficin kirjoittamisen jälkeen, mutta on mukavaa kuulla, että hahmo on kuitenkin onnistunut myös voittamaan puolelleen ihmisiä :D

mikami-sama, kiitos! Mitähän tähän nyt sanoisi, olen hyvin otettu kommentistasi :)Täytyy kyllä myös suositella pitkien ficcien lukemista jatkossakin, koska kun itseä miellyttävän ficin löytää, mikä voisi olla sen kivempaa kuin saada uppoutua siihen vähän pitemmäksikin aikaa...

CherryKill, kiitoksia kovasti kommentista :)

Effect, kiitos! Minäkään en itse asiassa ole juuri lukenut Tomista, paitsi vanhan suosikkini Have You Ever, josta sain inspiraation tähänkin ficciin :D Sitä ainakin suosittelen lämpimästi!
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Layra

  • Hämykeiju
  • ***
  • Viestejä: 187
  • I'm not easily impressed. Wow, a blue car!
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #131 : 15.08.2009 21:25:10 »
Tämä oli todella hyvä. Tosi taitavasti punottu juoni ja mielenkiintoista kerrontaa.
Ei osaa sanoo muuta kuin VAU.
Kiitos.
     - L
ava by aiju ♥

13072011 ♥

I'd catch a grenade for ya
Throw my hand on a blade for ya
I'd jump in front of a train for ya
You know I'd do anything for ya.

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #132 : 21.08.2009 11:29:30 »
Luin tämän kerralla putkeen ja täytyy sanoa että ihana oli. Siskokin katsoi ihan ihmeissään kun hihkuin tätä lukiessani.

Tom on todella onnistunut, juuri sellainen kun olisin kuvitellut Voldemortin olevan kouluaikoinaan. Ja Hermione.  Ihan nappiin meni joka kohta. Tuosta ficin nimestä vielä, hienosti keksit sopivan nimen.

Tuosta lopusta vielä, sinänsä olen iloinen että Tom kuoli, koska muuten se olisi ollut melko järjetöntä. Ja sitäpaitsi, pakkohan sen oli kuolla, koska Voldemortkin kuoli. (Btw, miksköhän mä puhun niistä eri henkilöinä)

Vielä kerran sanon tämän; todella ihana oli!
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Lunella

  • ***
  • Viestejä: 704
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #133 : 13.09.2009 04:05:27 »
Vautsi vau. Yritän nyt hillitä itseni ja kirjoittaa edes jonkinlaista kunnollista kommenttia tähän..

Ensinnäkin rakastuin Tomiin, vaikka tossa lopussa se oli pelottava. ja ärsyttävä, tyhmä meni kuolemaan! Ei se voi kuolla. Mä toivoin koko ficin ajan, että tää loppuis onnellisesti, mutta ei! Tomin ois pitäny nyt tossa lopussa ilmestyä jostain, ihan sama mistä, tonne ja kosia Hermionea. Heiii, eks sä vois kirjottaa vielä yhen luvun? *toiveikas hymy*
Tää ficci sai mut naurahtelemaan muutamassa kohti ja sitten joissain kohti hihkuin onnesta ja lepertelin täällä. (oiiiii. awww. tosi suloista. Ihana Tom)
Hermione/Tom on yksi maailman ihanimmista parituksista ja siitä pitäisi olla enemmän ficcejä, paaaaljon enemmän. Rakastuin tähän(kin) ficciin ja menenkin etsimään lisää Hermione/Tomia. köhkelloonjoylineljäyölläköh

Valtavan iso kiiiitos tästä ficistä. Oli ihanaa luettavaa! :)


Life is an illusion.



Lotazi

  • Dramioneholisti
  • ***
  • Viestejä: 392
  • ∂σ уσυ вєℓιєνє ιи мαgι¢ ♥
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #134 : 22.06.2010 15:44:39 »
Tykkäsin tästä todella paljon ja en valehtele, kun kerron tämän olevan paras ficci, jonka olen koskaan lukenut. Sinulla on aivan käsittämättömän hyvä mielikuvitus ja osaat taidokkaasti kirjoittaa uskottavan, mutta samalla myös koskettavan tarinan. :D

Jos katsoo laajemmin, niin huomaa, ettei tässä pahemmin tapahdu mitään. Ensin Hermione katoaa menneisyyteen, on joulutanssiaiset, joulu, uusivuosi ja sitten hän palaa nykyisyyteen.
 Mutta kun lukee, huomaa Hermionen elämän pikkuhiljaa rakentuvan neljäkymmentä luvulle Riddlen kanssa samassa tuvassa.
 Oli jotenkin ihanaa lukea päivittäisistä tapahtumista, eikä sillä tavalla, että aika hyppii kokoajan monia viikkoja eteenpäin. Joissakin kohdissa kuitenkin ohitettiin muutama päivä, mutta se ei haitannut, niissähän ei oikeastaan tainnut tapahtua lähes mitään.
 Tarina juoni on oikeastaan se, miten tyttö ensin ystävystyy yksinäiseen poikaan ja sitten rakastuu tähän.
 Kun katsoo hieman tarkemmin, huomaa miten niissä katseissa, joita Hermione ei saa selvää Tomin kasvoilta, poika on selvästi jo aika alku vaiheissa ihastunut tyttöön. Sen huomaa myös pienistä eleistä, joita poika alkaa tehdä tytön vuoksi, kuten mansikkaboolin vaihtaminen granaattiomenabooliksi, josta kenties ficin nimikin on tullut.
 Kertoja puhuu kahdeksannen luvun puoleen väliin Riddlestä ja sitten siitä lähtien puhutaan Tomista. On selvää jo siinä kohtaa, miten Hermione alkaa tuntea poikaa kohtaan, vaikkei sitä vielä myönnäkään. Se kertojan muuttaminen Tomiksi puhuminen pojasta alkoi heidän riitansa jälkeen joulutanssiaisissa, kun poika oli lähtenyt vihaisena pois ja Hermione halusi kertoa pojalle totuuden ja lähti tämän perään. Ja siitä oikeastaan alkoi se läheisempi suhde heidän kahden välillään.
 Sitten kun Hermione muisti menneisyydestään tai tulevaisuudestaan, anyway, itselleni tuli mieleen, että älä nyt vain halua lähteä pois, kun alkoi saada tietoa, miksi olit joutunut menneisyyteen. Olen kiitollinen siitä, ettei hän saanut siitä loppujen lopuksi kauheasti hyötyä ja arki Tylypahkassa jatkui.
 Heidän kahden suhde on herkullinen kaikkine pienine muutoksineen, mitä koko ficin aikana tapahtui, se tietenkin kruunautui siinä, kun he viettivät yhteisen yön. Mutta sitten se tuntui lähes romuttuvan kokonaan, kun Hermionelta lipsahti suustaan suuri sammakko ja hän päätti lopulta kertoa totuuden.
 Oli hieman outoa, että Tom tuli Hermionen mukana nykyisyyteen, mutta kai siihen siirtymiseen tarvittiin kaksi tai sitten syynä saattoi olla se, että he koskivat toisiinsa siirtymishetken aikana. Tietenkin syynä Tomin mukaan tulemiseen saattoi olla se, että hänen oli ainut joka pystyi tappamaan Voldemortin, koska tiesi tämän aikeet ja heikkoudet. Tietona hänellä ei kuitenkaan tainnut olla se, että jos Voldemort kuolisi, niin hänkin, koska hehän olivat se ja sama ihminen. Oli tosin surullista, että Tom kuoli ja hän ei saanut Hermionen kanssa onnellista loppua, mutta ainahan kaikki ei voi loppua onnellisesti kaikkien osalta. Onnellista tässä lopussa oli se, että Voldemort saatiin kukistettua.

Teit henkilöistä todellisia ja omanlaisensa. Hermione oli juuri sellainen kuin kirjoissa ja siitä suuret plussat. Tom oli juuri sellainen kuin kirjojen perusteella oli saanut kuvitelman, yksinäinen muita ylhäältä päin katsova Luihuisen perillinen. Juuri täydellisen siihen, miksi hänet voi kuvitella.

Tästä parituksesta tuli ansiostani lempiparitukseni, olen ollut kovasti sitä mieltä, että Draco/Hermione on se ainut ja oikea pari, mutta tällä tarinalla sait minut vakuuttumaan, että olen ollut väärässä. Teit heistä niin uskottavan ja hieman suloisen parin.  :D Uskon, etten muiden kirjoittamana välttämättä tykkäisi tästä parituksesta välttämättä kauhean paljoa. Teit siitä jotenkin todella taian omaisen ja uskottavan. En ole kyllä aiemmin törmännyt Tom/Hermione paritukseen, mutta luulen, että tämä on silti niistä kaikkein parhain. ;D

Sitten se, miten kerroit tarinassa puhdasveristen tyylistä neljäkymmentä luvulla, tuntui niin todelliselta. Silloin varmastikin näiden suurin kohokohta elämässä olivat häät puhdasverisen puolison kanssa, jonka vanhemmat olivat valinneet.  Ja se kokoaikainen höpötys häistä ja kihlautumisesta taisi olla heidän parissaan keskeistä. Voin kuvitella, että vielä yhdeksänkymmentä luvullakin Hermionen ajalla puhdasveriset tytöt ovat samanlaisia, tosin hieman vapaamielisempinä.

Sitten oli aivan mahtavaa, miten sijoitit McGarmiwan tähän aikaan ja sait hänestä luotua todenmukaisen nuoren Minervan, jonka voi helposti kuvitella aikuisena sellaiseksi kuin kirjoissa on. Mielenkiintoista miten teit hänestä sellaisen, että hän oli jo opiskeluaikanaan ihastunut Dumbledoreen. Ja aivan tarinan viimeisellä lauseella, jossa McGarmiwan sormessa oli hopeinen sormus, sait kytkettyä tämän osan auki jääneestä tarinasta umpeen kertomalla selvästikin, miten tämä rakkaus loppui.

Ainoa miinus tulee tarinassa siitä, että muistit yhden jutun väärin kirjoista. Puoliverisessä prinssissähän kerrottiin, että Riddlen aikana taikajuomien opettajana oli Kuhnusarvio ja hänen tilalleen olit laittanut Matami Kuusammion. Kuhnusarviohan kertoi Riddlelle hirnyrkeistä tämän kouluaikoina.

Kirjoittajan taitojasi voisi verrata keneen vain huippukirjailijaan, kuten Rowlingiin. Tämä tarina oli ehkä parempikin kuin hänen kirjoittamansa, tykkäsin tästä niin :) Sitten jos sinulta joskus ilmestyy kirja, ilmoita, niin menen heti ostamaan sen ja luen. Niin hyvää tekstiä kirjoitat.

Tulipas kauheasti ylistettyä, mutta ei se haittaa – tämä on sen arvoinen! ;D

Lotazi kiittää mitä suurimmin sitä, että sai lukea näin hienon tarinan ^^ Tuli kyllä näemmä tällainen kilometri pituinen viesti, mutta ei haittaa. En pystynyt kirjoittamaan mitään pientä kommentia, tällaisesta tarinasta  ;)

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #135 : 23.07.2010 21:06:09 »
Hih, löysinpäs tälläisen hienon luettavan, että ei voinut kuin ihailla ja kommentoida. Loppu harmitti todella paljon minuakin, olisin niin halunnut, että Tom eläisi. Ja ehdottomasti se yksi luku lisää tänne, laitetaan maailman kirjat sekaisin ja tuodaan Tom takaisin elävänä! :--D *pliispliispliispliis*

En tiedä osaanko kirjoittaa mitään järkevää kommenttia tähän, mutta taidan laittaa kaikkia vain tiivistettynä. Tom oli todella onnistunut, juuri tuon kaltaisena kuvittelin hänet kouluaikoina; yksinäinen ja syrjäänvetäytyvä ihminen, joka ei puhu kovinkaan monille ihmisille. Pidin kovasti tästä, vaikka ei mitään suurta seikkailua tapahtunutkaan; mukavaa vaihtelua nimittäin. Juoni kulki tasaisena, toisinaan hyppelehti yllättävineen riitoineen, pienineen eleineen, suudelmineen ja rakkaudenkaipuuksineen. Hermione ajautui ihmeekseen toiselle aikakaudelle, missä Tom oli opiskeli seitsemännettä kouluvuottaan ja oli tehnyt kaksi murhaa jo, vaikka katuikin sitä katkerasti. Hermionen sitkeys oli todella hienoa luettavaa; että hän jaksoi loppuun asti puhua ja kuunnella Tomia, eikä juossut karkuun kauhuissaan, kun sai tietää, että Tom oli murhannut ihmisiä. Heidän suhteesta oli ihanaa luettavaa, sydämeni melkein aina suli lukiessani ja he sopivat niin hyvin toisilleen tässä, vaikka tämä olikin ensimmäinen Tom/Hermione - paritus johon olen törmännyt.

Tom ja Voldemort ovat tosiaankin samaa henkilöä, joten kun jompi kumpi tappaa toisen niin molemmat menehtyvät. Minusta oli haikeaa lukea tälläistä, sydäntä pisteli ja toivon jo innoissani, että tässä olisikin onnellista loppua. No, aina ei voi olla onnellista loppua, mutta pliispliispliis tee vielä yksi osa. :'''D

Elikkäs; tykkäsin kovasti tästä, että sanatkaan eivät riitä kuvaamaan. Tämä oli hieno tarina, pienineen yllätyksineen ja huolineen. Todella upeaa ja hienoa luettavaa, että voisin lukea tämän uudestaan ja uudestaankin läpi. Ja anteeksi lyhyestä kommentista, halusin tehdä tästä tiivistetyn. Kiitos hirmuisesti tästä. :)
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

lanoliini

  • ***
  • Viestejä: 534
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #136 : 30.12.2010 19:48:51 »
Ah! ♥

Luin tämän ficin jo aikanaan, silloin kun se ilmestyi, mutta jostain syystä en ole kommentoinut, mitä kummaa? Nyt kuitenkin löysin tämän uudestaan ja pakkohan tää oli lukea vielä kerran. Itseasiassa aloin lukea tätä illalla ja lopputulos oli se, että menin nukkumaan aamulla vasta puoli viideltä, kun jäin niin koukkuun! ;D Tosi mainiota luettavaa kyllä oli, kiitos. Minulle tuli itselle nyt kauhea himo kirjoittaa Tom/Hermionea.

Aivan ihanasti olit saanut tarinan kulkemaan ja juoni oli muutenkin tosi kivasti kehitetty. Hermionen ja Tomin tutustuminen tuntui luonnolliselta, eikä edennyt liian nopeasti. Nautin kauheasti heidän keskusteluistaan, ne oli kyllä ihania! Huumoriakin oli ficin sekaan ripoteltu sopivasti ja kuvailut oli ihanasti toteutettu. Loppu tietty oli vähän surullinen, mutta Tom teki oikein, on se vaan hieno poika!

Enpä minä oikein muuta osaa sanoa nyt tähän hätään, joten täytyy vain kaiketi kiittää paljon kivasta lukemisesta! :)

- lanoliini

lanoliinin hömpötyksiä ja lörpötyksiä löydät täältä.

Draco-love

  • Neiti Kuolonsyöjä
  • ***
  • Viestejä: 38
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #137 : 04.01.2011 12:11:18 »
Olen lukenut tämän ficin jo 3 kertaa, enkä saa kyllikseni! Kiitos, kiitos tästä ihanaisesta tekstistä! :D
Draco in my heart FOREVER! <33

Miruya

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #138 : 03.04.2011 20:17:28 »
Olin kolmen päivän ajan (joiden aikana luin ficcisi) täysin riippuvainen siitä. Idea oli toteutettu loistavasti ja olin tyytyväinen kun Tomin hahmo ei tuntunut "lähtevän raiteiltaan" kertaakaan. Kiitos!

Mutta viimeisen luvun taistelu kohta oli epäselvää luettavaa, enkä saanut oikein selvää mitä tapahtui.

Kissankiekaisu

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) VALMIS 9.9.
« Vastaus #139 : 06.04.2011 12:25:26 »
Oi tää kranaatti omena on piukee! <33

T:Kissankiekaisu