Kirjoittaja Aihe: Walt Disney Pictures  (Luettu 78636 kertaa)

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #120 : 13.10.2013 19:11:15 »
Oih, Disney! <3 Minäkin vietin lapsuuteni Disney-elokuvien parissa. :D Ensimmäinen elokuva, jonka näin teatterissa oli Leijonakuningas, kävin katsomassa sen äidin kanssa jopa kahteen kertaan. :D Muistan pelänneeni siinä lopussa, kun Scar ja Simba taisteli. Sit toivoin joululahjaksi leijonapehmolelua, kun kaverillakin oli sellainen, niin et päästäis leikkiin niillä sit Leijonakuningasta. :'D

Mulla on niin paljon suosikeita: Mulan, Hercules, Leijonakuningas, Toy Storit, Pocahontas, 101 dalmatianlaista, Ötökän Elämää, Dinosaurus, Lilo & Stitch. Ja tätä listaa vois jatkaa loputtomiin. Mulla oli seiskaluokalla hirvee addiktio Stitchiin, piirsin sen kuvia seinät täyteen, hankin leluja ja pelejä jne. :'D

Ja sit mulle on jäänyt sellasia Disney-repliikkejä elämään, et hoen niitä vähän missäkin tilanteessa. :'D Jostakin syystä just Herculeksesta, Mulanista ja Toy Storista tulee suurin osa hokemista. Varsinkin Hadeksen repliikit on jääneet elämään, kuten se "Olympos on tuolla päin" -homma. :')

Ja Ötökän elämää oli kans jotain sellaista että. :'D Mä en ikinä ollut selvillä, mikä se leppäkerttu oli sukupuoleltaan. Luulin sitä tytöksi ulkonäön perusteella ja sit se kuiteski puhui miehen äänellä ja se tais ihan jätkä olla loppujen lopuksi. Mut jotenkin se hahmo hämmensi mua lapsena tosi paljon. x)

Lapsena mä jostakin syystä pidin monesti paljon just niistä pahiksista, kuten just Scarista ja Hadeksesta. Olin muuten kade Hadeksen sinisille liekkihiuksille, halusin samanlaiset! :'D

Ja välillä ei puhetta ymmärtänyt, kun suomidubeissa oli käytetty stadin slangia joissain sanoissa, enkä itse asunut pääkaupunkiseudulla, niin ihmetystä jotkut sanat aiheutti. :D

Parhaat muistot on niitä, kun on veljien kanssa yhdessä katsottu noita ja räkätetty kaikille parhaille kohdille. :D Ja oli se VHS-aika kultaista aikaa muutenkin, kun piti aina kelata laulukohdat pois ja sit hauskoja kohtia renkutettiin useaan otteeseen ja niille naurettiin itsemme kipeiksi. :D Sit me pausattiin joihinkin kohtiin, jossa jollain oli joku tyhmä ilme ja naurettiin sille. xD

Voisin jatkaa loputtomiin tästä asiasta paasaamista, joten ehkä lopetan nyt hyvän sään aikana. :)

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #121 : 14.10.2013 03:09:01 »
Olen ylpeä 80-luvun lapsi, jonka lapsuus oli kokonaan muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta Disneyn täyteinen. Meillä on tosi monia Disney-leffoja edelleen VHS-kasetteina, kuten monella täällä olevalla on ja myöskin vielä nykyäänkin sekä meillä porukoilla että veljelläni on VHS/DVD-soitin, johon kummatkin käy ja se nostalgia on vailla vertaansa. Muistan nauttineen Disneyn leffoista pienestä pitäen ja ne täyttivät vapaa-aikani leffojen osalta aika hyvin silloin, kun siihen oli mahdollisuus ja muut harrastukset antoivat periksi asian suhteen, vaikka Disneyn lisäksi Miayzakin elokuvat veivät elämääni jo nuorena. Ensimmäisiä Disney-elokuvia leffateatterissa minulla oli kyllä -94 Leijonakuningas ja muutamaa vuotta myöhemmin Notre damen Kellonsoittaja, johon pääsin 14 vuotta vanhemman serkkuni kanssa, sillä minun elokuvissa käynnit oliva serkkuni ansiota, kun perheessäni muuten noina vuosina tapahtui paljon erilaisia iloisia ja vähemmän iloisia asioita. Ne minä muistan parhaiten, vaikka sitten kyllä jo aiemmin olin Disney-leffoja nähnyt videolta ja muuten (ainakin niin muistelen, koska kuitenkin Pieni merenneito ja Kaunotar ja Hirviö on mm. ilmestyneet myöhemmin VHS:lle kuin itse olen syntynyt, jopa vuosia myöhemmin.)

Minulla oli paljon suosikkeja Disneyltä ja on edelleen. Leijonakuningas oli yksi niistä, ja sen lisäksi pienenä ja vähän vanhempanakin ajatukset siitä, että Leijonakuninkaan jatko-osa eli Jylhäkallion ylpeys, on ehkä parhaita jatko-osia mielestäni mitä Disneykään on tehnyt vuosikymmenien aikana. Jotenkin välillä tuntuu siltä, että jatko-osat on tehty ihan turhaan tai vaan venyttääkseen elokuvan loppua, mutta kieltämättä Mulan 2 on ehkä toinen sellainen jatko-osa, josta pidän. Ehkä syynä on suosikkini Mushu ja Siri (vai mikä se nimi nyt sillä onnensirkalla oli.), mutta toisaalta taas on sellaisiakin jatko-osia mihin petyin tosi paljon ja mm. Tarzanin, Viidakkokirjan ja en edes Bambin osalta sitä ymmärtänyt. Bambissa ehkä vähiten sen vuoksi, että miksi tällä 2000-luvulla (muistaakseni Bambi 2, on jo 2000-luvun leffa) tehtiin klassikolle jatko-osa, kun oli pärjännyt 40-55 vuotta nyt ainakin ilman sitä jatko-osaa, kun muistelisin Bambin olevan joko 40-luvun tai 50-luvun taidonnäyte. Argh...ei kai tähän voi muuta sanoa ja toivottavasti en ainakaan ole yksin näiden tuntemuksieni kanssa.

Sen lisäksi pidin aina Bambista, vaikka pienenä toki itkin aika paljon siinä leffassa. Yleensä Disneyssa suosikkini ovat olleet aika eläinvoittoisia tai siis leffat (Kaunotar ja Kulkuri, Dumbo, Topi ja Tessu etc...), missä eläimet pääosissa olivat suosikkejani, mutta Mulanin ja Pocahontasin näkeminen oli mielestäni poikkeuksia siinä, sillä niistä pidin tosi paljon. Ehkä se erilaisuus tai joku siinä vetosi nuoremmalle minälle. Sen lisäksi kyllä Mulanista on tullut kirous niin ikään minulle, sillä jopa paras kaverini on todennut, että jos saan tytön joskus, jonka kummiksi hän pääsee, niin kyseinen kaverini on lupautunut opettamaan Disney-laulut muksulle. Ei siinä mitään, mutta sen ehdottomaan opetukseen kuuluu Mulanin kappaleet ja erityisesti "Näin minä sinusta mieheen teen"- tai no se laulu kuitenkin. Kyllä kai Finiläiset kuitenkin arvaa laulun ja muistaa sen.

Tämän laulun kuulessa monella kielellä, kuten myös monet Disney-leffat useammalla kielellä nähneenä tai laulut ainakin kuulleena tulee mieleen se, kuinka hienoja Disneyn laulut ovat eri kielillä. Toki englanniksi osa on hyviä, mutta joissain elokuvissa (mm. Leijonakuninkaassa) pidän melkein jopa enemmän venäläisestä tai saksalaisesta versiosta, varsinkin Be prebared-laulun osalta ja muutenkin vanhemmiten katsoneena leffat eri kielillä, koen niiden jopa toimivan tosi hyvinkin vierailla kielillä. Venäjäksi itse olen nähnyt suurimman osan leffoista siinä missä suomeksikin. Ja joissain kielissä jopa tuntuu venäjäkin toimivan paremmin, mutta joissain suomi tai muu kieli. Ja jostain syystä itsekin ollut aina sellainen, että ihastun melkeinpä pahiksiin Disneyn-leffoissa, en tosin tiedä syytä siihen.

No kuitenkin ja ehkä pitäisi jossain vaiheessa kaivaa taas joku Disney-leffoista esiin. Tosin suvun nuoremman jälkipolven ansiosta olen pysynyt ajan hermoilla Disneyn osalta ja jotkut leffat mielestäni nykyään hyviä. Itse pidin uusista (tai eihän sekään uusi enää ole) Disney-leffoista ainakin Lehmäjengin, Karhuveljeni Kodan, Autot ja Boltin osalta, kun niitä nykyään voikin jo katsella kummilapsien ja serkkujen muksujen vahtina ollessa. Eipähän tarvi edes tuntea häpeää ollessaan innoissaan "lastenleffoista", vaikka siitäkin voitaisiin olla montaa mieltä. Siis siitä, onko Disney-leffat loppujen lopuksi aina mitään lastenleffoja. Ja taidan korkata jopa kummipojan kanssa Lentsikat-leffankin jossain vaiheessa, kunhan kerkiää.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2013 13:40:34 kirjoittanut leofurioso »
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Beyond

  • Kamui
  • ***
  • Viestejä: 1 873
  • op HaX
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #122 : 14.10.2013 06:39:09 »
Olen omassa ikäluokassani Disney-elokuvien suhteen tavallaan poikkeus, koska suurimman osan Disneyn klassikoista olen nähnyt vasta joskus yläasteella/lukiossa, eli silloin kun opin katsomaan elokuvia netistä. Ainoa Disney-VHS, jonka omistin pienenä, oli Pocahontas. Rakastin sitä elokuvaa yli kaiken, eikä siitä ole vielä vuosienkaan jälkeen kadonnut se nostalginen taikuus. Totta kai näin jälkikäteen historiankuvauksen osuvuutta voidaan kritisoida, mutta toisaalta Pocahontakseen liittyy niin paljon rakkaita lapsuusmuistoja, että kaiken maailman epäkohtia voi vähän painaa villasella. Elokuvan musiikki tuo vielä näin vuosienkin jälkeen kylmänväreet iholle, ja ihan jopa puolueettomasti ilman armaita ajankultaamia mielikuviakin voisin todeta värimaailman hivelevän eniten estetiikantajuani kaikista Disney-elokuvista. Toinen Disney-leffa, josta minulla on varhaisiakin muistoja, on Prinsessa Ruusunen. Silloin harvoin kun vanhempani kävivät videovuokraamossa, minulle valittiin oma leffa katsottavaksi. Ennen 2000-lukua en koskaan tahtonut videovuokraamosta mitään muuta kuin Prinsessa Ruususen. Näin jälkikäteen en oikeastaan tiedä, mikä minua viehätti niin hirveän paljon siinä elokuvassa. Kai se oli vain tarpeeksi perinteinen prinsessatarina upotakseen minuun - olin pienenä aivan hulluna kaikkiin ylityttömäisiin juttuihin, kuten niihin prinsessoihin, merenneitoihin ja keijukaisiin.

Nykyisin Disney-suosikkejani ovat aikalailla Hercules, Aarreplaneetta ja Atlantis - Kadonnut kaupunki. Kahdessa jälkimmäisessä jo pelkkä steampunk-henkisyys edesauttaa sitä, että pidän niistä leffoista. Okei, ehkä nuo eivät muutoin ole kaikista mieleenpainuvimpia elokuvia, mutta Disneyn mittapuulla ne ovat aika erilaisia. Herculeksessa sen sijaan Hades on niin paras pahis turhautuneena & elämäänsä kyllästyneenä alamaailman herrana, että sitä elokuvaa on vain rakastettava. <3 Pakko muuten mainita, että Prinsessan ja sammakon voodooteema todella puhutteli myös + ne laulut olivat niin hirveän tarttuvia, että ostin kyseisen leffan itselleni DVD:nä nähtyäni sen jossain muualla ensin.

Olen sen verran vanhanaikainen, että katson Disneyltä vain käsinpiirrettyjä elokuvia. Toy Storyssa ne tietokonehahmot/whateverit vielä toimii, koska hahmojen on tarkoituskin näyttää leluilta, mutta en tykkää yhtään siitä, kun elokuvissa, joissa hahmojen ei ole tarkoitus näyttää leluilta, ne näyttävät juuri sellaisilta silti. Osaanpa selittää taas hyvin. Pannaan kellonajan piikkiin. Huomaa jotenkin tästä kirjoituksen laadusta, että olen lukenut ficcejä koko yön. ^^'
Hellät sanat pilaavat ruman maailman,
johon tahdot kuulua ja tappaa Jumalan.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #123 : 16.10.2013 16:09:41 »
Lainaus
Olen sen verran vanhanaikainen, että katson Disneyltä vain käsinpiirrettyjä elokuvia. Toy Storyssa ne tietokonehahmot/whateverit vielä toimii, koska hahmojen on tarkoituskin näyttää leluilta, mutta en tykkää yhtään siitä, kun elokuvissa, joissa hahmojen ei ole tarkoitus näyttää leluilta, ne näyttävät juuri sellaisilta silti.
Mutta niin, tässäkin on semmoinen pienijuttu kuin Pixar. Mielestäni tietokoneanimaatio toimii Disney-Pixareissa ihan ok, sillä Urheakin oli ihan hyvä. Ymmärrän kyllä pointtisi.

Itselläni on ristiriitainen käsitys noihin Disneyn tietokoneanimaatio klassikoihin, sillä Bolt ja Kaksin karkuteillä ovat leffoja, joista itse pidän. Mutta sitten taas Riemukas Robinssonin perhe ei tunnu yhtään Disneyltä, enkä Aivan villit tai Pikku Kananen elokuvaa ole edes katsonut. Uusin klassikko Räyhä-Ralf oli myös ihan mukiinmenevä leffa, mutta siitäkin puuttuu se jokin. Prinsessa ja Sammakko oli todellakin hyvää paluuta takaisin juurille, mutta toisaalta kovastihan sitä toivoisi samanlaista loistoa myös uudemmilta elokuvilta, mitä esimerkiksi ysäri Disneyleffoissa on (joista itse pidän eniten).

Keräileekö muut Disney-fanit klassikoita DVD-hyllyihinsä? Pakko kysyä, kun itselläni alkaa pikkuhiljaa kokoelma edistyä sen verran, että ylipuolen välin on jo päästy. :') Harmittaa vain, kun joidenkin klassikoiden saaminen on hieman hankalaa, esim. Lumikki, vaikka nyt noita Diamond editioneja onneksi tuleekin pikkuhiljaa (olen niin onnellinen Pienestä Merenneidosta♥).

Onko finiläisillä muuten tietoa tuosta tänä vuonna tulevasta klassikosta Frozen? Itse olen jotenkin missannut koko asian.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2013 16:11:30 kirjoittanut Odoshi »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Rouge

  • ***
  • Viestejä: 18
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #124 : 14.11.2013 21:23:15 »
Me leikittiin pieninä kaverin kanssa aina Leijonakuningasta. Se on kyllä aina ollut meikän lemppari Disneyn klassikkoleffoista!
Mulla on jotenkin niin ikävä sitä kun pienenä aina karkkipussien kanssa kelattiin niitä VHS-kasetteja alkuun ja sitten katottiin Kaunotarta ja Kulkuria, tai Topia ja Tessua. Tosta tulikin mieleen, että ihan ku muistasin jonkun mainoksen Disneyn DVD-levyistä, jossa mainostettiin kuinka käteviä ne on kun ei tarvii kelata, vaan pääsee ihan suoraan alkuun! Jotenkin jännää, ku nykyäänhän ne DVD:t on niin arkipäivää. :--D

Karhuveljeni Koda-leffat on mun mielestä myös ollu aina ihania. Myöntää täytyy, että vieläkin riipasee se kohta jossa Koda pääsee tapaamaan sitä tapettua äitiään, ennen ku se palaa taas taivaaseen :c Lisäks se heimokulttuuri siinä kiehtoo! Mietin aina että mikä mun voimaeläin olisi :'3 Ja oon päätyny siihen tulokseen, että se olis varmaan metsäkauris!
Disney-leffoissa on sekin hyvä puoli, että ne on opettavaisia. Kun miettii, niin eiköhän niistä kaikista jonkinlainen hyväntahtoinen teema löydy! Suvaitsevaisuutta, positiivisuutta ja oikeudenmukaisuutta ihan näin muunmuassa voin varmaan itse sanoa näistä leffoista pienenä oppineeni.
step by step, to the valley of imagination

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #125 : 17.11.2013 20:22:59 »
Katoin Aivan villit ja en voi sanoa koskaan pettyneeni noin pahasti elokuvan katsottuani. Eivät Disneyn uudet klassikot vedä vertoja vanhoille, mutta Aivan villit ei ollut ainakaan minun mielestäni edes ok leffa saati sitten klassikko tai Disney-tasoa. Onko teillä muilla minkälaisia mielipiteitä kyseisestä elokuvasta? Itseäni ärsytti luultavasti eniten Leijonakuningas -kohtaukset, jotka oli tehty ilmeisen tarkoituksellisesti jostain tuntemattomasta syystä. Ei elokuva kyllä muutenkaan antanut oikein mitään irti itsestään miltään osa-alueelta.

Täällä on puhuttu suosikeista vaikka kuinka paljon, mutta nyt tuosta Aivan villit leffasta tuli mieleen, mikä on inhokkinne klassikoista? Tai jos ette inhoa niin mikä ei vain ole koskaan napannut samalla tavalla kuin muut? Oma vastaukseni on ylläri tuo aiemmin mainitsemani leffa, mutta myöskään Saludos Amigos ei ole sellainen, josta erityisesti pitäisin.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Sofiesque

  • Vieras
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #126 : 17.11.2013 20:48:38 »
mikä on inhokkinne klassikoista? Tai jos ette inhoa niin mikä ei vain ole koskaan napannut samalla tavalla kuin muut?
Dumbo. Siinä on hyvätkin hetkensä, mutta lapsena toi oli se yksi Disney-piirretty, jota jaksoin tosi harvoin katsella. Jotenkin se vaan tylsistytti ja ahdisti (mm. se huumehouruinen elefanttitanssikohtaus tai mikä olikaan) jo kakarana. Samaan sarjaan menee Pinokkio, joka ei myöskään ole koskaan napannut. Molemmissa oli jotain pelottavia elementtejä, jotka pilas koko elokuvan tämmöiseltä herkästi säikkyvältä lapselta :D

Ylipäätään musta tuntuu, että Disneyn eläinpiirretyt oli aina niitä mun vähiten lemppareita, joita kyllä kesti katsella muttei loputtomiin kuten vaikka Mulania ja Aladdinia. Sinänsä aika outoa, koska oon tosi eläinrakas, mutta ne elokuvat ei koskaan kuuluneet mun suosikkeihin.

Vostok

  • Vieras
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #127 : 20.12.2013 18:21:49 »
Ooh, Disney <3
Lainaus
Saisi omasta mielestäni disneykin hieman modernisoitua ja esittää elokuvan jossa näytetään myös vahvoja itsenäisiä naisia, ja kenties "epäprinssillisempiä" miehiä, ja sitä, ettei tarvitse olla vahva ja lihaksikas tai hoikka ja lumoava.

Jep, mutta onhan niitä. Atlantis - kadonnut kaupunki - leffan Helga on äärimmäisen naisellinen, mutta vahva ja määrätietoinen kapitalisti. Rakkaus...
Ja onhan Kidakin sellainen itsenäinen tuleva hallitsijatar, joka haluaa palauttaa kansansa loiston antamalla muukalaisten tulla Atlantikseen. Rohkeaa.

Epäprinssillinen mies on Milo. Todella innoittava ja ihailtava ihminen, jolla on enemmän kielipäätä ja nörtin vikaa kuin lihasta. Eikä lainkaan prinssimäinen.

Minun top 3 - Disneyn leffat ovat:
1. Atlantis - kadonnut kaupunki & Mulan
2. 101 dalmatialaista
3. Keisarin uudet kuviot

En oikeasti voisi milloinkaan valita Mulanin ja Atlantiksen väliltä. Mulan iski jo pienenä ja sai minut innostumaan Kiinasta ja Aasiasta lujaa, mutta Atlantiksen unohtumaton mystisyys ja se syvä sininen teemaväri värittivät myös lapsuutta. Pakko sanoa, että erilaisuudellaan ovat samanarvoisia minun silmissäni.

Oletteko huomanneet, miten vähän huomiota Atlantikselle on annettu?

Atlantis on minulle niin rakas elokuva, ja olen etenkin myöhemmällä iällä huomannut sen aikuismaisuuden: siinä puhutellaan katsojaa kapitalismista, kulttuureista ja sodasta. Ja rahasta. Oliko tämä syy siihen, että Atlantiksen mainintaa olen nähnyt melko vähän tälläkin palstalla?
On spekuloitu, että Atlantiksen ollessa piirroselokuva sen luultiin olevan automaattisesti lapsille, mutta sen vakavuus sai monet katsojaryhmät hämilleen.

Oli miten oli, kokonaisuudessaan mielestäni Disney ei tule koskaan tekemään mitään niin hienoa ja ajatuksiaherättävää kuin Atlantis. Todella. Kaikki hahmot täydentävät toisiaan ja koko elokuvan toteutus on henkeäsalpaava. Sininen ja ruosteinen metalli teemaväreinä ja koko Atlantiksen kielen luominen ja puhuminen elokuvassa saavat minut sanattomaksi. Atlantis kuulostaa niin hyvältä. <3

Puhumattakaan James Newton Howardin tekemistä sävellyksistä, soundtrackeistä elokuvaan. Atlantiksessa vallitsee tietynlaista syvää uskonnollisuutta, mikä kuuluu vahvasti etenkin parhaimmissa soundtrackeissa. Crystal Chamberissä ja Secret swimissä <3 taustalaulu ja kaiku tekivät Atlantiksen merellisyydestä ja sen kokemisesta hyvin selkeän. Uskonnollisuus tulee Crystal Chamberissä muutenkin kohtauksen dramaattisuudella kylminä väreinä.

Ah, katsoin Atlantiksen 6.12. televisiosta. Rakas mtv3, kiitos niin paljon! Itkin, aivan tosissani. Liian hyvä elokuva.

Olen ateisti, mutta haluaisin uskoa sellaiseen voimaan, mikä Atlantiksessa on. Se on niin sanoinkuvaamatonta.

Kida on hot. Atlantislaiset on hotteja.

Koko elokuva vilisee epäsuoria viittauksia Atlantiksen tutkimusten faktoista! Esimerkiksi räjäytysekspertti Vincenzo Santorinin sukunimi Santorini viittaa Italian välimeren saareen, jonka uskotaan pronssikaudella olleen Atlantiksen sijainti.

Vuosilukua 1914 (edvardiaaninen aikakausi on niin väärin elokuvassa, tarkoittivat selvästi myöhemmin 40-lukua sotaviittauksilla jne.) ja Atlantislaisten kielikykyä lukuunottamatta elokuva on silmissäni täydellinen.

Mitä mieltä te olette? Atlantis aliarvostettu?

Todellakin.

Ulwoja

  • Vieras
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #128 : 05.03.2014 22:36:19 »
Olen 90-luvun lopulla syntynyt ja sen ajan Disney-elokuvat (esim. Pieni Merenneito) on mulle rakkaita. Meillä on kaksi videonauhuria. Toinen oikein vanha, toimii moitteetta ja toinen uudempi ja siinä on mukana DVD-soitin (ja öytyy myös Blue-ray, kiitos iskän). Ikinä ei oo mennyt ku yksi vanha Pokémon-kasetti katselukelvottomaksi (joka löytyi sitten kirjaston myytävien joukosta, jihuu). Ensimmäissä ostettuja Disney-leffoja on ihana kattoo vaan sen VHS-kotelon vuoksi. Se on niin ihanan paksu ja tuntuu mukavalta käsissä (vaikka eihän se säästä kyllä tilaa hyllyssä). Rakastan eniten Pientä Merenneitoa, Leijonakuningasta ja Aladdinia.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2014 00:31:23 kirjoittanut Ulwoja »

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #129 : 05.03.2014 23:17:12 »
Oletteko huomanneet, miten vähän huomiota Atlantikselle on annettu?

No olen huomannut joo! Olen pitänyt kyseisestä leffasta siitä asti kun se ilmestyi (millon se oli? 2001? Jotain sinne päin se oli), mutta vasta nyt vanhempana olen tajunnut, miten aliarvostettu se on. Ja oikeasti kun miettii, se on aika vallankumouksellinen leffa Disneyltä, kun sankari on nörtti (hieno veto Disneyltä, Milo on ollut aina suosikkihahmojani Disneyltä) ja siinähän esimerkiksi retkikunnan päämekaanikko on nainen (Audrey, hänkin yksi suosikkihahmojani; hänen siskostaan mainitaan, että tämä on nyrkkeilymestari). Kida ja Helga ovat molemmat myös tosi hienoja hahmoja, naisellisia mutta tarvittaessa kunnon badassejä.

Mutta joo, Atlantis on aliarvostettu Disney-leffa. Harmi kyllä, koska siinä on mielestäni muutama Disneyn hienoimpia kohtauksia (ja hauskimpia).

Hauskimpia ovat mm. se, kun Milo kysyy, mikä on Myyrän tarina ja Sweet vastaa, ettei hän halua tietää; Vinnyn tarina ("PUM!"); sillan räjäytys ("Kato, mä tein sillan, eikä siihen menny kuin, pöh, kymmenen sekuntia! Max ykstoista.")

Hienoimpia puolestaan nimenomaan kristallikammio ja lopun räjähdys, plus Leviatan.

Hieno leffa, tarvitsee lisää arvostusta.
We had each other. That's how we won.

Mycroft

  • HP n00b
  • ***
  • Viestejä: 20
  • Annetaan sitä elämän kauneinta anestesiaa.
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #130 : 08.04.2014 22:53:38 »
Rakkauteni Disneyyn ja sen klassikoihin on rajaton ja alkoi, kun sain ensimmäinen VHS:ni. Se oli Pieni merenneito, taisin olla yhden tai kahden vanha, ja siis kun elettiin 91-93 välisiä vuosia, oli kyseessä siis tuo alkuperäinen, Johanna Nurmimaan versio. Niin ja olihan se eka Barbie myös Ariel :D

Disneyn leffat on aina kyllä olleet mulle pakopaikka ympäröivästä maailmasta.. Kun on ollut kurjaa tai yksinäistä, Disney on ollut aina pelastamassa. Oli silloin pienenä, ja vielä tänäkin päivänä. Ja monesti huomaan hyräileväni jotakin kappaletta, vaikken ole elokuvaa moneen moneen vuoteen nähnytkään, ja tulee sellainen lämmin tunne. Hauskaa, että muistaa vielä kappaleet ja vuorosanatkin ^_^ Ja yhä edelleen tietyt leffat ja kohtaukset saa itkemään.. ja nauramaan :D

Takuu itkut saan Topista ja Tessusta, Bambista, Kaunottaresta ja Hirviöstä ja Dinosauruksesta ja tietysti Leijonakuningas, Mufasa, eiiiiii.

Mutta en kyllä osaa sanoa ehdottomia suosikkejani, tai siis, kun niitä on niin monta.. Mutta inhokeista, valitettavasti on sanottava Prinsessa ja sammakko, ehkä se oli se Reino Nordin jota karsastan.. :D

Pakko kyllä häpeäkseni myöntää, että en näitä uudempia klassikoita ole nähnyt, Atlantis, Aarreplaneetta, Lehmäjengi, Pikku Kananen, Karhuveljeni Koda, Riemukas Robinsonin perhe (jonka taas isäni on nähnyt, ilmeisesti vieläpä yksin, sillä mulla ei ole nuorempia sisaruksia.. :D), Tangled, Wreck-it Ralph ja Frozen on jäänyt näkemättä, ja joitakin jatko-osia toki myös, ja muutama vanhempi klassikko on jäänyt jostain syystä näkemättä :c

Walt Disney Picturesin muitakin elokuvia olen kyllä nähnyt, päällimmäisenä tulee mieleen tietysti Pirates of the Caribbeanit ja High School Musicalit, sekä Pixarin (ja nyt kun Disney on ostanut Pixarin, niin Disneyn on nyt kaikki, mutta Pixar on oma osastonsa) kanssa tehdyt yhteistyöt, mm. Toy Storyt, Autot ja Ötökän elämää.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2014 23:02:09 kirjoittanut Mycroft »
An original idea. That can't be too hard. The library must be full of them. -Stephen Fry-

Taikaraita

  • Liikerikuningas
  • ***
  • Viestejä: 47
  • Revontulisilmä
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #131 : 13.04.2014 00:46:16 »
Voih, Disney. ♥ Meillä ei niinkään omina ollut kovinkaan monta, VHS-kasetteina ainakin Leijonakuningas 2 ja sitten oli ainakin Toy Story 1 ja Lumikki, mutta useimmat leffat taidettiin lainata Makuunista tai tutuilta.

Itse taas olen aina tykännyt enemmän näistä eläinpainotteisista elokuvista, noista ihmisleffoista tykkään lähinnä ainoastaan Herkuleksesta, Mulanista ja Tarzanista, nyt vähän myöhempänä tuttavuutena Kaksin karkuteillä on aika ihana.

Jos sitten ihan lempielokuviin mennään niin kaikista Disneyn leffoista Leijonakuningas 2 - Jylhäkallion ylpeys on varmaan se kaikista ihanin. Lapsena tuota tuli kulutettua eniten, ja osaan vieläkin leffan melkein kaikki biisit ulkoa ja osan repliikeistäkin. : D Esimerkiksi se kohtaus kun Nuka ja Vitani näytetään ekan kerran tulee melkein kuin vettä vaan.. "Kovu Kovu Kovu, Scar ei ollut edes hänen isänsä, otti vain lauman.. Ai, heii, Vitanii.." ja niin poispäin. Tykkään ihan kauheasti elokuvan biiseistä ja musiikeista muutenkin ylipäätään, ja vaikka Scar onkin varsin hottis pahis, niin Ziraan pystyy jotenkin samaistumaan ja tutustumaan paremmin. Simba ja Nalakin ovat jotenkin mukavampia noin aikuisina, vaikka suloisia ne pentuinakin ovat.. Mutta kuitenkin. Nostalgialla on varmaan syytä asiaan?

Kuinka moni täällä pitää kakkososaa ykkösosaa parempana? Leijonakuninkaitten lisäksi myös Kaunottaren ja Kulkurin jatko-osa Pepin seikkailut on jotenkin parempi kuin ykkönen. Siinä on paljon ihania lauluja ja koiriakin enemmän. Kusti ja Enkeli ♥ Bambi 2 on toinen. Ensimmäinen on nostalginen ja kaunis, mutta silti kakkonen viehättää enemmän, kun siinä Bambi puhuu, ja siinä pääsee tutustumaan muihinkin hahmoihin paremmin, kuten Bambin isään.
Toki niitä huonompiakin jatko-osia löytyy, esimerkiksi ensimmäinen Topi ja Tessu on paljon parempi kuin seuraajansa.

Edellä mainittujen leffojen lisäksi voisin laittaa suosikkilistalleni ainakin Boltin, jonka päähenkilö on aivan ihana (haluan oman valkoisenpaimenkoiran jonka nimeän Boltiksi!) , Toy Story -trilogian, ensimmäisen Leijonakuninkaan (kolmas onkin jo ihan susi, en tykännyt) ja Karhuveljeni Kodan - tässäkin ykkösosa voittaa kakkosen, koska minusta kakkosessa Kenaista tulee ihan kauhea mulkvistinalle, kun se syrjii Kodaa jonkun tytönhupakon takia. Ärsyttävää.
Oih, WALL-E meinasi unohtua! Se on aivan ihana. Voin hyvin kuvitella tulevaisuuden tuollaisena..

Sitten niihin leffoihin, josta en kauheasti pidä - esimerkiksi Pinokkiosta en tykkää yhtään, se on omasta mielestä ihan kamala. Dumbo on kauhean tylsä, yritin tässä lähiaikoina katsella sen pitkästä aikaa, mutta oli niin pitkäveteistä, että puolitiehen jäi.. Noista prinsessaleffoista en kanssa perusta juurikaan, vaikka haluaisinkin nähdä Pienen merenneidon ja Pocahontaksen uudestaan pitkästä aikaa, jos se mielipide siitä muuttuisi vielä.
Nemoa etsimässä on kanssa yksi leffa, josta en muistaakseni kauheasti tykännyt. Se hammaslääkärin tytär, yäk.. :l

Frozenia en ole vielä päässyt katsomaan, koska haluaisin nähdä sen suomidubattuna ja Hdfinissä on aika huono laatu leffan suhteen. Ihan ookoolta vaikuttaa, vaikka rupeaakin tulemaan varsinkin Elsa jo korvista pihalle.. Varmaan ihan hyvä leffa, kun ihan hirveä buumi tullut siitä? Ei muista leffoista muistaakseni noin kova haloo ollut.

Eipä minulla ole oikeastaan mitään toiveita tulevien Disney -leffojen suhteen. Hevosista voitaisiin tehdä joku Disney-elokuva, vähän niinkuin DreamWorks (en lähde vertailemaan näitä keskenään, tykkään kummankin elokuvista) teki Spiritistä. Olen aika huono toivomaan mitään elokuvaa.. Oikeastaan melkein kaikki käy.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #132 : 13.04.2014 16:43:24 »
Lainaus
Varmaan ihan hyvä leffa, kun ihan hirveä buumi tullut siitä? Ei muista leffoista muistaakseni noin kova haloo ollut.
On sitä ollut kovempaakin "haloota", kun mennään ajassa aika paljon taaksepäin. Se että Frozen nyt nousi tällä tavalla esille voi johtua siitä, että Disney on pitkästä aikaa tehnyt oikeasti hyvän animaation. Tai sitten tämä jää vain hetken huumaksi, vaikka tiedäpä sitten. Elokuva kyllä on oikeasti hyvä, itse ainakin tykännyt.

t: Odo aamukoomassa.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Luna-FAN

  • juonittelupelaaja
  • ***
  • Viestejä: 79
  • Kuka, mitä, missä?
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #133 : 04.09.2014 21:39:12 »
Joku uusi Frozen leffa on kai tulossa, kaveri kerto.
Nämä Disney leffat on klassikkoja <3
Rakastan Disney tuotantoa. Ihan paras on Kaunotar ja Kulkuri, ja Topi ja Tessu.
Niin kauniit laulut ja koskettava tunnelma.
Tervetuloa Kylä-foorumille, juonittelupelien ystävät :)

Poissaolevainen kevään ajan, palaan kesäkuussa.

Don´t worry. Be happy.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #134 : 08.09.2014 17:24:24 »
Joku uusi Frozen leffa on kai tulossa, kaveri kerto.
Nämä Disney leffat on klassikkoja <3
Rakastan Disney tuotantoa. Ihan paras on Kaunotar ja Kulkuri, ja Topi ja Tessu.
Niin kauniit laulut ja koskettava tunnelma.
Frozen on tullut jo ajat sitten. :D Tai ei nyt ajat sitten, 26.12.2013 kävin itse elokuvateatterissa katsomassa ja DVD/Blu-ray julkaisustakin on mennyt jo tovi. Suosittelen tutustumaan. Kannattaa muuten jatkossa vilkaista vähän edellisä kommentteja. Täällä ollut mm. puhetta tuosta Frozenista. Pääpointtina topilla on kuitenkin keskustelu, joten edellisten kommenttien huomionti on ihan suotavaa.

Big Hero 6 taitaa olla tulossa tänä vuonna, eikö? Pakko myöntää, että itselläni ei ole mitään käsitystä elokuvasta. Maininta siellä täällä on sattunut silmiin, mutta elokuvan sisällöstä, ensi-illasta tai mistään muustakaan ei ole tietoa. Jotenkin tuntuu, että Frozenia ja Tangletia lukuunottamatta Disneyn uudet elokuvat eivät ole sytyttäneet sellaista palavan odotuksen tunnetta. Eipä nämä uudemmat leffat kahta edellä mainittua lukuun ottamatta ole kyllä napanneetkaan kovin paljoa, vaikka esim. Bolt ja Räyhä-Ralf ihan kivoja leffoja ovatkin. Onko muille tuleva Big Hero 6 jo tullut tutuksi ja millaiset fiilikset sitä odotellessa?
« Viimeksi muokattu: 08.09.2014 17:30:43 kirjoittanut Odo »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #135 : 08.09.2014 22:59:06 »
Big Hero 6 on kai jonkinlainen supersankarielokuva. Sen ihmeemmin en ole tutustunut, vähän olen jotain sneak peekiä nähnyt YouTubesta, mutta that's it. Mutta aion kyllä käydä kyseisen leffan katsastamassa jos vain aikaa ja seuraa löytyy^^ (mulla on myös rahatilanne aika tiukoilla ja Hobitin kolmososa on ykkösprioriteettini) Jenkeissä tuon pitäisi kai tulla ensi-iltaan joskus loka-marraskuussa, kai, ellen väärin muista, eli olisiko sitten joskus joulukuussa täällä Suomessa tällä logiikalla?
We had each other. That's how we won.

Luna-FAN

  • juonittelupelaaja
  • ***
  • Viestejä: 79
  • Kuka, mitä, missä?
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #136 : 10.09.2014 16:11:59 »
Big Herosta en itse osaa oikein sanoa vielä mitään, koska olen ollut joitain päiuviä poissa keskusteluista,
ja kuulin ko. leffasta vasta yläpuolella kommentoineiden viesteistä, jolten en vielä sano siitä sen enempää. :)

Aion kenties mennä kattomaan sen, jos aika sttumalta sopisi kouluaikoihin, koska jos pääsen 16.00 koulusta, on ilta auttamatta lyhyt myöhemmin.
(Heii, toinenkin, jonka ykköspriorteettina "leffarintamalla" on kolmos-Hobitti, en malta odottaa sitä!)*innostuu*
Tervetuloa Kylä-foorumille, juonittelupelien ystävät :)

Poissaolevainen kevään ajan, palaan kesäkuussa.

Don´t worry. Be happy.

rikkokiri

  • lapsenmielinen
  • ***
  • Viestejä: 51
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #137 : 16.09.2014 21:11:05 »
Hei täällä oli tälläinen keskustelu! Oiva mahdollisuus siis kysyä, ootteko missään törmänneet Tangled Ever After -lyhytelokuvaan? Mä niiiin haluaisin ton.

Oon järjetön Disney -fani (joo kyllä keräilen niitä), mutta en nyt ala enempää lemppareita. Aluksi mun piti sanoa yksinkertaisesti vain Frozen ja Tangled, jotka menee kyllä melkein kaikesta yli, mutta lisäsin sitten Mulanin ja Leijonakuninkaan ja Herkuleksen ja... Huomaatte varmaan mihin se johtaisi.

Asia, mikä mua kumminkin aina kiinnostaa on Easter Eggit! Monissa leffoissa on tosi paljon niitä. Varsin vaikuttunut olen ollut Tangledin (anteeksi että kutsun tällä nimellä mutta suomennokset bfff) kirjastokohtauksessa kylässä. Kyseisessä kohtauksessa kirjoihin on piilotettu ihan mielettömästi eri Disneyn leffoja! Esimerkkinä ikkunalla auki oleva kirja on Prinsessa Ruususen ensimmäinen aukeama.

Muiden leffojen Easter Eggsejä ovat esim. Aarreplaneeta Stitch -lelu hyllyllä, Karhuveljeni Kodassa on Nemo ja tottakai legendaarisin, Herkuleksessa Scarin ruho. Näitä löytyy siis googlettamalla ihan loputtomiin.

Mulle selvisi eilen yksi ihan uusi juttu. Ja niin ilmiselvä, että ihmettelen etten ole aikaisemmin huomannut! Huomasiko joku muu Tähkäpään ja Flynnin vierailevan [ur=http://images.m-magazine.com/uploads/photos/file/19011/frozen-tangled-easter-egg.jpgl]Frozenissa kruunajaisissa[/url]?


pluviophile
(n.) a lover of rain; someone who finds
joy and peace of mind during rainy days
nyctophilia
(n.) lover of darkness or night; finding
relaxation or comfort in the darkness

maigaro

  • ***
  • Viestejä: 375
  • ava by raitakarkki
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #138 : 15.12.2016 20:19:40 »
Mitäs mieltä ootte siitä, että Disneyn leffoista tehdään uusia versioita? Uusissa versioissa on siis oikeita ihmisiä. Nythän on tullut jo Tuhkimosta, Prinsessa Ruususesta ja Viidakkokirjasta tälläiset uudet versiot. Ensi vuonna tulee Kaunotar ja hirviö. Olen kuullut myös että Leijonakuninkaasta ja Mulanista tehdään uudet versiot.

Olen nähnyt Tuhkimon ja Prinsessa Ruususen (elokuvan nimi on Maleficient) ja mun mielestäni ne on ihan onnistuneet versiot. Alkuperäiset animaatiot ovat minulle kuitenkin tärkeämmät. Kaunottaren ja hirviön aijon myös mennä katsomaan ja vaikuttaa kyllä hyvälle mitä trailereita olen nähnyt.

Mun mielestäni tää uudelleen versioiminen vaikuttaa rahastukselta.

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #139 : 19.12.2016 20:07:35 »
Kuinka olen kokonaan onnistunut välttelemään tätä topaa? :o

Olen ihan järkyttävä Disney-fani! En siltikään osaa kertoa omia lemppareita, koska pidän todella monista piirretyistä ja voisin katsoa niitä miljoonia kertoja uudestaan ja uudestaan! Kaunotar ja hirviö, Aarreplaneetta, Pocahontas, 101 Dalmatialaista, Frozen, Leijonakuningas, Aladdin, Bernard ja Bianca Australiassa, Mulan, Atlantis .. joo ei, huomaan, että luettelen lopulta kaikki! Inhokkeja oikeastaan on vaan ne ihmeelliset välissä olevat fantasiat ja 6-11.

Lainaus
Keräileekö muut Disney-fanit klassikoita DVD-hyllyihinsä?
Joo! Multa löytyy kaikki :) Oon tosi lapsenmielinen muutenkin ja jotkut kattoo kyllä ihan kieroon mun leffakokoelmaa kun löytyy kaikkea laidasta laitaan ja sitten myöskin paljon lasten leffoja + Disney klassikot. Toisaalta mulle on ihan sama mitä ihmiset musta ajattelee ja onneksi suurinosa osaa arvostaa ja on samaa mieltä tästä asiasta, että noi on vaan järkyttävän hyviä! Ihan sama vaikka oon aikuinen ja kaiken lisäksi ei ole edes omia lapsia ja silti katson noita. Kummipoika ainakin arvostaa kummitätinsä elokuvakokoelmaa. :D Olen kuullema se cool-kummi. Voi tuokin mielipide tässä vuosien saatossa karista, mutta pidetään siitä vielä hetki kiinni. ;)

Musta kaikki nykyajan lastenohjelmat ja elokuvat on ihan kamalaa kuraa, koska vihaan suurimmaksi osaksi elokuvia, mitkä on tehty ns. 3D taktiikalla ja itken verta kun Disney on myös tähän sortunut. Onneksi leffat on vielä ollut silti ok, mutta olin onnellinen kun Prinsessa ja sammakko + Frozen tuli, kun niissä oli käytetty pitkästä aikaa ihan perus piirrettyä taktiikkaa. Toivon tosissaan, että edelleenkin jatkaisivat sillä linjalla, koska esimerkiksi Frozenista nousi paljon suurempi hitti kun monesta muusta pullamössötekniikan leffasta, mutta toki juonikin oli toimiva.

Seuraavaa piirrettyä siis odotellessa.

niiina
Dramione