Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Moving to 1600 Pennsylvania Avenue K-11 (VALMIS)  (Luettu 233857 kertaa)

Fioré

  • Vieras
Aaaaaaaaaw. <3
Vähän ihanaa. Toi Natalia oli niin sulonen.  :D
9 vuotias ja menossa Edwardin kanssa jo naimisiin. ;D
En osaa nyt sanoa mitään järkevää, koska olen vieläkin aivan sanaton tosta luvusta.  :)

Odotan jo jatkoa. ;)

Fioré

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
oi voi. Taas jotain aivan mahtavaa. Nyt tuli tälläinen käänne. En jaksa odottaa jatkoa... Joten, laitathan sitä pian lisää?
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

Mmeri

  • ***
  • Viestejä: 150
Tää on niin ihana ficci. (: <3  Paras, ja jatkoaki kirjottelet niin nopeasti.
Kiitos ku oot alkany suomentaan tätä. :>

Ei jaksa oottaa jatkoa :p

Natalie oli ihana :DD

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
T/N: Kiitos kamalasti kommenteista. ;D

Yhdeksästoista luku: Kuin perhettä

BPOV:

Kello oli kolme yöllä. Sillä tavalla herätyskellossani luki, kun heräsin. Miksi minä sitten heräsin? Minulla ei ole aavistustakaan. Makasin hetken ja yritin tajuta, mitä oli tekeillä, kun kuulin koputuksen.

Pyöräytin silmiäni. Edward.

”Mikä hätänä?” kysyin liikahtamatta tuumaakaan.

”Bella?” Minä huokaisin. Yhtäkkiä tajusin, mitä oli tekeillä. Tämä ei ollut Edward ja koputus oli syynä herätykseeni.

”Neiti Swan?” se sanoi uudestaan. Minä voihkaisin ja nousin ylös. Laitoin aamutakkini päälle ja kävelin ovelle. Se ei ollut se ovi, mistä pääsi käytävälle, vaan se, mistä pääsi toiseen makuuhuoneeseen.

”Niin”, vastasin unisesti ja nojasin otsallani oveen.

”Voitko vain avata ovesi… En muuten saa selvää puheestasi”, se sanoi ja minä tein, kuten hän pyysi.

”Siinä”, mumisin silmät vieläkin kiinni.

”Kiitos. Kiitos!” hän sanoi ja tuli sisään.

”Öhm… Olen todella pahoillani, että herätin sinut”, herra Tschikov sanoi.

”Mhm”, sanoin vieläkin unisena.

”En halua tunkeilla tai mitään… Minä vain etsin tytärtäni… Hän ei ole sängyssään”, hän sanoi.

”Mhm”, sanoin ja tunsin, kuinka aloin lipsua unta kohti.

”Tiedätkö, missä hän on?” hän sanoi ja minä hätkähdin pois unestani.

”Anteeksi, mitä sanoitte?” kysyin ja kuuntelin tällä kertaa.

”Tyttäreni – tiedätkö, missä hän on?” hän kysyi ja sydämeni tihensi tahtiaan.

Miljoonat eri kuvat tulvivat mieleeni.

”Voi paska”, kuiskasin. Tämä ei ollut hyvä. Astuin pari askelta taaksepäin toivoen saavani enemmän tilaa välillemme.

”Öhm… Niin… En ymmärrä, mitä tarkoitat”, sanoin huolettomasti ja kuulin jännittyneisyyden äänessäni.

Hän katsoi minua hetken ja alkoi sitten tuijottaa. Hänen kulmansa rypistyivät ja pää kallistui sivulle.

Minä nielaisin kovaa ja peruutin – hitaasti kuin pakenisin käärmettä.

Hän katsoi minua huolestuneesti.

”Onko jokin vinossa neiti Swan?” hän kysyi ja katsoi minua.

”E-e-ei mikään… Mikä muka olisi!” sanoin ja otin iPhoneni yöpöydältä ja piilotin sen selkäni taakse.

”En tiedä… Näytät niin jännittyneeltä…” hän sanoi ja minä yritin hymyillä.

”Voi… Ei se ole mitään… Minulla on vain päänsärkyä, siinä kaikki!” sanoin ja painoin ykkösnappia, kunnes olin varma, että se soitti.

Yhtäkkiä hänen ilmeensä muuttui huvittuneeseen irvistykseen.

”Sinä tiedät sen – etkö?” hän kysyi ja astui lähemmäs. Uh oh.

”M-m-mitä? Tiedän mitä? En tiedä mitään! Tarkoitan, mistä te oikein puhutte?”

Mahtavaa Bella… Erittäin ammattimaista!

”Hän kertoi sinulle – eikö?” herra Tschikov sanoi ja tuli vieläkin lähemmäs. Minä astuin muutaman askeleen kauemmas.

”Kuka? Ja kertoi mitä? Minulla ei ole aavistustakaan, mistä te puhutte!”

Hän nauroi. Nyt hän melkein seisoi edessäni.

”Sinä et usko häntä, ethän?” hän sanoi ja nauroi kuin se olisi tyhmää.

”Olen pahoillani… Minulla ei todellakaan ole aavistustakaan, mistä te puhutte!” sanoin ja astuin vielä pari askelta taaksepäin ja tunsin seinän takanani. Hän hymyili… Tietäen voittavansa.

Hän katsoi minua hetken ja nauroi.

”Tottakai sinä uskot häntä! Sinä rakastat häntä ja rakkaus tekee sokeaksi! Bella! Herää! En ole sellainen! En todellakaan!” hän sanoi ja kurotti toista kättään.

Pidätin henkeäni pudistaen päätäni ja painuin lähemmäs seinää. Sydämeni löi kovempaa kuin ikinä ja kämmeneni olivat aivan hikiset. Jalkani tuntuivat hyytelöltä ja kieleni tuntui paksulta ja turralta.

Nyt hän seisahtui eteeni ja laittoi kätensä vyötärölleni – juuri siihen, missä Edwardin kädet olivat pari tuntia sitten.

Katsoin ovea, josta pääsi käytävälle. Voisin päästä sinne jotenkin. Herra Tschikov otti leuastani kiinni ja käänsi kasvojani, että minun oli pakko katsoa häntä.

”Tiedätkö… On sääli, että minulla ei ole tytärtäni… Mutta sinä olet hyvä vaihtoehto… Eikö niin?” hän sanoi ja nauroi. Silmäni suurenivat ja tunsin, kun kyyneleet alkoivat virrata.

”Niin Bella, se on totta… Mutta mitä sitten? Ketä kiinnostaa? Olen presidentti! Kenelläkään ei ole pokkaa asettua minua vastaan! Annan tuomarille hiukan rahaa ja juttu on ohi ennen kuin se edes on alkanut! Niin minä toimin!” hän sanoi ja minä pyöräytin silmiäni.

”Lyön vetoa, että Venäjälläkin on ainakin yksi tuomari, joka ei ottaisi rahoja!” sylkäisin ja vilkaisin ovea.

”Voi Bella! Suloinen pieni Bella! Sinulla ei ole aavistustakaan! Kuulitko Afrikan jutusta? Siellä on tämä 85-vuotias mies, joka haluaa presidentiksi toisen kerran ja hän vain kiduttaa ja tappaa ihmisiä, jotka työskentelivät miehelle, joka kävi häntä vastaan. Hän jopa laittoi sotilaita äänestäjien viereen ja sanoi, että heidät ammutaan jos eivät äänestä häntä! Koko maailma tietää Bella! Mutta kukaan ei tee mitään – luuletko, että he tekevät jotain, kun minä haluan vain pitää vähän hauskaa?” hän kysyi ja silitti hiuksiani.

En tiedä kuinka tai miksi, mutta hänen sanansa saivat minut niin vihaiseksi, etten kestänyt enää.

”Voi luoja, minä vihaan sinua! Olet sairain mies, jonka olen koskaan tavannut!” huusin ja potkaisin häntä polvellani arkaan ruumiinosaan.

Juoksin ovelle ja yritin saada sen auki tärisevillä käsilläni. Mutta käteni olivat niin hikiset, että kahva vain luisui kädestäni koko ajan. Katsoin olkani yli ja näin hänen kierivän maassa ja voihkivan. Yritin uudelleen ja tällä kerralla sain käännettyä kahvaa. Huokaisin helpotuksesta ja yritin vetää ovea mutta – se ei liikkunut.

Yritin vetää ja työntää sitä kaikin voimin. Mutta pian tunsin epätoivon kyyneleeni valuvan käsilleni ja muistin, että olin lukinnut oven niin kuin Edward oli pyytänyt.

Katsoin avainta ja näin kuinka se tippui lattialle.

”Voi paska!” mumisin ja katsoin oikealle, missä näin oven olevan auki. Se oli liian kaukana. Olin kyykistymäisilläni avainta kohti, kun joku painoi minut ovea vasten. Ilma pakeni keuhkoistani ja tunsin kuinka uusi ilma tulvahti sisään.

Hän käänsi minut ympäri ja painoi kätensä kaulalleni ja alkoi kuristaa minua. Katsoin häntä suurin silmin ja yritin hengittää. Hän painoi sormensa huulilleni.

”Shhh, Bella! Etkö tiedä, että tämä on pahempaa, kun olet noin äänekäs? Kyllä, se voisi olla todella paha sinulle!” hän sanoi ja tunsin palan kurkussani ja keuhkoihini sattui. Näkökenttäni sumentui ja näin kaikkialla mustia pilkkuja. Hänen äänensä kuulosti kaukaiselta ja iPhone, viimeinen toivoni pelastua luiskahti pois.

EPOV:

Avasin silmäni. Todella ärsyyntyneenä. Kello oli hiton 03.07 ja joku oli soittanut minulle jo kaksi minuuttia. Jos se ei olisi ollut niin ärsyttävää… Ei – jos soittoääneni ei olisi niin ärsyttävä, olisin voinut olla välittämättä siitä, mutta tämä laulu alkoi jo käydä hermoilleni.

“4, 5, 6 come on and get the kicks
you don’t need the money
when you look like that,
do ya - honey?”


Olin varma, että se oli Emmett tai Jasper vain ärsyttääkseen minua ja kyllä – he todella ärsyttivät minua nyt!

Olin juuri laittamassa kännykkäni kiinni, kun näin nimen näytöllä: Bella

Olin hämmentynyt. Miksi hän soitaisi minulle tähän aikaan ja miksi hän ei vain tulisi käymään. Ajattelin tilannettamme ja minulle tuli tunne, että olisi parempi vain sammuttaa soitto. Varsinkin, kun me emme olleet nyt oikeastaan ystäviä enkä minä voisi aina suojella häntä kaikilta pieniltä hämähäkeiltä!

Olin juuri sammuttamassa puhelun, kun kuulin Natalian huokaisevan sängyssäni ja jäykistyin. Tunne, että jokin ei ollut oikein, nousi joka solussani.

Hän olisi jo lopettanut… Tämä ei ollut Bellan tapaista. Minä nielaisin. Jokin oli vinossa. Vastasin soittoon ja ensin kuulin vain paljon liikehdintää ja sitten ovenkahvan. Yhtäkkiä kuulin Bellan itkevän. "Voi paska" hän sanoi ja sitten kuulin hänen paukahtavan ovea vasten ja ”Shhh, Bella! Etkö tiedä, että tämä on pahempaa, kun olet noin äänekäs? Kyllä, se voisi olla todella paha sinulle!” 

Voi paska, hän on siellä!

BPOV:

Näin päässäni valoa ja yritin kaiken kykyni mukaan hengittää – se ei toiminut. Pilkut kasvoivat ja tunsin sormieni turtuvan.

Tässä se on Bella. Tämä on loppu!

Halusin itkeä, mutta minulla ei ollut enää tarpeeksi energiaa. Halusin laskeutua makaamaan, mutta hän ei antanut. Kuulin hänen sanovan jotain, mutta en ymmärtänyt sitä.

Tunsin, kuinka aloin lipsahdella pimeyteen ja yritin taistella sitä vastaan, mutta se oli niin vaikeaa ja oli paljon helpompaa vain antaa sen viedä. Viimeinen kuva ilmestyi mieleeni ja sai minut hymyilemään ja sitten päästin irti ja se liukui pois. Halusin huokaista, mutta en luullut, että olisi helppoa pysyä harmaassa maailmassa pinnalla ja olla valoisa. Oli mukavaa lakata miettimästä ja huolestumasta. Tuntui kuin olisin siellä – mutta sitten taas en. Minulla ei ollut tunteita, ei tarpeita. Kaikki oli turtaa ja olin rento. Tunsin, kun jokin veti minua syvemmälle ja syvemmälle harmaaseen veteen ja minulle tuli koko ajan kylmempi ja kylmempi. Mutta minä en välittänyt. Se oli kivaa ja mukavaa.

Ja aivan yhtäkkiä tunsin itseni putoavan. Se oli outoa. Luulin putoavani, mutta oikeastaan nousin takaisin pintaan.

”Bella? Bella! Kuuletko minua? Bella?” Se kuulosti tulevan kaukaa, mutta ääni joka sanoi sen, sai minut iloiseksi. En ymmärtänyt, mitä ääni sanoi, mutta se ei haitannut, koska ääni oli tarpeeksi saadakseen minut hymyilemään.

”Bella? Ole kiltti Bella… Bella!” Ääni kuulosti surulliselta… Melkein epätoivoiselta.

Tunsin, kuinka nousin lähemmäs pintaa, lähemmäs kirkkaita värejä. Melkein musta ympärilläni muuttui harmaaksi ja harmaa muuttui koko ajan kirkkaammaksi.

”Bella! Tee jotain… Liikahda edes… Tee mitä vain! Ole kiltti!” Nyt ymmärsin osan siitä, mitä kuulin. Ja tunsin, jonkun pitävän kädestäni kiinni.

Ei, tunsin Edwardin pitävän kädestäni kiinni ja huokaisin. Tällä kertaa kuulin jopa huokaukseni. Harmaa muuttui valkoiseksi, kirkkaaksi valoksi, joka sokaisin minut. Laitoin toisen käteni silmieni eteen ja voihkaisin.

Kuulin Edwardin huokaisevan vieressäni.

”Luojan kiitos!” hän sanoi ja minä hymyilin. Hän oli täällä. Kanssani.

”Kuinka voit?” hän kysyi ja minä nyökäytin päätäni. En tiennyt, miksi tein niin. Luulen, että halusin vain tuntea vartaloni liikkuvan. Olin väärässä – oli kamalaa joutua olemaan ajattelematta, liikkumatta… Edward antoi suukon kämmeneeni. Ja oli kamalaa olla varsinkin tuntematta.

Kului hetki, kunnes avasin silmäni ja näin Edwardin. Hän näytti helpottuneelta ja sen jälkeen, kun muistin, mitä oli tapahtunut, ymmärsin miksi. Minun oli kuitenkin vaikea ymmärtää, mitä oli tapahtunut. Kuinka on mahdollista, että mies, joka käyttää tytärtään hyväkseen, ei joudu vastuuseen siitä? En ymmärtänyt. Minä tuijotin kattoa ja unohdin Edwardin kokonaan.

Muistin, mitä se sairas mies sanoi minulle Afrikasta ja tajusin, että hän oli oikeassa… Kukaan ei voisi sanoa Venäjälle, kuinka toimia. Hänellä oli valta. Hän ei missään tapauksessa joutuisi vastuuseen mistään.

”Oletko kunnossa?” Edward kysyi ja minä hymyilin.

”K… Mh”, mumisin. Kurkkuni oli arka ja minun oli vaikea puhua. Hän siirsi hiukseni otsaltani korvan taakse ja hymyili heikosti.

”Olen niin pahoillani… Minun olisi pitänyt tulla aikaisemmin”, Edward sanoi ja minä pudistin päätäni. Avasin suuni sanoakseni jotain, mutta ääntä ei tullutkaan. Edward hymyili.

”Olet oikeassa. Sinun ei pitäisi puhua nyt”, hän sanoi ja minä pyöräytin silmiäni.

Katsoin ympärilleni – yrittäen löytää herra Tschikovin.

”Hän ei ole täällä”, Edward sanoi kuin olisi lukenut ajatuksiani. Katsoin häntä hämmentyneesti.

”Minä löin häntä turpaan”, hän sanoi ja minä hymyilin.

”Niin… Näin hänen kuristavan sinua ja jokin päässäni vain… En tiedä… Tein sen ennen kuin tajusin”, hän sanoi ja minä nostin kulmiani.

”Sitten minä laitoin sinut sänkyysi ja raahasin hänet huoneeseensa ja lukitsin kaikki ovet”, hän sanoi hymyillen. Minäkin hymyilin ja pyöräytin silmiäni. Edward silitti taas otsaani.

”Olen iloinen, että olet kunnossa… Hetken jo kuvittelin, ettet selviäisi”, hän sanoi ja hetkeksi näin kivuliaan irvistyksen kohoavan hänen kasvoilleen.

”Minä olen kuin rikkaruoho… En koskaan kuole kokonaan!” kuiskasin matalalla äänellä. Edward nauroi.

Hän nousi ylös ja katsoi minua.

”No, nyt sinä olet taas turvassa ja tajuissasi, joten menen takaisin nukkumaan”, hän sanoi epäröivästi. Minä pudistin päätäni.

”Mitä?” hän kysyi. ”Tarvitsetko jotain? Unohdinko minä jotain?”

Pudistin päätäni. En tarvinnut asioita – tarvitsin hänet! Olin juuri avaamassa suuni sanoakseni hänelle sen, kun muistutin itseäni, että tämä ei ollut sellaista, mitä voisin sanoa hänelle. Joten minä vain suljin suuni ja hymyilin hänelle.

”Hyvää yötä”, sanoin. Hän empi hetken – katsoi minua kuin tietäen, mitä halusin sanoa ja toivoi, että voisin silti sanoa sen, mutta kun hän huomasi ettei siinä ollutkaan muuta, hän hymyili vielä lopuksi.

”Hyvää yötä”, hän sanoi ja lähti.

……………………………

Avasin silmäni ja pyyhkäisin hien otsaltani. Tunsin t-paitani liimautuvan selkääni ja hiuksien liimautuvan kaulaani. Hengitykseni oli raskasta ja sydämeni takoi kuin hullu – näin painajaista. Oikeastaan kolmatta tänä yönä.

Katsoin herätyskelloani. Neljä yöllä. Kuinka se oli mahdollista? Tuntui kuin aika kulkisi takaperin. Vielä neljä tuntia kunnes aurinko nousee!

Nousin ylös ja menin suihkuun. En kestänyt enää. Suihkutin pikaisesti ja laitoin uuden topin ja sortsit päälle. Sitten sammutin valot ja kävelin huoneesta.

Yritin avata Edwardin oven, mutta se oli lukossa. Minä epäröin. Hetken aikaa ajattelin meneväni takaisin… Mutta päässäni tajusin, että nyt ei ollut perääntymisen aika. En voisi nukkua mahdollisen murhaajan vieressä! Joten kokosin kaiken voimani ja koputin Edwardin oveen.

Hän avasi oven melkein välittömästi ja katsoi minua. Hän näytti aika väsyneeltä. Hänen hiuksensa olivat sekaisin ja hänen silmänsä näyttivät siltä, kuin eivät olisi olleet kiinni koko yönä. Kun ajattelin, miltä hän näytti, tajusin, etten luultavasti näyttänyt itsekään sen paremmalta.

”Oletko kunnossa?” hän kysyi ja katsoi minua huolestuneesti. Yritin hymyillä.

”Tietenkin”, sanoin. Edward katsoi minua – katsoi hiukan liian läheltä.

Katsoin alas lattiaan ja tunsin kyynelien tulevan. Ei, ei vielä. En halunnut itkeä Edwardin edessä.

Ennen kuin tiesin mitä tapahtui, hän halasi minua.

”Kaikki on hyvin Bella!” hän sanoi. ”Kaikki on hyvin. Itke ihan rauhassa!” hän mumisi hiuksiini.

Halusin vain sanoa hänelle, etten itkenyt, kunnes tunsin kyyneleet poskillani, minä itkin!

Päästin hänestä irti ja katsoin häntä.

”Olen pahoillani… En halunnut tehdä tätä… En tullut tänne itkemään sinun edessäsi! M-m-minä en saa unta”, mumisin.

”En minäkään”, hän sanoi ja hymyili.

”Haluatko nukkua täällä?” hän kysyi ja vetäisi minut huoneeseen. Katsoin ympärilleni samalla kun hän sulki oven. Kaikki näytti tavalliselta paitsi vaaleat hiukset hänen sängyssään.

Minä hymyilin.

”Sinulla on jo yksi nainen sängyssäsi”, vitsailin.

”No, on siellä aina tilaa toisellekin!” hän sanoi ja käveli sängyn vasemmalle puolelle.

”Natalia makaa keskellä joka tapauksessa – joten olisi turhaa käyttää koko vasenta puolta!” hän sanoi ja hymyili. Minä käännyin ympäri ja katsoin häntä.

”Tiedätkö mitä?” sanoin ja hymyilin takaisin.

”Mitä?” hän kysyi.

”Sinä käyttäydyt niin vastuullisesti ja rakastavasti – kuin isä!” sanoin ja Edward nauroi.

”No, onpa mukavaa… Sinä näet minut isänäsi!” hän sanoi ja vetäisi peitot pois. Minä pudistin päätäni.

”Ei minulle… Iuh… Tarkoitin Nataliaa!” vastasin ja me molemmat katsoimme pientä 9-vuotiasta tyttöä, joka ansaitsi niin paljon enemmän kuin hänellä oli.

”Niin… Totta… Mutta kysymys kuuluukin…” hän keskeytti ja minä katsoin häntä. Näin hänen hymyilevän ja tiesin, että hänen suustaan ei tulisi mitään hyvää. Laskeuduin Natalian viereen ja painoin suukon hänen otsalleen. Hän huokaisi ja painoi päänsä olkaani vasten.

”Kysymys kuuluu: Kuka sinä olet tässä kuvassa?” Edward sanoi ja asettui sängyn toiselle puolelle.

”Minä?” kysyin yllättyneenä ja järkyttyneenä samaan aikaan. Edward nauroi.

”Niin, sinä!” hän sanoi ja kuulin hymyn hänen äänessään. Olin juuri sanomassa häntä ääliöksi, kun yhtäkkiä Natalia kietoi kätensä vatsalleni ja puristi hiukan.

”Äiti”, hän kuiskasi ja huoneeseen laskeutui hiljaisuus.
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

minnyyy

  • Vieras
Ei voi muuta sanoa kun että IHANA.  Loistava loppu, rakastan tätä ficciä ! <3 Jatkoa tulee taas ihanan nopeasti, kiitos siitä :)

SnowCherry

  • Vieras
R a k a s t a n t ä t ä f i c c i ä Tuo loppu oli niin suloinen (: Odottelen innolla kunnon B/E:tä ;P

Jatkoa? ^^

Valomieli

  • Vieras
I-H-A-N-A
Oikeesti! Sä oot loistava! : ) Suomennat HYVIN! Oikeesti! Tätä on tosi kiva lukea. <3

Mäki toisaalta odottelen kunnon E/Btä... :----D

~Haaveillaan turhia
Valo

Deathwish

  • ELF
  • ***
  • Viestejä: 618
  • are you ready or not?
    • tumblr
Jee.
Suomennat tosi hyvin ja jatkoa tulee tosi usein
Toivottavasti jatkoa tulee pian.
if you die now, how would you feel about your life?

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vaihteeksi tällaista yksinkertaista kommenttia minulta.
Ihanaaihanaaihanaa. <33
Rakastan tosiaankin tätä ficciä, olen niin koukussa. Mä olin itsekkin ihan paniikissa kun se pöljä Venäjän presidentti tuota bellaa kuristi ym.  : ))
Ja aaawws, ihana edward. <33
Tästä ei voi muuta sanoa, taaskaan. ; )
Jatka.
Kiit♥s.

Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

jools

  • Vieras
voi tää ficki on niiiin ihana!! ;D
Jatkoa!!!

Amelia

  • ***
  • Viestejä: 17
Yhdyn kaikkiin edellisiin kommentteihin ficin ihanuudesta, mahtavuudesta, sujuvuudesta ja ihanasta juonesta, mutta haluan kertoa myös uuden syyn miksi itse pidän tästä ficistä: Tähän tulee jatkoa hyvin nopeasti! Pidän monista ficeistä täällä Finissä, mutta suurimpaan osaan niistä, joita luen, jatkoa tulee hyyyyvin pitkin väliajoin. Kiitos nopeudestasi siis! :) Pidä sama tahti yllä, jos vain siihen kykenet.

Riitu

  • ***
  • Viestejä: 63
  • Komm Und Rette Mich. Ich Schaff's Nicht Ohne Dich♥
Loppu oli tosi suloinen <3  Mä jo ehdin ajatella tossa yhdessä välissä että Eikö se Edward tajua vastata siihen? :D
Mutta ihana luku taas, ja ihanan nopeesti tuli jatkoa ;) Rakastan tätä ficciä <3 Nopeesti taas jatkoa :)

-Riitu-
I have always loved you, and I will always love you.

essss

  • pesukarhu
  • ***
  • Viestejä: 181
  • ava by Annabelle
ihana loppu. <3
en keksi kyl oikee mitää rakentavaa sanottavaa, muuta ko et tää on siis niin ihana ficci. : D<3
and paradise comes at a price

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Voi. Ihana loppu. Tää on ihana.
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

Fioré

  • Vieras
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaws <3
Tää on niin ihana. En vaan osaa sanoa muuta.
Olen täsin koukussa tähän ja voi että.....
Tällä hetkellä en pysty muodostamaan yhtään järkevää lausetta! Kiitos!

Jatkoa? 

Fioré

ahii_

  • ***
  • Viestejä: 4
aaaaaaw<3 tää on aivan ihana<3 oon jääny koukkuun tähän. :D
äkkiä lisää jatkoa ?

Öttimönkijäinen_

  • ***
  • Viestejä: 45
AIVAN IHANA!Oon jo lukenut jonkin aikaa, mun nyt vasta kommentoin..
Kirjotusvirheitä kyllä löytyy, mut ketä kiinnostaa, kun tohon uppoutuu, niin ei niitä edes huomaa : )
Aivan mahtavaa tekstiä ja edellisen luvun loppu oli ihana!
Kaisu
AIM FLAAAAIIIJINK IIIN TE SKAI!

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
I
H
A
N
A
!
another stranger

entinen vohveli

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
T/N: Kiitos kommenteista. :D


Kahdeskymmenes luku: Asioita, joita vastaan et voi taistella

EPOV:

Kello oli kahdeksan ja avasin silmäni, koska joku puristi kättäni. Olin vetämässä käteni pois, mutta epäröin, koska näin kenen kädestä pidin kiinni.

Bella? Olin hämmentynyt eikä minulla ollut aavistustakaan, miksi hän oli sängyssäni. Sitten näin pienen vaaleakiharaisen tytön välissämme. Natalia. Hän makasi selällään ja kädet olivat pään päällä melkein nyrkeissä. Hän huokaisi ja hymyili.

Natalia… Kaikki muistot eilisestä tulivat takaisin ja minua huimasi, kun tajusin, kuinka paljon vastuuta hartioillani nyt oli. Koko tilanne sai minut voimaan pahoin – se sai minut aina voimaan pahoin.

Muistin ensimmäisen kerran, kun näin Natalian bikineissä ja kaikki mustelmat hänen selässään, jaloissa, käsivarsissa… Kaikkialla! Se oli kamalaa. Kun kysyin häneltä, kuka ne oli tehnyt, en koskaan unohda vastausta, minkä hän antoi: ”Hän sanoi, että se on minun syytäni… Että minä ansaitsen ne… Minä houkuttelin häntä… Ei hän oikeasti tarkoita sitä.”

Minä kohautin olkiani ja vedin itseni nykyisyyteen. Katsoin Bellaa. Hän makasi vasemmalla kyljellään ja hänen oikea kätensä lepäsi vasemmassa kädessäni Natalian vatsan päällä. Hänen päänsä oli hänen vasemman kätensä päällä ja hänen vasen kätensä myös oli minun oikealla kädelläni Natalian pään yläpuolella. Me olimme nukkuneet koko yön tällä tavalla – no, ainakin viimeiset neljä tuntia.

Tiesin, että sen olisi pitänyt olla outoa, maata tällä tavalla – varsinkin, kun minä en tee tällaisia asioita – mutta jostain oudosta syystä tämä tuntui oikealta. Katsoin Bellan kasvoja enkä voinut kuin tuijottaa. Hänen kasvonsa olivat niin rentoutuneet ja rauhalliset, että ne saivat hänet näyttämään kauniimmalta kuin hän jo oli.

Mitä minä oikein ajattelen? Bella? Kaunis? Tajusin juuri, etten ollut harrastanut seksiä sitten Bellan saapumisen, kun hän avasi silmänsä. Hän aikoi sulkea ne uudelleen, kunnes huomasi minut. Hänen silmänsä revähtivät auki ja hän näki kätemme kietoutuneina. Hän meinasi vetäistä kätensä irti, kun nyökkäsin Nataliaan päin ja hän alkoi epäröidä.

Hän näytti miettivän koko tilannetta hetken ja rentoutui sitten. Hän laski päänsä alas ja kohautti olkiaan.

”Huomenta”, hän muodosti suullaan ja minä hymyilin.

”Huomenta.”

Hän veti vasemman kätensä pois ja silitti sillä Natalian tukkaa. Minä kannattelin päätäni vapautuneella kädelläni ja katsoin häntä. Yhtäkkiä tunsin kaikkien huolien tulevan takaisin. Kuinka me toimisimme tänään? En voisi antaa Nataliaa takaisin isälleen sen jälkeen, mitä viime yönä tapahtui. Kuka tietää mitä se mies hänelle tekisi? Ehkä en näkisi häntä enää koskaan!

Minä huokaisin. Toivoin, että vanhempani uskoisivat minua – he eivät uskoneet koskaan, kun kerroin heille mitä oli tekeillä. Luulen, että on paljon helpompaa olla uskomatta, että sinulla on perverssi päivällispöydässäsi kuin puuttua siihen.

Tunsin käden silittävän poskeani ja hätkähdin ajatuksistani. Bella hymyili minulle.

”Kaikki kyllä järjestyy!” hän kuiskasi ja minä nyökkäsin päätäni hiljaisena.

”En vain tiedä mitä tehdä”, vastasin ja katsoin Nataliaa.

”Me kyllä keksimme jotain”, Bella sanoi ja silitti kättäni.

Katselin hänen kättään, joka kosketti ihoani ja oli vaikuttavaa, kuinka paljon hänen pieni kosketuksensa vaikutti minuun. Koko käsivarttani kihelmöi ja outo pieni tunne lepatti vatsanpohjassani. Yritin vastustaa kiusausta suudella hänen kättään – jokaista sormenpäätä – mutta kun hänen kätensä siirtyi olkapäälleni, tunsin kuinka nopeasti hävisin taistelun. Olin juuri tarttumassa hänen käteensä, kun Natalia liikahti ja me molemmat hätkähdimme siitä – missä nyt ikinä olimmekaan.

Bella veti kätensä pois ja Natalia siirsi kätensä silmilleen.

”Mh… Silmäni kutisevat”, Natalia mumisi ja Bella hymyili.

”Hyvää huomenta!” Bella heläytti ja Natalia katsoi oikealle ja näki Bellan makaavan siinä. Sitten hän katsoi vasemmalle puolelleen ja näki minut. Hän tuijotti kattoa ja teki jotain, mitä minä ja Bella kumpikaan emme olleet odottaneet – hän purskahti itkuun.

Bella silitti hänen hiuksiaan ja yritti lohduttaa häntä.

”Mikä hätänä Natalia… Kaikki on hyvin!” Bella sanoi, mutta minä muistin viime yön ja sain idean, mikä mahtaisi olla vinossa. Natalia tuli luokseni ja hautasi kasvonsa t-paitaani. Katsahdin Bellaa pahoittelevasti – hän näytti niin loukkaantuneelta.

Minä silitin Natalian selkää ja tunsin hänen kyyneliensä kastelevan paitani.

”Oletko kunnossa Talia?” kuiskasin ja hän pudisti päätään.

”Oletko surullinen, koska olet pettynyt?” kuiskasin ja silitin vieläkin hänen selkäänsä. Hän nyökkäsi. Sydäntäni särki nyt vielä enemmän, sillä olin varma, että tiesin syyn miksi hän itki.

”Luulitko, että Bella oli äitisi?” kuiskasin vielä matalammalla äänellä ja hän alkoi itkeä vielä enemmän. Nousin istumaan ja vedin hänet syliini.

”Olen niin pahoillani Talia… Olen niin pahoillani”, mumisin samalla, kun keinutin häntä edestakaisin.

”Haluan äitini… Miksi… Miksi…” hän keskeytti ja minä vilkaisin Bellaa toisen kerran pahoittelevasti – ei tämä hänen syytään ollut.

”Kaikki on hyvin Talia… Tiedän, että kaipaat häntä… Se on okei”, kuiskasin ja hän nyki t-paitani kaulusta… Luulen, että tueksi, tai vain koska hän oli niin surullinen.

”Miksi hän jätti minut? Vihasiko hän minua?” Natalia kysyi epätoivoisena ja minulle tuli tunne, ettei hän ollut oikeastaan koskaan itkenytkään äitinsä vuoksi.

”Ei… Ei! Ei hän jättänyt sinua, koska vihasi sinua! Hän rakasti sinua enemmän kuin mitään muuta… Rakasti aina… Hänen täytyi lähteä… Jossain vaiheessa meidän kaikkien täytyy”, selitin. ”Kyllähän sinä tiedät, hän taisteli todella kovasti, koska ei halunnut jättää sinua.”

Natalia pudisti päätään.

”Jos hän olisi taistellut, hän olisi nyt täällä… Minä vihaan häntä, koska hän jätti minut yksin!” Natalia huusi.

”Talia, et sinä vihaa häntä! Joskus ei voi taistella jotain vastaan… Tiedäthän, vaikka olisitkin kasvanut aikuiseksi, maailmassa on silti suurempia asioita kuin sinä – asioita, joita vastaan et voi taistella”, sanoin ja hän katsoi minua suurin silmin.

”Suurempia kuin isi?” hän kysyi ja minä huomasin Bellan vinkaisevan.

”Kyllä, suurempia kuin isäsi”, sanoin ja yritin kuulostaa rennolta.

Natalia ei sanonut enää mitään, muttei myöskään itkenyt. Hän vain istui sylissäni ja näytti miettivän asioita. Hän katsoi minua pitkään ja sitten Bellaa. Hän tarttui kädestäni kiinni ja painoi kämmenensä sitä vasten kuin olisi halunnut nähdä, kuinka paljon suurempi käteni oli.

”Oletko sinä suurempi kuin isi?” hän kysyi – melkein kuiskasi. Näin Bellan pään painuvan alas ja minusta tuntui pahalta.

”Öhm… En ole varma vielä… Luulen, että voin sanoa sinulle myöhemmin”, sanoin rehellisesti. Natalia näytti pettyneeltä ja tiesin, että hän ajatteli samaa kuin minäkin – en voisi mitenkään olla suurempi kuin hänen isänsä.

BPOV:

Aikaa oli kulunut ja koska kukaan meistä ei halunnut kohdata oikeaa maailmaa juuri nyt, me jäimme Edwardin sänkyyn ja katsoimme televisiota – eniten Paavo Pesusientä ja Hannah Montanaa. Minä melkein nukuin, koska minulla oli niin tylsää ja kun vilkaisin Edwardia, hän näytti tuntevan samoin. Natalian pää lepäsi jalkojeni päällä ja hänen jalkansa olivat Edwardin päällä. Hän katsoi ohjelmia vailla huolen häivää.

Vilkaisin Edwardia uudestaan ja sain hänet kiinni tuijottamasta minua. Katsoin häntä kysyvästi ja hän kohautti olkiaan.

”Onko sinulla minkäänlaista suunnitelmaa?” kysyin hiljaa, jotta Natalia ei kuulisi meitä. Edward pudisti päätään.

”Mieleni on aivan tyhjä”, hän vastasi ja kuulosti hermostuneelta.

”Puhuitko isällesi siitä aiemmin?” kysyin ja Edward nyökkäsi.

”Luulen, että hän oli 6-vuotias, kun näin mustelmat ensi kerran. Kerroin isälleni siitä, kun Natalia ja hänen isänsä olivat poissa eikä hän uskonut minua. Rukoilin häntä tarkistamaan seuraavalla kerralla, kun he tulisivat, mutta silloin kaikki oli muuttunut. Luulen, että Natalian isä sai selville, että minä tiesin mitä oli tekeillä ja hän oli – huolellisempi, ettei jättänyt jälkiä. Joten, kun isä näki Natalian, hän oli aivan kunnossa ja kun isä kysyi häneltä, oliko kaikki hyvin, hän esitti, että kaikki oli aivan täydellisesti. Joten minä olin ainoa ihminen, joka tiesi ja … No… Ainoa asia, jonka pystyin tekemään, oli suojella häntä sillä välin, kun hän kävi täällä.” Edward selitti ja minä tunsin kyyneleet silmissäni. Tämä oli kamalaa.

”Edward?” aloitin ja epäröin.

”Mhm”, hän sanoi ja laittoi kätensä päänsä alle samalla kun tuijotti kattoa.

”Mitä Natalian äidille tapahtui?” kysyin melkein pelokkaana. Edward huokaisi.

”Se oli todella traagista. Hän kuoli melkein neljä vuotta sitten. Hänellä oli rintasyöpä pitkän aikaa ja hän oli taistelija – oli aina. Hän taisteli syöpää vastaan viisi vuotta, luulisin. Hän oikeastaan sai sen Natalian syntymän jälkeen ja hän oli siitä asti sairaaloissa. Oli aikoja, kun lääkärit luulivat hänen selviävän ja oli aikoja, kun hän näytti olevan puolikuollut. Lopussa syöpä levisi joka puolelle niin nopeasti, että lääkärit eivät voineet auttaa häntä mitenkään ja antoivat hänelle uhkavaatimuksia neljän päivän ajan. Hän kuoli kahden päivän päästä. Ja se muutti kaiken – varsinkin Natalian isän. Hän oli todella mukava mies ja hän rakasti vaimoaan ja tytärtään niin paljon, mutta kun hän kuoli… Niin, sinä tiedät, mitä tapahtui.”

En voinut sille mitään, mutta olin pahoillani herra Tschikovin puolesta. Oliko se väärin? Tarkoitan, en voisi mitenkään selitellä millään tavoin sitä mitä hän teki, koska hän oli sairas, mutta menetti niin paljon elämässään, että olin pahoillani hänen puolestaan.

Edward katsoi minua.

”On ihan luonnollista olla pahoillaan hänen puolestaan. Minäkin olen”, Edward mumisi ja minä nyökkäsin.

Sillä välin oli jo keskipäivä ja olin täynnä eri Paavo Pesusieni tapaa Hannah Montanan -jaksoja. Jos joutuisin kuulemaan vielä kerrankin ”Best of Spongebob’s both worlds” tunnarin, oksentaisin.

Käänsin pääni kohti Edwardia, joka oli laittanut tyynynsä päänsä päälle. Minä nauroin ja vedin sen pois.

”Hei!” hän sanoi. ”Etsi oma pelastustyynysi!”

Minä nauroin.

”Voi onpa kiva… Ajattelet itseäsi ensin!” vitsailin ja ennen kuin huomasin, hän läimäytti tyynyn naamalleni.

”Ole hyvä”, hän sanoi ja yritti peitellä nauruaan.

Vedin tyynyn pois ja katsoin häntä ilkeästi.

”Ha, ha. Tosi hauskaa! Tiedätkö, mikä on outoa?” kysyin ja hän nosti kumiaan.

”Että sängyssäni on tyttö, jonka kanssa en ole harrastanut seksiä?” hän kysyi ja minä vilkaisin häntä varoittavasti.

”EI! Kukaan ei etsi meitä! Tarkoitan, nyt on keskipäivä… Emme menneet aamupalalle emmekä lounaalle juuri nyt, eikä kukaan välitä!” sanoin ja Edward katsahti minua yllättyneesti.

”Olet oikeassa… Heidän olisi pitänyt olla täällä jo tähän mennessä! Jokin on vinossa”, hän sanoi ja hyppäsi sängyltä pois, mikä sai Natalian katsomaan ylös ja minut nousemaan istumaan.
”Minne sinä olet menossa?” kysyin hämmentyneenä.

”Minä menen suihkuun ja vaihtamaan vaatteita ja sitten me menemme sinun huoneeseesi, jotta sinä ja Natalia voitte vaihtaa… Ja sitten me menemme lounaalle”, hän sanoi ja minä näin jännittyneisyyden hänen kaulallaan.

……………………….

”Joten, miksi me teemmekään tämän?” kysyin ja tartuin Nataliaa kädestä samalla kun kävelin hänen ja Edwardin kanssa ruokasaliin.

”Me teemme tämän, koska me emme voi tehdä mitään minun huoneessani”, hän sanoi ja pysähtyi, kun me astuimme ruokasalin oven eteen. Mitä tapahtuisi, kun me avaisimme tämän oven? Kuinka voisin katsoa herra Tschikovia silmiin kaiken sen jälkeen, mitä eilen tapahtui? Edward katsahti minua stressaantuneesti ja avasi oven.

Me astuimme huoneeseen yhdessä. Luulen, että puristin Natalian kättä hiukan liian kovaa, mutta sillä hetkellä en huomannut sitä.

Me katsoimme huoneeseen ja… Näimme vain Esmen ja Carlislen.

”Mitä?” kysyin hämmentyneenä ja Esme nauroi.

”Kuinka voit?” hän kysyi ja katsoi minua huolestuneena.

”Voin… Hyvin?” kysyin hämmentyneenä. Mitä oli tekeillä?

Carlisle katsoi alas Nataliaan, joka piti kädestäni kiinni molemmin käsin ja piilotteli kasvojaan käteni takana.

”Hei Talia!” hän sanoi ja hymyili. Natalia liikautti hiukan päätään, jotta saattoi nähdä Carlislen. Hän nyökkäsi hiukan Carlislelle ja piiloutui sitten jalkani taakse.

”Eliza, voisitko viedä Natalian isänsä luokse?” Carlisle sanoi ja Natalian ote jalastani tiukentui.

”Isä. En päästä Nataliaa enää lähtemään hänen kanssaan”, Edward sanoi.

”Voi, minä kyllä tiedän. Päästä hänet vain hyvästelemään isänsä ja minä kerron sinulle ja Bellalle, mitä eilen tapahtui sen jälkeen, kun te olitte menneet nukkumaan”, Carlisle selitti näyttäen vakavalta.

Minä käännyin ympäri Natalian puoleen ja katsoin häntä.

”Näetkö tuon naisen, joka seisoo tuolla? Hän vie sinut isäsi luo. Sitten sinä voit sanoa hänelle hyvästi ja tulet takaisin tänne ja syöt kanssamme, käykö?” sanoin ja näin hänen pureskelevan etusormeaan ja nyökäytti sitten päätään.

”Lupaatko odottaa?” hän sanoi matalalla äänellä. Minä hymyilin ja siirsin pari vieläkin märkää kiharaa hänen korvansa taakse.

”Olen täällä”, sanoin ja hän kääntyi ympäri ja meni Elizan luokse.

Heti sen jälkeen, kun ovi oli sulkeutunut Elizan ja Natalian jäljessä, Edward kääntyi ympäri.

”Joten mitä on tekeillä?” hän kysyi.

”Istukaapa”, Carlisle sanoi ja me istuuduimme.

”Ensin haluaisin pyytää anteeksi, koska en ikinä uskonut sinua ja olen pahoillani. Olen pahoillani, etten uskonut sinua!” Carlisle sanoi ja Edward katsoi häntä yllättyneenä.

”Kiitti!” Edward sanoi ja rentoutui hiukan. Carlisle hymyili hänelle ja tuli taas vakavaksi.

”Nyt viime yöhön. Sen jälkeen, kun me menimme sänkyyn, me kuulimme outoja ääniä ja tavaroita tippuvan maahan… Joka tapauksessa. Me olimme oikeastaan tarpeeksi tyhmiä, ettemme menneet tarkistamaan, mitä oli tekeillä. Ja me kaikki olemme todella pahoillamme Bella. Todella pahoillamme! Ja toivon, että voit antaa anteeksi, koska emme me yleensä ole huolimattomia tai ole välittämättä, mitä lapsillemme tapahtuu – ja sinä olet nyt osa meidän perhettämme ja yksi meidän lapsistamme! Joten me olemme kamalan pahoillamme”, Carlisle sanoi ja minä hymyilin.

”Kaikki on kunnossa… Edward oli siellä!” sanoin ja Carlisle katsoi minua helpottuneena.

”Noin kello 4.30 aamulla, me saimme puhelinsoitin herra Tschikovilta, joka käski meidän tulla huoneeseensa ja avaamaan hänen ovensa. Joten me menimme sinne ja avasimme sen. Tietenkin me kysyimme, miksi hän oli lukittuna omaan huoneeseensa ja hän kertoi meille mitä tapahtui. Kyllä, hän kertoi meille mitä hän teki Bellalle. Kun tajusin, mitä hän pystyi tekemään Bellalle, olin melkein varma, että Edwardkin puhui totta. Joten minä kysyin häneltä asiasta ja – ihan tuosta vain – hän kertoi meille, että se oli totta! Ihan tuosta vain! Voitteko uskoa sitä? Ja hän kertoi meille, joka kerrasta, kun hän halusi muuttua, muttei voinut ja sitten Esme teki hienon tarjouksen”, Carlisle sanoi ja katsoi vaimoaan rakastavasti.

”Sanoin hänelle, että…”

Mutta sillä hetkellä ovi lennähti auki ja Natalia juoksi luokseni ja huusi: ”Minä jään! Minä jään Bella! Minä jään tänne sinun ja Edwardin ja Carlisle-sedän ja Esme-tädin kanssa!” hän hyppäsi syliini ja halasi minua niin lujasti, että luulin hänen haluavan tappaa minut.

Edward ja minä katsoimme toisiamme yllättyneinä.

”Natalia jää tänne?” Edward kysyi ja minua hymyilytti nähdä, kuinka iloiseksi se teki hänet.

”Kyllä, me ajattelimme, että hän on todella suloinen tyttö eikä hänellä ole sukulaisia”, Esme selitti ja Natalia piti minusta vieläkin kiinni, kuin peläten, että katoaisin, jos hän päästäisi irti.

”Joten sen jälkeen, kun hän eilen soitti Venäjälle ja sanoi heille, että hän lopettaa presidentinvirkansa, hän soitti Venäjän poliisille ja kertoi heille kaiken. Jälkeenpäin meidän asiainajajamme tuli – kyllä, me käskimme häntä tulemaan viideltä aamulla – ja me allekirjoitimme kaikki paperit. Joten nyt Natalia on virallisesti meidän perheemme jäsen!” Esme selitti hymyillen. Minä vain istuin siinä suu auki enkä voinut uskoa, mitä kuulin.

Esme kääntyi kohti Edwardia.

”Olen todella pahoillani Edward. Tiedän, että meidän olisi pitänyt kysyä sinulta, mutta kaikki tapahtui niin nopeasti emmekä me halunneet ottaa riskiä”, Esme sanoi ja Edward hymyili.

”Minulle kyllä käy tämä päätös." Hän hymyili ja minäkin aloin hymyillä, kun näin kuinka helpottunut hän oli. Tunsin kyyneleet silmissäni. Tämä oli vain niin upeaa.

”Nyt asiaan… Meidän täytyy pitää lehdistötilaisuus ja kertoa heille, mitä tapahtui”, Carlisle sanoi ja minä ja Edward nyökkäsimme. ”Ei se ole kovin paha. Me vain istumme siellä ja vastaamme kysymyksiin. Ei mitään monimutkaista.”

Lehdistötilaisuus olisi pieni hinta.
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Deathwish

  • ELF
  • ***
  • Viestejä: 618
  • are you ready or not?
    • tumblr
Jee, taas jatkoa. Jeees, Natalian isä onneks häipyy.
Taas oli hyvin suomennettu, enkä mä mitään kirjotusvirheitäkään löytäny.
Toivottavasti jatkoa tulee taas pian. <3

*Eka*
if you die now, how would you feel about your life?