Kirjoittaja Aihe: Houkutus (+Twilight) || keskustelua niin kirjasta, kuin elokuvastakin  (Luettu 198239 kertaa)

syysmyrsky

  • ***
  • Viestejä: 194
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #480 : 04.09.2010 23:27:58 »
Uu. Mistä sitä voi lukea? :o

Tästäpä. :) Tuossa alussa Meyer kertoo kirjasta ja sen vuotamisesta nettiin. Linkistä Midnight Sun Partial Draft pääsee sitten lukemaan Midnight Sunia.

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #481 : 04.09.2010 23:45:12 »
Tosta Midnight Sunista sen verran että, pitääkö se huhu paikkansa jonka mukaan Meyer olisi aikeissa kirjoittaa sen loppuun? Joskus tälläistä kuulin ja olisihan se ihan kiva tietää pitääkö se paikkansa vai ei.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2011 20:37:02 kirjoittanut Jonna-chan »

Pai^

  • pumba
  • ***
  • Viestejä: 63
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #482 : 05.11.2010 21:46:38 »
Ootan innolla Breaking Dawnia, siis että se ilmestyy elokuvateattereihin! (; Mun mielestä Bellan olisi pitänyt valita Eclipsessä Jacob.

leikisti

  • ***
  • Viestejä: 127
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #483 : 13.11.2010 23:37:30 »
Tykkäsin sarjasta ennen enemmän, mutta petyin ihan älyttömästi Aamunkoihin, ja sitten meni jotenkin maku koko sarjasta. Uusikuu on mielestäni sarjan ehdottomasti paras kirja, koska Jacob on sarjan paras hahmo, vaikka Renesmee-jutun takia en hänestäkään enää Aamunkoin lopussa pitänytkään niin paljoa.

Kuolen varmaan nauruun, jos menen katsomaan Breaking dawn -leffa(t? olen ainakin ymmärtänyt että niitä tulee kaksi), esim. just joku Bellan ja Edwardin seksikohtaus ja sitten Bellan synnytys ja vampyyriksi muuttuminen :---D
« Viimeksi muokattu: 07.01.2011 16:53:22 kirjoittanut leikisti »
ava © Dani

Garesu

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #484 : 06.01.2011 14:57:26 »
Tulipa mieleen:

Voiko - Houkutuksen mukaan - vampyyrien tukkaa leikata? Siis sehän ei kasva, mutta jos niiden ihon läpi ei pääse mikään, niin onko tukassa sama juttu? :D Kaikkea minäki mietin. n___n

Luin kans tuon Bree - kirjan, ja mua ärsytti miten järkevä se oli. D: Kun siinä kirjassa tuli semmonen olo että se on ihan yhtä hullu ko muutkin. n__n Sen olis pitäny olla enempi verenhimonen vampyyri! Fredistä kyllä tykkäsin, se oli rauhallinen tyyppi :3

Nyna

  • ***
  • Viestejä: 38
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #485 : 13.01.2011 20:08:27 »
Tykkään koko sagasta ihan kauheesti ja oon lukenu kaikki kirjat useempaan kertaan myös englanniks ja Houkutuksen jopa saksaks. :--D Monet sanoo, että petty siihen loppuun, mutta mä voin rehellisesti sanoa, että en olis kestäny yhtään erilaista loppua, toi oli just täydellinen.
Ne leffat... no ne on vähä lol. Se eka varsinki on aika kauhee, ei yhtään niinku kirja. Mut ne on nyt parantunu loppua kohti ja toivon et Breaking Dawn ois sitte tosi hyvä. Mulle on kauheen tärkeetä, että ne leffat on just niinku kirjat ja pienetki väärät yksityiskohdat ärsyttää... mut oon jo pääsemäs sen yli.
Bree Tanner oli myös tosi hyvä ja Midnight sun siihen asti mitä sitä on tullut. Toivon muuten kovasti, että se kirjoitetaan loppuun asti.

VampireHeart

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #486 : 14.01.2011 16:29:55 »
Tulipa mieleen:

Voiko - Houkutuksen mukaan - vampyyrien tukkaa leikata? Siis sehän ei kasva, mutta jos niiden ihon läpi ei pääse mikään, niin onko tukassa sama juttu? :D Kaikkea minäki mietin. n___n

Musta se on sillain, että se tukka on samanlainen kun niiden iho, siihen ei pysty juur mikään.

Catherine

  • Lievästi pimahtanut
  • ***
  • Viestejä: 13
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #487 : 12.04.2011 16:41:17 »
En nyt tiedä onko tätä jo mietitty ja onko tähän vastausta ollut jossain neonvalokirjaimilla:
Jos vampyyrilta nyt revitään vaikka käsi irti ja se annetaan takaisin tälle vampyyrille, kiinnittyykö se käsi takaisin vai jääkö se irralliseksì? Uusikuussa (leffassa) Edwardin iho ainakin parantuu :O Onko irtirevittyjen raajojen kanssa sama juttu?

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #488 : 12.04.2011 16:51:07 »
Lainaus
En nyt tiedä onko tätä jo mietitty ja onko tähän vastausta ollut jossain neonvalokirjaimilla: Jos vampyyrilta nyt revitään vaikka käsi irti ja se annetaan takaisin tälle vampyyrille, kiinnittyykö se käsi takaisin vai jääkö se irralliseksì? Uusikuussa (leffassa) Edwardin iho ainakin parantuu :O Onko irtirevittyjen raajojen kanssa sama juttu?
Enkä minä jaksa katsoa aikaisempia sivuja, joten vastaan kysymykseesi. ;D Vampyyrin irrotetun raajan saa kiinnitetyksi paikalleen, mikäli tynkään ja revittyyn raajaan sivelee vampyyrin erittämää myrkkyä. Hampaista tihkuva aine toimii ikään kuin liimana. Myrkky ei kuitenkaan tehoa irti revittyihin hiuksiin, ja se tulee ilmi Bree Tannerin lyhyestä elämästä. Joltain vastasyntyneeltä vampyyrimuijalta revittiin hiukset, jonka seurauksena tämän päähän jäi kaljuja laikkuja.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2011 14:14:21 kirjoittanut Lavinia »

Catherine

  • Lievästi pimahtanut
  • ***
  • Viestejä: 13
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #489 : 17.04.2011 10:45:13 »
Kiitos vastauksesta Lavinia!
Heh, Bree Tanneria en olekaan lukenut, kannattaisi ehkä  ;)

Suvituuli

  • Kofeiinihiiri
  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #490 : 17.04.2011 14:41:41 »
Vampyyrin irrotetun raajan saa kiinnitetyksi paikalleen, mikäli tynkään ja revittyyn raajaan sivelee vampyyrin erittämää myrkkyä.
Quileuttien tarussa tapettu vampyyri pilkottiin ja palat haudattiin ties minne erillisiin paikkoihin, mutta ne alkoivat itsekseen kasautua taas yhteen. Miten se sitten toimii? o__O
Memento mori
Aliquando insanire iucundum est.
Lamman, cu, suuercin lingamos, indui uelui cantla canamos!

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #491 : 17.04.2011 14:52:08 »
Vampyyrin irrotetun raajan saa kiinnitetyksi paikalleen, mikäli tynkään ja revittyyn raajaan sivelee vampyyrin erittämää myrkkyä.
Quileuttien tarussa tapettu vampyyri pilkottiin ja palat haudattiin ties minne erillisiin paikkoihin, mutta ne alkoivat itsekseen kasautua taas yhteen. Miten se sitten toimii? o__O
Mä en kauhean hyvin muista sitä tarinaa, mutta eikö siinä sanottu, että palat yrittivät kokoontua yhteen siinä kuitenkaan onnistumatta? Sitten heimo tajusi polttaa ruumiinosat ja piilottaa tuhkat. Mä en ole tosin tuota Breetä lukenut, mutta noin mä sen ajattelen.

AudreyElisabet

  • Luihuisen Prinsessa
  • ***
  • Viestejä: 28
  • you don't know what it's like to be me
Ah, Twilight! ♥ Yksi elokuvasarjan ystävä ilmoittautuu!

Aluksi olin todella epäileväinen tämän suhteen kaikkien Robert ihkuttajien vuoksi, mutta tahdoin kuitenkin nähdä elokuvat, jotta voisin muodostaa oman mielipiteeni, vaikka ajattelinkin sen olevan negatiivinen.

No, katselin Houkutuksen ja Uusikuun sitten ystävieni kanssa ja ihastuin ja rakastuin ja kaikkea! Hullaannuin aivan täysin ja peruuttamattomasti. Epäilys oli sitten pakko vielä katsahtaa ja nyt viime marraskuussa olin yönäytöksessä katselemassa Aamunkoin #1 osan (heh, vaikka mulla oli inssi aamulla, mitä vaan twilightin edestä :----D<3).

Omistan kaikki elokuvat ja kirjat aion ostaa niillä elokuvakansikuvilla! Lempihahmoni on Edward, mutta Bella tulee hyvänä kakkosena (:

En vaan malta odottaa Aamunkoi kakkosta. ♥
Would you like to see my mask?

Divergentti

  • ***
  • Viestejä: 5
Sain eilen luetuksi ekan kirjan ja leffa on lainassa.

Yksi parhaista kirjoista, jonka olen lukenut pitkään aikaan. Avan mahtava lukukokemus, en jaksa odottaa että saan uuden kuun lainaan.

Bellaan on hyvin helppo samastua ja vampyyriperheen tyypit ovat ihania, erityisesti Alice ja Esme. :)

Groverin tyttö11

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 54
No ensiks Twilightissä häiritsee Bella. Bellalla ei just oo luonnetta. Kaikki mitä Bella sanoo/tekee ei herätä mielenkiintoa. Edward on liian täydellinen ja paikoitellen täysi marttyyri. Edwardissa mua ärsyttää just eniten se martyrismi. Eli vampyyrit sarjassa on just se mistä varmaan kuuluis kiinnostua. Ihmissudet on ihan toinen juttu. Aina oon ollu hurahtanu susiin. Sam, Jared, Quil, Jacob, Shet, Embry ja Paul on mulle kyllä ihan kaikki kaikessa. Leah on jotenkin niin etäinen aina (varmaan kuuluukin) että ei oo siitä kauheasti mielipiteitä. Mutta susissakin oon aina tykänny eniten Jacobista. Musta Bella on liian julma Jakea kohtaan. Olen aina  olen aina inhonnut  sitä ratkaisua että Jacob leimautuu Renesmeehen koska selkeesti näin kävi vain Renesmeetä tuhottaisi. Ja no kirja on ok mutta enemmän keskityn susiin.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2017 21:35:21 kirjoittanut Groverin tyttö11 »
Welcome to my playground

Emily Lestrange-Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 6
  • hello, sweetey
Ompas vanha keskustelu:D Huh huh

No anyhow. Aika moni dissaa näitä  kirjojen nimiä niin englanniksi, että suomeksi. Musta jokasen kirjan nimi on ollut osuva englanniksi, mutta en hirveesti tykkää tästä että suomennoksissa päätettiin uudelleennimetä houkutus ja epäilys.

Disclaimer: Pohdinnat ovat omiani eivätkä välttämättä vastaa virallisia tietoja.

Omasta mielestäni englanninkieliset kirjan nimet on tosi osuvia:

Twilight - hämärä tai iltahämärä(houkutus): Bella muuttaa aurinkoisesta Phoenixista sateiseen, pimeään Forksiin. Aurinko laskee ja on iltahämärän aika. Jokainen auringon ystävä tietää, että auringonlasku/siitä luopuminen ei ole mukavaa. Bella kokee, että hänen elämänsä muuttuu pimeäksi, masentavaksi yöksi. Cullenien perhe ja Bellan muut uudet ystävät(ja miksei uusi, paranneltu ja syvempi isä-tytärsuhdekin) ovat ne tähdet iltahämärässä, jotka ilmestyvät valaisemaan Bellan uutta elämää. Niin iltahämärä, että Bellan uusi elämä Forksissa paljastuukin kauniiksi asiaksi ennakkoluuloista huolimatta.

New Moon - uusikuu: Edward lähtee ja Bellan elämä muuttuu. Samoin käy uuden kuun syntyessä, eli vanha muuttuu uuteen. Enough said.

Eclipse - pimennys(epäilys):  Bella kokee pimeän ajan elämässään, sillä tajuaa olevansa rakastunut kahteen mieheen. Kahden vailla olo on ahdistavaa ja pelottavaa. Silti, musta tuntuu, että tässä kirjassa alkuperäinen nimi viittaa enemmän kirjan muihin tapahtumiin, kuin Bellan tuntemuksiin toisin kuin kahdessa ekassa kirjassa. Victorian keräämä vastasyntyneiden armeija luo varjon koko Seattlen(ja Forksin) alueelle. Nuoria katoaa niin paljon, että myös vampyyreistä tietämätön ihmiskansa on varuillaan. Eniten Victorian toiminta tietenkin varjostaa Cullenien perhettä ja Bellaa. Kannattaa miettiä myös, että miltä auringonpimennys tuntuu sellaiselta ihmiseltä, joka ei tiedä taivaankappaleiden toiminnasta mitään. Auringon pimeneminen väärään aikaan vuorokaudesta on luultavasti kauhistuttava tilanne, joka luo epäilyksiä siitä, mitä tulevaisuus mukanaan tuo(Tuleeko aurinko enää ikinä näkymään, vai onko tämä kaiken loppu(kuolema)?)

Breaking Dawn - aamunkoi: Täysin mielipideasia, tykkääkö enemmän aamunkoista, aamun sarastuksesta vai jostain muusta tapahtuman suomennoksesta. Itse pidän aamunkoita kauneimpana vaihtoehtona, mutten syytä ketään siitä että on eri mieltä. Mun mielestä kirjan nimi kuvastaa kirjan tapahtumia hyvin. Bellan elämä muuttuu taas, niin häiden että lapsen syntymän vuoksi, mutta eniten sen takia, että hänestä tulee vampyyri. Bellan vampyyrielämän alkaessa, Bellan uusi elämä alkaa. Kuoleminen tulee olemaan epätodennäköistä, ja jos kaikki menee hyvin, Bella tulee olemaan samanlainen hyväntekijä kuin Carlislekin. Tämä uuden elämän alku tarkoittaa sitä, että Bella on elämänsä aamussa(tai aamunkoissa ;D)

Midnight Sun - keskiyön aurinko: Vaikka tästä kirjasta ei koskaan tullutkaan totta, niin oletan että kaikki tietää mistä on kyse. Juttu on se, että Edward vihaa kaikkea mitä edustaa ja kokee, että tämän uusi elämä on ollut yhtä tuskaista pimeyttä. Bella on se aurinko, joka ilmestyy hänelle keskiyön keskelle.

Jätän Bree Tannerin lyhyen elämän ja uusimman twilight-aiheisen tuotoksen, eli Elämä ja kuolema -kirjan titlet käsittelemättä koska mun mielestä Bree Tannerin lyhyt elämä on puhtaasti lisäosa Epäilykseen eikä varsinaisesti osa tätä kirjasarjaa, sekä tän uusimman tuotoksen käsittelemätä koska, noh, se on Meyerin kirjoittama fanfiction joka toimii vaan hassuna lisäyksenä vääntämään ja kääntämään twilight universen sääntöjä(Sekä tuomaan lisää rahaa koska die hard fanit niinkuin mä ostivat sen hyllyntäytteeksi ja jättivät lukematta ::)).



Nyt kun toi kaikki tuli sanottua, niin ei, musta houkutus ja epäilys ei ole varsinaisesti huonoja suomennoksia, vaan ne kuvastaa kirjojen tapahtumia hyvin. Ongelma mulla on siinä, että mun mielestä olis pitänyt joko pitäytyä kokonaan taivaankappaleissa niin kuin alkuperäiskielessä tehtiin, tai suomentaa joka ikisen kirjan nimi vastaamaan tapahtumia/Bellan tuntemuksia. On tyhmää, että kaksi nimeä ovat metaforia ja kaksi toista suoraan kerrottuja tuntemuksia.




Ja monen muun jatkoksi jonoon: Twilight-elokuvat ovat keskinkertaisia. Ne on huonoja, jos on lukenut kirjan mutta ihan passelia ajankäyttöä sateisena iltapäivänä jos ei kirjoihin ole perehtynyt. Niin kuin aina, asioita on jätetty pois tai niitä on muokattu, ja jos on lukenut kirjat useampaan otteeseen, noi erot alkaa ärsyttää tosissaan. Uudelleenkatson noi elokuvat silti silloin tällöin, puhtaasti tosin nostalgian ja hyvännäköisten miesten vuoksi. Ja täytyy kyllä silti mainita, että tykkään elokuvien musiikkivalinnoista paljon.

Kirjoista sen verran, että ne on mitä on -nuortenkirjoja. Ne ei kuvaa todellisuutta sellaisena kuin se on, vaan vaaleanpunaisten linssien läpi. Mua ei haittaa tälläinen asioiden kaunistelu eikä myöskään Edwardin jatkuva kehuminen, päinvastoin, musta teksti kuvaa täydellisesti sitä, miltä tuntuu olla rakastunut ensi kertaa.

Edwardin stalkkaava käytös on kyllä häirinnyt näin aikuisena lukijana huomattavasti enemmän kuin silloin teini-iässä, mutta toisaalta Edward on odottanut yli ihmisiän rakastuakseen, joten on suhteellisen ymmärrettävää että tälle syntyy moinen pakkomielle Bellasta. En silti tykkää siitä, että Edward koitti estää Bellaa tapaamasta Jacobia, mutta on muistettava myös mitä Emilylle kävi Samin kynsissä(kirjaimellisesti) vaikka Sam rakastaakin Emilyä yli kaiken. Edward näkee asian niin, että myös Jacobin keskittyminen voi herpaantua ja itsehillintä murentua vaikka tämä välittääkin Bellasta. Edward on kokenut mielen voiton aineesta(vai miten se meni, viime lukukerrasta on aikaa) ja uskoo voivansa hillitä itsensä Bellan lähellä, muttei luotan Jaken kykenevän samaan.


Sitten vielä yksi aihe; kirjan kannet. Tykkään kirjojen kansista, vaikka ne ei toimikaan käsikädessä kirjojen nimien kanssa. Ota huomioon, että nää ei varmastikaan ole viralliset selitykset vaan puhtaasti mun lukiokoulutuksella hankittujen taitojen avulla mietityt selitykset :) Elikkäs edellä kerrottu teksti selittää, mitä kirjojen kannet tarkoittavat minulle itse henkilökohtaisesti. Jos haluat joskus mennä pätemään netissä jollekin, ole kiltti ja etsi viralliset selitykset ettet vaikuta ihan idiootilta  ;D ;D

Twilightin omena kuvastaa tietenkin kiellettyä hedelmää, jotka bella ja edward ovat toisilleen. Uudenkuun risainen, vertavuotava kukka kuvastaa hyvin bellan rikkoutunutta sydäntä. Epäilyksen rispaantunut nauha kuvastaa omasta mielestäni Edwardin ja Bellan suhdetta; uudenkuun tapahtumien aiheuttamat repeämät ovat vielä paikallaan, ja Bellan uudet tunteet Jacobia kohtaan luovat lisää rispaantumisen kohtia. Aamunkoin shakkinappulat kuvaavat sitä, kuinka elämässä tarvitaan strategisia taitoja selvitäkseen, varsinkin twilightin universumissa. Toisin sanoen, ilman taitavaa suunnittelua ja askeleen edellä oloa Cullenien perhe(ja Quileuten lauma) eivät tule selviämään Voltureista, ja mikäpä sen parempi vertauskuva huippuunsaviilatuille strategioille kuin shakki?
« Viimeksi muokattu: 29.06.2017 21:22:33 kirjoittanut Emily Lestrange-Malfoy »
I'm hopelessly a lover
and a dreamer
and that will be the
death of me

-Rupi Kaur

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Ja monen muun jatkoksi jonoon: Twilight-elokuvat ovat keskinkertaisia. Ne on huonoja, jos on lukenut kirjan mutta ihan passelia ajankäyttöä sateisena iltapäivänä jos ei kirjoihin ole perehtynyt. Niin kuin aina, asioita on jätetty pois tai niitä on muokattu, ja jos on lukenut kirjat useampaan otteeseen, noi erot alkaa ärsyttää tosissaan. Uudelleenkatson noi elokuvat silti silloin tällöin, puhtaasti tosin nostalgian ja hyvännäköisten miesten vuoksi. Ja täytyy kyllä silti mainita, että tykkään elokuvien musiikkivalinnoista paljon.

Muse on kyllä yksi leffojen harvoja valopilkkuja koska totta, ovathan ne aika keskinkertaisia. Ensimmäisillä kerroilla olin vielä sen verran fangirl-moodissa että ne menivät kyllä, mutta myöhemmin katsoessani koin oloni lähinnä kiusaantuneeksi : D Mutta pääasiassa teinihömppäähän nuo ovat, joten en ehkä enää ole kohderyhmääkään. Propsit silti viimeisen elokuvan taistelukohtauksesta, joka oli PERFECT. Siis kirjasarjan loppu oli niin turn off ja tylsin ikinä, joten hihkuin kyllä onnesta että edes leffoihin saatiin vähän äksöniä! Se oli vielä kaiken lisäksi nerokkaasti ja kirjoille uskollisella tavalla toteutettu.


ava & bannu © Inkku

carrowfan

  • vitsi syntyessään
  • ***
  • Viestejä: 1 383
  • On olemassa kinkkuja ja on olemassa lisää kinkkuja
Kirjoista tykkäsin ehdottomasti viimeisestä sekä Bree Tannerin lyhyestä elämästä. Suosikkihahmoikseni valikoitui jotenkin Uudesta Kuusta lähtien Jane, joten tykkäsin kun hänen taustatarinaansa avattiin myöhemmin sekä just sitä et kuinka lapsi se hahmo loppujen lopuks on. Tuli muuten mieleen et jos vampyyrit on kerra kuolemattomia ni jääkö niil se henkinenki kehitys siihe ikään kun ne muuttu. Toisaalt luulis et ku yhteisöhän opettaa sosiaaliset normit et periaatteessahan vaik hahmo ei kasvaiskaa fyysisesti ni periaattessahan se voi oppii uusia sosiaalisia normeja.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2019 09:19:33 kirjoittanut carrowfan »
"Papereissa 23, henkisesti 17"
"Ehkä mie aikuistun ku täytän 30...siis 40"
"En mie kaipaa olkapäätä, kuha nostat mut eka ylös täältä"

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Mulla on aika pitkälle tumblrin ansiosta menossa Twilight-renessanssi xD olin siis teininä joskus 10 vuotta sitten iso fani, jonka jälkeen vihasin sarjaa intohimolla, ja nyt menen linjalla "smeyer on seksistinen rasisti ja tässä sarjassa on paljon ongelmia, mutta myös tosi hyviä ideoita".

Varsinkin tosi monella sivuhenkilöllä on tosi mielenkiintoiset taustatarinat, joihin joku pätevä kirjoittaja voisi syventyä (ja ficcipiireissä varmaan onkin). Esimerkiksi monilla Voltureilla on mielenkiintoisia taustoja, jotka tulee esille jossain companion-kirjassa. Samoin esim. Leah Clearwater on imo yksi koko sarjan parhaita hahmoja.

Ja jos jostain tätä sarjaa on pakko kehua, niin loputtomasta f/f-paritusten mahdollisuuksista! Itse pidän erityisesti Bella/Rosaliesta, Bella/Leah'sta, Bella/Alicesta ja Rosalie/Leah'sta.
We had each other. That's how we won.

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Sarjan viimeistä osaa en vieläkään oo lukenu kokonaan! Jotain osaa tästä sarjasta kuuntelin äänikirjana, tykkäsin naislukijan äänestä. Onko joku lukenut sitä Houkutus-kääntökirjaa? Niin ja Bree Tannerin lyhyttä elämää en ole vielä lukenut.
« Viimeksi muokattu: 07.03.2020 10:51:14 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)