Kirjoittaja Aihe: Houkutus (+Twilight) || keskustelua niin kirjasta, kuin elokuvastakin  (Luettu 199153 kertaa)

Lauren

  • Piirakkatyttö
  • ***
  • Viestejä: 200
  • Ava: Karakuri
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #140 : 03.06.2009 13:29:32 »
No täytyypä sanoa, että Kristen näyttää Uusikuussa vielä vähemmän Bellalta kuin Houkutuksessa. Siis siinä vaan on jotain totaalisen erilaista. Ja pidän Jacobista, enemmän kuin Edwardista, mutta tuo Taylor ei vaan sytytä. Se on niin väärän näkönen, tai siis, silleen oikeen näkönen, mutta silleen väärän. Jos joku tajuaa... :D
Ja tästä leffasta tulee jotain niin kauheeta, ettei mitään rajaa. No, onneksi siinä on sentään Dakota Fanning! ;D
Save me
Somebody take my hand, and lead me
Slow me down

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #141 : 04.06.2009 13:01:29 »
No huh huh, miten ihmiset pitää sitä Jacobin näyttelijää hyvännäkösenä ;D Revettiin ihan totaalisesti kaverin kanssa, ku se ilmesty ekan kerran ruutuun siinä Houkutus-leffassa.   :D No makunsa kullakin... ;D
Mä en revenny siinä vaiheessa, kun Jacob tuli ensimmäisen kerran, vaan lopuks, ku se muuttui yllättäen ihmissudeks. Oon unohtanu ajatella, että minkäköhänlainen siitä ihmissudesta sitten tulee, kun pakkohan Jakea on siinäkin muodossa näyttää. Tämä tuli siis ihan yllätyksenä. Ihme, etten tuolilta tippunut, joka on muuten nykyään aika yleistä. ;D

En varmaan tykkää tästä New Moonista niin paljon kuin Twilightista. Syynä on ehkä juuri se, että Jacob on niin paljon esillä. Tai sitten se, että ensimmäinen osa on yleensä kaikissa sarjoissa paras (esimerkiksi Viisasten Kivi on Pottereissa yksi parhaista kirjoista/elokuvista). Pakkohan tuo elokuva on silti nähdä. Ties vaikka saisinkin yllättyä iloisesti.
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #142 : 04.06.2009 21:08:10 »
Illi, loistava linkki, mutta mulle kyllä tuli nyt mieleen, että miksi niin monet Potter-fanit ympäri nettiä ovat oikeastaan kauhean kriittisiä Houkutusta kohtaan ja ajattelevat, että Potterit ovat juonellisesti jotain niin paljon parempaa, kun oikeasti siinäkin kokonaisen seitsemän kirjan ajan ylivoimaisena velhona pidetty Voldemort yrittää voittaa onnettoman koulupojan eikä siltikään onnistu!  ;D Jos uskottavuudesta tuon suhteen puhutaan, niin Meyer voittaa, koska Bellaa puolustaa sentään voimakkaita vampyyreita. Harrya ei puolusta (ainakaan alussa) kuin joukko koululaisia ja kiltalaisia ja silti mahtava velho (joka on itse asiassa tyhmä kuin saapas) peitotaan. 

//Breaking Dawnissa on kyllä maailman paras juoni.  :D En ole lukenut ja musta ihan tuntuu, etten haluakaan, mutta voisi olla loistavaa parodia-ainesta. Kuten koko Houkutus-saaga muutoinkin. Mä en vaan ymmärrä tätä asetelmaa, että Potterit olisi jotenkin parempi ja siitä tulee mieleen heti se, että aina kun joku kirjoittaa jotakin, joka on enemmän suunnattu naisille ja tytöille ja sisältää enemmän romantiikkaa, se on jotenkin automaattisesti vähemmän arvoista ja huonompaa kuin pojille suunnatut kirjat. Ja tuota ajattelutapaa en hyväksy. Se on erityisen ärsyttävää havaita foorumeilla, jotka muuten kyllä suitsuttavat suvaitsevaisuutta ja sitten kumminkin sortuvat äärimmäiseen ennakkoluuloisuuteen ja vanhanaikaiseen arvostukseen.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2009 21:15:33 kirjoittanut Joeyboy »

Hugme

  • ***
  • Viestejä: 7
  • Hugmeh
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #143 : 04.06.2009 22:50:18 »
Ja Jacob ON tosi hot! Aww, ihana. <3 8D
Siis Edward  on paljon Hawtimpi<3 x3
Siis siinä kohtaukses ko ne oli autossa mun sydän oli pysähtyä...

Siis kaikille tiedoks oon mä ne kirjat lukenu, mut kyl mä leffoista enemmän tykkään, ne oli täydellisiä ihan vaa Pattingsonin takia<333
Hugmeee<33333
Bella<3Edward4evaaah<333

kännissä se vaikutti hyvältä idealta.

HannahM

  • ***
  • Viestejä: 246
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #144 : 07.06.2009 11:28:45 »
Mä taas itse tykkäsin Twilightista kirjana niin paljon (, vaikka se ei sen sarjan paras kirja olekaan), että mun oli tosi vaikea katsoa ekaa elokuvaa, koska se on mun mielestä vaan niin huono. Tuntuu, että ne on poimineet kirjoista ne 'legendaariset' repliikit ja heittäneet ne sinne tuon puupökkelön ja Pattisonin sanottavaksi vaihtaen aina taustaa kirjan kohtausten mukaan. Oikeasti, muutamassa kohtaa repliikit tulivat niin kummallisissa paikoissa, että jos en olisi lukenut kirjoja aikaisemmin ja tiennyt missä mennään, olisin pitänyt sitä vuosituhannen korneimpana leffana. En yhtään ihmettele, että arvostelija ovat haukkuneet sen kuraksi.

Ja nyt tulee New Moon. En osaa sanoa olenko kauhuissani vai innoissani. Innoissani, koska aww, puolialaston(!) Tyler on HAWWT! Suorastaan Burning! Ja koska se ihmissusihyppy oli cool.

Kauhuissani, koska se Jacobin susimuoto oli turhan sarjakuvamainen mun makuun. Mä en ole seurannut tätä ohjaajarumbaa sen tarkemmin, mutta sain sellaisen kuvan, että tässä olisi eri ohjaaja kuin tuossa ensimmäisessä (mikä voi olla oikeastaan vain hyvä, koska jos joku saa aikaa huonompaa jälkeä niin alan itkeä elokuvateatterissa). Tuossa Twilightissa näytettiin niitä susia, kun Jacob puhui niiden taruista, niin olisin oikeasti halunnut, että se ihmisusimuoto olisi kans näyttänyt enemmän aidolta. Ja ISOMMALTA! Niiden piti olla hevosten kokoisia! (Mutta annetaan anteeksi, vaihtelihan Pottereissakin tutut asiat ohjaajien mukaan, kaikilla on oma näkymyksensä)

Kauhuissani olen myös, koska tämä kirja on suosikkini heti Eclipsen jälkeen (ja harkitsen nyt jo vakavasti, että jätän Eclipsen elokuvaversion katsomatta, jos ne sen joskus saavat aikaiseksi, koska gaah, en halua että ne raiskaa sen!), ja pelkään että miss Puupökkelö ei saa tähän ihan sitä tunnetta, minkä minä saan vieläkin, kun luen New Moonia ja Edward jättää Bellan. Ja tuon trailerin 'Kiss me!' ei ainakaan vakuuttanut mua, että miss Steward olisi tässä välissä oppinut näyttelemään.

Anteeksi olen vähän kovasanainen, jokaisella on titysti oikeus tykätä Stewardista, mutta mulle se ei toimi. Ei sitten yhtään. Pattison on jo parempi, mutta ei kai kukaan nyt yksin pysty yhtä elokuvaa pelastamaan, jos vasta näyttelijä on mitä on. Odotan siis Tayleriltä aika paljon.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2009 20:55:49 kirjoittanut HannahM »

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #145 : 07.06.2009 11:45:12 »
Arvatkaa vaan oliko kivaa palata suomeen kahdelta yöllä ja kolmelta löytää New Moonin traileri?!!!!
Eihän siinä voi mennä nukkumaan!!
Aivan ihana!
Jacob/Tayler oli siis HooooTT!! Aivan ihana!

Ja juuri loman aikana luin New Moonin, rakastan Jacobia vaan kokoajan enemmän. Hän on kyllä yksi lempihahmoistani kirjassa, en vaan voi käsittää miten joku ei voi pitää hänestä. Jätkällä on loistava huumorintajua ja upea kroppa! HEi Camoon!

Nam<3

Ja tuo traileri.. VOi oispa jo Marraskuu...*syvähuokaus* pakko myöntää, että odotan kyllä siltä Edwardin lähtö-kohtaukselta paljon, koska se nostatti niiiin paljon tunteita, (suurimmalta osin itkua) että haluan kokea sen saman elokuvissa.
Ja voi herranjumala kun Tayler on hyvännäköinen!
Siis tykkäsin pojasta jo ykkösessä, mutta tässä hän on vielä parempi!
Siis mahdollisimman paljon Tayleria ilman paitaa niin olen tyytyväinen!

Se Meadow kohtaus (joka oli yhdistetty sitten toiseen kohtaukseen [ehkä kun Jacob ja Paul taistelee]) oli oikein hyvä, Laurent, vaikka vain hetken näkyykin, on oikein mahtava :D

Eli siis traileri saa kyllä oikein tähtisateen ja haluan jo seuraavan trailerin hyppysiini!! <3<3

~Amy

(Nyt oikeasti pohdin jo vakavasti avani muuttamista! TÄmä ei ole kivaa!) :D

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

kuumakisu

  • ***
  • Viestejä: 1 088
  • sourwolf
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #146 : 07.06.2009 12:17:35 »
Ja juuri loman aikana luin New Moonin, rakastan Jacobia vaan kokoajan enemmän. Hän on kyllä yksi lempihahmoistani kirjassa, en vaan voi käsittää miten joku ei voi pitää hänestä. Jätkällä on loistava huumorintajua ja upea kroppa! HEi Camoon!

Joo sama, Jacob on mun lempihahmo ja oikeestaan ainoo hahmo mitä pystyn enää sietää noissa kirjoissa :'DDD joku siinä vaan klikkaa, esim. Edwardista en tykkää yhtään (joskus saatoin olla ihan totaalisen EdwardLover94<3 mut hyi :D) enkä oikeestaan muistakaan vampyyreistä. Ihmissudet sensijaan grrrr. Muutenkin tykkään niistä enemmän kuin vampyyreistä, mua alko vituttaa se kun Edward on niin kylmä marmoripatsas <<3<333 vittu minä haluan miehen joka on kuuma XDDD en tykkää ihmisistä joilla on oikeesti tosi kylmät kädet ja sit ne tulee halaamaan... hrrrr........... @---------@

Mut anygays Jacob oli se syy miks ees jaksoin lukee Eclipsen ja Breaking Dawnin. :D hihi, kukaan ei oikein tykkää Jacobista hahmona mutta mun mielestä oikeesti se on koko Twilight sagan valopilkku. :DDDD + Taylor on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin fine ♥♥♥♥
après moi, le déluge

Daliah

  • ***
  • Viestejä: 73
  • Say my name, Malfoy.
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #147 : 07.06.2009 15:58:21 »
Auuh, en pidä Jacobista paljoakaan, se on vaa niin rasittava hahmo, joka pilaa aikamme suurinta rakkaustarinaa </3. No eii.

En tajua mikä minuun on mennyt, en pidä paljoakaan Twilight enää. Ennen olin kauhea fani, mutta nyt en jaksa todellakaan lukea ekaakaan kirjaa, se on mielestäni tylsä. Apua?! Elokuva on ihan ok, aika söpöstelyä sekin.

Kunpa marraskuu jo tulisi New Moon mukanaan.
Helpompi satuttaa, kuin rakastaa. Helpompi olla oikeassa kuin väärässä. Helpompi olla hereillä, kuin nukahtaa.

erikka

  • ***
  • Viestejä: 61
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #148 : 19.06.2009 18:22:48 »
Pottereissa ärsyttää vielä ehkä se poikalukijoiden houkuttelu sillä, että päähenkilö on poika ja kaikki tärkeimmät henkilöt muutenkin ovat poikia ja romantiikka on täysin olematon asia kuten myös kaikenlainen tunne-elämä. Se on vaan hauskaa, että Houkutuksessa juuri ärsyttää sitten se, että se menee yli siinä missä Pottereissa ärsyttää se, ettei sitä ylipäätään ole. Harryn ja Ginnyn suhde on täysin päälleliimatun oloinen, tosin Houkutuksessakin mua häiritsee se, että Bellan ja Edwardin suhde on muka niin ah-ihana ja silti minulle se tuntuu pelkästään pakkomielteiseltä fyysiseltä riippuvuudelta. Hah, eikö se Edward leffassa ainakin sanokin jotain siitä, että Bella on sille huumetta? Joo, siltä se minusta vaikuttaa ja mua se kiusaa.

^Joo, niin totta :D, toisessa kirjasarjassa romantiikka on pääosassa ja toisessa lähes tulkoon välihuomautus. Ilmestyneet Potterit luin joskus ekaluokkalaisena ja muut sitä mukaan kun tuli, eihän silloin kauheasti mitään romantiikkaa kaivannu, kun taas Houkutuksen ja kumppanit luin yläasteella, jolloin oli sellanen romantiikannälkä. Sopiiviin kausiin osui :)

Kyllä se Pattinson oli ehkä vähän paremman näköinen Potter-elokuvissa kuin Twilightissa, vähän niin ja näin. Muutenkin petyin Twilight-elokuvaan, koska kukaan niistä näyttelijöistä ei oikein miellyttänyt ja ne vampyyrit oli lähinnä huvittavia. Lisäksi siitä puuttui juttuja joita tosiaan odotin (esim. Edwardin ja Bellan niitty, ja sitten se kohtaus missä Bella on Edwardin huoneessa ja Alice tulee heittää läppää Bellan syömisestä).

Ikävä myöntää että ne Jacobin lihakset näytti ihan kivoilta New Moonin trailerissa  ;D
 

Nixx

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #149 : 23.06.2009 01:11:53 »
Kirja on surkea, elokuva on surkea. Kirjoista olen lukenut ensimmäisen kirjan 50 sivua, jonka jälkeen päätin että se on paskaa. Elokuvista en viitsinyt kesken lähteä, mutta kun vampyyri alkoi hohtamaan glitterpeitteisenä, voin rehellisesti sanoa että halusin tappaa jotakin.

Kirjahan on tietääkseni vain Stephanie Meyerin hormoonifantasioiden tuotos (myönnetty on että se perustuu uneen - kokemuksessani hyvät kirjat eivät perustu uniin), ja elokuva ei paljoa tästä parane.

En osaa kuvitella miksi kukaan tykkäisi tästä - jos Meyer haluaa jonkun romanssin etäisten henkilöiden välillä, olisi valinnut siinä tapauksessa talonpojan ja prinsessan taikka toisinpäin, ei alkanut rustaamaan omia fantasioitaan. Miten kukaan kestää lukea sitä, kun se niin selvästi on vain sitä - jonkun fantasia. Eikö tälläisille fantasioille ole ihan omia sivustojaankin...?

Kaikenkaikkiaan, hirveää paskaa. Vihatkaa jos haluatte, mutta Twilight on niin perseestä kuin kirjallinen tuotos vain voi olla.

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #150 : 23.06.2009 01:59:26 »
Mua kiinnostaa tietää, että miten sä päättelet kaiken tuon ensimmäisestä 50 sivusta, jotka olet omin silmin lukenut?  ;D Enemmän kuulostaa, että perustat päätelmäsi siihen, mitä olet lukenut muualta eli muiden mielipiteisiin, koska ne ensimmäiset 50 sivua ei kauhean hormoonifantasiaa vielä ole - viimeiset viisikymmentä sivua (ainakin BD:stä) ovat kokonaan asia erikseen.  ;D
« Viimeksi muokattu: 23.06.2009 02:01:37 kirjoittanut Joeyboy »

Nixx

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #151 : 23.06.2009 02:09:42 »
Mua kiinnostaa tietää, että miten sä päättelet kaiken tuon ensimmäisestä 50 sivusta, jotka olet omin silmin lukenut?  ;D Enemmän kuulostaa, että perustat päätelmäsi siihen, mitä olet lukenut muualta eli muiden mielipiteisiin, koska ne ensimmäiset 50 sivua ei kauhean hormoonifantasiaa vielä ole - viimeiset viisikymmentä sivua (ainakin BD:stä) ovat kokonaan asia erikseen.  ;D

No myönnetään - olen lukenut mielipiteitä sekä puolesta että vastaan Twilightiin, mutta pakko sanoa että ekat 50 sivua oli silti aika tuskallista. Ja vihaan sitä, jos nyt sitten vaikka periaatteesta... vampyyrit eivät ole my little ponyjä. Ne eivät paskanna sateenkaaria eivätkä ne sädehdi. Mutta puolesta-mielipiteet Twilightistä ovat enimmäkseen "uuh, jacob/edward/se majava joka vilahtaa kolmannen kappaleen kaheksannen rivin puolivälissä on hot ja pop ja vitun kuuma! Muutenkin tää on tosi ihana rakkaustarina...." kun taas vastaan-mielipiteet (jossei sitä välillä vilahtavaa "OMYGOD THIS IS SHIT OMG LOL HAHAH SHIT!!!" lasketa) tuntuvat oikeasti perustelluilta... aina välillä.

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #152 : 23.06.2009 02:14:41 »
Mä kysyin, koska mua varoitettiin, että ensimmäiset 100 sivua hyydyttää ja meinasin hyytyä. Sinänsä en lähde kumoamaan tuota hormoonifantasiaväitettä ollenkaan, koska loppujen lopuksi kun asiaa ajattelee, kyseessä on minusta aika hitonmoinen Mary Sue tarina ja veikkaan, että kirjailija itse on eläytynyt Suensa osaan. Kaikki rakastavat Sueta.  ;D

Mä en ymmärrä, miksi ihmiset oikeasti ottavat vampyyrit niin vakavasti.  ;D Mulle on yhä yksi ja sama vaikka ne muuttuisivat auringossa patsaiksi, koska hello, ei kai mitään sellaista voi ottaa niin vakavasti, jonka on väitetty nukkuvan päivänsä arkussa!!!  ;D Lol. Miksi ne nukkuisivat arkussa? Mikseivät ihan mukavassa sängyssä kellarissa? Kuka helvetti hommaisi itselleen arkun, jossa nukkua kun voi hommata sängyn, jossa on enemmän tilaa ja mukavampi patja?  ;DSamalla älyttömällä logiikalla ne voivat loistaa kuin glitterissä.  ;D
« Viimeksi muokattu: 23.06.2009 02:16:39 kirjoittanut Joeyboy »

Nixx

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #153 : 23.06.2009 02:23:35 »
Mä kysyin, koska mua varoitettiin, että ensimmäiset 100 sivua hyydyttää ja meinasin hyytyä. Sinänsä en lähde kumoamaan tuota hormoonifantasiaväitettä ollenkaan, koska loppujen lopuksi kun asiaa ajattelee, kyseessä on minusta aika hitonmoinen Mary Sue tarina ja veikkaan, että kirjailija itse on eläytynyt Suensa osaan. Kaikki rakastavat Sueta.  ;D

Mä en ymmärrä, miksi ihmiset oikeasti ottavat vampyyrit niin vakavasti.  ;D Mulle on yhä yksi ja sama vaikka ne muuttuisivat auringossa patsaiksi, koska hello, ei kai mitään sellaista voi ottaa niin vakavasti, jonka on väitetty nukkuvan päivänsä arkussa!!!  ;D Lol. Miksi ne nukkuisivat arkussa? Mikseivät ihan mukavassa sängyssä kellarissa? Kuka helvetti hommaisi itselleen arkun, jossa nukkua kun voi hommata sängyn, jossa on enemmän tilaa ja mukavampi patja?  ;DSamalla älyttömällä logiikalla ne voivat loistaa kuin glitterissä.  ;D

Vampyyri nukkuu arkussa lähinnä tietyn stylistisen efektin aikaansaamiseksi. Jos Jonathan Harker olis löytänyt Draculan nukkumassa kivalla jousipatjalla eikä arkussa (itseasiassa multalaatikossa), miten olisivat viktoriaanisen ajan kansalaiset reagoineet?

Ja siinä on sitten vielä käytännön puoli; jos olet elävä kuollut, joka elää juomalla verta ihmisistä (aiheuttaen tietenkin sen että ihmiset tulevat aika vihaisiksi ja lähtevät perääsi) minne menisit - arkkuun vaiko hotelliin? Mikä parempi piilopaikka, kuin jos ihmiset sinut löytäessään luulevat kuolleeksi?

Ja vampyyri on muutenkin antagonisti. (Hellsing-mangaa ei lasketa, eikä mitään muutakaan sellaista - japanilaiset ei ole koskaan saanu mitään oikein) Antagonistin pitää kauhutarinoissa olla pelottava, ja arkussa nukkuminen (oikealla tavalla esitettynä) tuo tiettyä kammottavuutta hahmoon. Se on kirjoitusteknillinen seikka. Ja kun olet kuollut, mitä helvetin väliä on tilalla tai mukavuudella?

Selvittikö ollenkaan?

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #154 : 23.06.2009 02:37:41 »
Ei, koska mä en vaan tajua, miksi sen pitäisi olla tuollainen ja miksi ei vanhoilla legendoilla saisi leikkiä. Kuka on oikea ja arvovaltainen määrittelemään, että vampyyrin pitää olla tuota. Stylistinen efekti arkussa nukkumisineen? Juu ei, miksikäs ei vampyyrikin voisi nukkua enemmän siten, miten kullekin vampyyrille persoonallisesti parhaiten sopii.  ;D Joku nukkuu arkussa, toinen tykkää enemmän vuodesohvasta tai paljaasta lattiasta.  :D

Käytännön puolen mä kyllä ymmärrän, paitsi että kyllä se nykyaikana herättäisi silti aika paljon huomiota, jos kotona kellarissa olisi arkku ja ruumis. Ja en siltikään usko, että ensimmäinen ajatus edes elävällä kuolleella olisi tunkea ahtaaseen arkkuun nukkumaan. Kyllä niitä piiloja on muuallakin. Mutta ehkä se oli ennen tavanomaisempaa. Jos huomiota ei haluta herättää, pitäisi olla kellarissa sänky, mutta nukkua sängyn alla niin ei tulisi helpotusti huomatuksi ellei joku siirtäisi sänkyä.  :D

Nixx

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #155 : 23.06.2009 02:41:17 »
Ei, koska mä en vaan tajua, miksi sen pitäisi olla tuollainen ja miksi ei vanhoilla legendoilla saisi leikkiä. Kuka on oikea ja arvovaltainen määrittelemään, että vampyyrin pitää olla tuota. Stylistinen efekti arkussa nukkumisineen? Juu ei, miksikäs ei vampyyrikin voisi nukkua enemmän siten, miten kullekin vampyyrille persoonallisesti parhaiten sopii.  ;D Joku nukkuu arkussa, toinen tykkää enemmän vuodesohvasta tai paljaasta lattiasta.  :D

Käytännön puolen mä kyllä ymmärrän, paitsi että kyllä se nykyaikana herättäisi silti aika paljon huomiota, jos kotona kellarissa olisi arkku ja ruumis. Ja en siltikään usko, että ensimmäinen ajatus edes elävällä kuolleella olisi tunkea ahtaaseen arkkuun nukkumaan. Kyllä niitä piiloja on muuallakin. Mutta ehkä se oli ennen tavanomaisempaa. Jos huomiota ei haluta herättää, pitäisi olla kellarissa sänky, mutta nukkua sängyn alla niin ei tulisi helpotusti huomatuksi ellei joku siirtäisi sänkyä.  :D

Kait tossaki sitte jotain järkee on.. mut sehä alotettiin nimenomaa efektinä, vampyyri on kauheemman olone ko se vielä nukkuuki arkussa, hui kauhistus. Ja vanhoilla legendoilla saa leikkiä, toki, mutta ku Stephanie Meyer ei edes sitte kunnolla parodioi vampyyrejä eikä leiki niillä, vaan yksinkertasesti pilaa ne. Ei se oo enää hauskaa... Sängyn alla nukkumine ei taitas olla kovin viisasta, joku tonnikeiju etsintäpartion mukanaha saattas istahtaa siihe...

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #156 : 23.06.2009 17:13:07 »
Mua yleensäki ihmetyttää nää ihmisten asenteet - ollaan joko ihkuttajia, jotka haukkuu vihaajat maan rakoon, tai sitten vihaajia, jotka solvaa ihkuttajat alimpaan helvettiin. Miks ei vaan vois olla ihan neutraalisti? Twilight on kuitenkin _pelkkää_ viihdettä eikä kenekään pitäisi ottaa siitä eriäviä mielipiteitä henkilökohtaisena hyökkäyksenä.

Joo, mutta sekin on jännää, että vain tietyistä asioista yleensä tulee sellaisia, että se jakaa väen niin tiukasti kahtia. Tai tuntuisi, että se olisi vähän niin kuin muoti-ilmiö suhtautua Twilightiin joko vihaavasti tai ihkuttavasti. Twilightin vihaajat katsovat asiakseen tulla ilmaisemaan vihaansa ja ihkuttajat sitten katsovat asiakseen vihata vihaajia, kun taas yleisesti ottaen kaikkeen, joka ei ole niin suuressa suosiossa ja toiselta puolelta epäsuosiossa, osataan suhtautua järkevästi eikä sinne mennäkään provosoimaan sillä tavalla, että haukutaan esimerkiksi teoksia ja kirjailijaa suoraan paskoiksi ja yleistetään kaikki fanit tyhmiksi teineiksi. Aina samaan aikaan, kun on muotia pitää jostakin, syntyy vastavoima, jolle tuntuu olevan muotia silmittömästi vihata ja haukkua sitä muoti-ilmiötä ja niitä, jotka pitävät siitä. Ja sitten on kolmas ryhmä: fanit, jotka pitävät itseään true-faneina (yleensä, koska löysivät ilmiön ennen kuin siitä tuli muotia ja pitävät näin ollen itseään parempina faneina kuin niitä toisia) ja dissaavat faneja, jotka ovat faneja vain muoti-ilmiön takia.  ;D Nyt tämä juttu näyttää vellovan Twilightin ympärillä.

Mä en oikein tällaista ääripääasettelua ymmärrä, mutta toisaalta kyllä. Ehkä se johtuu yleisesti siitä, että ihmisiä ärsyttää se, kun tuutista tulee vaan sitä yhtä ja samaa ja kaikki puhuvat siitä ja ihkuttavat sitä. Jos se ei itseen kolahda ja siitä koko ajan kuulee, niin tulee kyllä kiusaus julistaa siitä toista totuutta eli että se on paskaa!  :D Vähän niin kuin mulle aikanaan H/D:stä... paskaa, paskaa, pelkkää teinipaskaa.  ;D
« Viimeksi muokattu: 23.06.2009 17:24:25 kirjoittanut Joeyboy »

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #157 : 23.06.2009 17:31:47 »
Samaa mieltä kun Joeyboy (jälleen) ja sugarless.
Mua yksinkertasesti raivostuttaa asenne "se on täyttä paskaa, lukijat ja fanit on teinejä, miten kukaan voi tykkää siitä sarjasta?"

Herranjumala. Antakaa nyt ihmisten rauhassa viihdyttää itseään ja tykätä ja fanittaa mistä tykkää ;D Mä en tykkää Narutosta, koska ekat jaksot eivät loksahtaneet yhtään, ja mulla aluks oli asenne "ei ninjat ole tuollaisia (huom. ninjoja oli olemassa) oransseihin takkeihin pukeutuvia!" mutta sitten mietin, että mitä väliä. Jos joku tykkää, niin syynsä kullakin ja mikä minä olen inisemään, kun en sarjaa kunnolla tunne? Etenkään tuota jos tyyppi ei edes ole koko kirjaa viitsinyt lukea. Tuollanen perseestä ja se on paskaa -haukkuminen ihan suorastaan on loukkaavaa, koska siinä ivaat fanien makua ja mieltymyksiä. Minä Twilight-fanina olen ehdottomasti vastaan Twilight-vihaajia (jotka tuovat asian juuri tuolla tavalla _HOUKUTUS-TOPICIIN_ tai suoraan fanin naaman eteen esille) kun tunnen oloni "uhatuksi" tai peräti loukatuksi.
Täällähän viimedraama oli juuri tuo, minkä Joey mainitsi, kaikki fanit on angsitisa teinejä. ;D Sen takia että fanittaa jotain tiettyä sarjaa?

Arvostan niitä, jotka tuovat asian esille, mutteivät räjäytä toisten naamaan haukkumalla. Muitakin, asiallisia perusteluita kuin "ei oo oikee vampyyri!11 dracula on ja alucard, hyvin omaperäinen nimi siinäkin kaikenlisäks".

Lainaus
Miks ei vaan vois olla ihan neutraalisti? Twilight on kuitenkin _pelkkää_ viihdettä eikä kenekään pitäisi ottaa siitä eriäviä mielipiteitä henkilökohtaisena hyökkäyksenä.
Tätä minäkin mietin. Mä olen neutraalisti aina, kun Twilightista-ei-niin-diggaavakin on ja tuo mielipiteensä (jos sitä kysytään – serkkuni ainakin tykkää ilman syytä jatkuvasti vinettää kuinka olen paska ihminen kun luen ja fanitan sitä sarjaa) esille asiallisesti ja toista kunnioittavasti. En pidä Twilightista, koska -tyylillä alkavat lauseet ovat minusta juuri sellaisia, joille kohautan olkiani ja jatkan lukemista, kun taas Twilight on paskaaaa ja fanit on angstisii teinei!! pistää pään puhki ja nopsaa. Ihan joka kerta.

Ja lisäks, mä ymmärsin että tällä "offi-keskustelu"-puolella keskusteluaiheet, esim Houkutus ja lemmikit sun muut on keskusteluja aiheesta, ei mielipidekeskusteluja. Esimerkiksi lempikohtaus, lempiparitus, lempikirja, lempihahmo, etc etc kun taas lemmikeissä puhutaan yleisesti lemmikeistä, omista ja muista, eikä kritisoida, mistä tykkää ja mitä vihaa yli kaiken. Vai? Miksi sitten tuputtaa omaa faneja loukkaavia (nimenomaan se on paskaa-asenne, en meinaa sitä perusteltua) mielipiteitä topiciin, jota fanit seuraa ja jossa aiheesta keskustellaan? Tätä en myös ymmärrä.

Mulla siis on esim. finistä henkilöitä hyvinäkin kavereina, sellaisia jotka eivät niin twilightista piittaa juuri lainkaan. Onko nyt väärin mainita esimerkki kuumakisu ja Andy. ;D He ovat kumpikin perustelleet miksi eivät pidä -kantansa minusta oikein hyvin ja tulen melkeinpä siksi heidän kanssaan toimeen. Siksi, etteivät arvioi Twilight-fania ihmisenä heti angstiseksi teiniksi tai paskaksi, kun sattuu pitämään sarjasta, mistä itse eivät.

Dracula ei muuten ollut mitään ensimmäinen vampyyrileffa. Ystäväni StolenCandy on vannoutunut vampyyrifani viimaset 5-6 vuotta ellei enemmänkin ja on katsonut ja lukenut useita (en uskalla väittää että kaikkia) vampyyreista kertovat kirjat ja elokuvat (muunmuassa maailman ensimmäinen vamp. leffa). Sen lisäksi tykästyi Twilightiin ja lukee parhaillaan minulta lainaamaansa kirjaa ja kommentoi tästä aiheesta, että kuinka naurettavaa on väittää, mikä on oikea vampyyri ja mikä ei. Voin kertoa, että Stolenilla ei mitään wikipedia-artikkelista luettuja tietoja vampyyreistä ole, vaan paljon kattavammin. ;D

Mutta ainakin noista kommenteista saa aina keskustelua ja draamaa, vaikka minun kohdallani, myönnettäköön, se aiheuttaa ärsytystä.
Mut ihan totta. Tuokaa näytille mulle oikea vampyyri niin katsotaan säihkyykö auringossa vai delaako. ;D Sitten uskon että Edward on vampyyreista tehty väärennetty versio!

//Tulipa pitkä viesti. Menenpäs etsimään The Sims 2 -peliini Edward-hahmolleni parempia hiuksia ladattavaksi : D

///Ja btw ei ollut tarkoitus hyökätä eikä loukata, jos niin teki. Palaa yksinkertaisesti päreet ihan joka kerta, kun näkee samantyyppistä tekstiä kun muutama sivu takaperin. ;D

////Taatana taasko liityin väittelyyn.

//////
Lainaus
Mä en oikein tällaista ääripääasettelua ymmärrä, mutta toisaalta kyllä. Ehkä se johtuu yleisesti siitä, että ihmisiä ärsyttää se, kun tuutista tulee vaan sitä yhtä ja samaa ja kaikki puhuvat siitä ja ihkuttavat sitä.
Ton mä kyllä ymmärrän ihan täysin ;D vaikka silti sais kyllä miettiä, mimmosta tekstiä faneille ja ympärilläolevalle kansalle pistää. Ikävän paljonhan Twilightista tehdään sitä tavaraa (saksassa julkastaan Twilight-lehteä, joka täynnä sen aiheen artikkeleita, haastatteluja ja julisteita) ja siitä puhutaan. Sama ilmiö tapahtui Harry Potterille muutama vuosi sitten, ainakin täälä meilläpäin. :D
Mutta jos asenne on se on paskaa sen takia että faneja on niin paljon ja pitää väkisin olla erimieltä ja erottua massasta eikä ole edes lukenut kirjoja/kirjaa ja leffaa nähnyt niin sitten menee vähän huonosti. ;D
Nauroin kerran samaiselle tapaukselle, kun minulle tulsiin vikisemään, kuinka paskaa HP on.
Noni, nyt loppu se mun viestien muokkailu Becs. Joo lupaan.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2009 17:35:13 kirjoittanut Rebecca Lupin »


Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #158 : 23.06.2009 17:54:50 »
Becs Becs, taasko sinä teet romaania ?

Voi minulla oli vallan hauskaa kun luin Nixx:n viestin :D Minusta on aina niin huvittavaa lukea negatiivisia kommentteja jostain suosikki asiastani, ne ovat vaan niin huvittavia. Olen suoranainen tlysimys nyt, ja sanon että olen täysin samaa mieltä Beccan kanssa, se vaan on karu totuus.
Lainaus
Tuokaa näytille mulle oikea vampyyri niin katsotaan säihkyykö auringossa vai delaako. Virnist&#228;&#228; Sitten uskon että Edward on vampyyreista tehty väärennetty versio!


Mielestäni, no kaikki on silkkaa paskaa, tarkoitan sitä kun ihmiset kirjoittavat mitä sylki suuhun tuo, olivatpa lukeneet kirjoja tai ei, fanittaessaan ja vihatessaan tätä kirjasarjaa (on sitten tyhmä sana). Tappakaa minut olkaa hyvät.

Täytyy myöntää, luin Twilightin vasta kun elokuvaa alettiin mainostaa ja kun se tuli elokuviin, enkä kadu. Ärsyttää vaan nuo mukamas true-fanit jotka aloittivat kirjojen lukemisen kauan ennen elokuvaa, no okei joku viis vuotta ^^ Ja toinen ärysttää myös, kun sanotaan että Twilight fanit on 12-vuotiaita, emoteinejä jotka rakastaa robertia ja pitää sitä uber seksikkäänä.. et semmosta.

Tulipas fiksu ja filmaattinen viesti, kuulemisiin.

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #159 : 23.06.2009 18:19:02 »
Siinä viime draamassa häiritsi juuri se asenne, että Twilightia olisi saanut dissata ihan mielensä mukaan ja että dissaajia jotenkin pidettiin järkevämpinä ihmisinä kuin fanittajia.  ::) Jos taas sinne olisi kerääntynyt vahva ihkuttajien joukko, siihen olisi puututtu nopeammin, koska havaittavissa oli ja on ehkä edelleen asenne, että juuri dissaaminen on ok, koska Twilight nyt vaan yleisenä totuutena on niin paskaa.  ;D

Mä en oikein itsekään tiedä, missä kohdassa itse seison, koska mä löydän paljon moitittavaa koko jutusta, mutta silti mä olen lukenut sen läpi ja siinä oli paljon ideoita ja asioita, joista mä tykkäsin siitäkin huolimatta, että moni asia sapetti totaalisesti. Siksi mua ottaa päähän, että kaikki on niin mustavalkoista. Että aina pitäisi olla joko puolesta tai vastaan, kun voisi olla sekä että yhtä aikaa.

Lainaus
Ja toinen ärysttää myös, kun sanotaan että Twilight fanit on 12-vuotiaita, emoteinejä jotka rakastaa robertia ja pitää sitä uber seksikkäänä.. et semmosta.

Ai joo, Robert on muuten hot!!!  ;D Seksikkäästä en kyl tiedä...