Kirjoittaja Aihe: Mitä muita fandomeja luet? || eli fanfictionia HP:n ulkopuolella  (Luettu 92718 kertaa)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 931
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #20 : 12.09.2008 23:56:21 »
Oih, ihana aihe <3

Naruto on tällä hetkellä varmaan ihan ykkösfandomi. Ficcejä kannattaa etsiä juuri tuolta jo aiemmin mainitusta Adultfanfiction-paikasta ja Livejournalista tottakai. Naruto.fi:ssä tulee myös pyörittyä, mutta lähinnä fanarttien takia.
Death Note on myös aika pinnalla ja tottakai ficcejä parituksella Raito/L olisi ihanaa löytää enemmänkin suomeksi. Fanfiction.netissä voin suositella kyseisenlaisia enkunkielisiä ficcejä kirjoittajalta nimimerkillä Kivaember, aivan uskomattoman hyviä ficcejä (joskin useat menevät vähän PWP:n puolelle... ;D)
Young Dracula (eli siis TeiniDracula) ficcejä on myös tullut viime aikoina luettua, kun lähes kaikkiin Vlad/Robin-ficceihin pääsee niin helposti käsiksi livejournalin aiheelle omistetun Lovebites-yhteisön kautta. Toinen paikka etsiä on Fanfiction.net "Misc. Tv-shows", mutta sieltä saakin sitten etsiä fandomin ficcejä oikein kissojen ja koirien kanssa...

RPS:stä en oikein muuten perusta, mitä nyt viimevuoden BB Sauli/Nikosta ja tämän vuoden BB-kilpailijoista voisin myös kuvitella kirjoittavani...

Aika monet fandomit esiintyvät lukemistossani kausiluontoisesti, esim. Animeconin jälkeen oli aika kauan Pokémonbuumi päällä :D

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Droobles

  • ***
  • Viestejä: 41
  • a hee hee
    • livejournal (friends only)
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #21 : 13.09.2008 02:23:05 »
Lähinnä melkeinpä pelkästään RPS klassisen rockin puolelta, eli tätä nykyä Led Zeppelin (Robert/Jimmy) ja The Who (John/Keith otp + kaikki muut, haha). Välillä tulee näitä harrastettua enemmänkin kuin potterficcejä, koska ne on niin helposti saatavilla esimerkiksi Livejournalin kautta, ja lukijakunta on niin paljon pienempi sekä nykyseltään tutumpi. Ovela nettikaverihan tähän mut muilutti - tosin en voi väittää ettenkö olisi jo sitä ennen silmäillyt vähän. :D Itse en kirjoita ollenkaan, mieli kyllä joskus tekisi, mutta minkäs teet. Livejournal on ihan ehdoton paikka ihan kenelle tahansa mitään bandslashia hakevalle.

Lisäksi olen joskus lukenut myös Little Miss Sunshine-elokuvan innostamana aikoinani aika valehtelematta kaikki Frank/Dwaynet mitä käsiini sain. Myöhemmin fandom sitten kuoli aika täydellisesti, harmi sinänsä.
INSANITY IS FUN IF THAT'S THE WAY IT'S DONE

Jinmuru

  • Fangirl
  • ***
  • Viestejä: 1 323
  • Ava (c) Okakettu
    • Tumblr
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #22 : 13.09.2008 10:08:37 »
Nyt tulee pitkä lista...  ;D

DragonBall Z Lempisarjani, joten totta kai siitä lukee (ja kirjoittaa). Harmi, että suomeksi löytyy niin vähän hyviä, pitää aina lukea englanniksi. Lisää Goku x Vegetaa ja vähemmän Goku x Chi-Chiä, Vegeta x Bulmaa ja muita canoneita...  ;D

Inuyasha Ensimmäinen manga, mitä luin. Innostus on oikeastaan mennyt ohi, mutta jos joku löytää loistavaa Kooga x Inuyashaa, olen iloinen.  ;)

School Rumble ja Gravitation Näistä olen lukenut vain pari ficciä, koska en löydä mitään... >_<

Skins Muutama on tästäkin tullut luettua, Maxxie x Tony ja Tony x Sid ovat lempiparituksia ^ ^

Heroes Ei tästäkään oikeen mitään oo tullu vastaan... Linkkejä?

Kid Nation Pari haastetta heitin jo  ;) Toivottavasti kohta valmiita. Greg x Blaine ois aika kivaa  ;D

Selviytyjät Eipä ole mitään tullut vastaan... Jotain slashia ois kiva lukea, vaikka Yul x Ozzy  ;)

Simpsonit Minulle linkkejä! Bart x Bob, Bob x Snake, Bart x Nelson, Homer x Ned, Lenny x Carl... =D

Serranon perhe
Suomeksi ei oikein ole... :( Marcos x Raul olisi kiva. Ja Guille x DVD. Hiiten Tete. xD

Sitten on niitä muutamia, joita luen harvoin. Naruto ja Sly Cooper, näin esimerkkinä, ^^

Mollamaija

  • ***
  • Viestejä: 44
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #23 : 13.09.2008 12:24:54 »
Susie, ei elämä! :'DDDDDD
Oli kyllä aika paras. Ensin epäilin tota enkkua kun oon vähän laiska lukeen mitään(paitsi Potter-kirjoja, ne nyt on ihan kepeitä! :DDD) enkuks, mutta kyllä kannatti!
Nii ja tää ei oo offi koska tää liittyy muihin fandomeihin, right?
« Viimeksi muokattu: 17.09.2008 08:41:18 kirjoittanut Mollamaija »

Taki

  • ***
  • Viestejä: 258
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #24 : 13.09.2008 14:49:29 »
Selviytyjät Eipä ole mitään tullut vastaan... Jotain slashia ois kiva lukea, vaikka Yul x Ozzy  ;)
Yul/Ozzyssa voisi tosiaan olla ideaa, itse ajattelin kautta katsoessani vaan Nate/Ozzya :D Oma suosikkini selviytyjäparituksista ikinä olisi 7. kauden Burton/Jon. Tältä 14. kaudelta en ole vielä löytänyt mitään erityisen kiinnostavaa paritusta, Dreamz/Rocky on ainoa jossa olisi voinut olla ideaa ainakin jos Rocky olisi päässyt vähän pidemmälle. Mutta joo, eihän Selviytyjistä mitään ficcejä kukaan kirjoita :(

Muodin huipulle on kanssa sellainen tositv-ohjelma josta aina löytyy kivoja parituksia, koska melkein kaikki mieskilpailijat on jotain muuta kuin heteroita. Ainakin 2. kauden Santino/Nick olisi loistava paritus ja 1. kauden Austin kenen tahansa kanssa. Mutta eihän tästäkään kirjoiteta ficcejä.

Kid Nation-ficcejä minäkin lukisin erittäin mielelläni ja yksi on työn alla itselläkin :D Greg/Blaine on vaan jotain niin söpöä ja ilmiselvää ainakin Gregin puolelta. "I may be blue, but I'm sleeping with yellow!!!" ;D Myös Greg/Nathan voisi olla hyvä paritus. Ja Michael on niin söpö että hänestä lukisin kenen tahansa kanssa.

Tässä siis pari esimerkkiä noista aiemmin mainitsemistani random tosi-tv-ohjelmien parituksista, joista pitäisin jos ficcejä löytyisi. Hitsi, eikö missään ole foorumia tosi-tv-ficeille? :P

Scarlett

  • ***
  • Viestejä: 1 254
  • If inconvenient, come anyway
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #25 : 14.09.2008 17:17:04 »
30 Seconds to Marsista, lempibändistäni, olen myös joitakin ficcejä lueskellut. Enimmäkseen Jared/Tomoa on tullut luettua, mutta tässä samassa voisin sanoa, että myös Jared/Colin (Farrell) on kiinnostanut Aleksanteri-leffan takia.

Brokeback Mountainista, lempileffastani, olen lukenut Jack/Ennistä. Muuan muuassa BrokebackSlashista löytyy ficcejä kyseisellä parituksella.

Heroesista olen pääasiassa lukenut Peter/Nathania ja Sylar/jotakuta. Slashing NBC's Heroes on aivan mahtava sivu, jos slashia tästä sarjasta haluaa lukea.

Houkutus -ficcejä en ole kyllä vielä ehtinyt lukemaan kuin muutaman, mutta se kuitenkin kiinnostaa. Tarkoituksena on, että kun olen saanut luettua Eclipsen, uskallan lukeakin ficcejä spoilaantumatta. Täältä löytyy slash- ja femslashficcejä kirjasarjan kolmesta ensimmäisestä osasta.

Kid Nation, oijoi, myös minäkin lukisin Greg/Blainea todella mielelläni.

Pirates of the Caribbeanista on pääasiassa Jack/Williä tullut luettua.

Skinsistä kiinnostaa erityisesti Maxxie/Anwar, Maxxie/Tony tai Tony/Sid. Siltikään en ole saanut aikaiseksi lukea yhtään ficciä tästä fandomista, pitäisi joskus ottaa itseä niskasta kiinni. Suositella saa!

Taru sormusten herrasta -fandomista olen lukenut ficcejä vain Loftiksesta. Frodo/Sam ja Merri/Pippin kiinnostavat.

Tokio Hotelista jostain kumman syystä Bill/Tom kiinnostaa, vaikkei itse bändi ja sen musiikki olekaan yhtään mieleeni.

Jinmuru

  • Fangirl
  • ***
  • Viestejä: 1 323
  • Ava (c) Okakettu
    • Tumblr
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #26 : 15.09.2008 17:15:25 »
Näin offina: Minulla menee aina sekaisin, kun Pirates of the Caribbeanissa on Jack ja Will, ja sitten siinä Will ja Grace - nimisessä ohjelmassa on Jack ja Will. Ja kun molemmissa sarjoissa Jack/Will on hyvä paritus, olen aina ihan sekaisin...  ;D

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #27 : 15.09.2008 19:05:22 »
Tästä tulikin mieleeni, ettenhän minä vielä ehtinyt tuskin puoliakaan kaikista fandomeista luetella mitkä meikäläistä kiinostaa ;D Ja aika turhaahan se luettelu onkin, vai kuinka paljon minun henkilökohtainen fandom-listani ketään kiinnostaa ;D

Mutta siis pääsääntönä ficcaamiseen ja ficcien lukemiseen on siis se että meikäläinen on kiinnostunut jonkin syyn takia aiheesta ja siitä seuraa lähes automaatiokäynti ficcimestoilla katsomassa onko fandomista olemassa ficcejä, ja jos on, niin mitkä on ne isoimat parituksen ja sitten saatan hyvin lyhyessä ajassa lukea itseni ihan ähkyyn. Nyt voin esimerkkinä sanoa, että ostin Nintendon Wiin muutama viikko sitten ja olen pelannut erinäisiä Super Mario Bros. pelejä tuntikaupalla per päivä, ja siitä tulikin sitte mieleeni mitä kivaa ficcien saralla aiheesta löytyisi...

Löytyihän niitä, valitettavasti hettiä pareilla joista en pidä niin erityisemmin ;D Mutta todella paljon on aihetta koluttu Nyt kun jostain löytyisi oikein hyvä Luigi/Waluigi tai joku insesti jonka vuoksi pilaa lapsuuden sankarinsa niin olisin onnellinen.... Tätä aikaisemmin minulla oli valtava Taru sormusten herrasta -buumi, joilloin oikeasti luin varmasti parisataa aiheeseen liittyvää ficciä englanniksi. Mutta vaikka potterit ovatki lähinnä ykkönen omien kirjoitusten aiheena, en hirveästi lue aihetta... enää ainakaan. Tai niin paljon kuin voisi luulla isiitä miten paljon lahoan täällä finissä ;D
Here comes the sun and I say
It's all right

sikuriina

  • ***
  • Viestejä: 170
  • Not all those who wander are lost
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #28 : 16.09.2008 12:10:30 »
Mulla on ollut viimeisen kahdeksan vuoden aikana montakin eri fandomia. Osa niistä unohtuu pysyvästi, osan pariin palaan toistuvasti pitkienkin taukojen jälkeen. Ihan ensimmäinen fandom taisi olla Final Fantasy 8, mutta se on jäänyt jo aikoja sitten. Myös Kingdom Hearts ja Fullmetal Alchemist kiinnostivat nuorempana. Monesti tulee luettua johonkin leffaan tai tv-sarjaan liittyen muutama ficci, mutta pitkäaikaisesta fanituksesta ei juuri voi puhua. Tällä hetkellä luen paljon Stargate Atlantis-ficcejä, ja yksi tärkeimmistä fandomeistani on edelleen Band of Brothers, eli Taistelutoverit.

Ginger

  • Vieras
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #29 : 16.09.2008 17:13:07 »
Luen fandomeja: Blade, Buffy/Angel, Digimon, Disney, Final Fantasy X/X-2, House, King Kong, Narnia (movieverce), Pako, Pokémon, Potter, Prätkähiiret, Quills, Siskoni on Noita, Sue Thomas, Supernatural, Terminaattori, Troija, TSH, Van Helsing ja varmaan vielä jotain muutakin mikä ei juuri nyt tule mieleen ;D
Kirjoitan fandomeja (itselleni tai julkisesti): Ansa ja Oiva, Babar, Blade, Disney-piirretyt, FFX/X-2, House, HSM, Joutsenprinsessa, Marvel, Narnia (mv), Pako, Potter, Prätkähiiret, Rölli, Sirkuspelle Hermanni, SoN, Supernatural, TSH, TTK (rpf), Turtlesit, Van Helsing, Zorro(n naamio)

Monet noista fandomeista ovat todella kausiluonteisia eikä välttämättä yhtään innosta edes katsoa niihin päin, kun sillä päälle sattuu, pitkälti vain Potter on vakikamaa mitä lukee/kirjoittaa. Tyksin lukea ihan vaan suomeksi, mutta valitettavasti mielenkiintoni kohteiden perässä pitää usein mennä ff.nettiin. Etenkin Supernaturalista kaipailisin suomeksi kirjoitettua hettiä/parituksetonta matskua.
Itse yleensä kiinnostun fandomista jonkun parituksen tai sen puuteen kautta, yleensä kyseessä on myös het (joskin tässä kihisten olen toivonut luettavakseni Tuittu/Primer -femmeä prätkispuolelta :P). Minua nyt yleisesti kiinnostaa aina lueskella tarinoita tarinoiden takaa, itse ongelmaksi muodostuu vain usein se, ettei omaa näkemystäni jaeta (jos kys. fandomista ylipäätänsä mitään edes löytyy). Esim Supernaturalin fandomia saa mielestäni kaivamalla kaivaa, jos _ei_ halua lukea wincestiä.
Toisaalta taas Paossa minua on harmittanut MiSan paljous - itse tykkään parista isosti, mutta kun valtaosa niistä ficeistä on ollut mielestäni melkoista roskaa, ettei niitä hyviä tekstejä meinaa löytää. Yleisesti ottaen tuntuu, että pienemmässä fandomissa ovat tekstitkin usein laadukkaampia.
RPFsstä en oikeastaan perusta, itse olen kirjoittanut itselleni Tanssii tähtien kanssa Sari/Mikkoa, mutta muuten en kyllä ole löytänyt mielenkiintoa "oikeiden" ihmisten parittamiseen. Voiko eläviä ihmisiä muka sisäistää samalla tavalla kuin fiktiivisiä? Sehän on puoli iloa!
Minun on myös ollut vaikea sisäistää pieneen päähäni, että miksi nykyään tuntuu, että ns. valtaväestö oikein hakemalla hakee insestiparituksia kaikkialta esim. RPF-bändiparitukset tai Wincest tai Weasleyn kaksoset jne. Lempeä se on sisarustekin välille sattuva, mutta pitääkö sitä jokapaikkaan tunkea?  :P

Lorris

  • ***
  • Viestejä: 118
    • LJ
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #30 : 16.09.2008 19:11:35 »
Luen yleensä melkeinpä vain yhtä fandomia kerrallaan, koska kun innostun jostain fandomista, se innostus on yleensä niin kokonaisvaltaista, ettei siinä jää paljon tilaa muille fandomeille. Toisin sanoen tapaan vetää kaiken aina ihan överiksi. Saatan tosin kyllä innostua jonkun kirjan tai elokuvan jälkeen jostain fandomista vähäksi aikaa, mutta sitten se unohtuu nopeasti. Vain muutamia fandomeita olen seurannut pidemmän aikaa innostuneesti. HP taitaa olla pitkäaikaisin, mutta sen lisäksi olen aikoinani lukenut paljon myös Paluu tulevaisuuteen ja Näkymätön mies -ficcejä, viimeksi mainitusta kirjoitin itsekin puolisen tusinaa ficciä. Itse asiassa kirjoitin noista kahdesta crossoverinkin. :D

Jonkin aikaa luin paljon myös O.C.-ficcejä, lähinnä Seth/Ryanin takia, ja aina toisinaan katson Stand By Me -ficcejäkin Chris/Gordien toivossa, mutta ikävä kyllä tuo fandom on kamalin Mary Sue -paratiisi ikinä!

Nyt olen jo pidemmän aikaa viihtynyt hyvin myös TSH-ficcien parissa. En kylläkään Loftiksessa, koska OTP:ni on Frodo/Sam, ja tuo paikka tuntuu olevan täynnä haltiaslashia, joka taas ei yhtään kiinnosta. Frodo/Sam on tällä hetkellä juuri se, jota ahmin niin että alta pois.
Weasley is my king.

Ficcini.

sikuriina

  • ***
  • Viestejä: 170
  • Not all those who wander are lost
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #31 : 16.09.2008 22:42:51 »
Ile, itsekään en ole törmännyt kuin englanninkielisiin ficceihin :( Näitä löytyy eniten varmaan LiveJournalista.

yönkäpälä

  • ***
  • Viestejä: 227
    • C&M
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #32 : 17.09.2008 00:22:13 »
No, siis. Yleensä tämä sujuu niin, että luen kirjan / katson elokuvan tai jakson televisiosarjaa ja menen nettiin etsiäkseni aiheesta kirjoitettua fanfictionia. Kaikenlaista on siis tullut lueskeltua, joten taidan listata ihan vain, ne joita yritän aktiivisesti metsästää - aina silloin, kun fikkikausi on taas vauhdissa. Taitavat kaikki innokkaimmin etsimäni olla parituksettomia tai slashia.

Listaan vain kirjanmerkeistä löytyviä (koska muita en voi väittää enää muistavani):

House, M.D. - House/Wilson, House/Chase ja Wilson/Chase. Ihastuin sarjaan joskus ensimmäisen tuotantokauden jaksoja satunnaisesti katsellessani, ja sittemmin tuli ostettua kaksi ensimmäistä tuotantokautta kotiin. Ja ach, niin canonia aina välillä.

Scrubs eli Tuho-osasto - JD/Cox, kun ei paljon muuta tunnu löytyvän. Yhden hyvän JD/Toddin ja muutaman JD/Turkin olen löytänyt, mutta kovin innokkaasti tästä ei kirjoitella. Tai kirjoitellaan, mutta kun sitä kaikkea ff.netin höttöä ei jaksaisi selata läpi löytääkseen ne muutamat helmet. Ihan randomisti joskus ostin tämän toisen tuotantokauden ja ihastuin. Täytyy ostaa lisää, täytyy joskus jaksaa kirjoittaakin.

Babylon 5 - mitä tahansa, mutta olen löytänyt aivan liian vähän Besteriä. Tai sitten en vain ole löytänyt oikeille sivuille.

Narnia - enimmäkseen Peter/Kaspian, Kaspian/Edmund tai Peter/Edmund, kun ei muutakaan vielä löydy. Odotan innolla sitä aikaa kun Eustace näyttäytyy elokuvissa ja löytää tiensä ehkä fandomiinkin.

Batman, nolanverse - Bruce/Harvey, Batman/Gordon ja tietysti Joker/Batman. Elämäni ensimmäinen elokuva, jonka kävin katsomassa yksinäni, ja kannatti kyllä. Hämmentävintä on, että luin täältä finistä ensimmäisen batmanfikkini, kun en yleensä vieraile toisessa ulottuvuudessa saati lue ikinä fikkejä suomeksi. :o Kiitos Danalle ja Why so serious? -fikille, vaikka luulinkin lukeneeni sen englanniksi ja käytin ikuisuuksia aikaa etsiäkseni fikkiä, jossa teksti pätkii "stop. cut." -ilmauksilla. :'D

The Phantom of the Opera - Erik/Raoulia, niin elokuviin kuin kirjaankin pohjautuvissa, ff.netin Kytten (ellen pahasti mene vikaan) on kirjoittanut näitä useammankin, ja olen lukenut ne kaikki samankaltaisuuksistaan huolimatta ihan vain siksi, ettei paritusta tunnu löytyvän muualtakaan.

Ei, oikeasti. Tämä menisi helpommaksi, kun vain toteaisin etsiväni ja lukevani fikkejä lähes jokaisesta kirjan, elokuvan, sarjan, mangan ja animen maailmasta, johon olen tutustunut ja josta kirjoitetaan jotain.

Ocean's 11, 12, 13 - Mitä tahansa, mihin ei kuulu Robertsin hahmoa päähenkilönä.
Pirates of the Caribbean - Will/Norrington on suosikkini, mutta Jack/Will ja Jack/Norrington ovat löydettävissäkin. (Mikä siinä on, etten koskaan pidä päähenkilönaisista?)
Shooting Fish - aliarvostettu elokuva suorastaan, ja aivan liian vähän fikkejä.
The Reckoning (hyvällä tuurilla yhden fikin joskus bongannut), LotR, A Knight's Tale (eli Ritarin tarina), Ladyhawke, Labyrinth, Taru Kolmesta Miekasta, Earthsea, Naruto, Descendants of Darkness, Death Note, Indyt, Lost Boys, Galaxy Quest (Jason/Alex on vaan liian canon) Jeeves&Wooster, Van Helsing, Sherlock Holmes, K-PAX...
Lorrista tukien, Stand By Me on kansoittunut inhoilla MS:llä, enkä käsitä miksen koskaan laittanut muistiin niitä muutamaa hyvää Chris/Gordie -fikkiä, jotka löysin.
You must be deaf, dumb and blind
I loath you and your kind. Die.

"It's not paranoia if someone's out to get you."
Ravenclaw means I'm smarter than you.

sikuriina

  • ***
  • Viestejä: 170
  • Not all those who wander are lost
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #33 : 17.09.2008 00:27:46 »
Ile, mulla ei nyt tuu mieleen mitään yksittäisiä tarinoita, mutta tää yhteisö on täynnä hienoja fikkejä: http://community.livejournal.com/camp_toccoa/. Ihmiset siellä ovat todella mukavia ja taitavia kirjoittamaan :) Itse oon viihtynyt heidän parissaan jo kohta viisi vuotta.

hannde

  • Vieras
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #34 : 17.09.2008 23:28:45 »
Muita fandomeja... hmm. Esim. toki
Pirates of the Carribean ja Jack/Will, aktiivisimmin seuraan täältä finistä löytyvää Never try to cheat a piratea, jos nimen oikein muistan..
Supernatural, aina jos tulee joku mehukas vastaan. Etsimällä en etsi näitä ficcejä. Sam/Dean toki, muusta ei puhettakaan!
Skins ja Maxxie/Tony, näitä kyllä enemmän kattelen videoina. Mut kyllä niitä ficcejäkin välillä tulee luettua.
Darren Shan on kuolattava, mut joka paikasta esiin pomppaa se pirun Darren/Debbie (?). Missä on Darren/Crepsley?! Sitä lisää! Oon löytänyt vasta yhden hyvän.

Mutta kun ei suomeksi melkein mitään löydy, niin se vähän vie intoa. Jos löytäisin jostain kunnon kasan englanninkielisiä ficcejä, siis jonkun sivuston jota osaisin käyttää (minä mitään fanfiction.netiä osaa, muistaakseni) niin lukisin enemmänkin englanniksi. Ehkä joskus!
Lainaus
Jonkin aikaa luin paljon myös O.C.-ficcejä, lähinnä Seth/Ryanin takia
Oi alkoi kuola valua. Mistä näitä löytyy <3___<3 opettelen vaikka japania jos niitä vain japaniksi löytyy!

> hannde

kuumakisu

  • ***
  • Viestejä: 1 088
  • sourwolf
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #35 : 18.09.2008 18:52:23 »
Kid Nation-ficcejä minäkin lukisin erittäin mielelläni ja yksi on työn alla itselläkin :D Greg/Blaine on vaan jotain niin söpöä ja ilmiselvää ainakin Gregin puolelta. "I may be blue, but I'm sleeping with yellow!!!" ;D Myös Greg/Nathan voisi olla hyvä paritus. Ja Michael on niin söpö että hänestä lukisin kenen tahansa kanssa.

Aww, joo :33 Greg/Blaine on söpöintä_ikinä. Ei mtn Greg/Nathania... :'DD Greg/Blaine. :--) Ja Taylor/Zach. Aww.

Lainaus
Muodin huipulle on kanssa sellainen tositv-ohjelma josta aina löytyy kivoja parituksia, koska melkein kaikki mieskilpailijat on jotain muuta kuin heteroita. Ainakin 2. kauden Santino/Nick olisi loistava paritus ja 1. kauden Austin kenen tahansa kanssa. Mutta eihän tästäkään kirjoiteta ficcejä.

Andre/Tim Gunn? ;D "Where's Andre?" HAHAHA toi on ihan paras. Luin kerran jonkun ficin tolla parituksella ja tykkäsin tosi paljon :-----)

Ja esim Supernaturalia, Skinsiä, O.C:tä, Gossip Girliä, Full Metal Alchemistia, Housea, Taru Sormusten Herraa ym normeja.. :''D En kyllä oo pitkään aikaan lukenut kunnolla mitään ficcejä. Voisipa vaikka taas tulostella muutamia.
après moi, le déluge

Snowberry

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #36 : 18.09.2008 20:07:06 »
Tällä hetkellä ei tule luettua Potter ficcien lisäksi oikeastaan muuta fandomia kuin Torchwoodia ja siitäkin olen vain lukenut Jack/Iantoa.  :) Kyseistä paritusta ei oikein löydy suomeksi, mutta kyllähän se englanniksikin lukeminen sujuu, jos ei oo muutakaan vaihtoehtoa  :D

Joskus aikaisemmin oon kyllä lukenut joitain Taru Sormusten Herrasta ficcejä, mutta en niitäkään paljoa.

Ihan mielenkiinnolla voisin alkaa lukea myös ficcejä Housesta ja Heroesista, koska kummassakin on mielenkiintoisia parituksia, kuten House/Wilson, Nathan/Peter ja Sylar/Mohinder :)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 931
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #37 : 22.09.2008 15:51:34 »
Lainaus
Jonkin aikaa luin paljon myös O.C.-ficcejä, lähinnä Seth/Ryanin takia.
Sama juttu, mutta minulla tämä on sellainen buumi, johon aina välillä tunnen tarvetta palata  :D
Neljästoista lokakuutahan O.C alkaa taas alusta kolmosella, ja yhtä varmasti kuin alan seuraamaan (taas XD) alan myös metsästää ficcejä (ja luen taas uudestaan ne parhaat jotka olen lukenut jo vähintään kerran).
Livejournal on ehkä paras paikka etsiä, tosin googlellakin löytää hyvin.

Eikö kukaan muu oikeasti lue STAR WARS -ficcejä? (*köhObi-Wan/Anakinköh*)
Mikä olisi parempaa kuin Jediritari/Padawan? <3
En ole tainnut näitäkään lukea kuin muutamia joskus, mutta nyt buumi pukkaa takaisin päälle ;D

Animorphs oli myös yhteen aikaan kova juttu, mutta ficcejä löytyy niin heikosti. Fanfiction.net on hyvä paikka etsiä ja muutamia löytyy myös Anifinns-foorumilta.

Artemis Fowl-ficcejä kannattaa hakea Fanfiction.netistä, sieltä löytyy ainakin ihastuttavan paljon Arty/Hollya <3

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

willow

  • Vieras
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #38 : 25.09.2008 18:05:48 »
Fullmetal Alchemist on aika tasainen kestosuosikki, josta tykkään välillä enemmän, välillä vähemmän. Olen kuitenkin aika ahkerasti lukenut kyseisen fandomin ficcejä, pääasiassa Roy/Ediä sekä välillä Greed/Envyäkin... :----D

Gossip Girl, voi kyllä, olen ihan koukussa sarjaan. (Kirjoista en sen kummemmin perusta.) Chuck/Blair on yksi niistä hyvin harvoista, suorastaan sukupuuttoa lähentelevistä hettiparituksista, joista oikeasti tykkään.

Death Noteen hurahdin muistaakseni vuoden 2007 keväällä, ja ennalta-arvattavasti nimeän vakkariparituksekseni sarjasta L/Lightin. Luen kyllä Mello/Mattiakin ja olen kirjoittanut joskus yhden Gevanni/Mikami-PWP:nkin :''----DD

Supernaturalia olen aika ahkerasti seurannut telkkarista ja ficcejä olen luennut myös useampaan otteeseen Sam/Dean-parituksella. Ihan jees, välillä tulee vain sellainen fiilis että pakko lukea Wincestiä.

Kärpästen herra, luin tästä kirjasta kerran ihan uskomattoman hyvän Ralph/Jackin, nimen olen valitettavasti unohtanut. -.-

Jeeves & Wooster, kyseistä sarjaa seurasin telkkarista koko kesän (JEEVES <3) ja luonnollisesti ajauduin etsimään fanfictionia sarjan päähenkilöistä. Jeeves/Woosterissa on se omituisuus, että jostain syystä kiusaannun aina ihan järkyttävästi lukiessani jotain NC-17:ää niistä kahdesta :''----DD Enkä kyllä ole toistaiseksi koskaan kiusaantunut samassa tilanteessa...

Ääh, väsyin jo listaamaan näitä :D No muita joista tykkään voisi luetella: Yu-Gi-Oh!, Digimon, Prätkähiiret, X-Men,  jaa... en jaksa enempää...
« Viimeksi muokattu: 23.01.2009 17:05:35 kirjoittanut willow »

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 931
Vs: Mitä muita fandomeja luet?
« Vastaus #39 : 05.01.2009 17:08:18 »
Olen joutunut (tai päässyt ;D) Supernatural-ficcien pyörteeseen, wincestiä vaan tuutin täydeltä ja välillä RPS:ää J2- parituksella (Jared/Jensen).
Muhaha, tunnen itseni jossain määrin moraalittomaksi kun edellämainittuja lueskelen, ensin incestiä ja sitten RPS:ää, mutta minkäs sille voi, että on totaalisen koukussa.

Lainaus
Kärpästen herra, luin tästä kirjasta kerran ihan uskomattoman hyvän Ralph/Jackin, nimen olen valitettavasti unohtanut.
Oih, hihkaise jos löydät sen jostain.

Ah, Tru calling (Pelastaja) ficcejäkin tuli luettua yhteen aikaan, mutta ideat ja lukuhalut tuppaavat kuolemaan, kun kesken lopetetussa sarjassa ei mitään uutta enää tapahdu :( Tru/Jack olisi kyllä jossain vaiheessa varmasti muuttunut canoniksi, ainakin joksikin yksipuoliseksi Jackin puolelta jos ei muuta. *yhä katkera*

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.