Ennen kuin rupean kunnolla tuomitsemaan sun Marius-sympatioita, muistutan itseäni tästä jokin aika lausumastani viisaudesta:
Kaikki saa rakastaa kaikkia! Ja joka muuta väittää, se opettelee olemaan!
Noin! Tämän voi ymmärtää tarkoittavan sekä hahmojen välisiä rakkaussuhteita että myös fani-hahmosuhteita. :'D Mut emmä kyllä voi näin ylevä ajatuksissani olla, vaan pitää todeta, että mietin sun viestiäsi moneen otteeseen tänään,
Eveliina, ja halusin tulla kertomaan, että toit mun mieleeni sen, kun Eric Bogosian jossain melko varhaisessa (?) haastattelussa meni sanomaan, että hän haluaisi olla Marius
oikeassa elämässä (ERIC, mitäää?? :'D <3 tahtoisin kovasti tietää, mitä tarkalleen hän tarkoitti ja samaan aikaan kuitenkaan en, koska minähän luen tällaiseen kommenttiin just sellaisia vihjauksia kuin haluan!) ja Sam Reid ja Jacob Anderson toteavat tosi nopeasti, että Eric,
luehan lisää niitä kirjoja. :'DDDDDDDDD
Niin että
Eveliina, tuu vasta sit sanoo, että Mariusta pitää ymmärtää, kun oot tapellut
The Vampire Armandin läpi! Toki on niin, että asiat ovat olleet vähän vähemmän tuomittavia silloin muinaisina aikoina joina hän on elänyt, mutta on hän silti hirvee. Selailin ihan sun vuoksesi nyt tuota Armandin kirjaa taas, ja jos haluat spoilaantua lisää Mariuksen edesottamuksista, täältä pesee:
Spoiler: ränttiä Mariuksen ja Armandin suhteesta The Vampire Armandissa näytä Marius aloittaa Armandin seksuaalisen hyväksikäyttämisen kun Armand on omien sanojensa mukaan vielä liian nuori "for wet pleasure" ja sit kun Armand on vanhempi, Marius passittaa sen oppimaan parittelun iloja bordelleihin ja sitten kun Armandilla on siellä "liian kivaa", Marius hakkaa Armandin mustasukkaisuuksissaan ja sitten perään runkkaa Armandin orgasmiin asti, ja Armand kysyy, onko kaikki nyt ohi, kun Marius sai käsiinsä Armandin spermaa (eli toisin sanoen onko Armandista tullut liian vanha Mariukselle). Toki tätä näiden suhdetta romantisoidaan tässä kirjassa tosi rankasti, mikä on osa tän parin hirveyttä ja toisaalta sellaista sairasta viehätystä, mutta sanoisin myös, ettei tätä kuvata kuitenkaan sellaisella tavalla, joka antaisi ymmärtää, että meno on tällaista, koska tällaista meno vanhemman miehen ja nuoren pojan välillä nyt vain oli Mariuksen aikoina.
Mä kyllä tunnustan, että suhtaudun Mariukseen raivoisan mustavalkoisesti, mä oon vaan päättänyt olla tykkäämättä siitä enkä anna sille anteeksi sen hirveitä tekoja samalla herkkyydellä kuin muiden hahmojen. Mutta koska se on fiktiivinen hahmo, en koe tästä armottomuudestani yhtään huonoa omaatuntoa. Bongasin muuten tumblrista yhden jos toisenkin postauksen, joissa vertailtiin Mariusta ja Danielia ja joissa oltiin sitä mieltä, että vanhassa Danielissahan on samaa näköä kuin Mariuksessa (etenkin kun sarjan Mariuksella on lyhyet, roomalaistyyppisen kiharat hiukset), ja että ei siten ole ihmekään, että Armand on odottanut vuosikymmeniä, jotta Daniel muistuttaisi aina vain enemmän Armandin omaa tekijää. Sanon vaan että HIRVEETÄ.
Uskonnosta piti vielä sanoa, että mä tykkäisin näistä kirjoista paljon enemmän ilman näitä jumalajuttuja, mutta olisin myös enempiä valittamatta, jos tätä tuputusta olisi edes hiukan vähemmän. Vaan minkä teet. Mut sekin on mielenkiintoista, onko sarjan Armand nyt sitten oikeasti uskonnollinen ja jos on, mikä sen uskonto on! Jotkut sitäkin vaikeroivat netissä, ettei ole kunnon varmuutta siitä, onko Armand muslimi vai hindulainen, kun sen Rashid-hahmo oli muslimi, mutta sitten kuulemma Arun on hindulainen nimi. Ja mää vaan sanon, että ihme on, jos Marius ei olisi käännyttänyt sitä katolilaiseksi. Kirjassakin Armandin äidin suurin huoli on, että vieläkö hänen poikansa, kauan kadoksissa oltuaan, tekee ristinmerkin kuten kuuluu eli ortodoksilaisittain. Prioriteetit kunnossa. x)