Kirjoittaja Aihe: Fanipostia?  (Luettu 83393 kertaa)

narniagirl2011

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #80 : 05.07.2011 17:18:51 »
Joo!! Mä ainakin sain tos 13.6.2011 ainakin yhdeltä henkilöltä jonka on myös mun suosikki näyttelijä tuolta USA:ta päin. Viime vuonna sain Danielilta ja Emmalta. Se oli kevät aikaa. Sint viime syksynä sain australiasta. Se oli todelta nopeeta nimittäin se taas kesti 3 vikkoo. Päiviä en muista mutta kuitenkin ovat seinillä. 


C:\Users\Omistaja\Pictures\2011-06-13 jpg

C:\Users\Omistaja\Pictures\2011-03-26 jpg

C:\Users\Omistaja\Pictures\2011-03-26 jpg

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #81 : 03.11.2011 16:50:18 »
Tekis mieli lähettää esim. Rupert Grintille fanipostia, mut sit taas alan miettiä, minkälainen härdelli sen kaiken kirjeen postittamisessa voi olla, kun Englannissa nyt luultavasti on ihan eri postimerkit. Miksei kukaan kehitä sellaisia postimerkkejä, joita on joka maassa. Onko sellaisia? Oonko ihan pudonnut aikani ulkopuolelle? =DD

En tiedä menkikö multa nyt ihan ohi, mutta eihän siinä kirjeen lähettämisessä mitään erikoista ole? Ihan perus postimerkeillä saat kirjeen lähetettyä. Jos kirje tuntuu painavalta, niin kannattaa mennä ihan postiin punnitseen se, jotta saat oikean summan edestä merkkejä kirjeeseesi. (Postikulut siis määritellään lähetyksen painon mukaan.) Mutta siis et todellakaan tarvitse mitään spesiaalimerkkejä  ;).

Kun itse lähetin Danielille ja Tomille aikoinani fanikirjeet, niin en laittanut itse minkäänlaista vastauskuorta tai postimerkkiä mukaan, mutta vastaukset tuli silti.


ava & bannu © Inkku

sernando

  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #82 : 03.11.2011 20:32:15 »
Itse olen lähettänyt fanipostiia 2 kertaa :)
molemmilla kerroilla olen saanut vastaukseksi valokuvan nimmarilla (ja molemmmissa on lukenut että se on omistettu mulle.taas on mun sanavarasto hallussa)

Ensimmäisen kerran lähetin kesällä 2008 Ben Barnesille ja siinä meni muutama kuukaud ennen kun sain vastauksen :)

Toisen kerran lähetin joskus tammi-helmikuussa muistaakseni, silloin David de Gealle :)
vastaus tuli huhtikuun lopussa ja siinä tosiaan luki "PARA SANNI, CON CARIÑO" ja sitten siinä oli nimmari :)
Tästä ainakin uskoisin että se on itsekin nähnyt kirjeeni ja nimmaroinut itse, sillä pari päivää ennen vastauksen saapumista oli laittanut twitteriin kuvan jostain lapsen piirroksesta jonka oli saanut (ilmeisesti fanipostin kautta..)

Molempien vastauksien jälkeen olen ollut aivan sekaisin ja hihkunut innosta!

Lähiaikoina on tarkoitus lähettää lisää :)

Jorkkamiäs

  • ***
  • Viestejä: 3
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #83 : 22.11.2011 12:38:17 »
APUA! mun ei ois pitäny lukee tätä olleskaan! Mä tässä oon pitkään miettinny että pitäis laittaa Sylvester Stallonelle fani postia mutten oikeen keksi mitä kirjotta enkä kyllä oikeen löydä osotettakaan minne pitäis kirjottaa :(
Mun englantikin ontuu niin pahasti ettei mitään rajaa.

Osaiskohan kukaan auttaa mua tässä asiassa että löytäisin osotteen?
« Viimeksi muokattu: 22.11.2011 12:52:46 kirjoittanut Jorkkamiäs »

MissWeasley

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 483
  • Too cute to be straight.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #84 : 22.11.2011 14:13:51 »
Jorkkamiäs: En nyt ite pysty kattoon kun oon kännykällä netissä, mutta osotteita löytyy aika hyvin kun vaan googletat "*Nimi* fan mail". Ja se yks sivusto tais olla sellanen kun fanmail.biz tai jotain sellasta, mutta eiköhän tuolla google-haulla nyt ainakin löydy :)
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.

Jorkkamiäs

  • ***
  • Viestejä: 3
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #85 : 22.11.2011 17:41:24 »
Kiitospaljon onko tuo mitenkä luotettava sivu? ongelmahan tulee siinä että niitä osotteita löytyy sen 10 ainaskin. Rupesin miettimään että mitäköhän ne enirossa sanois jos soittais sinne ja kysyis :D

Ja sitten vielä toinen juttu. Miten saisi lopetteua luntevasti kirjeen. lopetuksista tulee aina jotenkin todella tönkköjä.hyppäät vaan asiasta kukkaruukkun ja sanot että ois kiva saada semmoin kuva jossa on nimmari. tosi tönkköö.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2011 17:55:36 kirjoittanut Jorkkamiäs »

MissWeasley

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 483
  • Too cute to be straight.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #86 : 24.11.2011 12:05:32 »
En tiiä kuinka luotettava, itekin oon miettiny tota :D Mut kokeilemallahan se selviää. Mielestäni otin Daniel Radcliffen osoitteen tuolta ja sain vastauksenkin.
Lopetuksesta en osaa sanoo, muuta kun et ite kirjotan jotain sinne päin kun "Ja lopuksi vielä; olisi kiva saada nimmarisi" jne :D
Ja "I hope you'll answer me" ;)
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.

Jorkkamiäs

  • ***
  • Viestejä: 3
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #87 : 24.11.2011 13:42:01 »
Juu ei auta siis muukun kokeilla :D

Meleth

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 157
  • Always look on the bright side of life.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #88 : 14.12.2011 13:17:13 »
Olen ajatellut kirjoittaa seuraavaksi Alan Rickmanille mutta mielessäni kävi sellainen kysymys että onko kukaan täällä hänelle kirjoittanut ja saanut minkäänlaista vastausta takaisin?

Heartgrenade

  • Gubler
  • ***
  • Viestejä: 41
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #89 : 17.03.2012 16:57:16 »
OOh hienoa lukea näitä, en olis uskonut että jopa noin moni teistä on saanut vastauksen.
Joskus pienenä tyttönä olen jollekin suomalaiselle muusikolle kai laittanut postia (öh lol) mutta nykyisin siihen ei ole enää tarvetta, kun Suomessa piirit ovat sen verran pienet, että ihmisten kanssa pääsee todella helposti ihan juttelemaan.

Ulkomaalaiselle näyttelijälle postin lähettäminen on kyllä ihana ajatus. Henkilökohtaisesti haluaisin kirjoittaa Ropert Knepperille, mutta tuskimpa herralla on mitään erityistä tarvetta vastailla.

Mistä olette etsineet osoitteita? Potter-näyttelijöiden osoitteet jo bongasinkin, mutta onko jotain ns. luotettavaa lähdettä?
Ja vielä. Englannintaitoni on ok, mutta mitä luulette, haittaavatko typot vai kehtaako laittaa ihan sitä omaa karseaa virheellistä englantiaan? Vaikkeivat näyttelijät niitä itse lukisi, niin kirjeiden vastaanottajilla olisi varmasti hauskaa...... :D
Save a broom - ride a beater.

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #90 : 18.03.2012 01:19:37 »
Ja vielä. Englannintaitoni on ok, mutta mitä luulette, haittaavatko typot vai kehtaako laittaa ihan sitä omaa karseaa virheellistä englantiaan? Vaikkeivat näyttelijät niitä itse lukisi, niin kirjeiden vastaanottajilla olisi varmasti hauskaa...... :D

Mun lähettämistä fanikirjeistä on jo monta monta vuotta, mutta silloin kun kirjotin esimerkiksi Tom Feltonille innoissani ties mitä soopaa, niin en kyllä kauheesti käyttänyt aikaa virheiden bongailuun ;D. Muistan kirjottaneeni kynä sauhuten, sen enempiä miettimättä. Tietysti saatto olla muutama sana tai lauserakenne, joita hetken mietin että kuulostaakohan toi nyt ihan fiksulta, mutta enimmäkseen annoin mennä vaan.

Nyt vanhemmiten saattaisin olla vähän kriittisempi, mutta ei tosiaan kannata alkaa liikaa pähkäileen virheitä. Voisin kuvitella, että sillä saa vaan koko homman kuulostaan ja vaikuttaan turhan viralliselta ja mahdollisesti vielä tönkömmältä.

Osoitetietoihin en oikein osaa muuta neuvoa antaa, kuin että mahdollisilta fanisivuilta saattais löytyä?


ava & bannu © Inkku

Meleth

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 157
  • Always look on the bright side of life.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #91 : 18.03.2012 09:06:18 »
Oli tultava tänne kertomaan omat kokemukset fanikirjeistä.

Olen itse lähettänyt Danielile kahdesti fanipostia ja saanut nimmarilla varustetut kuvat ja ne kirjeet joissa on vastattu yleisiin kysymyksiin.
Olen laittanut Azkabanin vangin aikoihin saadun kuvan kehyksiin.
Joku pari vuotta sitten kirjoitin CSI Miami tähdelle David Carusolle kirjeen ja sellaisen kuva sarja jutun. Eräänä syyskuisena päivänä sain kirjeen USA:sta ja en voinut uskoa että sen sisällä oli David Caruson terveyhdys minulle ja nimmarit myös. Se oli mahtavinta ikinä.

Nyt sain vihdoin ja viimein kirjoitettua Alan Rickmanille kirjeen ja postitin sen eilen.
Jännitän täällä nyt kovasti jos vaikka saisin nimarit ja vastauksen häneltä.

immobitch

  • Superhero
  • ***
  • Viestejä: 638
  • Yea, I can fly.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #92 : 18.03.2012 12:28:43 »
Itse aion tässä lähitulevaisuudessa vihdoin ja viimein lähettää mm. Tom Feltonille sekä Josh Hutchersonille(jota kadun etten lähettänyt pari vuotta sitten vaikka sitä mietin - näin Nälkäpelin jälkeen kun sille varmasti tulee ihan hulluna kirjeitä) fanipostia.
Sellaiseen ongelmaan vaan törmäsin, etten löydä kunnon normaalia kirjepaperia. Olen käynyt parit lähistön kirjakaupat ja tiimarit läpi, muttei enää ole samalla lailla kirjepapereita tarjolla kuten silloin kun olin pieni.

Mistä siis löytäisi fanipostiin soveltuvaa(eli ei sellasta missä on sydämien kuvia nurkissa tms.) kirjepaperia?
ava & ban by raitis

Chuva

  • Mursumarsu
  • ***
  • Viestejä: 656
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #93 : 18.03.2012 14:41:51 »
Lainaus
Mistä siis löytäisi fanipostiin soveltuvaa(eli ei sellasta missä on sydämien kuvia nurkissa tms.) kirjepaperia?

Tätä mäkin mietin... Kun oon ajatellu lähettää nyt parille lätäkön toisella puolella olevalle julkimolle fanipostia, mutta mistään ei tunnu löytyvän sellaista normaalia kirjepaperia. Kaikkiin on ängetty jotain sydämiä tai koiranpentuja. Eikä millekään ruutupaperillekaan olisi kivaa kirjoittaa, kun sitten siitä tulisi helposti niin ankea...

Tom^^
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #94 : 18.03.2012 16:01:22 »
Mie laitoin viime kesänä Julie Andrewsille fanikirjeen, vastaus tuli itseasiassa varsin nopeasti, joskus elo-syyskuulla, kun kesäkuussa olin laittanut.

Pettymys oli kyllä suuri, kun kirjeeseen oli vastannut joku ihme kordinaattori ja kirje oli reilun raapaleen pituinen ja vain täynnä toistelua, että toivottavasti et ole pettynyt, ettei Andrews enää anna nimikirjoituksia.
Valokuvan sain ja kaunis valokuva onkin :) mutta ehkä pettymys olisi ollut hieman pienempi jos sitä ei olisi jankutettu, olisi vai ystävällisesti kerran sanottu. Sitä ihmettelen, että minkä takia Andrews ei ole kerran tai kaksi kirjoittanut nimikirjoitustaan valokuvaan ja sitten jakanut kopioita (niinhän ne muutkin tekee). No toisaalta arvostan Andrewsin päätöstä asian saralla, kyllä minä nimmarin jostain vielä löydän :)

Seuraavaksi
, ajattelin laittaa Colin Firthille kirjeen, hänen uransa on tehnyt minuun suuren vaikutuksen ja kuka nyt ei sulaisi niihin hurmaaviin silmiin ja siihen hymyyn.

Olen tässä myös miettinyt, että kenelle naisnäyttelijälle laittaisin kirjeen jotta voisin vielä toivoa joskus saavani nimikirjoituksen ihmiseltä jota arvostan. - Salainen haaveeni kyllä olisi, että saisin tähän kuvaan molempien näyttelijöiden nimikirjoitukset, mutta se on sula mahdottomuus.

Lainaus
Mistä siis löytäisi fanipostiin soveltuvaa(eli ei sellasta missä on sydämien kuvia nurkissa tms.) kirjepaperia?
Minä itse suosin vain normaalia valkoista A4-paperia ja käytän takana rivipaperia jotta rivit ovat suoria. Sitä voi myös koristaa jos tahtoo, mutta silti se pysyy asiallisen oloisena.

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Jaei

  • Stand Up- Koomikko
  • ***
  • Viestejä: 77
  • Mää nään sut... Mulla on sun toinen kenkä...
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #95 : 18.03.2012 16:29:30 »
On sydäntä riistävää lukea näitä, koska haluaisin palavasti kirjoittaa Danille, Rubertille tai Emmalle fanipostia, mutta:
1. Pelottaa etteivät vastaa.
2. Hermostuttaa hirvittävästi.
3. Pelkään, että kyllästytän heidät kuoliaaksi. ::)
4. Ja kun ei voi kirjoittaa Suomea, niin mietittyttää että kirjotanko jotankin hölöpröötä ;D
5. En tiedä osoitteita  :'( :'(
Ja olen kyllä SUURI Hp-fani ja olisi niiiiiiiin ihanaa kirjoittaa :3
Jos joku voisi auttaa tässä pikkupulmassa, oisin kiitollinen. :-*
Jaei, se omintakeinen makeinen.

Yökulkija

  • ***
  • Viestejä: 538
    • Rainbowned
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #96 : 18.03.2012 19:28:52 »
Jaei, kirjoita ihmeessä! Tuolta löytyy fanipostiosoitteita. Kaipa sieltä jonkin vastauksen aina saa, vaikka sitten kiitos kirjeestä -nimmarikortin. Vastauksessa saattaa tosin kestää, mutta omakohtaisia kokemuksia ei ole. Ei kirjeen kielellisellä tasolla varmaankaan hirveästi merkitystä ole (kunhan siitä nyt saa selvää), mutta kannattaa ottaa esim. kaveri avuksi jos tuntuu siltä.

Ei, ei niitä voi kyllästyttää kuoliaiksi fanipostilla. :)

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #97 : 18.03.2012 19:34:41 »
Jaei, toivottavasti nämä vastaukset auttaisivat jotenkin edes:
1. Vastauksessa saattaa tosiaan hieman kestää, koska heille lähetetään varmasti yhä paljon faniposteja, mutta odottaminen on kyllä sen arvoista. :) Itse esimerkiksi kirjoitin viime vuonna Emmalle Ja Matthewille ja sain kyllä postia takaisinkin. Älä siis turhaan pelkää, kirjoita vain rohkeasti heille. Mutta jos joku kolmikosta ei kuitenkaan vastaa, niin ei kannata huolestua - kirjeesi ilahduttaa varmasti!
2. & 3. Itseänikin hieman jännitti kirjoittaa tuolloin fanipostia (meneekö perille, saako kukaan siitä selvää, saanko vastauksen, jne) , koska englantitaitoni ei ollut tosiaankaan parasta laatua ja kesken kirjeen oli pulmaa siitäkin mistä kirjoittaa. Mutta no, annoin mennä kuitenkin, kirjoitin silloin jopa säästä, kun ei loppuvaiheessa mitään kunnollista tullut mieleenkään. Ja ei, tuskin kirjeesi heitä nyt kyllästyttäisi!
4. Englanti olisi varmaan paras vaihtoehto - suomen kieli taitaa olla aikamoista hepreaa luettavaksi. :D Netin kääntäjät tai sanakirjat voivat olla aika hyviä apuja!
5. Netistä löytyy, googleen vaan kirjoittamaan - eiköhän se oikea osoite löydy sieltä.

//oho Yökulkija ehti ensin. :D
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #98 : 18.04.2012 22:47:52 »
Tätä keskustelua luettuani mun halu kirjoittaa Alanille vaan vahvistuu :) Mietin vaan, että onko Alan ikinä vastannut kellekkään/antanut nimmaria tmv.? Kuinka pitkän kirjeen laitan? (Voinko mainita kirjeessä että rakastan hänen ääntään? ;D)

Jos joku viitsisi vastata, olisin enemmän kuin kiitollinen!  :-*

Ihmiset ovat saaneet nimikirjoituksia mutta eivät henkilökohtaisia vastauksia. Kirjeen pituus on vapaavalintainen kunhan et ihan jotain turhia juttuja höpötä. Voit toki mainita, että pidät hänen äänestään, mutta kerro myös itsestäsi + muita ei-ihkutus-juttuja.

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Crusnik

  • Kuolonsyöjä
  • ***
  • Viestejä: 21
  • Live together, die alone.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #99 : 19.04.2012 21:25:20 »
Voi ei, nyt kun rupesin itsekkin lueskelemaan näitä teidän kokemuksianne, niin tuli hirveä hinku lähettää itsekin fanipostia. Englanninkielen taitoni ovat aivan surkeat, mutta en usko sen haittaavan, kunhan siitä tekstistä edes jotain ymmärtää :D

Mistä siis löytäisi fanipostiin soveltuvaa(eli ei sellasta missä on sydämien kuvia nurkissa tms.) kirjepaperia?

Itse kun nyt ajattelin Potterin näyttelijöille ja Rowlingille kirjoittaa, niin päätin etten osta mitään kirjepaperia vaan teen sellaisen itse. Tein Hp-fanien ohjeella A4-arkeista pergamentin näköisiä kirjepapereita, jotka ovat mielestäni aika hauskoja ja persoonallisia. Niihin kirjoittaessa on jo valmiiksi sitä niinsanottua oikeaa tunnelmaa ja ne ovat kuitenkin uskomattoman helppo tehdä ja puoli-ilmaisia :D

Sellainen jäi vaivaamaan, että onko ideaa lähettää itse näyttelijästä joku tietty kuva, johon sitten haluaisi sen nimmarin? Aika harvoinhan näyttelijät itse vastaa, mutta olisi niin kiva saada siihen lempikuvaansa se nimmari, vaikka epäilen vahvasti, että ne vain laittavat sieltä niitä valmiita nimmarilla varustettuja valokuvia.
Siitä miten asiat ovat, ei voi päätellä, miten niiden pitäisi olla. -David Hume