Kirjoittaja Aihe: Ennen kuin kaikki oli hyvin | K-11, H/G, Jatkoa 02.03.2011!  (Luettu 32643 kertaa)

Lozku

  • ***
  • Viestejä: 466
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 17. luku 24.6!
« Vastaus #40 : 05.07.2009 21:47:06 »
KÄÄÄK!

Taas olen unohtanut käydä katsastamassa onko tähän tullut jatkoa. No ehkä annat anteeksi, kun kerron, etten ole ehtinyt olla pahemmin koneella. On ollut töitä, kaverit eivät ole jättäneet rauhaan, ei ole muuten vaan ollut aikaa... No kuitenkin, anteeksi, en siis ole hylännyt sinua.

Luku oli melko lyhyt, mutta toisaalta tuon pitkittäminen olisi pilannut sen. Se oli mielestäni loistava väliluku, joka ilmeisestikin alustaa seuraavia lukuja ja pehmentää omalla "dramaattisella" tavallaan edellistä lukua.

Ginnyn käyttäytyminen oli luonnollista ja omalla tavallaan oli jo järkeenkäyvää, että Ginnyn suku ja ystävät eivät voineet uskoa tämän paljastusta ja kuvittelivat sen olevan vitsi.

Muuta en saa puristettua nyt itsestäni irti, mutta kuitenkin kiitos uudesta luvusta. Jos sinua huolestuttaa myöhemmin, ettei minulta ole tullut kommenttia, en varmaan ole huomannut tätä. Jos haluat voit ilmoittaa minulle siitä yksärinä, niin huomaan. Kun olen tälläinen höyhenaivo. :D
~ehjimmät meistä on tehty sirpaleista~

Kovin helppoa on vajota hetkiin
joissa tunne on valhetta
sielusi kadotat vain öisiin retkiin
syntyy syviä haavoja
Sano sana ja tiedät mä tuun vastaan
ole rauhassa vielä mä sua seuraan

Charlielle

  • ***
  • Viestejä: 56
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 17. luku 24.6!
« Vastaus #41 : 14.07.2009 23:41:46 »
Sitten on vielä se tärkeä kysymys: totuus. Pitäisikö minun vauva-uutisen lisäksi tunnustaa se mahdollisuus, ettei lapsi olekaan Harryn? Vai pitäisikö vain olla ihan hiljaa, ja toivoa koko sydämestään, ettei lapsella ole syntyessään platinanvaaleita hiuksia, jäänharmaita silmiä ja maireaa ilmettä kasvoillaan?
Hymyilin tolle(:

Loooistava ficci.
Sä osaat kirjoittaa erittäin hyvin.
Välillä mua ahdisti suunnattomasti tuo ficin synkkyys.
Jatkuuko tää vielä?

<KIITOKSIA3
Charlielle
Make your own opinions.
Don't use others.

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 17. luku 24.6!
« Vastaus #42 : 17.07.2009 18:27:46 »
A/N: No niin, nyt on luku 18 valmis. Siinä kesti vähän toivottua kauemmin, kun oli ongelmia ajatusten saamisessa paperille. Kommentit ovat edelleen äärimmäisen tervetulleita, ja vielä viimeiseksi haluan kiittää Lozkua ja Charliellea (jonka nimimerkki on muuten aivan ihana) kommenteista!

XVIII
 
Puhelin… Enpä olisi ikinä uskonut, että jonakin päivänä minullakin on sellainen. Sehän on jotain niin tyypillisen jästiä! Nyt minulla ja Harrylla kuitenkin molemmilla on kännykät. Minulla on sellainen vaaleanpunainen, jossa roikkuu koristeena pieni sydän. En ehkä itse olisi valinnut niin hempeää, mutta Harryhan sen minulle osti vuosi sitten syntymäpäivälahjaksi. Puhelin on aika kätevä, kun haluaa tavoittaa jonkun nopeasti. En ollut edes ajatellut, ettei velhomaailmassa tosiaan ollut mitään sen kaltaista.

Jos noita tai velho tahtoo ottaa pikaisesti yhteyttä, ainoa nopea konsti on ilmiintyä henkilökohtaisesti toisen oven taa. Ellei sitten satu kanniskelemaan taskussaan jonkinlaista kolikkoa tai muuta lumottua esinettä, jota koskettamalla saa toisen huomion heti. Mutta se vasta vaikeaa olisi! Jokaista tuntemaansa ihmistä varten täytyisi olla oma esine, tai muuten tulee aina kutsuneeksi kylään koko naapuruston sen yhden miellyttävän rouvan sijaan!
 
Puhelin… Se on siis todella kiva esine silloin, kun todella haluaa ja on aikaa puhua jonkun kanssa. Päinvastaisessa tilanteessa se tietysti on enemmän kuin kirous. Ainakin minunkaltaiselleni idiootille, joka ei koskaan muista sammuttaa tai edes laittaa sitä äänettömälle, kun on parempaakin tekemistä kuin ihmisten kanssa kommunikointi.

Kuten nyt. Kello on noin puoli kolme aamuyöllä. Olen vihdoinkin saanut illalla unta ja nukkunut ilman painajaisia. Oikeastaan uneni on aika hyvä. Siinä koko maailma on täynnä sumua, ja sumussa leijuu kurkkuviipaleita. Ei siis mitään järkevää, mutta ehdottomasti parempaa kuin ne unet, joissa Harry saa kaiken selville ja tappaa minut.  Miksi puhelimen pitää siis soida juuri nyt? Miksi?!
 
Kiroilen raskaasti, kun uneni sumu alkaa hälvetä, ja kurkkuviipaleet putoavat tyhjyyteen. Yritän vain maata paikallani itsepintaisesti ja nukahtaa uudelleen. Pian pää on kuitenkin niin täynnä pirinää, että on pakko nousta ylös. Harrykin on herännyt. Hän tuhisee ärtyneenä ja sytyttää valot, jotta löydän paremmin värinän vuoksi lattialle pudonneen puhelimen. Vastaan niin epämääräisellä murahduksella, ettei sitä voi edes hyvällä tahdolla saati vitsillä sanoa englanniksi tai miksikään muuksi sivistyskieleksi. Ron ei kuitenkaan piittaa tavastani vastata puhelimeen. Hänellä on liian kiire sellaiseen.
 
Hermionen synnytys on vihdoin käynnistynyt. Todellakin vihdoin. Sen lapsen olisi aikataulun mukaan pitänyt pyrkiä ulos jo joulukuun lopulla, ja nyt on sentään tammikuun kahdestoista. Olin oikeastaan jo ihan varma, ettei se tulisi ulos ilman voimakeinoja, mutta ilmeisesti Hermione oli tiennyt paremmin kieltäessään parantajia käynnistämästä synnytystä rohtojen avulla.

”Tämän enempää lapsia meidän perheeseen ei tule, joten en tahdo tehdä tästä kokemuksesta keinotekoista”, hän oli Ronin mukaan sanonut parantajille. Minun mielestäni se oli aivan turhaa
hurskastelua Hermionen osalta. Minä olen ainakin rehellisesti niitä ihmisiä, jotka tahtovat synnytyksen muistuttavan mahdollisimman vähän luonnollista. Oli tarjolla mitä tahansa mömmöjä, minä otan, jos ne vain lievittävät kipua!
 
Ron pyytää, että tulisimme Mungoon. Hän on jo siellä. Rose on viety hoitoon Billin ja Fleurin luo, mutta Ron sanoo kaipaavansa henkistä tukea.
”Jännittää ihan saatanasti!” hän mutisee puhelimeen. Voin melkein kuulla, kuinka mahdollisesti käytävällä kulkevat hoitajat tai muut odottavat isät sihisevät paheksuvasti hänen kiroilulleen.

”Miksi juuri me?” kysyn ja haukottelen samaan aikaan. Ihme kyllä, Ron ymmärtää epämääräisen ääntelyni sisällön.
”Koska Harry on mun paras kaveri, ja sä olet mun pikkusisko. Ja sitä paitsi, kenet muun mä voin tänne pyytää? Äiti vain sählää ja hössöttää, George on Charlien luona Romaniassa ja Percy ei voi olla lopettamatta kaikenmaailman kohtufaktojen latelemista… Eikä niillä ole puhelimia… Pyydän, tulkaa nyt ennen kuin mä oksennan jännitykseeni!” hän anelee melkein hätääntyneesti.
 
”Voi helvetti… Ei kyllä siitäkään uskoisi, että se väijyy yönsä puskissa jahtaamassa rikollisia! Tyyppi väistelee tappokirouksia ammatikseen, ja nyt se meinaa pyörtyä sairaalassa kun vaimo synnyttää! Ja vielä toinen lapsi – luulisi, että se jo osaisi ottaa sen rutiinilla… Eikä Ron edes joudu itse tekemään mitään. Hermione siellä pusertaa mahastaan päätellen elefanttia sisuksistaan! Miten selkärangaton voi ihminen olla?” ärisen sammutettuani puhelimen.
 
”Mitä sä oikein höpiset?” Harry kysyy ja haukottelee.
”Ron ei taaskaan pysty menemään synnytyssaliin Hermionen kanssa. Se kaipaa meidän apua. Nopeasti, kuulemma. Se tahtoo, että me ollaan siellä niiden tukena, ja Hermione on kuulemma melko pian valmis aloittamaan sen nyytin ulospusertamisen…” selitän ja kiskaisen Harryn peiton syrjään, kun tämä ei tee elettäkään noustakseen.
 
”Jumalauta, onko niiden vauvojen aina pakko syntyä keskellä yötä?” Harry ynähtää väsyneesti ja kierähtää unisen vastentahtoisesti sängystä suoraan lattialle.
”Ei ne aina yöllä synny. Albuksen synnytys käynnistyi juuri sopivasti samaan aikaan kun huispauksen maailmanmestaruuskisojen finaalipeli Bulgarian ja Intian välillä alkoi. Muistatko?” totean melko kuivasti.

Harry pudistaa päätään.
”Ei nyt juuri tule mieleen…”
”Valehtelet. Mä en ainakaan koskaan unohda, kuinka sä kirosit siellä katsomossa, kun lapsivesi meni. Manasit oikein kunnolla, ja väitit, että vauva syntyy tahallaan kaksi viikkoa etuajassa, jotta sä et näkisi peliä. Uhkasit antaa vauvalle nimeksi Ryhmy, jotta se muistaisi huonon ajoituksensa loppuelämänsä ajan…” tuhahdan muka paheksuvasti. Oikeasti Ryhmykin olisi ollut parempi kuin Albus Severus, mutta eihän sitä voi Harrylle sanoa. Ei nyt, kun kaikki on paremmin.

Nyt Harrykin naurahtaa hiukan. Nauru sekoittuu haukotukseksi ja kuulostaa äärettömän typerältä. Minä hymähdän salaa hämärässä ennen kuin laitan valot päälle.
”Minne me viedään pojat hoitoon?” hän kysyy raahautuessaan vaatekaapilleen.
”Kaiketi Billin ja Fleurin luo... Niillähän on jo Rosekin riesanaan...” vastaan epämääräisesti kaivaessani kaapista jotain päälle pantavaa.

Puoli tuntia myöhemmin istun kasvot kalpeina Mungon synnytysosaston käytävällä. Penkki on epämukava ja väriltään kanariankeltainen. En oikein ymmärrä sen värin tarkoitusta. Kai sillä silti jokin syvällinen merkitys on. En ainakaan osaa kuvitella yhtäkään ihmistä, joka vapaaehtoisesti hankkisi kanariankeltaisen sohvan...

Vieressäni Ron näyttää siltä, kuin aikoisi oksentaa. Ei minulla sinänsä ole mitään oikeutta arvostella. Itse kävelin melkein suoraan ulko-ovesta vessan uumeniin tyhjentämään sen vähän, mitä en ollut vielä lyhyeksi jääneen yön aikana illallisesta ehtinyt sulattaa. Synnytysosasto on juuri nyt vain se vihoviimeinen paikka, jossa haluaisin olla.

Kamalaa ajatella, että heinäkuun alussa minä olisin samassa tilanteessa kuin Hermione nyt. Se ajatus itse asiassa saikin minut voimaan äärimmäisen pahoin. Tunne on kamalampi kuin pahinkaan krapula tai aamupahoinvoinnin kohtaus. Se on niin kamala, että tuskin pystyn ajattelemaan, miltä se tuntuu. Dramaattista, eikö vain?

Minulla on kuitenkin oikeus olla pahoinvoiva. Ajatus siitä, että Hermione puskee parasta aikaa arviolta lähes viisikiloista vonkaletta sisuksistaan, on kuvottava. Ne jotka kuvaavat syntymää maailman kauneimmaksi ihmeeksi, ovat kyllä maailman suurimpia pöpipäitä! Todellakin ovat... Siis kenen mielestä on kaunista nähdä, kun nainen huutaa, venyy ja paukkuu saadakseen verisen, parkuvan ja limaisen lihakimpaleen ulos jalkovälistään? Jo sen ajatteleminen saa minut vihreäksi!

Ron on puolestaan omituinen tapaus. Muistan, kun Rose syntyi. Silloinkin meille soitti hätääntynyt Ron, joka oli synnytyssalin ovella ollut vähällä pyörtyä. Silloin minä olin jo Albuksen saanut, ja luulin urakkani olevan ohitse. Niinpä minä olin mennyt Hermionen seuraksi. Annoin hänen puristaa sormeni murskaksi ja kannustin häntä. Hassua kyllä, Hermione ei silloin kertaakaan manannut Ronia tai sanonut tämän olevan viimeinen kerta. Minä olin sekä Jamesia että Albusta saadessani haukkunut Harryn pataluhaksi ja vannonut, etten enää ikinä tekisi sitä uudelleen.

Mutta tässä sitä ollaan. Käytävällä Ronin vieressä, melkein neljättä kuuta raskaana. Tällä kertaa minä en pystynyt menemään Hermionen kanssa. Niin hölmöä kuin se onkin, niin Harry istuu nyt synnytyssalissa ja antaa Hermionen puristaa kättään kunnes se on vain iso, veltto, violetti ja tykyttävä ja tunnoton möykky.

”Eikö sinusta ole outoa, että Harry on siellä?” kysyn Ronilta huvittuneesti.
”Kuinka niin?” Ron kysyy kummissaan. Ilme hänen kasvoillaan on edelleen pahoinvoiva.
”Etkö ole mustasukkainen tai jotain?” kysyn. Ihmettelen, mistä sain senkin kysymyksen päähäni. Ron naurahtaa hiukan.
”Jotenkin mä epäilen, että synnytyssali ei ole ihan ensimmäinen paikka pokata kaverin vaimoa...” hän vastaa.

Nyökkään ja nauran itsekin vähän.
”Luulevatkohan ne, että Harry on vauvan isä?” kysyn seuraavaksi. Kysymys on tyhjä. Puhelen vain peittääkseni omaa hermostustani.
”Hermione ei varmasti anna niiden kuvitella mitään sen suuntaista... Muutoin kyllä varmaan...” Ron vastaa.
”Eikö sinua sitten harmita, kun et ole paikalla? Ensimmäinen vauvan näkevä henkilö on Hermionen lisäksi Harry. Se on aika huvittavaa, eikö vain?” naurahdan.

Ron kohauttaa olkiaan.
”En nyt tiedä, onko se niin kummallista. Varmasti on kaikkien kannalta kivempaa, kun en mene sinne oksentamaan...”
”Ahaa...” vastaan huulet leveässä mutrussa kuin ankan nokka.
”Mä en muuten oikein käsitä, mihin sä tällä pyrit? Onko sun mielestä sitten kummallista, että Harry on siellä. Mä ihmettelen lähinnä, miksi sä et mennyt...” Ron toteaa ja kääntää sylissään pitelemänsä perhelehden kiinni.

Sydämeni jättää lyönnin väliin, kun näen lehden kannen. Tunnen heti, kuinka käteni alkavat täristä, ja vatsanpohjani tuntuu katoavan. Kannessa ei sinänsä ole mitään erikoista. Siinä isä, äiti ja äidin sylissä pieni vauva kaikki hymyilevät iloisesti. Vauva ilmeisesti jokeltelee – sen pieni suu vuoroin leviää hymyyn ja puristuu mutruun. Olen kuitenkin vähällä kuolla kauhusta, kun katson kuvan naista, joka on erehdyttävästi minun näköiseni: punaiset hiukset, ruskeat silmät ja kasvot pisamien peitossa.

Eikä se kuitenkaan ole ulkonäköjemme samankaltaisuus, joka on vähällä saada minut kiljumaan. Kasvot kankeina tuijotan miestä, joka hymyilee kuvassa. Tuijotan hänen platinaisia hiuksiaan ja sinisiä silmiään. Omahyväistä ilmettä lukuun ottamatta yhdennäköisyys on niin silmiinpistävä, että minua kuvottaa. Kuin vastenmielisenä pilana kuvan mies kietoo käsivartensa naisen ympärille ja hymy muuttuu astetta ylpeämmäksi.

En edes kunnolla huomaa, että inahdan epämääräisesti. Se on Ronin kysyvä katse, joka saa minut huomaamaan omituisen käytökseni. En kuitenkaan jaksa selittää. En osaa selittää. En pysty... Katse kuvaan nauliintuneena nousen ylös penkistä. Vain vaivoin onnistun siirtämään silmäni Ronin hämmentyneiden kasvojen tasolle.
”Ei tästä tule yhtään mitään... Mä en voi jäädä tänne...” kuiskaan niin värisevällä äänellä, etten ole ihan varma siitä, miltä sanani kuulostavat. Enempää en pysty sanomaan.

Ron jää huutamaan perääni, kun hoiperran kohti synnytysosaston pienen aulan tulisijoja. Nyt on pakko päästä pois. Vihreiden liekkien imaistessa minut mukaansa mietin, kuinka pahasti olenkaan sekaisin. Tällaistako minun elämäni tulee olemaan tästä edes? Joka päivä jokin julma kohtalon oikku tuo eteeni jotain virheestäni muistuttavaa.  Joka päiväkö kysymys siitä, kumpi on lapseni isä, tulee hyppimään silmilleni saaden minut voimaan pahoin ja pelkäämään sitä hetkeä, jona romahdan lopullisesti ja paljastan kaiken. Ja silloinhan kaikki olisi piloilla...

Lozku

  • ***
  • Viestejä: 466
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 18. luku 17.7!
« Vastaus #43 : 27.07.2009 22:21:04 »
JEEE JEE JEEE! Jatkoa. Kerron nyt, että olen huomioinut tämän ja rakastunut jälleen ja että tulen joku kaunis päivä vielä kommentoimaan kunnolla. Nyt on pakko vain mennä nukkumaan. :)
~ehjimmät meistä on tehty sirpaleista~

Kovin helppoa on vajota hetkiin
joissa tunne on valhetta
sielusi kadotat vain öisiin retkiin
syntyy syviä haavoja
Sano sana ja tiedät mä tuun vastaan
ole rauhassa vielä mä sua seuraan

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 18. luku 17.7!
« Vastaus #44 : 15.08.2009 21:56:59 »
XIX

Jotenkin tuntuu, että ajatukset kiertävät kehää. Seuraavat toisiaan ympyrässä, vaikka parhaani mukaan yritän karistaa ne ja siirtyä eteenpäin. En vain pysty unohtamaan. Ympärilläni on liikaa vihjeitä. Aina kun kuvittelen kykeneväni unohtamaan, jotakin tapahtuu. Jotakin sellaista, joka sysää mieleni jälleen alkupisteeseen ja sama masentava syöksykierre alkaa alusta.

Tai sitten näen jotain. Näen jotain, mikä muistuttaa minua kaikesta tekemästäni pahasta. Ja jälleen ajatukset karkaavat taaksepäin. Tai eteenpäin – sehän on ihan sama, sillä ajatukseni ovat ympyrässä. Kumpaan suuntaan tahansa menenkin, päädyn aina siihen yöhön baarissa ja siihen motelliin. Niihin hikisiin lakanoihin ja seuraavaan aamuun, jona pääni on niin kipeä, että tuntuu kuin se voisi vain räjähtää pois...

Tänäkin yönä kaikki alkoi jälleen alusta. Vielä Ronin soittoon asti kaikki oli hyvin... Nyt kaikki onkin sitten kaksi kertaa huonommin. Minä kyllä yritin... Yritin päästä yli kauhustani. En vain pystynyt. Ensin en kyennyt menemään Hermionen mukana synnytyssaliin. Sitten en enää kyennyt istumaan edes Ronin vieressä käytävällä. Hänen selailemansa lehden kuva on yhä mielessäni syöpyneenä, kun istun kotona kylpyhuoneen nurkassa. Se pitää minulle seuraa tapetoimalla pimeän huoneen seinät kirkkaasti ja selkeästi.

Minä ja Draco Malfoy... Se on jo sairasta. Ällöttävää ja kamalaa edes ajatella. Välillä tuntuu, ettei se voinut olla minä, joka lähdin siitä baarista hänen kanssaan. Ei se voinut olla Ginevra Potter, joka niin halpamaisesti päästi itsensä hänen alleen. Minä se kuitenkin olen. Ei siitä pääse minnekään. Se on totuus, josta yritän nyt parhaani mukaan päästä eroon. Miten se kuitenkaan voi onnistua, kun kyhjöttää kylpyhuoneen nurkassa pyyhe silmillä, ja silti näkee kaiken ympärillään selkeämpänä kuin koskaan?

Alakerran ovi käy raivokkaasti. Harry tömistelee portaat ylös. Kuulen ovien paukkumista hänen etsiessään minua. Jotenkin tuntuu, ettei hän ole kauhean hyvällä tuulella. Ehkä sillä on jotain tekemistä sen kanssa, että niin epämääräisesti karkasin Ronin vierestä kotiin...
”Ginny? Ginny!” hän huutaa äänensävyllä, josta kuultaa läpi lievä suuttumus ja voimakas pettymys. ”Ginny, missä olet?”

Aluksi en tahdo vastata. Olen vain ihan hiljaa pimeän kylpyhuoneen nurkassa, pyyhe kasvoillani. Talomme ei kuitenkaan ole iso. En voi mitenkään kuvitella, ettei Harry pian löytäisi minua pimeän huoneen nurkasta pyyhe kasvoilla. Ja siitä minulla vasta olisikin selittelemistä.  Lopulta on pakko vetää pyyhe pois ja heilauttaa taikasauvalla valot huoneeseen.

Olen juuri ottamassa hammasharjaa näön vuoksi esille, kun Harry paukauttaa oven auki. Hätkähdän. Hän on selvästi vihaisempi, kuin olin osannut ennakoida. En ihan käsitä, miksi. Minähän vain lähdin pois. Eihän se nyt niin kamalaa voinut olla? Ilmeisesti sittenkin. Vai onko jotain pahaa tapahtunut?

”Menikö kaikki hyvin?” kysyn mahdollisimman rauhallisesti. Hetkeksi Harry näyttää harhautuvan.
”Joo. Hermione ja Ron on nyt onnellisesti terveen pojanvonkaleen vanhemmat! Siis nimenomaan vonkaleen – olisit nähnyt, kuinka valtava se vauva on! Olisitpa nähnyt...” hän selittää, kunnes puhe aivan yllättäen katkeaa, ja innostunut äänensävy haihtuu.

Ilme Harryn kasvoilla muuttuu sekoitukseksi vihaisuutta ja karvasta pettymystä. Niin karvasta että minua alkaa itkettää. Vielä toistaiseksi pystyn kuitenkin pitämään itseni kurissa. En jaksaisi enää alkaa itkeä...

”Mikä ihme sinulle tuli? Miksi ihmeessä lähdit sairaalasta kesken kaiken?” Harry tivaa. Minä henkäisen terävästi.
”Alkoi väsyttää... Ajattelin, että on parempi tulla kotiin nukkumaan, niin jaksan sitten aamulla paremmin, kun haen pojat...”

Harry tuhahtaa ilkeästi.
”Älä syötä tuollaista pajunköyttä minulle, Ginny! Vai muka väsynyt! Ron sanoi sinun käyttäytyneen omituisesti. Että olit vain tuijottanut ja höpissyt ihan sekavia ja sitten paennut paikalta!” hän ärähtää ja minä puristan huulia yhteen, etten vain purskahda itkuun.

”Mä en ymmärrä sinua, Ginny... Ensin sä et tahtonut mennä Hermionen avuksi, vaikka se on sentään paras kaverisi. Mieti, kuinka nolostunut Hermione oli, kun näki minun tulevan luokseen. Se kysyi, miksi sä et tullut... Siinä vaiheessa mä olinkin sitten se nolo osapuoli, kun en osannut selittää sun käytöstäsi. Ajattele nyt! Ei Ron meitä sinne soittanut saadakseen minut Hermionen sängynlaidalle!” Harry vauhkoaa.

Minä nyökyttelen vaisusti. Toivon, että Harry jo lopettaa.
”Lisäksi mä hölmö vielä kuvittelin, että jäit sinne käytävään voidaksesi olla Ronin tukena. Mutta ei! Kun mä tulen vihdoin sieltä synnytyssalista, löydän puolihätääntyneen Ronin puristamasta jonkun tuntemattoman kättä, koska sä olit jättänyt sen yksin! Sen rauhoittamiseen meni aikansa, ja kun se vihdoin tyyntyi, kuulin, että sä olit puolestasi heittäytynyt ihan kummalliseksi!” Harry kuitenkin jatkaa.

Sitten. Aivan yllättäen tulee hiljaista. Harry huohottaa, hän on ilmeisesti purkanut kaiken kiukkunsa ulos. Olen ehkä hieman hämmentynyt. Olin odottanut enemmän. Enemmän vihaa ja pettymystä. Minä vain tuijotan hiljaa. En keksi parempaakaan, vaikka tajuan kyllä, että tässä hiljaisuudessa on minun mahdollisuuteni puolustautua.

”Sano jotakin”, Harry käskee. Hänen äänensä on jo hiukan laantunut. Kun en vieläkään vastaa mitään, Harry alkaa hermostua. Hänen äänensä on levoton. 
”Ginny, sano jotakin...” hän pyytää hiljaa, melkein anovasti. Aivan kuin kaikki tuleva olisi kiinni minun äänestäni. Enkä minä silti pysty edes inahtamaan.

”Mikä jumalauta sinua riivaa?” Harry kysyy voipuneesti. Epätoivo. Näen sen hänen kasvoillaan. Hän tuntee hävinneensä. Syyllisyys. Niin tyypillistä hänelle. Harry piiskaa aina itseään muiden ongelmista. Hän ei osaa ajatella, että kaikki tämä on minun aiheuttamaani. Rinnassa pusertaa, kun katson hänen kasvojaan. Harry luulee, että tämä on hänen vikansa. Enkä minä pysty sanomaan mitään muuta.

Huokaus. Niin syvä ja voimallinen, että minun valmiiksi huono ryhtini lysähtää.
”Se johtuu vauvasta, eikö vain?” Harry kuiskaa ihan hiljaa. Minä painan kämmenen suuni eteen, vaikka on jo ihan selvää, etten voi siten peittää alahuulen värinää ja kyyneliä.

”Sä et halua sitä...” Harry jatkaa enemmän itsekseen kuin minulle. Hänen äänensä on niin alakuloinen, etten osaa edes kuvailla. Se järkyttää minua.

”Harry-kiltti, älä...” pakotan heikon kuiskauksen ulos suustani. Harry niiskaisee hiljaa. Minä säpsähdän. Pelkään hänen alkavan itkeä. En tahdo nähdä hänen kyyneleitään. Omissakin on jo liikaa kestämistä...

”Olen ollut tyhmä... Oikea aasi!” Harry naurahtaa kovaa. Se on sellaista epätoivoisen ja epäuskoisen sekaista naurua, joka kuulostaa melkein sekopäiseltä. Minua sattuu katsella häntä sellaisena. Purskahdan itkuun.

”Olisihan se täytynyt jo aikoja sitten tajuta... Kun Albus syntyi, sä nimenomaan sanoit, ettei ikinä enää. Ja kaikki nämä viimeajat... Sä sanot aina, kuinka rankkaa poikien kanssa on. Ja sä itket... Mä niin kuvittelin, että sä itket hormonien takia. Mä luulin, että sä itket siksi, että mä olen niin vähän kotona. Että sä olet siksi ollut niin outo... Olisi vaan täytynyt tajuta! Sä et halua tätä lasta...”

Hän katsoo minua odottavasti. Toivoen minun kieltävän kaiken. Avaan suuni, mutta sanat juuttuvat jonnekin matkalle. Tahdon niin kovasti sanoa hänen olevan väärässä. Tahdon kertoa, että rakastan häntä ja että tahdon vauvan. Haluan niin hirveästi sanoa, että haluan vauvaa enemmän kuin mitään muuta. Tahdon sanoa, että kaikki itku on hormoneiden syytä...

En kuitenkaan kykene siihen. En voi valehdella. Olen vain hiljaa ja luon katseen maahan.
”Se on siis totta... Sä et tahdo tätä lasta...” Harry sanoo jälleen. Lause alkaa jo tuntua hokemalta päässäni.

Sä et tahdo tätä lasta. Et tahdo tätä lasta...

”Ei sitä kannata enää vatvoa... Ei sille enää mitään voi...” vastaan lopulta. Ääneni on tasainen ja kylmä. Niin kolkko, että uskon jo melkein itsekin asian tulleen yhdentekeväksi. Harryn kädet valahtavat velttoina sivuille ja hän katsoo minua purren huulta. Katse on niin tuskainen, että minun on vaikea hengittää.

Yritän tulla lähemmäksi. Lasken käteni hänen olkapäälleen. Hän työntää sen kuitenkin alas. Kuulen hänen väkinäisen rauhallisen hengityksensä.
”Harry...” kuiskaan värisevällä äänellä. ”Anna anteeksi...”
”Ei se mitään, Ginny...” hän vastaa jäykästi. ”Ei sille enää mitään voi...”

Niiden julmien sanojen myötä hän poistuu huoneesta. Minä puristan silmiäni yhteen, ja toivon, että painajainen vihdoin loppuisi. Minun olisi pitänyt pystyä parempaan. Olisi pitänyt kyetä valehtelemaan. Miksi ihmeessä minun oli pakko leikkiä rehellistä juuri nyt?



Lozku

  • ***
  • Viestejä: 466
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 19. luku 15.8!
« Vastaus #45 : 16.08.2009 09:46:41 »
Anteeksi... Olen todella pahoillani, unohdin tulla kommentoimaan. x| Murhaa minut.

Kuitenkin, yritän hyvittää tämän ja kommentoida niin hyvin kuin osaan. En tiedä hyödyttääkö se, mutta... minä yritän.

Alku oli loistava. En osaa sanoa muutakaan. Kehä. Ympyrä. Niin juuri. Sait kuvailtua loistavasti Ginnyn ajatukset, yhdella sanalla. Kehä. Kuitenkin selitit lisää, se avarsi vielä enemmän käsitystä Ginnyn ajatusmaailmasta, tuskasta.

Harryn repliikit, koko olemuksen ja kaiken muun mahdollisen, olet onnistunut kuvailemaan juuri sillä tavalla, millaiseksi minä Harryn ajattelen. Millaiseksi Rowling on Harrya kuvaillut.

Ja sitten loppu. Sait riidasta aikaan todentuntuisen. Helpon kuvitella. Ei ylilöytyä huutoa, ei liikaa kuvailua siihen kohtaan. Harryn pettymyksen saattoi tuntea ja Ginnyn halun valehdella, vaikkei hän siihen pystynytkään. Todella todentuntuista.

Anteeksi, parempaa en saanut aikaiseksi. Iso kiitos kuitenkin, että olet jaksanut tätä kirjoittaa. Sen haluaisin tietää että tuleeko vielä monta lukua? Kiitos vielä.
~ehjimmät meistä on tehty sirpaleista~

Kovin helppoa on vajota hetkiin
joissa tunne on valhetta
sielusi kadotat vain öisiin retkiin
syntyy syviä haavoja
Sano sana ja tiedät mä tuun vastaan
ole rauhassa vielä mä sua seuraan

LoDish

  • Mamelukki
  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 19. luku 15.8!
« Vastaus #46 : 17.08.2009 19:14:41 »
Mäkään en yleensä luo näitä angstijuttuja,mutta tää vaan jotenki imaisi. Ginnyn raskaus oli vaan vähä ennalta arvattava,mut loistava kuvailu korvas sen. Enpä sen persoonallisenpaa keksi,JATKOA äkkiä. Pakko saada tietää miten pariskunnalle käy

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 20. luku 25.8!
« Vastaus #47 : 25.08.2009 21:04:50 »
A/N: Kiitos LoDishille kommentista. On hienoa, että aina välillä löytyy uusia lukijoita :) Ja sitten taas suuri kiitos Lozkulle, uskolliselle kommentoijalle! En oikein tiedä, miten pitkään tämä tästä jatkuu, mutta ei varmaan hetkeen ole loppumassa... Pitemmittä puheitta kahdeskymmenes luku.

XX

”Ei näin voi enää jatkua!” Harry ärähtää kompuroidessaan illalla töistä kotiin. Eteisestä alkaen kotimme on yhtä sekasotkua. Heti ovella tielle osuvat ahtauden vuoksi säilytystilatta jääneet lastenvaunut. Kaikkialla lojuu lastenvaatteita ja leluja, eivätkä meidän aikuistenkaan tavarat tunnu mahtuvan siististi minnekään. Viimeinen niitti oli, kun Albukselle täytyi ostaa isompi sänky. Poika on kasvanut viimeaikoina niin paljon, ettei pinnasänky enää riittänyt.   

Totuus vain oli, ettei uusi sänky yhdessä Jamesin oman kanssa meinannut mahtua kunnolla huoneeseen. Minulta ja Harrylta vei iäisyyden sovittaa se niin, että muutkin tavarat mahtuivat vielä sen jälkeen ovesta sisälle. Ikävä kyllä meillä on ihan liian pieni koti.
”Olen selaillut koko päivän asuntolehtiä...” huokaan hänen istuutuessaan ruokapöytään.

”Sen kyllä huomaa... Täällä on aika sekaista...” Harry tuhahtaa hiljaa. Yritän olla kuin en olisi kuullutkaan. En tahdo aloittaa uutta riitaa. Vanhankin paikkaamisessa kesti niin pitkään. Harry nukkui itsepäisesti sohvalla melkein kaksi viikkoa, vaikka minä yritin anella anteeksiantoa jokaisessa mahdollisessa käänteessä. Vieläkään en ole ihan varma, antoiko Harry tosiaan anteeksi, vai pakottiko kipeä selkä hänet luovuttamaan.

”No, löytyikö mitään kiinnostavaa?” Harry kysyy lopulta, kun en sano mitään. Pudistan päätäni, sillä suuni on täynnä leipää.
”Ei yhtään mitään... Tuntuu kuin kaikki Lontoon asunnot – niin myytävät kuin vuokrattavatkin – olisivat kadonneet yhdessä yössä! Muistan, kuinka asuntomainoksia vielä muutama kuukausi sitten tuli jatkuvalla syötöllä postiluukusta. Muutamaa satunnaista ja huonolla seudulla sijaitsevaa yksiötä lukuun ottamatta täällä ei ole mitään...” huokaan tuskastuneesti.

Harry rypistää kasvojaan.
”Tiedät Ginny varmasti sen johtuvan yksinkertaisesti siitä, ettei Lontoo ole mikään lapsiperheiden kaupunki. Tämän kaltaisista lähiöistä ei paljoa paremmaksi mene. Totuus on, että kaikki yhden lapsen perheitä suuremmat muuttavat muualle, paikkoihin joissa on turvallinen liikenne, paljon puistoja ja muutenkin rauhallisempaa...” hän selittää ja minä nyökkään haikeana.

”Tiedän kyllä, Harry. En vain mitenkään haluaisi lähteä täältä... Olen niin tottunut siihen, että kaikkialle pääsee kävellen. En osaa oikein kuvitella itseäni asumaan mihinkään satelliittikaupunkien lähiöistä...” huokaisen. Hetkeksi huoneeseen laskeutuu hiljaisuus, kun Harry aloittaa kanapihvinsä pureskelun ja minä yritän saada Albuksen syömään vihanneksensa.

”Ginny”, Harry aloittaa hieman varoen. ”Olen tässä hieman ajatellut tätä koko asuntojuttua...”
”Niin?” kysyn tahtomattanikin varautuneesti. Harryn äänensävy ei lupaa mitään, mistä minä pitäisin.

”Onko meidän ihan pakko etsiä asuntoa nimenomaan pääkaupunkiseudulta? Tarkoitan vain, että muualla maassa on paljon enemmän tarjontaa, ja lisäksi kodit ovat suurempia ja halvempia. Tiedät, että olen aina halunnut lasten kasvavan maaseudulla, tai edes jossakin pienemmässä kaupungissa...” hän selittää loppua kohden varovasti innostuneempana.

Minä puolestani olen vähällä nielaista herneeni väärään kurkkuun.
”Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat pienellä kaupungilla?” kysyn pakottaen pitämään ääneni rauhallisena.
”Ehkäpä sellaista alle kymmentätuhatta voisi pitää ideaalina, maksimissaan viisitoistatuhatta asukasta”, Harry vastaa unelmoiva katse silmissään.

”Et voi olla tosissasi!” minä parahdan. ”Se on niin kovin vähän... Etkö mitenkään voisi harkita edes mitään Manchesterin kokoluokassa olevaa... Tai edes Liverpoolin? Onko sen kaupungin tosiaan oltava niin pieni? Minä ainakin viihdyn hyvin, kun on useampi miljoona asukas ympärillä...”

”Lapsille se ei kuitenkaan tee mielestäni hyvää”, Harry huomauttaa terävästi. Minua sapettaa, mutta en voi olla muuta kuin myötäilemättä.
”Tylyahossa olisi muuten yksi kiva talo myytävänä”, Harry toteaa.

”Siinä olisi juuri sopivasti neljä makuuhuonetta, tilava keittiö ja olohuone sekä oma pieni puutarha. Siellä lapset saisivat ainakin olla ihan vapaasti velhoja, ja koulumatkakin olisi lyhyt. Ajattele, kuinka hauskaa olisi, että he voisivat tulla käymään kotona joka Tylyahon viikonloppu!” hän hymähtää. Minä pudistan päätäni.

Lavender ja Parvati miehineen asuvat Tylyahossa. Heidän naapureikseen en muuttaisi, vaikka joku muutoin katkoisi kaulani. Ajattele nyt lapsiparkojakin. Millaisiksi he oikein kasvaisivat leikkiessään niiden bimbojen lasten kanssa!” tokaisen tyytyväisenä siitä, että keksin edes kohtuullisen pätevän syyn Tylyahon torjumiseen.

”Se on kyllä totta”, Harrykin myöntää. ”Ja kun asiaa ajattelee lasten kannalta, niin heistä olisi varmaan noloa, jos äiti ja isä pakottavat käymään aina kun Tylyahon viikonloppu koittaa... Mutta jos Tylyaho ei kerran kelpaa, ja Lontoosta asuntoa ei löydy, niin minne me sitten muutetaan?”
”En mä vain tiedä”, huokaisen. ”Täytyy varmaan selata nuo lehdet vielä kerran läpi. En mä ole niissä vielä muuhun kuin Lontoon seutuun keskittynyt.”

Loppuilta kuluukin sitten asuntoilmoitusten tutkailussa. Jotenkin tuntuu, että minä ja Harry etsimme kodissa aivan eri asioita. Harry on paljon käytännöllisempi. Hän tarkkailee talojen sijainteja, entisten omistajien määriä, rakennusvuosia, pihojen kokoja ja pohjapiirrosten toimivuutta. Minä puolestani rakastun aina epäkäytännöllisiin ratkaisuihin ja taloihin, joihin kukaan terve ihminen ei muuttaisi lasten kanssa.

Aina välillä Harry tuntuu löytävän mieleisensä. Hän piirtää punaisella tussilla ympyröitä ilmoituksiin taloista, joissa hänen mielestään kannattaisi käydä katsomassa. Jotenkin minä vain en osaa innostua samalla tavalla kuin hän. Ajatus vanhan kodin jättämisestä sattuu liikaa. Miten yksi lapsi voikaan saada aikaan näin paljon muutoksia?

Silti esitän. Kehun samoja asioita, joista hän pitää, ja yritän ihan tosissani löytää jotain hyvää kaikista potentiaalisista taloista. Silti, kun seuraavana aamuna lähdemme aikaisin tutustumaan kiinnostaviin taloihin, minua masentaa. Niin kamala ja ahdas kuin nykyinen kotimme onkin, rakastan sitä silti melkein eniten tässä maailmassa. Se on sentään se koti, jossa vielä muutamaa vuotta aikaisemmin olimme onnellisia. Nyt näen kaikissa vierailemissamme taloissa vain sen surun ja pimeyden, joka tahtoo niin väkisin muuttaa kanssamme.

Ei uusi koti takaa meille uutta alkua. Se on vain uusi lavaste samalle tragedialle. Vanhoissa nurkissa taistelukenttä on sentään tuttu. En tiedä, selviänkö enää, jos minut riistetään pois niistä huoneista, joiden pimeydessä olen ennen voinut surra yksin. En usko, että pärjään, jos minulla pian on enemmän tilaa, jonka uumeniin hukkua. Ehkä sitten pää ei yllä pinnalle enää lainkaan...

Tietenkään sitä ei voi sanoa Harrylle. Hän on taas iloisempi. Hänelle ajatus uudesta kodista on tervetullut. Hän on niin tyytyväinen saadessaan suunnitella eri talojen kohdalla, mitä kullekin huoneelle tehdään, ja minne pystytetään lapsille jalkapallomaalit.

Siispä, kun Harry välittömästi rakastuu erääseen vanhaan, ja minun mielestäni aivan liian suureen maalaistaloon pienehkössä kylässä aivan merenrannan tuntumassa lähellä Torquayta mutta kuitenkin keskellä ei-mitään, minä vain nyökkään. Nyökkään ja hymyilen aivan kuin se kamala ja pahasti remontin kaipuussa oleva koti olisi myös minun unelmieni ruumiillistuma.

Ehkä olisi pitänyt kuitenkin sanoa jotain. Yrittää pysäyttää se hässäkkä, jonka keskelle nyökkäykseni meidät sysää... Ennen kuin kunnolla tajuankaan, Harry on jo tehnyt tarjouksen, ja minä löydän itseni pakkaamasta lasten leluja muuttolaatikoihin.

Lozku

  • ***
  • Viestejä: 466
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 20. luku 25.8!
« Vastaus #48 : 29.08.2009 19:31:59 »
Uusi luku!!! Jeee!

Öö..

Sait mut osittain pakokauhun valtaan, sillä juuri meillä oli muutto ja herranjestas, en varmaan koskaan toivu siitä. Kamaa on vaan niin paljon. No kumminkin..

Sait kuvailtua jälleen loistavasti tunteita ja vaikka sivutitkin hieman edellisen luvun aiheen, niin sait selitettyä sitä, et vain "unohtanut".

 Joo, en tiiä, ei taas oo yhtään semmonen fiilis et osais kommentoida, ku vatuttaa kaikki muutkin asiat. Sori. Ehkä seuraavalla kerralla.
~ehjimmät meistä on tehty sirpaleista~

Kovin helppoa on vajota hetkiin
joissa tunne on valhetta
sielusi kadotat vain öisiin retkiin
syntyy syviä haavoja
Sano sana ja tiedät mä tuun vastaan
ole rauhassa vielä mä sua seuraan

NuuhkuHoney

  • ***
  • Viestejä: 103
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 20. luku 25.8!
« Vastaus #49 : 31.08.2009 17:26:28 »
Mahtavaa tekstiä!! Osaat kuvailla hyvin tilanteita ja tunteita.Koskas mahdollisesti jatkoa?<33 :D
Don`t drink and drive, just smoke and fly!

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 20. luku 25.8!
« Vastaus #50 : 04.09.2009 12:31:40 »
A/N: Pöö taas kaikille lukijoille. Uusi luku on nyt tässä, mutta pelkään, että se voi olla vähän sekava. Olen juuri muuttanut Luxemburgiin asumaan, ja täällä on kaikki vielä uutta ja sekavaa, niin pääkin on vähän pyörällä toistaiseksi. Mutta kyllä se siitä, kun opin tuntemaan vähän paikkoja...

XXI

Talo kaipaa remonttia. Se kaipaa sitä niin paljon, että minua ihan itkettää ajatella. Minä tiedän, että talo näyttää kamalalta ja kaipaa remonttia. Ikävintä asiassa on, että myös naapurit tietävät, että talo näyttää kamalalta ja kaipaa remonttia. Vielä ikävämpää on, että naapurit ovat jästejä. Ja uteliaita. Remonttia ei siis voi vain tehdä taikomalla.

Ensimmäisten muuton jälkeisten päivien aikana en saanut hetkenkään rauhaa. Tuntui, kuin kaikki tämän pienen kylän asukkaat ja muutama naapurikylästäkin olisivat pyrkineet jonossa sisälle esittäytymään. Tuskin ehdin laskea viimeistä muuttolaatikkoa lattialle, kun se typerä tervehtimissirkus ryöstäytyi jo valloilleen.

Minä vihaan tätä taloa. Vihaan tätä taloa ja kaikkia näitä muuttolaatikoita ympärilläni. Vihaan sitä tapaa, jolla pojat nauttivat tilanteesta. He juoksevat ympäri uutta, isoa kotiaan innoissaan. Heidän onnellisuutensa on minulle kuin petos. He pettävät minut iloitsemalla tilasta ympärillään ja omista huoneistaan. Tuntuu, että olen ihan yksin tuntiessani vihaa tätä taloa kohtaan...

Muuttolaatikot ovat yhä levällään. Myös minun mieleni on hajalla. Pakattuna pieniin laatikoihin, jotka on siroteltu ympäri tätä kolkkoa ja pahasti remontin perään kirkuvaa taloa. Katson ympärilleni talossa, mutta en osaa ajatella, mitä minun pitäisi tehdä. Purkaako muuttolaatikot ja sisustaa, vai pitää kaikki hajalla ja remontoida?

Haluaisin lainata läheiseltä rakennustyömaalta jonkin järeän jästikoneen ja ajaa sen talon seinästä läpi. Eräs naapurin mies työskentelee armeijan tukikohdassa lähistöllä. Ehkä voisin piiloutua hänen autonsa takakonttiin ja varastaa panssarivaunun. Ajaa sillä seinästä läpi ja tuhota kaiken ympärilläni hitaasti ja paljon taikuutta karkeammin.

Lopulta jokin epämääräinen ääni sisälläni vinkuu ja käskee minun yrittää ryhdistäytyä. Se kimittää ja komentaa minua kasaamaan itseni ja ryhtymään töihin uuden kotini eteen. Se on kuitenkin niin kovin vaikeaa. Miten ihmeessä osaisin toimia täällä? Talossa, jonka jokainen narahdus saa minut pelkäämään ja tahtomaan pois.

Tämä ei ole mikään koti. Tämä on vain kuori, jonka sisälle minut on vangittu. Edellinen talomme oli koti, jota minä ehkä kaikessa ahdistuksessani vihasin, mutta silti se oli koti, jota rakastin. Tätä taloa kohtaan minulla ei ole mitään tunnesidettä. Ellei vihaa sitten lasketa... Täällä minulla on vain ahdistukseni, kun edellisessä talossa minulla oli pelastusköytenä muistoja ajoista, jolloin minä oikeasti näin muutakin kuin pimeää.

Olen sekava. Yritän karistaa sekavuuden loihtimalla esiin kevyen, mutta tuhoisan lekan. Ehkä on hyvä, että talo tarvitsee remonttia. Voin purkaa sitä kohtaan tuntemani vihan pamauttamalla lekan yläkerran suuren kylpyhuoneen seinästä läpi. Hakkaan lekalla vimmatusti, ja pian ympärilläni leijuu vain tomua. Kaakelit kilisevät, ja korvissa kirkuu, mutta minä vain jatkan.

Eikä kukaan ole täällä estämässä minua. Harry, se sika on töissä. Sehän ei sinänsä ole mitään uutta. Uutta on tämän työkomennuksen kesto ja sijainti. Kuukausi Bahamalla! Niillä saarilla kuulemma suorastaan pesii entisiä kuolonsyöjiä, jotka on saatava kiinni...

Minua ärsyttää niin paljon, että hakkaan kuin kostoksi lekalla kylpyhuoneen putketkin rikki. Vesi suihkuaa kaikkialle, mutta minä vain nauran. Hohotan niin, että mahaan sattuu. Harry varmaan kuvittelee, että palatessaan kotiin ruskettuneena hän löytää kauniiksi remontoidun kodin ja iloisen vaimon leipomassa tuoretta pullaa. No, siinähän luulee!

Olen nopeasti aivan märkä. Vesi tulvii huoneessa ja virtaa oven ali aulaan. Seuraan vesivanaa, kun se syöksyy alas portaita olohuoneeseen ja keittiöön. Minä en kuitenkaan saa tarpeekseni. Isken lekalla huolimattomia iskuja sinne tänne. Rikon seiniä, portaita ja lattiaa.

Olen juuri hajottanut takkahuoneen takan, kun kuulen ovikellon soivan. Matkalla avaamaan isken taikasauvalla ammottavia reikiä seiniin. En jaksa välittää edes siitä, ovatko ne kantavia... Minä nautin tästä tuhoamistyöstä. Hiki valuu otsalleni ja vatsaa kivistää. Vauva ei varmaan pidä puuhistani, mutta siltä minä viimeiseksi kysyisin mielipidettä...

Oven takana on joku niistä uusista naapureistamme. Hänellä on käsissään vadillinen korvapuusteja. Ne höyryävät vielä, ja minua ärsyttää. Jotenkin sutjakasti tämä pienikokoinen tumma nainen onnistuu luikertelemaan sisälle.

”Anteeksi, meillä ei ole vielä aloitettu sisustamaan... Täytyisi ensin remonteerata...” mutisen vaivautuneena saattaessani naista keittiöön. Sinne se yläkerrasta valuva vesi ei vielä ole päässyt. Nainen hymyilee ymmärtäväisesti. Hänen nimensä on Liza, ja hän asuu meitä vastapäisessä talossa. Siinä joka on selvästi kadun tyylikkäin.

Liza viihtyy meillä pitkään. Hän hymyilee paljon ja puhuu sitäkin enemmän. Hampaat hohtavat valkoisina. Ne ovat täydelliset. Liza on amerikkalainen. Hänen miehensä on englantilainen. He ovat muuttaneet Englantiin viisi vuotta sitten, koska mies – Burt – sai töitä arkkitehtinä. Nyt heillä on tyttäret Mackenzie ja Marylou sekä yksi poika, Maxwell. 

Liza kertoo, että heidän talonsa oli ollut aivan yhtä huonossa kunnossa ostohetkellä. Hän sanoo remontoineensa aivan yksin Maxwellia odottaessaan, kun mies oli ollut jatkuvasti työmatkoilla etsimässä inspiraatiota suunnitelmiinsa. Kun kerron Harryn olevan Bahamalla, hän uskoo meidän olevan sielunsiskoja.

Minä en kuitenkaan ole ihan yhtä innoissani. Liza on onnellinen asemassaan. Hän rakastaa lapsiaan ja puhuu heistä ylpeänä, esittelee valokuvia lompakostaan ja kertoo, kuinka Mackenziellä on vaikea atooppinen ihottuma ja allergiaa melkein kaikkia kosteusvoiteita kohtaan. Maryloulla hankala keliakia ja Maxwellilla on astma, mitä ikinä se sitten onkaan...

Jos minun lapsillani olisi samoja ongelmia, en jaksaisi katsella heitä päivääkään. Liza kuitenkin on niin ylpeä lapsistaan. Hän sanoo nauttivansa gluteiinittoman leivän leipomisesta. Hän kertoo ostavansa Mackenzielle erikoissalvaa, jota saa ainoastaan Borneolla kasvavan puun lehdistä tehdystä uutteesta. Salvan lähin myyntipaikka on Singapore. Liza matkustaa sinne kaksi kertaa vuodessa ja tuo mukanaan matkalaukullisen.

Pian Liza ehdottaa minulle vierailua kodissaan.
”Saisit ehkä vinkkejä kodin remontointiin!” hän hehkuttaa vilpittömän innoissaan ja tarttuu minua kädestä. Minua nolottaa mennä hänen mukaansa ja raahata meluavia poikia mukanani, mutta en mahda mitään. Liza haluaa välttämättä olla ystäväni.

Lizan koti on upea. Se on hieman pienempi kuin meidän kotimme, mutta silti valtava. Sisustustyyli on minun mieleeni liian amerikkalainen, mutta kaikkialla on silti äärettömän kaunista. Lizan koti on niitä paikkoja, joissa tuore pulla tuoksuu ja paikat ovat järjestyksessä.

Hän esittelee minulle tyttöjen vaaleanpunaiset huoneet ja Maxwellin sinisen, akvaarioteemaisen huoneen. Seinälle on maalattu iso delfiini.
”Tein sen itse. Kotiäitinä on aikaa näperrellä!” Liza hymyilee. ”Jos haluat, niin voin tulla maalaamaan teidänkin lasten huoneisiin kuvia!”

Kiitän kohteliaasti. Minulla ei tosiaan ole minkäänlaisia taiteellisia lahjoja. En silti tiedä, haluanko lasteni huoneisiin täydelliseltä vaikuttavan Liza Flemingin maalauksia. Niiden näkeminen katkeroittaisi minua liikaa.

Flemingien kodissa on siistiä. Niin siistiä, että minua itkettää. Yksikään taulu ei ole vinossa, eikä millään pinnalla näy edes ohutta pölykerrosta. Lastenhuoneissakin lelut olivat siististi lelulaatikoissa, joiden värit sopivat täydellisesti muuhun sisustukseen.

 Liza selvästi siivoaa paljon. Ja leipoo. Hän tarjoaa kahvia ja pullaa. Näen keittiön, joka on niin hyvin järjestetty, että henkeni tuntuu salpautuvan. Ahdistun. Meillä saa kaikkea etsiä puoli tuntia, ja kun etsitty tavara vihdoin löytyy, huomaa sen yleensä olevan rikki.

Pääsen lähtemään vasta illalla. Olen kurkkuani myöten täynnä Lizan ystävyysyrityksiä. Hän lupaa tulla heti aamulla auttamaan remontissa. Hänellä ei kuulemma ole mitään muuta tekemistä enää rikkaruohojen kitkennän jälkeen. Sen hän aloittaa omien sanojensa mukaan jo puoli kahdeksalta, kun lapset ovat päässeet turvallisesti koulubussiin.

Ahdistaa. Ärsyttää. Kiukustuttaa! Liza on niin upea, varmaan juuri sellainen ihminen, joka tekee kotona töitä koko ajan ja kehtaa vielä nauttiakin siitä. Lisäksi hän on jästi. Niin umpijästi, että hirvittää. Hän ei usko Jumalaa ja enkeleitä lukuun ottamatta mihinkään yliluonnolliseen. Miten hän siis pystyy kaikkeen tähän? Miten hän onnistuu? Minulla on liikaa ongelmia, vaikka voin halutessani käyttää taikuuttakin...

Tämä ajatus saa minut kauhun valtaan. Liza tulee huomenna auttamaan minua remontissa! Tarkoittaako se, että minun on pakko opetella tapetoimaan kuin jästi? Jo ajatus saa minut masentumaan. Liza tulee häpeämään nähdessään minut säheltämässä.

Vastentahtoisesti nappaan taikasauvan käteeni ja alan kasata hajottamiani paikkoja. Minun on pakko saada yön aikana talon muodot kohdilleen. Muuten Liza voi vaikka yli-innostuksissaan tilata remonttifirman paikalle... Kuivatessani olohuoneen lattiaa mahaani alkaa vihloa niin paljon, että kiljun.



LoDish

  • Mamelukki
  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 21. luku 4.9!
« Vastaus #51 : 09.09.2009 14:40:07 »
Lainaus
Muuttolaatikot ovat yhä levällään. Myös minun mieleni on hajalla. Pakattuna pieniin laatikoihin, jotka on siroteltu ympäri tätä kolkkoa ja pahasti remontin perään kirkuvaa taloa. Katson ympärilleni talossa, mutta en osaa ajatella, mitä minun pitäisi tehdä. Purkaako muuttolaatikot ja sisustaa, vai pitää kaikki hajalla ja remontoida?
Ah,tuo oli kaunis kohta,tunnetta ei olisi paremmin voinut ilmaista.

Ihanaa että Ginny pääsi purkamaan tunteensa tuhoamalla (mun lähimuistissa ei ainakaan ole siitä mitään mielikuvaa). Päässä on tällä hetkellä hullu kuva mielipuolisesta Ginnystä,jolle repeilen itsekseni koko ajan. Ainoana miinuksena musta nuo kappaleet on vähän turhan lyhyitä,ei kerkeä "päästä sisään" asiaan. Eli siis pitää lukea hitaasti n_n

NuuhkuHoney

  • ***
  • Viestejä: 103
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 21. luku 4.9!
« Vastaus #52 : 13.09.2009 13:17:30 »
Uuu..Jäi jännään kohtaan siis että mitäs sielä mahassa tapahtuu?(: Juu eipä täs muuta kuin että jatkoa mahdollisimman pian ;)
Don`t drink and drive, just smoke and fly!

Lozku

  • ***
  • Viestejä: 466
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 21. luku 4.9!
« Vastaus #53 : 20.09.2009 14:11:46 »
Surullisen kaunista jälleen.

Osaat kyllä oikeasti kuvailla Ginnyn tunteita ja päästää lukijan sisälle niihin. Muutenkin. En oikeastaan taaskaan tiedä mitä sanoa.

Odotan innolla jo seuraavaa lukua ja haluan todella tietää mitä se vauva siellä mahassa touhuaa. :) Jatkoasiis kehiin. <33

-Vakio kommentoijasi, Lozku
~ehjimmät meistä on tehty sirpaleista~

Kovin helppoa on vajota hetkiin
joissa tunne on valhetta
sielusi kadotat vain öisiin retkiin
syntyy syviä haavoja
Sano sana ja tiedät mä tuun vastaan
ole rauhassa vielä mä sua seuraan

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 21. luku 4.9!
« Vastaus #54 : 04.10.2009 22:35:11 »
A/N: Kiitos jälleen kerran kannustavista kommenteista :D

XXII

Minulla ei ole mitään muistikuvaa tapahtuneesta. Vielä sairaalassa herätessänikin mieli on sekava. Täynnä harmaan eri sävyissä tanssivia pilkkuja, jotka saavat pään särkemään. Ihan kuin kipeässä vatsassa ei olisi jo tarpeeksi – tunnen kyllä kivun, vaikka kaikki muu onkin pimeää... Itse asiassa minä myös muistan, miltä ensimmäinen vihlaisu tuntui. Muistan, kuinka ajattelin silloin kuolevani siihen paikkaan. Niin pahalta silloin tuntui.

Juuri mitään muuta en sitten muistakaan. Ilmeisesti yläkerrassa nukkunut James oli herännyt huutooni. Kuulemma minä olin tosiaan huutanut. Ei mitään heikkoa haavoittuneen ininää, vaan sellaista tuskaista kirkunaa, joka saa veren seisahtumaan. Olisi siis kai ollut ihme, jos James ei olisi herännyt. Edes hänen unenlahjansa eivät voi olla niin hyvät, että äidin kiljaisut sekoittuvat uduksi hänen unessaan... Minulla ei siis kai ole mitään syytä uskoa, että kyseessä olisi ollut äidin ja lapsen maaginen yhteys, joka sai Jamesin huolesta suunniltaan havahtumaan äitinsä pelastamiseen.

James oli siis löytänyt minut. Ilmeisesti olin järkyttänyt hänet aika pahasti. Hän oli juossut itkien ulos ovesta. Minä olin onnistunut ryömimään hänen perässään kadulle asti. Siellä olin sitten lysähtänyt maahan täysin toimintakyvyttömänä. Ja sieltä minut sitten löydettiin...

Omalla tavallani olisin toivonut Lizan ehtineen paikalle ensin. Hän olisi tietysti tietämättömyydessään vienyt minut johonkin jästisairaalaan, ja myöhemmin hukuttanut minut myötätuntoonsa. Lizan kanssa olisin kuitenkin säästynyt siltä nöyryytykseltä, joka toisesta vaihtoehdosta seurasi. On oikeastaan äärettömän surkuhupaisaa ajatella asiaa jälkikäteen. Ihan totta, millä todennäköisyydellä ylipäätään pelastajani olisi kuulunut olla noita?

Noita minut kuitenkin pelasti. Minulla on aivan lyhyt ja hämyisä muistikuva hänestä. Makasin siellä, kylmällä asvaltilla, kun katuvalon himmeään valokeilaan juoksi nainen. Hänen kenkiensä kopina tykyttää yhä utuisessa muistossani. Silmäni olivat siinä vaiheessa jo aivan sumeat, ja hänen äänensä oli puuroa korvissani. Siitä huolimatta hänen äänensä puuro oli makeaa ja kaunista, soljuvaa eikä lainkaan niin klimppistä kuin minun mielikuvani.

Katuvalossa hänen vaaleat hiuksensa loistivat kirkkaasti. Hänellä oli yllään valkoinen pitkä takki. Jälkikäteen ajateltuna on äärimmäisen häpeällistä myöntää, mitä hämärässä mielessäni silloin liikkui. Silloin tuntui kuitenkin täysin luonnolliselta ajatella, että nainen oli enkeli. Olin täysin varma, että hän oli kaunis vaaleakiharainen enkeli, joka tuli hakemaan minua valkoisessa villakangastakissaan, säteenään rätisevän katulampun heikonkeltainen valo.

Omalla tavallaan nainen tietenkin oli enkeli. Hän tuli pelastamaan minut. Näin jälkikäteen minusta kyllä tuntuu, että olisi ehkä ollut kaikkien etu, jos hän olisi vain kävellyt ohi.  En syyttäisi häntä, itse asiassa olen melko varma, että kiittäisin. Minähän olen paha ja likainen piru – eivät enkelit saisi haaskata aikaansa meidän pelastamiseemme. Varmaan jossakin muualla joku muu olisi ansainnut hänen apuaan enemmän...

Nainen ei kuitenkaan ollut kävellyt ohi. Hän oli löytänyt Jamesin kadulta ja oli tuomassa häntä kotiin minut nähdessään. Tai kuullessaan, kukaan ei ole kertonut, lähtikö minusta vielä siinä vaiheessa ääntä. Nainen oli tunnistanut minut – tajunnut heti, että nyt on noita hädässä eikä mikään tavanomainen jästi. Hän oli hälyttänyt paikalle äänien vuoksi kummastelemaan saapuneen Lizan, joka oli ottanut Jamesin ja hakenut Albuksen sisältä luokseen.

Lizalle nainen oli kai kertonut jonkin valheen, joka esti tätä tunkemasta poikien kanssa mukaan sairaalamatkalle. Minua ei jaksettu valaista turhalla yksityiskohdalla. Jutun ydin on, että minä päädyin Mungoon. Päädyin Mungoon tuntemattoman enkelinaisen saattamana, täysin tiedottomana ja luultavasti typerän näköisenä – minulla oli tapahtumien aikaan ylläni vanha, kauhtunut verkkaripuku.

Olin tajuttomana koko yön. Seuraavana aamuna pian heräämiseni jälkeen toivoin, että olisin vaipunut pysyvään koomaan. Enkelini istui nimittäin sänkyni laidalla. Hän silitteli hiuksiani hoikalla kädellään. Hyvin hoidetut sormet pujottelivat punaisten takkujeni lomassa ääntäkään päästämättä. Ilme hänen kasvoillaan oli lempeän huolehtivainen, jopa sairaalahuoneen hämärässä se säteili lämpimänä.

”Hei, Ginevra...” nainen aloitti varovasti. Hänen äänensä oli pehmeää, enemmän samettimaista kaakaota kuin puuroa, ajattelin silloin melko typerästi. Minuun pumpatuilla rohdoilla oli varmaan jotain tekemistä sekavuuteni kanssa. Tai sitten sillä tykyttävällä kivulla, joka ei vieläkään ole jättänyt hitaasti pyöristynyttä vatsaani rauhaan.

”Hei... Missä mä olen?” raakuin äänellä, jonka perusteella minun olisi voinut luulla kärsivän pahemman luokan krapulasta. Nainen hyssytteli minua hiljaa.
”Ei tarvitse puhua, jos se tuntuu rankalta...” hän sanoi äänellä, joka kuulosti korviini aivan kehtolaululta. ”Kaikki on hyvin nyt. Olet sairaalassa, ja parantajat huolehtivat sinusta...”

Annoin naisen selittää kaiken tapahtuneen minulle. Hän kertoi, etteivät parantajat vielä tienneet, mikä minussa on vialla. Minä en viitsinyt mainita, ettei minua edes kiinnostanut tietää. Olin aika varma – ja olen edelleen – että minun olisi pitänyt kuolla sillä kadulla. Nyt kaikki, mitä saatoin toivoa oli, etteivät parantajat keksisi lainkaan, mikä minua vaivaa.

Tämä tunne vahvistui entisestään, kun nainen hetkeä myöhemmin päätti esittäytyä.
”Niin... Minä tosiaan löysin sinut sieltä kadulta. Olipa tuuri, että olin juuri silloin vähän pidemmällä iltakävelyllä... Minä asun oikeasti naapurikylässä. Nimeni on Astoria. Astoria Malfoy.”

Silloin minusta tuntui kuin tukehtuisin. Haukoin henkeäni ja kouristelin vuoteessani, kunnes putosin lattialle. Se sama kipu, joka oli tykyttänyt päässäni ja mahassani leimahti sietämättömäksi tuskaksi. Astoria kiljui säikähdyksestä melkein yhtä kovaa kuin minä kivusta. Minusta tuntui aivan siltä kuin ihoni olisi syttynyt tuleen. Tämän tuskan rinnalla se edellisiltainen vihlaisu tuntui vain pieneltä nipistykseltä.

Lauma parantajia ja hoitajia ryntäsi huoneeseen. He kaikki huusivat, ja ihan pienen hetken ajan minusta tuntui aivan siltä kuin hekin olisivat tulleet ottamaan osaa huutokilpailuun. Pian joukko käsiä tarttui minuun.
”Kaikki hyvin, Ginevra! Kaikki hyvin – he nostavat sinut takaisin sänkyyn!” Astoria yritti kuulostaa rauhoittavalta. Hänen äänensä oli kuitenkin pelosta kimeä.

Ellei muiden kosketus olisi entisestään lisännyt jo siihen mennessä mahdottomalta tuntunutta kipua, olisin luultavasti tuntenut suunnatonta häpeää. Oikeastaan tunsin pientä häpeää kivusta huolimattakin. Huutaessani tuskissani en voinut olla ajattelematta, kuinka ansaittua se kaikki oli. Polttava tunne ihollani oli juuri sitä, mitä minä ansaitsin.

Häpeä... Mitä muuta olisin voinut tuntea, kun ajattelin Astoria Malfoyn pelosta kimeää ääntä. Hänen rauhoittavaksi tarkoitetut sanansa olivat kuin suoraan sydämeen iskettyjä tikareita. Ei kuitenkaan minun sydämeeni iskettyjä... Ajatellessani hänen sanojaan, minusta tuntui, kuin olisin ollut se, joka löi puukon suoraan hänen rintaansa.

Olen haavoittanut teoillani enkeliä. Olen itsekkäässä ja humaltuneessa kostonhimossani tehnyt asioita, jotka takaavat minulle pääsylipun jonon ohi helvettiin. Olen satuttanut naista, joka nyt pelkää puolestani, vaikka olen hänelle täysin tuntematon. Enkeli pelkää minun ja sellaisen syntymättömän lapsen puolesta, joka saattaa olla hänen miehensä lapsi.

Sitten polttava kipu vie minut taas mukanaan, enkä pyristele vastaan. Mitä tahansa minussa nyt onkaan vikana, ansaitsen sen ja vielä tuhansia kertoja pahempana. Nyt en enää toivo, että olisin kuollut siellä kadulla. En minä ansaitse kuoleman tuomaa helpotusta...

NuuhkuHoney

  • ***
  • Viestejä: 103
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 22. luku 4.10!
« Vastaus #55 : 06.10.2009 14:56:28 »
Lainaus
Surullisen kaunista jälleen.
Osaat kyllä oikeasti kuvailla Ginnyn tunteita ja päästää lukijan sisälle niihin.Muutenkin.En oikeastaan taaskaan tiedä mitä sanoa.
Tuossa oli kaikki mitä voin sanoa.
NuuhkuHoney
Don`t drink and drive, just smoke and fly!

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 22. luku 4.10!
« Vastaus #56 : 14.10.2009 21:50:49 »
A/N: Kiitos NuuhkuHoneylle kommentista!

XXIII

Makaan Pyhässä Mungossa viikon ennen kuin parantajat vihdoin keksivät, mikä minussa on vikana. Suurimman osan siitä viikosta olen aivan rauhallinen. Muutamaan otteeseen saan samanlaisen kummallisen kohtauksen, jonka aikana minusta tuntuu kuin kehoni olisi leimahtanut ilmiliekkeihin. Usein kosketus stimuloi kohtauksia, ja muutaman kerran jälkeen sänkyni päätyyn kirjoitetaan kuusikielinen ilmoitus, jossa valtuuttamattomia henkilöitä kielletään koskemasta minuun.

Suurimman osan aikaa olen kuitenkin suurin piirtein kunnossa. Kipu ei tietenkään missään vaiheessa lopu. Ensimmäisestä kohtauksesta asti minusta tuntuu jatkuvasti siltä kuin istuisin aivan liian lähellä nuotiota, aivan kuin olisin niin lähellä liekkejä, että ne jo ajoittain saattavat koskettaa... Kaikenlainen kosketus, jopa vaatteiden tuntu iholla, pahentavat kipua. Siksi minua pyritään kelluttamaan mahdollisimman paljon haalealla vedellä täytetyssä kylpyammeessa. Se on ainoa asia, joka tuntuu helpottavan oloani, vaikka se saakin minut flunssaiseksi.

Parantajille olen mielenkiintoinen tapaus. Kukaan Mungossa ei ole koskaan tavannut mitään minun oireitani vastaavaa, eikä mikään parannustieteen kirja tunne palovammapotilaita lukuun ottamatta mitään etäisestikään samanlaista. Minä olen kuin nähtävyys – luultavasti puolet Britannian parantajista on vieraillut vuoteeni reunalla, ja kohtaukseni ovat muuttuneet yleiseksi näytökseksi. Opiskelijat ovat olleet erityisen kiinnostuneita minusta. He miettivät kilpaa, mikä minussa voisi olla vikana.

Lopulta se itse asiassa onkin parannusalan opiskelija, joka selvittää mysteerin. Eräs historiasta ja erityisesti muinaisista sairauksista fanaattisen kiinnostunut ensimmäisen vuoden harjoittelija oli lainannut kirjastosta jästien uskomuksia käsitelleen kirjan, ja löytänyt selvän ratkaisun sieltä. Kyseinen Hayden Harlow oli itse asiassa lainannut kirjan ensimmäisen kerran jo edellisenä vuonna, mutta jokin minun oireissani oli saanut hänet muistelemaan lukemaansa, ja hän oli palannut kirjastoon.

Minä melkein hätkähdän, kun Hayden julkaisee löydöksensä aivan yllättäen kesken vanhemman parantajan suorittaman rutiinitarkastuksen.
”Minä uskon tietäväni, mikä rouva Potterissa on vialla”, nuori mies ilmoittaa ylpeällä äänellä, aivan kuin hän olisi juuri keksinyt jotain suurta ja mullistavaa.

Vanhempi parantaja, kurttunaamainen, kaalilta ja tupakalta löyhkäävä noita nauraa ivallisesti.
”Ja mistähän sinä tämän taudin diagnoosin olet löytänyt? Monet sinua pätevämmät ovat yrittäneet ja epäonnistuneet”, hän kysyy tehden äänensävyllään epäselväksi epäuskonsa opiskelijan löydöksen todenperäisyyteen. Hayden Harlow vetää henkeä voidakseen aloittaa, mutta noitaa jatkaa lannistavaksi tarkoitettua puhettaan. Minua suorastaan harmittaa sympaattisen näköisen Haydenin puolesta.

”Ei ainakaan Mungon oppikirjoista löydy – ne minä osaan ulkoa, kun olen teille räkänokille viimeiset viisikymmentä vuotta opettanut...” vanha noita, parantaja Wright muistaakseni, tuhahtaa vähättelevästi. On suorastaan ihme, ettei Hayden Harlow lannistu. Mies on ehkä minua muutaman vuoden nuorempi. Suorastaan kadehdin sitä intoa, joka hänen rypyttömillä kasvoillaan loistaa. Minä en pystyisi suhtautumaan noin intohimoisesti enää mihinkään...

”Kyseinen tauti mainitaan eräässä jästien vanhoja uskomuksia käsittelevässä kirjassa”, Hayden selittää tyynesti. Parantaja Wright räjähtää rosoiseen nauruun.
”Kultaseni... Ikävää tuottaa pettymys, mutta kaikki kirjat eivät ole kelvollista tutkimusmateriaalia. Jästien teokset ovat aivan kuin satuja lukisi! Seuraavaksi kai kerrot, että lohikäärmerokko parannetaan jostakin lastenlorun avulla!”

Hayden Harlow punehtuu hieman, kun parantaja nauraa vielä useammankin minuutin jälkeen.
”No niin... Menepä siitä satuinesi puhkaisemaan kuutoshuoneessa makaavan matami Twiggin paiseet. Niitä on taas yön aikana tullut lisää...” noita toteaa rauhoituttuaan vihdoin. Hayden on aikeissa sanoa jotakin, mutta vanhan parantajan mulkaisu saa hänet sulkemaan suunsa pienen pihahduksen saattelemana.

Hän on jo menossa ulos ovesta, kun minä avaan suuni.
”Minusta olisi hyvä kuunnella, mitä hänellä on sanottavanaan. Voihan siinä vaikka olla jotain perää...” ehdotan varovasti. Parantaja Wright mulkaisee minua, mutta istuutuu sitten alas. Kaikki Mungossa tietävät, kuinka paljon rahaa minä ja Harry olemme sen toimintaan lahjoittaneet. Minun sanoihini ei siis uskalleta suhtautua yhtä välinpitämättömästi kuin harjoittelijoiden.

Hayden hymyilee minulle kiitollista hymyä. Hänen hampaansa ovat täydelliset, aivan valkoiset ja suorat. Muutenkin Hayden vaikuttaa melko täydelliseltä. Joku äiti olisi valmis tappamaan saadakseen hänet vävypojakseen. Tuttu vähäpätöisyyden tunne valtaa minut jälleen. Vetää minut entistä syvemmälle itsesäälin merenpohjaa kohti...

”Niin...” Hayden aloittaa yllättäen kovin ujon oloisesti. Pikku hiljaa selostuksen edetessä hänen äänensä kuitenkin varmenee. Hän kertoo kirjasta, jonka oli lainannut ensimmäisen kerran jo viime vuonna. Kertoo, kuinka muisti ihan sattumalta lukeneensa jostakin oireideni kaltaisesta. Niinpä hän oli käynyt lainaamassa kirjan uudelleen.

”Oireet on kuvattu kirjassa erittäin selkeästi. Polttava tunne iholla, kosketusherkkyys ja ajoittaiset kipukohtaukset, joissa potilaasta tuntuu aivan siltä kuin hän palaisi elävältä... Kaikki tämä löytyy lainaamastani kirjasta! Lisäksi kirjassa kerrotaan sairauden olevan yleisempi raskaana olevilla naisilla”, Hayden kertoo. Minua puistattaa.

”Valitettavasti kirja ei ota millään tavalla kantaa taudin aiheuttajaan, se ei mainitse edes mahdollisia tekijöitä. Kirja käsittelee ainoastaan myyttejä sairauksien ympärillä. Tämän taudin kerrotaan olleen erityisen yleinen keskiajalla. Ilmeisesti sitä pidetään Jumalan antamana rangaistuksena uskottomille naisille.

Myytin mukaan aviomiehilleen uskottomia olleet naiset kokevat niin piinaavaa katumuksen tunnetta, että se ilmenee polttavana tunteena iholla. Kohtaukset puolestaan ovat Jumalan lisä ansaittuun kärsimykseen... Sairaus on nimettykin tämän mukaan katumustaudiksi. Tämä on tietenkin täyttä potaskaa – keskiajan jästit eivät tienneet mitään bakteereista tai muista taudinaiheuttajista. Tai sitten kyseessä on jokin psykologinen sairaus. Aivan selvää on kuitenkin se, että rouva Potterin oireet viittaavat katumustautiin...”
 
Katumustauti... Ironisuuden tunne on sietämätön, kun kuulen sairauteni nimen. Eikä taudin aiheuttajakaan tunnu minusta lainkaan turhan myyttiseltä. Minähän olen nimenomaan uskoton nainen! Enhän minä enää mitään muuta olekaan. Huomaamattani alan nauraa.

Sekä parantaja Wright että Hayden Harlow tuijottavat minua suut auki. Wright toipuu ensimmäisenä. Hän tulkitsee nauruni epäuskoksi.
”Sanoinhan minä, ettei jästien opuksiin ole luottamista. Katso, kuinka rouva Potter nauraa sinulle!” hän tuhahtaa. Minä pudistan päätäni. Liike polttaa iholla.

”En minä sitä naura!” yritän sanoa hihitykseni seasta. Tuntuu ihan samalla tavalla sekopäiseltä kuin sinä päivänä, jona iskin taloa hajalle. Naurukin kuulostaa ihan samalta... Hayden näyttää vakuuttuneelta, että sairauteni syyt ovat henkiset. Niinhän ne ovatkin. Olen niin sekaisin, etten osaa edes luotettavasti arvioida. Oloni on kuin piikkisialla kalakeitossa.

Pärskähdän ajatukselle. Sitten pakottaudun keräämään ne järjen jäänteet, jotka vielä ovat ulottuvillani.
”Olen pahoillani... Minusta tuntuu kyllä, että herra Harlow on oikeassa. Taudin nimi on vain niin huvittava...” mutisen niin asialliseen sävyyn kuin pystyn. Hayden hymyilee, mutta katsoo minua yhä epävarmasti. Miettii mielessään varmaan jo listaa erilaisista mielialalääkkeistä...

Tai sitten hän arvaa minun nauravan, koska taudin nimi ja kuvaus osuvat täydellisen oikeaan. Eihän loppujen lopuksi ole kovin kaukaa haettua, että olisin pettänyt miestäni. Suuren yleisön silmissä julkisuusavioliitot ovat kaikki tuomittuja päättymään traagiseen eroon. Minä ja Harry olemme kummajaisia, kun olemme pysyneet naimisissa jo viimeiset kuusi vuotta...

Ajatus katkeaa, kun ovelle koputetaan. Astoria astuu sisään. Hän on vieraillut luonani joka päivä aina siitä ensimmäisestä kohtauksesta asti. Hän saapuu aina iltapäivällä ja tuo aina mukanaan tuoreita kukkia. Kukat on varmasti ostettu kalliista kaupoista – herttainen luonne ei ole poistanut Malfoyn rahan löyhkää Astorian olemuksesta. Hetkessä sekä Hayden Harlow että parantaja Wright katoavat ovesta, ja minä jään kaksin ehkä maailman sympaattisimman ihmisen kanssa.

Sairaalassa viettämäni viikon aikana minun ja Astoria Malfoyn välille on syntynyt eräänlainen orastava ystävyys. Jo sen ajatteleminenkin saa syyllisyyden polttelemaan iholla. Minua surettaa, että Astoria on niin mukava. Hän pitää minusta, ja minun on pakko myöntää pitäväni hänestä. Ellei syyllisyys painaisi minua niin paljon, että se pakottaa minut haraamaan vastaan, olisimme luultavasti jo parhaat ystävät. Jopa siitä huolimatta, että hän on naimisissa sian kanssa.

Syyllisyys kuitenkin painaa niin paljon, että minun on vaikeaa hengittää. Astoria on juuri niin traaginen hahmo, kuin olin ajatellut ennen hänen näkemistään. Kaunis ja hento, juuri sellainen nainen, joka rakastaa kaikkia tapaamiaan ihmisiä sinisilmäisesti ja kestää heidän osaltaan lähes minkälaista paskaa tahansa. Minua hävettää katsoakin kohti naista, joka pelasti minut kadulta. Naista, joka tahtoo nyt olla ystäväni tietämättä, että olen maannut hänen miehensä kanssa.

”Ihan totta, Astoria... Sä haaskaat elämäsi ramppaamalla mun vuoteen laidalla...” huokaan, kun hän vaihtaa uudet kukat maljakkoon ja istuu sitten hymyillen tuolille sänkyni vieressä. Astoria kohauttaa olkiaan.
”Ei minua ihan oikeasti vaivaa tulla tänne. Itse asiassa, minusta on aika mukavaa vierailla luonasi. Kotona on niin tyhjää aina iltapäivisin, kun Lucius ja Narcissa hakevat Scorpiuksen muutamaksi tunniksi luokseen...” hän toteaa.

”Mutta minähän olen äärimmäisen epäkiinnostava maatessani tässä sängyn pohjalla...” huokaan lannistuneesti. Ainoa keino tyrehdyttää Astoria Malfoyn ystävyysyritykset olisi totuuden julkistaminen, mutta ei minusta ole siihen. Astoria on kuin vitriiniin silkkityynylle aseteltu harvinainen posliininukke. Totuus särkisi hänet tuhansiksi sirpaleiksi. Ei minulla ole sydäntä rikkoa mitään niin kaunista ja ainutlaatuista. Mieluummin kärsin itse – olenhan sen ansainnut.

Kun Astoria sivuuttaa nauraen laimean kommenttini ja kysyy päivästäni, minä vastaan ja yritän hymyillä. Polttava tunne kasvaa taas asteella, kun Astoria kuuntelee aidosti kiinnostuneena kertomustani sairaalan vähäisistä tapahtumista. Aika kuluu hitaasti, ja me nauramme yhdessä lukuisia kertoja. Lopulta minä jo melkein tunnen oloni luontevaksi Astorian ja syyllisyydentunteeni välissä. Ehkä jollakin sairaalla tavalla minä suorastaan nautin siitä piinasta, jota yhä syvenevä ystävyytemme minulle aiheuttaa...

NuuhkuHoney

  • ***
  • Viestejä: 103
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 23. luku 14.10
« Vastaus #57 : 16.10.2009 23:21:26 »
Mulla ei oo taaskaan mitään rakentavaa kommentoitavaa, muuta kuin kiitokset että jatkoa on taas tullut :P :)
Don`t drink and drive, just smoke and fly!

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin (K-13, H/G) 23. luku 14.10
« Vastaus #58 : 25.10.2009 23:11:47 »
A/N: Kiitos NuuhkuHoney taas kommentista. On hienoa aina, että joku viitsii nähdä sen vaivan, että kirjoittaa lukeneensa. Se kasvattaa kummasti kirjoittajan itseluottamusta, joka ei muuten ainakaan tässä tapauksessa ole kauhean suuri. Toivottavasti tästä uudesta luvusta olisi jollakulla jotain sanottavaa :)

XXIV

Vielä viikko sairaalassa ja pääsen kotiin. Se viikko sen takia, etteivät parantajat yrityksistään huolimatta keksineet, miten katumustautia hoidetaan. Ilmeisesti kaikki harjoittelijat komennettiin tutkimaan vanhoja myyttisiä kirjoja edes jonkin hoitovihjeen toivossa. Tai siis kunnollisen hoitovihjeen toivossa. Suurin osa keskiaikaisista teoksista on nimittäin sitä mieltä, että katumustautia lääkitään parhaiten polttamalla se uskottomuuteen sortunut nainen roviolla.

Rovio saattaisi silti olla ihan hyvä minulle. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin ei minusta enää ole kenellekään mitään iloa elävänä. Välillä minusta ihan oikeasti tuntuu, että ehkä pitäisi vain mennä johonkin syrjäiseen paikkaan ja loitsia itsensä tuleen. Se ratkaisisi kaikki ongelmat. Se vapauttaisi minut.

Tuli polttaisi minut pois, aivan kuin en olisi koskaan täällä ollutkaan. Se tuhkaisi ne ajatukset, joiden vankina olen ollut jo ihan liian pitkään. Liekit nuolisivat katki sen filminauhan, jota esitetään taukoamatta pääni sisällä. Ne sulattaisivat kahleet tuolista, johon minut on naulittu katsomaan omasta elämästäni ja onnettomuudestani kertovaa elokuvaa...

Rovio pelastaisi minut ja se pelastaisi kaikki muutkin. Kun minä leijailisin pieninä, höyryävinä hiukkasina tuulen mukana, kaikki muut olisivat vapaita. Harry olisi vapaa aloittamaan uudelleen. Hän tapaisi naisen, joka tekisi hänen elämästään juuri niin täydellistä kuin sen pitäisi olla. Pojat pääsisivät irti siitä kurjuudesta, jota kaltaiseni huono äiti aiheuttaa. Ehkä se Harryn uusi vaimo olisi myös eräänlainen superäitipuoli. Sellainen täydellinen kotiäiti, jonka käsivarsilla pojat unohtavat minut muutamassa päivässä.

Monelle muullekin elämä olisi varmasti paljon ihanampaa ilman minua. Äidin ei ainakaan tarvitsisi hävetä minua. Isälläkin olisi varmaan helpompaa, jos hänen ei tarvitsisi jatkuvasti kuunnella, kun äiti häpeää minua ääneen. Astoria säästyisi siltä synkältä pilveltä, joka minusta lankeaa hänen ylleen aina hänen tullessaan vierailulle. Valheideni lonkerot eivät saavuttaisi häntä, vaan hän pysyisi aina kauniina ja seesteisenä ja ystävällisenä, eikä koskaan saavuttaisi sitä traagisuutta, jota hänen nimensä minulle edustaa.

Ja Draco...

Hänelle minun kuolemani olisi niin täydellinen ratkaisu, että minua suorastaan itkettää ajatella. Kukaan ei hyötyisi niin paljon kuin hän... Jos minä palaisin harmaaksi tuhkaksi roviolla, olisi se yhden yön erehdys täysin unohdettu. Varmasti hän nimittäin pelkää minun paljastavan kaiken Astorialle. Minä söin jo sanani – olen yhä raskaana. Ehkä hän jo puolittain odottaa, että rikon lupaukseni hiljaa pysymisestä. Ehkä hän hermoilee ja odottaa kauhulla päivää, jona salaisuus paljastuu ja Astoria saa tietää kaiken.

Melkein jo Dracon vuoksi minun on pysyttävä hengissä. Minun vihani häntä kohtaan on niin syvää, etten ikinä voisi suoda hänelle sitä synninpäästöä, joka minun kuolemastani seuraisi. Enää ei eletä keskiajalla, eivätkä miehet saa elää tyytyväisinä, kun katumustaudin rampauttamat naiset poltetaan roviolla. Jo vihani Dracoa kohtaan pakottaa minut vetämään henkeä yhä uudelleen ja katsomaan, kuinka rintakehä nousee ja laskee...

Sitten on tietenkin lapsi. Se on ehkä se ainoa olento, jolle minun kuolemani olisi huono asia. Se on vielä liian pieni voidakseen olla erossa minusta. Se ei ole vielä valmis jättämään lapsiveteni myrkkyä taakseen. Mutta en minä siitä välitä. Jos minä uskoisin ansaitsevani kuoleman, en epäröisi hetkeäkään viedä lasta mukanani.

Ongelma on siinä, että minä en tahdo helpotusta. En tahdo, että tuli polttaa tekoni tuhkaksi mukanani. Se olisi liian helppoa, liian yksinkertaista. Se säästäisi minua kaikkein eniten, enkä minä tahdo saati ansaitse säästyä miltään, mitä minulle on varattu. Oikeastaan minä melkein odotan aina sitä seuraavaa kohtausta, hetkeä jolloin tuntuu siltä kuin palaisin elävältä, mutta en kuitenkaan kuole. Se on rangaistus, jota parempaa on vaikeaa keksiä.

Eikä siihen ole edes hoitokeinoa, joka auttaisi. Harjoittelijathan eivät löytäneet mitään, vaikka olivat aivan yliluonnollisen motivoituneita. Jonkin sairaalahuhun mukaan yliparantaja oli luvannut ratkaisun löytäjälle mahdollisuuden osallistua seuraavan lohikäärmeenpuremauhrin paikkaamiseen. Kaiketi ne ovat Mungon verisimpiä tapauksia, ja kaikki harjoittelijat haaveilevat pääsevänsä mukaan hoitoprosessiin.

Minua oikeastaan harmittaa niiden harjoittelijaparkojen vuoksi. Raukat ovat kolunneet turhaan läpi luultavasti kaikki mahdolliset kirjat Britanniassa ja lähimaissa löytämättä mitään. Lohikäärmeenpuremat jäävät heiltä kokematta minun takiani. Yritän näyttää pahoittelevalta, kun Hayden Harlow tulee vielä antamaan viimeiset kipulääkkeet ennen kotiutustani.

Oven ulkopuolella äiti odottaa, että saa viedä minut kanssaan kotiin. Hän on ollut kamalan huolissaan minusta ja vauvasta koko sen ajan, kun olen ollut sairaalassa. Hän ei ymmärrä lainkaan tautiani, ja minusta suorastaan tuntuu, ettei hän halua ymmärtää. Ehkä äiti pelkää, että taudinkuvaus on juuri niin oikea kuin se hölmö kirja väittää. Ehkä hän tuntee minut niin hyvin, että on arvannut jo kauan sitten...

Myös Hayden Harlow vaikuttaa epäilevältä suhteeni. Ei hän tietenkään ole sanonut mitään suoraan – pelkää varmaan, että nostan metelin ja järjestän hänelle potkut Mungosta. Minä olen kuitenkin nähnyt Haydenin katseesta, että hän epäilee jotakin. Hän on aina niin kovin mietteliäs ja katsoo minua tutkivasti, ikään kuin yrittäisi porautua silmillään pääni sisään nähdäkseen sen saman elämästäni kertovan filmin, jonka ääreen minä olen juuttunut.

Tänään on kuitenkin minun lähtöni hetki, ja se kaiketi saa Haydenin rohkaistumaan, sillä hän kysyy.
”Onko se totta, mitä katumustaudista sanotaan?” hän kysyy kasvot aivan punaisina siitä nolostuksesta, joka kysymyksen törkeyteen liittyy. Minä olen kuitenkin jo kauan sitten ohittanut sen pisteen, jossa jaksaisin välittää siitä, mitä Hayden kysyy. Hänellähän on vaitiolovelvollisuus.

”Ainakin minun kohdallani on”, kuiskaan ihan hiljaa. Se on ensimmäinen kerta, kun kerron asiasta kenellekään. Hän varmasti näkee sen ilmeestäni. En osaa edes arvata ilman peiliä, miltä näytän. Ilme on kuitenkin varmasti erikoinen. Ainakin minusta tuntuu siltä kuin kaikki kasvolihakseni olisi jännitetty asentoihin, joihin niitä ei ole tarkoitettu taipumaan...

Kasvoja polttelee kamalasti. Kestää hetken ennen kuin edes tajuan itkeväni. Se on sellaista äänetöntä itkua, jota itketään yleensä yöllä silloin kun ei tahdota herättää muita. Nojaudun taaksepäin vuoteellani ja hieron käsillä kasvojani. Tukistan etuhiuksia kevyesti ja annan kasvojen vääntyä irveeseen.

Ihmettelen, kun Hayden ei suutu. Miksi hän ei ala huutaa minulle moraalittomuudestani? Kaikki tässä maailmassa ovat niin suunnattomia Harry Potter -faneja, että kyllä hänen jo pelkästä velvollisuudesta sankariaan kohtaan pitäisi läksyttää minua ihan kunnolla. Miksi hän ei jo ole juossut käytäville huutamaan, että Harry Potter on naimisissa saastaisen huoran kanssa? Mitä väliä yhdestä vaitiolovelvollisuudesta, kun lehdet maksaisivat tästä uutisesta kuusinumeroisia summia?

Ihmettelen myös itseäni. Miksi ihmeessä minä kerroin hänelle? Miten ihmeessä saatoin olla niin typerä, että paljastin totuuden Pyhän Mungon parantajaharjoittelijalle, jota en tunne ollenkaan, saati sitten niin hyvin, että voisin turvallisesti tunnustaa elämäni suurimman ja rankimman salaisuuden. Taidan tosiaan rakastaa elämää veitsen terällä. Viiltohaavat lievittävät sitä kipua, joka tykyttää rinnassa aina kun ajattelen sitä harmautta, jonka keskelle olen vajonnut...

Ehkä se on juuri se tuntemattomuus, joka sai minut vastaamaan. Se luo suojan, jonka sisällä voin luottaa. Eihän kukaan koskaan uskoisi, vaikka Hayden Harlow paljastaisikin totuuden. Minähän olen sentään Ginevra Potter, se nainen jota koko taikamaailma kadehtii. Lehtien sivuilla minä vaikutan niin helvetin täydelliseltä, että muut naiset tahtoisivat tappaa minut ihan vain laskeakseen paineita. Ei kukaan uskoisi mitättömän Hayden Harlow’n sanaan minun sanojeni rinnalla.

Kuinka väärin se voikaan olla? Ja miksi Hayden Harlow ei ole vihainen minulle?

”Ei se ole minun tehtäväni tuomita...” hän toteaa hiljaisella äänellä kuulostaen aivan siltä kuin olisi lukenut ajatukseni vain hetkeä aikaisemmin.
”Miksi?” minä kysyn voipuneesti. ”Minähän olisin voinut kieltää kaiken. Ehkä myönsin juuri siksi, että haluan jonkun tuomitsevan minut...” huokaan sitten.

Hayden Harlow kohauttaa olkiaan.
”Eikö tuo sairaus tuomitse sinua jo tarpeeksi? Sehän on katumustauti. Selvästi sinä siis olet jo pahoillasi. Mihin siis tarvitset täysin tuntemattoman ihmisen tuomiota?”

”Ehkä se ei riitä. Polttava tunne iholla ei ole sama asia kuin oikean ihmisen paheksuvat sanat. Kipu tuntuu vain hetken, mutta muisto toisen vihasta ei koskaan katoa... Se polttaa vielä siinäkin vaiheessa, kun makaan viileässä kylvyssä ja fyysinen kipu on poissa”, minä kuiskaan. Äänessäni on kuitenkin säväys haastavuutta, niin kuin minulla muka olisi oikeus loukkaantua siitä, ettei hän ole suuttunut minulle.

”Miksi et sitten kerro miehellesi?” Hayden kysyy. ”Varmasti hänen tuomionsa olisi se kaikkein kivuliain”, hän huomauttaa melko terävästi.
”Luuletko, etten minä ole yrittänyt? En minä vain pysty...” minä huomautan, vaikka eihän Haydenia voi syyttää tietämättömyydestä. Eihän hän tosiaan tiedä yhtään mitään tapahtuneesta. Hän vain tietää, että olen ollut uskoton, siinä kaikki.

”Kaikki luulevat, että me olemme niin täydellisiä... Että me olemme jotain mallikappaleita ja esikuvia, joista kuuluisi ottaa mallia...” mutisen enemmän itsekseni kuin Haydenille. Tämä on taas niitä hetkiä, jolloin yhteyteni todellisuuteen hämärtyy ja uppoan syvälle siihen sameaan kuplaan, joka minut on ympäröinyt.
”Varsinkin Harry on kaikille kuin jumala... Kukaan ei oikein tunnu ymmärtävän, että me olemme ihan samanlaisia kuin kaikki muutkin... Ihan samaa paskaa meidän arki on kuin kaikkien muidenkin!”

Hihitän hiukan. Sitten alan taas itkeä.
”Ihan samaa vitun paskaa!” kiljaisen ja saan Haydenin hätkähtämään. Painan kasvot käsiini vaikka kosketus sattuukin. Keinun edes takaisin sairaalavuoteella ja värisen. Nyt kun olen jo tunnustanut pettäneeni Harrya, niin ei varmaan ole mitään väliä, vaikka tunnustan olevani myös hullu.

”Haluatko puhua siitä?” Hayden kysyy. Luultavasti hän ei keksi muutakaan ja päättää siksi soveltaa psykiatriankurssinsa oppeja käytäntöön. Minä pudistan päätäni.
”Ei se puhumalla parane...” vastaan niin itkuisesti, että siitä tuskin saa selvää. ”Siksi minä en kai pysty kertomaankaan... Puhumalla kaikki menee vain pahemmaksi.”

”Kaikki tekevät virheitä”, Hayden sanoo jokseenkin hurskaasti.
”Ja virheistä joutuu maksamaan”, minä huomautan kuivasti. ”Minun tapauksessani se hinta olisi ihan liian kova. En minä kestäisi nähdä Harrya niin surullisena... Parempi vain kestää tätä tautia ja antaa muiden olla onnellisia.”
”Eikö se onnellisuus sitten perustuisi valheelle?” Hayden kysyy.

Minä tirskahdan vähättelevästi, vaikka oikeasti hänen kysymyksensä tekee minut entistä surullisemmaksi.
”Täytyy pärjätä sillä, mitä on tarjolla”, kuiskaan. ”Ei aitoa onnellisuutta ole olemassakaan...”

NuuhkuHoney

  • ***
  • Viestejä: 103
Vs: Ennen kuin kaikki oli hyvin
« Vastaus #59 : 26.10.2009 19:41:52 »
Kiitoksia taas jatkosta<<33 Tämä luultavasti pelasti minun tylsääkin tylsemmän maanantai illan :-* Minusta loppu olit todella hyvä, en ole varma, mutta aivain kuin olisin nimenomaan odottanut jotain tälläista. Enkä ole tainnut sanoa vielä tätä,mutta pidän todella paljon kirjoitus tyylistäsi ja kun kuvailet asioita niin...syvällisesti :)
NuuhkuHoney
Don`t drink and drive, just smoke and fly!