Kirjoittaja Aihe: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)  (Luettu 3978 kertaa)

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 014
Nimi: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää
Kirjoittaja: Rowena
Ikäraja: K-11, sisältää karkeaa kielenkäyttöä
Fandom: Game of Thrones
Tyylilaji: Draamahuumori (ja ruokaohje!)
Päähenkilö: Kuningatar Cersei
Vastuunvapautus: Maailma ja hahmot ovat lainassa Game of Thronesista.
Yhteenveto: Anna hautua matalalla lämmöllä. Muhennos on sitä parempaa, mitä kauemmin sitä malttaa hauduttaa.
Kirjoittajan sana: Nyt on kyllä todella räkä poskella kirjoitettu ficci, kuvainnollisesti ja kirjaimellisesti. Koronakaranteenissa testitulosta odotellessa ehtii keksimään kaikenlaista… Punaviinissä haudutettu ratatouille on yksi lempiruoistani, ja viimeksi sitä tehdessäni (ja samalla viiniä juodessani) tuli mieleen, että tästä Cerseikin pitäisi. Tekstin sisään upotettu ruokaohje on termeiltään ja ainesosiltaan anakronistinen, mutta halusin kirjoittaa sen ylös mahdollisimman selväsanaisesti, jos joku innostuu kokkaamaan Cersein tapaan :D. GoTin kronologiassa tämä sijoittuu Lohikäärmeareenalla pidetyn neuvonpidon jälkeiseen iltaan.

---

KASVISPATAA KESÄVIIINISSÄ, KUSIPÄÄ

Kuullota pilkotut punasipulit ja valkosipulinkynnet maltillisessa määrässä öljyä.

Ja vitut.

Cersei kaatoi oliiviöljyä pannulle reilusti samalla kuin toisella kädellään täytti pikarinsa tummanpunaisella viinillä. Hän piti viinistä, ja hän piti ruoasta, joka oli paistettu reilussa määrässä öljyä. Mitä sitä säästelemään!

Pilko keltaiset ja punaiset paprikat.

Lannisterin värit, oi kyllä. Cersei kaatoi pilkkomansa paprikat pannulle ja hyräili Castameren sateita. Hän oli suhteellisen hyvällä tuulella.

Pilko kesäkurpitsa.

Cersein hyvä tuuli oli poissa, sitä ei edes iso kulaus viiniä muuttanut. Kesäkurpitsasta hänen mieleensä oli tullut Jaime ja hän oli muistanut olevansa Jaimelle vihainen. Jaime oli aiemmin tänään järjestetyssä neuvonpidossa katsonut sitä piialta näyttävää soturinaista aivan liian pitkään. Ja se haarniskaan verhoutunut piika oli rohjennut puhutella Jaimea, ja Jaime oli vieläpä vaivautunut vastaamaan. Vastaamaan naiselle, joka oli ruma kuin edesmenneen Robertin perse.

Vihaisena Cersei tarttui isältään perimäänsä (no, ottamaansa) tikariin ja alkoi pilkkoa kesäkurpitsaa paneutuneesti ja kaiken raivonsa siihen purkaen. Hän tunsi olonsa kohenevan rahtusen, kun hän kaatoi kesäkurpitsan säntillisesti pilkotut palaset pannulle, jossa sipulit ja paprikat ritisivät iloisesti öljyssä.

Pilko munakoiso.

No voi paska, munakoisokin muistutti Jaimesta. Munakoisoa pilkkoessaan hän kuvitteli, mitä tekisi Jaimelle, jos veli vielä julkenisi puhua sille naisenkuvatukselle hänen nähtensä. Ajatus piristi Cerseitä hiukan.

Lisättyään munakoisonviipaleet pannulle Cersei puhdisti tikarinsa hellästi pellavaliinalla. Hän hämmensi muhennosta, odotti sen olevan tarpeeksi pehmeää ja joi viiniä.

Lisää pannulle tomaattimurska ja viini. Anna hautua matalalla lämmöllä. Muhennos on sitä parempaa, mitä kauemmin sitä malttaa hauduttaa.

Cersei kaatoi viiniä pannulle reilusti. Loput makeasta kesäviinistä hän kaatoi tyhjentyneeseen pikariinsa. Oh, miten ihanaa olikaan laittaa ruokaa rauhassa, ilman että kukaan häiritsi häntä minkään valtakunnan asioilla tai tunki lohikäärmettään vasten hänen naamaansa.

Mausta mustapippurilla, oreganolla ja rosépippurilla.

Sitä paitsi laittaessaan ruokaa hän tunsi olevansa lähellä äitiä. Äiti oli rakastanut ruoanlaittoa. Yksikään Kuninkaansataman kokki ei tehnyt yhtä hyvää ruokaa kuin Joanna Lannister oli tehnyt. Ikävä tulvahti isona kuohuna läpi Cersein ruumiin, ja pikarikin oli tyhjä.

Cersei oli juuri kurottamassa kaapista uutta pulloa Lannisterin parasta kesäviiniä, kun ovi kävi. Jaime tuli pyytämättä sisään ja kehtasi näyttää siltä, että mitään ei ollut tapahtunut.

”Tuoksuupa täällä hyvältä. Mitä sinä teet?”

Veljen typerän vilpitön hymy sai Cersein raivon kuohumaan yli äyräiden.

”Kasvispataa kesäviinissä, kusipää”, Cersei ilmoitti ja sen enempiä ajattelematta heitti viinipullon kohti Jaimea. Pullon lentäessä halki ilman Cersei ehti miettiä, että vapauttaisi Jaimen välittömästi sotilaallisista tehtävistä, jos mies ei ehtisi väistämään. Cerseillä ei ollut käyttöä hitaalle komentajalle.

Mutta Jaime väisti, ja pullo rikkoutui säpäleiksi ovenkarmiin. Jaime pyyhki kasvoilleen lentäneet pisarat eikä enää hymyillyt.

”Minä en pidä siitä, että sinä keskustelet sen piialta näyttävän sotanaisen kanssa”, Cersei koki tarpeelliseksi selitellä tunteenpurkaustaan.

”Hänen nimensä on Brienne”, Jaime sanoi hitaasti ja katsoi Cerseitä katseella, josta Cersei ei pitänyt, koska hän ei pystynyt lukemaan siitä mitään. Sitten Jaime kääntyi, varoi astumasta suurimpaan viinilammikkoon ja oli poissa.

Kyyneleet tulvahtivat Cersein silmiin, kun hän katsoi aiheuttamaansa sotkua. Miksi hän oli tehnyt sen – miksi hän oli tuhlannut Lannisterin parasta kesäviiniä?

---



Kirjoittajan sana 2: Järkevämpää kokkaamista toki olisi pilkkoa kaikki ensin valmiiksi ja kuullottaa ne kerralla, mutta draamankaari pakotti jakamaan ohjeen paloihin :D. Mutta kertokaa, jos Cersein keittiö inspiroi!
« Viimeksi muokattu: 12.10.2020 16:57:07 kirjoittanut Rowena »

Pura

  • demjin
  • ***
  • Viestejä: 1 179
  • brick by brick
Vs: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)
« Vastaus #1 : 17.10.2020 19:17:13 »
Onnea kommenttiarpajaisten voitosta!

Cersei ja ruuanlaitto vaikutti niin mielenkiintoiselta yhdistelmältä että pakkohan tähän oli tarttua, ja onneksi tartuin, tämä oli mahtava kokemus! :D

Cersei on yksi lempihahmoistani, ja rakastan hänen näkökulmastaan kirjoitettuja ficcejä. Tuot tässä tosi hyvin esiin hänen luonteensa, ylpeytensä ja etenkin itsekeskeisyytensä. Hän on mustasukkainen Jaimesta, mutta ei vilpittömän rakkauden ja hylkäämisenpelon takia vaan siksi, että tietenkin Jaimen tulisi kuulua Cerseille eikä jollekin soturinaiselle joka on kaiken lisäksi vielä rumakin :'D

Ruuanlaitto ei tulisi ekana mieleen kun pohtii mitä Cersein tapaiset naiset harrastavat, mutta teit tästä tilanteesta todella uskottavan! Oli ihan täyttä Cerseitä ilahtua lannisterinvärisistä paprikoista, leikata munakoisoa murhanhimoisesti ja kaataa reilusti enemmän viiniä omaan pikariin kuin ruokaan ;D Mahtava hahmo ja mahtava skenaario, ja kirjoitit sen elävästi ja tosi viihdyttävästi! Lopussa tuli myös Cersein puolesta paha mieli, mutta toisaalta nauratti kun viinin meneminem hukkaan on pahempi juttu kuin Jaimen lähtö :'D

Kiitos tästä, tykkäsin kovasti! Ja saattaa olla että kokeilen reseptiäkin piakkoin, sen verran hyvältä se kuulosti!
look at the birds. even flying
is born
out of nothing
                            -- li-young lee

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 014
Vs: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)
« Vastaus #2 : 23.10.2020 15:10:25 »
Pura, kiitos paljon kommentista <3. Ihana kuulla, että tämä onnistui viihdyttämään ja liikuttamaan. Cersei on mielestäni kaikessa rikkinäisyydessään yksi GoTin hienoimmin kuvatuista (ja näytellyistä) hahmoista. Hänestä oli kiva kirjoittaa.

Toivottavasti innostut kokeilemaan kasvispataa! Opin sen Ranskassa asuvalta kaveriltani, ja se sopii loistavasti kylmiin syysiltoihin. Mulla on kyllä sama ongelma kuin Cerseillä, viiniä meinaa eksyä enemmän lasiin kuin ruokaan ::).

Kiitos vielä! Ja ihanaa syksyä!

« Viimeksi muokattu: 23.10.2020 15:17:15 kirjoittanut Rowena »

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Vs: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)
« Vastaus #3 : 29.12.2020 16:48:04 »
Oi, kylläpä kasvispata kesäviinissä maistuisi kaiken kinkun mussuttamisen jälkeen! :--D
Tää oli ihan huikea. Toki jo otsikosta saattoi päätellä tyylilajin, mutta riemastuttavan selväksi se tuli tässä vaiheessa:
Lainaus
Ja vitut.
Voi Cersei! Olkoonkin, että tässä on rosépippurin ohella mausteena reilusti huumoria, voisin hyvinkin kuvitella Cersein kokkaavan juuri tähän tapaan, ja kuten Purakin sanoi, kuningattaren hurmaava luonteenlaatu tuli tässä upeasti esiin. Rakastuin roisiin ja rempseään kielenkäyttöön.

Lainaus
Kyyneleet tulvahtivat Cersein silmiin, kun hän katsoi aiheuttamaansa sotkua. Miksi hän oli tehnyt sen – miksi hän oli tuhlannut Lannisterin parasta kesäviiniä?
Hahahha! Kiitos viihdytyksestä ja reseptistä!

her shaking shaking
glittering bones

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 014
Vs: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)
« Vastaus #4 : 04.01.2021 15:10:49 »
Ihanaa, että luit tämän, pidit ja kommentoit, Sugared ❤️! Mä katoin Game of Thronesin vasta kesällä, ja oon nyt ihan fiiliksissä tästä fandomista. Ja jostakin syystä myös ruokaficcien kirjoittamisesta 😂.

Ihanaa tätä vuotta!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)
« Vastaus #5 : 23.03.2021 17:21:28 »
Joku Cersein pitämä kokkiohjelma vois olla tämän taidonnäytteen perusteella viihdyttävää katseltavaa :D Ehkä hän kokkailee joku päivä myös kusipäätä kesäviinissä...

Olipa kyllä hauska lukea Cersein kokkaushetkestä. Olit saanut hänet hyvin itsensä oloiseksi (sen mitä kirjoista muistan, tv-sarjaa en ole edes katsonut), ja miten mielenkiintoista ruoanlaitostakin tulee, kun vähän kapinoi ohjetta vastaan ja miettii siinä ohessa kaikenmoista. Ja tietty lipittää viiniä! Mieleeni muistui kaikki postikortit yms. joissa lukee "I love cooking with wine, sometimes I even add it to the food" :D Tähän tyyliin. Sopii kyllä Cerseille moinen, kuin myös viinipullojen paiskominen veljen päälle mustasukkaisuus- ja kiukuspäissään. Ja sen jälkeen tietenkin kadutaan vain viinin tuhlausta ;D

Lainaus
Vastaamaan naiselle, joka oli ruma kuin edesmenneen Robertin perse.
Repesin tälle kohdalle :D Samaten mua alkoi naurattaa se, että kesäkurpitsasta ja munakoisosta tulee Cerseille Jaime mieleen, koska ahaha, likainen mieli on ikuinen ilo ;D En kyllä varmuudella tiedä, oliko se niin tarkoitettu, mutta eihän se minun vilkasta mielikuvitustani estele :D

Kiitos tästä piristysruiskeesta :D En tiedä inspiroiko Cersein keittiö mutta ainakin viihdytti.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)
« Vastaus #6 : 25.03.2021 20:44:58 »
Hahahaha, voihan edesmenneen Robertin perse tosiaan. Älyttömän hauska ja sopivan simppeli tarina tähän päänsärkyiseenkin iltaan. Viihdyin. Miinuspuolena se, että nyt tekee mieli viiniä. ;D Kiitos tästä ja nauruista. ;D


I'm into Herbology now u_u

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 014
Vs: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)
« Vastaus #7 : 09.04.2021 15:46:50 »
Larjus,

kaunis kiitos kommentista! Kiva, että pidit tästä! Ja haha, tuo kortti sopis Cerseille varsin hyvin :D.

Samaten mua alkoi naurattaa se, että kesäkurpitsasta ja munakoisosta tulee Cerseille Jaime mieleen, koska ahaha, likainen mieli on ikuinen ilo ;D En kyllä varmuudella tiedä, oliko se niin tarkoitettu, mutta eihän se minun vilkasta mielikuvitustani estele :D
Oot aivan oikeassa, juuri noin mäkin kesäkurpitsan ja munakoison aattelin :D.



Fracta,
ihana kuulla, että tää piristi päänsärkyistä iltaa! Kiitos, että jaksoit jättää kommentin! En tiennyt, että säkin oot GoT-ihmisiä :).

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)
« Vastaus #8 : 14.04.2021 18:05:39 »
Tämän tekstin nimi oli niin kiinnostava, että pakko oli klikata, ja osuikin kyllä aivan naulan kantaan! :D Tosi hyvä nimi. Tykkäsin siitä kuinka tämä oli rakennettu tuon kokkaamisen ja ruoan ympärille, oli suorastaan aivan nerokas keksintö aloittaa teksti vuorotellen reseptillä ja kerronnalla, ihan huippu elementti! Siihen sitten vielä tuo Cersein reagointi ohjeeseen kuten vittujen toteaminen maltilliselle määrälle öljyä ja Lannisterien värisille paprikoille (hahaa, loistava yksityiskohta) niin voi että, kyllä vaan muuten toimi ja hyvin. Kekseliästä ja hieno toteutus!

Olit vanginnut Cersein olemuksen tosi hyvin tähän, ruma kuin Robertin perse oli erittäin cerseimäisesti sanottu ja nauroin ääneen kohdalle, jossa häntä piristi munakoison leikkeleminen ja siihen liittyvä vertaus (joka oli muuten huvittava, hahaa). Myös isältä veitsen omakätisesti periminen oli hyvä yksityiskohta. Ja viini totta kai, koska Cersei ja viini on vähintäänkin OTP-tasolla yhteensopiva parivaljakko. Viinistä puheen ollen, tykkäsin siitä kuinka Cersei mietti Jaimen refleksejä pullon heittäessään ja kuinka lopussa hetken luulin että häntä harmitti kiukuttelunsa mutta harmittikin vaan viinin haaskaus, aivan loistava tarinan kaari tässä! Tämä oli hyvin ideoitu ja kirjoitettu teksti jossa oli paljon ihania yksityiskohtia ja jonka lukeminen oli todella viihdyttävää. Erinomainen teksti, viihdyin tämän äärellä, suurkiitos tästä!

bannu by Ingrid

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 014
Vs: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)
« Vastaus #9 : 03.05.2021 11:52:08 »
Flawless, kiitos ihanasta kommentista <3! Nauratti tuo sun huomio, että Cersei/viini on melkoinen OTP :D. Se on kyllä totta!

Meinasin syksyllä tehdä kokkaustrilogian eli kirjoittaa kolme ficciä, joissa resepti muodostaa kehyksen tarinalle. Kaks kirjoitin, mutta kolmas jäi kirjoittamatta, koska oli vaikea aatella tätä ja Potterista kirjoitettua kokkausficciä yhdessä. Tai sit se kolmas teksti olis vähintäänkin pitänyt kirjoittaa jostain muusta kuin GoTista tai Potterista. Oon kyllä välillä niin perfektionisti...

Ihanaa, että viihdyit 😊!

carrowfan

  • vitsi syntyessään
  • ***
  • Viestejä: 1 383
  • On olemassa kinkkuja ja on olemassa lisää kinkkuja
Vs: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)
« Vastaus #10 : 03.05.2021 18:43:08 »
Musta tää oli kamalan hauska, just semmonen mukamas tässä nyt kokkaillaan jotain vitutukseen, mutta kun Jaime kehtasi näyttää naamansa ni sit on kyllä viinipullolle käyttöä. Erityisesti mua tässä viihdytti Cersein tapa laittaa ruokaa, hän kommentoi osuvasti koko prosessia eikä huumori loppunut niin kutsutusti kesken. Olen väittänyt sarjan katsottuani, et suosikkihahmoni on Dagmer ja Theon, mut kyl Cerseikin on tän jälkeen viihdyttävä.
"Papereissa 23, henkisesti 17"
"Ehkä mie aikuistun ku täytän 30...siis 40"
"En mie kaipaa olkapäätä, kuha nostat mut eka ylös täältä"

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 014
Vs: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)
« Vastaus #11 : 31.05.2021 13:59:27 »
Carrowfan,

Kiitos kommentista ❤️!

Joo, Cersei on hieno hahmo! Ja niin on myös Theon. Haluaisin hirveästi kirjoittaa Theon/Sansaa, mutta pää lyö tyhjää.

Kiva, että viihdyit tän tekstin parissa!
« Viimeksi muokattu: 31.05.2021 14:02:36 kirjoittanut Rowena »

marieophelia

  • Pajunkissa
  • ***
  • Viestejä: 830
  • 🇺🇦
Vs: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)
« Vastaus #12 : 19.06.2021 12:31:50 »
 :D Katsoin eilen tuon seiskakauden vikan jakson, joten täällä ollaan! Oon miettinyt monesti GoTia katsoessani, että Cersei/viini taitaa olla ainoa oikea paritus, mitä Cersein kohdalla sopii ajatella. Joten tämä oli aivan mahtava!

Olin varma, että lopussa Cersei huomaisi juoneensa kaiken viinin niin, ettei sitä enää riittäisi ruokaan! :D Mutta tämäkin oli mainio lopetus. Nauroin monessa kohdassa, varsinkin Lannisterin värejä ja sitä, että Cersei käyttää vihannesveitsenä tikaria (jonka on saanut eli ottanut isältään ;D). Sain vähän härskejä mielikuvia siitä, että Cerseille tulee munakoisosta ja kesäkurpitsasta Jaime mieleen, mutta en oikein keksinyt muunlaisia selityksiä Cersein mielleyhtymille. Sopii hahmoon. Ihan mahtavasti olet Cersein tässä kirjoittanut. Ficci yhdistettynä ruokaohjeeseen on ihan mahtava konsepti!

Tekisipä mieli ratatouilleta nyt! :D Kiitos<3

(Ja voin tunnustaa, ettei Aryan Frey-piiras ollut ainoa spoiler, johon olen viime viikkoina törmännyt. Saatoin esimerkiksi "vahingossa" kirjoittaa googleen "Tommen Baratheon death" tai jotain vastaavaa. :D Eikä Jon Snow'n vanhemmatkaan varsinaisia yllätysväristyksiä aiheuttaneet. Kaduttaa kyllä oma uteliaisuuteni, mutta minkäs sitä luonteelleen mahtaa.)
« Viimeksi muokattu: 19.06.2021 12:37:01 kirjoittanut marieophelia »

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 014
Vs: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)
« Vastaus #13 : 26.06.2021 23:48:59 »
Marieophelia, kiitos kommentista <3!

Melkoisia spoilereita oot onkinut 😬. Mä tein kyllä viime kesänä ihan samaa, oli pakko selvittää etukäteen, mitä mm. Jaimelle tapahtuu 🙄. Harmitti kyllä vietävästi, että googlasin sen ja muutaman muun vikan kauden tapahtuman. Ja sit Instan kautta spoilaannuin muutaman kerran tosi pahasti, mut pahimman spoilerin löi vasten naamaa mun työkaveri, joka yllättäen vain totesi viimeisestä jaksosta tosi ison paljastuksen 😅. Olin hetkeä aikaisemmin sanonut sille, että oon ihan GoT-koukussa (taisin kattoa neljältä kautta just silloin), ja se jotenkin oletti, että oon katsonut sarjan aiemminkin läpi...

Ihanaa, että tykkäsit tästä ficistä 😊.

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 336
  • Lunnikuningatar
Vs: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)
« Vastaus #14 : 11.07.2021 09:00:58 »
Onnea kommenttiarpajaisten voitosta! Mää oon lukenut tän tekstin kertaalleen aiemminkin, mutta nyt sain hyvän syyn lukea uudelleen ja jättää myös kommentin.

Tää on tekstinä hauska, mutta kuitenkin myös viiltävä. Mun mielestä rivien välistä välittyy hienosti Cersein sokeus omille virheilleen ja ajatuskehilleen, ja esimerkiksi se, ettei hän oikein osaa ajatella kuin itseään. Olet tosi hienosti parodioinut sitä tässä ja toisaalta myös keventänyt esimerkiksi noiden munakoisomielikuvien ja Lannisterin värien kautta, mutta kyllä tää mua vähän myös otti sydämestä. :D Etenkin, kun tietää, miten Cersein tarina päättyy.

marieophelian toteamus siitä, että Cersei/viini on ainoa oikea paritus, oli kyllä myös sekä hauska että surullinen. Hän on kyllä niin toivoton, ettei kukaan varmaan oikein voisi olla Cersein kanssa onnellinen. Nyyh.

Erityiskiitosta vielä nimestä, se on hauska ja allitteraatio toimii upeasti. Sulla on aina parhaat nimet!


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)
« Vastaus #15 : 11.07.2021 16:28:10 »
Oho, enkö mä tosiaan oo koskaan kommentoinu tätä! No nyt on korjattava erehdys, koska tää on vallan mainio! Vaikkakin ajatus Cerseistä noinkin arkisessa puuhassa kuin ruuanlaitossa on tavallaan hassu, mutta oot kirjottanut sen tosi uskottavasti, viinin naukkailuineen kokkauksen lomassa, viinipullon heitteilyineen ja kiroiluineen kaikkineen :D Shippaan kyllä Jaime/Brienneä joten ficin lopetus oli mieleeni heh :D Rakenteelisesti teksti oli myös selkeä, että tuo resepti oli kursiivilla ja vuorotellen sen kanssa tuli Cersein ajatuksia ilmi. Pidin kovasti!

-Crys

Never underestimate the power of fanfiction

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 014
Vs: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)
« Vastaus #16 : 07.08.2021 09:55:59 »
Kiitos kommenteista ❤️.

Kaarne, kiitos! Otsikkojen keksiminen on ihan mun suosikkipuuhaa 😊. Cersei on kyllä surullinen hahmo. En malta odottaa, mikä hänen kohtalonsa tulee olemaan kirjoissa! Toivottavasti Martin saa vietyä tarinan päätökseen!

Crys, kiva kuulla, että tän tekstin jaksotus toimi 😊. Mulla ei oo varmaan yhtäkään GoT-ficciä, jossa ei vähintäänkin viitattais Jaime/Brienneen 😅.


Ihanaa elokuuta teille molemmille!

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)
« Vastaus #17 : 07.08.2021 12:43:10 »
Mä en oo kattonut GoTia kuin kolme kautta, mutta toki tuossa ajassa Cersei tuli hahmona tutuksi (toki spoilereihin oon törmännyt myöhemminkin). En pitänyt hänestä lainkaan, mutta ai että miten ilahduttavan samaistuttava hän on tässä viinipäissä vihaisena kokatessaan :'D Ihan loistava! Pidin myös siitä, että Cersei nautti niinkin arkisesta asiasta kuin rauhassa kokkaaminen - se antaa jotenkin hahmolle enemmän syvyyttä, vielä kun hän tässä muistelee äitiäänkin.

Tää oli samaan aikaan todella viihdyttävä ja vähän ankeakin tunnelmaltaan (mikä sopii Cersein hahmolle hienosti) - oikein mielenkiintoinen lukukokemus :3 Kiitos tästä <3

Hitto, nyt munkin tekee mieli viiniä :D
« Viimeksi muokattu: 07.08.2021 12:46:01 kirjoittanut Angelina »


ava & bannu © Inkku

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 014
Vs: GoT: Kasvispataa kesäviinissä, kusipää (K-11, Cersei)
« Vastaus #18 : 17.08.2021 11:17:13 »
Angelina, kiitos kommentista ❤️!
Olispa mielenkiintoista kuulla, mikä sai sut lopettamaan sarjan katsomisen just tuolloin! Tai kun kolmas kausi loppuukin niin jännään kohtaan 😁.

Ihanaa, että pidit tästä! Ja toivottavasti viiniäkin oli saatavilla 😁.