Kirjoittaja Aihe: Kirjat & kirjasarjat #3  (Luettu 385840 kertaa)

Abarat

Vs: Kirjat & kirjasarjat #3
« Vastaus #320 : 17.08.2025 06:43:16 »
Voisko joku suositella vanhanaikaisia romanttisia kirjoja? Kartanoita, kolmiodraamaa, pientä jännitystä ja onnellinen loppu? Mun lukulistalla on tällä hetkellä Mary Ann Gibbsin Rakkauden kaupunki. Haluaisin jotain lempeää luettavaa.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2025 10:17:11 kirjoittanut Abarat »
You're a song written by the hands of God.
(Shakira-Underneath Your Clothes)

rosegold

• Ingridin ava
« Vastaus #321 : 17.08.2025 14:27:57 »
Abarat: Voisiko ehkä Jan Karonin Pappila-kirjat olla sun makuun?  :)

Abarat

« Vastaus #322 : 18.08.2025 01:27:17 »
Hyvä kun mainitsit kyseisen sarjan koska jäin joskus Jan Karonin kirjasarjan kolmanteen osaan. Voisin jatkaa sarjaa eteenpäin! Se kun on sellainen hyvän mielen kirjasarja.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2025 20:32:35 kirjoittanut Abarat »
You're a song written by the hands of God.
(Shakira-Underneath Your Clothes)

rosegold

• Ingridin ava
« Vastaus #323 : 14.09.2025 15:36:14 »
Miten teidän lukujutut on menneet viime aikoina?

Itse en ollut noin vuoteen käynyt kirjastossa, mutta nyt taas alkanut aktivoitua sinne suunnalle. Kauhea nälkä lukea tietokirjoja. Ensin luin Kultaturbo-kirjan Suosikki-lehdestä ja nyt olen lukemassa Hanoi Rocks-kirjaa. En ole erityisen kiinnostunut kummastakaan aiheesta, mutta rakastan tietokirjoja ja varsinkin henkilökuvia. Kiinnostaako teitä tietokirjat? Millaiset aiheet?

Nostalgiamielessä olen myös lukenut lähes 30 R.L. Stinen Fear Street-kirjaa tämän kesän ja syksyn aikana ja kiinnostus niihin jatkuu edelleen.

Fiorella

• Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
« Vastaus #324 : 15.09.2025 21:27:32 »
Täytyy tunnustaa, että minua kiinnostavat erittäin vähän tietokirjat ja varsinkaan henkilökuvat. Harva ihminen (ainakaan ns. turha julkkis, poliitikko, urheilija tms) kiinnostaa minua niin paljon, että välittäisin erikseen lukea enempää kuin mitä uutisissa tulee vastaan. Mutta olen kyllä ajatellut, että joistakin olisi kivakin lukea, kuten Kirsi Kunnas tai Jenni Haukio näin nopeasti tulee mieleen. Kiinnostavammat kirjat ovat kuitenkin menneet niistäkin ohi toistaiseksi.

Tietokirjoista tykkään silloin, kun ne liittyvät aiheisiin, joista tahdon kuulla lisää. Niitä vain ei aina välttämättä tule kovin usein vastaan. Esimerkiksi olisi tosi mielenkiintoista lukea tai nähdä vaikka paljon tuoreita ja uusia tietoja avaavia dokumentteja erilaisista valaista, haista ja muista merieläimistä. :D

Ammattikirjallisuutta luen kyllä paljon, ja sitä pidän kiinnostavana.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Lusikkasirri

• Pölypallero
« Vastaus #325 : 16.09.2025 11:37:43 »
Mä sain taas pitkästä aikaa luettua kesällä jopa useampia kirjoja! Erityisen mukava kokemus oli Emma ja Arja Puikkosen Äänihäkki, joka sykähdytti vaikka se onkin selkeästi suunnattu esiteineille/teineille. Voin siis suositella, myös sopi myös aikuiseen makuun. Muutamia fikki-ideoitakin tuli joita haluaisin päästä toteuttamaan :) Kun kävin palauttamassa kesäkirjat, innostuin hieman kunnianhimoiseen projektiin ja lainasin Frank Herbertin Dyynin kolme ensimmäistä osaa yhteisniteenä. Olen nähnyt ensimmäisen elokuvan, mutta kirja on ollut siitä huolimatta hyvä. Onhan kirjassa aina mahdollista kertoa enemmän, elokuvaa katsoessa olin ehkä hieman kujalla koko ajan... Aivoni ovat myös selkeästi keksineet uudet enemmän kirjauskolliset kasvot hahmoille, mikä on mukavaa. Mielikuvitukseni on tallella! Pitää kyllä aikatauluttaa enemmän aikaa lukemiselle, vähän hirvittää ehdinkö lukea koko kirjan ennen kuin joku toinen haluaa lukea sen ja kirja pitää palauttaa.
Ja niin / taas löydän kotiin tien / ja joukon ystävien / ja syliin kaikkein rakkaimman, ja syliin rakkaimman.
Ei Volga, Niili milloinkaan / niin pysty kohtaamaan / kuin virrat ihmissydänten, kuin virrat sydänten.
Vuokko Hovatta - Virta