Kirjoittaja Aihe: Star Wars (elokuvat kuin muukin aiheeseen liittyvä keskustelu)  (Luettu 5201 kertaa)

Kosmik

• Kermakanelipulla
Kivaa, että täällä on pari muutakin jo tuon uusimman elokuvan nähnyttä. Kiva oli lukea teidän mietteitä elokuvasta ja pakko tulla vielä komppimaan muutamia juttuja. :)

Spoiler: näytä
Ymmärrän hyvin tuon Reyn Mary Sue -ongelman, mutta en ole antanut sen häiritä, koska olihan Lukekin hyvin Gary Stu -hahmo, kuten joku on tässä topassa aikaisemmin tainut tuoda esiin. Ja kun kyseessä on tällainen disneymäinen sankaritarina, niin menköön nyt. Reyssä olisi tosin ollut potentiaalia paljon mielenkiintoisempaan tarinankaareen, varsinkin tässä viimeisessä elokuvassa ja kyllä harmittaa, että tekijät päätti mennä sieltä, missä aita on matalin. :/

Nevilla mainitsi Finn/Poe-parituksen ja mä vähän lopussa jo odotin että ne löytäisi toisensa ja jakaisi lopussa suudelman, koska siinä oli hyviä paikkoja, jossa tehdä se, mutta ei!!! Voi miksi ei!?!? Yhden naisparin suudelma siellä nähtiin taustajoukoissa, mutta kuten jostain arvostelustakin luin, niin ei Disneyllä ole munaa laittaa valkokankaalle kahden miehen hellää hetkeä. ::) Niin plääh...

moodrose mainitsi myös Rosesta hyviä pointteja. Joo, hän hääri siellä mukana taustajoukoissa, mutta hahmo sivuutettiin kyllä melkeinpä täysin viimeisessä elokuvassa, vaikka oli hyvin mukana Last Jedissä, ja mitä tosiaan tapahtui Finn/Roselle, en ymmärrä. Jäi kyllä harmittamaan se sivuhahmojen tarinoiden sivuutus elokuvassa. Olisivat vaikka leikanneet pois niitä siirtymiä ja taisteluita ja droidiperseilyitä ja antaneet kunnon päätöksen nyt ainakin Finnin ja Poen tarinalle. Ja sitten kuitenkin elokuvaan ängettiin mukaan uusiakin hahmoja mielestäni aika turhaan, kuten se Jannah ja Zorii!? Olisivat vaikka Roseen keskittyneet sen sijaan, että änkeävät mukaan heilumaan pari uutta tyyppiä. Hätäisesti yritettiin jotain viittauksia antaa Poe/Zorii-suuntaan, mutta minkä takia!? Ei pahalla, mutta tuntui, että Zoriikin oli mukana vain sen coolin armorin vuoksi. Ja vaikka tykkäsinkin naishahmojen runsaudesta, niin tarvitseeko niitä sitten änkeä mukaan noin paljon sen nojalla, että aikaisemmin mukaan tulleet uudet hahmot hylätään näiden uusien kustannuksella!?

moodrose oli myös hyvin käsitellyt tätä Palpatine asiaa ja mun mielestä se paljastus että Rey on Palpatinen perillinen selitti saman tien sen, minkä vuoksi Rey on niin voimakas. Kun siitäkin muistan kuulleni närinää joskus fanien osalta, että miksi Reystä on tehty elokuvaan niin voimakas, vaikka on nainen ja plääplää, mutta tämä Palpatine-sukulaisuus selittää kaiken. On se jännä, että vielä tänäkin päivänä jaksavat jotkut sovinistit valittaa vahvoista naishahmoista. ::)

Angelina

• Stark-Rogers
  • Valvoja
Joo. Joo o. Kävin kans tosiaan eilen katsomassa ko leffan ja ei. Mutta joo laitan spoileritägiin enemmän ajatuksia ;D

Lainaus
Ja no, pakko sanoa, että ihan oikeasti Palpatinen kanssa mulla on isoja ongelmia. Lähinnä siksi, että koko 1-6 oikeasti keskittyy siihen, että Anakin on Valittu, joka tuo tasapainon Voimaan, ja se sitten täyttyy Keisarin kuollessa. Siksi mun on tosi vaikea hyväksyä sitä, että Palpatine onkin yhtäkkiä hengissä ja leffan pahis, koska se tavallaan tekee koko 1-6 episodien juonikaaren huipennuksen tyhjäksi ja syö siltä pohjan. Tää on ehdottomasti mun isoin kritiikki, varsinkin kun musta TFA ja TLJ eivät alustaneet / selittäneet Palpatinen paluuta mitenkään

TÄMÄ. Toi Palpatine tuli ihan out of nowhere ja mulle tuli sellanen olo, että "damn ei keksitä muuta, Palpatine takasin!" Koska mitä vittua. Mä näin sen myös niin, että tossa meni koko Star Wars saagan parhaan hahmon (eli Anakinin/Darth Vaderin) tarina ihan hukkaan ja siitä oon todella vihainen!!!

Kylo Renistä mulla oli aiemmin vähän sellaset ristiriitaset fiilikset, koska se oli musta ihan ookoo, mutta vähän liian teiniangst. Tää leffa kuitenkin muutti mun mielipiteen siitä täysin ja pisteet nousi kohisten! Ehdottomasti suosikkini näiden uusien leffojen hahmoista, samaten tykkäsin Poesta kovasti. Rey sitten taas... Eiiiiii. Mun mielestä Ayudaran käyttämä mary sue-termi sopii paremmin kuin hyvin. Liian täydellinen hahmo ja jotenkin tylsä ja tuo "oletkin Rey Palpatine" oli farssi :'''D I can't.

Koko leffan antikliimaksi oli se helvetin pusu, koska mitä lisäarvoa se toi leffalle, ei mitään :'D Tuntu mun mielestä pakolliselta romantiikkalisäykseltä, koska joo vaikka Kylolla/Reyllä on ollut se yhteys ja ovat olleet läheisesti tekemisissä läpi leffojen, niin silti. Miksi. Ei :D Siis ehdottomasti suurin facepalm tuli tästä.

Leffahan sinänsä oli ihan viihdyttävä ja katsottava ja varmasti hyvä sellaisten mielestä, joille vanhemmat leffat ei oo niin lähellä sydäntä (enkä nyt tarkoita, etteikö vanhoistakin leffoista tykkäävät voisi tästä tykätä, mutta meillä on varmaan enemmän negaa sanottavaa :'D) Eli joo kyllä, olen negatiivinen ja mulla ei ollut mitään odotuksia leffaan lähdettäessä. Kyllä sen katsoi ja olisi se voinut olla huonompikin, mutta en arvostanut kyllä moniakaan juonenkäänteitä. Arvosanaksi heitän 2.5/5

“I will protect you, doll.

Ava ©Ingrid | bannu ©Auri

Fairy tale

No nyt on leffa nähty. Olisin katsonut vielä vaikka tunnin lisää, koska moni asia jäi niin kesken. Joitakin hajanaisia mietteitä ja ajatuksia tähän väliin:

Olin siinä kohtaa elokuvaa ihan että häh, joko tää muka loppuu, kun taistelusta palanneet tapasivat iloisina toisiaan. Koko elokuvan nimi viittasi siihen, että Skywalker jää eloon. Ilman minkäänlaisia ennakko-odotuksia vain katsoin mitä minulle tarjottiin. Edelleen Ray esitteli itsensä ilman sukunimeä, eli olin siis ajan tasalla tässä ettei hänen menneisyyttään oltu vielä katsojalle paljastettu. Loppuun saakka odotin että se, jolla on Skywalkerin verta suonissaan, oikeasti nousee ja Kyllähän Ben sieltä valon puolelle nousi, mutta liian lyhyeksi ajaksi. Ymmärrän tuon Rayn Skywalkerin nimen ottamisen niin, että kaksi Skywalkeria häntä opasti (Leia ja Luke) koska heihin viitattiin.

Pidin mahtavasta aallokosta, joka oli taustalla tässä kaksintaistelussa, vaikka jo tajusinkin ettei Ben halua Rayta tappaa. Kiinnitin itsekin huomiota siihen, kuinka vähän tässä elokuvassa oli kunnollista keskustelua. Kuva puhui enemmän. Nojattiin kai aika paljon siihen, mitä jo viime elokuvassa pohjustettiin, jolloin Benin ja Rayn välillä oleva erikoisen vahva yhteys voimassa näytettiin ja tässä se jatkui. Koska keskustelua oli todella vähän, kesken elokuvan katselun kävi mielessäni, että tähän fikkaajat tarttuvat ja kirjoittavat enemmän sitä mitä hahmot kokivat ja tunsivat ja mistä he keskustelivat kaiken tämän keskellä. Tässä oli niin selkeä soulmate-elementti nähtävillä, että minua ei häirinnyt tuo Benin ja Rayn suudelma laisinkaan. Se sinetöi jotain heidän välillään mitä olisi voinut olla.

Ei ollut johdonmukaista suomentaa robottien nimiä noin typerästi. Kukaan täysipäinen ei katso leffasaagan osaa 9 irtonaisena osana ja kaikki siis tietävät mistä on kyse kun sanotaan R2 eikä Arto??? Siis voihan artot ja treepot sentään.  ???

Groverin tyttö11

• Ihmissusi
Star Wars on kaikkein tärkein mitä on ja tulee olemaan. Katsoin ensimmäiset todella nuorena ja siitä asti olen ollut täysin elokuvien lumoissa. Kestosuosikkeinani on Anin ja Hanin lisäksi pysynyt uudesta trilogiasta Ben Solo eli Kylo Ren ja voin hyvin kutsua itseäni hardcore Reyloksi ::) ;D
𝒴ℴ𝓊 𝓂ℯℯ𝓉 𝓉𝒽ℴ𝓊𝓈𝒶𝓃𝒹𝓈 ℴ𝒻 𝓅ℯℴ𝓅𝓁ℯ, 𝒷𝓊𝓉 𝓃ℴ ℴ𝓃ℯ ℴ𝒻 𝓉𝒷ℯ𝓂 𝓉ℴ𝓊𝒸𝒽ℯ𝓈 𝓂ℯ 𝓁𝒾𝓀ℯ 𝓎ℴ𝓊 𝒹ℴ