Kirjoittaja Aihe: Star Wars (elokuvat kuin muukin aiheeseen liittyvä keskustelu)  (Luettu 20044 kertaa)

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Kivaa, että täällä on pari muutakin jo tuon uusimman elokuvan nähnyttä. Kiva oli lukea teidän mietteitä elokuvasta ja pakko tulla vielä komppimaan muutamia juttuja. :)

Spoiler: näytä
Ymmärrän hyvin tuon Reyn Mary Sue -ongelman, mutta en ole antanut sen häiritä, koska olihan Lukekin hyvin Gary Stu -hahmo, kuten joku on tässä topassa aikaisemmin tainut tuoda esiin. Ja kun kyseessä on tällainen disneymäinen sankaritarina, niin menköön nyt. Reyssä olisi tosin ollut potentiaalia paljon mielenkiintoisempaan tarinankaareen, varsinkin tässä viimeisessä elokuvassa ja kyllä harmittaa, että tekijät päätti mennä sieltä, missä aita on matalin. :/

Nevilla mainitsi Finn/Poe-parituksen ja mä vähän lopussa jo odotin että ne löytäisi toisensa ja jakaisi lopussa suudelman, koska siinä oli hyviä paikkoja, jossa tehdä se, mutta ei!!! Voi miksi ei!?!? Yhden naisparin suudelma siellä nähtiin taustajoukoissa, mutta kuten jostain arvostelustakin luin, niin ei Disneyllä ole munaa laittaa valkokankaalle kahden miehen hellää hetkeä. ::) Niin plääh...

moodrose mainitsi myös Rosesta hyviä pointteja. Joo, hän hääri siellä mukana taustajoukoissa, mutta hahmo sivuutettiin kyllä melkeinpä täysin viimeisessä elokuvassa, vaikka oli hyvin mukana Last Jedissä, ja mitä tosiaan tapahtui Finn/Roselle, en ymmärrä. Jäi kyllä harmittamaan se sivuhahmojen tarinoiden sivuutus elokuvassa. Olisivat vaikka leikanneet pois niitä siirtymiä ja taisteluita ja droidiperseilyitä ja antaneet kunnon päätöksen nyt ainakin Finnin ja Poen tarinalle. Ja sitten kuitenkin elokuvaan ängettiin mukaan uusiakin hahmoja mielestäni aika turhaan, kuten se Jannah ja Zorii!? Olisivat vaikka Roseen keskittyneet sen sijaan, että änkeävät mukaan heilumaan pari uutta tyyppiä. Hätäisesti yritettiin jotain viittauksia antaa Poe/Zorii-suuntaan, mutta minkä takia!? Ei pahalla, mutta tuntui, että Zoriikin oli mukana vain sen coolin armorin vuoksi. Ja vaikka tykkäsinkin naishahmojen runsaudesta, niin tarvitseeko niitä sitten änkeä mukaan noin paljon sen nojalla, että aikaisemmin mukaan tulleet uudet hahmot hylätään näiden uusien kustannuksella!?

moodrose oli myös hyvin käsitellyt tätä Palpatine asiaa ja mun mielestä se paljastus että Rey on Palpatinen perillinen selitti saman tien sen, minkä vuoksi Rey on niin voimakas. Kun siitäkin muistan kuulleni närinää joskus fanien osalta, että miksi Reystä on tehty elokuvaan niin voimakas, vaikka on nainen ja plääplää, mutta tämä Palpatine-sukulaisuus selittää kaiken. On se jännä, että vielä tänäkin päivänä jaksavat jotkut sovinistit valittaa vahvoista naishahmoista. ::)
 

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Joo. Joo o. Kävin kans tosiaan eilen katsomassa ko leffan ja ei. Mutta joo laitan spoileritägiin enemmän ajatuksia ;D

Spoiler: näytä
Lainaus
Ja no, pakko sanoa, että ihan oikeasti Palpatinen kanssa mulla on isoja ongelmia. Lähinnä siksi, että koko 1-6 oikeasti keskittyy siihen, että Anakin on Valittu, joka tuo tasapainon Voimaan, ja se sitten täyttyy Keisarin kuollessa. Siksi mun on tosi vaikea hyväksyä sitä, että Palpatine onkin yhtäkkiä hengissä ja leffan pahis, koska se tavallaan tekee koko 1-6 episodien juonikaaren huipennuksen tyhjäksi ja syö siltä pohjan. Tää on ehdottomasti mun isoin kritiikki, varsinkin kun musta TFA ja TLJ eivät alustaneet / selittäneet Palpatinen paluuta mitenkään

TÄMÄ. Toi Palpatine tuli ihan out of nowhere ja mulle tuli sellanen olo, että "damn ei keksitä muuta, Palpatine takasin!" Koska mitä vittua. Mä näin sen myös niin, että tossa meni koko Star Wars saagan parhaan hahmon (eli Anakinin/Darth Vaderin) tarina ihan hukkaan ja siitä oon todella vihainen!!!

Kylo Renistä mulla oli aiemmin vähän sellaset ristiriitaset fiilikset, koska se oli musta ihan ookoo, mutta vähän liian teiniangst. Tää leffa kuitenkin muutti mun mielipiteen siitä täysin ja pisteet nousi kohisten! Ehdottomasti suosikkini näiden uusien leffojen hahmoista, samaten tykkäsin Poesta kovasti. Rey sitten taas... Eiiiiii. Mun mielestä Ayudaran käyttämä mary sue-termi sopii paremmin kuin hyvin. Liian täydellinen hahmo ja jotenkin tylsä ja tuo "oletkin Rey Palpatine" oli farssi :'''D I can't.

Koko leffan antikliimaksi oli se helvetin pusu, koska mitä lisäarvoa se toi leffalle, ei mitään :'D Tuntu mun mielestä pakolliselta romantiikkalisäykseltä, koska joo vaikka Kylolla/Reyllä on ollut se yhteys ja ovat olleet läheisesti tekemisissä läpi leffojen, niin silti. Miksi. Ei :D Siis ehdottomasti suurin facepalm tuli tästä.

Leffahan sinänsä oli ihan viihdyttävä ja katsottava ja varmasti hyvä sellaisten mielestä, joille vanhemmat leffat ei oo niin lähellä sydäntä (enkä nyt tarkoita, etteikö vanhoistakin leffoista tykkäävät voisi tästä tykätä, mutta meillä on varmaan enemmän negaa sanottavaa :'D) Eli joo kyllä, olen negatiivinen ja mulla ei ollut mitään odotuksia leffaan lähdettäessä. Kyllä sen katsoi ja olisi se voinut olla huonompikin, mutta en arvostanut kyllä moniakaan juonenkäänteitä. Arvosanaksi heitän 2.5/5


« Viimeksi muokattu: 01.04.2022 11:51:11 kirjoittanut flawless »


ava & bannu © Inkku

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
No nyt on leffa nähty. Olisin katsonut vielä vaikka tunnin lisää, koska moni asia jäi niin kesken. Joitakin hajanaisia mietteitä ja ajatuksia tähän väliin:

Spoiler: näytä
Olin siinä kohtaa elokuvaa ihan että häh, joko tää muka loppuu, kun taistelusta palanneet tapasivat iloisina toisiaan. Koko elokuvan nimi viittasi siihen, että Skywalker jää eloon. Ilman minkäänlaisia ennakko-odotuksia vain katsoin mitä minulle tarjottiin. Edelleen Ray esitteli itsensä ilman sukunimeä, eli olin siis ajan tasalla tässä ettei hänen menneisyyttään oltu vielä katsojalle paljastettu. Loppuun saakka odotin että se, jolla on Skywalkerin verta suonissaan, oikeasti nousee ja Kyllähän Ben sieltä valon puolelle nousi, mutta liian lyhyeksi ajaksi. Ymmärrän tuon Rayn Skywalkerin nimen ottamisen niin, että kaksi Skywalkeria häntä opasti (Leia ja Luke) koska heihin viitattiin.

Pidin mahtavasta aallokosta, joka oli taustalla tässä kaksintaistelussa, vaikka jo tajusinkin ettei Ben halua Rayta tappaa. Kiinnitin itsekin huomiota siihen, kuinka vähän tässä elokuvassa oli kunnollista keskustelua. Kuva puhui enemmän. Nojattiin kai aika paljon siihen, mitä jo viime elokuvassa pohjustettiin, jolloin Benin ja Rayn välillä oleva erikoisen vahva yhteys voimassa näytettiin ja tässä se jatkui. Koska keskustelua oli todella vähän, kesken elokuvan katselun kävi mielessäni, että tähän fikkaajat tarttuvat ja kirjoittavat enemmän sitä mitä hahmot kokivat ja tunsivat ja mistä he keskustelivat kaiken tämän keskellä. Tässä oli niin selkeä soulmate-elementti nähtävillä, että minua ei häirinnyt tuo Benin ja Rayn suudelma laisinkaan. Se sinetöi jotain heidän välillään mitä olisi voinut olla.

Ei ollut johdonmukaista suomentaa robottien nimiä noin typerästi. Kukaan täysipäinen ei katso leffasaagan osaa 9 irtonaisena osana ja kaikki siis tietävät mistä on kyse kun sanotaan R2 eikä Arto??? Siis voihan artot ja treepot sentään.  ???





Groverin tyttö11

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 54
Star Wars on kaikkein tärkein mitä on ja tulee olemaan. Katsoin ensimmäiset todella nuorena ja siitä asti olen ollut täysin elokuvien lumoissa. Kestosuosikkeinani on Anin ja Hanin lisäksi pysynyt uudesta trilogiasta Ben Solo eli Kylo Ren ja voin hyvin kutsua itseäni hardcore Reyloksi ::) ;D
Welcome to my playground

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Onko muut katsoneet The Book of Boba Fettiä? :) Seuraava pohdinta spoilaa sarjaa, joten älä lue, jos et halua spoilaantua sarjasta!

Spoiler: näytä
Alkukausi oli vähän ehkä keskinkertaista settiä. Jotenkin odotin Boba Fettin hahmolta enemmän. En tiedä, mättääkö siinä hahmossa sitten enemmän juuri käsikirjoitus. Mielenkiintoisia kohtia oli ne, joissa Fett oli tuskeneiden kanssa ja Mandalorian-sarjassa tykkäsin kyllä Boba Fettistä hahmona, mutta tässä sarjassa hän ei ole mielestäni sopinut päärooliin, on ollut jotenkin vähän turhan pliisu. Ja mikä hitto se Danny Trejo oli olevinaan!? :'D Petyn kyllä, jos sitä ei näytetä enää ja vielä enemmän petyn, jos ei tullut taas vain kuolemaan tuohon sarjaan. :'D

Mutta sitten 5. ja 6. jaksot on olleet ihan silkkaa kultaa, koska Mando ja Grogu ja Luke ja Ashoka!!!! <3 Tuo kutosjakso oli niin täynnä Grogua etten kestä ja on ollut ikävä sitä ja Mandoa, vaikka joululomalla viimeksi katsoin Mandalorianin läpi kolmannen kerran. Jotenkin haluaisin, että Grogu valitsisi jedipolun (Yodan valomiekka!!!!), mutta toisaalta hänessä ei ole ollut ehkä sellaista paloa jediksi. Ja olin huomaavinani, että Mandon uudessa aluksessa (N-1 Starfighter) olisi pieni kupoli Grogullekin siinä kohtaa, missä on normaalisti ollut droidin paikka, niin kävi mielessä, että se voisi olla pieni vihje tulevasta. Toisaalta taas Mando ja Grogu on paras kaksikko ikinä, mutta Grogu jedivoimilla ja Yodan miekan kanssa olisi vaan niin upeaa nähdä. :D

Luke oli toteutettu todella hyvin, mutta olin bongaavinani naama-animaatiossa samantyylistä liikehdintää suun ja silmien alueella kuin peleissä on tottunut näkemään. Olin silti yllättynyt, että noinkin paljon nuorta Lukea oltiin saatu mukaan, koska tuskin on mitenkään helppoa tai halpaa saada noin vakuuttavaa naama-animointia luotua. Silläkin vähän mietin, että ehkä Grogu valitsee Mandon, jotta sarjan tekijöiden ei tarvitse Lukea pitää sarjassa sen enempää kuin on pakko, mutta voin olla väärässäkin. :')

Sitten toisaalta taas mietin, että sarjan nimi on Book of Boba Fett ja tässä on nyt kaksi jaksoa, joista Boba Fett on puuttunut melkein kokonaan. Mandon ja Grogun osuudet olisi voinut säästää The Mandalorian -sarjan kolmannelle kaudelle. Mua ei silti tämä päätös harmita, koska olihan varsinkin toi 6. jakso ihan timanttista katsottavaa. :D Ja vaikka mua harmitti, ettei Mando mennyt Grogua tapaamaan naamatusten, niin se tapaaminen tulee olemaan entistäkin spesiaalimpi sitten The Mandalorianin kolmannella kaudella. :)

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Tuplapostaus, koska voin!

Spoilaa The Book of Boba Fett -sarjaa!

Spoiler: näytä
Jes! Mähän ennustin tämän, että Grogu palaa Mandon luo ja se Mandon aluksen pikku kupoli on Grogua varten! :'D

Tykkäsin tästä vikasta jaksosta ja varsinkin Pelin heitto Grogun nimestä oli niin osuva ja kuitti niille faneille, jotka ei tykänneet Grogun nimestä. :'D Tunnustaudun itsekin faniksi, joka ensin vierasti Grogun nimeä, mutta siihen on jo tottunut ja se on ihan söpö nimi, mutta silti käytän usein Grogusta vain Baby Yoda -nimeä. :')

Koko sen vikan taistelun ajan mielessäni huusin Boba Fettille, että hakee sen lemmikkinsä (rancor?) apuun ja tulihan se sieltä lopulta. Joskin mua suututti, kun Fettin omat joukot tulittivat sitä, vaikka se pelasti koko hemmetin kaupungin!? Onneksi Mando ja Grogu tulivat apuun. Se oli niin överisöpöä, kun Grogu nukuttaa sen pedon ja käy sen viereen itsekin nukkumaan. <3 Olisin toivonut jotain spesiaalimpaa jälleennäkemistä Mandolle ja Grogulle, mutta toisaalta taas rakastin sitä kohtaamista, kun kesken takaa-ajon alkavat hempeillä ja Peli muistuttaa, että meillä on tilanne päällä. :'D

Tavallaan mua harmittaa, että Cara Dunen näyttelijä heivattiin sarjasta, mutta toisaalta Peli on nostettu melko keskeiseksi sivuhahmoksi ja hän on ihan mahtava droideineen. :'D

Sekin oli ihan hyvin toteutettu, että Mando oli enemmän sivuhahmona tässä vikassa jaksossa ja Boba Fett ja Fennec veti koko showta. Silti pistää mietityttämään, miten se Mandalorianin kolmas kausi toteutetaan, kun kaikki ei välttämättä edes katso tätä Book of Boba Fettiä, vaikka tässä Mandon ja Grogun tarina etenee melkoisen harppauksen eteenpäin. Ehkä Luke hylättiin vähän turhan kiireellä ja tulee sellainen fiilis tästä sarjasta, että Mandot ja Grogut oli lisätty sinne fanien mieliksi. Tavallaan joo rakastan niitä jaksoja, joissa nuo kaksi on, mutta ne vähän vei pääpainoa itse Boba Fettin tarinalta.

Sitten tää sininen alien, Cad Bane, oli kyllä mielenkiintoinen hahmo ja häntä olisin halunnut nähdä enemmänkin! Ääninäyttelijä teki kyllä hyvää työtä tuon hahmon kanssa.

En tiedä yhtään, mitä Mandalorianin kolmas kausi tuo tullessaan, mutta jotenkin kuvittelisi, että se melkeinpä edellyttäisi sen, että Book of Boba Fett olisi katsottuna alla, koska jos sitä ei ole katsonut ja Mando ja Grogu on vaan yhtäkkiä taas keskenään seikkailemassa, niin siinähän olisi jo ihan pihalla, että mihin se Luke jäi. :D

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Boba Fett oli musta sellasta "ihan ookoo" kamaa ja ehkä olisin tykännyt siitä vielä enemmän, jos itse hahmo olis mulle mitenkään merkittävä. Nyt niin ei ollut ja vaikka sarja oli ihan viihdyttävä ja mukava katsoa, niin ei siitä mitään lempparia tullut.

Lainaus
-- tässä sarjassa hän ei ole mielestäni sopinut päärooliin, on ollut jotenkin vähän turhan pliisu

Tästä oon Kosmikin kanssa samaa mieltä, ei ehkä riittänyt kantamaan sarjaa. Enkä näin ollen ihmettele yhtään, että loppu oli

Spoiler: näytä
aikalailla sitten Mando & Grogua :D Mulle kelpasi se varsin hyvin, vaikka tosiaan olihan se toisaalta vähän wtf kun sarja oli tosiaan The Book of Boba Fett mutta vikat jaksot oli ihan Mandaloriania. Mua kyllä kans harmittaa Gina Caranon potkut, koska tykkäsin Cara Dunesta! Peli tosin on kyllä hauska, ihan kiva että sitä saatiin enemmän :D


Mutta se oikee syy miksi tulin tänne on tietenkin OBI-WAN!! OO ÄM GEE, kuinka moni on ehtinyt jo kattoon kaks ensimmäistä jaksoo??

Spoiler: näytä
Siis ihan täydellistä settiä. Kunnon old school Star Warsia kuitenkin uusilla twisteillä ja ai että masentunut Obi-Wan liukuhihnatyöläisenä, ihanan rasittava pikku-Leia, JA SE HETKI KUN OBI-WAN SAI KUULLA, ETTÄ ANAKIN ON ELOSSA. Ei helvetti mitkä kylmikset meni. Jäin aivan koukkuun, enkä tajua miten jaksan odottaa aina viikon uutta jaksoa!! Joo, ei irtoa nyt tämän parempaa analyysia - oli vaan pakko tulla huutaan, koska rakastuin ensihetkistä alkaen ♥


ava & bannu © Inkku

Satine

  • ***
  • Viestejä: 231
Angelina, Obi-Wan Kenobi oli jotakin niin nostalgiaa herättävää ja mahtavaa, etten kestä. 😭 En tiennyt, että tarvitsin sitä elämääni, mutta näköjään tarvitsin.

Nyt kun kaikki osat on julkaistu, niin mitä mieltä olette? Katsoin päätösjaksoa aivan tärinässä, kun se oli niin hyvä. Mulla ei ole mitään järkevää annettavaa juuri nyt, mutta kylläpä tuo sarja meni aivan ihon alle.
Yes we're lovers, and that is that.