Kirjoittaja Aihe: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli  (Luettu 4845 kertaa)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Title: Valonsäteet taivaanrannassa
Author: LillaMyy
Rating: S
Fandom: Taru Sormusten herrasta (viittauksia myös Silmarillioniin)
Characters: Legolas & Gimli
Beta: Saappaaton
Genre: drama, lievät fluffy ja adventure
Disclaimer: En omista hahmoja itse keksimiäni lukuun ottamatta, enkä väitä minkään ficcissäni tapahtuvan asian olevan totta. En saa tästä myöskään minkäänlaista rahallista korvausta.
Summary: Legolas ja Gimli matkaavat Keski-Maasta Valinoriin.
Challenges: 12+ virkettä XII (sanalista lopussa)
A/N: Huijui, päätin taas kerran kokeilla virkehaastetta ihan muuten huviksi, mutta en keksinyt aluksi kenestä/mistä kirjoitan, joten kysyin asiaa #mustepullossa. Bluji sitten heitti fandomiksi TSH:n ja hahmoksi Legolasin tai Arwenin. Pyörittelin sitä hetken päässäni, kunnes keksin idean Legolasiin (sanalistasta jotkin sanat myös saattoivat edesauttaa tätä prosessia). Tästä sitten tuli pienen taistelun jälkeen vähän erilainen, kuin mitä aluksi meinasin, mutta menköön. :D



Valonsäteet taivaanrannassa

Maailman ylle laskeutuu utuinen verho, kun Legolas seisoo laivan nokassa. Merellä puhaltava viima käy melkein luihin ja ytimiin kannella, mutta haltia haluaa nähdä ja haistaa meren sekä kuulla lokkien huudot, jotka hänet ovat tälle matkalle vetäneetkin. Koetus alkaa kuitenkin olla jo loppusuoralla.

Haltian rinnalla seisova Gimli huomauttaa piikikkäästi, kuinka heillä olisi paljon mukavammat oltavat kannen alla kuin täällä tuulen armoilla. Legolas kuitenkin vastaa rakastavansa tuulen kuisketta korvissaan, eikä liikahda mihinkään.

Tol Eressëan saari on jäänyt jo taakse, kun Gimlikin viimein näkee heidän määränpäänsä.
”Kuten lupasin, ajan pyörä pyörähtää kyllä vielä meille sopivaan asentoon, kunhan vain jaksat odottaa”, Legolas toteaa.
”Olisi pyörähtänyt vähän nopeammin”, Gimli murahtaa takaisin naputtaen laivan reelinkiä sormillaan.
Kääpiön sanojen luoma poljento saa Legolasin hymyilemään, sillä hän tietää, miksi toinen hermoilee niin.

Haltia kumartuu nostamaan yksinäisen höyhenen, joka tipahtaa kannelle kuin merkkinä siitä, että heidät on nähty. Pilvet hajaantuvat, ja Legolas näkee ensimmäistä kertaa Taniquetilin huipun selvästi vailla varjon häivääkään. Vielä joskus hän haluaa kavuta vuorelle, sillä kerrotaan, että sen huipulta näkee yhä Keski-Maahan, jos sää suosii kapuajaa.

Laivan viimein rantautuessa Gimli tekee historiaa ollessaan ensimmäinen kääpiö, joka nousee Valinorin rannoille. Auringon keltaiset säteet häikäisevät silmiä, kun Legolas hypähtää kevyesti reelingin yli maihin.
”Toivottavasti Amanin valtias on edelleen suopea meitä kohtaan”, haltia hymähtää. Hänelle vastaa kuitenkin vain hiljaisuus, joka leijuu rannan tuntumassa.

”Minä en ainakaan tullut tänne riitaa kylvämään”, Gimli murahtaa tuokion kuluttua.
”Tiedän, sinä vain et yksinkertaisesti pystynyt pysyttelemään poissakaan”, Legolas naurahtaa.
”Maailmankaikkeuskin nauraisi mukanasi, jos se vain osaisi”, kääpiö jatkaa kärttyisenä, sillä hän ei pidä sävystä, jolla haltia asiansa esittää. Legolas tukistaa vieressään seisovaa kääpiötä kevyesti ansaiten sillä kopautuksen kirveen kannasta kylkeensä.

Kaksikon kävellessä rantaviivasta poispäin heidän sieraimiinsa leyhähtää ruusujen tuoksu. Gimlikin näkee jo kaukaa, että heitä on tultu vastaan, sillä jokin loiste, kuin peili, joka heijastaa auringonvaloa. Kääpiöstä tuntuu, kuin pieni hurrikaani olisi alkanut myllertää hänen sisällään, kun hänkin tunnistaa, mistä valo on peräisin. Vuodet eivät selvästikään ole lakastuttaneet valtiatar Galadrielin loistoa.

Suoraan sanottuna Gimli oli aikaisemmin epäröinyt matkaamista Valinoriin haltioiden keskelle viettämään loppuelämäänsä, mutta nähdessään valtiattaren kääpiön epäilykset katoavat kuin savuna ilmaan.



Sanalista:
1. utuinen
2. viima
3. koetus
4. piikikäs
5. rakastaa
6. saari
7. pyörä
8. naputtaa
9. poljento
10. höyhen
11. pilvi
12. joskus
13. historia
14. keltainen
15. valtias
16. hiljaisuus
17. kylvää
18. yksinkertainen
19. maailmankaikkeus
20. tukistaa
21. ruusu
22. peili
23. hurrikaani
24. lakastua
25. suora

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli
« Vastaus #1 : 02.02.2017 16:58:02 »
Tervehdys Kommenttikampanjasta. ♥ Minä olen ihan TSH-noviisi, mitä ficcien lukemiseen tulee, ja oikeastaan muutenkin, sillä en häpeäkseni ole koskaan lukenut TSH:ta loppuun. Olen lukenut yhteisniteestä osapuilleen ensimmäiset sata sivua, mutta sitten projekti jostain syystä jäi kesken, ja nyt se kirja on porukoiden luona kaukana täältä, niin ei ole tullut jatkettuakaan. Joskus toivottavasti vielä! Leffat olen sentään nähnyt, eli aivan vierailla vesillä en nyt sentään soutele.

Tämän ficin nappasin kamppiksesta pääasiassa siksi, että Gimli on ihan lempparityyppini. Se on oikea päivänpiristys. Pidän kovasti myös Legolasista, ja erityisesti pidän Gimlistä ja Legolasista yhdessä. Sydäntäni lämmittää, kun ne leffoissa ensteks vihoittelevat toisilleen kansojensa historian ja ennakkoluulojen vuoksi mutta sitten solmivatkin rauhan yhteisen mission puitteissa. Minusta on hauskaa, miten ne kuitenkin senkin jälkeen jatkavat toisilleen naljailua ja keskinäistä kisailua mutta hyvässä hengessä. ;D

Hahmot siis houkuttelivat minua tämän pariin, ja ilahduinkin kovasti, kun huomasin, että molemmat tosiaan ovat merkittävässä osassa tässä -- ja vieläpä yhdessä. Ilahduin myös siitä, miten omalta itseltään kumpikin tässä vaikuttaa. Gimli piikittelee ja murahtelee tuttuun tapaansa, ja Legolaskin vastaa ihan mielikuviani, kun ensinnäkin sen kunnioitus ja rakkaus luontoa kohtaan tulee ilmi parissakin kohtaa ja toisekseen myös sen puheista tulee ihan legolasmainen vaikutelma, esimerkiksi tästä:
”Kuten lupasin, ajan pyörä pyörähtää kyllä vielä meille sopivaan asentoon, kunhan vain jaksat odottaa”, Legolas toteaa.
Niin legolasmainen toteamus! Vai pitäisikö sanoa haltiamainen. Kauniin runollinen ja kielikuvallinen.

Alussa olin tietenkin vähän pihalla, että mitäs tässä nyt oikein tapahtuu, mutta pikainen googletus vahvisti aavistukseni, että Gimli ja Legolas ovat matkalla Kuolemattomiin maihin, sinne minne Frodo ja Bilbo lähtevät Kuninkaan paluun lopussa. Jo ensimmäisistä virkkeistä tulee sellainen aavistus, kun puhutaan laivasta ja merestä. Onpa ihana ajatus, että Gimli ja Legolas menevät sinne yhdessä, ystävinä. Ihanaa myös, että Gimlikin on kääpiönä tervetullut haltioiden keskuuteen.

Pidän kovasti ficin maalauksellisesta nimestä ja myös itse tekstin sykähdyttävän kauniista kuvauksista. Tilanne ja ympäröivät maisemat maalautuvat elävinä lukijan mieleen. Täytyy myös todeta, että tekstistä ei tule missään kohtaa lainkaan väkinäistä vaikutelmaa, ja yllätyinkin, kun huomasin tämän osallistuvan 12+ virkettä -haasteeseen, koska hui, olet saanut nuo sanat sopimaan tähän niin saumattomasti! Ei tosiaan tule yhtään sellaista fiilistä, että jokin kohta olisi tuulesta temmattu tai ei istuisi tekstiin, vaan tämä on eheä ja toimiva kokonaisuus. En olisi ikinä arvannut tämän osallistuvan kyseiseen haasteeseen, ellei sitä olisi mainittu. Ihailen kekseliäisyyttäsi ja taitojasi!

Vielä joskus hän haluaa kavuta vuorelle, sillä kerrotaan, että sen huipulta näkee yhä Keski-Maahan, jos sää suosii kapuajaa.
Haluan lainata vielä tämän, koska tämä on yksi lempikohdistani tässä ficissä. Onpa ihana ajatus, että vuoren huipulta voisi vielä nähdä rakkaan Keski-Maan. ♥ Ylipäätään tällaiset kuulopuheet ja uskomukset viehättävät minua.

Todella kaunis ja ihana ficci, lämpimät kiitokset tästä! ♥ -Walle
« Viimeksi muokattu: 02.02.2017 17:32:47 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli
« Vastaus #2 : 02.02.2017 17:06:10 »
Waulish: Et ole suinkaan ainoa sellainen, tosi monilla on TSH jäänyt vaiheeseen, koska se on ihan älyttömän pitkä ja vaikea tottumattomalle. (: Gimli on ihan mahtava! :D Legolas ja Gimli on ehkä leffan parasta antia just kaverillisena kuittailuna! :D Nauran niille aina ihan vääränä! Aaaaa, ihanaa, että olen saanut Legolasista legolasmaisen (tai haltiamaisen, miten vaan), koska haltiat ovat ihan pirun vaikeita kirjoitettavia! Juu, sinne tässä tosiaan ollaan menossa, sillä TSH:n liitteissä kerrotaan, että kaikkien muiden saattueen jäsenten kuoltua tai lähdettyä Valinoriin vuosien päästä, Legolas rakentaa laivan ja lähtee Gimlin kanssa itsekin pois Keski-Maasta. (: HUI! Mä olin ihan varma, että tästä tuli niin tönkköä kuin vaan olla ja voi, just tuon virkehaasteen takia, koska tosi monessa kohdassa tuli revittyä hiuksia useammin kuin kerran, että miten ihmeessä mä saan sanan x sopimaan tähän kohtaan (kaikista suurinta tuskaa tuotti tukistaminen, koska WTF). Joten siis, todellakin, mitä nöyrimmät kiitokseni tuosta kohteliaisuudesta, suorastaan järkyttävää, että oikeasti onnistuin tässä. :D Iiiik, apua, kiitoksia ihan älyttömästi, olen tosi otettu, että päätit lukea ja kommentoida juuri tätä, koska tämän kanssa oli kyllä kivat paineet onnistumisen suhteen! <3<3 (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

owlgr

  • ***
  • Viestejä: 46
Vs: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli
« Vastaus #3 : 03.03.2017 21:00:30 »
Äh, ei irtoa pitkää kommenttia, mutta jos edes vähäsen:

Tykkäsin kuvailusta, mitä tässä oli, ja samaten yksityiskohdista (kuten reelinki ja höyhen!) ja valosta. Vähän lyhkäinenhän se oli, ja mielelläni olisin lukenut pidemmällekin: Mitä Galadrielille mahtoi kuulua? Entä miten Gimli suhtautui muihin Amanissa jo oleviin haltioihin ja ihmeisiin? Gimlihän meni Kuolemattomille maille, mutta oli kuolevainen - mitä valar siis asiasta sanoivat? Paljon jäi nyt kutkuttamaan takaraivoon vastaamattomia asioita. :D Liekö se ollut tarkoituskin?

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli
« Vastaus #4 : 04.03.2017 09:34:30 »
owlgr: Minä mitään pitkiä tarvitse, se on jo aivan superia, kun joku sanoo tykänneensä! <3 Kiitoksia siis kommentista, lyhyyttä valittelen, mutta tuon haasteen puitteissa ei pidempään oikein pystynyt, kun loppuivat lauseet kesken... :'D Kenties siis tämä tarvitsee jonkin itsenäisen jatko-osan, jos aion avata noita kysymyksiäsi, tai sitten vaan jätän ne kutkuttamaan sinne. :D Tästä aiheesta saisi kuitenkin vielä vaikka ja mitä irti, joten kenties palaan joskus vielä astialle. Kiitoksia vielä toistamiseen! ((:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Vilna

  • puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 158
  • © Auro
Vs: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli
« Vastaus #5 : 12.10.2018 10:29:20 »
Vaihdokkaista huomenta klonkkuseni. ♥

Olenpa iloinen, että sain juuri sulta jonkun tekstin! Sun TSH/Hobitti -ficit on taattua laatua, minusta tuntuu että jotenkin oot sisäistänyt tämän maailman täysin, tunnet sen hyvin ja rakastat sen kirjoittamista, mikä välittyy myös lukijalle. Tai ainakin sellaisen fiiliksen oon saanut, kun sun tekstejä luen. :') Hobitti on silleen tutumpi mulle kuin TSH vaikka kaikki niistä olenkin lukenut (siitä on tosin jo aikaa, huh huh), tuntuu että TSH on niin hirveä informaatioröykkiö että siinä menen aina sekaisin ja Hobitti oli sitten yksinkertaisempi niin kieleltään kuin toteutukseltaan. Tai ainakin TSH oli mulle huomattavasti vaikeampi luettava. :-D

12+ virkehaasteen tekstejä on aina ilo lukea! Itse sain tekstin (kaksikin) valmiiksi ekaa kertaa vasta tänä vuonna, mutta oon aina vilkuillet sillä silmällä muiden tuotoksia. Jotenkin on niin hauskaa, että samoista sanoista voi saada niin erilaisia tarinoita aikaiseksi. Ja vautsi, tässä oli kyllä hirveän hyvä toteutus! Gimli on yksi minunkin lemppareitani, Aragornin jälkeen, ja siitä kirjoitetaan niin harvoin ficcejä, että tämä oli oikein nannaa lukea. Ja ihana oli, nyyhkis. Vähän tuli tippa linssiin, jotenkin aina tulee kun ajattelen sitä, miten Legolas ja Gimli lähtivät yhdessä Keski-Maasta. Näiden kahden ystävyys on jotenkin niin kovin ihanaa.

Oli niin nätti teksti että! Jotenkin tämä on vähän erilainen, mitä oon sulta tottunut lukemaan. Enempi ehkä korukielisempi kuin tavallisesti. Varmaan ehkä jotenkin liittyy tuohon haasteeseen, johon tämä on kirjoitettu. En kyllä valita. Todellakaan. Tykkäsin todella paljon. Tämä istuu niin hyvin tähän fandomiin, teksti oli maalauksellista ja taitavaa, pakolliset sanat olit upottanut todella hyvin tähän, eikä yhtään tullut sellaista pakotettua fiilistä. Ja ihana ja niin canonmainen tuo yksityiskohta Gimlistä ja Galadrielista! Minusta se oli aina niin söpöä lukea Gimlin ihastuksesta, haha.

Lainaus
Legolas kuitenkin vastaa rakastavansa tuulen kuisketta korvissaan, eikä liikahda mihinkään.
Aaaa, ihana! Jotenkin todella legolasmainen ajatus. Legolas ei silleen ole ikinä ollut mun suosikki vaikka siitä pidänkin, oon kai liian kiintynyt Aragorniin, mutta tässä siitä oli ihana lukea ja jotenkin tässäkin kävi ilmi tämän tekstin vähän sellainen taianomainen tunnelma. En tiedä onko sinulla mitään käryä mitä ajan takaa, mutta. :-D

Ihana teksti, ihana Lilla! Kiitos tästä. ♥

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli
« Vastaus #6 : 12.10.2018 12:30:30 »
Vilna: Apua, en osaa vastata tuohon aloitukseesi mitenkään järkevästi, menin solmuun. : D <3 Ja, siis, varmaan kaikille se TSH on vaikeampaa luettavaa, jopa mulle, vaikka siitä nautinkin suunnattomasti! (; Gimli on ihan huippu tyyppi! Juuri tuon mainitsemasi korukielisyyden takia tykkään käyttää virkehaastetta inspiroimassa TSH-ficcieni kirjoittamista, kun sen avulla tästä tulee luontevaa!! Silloin tämä myös istuu fandomiin paljon paremmin, joten kaikesta tulee vaan paljon kivempaa ja helpompaa tuolla haasteella. : D No, siis, you know what they say... Girls like Legolas, women like Aragorn! (; Ihana kommentti, kiiiitoksia paljon!! ((: <3<3

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli
« Vastaus #7 : 16.04.2019 04:33:13 »
Ihana. <3 Bongailin Vaihdokaslistalta luettavaa ja olen iloinen että tartuin tähän. Virkehaasteen tekstejä on aina hauska lukea ja tämän kaksikon vuorovaikutus on aina iloista seurattavaa.

Lainaus
”Olisi pyörähtänyt vähän nopeammin”, Gimli murahtaa takaisin naputtaen laivan reelinkiä sormillaan.

<3 :D

Gimlin suhtautuminen Galadrieliin on canonissa jotenkin kaunista ja liikuttavaa, ja oli mukava lukea ficci, jossa päädytään tällaiseen ratkaisuun. Kiitoksia. <3
« Viimeksi muokattu: 16.04.2019 04:36:51 kirjoittanut Kaatosade »
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli
« Vastaus #8 : 16.04.2019 15:28:34 »
Kaatosade: Kiitoksia! Minäkin olen iloinen, että nappasit tämän sieltä! (: Virkehaaste on kyllä aina mielenkiintoista seurattavaa! (: Kiitoksia paljon kommentistasi, piristit iltapäivääni sillä! <3

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Vs: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli
« Vastaus #9 : 23.04.2019 13:30:46 »
Vaihdokkaista huomenta päivää! Minusta tuntuu, että kaikilla vaihdokaskieroksilla osuu näitä sinun Taru sormusten herrasta tai Hobitti ficcejä, mistä siis en ole yhtään pahoillani, koska muuten jäisi kaikki nämä hienot tekstit lukematta, kun en yleensä näillä osastoilla roiku! Oli myös mielenkiintoista lukea virkehaasteen tekstiä, koska sanalistasta tulee aina omat haasteet, mutta silti kaikki onnistuu kirjoittamaan niin hienoja tekstejä, vaikka sanat olisi kuinka kummallisia! Tällainen leppoisa Legolas & Gimli sopi vielä oikein loistavasti leppoisaan aamupäivääni.

Gimlin ja Legolaksen suhde on erittäin kiinnostava osa taru sormusten herraa. Ensin he ovat "vihamiehiä", mutta loppua kohden parhaat ystävät. Tässä on mukana sitä ihanaa pientä piikittelyä, mutta koska ollaan jo aivan lopussa niin se sellainen paras ystävä fiilis on mukana. Harmaat satamat oli aina mun inhokkiluku Sormusten herrasta, koska se oli niin ärsyttävän haikea. Tästä puuttu kuitenkin se kaikki sellainen surullinen haikeus mitä siinä luvussa ja lähtemisiessä oli. Nimikin jo sanoo. Valonsäteet taivaanrannassa, jotakin parempaa ja odotettavaa, mutta silti sellaista hyvää haikeutta jättää kaikki oma taakseen.

Teksti oli kaunista ja hienosti kerrottu. Virkehaasteen sanat upposi niin sulavasti muun tekstin joukkoon, että jos ei olisi tiennyt tämän olevan virkehaastetta, olisi sitä ollut hankala arvata.
Lainaus
Suoraan sanottuna Gimli oli aikaisemmin epäröinyt matkaamista Valinoriin haltioiden keskelle viettämään loppuelämäänsä, mutta nähdessään valtiattaren kääpiön epäilykset katoavat kuin savuna ilmaan.
Erityisesti pidin tästä viimeisestä lauseesta, koska se kytki hyvin tämän tekstin kiinni canoniin ja kirjan tapahtumiin. Lisäksi Legolas laivannokassa <3<3<3 

Pidin tästä kovasti. Tunnelma oli suloinen ja sellainen rauhallinen. Ruusujen tuoksu, meren viima. Kaikki vaikuttaa todella kauniilta. Tällaista lukee mielellään uudestaankin. Kiitoksia kovasti kokemuksesta.

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli
« Vastaus #10 : 01.05.2019 09:46:47 »
Lyra: Vaihdokkaat on kyllä aivan mahtava tapa päästä lukemaan sellaisia, mitä ei yleensä lue. :D Legolas ja Gimli on ihan parhaita hahmoja TSH:ssa, heistä saa niin paljon kaikkea mahdollista irti koko matkan ajalta! (: Harmaat satamat on kyllä vähän ankeaa luettavaa, kun siinä kaikki loppuu ja nyyhkis. Tällä kuitenkin ihan tietoisesti hain jotain positiivisempaa tunnelmaa, joten hyvä että se välittyy lukijallekin. (: Kiitos, kiitos, kiitos kommentistasi!! ((:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli
« Vastaus #11 : 04.08.2019 23:43:52 »
Oi, miten levollinen ja kaunis kuvaus Legolaksen ja Gimlin matkasta! Kumpikin oli niin oma itsensä. Kaikki virkehaasteen sanat istuivat tähän (joskin poljento ainoana hyppäsi silmilleni kummallisena) täydellisesti, mistä hatunnosto sinulle! Ihana äreä Gimli ja leikkisä, rauhallinen Legolas, näistä kahdesta kelpaa aina lukea. Tulipas tästä hyvä mieli, kiitän :3

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli
« Vastaus #12 : 05.08.2019 08:57:17 »
Sokerisiipi: Poljennon muistan kyllä itsekin olleen vähän vaikeampi sana, kaikki muut taipuivat tänne paljon helpommin. En siis yllätä, että se hyppii sieltä. Kiitoksia paljon kommentistasi, hienoa, että tästä tuli hyvä mieli! ((:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Vuorna

  • tahdonalainen
  • ***
  • Viestejä: 932
Vs: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli
« Vastaus #13 : 14.02.2021 20:07:50 »
Iltaa! TSH-ficcien luvattuun maahan oon harvemmin päässyt tutustumaan, mutta nyt kun löysin tekstin, joka keskittyy Legolaksen ja Gimlin matkaan Valinorin luvattuun maahan (heh), oli totta kai tämä pakko lukea. Ihanana kirsikkana kakun päällä tässä oli myös 12+ virkettä -haaste, mikä mun mielestä sopii oikeastaan mainiosti just TSH-teksteihin. Pitkät ja korukieliset virkkeet sujahtaa niin nätisti tähän fandomiin ;D

Gimlin ja Legolaksen ystävyyssuhde on aina mainio, jo sen kehitys alkuteoksessa on vaikuttava ja kaikki kruunaantuu nimenomaan molempien matkaan Valinoriin. Se on minusta niin mielenkiintoinen asia, että luen siitä kertovia ficcejä enemmän kuin mielelläni. Toki yleensä niiden fokus on hyvin usein parituksessa itsessään, mutta minusta oli kiva miten tässä keskityttiin enemmän matkaan itseensä ja näiden kahden ystävyyteen! Ja heidän suhdettaan olet erittäin hienosti tässä kuvaillut! Jotenkin tuo Gimlin kärttyisyys ja piikikkyys on sympaattista ja jopa melkein huvittavaa, kun kerran hän on ensimmäisenä kääpiönä matkalla Valinoriin :D Mutta sekin on sympaattista, miten Legolas ymmärtää Gimlin hermostuneisuuden syitä, mikä vaan kertoo heidän välisensä ymmärryksen syvyydestä.

Pidin erityisen kovasti siitä, miten kirjoitit Gimlin ja Legolaksen välistä sanailua! Se oli täysin autenttisen oloista ja nostatti hymyn huulille useampaankin otteeseen. Sanailu yhdistettynä heidän käytökseensä sai kyllä aikaan erittäin toimivan kuvauksen heidän ystävyydestään. Toinen lempparijuttu oli tuo tukistus-kirveenkopautus-kohta, se oli vallan mainio! Tässä oli myös hienosti kaikennäköistä TSH-yksityiskohtaa, jotka ilahduttivat mua. Ja sitten tietenkin lopun Galadriel, Gimlin reaktio häneen on aina ollut kovin samaistuttava ja se oli myös hyvä lisäys tähän tekstiin.

Kieli tässä oli kaunista ja sanalistan sanat sulautuivat erinomaisesti ympäristöönsä, suoriuduit kyllä erittäin hyvin virkehaasteesta. Tän tekstin tunnelma oli ihana, tästä jäi ehdottomasti sellainen TSH-fiilis. Tykkäsin tästä erittäin paljon, tää oli hieno hyvän mielen teksti. Kiitos tuhannesti tämän kirjoittamisesta, tämän pariin palaan kyllä myöhemminkin.
i'm planning to build a whole new beautiful life here. one where, in my own small way, i can make the world a better place.

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli
« Vastaus #14 : 07.06.2021 10:03:46 »
Vuorna: 12+ virkettä on just PARAS tyyli ikinä kirjoittaa TSH-ficcejä, kun se vähän jopa pakottaa korukielisiin ja pitkiin virkkeisiin, jotka oikeasti istuvat TSH-fandomiin kuin nenä päähän. :D Minä en ole ikinä ymmärtänyt näitä Gimlin ja Legolasin keskenään parittajia, joten minulta ei sellaista tekstiä löydy ikinä, sen takia keskityin juurikin siihen itse matkaan. Halusin myös tuoda Gimlistä juuri sitä piikikkyyttä ja kärttyisyyttä tänne, koska nämä ovat ehkä niitä piirteitä, jotka hänestä tulee useimmiten ensiksi mieleen kaikille. Huh, onneksi tuo sanailu oli autenttista, kun painiskelin sen kanssa välillä oikein kunnolla! Superpaljon kiitoksia kommentista, olen aina kovin tyytyväinen, kun joku käy lukemassa näitä TSH-juttujani!! ((:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli
« Vastaus #15 : 08.06.2021 21:08:01 »
Tästä aiheesta on tullut kyllä luettua liian vähän jos ollenkaan. Paljon mua on aina kiinnostanut se, mitä Gimli ajatteli tavatessaan Galadrielin jälleen.
On ihana lukea välillä TSH_ficcejä, koska TSH on mulle rakas aihe. Gimli oli kyllä niin IC kuin olla ja voi.
Kiitos tästä ficistä.  :D
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli
« Vastaus #16 : 09.06.2021 09:42:32 »
Resonanssi: Se oli kyllä kirjoittaessa tätä hauska miettiä, että mitenhän Gimli oikeasti reagoisi tuohon kohtaamiseen. (: TSH-ficcit on parhautta, vaikka niitä löytääkin harmillisen vähän. Mahtavaa, että Gimli oli mielestäsi onnistunut! (: Kiitoksia kommentistasi! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 227
  • kahvia koneeseen
Vs: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli
« Vastaus #17 : 07.09.2022 09:55:54 »
Hyvää huomenta! Bongasin tämän stalkkerisivulta ja otsikon Legolas & Gimli -maininta kiinnitti huomioni, sillä se ei ollut paritus! Musta Legolas ja Gimli on parhaita ystävinä, enkä halua heitä parittaa <3 Ja sit vielä huomasin, että tämähän on 12+ virkettä -ficci! Niitä on aina hauska lukea :) Tottapuhuen kun luin itse ficciä niin unohdin koko haasteen, koska sanat oli upotettu tekstiin ihan todella taitavasti ja saumattomasti. Ainoa mikä pisti vähän silmään oli tukistaminen, onhan se aika random sana tällaisen tekstin keskelle (en siis katsonut sanalistaa etukäteen), mutta en kyseenalaistanut sitä kuitenkaan mitenkään kun se jotenkin kuitenkin sopi tähän ihan hyvin :)

Olen lukenut elämässäni ehkä sen verran TSH-ficcejä, että ne voisi laskea yhden käden sormilla. Vaikka olen hurahtanut fandomiin ihan täysillä, niin en silti ole jotenkin päässyt ficcien makuun vielä ainakaan. Musta on ihanaa se, että Gimli sai ensimmäisenä kääpiönä lähteä Valinoriin ja siksikin tämä ficci oli oikein miellyttävää luettavaa.

Tässä oli ihanaa sanailua näiden ystävysten kesken, tosi upea kuvaus tuosta hetkestä kun saapuvat Valinorin rannoille. Varmasti Gimliä jännittää hirveästi matkustaminen haltioiden keskelle kääpiönä. Ja hyvänä ystävänä Legolas tietenkin ymmärtää toisen hermoilun <3

Lainaus
”Olisi pyörähtänyt vähän nopeammin”, Gimli murahtaa takaisin naputtaen laivan reelinkiä sormillaan.
Tässä oli monta kohtaa, jotka olisin halunnut lainata mutta päädyin tähän. Tää oli hirmuisen gimlimäinen kohta ja sai kyllä naurahtamaan. Ihana Gimli <3

Kaiken kaikkiaan kiitos tästä tekstistä, oli oikein ihanaa luettavaa, tykkäsin tosi paljon! <3 Yritän tällein pikkuhiljaa katsella näitä TSH-ficcejä ja toivottavasti innostun niistäkin jossain kohtaa!

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: TSH | Valonsäteet taivaanrannassa, S, Legolas & Gimli
« Vastaus #18 : 18.09.2022 10:47:53 »
mursuhilleri: Huomenta, huomenta! Minäkään en halua parittaa Legolasta ja Gimliä, se vaan tuntuu jotenkin niin _väärältä_! Tuo tukistaminen oli kyllä tuskainen saada sinne, joten en yhtään ihmettele, että se pistää sieltä lukijankin silmään. :D En minäkään mikään hirveä TSH-ficcien kuluttaja oli, lähinnä sen takia, että niin hirveän monet niistä haluavat välttämättä parittaa saattueen jäseniä toisilleen, mitä minä en vaan oikeasti ymmärrä, niin sitten kierrän ne kaukaa yleensä. Ihanaa, että tykkäsit tästä, koska tämä on ehkä yksi omista suosikeistani edelleen! Kiitoksia paljon kommentistasi! (: <3

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid