Kirjoittaja Aihe: Ihmeotukset (Fantastic Beasts)-elokuvat  (Luettu 61852 kertaa)

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Vs: Ihmeotukset ja niiden olinpaikat
« Vastaus #40 : 14.04.2017 22:57:10 »
Mulla ei ole juuri sanottavaa Deppin tähänastisesta näyttelemisestä, mutta olihan se roolihahmo itsessään kyllä aika naurettava :D Siis tähän asti ainakin. Kullankeltaiset kiharat ja silleen... Ja sitten tuo, mistä Fiorella puhui - hahmo ei kyllä mielestäni mitenkään vastannut kuvausta.

Mutta Jude Law! Jossain romanttisessa komediassa näin hänet teininä ja rakastuin ihan totaalisesti. Vanhempana katsoin uudestaan saman leffan, ja olin vähän järkyttynyt. Toivottavasti hän ei tee samantapaista roolia ainakaan kuin mitä olen nähnyt hänen näyttelevän, koska sitten ollaan kyllä niin kaukana Dumbledoresta kuin olla ja voi. Niin että vähän jännittää tämä näyttelijävalinta :D
Never regret something that once made you smile.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Ihmeotukset ja niiden olinpaikat
« Vastaus #41 : 14.04.2017 23:33:31 »
En muista olenko sanonut tämän jo aiemmin, mutta kirjoissa on tosiaan kuvattu nuorta Grindelwaldia ajalta, kun olivat Dumbledoren kanssa ystäviä. Ihmeotuksien tapahtuma vuonna Grindelwald on kuitenkin jo yli neljänkymmenen, joten siitä on aikaa (olihan Deppkin nuorena varsin hauskannäköinen, jos miettii vaikkapa 21 Jump Streetiä tai Cry Babyä). Pottereissa ei kerrottu Grindelwaldin myöhäisemmistä ajoista juuri mitään (ulkonäöstä muistaakseni puhumattakaan), joten nyt päästään näkemään se valtakausi, joka sillä oli oikeasti aikuisena. En sano, että Deppin ulkomuoto olisi vastannut omaa mielikuvaani, mutta en missään nimessä olisi halunnut mitään nuorta kansikuvapoikaa näin kärjistetysti. Tarkoitus kuitenkin on olla nelikymppinen ja vaikka Depp viisikymppinen onkin, menee se vielä sen alle ulkoisesti. :D

Itse olen jotenkin saanut kuvan (enkä nyt tarkoita ketään henkilökohtaisesti), että rooliin odotettiin jotain nuorta komistusta, ja Grindelwaldista odotettiin nuorenpaa. Olen törmännyt monesti siihenkin, että Depp on liian vanha, mutta kun katsotaan vuotta niin ei Grindelwaldikaan mikään parikymppinen ollut, vaikka sitä varmaan toivottiin. Monia (itseni mukaan lukien) olisi varmasti kiinnostanut kuulla lisää Grindelwaldin ja Dumbledoren nuoruudesta, mutta Ihmeotuksien aikajana ei tee siitä mahdollista ilman että näytettäisiin pätkiä menneestä (milloin Depp ja Law varmaan korvattaisiinkin nuoremmilla niitä pätkiä varten). Saa nähdä, mitä kaikkea tullaan näkemään tulevaisuudessa. Itse ainakin odotan innolla, mihin Depp pystyy roolissaan, ellei siltä sitten oikeasti vaadita jotain naurettavaa. Depp on lahjakas näyttelijä, mutta minusta monikaan leffa ei ole viime aikoina antanut sille oikeutta.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Vs: Ihmeotukset ja niiden olinpaikat
« Vastaus #42 : 14.04.2017 23:47:33 »
En muista olenko sanonut tämän jo aiemmin, mutta kirjoissa on tosiaan kuvattu nuorta Grindelwaldia ajalta, kun olivat Dumbledoren kanssa ystäviä. -- Pottereissa ei kerrottu Grindelwaldin myöhäisemmistä ajoista juuri mitään (ulkonäöstä muistaakseni puhumattakaan), joten nyt päästään näkemään se valtakausi, joka sillä oli oikeasti aikuisena.

No, mulla on kyllä taas vaihteeksi aikaa kirjojen lukemisesta, mutta miksi muistelen että puhuttiin vaaleista kiharoista silloin vankilassakin, kun Voldu kävi moikkaamassa? Muistanko ihan väärin? ;D Mutta joka tapauksessa olisin odottanut jotain sellaista kullanväristä pehkoa enkä tuollaista valkaistua voldukakkosta ;D

Lisäksi mua vähän huolestuttaa, että Depp olisi valittu rooliin juuri niiden Jack Sparrow -maneerien takia. Niitähän Depp on tehnyt monissa leffoissa, ja pelkään, että jonkun mielestä ne sopisivat "eloisaksi Grindelwaldiksi". Toivottavasti näin ei ole, koska varmasti Depp tosiaan pystyy muuhunkin.
Never regret something that once made you smile.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Ihmeotukset ja niiden olinpaikat
« Vastaus #43 : 15.04.2017 00:01:49 »
Lainaus
Lisäksi mua vähän huolestuttaa, että Depp olisi valittu rooliin juuri niiden Jack Sparrow -maneerien takia. Niitähän Depp on tehnyt monissa leffoissa, ja pelkään, että jonkun mielestä ne sopisivat "eloisaksi Grindelwaldiksi". Toivottavasti näin ei ole, koska varmasti Depp tosiaan pystyy muuhunkin.

Tämä on asia, mikä minuakin huolestuttaa. Tällaisissa ratkaisuissa käsikirjoittajalla ja ohjaajalla on kuitenkin iso osuus, kun Depp kuitenkin pystyy muuhunkin. Sitä minä tuossa aiemmin tarkoitinkin, että hahmoa yritetään myydä jacksparrowmaisena, että saadaan katsojia. Esim. Alice in Wonderlandeissa on vahvasti siihen meneviä viboja. Kyllä Hatuntekijän hullu pitää olla, mutta hahmossa on silti aikamoisia piraattipiirteitä.

Toki, pakko myöntää, ettei Depp ole ihan äskettäin saanut tilaisuutta esitellä lahjojaan. Toivotaan, että Ihmeotukset olisi se hetki, kun pääsee irtautumaan maneereista.

Kiharoita en kyllä muista. ;D Aina tulee mieleen Kuoleman varjeluksien Jamie Campbell Bouerin liehuletti. :D (Enkä ole enää varma muistanko kiharat edes itse roolista vai näyttelijästä).


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Ihmeotukset ja niiden olinpaikat
« Vastaus #44 : 16.01.2018 23:37:54 »
Mietin tässä jo taannoin, pitäisikö kakkosleffalle tehdä oma topic vai jatkuuko keskustelu täällä samassa? Nyt on taas tullut vähän uutta promokuvaa sun muuta siitäkin, vaikka se tosiaan julkaistaan vasta vuoden lopussa.

Olin kerinnyt jo autuaasti unohtaa tässä välissä koko Jude Lawin ja ihastuin ajatukseen uudestaan, joskin tavallaan harmittaa että se on juuri Dumbledore, mikä nyt ei minun lempihahmoni sarjassa ole. Yhtä kaikki, näyttelijävalinnoilla varmasti kosiskellaan katsomoon juuri tätä ikäluokkaa, joihin Jude ja Johnny erityisesti vetoavat... ;)

Olen hyvilläni siitä, ettei Newtiä ja kumppaneita näköjään ole unohdettu, vaikka elokuvassa mennäänkin eri aikaan. Ehkä takaumina sitten, vai miten liekin? Olen utelias ja koko ajan vain uteliaampi, eli odotan siis elokuvaa kiinnostuksella. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 014
Vs: Ihmeotukset ja niiden olinpaikat
« Vastaus #45 : 16.01.2018 23:52:13 »
Mä kävin eilen katsomassa Pottermoresta uuden leffan promokuvat. Ihania! Jude Law Dumbledorena... <3 <3! Voi oi, en taida pysyä housuissani marraskuussa ;D.

Huomasin myös tässä muutama viikko sitten, että eka leffa löytyy nyt Netflixistä. Kävin katsomassa sen aikoinaan leffassa kahdesti, mikä oli mulle ennenkuulumatonta – en ollut koskaan aikaisemmin käynyt katsomassa teatterissa samaa elokuvaa kahdesti. Mut Ihmeotukset kyllä todellakin kesti sen <3.

Mulla oli vielä jokin asia, mutta unohdin sen nyt autuaasti... No, joka tapauksessa: onpa ihanaa, kun voi taas oottaa uutta Potter-juttua!

// No nyt muistan sen asian! Mun piti hehkuttaa Ihmeotusten soundtrackia! Se on ihan täydellistä taustamusaa kirjoittamiselle.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2018 19:21:35 kirjoittanut Rowena »

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Ihmeotukset ja niiden olinpaikat
« Vastaus #46 : 17.01.2018 00:16:55 »
Eiköhän keskustelu tässä topassa voi jatkua. :) Pitää keksiä, miten muokkaa otsikkoa parhaiten sopivaksi kaikkiin!

Lainaus
Olen hyvilläni siitä, ettei Newtiä ja kumppaneita näköjään ole unohdettu, vaikka elokuvassa mennäänkin eri aikaan. Ehkä takaumina sitten, vai miten liekin? Olen utelias ja koko ajan vain uteliaampi, eli odotan siis elokuvaa kiinnostuksella. :)
Miten eri ajassa? En ole tosiaan mihinkään uuteen matskuun perehtynyt, etten spoilaannu, mutta eikö aikajana jatkukaan eka leffasta?

Kuvittelin myös, että Lisko (Newt) olisi koko ajan päähenkilö. :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Ihmeotukset ja niiden olinpaikat
« Vastaus #47 : 17.01.2018 00:21:18 »
Lainaus
Miten eri ajassa? En ole tosiaan mihinkään uuteen matskuun perehtynyt, etten spoilaannu, mutta eikö aikajana jatkukaan eka leffasta?
En ole minäkään, joten ei liene spoilaavaa sanoa, että oletan ainakin itse erilaista aikajanaa tai takaumia, koska ekassa Ihmeotus-elokuvassa ollaan kuitenkin jo 1920-luvulla, Grindelwald näytti varsin aikamieheltä ja jos velhosota limittyy sinne 40-luvulle, ei se siitä ainakaan nuoremmaksi muutu, samoin Dumbledoren on niihin aikoihin täytynyt olla jo varsin iäkäs velho. Jos promokuvien mukaan lienee tarkoitus kertoa jotain niiden nuoruuden ajoista, niin on jotenkin pakko olla jollain tapaa Ihmeotusten "nykyaikaa" kauempana menneessä? En tiedä siis yhtään miten, kunhan oletan.

Minäkin huomasin tuon Netflixin ja heti otin ilmaisen kuukauden! Pitää ehtiä katsomaan se jossakin välissä. :) Minä käyn useinkin katsomassa saman leffan pariin kolmeenkin kertaan jos oikeasti tykkään, mutta tuon olen nähnyt ainoastaan kertaalleen.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Ihmeotukset ja niiden olinpaikat
« Vastaus #48 : 17.01.2018 11:58:32 »
Kävin lukemassa leffasta, ja toinen leffa (Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald) sijoittuu melkeinpä suoraan siihen, mihin Ihmeotukset päättyi - tapahtumat alkavat ilmeisesti pari kuukautta myöhemmin. Grindelwald näytti minustakin jo varsin vanhalta Ihmeotuksissa, mutta ilmeisesti hänen on tarkoitus olla siinä ja seuraavassa leffassa nuorehko itsensä! Velhot vanhenevat eri tavalla kuin jästit, mutta luultavasti tässä on kyse ihan vain siitä, ketä näyttelijöitä rooleihin on haluttu ja millaista yleisöä niillä on pyritty saamaan leffaa katsomaan...


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Ihmeotukset ja niiden olinpaikat
« Vastaus #49 : 17.01.2018 14:20:34 »
Grinderwaldhan on yli neljänkymmenen silloin 1926 (eli syntynyt 1883 ja Dumbledore pari vuotta vanhempi vuosimallia -81), joten ei se musta siihen verraten niin kamalan vanhalta näyttänyt. Uudesta leffasta en ole yhtä kuvaa lukuunottamatta katsonut, joten en sitten tiedä, onko sitä nuorennettu siihen. Musta siihen nähden, minkä ikäinen Grindelwaldin kuuluisikin olla, Depp ei näyttänyt ihan mahottoman vanhalta.

Tai no, kyllähän se aika vanhalta näytti, kun tekee noi melkein valkoset haivenet osansa ja onhan Depp viisikymppinen. Pieni nuorennus voisi siis tehdä poikaa, sitä en kiellä. Mut Depp sentään ei näytä ihan viiskymppiseltä kuitenkaan, vaikka yli neljäkymppiseltä kuitenkin. Mua vaan ärsytti, kun Ihmeotuksia ja Deppiä kommentoitiin, niin oletettiin ainakin joidenkin toimesta, että Grindelwaldin ja Dumbledoren ois pitänyt olla jotain nuorukaisia, mitä ne tuohon aikaan eivät kyllä olleet. :D

En tiedä, uskallanko tsekata niitä uusia kuvia vai pelkäänkö liikaa spoilereita, kun haluaisin kaiken nähdä sitten yllätyksenä. Leffaa ootan todella innolla, Grindelwald on yksi mielenkiintosimmista Potter-hahmoista kuin itse tarinakin sen taustalla. Tähän jos lisätään ekan leffan onnistuneisuus ja Lisko, mikä oli varsin mainio päähenkilö niin kuulostaa hyvältä.

// Aloitusviestiä päivitetty, jospa se nyt vaikuttaisi ajantasaisemmalta. : D
« Viimeksi muokattu: 17.01.2018 14:35:28 kirjoittanut Odo »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Ihmeotukset (Fantastic Beasts)-elokuvat
« Vastaus #50 : 17.01.2018 15:17:30 »
Mulla ainakin oli käsitys, että nämä leffat käsittelisivät sekä Grindelwaldin ja Dumbledoren nuoruusvuosia, joten siksi varmaan on ollut hämminkiä siitä, että miten hahmot ovatkin nyt leffoissa jo niin "vanhoja". Alkuperäinen uutisointi on siis tainnut mennä vähän pieleen todellisuuden kanssa. (:

Luin itse kaksi artikkelia Pottermoresta, eikä niissä kuvissa ainakaan ollut juuri mitään informaatiota tulevasta, muuta kuin että, yllätys yllätys, Newt ja muut ykkösleffan tyypit tullaan näkemään tulevassa leffassa! Eli promokuvissa ei ainakaan vielä ole mitään spoilaavaa. (: Toki jos ei halua tietää leffasta yhtään mitään (ihan puvustusta ja tällaista myöten), ei kuvia kannata katsoa.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2018 15:20:29 kirjoittanut Arte »


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Ihmeotukset (Fantastic Beasts)-elokuvat
« Vastaus #51 : 17.01.2018 15:43:07 »
Aaaa, nuoruusvuodet voi olla vähän väärä ilmaus siinä tapauksessa. :D Toisaalta, kai velhot on tuossa iässä "nuoria", kun Harry Potterin aikaan molemmat on ikivanhoja, mutta porskuttaa silti. Ehkä velhoilla se menee hieman eri tavalla, mut toivoisin kyllä, että ois ihan nuoruudestakin eli siltä ajalta, kun Albus ja Gellert oli Godricin notkossa. Tosin nykyinen castaus ei sovi sinne sitten millään, kun kuitenkin Depp ja Law on sen verran vanhoja, ettei millään maskeerauksilla niitä saa niin nuoriksi takaumiin.

Pitääpä katsoa, uskallanko tsekkailla promokuvia. Yleensä en tosiaan halua tietää juuri mitään ennakkoon, mut ehkäpä sitä voisi vilkuilla jotakin, jos on oikein varovainen. :D Kuitenkin kiinnostaisi, mutta tykkään uutuudenviehätyksestä oikeastaan kaiken suhteen, myös puvustuksen.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Ihmeotukset (Fantastic Beasts)-elokuvat
« Vastaus #52 : 18.01.2018 16:02:56 »
Katsoin tuossa about viikko sitten Ihmeotukset ja niiden olinpaikat, kun sen Netflixistä bongasin. Alun perin mun piti käydä katsomassa se leffateatterissa, mutta se vaan jotenkin sitten jäi ja painui kokonaan unholaan.

Leffa oli kyllä hauska, viihdyttävä ja taiteellinen. Tykkäsin siitä tosi paljon. Ainoat asiat, mitkä mua häiritsi oli päähenkilön Newtin nimen suomennos Lisko ja sitten se "ei-taik". // Tässä välissä kävin tsekkaa Wikipediaa, ja ilmeisesti tuo Lisko onkin jonkin sortin lempinimi/lyhenne tms. Leguanista. Heh, se selittääkin paljon. XD // Mut joka tapauksessa, se jotenki pisti aina silmään tekstityksessä.

En edes tiennyt, että leffoja on tulossa useampia, mutta koska pidin tuosta ensimmäisestä osasta, olen varma, että tulen katsomaan muutkin osat. Fantasialeffat on kuitenkin lähellä sydäntä, ja kun sitä on joskus ollut ihan kunnon HP-fanikin, niin totta kai nämä samaan maailmaan sijoittuvat muut leffat kiinnostavat. :)
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Vs: Ihmeotukset (Fantastic Beasts)-elokuvat
« Vastaus #53 : 14.11.2018 16:43:25 »
Iiiiik kuka kävi katsomassa uuden leffan ennakkonäytöksessä?

Minä sen takia menin tänään töihin ihan silmät sikkuralla, ja yllättävän seuran saamisen vuoksi piti vaihtaa huonoille istumapaikoille joten hartiatkin ovat älyttömän jumissa, mutta oli se sen arvoista!

Seuraava SPOILAA TODELLA PAHASTI!!! ÄLÄ KLIKKAA AUKI JOS ET HALUA PILATA ITSELTÄSI KOKO LEFFAA!
Spoiler: näytä
Ensinnäkin pitää sanoa, että oli kyllä aivan ihana palata taas tuohon tunnelmaan <3 Olen kuitenkin aina pitänyt enemmän kirjoista kuin leffoista ihan yleisesti, ja tässä näkyi tosi selvästi, että tämä oli tehty suoraan elokuvaksi. Makeita taistelukohtauksia, mutta minä kaipasin logiikkaa niiden takana, nyyh :D Ja sitten se isoin juttu, eli että Credence olisi neljäs Dumbledoren lapsi! Whattaaa! Olen siitä kyllä aika järkyttynyt, tuntuu vähän liialliselta sekoittamiselta rakkaisiin tuttuihin Pottereihin, mutta äh en tiedä. Riippuu niin siitä, mitä jatkossa käy! Tässä leffassa oli kyllä se ärsyttävä puoli, että edelliseen verrattuna tästä ilmeni tosi selvästi, että kyseessä on osa sarjaa. Niiiiin ja sekavan vuodatukseni loppuun pitää vielä fanittaa sitä kohtaa lopussa, kun Lisko sanoo Dumppikselle jotain että Grinde ei näköjään ymmärrä vähäisinä pitämiensä olentojen merkitystä vai miten se olikaan hienosti muotoiltu, kun oli niin suora viittaus siihen mitä Dumppis myöhemmin pottereissa sanoo <3 Ja pari sydäntä haiskuille iiii <3<3<3 Eniten tässäkin leffassa kyllä fanitin Liskon yhteyttä otuksiin <333 

Leffaa ennen näytettiin jotain tunnelmia ensi-illasta ja näyttelijöiden haastatteluja, ja ai että kun meinasin kuolla tylsyyteen. Siinä oli Liskonkin näyttelijän joku pätkä, ja katsoin ihan järkyttyneenä, että noinko tylsän tavallinen mies se on oikeasti ;D
Never regret something that once made you smile.

Amelia Rey

  • slytherpuff
  • ***
  • Viestejä: 13
Vs: Ihmeotukset (Fantastic Beasts)-elokuvat
« Vastaus #54 : 14.11.2018 18:50:48 »
Eilen tuli käytyä katsomassa ja pakko sanoa, että ainakin tunnelma oli kohdallaan! Se on ehkä parasta näissä ennakko- ja ensi-illoissa, kaikki ovat faneja ja eläytyvät kunnolla, taputetaan ja vislataan. :D Ja tykkäsin kyllä muutenkin tosi paljon, minkä takia on outoa lukea kriitikkojen arvosteluja missä sanotaan, että huono oli/ettei mitään tapahtunut/jne.. Ehkä mua on sitten vaan hyvin helppo viihdyttää, tiedä häntä ;D

SPOILEREITA SITTEN SEURAAVAKSI + YLEISTÄ JAARITTELUA LEFFASTA
Spoiler: näytä

Nyt vähän harmittaa, että tuli ennen leffaa katseltua Youtubesta faniteorioita, niin suurin osa yllätyksistä ei ollut ollenkaan yllätyksiä (kuten esim. Nagini ja Queenien päätös siinä lopussa). Grindelwaldin paljastus Credencen sukuperästä tuli kuitenkin IHAN puun takaa. Dumbledore? Mitä ihmettä?! Kuten nominal totesi, tämä tuntuu vähän siltä, että yritetään tunkea sarjaan mahdollisimman paljon yhteyksiä Pottereihin, mutta nähtäväksi jää puhuuko Grindelwald totta vaiko ei (tosin feeniksin ilmaantuminen puoltaisi totuutta?), vai mistä oikein on kyse ja minkä sukuhaaran Dumbledoresta on kyse :D itseäni ei tämä paljastus oikeastaan haittaa, jään vain odottamaan mielenkiinnolla mihin suuntaan sen kanssa mennään tulevaisuudessa.

Newt oli jälleen kerran oma ihana itsensä, samoin Jacob, ja ne haiskunpoikaset olivat niin söpöjä, en kestä <3 Tinalla oli jotenkin todella pienentuntuinen rooli, eikä hän saanut taaskaan paljoa tekemistä, enkä voi vieläkään sanoa pitäväni hahmosta. En tykännyt Tinasta ensimmäisessä leffassa enkä tässäkään, vaikka tällä kertaa hän ei ärsyttänyt allekirjoittanutta ihan niin paljoa... :'D Queenietä rakastan, mutta voi, mitä meni tekemään. Toisaalta ymmärrän kyllä miksi, mutta toisaalta taas on tosi vaikea käsittää miksi hän lähtisi Grindelwaldin matkaan, kyseinen velho kun ei tunnetusti ole jästien suurin ystävä. Luulisi Jacobin hengen painavan enemmän tuossa tilanteessa. Credence on edelleen tosi mielenkiintoinen ja sympaattinen hahmo, ja tykkään hänestä. Olin aivan varma, että Credence olisi Corvus Lestrange, mutta ei sitten. Pieleen meni tuo arvaus :'D

Ja sitten uusia hahmoja! Hyvä luoja, rakastin oikeastaan kaikkia ja tykästyin jopa Deppin Grindelwaldiin, vaikka aluksi olinkin tosi skeptinen lähinnä sen hupaisan lookin takia. Kyllä siihen kuitenkin tottui ja opin siitä nopeasti pitämään, eikä siinä sitten. Mies vetää roolinsa mielestäni hyvin, hahmo ei ehkä ole sellainen kuin kirjoja lukiessa kuvittelin, mutta totta puhuen se ei haittaa. Karismaa hältä löytyy, sitä en voi kieltää.

Uusia hahmoja tuli aikas monta, ja muutamien nimiä en kyllä enää muista. Tykkäsin Naginista, ja nyt vähän ihmetyttää, miten hän päätyy aikanaan Voldemortin lemmikiksi. Leta oli myös hyvä lisäys ja oli mukava saada tietää hänestä lisää, vaikka hahmon kohtalo vähän harmittaakin, olisin mielelläni seurannut hahmoa seuraavissakin osissa. Vaikka eihän sitä tiedä, ehkä hän ei kuollutkaan. Toivoa saa :') Theseus oli tosi erilainen kuin mitä kuvittelin, mutta erilaisuus oli positiivista. Theseuksen ja Newtin suhde oli kiinnostava ja se halaus siinä lopussa, oi <3 rakastan veljeksiä. JA ALBUS DUMBLEDORE. Jo sillon kun kerrottiin, että Jude Law näyttelee nuorta Dumbledorea tiesin että tämä nainen tulee häntä rakastamaan :'D pientä fanityttöyttä oli ilmassa. McGarmiwan läsnäoloa Tylypahkassa kuitenkin vähän kummeksuin ??? Flamel oli jotenkin todella ihana, toivottavasti häntä nähdään myös tulevissa osissa!

Taistelukohtaukset oli kunnon spektaakkeleita, ja alusta asti sai tuijottaa monttu auki mitä ruudulla tapahtui. Siinä jäi limut juomatta ja suklaat syömättä, kun kokoajan tapahtui ;D Meillä näytettiin leffaa ennen jonkinlainen esittelypätkä, jossa Eddie Redmayne ja Jude Law jotakin höpöttivät ja sitten näytettiin pätkiä vanhoista Pottereista ja Ihmeotukset leffoista, mutta videon kuvasuhde oli aivan päin prinkkalaa eikä siitä mitään selvää saanut. ;D

Tulipas tästä pitkä fanityttökommentti :'D tykkäsin leffasta todella (todennäköisesti käyn katsomassa vielä toisen kerran, paremmilla paikoilla niin ei ole niska jäkissä), ja nyt on sitten odoteltava kaksi vuotta seuraavaa. Kauheata.

bannu by Ingrid

carrowfan

  • vitsi syntyessään
  • ***
  • Viestejä: 1 383
  • On olemassa kinkkuja ja on olemassa lisää kinkkuja
Vs: Ihmeotukset (Fantastic Beasts)-elokuvat
« Vastaus #55 : 14.11.2018 19:04:12 »
Vaikka en oo leffaa nähnytkää mut Carrowien suvun laajentuminen, anteeks ny vaa Potterwiki oli jotenki ihanaa kuultavaa. Jos tästä paljastuu jotain lisää niin...enpä sanokkaan mitään hullua etten vain joudu tekemään sitä.
"Papereissa 23, henkisesti 17"
"Ehkä mie aikuistun ku täytän 30...siis 40"
"En mie kaipaa olkapäätä, kuha nostat mut eka ylös täältä"

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Vs: Ihmeotukset (Fantastic Beasts)-elokuvat
« Vastaus #56 : 15.11.2018 17:01:37 »
Oho, meidän ennakkonäytöksessä ei tuntunut juuri faneja olevan :D Odotin, että joku olisi edes vähän pukeutunut tai jotain, mutta ei. Lopputekstien alettua kaksi tyyppiä taputti vähäsen, mutta kun muu sali rynni vain pois, niin eivät sitten jatkaneet :D
Never regret something that once made you smile.

carrowfan

  • vitsi syntyessään
  • ***
  • Viestejä: 1 383
  • On olemassa kinkkuja ja on olemassa lisää kinkkuja
Vs: Ihmeotukset (Fantastic Beasts)-elokuvat
« Vastaus #57 : 15.11.2018 18:15:03 »
Oho, meidän ennakkonäytöksessä ei tuntunut juuri faneja olevan :D Odotin, että joku olisi edes vähän pukeutunut tai jotain, mutta ei. Lopputekstien alettua kaksi tyyppiä taputti vähäsen, mutta kun muu sali rynni vain pois, niin eivät sitten jatkaneet :D

Jos se ennakkonäytös olis ollu viikonloppuna ni se olis loppuunmyyty hetkes.
"Papereissa 23, henkisesti 17"
"Ehkä mie aikuistun ku täytän 30...siis 40"
"En mie kaipaa olkapäätä, kuha nostat mut eka ylös täältä"

maigaro

  • ***
  • Viestejä: 375
  • ava by raitakarkki
Vs: Ihmeotukset (Fantastic Beasts)-elokuvat
« Vastaus #58 : 15.11.2018 18:31:05 »
Kävin eilen katsomassa tuon uuden elokuvan ja täytyy sanoa että oli ensinäkemältä hieman sekava ja siksi menen myöhemmin katsomaan vielä uudestaan. Muuten oli kyllä viihdyttävä ja lopussa oli aikamoinen yllätys joka saa odottamaan jatkoa.

Alla oleva SPOILAA elokuvaa!!

Spoiler: näytä
Grindelwaldin pako alussa oli näyttävä ja oli yllättävää että Abernathy oli liittynyt hänen joukkoihinsa ihan jo senkin takia, ettei hän vain jäänyt satunnaiseksi hahmoksi ekaan elokuvaan.

Elokuvan aikana ei selvinnyt miksi Liskon ja Theseuksen välit ovat niin huonot. Vai johtuuko se vain siitä että he ovat niin erilaisia luonteeltaan. Theseus kuitenkin haluaisi olla enemmän tekemisissä Liskon kanssa. Eikä asiaa varmasti helpota että Leta on nyt Theseuksen kanssa. Ja tästä päästään Letan ja Liskon suhteeseen. Kaksi väärin ymmärrettyä ja erilaista nuorta ystävystivät, mutta mikä heidän välinsä rikkoi? Ja sain sellaisen kuvan että Leta kaipaa Liskon ystävyyttä edelleen, kun aika haikein mielin muisteli kouluaikojakin.

Tykkäsin muuten Liskon kodista. Sinne oli loihdittu kunnon tilat pelastetuille taikaeläimille. Samalla nähtiin uusia otuksiakin. Olisi ollut kiva nähdä paikkaa vähä laajemminkin. Haiskun poikaset oli ihania :) Harmi ettei niitä näytetty enempää kun ilmeisesti Lisko otti poikasetkin kuitenkin mukaansa.

Mun mielestäni Jacobin selitys sille miksi hän muisti Queenien ja osan heidän seikkailustaan oli järkeenkäyvä. Mä luulen että edellisen elokuvan loppu tapahtui vähä ennen kuin he sitten ilmestyivät Liskon luo. Queenien hyppy Grindelwaldin puolelle oli toisaalta yllätys, toisaalta ei. Hän halusi kovasti olla Jacobin kanssa  ja oli epätoivoinen, kun jopa lumosi Jacobin, joten hän oli altis Gn puheille. Tina ja Queenie ei vissiin ollut kertaakaan tän elokuvan aikana yhdessä vai muistanko väärin? Olisin toivonut Tinalta jotain reaktiota siskonsa puolen valinnasta.

Lisko/Tina on kaikessa kömpelyydessään suloinen paritus. Salamanterin silmä kuvaus sai naurahtamaan. Kuka muuten oli se Tinan sulho?

Vaikka Lestrange - Kama jupakka oli sinänsä mielenkiintoinen ja valotti lisää Letan menneisyyttä, käytettiin siihen mielestäni liikaa aikaa, kun Valio ei sitten lopulta ollutkaan osa sitä. Ja samalla tuli lisää uusia hahmoja, joilla ei ole tarinan kanssa juuri merkitystä (ainakaan vielä). Mietin että selviääkö Valion todellinen henkilöllisyys sittenkään tämän elokuvan aikana, kunnes G paljasti että hän on Dumbledoren sukua. Aikamoinen yllätys. En usko että Valio on Albuksen veli tms. vaan joku muu sukulainen. Mielenkiinnolla jään odottamaan tästä lisää tietoa. Ja miksi G uskoo että juuri Valio voi tappaa Albuksen.

Naginista vielä. Olin innoissani tästä maledictus kuviosta kun luin siitä etukäteen. Istuu mun mielestäni täydellisesti Pottereihin. Kaikilla muilla Voldemortin hirnyrkeillä oli jokin syvempi merkitys ja Naginilla se olis ollut vain se että se oli käärme. Nyt Nagini on kiehtovampi osa taikamaailmaa ja on parempi syy päästä hirnyrkiksi. Lisäksi mietin sitä että käärmeet ei ole pitkäikäisiä niin miksi tehdä hirnyrkki olentoon joka ei elä kauaa. Elokuvassa Nagini oli kuitenkin harmittavan pienessä roolissa ja melkein turha hahmo.

En selitä enempää tai kukaan ei jaksa kohta lukea ;) Elokuvassa oli niin paljon juttuja, jotka jäivät mietityttämään ja paljon jäi asioita auki.


Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Ihmeotukset (Fantastic Beasts)-elokuvat
« Vastaus #59 : 18.11.2018 20:57:00 »
Olo leffan jälkeen erittäin hämmentynyt ja vähän tärinä.

Siellä oli nimittäin juttuja, joista oon kirjoittanut osittain mun ficceihin vuosia sitten!  :o

Spoiler: näytä
Ensinnäkin, Nagini. Mun Carrier-ficci kertoo siitä, että Nagini onkin käärmeen ruumiissa elävä nainen. Hoo.

Feeniks-lintu ja Grindelwald. Mun Yhteiseksi hyväksi -ficcissä Dumbledore sai linnun nimenomaan Grindelwaldilta. Mun edellinen pitkäaikainen avatarikin oli kaveriltani tilaama maalaus, jossa Fawkesilla on kuoleman varjelukset symboliriipus.

Itse leffa sitten: mun mieleen jäivät parhaiten Lawn Dumbledore ja Grindelwaldin puhe + viittaukset toiseen maailmansotaan. En odottanut Deppiltä kauheita, koska olin niin pettynyt että rooliin ei valittu ketään saksalaista. Toisaalta se olisi korostanut ehkä liikaa viittauksia Hitleriin.
Pidin leffan visuaalisesta ilmeestä, kuten edellisessäkin osassa. Ehkä se sukupuun selvittely oli vähän tylsä juoni, mutta loppua kohden kiinnostus kasvoi. Onneksi Eddie osaa kannatella tarinaa.

Itse en tykännyt tuosta velipaljastuksesta. Olen vain nähnyt tällaisia käänteitä ihan liikaa, joten puudutti vain jotenkin.

Ja fanityttökommentti: Dumbledore/Grindelwald <3 Taistelua odotellessa!
« Viimeksi muokattu: 18.11.2018 20:58:40 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15