Minä en tiedä, menenkö edes koko elokuvaa katsomaan.

En tykännyt toisesta osasta, vaikka ensimmäinen olikin niin taianomainen ja Liskoa (Newt) näyttelevä Eddie Redmayne onkin roolissaan huikea! Toinen osa omasta mielestäni oli jo aika huono. Deppistä en oikeen tehnyt mielipidettä: lähtökohtaisesti se ei tuntunut Grindelwaldilta, jollaisena olen hänet kuvitellut. En usko, että kyse oli Deppistä. Mikkelsen ehkä toisi jotain uutta hahmoon? En tiedä.
Toisessa leffassa minua ärsytti todella moni asia, mutta nyt mietittynä, enpä muista siitä hirmuisesti loppujen lopuksi. Taisin jopa elokuvateatterissa (?) katsoa sitä puolivillaisesti, ettei ollut minun makuun. Tietenkin kiinnostaa yhä Grindelwaldin tarina, mutta olisin pitänyt enemmän ehkä alkuperäisen seikkailun mukaisesta Ihmeotus-teemasta enemmän. Sekin, että mm. Nagini jne. ottaa päähän ja itseasiassa koko Rowling jo pidemmän aikaa.

Jo ennen niitä trasfobisia heittoja minusta alkoi tuntua ensin Cursed childin myötä hiukan, mutta varsinkin Ihmeotusten myötä, että mennään rahankiilto silmissä, eikä suinkaan siksi, että luotaisiin tarinoita, joita me rakastimme.

Pottereissa oli jotain taianomaista: sittemmin myös Ihmeotuksissa, mutta lopulta tuleeko leffoja viisi (?), miten kaukana ihmiotuksetkin lopulta ovat koko konseptista... Toinen leffa eteni niin rytinällä, etten tiedä, mitä tässä ajattelisi sitten seuraavista.
Deppin tilanne on kyllä todella kurja ja vaikea tietää, mitä siellä nyt ihan oikeasti on tapahtunut (en kyllä hetkeäkään usko Amberinkaan olevan puhtaasti syytön..). Toivoisihan sitä, että lapsuudensankarina pitämä näyttelijä olisi syytön ja se selviäisi.