Kirjoittaja Aihe: Ihmeotukset (Fantastic Beasts)-elokuvat  (Luettu 24573 kertaa)

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Bang bang!
Vs: Ihmeotukset (Fantastic Beasts)-elokuvat
« Vastaus #80 : 30.11.2020 04:04:11 »
Minä en tiedä, menenkö edes koko elokuvaa katsomaan. :( En tykännyt toisesta osasta, vaikka ensimmäinen olikin niin taianomainen ja Liskoa (Newt) näyttelevä Eddie Redmayne onkin roolissaan huikea! Toinen osa omasta mielestäni oli jo aika huono. Deppistä en oikeen tehnyt mielipidettä: lähtökohtaisesti se ei tuntunut Grindelwaldilta, jollaisena olen hänet kuvitellut. En usko, että kyse oli Deppistä. Mikkelsen ehkä toisi jotain uutta hahmoon? En tiedä.

Toisessa leffassa minua ärsytti todella moni asia, mutta nyt mietittynä, enpä muista siitä hirmuisesti loppujen lopuksi. Taisin jopa elokuvateatterissa (?) katsoa sitä puolivillaisesti, ettei ollut minun makuun. Tietenkin kiinnostaa yhä Grindelwaldin tarina, mutta olisin pitänyt enemmän ehkä alkuperäisen seikkailun mukaisesta Ihmeotus-teemasta enemmän. Sekin, että mm. Nagini jne. ottaa päähän ja itseasiassa koko Rowling jo pidemmän aikaa. :D Jo ennen niitä trasfobisia heittoja minusta alkoi tuntua ensin Cursed childin myötä hiukan, mutta varsinkin Ihmeotusten myötä, että mennään rahankiilto silmissä, eikä suinkaan siksi, että luotaisiin tarinoita, joita me rakastimme. :( Pottereissa oli jotain taianomaista: sittemmin myös Ihmeotuksissa, mutta lopulta tuleeko leffoja viisi (?), miten kaukana ihmiotuksetkin lopulta ovat koko konseptista... Toinen leffa eteni niin rytinällä, etten tiedä, mitä tässä ajattelisi sitten seuraavista.

Deppin tilanne on kyllä todella kurja ja vaikea tietää, mitä siellä nyt ihan oikeasti on tapahtunut (en kyllä hetkeäkään usko Amberinkaan olevan puhtaasti syytön..). Toivoisihan sitä, että lapsuudensankarina pitämä näyttelijä olisi syytön ja se selviäisi. :(

»It's all up to you, no one lives forever»

Kelsier

• Korpinkynsi
  • ava by Waulish
« Vastaus #81 : 30.11.2020 11:11:12 »
Minusta on kanssa kiva, että Mikkelsen valittiin. Uskon, että hänestä tulee hyvä Grindelwald.
Minä kyllä pidin Deppistä roolissa, hän teki hyvää työtä Grindelwaldin rikoksissa, vaikka henkilökohtaisen elämän ongelmat näkyivät läpi suorituksessa (päihteiden käyttö siis, ei Amber Heard-kuvio). Toivottavasti hän menisi vieroitukseen tai vastaavaan ja palaisi sitten - terveytensä kuntoon saatuaan - tekemään elokuvia, pidän hänestä näyttelijänä kovasti.

I make it a policy not to tell anybody to sit down
               I still encourage everybody else to stand up

(Sick of Sittin´ - Christina Aguilera)

Karma91

• Sassmonster
« Vastaus #82 : 27.12.2020 01:34:56 »
Itse olen jo päättänyt, etten näyttelijänvaihdoksen vuoksi mene teattereihin Fantastic Beastin kolmatta osaa mene katsomaan. Deppillä on ongelmansa, mutta ihan yleisesti on olemassa todisteita siitä, että Amber on myös pahoinpidellyt Johnnyä, mutta siitä huolimatta Amber saa pitää roolinsa tulevassa Aquaman elokuvassa (ainakin näillä näkymin). Mikkelseniä vastaan minulla ei ole mitään - inhottaa vaan tämä tekopyhyys, että kaikkia ei kohdella tasapuolisesti. Tämä menee mielestäni siihen surulliseen seksismin kategoriaan, jossa on ok, jos nainen lyö miestä, mutta päinvastainen on pahin rikos ikinä. Etenkin kun on todisteita, että osa Amberin vammoista on hänen itsensä aiheuttamia, joilla on ollut tarkoitus vaan mustamaalata Deppiä.

Katson tämän elokuvan varmaan jossain vaiheessa, mutta pyrin siihen, ettei Warner Bros saa minulta senttiäkään. Ehkä lainaan kaverilta tai siskolta, jos joku heistä sen ostaa...

Larjus

• Ю́рьевна
  • En kaipaa teksteihini parannusehdotuksia tms.
    • twitter
« Vastaus #83 : 27.12.2020 10:24:14 »
Mun piti jo tolloin marraskuun lopussa kommentoida tätä näyttelijävaihdosta, mutta unohdin koko asian 😅 Joten kiva kun Karma91 nostit tämän taas esille! Viestisi voisi kyllä olla minunkin kirjoittama. Tuun siis lähinnä myötäilemään kommenttiasi, mutta mun mielestä jo sekin on tärkeää, varsinkin näin vakavassa asiassa!

Mä nimittäin en ole yhtään mielissäni tästä muutoksesta. Jos syy olisi jokin muu, se vois olla mulle ok (vaikka yleisesti ottaenkin en tykkää yhtään siitä, että hahmojen näyttelijät vaihtuvat kesken kaiken), mutta ei. Mua inhottaa se, että tässä Johnnyn ja Amberin kuviossa Depp on käytännössä ainoa, joka laitetaan kärsimään ja kohtaamaan seurauksia. Vaikka tosiaan on paljon todisteita siitä, että Amber on pahoinpidellyt Johnnya (ja että osa Amberin "todisteista" Johnnya vastaan on hänen itsensä luomia), niin silti valtamedia vain silittelee Amberin päätä ja demonisoi Johnnya. Korostuu hyvin se vallalla oleva ajatus, että miesten kohtaama (parisuhde)väkivalta on vain muka joku vitsi, että naiset eivät voi olla väkivaltaisia, että miehet eivät voi olla uhreja.

Ja mua ei sinällään edes paljoa hetkauta, kuka Grindelwaldia noissa leffoissa esittää, mutta Johnnya kohdellaan tämän asian suhteen niin väärin. Jotain sellaistakin luin, että POTC-leffojakin olisi mahdollisesti tulossa lisää, mutta Johnnya ei niihin enää oteta... :/ Ja samaan aikaan Amber saa jatkaa samaan vanhaan malliin ja pitää roolinsa.

Жүрегім сені таңдады.

flawless

• H B I C
  • Administrator
  • Folie à deux
« Vastaus #84 : 27.12.2020 16:52:12 »
Musta Depp oli alunperinkin vähän erikoinen valinta rooliin, joten sinänsä mua ei harmita näyttelijän muuttuminen itsessään vaan uskoisin että Mikkelsen on rooliin sopiva ja hyvä. Mikä mua raivostuttaa on se, että Deppiltä viedään tuottoisa rooli pois, vaikka vaikuttaa mun silmiin tässä tilanteessa olleen altavastaajana, kun taas toinen osapuoli ratsastaa eteenpäin uhrina. Molemmissa on varmasti vikaa ja uskon että ovat molemmat olleet väkivaltaisia toisiaan kohtaan, mutta Deppin kohdalla syytökset vaikuttavat musta paisutelluilta ja Amberin osalta taas vähätellyiltä. Mikä kumma siinä on, että nainen saa vetää miestä pataan vielä nykypäivänäkin hyväksyttävämmin kuin toisin päin? Uskomattoman seksististä paskaa. Ylipäätään musta tämä heidän sotkunsa ei liity heidän työhönsä eikä mun mielestä tällaisessa sekavassa tilanteessa jossa molemmat ovat enemmän tai vähemmän syyllisiä ole järkevää viedä roolia pois. Tuntuu todella ontolta "mukamoraalin" esittelyltä.

banneri: Ingrid

“I’m better in small doses.” - Annalise Keating

Fiorella

• Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
« Vastaus #85 : 27.12.2020 18:05:12 »
En tunne tapausta, mutta todella epäreilua jos se on mennyt niin, että manipuloiva ja itsekin väkivaltainen nainen on päässyt omasta osuudestaan kuin koira veräjästä.  :-\ Kieltämättä outo tämä nykykulttuuri siinä mielessä, että ihmisten henkilökohtainen elämä vaikuttaa niin paljon heidän töihinsä. Mielikuvat vaikuttavat, ja kukaan ei tahdo, että katsojat boikotoivat? Tasa-arvo ei näissä välttämättä toteudu. Toisaalta en tykkää siitäkään, että fanit eivät piittaa vähääkään, vaikka idoli tekisi mitä. (Tyyliin Jari Sillanpää...)

Todennäköisesti tulen kuitenkin katsoneeksi elokuvan kunhan se tulee, mutta ehkäpä reagoin sitten boikotoimalla tuota mainittua Aquamania, käy kai se niinkin päin. ;)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

tirsu

• BubblegumKnight
  • Clara, my Clara
« Vastaus #86 : 27.12.2020 20:58:48 »
Multa on mennyt tää juttu ihan ohi, mikä johtuu varmaan siitä, etten ole ollut kovin kiinnostunut Ihmeotuksista ykkösleffan jälkeen. Hyvä vaan, että rooliin valittiin uusi näyttelijä. Mikkelsen on hyvä valinta. Tosin, itse pidin ykkösleffassa Colin Farrellin suorituksesta ja olisin toivonut koko roolin hänelle.

Itse jätin kakkosleffan katsomatta, koska Depp oli vielä siinä mukana, enkä halua tukea sellaista elokuvaa, jossa on mukana joku perheväkivaltaa harjoittanut. En usko silti, että aion katsoa seuraavia osia, sillä saattaa olla vaikea pysyä mukana, kun on yksi osa jäänyt katsomatta.

Aquamanin pitäisi laittaa Meran näyttelijä vaihtoon, sillä Headkin on ollut väkivaltainen Deppiä kohtaan. Koko homma on ollut molemminpuolista. Naisten harjoittamaa väkivaltaa miestänsä kohtaan ei näemmä vieläkään oteta vakavasti, mikä on ihan syvältä. >:(
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

>> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Tuittu

« Vastaus #87 : 29.12.2020 12:57:07 »
Itse en edes kuvittele tietäväni totuutta ihmisten yksityiselämästä, joten sinänsä minulla ei ole mitään mielipidettä aiheesta. Yleisesti ottaen minusta on kyllä harmillista, kuinka paljon julkkisten yksityiselämä vaikuttaa heidän työmahdollisuuksiinsa, vaikka itse työhön ei vaikuttaisikaan.

Minusta tässä leffasarjassa on vaikea pysyä mukana siitä huolimatta, että olen nähnyt molemmat leffat kahdesti... Toisellakin katselulla on koko ajan sellainen olo, että en yhtään tiedä mistä tässä on kyse ::)

Elfmaiden

• haaveilija
« Vastaus #88 : 04.01.2021 16:08:34 »
Tuittu, olen hyvin samaa mieltä.

Harmi että etenkin toinen Ihmeotukset-leffa oli niin sekava, että siinä oli vaikea pysyä kärryillä, vaikka katsoin 1.osan edellispäivänä uudestaan ennen teatteriin menoa. Kunhan se 3.joskus tukee, on pakko pitää maratoni niistä aiemmista muistiinpalauttamiseksi, ja ehkä vähän lukea taustatietojakin... Taikamaailma ja tutut hamot kiehtovat minua ja ne ovat suurin syy miksi haluan nähdä nuo elokuvat jatkossakin (montako osaa sitten tuleekin).
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS