Kirjoittaja Aihe: Shirley Simson (K-11, romanssi, huumori, H/D) - 13. luku 21.8.2023  (Luettu 27915 kertaa)

avada kedavra

  • ***
  • Viestejä: 112
Vs: Shirley Simson (4. luku 22.4)
« Vastaus #20 : 23.04.2008 19:01:39 »
Ihan salee DMFC on Draco Malfoy Fan Club! Liiankin helppo arvata. ;3

Noooh. Nyt tuli luettua kaksi kerralla, kun on ollut kiireitä.. Ja teksti paranee ficin myötä. En menisi ihan yli-kehumaan, mutta tätä voi kutsua hyväksi ficiksi. ;3

ÄÄÄÄÄäää.. Millon Draco ja Harry pussa? .. Siis silleen kunnol tosissaan. Mmmm. ^^

Enpä keksi sanottavaa... Kiitos!
"So then I was like AVADA KEDAVRA and he was like *dead*." -Voldemort

Mullistus

  • ***
  • Viestejä: 71
Vs: Shirley Simson (4. luku 22.4)
« Vastaus #21 : 23.04.2008 21:11:27 »
*kihertelee itsekseen koneensa ääressä*

...
Waaaah.... se loppui liian nopeasti...liiian nopeasti... ;___;
Mua niin yllätti Harry ihastus Zachariakseen... olin silllee et mitä?
DMFC...draco malfoy fanclub mullekin ekana tuli mieleen, nyt sä kuitenkin sitten yllätät meijät kaikki jollain ihan oudolla sydeemillä *grin*
Se vähän mietittyttää et miks Draco sopeutui niin hyvin rohkelikkojen seuraan.. luulis et se ei ihan heti sentään viihtyis siellä.. vaihtelu tosin virkistää..

Ja waah, harry tuo juomat, se on sittenkin kelmin sukua!!*niiiin iloinen*
Joo rakentavaa ei ole etkä siis sitä saa vaikka varmaan haluat.. *evil face*
Mutta hyvä oli edelleen, jatkoa peliin vaan!
School is practice for future, practice makes perfect, nobody is perfect, so why practice?

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Shirley Simson (4. luku 22.4)
« Vastaus #22 : 25.04.2008 21:19:55 »
Minäkin arvasin heti, että DMFC on Draco Malfoy Fan Club. Se on selvää.  :)
Mutta joo, osaat kirjoittaa todella hyvin ja minä tykkään muutenkin näistä sukupuolen vaihdos-ficceistä. ;)
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Shirley Simson (4. luku 22.4)
« Vastaus #23 : 29.04.2008 16:56:53 »
Kaikille tiedoksi, että jos tänään en saa jatkoa kirjoitettua, sitä tulee ensi viikolla, aikaisintaan (lähdenpähän Tampereelle!).

Sierra: DMFC selviää seuraavassa luvussa jota saat vielä hetken odotella...  :D
Tottakai se on Harry, joka juomat tuo  ;)

Merriadoc: Hmm, itestä vaan tuntuu, ettei tätä saa pätkästyä ennen sitä kymmentä lukua (nää luvut kuitenkin kertoo aika lyhyen ajan tapahtumista ja mielessä on jo tapahtuma-aika).
Dracohan on saattanut harjoitella... Ja Ginny joskus vaan on pissis  ;)
Kiitos piristyksestä   ;D

enas: Siitä vaan sitä Shirleyta piirtämään, ihan hauska ois nähdä sun näkemykses!  :D
 
avada kedavra: Voi kiitos kehuista!
Hmm, en mä vielä osaa/voi sanoa, koska ne pussaa... Saat odotella ja lukea...  ;)

Mullistus: Mitäköhän kaikkea mä saisin DMFC:stä? *ryhtyy miettimään vaihtoehtoja*
Draco on Draco ja se on kameleontti ja sopeutuu hyvin helposti tilanteeseen kuin tilanteeseen. Mielessään hautoo muuta... Vai miltä vaikuttas, jos Shirley ryhtyisi huutamaan tunnilla "Tappakaa kuraveriset!" ?  :D

Pallukka: Kiitoksia kovasti, minäkin pidän näistä tällaisista. Jos ei olisi jo liikaa kirjoitettavaa, aloittaisin toisenkin....  ;)
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Luihuinen_89

  • Yksinäinen kulkuri
  • ***
  • Viestejä: 1 025
  • Käsi käsessä kuljemme yhdessä ohi esteiden!!
Vs: Shirley Simson (4. luku 22.4)
« Vastaus #24 : 14.05.2008 18:17:34 »
Heipä hei!

Rupesin tossa selailemaan että mitäs olen kommentoinut ja sitten löysin tämän... 8)
Kiitos kun olet laittanut jatkoa ja ainakin alku kuullostaa lupaavalta sillä en ole vielä päässyt tarinasi loppuun ::)
jatka samaan malliin... Minä olen sinun Fanisi ;)

juups en sitten muuta keksikkään joten lopettelen tämän tähän ???
Kaikki muuttuu, minäkin vaikkei sitä aina uskoisikkaan.

Mun ficci kokoelma

Uusi Mcr G/F
Trust Me

Harry Potter

  • ***
  • Viestejä: 581
  • Sulttaani
    • Eleabin kynäilyt (pahasti kesken)
Vs: Shirley Simson (4. luku 22.4)
« Vastaus #25 : 14.05.2008 19:01:33 »
Minäkin ajattelin että, DMFC olis Draco Malfoy FanClub. Mutta sitten aloin miettimään että, olisikohan se FindingClub? Koska, kaikki luulee Dracon olevan kateissa. No katsoo sitten mutta, kertakaikkiaan tosi pirteä fic hyvää luettavaa. Jään innolla odottamaan jatkoa! :)
« Viimeksi muokattu: 17.05.2008 12:42:23 kirjoittanut eleanor »

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Shirley Simson (4. luku 22.4)
« Vastaus #26 : 18.05.2008 19:42:44 »
Luihuinen_89: Haa, kiitos! Juu, lue omaan tahtiisi, minä edistyn melko hitaasti...
eleanor: DMFC:n salaisuus selviää tuota pikaa...

A/N: Tämä luku on hieman lyhyempi ja Merriadoc, saattaa sittenkin olla, että se kymmenen lukua oli yliammuttu arvio. Ja DMFC on...

5. luku: Minä olen Draco

Draco istui oleskeluhuoneen nojatuolilla katsellen takkaa. Viereisellä sohvalla istuivat Ron ja Hermione, Harry oli toisella nojatuolilla. Useimmat rohkelikot olivat vielä syömässä tai kirjastossa, tehden tehtäviä, joihin he tiesivät, että heillä menisi enemmän aikaa. DMFC vaivasi Dracon mieltä. ”Mikä DMFC on?” Draco kysyi ääneen sen vaivattua häntä sen aikaa, että hän todella tahtoi tietää.

”Draco Malfoy Fan Club”, Harry vastasi nopeasti. Muut kääntyivät katsomaan häntä. ”Mitä? Kun Ginnylle selvisi, että minä olen homo, hän kertoi kaikista Fan Clubeista ja yritti saada minut liittymään niihin. Suosituimmat kaksi ovat juuri DMFC ja HPFC. HPFC:n minä tahtoisin poistaa, en pidä siitä...”

Ron purskahti nauruun. ”Sinä... Malfoyn Fan Clubissa! Aahhahhaa!”

Harry katsoi Ronia silmiin. ”Miksei? On hän hyvännäköinen... Toisaalta, hän on ärsyttävä ylimielinen kuolonsyöjä.”

Ronin silmät laajenivat yllätyksestä: "Malfoy? Hyvännäköinen?"

Hermione katsoi Ronia vakavasti. "Olen Harryn kanssa samaa mieltä. Malfoy on hyvännäköinen."

"Hyvä on, olkaa sitä mieltä", Ron mutisi tahtomatta väittää vastaan Hermionelle. Tyttö kun ei vieläkään pitänyt siitä, että Ron saattoi jäädä tuijottamaan Dracon perään. Dracoa vain huvitti Hermionen 'valta' Ronin yli.

"Kannattaisiko minun mennä?" Draco kysyi tahtoen todella kuulla muiden mielipiteen. Ei hän kuitenkaan ollut vielä päättänyt pitäisikö Ginnya uskoa vai ei.

"Ilman muuta!" Hermione ja Harry huudahtivat ja Ron pysyi hiljaa.

Draco hymyili. "Taidan sitten mennä."

**

Keskiyöllä Draco istui oleskeluhuoneessa ja odotteli Ginnyn ilmaantuvan paikalle. Hän oli yhä hieman epäluuloinen ja mietti, mistä kokouksessa mahdettaisiin puhua. Kuinkakohan paljon siellä on ihmisiä? Draco mietti tuijotellen takkaa. Oli todella mielenkiintoista olla menossa oman faniklubinsa tapaamiseen, varsinkaan kun ei ollut aiemmin tiennyt sen olemassaolostakaan mitään. Draco oli jo vajonnut omiin mietteisiinsä Ginnyn saapuessa.

"Hei", Ginny sanoi melko hiljaa toivoen, ettei säikäyttäisi Dracoa, joka näytti melko väsyneeltä ja josta näki heti, ettei tämä ollut ihan paikalla.

Yllättyneenä Draco kääntyi kohtaamaan Ginnyn. "Ai hei. Taisin vajota omaan maailmaani. No, mennäänkö?"

Ginny nyökkäsi.

Ginny johdatti Dracon seitsemänteen kerrokseen eikä kumpikaan puhunut matkan aikana mitään. Ginny pysähtyi Barnabas Bauka-aivon kuvakudosta vastapäätä ja ryhtyi kävelemään edestakaisin. Draco tajusi pian, minne he olivat menossa, olihan hän kuitenkin ollut huoneessa aiemminkin. Ginny pysähtyi kolmannen kävelykerran jälkeen ja seinään ilmestyi ovi.

"Sinun jälkeesi", Ginny tarjosi ja Draco astui oven eteen. Hän avasi sen ja tuijotti ihmeissään täyttä huonetta, joka oli koristeltu vihreällä ja mustalla. Huoneessa oli tyttöjä ja poikia joka tuvasta eikä Draco tuntenut läheskään kaikkia. Hän astui sisään päästäkseen Ginnynkin huoneeseen mutta pysähtyi oven lähelle, ettei Ginny pääsisi hänen ohitseen.

Leveästi hymyillen Ginny astui huoneeseen ja Katie tuli heti hänen luokseen. "Sinä toit sitten Shirleyn tänne?"

Ginny nyökkäsi. "Sinähän sanoit, että kaikki apu on tarpeen. Joten minä ajattelin, että hänenkin apunsa on tarpeen ja sitä paitsi hän ymmärtää kyllä taikuuden päälle ja osaa varmasti pitää salaisuuksia. Eikö vain Shirley?" Ginny kysyi lopun kääntyen kohti Dracoa.

"Tottakai", Draco tyytyi vastaamaan, sillä hänellä ei ollut hajuakaan, mistä Ginny puhui.

Katie ei näyttänyt kovin tyytyväiseltä mutta nyökkäsi lopulta. "Hyvä on. Tulkaapa sitten, te olettekin viimeiset. Kohta aloitamme."

Katien johdattamina Draco ja Ginny siirtyivät muiden luo ja Draco tajusi näiden istuvan jo puoliympyrässä. Paikkoja oli juuri sopivasti, Ginny ja Dracokin löysivät tyhjät paikat.

"Kun kaikki viimein ovat paikalla", Katie, ilmiselvä puheenjohtaja, aloitti puhumisen vilkaisten nopeasti ja ärtyneesti Dracoa, "tahtoisin meidän voivan keskustella hätätilanteesta: Draco Malfoyn katoamisesta."

Kuulijoiden joukosta kuului myöntyviä huutoja ja Dracon oli käännyttävä ja katsottava, keitä kokouksessa oli. Hän näki Cho Changin, joka ei selvästi ollut halunnut tulla, ja tämän ystävän Marietta Edgecomben. Seamus Finnigan (mitä hän siellä teki?), Dean Thomas, Gregory Goyle (eieiei), Lee Jordan, Pansy Parkinson, Padma Patil, Romilda Vane ja monia muita, joita Draco ei tunnistanut.

Dracon miettiessä keitä kokouksessa oli Katie oli jo jatkanut puhettaan: "...ja me emme aio kuluttaa aikaa jahkailuun, kuten opettajat tuntuvat tekevän, vaan me aiomme käydä suoraan toimeen. Meidän täytyy ehkä pyytää apua Hermione Grangerilta vaikeimmissa loitsuissa, joita minä ja Ginny olemme löytäneet kirjastosta etsimisen helpottamiseksi. Tahtoisimme tietää kuinka moni teistä aikoo osallistua auttamiseen konkreettisesti ja kuinka moni aikoo osallistua etsimiseen konkreettisesti ja kuinka moni aikoo auttaa etsimällä loitsuja ja muita apukeinoja. Ginny johtaa etsintätiimiä ja hänelle voi ilmoittautua ja minulle, jos aiotte auttaa etsimällä tietoa ja tapoja auttaa."

Katien lopetettua Draco seurasi, miten ihmiset jakautuivat jonoihin ja keskusteleviin ryhmiin. Ginnyn luo kokoontui suuri osa ihmisistä, Katien luona väkijoukko oli paljon pienempi. Hitaasti Draco nousi ylös ja asteli pois huoneesta. Hän ei tahtonut olla kummassakaan ryhmässä tietäen missä hän oli ja missä kunnossa. Ei hän tahtonut johtaa ihmisiä harhaan auttamalla heitä asiassa, jossa apua ei tarvittu.

Miettiessään kokousta Dracoa ryhtyi harmittamaan, ettei hän ollut kertonut Pansylle ja Blaiselle mitään. Nämä olivat kuitenkin huolissaan. Mutta onneksi hän oli sanonut, että näiden tulisi lopulta puhua Harrylle. Hitaasti Draco käveli takaisin rohkelikkotorniin ja kiipesi makuutorniinsa. Älkää surko, hän ajatteli, minä kerron vielä.

**

Sunnuntaiaamu koitti kirkkaana ja auringon ensisäteet herättivät Dracon. Kissamaisesti venytellen poika nousi istumaan ja katsoi kelloa. 7.45. Vaikka Draco olisikin vielä voinut nukkua pitempään, päätti hän nousta ja ehkä tehdä läksyjä, joita ei aiemmin ollut tehnyt. Ja jos Harry sattuisi olemaan hereillä, Draco voisi auttaa tätä jo aamupäivällä. Hän halusi nyt kuitenkin jotain tekemistä, jottei olisi ajatellut DMFC:tä ja Pansyn ja Blaisen pettymystä, jos nämä saisivat tietää, ettei hän ollut kertonut näille, mitä oli tapahtunut. Sen tähden Draco avasi liemien oppikirjan ja luki seuraavia kappaleita.

Draco oli lukenut jo puolen tunnin ajan Hermionen herätessä. Huomattuaan Hermionen heränneen Draco päätti viimein nousta sängystä ylös mennäkseen aamiaiselle. Hän pukeutui ja odotti kunnes Hermionekin olisi valmis. Yhdessä he lähtivät alas.

Hermionesta Draco oli tajunnut sen, ettei tämä ollut aamuisin parhaimmillaan. Draco tajusi nykyään olla sanomatta mitään ensimmäiseen viiteentoista minuuttiin, jonka Hermione oli hereillä, sillä tuolloin tyttö vain ärähti vastaukseksi eikä koskaan sanonut mitään mielipidettä asioihin. Draco epäili, että jos Hermionea olisi tuolloin ärsyttänyt, olisi tämä varmasti loitsinut toisen - ja pahasti.

Aamiaisella Hermione oli kuitenkin jo oma puhelias itsensä. Tyttö kyseli Dracolta edellisillasta DMFC:n kokouksesta ja Draco vastaili parhaansa mukaan.

”Näitkö siellä ketään tuttuja?” Hermione kysyi.

Draco mietti hetken muistaakseen keiden nimet hänen piti tietää ja keiden ei. ”Seamus Finniganin, Pansy Parkinsonin ja ne kaksi luihuiskörilästä ainakin.”

Hermione näytti mietteliäältä ja katsoi Dracoa. ”Shirley, tiedätkö mitä tämä merkitsee?”

Draco kohotti kulmiaan osoittaakseen Hermionelle, ettei hänen pitäisikään tietää. ”En, mitä?”

”Joko luihuisetkaan eivät tiedä mitä tapahtuu ja tahtovat selvittää tapahtumat tai sitten he tahtovat vain antaa sen kuvan”, Hermione vastasi. Mielessään Draco nauroi. Eikö hänelle tullut lainkaan mieleen se vaihtoehto, että he saattaisivat vain olla kiinnostuneita minusta, eivätkä välitä löydetäänkö minut vai ei?

”Hmm, olet varmasti oikeassa”, Draco vastasi.

Hermione oli juuri sanomaisillaan jotakin, kun Harry ja Ron astuivat suureen saliin Harryn keskustellessa jostakin Blaisen ja Pansyn kanssa.

”En minä tiedä, mitä Malfoylle on tapahtunut”, Harry sanoi juuri. ”Ja tajuan jo huolenne, aion kyllä auttaa teitä.”

Harryn sanat kuullessaan Draco nousi pystyyn ja käveli Ronin, Harryn, Pansyn ja Blaisen luo. ”Harry, Blaise ja Pansy, minulla on asiaa.” Tarttuen toisella kädellään Harryn käsivarresta ja toisella sekä Pansyn että Blaisen Draco lähti kohti salin ovia vastaan pyristelevä kolmikko mukanaan.

Salin ulkopuolella, varmistettuaan ensin ettei ketään ollut lähellä, Draco puhui. ”Nyt ette lähde minnekään, meillä on asioita selvittämättä.”

”Hyvä on, Shirley”, Harry vastasi, ”mutta kerro ensin, mitä tämä merkitsee.” Pansy ja Blaise tuijottivat Dracoa yhtä ihmeissään kuin Harrykin.

”Minä olen Draco.”
« Viimeksi muokattu: 14.12.2010 14:45:17 kirjoittanut Winga »
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Harry Potter

  • ***
  • Viestejä: 581
  • Sulttaani
    • Eleabin kynäilyt (pahasti kesken)
Vs: Shirley Simson (5. luku 18.5)
« Vastaus #27 : 18.05.2008 20:27:40 »
Jäipä jännään paikkaan. Ihana miten lopetit tän 'Minä olen Draco'. Nyt kaikki jää varmasti janoamaan lisää.
Hmm mitäköhän muuta tähän vielä lisäisi? En tiedä en ainakaan keksi mitään rakentavaa, niimpä parempi antaa olla :D. Jatkoa jään kyttäilemään=)
btw Mäkin haluan liittyä Dracon faniklubiiiin!  ;D
« Viimeksi muokattu: 18.05.2008 20:35:57 kirjoittanut eleanor »

Dinella

  • Leijonakuningas
  • ***
  • Viestejä: 726
Vs: Shirley Simson (5. luku 18.5)
« Vastaus #28 : 18.05.2008 20:54:15 »
Lisää! En ole tainnut aikaisemmin tätä kommentoida, laiska minä ;) Idea on mielenkiintoinen, tarina tempaa mukaansa. Jatkoa odotellen.
and never, never, never stop for anyone

ava by raitakarkki

Luihuinen_89

  • Yksinäinen kulkuri
  • ***
  • Viestejä: 1 025
  • Käsi käsessä kuljemme yhdessä ohi esteiden!!
Vs: Shirley Simson (5. luku 18.5)
« Vastaus #29 : 18.05.2008 21:37:16 »
Mahtavaaa!!! Lisää jatkoa :o
Voiko tähän mitäänenää sanoakkaan tykkään sinun tyylistäsi kirjoittaa
se on jännittävää ja samalla hyvin selkeää.
 ;D jatkoa odotellessa
Kaikki muuttuu, minäkin vaikkei sitä aina uskoisikkaan.

Mun ficci kokoelma

Uusi Mcr G/F
Trust Me

February

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Shirley Simson (5. luku 18.5)
« Vastaus #30 : 18.05.2008 22:15:16 »
Kääk! Jäi ihanaan kohtaan! :p
Tää on aivan paras, enempiä hienostelematta.
Nopiasti jatkoa! ^^
Elämä on hyvä harrastus kun ei saa unta.

enas

  • ***
  • Viestejä: 171
  • näätä
Vs: Shirley Simson (5. luku 18.5)
« Vastaus #31 : 19.05.2008 21:11:36 »
oho, jäi jännään paikkaan. taas. jälleen. iik. omg.
jatkoa!
"se on makuasia", sanoi koira kun pallejaan nuolaisi.

Harry Potter

  • ***
  • Viestejä: 581
  • Sulttaani
    • Eleabin kynäilyt (pahasti kesken)
Vs: Shirley Simson (5. luku 18.5)
« Vastaus #32 : 26.05.2008 21:52:20 »
Milloinka LISÄÄ? vieroitusoireet iskee :D

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Shirley Simson (5. luku 18.5)
« Vastaus #33 : 26.05.2008 23:08:11 »
Joo, Shirleyyn ei tule ihan heti jatkoa (paitsi jos innostun tosissani), kirjoittelen sitä pikkuhiljaa kuitenkin, mutta koetan samalla saada erästä haasteficciä pois alta ja kirjoitella noita muita ja (vielä pari päivää) lukea kokeisiinkin. Mutta koneen ulkopuolista elämäähän mulla ei paljon ole, joten ei tässä varmaan kovin kauaa mene.
Luku on kyllä jo aloitettu, joten siinä ei ole hätää, kun yleensä juuri aloittaminen on vaikeinta.
Jaksakaa vielä jonkin aikaa (mitään aikarajaa en uskalla sanoa).

Merriadoc: Toisaalta mulla menee ikuisuus muuttaa Draco takasin pojaks (tai sitten sekin onnistuu helposti) ja saada pojat toistensa kimppuun...
Voi, kyllä mua piristää tämmönen ja mäkin tuun noihin (+ Blaisen fan clubiin) :D Ja ei, et oo outo, nyt on jääkiekko ohi, mutta Venäjä voitti!
Ja varotinhan mä luvun lyhyydestä, seuraavasta yritän tehdä jo pitempää, katsotaan...
Pitäisköhän kirjottaa tosta sun mielikuvastaski jotain? ;D

eleanor: Lisää tulee, kunhan ehdin kirjoittamaan. Tahallani noin lopetin... ::) DMFC taitaa olla pian aika täysi :D

Dina: Kiva että pidät, on oikeasti mukava kuulla!

Luihuinen_89: Oi, ihanaa, että pidät tyylistäni (joka kyllä muuttuu aina välillä...) Jännittävää ja selkeää... :D

February: Hih, ihanaan ja ilkeään kohtaan...

enas: Jännitys tiivistyy... :D

Minttushka: Eikä seuraava luku oo tietenkään valmis... :D
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Shirley Simson (6. luku 9.6)
« Vastaus #34 : 09.06.2008 19:16:22 »
A/N: Whii, sain sen kirjoitettua! :D


6. luku: Mitä jos Dumbledore tietää?

Jonkin aikaa Harry, Pansy ja Blaise vain tuijottivat Dracoa sanomatta sanaakaan. Sitten Harry puhkesi puhumaan: "Miksi ihmeessä sinä olet muuntautunut naiseksi? Ja mitä tietoja sinä meistä sillä koetat kaivaa?"

Draco ymmärsi kyllä Harryn ärtymyksen. "Mennään Tarvehuoneeseen. Siellä voimme keskustella rauhassa", hän sanoi päättäen, ettei vastaisi mitään niin avoimella paikalla. Lähtiessään kävelemään kohti Tarvehuonetta Draco kuunteli kolmikon askelia perässään. Kukaan ei tahtonut jättää tätä väliin, koska sitä ei tiennyt, mitä Dracolla mahtoi olla asiaa.

Nopeasti Draco käveli kolmesti huoneen oven kohdan ohi ja avasi oven sen ilmestyessä. Nelikko astui sisään mukavanoloiseen huoneeseen, jossa sekoittuivat kauniisti vihreä, musta ja punainen. Huoneessa oli neljä tuolia aseteltu niin vastakkain, että kaikki näkivät toisensa. Pian tuolit olivatkin valloitetut.

"No niin", Draco aloitti, "minä olen muuttunut naiseksi mutten omasta tahdostani. Opettajat tietävät, että se olen minä ja koettavat selvittää syytä muutokselleni. Itsekin tahtoisin hyvin kovasti olla taas oma itseni enkä tyttö, jota kaikki kuolaavat."

Pansy puhkesi puhumaan: "Mikset sinä kertonut meille? Me olimme kauhean huolissamme sinusta! Emme ollenkaan tienneet mitä sinulle oli tapahtunut!"

Draco hymyili ystävälleen hellästi. "Minä en tahtonut huolestuttaa teitä. Opettajat selvittävät asiaa parhaillaan, mutta edes Dumbledore ei tiedä, miksi minä olen tyttö." Hän vaikutti miettivän jotakin ankarasti. "Ai niin... enkö minä sanonut kaksi viikkoa katoamisestani enkä vain viikon?"

Blaise ja Pansy vilkaisivat nopeasti toisiinsa. "Sinä sanoit kaksi viikkoa, jos jättäisit kirjeen, viikko jos et. Ja me emme saaneet mitään kirjettä."

Draco kirosi oman unohduksensa. "Hmm, hyvä on. No kuitenkin. Harry, Potter, miten tahansa tahdot minun nyt sinua kutsuvan, minä tarvitsen apuasi! Minä en tahdo olla tyttö enää, kuten jo sanottu. Ja jos tämä olisi jokin juoni, minä en olisi pilannut sitä näin, enkä varsinkaan olisi unohtanut ilmoittaa Blaiselle ja Pansylle itsestäni aina tietyin väliajoin."

Harry vaikutti mietteliäältä. "Mitä jos Dumbledore tietää?"

Järkyttyneenä Draco tuijotti Harrya. "Miksi minä siinä tapauksessa enää olisin tyttö? Ei kai hän nyt niin hullu ole, että..?"

Harry keskeytti Dracon naurahtaen. "McGarmiwa on jo pitkään tahtonut tupien tulevan toimeen keskenään. Samoin Kalkaros." Dracon yrittäessä sanoa jotakin vastaan Harry hiljensi tämän jatkamalla. "Voi, kyllä Kalkaros haluaa meidän tulevan toimeen keskenämme. Hän on kyllästynyt ainaiseen sotaan tupiemme välillä ja hän suunnitteli McGarmiwan kanssa jotakin. Ja vaikka he eivät olisi sitä toteuttaneet, on olemassa vain minimaalinen mahdollisuus, ettei Dumbledore tietäisi suunnitelmasta. Hän tietää lähes kaiken kaikesta. Voi olla, että Dumbledore on odottanut jonkin aikaa miettien saisivatko McGarmiwa ja Kalkaros toteutettua suunnitelmansa ja kun he eivät ole tehneet mitään, Dumbledore päätti itse toimia. Tai Kalkaros ja McGarmiwa ovat tämän takana."

Pansy, joka oli kuunnellut hiljaisena samoin kuin toisetkin, avasi nyt suunsa. "Mutta miten sinä voit tietää?"

"Mhm, aikamme mahtavilla velhoilla on salaisuutensa. Ja apulaisensa. Fredistä ja Georgesta on hyötyä aina silloin tällöin ja perinnöillä maan kunnia säilyy."

Luihuiskolmikko vain tuijotti Harrya hölmistyneenä.

"Kaukokorvat. Ja perintö, josta en kyllä aio teille kertoa enempää", Harry sanoi huokaisten. "Niillä pärjää loistavasti."

"Mutta tuo ei kuitenkaan auta minua yhtään. Vaikka joku, tai kaikki, noista kolmesta jotain tietäisikin, he olisivat jo auttaneet minua, jos aikoisivat", Draco huomautti pettyneenä.

"Siksipä meillä on sinut itsesi, Draco, ja Hermione. Ja tietenkin Parkinson, Zabini ja Ron. Ja minun apuvälineeni, joilla voin jotenkin ehkä saada enemmänkin selville tilanteestasi. Tästä tapaamisesta Dumbledore ei ole kuullut, ainakaan vielä, sillä täällä ei ole tauluja. Mutta ennemmin tai myöhemmin hän saa tietää ja me emme voi tuhlata aikaamme enää enempää. Meidän täytyy hakea Hermione ja Ron ja kertoa heille. Hermione osaa heti sanoa, onko tällaisesta jotain merkintää Tylypahkan historiassa." Lopetettuaan Harry nousi. "Odottakaa te täällä, minä käyn hakemassa heidät."

Harryn lähdettyä huoneeseen laskeutui hiljaisuus, mutta se ei ollut pitkäkestoinen.

"Sinun olisi pitänyt kertoa meille!"

"Miksi ihmeessä sinä vaihdoit tupaa?"

"Oletko nyt tyytyväinen, kun saat kaiken huomion?"

"Me olimme kuolla huolesta!"

"Ja sinä olet vain viettänyt aikaa rohkelikkojen parissa!"

"Me melkein lähetimme kirjeen äidillesi kysyäksemme vointiasi. Mieti nyt, millainen kohu siitä olisi syntynyt."

"Ei ole tapasi mukaista unohtaa jotakin niin tärkeää kuin meille kirjeen jättäminen."

"Välitätkö sinä edes meistä?"

"Vai ovatko tunteesi jossakin muualla?"

Blaise ja Pansy lopettivat ja tuijottivat Dracoa odottaen tältä vastausta joka ikiseen kysymykseen.

Draco huokaisi. "Anteeksi, minun olisi pitänyt kertoa. Mutten tahtonut kaikkien saavan tietää ja mitä muut olisivat alkaneet ajatella, jos yhtäkkiä Luihuiseen olisi ilmestynyt uusi oppilas, jonka kanssa te olisitte alkaneet viettää aikaa? Olisitte 'unohtaneet' Dracon niin nopeasti. Ja ei, minua ei kiinnosta huomio, kaikki vain joko kuolaavat tai tahtovat tappaa. Ja se kirje... minä ihan totta unohdin sen siinä kaiken muun keskellä, kun minulle yhtäkkiä selvisi, että näytän tytöltä. Minä näen itseni peilissä itsenäni, poikana, en koskaan Shirleynä, jona kaikki muut minut näkevät. Tottakai minä välitän teistä! Älkää ajatelko yhtään mitään muuta!"

Pansy hyökkäsi halaamaan poikaa. "Uskotaan. Mutta älä enää koskaan unohda ilmoittaa meille!" Tyttö tiukensi otettaan. "Sillä jos unohdat, minä lupaan, etten enää päästä sinua silmistäni."

Blaise katsoi kaksikkoa. "Ja minä autan Pansya. Me vahdimme sinua vuorotellen siihen saakka, että sinä opit tavoille." Blaise vaikeni hetkeksi. "Mutta hyvä, että me nyt tiedämme, edes." Hänkin halasi Dracoa.

Kukaan kolmikosta ei ollut huomannut Tarvehuoneen oven aukeavan. Ron katseli ihmeissään kolmikkoa keskellä huonetta ja Hermione ymmärtävästi. Harry oli hiljaa ja mietti, miten itse menettelisi, jos hänelle joskus tapahtuisi jotakin samankaltaista kuin Dracolle.

Blaise oli kasvot ovelle päin ja nostaessaan katseensa hän näki rohkelikot. "Öhm... te siis tulitte."

Pansy ja Dracokin kääntyivät ovelle päin. "Sitten meidän täytyy käydä töihin. Ja ehkä selittää Ronille, miksi Pansy ja Blaise ovat täällä."


Paria tuntia myöhemmin kun Ronille oli selitetty kaikki ja muut olivat odottaneet, että tämä heräisi tajuttomuudesta, nuoret olivat valmiina käymään töihin. Ensi töikseen Hermione kaivoi Tylypahkan historian esille.

"En muista, että kirjassa olisi mainittu mitään tällaista, mutta en ole aivan varma. Luen tosin vain ne kohdat, joita en muista, muut jätän lukematta", Hermione sanoi ja ryhtyi työhön.

Ron lähti Blaisen ja Pansyn kanssa kirjastoon etsimään tietoa vastaavista, vaikka Draco sanoikin tutkineensa lähes kaikki aihetta käsittelevät teokset. Harry lähti selvittämään, tiesikö Dumbledore asiasta jotain. Jos ei, poika etsisi McGarmiwan ja Kalkaroksen.

Draco itse istui tuolilla Hermionea vastapäätä ja mietti mitä tekisi. Sanaakaan sanomatta Hermione kaivoi pojalle pian toisen painoksen Tylypahkan historiasta.

"Tämä sujuu nopeammin, jos teemme näin. Minä luen vaikka puoleenväliin ja sinä loput? Oletan, että sinäkin voit hyppiä kappaleita yli, olen nähnyt kirjan sinullakin melko usein."

Draco nyökkäsi ja ryhtyi toimeen.

Muutamien hiljaisten tuntien jälkeen Hermione sulki kirjansa ja huomasi Dracon tehneen sen jo. "Ei mitään", molemmat huokaisivat.

Hermione tarkasteli Dracoa. "Mietin tässä minkä tähden Harry ei sanonut epäilevänsä sinua mistään", tyttö totesi Dracon katsottua häntä kysyvästi.

"Hän uskoo minua. Ja hän selitti jotain Kalkaroksen, McGarmiwan ja Dumbledoren suunnitelmista yhdistää tupia. Mielenkiintoista, miten paljon hän tiesi, ja olen varma, että Weasleyn kaksosten keksinnöt eivät ole hänen ainoat apukeinonsa."

Hermione näytti mietteliäältä. "Vai sitä hän on ajatellut... Hmm, tietenkin... Ja olet aivan oikeassa, hänellä on enemmänkin keinoja. Edes minä tai Ron emme tiedä aivan kaikkea hänestä."

"Mitä, ettekö te jaakaan kaikkea tietoa keskenänne?" Draco kysyi kuulostaen yllättyneeltä.

"Kerrotteko te sitten kaiken toisillenne, sinä, Zabini ja Parkinson siis?"

Draco mietti hetken. "Emme, olet oikeassa. Joitakin asioita ei tarvitse ja toisia taas ei voi. Mutta tärkeimmät asiat yleensä."

"Sitä Harry taas ei tee, se on erona teissä kahdessa. Hyvä on, tuolla on Voldemort, joka uhkaa häntä ja hänen läheisiään, mutta hän voisi silti kertoa sydäntään painavat asiat", Hermione huokaisi. "Anteeksi, että kerron tämän kaiken sinulle, mutta minusta te kaksi olette lähentyneet Shirleynä ja Harryna sen verran, että sinunkin pitää tietää hänestä jotakin muuta, kuin mitä olet ulkopuolelta ehtinyt nähdä. Sillä Harryssa on paljon muutakin kuin ulkokuori."

Lähentyneet? Draco mietti. Olemmeko todella?

Dracon hämmennys taisi loistaa tämän kasvoilta, sillä Hermione huokaisi. "Harryn on vaikea luottaa kehenkään. Jos hän kertoi sinulle kuulleensa McGarmiwan ja Kalkaroksen suunnitelmista, te olette lähentyneet." Hymyillen tyttö nousi. "Minä taidan myös lähteä kirjastoon tutkimaan eri kirjoja. Kävit varmaan kiellettyjen kirjojen osastolla?"

**

Myöhemmin, päivällisen jälkeen, kuusikko kokoontui jälleen Tarvehuoneeseen. Draco mietti yhä Hermionen sanoja.

Kaikkien istuttua alas Draco näki muiden kasvoilta harmin. Vain Harryn kasvoilta poika saattoi lukea jotakin toivoon viittaavaa.

"Dumbledore on tämän takana!" Harry huudahti muiden sanottua omien tutkimustensa epäonnistuneen.

Hölmistyneenä muut tuijottivat Harrya. "Onko sinulla todisteita?"

Voitonriemuisena Harry kaivoi esiin jonkin Dracon mielestä pelkältä palikalta vaikuttavan esineen. "Tässä."

Hermione purskahti nauruun. "Sinä olet velho... ja voisit tehdä tuon niin paljon kätevämmin. Silti sinä turvaudut jästilaitteeseen. Mistä sinä tuon edes hankit?"

Harry kohautti olkiaan. "Tämä oli helpompi. Otin Dudleylta, kun tulin tänne."

"Anteeksi, mutta mikä tuo on?" Draco kysyi. Neljä silmäparia tuijotti esinettä ihmeissään. Edes Ron ei tiennyt mikä se oli ja hän oli melko varma, ettei hänen isänsäkään siinä tapauksessa olisi tiennyt.

"Tämä on nauhoittava kasettisoitin."

Muiden ihmettelevät ilmeet eivät kadonneet mihinkään. "Hermione", Harry sanoi huokaisten, "viitsisitkö sinä valaista näitä meidän puhdasverisiä, jästitavaroista mitään ymmärtämättömiä velhoja?"

Hermione selitti nopeasti laitteen käyttötarkoituksen ja miten se toimi. Selostuksen loputtua Pansy, Blaise, Draco ja Ron vaikuttivat ymmärtävän laitetta paremmin mutta käyttäytyivät yhä epäluuloisesti eivätkä suostuneet koskemaan laitteeseen. Harry napsautti laitteen päälle.

"Hänen suunnitelmansa oli saada Draco sinun tupaasi."

"Niin. Siinä hän kyllä onnistui."

"Mutta miksi hänen piti muuttaa Draco tytöksi?"

"Minä en tajua sitä. Kenties taas jokin hänen omasta mielestään hienokin päähänpistos."

"Ja miten hän aikoi saada Dracon ennalleen?"

"Voi, sen kun tietäisi. En edes ymmärrä, miten hän muutti Dracon tytöksi."

"En minäkään. Sen tiedän, että mitään lientä hän ei käyttänyt, sen olisin osannut jo parantaa."

"Ja mikään muodonmuutosloitsukaan se ei ollut."

"Meidän täytyy nyt selvittää tämä asia."

"Se olisi helpompaa, jos hän olisi paikalla."


Harry sammutti soittimen. "Kalkaros ja McGarmiwa puhuivat aivan varmasti Dumbledoresta."

"Meidän täytyy mennä hänen puheilleen", Draco sanoi hiljaa.

Harry vilkaisi hieman surumielisesti Dracoa. "Mielellään kyllä, mutta rehtorimme on jollakin matkalla ja tulee luultavasti vasta viikon päästä. Tai niin minä ainakin asian käsitin."

"Viikon päästä?! Mutta minä en kestä tätä niin kauaa!" Draco huudahti. Pansy istui Dracon vieressä ja koetti lohduttaa tätä.

"Kenties me keksimme jotakin", tyttö sanoi juuri.

"Tai kenties Dumbledore on jättänyt toimistoonsa avaimen tähän asiaan."

"Tai kenties", Hermione huokaisi, "kenties Dumbledorella ei todellisuudessa ole osaa eikä arpaa tähän asiaan ja hän, kuten Kalkaros ja McGarmiwakin, on aivan ymmällään."
« Viimeksi muokattu: 14.12.2010 14:54:11 kirjoittanut Winga »
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Luihuinen_89

  • Yksinäinen kulkuri
  • ***
  • Viestejä: 1 025
  • Käsi käsessä kuljemme yhdessä ohi esteiden!!
Vs: Shirley Simson (6. luku 9.6)
« Vastaus #35 : 09.06.2008 19:47:20 »
Loistavaa työtä jälleen kerran ja minä edelleenkin odotan innolla mikä inme meidän rakastamaan Dracoon on oikein sen kirotun yön aikana osunut. Vau en olisi arvannut että kalkkis ja minerva ovat noinkin läheisiä ystäviä, että puhuvat oikein nätisti toisilleen kun olen aina ajatellut että he eivät puhu halaistua sanaa toisilleen (Paitsi silloin kun on pakko.)

Kiitoskii

PS mä olin eka jeeee.. Nojoo vähän lapsellista olenhan sesntään taysi ikänen, mutta eniwei. ;D
Kaikki muuttuu, minäkin vaikkei sitä aina uskoisikkaan.

Mun ficci kokoelma

Uusi Mcr G/F
Trust Me

Endless

  • ***
  • Viestejä: 48
Vs: Shirley Simson (6. luku 9.6)
« Vastaus #36 : 10.06.2008 13:40:06 »
ihana :) jatkoa??? millo??? äkkiä pliis..!!!???

 :D :)

enas

  • ***
  • Viestejä: 171
  • näätä
Vs: Shirley Simson (6. luku 9.6)
« Vastaus #37 : 10.06.2008 14:44:21 »
kiva uus luku ! (:
jatkoo ? :b
en keksi mitään rakentavaaaaa juu.
"se on makuasia", sanoi koira kun pallejaan nuolaisi.

avada kedavra

  • ***
  • Viestejä: 112
Vs: Shirley Simson (6. luku 9.6)
« Vastaus #38 : 12.06.2008 14:13:26 »
Jääny ficcien lukiminen vähä vähemälle lukiokiireiden takia. Ja nyt sain lukea kaksi kerralla. ^^

Luku luvulta alkaa pikkuhiljaa paranee teksti. Paljon kivempaa lukea. Kaikki hahmot ovat nyt aika OOC paitsi Hermione ja pari muuta. Ei oikein tosissaan voi ottaa, mutta onha tämä "vain" ficci joten.. Ei sillä niin väliä. <;

Milloin tulee H/D äksöniiii? En ole H/D fani, mutta slashia ja muuta pervoa on iloa lukea ja katsella. (Kuten yli viikko sitten näin 2 hyvännäköistä emojätkää suutelemassa. Oli aika sulosta. Tosin ne oli vähän kännissä ja esitti, mut silti. ^^)

Kirjoitusvirheitäkin löysin:

Lainaus
Katien johdattamina Draco ja Ginny siirtyivät muiden luo ja Draco tajusi näiden jo puoliympyrässä.
(5. luku) Tuota lausetta en tajua. Siis tuota loppua. Huonosti kirjoitettu.

Lainaus
”Kaikukorvat. Ja perintö, josta en kyllä aio teille kertoa enempää", Harry sanoi huokaisten.
(6. luku) Se on KAUKOkorvat. :'''> Alkoi naurattamaan tuo versiosi.

Jooootota.. Jatkooo! ;D
"So then I was like AVADA KEDAVRA and he was like *dead*." -Voldemort

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Shirley Simson (7. luku 13.7)
« Vastaus #39 : 13.07.2008 16:32:48 »
Luihuinen_89: Tietty ne on hyviä kamuja, ne vaan aina esittää ::)
Kiits (ja lapsellinen saa joskus olla)

Endless: Kiitti ja nyt tätä jatkoakin tulee

Enas: Rakentamattomuudelle *kippis*

Merriadoc: Voi voi, kun kirjotinkin ::)
Öhm, tällä kertaa lopetus on... no, se vaan on.
Kaikki on ovelia, etkö sä tiennyt? Varsinkin noi opettajat ::)

avada kedavra: Hupsis, korjasin nuo. Toisesta puuttui vain sana 'istuvan'. Mitäköhän ajattelin kirjoittaessani kaikukorvista..?
Hmm, äksöniä joudut vielä odottamaan... anteeks... (mäkin tahon nähä emojätkiä suutelemassa, esittäen tahi ei).
Teksti paranee... tjaah... :P
Kiits :D

Minttushka: Here you go, dear! This one is for you!

A/N: Mä päätin omistaa tän luvun Minttushkalle. Katotaan, mitä pitää ::)

7. luku: Koska minulle kävi niin

Hermionen toteamus sai ihmiset ympärillä miettimään sitäkin mahdollisuutta, ettei Dumbledorellakaan loppujen lopuksi olisi aavistustakaan tapahtumien kulusta. Toisaalta kukaan ei tahtonut uskoa sitä, koska se olisi masentanut enemmänkin, ei olisi ollut mitään helppoa keinoa saada Dracoa takaisin itsekseen, toisaalta se saattoi olla hyvinkin mahdollista.

"Oli miten oli", Harry päätti sanoa, "meidän on silti etsittävä keinoa muuttaa sinut takaisin. Muuten saatamme joutua odottamaan viikon ja pettymään, jos Dumbledorella ei ole aavistustakaan syystä, ja vaikka olisikin, meillä pitää olla tekemistä. Mistä me jatkaisimme sitten?"

Draco näki Harryn silmissä toivottomuuden, jonka tämä kätki kysyvän ilmeen alle. Hän kääntyi katsomaan Pansya, joka oli rykäissyt. "Mitä jos me kysymme tauluilta, nehän saattavat tietää jotakin ikänsä puolesta? Sama on haamujen kohdalla."

Hermione vaikutti hetken epäilevältä, mutta sitten tytönkin ilme kirkastui. ”Sinä olet oikeassa, Parkinson. Jos tällaista on tapahtunut, ei sitä välttämättä ole kirjaan painettu, mutta muistoissa se vielä elää.” Tyttö jatkoi vielä mutisten: ”Tämän on kyllä päästävä Tylypahkan historiaan.”

Draco päätti suostua tyttöjen ehdotukseen, kun muilta ei kuulunut mitään. ”Kuka tahtoo kysyä keneltäkin?”

**

Draco jupisi itsekseen etsiessään Melkein päätöntä Nickiä. ”Miksi minä, minä en edes kuulu sen tupaan..? Hyvä on, en minä Myrtiltä olisi tahtonut kysyä.” Miettiessään Myrttiä ja Harrya, joka oli tämän saanut taakakseen, Draco purskahti nauruun. ”Ainakin Potter sai ansionsa mukaan.”

Jokunen oppilas oli katsonut Dracon perään hänen harhaillessaan pitkin käytäviä ja puhuen itsekseen. Draco ei välittänyt näistä, mutta kun hän ei tahtonut mitenkään löytää Nickiä, hän pysäytti jonkun nuoren korpinkynnen ja kysyi tältä. ”Kuule, oletko sinä nähnyt Melkein Päätöntä Nickiä?”

Tyttö, jonka Draco oli pysäyttänyt, katsoi Dracoa silmät suurina. ”Olen, neiti Simson. Minä näin sen tuolla kun menet tätä käytävää eteenpäin ja käännyt vasemmalle. Jos se ei ole siellä, se meni juttelemaan Lihavan Leidin kanssa. Niin se sanoi.”

Draco kiitti tyttöä tiedosta ja jatkoi matkaansa tietoisena siitä, että tuo korpinkynsi ei ollut vielä jatkanut omaansa. Tyttö oli luultavasti näitä, joihin Shirleyn kauneus vaikutti muuttaen heidät hänen ihailijoikseen. Draco ei välittänyt tytöstä ja pian hän kääntyikin käytävän päästä vasempaan. Hän näki Melkein Päättömän Nickin keskustelemassa Riesun kanssa ja käveli näiden kahden luo.

”Hei, Nick!” Draco kutsui kummitusta saaden tämän vilkaisemaan itseään.

”Aa, neiti Simson”, Nick vastasi ja jatkoi keskusteluaan.

”Kuulkaa, voisinko saada vaihtaa muutaman sanan kanssanne?”

Nyt Nick kääntyi katsomaan Dracoa. Hän näki vakavan ilmeen pojan kasvoilla ja huokaisten laski Riesun menemään. ”Mutta muista mitä lupasit! Et enää pilaa hänen kasvojaan!” Riesu käkätti matkalla eikä vastannut mitään. Nick huokaisi ennen kuin kysyi Dracolta: ”Millaisessa asiassa mahdatte tarvita apuani?”

”Voisimmekohan keskustella jossakin muiden kuulemattomissa? Asiani on sen verran, miten nyt sanoisi, arkaluontoinen.” Draco siirsi painon jalalta toiselle ja katsoi odottavasti Nickiä.

Nick vaikutti pöllämystyneeltä ja koetti miettiä paikkaa, johon kummitus voisi kuljettaa oppilaan muiden kuulemattomiin vaikuttamatta epäilyttävältä. ”No tuota... miten olisi tuo tyhjä luokkahuone?” hän sanoi ymmärtäen päivän sunnuntaiksi ja ajan illaksi. Hän meni oven läpi ja odotti Dracoa, joka kuolevaisena joutui vielä avaamaan oven.

”Minä tahtoisin tietää”, Draco aloitti hetken hiljaisuuden kestettyä liikaa, ”onko tässä koulussa koskaan kukaan tyttö muuttunut pojaksi tai poika tytöksi ilman mitään näkyvää syytä?”

Nick katsoi hetken Dracoa ja naurahti. ”Minä en ole koskaan sellaista nähnyt tai kuullut, mutta tokkopa se aivan mahdotonta on. Miksi tällainen kiinnostaa?"

"Koska minulle kävi niin." Sen sanottuaan Draco nousi. "Kiitos ajastanne kuitenkin." Hän poistui huoneesta turhautuneena ja lähti kohti rohkelikkotupaa. Oli jo lähes yö ja seuraavana päivänä koulua, joten Draco päätti mennä nukkumaan. Seuraavana aamuna ennen aamiaista hän oli sopinut tapaavansa Hermionen, Ronin, Blaisen, Pansyn ja Harryn kanssa.

Maatessaan sängyssä Draco toivoi, että jollakulla muulla olisi ollut parempaa onnea.

**

Herätessään aamulla Draco tunsi nukkuneensa liian pitkään. Vaikkei hän muistanutkaan, miksi hänen olisi pitänyt herätä, hänestä silti tuntui, että hän oli ollut sängyssä liian kauan. Katsoessaan kelloa hän kuitenkin tajusi sen olleen vain harhaluulo ja muistiinkin palautui pikkuhiljaa syy aikaiseen heräämiseen. Katsoessaan sänkyään ympäröivän verhon läpi hän huomasikin sängyn päässään istuvan Hermionen.

"Huomenta, Shirley... siis Draco. Äh, tämä on vielä hankalaa. Oletko muuten miettinyt ollenkaan, miten sinä pääsit tyttöjen makuusaliin?"

Draco ei ollut aivan hereillä vielä, mutta pian tajusi, mitä Hermione tarkoitti. "Huomenta vaan... Ei, en ole edes tullut ajatelleeksi koko asiaa. Onkohan Dumbledore tehnyt kohdallani poikkeuksen, jotta pääsen tänne?"

Hermione kohautti olkiaan. "Kenties. Sinun pitäisi varmaan pukea ja sitten tulla minun kanssani Tarvehuoneeseen. Meillä menee kuitenkin jonkin aikaa, joten vaikka mitään ei olisikaan, pitäisi meidän olla siellä kohta. Kello kuitenkin on jo puoli seitsemän."

Nyökätessäänkin Draco mietti, ettei Tarvehuoneessa luultavasti olisi muita ennen seitsemää. Hän pukeutui ja pohti tulevaa lähes puolituntista keskustelua asiasta sun toisesta Hermionen kanssa. Hermione on kuitenkin ihan mukavaa seuraa, kyllä sinä sen jaksat. Ainakin jos hän ei käy liian uteliaaksi.

Huokaisten Draco nousi ja lähti huoneesta perässään häntä uteliaasti katseleva Hermione. Verkkaisesti parivaljakko käveli kohti seitsemättä kerrosta ja ennen kuin molemmat olivat Tarvehuoneessa ei kaksikon välillä vaihdettu sanaakaan. Mutta oven sulkeuduttua Hermione aloitti kyselemisen.

”Kerro minulle, millaista on olla tytöksi muuttunut poika.”

Draco mietti miksi tyttö sellaista tietoa kaipasi ja osoittikin sen: ”Hermione, miksi sinä tuollaista tahdot tietää?”

Hermione meni vaikeaksi. ”No, minusta tämä juttu pitäisi kertoa kaikille tuleville sukupolville... siis tahtoisin nähdä tämän painettuna Tylypahkan historiassa ja ajattelin kysellä sinulta asioita, jotta saisin jutusta mahdollisimman oikeellisen ja hyvän.”

Draco tuijotti tyttöä silmät pyöreinä. ”Ja sinä tunnustat tämän? Olisitko edes kertonut minulle, jos en olisi nyt kysynyt?”

”Olisin... jos olisit kysynyt myöhemminkin.”

”Mitä sinä teet Rohkelikossa?”

Hermione tuijotti Dracoa hetken aikaa ihmeissään kunnes tajusi, mitä poika tarkoitti. ”Vaati rohkeutta kysyä tuo.”

Draco pyöritti silmiään, muttei sanonut mitään. Hän ei jaksanut sanoa Hermionelle, ettei tahtonut vastailla kysymyksiin vaan antoi Hermionen kysellä. Jossain vaiheessa hän kyllä tajusi, etteivät kaikki tytön kysymykset koskeneet muutosta vaan hänen elämäänsä. Ajatuksissaan hän kuitenkin vastasi kaikkiin. Vasta Hermionen kysyttyä: "Olitko pettynyt, kun Harry oli ihastunut Zachariakseen?" ja vastattuaan: "Olin", Draco havahtui.

"Siis en, ei, en tarkoittanut tuota!"

"Tiesitkö, että yleensä se vastaus, jonka ihminen antaa melkein heti, on se todellinen vastaus?" Hermione kysyi hymyä äänessään. "Minä tiesin sen!"

Draco hymähti ja vaikeni. Hän tiesi, ettei kannattanut väitellä Hermionen kanssa, joten hän pysyi hiljaa ja muisteli, mitä oli ajatellut tuolloin. Odotin hänen olevan kiinnostunut minusta.

Mietteissään Draco eksyi ajattelemaan tyttöyttään ja juuri muiden ilmestyessä paikalle hän keksi erään ajatuksen. Hän otti Hermionen kädestä kiinni ja sai toiset katsomaan itseään ihmeissään. Vetäessään tytön kättä kohti rintojaan hän toivoi kunpa tämä toimisi. Hermionen käsi kuitenkin pysähtyi rintojen kohdalle ja pettyneenä Draco päästi käden ja huokaisi. "Ei sitten..."

"Draco... mitä tuo merkitsi?" huoneeseen ilmestynyt Blaise kysyi ihmetystä äänessään.

Draco katsoi ympärilleen ja huomasi muut. "Minä toivoin, todella toivoin, että käsi olisi jatkanut matkaansa. Jos minä kerran näen peilissä Dracon, eikö olisi voinut olla mahdollista, että tämä on jonkinlaista silmänlumetta?"

Muut miettivät hetken ja nyökkäsivät melkein samaan aikaan.

Draco laski kätensä tuolin käsinojalle. "No, kertokaapa sitten, mitä te opitte eilen. Minä en kuullut yhtään mitään mielekästä tästä asiasta."

Muut istuivat tuoleille tai sohvalle, miten tahtoivat, ja kertoivat vuorollaan lähes samoin sanoin, etteivät olleet kuulleet mitään uutta tai kiinnostavaa.

"Mutta voisimme tänään katsoa, jos löytäisimme jonkun, joka ehkä tietäisi asiasta...”

"Kuten?" Draco kysyi epäilystä äänessään.

Pansy hymyili. "Voisimme kysyä opettajilta, Binnsiltä ja muilta."

Draco huokaisi. "Okei, kysellään vaan. Mutta kunhan minun ei tarvitse kysyä Kalkarokselta. Kuka tahansa muu kyllä käy, mutta ei Kalkarosta."

Muut nyökkäsivät ymmärtävästi. Blaise uhrautui: "Minä voin keskustella hänen kanssaan. Mutta nyt meidän pitää mennä syömään, että ehdimme ensimmäisille tunneillemme."

**

Aamiaisen jälkeen Draco käveli kultakolmikon kanssa kohti taikaolentojen hoidon tuntia ja Hagridin mökkiä. Hänen vierellään kulkeva Harry supisi jotakin Hermionen kanssa, mutta hän ei aivan saanut selvää siitä, mitä toiset sanoivat. Hän huomasi Ronin jöröttävänä Hermionen vieressä ja koettavan ottaa osaa keskusteluun. Hermione ja Harry eivät kuitenkaan huolineet Ronin selvästi ärtyneitä välikommentteja - olikohan Hermionella ja Ronilla ollut jotain riitaa?

"Mutta emmehän me edes ole tavanneet häntä vähään aikaan!" Ron lopulta huudahti kyllästyneenä. "Vaikka teitä ei minun olemassaoloni juuri nyt kiinnostaisi, se on totuus!"

Harry ja Hermione vaikuttivat nyökkäävän. Nelikon matka jatkui hiljaisuuden vallitessa, kunnes he pääsivät Hagridin mökin luo.

”Teki vaivauduitte sitte tuleen”, Hagrid sanoi nähdessään nelikon. He olivat viimeisiä, jotka ilmestyivät paikalle, tietenkin hieman myöhässä.

”Anteeksi, Hagrid, meillä oli vähän mietittävää”, Harry vastasi ja kulki paikalleen muut perässään. Draco pysyi Harryn vieressä ja heidän lähellään Hermione ja Ron riitelivät hiljaa häiritsemättä kuitenkaan tuntia.

”Kuule Harry... en olisi uskonut, että Hermione saattaisi riidellä tunnilla, vaikka kuinka hiljaisesti sitten puhuisikin.”

Harry katsahti Dracoon. ”Tällä kertaa asia koskee muihin naisiin koskemista Ronin osalta, joten Hermione tekee mitä tahansa, mikä hänestä on tarpeellista.”

Draco oli vastaamassa jotakin, kun Hagrid aloitti puhumisen. ”Kuten mä olin sanomassa, ennenku noi keskeytti tän tunnin, yksisarviset on edelleen turhanki harvinaisii. Mä aion taas tuoda yhden tänne ja kattoo, josko joku teistä uskaltas sitä silittääki.”

Hagridin kadotessa mökkinsä taakse Draco sanoi ihmettelevään sävyyn. ”Mutta eikö me käyty nämä asiat jo?”

Harry nyökkäsi. ”’Kertaus on opintojen äiti.’” Hän katsoi ympärilleen ja nähdessään Pansyn ja Blaisen marssi näiden luo. Draco ei voinut kuin seurata perässä ja ihmetellä mitä Harry aikoi, kenties saada rohkelikot tulemaan toimeen luihuisten kanssa.

”Harry...”

Harry ei edes kuunnellut Dracoa. ”Hei Parkinson, voisimmeko tehdä niin, että sinä olisit tänään minun parini liemissä ja Shirley olisi Zabinin pari?”

Ennen kuin Pansy tai Blaise ehti vastata Hagrid ilmestyi jo takaisin yksisarvisen kanssa.

”Kukas teistä nyt tahtosi tulla silittää tätä Mildrediä?” Hagrid kysyi edes huomaamatta luihuisten ja rohkelikkojen (paitsi asianosaisten) kasvoille ilmestyneitä hämmentyneitä ja järkyttyneitä ilmeitä.

”Shirley varmasti tahtoo. Eihän hänellä luultavasti aiemmin ole kovin montaa tilaisuutta siihen ollut”, Harry vastasi työntäen Dracoa eteenpäin. Dracolla ei ollut mahdollisuutta perääntyä, joten hän päätti noudattaa Harryn toivetta. Mutta vain tämän kerran!

Mennessään Draco vilkaisi taakseen ja tajusi Harryn työntäneen hänet eteenpäin, että poika itse voisi keskustella Blaisen ja Pansyn kanssa. Tottelevaisesti Draco silti antoi jalkojensa ohjata hänet yksisarvisen luo ja hänen lähestyessään eläintä hän kuuli Hagridin äänen: ”Ihan rauhallisest ny, kyl se siitä sitte.” Toivoen voivansa luottaa puolijättiläiseen tässä asiassa Draco hidasti vauhtiaan. Mildred ei ollut millänsäkään Dracon lähestyessä sitä, joten poika uskaltautui taputtamaan eläintä.

Tässä vaiheessa muu luokka ei enää kiinnittänyt mitään huomiota Dracoon, sillä he olivat huomanneet Harryn keskustelevan Pansyn ja Blaisen kanssa. Hagridkin taisi huomata asian, sillä hän ryhtyi laittamaan luokkaa järjestykseen. ”Kuulkaas ny! Teiän pitäsi seurata opetusta eikä toljottaa... Harrya, Parkinsonia ja Zabinia. Kattokaa ny, kuin nätisti neiti Simsonki käyttäytyy!”

Suurin osa oppilaista havahtui horroksestaan ja kääntyi kuuliaisesti opetuksen puoleen. Jopa tuijotettu kolmikko päätti seurata, mitä tapahtui. Huomatessaan Dracon silittävän Mildrediä Pansy suhahti kanssaan olevalle kaksikolle jotakin. Draco huomasi, muttei voinut mitenkään saada selvää sanoista ja päätti antaa asian olla.

Mildred oli säyseä ja piti Dracon käden kosketuksesta, siltä se ainakin Dracosta tuntui. Hagrid lähetti Dracon kuitenkin pian paikalleen, jotta muutkin pääsivät lähemmäs eläintä.

”Päätitte sitten aiheuttaa kohtauksen - anteeksi, Harry päätti”, Draco hymähti päästessään kolmikon luo. Hermione ja Ron vaikuttivat sopuisammilta kuin aiemmin Draco huomasi. ”Pääsivätkö nuo kaksi jo sopuun?”

”Tietysti. Ei ole ensimmäinen kerta, kun Hermione ja Ron riitelevät ja sopivat sitten nopeasti...” Harry pyöritti silmiään. ”Ja se alkaa kyllästyttää. He ärsyttävät toisiaan tahallaan.”

Blaise ja Pansy naurahtivat. Dracon sanoessa: ”Kuulostaa melko tutulta” kaksikko kuitenkin hiljeni ja tuijotteli ympärilleen.

Lopputunnin ajan nelikko seurasi opetusta ja Hagridin lopettaessa tunnin he lähtivät yhdessä ottaen myös Hermionen ja Ronin kiinni.

”Sovitte siis jo?” Harry kysyi ja sai vastaukseksi kaksi hymyä. ”Niin arvelinkin.”
« Viimeksi muokattu: 14.12.2010 14:55:25 kirjoittanut Winga »
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."