Kirjoittaja Aihe: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all  (Luettu 220400 kertaa)

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #140 : 16.09.2016 22:12:32 »
Täälläkin tuo päivitys piti ladata manuaalisesti. Pidän kyllä kovasti tuosta viereen saatavasta kaveripokémonista, itselleni valitsin Gastlyn, jotta saisin joskus vielä Gengarinkin kehitettyä. Tietääkö kukaan vain, mihin tahtiin noita karkkeja tuolla ominaisuudella saa? Riippuuko se pokémonista tai omasta tasosta, vai kertyykö niitä samalla tavalla aina ja kaikille? Kuinka pitkä matka täytyy kävellä karkin saamiseksi?
Riippuu pokemonista, joko 1 km, 3 km tai 5 km.
2 km munista tuleville pokemoneille aloituspokemoneja lukuun ottamatta tulee karkki / 1 km, 5 km munista tuleville ja aloituspokemoneille tulee karkki / 3 km ja 10 km munista tuleville tulee karkki / 5 km.

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #141 : 17.09.2016 18:07:11 »
Munkin pitää ottaa Gastly tai Haunter kaveriksi jossain vaiheessa, kun mäkin himoitsen sitä Gengaria. :D Haunterin löysin onneksi villinä luonnosta, niin ei tarvinnut tuhlata karkkeja kehittääkseen itselleen Gastlysta Haunterin. Ei enää montaa namia Clefableen, koska Clefairy keräilee mulle niitä nameja aina kilometrin välein. :D Tänään kokeiltiin äidin kanssa ekan kerran gymitaisteluita ja saatiin kaksin vallattua pari gymiä, joista toinen on edelleen meidän hallussa. :) Kuulun itse Valoriin, joka tuntuu olevan Suomessa altavastaajana. Kaikkialla näkee vaan sinistä ja keltaista. :/ Olisin halunnut liittyä Mysticiin, koska samastun siihen eniten, mutta kun äiti liittyi eka Valoriin, niin seurasin häntä sinne.

// Haha, kesken tän viestin kirjoittamisen mulle ilmestyi kotiin aikas hyvä Eevee, jonka sain onneksi kiinni. :D Yritän kehittää sen Flareoniksi tai Vaporeoniksi. Se nimeämiskikka ei muuten aina toimi. Mun Rainer-nimisestä Eeveestä muuttui Jolteon, vaikka siitä piti tulla nimensä puolesta Vaporeon. :/

//BadKarmaGirl, kiitos vinkistä! Voi hyvinkin pitää paikkansa. :D No, mun tuurilla kerrytän itselleni jonkun Jolteon-armeijan, kun jo kaksi Eeveetä on kehittyneet Jolteoneiksi sen jälkeen, kun sain trion kasaan. :')
« Viimeksi muokattu: 18.09.2016 02:43:41 kirjoittanut Kosmik »

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #142 : 18.09.2016 01:52:11 »

// Haha, kesken tän viestin kirjoittamisen mulle ilmestyi kotiin aikas hyvä Eevee, jonka sain onneksi kiinni. :D Yritän kehittää sen Flareoniksi tai Vaporeoniksi. Se nimeämiskikka ei muuten aina toimi. Mun Rainer-nimisestä Eeveestä muuttui Jolteon, vaikka siitä piti tulla nimensä puolesta Vaporeon. :/

Nimikikka toimii ymmärtääkseni vain kerran. Jos oot kerran nimennyt poksusi raineriksi ja evolvannut sen, niin jos laitat seuraavalle saman nimen, niin silloin se arpoo niiden kolmen välillä.

Itse olen ollut kohta kolme viikkoa levelillä 26 kun ei vaan oo tullut pelattua. Töiden jälkeen on niin piipussa, että ei jaksa pahemmin lähteä pokekierroksille. Tänään vietin pitkästä aikaa puolisentuntia kirkkopuistossa kun satuin kulkeen siitä ohi matsin jälkeen. Mitään erityistä ei tullut, harvinaisimman ollessa Parasect.

Mulla on kaverina tällä hetkellä Execcute, jolle tarviin viel muutaman Candyn, ja sitten ajattelin vaihtaa Ponytaan, kun multa puuttuu vielä Rapidash. Mulla on ollut jo pirkän tovin 95% IV Polle oottamassa Evoomista, enkä malta oottaa että saan tuon kaunokaisen viimein itselleni <3

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #143 : 18.09.2016 16:21:30 »
Liitynpä keskusteluun vinkkien toivossa. :) Sisko sai vauvan kesällä, ja hän on tätä pokemon-sukupolvea ja latasi pelin innoissaan. Minä lähinnä kaveriksi ihan uteliaisuudesta kun siitä oli niin kova kohu. Olemme käyneet rataslenkkeilemässä vauvan kanssa ja keränneet samalla pokemoneja. :) Itse en tunnista noista kuin ne kaikkein ilmeisimmät, kun en ole ohjelmaakaan katsonut ja lähinnä tunnistaa lasten jutuista tai pokemonkorteista jne, joita silloin joskus aikoinaan oli kaikilla.

On ollut ihan hauskaa katsoa, mitä yllätyksistä munista tulee, ja sekin on ollut plussaa, että on tullut tarkoituksella liikuttua enemmän. Olen kävellyt/pyöräillyt elokuusta lähtien jo tuon laskurin mukaan noin 130km, että onhan se jo aika lailla plussaa! :) Olen usein tehnyt myös niin, että laittanut vain pelin päälle laukkuun tai pyöränkoriin, milloin olen jonnekin lähtenyt asioille tms, ja välillä pyöritellyt sitä, jos on pokestoppi kohdalla tms. Kyllä se aika hyvin ottaa niistäkin kilometrejä, vaikka ei koko ajan puhelin kädessä kulkisikaan. Eikä ole niin tarkkaa, ellei ota. Välttämättä en ilkeä pysähdellä julkisilla paikoilla pyydystämään vastaan tulevaa pokemonia, mutta joskus jos tulee joku erikoisempi, niin olen kyllä ottanut riskin, että ihmiset katsovat. ;)

Tykkäsin tuosta buddy-systeemistä ja olen saanut jo useamman pokemonin pisteitä (tai niitä candyja) lisättyä ja pari jo kehitettyä eteenpäinkin. Aion saada Pikachun kehitettyä siitä eteenpäin. Ja oli myös hyvä juttu, kun joku tuttu neuvoi joskus, että niitä turhia lisäotuksia saa vaihdettua pisteisiin, niin ei ole järjetön määrä samoja, ja samalla saa sitten uusia kehitettyä.

Ne gymit ja kilpailut ja muut ovat vielä ihan täyttä hepreaa, enkä oikeastaan ole niistä edes kiinnostunut. Luulin, että jos voittaa jonkun pokemonin, saa toiselta sen pokemonin itselleen, enkä siksi halunnut mennä, etten menettäisi omiani. Mutta jos siinä on vain jostain pisteistä kyse, niin ei jaksa kiinnostaa. Sisko kokeili mitä sellaisessa tapahtuu, mutta siinä vain pokemon toisensa jälkeen menetti energiansa, eikä siitä meinannut päästä pois. Onko siihen joku juttu, mitä niillä pitää tehdä että ne "taistelevat" tms?

Oma tavoitteeni pelin suhteen on liikkua aktiivisesti ja yritän saada monta erilaista pokemonia. :) Sitten kun kyllästyn tai saan kaikki kerättyä, joutaa vaikka poistaa tuon pelin, voi olla, että talvella ei enää pysty pelaamaan kun on kylmä, ja sitten se onkin ehkä viisasta pistää pois tilaa viemästä. Tällä hetkellä minulla on 72 erilaista pokemonia ja nähtynä kaksi, mitkä hävisivät savuna ilmaan.

Tietääkö joku neuvoa, miten sellaisen pokemonin löytää, mistä näkyy vain varjo, mutta ei tunnu olevan missään, ja sitten se taas katoaa? Onko siihen jotakin konstia? Tuntuu todella hölmöltä sahata jotakin korttelinväliä edestakaisin siinä toivossa, jos se jostain ilmaantuisi...  ::)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #144 : 18.09.2016 19:54:41 »
En osaa ihan tarkkaan auttaa noiden varjojen kanssa, mutta siitä voi lähteä liikkeelle, että nearbyssa näkyvät poksut ovat noin sadan metrin säteellä. Loppu menee vähän arpomiseksi, mutta yleensä pokemonit spawnaavat samoille paikoille, eli jos olet saanut esim naapurin pihasta aiemmin pokeja, niin niitä ilmestyy sinne samalle paikalle jatkossakin.

Nui, nyt on sitten Snorlaxkin saatu viimein, niin pokemoneja on napattu 122 erilaista. Kesällähän tulee sitten vissiin seuraavan genin poket, joista odotan erityisesti Tyranitaria ja Totodilea.

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #145 : 18.09.2016 20:31:57 »
BadKarmaGirl, onnea Snorlaxista! :D Ja mitä? Jo 122 erilaista! Mulla on vasta 80 ja yks sellanen, jonka olen kohdannut, mut joka on karannut kesken pyydystämisen. :'D Yhden Kabuton yritin napata, mutta se pirulainen lähti lätkimään, enkä ole sitä sen koommin nähnyt. Ja vau, toka gen tulee saataville ens kesänä? Kivaa. :D En tiedä mitään tokan genin pokemoneista, mut kiva päästä niihinkin tutustumaan! Tekeekö ne sen sitten niin, että saatavilla on samaan aikaan ykkös- ja kakkosgenin pokemoneja vai poistuuko ekan genin poket kokonaan kartalta? :o

Tänään sain sen kaipaamani Hitmonleen Pikku Kakkosen puistosta. Mun tuurilla sen CP olikin sitten ihan peestä. XD Mut mulla on monesti käynyt niin, että kun kohtaan jonkun villinä luonnossa ekaa kertaa, sillä on huonot CP:t. Sain kehitettyä sen Clefablen vihdoinkin itselleni ja nyt se on mun paras pokemon. Laitoin kaveriksi JigglyPuffin, kun täällä ei sitä äärettömän paljon tule vastaan ja se kuitenkin keräilee niitä nameja kilsan välein, niin sen sais aika nopeesti kehitettyä Wigglytuffiksi. Minäkin ajattelin ottaa Pikachun jossain vaiheessa kaveriksi. Raichua en ole vielä kertaakaan nähnyt edes siinä listassa ja Pikachujakaan ei äärettömän paljon täällä pyöri.

Minä tajusin sen tappelun silleen, että sitä puhelimen ruutua vaan näpytetään toistolla ja pyyhkäisemällä oikealle tai vasemmalle se sun hahmo väistää iskuja. En sitten tiedä, voiko siinä tehdä jotain erikoisiskujakin. Miten ne sitten saa toimimaan? Yllätyin siitä, että mun äidin pokemon ilmestyi mun kanssa sinne areenalle taistelemaan samaan aikaan gymin pokemoneja vastaan. En tiennyt, että meidän molempien poket näkyy siellä, mut se oli kieltämättä hauskaa. :D Luulin, että siellä voi taistella vain yksi kerrallaan ja kaveri sitten jatkaa, jos omat poket kuolee. :'D Oli yllättävän viihdyttävää, kun sai hakattua gymin Laprakset omilla Jolteoneillaan. Hyvinhän siellä tappeluissa pärjää vähän heikommillakin pokeilla, jos osaa valita sellaiset gymit, joissa on vartiossa suht alhaisen CP:n pokemoneja. Sellaisista on hyvä aloittaa, jos ei vielä omista huippuhyviä pokemoneja. :)

//Aika koomista muuten, että taas mulle ilmestyi Eevee kotiin samaan aikaan, kun kirjoitan tähän topaan. XD
« Viimeksi muokattu: 18.09.2016 21:03:50 kirjoittanut Kosmik »

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #146 : 18.09.2016 20:54:09 »
Kiitos, Kosmik, eli siis sillä pitää ikäänkuin "taistella" eikä voi vain antaa sen olla.

Voi kun täälläkin ilmestyisi kotiin joku Eevee tai muu otus noin vain. :) Jos saisin valita, keräisin vain söpöjä enkä vihaisen näköisiä pokemoneja. ;) Nyt minulla on myös ne kolme erilaista isoa Eeveetä, olin tosi yllättynyt kun toista kehittäessä siitä tulikin erilainen kuin aiemmasta! (Sisko oli heti että "no tietysti", höh, mistä sellaisenkin voisi tietää ;) ) Ja sitten luin netistä vinkin miten nimeä vaihtamalla voi valita mikä sieltä tulee, niin sain myös sen kolmannenkin erilaisen. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #147 : 18.09.2016 21:01:36 »
En sitten tiedä, voiko siinä tehdä jotain erikoisiskujakin. Miten ne sitten saa toimimaan?

Erikoisiskut toimii siten, että painat ruutua vähän pidempään. Näitä iskuja voi käyttää silloin, kun se Pokemonin yläpuolella oleva sininen palkki on täynnä.

Mullakin on tavoitteena kerätä kaikki poksut, saa nähdä mitä teen sitten. Nyt on kasassa 106, että on tässä vielä vähän matkaa edessä. Munien kanssakin on ollut huonoa tuuria ja varmaan kuukauteen en ole saanut munista yhtään uutta poksua. Tänään tuli vaihteeksi Psyduck, niitä kun ei onneksi ollut miljoonaa ennestään.

Tuo Buddy-Pokemon on kyllä tosi kiva uudistus. Oon käynyt parilla metsälenkillä tällä viikolla ihan vain siksi, että voin ulkoiluttaa Bulbasauriani, vaikka metsässä ei kauheasti poksuja olekaan. Tähän mennessä pelaaminen on kuitenkin ollut niin sattumanvaraista, kun ei ole koskaan tiennyt, mitä vastaan tulee. Nyt voi ensimmäistä kertaa yrittää jotenkin suunnitelmallisesti kerätä karkkeja niille poksuille, joilta niitä puuttuu.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #148 : 18.09.2016 21:12:36 »
Fiorella, joo, ei voi antaa pokemonin vain olla siellä areenalla, jos itse on se hyökkäävä osapuoli, vaan siellä pitää tosiaan taistella. Gymiä puolustava poke taistelee tekoälyllä, eli sitä ei kukaan ihminen käskytä, eikä se pysty väistämään iskuja. Kannattaa hyökätä porukalla gymeille. Valtaaminen on paljon helpompaa jo kaksistaan kuin jos vain yksin yrittäisi pärjätä siellä. Sähkö toimii hyvin vesipokemoneja vastaan ja vesi tulipokemoneja ja tuli ruohoa vastaan. Niistä muista elementeistä en sitten oikein ota selvää, minkä tyypin pokea kannattaa käyttää mitäkin vastaan. :/

Kiirsulle kiitos vinkistä! Pitääkin kokeilla niitä spessuiskuja seuraavassa taistelussa. :D

Mäkin olen alkanut tykätä yllättävän paljon niistä söpöistä pokemoneista. En käsitä, miten ihmeessä olen haksahtanut niihin vaaleanpunaisiin marsipaanipallon näköisiin pokeihin, vaikka muistan lapsena inhonneeni niitä. XD Clefairyt on niin koomisia, kun ne pyydystettäessä vetää sellaisen bitch-slapin välillä, jolla ne humauttaa pallot sivuun. X''D En tiiä, musta se on niin söpöä. ::) Olen myös outo, kun tykkään aina selailla mun pokemoneja ja jutella niille kaikkea tyhmää. Saan myös revittyä niiden äänistäkin hupia itselleni ja saan miesystävänkin jatkuvasti repeilemään, kun imitoin niitä pokejen ääniä. 8D Se on just parasta viihdettä, kun rämpyttelee niitä pokemoneja tekemisen puutteessa, kun ne tekee aina sen jonkun eleen, kun niitä painaa. :D

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #149 : 18.09.2016 21:53:58 »
Gymeillä kannattaa tosiaan ottaa huomioon pokemonien tyypit ja HP. Juuri nuo pinkit pallerot ovat niitä yksiä inhottavimmista pokeista, joita vastaan tapella, kun niiden HP on todella korkea, ja niiden päihittäminen vie aikaa. Kosmik mainitsikin noita loogisimpia tyyppi-advantageja, mutta tässä vielä listaus kaikista tyypeistä.

Tuli > Ruoho, Jää, Hyönteinen, Teräs
Vesi > Tuli, Maa, Kivi
Sähkö > Vesi, Lentävä
Ruoho > Vesi, Maa, Kivi
Jää > Ruoho, Maa, Lentävä, Lohikäärme
Taistelu > Normaali, Jää, Kivi, Pimeä, Teräs
Myrkky > Ruoho, Keiju
Maa > Sähkö, Tuli, Myrkky, Maa, Teräs
Lentävä > Ruoho, Taistelu, Hyönteinen
Hypnoosi > Taistelu, Myrkky
Hyönteinen > Ruoho, Hypnoosi, Pimeä
Kivi > Tuli, Jää, Lentävä, Hyönteinen
Kummitus > Hypnoosi, Kummitus
Lohikäärme > Lohikäärme
Pimeä > Hypnoosi, Kummitus
Teräs > Jää, Kivi, Keiju
Keiju >Taistelu, Lohikäärme, Pimeä

Nämä ovat ensisijaiset vahvuudet. Konsolipeleissä on myös immuniteettejä, kuten se ettei normaalin tyypin iskut tehoa kummituksiin ja kivi on immuuni sähkölle, mutta PoGossa tulee hieman damagea. Tämä on siis myös gen 6 listaus, ja nämä vaihtelevat hieman peleittäin...

Kannattaa myös ottaa huomioon se, että mitkä iskut milläkin pokella on. Gyaradosille voi esim tulla Hydropump, jonka tehokkuus on 90 pistettä, tai sitten sille voi tulla Twister, jonka tehokkuus on 35 pistettä. Jo tuossa tulee melkoinen ero, ja jos on useampi samaa pokea niin kannattaa kehittää sitä, millä on hyvät iskut.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2016 21:59:19 kirjoittanut BadKarmaGirl »

creep

  • ***
  • Viestejä: 418
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #150 : 18.09.2016 22:31:41 »
Minäkin allekirjoitan tuon, että jo vaan kaksistaan on paljon helpompaa saada gymejä vallattua. Itse oon aina ollu vähintäänkin kumppanin kanssa, välillä meitä on ollu neljäkin, jolloin se on kyllä ollu ehkä jo turhankin helppoa. :--D Niin ja sit jos saat vallattua gymin, niin siitä saa kolikoita, joilla voi sit ostaa esim. palloja tai lureja ja muita.

Mulla on kotia tullut useampikin Eevee ja paras joka on tullu taitaa olla Squirtle. Vaikka niitä tuleekin aloituspoksuista eniten vastaan, tosin kuin vaikka Charmanderia ja Bulbasauria. Eka Pikachu tuli kanssa kotipihassa! : D Se tosin karkas, mut sit myöhemmin sain ja munastakin tullu yks ja Raichunkin oon jo napannu. Mulla on buddyna tällä hetkellä Charmander, koska niitä tosiaan tulee vastaan niin vähän. En oo kyllä tuon buddy-päivityksen jälkeen hirveesti pelannut, joten ei oo ees vielä yhtä kilsaa tullu. Vois kyllä joku ilta lähteä käveleskeleen ihan vaan että saisi noita karkkeja keräiltyä.

Into on kyllä aika paljon laantunu, joka toki harmittaa. Mut ehkä se siitä, kun toi peli vähän kehittyy tuosta lisää ja kun tosiaan tulee noi toisen genin poksut. Vaikka eilen oli kyllä kiva antaa kaverille vinkkejä ja tyyliin selittää, että mitäs ne 'vaaleanpunaset sydämet tossa sinisen pallon luona' on. :D Se siis vasta alotti ja pääs just levelille 5. :--D Oli oikeen kunnon 'oon pokemonmestari!!'-olo.
i'm just a painting that's still wet, if you touch me i'll be smeared

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #151 : 19.09.2016 10:21:10 »
Kannattaa myös ottaa huomioon se, että mitkä iskut milläkin pokella on. Gyaradosille voi esim tulla Hydropump, jonka tehokkuus on 90 pistettä, tai sitten sille voi tulla Twister, jonka tehokkuus on 35 pistettä. Jo tuossa tulee melkoinen ero, ja jos on useampi samaa pokea niin kannattaa kehittää sitä, millä on hyvät iskut.
Eihän ne iskut säily kehitettäessä? Olen ymmärtänyt että ne iskut tulisi kehitettäessä ihan randomilla, onko sinulla tarkempaa tietoa miten ne iskut määräytyy?

Tietääkö joku neuvoa, miten sellaisen pokemonin löytää, mistä näkyy vain varjo, mutta ei tunnu olevan missään, ja sitten se taas katoaa? Onko siihen jotakin konstia? Tuntuu todella hölmöltä sahata jotakin korttelinväliä edestakaisin siinä toivossa, jos se jostain ilmaantuisi...  ::)
No todellakin on hölmöä sahata edestakaisin samaa kohtaa. Jos se ei siinä äsken ollut, se ei yksinkertaisesti ole siinä kohdassa. Jos olet kävelemässä ja sightingsiin ilmestyy pokemon, jonka haluat napata, paina mieleen se kohta jossa se on ilmestynyt ja jatka kävelemistä eteenpäin, kunnes pokemon löytyy tai häviää sightingsista. Jos se häviää, kävele vähän takaisinpäin ja katso ilmestyykö pokemon takaisin sightingsiin. Jos ei, se on hävinnyt kokonaan, sitä ei voi enää löytää. Jos ilmestyy takaisin, pysähdy ja katso missä on nykyisen sijaintisi ja sen alkuperäisen ilmestymispaikan puoliväli. Pokemon on siitä jompaankumpaan suuntaan sivulle, lähellä jos ilmestymispaikkojen väli oli pitkä ja vähän kauempana jos ilmestymispaikkojen väli oli lyhyt. Pokemonit on yleensä ihan tieltä saatavissa, että jos esim. toisessa suunnassa on pelkkää metsää, se on todennäköisesti siellä toisessa suunnassa jne. Jos pelaa paljon samoilla alueilla, oppii nopeasti ne paikat, joihin pokemoneja ilmestyy, koska ne ilmestyy aina samoihin paikkoihin.

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #152 : 19.09.2016 11:20:59 »
Eihän ne iskut säily kehitettäessä? Olen ymmärtänyt että ne iskut tulisi kehitettäessä ihan randomilla, onko sinulla tarkempaa tietoa miten ne iskut määräytyy?

Iskut tulevan tosiaan randomilla,mikä on omalla kohdalla aiheuttanut sen, että en käytä candyja pokémoneihini ennen kuin olen evolvoinut ne.  Jos teet Eeveestä vaikka Jolteonin ja sille tulee Discharge, niin se ei muutu siitä miksikään, vaikka kuinka sille tyrkkisi nameja. 

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #153 : 24.09.2016 02:23:39 »
Kaveri höpisi tänään Pokémon Go:sta ja näytti, miten se on saanut Madikarp candyjä  jo melkein kahden Gyaradoksen verran. Huomaa kyllä kumpiko meistä ei ole pelannut ja kumpiko on. :D Innostuin sitten taas itsekin ja vilkaisin, että päivitystähän tähän tarvitsee. Buddy-juttu tuli mulle ihan uutena ja päätinkin, että lähden latautumisen jälkeen lenkille ihmettelemään candyjen kertymistä ja saamaan munia kuoriutumaan. Täällä kun ei ole kuin pari pokestoppia ja mulla pallot aika vähissä. Se onkin ollut syy siihen, miksi en ole pelannut, kun en ole jaksanut käydä keskustan stoppeja kiertämässä. Tuntuu, että pallot loppuu hetkessä tai sitten ihan oikeasti pitäisi jättää suurinosa poksuista nappaamatta. Oli mulla varastossa Ultra-palloja (pääsin just levelille 20, kun "lopetin") hätävaralta, jos lenkillä olisi joku todella tyylikäs tullut vastaan. Kuitenkin päikkäreni aikana keli muuttui kurjaksi niin en sitten selvitellyt buddy-juttua tai hautonut muniakaan.

Paljonko candyja saa siitä kävellystä 3km, mitä tuo ehdottaa, kun buddyn valitsee? Itse otin siihen Growlithen. En tiedä onko se fiksuin ratkaisu jos tahtoo tulla mestariksi, mutta se on paras. Arcanine on oma suosikki, enkä ole saanut napattua kuin 2-3 Growlithea joten candyt todella tulisi tarpeeseen. :P

Muita uudistuksia ei tainnutkaan olla..? Ps. Typotus maksimus, sori.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #154 : 24.09.2016 03:04:59 »
Paljonko candyja saa siitä kävellystä 3km, mitä tuo ehdottaa, kun buddyn valitsee?

Siitä kolmesta kilsasta saa yhden candyn, että ei niitä tuon buddyn kanssakaan ihan taivaalta satele, mutta jos on jo vähän karkkeja varastossa, niin ihan mukavaa tahtia niitä kertyy. Lisäksi se vaihtelee pokemoneittain paljon sitä yhtä karkkia varten täytyy kävellä. Karkkeja tulee 1, 3 tai 5 kilsan välein ja pääosin poksut on lajiteltu samoihin kolmeen kategoriaan kuin munienkin kanssa. Aloituspoksut on kuitenkin poikkeus ja muut putoavat tuohon 3 kilometrin kategoriaan, mutta Pikachu kerryttää karkkeja jo yhden kilometrin välein. Mikä on kyllä ihan näppärää, koska ei noita Pikachuja tuolla kauheasti juoksentele. Ajattelin itse jossain välissä ulkoiluttaa Pikachuani vähän karkkien toivossa.

Sainpahan vihdoin sen Mr. Mimen eilen! Lähdin illalla luennon jälkeen heittämään pienen lenkin ja taas ilmestyi miimikko sightingeihin ja päätin sen tällä kertaa saada kiinnikin. Siinä aikani pyörin ja sitten se jo hävisi listaltakin, joten päätin luovuttaa. Mutta eikö herra sitten päättänytkin ilmaantua heti seuraavan kulman takaa! Ja jäi vielä kiinni ensimmäiseen palloon (tosin osuin ehkä kymmenennellä heitolla, se oli kamalan kaukana). Vihdoin lakkaa sekin kummittelemasta minulle.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #155 : 28.09.2016 17:35:19 »
Kiirsu, onnea Mr. Mimesta! :D On se kyllä jännä, miten ne pokemonien esiintymiset vaihtelee paikkakunnittain. Olen napannut yhteensä viisi tai kuusi Mimeä täältä, missä asun. Ei se nyt järin paljon ole, mut silti. :'D

Pakko tulla nyt vähän hehkuttamaan, sillä löysin villin Lapraksen tänä aamuna työmatkallani. :'D Jokunen viikko sitten löysin sen Chanseyn aamulla pysäkiltä töihin kävellessäni ja tänään osui kohdalle Lapras, jota mulla ei siis vielä ollut. Jes, vihdoinkin! XD Rupesi ihan huimaamaan, kun yritin napata sitä palloon, olin liian innoissani. :'D Muilla on varmaan jo Laprakset ja musta on jo pitkään tuntunut, että olen tyyliin ainoa, jolla sitä ei vielä ole. Sitä kuitenkin näkyy niin paljon gymeillä. No, olipa taas huikea hetki, kun sai vähän harvinaisemman pokemonin napattua villinä (ja sillä on onneks yli tonnin CP:kin). Jotenkin siitä tulee vähän erilainen fiilis kuin että saisi sen 10 km munasta. Olen saanut yhteensä vasta neljä 10 km munaa, joista kahdesta tuli Eevee, yhdestä Dratini ja viimeisimmästä Magmar (josta olen kuitenkin iloinen, koska en ole villiin sellaiseen vielä missään törmännyt).

Kaveriksi otin Jigglypuffin jälkeen Vulpixin, koska damn, haluan sen Ninetalesin. Mua vähän kyllä ärsyttää, että yhtä karkkia kohti vaaditaan kolme kilometriä kävelemistä. Niitä nameja saisi tulla kilometrin välein jokaiselle pokemonille. :'D Tuossa pelissä mua ärsyttää jo vähän sekin, että keskusta-alueet on ainoat järkevät paikat pelata tota peliä. Olis kiva, jos vähän syrjäsemmillekin seuduille ilmestyis vähän muutakin kuin perus Pidgeytä, Rattataa ja Weedleä. Mäkin asun kuitenkin kauempana keskustasta, niin ei täältä juuri löydy mitään ihmeellisempiä. Välillä ilmestyy listaan jotain muitakin, mutta ei läheskään niin paljon ku keskustassa.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #156 : 28.09.2016 20:27:37 »
Mulla ei ole Laprasta vieläkään :'D Katon aina kaikkia saleja et piru, joka toisessa tyyliin on Lapras, mutta mulla ei sellasta ole.
Kymppikilsan munia mulla on ollut neljä, ja oon saanut niistä Hitmonleen, Onixin, Jynxin ja Eeveen. Haluun jotai muutaki :< Viime aikoina tullu vain kahden kilsan munia ja niissäkin jotain pirun Rattataa ja Zubatia. Tulis ees Pikachu tai Squirtle tai joku kivempi.

Vähänkö ärsyttää, ku oltiin siskon kanssa tänään keskustassa pokemoneja jahtaa, ja sisko sai Dragonairin, mutta mulla se ei tullut edes siihen "sightings"-kohtaan >:( Kaikki muut pokemonit ilmesty meille molemmille, mutta ei Dragonairia mulle millään muotoa. Kismittää. Mulla ei Dragonairia vielä ole. Dratineja on ollut joku viis kuus, mutta ei se riitä. Tietenkään :D

Magmarejakin mulla on yks tullut vastaan, ja sen CP on hurjat 28 :D En panis pahakseni vahvempaa yksilöä.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #157 : 29.09.2016 12:05:26 »
Multa puuttuu yhä Dragonite, mikä ärsyttää kun kaikilla muilla se tuntuu tääl Lahessa olevan. Pari kertaa havaintoryhmässä on ilmoiteltu Dragonitesta, mutta ne on aina ollut niin kaukana ettei sinne oo ehtinyt ajoissa. Evoomiseenkaan en taida vielä aikoihin pystyä, kun puuttuu yli 50 candya, kun noita Dratineja löytyy vaan satamasta, eikä sinne jaksa joka päivä lähteä.

Itseä kyllä ihmetyttää aina lukea kun 20+ leveliset sanoo ettei niille oo tullut kun muutama 10km muna. Mulla on kohta varmaan parisenkymmentä niitä ollut, kun jo pelkkiä Magmareita on tullut niin paljon, että mulla olis tällä hetkellä lähemmäs sata candya niiden kehittämiseen. Jynxejä ei oo viel (onneksi) tullut, mutta tuossa on taas kaksi kympin munaa oottamassa hautomoiden vapautumista.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #158 : 29.09.2016 12:33:56 »
Kerrankin älysin hyödyntää sen lucky eggin enkä kehittänyt heti sitä mukaa kaikkia mitä olisi pystynyt. Ahkera lenkkeily Pikachun kanssa tuotti tulosta ja sain sen Raichuksi, ja samaan aikaan oli kymmenen kilometrin muna kuoriutumassa, niin menin sopivasti julkiselle lurelle, laitoin sen lucky eggin ja sain siitä monta uutta sekä kaikki kehitetyt ja vielä sen 10km (josta tuli joku lentolisko) kaikki korkeammille pisteille. :) Ei minulla silti ole valikoimassa kuin viitisen pokemonia, joilla on yli 1000 pistettä, joten en taida kovin hyvin pärjätä, jos sinne saleille menen. Niissä näkyy olevan tosi paljon sellaisia yli 2000 pisteisiä otuksia.

Ja tuon ahkeran toiminnan tuloksena pääsin lisäksi levelille 20 (17:sta) ja sain ekstra-munanhautojia! :D Ihan parhainta, kun voi kehittää montaa munaa yhtä aikaa samalla liikkumisella. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #159 : 29.09.2016 17:24:50 »
Fiorella vau, saitko siis 10 km munasta Aerodactylin? Siis kun kerran kutsuit sitä lentoliskoksi, niin aattelin, että se olisi just Aerodactyl. :'D Mulla ei ole sitä vielä, mut kerran se ilmestyi Sightings-listaan, mutta sillon mulla oli niin kiire, etten pystynyt etsimään sitä käsiini. Jäi kyllä harmittamaan, että se meni sivu suun. Sekin on kuitenkin sellainen vähän harvinaisempi, johon ei usein törmää villinä. :'D Eikä mullakaan ole vasta kuin yhdeksän yli tonnin CP:n pokemonia ja olen siis vasta levelillä 19. Mut kyllä gymeillä pärjää heikommillakin pokemoneilla, koska pystyt hyökkäämään kuitenkin kuudella pokemonilla. Kannattaa vain valita sellaiset gymit, joissa on vähän heikompia pokemoneja vahdissa ja kaverin/kavereiden kanssa hyökkäämällä gymien valtaaminen helpottuu jo huomattavasti. Kyllä mäkin olen äidin kanssa saanut meidän paskapokemoneilla vallattua pari gymiä. Yksin en ole uskaltanut vielä mennä gymeille taistelemaan, koska se on jotenkin pelottavaa. :'D



Mä en ole vieläkään käyttänyt yhtäkään lurea tai lucky eggiä. En oikein tiedä, milloin ne olisi järkevin hyödyntää. Olen säästellyt niitä isommille leveleille. Yhden incensen käytin vahingossa tuossa jokunen viikko takaperin. Painoin sen vahingossa päälle ja sitten piti pelata koko bussimatka, ettei se menisi hukkaan. :'D

Multakin puuttuu tuo Dragonite. Siitä kymppimunasta kuoriutuneen Dratinin pystyin heti kehittään Dragonairiksi, koska niitä nameja tuli niin paljon, että ne riitti evalvointiin. Dragonitea tuskin tulen ihan heti saamaan, koska en tiedä, mistä niitä Dratineja voisi löytää. :/

Multa puuttuu myös tuo Onix. En ole sitä ikinä siinä listassakaan nähnyt. Sekin olisi kiva joskus löytää, mut osuu kohdalle sit kun osuu. :'D

Musta tuntuu, että peli selvästi suosii joitakin pelaajia. Mun äiti on saanut monta 10 km munaa, vaikka on mua matalammalla levelillä ja mä olen tosiaan saanut niitä vasta neljä. :/ Jotenkin tosi epäreilua, että se arpaonni suosii vain joitakin. :/ Mä saan vain kahden ja viiden kilsan munia, joten ne kymppimunat tuntuu aina niin erityisiltä, jos sellaisen joskus onnistuu saamaan stopista.

Noh, tänään oli selvästi hyvä Eevee-päivä, sillä keräsin niitä tänään ihan sikana koti- ja työmatkojen aikana. :'D Sain taas evolvattua itselleni kolmannen Vaporeonin. Eeveen muotojen armeija kasvaa hitaasti, mutta varmasti ja parasta tässä on se, että siitä tän päiväisestä Vapiksesta tuli mun paras pokemon CP:nsä puolesta. :')

Ja nyt kun tätä viestiä kirjoitin, niin kotiin ilmestyi ensin Ekans (jota olen metsästänyt kissojen ja koirien kanssa) ja heti perään Abra, jota ei täältä päin kauheasti löydy. :'D Niin ja yksi Nidoran poikakin tuohon ilmestyi ja nyt mulla on tarpeeksi nameja Nidokingiin (vihdoinkin!). Osaisiko joku muuten neuvoa, kumpi Nidorino mun kannattaa kehittää Nidokingiksi? Sellainen, jolla on korkeampi CP, mutta huonommat iskut vai sellainen jolla on huonompi CP, mutta paremmat iskut? Vai määräytyykö sen Nidokingin iskut sitten ihan randomisti? Mulle ei ole vieläkään oikein selvinnyt, vaikuttaako ne aikaisemman muodon iskut jotenkin seuraavan muodon iskuihin, vai valikoituuko ne iskut tosiaan ihan randomilla sille seuraavalle muodolle?