Kirjoittaja Aihe: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all  (Luettu 220369 kertaa)

Tecnomotive

  • drama queen
  • ***
  • Viestejä: 74
  • paint it black
    • Tumblr
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #120 : 21.08.2016 22:53:39 »
mä en ole tätä keskustelua kovin aktiivisesti selaillut, mutta satuinpa nyt klikkaamaan tieni tänne. nähtävästi ei ole kiirsun viestiä aikaisemmin paljoa kukaan muukaan käynyt täällä päivittelemässä, mahtaakohan kieliä pikku hiljaa siitä, että pelin suosio on laskussa. :D tai hype vähintään tasoittumassa. tiedä sitten tuosta. mulla ainakin on ollut mielettömän kivaa pelin kanssa, vaikka se alku lähtikin aika takkuillen käyntiin, kun servereillä oli vaikeuksia pysyä pystyssä. uskomatonta duunia ovat kyllä nianticilla sen jälkeen tehneet pelin eteen, sillä nykyään peli jäätyy/jumittuu/kaatuu vain erittäin harvoin, jos koskaan.

en jaksa alkaa lesoamaan omilla parhaimmillani, mutta nykyään CP:ssä mulla on johdossa vaporeon, jolle olen hauskana ihmisenä antanut nimen sluikku. mua naurattaa ihan luvattoman paljon tyhmät nimet pokémoneilla, ja repesin ihan mahdottomasti kun mä kuulin, että kaveri on antanut onixille nimeksi geishakuulat. siis voi vittu oikeasti. :D on mullakin shellder pikkupillu ja cloyster isompi pillu, hypno on hupiukko ja kingler on hirmuhummeri, mutta toi geishakuulat vie mun mielestä parhaimman nimen pystin. kuten sanoin, mä en ole selaillut tätä topicia niinkään paljon enkä ollenkaan tiedä, minkälaista keskustelua täällä on käyty pokémonien nimistä - jos on käyty ollenkaan - ja siksi lukisin mielelläni, minkälaisiksi häröyden huipentumiksi olette teidän pokémonejanne nimenneet?

vikana pienenä protippinä turussa asuville - jos eeveet kelpaavat, menkää ruissaloon! tammenterholle pääsee jättämään auton kätevästi, ja siitä sitten kävelemään sitä rantatietä kansanpuistoa kohden. mä ainakin omaa vaporeoniani varten poimin tarvittavat eeveet yksinomaan tolta tieltä, kyllä niitä ainakin viis tais tulla. eikä ole edes kovin pitkä matka, joten laiskempikin jaksaa. ruissalo on muutenkin tosi antelias paikka pokémonien suhteen. samaten on portsa/port arthur.

ja ai niin, #teaminstinct! ;)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #121 : 21.08.2016 22:59:50 »
Mua ärsyttää vieläkin, kun kävin nyt kesällä Suokissa, niin nettiyhteys reistaili niin paljon, etten paljoa ehtinyt pokeja metsästellä :/ (Mutta sain kyllä silloin edes jotain kivaa)
Pitäis ehkä joku päivä yrittää uusiks, jos silloin sujuis vähän paremmin.

Onnistuin tänään löytämään yhden uuden pokemonin. Meidän vanhan talon pihalle ilmestyi Grimer :D Ja sain pokedexiin lisättyä pari muutakin poksua, kun kehitin munista saamani Bellsproutin ja Tentacoolin. (Ja nyt se Tentacruel on mun paras pokemon)
Aattelin ens viikolla, kun meen stadiin, kiertää vähän Kauppatorin kautta yms. jos sais vaikka lisää vesipokemoneja (tartten Magikarpeja, koska karkit).

Ja mitä pokemonien nimeämiseen tulee, oon tylsä enkä harrasta sitä :D Tai no, mun Onix on Error (koska 4040 CP:tä), mutta muuten niillä ei ole mitään omia nimiä.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #122 : 22.08.2016 17:09:54 »
Lainaus
Tai no, mun Onix on Error (koska 4040 CP:tä)
Larjus, mitä miten? Yli neljäntonnin Onix? Tai ylipäätään mikään. :D En oo nähnyt koskaan edes yli kolme tonnista.

Pelini muuten alkoi pelittää, kun puhelin sammui akun loputtua. Eli ilmeisesti puhelimen uudestaan käynnistäminen auttoi. Vika oli varmaan juuri näytönkierrossa tms., vaikka en ollut asetuksia muuttanut tai mitään muuta.

Pokemonin into on kyllä laantunut nyt huomattavasti. Toisaalta kelitkin on tehneet sitä, mutta muutenkin. Kaikki juoksi niin hulluna ympäriinsä ensimmäiset kaksi viikkoa, että nyt ei enää porukka jaksa samalla tavalla. Sen huomaa myös siitä, ettei keskustassa esim. ole enää samalla tavalla lureja kuin aiemmin. Torilla oli ennen kokoajan, mutta ei ola enää. Itsellä jäänyt parilta viikolta pelaaminen, kun ollut kiirettä, mutta intoa on edelleen. Ja saa nähdä autanko itse paikallisia intoilemaan lisää, kun oli Team Valorin Kuopio ryhmässä puhetta, että järjestäisin parin muun kanssa jotain häppeninkiä. :D

Pokemonien nimeämiseen en oikein osaa ottaa kantaa, kun itse en ole sitä tehnyt. Sen verran, että Eeveen nimet vaihdoin evolvatessa, mutta takas sitten, kun evolvaus oli tehty. :D Toisaalta tekis välillä mieli nimetä, mutta nah. Sitä paitsi viskon aina huonompi ceepeisiä roskiin siihen malliin, et saisin aina olla uudestaan nimeemässä sitä vahvempaa, kun löydän paremman. Nykyisellään ei kyl parempia tuu niin usein vastaan kuin aiemmin. Tuntuu että parempien pokejen löytyminen hidastunut levelien noustessa ja sitten odottaa vaan, että saisi jotain, joka kannattaisi evolvata... No tietty candyjä kertyy niitä parempia odotellessa, kun nappailee noita samoja.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Lenune

  • ***
  • Viestejä: 605
  • Pink fluffy unicorn
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #123 : 22.08.2016 17:50:05 »
Oon ollut kans huomaavinani, että koulujen alku on rauhoittanut pokettamista ihan selvästi. Varmaan ihmisillä on sitten vapaa-ajallakin muuta tekemistä tai vähemmän jaksamista kuin kesälomalla. Ja itekään ei kyllä ole pariin viikkoon kunnolla ehtinyt, kun töissä on ollut vuoden suurin sesonkiaika, mut nyt kun se alkaa olla ohi niin varmaan taas aktivoidun.

Onko muut täällä kuullut ja kokeillut tuota incense-kikkaa, että kun menee jonnekin korpeen, missä ei näy sightingseissa pokemoneja, ja pistää incensen päälle, niin tulisi parempia pokemoneja ja enemmän kuin muutoin? Jotkut listaa paikallisessa faceryhmässä mm. että pokemoneja tulisi tällä kikalla jopa minuutin välein O.o Itehän kokeilin tuota eilen kun kävin koiran kanssa metsässä lenkillä, mutta en huomannut että pokemoneja olis tullut enempää kuin kotona istuessa incensen avulla, mutta ne olivat kyllä "parempia" kuin perus pidgeytä ja rattataa. Sain pari Eeveetä, pari Venonatia ja yhden Parasin, mutta myös sitten pari jotain perus Spearowta ja Caterpien, joita täällä on muutenkin melko paljon. Et en nyt ihan vakuuttunut kokeilusta :D Vika toki saattoi olla vauhti, jonka jotkut väittää vaikuttavan pokemonien ilmestymistiheyteen, et mitä nopeampaa menee sitä enemmän pokeja Incense houkuttelee. Olin myös odottanut vielä vähän rarempia poksuja kuin noi, mut ehkä siinäkin sit oli jotain, esim. olin liian lähellä taajamaa kuitenkin tms. Aion varmaan joka tapauksessa kokeilla tuota perjantaina uudestaan, kun lähen bussilla toiseen kaupunkiin niin matkalla pistää päälle.

Mäkään en oo nimenny kuin yhden pokemonin eeveiden evolvausnimien lisäks, kun vahingossa painoin sitä kohtaa Machoken kohdalla ja olin hetken ihan pähkinöinä, että hei näitä voi nimetä :'D Näin mun Machokesta tuli Mentula. Jostain syystä kuulin eeveeiden kehittämisnimistäkin vasta tän jälkeen :D 
"Varo liittymästä heihin, jotka usko eivät enää mihinkään" CMX-Melankolia
"Everything that drowns me, makes me wanna fly"

Sarveiskalvo

  • ***
  • Viestejä: 177
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #124 : 22.08.2016 18:09:45 »
Mä latasin Pokemon Go:n heti ensimmäisenä päivänä, kun se tuli saataville, mutta osallistun keskusteluun vasta nyt. :D Alkuun olin hyvinkin innokas pelaamaan, mutta nyt olen viettänyt pari viikkoa mökillä, eikä täällä mönkijäisiä juuri ole, joten pelaaminenkin on jäänyt. Kauppakäyntien aikana olen tosin pyörähtänyt samalla muutamalla stopilla ja salilla tekemässä valtauksia.

Tuittu tuossa ylempänä mainitsi kirjautumisongelmista. Mulle on nyt ihan muutaman päivän sisällä ilmaantunut samaa ongelmaa ja olen joutunut käynnistämään peliä ja välillä kännykkääkin kokonaan uudelleen. Tosin vielä tätäkin ärsyttävämpänä ongelmana mulle on tullut kirjautumisongelman kylkeen se, että GPS-paikannut ei meinaa toimia niin millään. Se vain etsii ja etsii ja etsii, mutta ei meinaa millään paikantaa mua, ja jos lopulta sattuukin paikantamaan, se ei noteeraa liikkumista. Kun olin pelin vasta ladannut niin tätä ongelmaa oli jatkuvasti, mutta päivitykset auttoivat siihen. Nyt kuitenkin tullut sama homma takaisin. Raivostuttavaa, kun matkat eivät kerry ja pokemonit ja pokestopit menevät ohi. Välillä toi laite myös paikantaa mut väärin, esim. parin korttelin päähän. -.-
"I'm surrounded by idiots." - Scar

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #125 : 22.08.2016 18:25:23 »
Itellä ei ole suurempia GPS ongelmia ollut, mutta yhden kaverin oma on ihan sekaisin. Niin sekaisin, että kaveri sai bannit, kun gepsi heitti sen hahmon jonnekin Britteihin :-D

Mulla on myös jäänyt pelaaminen vähälle, suurimmaksi osaksi toki kun on edelleen ollut kamala teko muuttamisen kanssa. Eilen vedin pienet itkupotkurivarit kun yritin kämäsillä kärryjä roijata paria hyllyä himaan, koska en saanut ketään kuskiks eikä mulla oo korttia. Perjantaina viimeksi pelannut kunnolla, ja sain viimein riittävästi karppikandyja Gyraan, ja kun mulla oli Karppi jonka IV oli melkeen 90%, niin aattelin Evota. No, HP ja CP on kyllä hyvä, mutta pännii kyllä kun sille tuki umpisurkea Moveset! Pitänee kerätä uudet 100 karppia, että jos saisi paremman Gyran. Twister on kyllä niin turha liike...

Nimeämisestä sen verran, että mun DS peleillä kyllä nimeen aina mun poksut, mutta nyt en tosiaan oo pahemmin viitsinyt, kun pokemonit menee niin nopsaan lihamyllyyn parempien tieltä pois. Semmonen asia on tullut kuitenkin huomattua, että 90% kavereista on nimennyt niiden Jynxin Tuksuksi :'-D

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #126 : 23.08.2016 08:29:52 »
Oih, nimeäminen :D
Tein alkuvaiheessa sen virheen että nimesin likimain kaikki poket, ja sitten olikin tuskaa kun tajusi, että näitä voi (=pitää) lähettää proffalle että kaikki mahtuu... sinne lähti sitten iso kasa pidgeytä, joilla kaikilla oli oma nimi (Gred, Feorge, Paavo, Puli, Pitsi jne).
Voltorbeja nimesin myös ison kasan kun ovat niin rasittavia, yleensä kaikkien nimiin liittyi jotenkin sana Pallo (paskapallo, stalkerball, pallojumala jne). Nykyisin omistan enää muutaman, ja niiden nimet on Kakkupikkeli, Pieni Muna ja Iso Sielu. Pidgeottojen nimiin taas kuului aina sana Juoru, ja niitäkin oli vaikka millä mitalla yhdessä vaiheessa (juorukello, juorupulla, juorusorsa...)
Raticate on Raasto (ylismaan gregorista rotan mukaan) ja Zubat on Aurora. Golbat on Batman ja Arbok on Nagini.
Spearow on Räkättivatsas(s) ja Fearow on Haru Pyräkkä. Geoduden kehittyneempi muoto on Murikka.
Minulla on ihan liian hauskaa nimeämisen kanssa :')
Ai niin! Suurin ylpeyteni on ehkä se, että Butterfreen nimi on Voiton ;D

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #127 : 23.08.2016 14:51:05 »
Lainaus
Tai no, mun Onix on Error (koska 4040 CP:tä)
Larjus, mitä miten? Yli neljäntonnin Onix? Tai ylipäätään mikään. :D En oo nähnyt koskaan edes yli kolme tonnista.
Typo :D 404 piti kirjoittaa. En ees huomannut, että tonne eksyi yksi ylimääräinen nolla :D

Neljäntonnin Onix oliski aika hieno XD
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Tecnomotive

  • drama queen
  • ***
  • Viestejä: 74
  • paint it black
    • Tumblr
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #128 : 24.08.2016 00:00:17 »
violetu, pirun mahtavia nimiä sulla kyllä. :D
Ai niin! Suurin ylpeyteni on ehkä se, että Butterfreen nimi on Voiton ;D
mun on lowfat, jonka pohjalla on se yksi tumblr-postaus jonka tietäjät tietää ja osaa yhdistää aiheeseen. :^D

mulla on ollut myös pienimuotoisia ongelmia gps-paikannuksen kanssa, mutta pitkälti ongelmat on riippuneet ihan paikasta jossa olen ollut ja ajan kanssa on taas alkanut toimimaan. hahmo saattaa nimittäin pitkään jöpöttää vaan paikallaan, vaikka liikkuisin eikä sovellus edes valittaisi, että gps-signaalia ei löydy. tai sitten huisii jonkin matkan päässä ja vetelee jotain yhtä matkaa edes takas. yleensä on auttanut se, että kun paikannus temppuilee, ottaa gps:n pois päältä (pitäen samalla sovellusta päällä/ollessaan sovelluksessa sisällä) niin että tulee valitus virheestä, ja laittaa paikannuksen sitten takaisin päälle. ei ole taattu, satavarma kikka, mutta kyllä se joskus on auttanut.

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #129 : 29.08.2016 20:33:43 »
Minä olen vasta aloitellut oman Pokemon-urakkani. Jotenkin ärsyttävää, kun ei päässyt heti mukaan tohinoihin, kun vanhaan puhelimeen ei peliä saanut. :/ Huoh, olisi pitänyt hankkia se uusi puhelin jo aikaa sitten, niin en olisi näin jäljessä muita. En ole vielä gymeille uskaltanut, kun omat pokemonit on vielä niin paskoja. Paras on joku yli 700 CP:n Flareon (jonka nimi on Fluffy-Beibe, koska sen häntä ja rintapuuhka on niin ihanan pörröiset X3). Tänään löysin villin Chanseyn aamulla, kun olin töihin menossa. Manailin siinä itsekseni, kun sen hahmo ilmestyi siihen "lähellä olevat pokemonit" listaan ja arvelin, ettei se kuitenkaan osu suoraan työmatkan varrelle, mut kas kummaa, se ilmestyikin mulle ja jäi aika helposti kiinnikin, kun syötin sitä marjoilla. Jostain listalta luin, että se on suht harvinainen (ja vaikeasti napattava) ja ettei Chansey-keskittymiä ole juurikaan löytynyt. Sitä voi kuulemma löytää sairaaloiden ja terveyskeskusten läheltä, mut mulla se ilmestyi ihan random-paikkaan. :'D

Nyt kun olen tätä peliä pelannut, niin olen huomannut, että olen alkanut tykätä ihan eri pokemoneista kuin joskus silloin lapsena, kun pokemonit tuli ekaa kertaa. Jostain syystä tykkään kauheasti niistä kaikista vaaleanpunaisista pokemoneista, kuten Jigglypuffista, Clefairysta ja niiden kehittyneemmistä muodoista ja nyt tietty Chanseystakin. :'D Aina jos näen Jigglypuffin siinä listalla, niin tulee hillitön tarve etsiä se käsiin. En vain kestä, se on niin söpö. X3 Eeveeistä olen aina myös tohkeissani, niitä ilmestyy mulle välillä kotiinkin. Olen muuten varmaan aika outo, kun mun mielestä Magikarpkin on söpö. Se näyttää vaan niin avuttomalta ku makaa aina kyljellään ja sätkii siinä, raukka. <3

Mua muuten ärsyttää ne pokemonien äänet tossa pelissä. Ihme kieuntaa ja rääyntää. Joku söpön näköinen pokemonkin voi päästää suustaan ihan ihmeellisen äänen. XD Pelintekijät ei oo varmaan voineet käyttää niitä pokemonien alkuperäisiä ääniä pelissä, niin ne on kehitelleet niille ihan ihmeelliset rääynnät. X'D
« Viimeksi muokattu: 29.08.2016 20:36:59 kirjoittanut Kosmik »

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #130 : 29.08.2016 21:54:20 »
Mua muuten ärsyttää ne pokemonien äänet tossa pelissä. Ihme kieuntaa ja rääyntää. Joku söpön näköinen pokemonkin voi päästää suustaan ihan ihmeellisen äänen. XD Pelintekijät ei oo varmaan voineet käyttää niitä pokemonien alkuperäisiä ääniä pelissä, niin ne on kehitelleet niille ihan ihmeelliset rääynnät. X'D
Ymmärtääkseni ne on kyllä ihan alkuperäiset äänet, tietty muokattuna nykytekniikkaan – nykyaikainen älypuhelin kun pystyy toistamaan ääniä jokseenkin monipuolisemmin kuin sen ajan gameboy.

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #131 : 30.08.2016 01:54:31 »
Itse en pelaa äänet päällä (enkä pidä puhelimessa ylipäätään koskaan ääniä), joten en ole kiinnittänyt huomiota poksujen ääntelyyn. Toisaalta en ole koskaan omistanut Gameboyta, joten olen jäänyt ihan paitsi noista alkuperäisistä Pokemon-peleistä, ikävä kyllä. Nyt kun olen hullaantunut tähän peliin, olen jo tässä miettinyt, josko pitäisi ostaa joku käsikonsoli, jolla pystyisi pelaamaan noita muita Pokemon-pelejä. Olen tehnyt kesän niin ahkerasti töitä, että olisin sen kyllä ansainnutkin.

Itse jaksan vielä innostua tästä, vaikka ylipäätään innostus tuntuu laskeneen. Toisaalta yksi syy saattaa olla myös koulujen alku ja vaikka ihmsillä olisikin innostusta, aikaa ei ole yhtä paljon kuin lomalla. Kyllä tuolla onneksi vielä ihan kiitettävästi näkee porukkaa ja lurejakin riittää, joten yhtään omaa ei ole vielä tarvinnut käyttää. Säästelen niitä siihen, kun ihmisiltä ihan oikeasti loppuu innostus ja olen tuolla yksin poksujahdissa. Itse jaksan intoilla fanaattisesti kuukaisi tolkulla ties mistä asiasta ja usein tuntuu, että minä olen ihan fiiliksissä vielä silloinkin, kun kaikki muut ovat jo ajat sitten kyllästyneet. En vaan ole sellainen ihminen, joka kyllästyy helposti. Mulla lukee Tinderissäkin jotain höpötystä Pokemoneista ja joku kysyi, että eikö toi peli ole jo pois muodista. Oli kyllä huono iskurepliikki, meni tunteisiin  :D

Mutta on oikeasti uskomatonta, miten tärkeä tästä pelistä on tullut. Kesä on ollut vaikea ja raskas ja tämä peli on ollut mulle henkireikä. Työpäivät olen sinnitellyt sen ajatuksen voimalla, että kunhan jaksan vielä muutaman tunnin, pääsen metsästämään poksuja. Edelleen juoksen ulkona poksujen perässä lähes joka päivä ja se pitää ajatukset poissa pahoilta teiltä. Muuten olisin varmasti monena päivänä jäänyt sängyn pohjalle itkemään, mutta tämä on saanut nousemaan ylös ja lähtemään ulos ja siten tehnyt myös olon paljon paremmaksi. Julkaisu osui kyllä omalta kohdaltani ihan täydelliseen paikkaan ja olen mielettömän kiitollinen tästä hassusta pelistä, joka on pitänyt mun pään kasassa viimeiset pari kuukautta.

Nyt kun olen tätä peliä pelannut, niin olen huomannut, että olen alkanut tykätä ihan eri pokemoneista kuin joskus silloin lapsena, kun pokemonit tuli ekaa kertaa. Jostain syystä tykkään kauheasti niistä kaikista vaaleanpunaisista pokemoneista, kuten Jigglypuffista, Clefairysta ja niiden kehittyneemmistä muodoista ja nyt tietty Chanseystakin. :'D Aina jos näen Jigglypuffin siinä listalla, niin tulee hillitön tarve etsiä se käsiin. En vain kestä, se on niin söpö. X3 Eeveeistä olen aina myös tohkeissani, niitä ilmestyy mulle välillä kotiinkin. Olen muuten varmaan aika outo, kun mun mielestä Magikarpkin on söpö. Se näyttää vaan niin avuttomalta ku makaa aina kyljellään ja sätkii siinä, raukka. <3

Minäkin olen tykästynyt näihin! Tuntuu, että Jigglypuffit yleistyivät viimeisimmän päivityksen jälkeen, sillä nyt niitä näkyy kotinurkillakin, vaikka nappasin ensimmäisen vasta reilu viikko sitten. Sama homma Clefairyn kanssa. Yleensä en tykkää mistään vaaleanpunaisesta ja ylisöpöstä, mutta nämä on jotenkin hurmaavia. Eevee on luonnollisesti myös ihana ja Magikarpkin jotenkin symppis! Sääliksi käy sen dissaus, kun raukkaparka yrittää parhaansa, mutta eihän kala nyt kuivalla maalla mitään osaa tehdä.

Chanseyta en ole itse nähnyt vielä missään, joten onnea Kosmik sen nappaamisesta! En tiedä pitäisikö tässä lähteä hengaamaan jonnekin sairaaloiden läheisyyteen, että sen saisi kiinni.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Unohtumaton

  • Uno
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 703
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #132 : 30.08.2016 10:32:41 »
Täytyy itse kommentoida tuota kyllästymistä, koska tunnustan kuuluvani niihin joita peli välillä turhauttaa. Lähinnä ehkä siksi, että kesällä tuli vietettyä paljon aikaa syrjäseudulla, jossa pelin kanssa ei vain päässyt etenemään. Kaupunkiseudulla tän kanssa on huomattavasti mukavampaa, kun mahiksia edetä on moninkertaisesti enemmän. Uskaltauduttiin miehen kanssa lurelle tuonne Tampereen keskustaan viikonloppuna ja sieltä napsahti Aerodactyl pokepalloon, ja niin vaan kummasti pelaaminen sai uutta puhtia. Eli kyllä tää vaatii että välillä nappaa myös harvinaisempia pokemoneja tai ainakin niitä, joita ei vielä itsellä ole, että mielenkiinto pysyy yllä. Tykkään kyllä että kävelylenkeille saa tekemistä tästä pelistä, koska oon pitänyt sitä aina vähän tylsänä muotona liikkua.  Mutta nyt kun keräilee matkan varrelta vähän palloja sun muita niin on lenkeissä enemmän tekemistä. :D

En usko, että se on huono asia, että peliin välillä kyllästyy. Yleensä into herää kuitenkin uudestaan ja päivän tai parinkin pelaamattomuus on toiminut omalla kohdalla tosi hyvin. Johtunee myös siitä että kännykkä on käden jatke muutenkin, niin ei aina jaksaisi sitäkään tuijotella.  ;D

Uusi ominaisuus, jossa se jäbä arvostelee (se appraise-nappula samassa valikossa mistä voi transferrata) sun pokemoneja on ihan viihdyttävä ainakin jos internetin postauksia on katsominen. Vanha kunnon alapäähuumori kukoistaa, jos vaan on nimennyt pokemoninsa pilke silmäkulmassa...

ja ilo viilsi heitä miekan lailla
ja heidän ajatuksensa liitivät maille joilla tuska ja ilo virtaavat yksiin
ja kyyneleet ovat siunauksen viini.

listaus

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #133 : 30.08.2016 17:51:48 »
Mua muuten ärsyttää ne pokemonien äänet tossa pelissä. Ihme kieuntaa ja rääyntää. Joku söpön näköinen pokemonkin voi päästää suustaan ihan ihmeellisen äänen. XD Pelintekijät ei oo varmaan voineet käyttää niitä pokemonien alkuperäisiä ääniä pelissä, niin ne on kehitelleet niille ihan ihmeelliset rääynnät. X'D
Ymmärtääkseni ne on kyllä ihan alkuperäiset äänet, tietty muokattuna nykytekniikkaan – nykyaikainen älypuhelin kun pystyy toistamaan ääniä jokseenkin monipuolisemmin kuin sen ajan gameboy.
Oh, really? Ne Gameboyn pokemon-pelit ei ole kauhean tuttuja mulle, joskus vuosia sitten olen muistaakseni jotain sellaista kokeillut, mut en muista siitä juuri mitään, kuten varmaan näkyy. :'D Mut joo, kamalat äänet ne on silti, paitsi Pikachun ääni, joka kuulostaa mun korvaan siltä kuin pitääkin. :)

Lainaus
Mutta on oikeasti uskomatonta, miten tärkeä tästä pelistä on tullut. Kesä on ollut vaikea ja raskas ja tämä peli on ollut mulle henkireikä. Työpäivät olen sinnitellyt sen ajatuksen voimalla, että kunhan jaksan vielä muutaman tunnin, pääsen metsästämään poksuja. Edelleen juoksen ulkona poksujen perässä lähes joka päivä ja se pitää ajatukset poissa pahoilta teiltä. Muuten olisin varmasti monena päivänä jäänyt sängyn pohjalle itkemään, mutta tämä on saanut nousemaan ylös ja lähtemään ulos ja siten tehnyt myös olon paljon paremmaksi. Julkaisu osui kyllä omalta kohdaltani ihan täydelliseen paikkaan ja olen mielettömän kiitollinen tästä hassusta pelistä, joka on pitänyt mun pään kasassa viimeiset pari kuukautta.
Minäkin toivon, että oma innostukseni peliin säilyisi vielä pitkään, juurikin vähän samasta syystä kuin sulla. Kun oma elämä on vuosikaudet ollut aika paskaa, niin tällaiset pienetkin asiat, kuin vaikkapa Pokemon Go, pystyy nostattamaan mielialaa edes hetkellisesti. Mun on tosi vaikea lähteä kotoa yksin ihmisten ilmoille, koska se jotenkin pelottaa mua, mut ehkä toi peli vois auttaa edes vähän siihen julkisten paikkojen ja ihmisten pelkoon, jota mulla on ollut niin kauan kuin saatan muistaa. Jotenkin se peli auttaa irrottautumaan niistä pahoista ja surkeista ajatuksista, joita muuten vain vatvoisi yksinään. Itsemurhayrityksenkin vuosipäivä lähestyy ja toivon, että saisin jotenkin ylläpidettyä sellaista valoisempaa ja positiivisempaa mieltä ennen sitä. Ehkä toi pelikin vois auttaa mua unohtamaan mokoman päivän. :/

Olin eilen tosi hyväntuulinen koko päivän ja vain sen takia, että nappasin sen Chanseyn aamulla työmatkallani. Töitä tehdessäkin hymyilytti, kun vaan mietin sitä pirun pokemonia. XD Ja tänään löysin ekan Pikachuni. Olin just tullut kotiin ja käynyt suihkussa, kun siihen listaan ilmestyi Pikachu. Lähdin tukka märkänä, kulahtaneissa verkkareissa ja yöpaidassa tonne pihalle haahuilemaan ja löysin sen Pikachun lähimmän pokestopin luota. :3 Tulee aina niin kiva fiilis, kun saa napattua jonkun, jota itsellä ei vielä ole tai saa sellaisen pokemonin, joita tahtoo keräillä paljon (sitä evoluutiota ajatellen).

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #134 : 11.09.2016 22:50:55 »
Ajattelin, että Suomenlinna on kuitenkin poketuspaikkana yliarvostettu, mutta erehdyin.
Eilen kuljettiin siellä varmaan vähintään nelisen tuntia ja ihan uskomatonta mikä määrä uusia pokemoneja (vanhoja myös, mutta siis pokemoneja yleensä) löytyi.
Eeppisin oli ylivoimaisesti Ninetales, ja ylipäätään tapa jolla se löydettiin. Oltiin ihan rauhassa kävelemässä ja miettimässä että mihin suuntaan lähdettäisiin, kun pari pikkupoikaa juoksi huutaen ohi. No, ei siinä vielä mitään, mutta pian alkoi lapsia tulvia joka suunnasta ja juosta samaan suuntaan. Kuultiin miten joku huusi "Ninetales on saaressa x!" ja mietittiin hyvin pieni hetki ennen kun lähdettiin juoksemaan samaan suuntaan, ja sieltähän se sitten löytyikin. :D

Aamulla minulla oli ehkä jotain 95 erilaista pokemonia ja illalla (okei, aamuyöllä) nukkumaanmennessä 102.
Ninetalesin lisäksi sain samalla reissulla Koffingin ja Dewgongin ja lisäksi kehitettyä lukuisia pokeja (exeggcutor, vihdoinkin!). Ai että, ehkä paras poketusreissu sitten alkuaikojen, kun kaikki oli vielä niin uutta.

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #135 : 14.09.2016 01:21:23 »
Jes, sain viimein Buddy Pokemon -päivityksen itselleni!
En ole ehtinyt tehdä muuta kuin ottaa Doduon kumppanikseni, näin alkuun. Multa puuttuu yksi karkki, että saan sen kehitettyä, enkä jaksa oottaa ja toivoa, että saisin sellaisen munasta tai villinä (niitä on täällä päin toooosi vähän). Sen jälkeen varmaankin vaihdan siihen Magikarpin, koska haluan Gyaradoksen itselleni. Tai sitten Poliwhirlin, koska Poliwrath.

Onnistuin tänään myös saamaan peräti kolme uutta pokemonia. Kaksi tosin kehitysten kautta. Viiden kilsan munasta kuoriutui ihan vahva Abra, kehitin sen. Samoin nappasin melkein 600 CP:n Eeveen ja siitä tuli Vaporeon kehittymisen myötä. Ja kun tulin iltavuorosta kotiin niin matkalla eteeni tupsahti Electode. Ihan kiva saada uusia pokemoneja ^^ Periaatteessa voisin hankkia pokedexiini pari muutakin (koska olisi kehitettäviä ja karkitkin riittäis), mutta ne ei oo niin vahvoja, niin odotan parempia karkkeja säästellen.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #136 : 14.09.2016 01:58:42 »
Hei jee, kiva että sanoit Larjus tosta päivityksestä, oonkin tässä odotellut sitä! Viimeksi kun katsoin, sitä ei vielä ollut tarjolla. Otin kaveriksi Bulbasaurin, koska se on niin söppänä :3 Eeeee se on niin suloinen, kun se hengaa tossa pikkukuvassa!! Kihertelen täällä ihastuksesta, voi mun pikku mussukkaa <3  Tarviin kyllä Bulbikselle karkkejakin, mutta en kyllä hevillä luovu mun murusta, vaikka niille karkeille ei enää olisikaan tarvetta. Kyllä voi pienet asiat tehdä ihmisen onnelliseksi, mutta oon niin iloinen, että sain sen kaverikseni tohon hengaamaan!!

Oon säästellyt evolvattavia, mutta ajattelin kohta tuhlata viimeisen lucky eggin niihin. Tasoja kun ei enää nouse niin nopeasti, en tiedä koska on seuraava tarjolla. Nyt on kuitenkin pari hyvää Eeveetä tarjolla ja niistä saisi kivan Jolteonin ja Flareonin ja sitten onkin koko sarja kasassa. Samoin karppikarkkeja on jo 511, että voisi sen Gyaradoksenkin pikku hiljaa evolvata.

Mr. Mimeja on kaikkien mukaan joka paikka täynnä, mutta itse en ole saanut vielä yhtään kii. Monesti näkyy olevan lähistöllä ja taas näyttää peli, että jossain lähistöllä olisi herra, mutta en ole vielä sitten oikeasti törmännyt yhteenkään. Enkä kyllä ajatellut tähän aikaan lähteä juoksemaan sen perään.

Violetu, Suomenlinna on ehkä ainoa paikka, joka ei ole yliarvostettu! Olen käynyt useammassakin paikassa, jota porukka on hehkuttanut ja suunut pelkkää Pideytä ja Rattataa. Mutta Suomenlinnasta on joka kerta tullut kaikkea kivaa! Olen käynyt siellä viitisen kertaa tässä kuukauden aikana ja kertaakaan ei olisi malttanut lähteä pois, kun koko ajan ilmestyy kaikkea kivaa. Oon ollut siellä arkena keskellä päivää ja yhdeksältä aamulla sekä kymmeneltä ja illalla ja meni sinne mihin aikaan vaan, jossain on luret. Siellä on myös tosi ihana tunnelma, koska monessa muussa paikkaa poketusinto on laantunut, mutta siellä tuntuu aina siltä, kuin olisi poke-miitissä! Nuo innoissaan olevat lapset on niin mainioita ja on itsekin tullut niiden perässä löydettyä pari kivaa poksua. Nyt on viimeisen viikon aikana jäänyt tämä vähän vähemmälle, mutta pitää mennä taas viikonloppuna hipsimään Suomenlinnaan!

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #137 : 15.09.2016 16:52:29 »
Ei kovin helposti taida selvitä pelatessa, se on sen verran hyvin piilotettu sinne valikkoon. Eli siellä hahmokohdassa olevaan valikkoon on ilmestynyt kohta, josta voi valita itselleen buddy-pokemonin, jolle sitten kertyy hiljalleen karkkeja kävellessä.

Levelillä ei ole vaikutusta siihen, mitä pokemoneja ilmestyy, niiden CP:seen vain.

Ja tavoitteena tietenkin kerätä kaikki pokemonit! Minä otin buddyksi Charmanderin, niitä löytyy niin huonosti että tuosta on paljon apua karkin keräämiseen.

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #138 : 16.09.2016 15:42:05 »
Puhelin ei näköjään lataa päivityksiä automaattisesti, niin piti mennä itse hakemaan manuaalisesti se uus päivitys. Joten vasta tänään pääsin tutustumaan tuohon uuteen ominaisuuteen. Valitsin kaveriksi Clefairyn, koska se on liian söpö ja haluan jo Clefablen itselleni. :3

Pikku Kakkosen puistossa kävin pokeilemassa viime viikonloppuna ja rupesi kyllä hymyilyttämään, kun lureen ilmestyi Clefairy ja kuulin jonkun lähellä olevan pikkupojan hihkaisevan jotain sen suuntaista, että "Jes, Clefairy! Mä rakastan tota". :'D Awwittelin siinä itsekseni, kun tajusin, etten ole ainoa, joka rakastaa kyseistä pokemonia. Ja sillä on kyllä yks söpöimmistä äänistä tossa pelissä. :')

Mr. Mimejä olen löytänyt neljä. Ei niitä kauheasti täällä pyöri, mut joskus niihin törmää.

// Olen muuten vähän katkera äidilleni, joka myös pelaa Pokemon Gota. Sain hänet innostumaan pelistä, kun pelasin peliä ensin hänen puhelimellaan, kun vanha puhelimeni ei peliä tukenut. Hän on mua pari levua alempana (levelillä 15). Mäkin oon vasta 17 levelillä, kun olen vasta viime kuussa pelaamisen aloittanut, enkä ole töiden takia pystynyt pelaamaan kauheasti. Mut anyway, äiti on saanut munista ihan sikahyviä pokemoneja! Sillä on jo Snorlax ja Lapras, niin ja Hitmonlee, eikä mulla oo mitään noista. :/ Olen saanut vain kolme 10 km munaa, joista kahdesta tuli Eevee (ihan ku täällä ei niitä olis jo tarpeeks) ja yhdestä Dratini. -__- Mulla on jo kolme Jolteonia, yks Flareon ja yks Vaporeon, kun täällä sitä Eeveetä piisaa. :'D Ei sillä, söpöjä pokemoneja kaikki, mut haluis välillä muitakin hyviä. :'D Onneks tuli se pokemonkamuhommeli, niin voi keräillä niitä nameja. Vois Chanseylle keräillä nameja ja powerupata sitä joskus, jahka saan sen pirun Clefablen ja Dragoniten ensin. :'D Niin joo ja Magikarp-namejakin pitäis keräillä, että sais edes joskus sen Gyaradoksen... Huoh, hommaa riittää. :'D
« Viimeksi muokattu: 16.09.2016 18:27:20 kirjoittanut Kosmik »

Sarveiskalvo

  • ***
  • Viestejä: 177
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #139 : 16.09.2016 22:01:59 »
Täälläkin tuo päivitys piti ladata manuaalisesti. Pidän kyllä kovasti tuosta viereen saatavasta kaveripokémonista, itselleni valitsin Gastlyn, jotta saisin joskus vielä Gengarinkin kehitettyä. Tietääkö kukaan vain, mihin tahtiin noita karkkeja tuolla ominaisuudella saa? Riippuuko se pokémonista tai omasta tasosta, vai kertyykö niitä samalla tavalla aina ja kaikille? Kuinka pitkä matka täytyy kävellä karkin saamiseksi?

Mäkin olen käynyt Suomenlinnassa kerran pyörähtämässä ja oli kyllä melkoinen pokémon-aarreaitta! Sain elämäni ensimmäiset Ponytan, lisäksi useita Magnemiteja ja Voltorbeja, Exegguten ja Onixin ja mitähän vielä... Puhelimeni akku on vain uskomattoman huono eikä virransäästötilakaan siinä toimi, joten en ehdi pelata kuin pari tuntia, kun akku on jo tyhjä. :/ Hankin varavirtalähteenkin, mutta akku tyhjenee nopeammin kuin täyttyy, joten tuokin vain jonkin verran lykkää sitä akun simahtamista.
"I'm surrounded by idiots." - Scar