Kirjoittaja Aihe: Jääkiekko #3  (Luettu 81126 kertaa)

Humina

  • ***
  • Viestejä: 491
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #100 : 26.03.2017 07:29:35 »
Että mua ärsyttää 😞 Tai enemmänkin varmaan harmittaa, se kai on oikea sana tähän tilanteeseen. Otteluvoitot on nyt sitten 2-1 tepsille. Aina sitä on ennen peliä uskoa omiin, mutta tää ei sitten vaan ilmeisesti ole meidän kausi.. Viime vuonna finaalissa, ja nyt meno on tälläistä.

Mua ottaa päähän myös asia, nimeltä valmentajan syyttäminen. Toki erittäin yleinen käytäntö, tilanteessa, kuin tilanteessa mutta mä oon nyt vähän pahoittanut mieleni.

Kaikista eniten mä pahoitin mieleni tästä:

http://www.hs.fi/urheilu/art-2000005142714.html

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #101 : 02.04.2017 02:48:22 »
Melkein pahin vaihtoehto toteutui. Kolme neljästä mun ei-toivomasta lopputuloksesta toteutui, jos niin voi sanoa. Olisin toivonut Tepsin jatkavan, koska Eric Perrin on siellä ja vielä paras vaihtoehto olisi ollut, jos TPS olisi päihittänyt JYPin, koska olen vieläkin kiukkuinen siitä, että JYP antoi Perrinille lähtöpassit, vaikka en tiedä mikä oli jutussa kokototuus. ;D Ja siis JYP on suosikkijoukkueeni. Pelicans tippui vaihteeksi heti. Tylsää. Tapparan jatkamisen kanssa sama homma. Tylsää. Ja nyt sitten finaalissa on joko Tappara tai HIFK. Tylsää. En tykkää.  ;D

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #102 : 02.04.2017 09:24:05 »
@Karvalakkirakastaja, sullahan meni vielä hyvin. Kaikki neljä, jotka halusin jatkoon, putos. Pelicansin kohtalo harmittaa tietenin eniten, kun kyseessä on oma suosikki joukkue. Hämeenlinnassa syntyneenä, koen tietyllä tapaa myös HPKn omaksi joukkueekseni, ja olen aina kannattanut niitä, kun Pelsut on pudonnut. Ilveksen voitto olisi ollut hieno asia, samoin Tepsin, kun molemmilla suur-seuroilla on ollut monta vuotta tosi vaikeaa.

Pahintahan tässä on se, että HIFK ja JYP ovat kaksi inhokkijoukkuettani, ja Tapparan menestymisputki alkaa aiheuttaa samanlaista kyllästymistä kun kärppien dominointi. Pakko siis nyt toivoa mestaruutta Kuopioon, etenkin KalPa ei ole sellaista vielä koskaan voittanut. Ja vähemmän tuo Pelsujen mahalasku harmittaa, jos voi kauden päätyttyä todeta, että ainakin hävittiin kovalle joukkueelle. Sitten kun KalPassa vielä pelaa muutama pelaaja, joille soisin kovasti mestaruutta, niin niiden bandwagoniin voisi kai hypätä. Kilpeläinen on saanut monta vuotta kuunnella vierasfanien toimesta, miten pää ei kestä tosi pelejä, joten olisi hienoa, jos miehen hienoon liiga-uraan saisi sen mestaruuden lisäksi.

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #103 : 03.04.2017 08:57:19 »
No joo, siinä mielessä meni tosi hyvin, että oma suosikkini on yhä mukana, mutta Tappara tai HIFK varmana finaalissa pilaa mun tunnelman, kun vaihtoehtona olisi ollut Ilves ja TPS. ;D Varsinkin Ilveksen menestys olisi ollut kiva nähdä. KalPan voitto ei harmittaisi. HPK olisi muuten mun suosiossa, mutta tiedän muutaman liiankin ärsyttävän HPK-fanin. Muutaman ihmisen takia ei pitäisi tuntea ällötystä koko joukkuetta kohtaan, mutta sitä vaan äkkiä tuntee. Mä toivon NHL:ssäkin Chicago Blackhawksin nopeaa putoamista ihan vain siksi, että en voi sietää Antti Mäkisen selostuksia Chicago Blackhawksin peleistä. Se tyyppi on muutenkin maailman ärsyttävin selostaja, mutta Chicagon fanipoikana suorastaan sietämätön. Haluaisin nauttia änärin pudotuspeleistä ihan rauhassa. Olen melko varma, että pudotuspeleissä en voi kokonaan välttää Mäkisen selostuksia, joten Chicago pliis pudotkaa ajoissa. ;D

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #104 : 04.04.2017 17:32:05 »
Voisi täälläkin taas aktivoitua vaihteeksi.

Oisin nähnyt mieluummin HPK:n ja TPS:n jatkossa, varsinkin HIFK:n voitto TPS:stä harmittaa kun HIFK on top 2 -inhokkijuokkueeni. Ainoastaan Jukurit voi haastaa HIFK:n paikan inhotuimpana. Myös Kärpistä muodostui sellainen joukkue, jolle en toivo menestymisiä juurikin liiallisen menetymisen takia viime vuosina.

Suosikkejani puolestaan ovat yleensä olleet SaiPa ja KalPa. KalPan menestyminen tänä vuonna lämmittääkin mieltä, mutta mieluummin SaiPan olisin nähnyt etenevän pitkälle, harmi. Ja tietty Tapparaa oon kannattanu nyt useamman vuoden takia, kun Kärpät dominoi. Ilves-Tappara-parista kumpi tahansa olisi voinut minun puolestani päästä jatkoon, ehkä hieman Tapparan kannalle olin kallistunut mutta silti. Tänä vuonna oli mukavaa kun osa hieman huonommin viime kausina pärjänneistä joukkueista on noussut korkealle (en oo niin tarkkaan SM-liigaa seurannut, että jos kaikki edellisestä kierroksestakin ovat pärjänneet tosi hyvin viime vuosinakin niin älkää tappako!).

Seuraako kukaan Mestistä? Itelle se on vähän läheisempi sarjataso, kun kaupungin joukkue pelaa siellä. Ja maanantaina varmistui paikka finaaliin, ihan uskomatonta! Viime kotipelissäkin kauden ennätysyleisö, oli mukava olla paikan päällä.
Sé onr sverdar sitja hvass!

Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #105 : 05.04.2017 20:27:10 »
Tuli muuten mieleen, että onko täällä porukalla sen oman jengin lisäksi joitain muita jengejä, mitä symppaa, tai kenties joukkueita, joista ei niin välitä? :)
Ja miten teidän fanitus ylipäätään on saanut alkunsa?
Mulla on oikeastaan ainoat ns. symppausseurat Lukko ja jossain määrin HIFK ja SaiPa. Itsehän oon Ilvesläinen. Tässä vaiheessa kautta toivon HIFKin pärjäilevän ja pudottavan nyt ensitöikseen Tapparan jatkosta. Lukolla pelit loppuivat jo aiemmin niin ei ole mitään muita seuroja enää mukana taistossa, jotka erityisemmin kiinnostaisivat. Kalpa tosin on myös ihan jees eikä haittaisi yhtään, vaikka he kuittaisivat mestaruuden. Mitään en varsinaisesti kumminkaan kannata, mutta Ruudun kautta tulee seurailtua noita pelejä. Sinänsä rentoa, kun ei ole enää mitään omaa panosta mukana pelissä vaan voi katsella puhtaasti viihdemielellä noita pelejä.

Mun kannattajuus on varmaan saanut alkunsa ihan siitä, että tamperelaiselta kysellään ihan aina että Ilves vai Tappara ja sitä myöten olen kallistunut Ilveksen puolelle. Perheessähän ei koskaan mitään jääkiekkoa katseltu tms. joten mitään aivopesua en ole kokenut paitsi että jääkiekko on perseestä. ;D Varsinaisesti oon aktivoitunut vasta vajaa pari vuotta sitten, olen kyllä käynyt mm. Lukon peleissä sitä ennen, mutten niiden kannattajana. Miehen takia onkin tullut reissattua kannattajareissuilla aika paljon ja käytyä hallilla ahkerasti kannustamassa, vaikken kausaria saanut tälle kaudelle aikaiseksi hommata. Ensi kaudelle olisi vakaa aikomus siihen sijoittaa - tulee niin paljon irtolippuja halvemmaksi, vaikka onkin aika kova kertainvestointi.


Mitä tuohon aiemmin puheenaiheena olleeseen järkkäritoimintaan vieraspaikkakunnilla tulee niin sitä on tullut nähtyä joka lähtöön. Joillain paikkakunnilla homma toimii paremmin kuin toisaalla. Kaikenlaisia yksilöitä löytyy ja jotkut äityvät uhkailemaan aivan suoraan vieraskannattajia. Jotkut toki provosoivat kuumana käyvää tai oikeasti turhanpäiväisistä valittavaa järkkäriä, mutta ei sen saisi antaa mennä niin ihon alle, että pitää alkaa uhkailla tai että toinen järkkäri joutuu taluttamaan pois ettei tämä käy silmille. Eihän tuohon hommaan valitettavasti hirveän tarkkoja kriteerejä ole, joten joukkoon pääsee niitäkin, joilla ei oikeasti ole kykyjä tohon hommaan. Ei sillä, suuri osa on ihan mukavia ja asiallisia. Tosin joskus Jyväskylässä oli älytön meininki välillä, kun ei saisi oikein rummuttaa eikä saisi sitä eikä tätä, mutta kotikannattajia ei samat säännöt koskeneet. Sielläkin meni turvallisuuspäällikkö vaihtoon ja homma vähän parani. Oli sinne jokusella Ilvesläisellä porttikiellotkin, kun ei saanut alkaa protestoida lainkaan tai kieltoa tuli. Siellä taisi olla tämäkin episodi, että järkkärit valokuvasivat katsomoon tulevia vieraskannattajia. Sitä on ollut joskus futispuolella, mutta silloin poliisit ovat kuvanneet.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #106 : 05.04.2017 21:03:30 »
Tuosta rummutuksen kieltämisestä tuli mieleen, ettei ole Jyväskylä ainoa, missä on vierasjoukkueen rummutus kielletty, koska itse olin joskus vieraspelissä ja kuulin jyväskyläläisfaneilta, jotka oli tulleet fanibussilla (itse matkustin incognito ja vältyin huomiolta. Musta on ihan kätevä strategia käydä peleissä silleen, ettei kukaan tiedä, mitä joukkuetta kannatan. Juhlin kaikille maaleille LOL. No mulla harvemmin on niin suuria tunteita katsomossa, että olisi vaikeuksiakaan pitää salassa) no kummiskin muistan, että jyväskyläläiset purnasi rummutuksen kieltämisestä. En vaan muista, missä se oli, joten en ala väittää mitään muuta kuin että sen on täytynyt olla joko Porissa, Helsingissä, Tampereella tai Lahdessa.

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #107 : 05.04.2017 21:38:03 »
Tuosta rummutuksen kieltämisestä tuli mieleen, ettei ole Jyväskylä ainoa, missä on vierasjoukkueen rummutus kielletty, koska itse olin joskus vieraspelissä ja kuulin jyväskyläläisfaneilta, jotka oli tulleet fanibussilla (itse matkustin incognito ja vältyin huomiolta. Musta on ihan kätevä strategia käydä peleissä silleen, ettei kukaan tiedä, mitä joukkuetta kannatan. Juhlin kaikille maaleille LOL. No mulla harvemmin on niin suuria tunteita katsomossa, että olisi vaikeuksiakaan pitää salassa) no kummiskin muistan, että jyväskyläläiset purnasi rummutuksen kieltämisestä. En vaan muista, missä se oli, joten en ala väittää mitään muuta kuin että sen on täytynyt olla joko Porissa, Helsingissä, Tampereella tai Lahdessa.

Olisiko rummut kielletty Porissa? Itselläkin on sellainen muistikuva, ettei meidän kannattajaporukan annettu ottaa jollain hallilla niitä meidän rumpuja mukaan. Tuolla välillä käynyt katsomassa lätkää Hämeenlinnassa, Kuopiossa, Porissa, Helsingissä ja Vaasassa (+Espoossa). Stadissa menin soolona, Kuopiossa ja Hämeenlinnassa käyty useita kertoja, joten noista kumpikaan ei tule kysymykseen, joten sen on oltava Vaasa tai Pori. Vaasassa nyt kaikki on melko rajoitettua, mutta väittäisin silti Porin olleen kyseessä ainakin omalla kohdalla. Bussi hajosi jonnekin korpeen, minkä takia meinattiin jo valmiiksi myöhästyä pelistä, minkä lisäksi sitten järkkäreiden kanssa kesti jotenkin luonnottoman pitkään päästä sisälle.

Jyväskylässä ei ole itse tullut seurattua pelejä, mutta ainakin jatkiksessa yleinen mielipide tuntuu olevan (myös JYP fanien mielestä) se, että Jyväskylässä olisi tosi huonot järjestyksenvalvojat, jotka osaavat olla aika mielivaltaisia, ja että vierasfaneja kohdellaan aika huonosti. Mietin tätä näin ensi kautta ajatellen, kun haluaisin tuon hallin saada viimein käytyjen listalle, kun se on yksi niistä harvoista puuttuvista.

Itse olen melko kovaääninen kannattaja ja kannan aina Pelsujen värejä ylläni, kun matsiin menen. Ei oo tähän saakka tullut vaikeuksia itselleni muiden joukkueiden fanien kanssa, vaikka toki siinä omassa fanikatsomossa ei nyt mitään isompaa säätöä yleensä pääse tapahtumaan. Joskus Lahessa muutama Sportin urpo-fani tuli häiriköimään, mutta siihen se on jäänyt. Se täytyy sanoa, että vaikka HIFKiä en voi sietää, enkä osaa niiden faneista, niin kyllä siellä Nordiksella saa ihan rauhassa olla, vaikka erehtyisi istumaan  HIFK-fanien läheisyyteen ja juhlimaan kovaäänisesti omien maaleja. Kuittailua toki tulee ihan helkkaristi silloin, kun HIFK voittaa.

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #108 : 05.04.2017 22:05:11 »
Tällanen nopea kommentti tähän väliin, kun nyt kerran tavallaan mua koskee. En tietenkään tiedä tarkkaan, miten on ollut noiden vierasfanien kanssa esimerkiks aikaisemmin tai ylipäätään millaiset käytännöt Isomäessä on lukuunottamatta järkkäreiden määrää ja sijoittumista, mutta kyllä musta ihan varmasti ainakin joillain vierasporukoilla on rumpu/rumpuja ollut mukana. Paikkani on kuitenkin niin lähellä sitä osaa hallista, johon vieraskannattajat tulee, että sieltä suhteellisen hyvän käsityksen saa ja myös kuulee (sikäli mikäli kiinnittää huomiota :D). Mutta en tosiaan mitään täysin varmaksi pysty sanomaan.

Bannu Ingridiltä ♥

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #109 : 17.04.2017 23:41:58 »
Mestaruus tuli!! <3
En ois ollenkaan alkukaudesta sitä uskonut. Usein SaPKolla on kauden alkupuoli sujunut kohtuullisen hyvin, mutta meno siitä hiipunut joten en odottanut tältäkään kaudelta suuria. SaPKo ei kuitenkaan tippunut sarjataulukossa runkosarjan aikana, vaan peräti voitti sen ensimmäistä kertaa. Välieriin päästiin myös ensimmäistä kertaa ja siten mestaruuskin on ensimmäinen lajiaan.
Tietysti asiaan vaikuttaa myös Vaasan Sportin, KooKoon ja Jukureitten siirtyminen SM-liigaan, mutta uskon että tällä joukkueella voitto olisi tullut myös noiden joukkueiden ollessa vastassa.

Tänään pelaaminen ei tosiaankaan ollut parhaimmasta päästä, mutta se riitti. Harmittaa vaan etten voinut itse olla paikan päällä näkemässä, ja nyt Mestis-kausi loppuu. Onneksi sentään SM-liigan finaalit alkavat huomenna ja MM-kisojen pelejä riittää.
Nyt vaan toria kohti.
Sé onr sverdar sitja hvass!

Humina

  • ***
  • Viestejä: 491
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #110 : 18.04.2017 09:41:54 »
Pitänyt jo monta päivää kirjoittaa, mutta en mä oo kauheasti saanut aikaiseksi. Se jättää aina tyhjän olon, kun oma jengi putoaa pelistä pois, varsinkin, jos ollaan jo parhaiden joukossa - mestaruus on niin lähellä, mutta niin kaukana. Aluksi mä koin vihaisia, surullisia, ja jotenkin ankeita fiiliksiä. Tässäkö se nyt oli? Koko kausi vain tämän takia?

Nyt on ollut aikaa ajatella, niin oon mä pirun ylpeä tosta jengistä, ja siitä, että päästiin näinkin pitkälle sentään lätkässä. Hifkiin ei koko kauden aikana oikein media uskonut, mutta me näytettiin, että kyllä meidät on jostain tehty. Loppuun asti ei menty, mutta kaaduttiin saappaat jalassa. Ja mä rakastan mun joukkuetta.

Nyt vaan pitää odotella mm-kisoja, ja sen jälkeen syksyä, harjoitusmatsit, CHL..

Onko kukaan muuten tulossa tohon Kalajoen lätkätapahtumaan kesällä? Oon itse ollut joka vuosi, se on aivan huippu juttu :) Varsinkin jos yöksi jää.

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #111 : 08.05.2017 00:30:30 »
Ootteko seurailleet MM-kisoja? :) Millaiset fiilikset Leijonien otteista?

Tuota Ranska-peliä oli minusta suoraan sanottuna aika hupaisaa seurata. Materiaaliero oli ehkä Suomen hyväksi, mutta Ranska veti silti kuin pässiä narusta. Voitto meni mielestäni ihan ansaitusti isäntämaalle. Ja olin kyllä ihan iloinenkin Ranskan puolesta, koska on varmasti hienoa voittaa kotiyleisön edessä ja vieläpä maa, jota ei ole peitonnut kertaakaan aiemmin MM-kisoissa. Historiaahan tuossa tehtiin.

Suomen pelistä jäi suurimmaksi osaksi aika vaisut tunnelmat, mutta siitä olin kyllä iloinen, että Puljujärvi otettiin kentälle kolmannessa erässä. Sillä oli jotenkin energinen ote ja heti alkuun pari tosi hyvää vaihtoa. Tekemisen meininkiä! Toki tuollaisessa tilanteessa on ehkä helppokin tulla jäälle näyttämään, kun ei ole varsinaisesti enää mitään menetettävää. Oli miten oli, toivon että Puljua nähdään vielä lisääkin näissä karkeloissa. Ja että Suomen peli saataisiin pikkuhiljaa kuntoon!


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Vilna

  • puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 158
  • © Auro
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #112 : 08.05.2017 20:49:18 »
Herään hiljaiselostani nopeesti sanomaan sanasen, koska tbh, en yhtään tiedä, mitä tästä Suomen pelaamisesta pitäisi ajatella. :---D

Eilinen peli oli kyllä... Joo. En oikein tiiä, mikä jätkillä mätti, oliko se valmennus (Marjamäki sai negaa jo ennen varsinaista turnausta, mutta Ranska-pelin jälkeen ihmiset vaatii sille jo potkuja) vai oliko jätkillä itellään fiilikset ja tsemppausyritykset nollassa. Ottelu Valko-Venääjääkään vastaan ei ollut mitään odotukset ylittävää ja eilinen peli oli niin jäätävä, että ei mulla mitään kovin suuria odotuksia oo tän illan matsin kanssa. Emt, oon vaan tosi hämmentynyt ja vähän huvittunut, koska paikkoja Suomella oli riittämiin kerta Ranskan veska Hardy torjui muistaakseni yli 40 kertaa.

Lainaus
--- siitä olin kyllä iloinen, että Puljujärvi otettiin kentälle kolmannessa erässä.
Joo!! Musta oli tosi harmi ja outoa, ettei Puljujärveä peluutettu ja sen kyllä näki Puljusta itsestäänkin. Olisi tehnyt mieli taputtaa olalle, että hieno poika. :---D

No joo. Hyvähän se on aina tältä puolelta ruutua tuomita!

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #113 : 09.05.2017 17:34:55 »
Herään hiljaiselostani nopeesti sanomaan sanasen, koska tbh, en yhtään tiedä, mitä tästä Suomen pelaamisesta pitäisi ajatella. :---D
Hii, ihana nähdä sinua täällä. ♥

Marjamäki on tosiaankin saanut paljon lokaa niskaansa. Ansaitusti vai ei, sitä en tiedä, mutta onhan siinä ainakin kyseenalaistamisen varaa, jos Marjamäki on päävalmentajana toimiessaan voittanut 26 ottelusta vain yhdeksän ja hävinnyt 17. :-\ Mutta totta kyllä, että hyvähän se on ruudun tältä puolelta tuomita... Ylipäätään syyttävä sormi kohdistuu aina tosi helposti valmentajaan, vaikka vika voisi olla jossakin muuallakin.

Eilisen Tšekki-ottelun lopputulos jäi kyllä harmittamaan. Menin nukkumaan luottavaisin mielin kolmannen erän alussa, kun tilanne oli vielä 3-0 Suomelle, ja kun aamulla herättyäni katsoin uutiset, luulin melkein nukkuvani vieläkin ja vain näkeväni unta. x) Mutta ei, niin vain näköjään on mahdollista sössiä peli viimeisessä erässä kolmen maalin johtoasemassa.

En ole kuitenkaan vielä ollenkaan valmis luopumaan toivosta, koska jos jotakin olen tämän lyhyen penkkiurheilijanurani varrella oppinut, niin sen, ettei pari tappiota ole maailmanloppu. Muistelen lämmöllä vuoden 2014 turnausta, kun Suomen pääsy puolivälieriin oli hiuskarvan varassa ja lopulta joukkue sijoittui kuitenkin hopealle. Toivotaan, ettei vaikea alkuturnaus enteile nytkään puolivälierien ja mitalipelien ulkopuolelle jäämistä!


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

sorrowsworn

  • the Salty
  • ***
  • Viestejä: 90
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #114 : 10.05.2017 21:15:04 »
Ylipäätään syyttävä sormi kohdistuu aina tosi helposti valmentajaan, vaikka vika voisi olla jossakin muuallakin.

Minusta se tulos tai ulos -mentaliteetti ei mene ihan yks yhteen valmentamisen perusolemuksen kanssa. Voittoon pyrkiminen nyt tietty on ihan päivänselvä juttu kilpaurheilussa, mutta vähintään yhtä tärkeää valmennuksessa on pelaajan kehittäminen. On aika raadollista, jos tärkeintä valmennusprosessissa on voittaminen, eikä sen keskiössä olekaan lajin pitkäjänteinen kehittäminen ja yksilöiden nostaminen huipputasolle. Varmaan räikein esimerkki tällaisesta tulosurheilusta on Rautakorven saamat potkut kesken nuorten turnauksen.

Eli en tosiaan kadehdi Marjamäkeä tällä hetkellä. :D Monesti kuulee, miten haastava ympäristö maajoukkue on valmentaa, koska projekti on kestoltaan niin lyhyt ja ajoitusten kanssa pitää mennä nappiin. Lisäksi on kova tulosvastuu, ja tiedossa on julkinen lynkkaus, jos joukkue ei suoriudukaan odotusten mukaisella tavalla. Varmaan aiheestakin saanut osakseen kritiikkiä, mutta voi olla nuorelle valmentajalle aika vaikea juttu käsitellä tällaista kritiikkiryöppyä, joten toivottavasti ei lannistu.
do you still feel the pain of the scars that won't heal?
your eyes have died but you see more than I

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #115 : 10.05.2017 22:06:07 »
Täällä yksi, joka seuraa Leijonia ristiriitaisin tuntein. Toisaalta toivon menestystä, kuten omilleen aina, mutta toisaalta en odota oikeastaan mitään. :D Taisin ennen turnausta sanoa kaverille, että jos yhden maalin värkkäävät, on mun odotukset täytetty. Tämä pääasiassa siksi, ettei Marjamäen näytöt mitkään kauhean hurjat päävalmentajana ole.

Uskon, että suurin ongelma on nimenomaan maajoukkueen erilaisuus verrattuna seurajoukkueeseen. Joukkue kasataan johonkin turnaukseen, vedetään muutamat harkat ja sitten pelataan. Pelaajatkin vaihtuvat. Vastaavasti seurajoukkueessa pelitapaa on aikaa hioa kuukausia ennen kuin harjoituskausi edes alkaa, ja 60 pelin mittainen runkosarjakin antaa mahdollisuuden kehittää peliä parhaaksi mahdolliseksi pleijareita ajatellen.

Toisaalta on hyvä, että asioista puhutaan, mutta toisaalta media ja menestystä janoavat kansalaiset osaavat olla raadollisia. Jos Marjamäki jatkaa myös ensi kauden, hän saanee pelikirjansa sopeutumaan maajoukkueen vaatimuksiin paremmin (tai mitä nyt tarvitseekaan tehdä, tajuatte varmaan). Eri asia sitten on, riittääkö varsinkaan isoilla herroilla kärsivällisyys (katsojilla on tainnut mennä jo), koska kieltämättä on perseestä nähdä jatkuvasti häviävä Leijonat. :D Mutta tuskin ainakaan kesken turnauksen erottaminen mitään auttaisi, eli jos jotain päätöksiä tai muutoksia tehdään, niin ne voisi musta kyllä tehdä vasta, kun MM-kilpailut on ohi.

Bannu Ingridiltä ♥

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #116 : 24.06.2017 23:29:08 »
Vaikka lätkä onkin ollut jo tovin kesätauolla, niin pakko tulla höpöttelemään tänne, koska NHL drafti ja sen huikea suomalaismenestys! Kuusi varausta ensimmäisellä kierroksella - eniten koskaan, ja kautta aikojen toiseksi eniten varattuja suomalaisia koko draftissa! 23 on huikea suoritus - voitettiin Venäjä ja Ruotsillekin hävittiin vain muutamalla pelaajalla. Pitää kuitenkin huomioida se, että ruotsalaisia varattiin aika paljon loppupäässä, kun taas suomalaisia varatiin kahdella ensimmäisellä kierroksella yhteensä 12 kappaletta.

Ilahtunein olen tietenkin Repon varauksesta, kun kyseessä on oma kasvatti. Olin viime vuonna todella pettynyt kun häntä ei varattu mihinkään, vaikka Sebastian tulikin toiselle sijalle Liigan parhaan tulokkaan äänestyksessä (Laine oli ylivoimainen voittaja) ja oli voittamassa kultaa U20 MM-kisoissa. Olin vielä Liiga-finaalien aikana ärsyyntynyt, että Repo loikkasi Tapparaan kesken kauden, mutta kyllähän tuo oli tärkeää Sebastianin tulevaisuuden kannalta. Pelsujen kaltainen pienen budjetin joukkue ei varmasti ole samalla tavalla scouttien seurannassa kuin Tapparan kaltainen menestynyt joukkue, joka on viimeiset muutamat vuodet noussut myös merkittäväksi kasvattajaseuraksi, josta nuoria pelaajia päätyy jatkuvasti NHLään (Barkov, Laine, Haapala). Olen myös onnellinen siitä, että Sebastianin varasi nimenomaan Panthers, koska siellä on jo ennestään useampi suomalainen, ja Repon lisäksi Florida varasi myös Heponiemen.

On kyllä hienoa katsella miten muutamien vaikeiden vuosien jälkeen Suomen nuorisotyö on tuottanut tulosta, ja täältä tulee asukaslukuun suhteutettuna tällä hetkellä kenties eniten hyviä pelaajia (ollaan varmaan aika tasoissa Ruotsin kanssa.). Tshekin tilanne sen sijaan on aika karu. Vain YHDEKSÄN tshekkiä varattiin, vaikka NHL laajentuikin Las Vegasin joukkuella ja varattuja pelaajia oli täten 217 kappaletta. Se tekee tshekkien draft-osuudeksi noin 4,1 prosenttia! Vertailun vuoksi suomalaisten osuus oli 10,6 prosenttia ja kanadalaisten 37,3. Naureskelin tuossa pari kuukautta tsekkiläisen tuttuni valituksille heidän pelaajatuotantonsa tilasta, mutta onhan tuo Tshekin kaltaiselle menestyneelle lätkämaalle aika surullinen lukema.

Humina

  • ***
  • Viestejä: 491
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #117 : 31.08.2017 22:00:27 »
Ihan kohta mennään taas Liigan parissa! :) Tää on nyt mun epätoivoinen yritys saada keskustelua aktiiviseksi täällä, kun ei ole tuttavapiirissäkään ketään aiheesta kiinnostunutta. Kuinka moni muu odottelee innolla kauden alkua?

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #118 : 31.08.2017 22:45:22 »
Ihan kohta mennään taas Liigan parissa! :) Tää on nyt mun epätoivoinen yritys saada keskustelua aktiiviseksi täällä, kun ei ole tuttavapiirissäkään ketään aiheesta kiinnostunutta. Kuinka moni muu odottelee innolla kauden alkua?

Täällä minäminä! Tai no innolla ja innolla, vähän on tällä hetkellä takki tyhjä, mutta kyllähän se innostus aina uuden kauden lähestyessä nousee. Mulla lähipiirissä on muitakin lätkän seuraajia, mutta kyllä aina välillä on vähän yksinäinen fiilis tän fanituksen kanssa. Naispuoleiset fanit on vähän vähemmässä kuitenkin, vaikka onneksi aiheesta voi ihan fiksusti keskustella miestenkin kanssa. Oon sen verran pitkään lätkää seurannut, etten onneksi enää kauheesti kohtaa sitä "oot nainen, et voi tajuta lätkästä mitään"-asennetta : D


ava & bannu © Inkku

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #119 : 31.08.2017 23:13:51 »
Kuinka moni muu odottelee innolla kauden alkua?
En osaa sanoa, odotanko varsinaisesti innolla, koska tunteet ovat kovin ristiriitaisia. Toisaalta odotan kyllä kovasti, että kausi alkaa ja saa taas kokea sen, kun on kaltaistensa ympäröimä, tunnustetaan samaa väriä ja huudetaan ääni käheäksi omien puolesta. Toisaalta taas en odota ollenkaan tai tiedä mitä ajatella, koska ehdoton lempparini vaihtoi kesän aikana joukkuetta paikallisvastustajan riveihin ja kriiseilen sitä ihan huolella (joo, otan välillä vähän turhan tosissaan asioita). Hän kuitenkin on ennen tätä kautta pelannut meillä koko sen ajan, jota lätkää olen seurannut, joten on vaikeaa ajatella, ettei sitten enää olekaan. Mutta joo, kyllä mä pohjimmiltani kuitenkin odotan. Saapahan tähän elämään taas jotain sisältöä.

Mua vähän ärsyttää, tai ei oikeastaan ihan vähääkään, tämä preseasonin voimasuhteet-keskustelu. Lähinnä siis se, kuinka Tappara on julistettu about kaikkialla lähes varmaksi mestariksi. En mä todellakaan väitä, etteikö siellä todella vahva nippu olisi kasassa, mutta kannattaako koko kautta edes pelata, jos mestari on elokuussa selvillä? Uskon, että ainakin JYP tulee haastamaan lujaa, ja on siellä muitakin. Mitäs mieltä muut on?

Bannu Ingridiltä ♥