Kirjoittaja Aihe: Jääkiekko #3  (Luettu 81146 kertaa)

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #60 : 20.10.2016 23:38:16 »
Katsoin päivän pelistä ainoastaan Liigan sivuilla olevan koosteen, mutta kyllä vähän kylmäsi katsoa tuota Tyrväisen taklaustyyliä. Mun mielestä tuollaisista saisi antaa ihan suoraan pelikieltoa, tuollaisessa tilanteessa voi oikeasti käydä pahasti. En nyt saanut selkoa, pystyikö Lehtivuori jatkamaan peliä vaiko ei, mutta ilmeisesti pääsi ainakin paikattavaksi.

Katoin äsken kans ton koosteen vaan, mut siis mitä ihmettä :o Katoin somessa et jengi riehui tosta Tyrväisestä silloin kun peli oli vielä käynnissä ja päätin että katon kans nyt minkälainen taklaus se oli. Olihan se ruma. Tuli aivan täysiä päälle vaikka ei välttämättä olis tarvinnut, osui päähän ja alkoi sitten vielä riehumaan kentällä. Mulla oli Tyrväisestä jo muutenkin rumat ennakkoluulot, viime kaudella kun se oli Ipassa niin kolas aika nätisti meidän Tapparan Krisse Kuuselan jään pintaan. Oon vähän kuullut juttua että muutenkin pelaa tosi rumasti.

Noista Ipan loukkaantumisista - tältä Tappara-fanilta tsempit! Tuolla Tapparan yksityisessä Face-ryhmässä seurailin, kun muut Tappara-fanit puhuivat juurikin Ilveksen huonosta tuurista ja kaikki tuntui kyllä olevan pahoillaan tilanteesta.

Sinällään olen ihan ilahtuneena seurannut, miten oma joukkue kerrankin on aloittanut kautensa hyvin. Kerholla on ollut nyt jokunen umpisurkea vuosi, mutta ehkä koko konklaavin muuttaminen on ainakin johonkin vaikuttanut. Kerholla on paljon nuoria pelaajia (niiden ykkösmolari on hei 17-vuotias), mutta joskus aikoinaan se nimenomaan pärjäsi niillä - löysi ne hyvät ja piti niitä niin kauan, kunnes rikkaammat joukkueet ostivat ne pois. Toivon, että Kerho olisi nyt tuohon vanhaan systeemiin palaamassa. Toisaalta Kerho on myös tunnetusti käynyt läpi niitä kausia, joina ne aloittavat hyvin ja lopettavat surkeasti, että en nyt vielä uskalla hurrata. :D

Kiva kans huomata että Kerholla menee hyvin. Se on viime vuosina ollut vähän sellainen heittopussi ja perässä juoksija (sori!) mutta on kiva huomata, että nyt pärjää paremmin. Kunhan ei saa sarjataulukon ykköstä kiinni ;) Tuli muuten ihan Ilves mieleen kun mainitsit tuosta "ensin pelataan hyvin, sitten surkeasti". Tappara on yleensä aloittanut hyvin, sit loka-joulukuu on mennyt perse edellä puuhun, joulun jälkeen on pikkuhiljaa tsempattu, helmikuussa on saattanut tulla vielä joku notkahdus ja sit loppukausi on ollut taas rautaa. Mua suoraan sanottuna huolestuttaa kuinka hyvin asiat tällä hetkellä on, pelottaa että nyt kun ollaan edelleen sarjataulukon ykkösiä, niin tapahtuukin jotain ja sit ei päästäkään finaaliin keväällä. Mulla on ihan kamalan lellitty bitch-olo, kun mietin tällaisia tässä vaiheessa kautta ja murehdin että kai me varmasti päästään taas finaaliin. Siis se huono puoli Tapparan monen vuoden menestyksessä on, että oot tavallaan tottunut "liian hyvään", esimerkkinä että ollaan oltu 4 vuotta putkeen finaalissa. Eihän sitä voi ikuisuuksia jatkua, ja tiiän jo nyt, että tulee olemaan ihan kamala pettymys ja pudotus, kun jonainen rumana keväänä se vielä tapahtuu että ei finaaliin asti pääsekään (ja pakkohan sen on tapahtua joskus, toivottavasti ei moneen vuoteen mutta siis kuitenkin). Ja se, että loka-joulukuu on mennyt yleensä huonosti mutta sitten noustaan. Tuntuu melkein siltä, että nyt olis pakko mennä huonosti, että keväällä menis hyvin. Oon kyllä ihan hullu näiden juttujen kaa ::) Pakko kyllä silti myöntää että tuntuu aika nannalta tällä hetkellä katsella tota Tapparan meininkiä. Pikkujunnusta lähtien oon sitä fanittanut, ja kotoa löytyy kasa Tappara-lehtiä, lippu ja kaulahuivi. Toi joukkue on mulle niin rakas, enkä vaihtais sitä ikinä muuhun, vaikka muuttaisin toiselle paikkakunnalle. Meillä menee ihan hyvin tällä hetkellä.

Tapola on rakkaus, mutta kiva kun Rautakorpi tulee takas puikkoihin ja ihanaa kun Tapola jää silti meininkiin mukaan eikä lähde toisen joukkueen matkaan. Sen verran hyvin toi mies on saanut Tapparan pelin kulkemaan, että en mä ainakaan siitä luopuis millään. Saattaahan se olla että Rautakorpi on pari kautta puikoissa ja sit Tapola palaa takaisin valmennukseen. Tykkään Tapolan tavasta valmentaa, se on ite aika nuori vielä ja muutenkin hauskan oloinen kaveri. En oo kauheen paljoa sitä nähnyt raivoamassa naama punaisena missään. Tykkäsin kans Marjamäestä silloin kun se oli Kärppien valmentaja. Kärppien tilanteesta sen verran täytyy mainita, että auts. Ei mulla muuta. Pitäkää Oululaiset pää pystyssä. Ja kiitos kolmesta pisteestä tänään, tää kärppäturkki on kivantuntuinen päällä! :-* (oon yliväsynyt ja koitan olla hauska, joten toivottavasti kukaan ei ota tosissaan tai itteensä).

Pakko muuten kysyä, että onko teillä jotain sellaista liigajoukkuetta josta ette tykkää yhtään/josta on huonoja kokemuksia tms? Mun on pakko myöntää että tässä parina viime vuotena Kärpät on nostattanut mun verenpainetta ihan mukavasti ja varsinkin ne ylimieliset fanit jotka on haukkunut Tapparaa (leikkimielinen vitsailu on ihan hauskaa mutta kun se ei todellakaan oo ollut aina sitä). Itse Kärpät joukkueena on ihan kiva, eikä mulla ole muitakaan joukkueita vastaan oikein mitään. Enemmän mua ärsyttää fanit, varsinkin ne jotka vihaa puhtaalla sydämellä jotain joukkuetta ja haukkuu sitä yhteisvoimin - oli kyseessä sit Tapparaan kohdistuva viha, tai vaikka Ilvekseen. Onneks (tai epäonneks) Suomessa ei kuitenkaan oo ihan semmoisia "rivalry"-tilanteita, paitsi ehkä perinteinen Tappara-Ilves, ja nyt viime vuosina Tappara-Kärpät. Toi Tappara-Ilves nyt on sama vuodesta toiseen, me vihataan toisiamme ja vittuillaan. Toisaalta, jos Ilves olis finaalissa mutta Tappara ei, niin kannattaisin ehdottomasti Ilvestä, koska Pirkanmaa. En mä nyt minkään Oulun tai Hesan haluais voittavan!

Mitä mieltä ootte tuosta (jokseenkin väkinäisestä) Laine VS Matthews-asettelusta änärissä? Tai ylipäätänsä mitä mieltä ootte noista pojista? Aika tapetilla ovat nyt olleet, ja verkko on heilunut molempien toimesta nyt tässä viikon aikana. Musta tuntuu että noista koitetaan leipoa jotain uutta Crosby VS Ovechkin-hommaa, vaikka vaikuttais vähän siltä ettei kumpaakaan pojista kiinnosta koko mediasirkus. Ite tietysti oon Laineen kannattaja ja tsemppari, mutta mitäpä muutakaan voi Pirkanmaalaiselta Tappara-fanilta odottaa. Mua vaan huolestuttaa noi paineet mitä Paten niskaan kaadetaan. Onneks se tuntuu kuitenkin olevan terveellä itsevarmuudella varustettu jätkä, jolla on perhe ja tyttöystävä tukenaan, ja entinen liigajoukkue ja kaverit.
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Sarveiskalvo

  • ***
  • Viestejä: 177
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #61 : 21.10.2016 14:21:47 »
Karma91, oho, mitäköhän ihmettä olen kirjoittanut. Piti puhua yhdestä molarista eikä ykkösmolarista. :'D Hyvä kun joku bongaa mun mielihäiriöitä.

(Lehtivuori muuten ei sitä peliä pystynyt jatkamaan eikä ihan heti jäille takaisin kiipeäkään, sai ruhjeiden lisäksi aivotärähdyksen.)

Lainaus
Kiva kans huomata että Kerholla menee hyvin. Se on viime vuosina ollut vähän sellainen heittopussi ja perässä juoksija (sori!) mutta on kiva huomata, että nyt pärjää paremmin.
Mitäpä sitä pahoittelemaan, täyttä tottahan toi on. :D Mä olen ikuinen pessimisti enkä siksi nyt vielä uskalla tosiaan kauhesti revitellä Kerhon puolesta, mutta ainakin niiden peli-ilme on selvästi parantunut. Ovat varmaan jo nyt voittaneet enemmän pelejä kuin koko viime kauden aikana... Näkyy muuten myös kotipelien katsojaluvuissa, viime kaudella katsojaluvut olivat yhtä surkeita kuin joukkuekin, mutta eilisessäkin pelissä oli melkein 4000 katsojaa (kun koko halliin mahtuu 5000). :)

Voin kyllä jaina jollain tavalla ymmärtää sun finaalifiilikset, vaikka itselläni ei nyt ihan vastaavaa tilannetta olekaan. Viime vuoden MM-kisoja katsoessa mä myönnän vähän järkyttyneeni, kun Suomi tippui jatkosta jo puolivälierissä - olkoonkin, että vastassa oli hyvä joukkue. Jotenkin mun tajuntaan ei ole uponnut se, että Leijonat voivat tippua jo noin aikaisessa vaiheessa, kyllähän niiden nyt mitalipeleihin pitää päästä! HPK:n kanssa ei tarvitse tällaisia stressata, mä tänä syksynä jo ilahduin siitä, kun ne oli ensimmäisen kerran kärkikympissä. :D Tän joukkueen kannattaminen vaatii pitkäjänteisyyttä.

Lainaus
onko teillä jotain sellaista liigajoukkuetta josta ette tykkää yhtään/josta on huonoja kokemuksia tms?
Kärpät. Ja aiemmin Jokerit. Tai ei mulla niitä varsinaisia joukkueita vastaan ole mitään, mutta sellaiset ikimenestyjät, joilla on hirveän itseriittoisia faneja, saavat mun verenpaineet nousemaan. Olen samaa mieltä sun kanssa siitä, että Kärppien fanit vetää juttujaan välillä överiksi. Joukkuettaan saa kannattaa ja kannustaa ja muita joukkueita saa leikkimielellä dissata, mutta suoranainen vittuilu ja omahyväisyys on eri asioita. Kyllä sitä vastustajaakin saa nyt vähän kunnioittaa.

Lainaus
Mitä mieltä ootte tuosta (jokseenkin väkinäisestä) Laine VS Matthews-asettelusta änärissä?
Että se on todella väkinäistä. Molemmilta pojilta tivataan kommenttia toinen toisistaan, eikä kumpaakaan sen suuremmin kiinnosta. Eikä kyllä muakaan, kyllästyin koko asetelmaan jo MM-kisojen aikana. Ne on nuoria ja niillä on varmasti hienot urat edessään, antaisivat niiden keskittyä niihin. Jos nyt jonkun puolelle pitäisi asettua, niin tietysti mäkin suomalaisena Laineen puolelle kääntyisin, mutta ei mua huvita lukea jatkuvia tilastovertailuja, asiantuntija-arvioita ja ketjukavereiden kommentteja pojista. Paljon hauskempaa mun mielestä on lukea Barkovin ja Jagrin yhteisistä toilailuista ja pistävistä kommenteista toisistaan.
"I'm surrounded by idiots." - Scar

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #62 : 21.10.2016 23:44:29 »
Ensin mun on pakko hiukan hehkuttaa - jumalauta, seitsemän voittoa putkeen. HIFK (vai pitäiskö tää nyt kirjottaa Helsingin IFK tai jotain) ei toki tarjonnut sellasta vastusta kuin ainakin mä odotin, eikä peli ollut niin latautunut, mutta menoa ja meininkiä oli silti! En vaan kestä, viimeks mestaruuskaudella ollaan kyetty tällaseen. Ja sitten kun pelaajat vielä palas jäälle ja veti HU-huudon nyt toisen kerran, ni ei perjantaitaan olis paremmin voinut viettää.

Ilveksen epäonni senkun jatkuu, nythän sieltä putos vissiin Niemi... Ellen nyt ihan väärin muista. En vaan tajua, miten voi olla noin huonoa tuuria yksilöillä ja joukkueella ylipäätään. Vaikka Ilves on mulle vähän sellanen HMV-joukkue, niin toivon niille tietä ainakin sääleihin ihan vaan vaikka siks, et joku oikeesti ärsyttävä joukkue jäis ulkopuolelle. Tai sit koska Karri. Tai jotain. Mutta on kyllä uskomattoman huonoa tuuria siellä suunnalla.

Lainaus
Siitä olen samaa mieltä, että Antti Tyrväisen pelitapa on vähän turhan vaarallinen liigaan. Saa nähdä mitä rankkua sieltä napsahtaa lottokoneesta.
Tässä on aikalailla mun mielipide. Mua pelottaa, että joku päivä se oikeasti kolaa jonkun niin pahasti, että ura päättyy. Toki mun on samaan vauhtiin myönnettävä, etten oo kauhean perillä kyseisen herran historiasta ja tekosista, mutta jonkinlainen käry mulla siitä on, ja mitä nyt näitä kohua aiheuttaneita taklauksia nyt muistelee vaikkapa ihan parin-kolmen viime kauden ajalta, niin kai siitä pienen kuvan kuitenki saa. Mun mielestä on ihan sama, kuinka paljon muunlaista arvoa tuo joukkueelle, jos kuitenkin alkaa vaarantaa vastustajien terveyttä tollasilla niiteillä. Puolensa ja puolensa... Näköjään ainaki Karalahti puolustaa, mutta suuren yleisön mielipide näyttäis olevan aika selvä, eikä kyseinen taklaus keränny kauniita kommentteja. Lottoriviä odotellessa - erityisesti mua kiinnostaa perustelut, joiden perusteella kieltoa lätkäistään. Liusjärven kommentit on nekin olleet toisinaan vähän... No, en ehkä ees sano. Kai te tiedätte.

Lisäksi ihan yleisesti ajateltuna noihin päähän kohdistuneisiin pitäis kiinnittää mun mielestä paaaaljon enemmän huomiota, kuin mitä Liiga nyt tekee. Korostetaan kyllä, että tarkkailun alla on ja että pyritään kitkemään pois ja näin, mutta miks mä en vaan kykene näkemään varsinaisia tekoja?

Jotenkin sarjataulukko näyttää nyt vähän käänteiseltä siihen nähden, mitä ennen kautta ajattelin sen näyttävän. Joo, siellä on Tappara kärjessä, mutta sitte nää viime aikoina vähemmän menestyneet/ne, joilta ei oikeestaan kauheesti odotettu, kuten HPK ja Ässät nyt esimerkiks, on kärkikahinoissa mukana, kun taas Kärpät, JYP ja SaiPa on pohjakastia (JYP sijalla 10., mainituista korkeimpana). Ja sitten punamustana satakuntalaisena tuo viimeisen sijan valloittanut Lukko ehdottomasti on mainittava. ;D Muttajoo, asetelmat loppukautta ajatellen on hyvinkin mielenkiintoiset.

Lainaus
Onko teillä jotain sellaista liigajoukkuetta josta ette tykkää yhtään/josta on huonoja kokemuksia tms?
Kärpät, Kärpät ehdottomasti. Mä en tarkalleen ottaen ees tiedä, mikä koko joukkueessa mua risoo, mutta pattiin vaan ottaa niin perkeleesti. Viime kaudella toki hitsasin vähän kiinni siitä, että kun Puljujärvi siinä runkosarjan lopulla oli hetken sivussa syystä x, niin jotkut jaksoi nostaa aivan kauhean haloon - joo, lahjakas pelaaja ja tärkeäkin oli varmasti, mutta muutama peli ei loppujen lopuks Kärppiä kaada eikä kaatanut. Samalla meillä oli 39 peliä ykköspakki sivussa. Mutta joo, yleisesti aateltuna Kärpät, eikä sille kai oo yksittäistä, tiettyä syytä, vaikka tuon yhden asian mainitsinkin.
Toinen on sitten Sport. Se johtuu ihan henkilökohtaisista syistä, niitä vastaan viime kaudella loukkaantui oma suosikki, ja koska pelkkä joukkueen nimi saa aina koko tapahtumaketjun mieleen, en voi sietää sitä.
Lukonkin voisin tietty muuten sanoa, mutta en mä varsinaisesti sitä vihaa. Se on ärsyttävä, mutta tärkeä paikallisvastustaja, jota ilman meidän kaudesta puuttuis paljon. Sanotaan siis, että viha-rakkaussuhteella mennään, puolen valinta aiheuttaa periaatteellista kuvostusta logoa sun muita kohtaan olematta kuitenkaan mitään syvää vihaa. :D

Lainaus
Mitä mieltä ootte tuosta (jokseenkin väkinäisestä) Laine VS Matthews-asettelusta änärissä?
No väkinäistähän se nimenomaan on. Musta tuntuu, että oikein vääntämällä vaan väännetään otsikoita siitä ja tästä ja tosta. Toki tollasesta tilanteesta (siis ykkös- ja kakkosvaraus, pelejä vastakkain jne.) helposti saakin muodostettua kaksinkamppailua, mutta mun mielestä media värittää sitä ihan liikaa. Eiköhän tärkein prioriteetti niille oo se, että ne kehittyy ja sitä kautta sitte luo urat, joista puhutaan vielä vuosikymmeniä lopettamisen jälkeen, ei se, että ne yrittäis vaan voittaa toisensa. Niistä molemmista tulee loistavia jääkiekkoilijoita, enkä usko, että tulevaisuuden kannalta on juurikaan merkitystä, varattiinko lopultakaan ekana vai tokana. Hype on ehkä vähän lähteny käsistä. Plus että onhan niitä pelaajia muitakin, sekä nuoria että vanhoja, ei niitä otsikoita nyt tarvii vaan kahdesta junnusta repiä.

Bannu Ingridiltä ♥

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #63 : 22.10.2016 08:51:44 »
Lainaus
onko teillä jotain sellaista liigajoukkuetta josta ette tykkää yhtään/josta on huonoja kokemuksia tms?

Voih, en tiedä mistä aloittaisin, kun liigassa on montakin joukkuetta, joista en pidä. Ennen KHLn siirtymistä Jokerit oli ehdoton inhokki numero yksi, mutta nyt siitä paikasta kamppailevat HIFK, Kärpät ja JYP, joiden lisäksi on vielä monta muutakin jengiä, joista en tykkää. Nuo kolme ovat kuitenkin ne pahimmat. Kärpillä oli yksinkertaisti liian pitkä menestysputki, niin alkoi ärsyttämään. JYP on aika HMV, mutta jotenkin ärsyttävä samalla, toisin kuin esimerkiksi KalPa, mihin toki vaikuttaa muutamat pelaajat KalPassa, kuten Kilpeläinen, joista pidän paljon. HIFK puolestaan on pudonnut inhokkien joukkoon sellaisen ylimielisten fanien ja "jos et asu kehä III sisäpuolella, oot juntti -tyylisen mentaliteetin takia. Ettei mene ihan negaksi, niin HIFKillä sentään Juhis, ja Suikkasta pidän valmentajana, joten ehkä JYP on se joukkue, josta pidän vähiten. Muita ei niin mieluisia jengejä ovat Sport, koska iso osa äänekkäistä JA-faneista todella ärsyttäviä, KalPa on aika HMV, samoin Ilves, vaikka seuran vaikeaa tilannetta symppaankin, Tapparan menestys alkaa Kärppien tavoin käymään tylsäksi, ja Jukureita olisi kiva sympata, mutta Dufvan naama saa mun verenpaineen aina koholle. Joukkueiden parhausjärjestys olisi jokseenkin tämmöinen

1.   Pelicans   
2.   HPK   
---
3.   SaiPa   
4.   Ässät   
5.   KooKoo   
---
6.   TPS   
7.   Lukko
---
8.   KalPa   
9.   Jukurit   
10.   Ilves    
11.   Tappara    
12.   Sport   
---
13.   HIFK    
14.   Kärpät   
15.   JYP


Lainaus
Mitä mieltä ootte tuosta (jokseenkin väkinäisestä) Laine VS Matthews-asettelusta änärissä?
Väsynyttä touhua, etenkin kun molemmat nuorukaiset ovat näihin kyselyihin vastanneet miljoona kertaa, etteivät pidä tuosta vertailusta. Sen verran täytyy kuitenkin HFBoardseja lukevana sanoa, että sain ehkä hieman julmastikin melkoista mielihyvää siitä kun Matthews sössi sen läpiajon ja Pate teki vastaiskusta maalin, koska tuntuu siltä, että Toronto-leirissä keskitytyään vain dissaamaan Lainetta. Tuntui hyvältä lukea otteluseurantaa kun Vaahteralehdet suli 4-0 tilanteesta 4-5 tappioon. Ihan oikein typerille faneille (-:

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #64 : 22.10.2016 16:20:59 »
Onko teillä jotain liigajoukkuetta josta ette tykkää yhtään/josta on huonoja kokemuksia tms?

Mulle se ehdoton on Tappara, jopa siitä huolimatta, että käytännössä perheeni musta lammas olen minä Ilvesläisenä. Se kun on kauhea vääryys oikeastaan Tampereella/lähikunnasta kotoisin olevan suvun jäsenelle kun muut on tapparalaisia. Tai no pari poikkeusta mun lisäksi eli lähinnä yks serkuista ja sen poika, joka pelaa edelleen c vai D-junnuissa Ilveksessä. Tää tosin on melkein kuuluisaa kissa ja hiiri-vääntöä Tampereen alueella, jossa muutenkin on jo tutkimuksia tehty siitä aikoinaan, että Ilvesläisiä asuu enemmän itse Tampereen kaupungin alueella kun taas Tappara levittäytynyt ympäryskuntiin. Ja toki se jääkiekko näin naisenkin vetosi jos ei muuten, niin isovanhempien asuessa 5min Hakametsästä Kissanmaalla aikoinaan. Ja lähinnä silloin harmittelin nuorena, ettei niiden muuttaessa keskustaan vanhemmat ostanut niiden taloa, koska halliin lyhyt matka ja muutenkin nyt Tampere kuitenkin erilainen asuinpaikka kuin Nokia. Mutta toisaalta voin myös itse kettuilla Tapparan porkkanoille aina vanhemmilla käydessä, mutta toisaalta mua enemmän ärsyttää se, että Ilvesläisenä kusiviiksi-vitsit ja ne ei oo ikinä samaa tasoa porkkanoiden kanssa, koska jopa tapparalaiset myöntää sen, kun tuli aikoinaan niistä oransseista housuista, kun taas Ilves kokee ehkä muuten sitä negatiivisempaa. Itse tosin en voi enää ees FB:n tappara-ryhmäs käydä enkä olla, jottei verenpaineet kohoais liikaa. Joko mä olen herkkä tai sit vaan vittuilulla on rajansa jopa tässä "vihollisasemassa" ollessakin. Koska jopa se, että toiset toivoo Ilveksen häviämistä jääkiekosta kertoo välillä mikä asenne on, vaikka on tapparalaisissa fiksuja, jotka tajuaa ettei Ilveksen Liigasta potkiminen pois mm. enää auttais Tapparaa yhtään, koska paikalliskamppailut veks jne...

Näiden lisäksi, vaikka Hämeenlinnassa opiskelin, niin HPK:sta on monien syiden takia huonot kokemukset eikä vähiten sen vuoksi, että pudottaneet Ilveksen aika monta kertaa pleijareista. Ja muutenkaan mulla ei oo kovin miellyttävät kokemukset sikakatsomosta jne. Ja jos fanien osalta pitäis sanoa, niin inhokkeja myös mm. Sport ja sit KalPa muuten vaan, ei vähiten siksi, että ärsyttää aina välillä kuunnella serkun miehen KalPa hehkutusta ja toki niitä näkee paljon kuvina, kun toimii jo toista kautta Kalpan peleissä kuvaajana siel kentän laidalla ja ne täyttää sit tietysti kauden aikana mm. FB:n seinääni.

Itse taidan olla poikkeuksellinen yksilö, koska mä en oo koskaan esim. vihannut Kärppiä, en edes niiden menestyksen vuoksi. Musta vaan se on hienosti osoitettu, miten oikeilla asioilla voidaan saada tulosta aikaa. Toki Ilvestä vertaa siinä, mut koska meidän junnutoiminta hyvää, niin tosta ehkä mallia siihen otettu vähän jossain asioissa. Toisaalta taas jos ja kun saatais muuan Vincent-setä pois tuolta ja mahdollisesti enemmän joukkueesta välittävä omistaja, niin saattais vielä toi meidän 16 mestaruuden Ilves nousta taas ylös sieltä kaikkien joko säälimästä tai inhoavasta seurasta. En tosin ikinä tiiä, kui Ilvestä vois inhota, koska tuottanut käytännössä muille aika paljon hyviä pelaajia, jotka taas ei pysy omassa seurassa tietysti rahakkaampien tarjousten takia. Nykyään ei enää ole sellaisia seurassa pysyviä legendoja kuten aikoinaan Helminen tai Ojanen, jotka ei tainnut muita liigaseuroja koska edustaa vanhanaikaisen seurauskollisuuden vuoksi. Koska johan sekin merkkaa yleensä jotain seurasta, vaikkei sit palkka ois niin hyvä kuin muualla. Jokereita kyl oon aina inhonnut, mut ehkä siinä se rahalla tehdyn joukkueen leima, jota HIFK:ssä ei oo ainakaan samalla lailla kuin Jokereissa.

// Jee, 2-0 voitto JYPistä kotona. Ihan mahtava fiilis, vaikka katsoin 4 pro2:lta sitä. Näytti hyvältä debyytiltä Jerry D'amigon eli meille Ilvesläisille vääntyneenä jo Amigon peliotteet ja huikea syöttö Vittasmäen lapaan 2-0 maalissa. Jotenkin tänä kautena JYP on sopinut paremmin kuin vuosiin Ilveksen vastustajaksi. Oli toki hauska kuulla Tumpin kommentteja veljensä maalivahtipelistä, joskin Ritarin Anssin oleminen jälleen kerran Ilves-pelissä selostajana sai repiin hiuksia. Se kun on oikeasti hyvin Ilves-vastainen selostaja, jolla taas tänään tyyli et todettiin Ilveksen otteet kategoriaa adjektiivi ja sit superlatiiveilla noi JYPin tekeleet, mut siihen joutunut vuosien aikana tottuun. Ja Wahl oli tänään myös hyvä, koska ykkösessä Wahl ja D'amigo toimi hyvin, niin ehkä Wahl myös petraa entisestään peliä, kun saa sellaisen henkilön viereen, joka samasta maasta ja samantyyppinen pelaaja, siis siinä mielessä, että kyllähän pohjois-amerikkalaiset pelaajat tyypiltään voi olla lähellä toisiaan verraten vaikka Euroopassa vaan pelanneiden pelaajien tyyppeihin.

Mutta toisaalta oli hienoa, että oli edes päälle 5000 katsojaa Hakametsässä, kun ennakkomyynnissä sai kaks lippua yhdellä hintaa. Lisää toivon tälläistä mainontaa Ilvekselle, niin ei tarvi pelata puol tyhjässä hallissa tai näytä ainakaan halli TV:n/läppärin kautta niin tyhjältä mitä se vieläkin oli, vaikka mahtuu se suurimmillaan joku 7200 katsojaa. Ja nyt oli kuulemma Ilveksen keskiarvot ollut jopa 4000 katsojan määrissä, mut sitä tietty alkukaudesta helpottanut tää paikallispeli Tapparaa vastaa, jonka näin itsekin Hakametsässä, joka ollut ainoa kauden peli mis päässyt olemaan, kiitos välimatkan ja lippujen hintojen.  Lippujen hinnat on kyl sellainen, johon oikeasti kaipaisin muutosta, sil isommalla porukalla ainakaan ei kannata ees halliin mennä, jollei halua maksaa itseään kipeäksi. Kun miettii aikuisilla liput 27 euroa päädyissä ja sivuilla viel kalliimmat, siis jos haluaa nähdä ja istua. Toki seisomokatsomoon 10-15 jos oikein muistan. Ja muutenkin lippujen ikäraja vähän sellainen, et pakko melkein ostaa se kallis lippu, jos ei istuta lasta syliin koko peliksi, siis jos on ees ikärajan alla.
« Viimeksi muokattu: 22.10.2016 20:12:00 kirjoittanut leofurioso »
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #65 : 23.10.2016 14:40:37 »
Tätä keskustelua lukiessa kyllä harmittaa, etten jaksa seurata Liigaa. En vaan jaksa. Siitä lähtien, kun muutin pois Jyväskylästä, Liiga on ollut mulle sarjassa Ei Jaksa Kiinnostaa. Ehkä se johtuu Kärpistä.  ;D Mutta siis tykkään oululaisista ja oululaiset pelaajat on selkeästi hyvää sakkia pääpiirteissään, mutta Kärpät... juu ei.  ;D Saan aina veljeltäni jonkinlaisen päivityksen tilanteisiin ja varsinkin Pelicansin pärjäämiseen, mutta muuten olen metsässä sen suhteen. Tyrväisen taklaus piti tottakai käydä katsomassa, koska se puhututti niin paljon. 12 pelin pelikielto alkaa jo olla oikeansuuntainen, koska tuollaiset pitää saada pois. Ylilyönnit ottaa pannuun ja Tyrväiseltä näytti totaalisesti valot sammuvan, mutta mua häiritsee tuossa se, että jos pelaaja olisi pelannut jossain muussa seurassa kuin Pelicansissa, niin olisiko tullut 12 pelin mittainen panna. Mulla on epäilyksiä siitä. Ei mahda mittään.

Mä en kyllä edelleenkään ymmärrä, miten JYP voi olla kenenkään ykkösinhokki. ;D Okei, se on mun suosikki, mutta silti. En ymmärrä. Mä en jaksa vihata mitään seuraa tai niiden kannattajia, koska idiootteja on kaikissa. Niitä näkee ja kuulee joka hallissa ja elämä on liian lyhyt vihaamiseen ja sen lietsomiseen.

Auston Matthews ja Patrik Laine -hypetys on jotain, mitä en voi sietää. Ne yrittää vissiin vetää siitä jonkun uuden Ovechkin vs. Crosby -taistelun, mutta se ei toimi.  ;D

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #66 : 25.10.2016 20:49:05 »
Mä olen kurkkuani myöten täynnä tällä hetkellä Liigan tuomaritoimintaa. Mä niin vihaan sitä, sillä saako nykyään käteen huitomisesta 5+20 minuuttia. Kyllä näköjään Ilvesläinen saa. Tää on oikeasti fiasko tää tuomaritoiminta, joskin jotain positiivista tässä Lukko-Ilves pelissä on se, että alivoimaa sit saatiin harjoitella taas ihan kiitettävästi ja surullista kyl se meitin ylivoima kesti 19sekunttia hienon Koivulan maalin vuoksi. Käy tavallaan raumalaista jääkiekkoa tällä hetkellä sääliksi, mut toisaalta on myös kauhean näköistä toi puolityhjä halli, minkä koneen kautta näkee. Ja näyttää siltä, että 3pistettä matkaa Raumalta arvokkaina Tampereelle. Oli tosin tänään Ilveksellä onnea maaleissa, vaikka tuomaritoiminta herättää kyl isot kysymysmerkit. Ja toisaalta tässä pelissä osoitus taas siitä, kuinka hienoa junnutoimintaa Ilveksessä on, kun mm. Koivula siitä hieno osoitus. Mistään muusta mua ei tänään peli harmittanut, mutta ne seeprat on kyl sokeita. Mut makeampi voitto sit on, vaikka säälittää Lukko tavallaan sen alkukauden heikkouden vuoksi.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #67 : 25.10.2016 21:51:21 »
Olisko mitenkään mahdollista, että KalPa potkittaisiin pois liigasta, ihan vaan mun mielikseni? Tai sitten sovitaan, että Pelsujen ei tarvitse enää koskaan pelata niitä vastaan? Viime kaudella Pelicansin tekeminen oli yhtä tuskaa SaiPaa ja KalPaa vastaan, mutta täksi kaudeksi tuosta SaiPa-peikosta on ainakin toistaiseksi onnistuttu pääsemään eroon. KalPaa vastaan pelaaminen tuntuu edeleen olevan aivan kamalaa kuraa, ainoana poikkeuksena viime kauteen se, että nyt se ollut Pelicans, joka hakkaa päätään keskialueen muuriin, kun KalPa osaa liian hyvin pelata tuota Pelsujen jätönjätönjättö-kiekkoa. 0-5 tuli turpaan, ja ainoa valopilkku oli oikeastaan Severi Lahtinen. Toivottavasti pojan pää pysyy kasassa, sillä kaverilla on melkoinen potentiaali.

Tappion lisäksi ottaa päähän myös se, että Siikonen on tosiaan meidän ainokainen U-20 mestari enää. Repo siirtyi sitten Tapparaan, ilmeiseti ollut jo alkukaudesta jotain neuvotteluja, kun alkujaan soppari olisi loppunut tähän kauteen, mutta ilmeisesti tyytymättömänä peliaikaansa Repo tahtoi siirtyä Tampereelle jo nyt. No, onnea vaan Sebulle, ja hyvä että sai tehtyä maalin heti ekassa pelissä. Omille nuorille toivoo kuitenkin sitä menestystä, vaikka eksyisivätkin muihin jengeihin pelaamaan. Kunhan ei tehoile Pelsuja vastaan niin no problem.

Tuomarilinja on tosiaan ihan käsittämätöntä kuraa. Beniä sai taas repiä ja huitoa vaikka kuinka. Sitä oli jo yks seepra passittamassa boksiin, kun se luuli kollegansa viheltäneen sille jäähyn pienestä mailapelistä jonkun KalPalaisen kanssa. Todellisuudessa jäähy kuitenkin vihellettiin koukkivalle KalPalaiselle, mutta toinen tuomari oli pihalla ja vihelsi pelin poikka kun Pelsuilla oli kiekko. Joku tällänen samanlainen säätö oli jo aiemmin jossain toisessa pelissä (Ässät-Sport?). Pelistä kaiken oleellisen kertoo se, että fanikatsomon pojat huuteli ulosajoa jokaisesta taklauksesta, ja suurimmat aplodit sai tuomari, joka pyllähti nurin omia aikojaan. Vitsit Liiga, että sä oot kaikille tasapuolinen ja tuomarit on ammattilaisia (not).


// Voi elämä, joku mielensä pahoittanut katsoja on nyt näköjään tehnyt rikosilmoituksen tuosta Antti Tyrväisen taklauksesta Lehtivuoreen.
Eikö ihmisillä ole parempaa tekemistä, kun tunkea nokkaansa asioihin, jotka eivät heille kuulu?
« Viimeksi muokattu: 26.10.2016 18:23:01 kirjoittanut Karma91 »

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #68 : 09.11.2016 20:45:38 »
Aika tylyä Suomen Karjala-turnaus oli. Se tosin taisi tehdä Ilvekselle hyvää tauolla, koska heti tauon jälkeen puhdas 2-0 voitto Porin Ässistä kotona. Viikonloppu jännittää, kun perjantaina paikallispeli ja niissä sattuu ja tapahtuu aina sekä sitten lauantaina Jukurit kotona. Matkustamista tosin tällä viikolla ei tule, kun kaikki pelit pelataan Hakametsässä. Oli hienoa katsoa, kuinka D'Amigo sai jo maalitilinsä auki ja myös se, että Bulmer sai ihan kohtalaisen aloituksen Liigaan. Enemmän edelleen ihmetytti se, että selkeät kampit jäi taas kerran viheltämättä, mut kai se sit on Liigan tuomarien linja, joka tosin ei kaikissa peleissä oo kyl yhtenäinen linja. Mutta kaiken kaikkiaan Ilveksen voitto piristi muuten mustaakin mustemman päiväni.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #69 : 26.11.2016 22:17:24 »
Oijoijoijoi, ihanaa Pelicans! Voitto Ipasta ja nousu sarjataulukon neljänneksi, vaikka kovaa hintaa siitä taas maksettiinkin. Fagerudd päätti vikalla peliminuutilla, että Pelsuilla ei ole vielä tarpeeksi äijiä telakalla, joten ruma jalan ojennus ja Björninen klesaksi. Muutenkin pelattiin koko ottelu vajalla, eli Pelsut oli onnistunut raapimaan kolme kokonaista ketjua, unohtamatta sitä, että Heino joutui pelaamaan pakkina, kun puolustajia on niin paljon rikki. Aika karua tää Pelsujen loukkaantuneiden määrä...
  • Björninen
  • Hovinen
  • Kangasniemi
  • Koivisto
  • Lassen
  • Leimu
  • Manelius
  • Pietilä
  • Sopanen
  • Toivola
  • Vartiainen

Onneksi saadaan tiistaina vahvistusta, kun Antti Tyrväinen vapautuu pitkästä pelikiellostaan. Toivottavasti herra keskittyy pelaamiseen ja jättää taklailun vähemmälle. Tyrskyn kovat ja puhtaat taklaukset on karkkia silmille, mutta kun Tyrskyn taklaukset tuppaa turhan usein häilymään siinä sääntöjen rajamailla. Kun nyt edes muutaman pelin keskittyisi kiekolliseen pelaamiseen, jotta saataisiin edes pari jätkää terveeksi ennen seuraavaa hölmöilyä.

Täytyy kyllä nostaa hattua jengille tuosta taistelusta. Maaleilla ei ole paljon juhlittu vähään aikaan, mutta Lukko -pelin nukahdusta lukuunottamatta omiin on mennyt vain yksi maali per peli viidessä viimeisimmässä matsissa. Liigan "huonoin" maalivahti Juvonen on ollut järjettömän kova, eikä Voutilainenkaan huonosti ole pelannut, vaan on osoittanut olevansa hyvä kaappaus. Onneksi tiivis puolustus ja hyvä maalivahtipeli ovat mahdollistaneet sen, että kaksikin maalia on riittänyt voittoon. Täytyy toivoa, että ukkoa saataisiin takaisin kaukaloon mahdollisimman pian, vaikka ainakin Leimun ja Sopasen kohdalla se paluu venyy vähintään Tammikuulle. Ei ole helppoa, mutta onneksi sitkeydellä on saatu kasaan hyvin pisteitä.

Sarveiskalvo

  • ***
  • Viestejä: 177
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #70 : 17.12.2016 09:47:42 »
En tiiä, mitä voisin sanoa tosta eilisestä Kerhon pelistä. Katsoin pelkästään pelikoosteen netin kautta, joten pelin yleisilmeestä en osaa sanoa mitään, mutta vähän jäi se käsitys, että kohtuullisen sekavaa on ollut. Larmilla ei kyllä ollut mikään paras päivä (torjuntaprosentti 76,7), mutta ottelukoosteen perusteella HPK:n puolustajatkaan eivät kyllä maalien aikana aina olleet ihan siellä missä olisi pitänyt. Kaikille pelaajille sattuu huonoja päiviä, mutta jos vastustaja mättää kakkoserässä viisi maalia, niin mun mielestä siinä vaiheessa ihan koko joukkueen herättämiseksi pitäisi vaihtaa maalivahti. Kaiken kaikkiaan maaleista neljä oli ylivoimaosumia - ja Kerho otti koko pelissä neljä rangaistusta. En tiedä, olivatko ne maalit sitten Lukon hyvän ylivoiman vai Kerhon huonon alivoiman tuotosta. :D

Sinällään on tietysti positiivista, että 7-3 takaa-ajoasemasta HPK jakso vielä ponnistaa tasoihin ja se lisää varmasti sitä taisteluhenkeä joukkueen sisällä tuleviakin pelejä varten. Kohtalainen antikliimaksi vain se, että voitto ratkesi Lukon omaan maaliin, mutta ehkä se toisaalta tiivistää koko ottelun outouden. :D Kaikki pisteet tietysti lasketaan, mutta jatkossa sit kiitos ei tällaisia neljän maalin välijohtoja vastustajalle, säästää mun epätoivon hetkiä.

Nyt on EHT-turnaus taas käynnissä. Mitenkäs muut, seuraatteko niitä pelejä minkäänlaisella mielenkiinnolla? Itse kattelen niitä sivusilmällä (koska jee, telkkarista tulee jääkiekkoa!), mutta ne pelit eivät aiheuta suuria tunteita oikein mihinkään suuntaan.
"I'm surrounded by idiots." - Scar

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #71 : 18.12.2016 11:39:31 »
Nyt on EHT-turnaus taas käynnissä. Mitenkäs muut, seuraatteko niitä pelejä minkäänlaisella mielenkiinnolla? Itse kattelen niitä sivusilmällä (koska jee, telkkarista tulee jääkiekkoa!), mutta ne pelit eivät aiheuta suuria tunteita oikein mihinkään suuntaan.

Vielä pari vuotta sitten jaksoin noita suht aktiivisesti seurata, mutta nykyään tyydyn tsekkaamaan teksti-tv/netistä tulokset. Lähinnä ärsyttää se, että ainakin tänä vuonna noita pelejä on pelattu ainakin Liigan kanssa päällekkäin, ja vaikka jollekin top3 joukkueelle ei ole kamala menetys antaa muutamaa pelaajaa lainaan maajoukkuelle parin pelin ajaksi, niin mua kyllä ainakin nyppi ihan tajuttomasti Erkinjuntin meno maajoukkueen mukaan kesken kamalan loukkaantumissuman. Onneksi sieltä loppuviikon aikana saatiin sairastupa aika hyvin tyhjäksi, mutta eikös sitten Juntti mennyt loukkaantumaan torstain Tsekki-pelissä jotain 16 sekunttia ennen loppua! Nyt on sitten kapteeni telakalla EHT-höntsän takia, joten kiitti helkkaristi sille idiootille, jonka mielestä on hyvä ajatus pelata samaan aikaan Liigaa ja maajoukkuepelejä! Viime kaudella jupisin siitä, että CHL meni päällekkäin Liigan kanssa jossain määrin, ja nyt kun sen kanssa ryhdyttiin järkeväksi niin sitten maajoukkueräpeltäminen tulee tielle! Ymmärrän kyllä sen, että siellä Marjamäki ja co tahtoo tarkkailla pelaajia ensi vuoden MM-kisavalintoja ajatellen, mutta allekirjoittanutta se kyllä ärsyttää.

Onneksi tulee kaikkien negatiivisten tapahtumien keskeltä myös hyviä uutisia, sillä Pelicans teki tämän kauden loppuun ja vielä ensi kaudeksi sopimuksen Mikko Kousan kanssa. Ihana saada Keke takas Lahteen! Pitkin kautta ihmiset ovat kritisoineet sitä, kuinka organisaatiossa ei olla reagoitu riittävän hyvin loukkaantumisii (hankittu korvaavia pelaajia loukkien tilalle), mutta kyllähän valmennus on kerrankin toiminut järkevästi. Ei ole haettu arpoja vaan hankittu ennestään tuttuja pelaajia a'la A. Tyrväinen, Hodgman ja nyt Kousa. Saadaan viimein kiekollinen pakki, joten jos tuohon ylivoimaankin saataisiin viimein jotain ryhtiä. Nyt YV on sitä, että EJ/Hodari/Ike hieroo kiekkoa kun viivassa ei ole pelotetta - ainoastaan Puistola, joka 9/10 ei lauo maalille ja silloin harvoin kuin laukoo niin kiekko kopsahtaa ekaan pelaajaan.

sorrowsworn

  • the Salty
  • ***
  • Viestejä: 90
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #72 : 16.01.2017 17:06:42 »
Pahoittelen jokeriavautumista, mutta:

Vähän uhkaa hajota pää tähän Jokerien sekoiluun! :D Joukkue aloitti vuoden kaatamalla SKA:n todella sisukkaalla esityksellä, mutta sitä seuraavat kotipelit menivät plörinäksi ja vieraskiertuekin on tähän mennessä tuottanut saldoksi vain yhden vaivaisen pisteen. Ärsyttää. Jokerit on muutenkin pystynyt pelaamaan tällä kaudella usein vahvasti kärkitason joukkueita vastaan, kun pelaaminen on ollut luovaa ja nopeatempoista, mikä kertoo paljon joukkueen potentiaalista. Mutta sitten syystä tai toisesta paperilla heikommat joukkueet ovat onnistuneet viemään pisteet, kun pelaaminen on tarkempaa ja jostain pitäisi kaivaa keinot tiivistä puolustus- ja träppipeliä vastaan.

Ja onhan tuossa joukkueen rakentamisessakin menty metsään. Jos esimerkiksi Juhamatti Aaltosen poistumista jengistä miettii, niin sillä rahalla todennäköisesti hommattiin juurikin Ilveksestä Michael Keränen ja Sveitsissä ja Ruotsissa viime kaudella pelannut Sakari Salminen joukkueeseen. Keräsen räpiköimistä katsottiin aikansa, mutta sitten sopimus purettiin. Salminen taas on pelannut joissain otteluissa sopivasti velmuillen, mutta suurin osa kaudesta on ollut ihan hiirenhiljaista. Ei se Nuhamattikaan mikään loputtoman ylistämisen arvoinen pelimanni ollut eikä ison palkkansa arvoinen, koska sinne mahtui niin helvetisti niitä ohipelejä. Mutta kun se pelipäivä osui kohdalle, niin kyllä se Juhis vaan ihmeellisesti intoutui oikein urakalla pellaamaan.

Jotain kertoo sekin, että ennen siirtorajan umpeutumista Jokereihin ei hommattu ketään, vaikka kiikarit olivatkin kohdistuneina Stevie Mosesiin. Olisihan se ollut typerää hukuttaa iso määrä euroja turhaan mieheen, mutta jos jengissä nyt sattuu loukkaantumisia runkkarin lopussa, niin miehistö on tosi, tosi ohut, jos Jokerit vielä venyy pudotuspeleihin saakka. Fingers crossed!

— joten kiitti helkkaristi sille idiootille, jonka mielestä on hyvä ajatus pelata samaan aikaan Liigaa ja maajoukkuepelejä!

Tuli muuten mieleen, että en yhtään ymmärrä, minkä takia Liiga piti sen perinteisen maajoukkuetaukonsa jo lokakuun ja marraskuun vaihteessa. Silloin kuitenkin pelattiin juuri se kotiturnaus, johon valituista pelaajista huomattava enemmistö (ellen ihan väärin muista, niin lähes kolme neljäsosaa) tuli KHL:stä. Liigan vinkkelistä katsottuna olisi ehkä ollut fiksumpaa pitää se tauko vasta helmikuussa, kun runkosarja on idässä saatu päätökseen ja KHL-pelaajat keskittyvät häämöttäviin pudotuspeleihin. :P
do you still feel the pain of the scars that won't heal?
your eyes have died but you see more than I

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #73 : 16.01.2017 18:25:45 »
Kiitos vaan Jokereille Keräsestä, koska Ilveksessä kummasti alkanut taas pelit maistuun. Ja mua lähinnä KHL:ssä ärsytti se, että Jokerit meni voittaan mulle sen rakkaimman joukkueen eli SKA:n vaikka muuten kausi näyttää tosi hyvältä Pietarin ylpeydelle. Ja toisaalta mitä nyt seurannut KHL:ää, niin ikävä kyllä musta Jokerien ongelmat näyttää lähinnä joko ylimielisyytenä tai sitten ongelmallisena pelisysteeminä. Musta meinaan on aika vastenmielistä olla ylimielinen kohdatessa paperilla huonompia ja siinä ehkä ovat sit menneet metsään. Vähän sama kuin loukkaantumisista kärsinyt rakas Ilves, joka kuitenkin sai mm. Liigan ykkösen eli Tapparan häviään ja sama Kalpaa vastaan. Ja toisaalta jos mietti mm. KooKoon rosterista viikonloppuna, niin nimekkäämpi se on kuin Ilveksellä ja Ilveksen kotikirous, niin silti rankkareilla Ilvekselle voitto, vaikka on yleensä altavastaaja monestakin syystä Liigassa. Joten musta lähinnä Jokereiden tapauksessa ylimielisyyttä havaittavissa niinä kertoina, kun ees näkee Jokerien pelaamista.

Mitä tulee Liigaan, niin oon kurkkua myöden täynnä sitä tuomaritoimintaa. Tekee välillä oikeasti mieli vaan itkeä tuomioita tai sitä, kuinka helposti välillä tuomiot saadaan. Mikä se Tyrskyn pelikieltokin oli, kun linjatuomariin törmäs. Ei se musta muuta kuin vahinko ja silti ulosajo. Ja muutenkin jo tän tammikuun aikana ollut taas kyseenalaista välillä ja toisaalta taas samaahan se ollut koko kauden taas kerran.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #74 : 16.01.2017 20:14:03 »
Tässä on viime aikoina tapahtunut vaikka mitä Liigassa, joten allekirjoittaneella on ollut kova hinku nostella tätä toppaa ylös avautua muutamista asioista, mutta en ole viitsinyt tuplapostailla, joten olen niellyt kiukkuni ja pitänyt höyryt sisälläni, vaikka vaikeaa on ollut. Kiitos siis muille topicin herättelystä, että pääsen purkamaan tuntemuksiani! Jatkoajassa ei uskalla avautua kun siellä syytellään jokaisessa casessa joko värilaseista tai käsketään vaihtaa ringetteen/säbään jos kova peli ei miellytä.

Jokainen Iltapäivälehtiä seuraava lienee huomannut tässä kuluneen viikon aikana lukuisia lehtiotsikoita tappeluista, rumista taklauksista ja pahoista loukkaantumisista. Itseltä ne eivät ole jääneet huomaamatta, mutta olisin enemmistöstä tietoinen ilman noita isoja kauhistelevia otsikoitakin, kun aika monet noista keskustelua herättäneistä tapauksista on sattunut Pelsujen peleissä, eli olen ollut paikan päällä niitä todistelemassa. Viimeisimpänä lauantain Pelicans - Lukko ottelu, jossa jouduttiin taas ottamaan ohjat omiin käsiin, kun tuomarit eivät osanneet viheltää oikein, vaikka todistivat muunmuassa päähän kohdistunutta kyynärpäätaklausta aivan aitiopaikalta. Pillipiiparit vihelsivät siis 2+10 minuuttia kyseisestä taklauksesta, joka olisi ollut ehdottomasti ulosajon arvoinen. Tapaus meni kurinpidon käsiteltäväksi ja nyt odotellaan, millaista pelikieltoa sieltä arpoutuu. Pitäisi tulla yli viisi peliä, kun peilaa tämän kauden linjaan, mutta en pidättele hengitystäni asian suhteen, vaikka kurinpidon toimissa on pientä ryhtiliikettä havaittavissa. Tuota taklaustahan seurasi sitten pieni läksytys, kun Tyrsky kävi välittömästi tapahtuneen jälkeen kuittaamassa tilanteen. Pienet painit olivat tuossa tilanteessa ihan kohdillaan, eikä tuosta onneksi tule mitään jatkoseuraamuksia Tyrskylle, aivan kuten ei kuulukaan. Toki kymppitili nyt täynnä, joten ei pelaa seuraavassa ottelussa, mutta tässä on nyt parissa ottelussa osoitettu vastustajalle, että sikailua ei enää hyväksytä, vaan teoista joutuu vastaamaan.

Myös torstaina Pelicans joutui törkyilyn kohteeksi, kun Riska kävi aivan pelin ulkopuolella kolauttamassa Vartiaista kyynärpäällä leukaperiin - tuomari ei antanut tilanteesta (yllätys yllätys) jäähyä - kurinpidolta napsahti sitten viiden ottelun kakku, joka oli kyllä mielestäni liian vähän, mutta sentään tuli jotain reaktiota kurinpidolta, kun tätä ennen meiltä on telottu Kangasniemi (x2), Hodgman ja Siikonen lasarettiin ilman, että kukaan on asiaan puuttunut. Muutenkin Sportin pelaajat pelasivat pikkusikaa lähes koko pelin. Silmiin pisti etenkin Kankaanperä, joka tökki pari erää jatkuvasti itseään noin 30kg kevyempää ja 15cm pienempää Kangasniemeä. Ei taida taidot ja uskallus riittää isompia vastaan niin on pakko ahdistella kentän pienikokoisinta pelaajaa. Muutenkin kamalaa huitomista koko ajan, mutta vähän onneksi peli rauhoittui, kun Ben sai tarpeekseen ja antoi muutaman napakan nyrkiniskun Karviselle, joka sai mukavan pikku vekin otsaansa. Harmi, että tuomarit änkesivät väliin, kun tuo reppana olisi ansainnut kunnon löylytyksen. Karvinen ja Blood saivat molemmat 5+20 väkivaltaisuudesta, mutta Karvinen heitti turhautuneena myös (vahingossa kai) tuomaria kyynärsuojallaan , josta sai vielä lisäpenaltia.

Lainaus
Mikä se Tyrskyn pelikieltokin oli, kun linjatuomariin törmäs. Ei se musta muuta kuin vahinko ja silti ulosajo. Ja muutenkin jo tän tammikuun aikana ollut taas kyseenalaista välillä ja toisaalta taas samaahan se ollut koko kauden taas kerran.
Nää on näitä tällaisia tapauksia, jossa joku tuomarin vässykkä pahoittaa mielensä. Läheskään aina tuosta tuomarin kanssa törmäilystä ei tule mitään, vaan rankaistavuus riippu ihan siitä, kehen tuomariin sattuu osumaan. Varmaan vaikuttaa hieman se nimi siellä selässäkin, joten kynnys heittää joku Blood tai Tyrväinen ulos on pienempi kuin se, että jotain tähtipelaajaa kuritettaisiin tuollaisesta. Näitä sattui jo viime kaudella - nyt onneksi muutettu niin, että tuota tulee pelkkä henkilökohtainen ottelurangaistus, kun vielä viime kaudella tuli päälle vielä 5 minuutin jäähy. Enää ei sentään tuosta tuomarien mielivaltaisuudesta joudu pelaamaan alivoimaa. Tyrskyn keissistä ei onneksi tullut mitään jatkotoimenpiteitä, kun mistään ei löytynyt kuvamateriaalia tuosta törmäyksestä - linjurihan oli kitissyt jotain tahallisesta poikkarista selkään - niin silloin ei voi mitään rangaistuksiakaan langettaa, kun ei ole todisteita. Itsehän olin tuota peliä katsomassa, mutta tuo törmäys tapahtui pelin ulkopuolelta, joten en kiinnittänyt siihen huomiota.

Tää oli aika negatiivinen avautuminen, joten päätetään viesti posiin. Leimu ei ole vieläkään täydessä tikissä, mutta heti toimii yv paremmin, kun mies on siinä kunnossa, että pystyy edes pieniä minuuttimääriä pelaamaan. Teki Lukkoa vastaan kaksi maalia ylivoimalla, siihen päälle vielä syöttöpiste, eli tehot 2+1 noin 12 minuutin peliajalla. Täytyy myös kehua meidän duunariketju Björninen-Poulsen-Rekonen kenttää - jokainen teki lauantaina maalin, minkä lisälsi Björninen ja Rekonen saivat vielä molemmat kaksi syöttöpistettä. Tuntuu hyvältä, että jätkät on onnistunut siitäkin huolimatta, että ykkös ja kakkos sentterit ovat molemmat telakalla - kapteeni Erkinjunttia unohtamatta, pitämään tuon viidennen sijan sarjataulukossa. Etenkin tämä viikko tulee olemaan raskas, kun matsit ovat juuri niitä joukkueita vastaan, jotka kamppailevat samoista sijoista Pelsujen kanssa, mutta ainakin Erkinjuntin pitäisi palailla pikapuoliin takaisin kaukaloon. Hodgman puolestaan on ainakin jotain kuukauden vielä sivussa murtuneen kätensä vuoksi, unohtamatta Siikosta, joka saattaa olla jopa koko kauden poissa. Käden hermoihin tuli ilmeisesti jotain isompaakin vammaa loukkaantumisen aiheuttaman huitomisen yhteydessä.

sorrowsworn

  • the Salty
  • ***
  • Viestejä: 90
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #75 : 19.01.2017 19:13:24 »
Ja toisaalta mitä nyt seurannut KHL:ää, niin ikävä kyllä musta Jokerien ongelmat näyttää lähinnä joko ylimielisyytenä tai sitten ongelmallisena pelisysteeminä. Musta meinaan on aika vastenmielistä olla ylimielinen kohdatessa paperilla huonompia ja siinä ehkä ovat sit menneet metsään.

Luulen ymmärtäväni, mitä tarkoitat, koska kauteen on kyllä mahtunut niitä pelejä, joista osaa sanoa, että valmistautuminen on jäänyt puolitiehen. Mikä on kyllä outoa, koska jokainen pelaaja ihan satavarmasti tietää, että sarjassa ei ole jaossa helppoja pisteitä. Tai sitten valmennus ei ole saanut viritettyä joukkuetta sopivalle taajuudelle. Henkisen puolen juttuja, kuitenkin. D:
 
Tympii kanssa se rutiinisuoritustason puuttuminen, kun pelaaminen on niin ailahtelevaista. Kauteen ei ole mahtunut kauhean montaa paria peliä pidempää jaksoa, jolloin pelistä olisi ottelusta toiseen voinut poimia joitain tiettyjä, voittavia elementtejä. Välillä tuntuu, että kun sitten mokataan ja vastustaja pääsee rokottamaan, niin pelistä katoaa vapautuneisuus, kun ollaan taas siinä samassa jamassa kuin monta kertaa aikaisemminkin. Ja sitten vastustaja saa peli-iloa, jota Jokerit ei pysty omalla pelillään tukahduttamaan.
 
Taisin tästä jo tuossa aikaisemmassa viestissä vähän sanoa, mutta jotenkin kun pelitempo nousee ja peli kaipaa luovuutta, niin Jokerit on pystynyt pelaamaan kauden eheimpiä pelejään. Mutta sitten kun pelitempo taas hidastuu, peli muuttuu tarkemmaksi ja karvaaminen kovenee, niin Jokereilla on pelissä ongelmia ja virheitä sattuu. Kova karvaushan on tuottanut omassa päässä Jokereille oikeastaan koko KHL-ajan ongelmia, mutta tällä kaudella tuo on jotenkin korostunut entisestään. Varmaan, kun pakistossa ei ole niin kauhean paljon luisteluvoimaa. Ja sitten on ylisuorittajaa Hishonin muodossa ja alisuorittajaa Salmisen muodossa ja passiivista alivoimaa ja ja grr. Me no likey. :P
 
No joo, avauduin taas, anteeksi! :D



Positiivista avautumista ja re-edit tämän viestin loppuun tuon torstaisen SKA-pelin jälkimainingeissa:

Hitsi, mikä peli! Olin aika toiveikas voiton suhteen, koska Jokerit on tällä kaudella pistänyt hyvin kampoihin Euroopan kovimmalle seurajoukkueelle. Torstaina Jokerit pelasi kaiken kaikkiaan hyvin, mutta vähän meinasi suru hiipiä puseroon, kun Ilja latoi kovalla prosentilla paikoista sisään ekassa erässä. Odotin siinä vähän kuulevani sellaista hentoa rutinaa Jokerien henkisestä selkärangasta, koska SKA kahden maalin karussa ei ole mikään helppo haaste viisi peliä putkeen hävinneelle jengille, mutta onneksi Jokerit jatkoi pelillisesti samalla linjalla kuin siihenkin mennessä ja kampesi itsensä peliin mukaan. Se ensimmäistä maalia seurannut Jokerien vaihtoaitioon huuteleminen oli aika ylimielinen ja mauton tapaus, mutta Jokerit kosti parhaalla mahdollisella tavalla viemällä pisteet. Hyvä, ettei siinä käyty Kovya kouluttamassa (vaikka ehkä olisi ollut aihettakin), koska siinä olisi kotijoukkue todennäköisesti rankaissut ylivoimalla. :D
« Viimeksi muokattu: 21.01.2017 18:30:28 kirjoittanut ethereal »
do you still feel the pain of the scars that won't heal?
your eyes have died but you see more than I

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #76 : 07.02.2017 23:47:08 »
Tää on päivä, jota on kyl vuosia jo odottanut. Vihdoin 24 vuoden omistajuuden jälkeen Vincent Manngard luopuu Ilveksestä ja saatiin uudet omistajat. Ja toki tiedän, että vaatii vielä ison kasan töitä uusilta omistajilta ja muuta, mutta ehkä me vielä noustaan takaisin huipulle, missä Suomej menestynein seura pitäis ollakin. Kun vaan loukkaantumiskirous ei ois niin päällä Ilveksellä, niin saattais pelit sujua heti paremmin. Ja on mukava ajatella Ilves-legendoja olevan omistajina, jotka tietää mitä se ilvesläisyys on. Ja mukavaa, että vaikka vuosia Tuukkakin jo Bostonissa, niin kuitenkin muistaa seuraa, joka sai Raskin kasvamaan huippuvahdiksi Bostoniin saati sitten Risto Jalon saanti takaisin Suomeen ja meidän toimitusjohtajaksi. Ja ois tosin Manngard muutakin voinut päättää, mutta antoi lähes miljoonan velat anteeksi, joka ehkä saa taloudellisesti vähän tilannetta paremmaksi. Ja muutenkin näyttää siltä jopa Ilveksen osalta, että Liigalta surullisen kuuluisa Case Keränen mennyt viranomaiskäsittelyyn pelaajayhdistyksen toimesta. Joten ehkä tästä alkaa uus tuleminen ja 5-10 vuoden päästä ollaan viimeistään siinä missä pitääkin eli takaisin Suomen huipulla, paikassa mihin me kyllä kuulutaan.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #77 : 08.02.2017 14:55:20 »
Enpä oo pitkään aikaan tännekään kirjotellu, mutta muutetaan asia nyt. :D Tuomareista täällä on ainaki puhuttu, ja hiljasesti oon nyökytelly olevani samaa mieltä monista asioista. Tottakai täytyy muistaa, että tuomaritki on vaan ihmisiä, mutta monesta asiasta voi niitä silti myös kritisoida (toki aiheetta, mutta monesti myös ihan aiheesta). Jotain tarttis tehrä, sanoisin.

Lainaus
Joku tällänen samanlainen säätö oli jo aiemmin jossain toisessa pelissä (Ässät-Sport?). Pelistä kaiken oleellisen kertoo se, että fanikatsomon pojat huuteli ulosajoa jokaisesta taklauksesta, ja suurimmat aplodit sai tuomari, joka pyllähti nurin omia aikojaan. Vitsit Liiga, että sä oot kaikille tasapuolinen ja tuomarit on ammattilaisia (not).
Tällee sata vuotta myöhässä, mutta joo, kyllä oli Ässät - Sport. Tässä on siitä video (menee Ruutuun). Itsekin paikalla sillon olleena voin sanoa, että hämmensi hyvin paljon ja aika metakka siitä nousi, kun porukka oli ihan sekasin. Tuomarit, you had one job vai miten se meni.

Jokerien menosta mulla ei oo juurikaan tietoa, mitä nyt uutisista oon jotain lukenu, mut nyt ainaki näyttää siltä, että nippanappa pleijareihin, eikö? Sitte on tietysti tää case Keränen, toki enemmän Liigan piireissä ku Jokereihin päin, mutta kummiski. En mä kyllä sitäkään tajua, ettei vapaana olevaa pelaajaa sais ottaa, ku sehän oli jo vapaa Jokeri-sopimuksestaan siinä vaiheessa. Ymmärrän tavallaan Liigan pointin siinä mielessä, ettei ne halua kenestäkään Jokereiden farmia (tosin eipä kenelläkään tunnu olevan ongelmaa Liiga-Mestis -akselilla), mut vapaa pelaaja vahvistamaan joukkuetta, ei siitä pitäis rangaista - varsinkin, kun on kyse koko loppukaudesta ja muutenki Jokereista aiemmin poistuneesta pelaajasta. Ihan hyvä vaan, et hommaa viedään nyt eteenpäin, mut melkonen kolaus Liigalle kuitenki.

Lainaus
Joten ehkä tästä alkaa uus tuleminen ja 5-10 vuoden päästä ollaan viimeistään siinä missä pitääkin eli takaisin Suomen huipulla, paikassa mihin me kyllä kuulutaan.
Musta tuntuu, että kaikki seurat ajattelee Suomessa näin, eikä siellä huipulla kaikki voi olla... ;D Eivaan, siis mitään Ilvekseltä pois ottamatta, ja vaikken niiden menoo juurikaan seuraa, ni eiköhän sielläki puolella Tamperetta ois vaihteeks ihan oikeutettua saada hyviäki asioita.

Tosiaan, paljon on ehtiny tapahtua mun viimeisimmästä osanotosta tähän ketjuun, ja on pariki kertaa pitäny tulla jotain sanomaan, mutta jääny on. Nyt on kuitenki niin suuri pakko tulla valittamaan/avautumaan/kysymään mielipiteitä, kun kerran itsekkäästi osu just oman seuran kohdalle pientä kohua. Eli kuten varmaan monet on lukenu, lauantaina Kärpät - Ässät -matsissa Mäenalanen sai osumaa kupoliin kontaktista Marttisen kanssa, ja se meni mulla pahasti tunteisiin, koska 1. oma seura ja 2. oma lempipelaaja on isona puheenaiheena ollu muutamat päivät. Vannon silti käsi punamustalla sydämelläni, että pyrin olemaan mahdollisimman objektiivinen mielipiteineni, vaikka täysin siihen en tietenkään kykene.

Jos joku sen haluaa vielä nähdä, ni tässä on video siitä osumasta. Käytän sanaa osuma ihan sen takia, etten usko Marttisen edes yrittäneen varsinaista taklausta enkä varsinkaan usko miehen tehneen tota tahallaan. Mukana oli paljon paskaa tuuria. Ei oo paljosta kiinni, etteikö Jyri vaan liukuis tosta ohi sen suurempaa kontaktia. Lisäksi Mäenalanen on huonossa asennossa (yrittikö jotain kikkaa vai hakea laukausta vai mitä, en osaa sanoa) vastaanottamaan minkäänlaista kontaktia, sekin vaikuttaa. Tuo tilannehan aiheutuu siitä, ettei meidän toinen pakki saanu pidettyä Sakua, joten Marttisen oli lähdettävä paikkaamaan. Herra on tehny vastaavaa jo muutaman kerran tällä kaudella ilman mitään, eikä kukaan pakki ota riskiä, että vastustaja pääsiski yhtäkkiä yksin nokikkain maalivahdin kanssa ja mahdollisesti rankaisemaan siitä, ettei kukaan ollu puolustamassa omaa aluetta. Pelkän kiekon pelaaminen on myös riskialtista, mitä jos ei osuis? Sama lopputulos, eli pakki ulkona pelitilanteesta ja hyökkääjä maalipaikassa. Uskonkin, että Marttinen koitti hakea samankaltaista ratkaisua kuin aiemmin on tehnyt, mutta tällä kertaa ei tähdet ja kuu ollu oikeassa asennossa. Mikään ei tietenkään poista sitä, että kupoliin pamahti, ja ulosajo tilanteesta oli ihan oikeutettu, mutta tahallisuuteen en missään nimessä usko. Mitä tuosta videoltakin näkee, ni Marttisen käytös osuman jälkeen viittaa siihen, että itsekin säikähti.

Tällasissa tilanteissa mua raivostuttaa media huomattavan paljon. Nyt toki normaaliakin enemmän sattuneista syistä, mutta myös aiemmin tällasissa tapauksissa. Nimittäin se tilanteen maalaaminen ja värittäminen tavalla tai toisella. Jo pienillä sanavalinnoilla voidaan vaikuttaa niin suuresti siihen, miten ihmisen mieli vastaanottaa kyseisen uutisen ja tulkitsee sen, vaikkei olis välttämättä koko tilannetta edes nähnyt. "kohutaklaus", "törkyniitti", "järkyttävä törkytaklaus" (terveisin Iltalehti) jne., kyllä te tiedätte. Näillä maalaillaan kaiken aikaa, ja mitä tunnetumpi se, kehen osuu, tai se, ketä osuu, ni sitä herkullisemmat klikkihuoraukset saadaan vedettyä. Ainaki siellä Lahden suunnalla tää varmaan on tuttua. Argh. Edelleenkään en sano, että se ois ollu mikään nätti osuma tai että se ois kuulunu sivuuttaa olkapäitä kohauttamalla, mutta silti. Onneks osa mediasta kykenee sentään olemaan neutraalimpi ku nimeltä mainitsemattomat klikkilehdet.

Tosi paljon vaikuttaa myös se, miten media tuo esille taklaajan näkökulman. Ei puhettakaan niistä "konkaripakki selitteli törkyniittiään" -tyyppisistä otsikoista, tostahan tulee jo heti ekana sellanen fiilis et jaaha, jotain se yrittää puolustuksekseen lässyttää. Paljon vaikuttaa myös se, mitä kaikkea siitä puheenvuorosta kirjotetaan. Vaan harva on ollu paikalla Marttisen antaessa kommentteja tilanteestaan, joten ei voida tietää, kuinka paljon se on oikeasti siellä puhunu, millanen mieliala siitä on paistanu ja muuta. Toimittajat kuitenki valinnoillaan ohjaa lukijoita, ja tässä on kolme hyvää esimerkkiä siitä, miten samasta tilanteesta saa täysin erilaiset jutut: MTV, Jatkoaika, SuomiKiekko. Ensimmäisessä on kaks virkettä miehen anteekspyyntöä, toisessa on sit jo huomattavasti enemmän niitä kommentteja ja kolmannessa samaten on melkein koko uutinen pelkkää lainausta. Huomattavaa onki myös se, miten eri tavoilla samasta puheenvuorosta on pystytty kirjottamaan, sanoja ja jopa virkkeitä eri järjestyksessä, ja yhdessä on jätetty pois joku sana, mikä toisesta löytyy. Vertailkaapa vaikka näitä:

Lainaus
– Mietin jälkikäteen, että miten sen tilanteen olisi voinut pelata toisin. Olisiko pitänyt yrittää pelata pelkästään kiekkoa? Siinä on aina se riski, ettei osu siihen kiekkoon.
Tää on SuomiKiekosta.

Lainaus
– Tilanne tuli niin nopeasti. Olen mä sitä aika monesti kelannut jo, miten tuon olisi voinut pelata toisin. Olisiko pitänyt pelata kiekkoa, ja jos olisi, mitä jos en olisi siihen yltänyt, Marttinen totesi hiljaisella äänellä.
Tää puolestaan Ilta-Sanomista, mitä en linkittänyt, mutta tää sattu olemaan hyvä esimerkki.

Ja etten olis jo tarpeeks valittanu, ni vielä kerran: Jatkoajan Maanantaijää. Se oli jo huomattavan neutraali, mutta jos kehtaa kutsua itseään Suomen johtajaksi jääkiekkosivustoksi tai jotain sinne päin, pitäis kyllä faktat olla kunnossa. Siellä todettiin, että koska Marttisella on aiempaa kurinpitohistoriaa joukkotappelusta, voi rangaistus olla kovempi. Anteeks mitä? Kyseinen joukkotappelu, johon tuossa viitataan, oli Pelicansin ja HIFK:n välisessä pelissä vuonna 2011. Kurinpitohistoriasta otetaan huomioon kuluva kausi ja kolme edellistä, eikä kautta 11-12 saa mun matematiikalla osumaan kumpaankaan noista kriteereistä, ei sitte mitenkään. Jos arvon toimittajat ei sitä tienneet, sen pystyy tarkistamaan Liigan sivuilta kurinpitosäännöistä. Mutta jos siitä tarpeeks kailottaa, ni ehkä Liusjärvi taipuu ottamaan sen huomioon? Nojoo. Ehkä se siitä mediasta pauhaamisesta.

Kurinpitoon tuo meni niinku odotettavissa oliki ja nyt pelolla odotan, paljonko Liusjärven Lottokone arpoo tulokseksi. Tyyliin kaikki väliltä 1-20 on mahdollista. Nykyisellä linjalla pidän vääryytenä, jos tulee yli kolme peliä. Tää perustuu ihan siihen, että jos jostain Ilmari Pitkäsen perseilystä (eikös tää muuten ollu Lukko - Pelsut tai toisinpäin?) tulee vaan kolme peliä, ni ei Marttiselle voi - tai siis voi, mut ei pitäis - tulla yhtään enempää. Pitkäselle ois ehdottomasti kuulunu enemmän, ja kurinpito kusi tän homman omiin käsiinsä, eikä siellä nyt muutenkaan oo hommat ollu hanskassa tällä kaudella. Jos tää linja on kerran valittu, ni ei sitä sitte lennosta voida vaan yhden tai kahden tapauksen myötä muuttaa. Sillon se on totaalisen epäreilua joillekin, kun taas toiset pääsee koirina veräjästä.

Joo. Kiitos ja varsinkin anteeksi. Kuulisin mielelläni mielipiteitä tästä mua kuohuttaneesta jutusta, oli se sitte puolesta tai vastaan, koska mulla menee hermo Jatkoajan keskustelupalstan vääntöihin, joissa meno on luokkaa "eipäsjuupaseipäsjuupasminäolenoikeassaminäpäs". Osa siellä osaa kyllä perustella, mut suurin osa... No, ei.

Jotta tää viesti ois muutakin ku mun valitusta epäreiluista asioista ja linkkejä kaikkialle, ni Karma91, mites tää Kangasniemen ulosajo sillon Pelsut - Ässät -pelissä? ;D Suorastaan järkyttävä teurastus, herranjumala, kauhee sika!!!! No ei todellakaan. Vaikuttihan se ulosajo aika radikaalilta ratkasulta sen enempää ottamatta kantaa yleisesti siihen puskemiseen ja sen nollatoleranssiin. Oli mun mielestä ihan ryhdikäs päätös Liigalta jättää antamatta istumista, vaikka ulosajoista pitäis automaattisesti tulla yks peli. Koska en luvannu olla linkittämättä enää mitään, tämä toimikoon loppukaneettinani ja hieman positiivisempana sävynä tässä viestissä. ;D

Bannu Ingridiltä ♥

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #78 : 09.02.2017 10:52:41 »
Musta tuossa on silti olennaista sekin, että Jyri Marttinen myöntää aikoneensa pelata myös miestä eikä pelkästään kiekkoa. Teko oli pahempi kuin tarkoitus, mutta jos tuollaisessa vauhdissa pyrkii pelaamaan myös miestä, saa itse kantaa myös vastuun siitä, jos käy huonosti. Ei noi ikinä lopu, jos ei niistä langeteta sellaisia seurauksia, että tuntuu. Ihan sama katuuko jälkeenpäin vai ei ja oliko tarkoitus mikä, kun toisen terveys on jo vaarantunut.

//Niin, ja mua todella ja vakavasti ärsyttää, että seurojen fanit itkee vaan jotain pelikiellon pituutta. Siis oikeasti miten sitä edes kehdataan, mutta kai se on sitten niin, että muiden seurojen pelaajat eivät sitten ole ollenkaan ihmisiä eikä pelaajien terveydellä ja sen vaarantamisella ole mitään merkitystä, jollei se osu sen oman suosikkiseuran kohdalle. ::)
« Viimeksi muokattu: 09.02.2017 10:59:45 kirjoittanut Karvalakkirakastaja »

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #79 : 09.02.2017 13:01:19 »
Lainaus
//Niin, ja mua todella ja vakavasti ärsyttää, että seurojen fanit itkee vaan jotain pelikiellon pituutta. Siis oikeasti miten sitä edes kehdataan, mutta kai se on sitten niin, että muiden seurojen pelaajat eivät sitten ole ollenkaan ihmisiä eikä pelaajien terveydellä ja sen vaarantamisella ole mitään merkitystä, jollei se osu sen oman suosikkiseuran kohdalle. ::)
Käsi pystyyn, myönnetään. ;D Kai niistä pelikielloista puhutaan ja valitetaan enemmän just siks, et se kolahtaa omalle kohdalle konkreettisempana kuin se, kehen osui. Mun on paha puolustautua tältä, koska edellisessä viestissä paasasin pitkät pätkät kaikesta, mut jos yleisesti aatellaan, niin pelikiellot vaan taitaa saada enemmän huomiota. Esimerkiks Liigahan aina just tiedottaa niiden pituudet jne., mutta vastaavasti sairaslomasta kertoo se tietty seura.

Kai pohjimmiltaan tässäkin on kyse ihan siitä, että halutaan seisoo jonkun tietyn seuran takana. Kun tunne vie mukanaan, ei sitä ole helppo hillitä. Ainahan se ei todellakaan oo hyvä asia, ja olis tosiaan hyvä oppia muistamaan, että sen tietyn joukkueen ulkopuolellakin on niitä normaaleja ihmisiä. Toisaalta ilman intohimoisia kannattajia ei pelaamisessa ois mitään järkeä. Ehkä kannattaminen sit vaan on just tätä sekä parhaimmillaan et pahimmillaan.

Bannu Ingridiltä ♥