Kirjoittaja Aihe: Jääkiekko #3  (Luettu 81001 kertaa)

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #20 : 16.05.2016 13:03:58 »
Faktahan on kuitenkin se, että kyllä meillä on täällä Suomessa tosi hyviä valmentajia, mutta mehän ollaan niin perusnegatiivisia, että mikään ei kelpaa.  Luin eilistä jatkiksen otteluseurantaa ja nauraa räkätin epäuskoisena sille, miten jokaisesta Suomen virheestä syytettiin kokoonpanosta puuttuvaa Pulua. Suomalaisilla on aina pakko olla joku sylkykuppi, ja nyt kun vakiokohteet on pelanneet niin hyvin, että niitä ei voi haukkua, on siellä otettu muita kohteita tilalle.
Tää on kyllä totta, että suomalaisille ei ikinä tunnu mikään kelpaavan ja aina on pakko tehdä jostain syyllinen. Ja yleensä se vielä menee niin, että ensin kun joku pärjää tosi hyvin niin sitä hehkutetaan ja kehutaan maasta taivaisiin, ja sitten kun se sama tyyppi pärjääkin vähän huonommin niin johan alkaa armoton lyttäys ja syyttely. Lisäksi mediankin suhtautuminen on omiaan ruokkimaan ja jakamaan kansan mielipiteitä.

Nyt on kyllä tullu paljon positiviisia yllätyksiä - Saksan voitto USAsta, Unkarin voitto vuosikymmeniin, Tanskan voitto Tšekistä oli kyllä tosi hienoja juttuja. :D Katsoin tuon Tanska-Tšekki -matsin ja vaikka alussa olinkin puolueeton, niin loppua kohden aloin kyllä toivoa Tanskan voittoa. On kyllä hienoa, kun nämä vähän pienemmät maat pistää kampoihin isommille maille. :)

Suomi-Ranska -ottelua en nähnyt, kun olin reissussa, mutta ilmeisesti peli oli ollut taas aika nihkeää. Slovakia-matsissa näytti kyllä jo alusta asti paremmalta, jos nyt vertaa siihen Unkari-pelin aloitukseen, ja loppua kohti pelaaminen vaan parani. :) Rantanen teki hienon sisääntulon ja kyllä sen eron edelliseen neloskenttään huomasi selvästi. Ja on kyllä ollut ilo nähdä, kun Pihlström on pistänyt tuulemaan maalinteon muodossa. :D Sitten vielä tuo Saroksen nollapeli on maininnan arvoinen juttu. Joo, vastustajat ei nyt niitä kovimpia mittareita ole olleet, mutta kyllä Slovakia sai muutamia aika vaarallisia paikkoja, joista olisi voinut mennä sisään. Saros saisi kyllä olla Kanada-pelissäkin tolppien välissä, niin olisi sitten silläkin mahdollisuus näyttää taitojaan ns. kovempaa maata vastaan.

Tuohon valmentaja asiaan en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata. Jokainen valmentaja on enemmän tai vähemmän hyvä ja jokaisella on omat tapansa, johon ei oikein tällainen amatööri lajin tuntemuksen saralla pysty paljoa mitään sanomaan.
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #21 : 16.05.2016 13:22:17 »
Mä henkilökohtasesti toivoisin, että Jalonen älyäis pitää Sarosta jatkossakin maalilla, koska mun silmään Saros on ollut paljon varmempi kiekon kanssa ja muutoinkin kuin Koskinen, joka on taas päästänyt pari aika helppoa maalia sisään. Mulla jotenkin toi luotto pelittää enemmän Saroksen suuntaan. Eilen oli myös mahtavaa nähdä, miten hyvässä iskussa Mikko Rantanen oli ja mun mielestä todellakin oikea veto tiputtaa Pulu pois ja ottaa Rantanen tilalle.
Ava © flawless

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #22 : 17.05.2016 14:27:11 »
Mä oon luopunut otteluseurannan vilkaisemisestakin, kun ne on niin negatiivisia, että alkaa väkisinkin ketuttaa. Itseä jopa suosikkijoukkueiden törttöilyt yleensä alkaa enemmänkin naurattaa. Voihan sitä kriittinen olla, mutta kun pitää olla ylikriittinen. Kaikilla valmentajilla on omat fiksaationsa ja luottopelaajansa, joista ne todella nihkeästi luopuu, vaikka peliesitykset ei näyttäisikään hyviltä. Änärissä on kiinnittänyt huomiota asia vähän toisinpäin. Jos pelaaja joutuu valmentajaan epäsuosioon, sieltä on tosi vaikea päästä pois.

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #23 : 18.05.2016 12:35:18 »
Toivoin itsekin Sarosta maalille Kanada-peliin, mutta Koskinen pelasi parhaan pelinsä.
Eka kymppi oli aika nihkeää pelaamista Suomelta, mutta iloksi se onneksi kääntyi. Todella vauhdikas peli, jota oli mukava katsella.

Tanska sitten vastassa. Ei pitäisi aliarvioida vastustajaa, mutta en osaa ajatella, ettei Suomi voittaisi. Nyt pelit alkavat käydä mielenkiintoisiksi, kun niillä on suurempi panos.
Mitä maita veikkaatte loppuotteluun?
Toivon, että Ruotsi voittaisi Kanadan, sillä vaikka Leijonat voittikin Kanadan, on se silti mielestäni pahin vastus. Tsekkikin on Suomelle ollut vaikea vastustaja. En usko, että USA pääsee kovin pitkälle, ei ole heidän peli oikein vakuuttanut. Venäjä varmaan pääsee supertähtiensä avulla mitalipeleihin.
Sé onr sverdar sitja hvass!

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #24 : 18.05.2016 18:22:01 »
Kuuluin itsekin tuohon "Saros maaliin" -leiriin, mutta kyllä Koskinen vakuutti mut tossa Kanada-pelissä. :) Missasin about puolet ekasta erästä, mutta loput ehdin katsoa, ja kyllähän se peli aika vauhdikasta oli. Suurimpana yllätyksenä tuli ehdottomasti loppu lukemat. Kyllä mie jaksoin Suomen voittoon uskoa, mutta en mie nyt uskonu, että ne niin selvästi voittaisi. Mutta hyvä näin. :D

Huomenna pääsevät sitten Tanskan kimppuun. Oletuksenahan on tietysti voitto - kuten Saphira tuossa mainitsikin, niin ei sitä oikein osaa ajatella niin, että Suomi ei voittaisi - mutta toisaalta taas eihän sitä voi koskaan tietää, miten lopulta käy. Yllätyksiä voi aina tulla. :)

En kyllä vielä halua alkaa spekuloimaan noita loppuottelu maita, mutta totta kai sitä toivoo näkevänsä Suomen siellä. Kanada ja Venäjä on sitten kans potentiaalisia ja aika todennäköisiä vaihtoehtoja, jotka sinne asti voi päätyä. Mie kyllä kauhistelen tässä jo etukäteen tuota välierää, jolloin Suomi saa vastaansa Venäjän - tosin vain sillä ehdolla, että Suomi voittaa Tanskan ja Venäjä Saksan - eikä se matsi tiedä koskaan hyvää. Mutta kauhistellaan sitä sitten, kun sille on tarvetta, ja katsotaan ensin tuo Suomen ja Tanskan välinen kamppailu. :)
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #25 : 18.05.2016 18:49:05 »
Lehdissä hehkutettiin miten Tanska on helpompi vastus kun Ruotsi, mutta on tuo länsinaapureiden pelaaminen ollut niin tuskaista pitkin turnausta, että pelkään kyllä vastustajana Tanskaa jopa enemmän. Tanskalla oli se yksi huono peli Venäjää vastaan, mutta siinä ottelussa Tanskalla oli niiden kakkosveska maalissa. Etenkin Tanskan 1-ketju on kova, kun sieltä löytyy Ehlers ja kumppanit. Dahm on vissiin ollut turnauksen toiseksi paras maalivahti, joten pelkään maalintekovaikeuksia Suomelle.

Aah, oli nautinnollista katsoa Kanadan alistamista eilen, etenkin kun olin pelännyt kunnon turpasaunoja suomelle. Tuntui kyllä, että kanadalaiset keskittyi sikailuun ja Laineelle urputtamiseen pelaamisen sijaan. Ihmeen helposti kyllä kaverit lämpeni, ja en voi kuin ihmetellä miten Perryn paidassa komeilee "C" - vastenmielinen pelaaja. Ai, kuinka toivon että Ruotsi tiputtais ne, mutta kuten jo sanoin, Ruotsi on ollut tässä turnauksessa tosi vaisu, joten taitaa Suomi-Ruotsi -finaali jäädä valitettavasti haaveeksi :(

Saksan toivon yllättävän Venäjän, mutta ei taida onnistua, vaikka Saksa onkin pelannut tähän asti tosi hyvän turnauksen. Venäjä pelottaa vastutajana luonnollisesti, mutta olishan se kiva putottaa itänaapurit niiden omata kotiturnauksesta, kuten 2007 - yksi nautinnollisimpia lätkähetkiä koskaan! USA-Tsekki taas on mulle sellainen neutraali ottelu, josta en osaa sanoa kenet haluan jatkoon. Nuo kaksi kun ovat ne joukkueet, joiden kanssa Suomella tuppaa olemaan usein vaikeuksia.

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #26 : 21.05.2016 19:24:15 »
Lainaus
en voi kuin ihmetellä miten Perryn paidassa komeilee "C"
Ajattelin aivan samaa. Tuli sellainen tunne jo ennen sitä Perry-Laine-episodia.

Eka erä Venäjää vastaan oli ahdistava jo senkin takia että pelattiin Venäjällä. Ei löytynyt luottoa ollenkaan tuomareihin. Venäjä pyöritti niin hyvin, mutta onneksi Suomi paransi taas kerran otteitaan pikkuhiljaa :)
Toinen erä oli minusta viihdyttävin erä, jonka olen nähnyt näissä kisoissa. Oli tunteet aika pinnassa varsinkin Suomen toisen maalin syntyessä. Komarov, Aho, Koskinen ja Ohtamaa olivat minusta parhaimmat pelaajat tänään. Oli niin nautinnollista katsoa, kuinka venäläiset hermostuivat. :D
Parasta tässä pelissä oli juurikin voitto venäläisistä heidän kotikisoissaan.

Suomen peleissä minua on vähän harmittanut se, että kun ollaan tarpeeksi saatu maaleja, annetaan vastustajalle mahdollisuus ja höllätään omaa pelaamista. Eipä siinä että olisi käynyt sen takia huonosti, mutta voi sekin vielä sattua.

Tuomareista en viitsi sanoa muuta kuin sen, että olivat vähän kallellaan itään päin... Pihlströmin jäähy (taas kerran) oli aika aiheeton verrattuna siihen, mitä muuta jätettiin viheltämättä. Samoin ihmettelin miksi Mikko Koivu koko ajan otettiin pois aloituksista, taitaa vain olla liian hyvä.

En haluaisi kumpaakaan Kanadaa tai Yhdysvaltoja meitä vastaan finaaliin. USA on Suomelle ollut suhteellisen hankala vastus ja Kanada on todella hyvä. Viime Kanada-pelissä kolme neljästä Suomen maalista oli miusta maalivahdin mokia. Toisaalta eihän Kanada saanut yhtään maalia Leijonia vastaan. Mutta finaalissa on vähän eri panokset kuin viime maiden kohtaamisessa. Kai mie toivon enemmän USA:aa vastaan xD
Sé onr sverdar sitja hvass!

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #27 : 21.05.2016 20:05:51 »
Huh huh, johan oli matsi. :D

Alku meni kyllä niin kuin tähän mennessäkin on Suomella menny - puoliunessa katellaan, miten lähtee menemään, ja noh, Venäjähän sen aloitusmaalin sitten tietysti sai. Hätä ei onneksi ollut sen näköinen ja lopulta alko tapahtua. Aho oli kerrassaan loistava! Ja olihan se Laineenkin tarjoilema syöttö Jokiselle aika nätti. :D Tässä matsissa oli sitä kunnon viihdykettä - ja sitä nyt on aina ilo kattoo, kun venäläisillä alkaa kiehumaan. ;D

Tuomaritoiminnassa oli muutamia kyseenalaisuuksia, mutta onneksi ne eivät ratkaisseet - tai edes auttaneet - peliä. Siltä osin saa siis olla tyytyväinen, mutta kyllä sen näki, että keinolla kuin keinolla yritettiin itään päin pelata. Kun Venäjästä on kyse niin on kai turha toivoa/odottaa reilua peliä...

Mutta finaali kutsuu Leijonia, joten eihän tässä voi olla muuta kuin iloinen. :D Vastassa sitten USA tai Kanada. Mie ehkä enemmän kallistun tuon USAn puolelle, mutta tulipa kumpi tahansa, voitettavahan se on, jos kirkkaimman mitalin mielii haalia. Huomenna koittaa jännät paikat finaalimatsia seuratessa. :D Tosin sitä ennen jännäillään vielä tuota USA-Kanada -peliä.
« Viimeksi muokattu: 21.05.2016 20:16:51 kirjoittanut Ficcien fani »
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #28 : 21.05.2016 21:27:58 »
Mä en kyllä ymmärrä miten kukaan voi väittää tuomareita suosimisesta, kun täälläkin näitä näköjään huudellaan. Tuomarilinja oli toki aika huono, mutta mielestäni kuitenkin aika tasaspuolinen molemmille. Suomelle vihellettiin ehkä pari helppoa, mutta oli siellä vastustajillakin pari jäähyä, joista joku toinen ei olisi välttämättä antanut jäähyä. Pitää myös huomioida, että 0-1 tilanteessa suomalaiset esti pari kertaa vastustajaa aika räikeästi, ja näistä ei tullut rankkua. Liiga-tuomarointia koko kauden seuranneena annan tuomareille puhtaat paperit. Kotiyleisö vaatii aina rangaistusta pienestäkin hipaisusta, mutta nyt tuomarit eivät menneet näihin miinoihin juuri lainkaan. 

Aho on ollut tähän asti ehkä vähän näkymätön, mutta nyt oli Koskisen kanssa kentän kuningas. Ohtamaalle myös miljoona sydäntä - sekosin laskuista montako kertaa se blokkas venäläisten vetoja kropallaan, ja muutenkin mielestäni paras puolustaja tänään. Muutenkin voi antaa puhtaat paperit koko puolustukselle. Ensimmäisen kymmenen minuutin jälkeen Suomi ei enää sortunut isoihin virheisiin, ja Venäjä sortui yliyrittämiseen. Siinä olis ollut varmaan 10+ maalipaikkaa niillä, mutta tuntui ettei kukaan uskaltanut laukoa, vaan aina haettiin vielä yhtä syöttöä lisää ja tilanne kuivui kasaan. Ovetshkin oli melko surkea, enkä ymmärrä miksi se pelasi yli 20 minuuttia, kun siellä on Shipachyovin kenttä ollut se, joka on tehnyt reippaan enemmistön heidän maaleistaan. Käsittämätöntä konttaamista mieheltä jälleen kerran tärkeissä peleissä.

Finaali jännittää jo nyt, ja oon varmaan ihan paniikissa huomenna. Molemmat Pohjois-Amerikan joukkueet on olleet aina vaikeita vastustajia Suomelle. Toivon ehkä pienesti USAn voittoa, koska valitettavan monet tuntemani Kanadalaiset heittäytyvät arvokisojen aikana melko sietämättömiksi. Jos menestyvät, niin menetyvät siksi kun ovat parhaita, ja jos tulee kyykkäys niin johtuu siitä, että niillä on muka joku "C tai D -joukkue" mukana.

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #29 : 22.05.2016 03:01:15 »
Kun muistan tän foorumin olemassaolon.

Mulla on ihan kivat fiilikset leijonista tänä vuonna. Sen verran tasokasta sähellyksen ja onnistumisen juhlaa on ollut, ettei mua oikeastaan edes haittaa saadanko me hopeaa vai kultaa. Itse asiassa ainoa mikä pelottaa on suomalaisten kyky bilettää voittoa etukäteen. Kaadettiin Kanada kerran, mutta mun silmiin hyvää lätkää pelattiin vasta tänään Venäjää vastaan; hirveän laiskaa menoa joissain otteluissa ja lämmetään joka kerta hitaasti sisälle. Joukkueen kokoonpanosta jaksaa porukka aina kitistä, mutta meitsi on tykännyt. Aina ei pärjää, vaan hienon vaihtelevasti saaneet monet sitä valokeilaa ja joukkueen yhteistyö ei ole lainkaan niin hajanaista kuin parina edellisenä vuotena.

Lainaus
Aho on ollut tähän asti ehkä vähän näkymätön, mutta nyt oli Koskisen kanssa kentän kuningas.

Naah, ei Aho mun mielestä ole ollut kovinkaan näkymätön, paitsi tietty median silmissä (jollei sitten äänestetä sitä seksikkäintä pelaajaa, johan rupee krediittiä tippuun, huoh). Tasaisesti pelannut hyvää peliä läpi kisojen, ihan siinä missä moni muukin. Voisin mediaa syyttää itse asiassa niin monista typeryyksistä, kuten vaikka juuri tuosta aiemmin mainitusta sylkykuppi-efektistä. Yksikin virhe pelaajalta ja se halutaan passittaa vilttiketjuun. Jessus. Tai sitten tämä Laine-ilmiö, joka menee jo yli. Jätkä pelaa upeasti, mutta viisi erilaista artikkelia päivässä Patrikin suosikkimurobrändeistä jonkun mummin kaiman kommentteihin syö efektiä. Tulee mieleen vuosi 2011 ja ilmahitonveivi - ja jos katsoo Granlundin nassua peleissä, niin taitaa tätä nykyään korveta että siitä nousi niin järkyttävä haloo.

Mut tosiaan hyvillä mielin kohti finaalia! Kanadahan se sieltä saadaan vastaan. Mulla on tunne, että joku yllättää iloisesti, mutta koputetaan puuta varmuuden vuoksi.
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #30 : 22.05.2016 19:08:54 »
En tajua niitä, jotka arvostelee, että miten Perryn paidassa voi komeilla C. Mitä hittoa se sellainen on? Pitäisikö se komeilla sellaisen pelaajan rinnassa, joka suostuu häviämään suosiolla vai mitä ihmettä? ;D Perryn suhteen olen kyllä varmasti puolueellinen, vaikka tiedänkin millainen sika se osaa olla kentällä, mutta ei kapteeniksi koskaan oteta sellaista, joka on vain kiltti. No, okei, Venäjä otti, kun ne valitsi Datsjukin, mutta eipä Venäjä finaaliin päässytkään.  ::)

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #31 : 22.05.2016 23:12:57 »
On ehkä ilkeää sanoa, mutta sitä saa mitä tilaa. Kanada kyllä osoitti taitavuutensa ja Suomi musta kaatui periaatteessa siihen ehkä pienoiseen ylimielisyyteen. Mä pidän ainakin median osalta sitä, koska hehkutettiin koko ajan triplan saantia. Ja toisaalta täytyy kyllä sanoa, että melkein oli jo ennen peliä mulla tiedos, ettei kulta välttämättä tuu, koska todennäköisyys voittaa kaikki ottelut MM-turnauksessa finaaliin saakka on aika pientä kuitenkin loppupeleissä. Hieno peli kuitenkin ja parempi voitti. Toki Kanada saattoi näyttää vähemmän liikkuvalta, mutta osoitti kyllä ettei alkulohkon häviö vaikuta mitään ja opetti tavallaan miten Suomi pelasi jne. Ja musta on ihan järkevää Karvalakkirakastajan tapaan se, että Perry on kapteeni. Okei, onhan se rotta tavallaan kuten ois ollut esim. Radulov, jos ei ois loukkaantunut, mikä harmittaa mua Venäjän osalta.

Pronssi meni kyllä ansaituksi Venäjälle sillä oli kyllä upea peli ja USAlle ei annettu mahdollisuutta. 3. mitalli kolmessa vuodessa, joten ei Venäjä nyt niin huono ollut, vaikka välierä oli mitä oli. Ja pronssi kyllä maistuu venäläisille, mitä nyt ainakin venäläistä mediaa pelinkin jälkeen luin.

BadKarmaGirl kyllä sanoi aika paljon omiakin tuntemuksia, sillä muukin ärsyttää jatkuvasti tuomareiden arvostelu ja väitteet niiden puolueellisesta toiminnasta. Jostain syystä tuntuu nykyään olevan jopa muotia syyttää tuomareita, jos ei joko mene pelit kuten itse haluaa tai sit vaan muuten vaan. Odotan kauhulla tuleeko finaalin jälkeen myös syytökset puolueellisuudesta, sillä se ei yllättäisi mua. Jos miettii Liigan tuomaritoimintaa, niin paljon parempaa tuomaritoimintaa tässä MM-turnauksessa oli kaiken kaikkiaan.
« Viimeksi muokattu: 22.05.2016 23:32:26 kirjoittanut leofurioso »
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #32 : 22.05.2016 23:26:10 »
Suomen pojilta kyllä hieno turnaus, mutta ärsyttäähän se, että turnauksen ainoan häviön piti osua sitten finaaliin. Suomi myös pelasi aika huonosti, kun syötöt menivät suoraan kanadalaisten lapaan ja ei saatu oikeastaan ainuttakaan kunnon hyökkäystä aikaan, sellanen pieni hermostuneisuus välittyi koko pelin ajan. Vähän tätä pehmentää kyllä se, että Laine valittiin turnauksen arvokkaimmaksi pelaajaksi, voitti maalipörssin yhdessä Ruotsin Nyqvistin kanssa ja pääsi myös tähdistökentälliseen - Suomella on oikeesti aika loistava kiekkotulevaisuus tulossa, kun Ahokin nakutteli eilen pari maalia Venäjää vastaan ja me kuitenkin voitettiin sekä U20- että U18-MM-kullat. Tähdistökentälliseen valittiin myös Koskinen ja Granlund, että ei me huonoja oltu. Hävittiin vaan finaali paremmalle.

leofuriosolle pakko sanoa noista tuomareista, että vaikka linja piti aika hyvin pitkin peliä, mutta sai Kanada kyllä pelata sellaista pikkusikaa ihan kaikessa rauhassa ja Sebastian Ahonkin saama "sukellus"-jäähy oli erittäin kyseenalainen. Mä en nimittäin nähnyt minkäänlaista sukellusta, sillä kyllähän siinä nyt kaatuu eteenpäin, jos kanadalainen vähän auttaa asiassa. ;D
Ava © flawless

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #33 : 22.05.2016 23:29:35 »
Mä en kyllä ymmärrä miten kukaan voi väittää tuomareita suosimisesta
Kyllä miusta venäläisten rikkeitä jätettiin vähemmän viheltämättä kuin suomalaisten.

En tajua niitä, jotka arvostelee, että miten Perryn paidassa voi komeilla C.
Alkulohkon pelissä hänestä vain syntyi sellainen vaikutelma, että ei ole kapteeniksi sopiva, ei reilu pelaaja.

Kamalan surulliset ja pettyneet tunnelmat.  :'( Jääkiekko on intohimoni, joten otin tämän pelin tuloksen aika raskaasti. Ei menetetty pelkästään MM-kultaa, vaan myös kolmen kullan mahdollisuus. En usko, että vastaavaa mahdollisuutta tulee hyvin pitkään aikaan. Olisi ollut niin upeaa...

Miun mielestä Suomi ei päässyt lähellekään omaa tasoaan, ei tainnut olla yhtäkään pitempää kunnon pyöritystä Kanadan päädyssä. Huvittavinta - jos tuosta pelistä edes löytyy jotain huvittavaa - oli katsoa Kanadan pelaajan numero 55 suunsoittoa, joka tuntui jatkuvan ja jatkuvan. Ensin tuomareille ja sitten Komaroville rangaistusaitiossa ja sitten taisi vielä jatkua tuomareille.
En halua myöntää, että Kanada pelasi paremmin. He pelasivat varmaa omaa peliään, jotain mihin Suomi ei pystynyt ja sekös tässä harmittaa.

Jostain syystä tuntuu nykyään olevan jopa muotia syyttää tuomareita, jos ei joko mene pelit kuten itse haluaa.
Itsellä meni luotto tuomareihin 2014 kisojen jälkeen (ja 2015 Tshekki-peli...). Sitä ennen en ollut tuomareihin kiiinnittänyt paljoakaan huomiota.
Sé onr sverdar sitja hvass!

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #34 : 22.05.2016 23:40:27 »
Saphira, mä en voi vaan yhtyä tuohon, että Venäjän rikkeitä ois jätetty vähemmän viheltämättä. Tosin itsellä voi olla laajempi näkemys pelimäärien vuoksi, koska en perusta tilastoa vain Suomi-Venäjä välierään vaan alkulohkoon ja pudotuspeliin Saksaa vastaan jne. Aika tasan jäänyt usein otteluissa viheltämättä jättämiset kotijoukkueen osalta kuin vierasjoukkueenkin osalta. Toki se voi tuntua siltä, mutta turnauksessa kyllä loppujen lopuksi oli yllättävän hyvä taso ja toisaalta tuomaritkin on ihmisiä, jotka voi jopa kyseenalaisia tuomioita antaa inhimillisenä olentona. Ja jos joskus käynyt esim. Pietarissa tai Moskovassa tai muualla Venäjällä pelissä, niin tietää kuinka vaikeaa tuomarien toiminta voi olla äärettömän äänekkään kotiyleisön edessä. Se hakkaa mm. tunnelman Suomessakin aika usein. Ja ainakaan noiden tuomarien perseily ei oo tasoa Liiga, niin se on kaikki positiivista.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #35 : 22.05.2016 23:46:50 »
Jaahas, tämä turnaus päättyi sitten näin, ja täytyy sanoa että ärsyttää suunnattomasti. Kanada oli kyllä aivan tajuttoman hyvä tässä pelissä, eikä antanut Suomelle juurikaan mahdollisuuksia maalintekoon, eikä Suomi osannut hyödyntää niitä muutamia paikkoja, jotka sai. Mä olin kanssa varautunut oikeastaan jo aluksi tappioon, osittain toki pessimistinä, mutta myös siksi että kyllähän tuo pakisto on liian ohut etenkin kun sieltä puuttuu joukkueen kaksi parasta puolustajaa. No, katseet kohti World Cupia ja sinne parhaat ukot kehiin. Koskinen oli aivan huikea näissä viimeisissä peleissä, ja puolustus pelasi uhrautuvasti monta maalipaikkaa, mutta tuo avaaminen oli liian hidasta, minkä takia Kanada pääsi karvaamaan hanakasti, ja Suomen oli vaikea lähteä hyökkäyksiin. Ahon sukellusjäähy jäi ihmetyttämään, mutta muutentuomarit vihelsivät tässäkin pelissä hyvin, vaikka aika paljon sai kyllä mailaa käyttää.

Tää vika peli oli aika surkeaa kateltavaa, mutta kolme pelaajaa nousi kyllä tosi hyvin esille tämänkin taaperruksen keskeltä, joten pienet kunniamaininnat annan niille, jotka sen ansaitsee.

+++ Mikael Granlund - Kanada voitti ehkä matsin, mutta mielestäni Granlund oli paras pelaaja koko pelissä. Hyvää haastoa, kiekonriistoja ja sinnikkyyttä koko turnauksen läpi. Ehdottomasti pelkkää plussaa Mikelle, ja toivottavasti saisi tuon peli-ilmeen lopultakin näkymään täysillä myös änärissä. Ketuttaa niin vietävästi aina lukea sitä Mikke/Mikko negaa jota osa Wild-faneista suoltaa ihan jatkuvasti.
++ Turnausen alussa spekuloitiin kuinka Koskinen ei ole ykkösveska, mutta oli näissä tärkeissä peleissä todella hyvä. Kanadaa vastaan paljon hyviä koppeja, ja se ainoa päästetty maali meni puolustuksen piikkiin. En enää ihmettele, että on tarjottu paikkaan änäriin. Toki taitaa jäädä yhä Venäjälle, mutta ehkä joskus vielä tulee uusia tilaisuuksia.
+Sebastian Aho - huikean energistä peliä. En ihmettele yhtään, että siirrettiin takaisin ykkösketjuun ottelun aikana, sillä Miken kanssa ehdottomasti parhaat hyökkääjät tänään. Pari hyvää paikkaa loi, ja ainoita jotka sai mitään painetta aikaiseksi Kanadan päädyssä. Paransi peliään mitä kovemmaksi pelit menivät, siitäkin huolimatta että taitaa Ahollakin kauden ottelumäärä hätyytellä sataa. Ihanaa että meillä on tällaista nuorta talenttia Suomessa.

Pari pelaajaa sitten loisti puolestaan surkeudellaan syystä tai toisesta
- Laine-Barkov-Jokinen - kyllä nimeän tämän koko ketjun, koska tärkeimpänä hetkenä koko kolmikko suoriutui heikosti. Patelle pari huolimatonta kiekonmenetystä, eikä kemiat toimineet yhtään JJ kanssa. Aikaisimmissa peleissäkin tätä on ollut, mutta silloin Barkov on häärinyt tuossa kolmantena lenkkinä ja omalla tekemisellään hitsannut ketjun toimivaksi. Barkov on ollut nyt pari peliä kuitenkin aivan pimennossa, vaikka se taitaakin johtua jostain loukkaantumisesta. Se yksi peli jäi nuorukaiselta väliin, minkä jälkeen huudettiin flunssaa, mutta taisi olla jotain vakavampaa taustalla. Harmi, koska terveenä Barkov olisi ollut kentän kingi :(
-- Pokka - avaaminen oli huonoa, eivätkä syötöt tahtoneet mennä omille. Omassa päädyssä hierottiin liikaa ja kanadalaiset pääsi riistämään kiekkoa.
--- Lindell - sama kuin Pokka, mutta vielä pari astetta haparoivampaa ja hölmömpää pelaamista. Lindellin huonous harmittaa vieläkin enemmän kun se oli AHLssa niin huikea, mutta sitten oli koko kisojen ajan Suomen huonoin pakki ehkä yhtä peliä lukuunottamatta.

All in all, katkerat fiilikset jäi, mutta tuskaa lievittää ne junnumestaruudet ja se fakta, että pääsen varmaan jo ensiviikolla MM-maailmasta takas meidän kotimaansarjaan, kun huhupuheita meidän tulevista pelaajasoppareista on ollut paljon liikkeellä ja pari inside-ihmistä on vihjannut että ensiviikolla alkaa paukkua ja kunnolla. Niin ihana kun meidän maajoukkue onkin mulle, niin oma liigaseura on sitäkin rakkaampi, ja oiva aasinsilta pakoilla tätä pettymystä ja kulkea etiä päin!

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #36 : 23.05.2016 00:06:38 »
Mä en ole erityisesti kiinnittänyt huomiota tuomarilinjaan. Ilmeisesti siis olen pitänyt sitä aika tasapuolisena, mutta se mikä ärsyttää tuomarilinjassa sekä näissä kisoissa että rapakon takana pudotuspeleissä, on armoton mailalla hakkaaminen. Olen odottanut, että milloin ne alkaisi toden teolla puuttumaan siihen, mutta ei ne taida ikinä alkaa. Jääkiekko on kontaktilaji, mutta luulisi olevan kuitenkin kaikkien etu - seikä peliä seuraavien että pelaajien - että tuota hakkaamista pikkaisen kitkettäisiin pois.

Kanada oli finaalissa parempi. Harmi sinänsä, koska Suomi pelasi niin upean turnauksen, että on sääli että sitä kruunua siihen ei saatu. Olen samaa mieltä pakiston ohuudesta, mutta ilokseni olin aivan väärässä, kun etukäteen arvelin, ettei se millään voi riittää noinkaan hyvin. Omista ei päästy tarpeeksi nopeasti pois ja siellähän sitä sitten pyörittiin.

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #37 : 23.05.2016 15:31:35 »
Kamalan surulliset ja pettyneet tunnelmat.  :'( Jääkiekko on intohimoni, joten otin tämän pelin tuloksen aika raskaasti. Ei menetetty pelkästään MM-kultaa, vaan myös kolmen kullan mahdollisuus. En usko, että vastaavaa mahdollisuutta tulee hyvin pitkään aikaan. Olisi ollut niin upeaa...
Pahin pettymys alkaa olla jo ohi, mutta täytyy myöntää, että eilen oli kyllä todella pettynyt fiilis. Kaikkein kauheinta oli nähdä pelaajien toinen toistaan pettyneemmät ilmeet. :( Tuli sellainen fiilis, että voisipa antaa kaikille oikein kunnon lohdutushalin. Harmittaa tosi paljon, mutta näin se vaan menee. Kanada oli parempi ja ansaitsi voittonsa. Suomi kuitenkin taisteli ja yritti, joten sitä ei voi muuta kuin arvostaa. :)

Kokonaisuutena Suomella oli hieno turnaus ja siitä jäi monia positiivisia asioita käteen, mutta erityisen maininnan musta ansaitsee joukkueen nuorempi kaarti Aho, Laine ja Rantanen. Kaikki antoivat hyviä näyttöjä taidoistaan, vaikka aina ei tulosta tullukaan. Loistavia pelaajia kaikki ja oli kyllä ilo seurata niiden menoa jäällä. :D Lisäksi täytyy vielä mainita Granlund, joka tosiaan yllätti mut positiviisesti ja oli erittäin hyvä läpi turnauksen, Koskinen, joka onnistui vakuuttamaan mut lopulta olemalla aivan loistava, ja Ohtamaa, joka ei mustelmia kavahtanut vaan hoiti puolustuksen ilmiömäisesti. Kokonaisuudessa Suomella oli mielestäni todella hyvä joukkue, sopivasti uutta ja nuorta, vanhempaa ja kokeneempaa kaartia. Kyllä tästä joukkueesta saa olla ylpeä! :)

Tuomaritoiminta tosiaan oli yllättävän hyvää, vaikka muutamia kyseenalaisuuksia matkan varrelle mahtuikin. Esimerkkinä Ahon saama sukellus-jäähy finaalipelissä. Mie en kyllä nähny siinä mitään sukeltamiseen viittaavaakaan, mutta näköjään tuomarit näki. Mutta joo, kaiken kaikkiaan ihan hyvää tuomarointia oli koko turnauksen ajan. Vuoden 2014 tuomarifarssi on yhä tuoreessa muistissa, joten ei se luotto tuomareihin ihan noin vain palaa, mutta tämä oli askel parempaan suuntaan.

Ja sit mun on ihan pakko avautuu vielä yhdestä asiasta... Mun on myönnettävä, että turnauksen myötä aloin pitää Laineesta. Kyllähän kauhea hypetys siitä alkoi ärsyttämään, mutta ei se mun mielestä turhaan otsikoissa ollut. Jätkähän on huikee pelaaja, sitä ei voi kukaan kieltää. Joo, se teki myös paljon virheitä, ja niiden seurauksena alkoi useimmiten armoton lyttäys kansan keskuudessa ja se ärsytti (ärsyttää välillä edelleenkin) suunnattomasti. Ensinnäkin, se on vasta 18-vuotias. Voiko sen ikäiseltä edes vaatia täydellistä suoritusta tuollaisessa turnauksessa? Mielestäni ei. Ymmärrän sen, että kokeneemmilta voidaan vaatia enemmän (ja usein vaaditaankin), mutta että noin nuorelta, jonka ura on vasta alkumetreillä...

Uskon Laineen tehneen parhaansa ja se riitti siihen, mihin riitti. Virheitä tekee kaikki, niin nuoret kuin kokeneetkin, mutta kyllä niistä ajan kanssa oppii. Laineella on vielä aikaa kehittyä ja uskon, että se tulee pärjäämään urallaan. Tän turnauksen myötä se todellakin ansaitsi mun kunnioituksen. :) Niin, ja se oli ehdottomasti ansainnu paikkansa joukkueessa. Nuoresta iästä huolimatta se suoriutui turnauksesta hienosti. :)
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #38 : 26.05.2016 22:26:00 »
Ficcien fani sanoikin tuossa aika osuvasti sunnuntain pelistä, että kauheinta oli nähdä pelaajien toinen toistaan pettyneemmät ilmeet. Nyyhkytin yksin kämpässäni television edessä aikalailla samassa asennossa jossa Pate virui jäällä. Ilmekin oli sama.

Tuntui kyllä tosi pahalta poikien puolesta koska vaikka hopea on hieno saavutus, se kuitenkin hävitään ja aluksi se vituttaa. Pronssia ehdottomasti parempi silti. Hauskaa muuten kuinka puoli kansaa kiitteli nyt kisojen jälkeen ja sanoi että hopea ei oo häviö ja se on hyvä juttu. Mun muistaakseni mä ja muut tietyn liigajoukkueen fanit ollaan tässä kolmen vuoden aikana kuultu päinvastaista tuosta hopean saamisesta. Eihän Liigaa ja mm-kisoja sinänsä voi verrata kun maailmanmestaruuskisoissa pelaa näitä änäritähtiä ja taso on kovempaa mutta hopea mikä hopea, jokseenkin vitutti lukea kuinka nyt se oli niin hienoa ja arvokasta. Pienistä asioista minäkin tässä valitan, no onneks on kullat kaulassa ja kevät kauniin sinioranssi. ;D En oo tästä poikien kullasta tänne ees hehkuttanut vielä joten nyt sitten!

Jotenkin mua alkoi noiden mm-kisojen jälkeen ärsyttää toi median touhu. Juhlittiin kultaa ennen finaalipeliä ja hehkutettiin kuinka triplakulta on historiallinen saavutus. Kanada voitettiin jo kerran ja nyt voitetaan uudelleen. Kanadan maalivahdilla vois heittää vaikka vesilintua. Somessa porukka jo itki kuinka varmasti voitetaan kultaa kun voitettiin Kanada jo kerran ja ihanaa, torilla tavataan ja nyt tulee 3. kulta! Ja sit noi otsikot ja some pelin jälkeen. Eihän tässä näin pitänyt käydä. Yhyy Suomi on ihan paska. Kanada on ihan paska. Patrik Laine on ihan paska. Tuntuu että suomalaiset seuraa niin sokeana noita otsikoita ja heti jos joku pelaa pari peliä huonommin niin se haukutaan lyttyyn. Koskinen sai osakseen aika paljon kritiikkiä alussa ja porukka oli ihan Saroksen puolella, ja sit kun Koskinen pelaskin pari parempaa peliä niin kaikki alkoi hehkuttaa sitä.

Tuomaritoiminta oli mun mielestä ihan hyvää! Ei mulla sinänsä ollut mitään valittamista siitä, tosin seurasin vain Suomen pelejä enkä niistäkään ehtinyt nähdä kuin 3-4 viimeistä töiden takia. Ainoa juttu mikä mua jäi hieman mietityttää oli se Ahon "sukellus". Poika oli selvästi aika hämmentynyt saatuaan jäähyn ja mediassa nyt tuon pelin jälkeen. Mä en usko että sukelsi tahallaan, mutta maallikkona on tietysti paha sanoa. Ainahan niitä virheitä sattuu ja mokia tulee, tuomaritkin on ihmisiä ja aina edes se 4 silmäparia jäällä ei riitä. Tuomarit saa myös sen verran paljon kuraa niskaansa, että osalle saattaa tulla paine antaa jäähyjä enemmän, kun porukka yleensä valittaa että niitä jäähyjä ei anneta. En kyllä kadehdi tuomareiden työnkuvaa ollenkaan!

Ja sit mun on ihan pakko avautuu vielä yhdestä asiasta... Mun on myönnettävä, että turnauksen myötä aloin pitää Laineesta. Kyllähän kauhea hypetys siitä alkoi ärsyttämään, mutta ei se mun mielestä turhaan otsikoissa ollut. Jätkähän on huikee pelaaja, sitä ei voi kukaan kieltää. Joo, se teki myös paljon virheitä, ja niiden seurauksena alkoi useimmiten armoton lyttäys kansan keskuudessa ja se ärsytti (ärsyttää välillä edelleenkin) suunnattomasti. Ensinnäkin, se on vasta 18-vuotias. Voiko sen ikäiseltä edes vaatia täydellistä suoritusta tuollaisessa turnauksessa? Mielestäni ei. Ymmärrän sen, että kokeneemmilta voidaan vaatia enemmän (ja usein vaaditaankin), mutta että noin nuorelta, jonka ura on vasta alkumetreillä...

Uskon Laineen tehneen parhaansa ja se riitti siihen, mihin riitti. Virheitä tekee kaikki, niin nuoret kuin kokeneetkin, mutta kyllä niistä ajan kanssa oppii. Laineella on vielä aikaa kehittyä ja uskon, että se tulee pärjäämään urallaan. Tän turnauksen myötä se todellakin ansaitsi mun kunnioituksen. :) Niin, ja se oli ehdottomasti ansainnu paikkansa joukkueessa. Nuoresta iästä huolimatta se suoriutui turnauksesta hienosti. :)

Pate on ihana! Nuorihan se on ja kun niitä virheitä tulee niille kolmikymppisille änäriäijille niin kai niitä nyt juuri 18 vuotta täyttäneellekin tulee, vieläpä sellaiselle jolla on varmaan kivat paineet niskassa ja halu näyttää niin faneille, vihaajille, medialle kuin NHL:lle kykynsä. Toi sun mainitsema lyttäys kansan keskuudessa on kyllä aivan tajutonta. Heti kun menee pari peliä huonommin ja tulee virheitä niin onkin yhtäkkiä ihan paska. Tolla meiningillähän me kaikki oltais ihan huonoja kaikessa, koska tuskin kukaan meistä aina hommiansa (oli ne sitten kotityöt, läksyt, työasiat, harrastukset tai ihmissuhteet) täydellisesti hoitaa. Täs nykyajan somessa kyllä tulee vahvasti esiin se kuinka armottomia ihmiset osaa olla 18-vuotiasta poikaa, jonka ura vasta alkaa, kohtaan.

Tästä tulee jo kilometriviesti mutta pakko todeta loppuun, että oon ihan rakastunut Sebastian Ahoon. Tuudittaudun ajatukseen, että onneksi se on mua VAIN 3 vuotta nuorempi. Aluks en oikein tykännyt siitä koska Kärpät ja katkeruus mutta en mä pysty enää huijaa itseäni tai ketään muutakaan sanomalla etten pidä siitä. Pate, Mikke, Jokinen, Barkov ja Leksa oli kans suosikkeja tän vuoden kisoissa. Ylipäätänsä Suomella oli nyt mun mielestä tosi hyvä joukkue.
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #39 : 10.06.2016 11:53:46 »
Kaikki näköjään Suomessa puhuu lähinnä vaan MM-lätkästä tai Liigasta ja kun ne loppuu, ketään ei enää kiinnosta. No ei se mitään, avaudun silti lyhyesti änärin finaaleista, koska ne oikeasti tappaa mut tylsyyteen. Etukäteen olen pelännyt, että siinä vaiheessa, kun Pittsburgh Penguins pääsee finaaliin, mä jyrsin kynsiäni (ja onko muuten edes hieno ajatus, että olen kenties onnistunut käymään livenä katsomassa Stanley Cup -voittajajoukkuetta, vaikka siinä vaiheessa sitä ei olisi uskonut, kun kausi alkoi miten alkoi LOL), mutta tämä finaalisarja... on pitänyt toivomalla toivoa San Jose Sharksin voittoa Penguinsia vastaan, koska oikeasti tämän pitäisi olla kauden huipentuma. Tulosten mukaanhan matsit on olleet hirveän tiukkoja, mutta kenttätapahtumien perusteella koko finaalisarja edelleen tuntuu joltain antikliimaksilta. Ja osa minusta kuolee nauruun, jos Sharks tämän vielä voittaa.  ;D