Kirjoittaja Aihe: Game of Thrones  (Luettu 58866 kertaa)

hiekkapaperi

  • ***
  • Viestejä: 58
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #20 : 25.05.2016 00:40:55 »
Tää topa taitaa olla jo suhteellisen kuollut, mutta mulla ei oo muutakaan tekemistä. :D Ja sormet syyhyää päästä keskustelemaan Game of Thronesista! En nimittäin saa pahemmin vertaistukea, koska juurikaan tunne ketään joka kyseistä sarjaa seuraisi.

Mites teidän muiden lempiparitusten laita on? Onko sellaisia?
Nyt kun aloin miettimään, niin tää taitaa olla semmosia harvoja sarjoja että ei pahemmin lempiparituksia oo. Tykkäsin Tyrion/Shaesta, mutta kuten Röhkö jo mainitsi siitä teilaamisesta... Tästä tulikin mieleen yksi legendaarisimmista kohtauksista, nimittäin Tywinin kuolema! ;D Aika huippu. Ai niin! Mä olin niitä sekopäitä jotka shippas Thramsayta :D Voi että, just ihanan kieroutunut shippi.

Onko muuten enää muita hurjasusia elossa kun Ghost? Nymeria saattaa olla vissiin vielä elossa jossain. Ghost tosin onkin mun lemppari, kirjoissa varsinkin tykkään Ghostin ja Jonin suhteesta (ja Aryan ja Jonin!). Apua, olikohan kirjoista puhuminen sallittua? Mää meen tosin vasta tokassa kirjassa enkuksi.

Mistä tykkäätte GoT:issa eniten, onko jotain erityistä juttua joka sykähdyttää? Tai toisaalta mistä ette niin tykkää?
« Viimeksi muokattu: 25.05.2016 00:42:56 kirjoittanut hiekkapaperi »
because destiny, John... is a fickle bitch

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #21 : 25.05.2016 12:36:04 »
Lainaus
Onko muuten enää muita hurjasusia elossa kun Ghost?
Eipä taida olla, sillä SPOILER UUSIMMASTA JAKSOSTA Summer revittiin kappaleiksi, kun Meera ja Bran pakenivat White Walkerseilta ja Shaggydog kuoli jo aiemmin, kun Rickon ja Osha vietiin Ramsaylle ja se tyyppi näytti Shaggydogin päätä. Nymeria tosiaan varmaan elelee jossain metsiköissä Westerosissa, mutta koska Arya itse on Braavosissa, niin tuskinpa sitä tullaan enää näkemään, joten Ghost taitaa olla ainoa.

LISÄÄ SPOILEREITA, koska siis wäää, Hodor oli ihana! Viimein jopa selvisi, minkä takia hän on vain hokenut pelkkää Hodoria, koska Bran wargasi häneen ja sitten Meera karjui 'hold the door'ia mikä lyhentyi, mutta siis nyyh, oikeasti. Lempeä jättiläinen pelasti Meeran ja Branin itsensä uhalla ja nyt itkettää. >':

Lainaus
Mistä tykkäätte GoT:issa eniten, onko jotain erityistä juttua joka sykähdyttää? Tai toisaalta mistä ette niin tykkää?
Erittäin hyvä kysymys. En oikeastaan edes tiedä, mikä siinä silloin ekalla kerralla kolahti, mä vaan jäin koukkuun oikein kunnolla. Ehkä se on nämä twistit ja mutkat juonessa, joita kaikkia ei pysty millään lailla ennakoimaan. Samoin musta tuntuu, että tässä sarjassa (samoin kuin kirjoissa) on jotain saman tyylistä kuin Pottereissa, että kaikki viittaa kaikkeen. Jossain jaksossa matkan varrella poksahtaa joku pieni mutka matkaan ja sitten vasta viisi jaksoa myöhemmin sä oikeasti tajuat, kuinka tärkeä se yksi pieni vilahdus siellä jossain oli. Muutenkin joissain sarjoissa voit jättää yhden tai useamman jakson katsomatta ja silti palattuasi sarjan pariin, olet ihan kivasti kärryillä, mitä on tapahtunut, mutta GoTissa jos jättää yhden jakson katsomatta (eikä lue juonipaljastuksia), on kyllä niin täydellisen kujalla, ettei mitään rajaa, koska tässä tapahtuu koko ajan jotain! :D Että se on ehkä yksi asia, mikä mua kiehtoo tässä sarjassa, kuinka se jatkuvasti koukuttaa mua, vaikka mua alkaakin välillä oksettaa se väkivallan ja seksin määrä (etenkin yhdistettynä), mitä tässä on, mutta siitä huolimatta en vaan osaa jättää katsomatta. Oon jo liian koukussa, että osaisin lopettaa. :'D

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #22 : 11.06.2016 18:35:27 »
Minähän siis protestiksi lopetin GoTin kattomisen kolmannen kauden jälkeen. Robbin kuolema otti sen verran koville, etten pystynyt jatkaan sarjan kattomista :'D. Nyt oon vähän alkanut jo miettiin, että pitäiskö kuitenkin koittaa vielä, tai kenties jopa alottaa ihan alusta. Täähän on sinänsä mulle uutta, koska vaikka ties kuinka monen hahmon kuolema on tuntunut pahalta, niin tää oli ainoa kerta kun jätin ihan oikeasti koko jutun kesken. Meni ihan kunnolla tunteisiin. Robbin ohella mun suosikki on Arya, jonka edelleen toivon tappavan kaikki ja nousevan valtaistuimelle :D


ava & bannu © Inkku

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #23 : 14.06.2016 22:40:13 »
Spoilerit ovat pienemmällä fonttikoolla.

Aloitin GoT:n katsomisen vähän myöhässä, vasta viime talvena. Koukutuin aika nopeasti sarjaan ja varsinkin sen odottamattomiin juonenkäänteisiin. En ole lukenut kirjoja jotenka kaikki kuolemat yms. tuli aika järkytyksenä D: Paitsi Jonin ja Nedin.
Sarjassa eniten riipii juurikin suosikkihahmojen kuolemat. Ja vielä enemmän hurjasusien kohtalot ;( Toisaalta se lisää tarinan viehätystä, kun ei voi tietää kuka kuolee seuraavaksi. Lisäksi pidän siitä, ettei kaikki ole niin mustavalkoista ja pahikset voivat muuttua hyviksiksi ja päinvastoin.

Joissain kohdin tuntuu, ettei mikään etene ja tarina junnaa paikoillaan. Tästä esimerkkinä on Danyn osuus Meereenissä, kuinkahan pitkään siellä on jo jumitettu. Ei se tietenkään olisi kovin realistista, että parissa päivässä Daenerys saisi kumppaneineen jokaisen kaupungin ja alueen täydellisesti hallintaansa, mutta olen jo aika kyllästynyt siihen. mutta ehkä siihen tulee muutos, jos Yara ja Theon saapuvat laivoillaan ja tuhoavat isännät

Lempiparituksista... no pidän Jon/Ygritte- ja Tyrion/Shae-parituksista. Jorah/Daenerys viehättää kans jollain tavalla. Mutta varsinaiset OTP:t on Gendrya ja Brienne/Jaime ♥ Ei pitäisi varmaan liikaa kiintyä mihinkään...
 Kahdeksannen jakson Jaimen ja Briennen tapaaminen oli ihana! Ja kuinka sisäinen fanityttöni pääsi valloilleen siinä lopun hyvästelyssä. Ja Gendry saisi jo lopettaa soutamisen. Toivon niin paljon, että hän ja Arya löytävät toisensa Aryan matkatessa takaisin Westerosiin

Minuu ottaa päähän Tommen ihan kunnolla... Jostain muistan kuulleeni että Tommenin näyttelijä olisi sanonut Tommenin miehistyvän ja muuttuvan vahvemmaksi, mutta vielä mitä. Siellä se ihan onnessaan on ylivarpusen kyykytettävänä. Ja koko uskovaisten ryhmä ärsyttää. En pidä Cerseistä, mutta tässä tapauksessa asetun hänen puolelleen.
Hold the door -jakso oli siihen mennessä varmaan lempparini kuudennesta kaudesta, vaikka pitikin nähdä taas yhden hurjasuden kuolevan... ;( en vaan kestä eläinkuolemia.
Tiesin ja toivoin, että Sandor Clegane tulee takaisin. Hän sentään tuli aika nopeasti takaisin sarjaan toisin kuin eräät...  Hänen ja Aryan kohtaaminen olisi myös mielenkiintoista nähdä. Uskooko kukaan Cleganebowliin nyt kun Tommen kielsi trial by combatin (mikäliesuomeksi)?


Onko teillä mielessä joku hahmo, jonka haluaisitte palaavan takaisin sarjaan? Mikä on inhokkihahmosi? Uskotteko, että joku kuolleeksi todettu henkilö ei olekaan kuollut?
Sé onr sverdar sitja hvass!

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #24 : 15.06.2016 09:26:04 »
Lainaus käyttäjältä: Saphira
Lisäksi pidän siitä, ettei kaikki ole niin mustavalkoista ja pahikset voivat muuttua hyviksiksi ja päinvastoin.
Jooo, ja kaikista kiehtovintahan tuossa sarjassa on sekin, että pahikseus/hyvikseys tosi monen hahmon kohdalla riippuu ihan siitä, mitä sukua kannatat Iron thronelle! :D Esim. Starkien kannattajille Lannisterit näyttäytyy pahiksina, kun taas Lannisterien kannattajat varmaan pitää Starkeja pahismaisina jne. Sitten on tietysti White Walkersit, jotka on varmaan kaikkien mielestä tarinan pahiksia, mutta noin niinkuin elävistä, jos puhutaan, niin se riippuu niin paljon siitä katsojan näkövinkkelistä, että kuka on pahis ja kuka hyvis. :D

SPOILAA!
Lainaus käyttäjältä: Saphira
Minuu ottaa päähän Tommen ihan kunnolla... Jostain muistan kuulleeni että Tommenin näyttelijä olisi sanonut Tommenin miehistyvän ja muuttuvan vahvemmaksi, mutta vielä mitä. Siellä se ihan onnessaan on ylivarpusen kyykytettävänä. Ja koko uskovaisten ryhmä ärsyttää. En pidä Cerseistä, mutta tässä tapauksessa asetun hänen puolelleen.
Uskooko kukaan Cleganebowliin nyt kun Tommen kielsi trial by combatin (mikäliesuomeksi)?
Kyllä Tommen on aavistuksen verran miehistynyt tässä, kun nyt hän osaa jo tehdä omia valintojaan, koska ylivarpusen ja koko lahkon nostaminen korkea-arvoisemmaksi oli kuitenkin loppupeleissä hänen valintansa... Siitä voidaankin sitten olla montaa mieltä, kuka oli sen ajatuksen takana, mutta päätös oli Tommenin itsensä, kun taas aikaisemmin Cersei on enemmän tai vähemmän ohjaillut häntä. Siitä olen kyllä ihan samaa mieltä, että koko uskontojupakka on todella ärsyttävä, toivon, että varpusista päästään pian eroon, koska hermohan tässä menee.
Trial by combatin kieltäminen oli kyllä mielenkiintoinen veto, etenkin kun nyt Cersein oikeudenkäynnissä voi käydä ihan miten vain, aikaisemmin oli ihan selvää, että hän voittaa, koska Mountain vs. kuka vaan = Mountain voittaa, mutta oikeudenkäynti, jossa uskonnon edustajat ovat tuomareina(!) = mitä vaan voi tapahtua. Cleganebowl on kyllä kans mielenkiintoinen, koska varmaankin Hound on ainoa, joka pystyisi edes teoriassa päihittämään veljensä, mutta saas nähdä miten käy, toivottavasti jossain kohtaa nähdään kuitenkin Mountainin menettävän päänsä tai jotain, koska ölfskfposkfopsgnhdri inhoan sitä tyyppiä!!!


Onko teillä mielessä joku hahmo, jonka haluaisitte palaavan takaisin sarjaan? Mikä on inhokkihahmosi? Uskotteko, että joku kuolleeksi todettu henkilö ei olekaan kuollut?
Odon kanssa taidettiin höpötellä irkin puolella Syriosta (Aryan entinen opettaja!), että hän voisi kenties olla vielä elossa, koska hänen kuolemaansa ei ikinä näytetty. Toki, se on sitten ihan eri asia, onko hän palaamassa takaisin vai ei, koska loppujen lopuksi kuitenkin aika mitätön hahmo. Gendryn kuitenkin haluaisin takaisin, ihan vaan, jotta pääsen shippaamaan Gendryaa taas. :D (terkuin, olin jo melkein unohtanut koko parituksen, kunnes Saphira nosti sen esille) Inhokkihahmoksi taas täytyy kyllä sanoa Mountain, koska välillä tuntuu, että hänen ainoa tehtävänsä koko sarjassa on näyttää isolta ja pelottavalta. :D Ja tietysti repiä ihmisiä kappaleiksi aina välillä.
SPOILAA! Samoin se Cersein seurassa hiipparoiva maester, joka on nyt nousemassa Varysin sijalta niiden lasten avulla salaisuuksia hallitsevaksi henkilöksi Kuninkaansatamassa, on aika ärsyttävä (ja lievästi creepy) tapaus.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #25 : 15.06.2016 10:52:18 »
Onko teillä mielessä joku hahmo, jonka haluaisitte palaavan takaisin sarjaan? Mikä on inhokkihahmosi? Uskotteko, että joku kuolleeksi todettu henkilö ei olekaan kuollut?
Mäki haluaisin Syrion palaavan sarjaan (kirjassa GRRM totesi, että "hän oli yksin puumiekan kanssa vastassaan kuninkaankaarti, you do the math", eli todennäköisesti kuollut, mutta sarjassa on tapahtunut sen verran epäloogisuuksia, että iha hyvin Syrio vois tehdä comebackin), samoin Gendryn. Gendry sais lopettaa soutamisen, törmätä taas Aryaan, mennä yhdessä Pohjoiseen ja löydä Ramsayta miekalla poskelle.

Mistä saadaankin aasinsilta kaikkien aikojen inhokkihahmooni. Ramsay Snow/Bolton/whatever. Joo, ymmärrän että hahmon on tarkoituskin olla vastenmielinen, mutta kun sen ainoa funktio on olla sadistinen paska. Ei mitään mikä tekisi sen edes lievästi mielenkiintoiseksi. En oo kattonu vitos- tai kutoskautta ollenkaan, mutta seuraan juonipaljastuksia ja
Spoiler: näytä
seuraavassa jaksossa on vissiin tulossa Bastardbowl, jossa GoT:in tuntien vituiksi menee kaikki, mutta elättelen silti toivoa, että Jon joko suoraan tappaa Ramsayn tai sitten haavoittaa, ja Sansa saa syöttää mokoman paskan omille koirilleen/Ghostille.


Joku kuolleeksi todettu henkilö ei olekaan kuollut? Syriota lukuun ottamatta olen haudannut ja tehnyt rauhan kaikkien kuolleiden kanssa. Syrio saisi, kuten jo totesin, tehdä comebackin. Tekisi hyvää Aryallekin^^

Mistä puolestaan saadaan aasinsilta Aryaan ja siihen, miten toivon hänen löytävän perheensä. Vähän luulen, että jos näin kävisi, hän ja Sansa tulisivat paremmin toimeen keskenään. Kumpikin on kokenut tosi paljon kaikkea ja kypsynyt ihmisinä. Haluan Starkit taas yhteen! Kaikki Starkit jotka vielä elossa ovat (RIP Ned, Catelyn ja Robb + hurjasudet). Ja sitäkin toivon, että Nymeria löytää tiensä Aryan luokse. (Nää on kaikki niin onnellisia asioita, että tuskin tapahtuvat, mutta toivossa on hyvä elää.)

Suosikkiparituksia... Jon/Ygritte on kestosuosikki, pidin heidän kohtauksistaan ja heidän kemiastaan <3 (sitten Ollyn piti mennä ja tappaa Ygritte >___< no, kuoleehan se kirjassakin, mutta oon silti katkera. Ygritte oli ihan paras). Sitte on totta kai Gendrya (platoninen niin kauan kuin he ovat vielä juridisesti lapsia, mutta sitten kun ovat aikuisia, niin mikä jottei^^), Sansa/Margaery, Dany/Drogo, crackparituksena Dany/Asha Greyjoy, Dany/Missandei... jos on mahis tehdä femship, niin minähän shippaan sitä xD

Ja Sansan haluan nähdä onnellisena, hän on sen ansainnut!
We had each other. That's how we won.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #26 : 15.06.2016 12:24:22 »
Mun on nyt sanottava, etten itse uskalla kovin hyvin tätä topaa enää lukea... Kirjoissa ja tv-sarjassa on kuitenkin myös eri juttuja, ja aion kirjat kyllä joskus lukea, enkä halua niistä spoilaantua, siksi perustinkin tämän tv-sarjalle, kun moni sarjaa katsojista ei ole kirjoja lukenut (ja tiedän osan suunnittelevan sitä tai olevan vasta alkumetreillä). Toinen on kaikki muut juonipaljastukset, joita tulee, vaikka olisi kaikki jaksot tähän asti katsonut. Erilaiset arvaukset, faniteoriat, joo on ok itsellekin, mutta kun... Sit jos tulee juonipaljastuksia pidemmällekin kuin sarjaa on edennyt. Jos mahdollista niin niihin voisi laittaa "spoilaa tulevaa" tms., ja kausispoilereihin "spoilaa sarjaa tähän asti" tms. Tällaistahan en voi vaatia kenenkään tekevän, mutta toivoisin. :)

Onko teillä mielessä joku hahmo, jonka haluaisitte palaavan takaisin sarjaan? Mikä on inhokkihahmosi? Uskotteko, että joku kuolleeksi todettu henkilö ei olekaan kuollut?
Jos sarjassa tapahtuisi joku ihmehenkiinherääminen niin Khal Drogo olisi toivelistalla! Mutta se menisi jo yli näistäkin tapahtumista, mitä tähän asti on tapahtunut. :D Inhokkihahmo... Sarjaan on tehty paljon hahmoja, ja kaikilla on omalla tavallaan oma merkityksensä etten oikeastaan inhoa ketään suuremmin. Tietysti Ramsay inhottaa, mutta toisaalta se on taas tavallaan, jännä. Aluksi en tykännyt Yarasta (kirjoissa taitaa olla Asha), mutta sarjan edetessä oon alkanut lämmetä sille. En oikein edes tiedä, mikä ongelma mulla sen kanssa on ollut. Waif (jouduin googlettaa nimen GoT-ficistä) on kanssa hahmo, josta en niinkään pitä. Spoiler S6E8: Muutenkin hahmo tuntui jäävän jotenkin tyhjäksi. Kyllähän se Aryaa koulutti, mutta itse hahmosta ei juurikaan paljastunut eri puolia muuta kuin ylimielinen asenne Aryaa kohtaan ja sitten se jo kuolikin. Olihan sillä roolinsa Aryan kouluttamisessa, mutta olisin kaivannut siitä hieman muutakin irti kuin jatkuvan ärsytyksen. Ja itseasiassa kyllä sittenkin on inhokkihahmo: Walder Frey! Tarvitseeko tätä edes selittää? :D

Spoiler S6: Uskoin, että Hurtta oli kuollut. Kuulin kyllä teorioita Gleganebowlista, mutta Maisie Williams oli "paljastanut", että Hurtta todella on kuollut. Maisie on kyllä yks huijari. Väittänyt ilmeisesti muitakin hahmoja oikeasti kuolleiksi. : D Joten kyllä toisaalta yllätyin, kun Hurtta olikin hengissä - positiivinen yllätys onneksi. Gleganebowl tosiaan voisi olla mahdollinen, mutta toisaalta, onko Hurtastakaan voittamaan Vuorta? Taistelusta tulisi ainakin mielenkiintoinen, jos ei mitään muuta. Pidän kyllä mielenkiintoisempana sitä, että kaksintaistelu on kielletty, koska nyt Cerceillä on huomattavasti huonommat mahdollisuudet, kun tuomareina toimii varpuset. Jotka muuten voidaan laskea niihin inhokkihahmoihin. Niin ja lisätään tähän vielä tuosta Syriosta: LillaMyyn kanssa siitä oli tosiaan puhetta, mutta viimeisimmässä jaksossa kyllä nähdään selvästi, että Arya on nyt valmis toimimaan itse, eikä tarvitse huolenpitoa.

Nyt tuli hieman koomanen viesti, mutta noo, palaillaan taas.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #27 : 27.06.2016 18:47:50 »
Okei, nyt on sitten tämä tuotantokausi paketissa ja on vähän ristiriitaiset fiilikset tuosta lopetuksesta. Ihan alkuun kyllä komppailen Odoa siinä, että kirjan jutut voisi pitää erillään tästä topicista, tai jos niistä haluaa puhua, niin olisi kivaa meitä hitaampia lukijoita ajatellen kirjoittaa ne kirjajutut spoiler-tyylillä, esim. spoilaa A Storm of Swords-kirjaa ja sitten ne höpötykset perään. (: Näin sitten me hitaammatkin saisimme edelleen ne erilaiset kirjatwistit yllätyksinä siellä kirjoissa. Eipä sillä, että kyllä mä kestän ne spoilerit, mutta jotkut ei halua lukea niitä mitenkään päin, joten olisi hurjan kivaa, jos heitä ei vahinko-spoilattaisi.

Nyt sitten tosiaan tämän uusimman jakson kimppuun, eli SPOILAA S6E10: Osasin jotenkin kyllä arvellakin, että Cerseillä oli pakko olla jotain hihassaan, kun trial by combat kiellettiin, mutta ihan näin radikaalia vetoa en kyllä osannut minäkään odottaa. Wildfire kun ei kuitenkaan ole millään lailla kontrolloitavissa, joten tuosta polttoroviosta olisi voinut seurata ties vaikka ja mitä jälkiseuraamuksia koko Kuninkaansataman kaupungille, eikä vain pelkkää Tommenin itsemurhaa, vaan tarkoitan siis, että jos se tuli olisi sattunut leviämään, niin koko kaupunkihan olisi voinut roihahtaa siinä hommassa! Se ei kyllä yllättänyt, että Tommenin itsemurhan jälkeen Cersei kruunautti itsensä kuningattareksi, mutta hän oli kyllä yllättävän tunteeton mielestäni Tommenin ruumiin vierellä seisoessaan. Olisin odottanut jotain samantyylistä kuin Joffreyn kuoltua, vaikka Tommen tappoikin itse itsensä.

Vihdoin muuten 'Winter is coming' vaihtuikin Sansan suussa 'Winter is here'ksi, eihän siihen mennytkään kuin vaan kuusi tuotantokautta! Mutta siis, ai että, R + L = J on sittenkin totta! Ja vielä kaiken lisäksi heti tämän paljastuksen jälkeen siirryttiin Winterfelliin, missä Lady Mormont ja muut pohjoisen ylimykset rupeavat kumartamaan Jonille Pohjoisen kuninkaana! Wäääää!!! Mutta nyt tästä on odotettavissa sitten vaikka ja mitä jännittävää, jos Bran pääsee joskus takaisin kotiin kertomaan muille, että Jon onkin Targaryen, koska sittenhän Daenerys voisi nousta Iron Thronelle ja Jon pitää pohjoista hallittavanaan. :D En muuten tiedä yhtään, mistä tämä on tullut päähäni, mutta olen tässä ruvennut yhtäkkiä shippaamaan Jon/Sansaa, etenkin nyt kun tiedän varmuudella, etteivät he sittenkään ole puolisisaruksia, vaan serkuksia! Lady Mormont totesi muuten hienosti, että vihdoin Red Wedding on kostettu, ja hän olikin oikeammassa kuin luulikaan, kun Arya kävi viiltämässä Walder Freyn kurkun auki!!! Ehkä tässä sittenkin käy vielä ihan hyvin Starkien kannalta, vaikka kauan siihen on mennytkin, että heillä olisi jotain onnea matkassaan! ((:

Ja siis Old Town! <3 Aloin ihan oikeasti itkeä, kun näin ne kirjahyllyt, koska ääääääääääääää, mäkin haluan sinne! <3 Toki, tuli vähän sääli Gillyä ja pikku-Samia, kun näitä ei päästetty peremmälle, mutta tyhmät säännöt on tyhmiä sääntöjä. Niin, ja palatakseni vielä ysijaksoon, niin oli kyllä aika sopeva lopetus Ramsaylle, kun joutui omien koiriensa syömäksi! Hah, ihan oikein sille, mitäs olet ollut niin kamala paskiainen koko olemassaolosi ajan. Nyt kyllä jännittää, kun ilmassa on kauheasti spekulaatioita niistä Ramsayn viimeisistä sanoista ("I’m part of you now"), että josko Sansa olisi raskaana tälle. (Tästä itse asiassa olikin jo höpinää Odon kanssa irkin ihmeellisessä maailmassa jokunen aika sitten.) Toisaalta se toisi kivaa twistiä mukaan sarjaan, mutta toisaalta toivon, että näin ei ole, koska Sansa on kyllä kärsinyt Ramsayn taholta jo ihan tarpeeksi, ei hän tarvitse enää tämän lasta vaivoikseen!

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #28 : 27.06.2016 20:57:42 »
En oo kattonu vitos- tai kutoskautta ollenkaan, mutta seuraan juonipaljastuksia ja
Spoiler: näytä
seuraavassa jaksossa on vissiin tulossa Bastardbowl, jossa GoT:in tuntien vituiksi menee kaikki, mutta elättelen silti toivoa, että Jon joko suoraan tappaa Ramsayn tai sitten haavoittaa, ja Sansa saa syöttää mokoman paskan omille koirilleen/Ghostille.
Se tunne kun spekuloidessaan osuu vahingossa oikeaan xD

Tuli viime yönä Tumblrissa seurattua ihmisten livebloggausta ja kävi kyllä pikkasen hermoja raastavaksi, kun viestit meni linjalla "OH MY GOD!" kertokaa mulle mitä tapahtui uunot! No, nyt sitte aamulla tänään luin koko jutun ja kävin kattomassa gifejä ja täytyy sanoa, että hyvältä vaikuttaa.

Spoiler: näytä
Cerseistä en pidä yhtään, mutta täytyy sanoa, että Baelorin septin räjäyttäminen oli ovela veto. Vaikka se maksoikin Tommenin ja, mulle vielä tärkeämpänä, Margaeryn henget. Margaery ansaitsi parempaa.

Muuten täytyy sanoa että vau! Jonin julistaminen King in the Northiksi on kyllä hieno kohtaus (ja rakastan Lyanna Mormontia, ihana sassy pirpana, joka muuten pääsis Iron Thronelle vaan katsomalla likaisesti). R + L = J teorian toteenkäynnistä en yllättynyt, mutta olis kyl kiva viimein saada tietää, onko se totta myös kirjoissa, vai onko GRRM kehittänyt kirjaan jonkun vaikeamman kuvion.

Ja sitte Dany, joka viimein lähtee kohti Westerosiaan mukanaan mitä mä kutsun Targaryen Death Squadiksi. Aivan mahtavaa! Cersei ei tuu tietämään mikä siihen iski xDD Dornen kuvioista en ole pitänyt, mutta täytyy silti sanoa, että Olenna Tyrell tekemässä yhteistyötä Ellarian ja Sand Snakesien kanssa on 10+ asia.

Ja LillaMyytä komppaan siinä että toivottavasti Sansa ei oo raskaana Ramsaylle. Sansa ei ansaitse sitä. Sansa ansaitsee vain kivoja asioita. (joihin ei todellakaan kuulu Petyr Baelish, joka sais painua helvettiin sairaine fantasioineen)
We had each other. That's how we won.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #29 : 28.06.2016 12:27:30 »
Spoilereita koko 6. kaudelta:

Joo-o Ramsayn syöttäminen koirille oli kyllä siistiä. Pidin kanssa äpärärytinästä, se oli hienosti toteutettu. Niin jonmaista juosta idioottina Rickonia vastaan ja Ramsayn taistelutyyli oli niin häntä itseään. Sansahan varoitti, mutta ei, Jon ei mennyt uskomaan. Tosiaan oli puhetta siitä, että Sansa olisi raskaana Ramsaylle. Ja se olisi siistiä, vaikka julmaa Sansaa kohtaan. Ne Ramsayn viimeisimmät sanat voi viitata tosiaan siihen tai sitten siihen, että Ramsayn kohtelu on jättänyt häneen oman vaikutuksensa - enemmän kuin Sansa itse edes aavistaa. Miettii kuitenkin, että Sansa syötti miehen koirille, ja hymyili.

Ja päätösjakso! Oli kyllä hieno ja kauden parhaimpia. Ärsytti tosin, että Margaery lakastiin pois tieltä niin simppelisti ja sillä vaan saatiin hyvä syy saada Tyrellit Danyn puolelle hutasemalla. Just kun hahmolla on jotain juonia niin sitten se vaan poltetaan ja samalla muitakin Tyrellejä. Jotenkin tuntuu, että niiden juonikuvio lakastiin maton alle, koska niistä on tullut turhia/ne on tiellä, jos Dany tulee rytinällä. Cersein temppu ei vaatinut erityisesti oveluutta ja siihen vihjattiinkin edellisessä jaksossa. Todella julma Cerseistä kyllä on tullut, ja nyt, kun ei ole enää lapsiakaan suojeltavana niin varmasti täysin sekopää vieläkun osaisi käyttää järkeään myös.  Cersei ei ole useampaan kauteen saanut aikaseks mitään muuta ku lisää ongelmia, jotka kusee jossain vaiheessa omaan nilkkaan. Sotkenut vain asioita ja pedannut Kuninkaan satamaa Danylle valmiiksi. Dany on täysin valmis valloittamaan Westerosin. Sillä on mittavat sotajoukot itsellään, liittolaisia (Dorne, Tyrellit ja Yara seuraajineen), laivoja, lohikäärmeitä. Tuntuu aika helpolta, joten saa nähdä, miten kuviot tulee tästä etenemään kun Jonistakin selvisi nyt Targaeryen ja Pohjoinen julisti hänet Kuninkaaksi. Pikku-Lyanna Mormont on aivan mahtava. ♥ Samoin Aryan ilmesyminen Westerosiin oli todella cool ja se, miten Pikkusormi lopussa katsoi Jonia ja Sansaa vaikutti lupaavalta vaikkakin pahaenteiseltä. Sillä on omat suunnitelmansa ja se uskoi sen varaan, että Pohjoinen seuraisi aitoa Starkia eli Sansaa, mutta ne julistivatkin Jonin kuninkaakseen, joka ei mennyt ihan Pikkusormen suunnitelmien mukaan.

Oikein mainio kausi, josta vaikuttavin oli ehdottomasti Battle of bastards. Ensin Mereenin taistelu, sitten Pohjoisen äpärärytinä. Jakso oli todella herkullinen. Kaudella on myös ollut hienoa, miten hahmoista on tullut "valmiita" kohtaloonsa. Arya ymmärsi, että hän on todella Arya Stark ja kasvoi isoksi, Danysta tuli viimein oikea kuningatar ("my reign has just begun" <33), Sansan kehitys on huima (oon alkanut pitää siitä), myös Jon pääsi vihdoin pois Muurilta ja viimeisessä jaksossa myös Bran ymmärsi olevansa nyt todella se kolmisilmäinen korppi. Toisaalta tässä oli myös heikkoutensa. Ylipäätään se, että miksi Sansa ei kertonut Jonille Laakson tyyppien tulosta häiritsi, Hurtan "henkiin herääminen" (=takaisin tulo) vaikuttaa nyt kaikinpuolin turhalta. Kyllä kaikkialla hypittiin riemusta Cleganebowling vuoksi, mutta musta tuntuu, että Hurtan näyttäminen sai vaan ihmiset oottamaan sitä entistä enemmän, eikä sitä sitten edes tullut. Sellainen turha katsojainnostaja, jolla ei ole merkitystä. Tai toivon ainakin, että merkitys tulee vielä jossain vaiheessa. Hieman omituiseksi jäi myös Aryan puukotus Waifin toimesta. Luulisi niin taitavan tappajan saavan yhden tytön hengiltä, jos pääsee yllättämään. Aryan haavoittuminen myös kuitattiin sillä, että se otti yhdet tirsat, joten tuollainen puukotus ja ihmeparantuminen ei oikein palvellut juonta ja oli epälooginen. Dornekin hutaistiin vähän turhan näppärästi Danyn remmiin, mutta kai se on ymmärrettävä, ettei ruutuaikaa vaan jää kaikille.

Vaikka mä nyt nurisen yhdestä jos toisesta jutusta niin kyllä oli hieno kausi ja seuraavaa odotellaan ihan hitosti. Todella hieno lopetus, sillä se perkeleen talvi tulee vihdoin ja niin tulee myös Dany ja Pohjoisessa on uusi kuningas. Pitää mun vielä miettiä näitä juttuja ja varmaan aloitan sarjankin kattomisen alusta tässä jossain kohtaa, koska onhan se nyt hieno. Tulevista kausista toivon oikein toiminnallisia, kun niitä on lyhennetty sen 3 jakson verran. Tässä kaudessa lähdettiin todella hitaasti liikkeellä ja lopuksi sitten rytistiin ihan kunnolla. Jonkunlaista tasapainoa olisin kaivannut, mutta kieltämättä loppurytinöitä oli ilo seurata, eikä alkupään jaksoissakaan ole valittamista vaikka aika hidastempoisia olivatkin.


Onko teillä aavistuksia, mitä tulevalla kaudella tapahtuu?


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #30 : 29.06.2016 17:44:19 »
Niin, okisi kivaa laajentaa kirjoihin mutta niihin ei voi vaatia spoilereita joten itse sanoisin siinä vaiheessa heihei topalle...

Mikä on muiden mielipide?


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #31 : 29.06.2016 18:06:37 »
Olisihan se joo kivaa päästä höpöttämään kirjoistakin, mutta itsekään en ole vielä saanut niitä kaikkia luetuksi, joten siinä mielessä tämä topa on ollut juuri hauska, kun tämä on keskittynyt TV-sarjaan, jossa itsekin olen ajan tasalla. Voisihan tähän keskusteluun periaatteessa liittää kirjatkin, jos sitten pyytäisi ihmisiä merkitsemään ne kirja-spoileritkin ko. kirjan nimellä, koska sitten kirjat lukeneet voisivat keskustella niistä keskenään, mutta kirjoja lukemattomien ei tarvitsisi ruveta karttelemaan topicia, kun voisi vaan jättää ne spoilerit lukematta. Toki tämä teettäisi ylimääräistä vaivaa heille, jotka haluavat keskustella kirjoista, mutta tällaisten hitaiden kannalta olisi todella mälsää, jos tämä topic täyttyisi yhtäkkiä kirja-keskustelusta, johon ei itse voisi osallistua.

Onko teillä aavistuksia, mitä tulevalla kaudella tapahtuu?
SPOILAA S6E10Arya rupeaa nyt varmaan poimimaan niitä nimiä listaltaan pikku hiljaa pois, kun hän on taas Westerosin kamaralla. Katsoin itse asiassa juuri jokunen tovi sitten videon, jossa pohdittiin vähän, että joskus tulevaisuudessa joko Jamie tai Arya tappaisi Cersein. Jamie siis sen takia, että Cerseihän teki juuri sen, minkä takia Jamie loppujen lopuksi tappoi Aerysin, koska Mad Kinghän käski alamaistensa polttaa kaikki juuri ennen kuin Jamie veti miekkansa tämän selästä läpi (vai miten menikään). Kenties luvassa on myös jo kauan odotettu Cleganebowl, Cersei vs. Daenerys ja Sam oppimassa Linnakkeessa (Citadel) jotain, mikä voisi auttaa taistelussa Valkoisia kulkijoita vastaan (hitto, kun on muuten vaikea kirjoittaa suomeksi, kun ei ole mitään käryä näiden termien oikeista käännöksistä :'D).

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Varjuska

  • sanojen sirottaja
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Clue-ing for looks.
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #32 : 29.06.2016 21:08:46 »
Ensireaktio: hitto, kun en ole aiemmin huomannut tämän topan olemassaoloa...  :D

Tuohon kysymykseen TV- ja kirjasarjan yhdistämisestä samaan ketjuun sanoisin, että itselleni kirjojen lukijana se olisi ihan ok. En henkilökohtaisesti näe fonttikoon kanssa askartelua ongelmana viestin kirjoittamisen yhteydessä. (Paljon ongelmallisemmaksi, tai ainakin ärsyttävämmäksi, koen näiden pienennettyjen tekstien lukemisen, mutta se on pieni hinta siitä jos saa keskustella suosikkisarjastaan.) Erillisen kirjatopan luomista en kannata yksinkertaisesti siksi, ettei se kuitenkaan olisi tarpeeksi aktiivinen, lukijoita kun tuntuu olevan vähemmän kuin TV-sarjaa katsovia.

Having said that, taidan siirtyä itse asiaan eli kutoskauteen. Koko kauden spoilereita siis tästä eteenpäin + spekulointia tulevasta!
En oikein tiedä, mistä aloittaa. Olen itse asiassa jo ehtinyt unohtaa suuren osan kauden tapahtumista, sillä olen katsonut jokaisen jakson vain kerran. Yleiskommenttina voisin kuitenkin todeta, että kausi oli ihan tyydyttävä esitys D&D:ltä. Oli hyviä hetkiä, mutta valitettavasti myös huonoja. Ison osan ajasta oli aika selvää, että D&D olivat hukassa juonen kanssa nyt kun lähdemateriaali puuttuu miltei kokonaan. Aloin jo viidennen kauden aikana sellaisen "henkisen valmistelun" ajatukseen, että erot kirjojen ja TV-sarjan välillä ovat viimein kasvaneet siihen mittakaavaan, että jälkimmäinen on nyt viimeinkin sulkenut oven takanaan eikä paluuta enää ole. (On silti vaikea olla purematta hammasta ja hakkaamasta päätä seinään.)

Tämän kauden kiinnostavimmat tapahtumat sijoittuivat King's Landingiin ja pohjoiseen. Kaikki muu (Arya, Meereen, Iron Islands) tuntui ontuvan, tosin Danyn kohdalla saatiin sentään näyttävä loppumomentti. Yksittäisistä henkilöhahmoista ehkä mielenkiintoisin tällä kaudella oli Jon Snow Stargaryen sekä jossain määrin Sansa. Heidän jälleennäkemistään ja yhteistyötään olin odottanut pitkään ja hartaasti, koska he ovat niin epätodennäköinen pari (ei siis romanttisessa mielessä, en todellakaan ole Jon/Sansa -fani). Yksittäisiä lempikohtauksiani olivat varmaan Melisandren naked truth ensimmäisessä jaksossa, Branin menneisyyden visiot (Tower of Joy, JES; Hold the door, EII), koko Battle of the Bastards -taistelukohtaus (erityisesti a) kun Jonin ja Ramsayn ratsuväet kohtaavat toisensa ja Jon jää heidän väliinsä, ja b) kun Jon meinaa jäädä omien joukkojensa tallomaksi ja taistelee tiensä takaisin ylös) sekä Cersei koko viimeisen jakson ajan. On varmaan viikonloppuna syytä aloittaa koko kausi alusta. :)

Onko teillä aavistuksia, mitä tulevalla kaudella tapahtuu?
Dany luonnollisesti rantautuu Dorneen, tapaa Ellarian tytsyineen sekä Olennan ja alkaa suunnitella pääkaupunkiin marssimista. Martellien ja Tyrellien joukot hyökkäävät etelästä käsin, Greyjoy-laivasto mereltä. Ja lohikäärmeet ilmasta<3 Nähtäväksi jää, liittoutuuko Dany vielä tässä vaiheessa Jonin kanssa niin kuin jotkut ovat spekuloineet, jolloin saataisiin myös hyökkäys pohjoisesta käsin. Lannistereille on tulossa tukalat paikat... Uskoisin, että seitsemännen kauden loputtua Cersei on lopullisesti hävinnyt pelin, mahdollisesti kuollut (fanitan tosi paljon ajatusta, että tämä tapahtuisi Jaimen toimesta). Tämän jälkeen Dany iskisi valtatyhjiöön, mutta ehkä Jon ehtisi vakuuttaa hänet siitä, kuka todellinen vihollinen on. Jossain vaiheessa tulevan kauden aikana toivottavasti Jonille selviää totuus hänen identiteetistään. Jos myös Dany saa tämän selville (viimeistään viimeisessä kaudessa), nähtäväksi jää, näkeekö hän Jonin silloin vihollisena kuninkaallisen verensä vuoksi. Toinen Danya koskeva mielenkiintoinen kysymys on hänen avioliittosuunnitelmansa: kenet hän tulee naimaan? Martellit ja Tyrellit on suljettu pois, koska heidän sukunsa ovat aika naispainotteisia nykyään. Lannisterit ovat niin ikään poissa laskuista. Dany tuskin tulee valitsemaan Euroniakaan. Kaikki tuntuisi viittaavan Jonin suuntaan, mutta itse olen aina yökkäillyt ajatukselle Jonin ja Danyn parittamisesta ja toivon todellakin, ettei tämä tule toteutumaan. Paljon herkullisempaa juonellisesti olisi, jos heistä tulisi vihollisia (=Battle of Ice and Fire), tosin silloin heräisi kysymys miten he aikovat yhdessä tuhota WW:t.

Jostakin luin todella mielenkiintoisen pohdinnan siitä, että Arya ja Dany mahdollisesti kohtaavat jossain vaiheessa ja heistä tulee jonkinasteisia liittolaisia. Tämä siksi, että Arya on FM, joka noudattaa omaa agendaansa. Koko Faceless Men -yhteisön perustivat Valyriasta paenneet orjat ja heidän päätavoitteenaan oli alunperin tappaa orjamestareita ja orjuutta kannattavia. Dany taas on aina vastustanut orjuutta.

Bran toivottavasti saavuttaa Winterfellin. En oikeasti kestäisi, jos hän kaikista GRRM:n sadoista hahmoista kuolisi. Ja toivottavaa olisi, että hän siellä ehtisi kohdata Sansan tai Jonin. Lisää Stark-kohtaamisia, kiitos! Jos Bran ja Jon tapaavat, olisiko Bran myös se taho, joka paljastaa Jonille The Salaisuuden? Littlefinger ei ainakaan riemastuisi, jos Bran yhtäkkiä ilmaantuisi paikalle. Silloin olisi kaksi Starkia raivattavana hänen ja Sansan tieltä. Tämän vuoksi toivon hartaasti, että Sansan epäluottamus Littlefingeriä kohtaan kasvaisi entisestään ja että hän luottaisi yhä enemmän omiin aivoihinsa. Sansa on takuulla oppinut Littlefingeriltä (ja Ramsaylta) enemmän kuin mies itse edes tajuaa - toivottavasti Littlefinger siis loppupeleissä tulee aliarvioineeksi Sansan ja tämä koituu hänen kohtalokseen.


Onko teillä mielessä joku hahmo, jonka haluaisitte palaavan takaisin sarjaan? Mikä on inhokki-/suosikkihahmosi? Uskotteko, että joku kuolleeksi todettu henkilö ei olekaan kuollut?
Mulla on hirveä ikävä Oberynia, Dorania, Syrio Forelia sekä Catelyn Starkia. Uskon silti, että kaikki heistä ovat kuolleita, eikä takaisin ole tulemista... tosin Forelin kohdalla en siltikään lakkaa uneksimasta. Myös Tywin on yksi lempihahmoistani ja sen näyttelijä oli aivan mahtava roolissaan. Inhokkikysymykseen en osaa vastaa yhtään sen paremmin kuin suosikkiinkaan. Monissa hahmoissa on inhottavia piirteitä, he tekevät inhottavia asioita jne., mutta toisaalta he ovat yhtä aikaa myös niin inhimillisesti kuvattuja (etenkin kirjoissa), että heitä on aika helppo ymmärtää ja sitä kautta vaikea tyystin inhota. Jos joku pitäisi nimetä, niin ehkä sitten The Mountain. Häntä ei kovin inhimillisessä valossa näytetä, vaan pikemminkin hän on lähimpänä sellaista klassista pesunkestävää pahista. Suosikkihahmot vaihtelevat todella paljon, etenkin kirjoja lukiessani. Kärkisijoilla varmaan Jon Snow, Tyrion, Davos, Arya ja Sam.

Tässä vaiheessa on ehkä hyvä lopettaa, tämä viesti alkaa pituutensa puolesta muistuttaa jo GRRM:n kirjoja. Jatkan joskus toiste. :)
« Viimeksi muokattu: 29.06.2016 21:20:27 kirjoittanut Varjuska »

banneri ja ava (c) raitis

Elämän keskipäivässä
minäkin eksyin synkkään metsään.

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #33 : 12.07.2016 00:14:27 »
Nyt varmaan on jo riittävästi aikaa kulunut kauden loppumisesta, ettei tarvitse pelätä spoilaamista sen osalta? Muihin juttuihin liittyvät mahdolliset spoilaukset voin laittaa pienemmällä.

Kenen uskot päätyvät valtaistuimelle?
Toivoisin, että valtaistuimelle päätyisi Daenerys, tykkään siitä ja mielestäni se sopisi siihen, mutta luulen että se olisi vähän liian helppo/ilmeinen ratkaisu. Lisäksi eikös se noita taikonut silloin jotain sellaista, ettei Daenerys voi enää saada eläviä lapsia? (Vai muistanko väärin, siitä on aikaa kun taisi olla jo ekalla vai tokalla kaudella...) Silloinhan Daeneryksen valtaannousu olisi vähän turhaa, kun hänen kuollessaan perillisten puuttuessa koko valtaistuinpeli alkaisi alusta (ellei se sitten olekin koko jutun pointti).

Daenerykselle ei myöskään tunnu löytyvän sopivaa puolisoa. Jon vaikuttaisi olevan ainoa mahdollinen, mutta en jotenkin usko siihen. Olisihan se idyllinen loppuratkaisu, Jon ja Daenerys voittaisivat yhdessä lohikäärmeiden kanssa valkoiset kulkijat ja sitten hallitsisivat yhdessä, jatkaisivat Targaryenien hallitsijalinjaa ja sukulaisavioliittoja. Mutta niin, tuo olisi ihan liian idyllinen loppuratkaisu tällaiseen sarjaan. Toiseksi minusta tuntuu, että insestisuhteita pidetään tässä sarjassa tavallaan "pahoina", ja ei sillä, että sarjan logiikan mukaan hyvän täytyisi voittaa, mutta Daenerys ja Jon molemmat tuntuvat pyrkivän hyvyyteen, joten en usko heidän toteuttavan tuollaista.

Tietysti Daenerys voi vain olla hankkimatta puolisoa, hän on niin itsenäinen että se hänelle sopisi, varsinkin jos ei voisi perillisiä kuitenkaan saada. Leikittelin myös ajatuksella, että Daenerys ottaisi puolisokseen Yaran, jolle Jon saisi siittää lapsen, josta tulisi perillinen. En kuitenkaan tosissani usko sen sopivan tämän sarjan maailmaan, vaikka naiset ovatkin olleet kovasti nousussa sarjassa...

Koska Daeneryksen valtaistuimelle nousussa vaikuttaa olevan noin monia juonellisia esteitä, voi hyvin olla, että hän vain kuolee jossain vaiheessa. Tosin lohikäärmeet taas ovat ongelmana tässä: miten Daenerys onnistuu kuolemaan lohikäärmeiden suojellessa, ja mitä lohikäärmeille kävisi tämän kuoltua? Ehkä lohikäärmeet kuolisivat ennen Daenerysta, esimerkiksi taistelussa valkoisia kulkijoita vastaan (mutta miten?). Voihan olla, että juuri siksi lohikäärmeet heräsivät uudelleen nyt niin pitkän ajan jälkeen, kun valkoiset kulkijatkin ovat pitkän ajan jälkeen taas tulossa. Daenerys ja lohikäärmeet voisivat kuolla taistelussa Jonin johdolla valkoisia kulkijoita vastaan. Sitten, taistelun päätyttyä valkoisten kulkijoiden tuhoon, Jon voisi nousta kuninkaaksi voiton johdosta. Liian onnellinen loppu ei voi kuitenkaan olla, vähintäänkin paljon tuhoja taitaa tulla, ennen kuin sodat saadaan loppumaan.

Kenen kuolema riipi eniten?
Drogo, Renly ja Myrcella. Toki monen muunkin kuolema on harmittanut, mutta tässä sarjassa siihen on jo tottunut eikä jaksa niin välittää. Noiden olisin oikeasti halunnut pysyvän hengissä. Jotenkin niiden kuolemat oli kaikki sellaisia vääryyksiä muutenkin. Drogolla ja Daeneryksella oli hyvä suhde ja vauva tulossa, sitten se noita pilasi kaiken (ja Drogo nyt oli muutenkin hot). Renly oli kiva uusi hahmo jolla oli mielenkiintoinen ja ihana suhde Margaeryn ja Lorasin kanssa, mutta sitten hänen oma veljensä tappoi hänet jollain epäreilulla taialla. Tyhmää. Ja ihana Myrcella, juuri pääsemässä kotiin ihanan poikaystävänsä ja isänsä kanssa, niin ei, hänetkin piti tappaa jollain typerällä taialla! >:(

Joffreyn kuolemistavasta tosin en meinannut päästä millään yli, vaikka muuten hahmo sietikin kuolla. Tai en tiedä olenko vieläkään päässyt yli, mietin että tekisi mieli katsoa koko sarja uudestaan, ja että tokalla kertaa pystyisi ehkä jopa pitämään silmät auki joka kohdassa, mutta sitten muistin Joffreyn kuoleman ja mietin että en taida pystyä. Kai siinä oli vielä se, että se kuoleminen kesti niin pitkään, etten pystynyt pitämään silmiä ja korvia kiinni koko sitä aikaa (yleensä olen pitänyt silmät ja korvat kiinni kuolemien ajan, joten voihan sitä pahempiakin olla ollut, en vain ole nähnyt ;)). Ja se, että minulla on lapsi, joka on meinannut kuolla tukehtumiseen, se oli ehkä se joka pahiten siinä ahdisti...

Onko teillä mielessä joku hahmo, jonka haluaisitte palaavan takaisin sarjaan? Uskotteko, että joku kuolleeksi todettu henkilö ei olekaan kuollut?
Ei, en toivo kuolleiden heräilyä enempää, mielestäni se on vähän typerää, jos niitä rupeaa enemmänkin heräilemään. Kuollut on kuollut, olen jo päässyt yli niistä. Menee liian sekavaksi, jos kuolema ei tarkoitakaan kuolemista.

Mites teidän muiden lempiparitusten laita on? Onko sellaisia?
Minun ehdoton lemppariparitukseni on Jaime/Cersei, vaikka eipä siellä paljon muita olekaan jäljellä... Tykkäsin myös Daenerys/Drogosta, Renly/Lorasista, ja Myrcella/Tristanesta. Heh, näyttää sattumoisin olevan samat, joiden toisten osapuolten kuolemaa surin eniten, varmaan syy suremiseen oli juuri nämä parit. Jon/Ygrittestä pidin kyllä myös, mutta ne ei tainneet olla enää yhdessäkään Ygritten kuollessa.

Jaime/Cersein osaltakin näyttää kyllä hieman huonolta. Kaikilta muilta osin kauden juonet saatiin mukavasti loppuun siten, että seuraavaa kautta voi jäädä rauhallisin mielin odottelemaan, mutta Jaimen ja Cersein osalta jäi kaikertamaan pahasti. Mikä oli se Jaimen ilme lopussa hänen palattuaan savuavaan kaupunkiin Cersein kruunajaisiin. Jaime ei näyttänyt tyytyväiseltä, vaikka juuri kauden alussa oli vannonut, että vain heillä kahdella on väliä ja he kostavat muille kaiken. Cersei toimi sen suunnitelman mukaan, eihän Jaime muuttanut mieltään? :-[

Itsekin pidän ihan mahdollisena, että Jaime tappaa Cersein tämän hulluuden/pahuuden vuoksi. Jaimehan tappoi Hullun kuninkaan samasta syystä, mutta toisaalta Hullu kuningas ei todellakaan ollut Jaimen rakkauden kohde, ainoa jolla on hänen mukaansa väliä... Jaimessahan on tunnetusti kaksi puolta, se itsekäs puoli, joka tulee esiin Cersein myötä, ja se rehti puoli, joka tulee esiin mm. Briennen kanssa. Jaime tasapainottelee jollain tavalla näiden välillä, se on ihan valinnasta kiinni kummalle puolelle hän päätyy. Itse näkisin hänet mieluummin Cersein puolella, minusta tuo, että Jaime tappaisi Cersein olisi jopa liian ennalta-arvattavaa. Tosin onhan tämä sarja käynyt koko ajan ennalta-arvattavammaksi, ehkä siksi, että on jo alkanut tajuta, miten tämä toimii. Toivon kuitenkin, että sarja jaksaa yllättää loppuun asti.

Jaimen ja varsinkin Cersein kuolema on tietysti varmasti tulossa, joten olenpahan ainakin osannut varautua. Minusta olisi parasta, että he kuolisivat yhdessä, ihan niin kuin syntyivätkin. Jaime voisi toteuttaa jonkun kivan itsemurhaiskun tappaakseen Cersein ja kuollakseen tämän kanssa. Cerseihän on myös Aryan tappolistalla, joten ehkä Arya tulee hoitelemaan sen. Tai sitten Daenerys ja Tyrion tulevat lohikäärmeillä tappamaan Jaimen ja Cersein.



Branin lentämisen ajattelin sen tarkoittavan vain sitä, että kun se voi wargata niihin eläimiin, niin se voi lennellä ja kolmisilmäisenä korppina (lintuna) unessa vai miten se oli. Tietty noiden lisäksi yksi tapa lentää on lohikäärmeellä, niitä saattaisi olla vielä lentäjää vailla, ellei mene Jonille ja Tyrionille, tai kenelle ne nyt voisi mennä...

Pari kuulemaani juttua, jotka on mahdollisia spoilauksia (mutta ei mitään varmaa kun ei ole ensi käden tietoa näistä):

En ole kirjoja lukenut, mutta sen perusteella, mitä niistä olen kuullut, pidän erittäin ilmeisenä, että Jaime tappaa Cersein kirjoissa. Sarjassa voi kuitenkin tapahtua toisin, ja toivon hieman erilaista loppua heidän tarinalleen...

Hodorin näyttelijä oli kuulemma kertonut, että Hodor palaa ensi kaudella ja nimenomaan elossa. En tiedä onko edes totta, kun en ole jaksanut tarkistaa, ja voihan se vaikka huijatakin. Mutta sen perusteella Hodor ei olisikaan kuollut ja joku jopa epäili, että se olisi päässyt pois siitä "hold the door"-luupista ja olisi siis enemmän järjissään.

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #34 : 14.07.2016 23:11:26 »
Myrcellahan kuoli myrkkyyn, jota sai poikaystävänsä äidin suudellessa häntä huulille. Sen jakson lopussa se äiti pyyhki huuliaan, kun Myrcella kuoli ja samassa jaksossa käytettiin muistaakseni aiemminkin samaa myrkkyä

Eikös se Myrcellaa suudellut likka ollut yksi Oberynin tyttäristä, eli Tristanin serkku, ei äiti (Tai saattoi se olla Oberynin vaimo Ellariakin... en muista tarkkaan kuka Myrcellan listi, koska Dorne on kirjoitettu sarjassa niin huonosti, etten ole osoittanut mitään mielenkiintoa Sand Snakeja kohtaan, paitsi tän kauden viimeisessä jaksossa, kun ne juoni Varysin ja Olennan kanssa.)

Omat suosikit ovat kaikki kyllä kuolleet sellaisella prosentilla, etten tiedä ketä toivoa valtaistuimelle. Dany on ollut pari viimeisintä kautta aika rasittava, ja Lannistereita kohtaan minulla on lähinnä antipatioita, samoin Little Fingeriä, koska se on se, jonka takia kaikki alkoi alkujaankin menemään tuolla Westerosissa aivan perseelleen. Baratheonit ja Tyrellit ovat poissa pelistä, joten kai tässä on Starkeille toivottava valtaa, vaikka en tiedä kiinnostaako ketään niistä moinen. Sansa on oppinut tiettyä oveluutta, mutta tyttö tahtoi kyllä niin kovasti takaisin Winterfeliin, että ei Sansaakaan välttämättä tahdo lähteä enää pois pohjoisesta. Thoinista oon tän kauden myötä oppinut jopa pitämään, ja sen sisko on kova mimmi, mutta koska se liittoutui jo Danyn kanssa niin hän taitaa tyytyä hallitsemaan Iron Islandia, kunhan saa setänsä raivattua pois tieltä.

Cerceille toivon mahdollisimman tuskaista loppua, vaikka olinkin iloinen, että hihhuleista päästiin eroon. Lorasin ja Margien kuolema harmittaa kuitenkin itseäni niin paljon, että en pysty toivomaan Cerceille mitään hyvää. Olisi kiva, jos Arya pääsisi pyyhkimään kuningattaren nimen listalta, mutta veikkaan tämän kuolevan Jaimen toimesta.

Apua, kausi loppui vasta ja ahdistaa kun joutuu oottamaan melkein vuoden seuraavaa kautta
« Viimeksi muokattu: 14.07.2016 23:22:12 kirjoittanut BadKarmaGirl »

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #35 : 14.07.2016 23:21:07 »
Myrcellahan kuoli myrkkyyn, jota sai poikaystävänsä äidin suudellessa häntä huulille. Sen jakson lopussa se äiti pyyhki huuliaan, kun Myrcella kuoli ja samassa jaksossa käytettiin muistaakseni aiemminkin samaa myrkkyä

Eikös se Myrcellaa suudellut likka ollut yksi Oberynin tyttäristä, eli Tristanin serkku, ei äiti (Tai saattoi se olla Oberynin vaimo Ellariakin... en muista tarkkaan kuka Myrcellan listi, koska Dorne on kirjoitettu sarjassa niin huonosti, etten ole osoittanut mitään mielenkiintoa Sand Snakeja kohtaan, paitsi tän kauden viimeisessä jaksossa, kun ne juoni Varysin ja Olennan kanssa.
Kyllä se muistaakseni oli Ellaria. Ja joo, myrkkyähän se tosiaan oli, miehenikin muistutti minua siitä jo samana iltana, mutta en jaksanut tulla korjaamaan viestiä. Ja siis tiesin kyllä oikeastaan koko ajan, että se oli myrkkyä, mutta ajattelin että se on jotain taikamyrkkyä ;D Mutta taitaakin olla vain ihan tavallista myrkkyä, jota ne laittaa huuliinsa ja sitten suutelee, ja ottaa itse vastamyrkkyä?


Ja Jaqen ei mielestäni antanut kasvoja Aryalle, vaan Arya oppi vain sen tekniikan siellä, ja pystyy nyt käyttämään sitä itsenäisesti, eli tappaa jonkun ja ottaa siltä kasvot. Mutta Jaqen vaikutti tosiaan olevan vain tyytyväinen Aryan päätökseen.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #36 : 21.07.2016 11:12:10 »
Joo Ellariahan se, joka suuteli Mycellaa. Aiemmin yksi niistä Sand snakeista viilti taistelussa Bronnia (cool jätkä), joka sitten vangittiin. Myrkky alkoi vaikuttaa myöhemmin ja tämä tätä viiltänyt Sand snake piti myrkystä varsin kattavan tietopaketin. Tappaa varmasti ilman harvinaista vastamyrkkyä, jota Sand snakeilla oli. Hassun hauskoin juttu on se, että nopeasta kuolemasta huolimatta sen vaikuttamisessa kestää jokunen hetki. Siksi Bronn ei heittänyt veiviään siellä häkissä, kun se alkoi vasta vaikuttaa myöhemmin, ja sille annettiin juuri ennen veivin lähtöä vastamyrkkyä. Myrcella ei ollut niin onnekas. Ymmärsin Bronnin kohdalla, että sitä pitää joutua vereen, mutta ilmeisesti suu toimii samalla tavalla.

Lainaus
Ja Jaqen ei mielestäni antanut kasvoja Aryalle, vaan Arya oppi vain sen tekniikan siellä, ja pystyy nyt käyttämään sitä itsenäisesti, eli tappaa jonkun ja ottaa siltä kasvot. Mutta Jaqen vaikutti tosiaan olevan vain tyytyväinen Aryan päätökseen.
Tämä tosiaan on aika mielenkiintonen juttu, jos Arya on vaipunut niin synkkiin vesiin, että tappaa kaduntallaajia, joiden kasvot sopii sen tehtävään.

...Muuten koko kasvohomma tympii mua. Toivoin, kun se ekaa kertaa esitettiin, että se on puhtaasti taikuutta. Toki tuo tappaminen on kiva lisä, mutta siitä voisi saada vaikka voiman käyttää tappamansa kasvoja tms. Ei kannella ympäriinsä irti leikattuja pärstiä. :D



Mä mietin edelleen sitä kirjakeskustelua. Nämä on vahvasti rinnakkain, mutta eroaa taas jonkun verran myös toisistaan. Itse en haluaisi spoilaantua kirjoista (aloitin vasta ekan), eikä varmasti muutkaan, jotka on katsonut vaan sarjaa. Mut toisaalta kirjaviittauksia tipahtelee solkenaan, koska onhan niitä hauskaa verrata. Onko jollain ideoita, miten tää saataisiin parhaiten sovellettua yhdeksi ja samaksi?

Ehkä, jos spoilereita käytettäisiin tyyliin; Valtaistuinpeli!spoiler: olitko oikeasti niin utelias et tsekkasit tän esimerkin? ja sitten Kausi 1!Spoiler: eikö sun utelijaisuudella oo rajoja! Huh, mietipä vaan, mitä täältäki ois voinut löytyä. Mutta tässä on hassun hauska juttu, että Finin säänöt eivät vaadi kirjoihin spoilermerkintöjä, että se olisi kiinni ainoastaan ihmisten huomaivaisuudesta. Ja siis kyllä; spoilerkäytöntä koskee yleisesti Kirjoja, mutta tässä tapauksessa tarkoitin Tulen ja jään laulu-kirjoja, koska ne ovat niin vanhoja jo. Spoiler-kielto koskee uutta matskua.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

sademestari

  • sammakkotietäjä
  • ***
  • Viestejä: 329
  • good soup.
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #37 : 16.07.2017 15:10:19 »
Jospa sitä uskaltaisi hieman herätellä tätä topaa, kun uusi kausikin on jo aivan nurkan takana! Nyt kun ollaan saatu tuo kätevä spoiler-tägikin, niin uskon, että keskustelu uudesta kaudesta olisi huimasti helpompaa  ;) Eli kyselenkin nyt:

Millä fiiliksillä uuteen kauteen? Onko jotain mitä erityisesti odotatte vai onko kiinnostus sarjaa kohtaan päässyt jo lopahtamaan?

Itse odotan mielenkiinnolla uusia jaksoja varsinkin kun kyseessä on ilmeisesti toiseksiviimeinen kausi ja jaksojakin on kaudessa vain seitsemän. Saa nähdä onko näillä muutoksilla selkeästi havaittavaa vaikutusta uuteen kauteen.

Hahmojen osalta eniten odotan mitä Aryan ja Branin storylinet tuovat. Arya on vihdoin takaisin Westerosissa ja kostoretkellään. Kantaisiko se jopa ihan Winterfelliin asti? Toivoa saa  ::) Branin kautta puolestaan paljastuu aina mielenkiintoisia asioita sarjan mytologiasta, menneisyydestä ja white walkereista, mikä on aina mielenkiintoista.

bannu: crys

But what if that moment's right now?

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #38 : 16.07.2017 16:40:40 »
Millä fiiliksillä uuteen kauteen? Onko jotain mitä erityisesti odotatte vai onko kiinnostus sarjaa kohtaan päässyt jo lopahtamaan?
Jännittyneillä! :D Mä en erityisemmin ehkä sinälleen odota mitään tiettyä, mutta kiinnostus ei ole kyllä missään välissä edes hiipunut, vaan pikemminkin päinvastoin. :D Sinälleen kauhulla odotan tuota, että tosiaan on tulossa vain seitsemän jaksoa, kun välillä on tuntunut, että se kymmenenkin on liian vähän, kun sitten niissä vikoissa jaksoissa on tullut aina niin jumalaton määrä kaikkea, kun kaikki langat on pitänyt kasata yhteen. Vähän siis pelottaa, että millaiseksi tykitykseksi seitsemän jaksoa muodostuu.

Aryan haluaisin kyllä nähdä Winterfellissä taas, koska haluan lisää Stark reunioneita! <3 (Kaameaa finglishiä taas, mutta kun on kieliongelmia... :'D) Bran ei ole mua itseäni ikinä kiinnostanut juurikaan, kirjoissakin aloin aina huokailla dramaattisesti, kun alkoi Branin luku, mutta sitten taas toisaalta hänen kauttaan saadaan juurikin sitä mytologiaa sun muuta taustaa, kuten sademestarikin jo sanoi. Että siinä mielessä hänen jutut on kiinnostavia, mutta muutoin en hahmosta juurikaan perusta, vaikka onkin Stark.

Sitä ehkä odotan eniten, että Dany pääsee vihdoin ja viimein Westerosiin! Seuraava spoilaa sarjan trailereita, älä lue, jos et halua tietää niistä mitään!
Spoiler: näytä
Ja ainakin trailerien pohjalta Dany rantautuisi Dragonstonelle, missä hän on syntynyt, mikä vaikuttaa aika tunnepitoiselta kohtaukselta! Se on ehkä siis sellainen, mitä odotan eniten, koska siis VIIMEINKIN!!! :D

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Game of Thrones
« Vastaus #39 : 16.07.2017 21:24:47 »
Täytyy kyllä myöntää, että kiinnostus on vähän hiipunut vuoden odotuksen aikana, mutta eiköhän se siitä nouse, kun sarjaa pääsee taas katsomaan. Voi kyllä olla, ettei aloiteta katsomista vielä nyt heti, vaan sitten kun enemmän jaksoja on jo tullut. Niin ollaan ainakin aiempina vuosina tehty, tänä vuonna ei olla keskusteltu vielä aiheesta. Riittää sitten ostaa vain yksi kuukausi katseluaikaa sinne palveluun, ja ei tarvitse odottaa jaksojen välissä niin kauaa. En jotenkin yhtään tykkää katsoa sarjoja niin, että aina joutuu odottamaan niitä jaksoja. Se on ärsyttävää, kun ei enää muista niin hyvin mitä edellisessä jaksossa tapahtui, ja kiinnostuskin on vähän ehtinyt hiipua. Varsinkin tietysti nyt vuoden aikana. Silloin kun edellinen kausi loppui, en meinannut millään päästä yli siitä, mihin tilanne Jaimen ja Cersein osalta jäi, ja muutenkin luin kaikkia spekulaatioita ja lisätietoa ja ficcejä yms., mutta kyllähän se sitten lopulta unohtui...

Jännityksellä/kauhulla odotan tosiaan ainakin Jaime/Cersein kohtaloa. Daeneryksen ja Jonin tilanteet kiinnostaa tietty myös ja mitähän muuta siinä nyt olikaan... :D No, ylipäätään kokonaisuuden eteneminen kiinnostaa. Harmittaa, että sarja on jo loppumassa, ja tässäkin kaudessa on noin vähän jaksoja. Olisin mielelläni katsonut sen kymmenen jaksoa tänäkin vuonna :D