Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 145118 kertaa)

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 437
  • ava by Rosmariini
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #360 : 12.06.2019 15:18:55 »
Tungen nyt tähän Roswell New Mexico keskustelun väliin  ;)

Mut seuraako kukaan täällä Our Girl nimistä brittisarjaa?
Sarjan kolmannen kauden pari viimeistä jaksoa ovat vielä nähtävissä Areenassa.
Sarja kertoo siis brittisotilaista, jotka ovat komennuksilla maailmalla. Pääosassa on lääkintämies-nainen, eka kaudella nimeltään Molly ja seuraavilla kausilla sitten Georgie.

Oon ihastunut sarjaan kovasti, vaikka harmittikin kun Molly ekan kauden jälkeen lähti, kun näyttelijällä oli jatkuva rooli jossain päivittäissaippuassa eikä kuvausaikatauluja saatu sovitettua yksiin Our Girlin jatkokausien kanssa. Olen minä Georgieenkin tykästynyt se vaan otti oman aikansa.

Uppailenpa tätä uudelleen tähän väliin nyt, kun topassa on Finikesä vilinää.

Enää ei näy Areenassakaan, mutta jospa joku olisi katsonut.

Mitä mieltä olette kapteeni Jamesistä? Silloin kun sarja alkoi hän oli keskellä eroa sen hetkisestä vaimostaan, tämän kauden puoliväliin Mollyn kanssa ja hänen ja Mollyn lopetettua suhteensa nyt sitten Georgien kanssa. En oikein tykännyt, että hänet on kirjoitettu niin, että nainen vaihtuu koko ajan. Tiedän, että tällä pyritään näyttämään, että on hankalaa olla siviilin kanssa/ sopeutua itse siviilielämään komennusten jälkeen. Olisin toivonut kuitenkin, että kapteeni ja Georgie olisivat olleet vain ystäviä.

Maisien ja Rabin ollakko vai eikö olla romanssi on minusta ihana. Se riittäisi sarjan ainoaksi romanssiksi nyt, kun Elviskin kuoli.
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #361 : 12.06.2019 16:11:23 »
Tekeekö muut tätä, että ei kato tv-sarjasta vikaa jaksoa?

Whaattt, tää oli kyllä itselle jotain ihan uutta :D Eipä ole kyllä tullut tehtyä. Silleen saatan ehkä tehdä, että katson ainoastaan tyyliin ekan kauden tai kausia niin pitkälle kun tiedän, että tavara on hyvää. (Ainakin, jos en erityisesti jää koukkuun ja rakastu hahmoihin ja fandomiin).
Tällä hetkellä HBO:n ilmaiskuukausi meneillään ja ihan kiitettävästi tullut katsottua tavaraa.

Westworldin ykköskausi katsottu, (Larppaan Doloresta syksyllä, joten taustatyöksi) mutta en oikein tiedä pitäisikö jatkaa kakkoskaudelle, mielipiteitä?
Killing Eve katsottu (ne kaks kautta), ja tykkäsin kyllä, toivottavasti tulee lisää jossain vaiheessa.
Gentleman Jack on kuitenkin ollut ehkä kaikkein mieluisin löytö. Naistenvälistä rakkautta, ihanat puvustukset, miljööt ja kaikki 💕
Nyt katson jotain homohömppää nimeltä Looking, mutta GJ:n jälkeen tää on vähän mehh. Tulee mieleen homo sinkkuelämää(?), mutta hahmot ei oo mieleenpainuvia, eikä tää oikeen vangitse huomiotani.
Oisko jollain jotain suositusta HBO:lta? Vielä vajaa pari viikkoa aikaa katsella.
Chernobyliä harkitsen, Roswell New Mexico katsottu. Naispuolinen Sherlock (en muista sarjan nimeä) katselulistalla. Game of Thronesia välttelen.

Ensi kuussa tarkoitus ottaa Netflix, koska Stranger thingsin kolmoskausi😍

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

ratakisu

  • Vieras
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #362 : 12.06.2019 18:43:34 »
Jos Star Trek Discovery on feministinen niin se johtuu ainoastaan siitä, että siihen menessä Star Trekit ja melkeinpä useimmat muutkin sarjat ovat olleet sovinistisia, kun niissä on ollut lähes kaikki korkeimmat ja päättävät hahmot miehiä ja naisille on jäänyt statistin rooli. Olen nyt törmännyt useammassa muussakin suhteessa tähän dissausilmiöön elokuvien ja sarjojen suhteen ja niille on useammalle yhteinen nimittäjä ollut se, että päähenkilö on nainen, joka ei jää kenenkään miehen statistiksi. Itse olen kokenut sen vapauttavana, kun olen kironnut kaiken miesvaltaisuutta jo ties kuinka kauan ja sitä, että naisen pitää aina olla nuori ja kaunis - no se on ehkä vieläkin, mutta seuraava askel on sitten se, että naisetkin voi olla vanhempia ja silti liidata elokuvaa tai sarjaa. Pitemmän päälle Burnham on minusta päähenkilönä vähän tylsä niin kuin päähenkilöt yleensä tuppaa olemaan, mutta se mihin olen tyytyväinen Burnhamissa on se, että ihan pätevä se on ja älykäs. Mä tykkään Tillystä. En olisi aatellut, että se jakaisi mielipiteitä. Musta fanityttömäisyys nuorilla on ihan normaalia ja musta se karisee pikkuhiljaa. Vähän itsevarmuutta ja ikää lisää niin näen, että ihan hyvä johtaja siitä tulee.

TWD:n ysikauden paremmuudesta kasi tai seiskakauteen olen kyllä vähän eri mieltä. Ysikausi oli ihan sairaan huono ja jätti täysin irtonaiseksi ja kylmäksi. Suorastaan surkuhupaisa suoritus. Jos tuollainen pääsee telkkaan asti niin huh huh.  ;D

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #363 : 24.06.2019 16:11:49 »
Tekeekö muut tätä, että ei kato tv-sarjasta vikaa jaksoa?
Tää on ihan vierasta mullekin :D En mä yleensä välttele sarjojen vikoja jaksoja, ainoa ns. vika jakso, jota luultavasti välttelisin ois Doctor Who:n neloskauden vika jakso, koska Tenistä luopuminen... Noin muuten mä kyllä taidan katsoa kaikki sarjat, joita ylipäänsä katson viimeistä jaksoa myöten. Tai normaalimmin, jos se vika jakso jää katsomatta, niin joko en oo vaan ehtinyt/jaksanut tai sitten oon jättänyt sarjan kesken muista syistä. Mulla kyllä on tällä hetkellä paljon sarjoja, joista on jaksoja katsomatta, koska en oo jaksanut tai muistanut katsoa niitä + BBC:n Sherlockin taisin jättää kesken, koska 4. kausi ei mun mielestä aika surkea.

Mä olen kyllä viime aikoina katsonut aika vähän mitään tv-sarjoja, ei oo ollut aikaa tai jaksamista, mutta ehkä sitä pitäis kesällä koittaa saada taas katseltuakin jotain. Netflixissäkin ois muutama sarja kesken, jotka ois kiva saada katsottua läpi. Mistä tulikin mieleeni; Lucifer, onko muut katselleet sitä/sen viimeisimmän kauden? Mä taisin kahlata sen uusimman kauden läpi suunnilleen saman tien, kun se tuli ja tavallaan toivon, että josko siitä mahtaisi tulla vielä vitoskausikin - vaikka tavallaan samalla tuntuu, että kuinka paljon siinä loppujen lopuksi oikeasti on mahdollisuuksia jatkolle vikan jakson huomioiden.
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #364 : 24.06.2019 17:43:37 »
Lainaus
Tein tän saman Merlinin kanssa, tosin en katsonut vikaa kahta jaksoa, koska ne oli tuplajaksot ja tiesin, mikä se yks iso asia siinä lopussa on (en nyt spoilaa tässä) ja en halunnut kohdata sitä :D Ehkä jonain päivänä vielä katon sen :D
Siis joo, tää on niin minä! Ekalla kerralla kun katsoin Merliniä olin vahvasti in denial ja katsoin nuo jaksot heti silloin kun ne ilmestyivät, eli 25.12. muistaakseni, ja mulla meni koko joulunaika pilalle niiden vuoksi koska kuten varmaan mun avataristani voi päätellä, Arthur on yksi mun lempparihahmoistani ikinä ja otin sen aika raskaasti :D Merlin kun on mun lempparisarjojani, niin oon kattonut sen monta kertaa uudelleen, mutta joka kerta vähintäänkin viivyttelen viimeisten jaksojen katsomista (ja koko vikaa kautta ylipäätään, kun siinä se tuleva varjostaa jo aika vahvasti koko kauden läpi foreshadowingin muodossa) ja nyt parilla viimeisellä kerralla oon jättänyt ne kokonaan katsomatta. Tulee vaan paha mieli :D Ne on kyllä hyviä jaksoja, ja musta ne kannattaa kyllä katsoa, mutta en halua katsoa niitä niin montaa kertaa kuin muun sarjan koska en halua kiduttaa itseäni.

Lainaus
Lucifer, onko muut katselleet sitä/sen viimeisimmän kauden? Mä taisin kahlata sen uusimman kauden läpi suunnilleen saman tien, kun se tuli ja tavallaan toivon, että josko siitä mahtaisi tulla vielä vitoskausikin - vaikka tavallaan samalla tuntuu, että kuinka paljon siinä loppujen lopuksi oikeasti on mahdollisuuksia jatkolle vikan jakson huomioiden.
Vitoskausi tulee ja se on sarjan viimeinen :) Musta asiat jäi aivan liian auki niin monen hahmon kannalta että tähän olisi vielä voinut lopettaa, ja vaikka haikealla mielin olenkin sarjan loppumisesta niin toisaalta on musta ihanaa nähdä että tehdään oikea ratkaisu eikä venytetä sitä liikaa. Niin moni sarja on pilattu jatkamalla sitä pidempään kun on mielekästä ja musta on aina kivaa, kun niin ei käy. Lucifer ansaitsee vielä yhden eeppisen kauden ja hyvän lopetuksen. Neloskausi oli musta tosi hyvä, katsoin sen putkeen kun se oli kokonaan ulkona ja oli kyllä tosi jees! Musta kolmoskausi oli paikoin jo tylsä, mutta nelosessa oli ihan uutta energiaa ja intoa ja se vei mut mennessään. Even hahmo oli myös ihan lemppari, ihana! Psst, Luciferin ystävät, jutellaanko uusimmasta kaudesta enemmän linkin takana?

bannu by Ingrid

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #365 : 26.06.2019 01:20:05 »
Lainaus
Siis joo, tää on niin minä! Ekalla kerralla kun katsoin Merliniä olin vahvasti in denial ja katsoin nuo jaksot heti silloin kun ne ilmestyivät, eli 25.12. muistaakseni, ja mulla meni koko joulunaika pilalle niiden vuoksi

Olisko ilmestyneet just luokkaa keskiyöllä, muistan, että kun tulin perinteisestä joulukirkosta (+hengailu kämpällä) aaton ja joulupäivän välisenä yönä kotiin joskus yhden jälkeen, niin suoraan vaan koneen äärelle katsomaan Merlinin vitoskauden finaalia... vitoskautta seurasin melkeinpä joka lauantai ihan reaaliajassa, good times.
Spoiler: näytä
Voin kertoa, että itkin viimeisen jakson about alusta loppuun. Nykyäänkin vielä, jos oikein hirveästi huvittaa katsoa jotain itkettävää, nää jaksot on varma valinta. Kaiketi olen vähän masokisti, koska on kyllä tullut katsottua monta kertaa. Nää vielä pystyy katsomaan ilman hullua päänsärkyä. Se Hachiko-leffa taitaa olla ainoa, jota en itketyksen takia pysty katsomaan uudestaan.


Onko kellään muulla mitään ns. kesäsarjaa, jota pitää katsoa aina kesäisin?

Jos ei ihan joka kesä, niin ainakin muutaman vuoden välein?
Joskus nuorempana katsottiin usein siskon/siskojen kanssa kesäöisin sinkkuelämää, mutta siinä alkaa olla melkein kaikki jaksot niin moneen kertaan nähty, ettei se enää oikein pidä mielenkiintoa.

Itse laitoin tänään oman "kesäsarjani" O.C:n kakkoskauden pyörimään "taustameluksi", mutta niinhän siinä kävi, että se oli liian vangitseva vielä kaikkien näiden vuosien jälkeen, ja vahingossa keskityinkin melkein sataprosenttisesti.
Vaikka sarjan loppu on vähän mitä on (eikä näytteleminen aina ole kaikilla ihan huippua), nää pari ekaa kautta on niin monessa jutussa kultaa. Yleisesti ottaen dialogi ja hahmot ja niiden väliset suhteet ja aaaaa :D (Vaikka välillä meinaa vähän kyrsiä ne poikien seksistiset jutut, mutta aikansa kuvausta...).
Hauskaa silleen, kun teininä tykkäsi seurata nimenomaan niitä teinien välisiä sekoiluja yms, nyt kiinnittyy mielenkiinto tosi vahvasti varsinkin Kirsteniin ja lasten ja vanhempien välisiin juttuihin.
Olisiko Marissan ja Alexin välinen romanssi ollut jopa aika ensimmäisiä naistenvälisiä suhteita, mitä teeveestä katsoi silloin joskus 2005-2006 :o

Merlinin ekat kaudet oli kans joskus kesäkatselmistoa, ja Siskoni on noita. Siskoni on noitaa tuli silloin joskus -99(?) kymmeneltä illalla kaksi jaksoa putkeen, ja pakko oli valvoa ja katsoa, vaikka joskus sen jälkeen pelotti mennä nukkumaan :'D
« Viimeksi muokattu: 26.06.2019 01:23:10 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #366 : 26.06.2019 13:24:33 »
Onko kellään muulla mitään ns. kesäsarjaa, jota pitää katsoa aina kesäisin?

Kesäisin tuntuu olevan niin paljon muuta tekemistä, että hyvä kun ehtii katsoa ennekuin katseluajat esim. Areenasta valuvat läpi sormien. Nytkin työkaveri sanoi että Viktorian kolmas kausi on menossa ja sen kyllä haluan katsoa. Onneksi on vielä aikaa, etteivät jaksot poistu. Mutta yhtenä kesänä kävi niin, että tuli uusintana Sydämen asialla. Se oli sarja josta olin kuullut paljon hyvää, enkä ollut sitä koskaan itse katsonut. Niinpä minulla menikin siihen koko kesä, kun katsoin sitä mukaa mitä sitä katsottavaksi tuli. Nyt se tulee monen vuoden tauon jälkeen taas uudelleen, mutta nyt en lähtenyt sitä uudelleen kahlaaman läpi. Niin paljon olisi muuta ja uutta katsottavaa tuolla HBO:n puolellakin.

Minulla on vielä joitakin jaksoja jäljellä Viikinkien viidennestä kaudesta. Ihan joka päivä ei vain kerkiä edes yhtä jaksoa katsomaan kun iltaisin pitää aina valita mitä haluaa ja ehtisi sen muutaman vapaan tunnin aikana tehdä. Pitää kirjoittaa jatkofikkiä eteenpäin, että julkaisutahti pysyisi suht järkevänä eikä putoa käsistä. Jonossa on myös luettavia kirjoja.

Harmikseni tuo Merlin ei ole HBO:n tarjonnassa. 

« Viimeksi muokattu: 11.08.2019 17:33:34 kirjoittanut Fairy tale »

Iippa

  • urheiluholisti
  • ***
  • Viestejä: 420
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #367 : 26.06.2019 14:03:57 »
Onko kellään muulla mitään ns. kesäsarjaa, jota pitää katsoa aina kesäisin?
Siis mulla on kaks aivan ehdotonta sarjaa, jotka on pakko katsoa joka kesä! Ensimmäisenä ihan meidän suomalainen Poliisit. Oon sen sarjan kaikki kaudet maratoonannut niin miljoona kertaa, mutta silti tulee aina katsottua. Jotenkin sellaista ns. helppoa katsottavaa, kun piirtää tai maalaa tai tekee muuta käsillään. Ja tässä kohtaa osaa jo jaksot sen verran hyvin ulkoa, että ei haittaa vaikka välissä pitäisi käydä täyttämässä lasia tai muuta vastaavaa.

Toinen ihan suosikki on Komisario Lewis(joskus myös pelkästään Lewis). Sen lisäksi ahmin tottakai Endeavour Morsen(Nuori Morse) sekä Morsen. Lewis ja Endeavour Morse ovat tällä hetkellä kätevästi Ruutu+:n ohjelmistossa, mutta muutamana kesänä on ollut hankaluuksia löytää kyseiset sarjat mistään. Perinteistä Morsea löytyy hyvin paljon jo ihan youtubesta, niin sen löytäminen on paljon helpompaa. Nämä kolme sarjaa lasken lähes yhdeksi sarjaksi, niin nätisti ne on kiedottu yhteen, vaikka ovatkin ihan eri aikoihin sekä väärässä järjestyksessä tehtyjä. Rakastan varsinkin Komisari Lewisia, sillä siinä Lewisin ja Hathawayn ystävyys on mielestäni kirjoitettu ihan mahtavasti. Lisäksi siinä käydään kevyemmällä otteella raskaitakin aiheita välillä läpi, varsinkin Hathaway-hahmon avulla.


Brittien ja ruotsalaisten rikossarjat ovat kyllä mielestäni maailman parhaimmistoa. Haluaisinkin kuulla onko joku muu koukuttanut itsensä  kyseisiin genreihin ihan täysin? Tuntuu nimittäin, että olen lähes kaikki jo suoratoistopalveluista kahlannut läpi, eikä kohta auta muu kuin ottaa jälleen AcornTV ja VPN. Kaipaan siis suuresti uutta kulutettavaa rikossarjoista, plussaa on, jos ohjelma löytyy HBO, Netflix, CMore tai Viaplay -suoratoistosta. Ruutu+:n kaikki rikossarjat on jo tullut kahlattua tämän vuoden puolella läpi ;D

Mutta yhtenä kesänä kävi niin, että tuli uusintana Sydämen asialla. Se oli sarja josta olin kuullut paljon hyvää, enkä ollut sitä koskaan itse katsonut. Niinpä minulla menikin siihen koko kesä, kun katsoin sitä mukaa mitä sitä katsottavaksi tuli.

Oi että, Sydämen asialla on yks mun ikuisista suosikeista. Oon katsonut sitä skidinä äidin ja isoäitien kanssa, ja oli maailmanloppu, kun se sarja tuli päätökseensä. Toki loppua kohden alkoi selvästi ideat vähenemään sekä eskaloitumaan suuremmiksi jutuiksi, mutta oli se silti aina yhtä ihanaa kuulla kun äiti käänsi kanavan ja Heartbeat alkoi soida.

Quod scripsi, scripsi.♥

 Ilmakehän olosuhteet

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #368 : 02.07.2019 15:25:14 »
Netflix taas käsillä ja ajattelin ottaa Riverdalen taas kiinni. Ehkä se oli virhe.
Spoiler: näytä
 Viimeksi jäin jonnekin kolmoskauden puoliväliin, siihen että koko Riverdale oli karanteenissa. Nyt kun jatkoin, tuntuu, että koko sarja on jotenkin levinnyt ihan täysin käsiin. Missään ei ole päätä eikä häntää, hahmojen väliset suhteet on ihan sekaisin/väljähtyneet, ihan liikaa asioita tapahtuu, eikä missään tunnu olevan järkeä. Siinä missä aiemmin sarjassa oli satunnaisia epäkohtia, nyt kaikki tuntuu olevan yhtä isoa epäkohtaa. Ehkä naurettavinta on se, että kaiken ison ja dramaattisen lisäksi tähän on tungettu vielä kolmiodraamaa ja koulu muka pyörii normaalisti ja yhtäkkiä pitäisi miettiä tasokokeita ja collegea. Alkaa tuntua koko ajan yhä enemmän että tähän sarjaan on tungettu niin monta eri genreä ja suuntausta, että nyt ne ovat sotkeentuneet keskenään niin pahasti, että koko sarja on yksi eriväristen ja materiaalisten lankojen mytty, josta on ihan turhaa yrittää etsiä langanpäitä saati sitten selvittää koko sotkua. Yritän sinnitellä kolmoskauden loppuun, koska korpeaa jättää sarjoja kesken, kun on näin pitkällä, mutta saa nähdä pystynkö, kun dialogikin on kliseetä tai muuten jotenkin kornia.


Fairy tale, Netflixiltä löytyy Merlin.

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

lotus

  • pufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 168
  • stronger than seems
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #369 : 04.07.2019 23:58:24 »
Täällähän puhutaan Riverdalesta! :D Sehän on suunnilleen ainoa sarja, jota oikeasti jaksan katsoa.

Spoiler: näytä
Olen kanssasi ihan samaa mieltä, Violetu. Eniten mussa korpeaa se, kuinka huonosti kirjoitettu koko kolmoskausi on. Finaalijakson loppuratkaisua ei oo mitenkään varjostettu etukäteen ja se tulee ihan puun takaa. Mitään ei voi siis juonen kannalta ennustaa.
Hahmotkin on niin oudosti kirjoitettuja! Onko täällä muita, joiden inhokki on Cheryl? Kukaan teini ei puhuisi niin kuin se. :P Ja se Heathers-jakson "You're not a doorknob anymoreee" sattui vaan sieluun, kun tiesi, miten hyvä alkuperäinen versio on.


Onko kellään jotain hyviä sarjasuosituksia, jotka löytyisivät mielellään Netflixistä? Voin itse suositella Riverdalea, varsinainen helmi, hehheh. Tekis kovasti mieli katsella sarjoja enemmänkin, mutta ei oo löytyny vielä sopivaa, jota jaksaisi katsella sitä ensimmäistä jaksoa pitemmälle.


Luultavasti myrskyjä onkin vain siksi,
että niiden jälkeen saataisiin
auringonnousu.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #370 : 05.07.2019 01:13:56 »
lotus, ihanaa, etten ole ainoa, joka on tuota mieltä... yleensä sulatan vaikka ja mitä, mutta nyt on kyllä mennyt niin pahasti metsään koko Riverdale, että en taida viitsiä kiduttaa itseäni enää enempää. Ja minä kun luulin, että Supernaturalilla oli heikkoja hetkiä... xD

Netlix on taas saanut niin paljon lisää kaikkea kun se on ollut itseltä poissa, että vaikeaa päättää mistä aloittaisi.
Umbrella Academy vaikutti trailerin perusteella kiinnostavalta, mutta ainakaan eka jakso ei tehnyt suurta vaikutusta. Ehkä palaan vielä yrittämään sen katselua, kun Stranger thingsin kolmoskausi on katsottu.

Sex Educationin katsoin parissa päivässä ja siinä oli vaan jotain niin täysin kohdillaan, että tuli melkein suru puseroon, kun se yhtäkkiä vaan loppui, vaikka ilmeisesti toinen kausi onkin jossain vaiheessa tulossa.

Katselulistalla on myös Trinkets ja Juhlat, mutta niistä ei ole tullut katsottua vielä traileria enempää. Onko joku muu katsonut?

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #371 : 09.07.2019 16:12:41 »
Onko kellään jotain hyviä sarjasuosituksia, jotka löytyisivät mielellään Netflixistä?

Mä suosittelisin sellaista Netflixin sarjaa kuin The Society! Ensimmäinen kausi sisältää kymmenen jaksoa, ja sanotaanko kolmannen jakson jälkeen mä olin hommaan niin koukussa, että maratoonasin loput parissa päivässä. Se kertoo kaupungista, jonka 16-18 -vuotiaat teinit lähtee luokkaretkelle, mutta joutuvat palaamaan takaisin ja huomaavat, että muut asukkaat ovat kadonneet ja kaupunkia ympäröi nyt omituinen tiheä metsä.

Pelkäsin, että sarja ois ollut pelkkää dystopiataistelua (vrt. the 100, joka on hyvä sarja, mutta jolle en etsinyt korvaajaa) - yllätyin positiivisesti. The Society painottuu nuorten dynamiikkaan ja siihen, kuinka he sarjan nimen mukaisesti luovat uutta yhteiskuntaa sääntöineen ja johtajineen. Teineiltä nää tyypit ei vaikuta, mutta eivät kuitenkaan ole synnynnäisiä selviytyjiä, mikä oli musta virkistävää. Sarja on samaan aikaan viihdyttävä ja paikoitellen intensiivisen jännittävä:') Hahmot on aika moniulotteisia (ja Grizz on ehkä symppiksin hahmo vähään aikaan yhtään missään sarjassa ♥) Paljon kliseetrouppeja, mutta niitä käsiteltiin mun mielestä kivoilla twisteillä, jotka sai vanhan tuntuun uudemmalta. The Societya on verrattu moderniin Kärpästen herraan ja teini-ikäisten Lostiin. Kiisteltävää, koska Lost on yksi nerokkaimpia sarjoja, mitä oon katsonut, ja Society on välillä käsikirjoituksensa ja erityisesti dialogin puolesta vähän, no, tyhmää:D mutta se on mukava vastapaino muuten synkälle setille!

Odottelen tällä hetkellä kuumeisesti, että sarjalle ilmoitettaisiin toinen kausi.

Mä katsoin talvella tuon Umbrella Academyn, mikä oli ihan kiva ja sitäkin varmasti jatkossa seuraan lisää. Sen verran eksentristä kamaa ja tykkään värikkäästä hahmokavalkadista. Mutta täytyy myöntää, että muhun tuo Society kolahti teemoiltaan enemmän, jos niitä nyt voi samaan kategoriaan millään edes niputtaa.
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #372 : 09.07.2019 16:52:34 »
Lainaus
Onko kellään jotain hyviä sarjasuosituksia, jotka löytyisivät mielellään Netflixistä?
Toki! Mun lemppareita Netflixistä ovat Orange is the New Black, Blacklist, How to Get Away With Murder, You, How I Met Your Mother, Merlin, Teen Wolf ja Pako. Jokaista näistä voin suositella erittäin lämpimästi. Heitän tähän lyhyet yhteenvedot siitä mistä nämä kertoo ja miksi pidän niistä. En tiedä millaisista sarjoista tykkäät joten sen puolesta vaikea suositella ilman mitään ennakkotietoa, mutta tässä on mun lemppareita.

OITNB: Convicted of a decade old crime of transporting drug money to an ex-girlfriend, normally law-abiding Piper Chapman is sentenced to a year and a half behind bars to face the reality of how life-changing prison can really be. Draama, komedia. Hauska, viihdyttävä, mukaansatempaava, aivan mahtavan upeita ja erilaisia hahmoja ja elämäntarinoita.

Blacklist: A new FBI profiler, Elizabeth Keen, has her entire life uprooted when a mysterious criminal, Raymond Reddington, who has eluded capture for decades, turns himself in and insists on speaking only to her. Rikos, draama, mysteeri. Criminal Mindsin jälkeen paras rikossarja ikinä, todella omaperäisiä ja kiehtovia tapauksia, koukuttava juoni, ihanaa mysteeriä. Mä jäin tähän koukkuun ekan jakson jälkeen!

HTGAWM: A group of ambitious law students and their brilliant criminal defense professor become involved in a twisted murder plot that promises to change the course of their lives. Rikos, draama, mysteeri. Koukuttava ja kiehtovan mysteerinen juoni, hienoja juonenkäänteitä, mukaansatempaava sarja.

You: A clever bookstore manager relies on his savvy Internet know-how to make the woman of his dreams fall in love with him. Draama, romanssi, rikos, Netflixin oma minisarja. Tiivistelmä ei anna tälle riittävästi kunniaa, ihan mahtava kuvaus stalkkerista ja tämän stalkkauksen kohteesta, josta tulee hänen pahaa-aavistamaton tyttöystävänsä. Realistinen kuvaus, hienosti tehty, hyvä ja mukaansatempaava juoni, loistava tasapaino huumorin ja kieroutuneen setin välillä. Mahtava, kannattaa katsoa, luulisin että tykkäisit jos et tyypillisesti jaksa katsoa pitkiä sarjoja!

HIMYM: A father recounts to his children, through a series of flashbacks, the journey he and his four best friends took leading up to him meeting their mother. Komedia. Hauska, fiksu, ihana sarja. Lyhyitä jaksoja, kevyt tunnelma, ihanaa huumoria ja hahmoja ja ah, tää vaan on niin paras. Tää on yksi mun lempparisarjoista ikinä.

Merlin: These are the brand new adventures of Merlin, the legendary sorcerer as a young man, when he was just a servant to young Prince Arthur on the royal court of Camelot, who has soon become his best friend, and turned Arthur into a great king and a legend. Seikkailu, draama, fantasia. Hupsu hyvänmielen sarja, josta tulee mulle aina hymy huulille. Ihania hahmoja ja mukaansatempaavia tarinoita, hieno juoni. Sarjan alussa näkyy ikä, joten ei kannata katsoa ihan pahimmalla tosikkomoodilla, mutta ihan mahtava sarja jonka katson aina vaan uudelleen. Tämäkin on ikilemppareita, ihana ja niin hyvänmielen sarja kun vaan voi olla.

Teen Wolf: An average high school student and his best friend get caught up in some trouble causing him to receive a werewolf bite. As a result they find themselves in the middle of all sorts of dramas in Beacon Hills. Action, draama, fantasia. Tämä on sellainen aivot narikkaan -hömppäsarja, mutta ihana sellaisena. Hyvä juoni ja hyviä hahmoja. Tän fandomin Derek/Stiles-ficit on myös parasta fanfictionia ikinä, olen valmis tappelemaan tästä jos joku on eri mieltä :D

Pako: Due to a political conspiracy, an innocent man is sent to death row and his only hope is his brother, who makes it his mission to deliberately get himself sent to the same prison in order to break the both of them out, from the inside. Action, draama, rikos. Muutoin on Netflixissä, mutta viimeinen kausi taisi olla vain HBO:lla tai jossain, en muista koska mulla on kaikki mahdolliset suoratoistopalvelut kun katson niin paljon telkkaria :D Tässä on aivan mahtava juoni, todella nokkela ja koukuttava ja mukaansatempaava.

bannu by Ingrid

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #373 : 09.07.2019 18:41:44 »
Onko kellään jotain hyviä sarjasuosituksia, jotka löytyisivät mielellään Netflixistä?

How I met your mother on minunkin suosikkini, ja sitä suosittelen lämpimästi, jollei ole ennestään tuttu. :)

Itsekin jätin nyt Netflixin taas päälle ilmaisen kuukauden jälkeen, mutta enpä ole juuri ehtinyt katsomaan. Omalla katselulistalla ovat Anne with an E, Stranger Thingsin kakkoskauden loppu ja uusi alkanut kolmoskausi, ja Stark Trek Discovery, joka ainakin alkuun kiinnosti mutta kuulin kyllä jo vähän pidemmälle katsoneelta kaverilta, että heikkeni loppua kohti. Aion kuitenkin katsoa loppuun ihan periaatteen vuoksi. :)

Katsoin siskon kanssa yhden sattumanvaraisen jakson Black Mirror -sarjasta, ja ainakin se jakso oli ihan kiinnostava. Mutta siinä on käsittääkseni joka jakso ihan toisistaan irrallinen?

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #374 : 11.07.2019 09:53:04 »
Lainaus
Katsoin siskon kanssa yhden sattumanvaraisen jakson Black Mirror -sarjasta, ja ainakin se jakso oli ihan kiinnostava. Mutta siinä on käsittääkseni joka jakso ihan toisistaan irrallinen?
Fiorella, kyllä jokainen jakso on irrallinen, mutta varmasti mielenkiintoista katsottavaa kuin se katsomasikin. :) Olen itse katsonut vain uusimman kauden kolme ensimmäistä jaksoa, kun kumppani katsonut muun sarjan ja itse sitten pääsin hänen kanssaan katsomaan ne uusimmat. Siinä ei tosiaan järjestyksellä ja muulla ole väliä, eikä silläkään, jos hyppää vaikka koko sarjan ylitse viimeisiin jaksoihin, kun ei nappaa yksi tai toinen, mutta itse tykästyin kovasti! :)

Lainaus
Onko kellään jotain hyviä sarjasuosituksia, jotka löytyisivät mielellään Netflixistä?
Aiempien lisäksi voisin suositella itse iZombieta, josta tykkäsin! Vaikka kyseisessä sarjassa jaksot toistavat jokseenkin itseään "tapahtuu rikos, se ratkaistaan" -periaatteella, tapahtuu montaa muutakin asiaa siinä taustajuonena, se on on hauska ja Livin näyttelijällä on todella mahtava tyyli näytellä hyvinkin erilaista roolia jaksojen välissä enempää spoilaamatta. Rikossarja, jossa on huumoria, zombeja ja ei niinkään "faktaa" vaan sellainen hyvänmielen sarja ainakin itselleni.

Samantyylinen, vaikka ei sinne päinkaan, sarja taas on Lucifer. Uusinta kautta en ole katsonut, mutta todella hauska ja suosittelen oikeasti lämmöllä myös tuommoisena kevyempänä "rikosviihteenä", jossa on kiva idea taustalla, vaikka ei mikään juonellisesti haastavin katsottava. :)

Katselen itsekin todella vähän sarjoja Netflixistä ja yllä mainittuja pitäisi itsekin katsoa uusimmilta jaksoilta. :) Tällä hetkellä kesken on Fullmetal Alchemist: Brotherhood ja Pako, jotka eivät ole edenneet hetkeen... Jos animesta tykkää, suosittelen ehdottomasti FMA:ta ja nimenomaan Brotherhoodia, joka on ehdottomasti parhaita sarjoja, joita olen koskaan katsonut. Animepuolelta olen nauttinut myös Deathnotesta ja satunnaista hömppäanimea tullut myös katsottua. Yllä puhutun Black Mirrorin ajattelin aloittaa alusta, nuo kolme uusinta jaksoa teki jokseenkin vaikutuksen ideallaan, vaikka eivät kuulemma sarjan parhaimmistoa lähellekään. Joten odotukset on korkealla aiemmissa kausissa.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #375 : 14.07.2019 09:23:04 »
Onko joku seurannut sarjaa Victoria? Siinä sarjassa näyttelee Jenna Coleman, tykkään hänestä näyttelijänä. Televisiossa tulee jo 3 kausi ja mulla meni alku ohi. Onko hyvä sarja? Oon siis nähny vaan kohtia sieltä täältä. Kirjastossa on 1 kausi lainassa, en saa sitä vielä käsiini.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2019 09:53:43 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #376 : 14.07.2019 10:23:50 »
Abarat, olen seurannut Victoriaa ja tykännyt kovasti. Pidän itse todella paljon englantilaisista sarjoista, jotka sijoittuvat tuonne vanhempaan aikaan. Minullekin tuli kiire katsoa nuo kolmoskauden ensimmäiset jaksot, ennenkuin poistuvat Areenasta, mutta ehdin kuitenkin. Eli kolmoskausi on minulla menossa ja edelleen kesken. Mukana on monia tunnettuja brittinäyttelijöitä, joita on tullut nähtyä muissa sarjoissa. Sarjassa pidän siitä, että siinä pureudutaan muutamien hahmojen tilanteisiin ja ajatuksiin elämänmenosta ja sen ajan yhteiskunnan tilanteista.

Kiinnitin vasta Victoriaa katsoessa huomiota Jenna Colemanin kasvoihin. Ne eivät olekaan aivan symmetriset. Sen voi huomata, kun katsoo alkutunnarin/intron. No sivuseikka sinäänsä, kaunis nainenhan Jenna kuitenkin on.


Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #377 : 14.07.2019 16:10:57 »
Toivottavasti sarja tulee vielä joskus uusintana televisiosta! Haluaisin nähdä koko sarjan järjestyksessä alusta loppuun.  :) Itsekin tykkään historiallisista sarjoista.
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 437
  • ava by Rosmariini
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #378 : 14.07.2019 18:23:36 »
Abarat, ellen ole ihan väärässä Victoria tuli vastikään kokonaan uusintana Yleltä ennen kuin tämä nyt pyörivä uusi kausi alkoi. Tuo uusinta taisi kyllä tulla aamupäivällä/ ihan alkuiltapäivästä, että huono aika työssä tai koulussa käyvälle.

Mutta itse sarjasta tykkään kovasti! Kiinnostavaa nähdä myös Victorian ja Albertin suhteen rakoilua, kun yleensä heistä kerrotaan vaan se kuinka paljon he rakastivat toisiaan. Victorian palvelijatar Skerrett on myös kiva hahmo.
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #379 : 04.08.2019 12:29:15 »
Lainaus
Katsoin siskon kanssa yhden sattumanvaraisen jakson Black Mirror -sarjasta, ja ainakin se jakso oli ihan kiinnostava. Mutta siinä on käsittääkseni joka jakso ihan toisistaan irrallinen?
Kuten aiemmin todettiin niin on tosiaan itsenäisiä jaksoja, ja se musta tässä sarjassa onkin parasta! Se on kivaa vaihtelua, kun tuota sarjaa ei tarvitse katsoa järjestyksessä tai stressata siitä jos on pitkiä aikoja katsomatta, koska siihen pääsee mukaan aina ja missä vaiheessa vaan. Musta se on tosi virkistävää. Mä katson itse Black Mirroria tosi vaihtelevasti, aina jakson silloin tällöin ja sieltä täältä sen mukaan mikä kiinnostaa eniten, ja tykkään siitä että siihen ei tarvitse "sitoutua" samalla lailla kuin moniin muihin sarjoihin. Uusinta kautta en ookaan katsonut yhtään, pitäisi jossain vaiheessa... Mä tykkään katsoa tuota silloin kun on sellainen fiilis, että haluaa katsoa jotain mikä herättää ajattelemaan, koska sen tuo kyllä tekee. Jos aiot katsoa sarjaa enemmän niin mä suosittelen ainakin seuraavia jaksoja, ne on mun lemppareita: The National Anthem (S1), The Entire History Of You (S1), Be Right Back (S2), Shut Up And Dance (S3), Arkangel (S4), Hang the DJ (S4).

bannu by Ingrid