Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 145119 kertaa)

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #320 : 09.10.2018 21:45:35 »
Aika paljon saa kyllä Jodie tehdä ihmeitä, ennen kuin pesee Capaldin. :D
Itse uskon, että Jodien Tohtori tulee nousemaan yhdeksi suosikki Tohtorikseni Capaldin ja Smithin rinnalle. Eccelston ja Tennantkin olivat ihan hyviä Tohtoreita, mutta kumpikaan ei kuulu suosikkeihini. Smithin ja Capaldin Tohtorit olivat luonteiltaan sellaisia, jotka vetosivat muhun.
Spoiler: näytä
 Jodien Tohtorissa on ekan jakson perusteella joitain samoja piirteitä kuin Smithin Tohtorissa, mutta omaakin löytyy.
<--- laitoin varmuudeksi spoilaukseksi.

Toivottavasti en saa nyt lynkkausjoukkoja perääni todettuani pitäväni Tennantin Tohtoria vain "ihan hyvänä". Tumblr'ssa sitä ei ainakaan uskalla sanoa. Tennantin Tohtori kun tuntuu olevan siellä melkein kuin jumalolento.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #321 : 10.10.2018 21:21:50 »
Itse en oo ikinä tykännyt Rosesta, joten fiilaan kyllä jollain tasolla, mitä meinaat.

Rose oli ihan hyvä companion, mutta ei lukeudu mun suosikkeihini. Mun mielestä Rose on yliarvostettu - ja Martha taas erittäin aliarvostettu. Monet taisivat verrata häntä Roseen eivätkä tykänneet kun Martha oli ihastuntu Tohtoriin. Ei kovin reilua Marthaa kohtaan.

Donna oli mahtava companion. Sai kivasti tenin ruotuun. Tykkäsin myös kuinka sassy ja sarkastinen Donna oli.
 
Rory oli myös mahtava. Hällä oli jotenkin jalat maassa, hän oli rauhallinen, uskollinen, suloinen ja ystävällinen. Oikeesti, mistä voisin saada oman Roryn?

Oma ylivoimainen suosikkicompanion on kyllä Clara. Epäilen vahvasti, ettei kukaan tule päihittämään häntä siinä asemassa. Rakastuin Claraan heti - osaksi Jenna Coleman vaikutti asiaan, koska hän on yksi suosikkinäyttelijöitäni. Mutta suurin paino oli kyllä Claran luonteessa. Ja tykkäsin todella paljon siitäkin, että Clara matkusti Tohtorin kanssa omilla ehdoillaan (kuten ensi alkuun aina keskiviikkoisin) ja keskittyi elämäänsä maassa. Oli jotenkin erilaista, että companion palasi melkein joka seikkailun jälkeen kotiin ns. tavalliseen elämään. Olin niin surullinen, kun Jenna jättäytyi pois. :'(

On muuten harmittavaa, kun jotkut hyvät companiot ovat vain yhden kauden verran. Kuten Bill esimerkiksi. Hän oli aivan loistava hahmo ja olisi ollut mukavaa saada seurata hänen seikkailujaan Tohtorin kanssa enemmän sekä tutustua vielä paremmin häneen. Onneksi hän on kuitenkin nyt onnellisesti yhdessä Heatherin kanssa. #spacegirlfriends
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Aelina

  • ***
  • Viestejä: 488
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #322 : 13.10.2018 17:10:36 »
Mun pitäisi katsoa DW:n uusi kausi (tai siis alku), mutta jätin viime kauden kesken, koska jossain vaiheessa se alkoi tökkimään jostain syystä. :/ Mutta jos Doctoreista puhutaan niin Eccleston on oikeastaan ainoa josta en pidä kummemmin, muut on ihan hyviä. :) Kumppaneista Marthasta ja Donnasta en pitänyt, muut ovat olleet ihan hyviä. Billistä mulla ei ole mielipidettä. Clara oli ihan lemppari. :)

Eli, oliko tuo uuden kauden eka jakso ihan hyvä?

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #323 : 13.10.2018 18:35:54 »
Eli, oliko tuo uuden kauden eka jakso ihan hyvä?
Minä tykkäsin! Tykkäsin uudesta Tohtorista, ja odotan innolla, mitä kausi tuo sisällään. Minä en missään vaiheessa oikein tykännyt Capaldista tai Colemanista, joten minulle viime kaudet ovat olleet vähän blaah... Toivottavasti sarja lähtisi nyt taas nousuun minunkin osaltani.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

desmond

  • That girl.
  • ***
  • Viestejä: 120
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #324 : 13.10.2018 18:37:44 »
Lainaus
Eli, oliko tuo uuden kauden eka jakso ihan hyvä?

Mun mielestä oli! En halua spoilata sisältöä (olen liian laiska laittaakseni spoiler-tageja :D) joten tyydyn toteamaan, että jaksona tuo tämän uuden kauden jakso ei mene mitenkään parhaimpien joukkoon, juonellisesti aika tasainen eikä mitään kovin ihmeellistä, mutta tarina kulki hyvin eteenpäin ja Jodien uusi tohtori piti mielestäni sympaattisuudellaan ja karismallaan jutun kasassa. Ensimmäisen jakson jälkeen vaikutelmani on se, että Jodien tohtorilla on potentiaalia nousta vähintään suosikikseni Tennantin version jälkeen, jos ei jopa yli.

Uuden tohtorin lisäksi oon tosi innoissani myös showrunnerin vaihdoksesta. Saatan kuulua tässä mielipiteessäni epäcooliin vähemmistöön, mutta mielestäni Moffatin valtakaudella DW lähti pahasti alamäkeen, ja suosikkikauteni taitavatkin olla kaudet 2-4. Joo, toki tähän vaikuttaa se, että Tennant on loistava näyttelijä, joka toi Tohtorin rooliin juuri sopivan määrän ihmisyyttä ja lisäksi Roseen yhdistettynä shippausmahdollisuuksia (katsojana oon ikuinen shipperi ja Ten/Rose on Virallinen OTP:ni James ja Lily Potterin lisäksi). Mutta lisäksi Tennantilla oli myös yksinkertaisesti käytettävissään paras materiaali, mistä näytellä. Ecclestonin Tohtorista tykkäsin myös, mutta uuden DW:n ykköskaudella sarja selvästi haki vielä muotoaan ja kärsi siitä (piereskelevät avaruusoliot, anyone?) Kun taas kakkoskaudelle eli Tennantin ekalle kaudelle sarja oli selvästi löytänyt suuntansa. Oli kaudenmittaisia pieniä mysteerejä, mutta samalla suhteellisen selkeitä standalone-jaksoja, joiden jälkeen en jäänyt raapimaan päätäni että mistä tässä oli oikeastaan kyse, niin kuin joidenkin Moffat-kauden jaksojen jälkeen. Ja myös parhaat kumppanit, erityisesti Martha ja Donna. Daviesin kaudella DW:n naishahmot tuntuivat samaistuttavilta ja niiden kohdalla itse asiassa välitin, mitä niille tapahtui.

Moffatilla on kirjoittanut hyviä yksittäisiä jaksoja (Blink <3) mutta kokonaisuudessaan ne kaudet, joilla Moffat on ollut showrunnerina, ei ole miellyttäneet ollenkaan samalla tavalla - lähinnä siksi, että Moffat ei kirjoita naishahmoja, joista pitäisin tai joiden tarinasta erityisemmin välittäisin. Okei, Bill oli sentään jossain määrin samaistuttava, mutta Amy, Clara ja River Song? Aargh. Kuulun tässäkin mielipiteessä ehkä vähemmistöön, mutta kaikista näistä hahmoista jäi sellainen olo, että ne on kaksiulotteisia paperinukkeja, enkä ollut erityisen kiinnostunut siitä, mitä heille tapahtui. Ja koska kumppanit on ihan yhtä tärkeitä sarjan toimimiselle kuin Tohtorikin, olen seurannut muutamia viime kausia vähän toisella silmällä haukotellen.

Nyt kuitenkin suhtaudun odottavasti uuteen kauteen. Jodie Whittaker oli mielestäni ensimmäisessä jaksossa loistava, tarina ei ehkä ollut superjännittävä mutta siinä oli hauskat ja koskettavat hetkensä ja uudet kumppanit vaikuttaa sympaattisilta, joten tässä on toivon mukaan mahdollisuuksia vaikka mihin :) suhtaudun positiivisesti myös siihen, että
Spoiler: näytä
näissä uusissa jaksoissa nähdään ilmeisesti enemmän uusia pahiksia ja vähemmän vanhoja. Dalekit ja cybermenit on aika nähty, vaikka en koskaan lakkaakaan hymyilemästä sille tosiasialle, että Tohtorin pahin vihollinen on metallimötikkä, jolla on toisena kätenä vispilä ja toisena WC-imukuppi.
"The prime motive was the desire of a tale-teller to try his hand at a really long story that would hold the attention of readers, amuse them, delight them, and at times maybe excite them or deeply move them" - J.R.R. Tolkien, 1966.

Avatarin teki Ingrid.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #325 : 19.10.2018 09:43:03 »
Nyt kaksi jaksoa uutta Tohtoria katsottua on kyllä mukava fiilis. Areenasta tarjoiltiin ennen uusia jaksoa mukavasti muuta Jodie Whittakeria. Hän on omaksunut Tohtorin roolin hyvin, sen huomasin heti ensimmäisessä jaksossa kun oli vauhti päällä ja kädet piti saada tyhjäksi. Muutama tavara lensi vauhdissa takavasemmalle, jotta itse asia etenee.
Toisessa jaksossa oli kuvattu aika paljon lähikuvaa. Huomasin sen kun yritin kiinnittää huomiota Tohtorin kenkiin, millaisia hän nykyään suosii ja käyttää. Aivan ihana vaatetus, sopisi minullekin. Aika paljon mun tyylistä.  :)

Pitää kyllä paikkansa se, että yksittäisissä jaksoissa taso vaihtelee todella paljon. Valitettavasti Ecclestonin ensimmäinen jakso ei vakuuttanut minua aikanaan. Jakso on yksi hirveimmistä. (Avaruustaikinamöhkö - ei elämä.) Ja niinpä luovutin vähäksi aikaa, kunnes 10. Tohtori sai minut vakuuttumaan ja aloitin katsomaan jaksoja 9. Tohtorin seikkailuista alkaen uudelleen. Odotan kovasti aikarepeämää ja paradokseja, joita suosittiin Smithin kausina erityisen paljon. "Timeywimey" ja muuta sellaista sekopäistä kivaa.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #326 : 19.10.2018 15:28:24 »
Voidaanko jutella Riverdalesta! Oon jotenkin ihan fiiliksissä. Aloitin sen joskus ajat sitten mutten oikein lämmennyt sille, ja tovi sitten annoin toisen mahdollisuuden ja se lähti jotenkin ihan eri tavalla siivilleen!

Täälläkin katsottuna kaikki mitä on ilmestynyt, ja kyllä Riverdalessa jotain on, kun sitä edelleen katsoo ihan mieluusti.
Vaikka kuten sanoit, niitä epäloogisuuksia sun muita kyllä putoilee vähän väliä. Aloin katsomaan koko sarjaa vaan siksi, että Betty Cooper oli minun hahmoni ihastuksen kohde (ja sittemmin tuleva tyttöystävä) yhdessä larpissa😂 että piti sitten ottaa selvää, että mistä koko hahmossa (ja sitä kautta sarjassa) oikein on kyse.

On kyllä vähän ristiriitaiset fiilikset sarjan suhteen, tai siis heti kun on tehnyt jonkunlaisen päätelmän sen maailman "laeista ja loogisuuksista", tapahtuu jotain joka sotii sitä vastaan. Mutta toisaalta eipä ainakaan käy meno liian ennalta-arvattavaksi ja tylsäksi sillä saralla.

Sarjan estetiikasta tykkään välillä tosi paljon, Veronican pukeutuminen ja sellaiset tosi vanhat/vanhanaikaiset asiat erityisesti viehättävät. Hahmot ovat vähän... välillä tuntuu, että tekemällä tehtyjä, esimerkiksi Kevin ja Cheryl jotenkin vaan... eivät jotenkin tunnu aidoilta välillä. Ja paritukset eivät ole mielestäni sarjan parasta antia, koska jännitteet ovat vähän meh, mutta kai sitten tykkään siitä suspensesta tai jostain muusta kun kerran edelleen katson kuitenkin ja ajattelin katsoa tulevaisuudessakin😅

Kukaan muu katsonut Supernaturalin 14 kauden kahta ekaa jaksoa?
Itseä ei tässä hiatuksen aikana kiinnostanut paljon ollenkaan mitä tuleman pitää, mutta noista ilmestyneistä jaksoista olen kyllä tykännyt kuin hullu puurosta, ja ihan jännityksellä odotan, että mitähän seuraavaksi keksivät.

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #327 : 19.02.2019 08:06:45 »
Onko joku katsonut Netflixistä Konmari tv-sarjaa, jossa on itse Marie Kondo? Ihan sattumalta luin jostain naistenlehdestä tästä melko uudesta (?) sarjasta ja innostuin!
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Aelina

  • ***
  • Viestejä: 488
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #328 : 19.02.2019 08:14:33 »
Olen itse myös kuullut kyseisestä sarjasta! Olen pohtinut katsoisinko, mutta vielä muut sarjat ovat vieneet voiton. Olen kuitenkin kuullut ihan hyvää siitä, tuttuni on katsonut. Mutta toisaalta, suomalaiset katsovat vaikka kassahihnaa, joten siivoaminen on varmaan ihan viihdyttävää...  ;D

Tundra

  • ***
  • Viestejä: 585
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #329 : 19.02.2019 13:13:42 »
Minä olen katsonut tuota Netflixistä löytyvää Marie Kondon KonMari tv-sarjaa, ja noh... Jos tykkää katsoa mitä vaan hömpänpömppää, niin kyllähän tuokin varmasti menee, mutta itse kyllä pidin sarjaa aika tylsänä. Katsoin kaksi jaksoa, joista toisesta pidin enemmän, koska siinä oli niiiiin amerikkalaistunut aasialaispariskunta, että se jaksoi viihdyttää mua koko jakson ajan. :D Muutenkin sarja on tehty mielestäni erittäin jenkkityyliin ja itseeni uppoaa enemmän suomalainen reality, joka ei tunnu ihan niin siloitellulta ja feikiltä. Mutta tosiaan, jos pitää Yhdysvaltojen realitytelkkarista, niin tässä on pitkälti samanlainen fiilis kuin niissä aikoinaan (/edelleen?) MTV:llä pyörineissä enemmän tai vähemmän roskasarjoissa - joskin ilman ihmissuhdedraamaa.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #330 : 20.02.2019 13:01:29 »
Minä olen vuoroin paksu kirja kourassa, vuoroin nenä ruudussa seuraten tällä hetkellä aika monta eri tarinaa.
Aloitin joulukuussa katsomaan uudelleen Game of Thronesia läpi. Hyväksi pohjaksi tuolle kohta nähtävälle finaalikaudelle. Puoliso on vasta nyt katsonut koko sarjaa ja hyvä että on minua muutaman levyn edellä. Monien hahmojen kohdalla on tarvinnut usein vain hymistellä, kun itse uudelleen katsovana tietää jo kuka jää eloon ja kuka ei.
Ja Areenaan on pukattu nyt Murdochin murhamysteerien 12. kautta alkuun. Huomasin ne vasta eilen, joten en ole ehtinyt tarttua niihin. On mukava ahmia jotain sarjaa usean jakson verran lyhyessä ajassa. Televisiossa nähtävä Outlander tuntuukin etenevän aivan liian hitaasti. (Tästä syystä minulla onkin siitä kirjan 6. osa lukemisen alla).

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #331 : 19.03.2019 23:12:28 »
Mites, onko porukka katsonut uutta Muumilaaksoa?

Mä oon nyt katsonut kaikki tähän mennessä ilmestyneet ja pidän kyllä kovasti. Toki Muumilaakson tarinoita on se, jonka kanssa kasvoin ja joka tulee tod näk aina olemaan ykkönen, mutta tää uusi on tosi kiva <3 erityisesti pidän kaikista yksityiskohdista, esimerkiksi Nuuskamuikkusen kaulaliinan tekstuurista. Ylipäänsä sarjan animaatio on mielestäni tosi kaunista.

Ääninäyttelijät on so far yllättäneet iloisesti. Kiti Kokkonen Myynä toimi ensihetkestä, samoin Markku Haussila Nipsuna. Ja Arja Saijonmaa Emmana on huippu! Olavi Uusivirta Nuuskamuikkusena on pikkasen mitäänsanomaton verrattuna Timo Torikan legendaarisiin reploihin ("Jaa.") muttei sekään huono ole.

Ylipäänsä oon iloisesti yllättynyt, ja odotan innolla Mörkö-jaksoa. Muumilaakson tarinoiden eka Mörkö-jakso on suosikkijaksoni ja odotan vähintään samantasoista kauhuleffaa xD
We had each other. That's how we won.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #332 : 20.03.2019 06:39:45 »
Mites, onko porukka katsonut uutta Muumilaaksoa?

Olen vähän huono arvioimaan sarjaa, koska katsoin vain ekan jakson, joka ei tehnyt vaikutusta. Kaverini kertoi, että sarja on parantunut alun jälkeen.

Mikä sarjassa mielestäni ei toimi (ja nyt pakostakin vertaan tarinoihin):

1. Alkutunnari. Ei vaan jää päähän eikä herätä mitään tunteita.
2. Animoinnin tietyt yksityiskohdat. Okei, olen animefani henkeen ja vereen ja myös siksi Muumilaakson tarinat on mulle tosi tärkeä sarja. Mutta tuossa mä en esim. tykkää siitä miten Muumin "reunat" on jollain tapaa karkeat. En osaa selittää xD
3. Ääninäyttely osittain, mä taas en tykännyt Kiti Kokkosen Myystä. Mun mielestä äänestä puuttui sellainen tietty kovuus ja Myylle ominainen itsevarmuus.

Mikä taas toimi?
Ensinnäkin se dokumentti sarjan teosta 1. jakson jälkeen oli todella mielenkiintoinen ja loi odotuksia sarjalle. Kenties tässä tosiaan ollaan luotu koko perheen sarja, jossa on pohdittu taustateemat kunnolla.

Kiinnostaisi kovasti nähdä tämä myös enkkudubeilla.
- Röh
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #333 : 20.03.2019 09:54:55 »
Muumilaakson jaksoissa vaivaa eniten se, että taustalla jokaisessa jaksossa soi biisi, jossa on sanat. Samaan aikaan kun esim. Muumipeikko ja Nuuskamuikkunen keskustelee keskenään! Levotonta.
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #334 : 20.03.2019 11:02:29 »
Oon huomannu saman ku Abarat että biisit ei ole parhaimmistoa. Ite kyllä tykkään alotusbiisistä, mutta jotenki muu soundtrack ei iske. Äänistä tykään vaan muumimammasta, mutta kyllä niihi toisiin alkaa tottua, paitsi pikkumyyhyn :D äänen pitäis mun mielestä olla paljon kimeempi. Sama juttu Titiuun kanssa sen matala ja möreä ääni ei kyllä sovi niin pienelle eläimelle. Kolmosjaksossa en pitänyt Vilijonkasta koska hän oli ihme hissukka toisin kuin vanhoissa muumeissa. Muumipeikkoa vierastin aluks mutta nyt siihen alkaa tottua. Hän vaikuttaa vanhemmalta kuin vanhoissa muumeissa ja sillätavalla uskottavalta esiteini-ikäseltä :D nuuskamuikkusesta vähän ristiriitasia mielipiteitä, hän tosin muistuttaa enemmän kirjojen nuuskista ku vanhan sarjan, tosin vaikuttaa nuoremmalta. Hän ei ole niin chilli vaan enemmän pikkupoikamainen mikä sinäänsä ei ole paha juttu, tykkään hänen animoinnistaan. Röhkö sanoit ettet pidä muumien karkeista reunoista mutta ite tykkään koska kirjoissa mainitaan että muumien iho on samettista pikkukarvaa ja mun mielestä animointi vastaa sitä.

Se mikä ihmetyttää on pikku myyn ja muumipeikon suhde, koska he eivät vaikuta ollenkaan olevan kavereita. Muumipeikko vaan näyttää sietävän myytä ja mielestäni se on harmi koska kyllä myyn voi pitää jekkuilevana vaikka hän ja muumipeikko olisivat kavereita, kuten muumilaakson tarinat osoittaa.

Oonko ainoa joka on saanu muumipeikko/nuuskamuikkunen viboja :D
Spoiler: ekan jakson juoni • näytä
muumipeikko selvästi yrittää päästä nuuskiksen suosioon ja ekoissa jaksoissa se nuuskiksen perään kaihailu oli puolet juonesta.

Ylipäätään muumilaakso vaikuttaa enemmän lastensarjalta toisin kuin muumilaakson tarinat jotka oli sillätavalla ikuisia että jakso kattoa moneen kertaan. Tätä sarjaa tuskin katon muuten ku kertaalleen läpi.

Never underestimate the power of fanfiction

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #335 : 20.03.2019 12:23:27 »
Mites, onko porukka katsonut uutta Muumilaaksoa?

Olen jokaisen jakson katsonut ja tehnyt havaintoja:

- Aloitusjakso ei ollut mitenkään paras avausjaksoksi, sillä pikkumyyn pikkusisaruksen (tai mitä olivatkaan) vilisivät ihan liian nopeasti ruudussa. Olen usein päätellyt että K7 ikäraja saattaa liittyä tuohon ruudun vilisemiseen ja liian nopeisiin liikkeisiin, joita ihan pienet eivät vielä kykene seuraamaan. Ja uuden animoinnin myötä Mörkö ja hattivatit taitavat olla entistä hieman pelottavampia?

- Hahmojen ilmeet ovat aivan suoraa samaa settiä mitä esim. Madagaskarissa hahmoilla oli. Sama silmien siristelykaava toistuu vähän liian usein.

- Uusissa jaksoissa hahmojen tunteisiin pureudutaan aikaisempaa syvemmin. Käytetään enemmän aikaa esim. Nuuskamuikkuisen haluun olla yksin ja oman tilan tarpeeseen

- Tässä vaiheessa monet sivuhahmot ovat vielä olleet todellakin sivussa, esim. Nipsu ja Niiskuneiti. Heihin ei ole vielä kauheasti keskitytty.

- Muumipapasta puuttuu särmä? Eka jaksossa pappa on kaksi kertaa killumassa katonrajassa. Viime viikolla hän halkaisi kirveellä silinterinsä.

- Missä on Pikku-Myyn pippurisuus? Toisaalta pidän kovastikin Muumimammasta, joka viime viikon jaksossa saa Pikku-Myyn pysymään poissa Muumipeikon asioista ja Pikku-Myy fiksuna tajusi sen.

Tässä vaiheessa tykkään vanhoista enemmän, uudet ovat niin kovin erilaisia ja outoja mutta kyllä näissäkin hyviä puolia on.
« Viimeksi muokattu: 20.03.2019 12:25:23 kirjoittanut Fairy tale »

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #336 : 20.03.2019 13:09:17 »
Tuon uuden Muumilaakson alkutunnari on ihan ok, vaikka onkin lyhyt, mutta sitä jää hyräilemään. :)

Muumimamma ja Muumipappa on molemmat hyviä, ja musta Pappa on just ihanan hömelö ja Ville Haapasalo on just hyvä ääni sille. :) Mamma on lähes samanlainen kuin animessa ja nauratti se kun se "tikkasi" Pikku-Myyn hameen helman lankaan kiinni, ettei Myy pääse Muumipeikon perään siinä lohikäärmejaksossa. Se lohis oli muuten tosi söpö. ♥

Nipsun äänestä pidän, joskin edelleen harmittelen, miksi Nipsulla on niin pieli rooli sarjassa. :/ Ilmeisesti Nipsu ei ole Janssonin alkuperäisteoksissa edes kovin iso osa tarinoita ensimmäisten Muumi-kirjojen jälkeen, mutta olisin silti toivonut, että sarjassa olisi enemmän Nipsua, koska se on animessa lempihahmoni.

Pikku-Myy on ollut pettymys. Myy on animoitu hyvin ja hauskasti, varsinkin kun ninjaili jossain jaksossa, mutta Kitin ääni Myynä on mielestäni aika epäonnistunut. Myyn äänen pitää olla sellainen vittumainen ja mäkin ihmettelen, miksi Muumipeikon ja Myyn suhde on esitetty tuollaisena että ne tavallaan "vihaa" toisiaan ja että Muumipeikkokin vaan sietää sitä pakon edessä. ??? Animessa ne kaikki kuitenkin leikki paljon keskenään ja niistä sai fiiliksen että ovat keskenään kaikki kavereita.

Onkohan tuo Muumipeikko/Nuuskamuikkunen tarkoituksella tehty tuollaiseksi, että esitetään niin kuin Muumipeikko olisi Muikkuseen pihkassa?! Se ensimmäinen kohtaus Niiskuneidin ja Muumipeikon kesken antoi vain enemmän olettaa, että Muumipeikko välittäisi Nuuskamuikkusesta ihan eri tavalla kuin Niiskuneidistä. :'D En oikein tiedä, mitä mieltä olisin Muumipeikon ja Nuuskamuikkusen suhteesta. Muikkunen vaikuttaa muutenkin mielestäni liian teinimäiseltä, eikä niin viisaalta kuin animaatiossa ja vaikka mulla ei ole mitään Muumipeikko/Nuuskamuikkusta vastaan, niin silti vähän vierastan tuota tapaa, miten niiden kahden välinen suhde on esitetty. Ne tuntuu enemmän romanttiselta parilta kuin parhailta ystäviltä, pääosin tuon Muumipeikon käytöksen vuoksi. ???

Muumipeikko varsinkin on ihanan pörröisen näköinen tuossa Muumilaaksossa. Sillä on sellaista pientä pörröisyyttä ainakin päälaella, mikä on hauska yksityiskohta, kun aina on mieltänyt muumit enemmän sellaisiksi karvattomiksi. :'D

Yleisesti ottaen pidän kyllä tästä uudesta Muumilaaksosta ja aion kaikki jaksot katsoa. En haluaisi vertailla tätä animeen, mutta sitä tulee tehtyä väkisinkin, mutta noin yleisesti ottaen on hauska nähdä toisenlainen versio muumeista. :)

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #337 : 20.03.2019 14:49:25 »
Mun mielestä Muumilaakso on ihan hyvä. Ei niin hyvä kuin Muumilaakson tarinoita. Toki, ei saisi vertailla Muumilaakson tarinoihin, mutta sitä tulee tehtyä alitajuisesti. Mutta joo, tykkään kyllä. Jaksot on olleet ihan kivoja ja mukana paljon hauskoja ja oivaltavia juttuja.

Olavi Uusivirta on aivan täydellinen valinta Nuuskiksen ääneksi, jopa Torikkaa parempi (sori vaan Timo, oot toisiks paras [tää on aika iso juttu, koska Torikka on aina ollut mulle ykkönen Nuuskiksena, en ois uskonu, ett joku ois joskus parempi]). Satu Silvo on Muumimammana aivan loistava, melkein yhtä hyvä kuin Ulla Tapaninen. Carl-Kristian Rundman on parempi Muumipappana kuin Haapasalo. Onkin harmi, että hän on vain ruotsinkielisen version Muumipappa (katsoin yhden jakson ruotsiksi yhdessä veljentyttären kanssa). Ja nyt kun on Muumipapasta puhe, niin mä kyllä nauraa räkätin, ku se halkas hattunsa ja liimas puolikkaat yhteen hunajalla.

Muumipeikon ääni tuntuu jotenkin oudolta, mutta kaiketi siihen tottuu (ja näin btw, Taron Egerton Muumipeikkona, mahtavaa!). Niiskuneidin ääni on ihan kiva, sopiva hälle. Nipsu ei kuulosta yhtään Nipsulta, mikä on harmi koska muuten Nipsu on aivan mahtava tässä uudessa versiossa. Todella Nipsumaista  myydä viimeisiä lumipalloja ja etsiä tulppaa tulvan poistamiseksi (oli kyll perseest, ett siel oli oikeesti joku tulppa) – mutta eikös Nipsu pelkääkkään vettä?

Pikku Myy on aina ollut mulle rakkaus, ikisuosikkini. Eräs asia, jota en koskaan tule tälle uudelle sarjalle antamaan anteeksi on se, että se sai mut pienen pieneksi hetkeksi inhoamaan Myytä ekan jakson aikana. Se ei ole okei, en ole koskaan inhonnut Myytä enkä olisi sellaista hetkeä uskonut koskaan kokevanikaan. Mitä tulee  Myyn ääneen, Kiti Kokkosesta puuttuu jotain, mikä on Myylle olenaista. Elina Salo on ainoa oikea Myy.  Mutta on Kiti parempi kuin uudelleen dubattujen Muumilaakson tarinoiden tupakkaa koko elämänsä ajan polttanut Myy – siltä se ainakin kuulostaa.

Muumipeikon ja Myyn välit kummastuttavat myös meikää. On toki pitkä aika, kun kirjat olen lukenut, joten en muista oliko heidän välinsä kirjassa tuollaiset. Muissa versioissa (Muumilaakson tarinan lisäksi siis) ainakin he ovat olleet ystäviä.

Yks seikka, joka myös häiritsee mua, on muumien suut. Ne on niin paljon esillä ja pistää mun silmään jotenkin ikävästi. Toivottavasti siihen tottuu.

Mörön ensitapaamista odotan kovasti. Kiinnostaa miltä Mörkö näyttää tässä versiossa. Olen muutaman kuvan nähnyt, joissa parissa Mörkö vaikuttaa epäilyttävän lyhyeltä limakasalta. Toivottavasti asia ei niin ole.

Odotan myös Ninnin näkemistä tässä versiossa. Sekin on kuulemma joskus luvassa. Mahtaakohan Haisulia olla luvassa tulevissa jaksoissa?

Nuuskiksen ja Muumipeikon suhteessa on aina ollut sellainen vivahde, että se on enempi kuin ystävyyssuhde, mutta tässä versiossa se tulee enempi esiin Muumipeikon kohdalla. Ja se tuntuu olevan joillekin hahmoille selvä, kuten Niiskuneidille.

Vilijonkka oli jotenkin järkytys. Se oli jotenkin hermoraunio ja sitä oli odottanut sellasta topakkaa tätöstä. Hemulistakaan en ole päässy perille. Ja Piisamirotan näkeminen oli jotenkin yllättävää, en yhtää odottanut sitä mukaan näin aikaisessa vaiheessa. Olis kiva tietää, että miten se päätyi asumaan Muumitaloon (tai sen pihalle). En kyllä tunnistanut Hectoria, kun Piisamirotta puhui, mutta kyl hän on ihan sopiva ääni Piisamirotalle.

Sitten lopuksi niistä musiikeista. Ne ei mun mielestä yhtään sovi, on jotenkin kummallista katsoa muumeja ja kuulla siinä soivan poppia ja rokkia. Kolmannessa jaksossa ollu biisi oli kyllä kaunis ja sopi tunnelmaan hyvin. Se onkin ainoa, josta olen tykänny.

(Mua hieman häiritsi uusimmassa jaksossa, kun Muumipappa ja Muumipeikko meloivat sitä teatteri Emmaa. Ne ei ollut missään kiinni ja ihmettelin vaan miten ne ei tipu.)

Eiköhän tässä ollut nyt kaikki. Muuta ei ainakaa tähän hätää tule mieleen.
(Mua muuten harmittaa, etten saa koskaan sellasta versiota, jossa Uusivirta on Nuuskis ja Egerton Muumipeikko. Olisin niin onnellinen siitä versiosta.)

// Tän päiväne jakso oli huonoin tähän mennessä. Pakko leikkii, ettei koko jaksoa tapahtunu.

Spoiler: näytä
Muumipappa oli huono isä ja tosi itsekeskeinen. Siis mitä vittua? Miks Muumipapast oli tehty sellane?

Ja sitten ne sai mut taas inhoamaan Myytä! Se on anteeksiantamatonta.

Mutt Myy käyttäytys täs jaksos ku joku kiusaaja, ku se laitto se tuulettimen päälle Muumipeikon kiusaks. Miten ihmeessä Muumipeikko olsi muka nii lyhyessä ajassa oppinu uudet vuorosanat, jotka Muumipappa riipusti viime hetkessä? Ei vittu mitenkää, totta kai se tartti lunttilapui.

Onneks Nuuskamuikkunen, Nipsu ja Muumimamma pelasti edes hiukan. Ne oli koko jakson parhaimmat. Ja Nipsu ottamassa kultaisesta hännästä hyödyn ja rupesi myymään fanituotteita. :D Kaupaksi kävi.

« Viimeksi muokattu: 25.03.2019 20:50:52 kirjoittanut tirsu »
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #338 : 25.04.2019 18:53:27 »
Onko täällä muita vanhan Roswell sarjan faneja? Mulle tuo sarja on yksi nuoruuden ykkönen ja olen katsonut sen läpi todella monta kertaa tässä vuosien mittaan. Toki siinä on ihan todella paljon epäjohdonmukaisuuksia (suoranaisia mokia käsikirjoituksissa) ja hölmöjä juttuja, mutta silti tykkään siitä mielettömästi. Michael ja Maria oli jotenkin mulle sellanen ehdoton pari, mitä rakastin suunnattomasti. Ihanat nostalgia fiilikset kun selasin sarjan tässä taas läpi!

Ajattelin kokeilla kurkata miltä tuosta sarjasta ns. uusinta versio näyttää, eli Roswell, New Mexico, joka löytyy HBO:lta ja apua... Ajattelinkin, että tämän kanssa on oltava tosi avoimin mielin ja kaikkea, mutta en jotenkin kestä kuinka mulle niin tärkeästä sarjasta oli tehty uudessa versiossa tollainen farssi... Jotenkin se, että hahmojen parituksetkin oli muutettu ja nämä uudet aikuisen iän ammatit ja kaikki taustat ylipäätään..  niin olen ollut suu levällään tyyliin puolet jaksoista. :D Oon yrittänyt väkisin tätä katsoa, koska en halunnut tuomita ekan jakson perusteella ja nyt hampaita kiristellen olen 7 jaksossa, eikä homma ole kyllä pelastunut..  En tiedä onko tässä nyt sitten vaan "alkupeäisen Roswell-fanin" silmät päällä vai mitähän ihmettä. Sarja tuntuu tosi tönköltä ja huonosti ylipäätään tehdyltä. Osa näyttelijöistä ei osaa edes näytellä ja eih. Onkohan täällä ketään, joka jakaisi mun kärsimyksen? :D Elättelen edelleen toiveita, että pakko tän on tästä parantua, mutta.... tuskin.

/ Muutamat vikat jaksot oli jo ihan katsottavia! Helpotti hiukan tuskaa. :D
« Viimeksi muokattu: 26.04.2019 23:44:00 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #339 : 25.04.2019 23:28:37 »
niiina, Mitämitämitä, oho. Täällä yksi alkuperäisen Roswellin rakastaja, (Michael/Maria oli myös yksi nuoruusaikojen ehdoton suosikkiparitus) ja olen katsonut myös Roswell new Mexicon koko ykköskauden.
Mutta siis... itse rakastuin siihen heti ensijaksosta lähtien, vaikka kun ekan kerran kuulin, että sellainen tehdään, ajattelin, etten koske pitkällä tikullakaan.
Minusta oli hirveän virkistävää, että hahmot olivat aikuisia (suunnilleen omaa ikäluokkaa), ja oli kiinnostavaa myös nähdä, mihin ammatteihin yms heidät oli laitettu. Ja siis ah se kaikki melodraama on just niin <3
Olen lukenut, miten monet on pettyneitä siihen, että RNM poikkeaa niin monessa kohtaa ja monella tavalla alkuperäisestä tv-sarjasta, mutta itse olen katsonut sitä vähän enemmän siihen tyyliin, että kyseessä on enemmän AU-ficci kuin mikään adaptaatio, jonka pitäisi olla "alkuperäiselle" uskollinen. Varsinkin kun ottaa vielä huomioon, että itselleni ihan eka "alkuperäinen" tarkoittaa kirjoja, joista eka tv-sarja poikkeaa myös tosi paljon.
Vähän paha sanoa "paraneeko" sarja, jos et alun perinkään ole tykännyt, mutta... katso loppuun, niin ei ainakaan jää vaivaamaan? ;D
Voisin vaan hehkuttaa niitä hahmoja, joissa on tosi monissa alkuperäinen henki hienosti säilynyt (Michael erityisesti<3)
Siitäkin tykkäsin, miten Alexiin on otettu kirjoista matskua (nörtti, isä ja veljet armeijaintoilijoita).

Mutta siis alkuperäinen syy miksi tulin taas tänne, Saksan skam, eli Druck. Meneillään kolmoskausi, eli Matteon kausi, ja odotan joka päivä uutta klippiä kuin kuuta nousevaa. Yleensä tumblrista näkee aika nopsaan onko tullut, mutta nyt en uskalla mennä sinne kun pelkään Avengers Endgame -spoilereita ::) on mullakin ongelmat xD
Mutta siis löytyykö muita, jotka olis kyseistä kautta katselleet?

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.