Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 145218 kertaa)

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #260 : 20.05.2017 19:52:20 »
Minä katsoin myös tuon "Kolmetoista syytä" aivan vasta. En ole lukenut kirjaa, mutta muistan, kun se ilmestyi ja oli muistaakseni varsin suosittukin. Sen takia katsoinkin sarjan ja sain vasta kesken kauden tietää, että sarja oli poikinut jos jonkinmoista uutisotsikkoa. En ole varma, ovatko ne oikeutettuja, mutta tahtoisin myös kallistua niiinan tavoin sen suuntaan, että toivottavasti sarja saa nimenomaan miettimään sitä, että miksi itsemurhaa ei kannata tehdä, ja lisäksi tuo esiin sitä, mitä kaikkea mm. koulukiusaaminen ja raiskaus voi ihmisessä saada aikaan. En ole ihan varma, ymmärränkö oikeasti, miksi Hannah teki itsemurhan, vaikka olen itsekin teini-iässä kokenut vähän sitä sun tätä. Syitä kyllä riitti, mutta niin, sitä haluaisi ajatella, ettei itsemurha koskaan kannata, koska kaikesta voi selviytyä. Mielestäni sarjan jälkeinen puolen tunnin insight sarjan tekijöiltä ja näyttelijöiltä avasi hyvin sitä, että tosiaan, teini-iässä kaikki tuntuu niin lopulliselta eikä nähdä mitään valoa tunnelin päässä, minkä kyllä itsekin muistan. Aikuisempana sitä osaa sitten jo ajatella asioita vähän laajemmalta kantilta ja elämänkokemus on jo pikku hiljaa opettanut sitä, että kyllä pahoistakin jutuista on mahdollista päästä yli. Olisi tosi kiinnostavaa kuulla, miten joku teini-ikää juuri nyt elämä tämän sarjan kokee!

Mie suosittelen sarjaa myös. Se lähtee ehkä vähän hitaasti käyntiin, kuten niiina sanoikin, mutta tapahtumia alkaa kyllä putoilla varsin paljonkin ja sitä tosiaan haluaa tietää kaikki 13 syytä, miksi Hannah tappoi itsensä. Kerrontatapa on tosi uniikki ja kiinnostava ja käsittelee itsemurhaa ja siihen johtavia tapahtumia varsin koruttomasti ja rehellisyyteen pyrkien.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #261 : 20.05.2017 20:29:56 »
Mä jätän 13 Reasons Whyn väliin. Itsemurha ei ole sellainen aihe, mistä katsoisin tai lukisin vapaaehtoisesti yhtään mitään. Oon tarpeeksi masentunut muutenkin, kiitti ei.

Mulla on ollu kyllä erilaiset komediasarjat katsomislistassa jo pitkään. Sain eilen katsottua Modernin perheen seiskakauden loppuun ja odottelen tässä, milloin kasikausi tulee Netflixiin. Sama juttu Brooklyn Nine-Ninen neloskauden kanssa. Molemmat on nyt loppu jenkeissä, joten luulisi niiden tulevan jossain vaiheessa kesällä. Kolmas asia, mitä odotan, on Shadowhuntersin kakkoskauden toinen puolikas. Onneksi siitä tietää, milloin se alkaa (5.6.)
We had each other. That's how we won.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #262 : 22.05.2017 18:57:43 »
The Handmaid´s Tale!

Ahdistava, puhutteleva ja koukuttava uutuussarja HBO:lla. Ja kuten HBO:n sarjoissa yleensä, tässäkin on paljon seksiä ja väkivaltaa, mutta välissä mielenkiintoisia hahmoja ja juoni(a).
Olen nähnyt vasta kolme jaksoa, mutta jo täysin imaistuna mukaan epävarmaan Amerikan tulevaisuuteen, jossa naiset ovat menettäneet oikeutensa. Heidät on jaettu kasteihin eikä homo sanaa saa edes lausua ääneen. Päähenkilö on "Frediläinen", koska hänen isäntänsä nimi on Fred.
Sarja ei sovi herkille, ja itsekin olen aika rajoilla. Tietyt kohtaukset ovat todella raakoja, ja kummittelivat kyllä illalla sängyssä päässä. Lisäksi tämä sarja ärsyttää aivan järjettömästi!

Kävin jo kirjastossa varaamassa Atwoodin teoksen Orjattaresi, johon sarja perustuu. Varauksissa olen sijalla 22. ;D
Jännästi tv-sarja on tuonut 80-luvulla ilmestyneen kirjan taas pinnalle. 

Tuli muuten mieleen oma ficcini Tylypahkan poikakoulu, joka on pahasti jäänyt alkutekijöihin. *Nolostus*  :-X
« Viimeksi muokattu: 23.05.2017 09:30:28 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #263 : 23.05.2017 22:11:10 »
Minäkin olen katsonut the handmaid's talea ja olen totaalisen koukussa odottaen huomenna tulevaa uutta jaksoa. (mua ei ole tehty viikon odottamiseen uutta jaksoa varten) Päällimmäisinä ajatuksina on sarjaa katsoessa aina "miten tämä on mahdollista" sillä tasa-arvo ja sen tavoittelu on tärkeitä asioita nyky-yhteiskunnassa. Myös ajatus siitä että itselle voisi käydä samalla tavalla pelottaa.

Toisena sarjana olen katsonut Salemia. Hyvin olen tähänkin Salemin noitavainoihin pohjautuvaan sarjaan jäönyt koukkuun, vaikka toinen kausi jonka juuri aloitin on tuntunut hiukan väkisinväännetyltä. Ensimmäisen kauden lopouratkaisukin oli varsin mielenkiintoisesti toteutettu.

Ja netflixiin on muiten juuri tullu anna kirjoihin perustuva sarja. Vähän ensimmöistä jaksoa aloitin ja vaikuttaa oikein lupaavalta

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #264 : 23.05.2017 22:44:28 »
Ja netflixiin on muiten juuri tullu anna kirjoihin perustuva sarja. Vähän ensimmöistä jaksoa aloitin ja vaikuttaa oikein lupaavalta
Minä aloitin tätä eilen! Rakastan Anna-kirjoja ja kyllä ehdin jo kyynelehtiä tavatessani vanhoja hahmoja taas pitkästä aikaa uudelleen. :D Olen ehtinyt katsoa vasta ensimmäisen jakson, mutta sarja vaikutti sen perusteella todella lupaavalta, vaikka siinä olikin otettu jonkinlaisia vapauksia ja käsikirjoitettu joitain juttuja uudelleen. Annan näyttelijä sopii Annaksi todella hyvin, ja pidin Marillasta ja Matthewista myös todella paljon. Innolla jatkan sarjan katsomista.

Onko kukaan muu huomannut, että Netflix on tuottanut tässä viime aikoina todella paljon mielenkiintoisia ja hyviä sarjoja? Itse pidän hyvin paljon mm. The Crownista, Orange is the new blackista, Sense8:sta, Girlbossista ja Dear White Peoplesta. Niillä on selvästi hyviä käsikirjoittajia liikenteessä.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #265 : 23.05.2017 22:58:06 »
Onko tuo siis joku ihan uusi Anna-teemainen sarja vai se vanha? Jännää, jos siitä on uutta materiaalia. Taitaa olla pakkokatsonta edessä ikiaikaisena Anna-fanina. :) Tällä hetkellä minulla ei ole Netflixiä, mutta jossakin vaiheessa sen voisi siis ottaakin.

Tuota The Handmaid´s Talea olen itsekin miettinyt mutten vielä katsonut. Epäröin aina, kun jostakin puhutaan että ei herkille katsojille, mutta arvioin itseni jatkuvasti herkemmäksi kuin todellisuudessa olen, joten se vähän sotkee näitä asioita. ;) Loppujen lopuksi se vähän vaihtelee, mille milloinkin olen herkkä. Aihepiiri ja asetelma on tuossa mielenkiintoinen, vaikkakin todella epämiellyttävä.

Ensin pitäisi kuitenkin katsoa nauhoitettuja jaksoja, joihin en ole ehtinyt lainkaan kiinni, nimittäin uusia jaksoja Bonesista ja Greyn anatomiasta. Otin joku aika sitten Elisa viihteen ja olen tallentanut järjettömän määrän kaikkea, eikä ole oikein milloinkaan aikaa mitään katsoa...  ::)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Fredu

  • Luihuisnörtti
  • ***
  • Viestejä: 1 009
    • Mieleni on maalaus
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #266 : 24.05.2017 09:30:08 »
Oon viime aikoina jotenkin vältellyt kaikkia vakavahkoja sarjoja, mulla on kesken Gothamin kakkoskausi, Gilmoren tytöt, Pretty Little Liars ja ties vaikka kuinka monta muutakin, mutta silti katson aina vain uudestaan Rick and Mortya. :D Onko kukaan muu katsonut ja tykästynyt sarjaan? Ensin olin hyvinkin skeptinen ja ekat jaksot meni ihmetellessä että mitä ihmettä mä oikein katson, mutta jotenkin se vaan nappasi mukaansa! Samaistun jollain tasolla Rickiin, en sitten tiedä onko se hyvä vai huono asia. :D

Toisaalta oon kyllä ottanut vähän itseäni niskasta kiinni ja aloittanut Doctor Whon yhdennentoista Tohtorin kohdalta, koska sarja jäi aikoinaan siihen kun en pitänyt Matt Smithin Tohtorista sitten alkuunkaan. En pidä siitä vieläkään, mutta Rory vähän kompensoi. (Ja asettaa naurettavan korkeat odotukset mun tuleville romanttisille kumppaneille)
Avatar: Beauty Enchants
hiphei, hurraa, nyt ei surra! pienet on konstit nää: jos joskus täytyy huolia olla, tuntuu pahalta, itkettää, itke kyyneleet sovinnolla,
ei ne silloin sisälle jää
~*~
Hävisin pelin

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #267 : 24.05.2017 10:43:59 »
Onko tuo siis joku ihan uusi Anna-teemainen sarja vai se vanha? Jännää, jos siitä on uutta materiaalia. Taitaa olla pakkokatsonta edessä ikiaikaisena Anna-fanina. :) Tällä hetkellä minulla ei ole Netflixiä, mutta jossakin vaiheessa sen voisi siis ottaakin.
Joo, on ihan uusi versio. Kulkee nimellä Anne with an E. En ole itse kattonut, koska mulla ei ole Netflixiä (eikä tule olemaankaan), mutta tumblr:n kautta oon saanut jonkinlaista kuvaa sarjasta (tosin, ne kaikki ovat liittyneet enimmäkseen Gilbertiin ja Anneen ::) ). Mikä on kaiketi ihan hyvä, koska en tykkää siitä, että Annen nimi on suomennettuna Anna. Kirjoja lukiessakin koetin aina lukee nimen Annena Annan sijaa.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2017 10:45:49 kirjoittanut tirsu »
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #268 : 24.05.2017 11:06:43 »
Lainaus
Mikä on kaiketi ihan hyvä, koska en tykkää siitä, että Annen nimi on suomennettuna Anna.
En ikinä ymmärtänyt tätä käännöstä itsekään, koska myös Anne on suomalainen nimi (ja niin on myös se hämmentävän "häpeällinen" Anni, sen puoleen, en oikein tajunnut senkään merkitystä ennen kuin tosiaan selvisi tuo käännösjuttu). Mutta toisaalta luin sen ensimmäisen kerran sen verran nuorena, etten tiennyt tuota asiaa ja olen ollut siksi ihan tyytyväinen Annaan Annana, vaikka ei se Annekaan minua siinä mitenkään häiritse. :)

Mainiota, että on saatu siitäkin aiheesta uusi sarja. :) Se on klassikko syystä.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #269 : 28.05.2017 11:00:19 »
Mitä mieltä ootte ollu uusista Doctor Who-jaksoista? Mulla on menny ihan ohi tärkeät vaiheet, koska sunnuntaisin ollu vieraita, eikä silloin ole voinut televisioo tuijottaa...
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #270 : 28.05.2017 12:33:10 »
Mitä mieltä ootte ollu uusista Doctor Who-jaksoista? Mulla on menny ihan ohi tärkeät vaiheet, koska sunnuntaisin ollu vieraita, eikä silloin ole voinut televisioo tuijottaa...
Mie oon ehtinyt vain kerran katsoa suoraan telkkarista, muuten olen sitten katsonut jälkikäteen Areenasta. Ihan kiva kausi on menossa, ja tykkään Billistä! Tällä kaudella on ollut aika paljon kivoja jaksoja - esimerkiksi jakso 5 (avaruusjakso avaruuspuvuilla) oli minusta niin jännittävä, ettei sitä voinut katsoa ennen nukkumaanmenoa sängyssä, vaan piti jatkaa katsomista seuraavana päivänä...

En oo oikein missään vaiheessa päässyt Peter Capaldin Tohtoriin sisään, joten se vähän häiritsee. Minusta kaksi edellistä kautta ovat olleet vähän heikkoja, joten suurin Who-into on ainakin itselläni kuollut, mutta kyllä sarjaa tulee silti aina jossain vaiheessa seurattua. Harmittaa, että joulujakso meni minulta ohi, mutta pitää kai alkaa etsiä sitä jossain vaiheessa!
« Viimeksi muokattu: 28.05.2017 20:15:12 kirjoittanut Arte »


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #271 : 28.05.2017 14:06:19 »
Capaldin Tohtori on ihan jees mutta vähän vaisu. Jaksot ei oo niin vauhdikkaita kun joskus oli. Esim. Tohtorin sokeutuminen meni ihan ohi kun jaksoja jääny välistä. Oon tosin aina ostanu omaks noi tuotantokaudet, joten innostus ei oo mihinkään haihtunut. Jaksot ei tosin oo enää niin kiinnostavia kuin joskus, eikä Missy näyttäydy.
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #272 : 28.05.2017 21:15:18 »
Mitä mieltä ootte ollu uusista Doctor Who-jaksoista? Mulla on menny ihan ohi tärkeät vaiheet, koska sunnuntaisin ollu vieraita, eikä silloin ole voinut televisioo tuijottaa...

Ite oon pitänyt todella paljon. Jaksot ovat olleet oikein mahtavia (ainoa kausi joka on ollut mulle pettymys, on ollut kasi). Bill on tehnyt todella loistavan vaikutuksen. Aivan mahtava, hauska, viisas ja sydämellinen hahmo, josta on pakko tykättävä. Toiseks paras companion, heti Claran jälkeen (ja sanonpahan vaan, ett Clara ja Bill ois tulleet loistavasti toimeen!).

Näytän kuuluvan, ainakin tumblr'n mukaan, siihen vähemmistöön, jotka tykkäävät Nardolesta. Nardole on ihana ja huolehtiva kana-emomainen hahmo, joka pitää Tohtorista huolta (tai no, yrittää ainakin).

Olen todella surullinen, ett tää on nyt Capaldin vika kausi, sillä twelve on yks mun suosikki reinkarnaatio (tasoissa eleven kanssa). Tosin, näil näkymillä Capaldi on mukana vielä joulu spessussa, joten jee sille.

Toivoisin kolmannentoisen Tohtorin olevan nainen, mutta saa nähdä miten käy. Omat suosikkiehdokkaat female!Tohtoriksi ovat Helena Bonham Carter (hän sopisi Tohtoriksi kuin nakutettu, mutta tiedän ettei se tule koskaan tapahtumaan), Hayley Atwell (olis todella loistava valinta Tohtoriksi), Isla Fisher (kyseisessä näyttelijättäressä on jotain todella tohtorimaista - ja hän on punapää! :P Tosin, hän on australialainen...), Natalie Anderson (tää on vaan haave, ei tule koskaan tapahtumaan, tiedän sen), Gugu Mbatha-Raw (tuskin tulee tapahtumaan tosin, koska hän näytteli Marthan siskoa, Thisiä, mutta aina saa haaveilla) ja Katie McGrath (mielestäni hän sopisi todella loistavasti Tohtorin rooliin, mutta tuskin tulee tapahtumaan - mutta saahan sitä haaveilla).

En oo mitenkään erityisesti pohtinut ketään miespuolista näyttelijää, joka sopisi rooliin. John Boyega on ollut ainoa, jonka haluaisin Tohtorin rooliin, jos seuraava Tohtori on jälleen miespuolinen. Hänessä on vain sitä jotain.

>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #273 : 29.05.2017 12:51:32 »
Nopealla vilkaisulla en löytänyt yhtään keskustelua mun uudesta lempisarjasta Empirestä! SIIS APUVA. En oo pitkään pitkään aikaan innostunut mistään sarjasta niin paljon kuin tästä! Siinä on jotenkin niin hyvin kaikkea - musiikkia, ihmissuhdedraamaa, huumoria, väkivaltaa, hiphop-kulttuuria, hyviä hahmoja... Tykkään kokonaisuudessaan koko Lyonien perheestä, mutta siis onhan Cookie nyt aivan loistava ja ihan mun woman crush! Yllätyin todella, että innostuin näin paljon musiikkiin painottuvasta sarjasta, mutta siis se musakin on oikeesti hyvää.

Katsoin ensimmäisen kauden silloin kun sitä näytettiin telkkarissa ja toisen kauden Viaplaysta pikatahtia silloin, kun se sinne ilmestyi. Nyt oon mennyt molemmat kaudet jo toiseen kertaan, voisko se kolmas tulla jo :D

Onko kukaan muu seonnut tästä?


ava & bannu © Inkku

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #274 : 04.06.2017 16:54:23 »
Mitä mieltä olitte uusimmasta Doctor Who-jaksosta? Koska tein samalla kaikkea muuta ja tekstitykset puuttui, niin voiko joku kertoa mitä Missy tarkalleen sanoi Tohtorille, kun hän itki?
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #275 : 08.06.2017 11:03:55 »
Mitä mieltä olitte uusimmasta Doctor Who-jaksosta? Koska tein samalla kaikkea muuta ja tekstitykset puuttui, niin voiko joku kertoa mitä Missy tarkalleen sanoi Tohtorille, kun hän itki?
Spoiler: näytä
Missy kerto muistavansa tappamiensa ihmisten nimet edes tajuamattaan sitä. Ja tavallaan syytti Tohtoria, ettei tämä ollut kertonut Missylle, millaista se on/miltä se tuntuu, kun muistaa sen kaiken.

Mitä muuten tulee jaksoon, niin tykkäsin. Vaikka jäin vähän miettimään, että miten Bill selvisi eikä kuollutkaan (mikä on erittäin hyvä asia). Luultavastikin äidinrakkaus. I hope so.


>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #276 : 08.06.2017 23:57:19 »
Muutama taannoinen myöhäisilta/yö tuli käytettyä ja nyt olen ajan tasalla Greyn anatomiassa. :) Seuraavana vuorossa Bonesin 12. kausi. :) Jee!

Greystakin pääsin fiilikseen kun katsoin monta jaksoa putkeen. Kaipaan Christinaa edelleen mutta onneksi on Alex ja Jo vielä. :) Alan myös pikkuhiljaa lämmetä Meredithin siskoillekin ja uudelle miestarjokkaalle. Jackson on hellyttävä mutta April ärsyttävä, samoin yhä edelleen Owen. Minua harmittaa sekin, että Callie hävisi jonnekin ja epämiellyttävämpi puolisko Arizona jäi jäljelle. Callien uusi tyttiskin oli kivempi kuin Arizonan uusi. Ja minusta edelleenkin ohjelma teki pahan virheen kun Lexie ja Mark poistettiin kuvioista aikoinaan, ja Addison... Derekistä puhumattakaan. Suosikit sen kuin hupenevat, mutta katson silti sinnikkäästi. :)

Doctor Whota en ole paljon katsonut, sen yhden pätkän välistä vain, joka tuli sopivasti telkkarista. (Piti ihan tarkistaa, se oli 9. tohtori ja vaihtui siitä seuraavaan, kunnes kyllästyin, kun en tykännyt siitä Tennantista kun se oli liian erilainen.) En oikein päässyt siitä perille kun siinä oli ehkä vähän liikaa jotain tylsää avaruuspolitiikkaa ja örkkejä, mutta aikamatkustusjutut ja romanttiset kohdat olivat kyllä kivoja. :) Minua häiritsee vähän se näyttelijän vaihtuminen, vaikka sinänsä ideanahan tuo on loistava, kun ei tarvitse olla mitenkään kiinni yhdessä näyttelijästä ja jokaiselle varmasti joku fani löytyy. ;) Ja tuo esille nostettu idea naispuolisesta Tohtorista oli kieltämättä hauska myös, koska miksi ei? :) Olen kyllä laittanut varalta nauhalle nyt telkkarista tulevia jaksoja, kun otin Elisa Viihteen ja sinne mahtuu aika lailla jemmaankin, kerkisi katsomaan tai ei. 

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #277 : 09.06.2017 14:31:18 »
The Handmaid´s Talea enää yksi jakso näkemättä (1. kautta).
On myönnettävä, että sarjaa katsoessa en voi olla muuttumatta hieman feministiksi. Viime jaksossa (9) sai taas olla sohvan reunalla paikoin ja pelätä. Vielä tunnelma on kuitenkin sellainen, että uskon päähenkilön parempaan tulevaisuuteen.
Nick on muuten älyttömän söpö! ::)

Aloitin myös, HBO:n asiakas nyt kun kerran olen, katsomaan Magicians-sarjaa. Vaikuttaa vähän köyhän miehen Harry Potterilta aikuisille. Ihan ok näin kesälomalla katsottavaksi. Kukaan hahmoista ei vielä ole kerännyt täysiä sympatioita enkä shippaa toistaiseksi ketään...
No joo, Eliot on ihan hauska, mutta aika tyypillinen sidekick.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

yami

  • ***
  • Viestejä: 576
  • Mustetahrapiraatti
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #278 : 10.06.2017 22:21:38 »
Huomasin juuri, että Netflix on kuun alussa perunut Sense8:n kolmoskauden, vaikka näyttelijöiden sopparit olivat jo alustavasti tekeillä. Harmittaa todella paljon – jos sarja jää nyt tähän, moni kuvio jää nyt täysin kesken. Kyllä, paikoin Sense8:n juonikuviot uppoavat hiukan sensaattien keskinäisten kohtaamisten ja tunteiden fiilistelyjen ja eri sensaattien (traumaattisen) menneisyyden käsittelyn alle, mutta olisin mielelläni nähnyt vielä yhden kauden, jossa langat kudottaisiin tarpeellisilta osilta yhteen. Miten olisi käynyt Wolfangin ja Kalan suhteen, joutuuko Sun pakoilemaan loppuelämänsä ja saavatko he kukistettua Whispersin ja kumppanit (jne. etc. jne.)? Hitto jos tämä nyt jää näkemättä. :/


Saadakseen täytyy joskus menettää.

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #279 : 10.06.2017 22:37:22 »
yami niinpä! En tajua, mikä Netflixillä on mennyt pieleen, koska sarja on ollut käsittääkseni tosi suosittu ja tarina ei tosiaan ollut vielä lopussa. Fanitin ihan kympillä Wolfgangin ja Kalan suhdetta ja ihan mälsää, ettei tarina saa nyt minkäänlaista lopetusta. Oon samaa mieltä siitä, että sarjassa oli välillä vähän liikaa sensaattien välistä fiilistelyä, jonka ois aivan hyvin voinut leikata pois, mutta yleisesti ottaen tykkäsin sarjasta ja siitä, kuinka monenlaisia ihmisiä siinä oli.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman